Yağışlı ve Soğuk Bir Hafta Daha Geliyor


Hoca yeni başlık aç! lobisi devreye girmeden hamlemi yapıp, sevgili hava delilerinin değerli yorumlarıyla süsleyebilecekleri yazıyı daha Cumartesi akşamından yazmaya karar verdim. Önümüzdeki hafta yoğun olacağım, WRF’nin derinliklerinde geziniyorum, bu hava tahmin modelini ülkemize özel isabetli tahminler üretir hale getirebilmeyi umuyoruz… Birkaç hafta içinde ilk sonuçları almış oluruz. “Battı” denen Yunanistan’da üretilen SKIRON‘un İstanbul’daki DEK yağışlarını nasıl nokta atışla tahmin ettiğini sık sık gözlüyoruz; şahsen bir yandan hayranlık duyuyor, bir yandan da bu ülkenin bilim insanlarından birisi olarak utanıyorum, hiç değilse başka bir model üzerinde biraz kendimiz uğraşıp bir alternatif üretebilmeliyiz.

GFS'nin önümüzdeki hafta için bir haftalık toplam yağış tahmini

Neyse. Hem yağışlı hem soğuk 2012 kışı bu hafta da devam edecek. Pazartesi batıdan girecek yağışlar o gün ve Salı günü kıyılarda yağmur şeklinde olacak, sonrasındaysa soğuma artacak; sulu kar ve kar yağışları yeniden başlayıp haftanın sonuna kadar ara ara devam edecek gibi görünüyor. Özellikle iç ve doğuda yoğun kar yağışları muhtemeldir. Yağışların kuvvetini ve etkilenecek yerleri şu an için tam olarak bilemiyoruz, bu yazının altında tahminleri güncelleyip olabilecekleri tartışacağız. Bu başlığın altına 19 Şubat Pazar gününe kadar (o gün dahil) olacaklarla ilgili görüşlerinizi yazabilirsiniz. Bağımsız yorumlarınızı buraya tıklayarak, cevaplarınızı, cevap vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine basarak yazabilirsiniz. Diğer konuları ve daha ileri tarihleri Atış Serbest‘te paylaşabilirsiniz. Bu yazdıklarımızı okumadan ve sık sık tekrar ettiğimiz ricaları dikkate almadan yorum yapmanız halinde yorumunuzun yayımlanmayacağını peşinen kabul etmiş sayılacaksınız. Teşekkürler.

Yağışlı ve Soğuk Bir Hafta Daha Geliyor” üzerine 775 düşünce

  1. Cumulonimbus adlı kullanıcının avatarıCumulonimbus

    Bu sene Ankara için klasikleşen bir kar yağışı daha oluyor. Afyon ısındı, Eskişehir sınırda, Ankara’da ise rüzgarın hala güneyli yönlere dönmemesi ve yağışın etkisiyle ısınma biraz yavaşlamış durumda. Üst seviyelerdeki ısınma nedeniyle ara ara graupel – graupel kar karışımı yağıyor (yer yer buz pelleti de yağmış olabilir).

    Beytepe’de gece yükselen sıcaklık sabah düşmüş ama bence gün içinde artacaktır. Artıştan kar örtüsü etkilenir mi ? Yeni yağanlar belki ama alttaki buzlu kar pek etkilenmez.

    Cevapla
        1. ömer adlı kullanıcının avatarıömer

          Ankaranın oran semtinde oturuyorum lapa lapa kar başlamış durumda yoğun şekilde devam ediyor Ankara radarlarının rengi yeşil olmuş durumda 😀

          Cevapla
            1. Emre adlı kullanıcının avatarıEmre

              Seni tanımasam kötü niyetli olduğunu düşüneceğim. Batıkent’te iyi yağış var, hava biraz ılıdı ama kesinlikle karla karışık olacak gibi değil henüz.

              Hatta yağmurla karışık graupel var. Camı bildiğin yağmur taneleri ıslatıyor. 0.9 olduk. – White Fox

              Cevapla
  2. Berat adlı kullanıcının avatarıBerat

    Ne donan yağmur ne graupel yağışı…okulumdan bildiriyorum Ankaranın merkezine yakın ulus semtindeyim… Ulaşım da sıkıntılar yaşanıyor Caddeler bembeyaz… Kar yağışı çok sık ve yoğun

    Cevapla
    1. Fortesla adlı kullanıcının avatarıFortesla

      Tamam beratcım sakin ol 😀 Ben sabah işe giderken ne gördümse onu söyledim. Daha yaşın küçük sanıyorum ama yinede usluba dikkat etmek lazım. Kar görünce graupel gördüm demek bana hiçbir şey kazandırmaz.

      Cevapla
      1. Berat adlı kullanıcının avatarıBerat

        Hocam eleştiri niyetinde yazmadım… Sadece son durum bilgilendirmesi icabında yazdım. Yanlış anlaşılmasın 🙂

        Cevapla
    2. M. C. Tanyeri [Red Fox] adlı kullanıcının avatarıWhite Fox

      Ben radarın en yoğun yerindeyim, yoğun yağış yok, sık yağıyor ama aslında orta-hafif şiddette gidip geliyor. Karlakarışık graupel var. Bilkent/Beytepe’de net 2 cm yeni örtü oldu, görüş mesafesi merkezde 5 km…

      Sıfırın altında yağdığı için yolları bembeyaz yapıyor, ama şiddet açısından abartılcak bir durum göremedim radarda benim bulunduğum yerden geçen kütleler aynen merkeze de gidiyor.

      Cevapla
  3. Emre adlı kullanıcının avatarıEmre

    Muhit Batıkent…
    Yaklaşık 45 dakikadır kar yağışı var, son yarım saattir ise oldukça kuvvetli şimdiden 5 cm kadar yeni birikim oldu. Açılış süper oldu. Bu öğleden sonra karla karışık yağmura dönecek diyen varsa kalbini kırarım 🙂

    Cevapla
  4. Fortesla adlı kullanıcının avatarıFortesla

    Saat 8:27 itibariyle Ankara’da donan yağmur/Graupel/kar yağışı bildiriyorum. Alçaklarda daha çok donan yağmur(küçük oval tanecikler) Orana tırmanınca kar yağışına dönüştü. Bence whitefox un dediği gibi gün içinde kky ye dönüşme olasılıgı baya yüksek.

    Cevapla
  5. Blance adlı kullanıcının avatarıBlance

    Herkese günaydın. Başkent, Oran, Dikmen, Çankaya-Atakule gibi yerler yeni sistemde açılışı yaptılar. Sabaha karşı 1-2 cm taze kar geldi. Beni mutlu eden kısmıysa snowforecast.com’un c.tesi akşamki çalıştırmalarından beri ısrarla savunduğu, Salı sabaha karşı Ankara’da kar yağışı tahminini tutturması oldu…
    Şu an için kar yağışı etkisini yine arttırdı. Snowforecast, şimdilik Ankara’ya Çarşamba öğle saatlerinden itibaren Pazar gününe kadar (Perşembe ara verecek gibi) 15-20cm kar öngörüsünü koruyor.
    Bencillik yapmayıp, Doğu İstanbul’lu karcılar için de bir bilgi… Salı akşam 21’den Çarşamba gece yarısı 03’e kadar ki sadece 6 saatlik dilimde Tuzla Şile İzmit Kandıra arasındaki kare alana 10-15cm arası kar tahminleri var… Ve Anadolu yakası için kar yağışının, Avrupa yakasından daha erken başlamasını öngörüyorlar.
    Umarım bu Mart’a yaklaştığımız günlerde, havalar da ısınmadan her yer özlediği kar yağışını alır. ( Bitlis hariç 🙂

    Cevapla
    1. eryaman adlı kullanıcının avatarıeryaman

      eryaman da yaklaşık 3 saattir kar yağışı var .Yerlerde 3 cm civarında oldu .Şu anda kuvvetli olarak yağıyor.KKy diye gösteriyor hala mgm, ikonlarını değiştirmemiş.

      Cevapla
  6. Günay Doğan adlı kullanıcının avatarıGünay Doğan

    Merhaba,

    Son güncellenen 4 diyagramı göz önüne aldığımda, İstanbul için yağışın, her diyagramda daha fazla arttığını gördüm (çalıştırmaların ortalamasından bahsediyorum). Fakat, aynı şekilde, soğuğun da hafif hafif törpülendiğini gözlemledim.

    Sizce görünürdeki soğuk hava, sınırda mı? Yoksa kar için elverişli mi? Bir de yağışın durumu ile ilgili, son güncellemeleri de göz önünde bulundurarak, kısa bir değerlendirme yapılabilir mi?

    İstanbul için ibre olumlu yönde mi gelişiyor? Son güncellemeler sizce de umut verici mi?

    Yağış bence de fena değil, soğuk da yeterli. Yalnız soğuk çok da yeterli değil bana kalırsa, yani kar birikimi kıyılarda sürekli olmayacaktır, yağış kesildiğinde erimeler muhtemeldir. DEK yağışları da 1 Şubat seviyesine erişemez. Ama çok sağlam 1-2 bant bir yerleri gene coşturacak, o yerler de şimdilik Anadolu yakası gibi duruyor. Ve hala ciddi bir siklon şansı var… – Ozan

    Cevapla
  7. vkaynar adlı kullanıcının avatarıvkaynar

    MGM’nin ısrarla çarşamba gününü istanbul’a yağmur ikonu koymalarını neye bağlıyorsunuz yağış modelleri çarşamba istanbul’da kar gösteriyor var mı böyle bir ihtimal sizce?

    Kendi tahminleridir, Çarşamba İstanbul’da bence de kar olur, ama kıyılarda cıvık olur. – Ozan

    Cevapla
  8. El NiNo adlı kullanıcının avatarıEl NiNo

    Bizde abarttık ama çikolatasını abarttık 🙂 Skiron ne yapmış öyle hatayın kuzeyine 6 saatte 50 cm kar demiş.

    Cevapla
  9. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago

    GFS 12Z çalıştırmasının 84 saat sonraki yer seviyesi basıncı için ana çalıştırma ve tüm çalıştırmaların ortalaması. Sistem hala çok karışık, takipteyiz..

    Cevapla
  10. ozan DENİZ ETKİSİ adlı kullanıcının avatarıozan DENİZ ETKİSİ

    Bu sistem sistem bile değildir bence sistemciktir. Çok kıytırık bir sistem bana göre. Hani tek hamleli futbolcular vardır ya topu aldı aldı sonrası faul. Bu sistemde de böyle. Kar yağdı yağdı. Öncekilerde olduğu gibi ertesi günü falan yok. Rıdvan’ın deyimiyle Bir Alex değil yani:)

    Batı Karadeniz ve Doğu Anadolu için böyle söyleyemeyiz. Çok sağlam kar alacaklar. – Santiago

    Cevapla
    1. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

      Ozan bey 17 şubat sistemi mi? yoksa yarınki sistem mi?
      17 şubat sistemi sanırım bu kışın en sağlam sistemi batı için.

      Cevapla
  11. Semih adlı kullanıcının avatarıSemih

    Tuzla’da uzun süredir görmediğim cinsten müthiş bir yağış var.

    Semih is back 🙂 – Santiago

    Cevapla
  12. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

    Çok oynuyor modeller çok. 90 küsür saat var ama hala istikrar yok. ECMWF 13 Şubat 2012 Pazartesi 12UTC çıktısı İç Anadolu “genelini” kara gömmüş. Ben de sarı uyarı verdim Konya’ya. Prensip gereği 5. gün için hiç bir uyarı vermiyorum 🙂 Fıldır fıldır oynuyor hep 5. gün 🙂

    Daha güneyde Mısır’da karla karışık yağmur olabilir. Belki kar bile düşebilir. Yağış olursa tabi. Oranın iklimi, coğrafyası hakkında fazla bilgi sahibi değilim ama GFS yer sıcaklıklarında 0-5 arası sıcaklıklar gözüküyor. Suriye, Filistin, İsrail taraflarına ise kar düşecek büyük ihtimalle.

    Cevapla
    1. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

      Unutmuşum. Doğu Anadolu kara gömüm gömüm gömülecek. Özellikle Bitlis rekor kırabilir. MGM’nin Bitlis, Muş, Bingöl taraflarına özel bir uyarı yayınlaması bence çok yerinde olur. Buradan Bitlis halkına sesleniyorum. Yiyecek, içecek depolayın! Hatta mümkünse şehri terk edin 🙂

      Cevapla
      1. welbane adlı kullanıcının avatarıwelbane

        Sistemin yıldız adaylarından biri Adıyaman Çelikhan, şu anki görünüme göre..

        1

        Ancak Bitlis pazar gününe muhtemelen 300+ cm.lik bir örtüyle uyanacak..

        Cevapla
      1. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

        Niye? Rakımı en yüksek yer mi o bölgede?

        Oralardaki en yüksek başkent diye biliyorum. Buralarda sağlam soğuk olunca oraya da kar yağıyor genelde. – Santiago

        Cevapla
    2. erdoğan adlı kullanıcının avatarıerdoğan

      ne güzel müjde konya için sarı alarm.Hatta hafif kırmızımsı olsa çok mu bencillik etmiş olurum.Afet olmasını da istemek biraz düşüncesizlik olur sanırım.

      Cevapla
    3. erdoğan adlı kullanıcının avatarıerdoğan

      Yalnız sarı alarmın karşılığı 5-7 mm lik kar mı? Bana az geldi hemşerim ya gel şunu 25 cm bari yapalım:)

      Cevapla
      1. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

        Seni mi kıracam ya yaparız 😀 Ocak ayındaki sistemlerin birinde 6 mm yağış 15 cm kar yapmıştı hatırlatırım 🙂 Sarı uyarının amacı “değişimler olabilir” mesajı vermek. Artık olumsuz yönde bir değişim beklemiyorum. Olumlu yönde değişim için dualar ediyorum 🙂

        Cevapla
  13. Hakan Güven(Karcı Hakan) adlı kullanıcının avatarıHakan Güven(Karcı Hakan)

    Hangisini istersiniz Ozan hocam,Santiago,diğer arkadaşlar? Ben Nogaps’ın olmasını çok isterim şahsen.Bu arada Gfs’nin ileri güncellemelerde bu modellere uyabileceğini belirteyim.

    Tercihim GEM 🙂 NOGAPS yağışı iyi vermiş ama 850 hPa soğuması zayıf, rüzgar karayele meyillenmezse kıyılar tat vermez. – Santiago

    Cevapla
    1. Hakan Güven(Karcı Hakan) adlı kullanıcının avatarıHakan Güven(Karcı Hakan)

      Ukmo da fena değil bence 🙂

      En kötüsü GFS 🙂 Bence GEM-NOGAPS benzeri bir sinoptik görünüm gelmesi yüksek olasılık – Santiago

      Cevapla
    1. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

      Valla üstüm yemyeşil ama yağış çok çok zayıf yer fındıkzade neden böyle anlamadım turkuazda kar yağıyor göz gözü görmüyor yeşil sarımsı şuan radar ama yağış çisentiden farksız 😦 büyük damlalı hafif yağıyor.

      Yağmur için PPI görüntüsünü baz al, MAKS görüntüsü yanıltıcı olabiliyor. Florya’da bir kaç saattir baya sağlam yağıyor. 10mm-15mm arası düşmüştür muhtemelen – Santiago

      Cevapla
  14. Spencer adlı kullanıcının avatarıSpencer

    ECMWF de, GFS de sağolsunlar cuma günü Ankara’da yağışı kuşa çevirdiler. Çarşamba bile daha iyi yağacak gibi gözüküyor. Bir daha kesinlikle böyle umutlanmayacağım.

    Cevapla
    1. antu87 adlı kullanıcının avatarıantu87

      Yağış geçtiğimiz perşembe gibi günboyu ve buzlanmayla olursa Ankara’da trafiği felç etmeye yeter bence. Tablo onun gibi mi onu merak ediyorum yoksa birazcık daha etkili bir yağış mı?

      Cevapla
        1. welbane adlı kullanıcının avatarıwelbane

          Cemile Bahar’dan bir kaç gün önceki yorumlara baktım da, yine Ankara için pek umut yokmuş, 10 cm’den fazla beklemiyormuşuz, sonuç malum.. Yine öyle olacağını ve şu tür görüntüler göreceğimizi umuyorum.

          Cevapla
    2. Cumulonimbus adlı kullanıcının avatarıCumulonimbus

      ECMWF 00 çalıştırmasında asıl yağışı Ankara’nın kuzeyinden, son çalıştırmada ise güneyinden geçiriyordu, bir sonrakinde de artık doğrudan üzerinden geçirip gönül alır 😀 Şaka maka, kar seven birisi olarak bile pek üzülmüyorum. Uzayan gündüzler, ılık bir rüzgar ve çiçeklenen bir bozkır burnumda tütüyor… tabi önce toprağı görebilmek 🙂

      Cevapla
      1. antu87 adlı kullanıcının avatarıantu87

        Ama bahar yağmurlarınında tadı pek bi güzel oluyor Ankara’da, hele hele şöyle şimşekli gümbürtülüyse:) Tam bir seyir zevki,elimede çayımı alırım pencereden seyre koyulurum…

        Cevapla
        1. Wind Chill adlı kullanıcının avatarıWind Chill

          Bu sene pek çok sistemde Ankara modellerde öngörülenden çok daha fazla yağış aldı(10 Ocak sistemi hariç.). Benim beklentim 17 Şubat sisteminde Ankara’nın 6 ila 8 mm arasında yağış alacağı yönünde. Eğer sıcaklık sıfırın altında olursa bu miktardaki bir yağışın 7 ila 10 cm arasında örtü oluşturma potansiyeli vardır.

          Cevapla
          1. antu87 adlı kullanıcının avatarıantu87

            Şöyle geçen sene Mart’taki gibi bir kar bıraksa ya güzel bir sürpriz yapsa bize, bahsettiğiniz kar miktarını bu sene defalarca gördük. Yine de 17 şubat’a kadar değişim olasılığı var ve umarım olumlu yönde olur. Sistem saatli bomba gibi o gün nereye ne kadar yağış düşeceğini kimse kestiremiyor bir türlü:))

            Cevapla
  15. la liga adlı kullanıcının avatarıla liga

    Sayın hocam bu sistemde izmir’in kuvvetli karayel ile DEK yağışı alması muhtemel midir? Sıcaklık da kar değerine iniyor. Sizden de bir yorum alabilir miyim ? Hava delisi bir İzmir’li olarak 🙂

    İzmir’de değil de Çeşme’de olabilir. Orası daha uygun bu olaya. – Ozan

    Cevapla
  16. murat adlı kullanıcının avatarımurat

    inanılması zor ama şu anda trabzon merkez 171 rakımdayım ve sıcaklık tam 15 derece neden bu kadar çıktı dereceler anlamadım lodos esiyor ama bu kadar ısınma normal mi

    okuyalım: https://havadelisi.com/2010/02/21/sicak-toz-fon/

    merkez 14 ama benim bulunduğum yerde 15 derece rize ve giresun bu artıştan hiç etkilenmiyor çok garip değil mi

    değil, fön yerel bir hadisedir. bu arada paylaştığınız resim aşırı büyük, yayımlayamıyorum – Ozan

    Cevapla
  17. Mert adlı kullanıcının avatarıMert

    Santiago hocam sen Florya’da ben Sefaköy’de kafayı yiyebilirim. Sence siklon da az olsa bizi de etkiler mi?

    Cevapla
  18. veysi adlı kullanıcının avatarıveysi

    Öncelikle herkese iyi akşamlar. Bu istanbul’a haftasonu gelmesi beklenen soğuk hava ile ilgili ozan veya santiago hocalarımdan bilgi alabilir miyim? Pendik-tuzla’da yoğun kar görme olasılığımız var mı? İstanbul’a bu haftasonu gelecek sistem 2 hafta önce gördüğümüz sistem kadar etkili olur mu? Herkese şimdiden cevapları için teşekkürler. İyi akşamlar

    Evet yoğun kar olasılığı var, 2 hafta önceki kadar etkili olmayacak gibi duruyor şu an için – Ozan

    Cevapla
    1. okanDagistan adlı kullanıcının avatarıokanDagistan

      Ozan Hocam,

      Geçen haftaki karı da öncekinden az olur diye değerlendirmiştik ancak geçen Perşembe bir gecede öncekinde 3-4 gün yağan karı yakaladı (Çekmeköy için konuşuyorum). Benim gözlemlediğim, yağış hacminde modellerin İstanbul için tahmin güven aralığı %75 seviyelerini geçmiyor, oldukça düşük yani.

      Cevapla
  19. Hakan adlı kullanıcının avatarıHakan

    Modellere bakılırsa sanki ege bölgesinde en iyi yağışı Uşak ve Afyonkarahisar güzel kar yağışı alacak gibi görünüyor. İnşallah Denizliyede kar yağar.

    Cevapla
  20. Santiago adlı kullanıcının avatarıSantiago

    Bir ara gaza gelip bu sistemi 2004 Ocak ile kıyaslamıştım ama objektif olarak inceleyince arada dağlar kadar fark olduğunu görebiliyoruz.

    Bu sistem isterse yer seviyesi basıncı olarak 2004’ten daha düşük gelsin, etkisi daha az olacaktır.

    Kaliteli bir siklonun batısı çok soğuk, doğusu ise ılık olmalıdır ki siklon beslenebilsin, yağışı coştursun.

    Mesela 2004 Ocak sisteminde siklonun batısında Trakya’da 850 hPa’da -15C varken Orta Karadeniz’de Samsun civarlarında +5C varmış. Aradaki ısı transferine bakın. Siklon o sıcak havayı çekip olduğu gibi Marmara ve Trakya’daki buz gibi havaya yönlendiriyor. Müthiş.

    2004 Şubat sistemi de aynı. Trakya 850 hPa’da -15C iken Ankara +2C civarında.

    16-17 Şubat 2012 sisteminde ise siklon en kuvvetli halindeyken batısında 850 hPa’da -7C/-8C civarı bir sıcaklık olacak, doğusunda ise +1C bile yok neredeyse. Soğuk her yere yayılmış bir şekilde. Negatif bir etken bu. Ayrıca kuzeyden çok dar bir koridorda kıvrılarak geliyor güç bela.

    Bu sistem kışın başında falan gelse hiç bir şeye benzemezdi, bunu değerli yapan en önemli etken Doğu Avrupa’da hali hazırda bekleyen yer seviyesindeki kuvvetli soğuk hava. Biraz da 500 hPa seviyesindeki -40C’ye varan soğuk çekirdek. Deniz etkisiyle oluşacak yağışlara ara gazı verecek bu soğuk çekirdek.

    Sistem zaten çok hızlı hareket ediyor, siklon da böyle 1005-1010 milibar gibi zayıf gelirse gösterdiğinden daha az etkili olur bana kalırsa. Kaymağı yine Batı Karadeniz yiyecek gibi, o da deniz etkisi sayesinde.

    Cevapla
    1. Hakan Güven(Karcı Hakan) adlı kullanıcının avatarıHakan Güven(Karcı Hakan)

      Öğle modeline göre Anadolu yakası-Sinop arasında süper DEK yağışları oluşacak gibi.Gfs siklonu az daha batıya çekerse İstanbul’da da güzel şeyler olabilir bence.

      GFS hala diğer modellerden farklı, DEK yağışlarıyla ilgili İstanbul için kesinleşen bir durum yok bence. ECMWF fena değil. – Santiago

      Cevapla
      1. Hakan Güven(Karcı Hakan) adlı kullanıcının avatarıHakan Güven(Karcı Hakan)

        Hala çok kararsız.

        Bu diyagrama göre akşam veya gece modelinde enteresan basınç yerleşimleri gelebilir, İstanbul’un kuzeydoğusunda bir siklon gibi mesela 🙂 – Santiago

        Cevapla
    2. Uğurcan adlı kullanıcının avatarıUğurcan

      SKİRON Modeli pek iç açıcı değil özellikle İstanbul ve Trakya için çok az yağış öngörmüş. DEK olsa da karayel eseceğinden avrupa yakasının güneyini etkilemez. Yani kafayı yeme olasılığım çok yüksek.

      Cevapla
    3. okito adlı kullanıcının avatarıokito

      Sinoptik görünümdeki farklılıklarda bu sistemin neden bir 2004 etkisi yapamayacağının ipuçlarını veriyor. İlk olarak Azor 2004’tekinden farklı olarak Polonya’nın kuzeyine kıvrılarak güneybatı-kuzeydoğu doğrultusunda uzanıyor.Ayrıca orta Akdeniz’deki alçak basınç alanı biraz daha derin olduğu için Ege’nin güneybatısına kadar sokulamıyor. Dolayısı ile siklon Marmara’nın hemen doğusuna 98mb gibih harika denilecek bir derinlikte yerleşiyor.
      Kuzeydeki Sibirya ise Doğu Anadolu bölgesini kuzey-güney hattında kesecek şekilde dikine yerleşmiş durumda. Tüm şartlar bir araya geldiğinde, zaten güney enlemlere indikçe kırılganlaşan polar alçak basınç, en doğru noktadan Türkiye sınırları içine girecek koridoru yakalamış oluyor.
      Peki 17 Şubat’ta 2004 olmasa bile yaklaşık bir sonuç olabilir mi? Bence şu anki basınç yerleşimleri ve senin de söylediğin koşullarla çok zor. Akdeniz sahillerinde ekstrem yağışlar, Batı Karadeniz’in 100-110 km iç tarafına kadar etkili olacak kar yağışı dışında “efsane” olarak değerlendirmek mümkün değil.

      Cevapla
    4. welbane adlı kullanıcının avatarıwelbane

      Çıtayı belki 15-20 senede bir olacak ama 2004’te her nasılsa 20 gün arayla olmuş iki sisteme koyunca hayalkırıklığı kaçınılmaz oluyor.. Halbuki -Songül adını vermeyi önerdiğim- önümüzdeki sistem ise tam tamına 4 yıl önce gelen abisini andırıyor epey. Ancak 850 hpa sıcaklıkları 16-18 Şubat 2008’de -16 olmuşken bu sefer -12’nin altını göremeyecek gibi ve doğu Avrupa’da 1040 değil 1025 mb’lik bir yüksek olacak dolayısıyla Marmara’da etkisi bir miktar daha düşük olabilir, onun haricinde tatminkar bir sistem bence.. Ha böyle bir kışın en etkili sistemi bu kadar mı olmalıydı o tartışılır.. 1 aydır sağımızda solumuzda tepemizde dolaşan, ara ara da içimize kadar sokulan efsane soğukların bize en büyük ikramı ancak bu olabilecek.

      Songül süpermiş, ben benimsiyorum. Son olmaması halinde “Birgül” olarak değiştiririz 🙂 – Ozan

      Cevapla
    5. carcass adlı kullanıcının avatarıcarcass

      Dost acı söylermiş 🙂 (Ben ne de olsa Eskişehir’deyim, fazlasıyla kara doyduğumdan bunlar ekstra oluyor. Dolayısıyla hayal kırıklığı filan yok, olaya sadece bilimsel yaklaşıyorum 😀 ). Santiago hocam, gerçekten de son derece akıcı ve bilimsel anlatmışsınız yine.

      Cevapla
  21. Cenk adlı kullanıcının avatarıCenk

    BBC hangi modeli kullanıyor bilmiyorum ama tahminlerini çok başarılı buluyorum. İstanbul için Çarşamba günü de kar tahmininde bulunmuş.

    http://www.bbc.co.uk/weather/6299743

    Ben İstanbul için yağıştan çok sıcaklığın bir sorun olabileceğini düşünüyorum. Çünkü düşük sıcaklıklarda DEK yağışları daha kuvvetli olabiliyor. Zira buharlaşma daha fazla oluyor. Umarım yeni gelen sistemde sıcaklıklar yeterli derecede düşer.

    Cevapla
  22. Spencer adlı kullanıcının avatarıSpencer

    ECMWF Ankara ve İstanbul’a tatmin edici bir yağış vermemekte diretiyor malesef, ama Ankara-İstanbul yolunu kapatma konusunda ısrarlı:

    ECMWF 13Şubat 00Z Snowfall:

    Cevapla
    1. Blance adlı kullanıcının avatarıBlance

      2.5 yıldır devamlı takip ettiğim ve %90’lara kadar tahminlerinin gerçekleştiğini bildiğim iki site snowforecast.com salı cuma arası toplamda 17cm; accuweather.com ise 25 cm kar öngürmüş Ankara için.. Yağmur ve kky beklenmediği için tamamı kar olarak düşecek gibi. Ortalamasını alırsak Ankara’ya 20cm kar demektir ki, yerdekinin üstüne yağması demek, Mart’a kadar aralıksız kar örtüsü anlamına geliyor. Ocak-Mart arası 2 ay kar örtüsü var Ankara’da 🙂

      Cevapla
      1. Ankaragücü adlı kullanıcının avatarıAnkaragücü

        Öncelikle accuweather sitesini referans almamanızı öneririm. Snow-Forecast ise gfs modellerinden yola çıkar ve daha güvenilirdir. Ancak yarın ve çarşamba gündüz sıcaklıkları çok yüksek olduğundan düşecek yağışın büyük bölümü tutmayacaktır. Ayrıca Ankara için gösterdikleri değerler Esenboğa’ya aittir. Şehir merkezi ile Esenboğa arasında şu dakika itibariyle tam 5 derece fark var…

        Cevapla
        1. Blance adlı kullanıcının avatarıBlance

          Sayın Ankaragücü kardeşim 🙂 Yerdeki karın üstüne yağacağı için bence tutması büyük olasılıktır. Bunun dışında ben de Oran’da oturduğum için, burayla da şehir arasında en az 5 derece var 🙂 Tabii ki modellemeler daha güvenilir ama uzun süredir bu iki kaynağın, özellikle kar tahmini bakımından tutarlılığına şahit olduğum için paylaşmak istedim. Bakalım neler olacak…

          Yağışlı havalarda da en az 5 derece mi fark? Bana biraz fazla geldi. – Ozan

          Cevapla
        1. Ankaragücü adlı kullanıcının avatarıAnkaragücü

          Kardeşim yağmur fırsatı oldu mu hiç kaçırmıyorsun fırsatı bakıyorum. 🙂 Hemen boz moralleri 🙂 Belki totem yapıyoruz burada? 🙂

          Cevapla
        2. tolgamemet adlı kullanıcının avatarıtolgamemet

          kızılcahamam’da meteogramlarda bu gece 5 yarın gece sabaha kadar 16 kg yağış öngörmüş sıcaklık 0 civarı. hepsi kar mı olur yoksa yağmura dönebilir mi ne dersiniz

          Cevapla
  23. Berk adlı kullanıcının avatarıBerk

    Veriler bayağı heyecan veriyor. Korkum hava sıcaklığı, Sıcaklık 17-18-19 şubatta sıfırın altında olacak gibi sahillerde böyle olursa iddaalı bir sistem yaşayabiliriz. Yarın hatta salı akşamı işler netleşmeye başlar.

    O üç gün sıcaklığın kuzey sahillerde sürekli sıfırın altında kalması neredeyse imkansız, soğuk kutup kökenli ve kırılgan, zeminde değil, GFS’nin 2 metre sıcaklıklarını inceleyin. – Ozan

    Cevapla
  24. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

    ECMWF 17 Şubat 2012 Cuma 12UTC, son 10 çalıştırma:

    1

    İç Anadolu: Bölgenin tamamı yoğun kar yağışlarını garantilemiş gibi gözüküyor. Son çalıştırma diğer çalıştırmalara göre pek iyi değil. “Efsane” kar yağışları için son çalıştırmanın gerçekleşmemesi gerekir.
    Marmara: Bölgenin güney ve doğusu yoğun kar yağışlarından daha çok etkilenecek gibi. Trakya çok şanssız.

    Eline sağlık – Ozan

    Cevapla
    1. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

      İstanbul’da yaşayan birisi olarak Trakya’lı arkadaşlarıma üzülüyorum bu sene çok şanssız bir kış geçirdiler 😦

      Cevapla
    2. grhc adlı kullanıcının avatarıgrhc

      Sukur en sonunda Bursa’da kar gorebilecegiz ama ben paris’te olacagim yine bana husran, acaba cumartesi aksam ne olur yol icin ucak 17 gibi İstanbul’a inecek ?

      Şimdiden bilemeyiz, hava kısmen düzelmiş de olabilir. – Ozan

      Cevapla
    3. Spencer adlı kullanıcının avatarıSpencer

      Eline sağlık. ECMWF son çalıştırmada Ankara için beni hüsrana uğrattı, Ankara’yı çok kötü sıyırıyor, aslında İstanbul’u da sıyırıyor sayılır, ama böyle olursa Ankara-İstanbul yolu kapanır çok net:

      1

      Neredeyse 2,5 gün boyunca Adapazarı-Gerede arası yoğun kar yağışı gözüküyor, sistem böyle gelirse Ankara-İstanbul arası 2 gün boyunca kopar. Çok değil 150-200 km ötesi kara gömülürken, Ankara avcunu yalacayacak, deli olurum böyle gelirse.

      Cevapla
      1. welbane adlı kullanıcının avatarıwelbane

        Hendek-Düzce-Bolu hattının epey iyi kar alacağı baya netleşti gibi, her senaryo yarıyor oraya. Bu kışın şanssız yerlerinden biri de Bolu oldu aslında, dolayısıyla hakkıdır. Ayrıca meşhur deyişteki gibi, modellerin 365 derece döndüğü, dansözlükte zirve yaptığı dönemdeyiz, sistemi yaşayana kadar hiçbir şeye kesin gözüyle bakmamak lazım..

        Cevapla
      2. onurene adlı kullanıcının avatarıonurene

        Yalnız sanki bu çıktı Düzce için yaratılmış kusursuz bir çıktı olmuş. Yağış eğiliyor bükülüyor Düzce’den vazgeçmiyor 🙂

        Aynen. Bu rüzgar açısı ve GFS’nin çizdiği yağış paternine göre de Düzce hep kopmuştur. Gelen DEK kütleleri Sapanca Gölü – Kaynaşlı arasında sıkışır böyle olunca. Yolun Bolu tarafında daha az kar olur. – Ozan

        Cevapla
      3. burak çelik adlı kullanıcının avatarıburak çelik

        efsane sistem denen sistemlerde çoğu zaman modellerde bir yanlışlık oluyor zaman gelip olan olaylarda gösterilen yeri değil başka bir yeri vuruyor

        Cevapla
  25. güntay bulak trabzonport adlı kullanıcının avatarıgüntay bulak trabzonport

    hocam d.karadeniz kıyıları giresun trabzon rize arasında gelecek olan 17 şubat sisteminin rüzgar yönü beklentiniz nedir teşekkürler…

    Kuzey ve kuzeybatı – Ozan

    Cevapla
    1. güntay bulak trabzonport adlı kullanıcının avatarıgüntay bulak trabzonport

      şimdiye kadar kuzeybatı bize hiç yaramadı bu sistemin siklonla gelişi bir fark oluşturabilir mi? alçak basınç merkezi iskenderun van hattından mı ilerliyecek? teşk

      Güntay bey dilimizde “teşk” diye bir kelime bulunmamaktadır, bu konuya dikkat ederseniz sevinirim, teşekkürler. Henüz modeller alçak basıncın konumu için birbirini tutmayan senaryolar üretiyorlar, o konuyu şimdi konuşmanın bir anlamı yok. Rüzgar yönü de değişebilir. – Ozan

      Cevapla
      1. güntay bulak trabzonport adlı kullanıcının avatarıgüntay bulak trabzonport

        teşekkür ederim. uyarınızı kabul ediyorum. üzgünüm ama yozlaşıyoruz farkında olmadan. umarım yıldız ve poyraz yönlü rüzgarlar üretir sistem.

        Cevapla
        1. El NiNo adlı kullanıcının avatarıEl NiNo

          yıldız ve poyrazlı hızlı rüzgar oluşamaz doğu karadeniz’de. öyle bir şey olması içinde siklonun doğu’anadolunun kuzeydoğusunda konumlanması lazım. o da imkansız gibi. çünkü siklon doğu karadeniz’e açılan bi ab doğu kıyılarında oklüzyona uğrayıp miadını dolduruyor zaten.

          Bravo güzel yorum. – Ozan

          Cevapla
          1. güntay bulak trabzonport adlı kullanıcının avatarıgüntay bulak trabzonport

            bundan önceki sistemlerde olmadığı kadar hava ısındı. bu ısınma tecrübeyle sabittir ki kar alametidir trabzon’da. bu yıl ab konumlamaları bizi bitirdi. oysa ilk kar aralıkta yağdığında çok umutluyduk 🙂 neyse ben bu sistemden trabzon merkez için 20 cm civarı örtü umuyorum. bu olursa modelimi paylaşacağım 🙂

            Cevapla
  26. M. C. Tanyeri [Red Fox] adlı kullanıcının avatarıWhite Fox

    Bardağın dolu tarafına bakın, yukarıda çok kuduruk bir soğuk var. -42’ler, -41’ler Batı Karadenizde cirit atıyor. Bu senaryo kar kümülonimbusları için en ideal senaryodur, şu haliyle senaryo gerçek olursa Batı Karadeniz boyunca yer yer gök gürültülü kar sağanakları oluşturacaktır. Bu yağışlar alışılagelmiş bir DEK’ten çok daha yoğun yağış yapabilir. Deniz suyu ile yukarısı arasında 47-49 derecelik fark var. Hatta -40lı değerler modelde Tuz gölüne kadar sarkmış. Dehşet ötesi bir senaryo…bu gelsin! Tek dileğim bu senaryodur!
    1

    Cevapla
    1. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

      Sanırım 3 tip yağış görücez.
      1 siklon
      2 konvektif yağış
      3 DEK

      Böyle mi olması bekleniyor acaba öğrenmeye çalışıyorum 🙂

      Başka yok zaten, dur biraz sabırlı ol Çarşamba’dan önce tam belli olmaz ne zaman ne görülecek. – Ozan

      Cevapla
      1. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

        Evet ayrı ayrı olucak anlamında yazdım.

        Hani ocak ayında olmuştu gökgürültülü kar yağmıştı istanbul’un kuzey ilçelerinde bir türlü güneye inmiyordu o zaman konvektif yağış vardı yanlış bilmiyorsam. Yani bu haftaki DEK değildi siz daha iyi bilirsiniz tabii.

        Cevapla
  27. Semih adlı kullanıcının avatarıSemih

    Rüyada mıyım acaba ? 😀 GFS Anadolu yakasının doğusunu ve İzmit’i yani; Tuzla-Pendik-Kartal ve İzmit genelini kara boğmuş sanırım 😀

    Cevapla
  28. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

    Herkese tekrardan merhaba yeni bir sistem yeni bir heyecan 😀

    Tek tek yorumları okudum bu sistem 2004 sistemine benzetilmiş kısa ama etkili olacak gibi gözüküyor.

    Bundan sonra 2012 konuşulacak 🙂

    Henüz belli değil. Senin duaların tutuyor, sea effect olmasın, siklon Batı Karadeniz’den çıksın diye de eder misin? 🙂 – Santiago

    Cevapla
    1. SpanK adlı kullanıcının avatarıSpanK

      Tabi namazda dua ediyorum zaten inanın ne zaman dua etsem ertesi gün yeni sistem beliriyor cidden şaşırtıcı.

      Dua ediyorum zaten hocam bu kez siklon batıya çıkması için ederim inşallah kabul olur herkes dua etsin 🙂

      Cevapla
      1. Seyyah adlı kullanıcının avatarıSeyyah

        Ben de tam tersi dua edebilirim yakında. 2. bir 2004; uykusuz her gece modunda bir 15-20 güne patlayabilir bana buralarda. Kar sevgisi ile bana dönecekleri arasında bir ikilem içindeyim.

        Şimdi bu sistem Marmara dikey gelirse; Marmara genelinde sadece yolla ilgili değil, pek çok yönden kısa süreli bir kaos oluşturur. İkinci tarafında ise o doğu bölgelerimizdeki katı halde bulunan göllerimizin baraj kapakları aniden açılmış olur. Bu afet batıdakinden kat ve kat büyük bir hal alır. 2004 Şubat’ında bildiğiniz üzere Erzurum rekor kar yağışını almış ve arkasından lodosa dönen ve sıcaklıkları uçuran hava o bölgelerde ani kar erimelerine sebebiyet verip büyük sellere neden olmuştu. Sistem Marmara yönlü gelirse bana iyi bir iş tecrübesi olur ancak ülkemizdeki diğer insanları unutmamak dileğiyle..

        Cevapla
  29. El NiNo adlı kullanıcının avatarıEl NiNo

    Bu gece çok az görülen olaylardan biri olacak Doğu Karadeniz’de doğu ve kuzeydoğu yönlerden fırtınamsı rüzgar bekleniyor sonuçları ne olabilir ? Fazla soğuma gerçekleştirebilir mi

    Hayır – Ozan

    Cevapla
  30. ozan DENİZ ETKİSİ adlı kullanıcının avatarıozan DENİZ ETKİSİ

    Dün gece dehşet bir uykum geldi saat 11 gibi. Dayanamayıp uyudum ve 18 çalıştırmasının canlı güncelleme anını kaçırdım. Gece 2 gibi açık kalmış pc’me doğru uykulu gözlerle ve ümitsizce baktım. Birden gözlerim açıldı. Hayalimdeki haritayı görünce delirdim. Fakat sabah yeniden bir hayal kırıklığı geçirdim. Bu sistem benim için çok önemli. Son 15 günde -10 ları gören biri olmama rağmen kar anlamında tam tatmin yaşamadım. Santiago, Havadelisi, Alkım , Melik bey dua edelim o siklonun dün geceki gibi batıda oluşup Karadenize tırmanmasını. Çünkü zemindeki soğumanında çok hızlı olacağını düşünürsek başlangıç mekanizması tam olmasa bile devamındaki benzerliği sebebiyle 2004’ü yaşatabilcek bir sistem. İnanın bunu çok istiyorum. Ne yapıp edip o siklon batıda kalmalı. Eger bu gerçekleşirse şu an kısa gibi görünen sistemin Sibirya’nın araya sıkışması ile 1-2 gün daha uzamasını tahmin ederek ve isteyerek dehşet , harika , muhteşem ve son yılların en güzel sistemini yaşayacağımız söyleyebilirim. Bu arada ECMWF’in yağış haritasına nasıl ulaşabilirim. Linki yazarsanız sevinirim ben bulamadım.

    Cevapla
      1. Hakan adlı kullanıcının avatarıHakan

        Yeşil cizgi Denizli/honaz üzerinden geçiyor yani benim yaşadığım yerin tam üzerinden bu yeşil cizginin anlamı nedir cevap verebilirmisiniz?

        Cevapla
    1. Santiago adlı kullanıcının avatarıSantiago

      Şanslar hala ortada, hatta o siklon Romanya açıklarında bile oluşabilir. Bu şekilde gelirse Batı için efsane olur ama Doğu, siklonun sıcak tarafında kalacağından büyük yıkım olur. Bana göre değişimler olacak mevcut sinoptik görünümlerde.

      Cevapla
    2. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

      Ben de siklonun tam Karaman üzerinden kuzeydoğuya doğru çıkması için dua ediyorum. Bakalım hangimiz daha mübarek çıkacak 😀

      Cevapla
  31. Hakan Güven(Karcı Hakan) adlı kullanıcının avatarıHakan Güven(Karcı Hakan)

    1

    İstanbul’un yer sıcaklığı ve basınç diyagramı(Gfs).Bence her şey hala çok karışık. Modeller sistemi her güncellemede yalpalatıyor. Siklonun yeri henüz belirsiz. Fakat Gfs’nin ensemblesine göre İstanbul’da basınç 997-998 milibara düşebilir, bunun daha altında senaryolar da var.

    1

    Bu da Ankara’nın basınç ve yer sıcaklığı diyagramı.Emsemble’ye göre Ankara’daki basınç şartları da İstanbul’la hemen hemen aynı. Sanki Ankara, İstanbul’a göre biraz daha yüksek basınca sahip gibi. Bu durumda siklonun merkezinin
    İstanbul ile Ankara arasında olmasını bekleyebiliriz. Tabii bu durum çok rahat değişebilir.

    1

    Bu da farklı model senaryolarının toplandığı Multimodel.

    Gem: http://ompldr.org/vY3Mwcg
    Ecmwf: http://ompldr.org/vY3MwdQ
    Jma: http://ompldr.org/vY3Mwdw Hal böyle iken tahmin yapmaktan kaçınmak lazım 🙂

    Karcı Hakan şu resimleri 600×600 boyutunda yükleseniz keşke 🙂Anemo

    Cevapla
    1. Santiago adlı kullanıcının avatarıSantiago

      Çok iyi bir analiz. Katılıyorum size, sisteme daha 120 saat var ve olumlu/olumsuz değişim olması kaçınılmaz.

      Çok kelleler götürür bu sistem 🙂

      Cevapla
        1. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago

          Ne kontrol modelini ne ensemblelarını takıyor GFS. 12Z çalıştırmasının en kötü bir ikisi içindedir ana çalıştırma.

          Cuma sabahı için 06Z çalıştırmasının yer seviyesi basınç ortalaması ile 12Z ana çalıştırmasının farkına bakar mısınız? Rezillik.

          Cevapla
          1. okito adlı kullanıcının avatarıokito

            Azor doğuya doğru kaydığı anda İzlanda ilk boşlukta atağa geçti, orada sıkışan Sibirya da bir miktar güneydoğua yayıldı. Sonuç soğuk havayı taşıyan alçak basınç sersem oldu.

            EN çok korktuğumuz senaryo yeniden tekrarlanıyor, işgilli Azor genişledi, her zaman izlediğimiz film yeniden sahnede… Bu saatten sonra büyük bir değişim beklemiyorum. Doğu Karadeniz’e gün doğdu.

            Bence GFS bu saçmalığa bir son verecektir – Santiago

            Cevapla
          2. Hakan Güven(Karcı Hakan) adlı kullanıcının avatarıHakan Güven(Karcı Hakan)

            Sanırım bu durum için;Ozan Hocanın ”Enerji yüklü sistemler yalpalarlar” sözünü kullanabiliriz.

            Evet, polar kökenli olduğundan çok da kırılgan. Sistemin kendisi bir alçak basınçla geliyor zaten, soldan Azor, sağdan Sibirya dürtüyor. Kuzeyimizde yüksek basınç olduğunda bu kadar yalpalamıyor sistemler – Santiago

            Cevapla
      1. çihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro

        Çok güzel tarif etmişsin. “Çok kelleler götürür.” Çalıştırmaların yüzde 75’i, 30 cm kar ve tipi hayalleri kurdurttu bana fakat GFS 12UTC çalıştırması kelle götürür cinsten. Allah’ım sen yardımcımız ol!

        Cevapla
    1. sappokinowa adlı kullanıcının avatarısappokinowa

      Vallahi hocam, tam linki paylaşıcaktım ki, baktım siz önden davranmışssınız, hem ana çalıştırma, hem kontrol, hem de diğer senaryolar…gerçekten bir perfect storm( kusursuz fırtına ) durumu söz konusu…çok da bi şey kalmadı, ve dediğiniz gibi…her güncelleme de daha bi hoşlaştı mübarekler :), umalım ki fazla bir erozyona uğramadan gelsin…en azından temennimiz bu…

      Cevapla
    2. Santiago adlı kullanıcının avatarıSantiago

      Bana göre rezalet bir diyagram bu. Neden?

      1) 17 Şubatta görünen yağış eğrisi çok dik, iğne gibi. Bu, yağış çok kısa süreli olacak demek, sonrasında ise yağış sürünüyor.

      2) 850 hPa’da soğuma dip yaptıktan sonra sıcaklıklar yükselişe geçiyor. Sea effect için en azından 1-2 gün düz olması lazım o çizginin.

      06Z çıktısı daha iyi.

      Cevapla
  32. Mert adlı kullanıcının avatarıMert

    Gene dengesiz modeller karşımızda. Yağıştan dağıtsa soğuktan azaltıyor, soğuktan dağıtsa yağıştan eser yok. Çok karışık bir sistem daha bizleri bekliyor. Yarın akşamın 12Z run’larına bakmak sanırım daha doğru olur.

    Cevapla
      1. Spencer adlı kullanıcının avatarıSpencer

        ECMWF 10 şubat gece çıktısından beri 17 şubat modelinde -ufak değişiklikler olsa da- ısrarlı, aslında GFS de 10 şubat 00Z çıktısında ECMWF’yle örtüşüyordu, sonraki çıktısında vazgeçti, o zamandan beri Ankara’ya kar vermemekte diretiyor.
        Gönlüm ECMWF’den yana, ama GFS yarınki 12Z çıktısında hala kar vermemeye devam ederse, Ankara için umutlarımı azaltacağım.

        Cevapla
        1. ömer adlı kullanıcının avatarıömer

          Beyler wetter3 deki modellere baktığımda cuma günü ankara iyi kar alcak gibi görünüyor Salı çarşamba orta kuvvette kar yağışı gelebilir esas kar cuma günü…

          Cevapla
    1. Seyyah adlı kullanıcının avatarıSeyyah

      Valla, aynı anda aynı düşünceler..:D Ya bu gavurlar saturday night live modunda; alkolden dumur olmuş durumdalar; ya da ben.. Bu GFS sapıtmaya ve sapıttırmaya başladı 🙂

      Cevapla
    2. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıbahattin bakırcan Yazıyı Yazan

      Tarih 18.02.2008 Marmara efsane bir sistemle sarılmış durumdaydı…. Tarih 18-02-2012 Tam 4 yıl sonra aynı efsane aynı yerde yaşanacak mı?

      Cevapla
      1. Hkn_snowist adlı kullanıcının avatarıHkn_snowist

        Birebir gerçekleşse; gündüz 0 ve altı değerler ve yanında kuvvetli tipi, böyle bir kışa böyle bir sistem çok yakışırdı. Hadi GFS bu sefer dansözleşme aman haa :))

        Cevapla
    3. Dev adlı kullanıcının avatarıDev

      18Z diagramları aşağıda; GFS ana yürütme (kalın siyah çizgi) bariz farklı, yeni güncellemelerde alçak basıncın daha doğuda konumlanacağını düşünüyorum.

      1

      Cevapla
    4. Santiago adlı kullanıcının avatarıSantiago

      Efsaneymiş hakikaten.. Ozan Deniz’i haritadan silermiş 🙂

      Modelde de olsa Ocak 2004’ü yeniden gördük 🙂

      2004

      Cevapla
  33. Spencer adlı kullanıcının avatarıSpencer

    Ankara için ECMWF yağış konusunda pek fikir değiştirmiyor, ama GFS çok oynak maalesef:

    14-19 şubat arası ECMWF 12Z kar yağışı çıktısı:

    1

    GFS 12Z çıktısı:

    2

    Cevapla
  34. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıokito Yazıyı Yazan

    GFS 12Z İstanbul diyagramında, kontrol çalıştırması ve senaryolar ortalaması harika bir paralellik içinde. Bunun iyiye işaret olacağını düşünerek yanılıyor muyum?

    1

    Cevapla
    1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi Yazıyı Yazan

      Diyagramların da değiştiğini çok gördük ama şu anki görünüm gerçekten süper. Özellikle ikinci dalgada senaryolar ortalamasının (beyaz çizgi) -10’un altına inmesi ve onun altında da senaryoların olması, ana yürütmenin en sıcaklardan biri olması…

      Cevapla
      1. Mert adlı kullanıcının avatarıMert

        Hocam bence İstanbul’u ikiye ayırmak lazım. İstanbul’un batısı-İstanbul’un boğaz tarafı ve doğusu diye. Gerçekten inanılmaz bir dünya var her ikisinde de. Siklonik yağışlar olsun, DEK yağışları olsun genelde hep oralara çalışır. Hocam bir sistemde ab’nin konumu nasıl olmalı ki sistemin kaymağını Trakya ve Avrupa Yakası alsın ?

        Trakya’yı (DEK’in ulaşabildiği yerler hariç) sadece Ege’den İstanbul’a doğru çıkan sağlam bir siklon kara gömebiliyor. Başka şansı yok gibi. İstanbul’un Avrupa yakası ise rüzgar kuzeyden az poyraza eğilirse çok sağlam DEK alıyor, daha yeni (1 Şubat’ta oldu bu). O kadar da ağlamayın yani 🙂 Sağlam bir siklon ise rotasına göre her yeri kara gömebilir İstanbul’da. – Ozan

        Cevapla
        1. Mert adlı kullanıcının avatarıMert

          Hocam çok sağ olun. Zaten o sistemde Küçükçekmece adına konuşayım neredeyse bütün bantları yakaladık ve çok muazzam bir yağış aldık. Bakalım bu sefer ne olacak.

          Cevapla
        2. Santiago adlı kullanıcının avatarıSantiago

          Katılıyorum Ozan Hoca. Bu sene iyice anladım, siklon olmadan Trakya’ya adam akıllı kar yağmıyor. İzlanda AB merkezinin Avrupa’ya egemen olduğu yıllar bile Trakya’ya Sibirya’dan daha çok yarıyor.

          2009’da Kırklareli’de askerdim, Aralık-Ocak acayip soğuk ve kar yağışlıydı.

          Cevapla
  35. can adlı kullanıcının avatarıcan

    Ankara’daki kar örtüsü bu pazartesi ve salı günlerindeki ısınmayı da tamamen erimeden atlatırsa bu sistemde büyük ihtimalle taze örtü gelecek bu durum bir rekora gidebilir. Geçmiş yıllarda kaç gün kar örtüsü yerde kalmış bir arşivi var mıdır acaba? Bu kış Ankara’da bulunanlar toprak rengini unuttular. Sadece kar değil aynı zamanda bir soğuk hava delisi olarak buza basmadan yürümeyi özledim.

    Cevapla
    1. oguz adlı kullanıcının avatarıoguz

      Ankara’yı bilmem ama Eskişehir’de benim bulunduğum yerde 7 ocak’tan bu yana kar örtüsü var bu gidişle 10 gün daha yerde kar olur.

      Cevapla
    2. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi Yazıyı Yazan

      Arşiv var ama verileri burada paylaşamam ne yazık ki. 2000 yılında da benzer bir durumun olduğunu hatırlıyorum. Kış sonunda karla örtülü gün sayısının yıllara göre değişimini gösteren bir grafik yaparım, hatırlatırsınız.

      Cevapla

grhc için bir cevap yazın Cevabı iptal et