Özet ve Uyarı: İstanbul’da Pazar akşam saatlerinde tekrar başlayan kar yağışı; Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri aralıklarla ve zaman zaman kuvvetli olmak üzere devam edecek. DİKKAT: Önümüzdeki günlerde şahit olacağınız türden kar yağışları, aynı anda geniş alanlarda görülmeyebilir, mesela hem Avcılar’da hem Kadıköy’de kuvvetli kar yağmayabilir; öte yandan bu tür kar yağışları dar alanları uzunca bir süre yoğun biçimde etkileyerek birçok aksaklığa yol açabilir, bu bakımdan yaz yağmurlarına az çok benzerlik gösterir. Bu yağışa “deniz etkisiyle gerçekleşen kar sağanakları / yağışları” denir. Bostancı’dan günlük güneşlik ya da sadece hafif kar yağışlı bir havada yola çıkıp, Boğaziçi Köprüsü’nün üzerinde yoğun bir kar yağışıyla ve bu yüzden sıkışmış trafikle karşılaşabilirsiniz. Ama bunu sadece örnek olsun diye söyledim, bu tür yağışların saat kaçta hangi semti etkileyeceği sadece radar görüntüleri takip edilerek bilinebilir. Tabii ki yüksekteki ve kuzeydeki semtlerde kar yağışının günlük hayatı aksatma şansı daha fazla olacaktır. Bu yüzden Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri tedbiri elden bırakmayınız, “kar kar diyorlardı, bu kadarcıkmış işte” demeyiniz. Yarım saat seyahat ederek gideceğiniz İstanbul’un başka bir semtinde ummadığınız hava olaylarıyla karşılaşabilir, ya da kar tam bitti sanırken en yoğun haline maruz kalabilirsiniz.
Yani, örneğin NTV’nin internet sitesinde gördüğümüz “İstanbul’da yoğun bir kar yağışı beklenmiyor” açıklaması, önümüzdeki üç gün yaşanacak olan hava olaylarının tarifi ve doğru haber verilmesi bakımından yanlıştır. Bu haberi okuyanlar, İstanbul’da görülecek kar yağışlarının şehrin hiçbir yerinde günlük hayatı aksatmayacağını düşünüp tedbirsiz davranabilirler. Ağırlığı olan medya kuruluşlarının halkı daha doğru bilgilendirmeleri gerekir.
Kar yağışlarının önümüzdeki günlerde başka nerelerde görüleceğini şu adresten öğrenebilirsiniz.
Sibirya soğuklarının büyük kısmının Orta ve Batı Avrupa’ya yönelmeye karar vermiş olması, en azından bu hafta için, tarihe geçecek soğukların ve kar yağışlarının görülme ihtimalini ortadan kaldırdı. Önceki yazımda bu senaryo için verdiğim %25 şans, daha sonra Feysbuk sayfamızdan da duyurduğum üzere epey artmasına rağmen (çünkü soğuklar bize yönelmişti), senaryoyu gerçekleştirmek için yeterli olmadı. Kar yine bazı yerlerde yoğun olabilir, hayatı olumsuz yönde etkileyebilir, ama özellikle İstanbul için bu hafta 1987 Mart Efsanesi ya da 2004 Ocak Kar Fırtınası gibi bir durum bulunmuyor (güncelleme, Salı saat 01:50: İstanbul’un bazı yerlerinde deniz etkisi sağanakları o kadar abarttı ki kar miktarı Senaryo 3’ü bulacak gibi duruyor…) Sibirya soğuklarının güçlenip yayıldığı her durumda bu soğukların büyük kısmının Türkiye’ye akacağını ısrarla iddia eden duygusal ve amatör arkadaşların hislerini gayet iyi anlıyorum, çünkü ben de kar yağışını çok seviyorum; ama tezleri iklimbilimi bakımından gerçekdışıdır. Gerçek olan, bunun ancak bazı durumlarda meydana geldiğidir, hangi durumlarda meydana geleceğini bilmenin tek yolu ise tüm dünyadaki meteorologların yaptığı gibi sayısal hava tahmin modellerinin çıktılarını takip etmektir. “Çıktılar benim düşündüğüm senaryoya uyacak, aşırı soğuklar bize gelecek” demenin bilimle uzaktan yakından ilgisi yoktur.
Bu başlığın altına 3 Şubat Cuma gününe kadar (o gün dahil) olacaklarla ilgili görüşleriniz yazabilirsiniz. Bağımsız yorumlarınızı buraya tıklayarak, cevaplarınızı, cevap vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine basarak yazabilirsiniz. Diğer konuları ve daha ileri tarihleri Atış Serbest‘te paylaşabilirsiniz. Bu yazdıklarımı okumadan ve sık sık tekrar ettiğimiz ricaları dikkate almadan yorum yapmanız halinde yorumunuzun yayımlanmayacağını peşinen kabul etmiş sayılacaksınız. Teşekkürler.

Ozan Hocam Santiago haklı siz kahinsiniz 🙂 Bursa,akşam söylediğiniz gibi coşmaya hazırlanıyor,çok teşekkürler :))Orta kuvvette kar orta kuvvette rüzgar ataklarıyla beraber ortalığı beyazlatmaya başladı :))
WMS ye göre Bursa’nın kıyıları ve kuzeybatısı yağış alıyor, merkezde elde var -0-
nilüfer 10 cm kar aldı devam edecek gibi radardan anlaşıldığı üzere
saat:18:00 maltepede öyle güzel bir kar yağışı var ki dillere destan usulca rüzgarsız bir şekilde yağıyor örtü miktarı artmış durumda
Tuzla’da eski örtüye 3-5 cm daha eklendi. Hala dehşet yağıyor.
arkadaşlar, bu çatalca-büyükçekmece civarındaki kimselere yar olmayan yeşil kütlenin akibeti nedir? karayele rağmen nasıl o bölgeye park etti? Bir de şişli-levent gibi avrupa yakasının boğaz çevresine bu akşam da kar yağma ihtimali var mı?
Aşağıda biraz tartışıldı. Şöyle olabilir, karayele rağmen DEK mekanizması (sığ da olsa) Karadeniz’in batı ucunda mükemmel çalışıyor çünkü çevreleyen kara kütlelerinde ciddi bir soğuk hava birikimi var, bu denizin üzerine taşıyor ve modellerde tam belli değil (?). Uygun şartlar sağlandığında bu tip DEK Çorlu’yu da kara boğuyor, bir örneği 2008’de olmuştu. Artı, coğrafi şartlar, yükseltiler yağışı tetikliyor.
Hep dikkatimi çekmiştir eskiden beri ve şua nda da Çayırova’da bu şekilde kar yağışı var. Kendimi çok zorlamama rağmen göremiyorum havada bulut yok ama yerde şiddetli bir yağış var. Bu bulutun bitmiş enson kısmı mı yoksa çok uzaklardan rüzgarla mı geliyor?
Bu akşam ve gece saatlerinde Giresun merkez yoğun bir kar alır mı?
Alır – Ozan
Dokunsalar ağlayacak gib hissediyorum kendimi. Sabahtan beri kendimi havalardan radarlardan soyutladım gündelik işlere verdim. Bursa’da açık bir gökyüzü vardı. Mudanya’ya saplanıp kalmış kütle çıldırttı beni yirmi kilometre güneye inemedi. Uyumaya karar verdim bir sürprizle uyanmak için. Kalktım, uyandım kar yağmadığını gördükçe tekrar uyumak istedim ama olmadı. Yine hüsran yine hüsran o kütle bir türlü üzerimizi hareket edemedi. Artık kendimi AKOM un kameralarıyla avutmaya çalışıyorum ve İstanbullular sizi çok kıskanıyorum o bitmek tükenmek bilmeyen DEK’lerin kıymetini bilin ve azıcık da olsa bizim için de dileyin.
Hele son WMS görüntüsündeki kütle gemlik körfezine çakıldı kaldı, merkez’e yine hüsran olacak bizim için
o kütle tam benim üzerimde kardan adam oldum mudanya’da tipi var
Çok ciddi kütleler gelişerek İstanbul’a doğru harekete geçmiş gibiler… Daha bunun sürtünmesi var… Süper bir gece olacak
Katılıyorum hocam müthiş bir gece olacak 😀 Tuzla’daki sağanak halen devam etmekte. Eriyen yerlere 2 cm civarı kar doldu.
yalnız bu avrupa yakasının kuzey batısındaki durum ne böyle sabahtan beri hiç boş görmedim!..hep yemyeşil!..çılgın bir durum olmalı çatalca taraflarında!..kıskanmadım desem yalan olur!.. 🙂 60-70 cm olmuş mudur dersiniz?..
Bugün çılgınlık yapıp çatalca’ya gittim. Ayrıntıları video ve resimleri akşam paylascam pc’ye geçince
Hocam sizin memlekete doğru giden sağlam kütlele rde var. Bu gece Kocaeli’den de çok umutluyum…

NAE ve HIRLAM’ın bu akşam ve gece için tahmin ettiği rüzgar yönlerinde bariz fark var İstanbul için… Bu modeller böyle yaparsa radardan başka yararlanacak bir şey de kalmıyor. Yine de kısa vadede, tüm düşük çözünürlüğüne rağmen GFS candır.
AHL’de rüzgarın yönü saatlerdir 350 derece. Yani çok hafif karayel bileşeni olan yıldız. NAE ve GFS eninde sonunda poyraza döneceğine hem fikir.
İstanbul/Göztepe’ye ait öğle balon analizi ile tekrar karşınızdayız. 🙂 Gün boyu şeritlerin boğazdan geçip geçmeyeceği soruluyordu. Buna cevap verelim. Bir iyi bir de kötü haberim var.

Kötü haberim karadenizde oluşabilecek şeritlerle ilgili, iyi haberim ise denizde şerit olmadan kara üzerinde deniz etkisiyle tomurcuklanma (ghost sea effect) üzerine…
Kötü haber:
Bu akşam boğaz hattında veya Kadıköy’de Karadeniz üzerinden gelebilecek bir kütlenin(veya bir bandın) “kuvvetli” kar sağanağı yapma olasılığı %30, hafif-orta şiddette kar sağanakları yapma olasılığı %30, yine %30 ihtimal de yağışlarda ciddi kesinti olabilir. En azından %70 ihtimal boğaz çevresinde Karadeniz’den gelebilecek bir kütlenin yağış yapma şansı var. 🙂
Boğaz hattı ve Kadıköy için bant oluşumu bakımından sıkıntı şurada:
Birinci faktör havadaki nispi nem oranı düne göre bir hayli düşmüş durumda… örneğin 925 mb’da %68, 918 mb’a %62 , 850 mb’da %71 gibi pek yüksek olmayan değerler, ve yağışın şiddetini olumsuz etkileyebilir.
İkincisi ve daha da kötüsü yer seviyesinde karayele meyillenmiş, bir seviyede 340 derece kareyel kerte yıldız yönü bile var! Belki gün içinde Kadıköy’ün, boğaz hattının ciddi anlamda kar alamamasının nedeni buna bağlanabilir.
Üçüncü ve baştan beri olumsuz olan faktör ise, hala sistem çok sığ durumda, tepe enverziyonu 00Z balonunun sonuçları ile hemen hemen aynı seviye çıktı!
Bu saydıklarım boğaz hattının ve Kadıköy’ün bant oluşumu bakımından zorda olduğu durumlardı.
Gelelim iyi habere 🙂 🙂 🙂 Moralleri yükseltelim.
Daha evvel “ghost sea effect” diye birşeyden bahsetmiştim. Denizlerde şerit oluşumu veya kütlelerler olmadan kara üzerinde hava kütlesinin orografik nedenlerden sürtünme(friction) ile yağış oluşturması olayı….şartlar buna gayet uygun… şu şartlarda Beykoz’da, Çamlıca’da veya Belgrad ormanlarının oralarda deniz üzerinden gelen hava kütlesi, radarda deniz üzerinde hiç bir kütle olmasa dahi kara üzerinde bu bölgelerde kar yağışı oluşturabilir. Bu tip kar yağışları tepelerin olduğu yerde ortaya çıkar.
Ghost sea effect yağışlarının ortaya çıkabileceği potansiyel alanlar aşağıdaki sarı bölgelerdir. Buralara ayrıca denizden bir bant geldiğinde VEYA rüzgarın yarattığı konverjans iyi oluşursa yoğun kar sağanağı oluşma olasılığı var…

Artık iyiyi ve kötüyü kafanızda hibritleyin 😀
Radarı 2 saattir yakından takip ediyorum, Karadeniz’den ciddi bir kütle gelmemesine rağmen ( dünküler gibi ) boğaz hattında senin söylediğin gibi GSE’ler oluşup iyi kar bırakıyor.
Valla sürtünmeli mi sürtünmesiz mi bilmiyorum da Tuzla koptu şu an 😀
White Fox kardeşim ve hocam, yukarıda da bağımsız yorum yaptım senin bu yorumunu görmeden, modellerde rüzgar yönlerinde bile ciddi sapmalar var, bu bir. Ghost sea effect tamam ama mesela Pazar gecesinde olduğu gibi uzun süre takılamıyor, mesela şimdi radara bak kuzeyden açılma var, bu iki. Bir de yine şu anda Karadeniz’de güzel bir kütle pişiyor gibi… ne dersin?
Evet ben de şimdi fark ettim onu, benim bilgisayarda radarın hareketli görüntüsü hata veriyor bazen. Ama dünkü yağıştan biraz farklı gibi geldi bana, öğleden beri karada sürekli bir oluşum göründü, baya da iyi kar bıraktı, tabi analiz açısından White Fox’la ikiniz daha iyi bilirsiniz. Bugün iş güç olmadığından sabahtan beri radar başındayım 🙂
Modellerin özellikle bu tip oluşumlarda rüzgarı çözememesi çok normal, aslında şu anda Karadenizde konverjans(K), diverjans(D) alanları var. Bazı modeller sırf bu yüzden karayel bileşenleri gösterirken, bazıları poyraz bileşinleri gösteriyor. Aslında her ikisi de yanlış değil. Bantların konumuna göre yukarı rüzgar karayele, poyraza meyillenip duruyor olmalı…. Melik Ahmet Taştan, şimdi radar görüntülerinin farklı yükseklikteki rüzgar durumunu bize gösterse, kütleleri hareket ettiren rüzgarlarda şöyle bir durum olabileceğini düşünüyorum.

Bu rüzgarlar ne kadar belirgin K ve D alanları oluşturursa bir o kadar belirgin bant oluşumu oluyor.
Geçen sefer yukardaki rüzgarda daha daha hafif olduğundan GSE takılmış olabilir.
Umarım Karadenizde pişen bant, Adalar’a kadar uzanır ama oraya kadar zor 😀
Süpersin. Uzanacak 🙂
Melik Ahmet Taştan bugün çalışıyor olsa, rüzgar verilerini koyardı eminim 🙂 Yanlız onlar da genel bir fikir verseler bile zaman zaman hatalı değerler gösterebiliyor. Benim dünden beri dikkatimi çeken Çatalca-Çekmece hattındaki yağış bandının sürekli yerini koruması. Rüzgarın karayele dönmesi bile etkilemedi. Klasik DEK yağışlarından farklı bir karakter sergiliyor. DEK desen olmaz, GES desen olmaz, sistem yağışı desen olmaz 🙂 bi türlü çözemedim o hattı…
MAT hocam, bu sabah ölçülen kar kalınlıklarına da ihtiyaç var, Melik beyin çalışıyor olmaması belimizi büktü… Bu arada Büyükçekmece gölünün kuzey-kuzeydoğusundaki kütle gerçekten muhteşem, böyle DEK bantları bildiğim kadarıyla ABD’nin Büyük Göller Bölgesi’nde de coğrafi olarak uygun alanlarda oluşup aralıksız kar yağdırıyor, muazzam bir olay. Bir örneği Tug Hill Platosu. Ontario Gölü’nde batı rüzgarıyla oluşan bant burada deliriyor, 1977 kışında toplam 12 metre kar yağmış. – Ozan
Ben orada sığ oluşumların bütün gün yığılma yaptığını düşünüyorum. 🙂 Yıldıza yakın karayel birleşenlerinde de yığılma mümkündü. Dün gece karadaki ortalama bulut kalınlığını 1-1.5 km hesaplamıştım. Yıldız dağlarını ve onun güneydeki uzantıları Çorlu’ya gelene kadar o kütlelerin nemini yağış olarak alarak eritti. Aslında hareket ediyordu ama etmiyor gibi görünüyordu. 😀
Radar görüntülerini bu sistemde kritik önemliydi iyiki radar arşivleri artık var.
inanamıyorum 1 saatir fındıkzadede yoğun kar var dün tuzlanmış asfalt bile beyazladı birazdan sultanahmet’e gidicem karda yürümek için bant indi ya buraya çok mutluyum
Sabahın ilk saatlerinde Tuzla. İlerleyen saatlerde kaldırım ve asfalt kardan bir bütün haline geldi.


Şükürler olsun yukarıdan tarayarak gelen kütle lanetlenmiş bölgenin son kalan topraklarını da ele geçirmek üzere (Avcılar – Yeşilköy)
Öğleden beri hiç durmadan kar yağıyor Beşiktaş sahilinde de 🙂 Mutluyum 🙂
Yaklasik 2 saattir kar durmadan yagiyor,yagmiyor da puskurtuyor resmen. 2 gundur toplam yagan kar terasimda yaklasik 50cm civarinda,yer yer daha bile fazla. Levent-Istanbul
Hadımköy-Büyükçekmece Gölü Havzası, İstanbul. Rakım:30m. Tarih: 31.01.2012, 15:30 suları
Asfalt üzeri bir cetvel boyu kar var, kaçacak delik aranıyor, tamam.
http://ompldr.org/vY2p3Mw
http://ompldr.org/vY2p3Ng
http://ompldr.org/vY2p3OA
http://ompldr.org/vY2p3YQ
http://ompldr.org/vY2p3Yg
http://ompldr.org/vY2p3Yw
Süper yahu! – Ozan
Dün gece Moda, İstanbul. Videoyu yüklemiyorum, güzel olmamış, durumu tam yansıtmamış.
Güzel ve devamlı kar yağışı görmek isteyenler doğrudan Beylikdüzü/Beykent’e gelsinler…Bugün kar yağışı daha hiç kesilmedi. Aralıksız yağmaya devam ediyor.
hocalarımızdan biri bize cevap vermicek mi?zonguldak için bu akşam tablo ne olur?ULL dediğiniz şey nedir hocam?bu yağışı negatif yönde etkiler mi?.şuan zonguldak hep güneş 2 3 saatir.kar yok.:S
Kadir bey çok üzüldük valla, 2 metre yağmayacak sizin oraya 😦 Kızdım ve cevap vermiyorum, DMİ’den bakın 🙂 ULL’yi de http://skewtmaster.com ‘dan araştırın bir zahmet.
Hocam size ilk sorum olacak. Uzun süredir sizi takip ediyorum ve oldukça da başarılı bir
üstadımızsınızarkadaşımızsınız / kardeşimizsiniz / hocamızsınız. Sizden çok şey öğrendik meteoroloji adına. Ama bu Zonguldak için lütfen tahmininizi alabilir miyiz hocam. Teşekkürlerimi sunuyorum kolay gelsin.Kar yağışı aralıklarla devam edecek, radarı takip edin. – Ozan
hocam sevmek suç mu:d.siz tahmini yapın ben araştırmayı.:d
Üstad’ lar Perşembe günü Çanakkale için kar tahmininiz nedir? Hava güneyli yönlere dönene kadar alacağımız bir günlük kar örtü bırakır mı? Yoksa kar alamama ihtimali de var mı?
Kar ihtimali yüksek bence ve epey fazla alabilirsiniz, çok kaliteli bir yüzey soğuğunun üzerine üst seviyeler de pek ısınamadan yağış olacak… Örtü de olur diye düşünüyorum
Dikkat ederseniz yatayına uzanan kütle en kuzeyi de es geçiyor (Şile – Kilyos). Çatalca-Kocaeli platosunda muhtemelen yükseltiyle doğru orantılı olan bir yağış bu.
Evet, White Fox’un hayalet dediği deniz üzerindeyken zayıf olan ve radarda gözükmeyen, karaya çıktığında sürtünmeden ve yükseltiden dolayı coşan DEK… Şu an Kadıköy’e kadar geldi, gayet sağlam
Başakşehir’i de 10 dakikadır sağlam etkiliyor.
Tuzla’da sağlam kar yağıyor 😀
Başakşehir’de dün öğle saatlerinden beri en sağlam yağışı alıyor şu an – Santiago
Zaten Anadolu Yakası’nın kuzey kıyılarıda az yağış aldı bu durum yüzünden
değerli santiago
üstadson iki sistemdede mudanya bursa ya oranla daha çok kar yağışı aldı bursa 15 cm iken mudanya 25 civarındaydı en son bu sabah mudanya koparken bursaya yaklaştıkça yağış yok denecek kadar azdı burada sizce DEK olayımı oluyor ortalama 200mtr rakım farkı da var . şimdiden teşekkürler..17 Ocak sisteminde Bursa iyi kar almıştı bir gecede. O zaman kuzeyli rüzgarlar karayel ağırlıklıydı ve konvektif aktivite çok fazlaydı. Normalde poyraz da Bursa’nın işine gelir ancak sorun bulutların sığ olması. Yeterli yükselikte oluşamadıklarından dolayı, White Fox’un da dediği gibi çok içerilere sokulamıyorlar. – Santiago
Ben de yardımcı olayım, evet o da DEK, Marmara DEK’i büyük olasılıkla… Öyle olmasa bile zaten Karadeniz DEK’ine de Bursa’dan daha yakın Mudanya; böyle çok soğuk ve rakım farkının çok önemli olmadığı sistemlerde bu durumlar öne çıkıyor… Mesela İstanbul Kadıköy de genelde az kar alır, çünkü burada soğuma zordur, ama şimdi soğuma problemi yok ve şov yapıyoruz…
Bir de şu var, sea effect bir yere uğursuz geliyorsa sistemin sonuna kadar çekiyor orası 🙂
Bursa ya geldiği belli hocam,hala mavi gökyüzüne bakıyorum 😦
Gerçekten şaşırtıcı durum, sizi Yalova bozdu. Tüm nemi indiriyor aşağıya. İstanbul Anadolu Yakası açıklarında dikine kütleler var, ilerleyen saatlerde onlar devreye girecek. O zaman siz de kar alırsınız bence. – Santi
paylaştığım resme baktıysanız hala o durumda duruyor değişen hiç bir şey yok hocam
😦 Modeller de çuvalladı. Bursa’ya iyi yağış veriyordu. Ama bence ümidinizi yitirmeyin. – Santiago
bize gelecek olan ancak züğürt tesellisi olcak sanırım,Sabah Uludağ’a çıktım gişelerden sonra müthiş kar yağışı ,,3-5 km sonra pırıl pırıl gökyüzü vardı,,neyse bekleyip göreceğiz,
yorumlarınız için teşekkür ederim.
Hocam bu durum Avrupa Yakası’nın güney kesimleri için farklı ama 😀 Dün gün boyu kar yağarken bugün güneşli ve çisenti kar yağışı bir aradaydı. Ya resmen ya kütle gelirken eriyor ya da başka bir faktör var ben çözemedim bu durumu 16 Ocak sistemindede aynı durum olmuş kütleler erimişti. Bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Yahu resimdeki yerden bütün gün yoğunluk eksik olmadı. O küçük kısım hep sarı veya açık yeşil. Ne var orada bilen varsa söylesim lütfen. Ayrıca orada birileri mahsur kalmış olabilir.
Lütfen resimleri burada söylenen sunucuya yükleyin! – Ozan
Çatalca sırtında bir sıra tepeler vardır. Üzerindeki maden ocaklarını belki bilirsiniz. Bu sıra tepeler olabilir? Sanki tam o sıraya denk geliyor.
Şu manzaraya bak 🙂 Ne soldan geliyor ne sağdan geliyor, yetti artık, iki sistemdir en karsız bölge olduk.. Avcılar – Haliç arası semtler..
Tuzla’da aynı dikkat edersen 😀 Kaderimiz böyle Santi… 😀
Santiago hocam bende burayı diyorum işte. Sabahtan beri bıktım valla olur mu böyle şey. Benim gibi kar delisi birisine bu yapılır mı? Valla taşınacağım evdekilerle konuştum yaza inşallah.
🙂 – Santiago
Santiago, artık seni kahin ilan ediyorum. Dün 15-16’dan sonra sıcaklıklar hızla düşecek dedin düştü. Bugün saat 16’dan sonra kar etkisini artıracak dedin, neredeyse İstanbul genelinde kar yağmaya başladı 😀
Üstad üstad, kahin değil 😀
Peki üstad 😀
😀
Santiago sana zahmet şunlara bir üfle de çorum’a da uğrasınlar 😀
Atatürk havalanı o bölgede ve 10 cm kar rapor etmiş sabah. Yok mu yani o kadar?
Sabah vardı ama bugün hiç yağmadı, yarısı erimiştir.. – Santiago
Biraz daha yağarsa rumelifeneri’nden sarıyer’e çığ düşücek 🙂
hocam iyi günler.zonguldakta oturuyorum ben.2 3 saatir kar etkisini yitirdi.güneş var burada.herkes bu akşam ve gece yoğun kar olacağını söylüyor.zonguldak bu durumdan nasıl etkilenicek?geçenki sistem gibi bir oluşum olur mu sizce?.teşekkürler saygılar.
Doymadınız hala yani? 🙂 – Santiago
kar sevdası hocam ne yaparsın:).beklentiniz nedir?
Ciddi bir yanlışlık var gibi geliyor bu işte. Melik Bey yardımcı olabilir misiniz. Bu haberin doğru olduğunu sanmıyorum ama ispat lazım.
http://gundem.milliyet.com.tr/meteoroloji-arsivlerinde-bile-boyle-soguk-yok-10-4/gundem/gundemdetay/31.01.2012/1496211/default.htm
Haber kaynağı MGM değil, kendileri uydurmuş. Çatalca radar sahasında radar kurulduktan sonra ölçüm yapılmaya başladı ki 2005 ten sonra değerler vardır. Çoğu kez -10 u geçtiğini de görmüşümdür.
Aslında MGM sayfasında İstanbul istaistiklerinin altında “Yukarıdaki tabloda İstanbul’u temsil eden merkez olarak Kartal’da yapılan ölçümler kullanılmıştır.” yazısı var. Bu yazıya ve düzeltilmesi için yapılan ikazlara rağmen yanlış haberde ısrar ediliyor malesef.
Bu bence daha çok bizdeki gazeteciliğin marifetlerinden…. Sansasyon yaratmak için kırsal alandaki Çatalca radarından elde edilen bir bilgiyi öne çıkartıyorlar. MGM’deki kişiler bizim gazetecilerin habercilik anlayışını nereden bilecekler ki…)
Böyle tanınmış bir haber sitesinden böyle bir haberin çıkması üzücü.
Aynı gün içinde aynı büyük medya organında çıkması düşündürücü ama en azından hatalarını düzeltmişler.
Güler, basına yansıdığı gibi Ocak ayında İstanbul’da son 30 yılın en soğuk ayının yaşanmadığını belirterek, Çatalca’da deniz seviyesinden 250 metre yükseklikteki otomatik bir istasyon verisinin İstanbul’a genellenemeyeceğini kaydetti.
İstanbul’da ocak ayında en düşük sıcaklığın, 1963 yılında Florya’da eksi 12,6 derece olarak ölçüldüğünü hatırlatan Güler, “Bu sabah itibariyle hava sıcaklığı, Bakırköy’de eksi 4, Kartal’da eksi 4, Pendik ve Samandıra’da eksi 5 olarak ölçüldü. Şile’de 7 santimetre, Sarıyer’de 8 santimetre, Bakırköy’de 10 santimetre, Pendik’te 17 santimetre ve Samandıra’da 19 santimetre kar kalınlığı ölçülmüştür” dedi.
http://gundem.milliyet.com.tr/istanbul-da-kar-gidiyor-yagmur-geliyor/gundem/gundemdetay/31.01.2012/1496281/default.htm
Resim de görülen Dağ Bursa da Samanlı dağı,ve tam karşısında Uludağ Var ,, 2 gündür arkasında
gözüken bulutlar ova tarafına geçmedi ve resimde de görüleceği üzere arada hava hep açık,
Bu tip durum genellikle lodos ta oluyordu ,,ve ara kapanınca yağış geliyordu,bu sefer ben onlara
onlar bana bakıyor 😦
http://ompldr.org/vY2p0bA
Her yer kara gömülürken sen uyuyorsun Ankara. Uyan bu derin uykudan ve dahi sessizlikten. Nerede Ankara karı nerede Ankara beyazı. Fırtına öncesi sessizlik mi bu yoksa? Kop Ankara hadi. Etkili sürekli yoğun kar yağışını göster bize!..
ankara perşembe cuma günleri karlı gözüküyo sizin tahmininz nedir hep istanbul hep istanbul ankarada ne olacak bu hafta
Mehmet Ankara bu gece -20’yi zorlar mı?
Doğu Karadenizde Giresun merkez dün akşamdan beri kar alırken Trabzon merkez bulutlu ve iki il arasında sıcaklık farkı da 3.5 derece.Giresun 1.5 derece ,Trabzon ise 5 derece.Ve Espiye merkezde de Kar yağışı başlamıştır.
Şişli’de lapa lapa kar yağıyor şuan. Radarda bu derece etkili gözükmüyor.
radarda izmitteki kütlenin tekrar rüzgarın yıldız bileşenden esmesi kütleyi boğaz hattına sokabilirmi sizce açıklayabilir misiniz?
Evet özellikle gece saatlerinden itibaren kütleler kuzeydoğudan gelecek – Santiago
Tuzla için ne dersiniz ?
Aynı dertten çekiyoruz Semih, Boğaz çevresi ve Büyükçekmece dışında güneydeki hiçbir semte doğru dürüst kütleler gelmedi sabahtan beri. Akşam değişir bu durum umarım. Bu sene var bir şanssızlık anlamadım gitti. – Santiago
Tuzla’nın kuzeyi sabahtan beri yıkılıyor. 35 cm garanti olmuştur.
hayırlı günler,acaba bursa için bu sistem kar bırakacakmı istanbul yada zonguldaktaki gibi çevremiz hep etkilendi bu sistemden ama bize düşmedi,ilerleyen saatlerde yada günlerdeki öngörüleriniz nelerdir hocam aydınlatır mısınız.
Bu akşamdan itibaren kar olasılığı yüksek – Santiago
İç Anadolu’nun güney ve doğusunda aralıklarla orta kuvvette kar yağışları görülmekte. Yağışın en etkili olduğu alan ise Konya Ereğli, Nigde, Nevşehir, Kayseri ve Sivas çevresi. Bu merkezlerde kar yağışları gece saatlerine kadar aralıklarla devam edecek. Bu gece Bölge genelinde kuvvetli buzlanma ve don olayı görülecek. Gece minimum sıcaklıklar -12 ila -17 C arasında, gündüz maksimum sıcaklıklar ise -3 ila -8 C arasında olacak. Bölgede bazı merkezlerede kaydedilen kar kalınlıkları: Sivas ve Yozgat’ta 30, Ankara’da 13, Esenboğa 10, Kayseri(Yağış devam ediyor) 2, Kırşehir: 2, Nevşehir 7, Çankırı: 10, Kırıkkale 12 cm
Ankara’da bugün etkili güneş var, şimdiye kadarki en etkili güneş diyebilirim. Bu günleri de gördük Allahıma şükürler olsun..
🙂 – Santiago
Etkili mi? Kuvvetli mi? Yoğun mu? 🙂 Radarda belli olmuyor. 🙂
Bitlis’te ki kar kalınlığı dikkatinizi çektimi bilmiyorum. Yaklaşık 1 haftadır 100 cm’in üstünde bir kar kalınlığı var. Bugün itibariyle 123 cm miş. Rekor kar kalınlığına bakayım dedim, 20.02.1976’da 298 cm ölçülmüş. Van gölünün bir etkisi varmı acaba?
Eski konulara bakmanızı öneririm, önceden bu konu konuşulmuş.
Kar yağışı İstanbul’da akşam 16:00’dan sonra etkisini artıracak. Dün akşam benim çektiğim gibi trafik çilesi çekmek istemeyenler bugün erken paydos etsin!
Güneşle yağan ve eriyen kara aldanmayın, akşama kuvvetli buzlanma olacaktır.
Aynen şu an güneşle yağan şahane kar var. Ama tutmuyor maalesef. Yerde 9-10 cm kar kaldı.
Komşum, biz de nasiplenecek miyiz? (Florya) Ne dersiniz?
Öyle düşünüyorum, özellikle gece, kütleler kuzeydoğudan geleceği için bizi es geçmez. Fakat kuzey ilçeler her zamanki gibi daha fazla kar alacaktır. – Santiago
Umarım dediğkleriniz gerçekleşir.
Radara bakıyorum bakırköy civarına bulut hiç uğramıyor eriyor gibi
Bu sistemde Bursa da kuru soğuktan başka bir olay yok hocam,yazık oldu bu soğuklara bursa için
Hemen paniğe kapılma, sizin oralara da yağış uğrar bu gece. Bize gündüz uğradı da ne oldu zaten, kar kalınlığı kan kaybediyor, hem de sıcaklık sıfırın altındayken! – Santiago
Eyvah eyvah..
Belçikadan şirkete ziyaretçilerimiz geldi akşam ki toplantılar 8’i 9’u buluyor dün tam anlamıyla çilenin kralını yaşadık bugün daha beter olur gibi..
Güneş? komşu Bahçeşehir’de bırak güneşi görmeyi, gökyüzünü bile göremiyoruz kardan ,geceden beri aynı şiddette zamanla hızlanarak yağıyor, arabamın üzeri en az cm, bahçem çitle birleşmiş durumda.
Kütle çöktü kaldı orada 🙂 – Santiago
Gelelim dün gecenin İstanbul/Göztepe balon sonucuna ve benim üzerinde yaptığım modifikasyon sonuçlarından gündüz tahminine :


Yer seviyesinde rüzgarın zaman zaman yıldız birleşenlerinde (yıldız kerte batı, yıldız kerte gündoğusu gibi) estiğini görüyoruz. Ancak bu durum, İstanbul’un bugün de gün boyu kar sağanaklarını almaması için bir sorun değil. Çünkü her durumda rüzgarlar deniz yüzeyi üzerinden nem sağlayabiliyor.
Kötü haberim de var. O da şu, yıldız dağlarının batısı ve güneybatısında kalan kar severler yine sistemden umduğunu bugün de bulamayacak gibi çünkü İstanbul üzerindeki bulutlar yine 1.5 ortalama kalınlıkta ve sığ durumdalar. Model senaryoları dünden beri tepe enverziyonunu yükseltse de, gerçek koşullara son 2 balon verilerinde bu hiç yansımamış. Yükselmediği takdirde yine yıldız dağlarına takılan, orda bütün nemini yağış olarak bırak ve yine Çorlu’ya gelince tek tük kar sağanakları bırakan bantlardan öteye geçemez. Benzer şekilde Uludağ’ın kuzeyinde de deniz etkisi ile gelişen bulutların Bursa üzerinde yığılma ihtimali de var. Öğle balonununun sonuçları da Çorlu hattı için kritik önemli, umarım tepe enverziyonu yükselir.
Öte yandan, Batı Karadeniz’de bazı çevreler bir siklon olduğunu düşünse de, gerçekte spin şeklinde dönen oluşum tartışmasız bir ULL merkezidir. Siklon olsaydı, onun da cepheleri olurdu!!!
İstanbul’da ortalama 1.5 km kalınlıktaki DEK bulut bantlarının aksine, Batı Karadenizdeki ULL’nin baroklinik sınırları içinde gelişen konvektif hücrelerin yer yer 3 km kalınlığı aşma ihtimali var. Şu durumda Şile/İstanbul – İnebolu-Kastamonu hattında kalan açıklarda kar kümülonimbuslarının oluşması da mümküdür. Yani şimşek haritalarında denizde bir şeyler görürseniz şaşırmayın. Bulut tepe sıcaklığının o bölgede -30’un altına inebileceğini düşünüyorum. Ayrıca, 3 km kalınlığı bulabilecek bir bulut kütlesinin özellikle Zonguldak’ın, Bartın’ın içlerine kadar kar yağışı bırakabilir.
Tekrar İstanbul’a dönersek, İstanbul’da ortalama bulut taban sıcaklığı -8, tepe sıcaklığı -19 derece civarında yine zaman zaman bazı yerlerde kardan sert, doludan yumuşak graupel yağışları görmek de mümkün olabilir.

Geçen gün özellikle Anadolu yakasında bazı yerlerde yağmur görülmüştü bu sefer, kar bantları öğleden sonra bir yere uzun süre uğramasa bile yağmur olma ihtimali yok. Thickness değerleri tamamen uygun…
Saat 16:00-17:00 arasında yeni değerlendirme yapacağım.
Dün sabaha ait inlemeye buradan, dün akşama ait incelemeye de buradan ulaşabilirsiniz
White Fox maşallahın var bayağı açıklıyorsun ama benim gibi teknik bilgiden yoksun insanlar nasıl anlasın avrupa yakasında kar yoğun olarak devam mı edicek?
Dünden çok bir farkı olmaz şiddetinin, ama Avrupa yakasının Belgrad Ormanlarının, Rumelifener’inin, Çatalca’sının yine şiddetli kar sağanakları alma ihtimali fazla, Çekmecelere doğru gidildikçe yağışın yoğunluğu azalıyor. – White Fox
White Fox çok teşekkürler diğer yazınızıda heycanla bekliyor olucam
bizim burda kar başladı hemde yoğun ama havada güneş var enterasan bir hava
yer Fındıkzade
Şu tepe enverziyonunu yükseltmek için yapılabilecek birşeyler var mı, yok mudur bu işin bir oluru? Ayarla bir şeyler, hasret kaldık kar yağışına 🙂
Bu arada değerlendirme çok iyi, teşekkürler.
Çok güzel ve değerli analizler yapmışsın. Ben açıkcası model çıktılarına güvenerek tepe enverziyon seviyesinin 700 mb’a dayanacağını umuyordum. Verdiğin sounding’te 1. kırılma olmasa, 2. yani 650 mb’daki enverziyon seviyesine kadar kararsızlık devam etseydi, şimdiye kadar olan yağış inanılmaz boyutlara çıkabilirdi.
Sıcaklık profillerinde baştan beri sorun var. 700 ve üzeri seviyeler maalesef yeteri kadar soğuyamadı. Ha normalde bu sıcaklıklarda yeterli olur ama 850 mb’daki sıcaklığın -13 lere kadar düşmesi de sounding’deki 1. tepe enverziyonun oluşmasındaki etkenlerden biridir diye düşünüyorum. Keşke -9, -10 civarında seyretseydi…
Sabah kalktım fıkdıkzadde günlük güneşlik havayla karşılaştım karlarda malesef eriyor oda yetmezmiş gibi gece tuzlama yapmışlar buralara açıkcası hayal kırıklığına uğradım bu radrdaki kütlede hep aynı yerde geceden beri boğaz hattına kaymadı gitti.
Beylikdüzü yaklaşık 30 cm e varan bir kar kalınlığı gece -7 ye varan bir soğuk ve şu an etkili şekilde devam eden tipi



beylikdüzü bildiğiniz gibi
http://ompldr.org/vY2pyaw
http://ompldr.org/vY2pybA
http://ompldr.org/vY2pybQ
http://ompldr.org/vY2pybw
Bende Beykent’ten bir manzara gönderiyorum…Sitenin yüzme havuzu donmuş durumda…Kar yağışı devam ediyor…
Arkadaşlar selam,
Ben de Samandıra’dan Paşaköy yönüne doğru bir konumdayım ve kar kalınlığı düz beton zeminde 32 cm şu anda (cetvel ölçümü). Biraz önce Hürriyet gazetesinde İstanbul için tüm zamanların en düşük sıcaklık rekorunun kırıldığını okudum. Öncelikle bunu İstanbul Meteoroloji Bölge Müdürlüğü’nün tablosuyla çürütmek gerekiyor. Ayrıca bu da kesmezse 9 Şubat 1929’da Göztepe’de -16,1 derece ölçüldüğünü belirtmek gerekiyor. Bunu yapabilecek olan var mı?
Ayrıca -10,4 ölçülen yer Çatalca radarı, İstanbul değil. Çatalca radarı bildiğim kadarıyla 150-200 metre rakımlı bir tepeye kurulu ve Çatalca merkeze de uzak. Orada sürekli böyle düşük değerler ölçülüyor zaten. Bunun orası için rekor olduğunu hiç sanmıyorum. Bu konuda bilgisi olmayan bir muhabir herhalde DMİ’nin sitesine girip -10’u görmüş, hemen tabir-i caizse “sazan gibi” atlamış.
O istasyonun Bingazi ilçesinin 400 metre rakımlı bir tepesinde kurulu sanırım. Bir ara blogda o istasyonla ilgili bir bilgilendirme yapılmıştı ama zamanını hatırlayamadım. Orada kurulan rekorlar İstanbul genelini yansıtmaz.
Binkılıç demek istediniz galiba? Ayrıca Çatalca’da radarda en az 50cm-60cm kar vardır şu anda, abartmıyorum. – Santiago
DMİ’de yazana göre çatalca istasyonu 381 metrede.Yerleşim olan bir bölge değil muhtemelen.Maalesef araştırmadan yapılan habercilik örneği.Yaz mevsiminin buna benzer bir versiyonu da kıyılarımızda sıcaklıkların 50-60 derece ölçüldüğünün gözümüzün içine baka baka söylenmesidir haber bültenlerinde.Aynı habercilik anlayışı mevsim ayırmıyor.
Evet Santiago, ismini yanlış hatırladım, Binkılıç demek istedim. Ben Hadımköy bu durumdayken oradaki örtünün 60cm’den daha fazla olacağını düşünüyorum.Radara göre oraları açık yeşil renkli kütleler -8 derece sıcaklıkta durmaksızın dövüyorlar. Haberlerde gördüğümüz Doğu Anadolu’nun kardan kapanan köy yollarındaki manzaralardan görmek mümkündür şimdi oralarda
1963 yılı Ocak ayı içindeydi sanırım, şimdi belgeyi bulamadım. Florya da -13,9 da var.
Bu sabahın uydu görüntüsü aşağıda, Batı Karadeniz ” ULL Santiago” tarafından vurulmak üzere, aynı zamanda Ege, Marmara ve Karadeniz’in batısında deniz etkisi şeritleri kendini nasıl da belli ediyor.
Santiago’nun hücreleri baroklinik sınırları içinde konvektif hücreler oluşturuyor, bu hücrelerden kar kümülonimbuslarının türemesi mümkün…Zaten uydu görüntüsüne dikkatli bakıldığında ULL‘nin baroklinik sınırları içindeki bulutlar daha üst seviyede olduğu da anlaşılıyor.
Ek olarak Konya-Kırşehir istikametinde giden kar bırakan nimbostratuslar da net anlaşılıyor.

Birazdan İstanbul için skew-t analizi yapacağım.
Bu ULL İstanbul’un ekmeğine kan doğramıştır 🙂
yine mi bir şeyi ucundan kaçırdık? yine mi direk!.. 😦 güneş açıp kar durup, eriyecek mi şimdi! açıklama bekliyoruz santiago! 😀
Aslında muhteşem bir gol kaçtı, eğer bu ULL tam güneybatı istikametine gitseydi, Çorlu’yu bile kara boğardı.
Şu sıralar İstanbul’u yine ortalama 1.5 km kalınlıktaki deniz etkisi bulut bantlar vuruyor, bunun konvektif hücreleri dinamik konveksiyondan dolayı çok daha kalın ve pek de sığ değil. Zonguldak’ın içlerine kadar ulaşabilir.
hocam Çorlu değil de, İstanbul’un kuzey-batı Karadeniz sahilleri Terkos, Karacaköy mesela Yalıköy gibi yerler, dün sabahtan beri aralıksız kar alıyor.. Buralarda erimenin de fazla olmadığını hesaba katarsak, abartısız 1 metrenin zorlanabileceğini düşünüyorum.
Dostlar, yok mu Terkos, Kuzey İstanbul tarafından bildirecek birileri? 🙂
White Fox hocam bu ull dediğiniz şey yüzünden sanırım bulutlar hep aynı yerde bir türlü boğaza girmiyorlar hep buyukcekmece tarafta oralarda yanı neden doguya kaymıyor o buyuk kutleler
Güneş çıktığı için insan bir garip oluyor sanki herşey bitti diye düşünüyor.
Aslında kayıyorlar ama tükeniyorlar, ULL’nin bu olumsuz durumda bir payı yok daha çok sığlık ve ve bulut kalınlığı ile ilgili – White Fox
Hatta ULL’ye bağlı olarak Kastamonu/İnebolu-İstanbul-Şile hattında denizde kar kümülonimbusu oluşabilir. Tek tük şimşek de çakabilir. 🙂
Keşke bir gemi denizde balon atsa, bulut tepe sıcaklığını kesin hesaplardık… 😦
Kanka şimşek çakma konusunda izmitten şimşek çaktığına dair haberler geliyor bu arada ne oldu bizim skew t analizi. ?
Az yukarı bak bir zahmet – White Fox 🙂
Ben kar yağarken şimşek çakmaz diye bilirdim???
Uygun şartları görünce nasıl da çakar, mesela bu örneği, bugün için batı karadenizde %50 var – White Fox
Timur; kar yağarken şimşek çakma olayı çok da nadir görülen birşey değil aslında. Şimşek için lazım olan bir kümülonimbus bulutu. Eğer şartalr yerine gelmiş ve Kümülonimbus oluşmuş ise şimşek yada yıldırım ihtimali her zaman vardır. Zaten yağışın çoğu buluttan genellikle kar olarak başlar. Sıcaklık müsait ise yere erimeden kar olarak düşer. sıcaklık aşağılarda 0 derece ve altında değilse erir yağmur olarak düşer. Bu eriyen damlalar, Kümülonimbüs içerisinde dikey hava akımları ile tepelere taşınıp donarsa, o zaman da dolu olarak yere düşecektir. Kar nimbostratus yada stratus gibi bulutlardan iniyorsa bu bulutlarda kümülonimbus gibi şiddetli dikey hava akımları bulunmadığından elektriklenme, şimşek yada yıldırım oluşturabilecek güçte değildir. Bu durumda kar yağarken de yağmur yağarken de yıldırım veya şimşek görmeyeceksin.
Ben Denizli’nin Honaz ilçesinde yaşıyorum 2004 yılında bir pazar günü hiç unutmam öğleden sonra bol gök gürültülü ve şimşek eşliğinde muhteşem bir kar yağışı olmuştu 7 saat boyunca yağan karın kalınğı 55 cm bulmuştu video kaydı cihazım olsaydı buraya koyar iyi kanıt olurdu. 2006 yılından bu yana her kış Honaz’a yağan karın video ve resimlerini çekiyorum sizle yakında bir kaç paylaşım yapacağım.
Tuzla’daki kar ölçümüm:
Çimler üzerinde: 13-22 cm arasında değişiyor. Ortalama 16-17 cm.
Yollar: 9-12 cm arası.
Arabalar ve kaldırımlar: 15-20 cm. arası.
Şu anda yağış durdu ve güneş var. Hava ne kadar eksilerde olsada güneş yüzünden kar kayıplarımız oluyor.
1060’lık sibirya, karadenizi 1020’lik bir AB alanına çevirdi, muhteşem olduğunu düşünüyorum.

Orada bir ULL alanı var. Sibirya yükseğinden değil, ULL alanının yer seviyesini de etkilemesi ile oluştu, ULL alanları yüksek basınç alçak basınç pek dinlemez. – White Fox
Öncelikle bu sayfayı hazırlayan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Bu güzel haftada, 1987 kışını damardan yaşamış birisi olarak, neşemize neşe katmak için bir anektodumu anlatmak istiyorum. Aynı zamanda internet olmayan bir ortamda nelerle uğraştığımızı da göstermek istedim. Tabii ki eğer yayınlanmaya uygun bulunursa. Benim gibi kardelisi bir arkadaşımla beraber, 87′ soğuklarının ikinci günü sürekli meteorolojiyi telefonla arayıp, hava nasıl olacak diye soruyorduk. Yaklaşık 10. arayışımızda arkadaşımın suratı birden bembeyaz oldu ve telefonu, sanki elektrik çarpmış gibi yere attı. ‘Oğlum ne oldu?’ diye sordum. arkadışm da ‘Meteorolog amca; Bana bak öyle bir soğuk olacak ki, babanın g….ü donacak, bir daha ararsanız sizin de……’ dedi’, diye ağlıyordu. Bir daha da meteorolojiyi arayamadık.
Hocam bir Skew-T analizi yapar mısın? Üst seviye rüzgarları akşama doğru aynı doğrultuya geliyor gibi..
Benim çok az zamanım var çıkacağım White Fox gelirse şekilli olarak yapar, ama göz gezdirdiğim kadarıyla akşama hem tepe enverziyonunun seviyesi yükseliyor (daha gelişkin konvektif bulutlar) hem de dediğin gibi enverziyonun altındaki rüzgarlar yıldız-poyrazda kavuşuyor, yani güçlü bir bandın oluşacağı kesin gibi ama doğuya sürüklenir mi şimdiki bant emin değilim, daha üst seviyeyi incelediysen bilemiyorum, oradaki batı bileşenli rüzgar doğuya sürükleyebilir mi bandı??? Sanmam. Sen nasıl bir mantık kurmuştun?
Sınırlı alan modelleri rezil şu an, hiçbiri görememiş. GFS ise bu gece yine İstanbul’a hedeflemiş, şu ana kadar bu konuştuğumuz bant hariç ana hatlarıyla (ve kendi çözünürlüğü dahilinde) GFS tutturuyor sanki.
Katılıyorum, GFS çok başarılı bu sistemde.
Benim kurduğum mantık şu, hiç bir model Çatalca’daki yağışı yakalayamadığına göre bu yer seviyesine yakın bir oluşum.
GFS 950 hPa rüzgarlarına baktığımızda rüzgar yönünün yağış ile doğru orantılı olabileceğini gördüm.

Ve bu rüzgarlar saat 17:00'de aşırı kuvvetlenip direkt Avrupa Yakası ve Boğaz çevresine dalıyor.

Tabi bunlar sadece mantık yürütme, ne kadar bilimseldir onu bilemem 🙂
arkadaşlar,
şu an izmit dilovasından yazıyorum.
burası koptu gidiyor, az evvel gök gürledi ve zaten inanılmaz olan kar yağışı
uludağ,kartepe vs. bilimum kayak merkezlerini aratmayacak hale büründü:)
çayırova ve sonrası, gebze,dilovası,vs. E-5 Karayolunda dahi kenarlarda en az 25 cm yol üzerinde 10 cm kar var. İstanbul’a dönmek giderek zor hal alıyor:(
Karayolları İstanbul da ana arterleri evet kız gibi tertemiz yapmış ama, çayırova ve sonrasını
malesef unutmuş. yuh olsun diyorum. bitiğiz…
Modellerde görünmeyen fakat şu an Beylikdüzüne kadar uzamış olan efsane hayalet bandın öğle saatlerinde Boğaz’a kadar ilerleyeceğini tahmin ediyorum. Az evvel üst seviye rüzgarlarını inceledim. Bakalım gelecek mi? 🙂
dediğinize göre kütlü istanbulun batısı hariç diğer yerlerde etkili kar görebileceğimiz anlamı taşıyor avrupa yakası (kuzeyi-güneyi-doğusu) ilerleyen saatlerde yanılmıyorum değilmi 🙂
Perşembe günü biraz karışık , AB kar yağışı ile başlayıp yağmurla bitecek gibi..
Bu bant harika görünüyor. Rüzgar İstinye istasyonunda Karayel’e dönük görünüyor. Gelebilir mi acaba İstanbul içlerine doğru?
O yağışı modeller göremiyor. Çok garip bir oluşum. Çatalca’nın köylerini 60cm-70cm yapmıştır muhtemelen.
Hafiften batıya kayıyor gibi ama radardan takip etmek lazım.
Bandın içi:
kıskançlıkla doluyum şu an! 😀 derhal aynısından anadolu yakasına istiyorum! 🙂
Ben o bandın neredeyse burnunun dibindeyim. Havada atıştıran 3-5 kar tanesinden fazla göremiyorum. 😦
Ve dışı:
Bu sabah Çanakkale’ de temometreler -8 gösteriyordu. yerde toz bir örtü yapan hafif bir kar yağışı, hızla geçip giden stratüsler, jilet gibi kesen bir rüzgar ve olsa da olur olmasa da dedirten bir güneş var. Allah’ ım bu ne soğuk… Her yer çatır çatır buz…
Giresunda kar yağıyor ama araba ve çatılar hariç örtü yok. Bugün ve yarın güzel bir örtü oluşturabilecek yoğunlukta kar var mıdır?
Giresun da bu akşamdan itibaren kar yağışı yoğunlaşacak.Siz şanslısınız yine de kar yağıyor Espiye ,Tirebolu,Görele de yağış çok zayıf ve yağmur şeklinde.
Giresun merkezde dün akşamdan beri aralıksız yağıyor ancak cıvık bir yağış olduğu için tutmuyor.50 metre rakmıdan sonra örtü başlıyor.Benim evim 100 m yükseklikte 3 cm civarı örtü var.Şu ana kadar sistem beklentilerimi karşılamadı.Ordu-Samsun hattı sistemin kaymağını yedi.Ertuğrul kardeş umarım dediğin gibi akşam yoğunlaşır da güzel bir örtü alırız.
cumartesi gecesi Espiye merkez güzel kar almıştı. 600-1000 mt. rakımlı yerlere bile kar yağmazken Espiye merkezde 5 cm kar yağmıştı Espiye Sea Effect’in kaymağını yemişti.Şimdi de bulut hareketi güneybatı istikametinden oluştuğu için Samsun-Ordu-Giresun hattı kar yağışından etkileniyor akşama doğru yoğunluk artacak ve biraz daha yağış alanı genişleyecek.An itibariyle Giresun 1.5 derece iken Trabzon 5 derece farkı görebiliyormusun 🙂
Bu sistemde İstanbul’a gelmeyi ertelediysem, bilin bir sebebi var elbet 🙂
🙂 iyiymiş..