Emin olamadım ama olabileceğini düşünüyorum, Michigan gölü büyük oranda donmamış durumda gözüküyor. Hatta 5 derecenin üstünde sıcaklıklar var.
Michigan eyaletinin kuzeyinde bulunan Gaylord noktasında balon verileri göl etkisini destekliyor.
Ancak çok zayıf şiddette gibi çünkü tepe enverziyonu hayli alçakta bulunuyor. Dikkat çekici bir nokta ise 850 mb sıcaklığı -20.9 derece, 20 derecenin üstünde fark var.
Küçük bir işim (!) dolayısıyla akşamüstü acilen İstanbul’dan Bilkent’e 1-2 günlüğüne dönmek zorunda kaldım. Burada yerlerde hala kar parça parça karlar var, hatta kuzey taraflarda nerdeyse hiç erimemiş gibi duruyorlar. Hava çok güzel – soğuk ve tertemiz! İstanbul’un pis puslu havası(son gün hariç) beni bayağı sıkmıştı … ama pazar gecesi ya da pazartesi İstanbul denen su kenarına geri döneceğim. İstanbullu kar severlere gerçekten çok yazık, o su kenarına ne kadar yoğun yağarsa yağsın 10 gün yerde bile kalamıyor. Üstelik kışın bile gömlek havası var. 😛
Basın eksiyi Santiago’ya tabii ki en güzeli İstanbul’dan Ankara’ya dönüş! 🙂 Bolu dağı, Gerede, Çamlıdere karlar içindeydi. Çamlıdere yolunda sis ve 20 cm’den fazla kar vardı. En çok da Ankara’nın Çamlıdere ilçesinde kar vardı.
Yarın gece tekrar İstanbul’dayım. Küçük işim yarın sabah bitiyor.
Herkese iyi günler…
Ülkemizde yeni kurulmuş olan 6 meteorolojik radarın 4 tanesi (İzmir, Muğla, Antalya ve Hatay radarları) polarimetrik radar denilen çift polarizasyon kabiliyetine sahip radarlardır. Ancak, polarimetrik radarlar da kendi arasında ikiye ayrılıyor. Bir tanesi ‘Switch Mode’ denilen polarimetrik radar türüdür. Switch mode polarimetrik radarlar ya sadece yatay ya da sadece dikey ışın yollayabiliyor. Diğer polarimetrik radar türü ise ‘Simultaneous Transmit and Receive’ denilen (STAR Mode) polarimetrik radar türüdür. STAR Mode polarimetrik radarlar ise aynı anda hem yatay hem de dikey ışın yollama kabiliyetine sahip radarlardır. Ülkemizde yeni kurulmuş olan bu polarimetrik radarlarımız acaba hangi tür polarimetrik radarlardır?
Fotoğraf, http://wrd.mgm.gov.tr/db/radar-details.aspx?l=tr&r=316, isimli web sayfasından alıntıdır.
Dual polarizasyon radarların, aynı anda yatay ve dikey ışın gönderemeyeni ne işe yarar acaba? Dual polarizasyonlu radarların temel çalışma prensibi, yatay ve dikey ışının genliği, faz farkı gibi ilişkilerden faydalanarak, çeşitli algolaritmalar vasıtasıyla kullanıcıya faydalı ürünler sağlamaktır.. Bu ürünler; yağış cinsinin belirlenmesi, yağış miktarının daha doğru hesaplanması ve meteoroloji dışı ekoların ( hatalı deniz ve yer ekoları, böcekler, kuşlar vs) tesbit edilmesinde yararlı olabilir.
Ülkemizde radarlar ışın tıkanmasına yol açmasın, daha geniş kapsama sağlasın diye genellikle yüksek rakıma kuruluyor. Yüksek rakıma kurulu radarlar, özellikle uzak mesafede ışın yükselmesinden dolayı yağışı yukarı seviyelerden görüyorlar. Malesef bu yüksek rakımdan dolayı dual polarizasyondan istenilen fayda sağlanılamaz bence. Örneğin; Dual polarizasyon ürünlerinin en önemlisi “hydroclass” dır ve bu ürün yağış cinsini belirlemekte kullanılır. Şimdi Antalya radarını düşünelim, bu radar 1000 metrenin üzerinde bir rakıma kurulu. Sıcaklığın sıfır derece olduğu seviyenin ise Antalya merkezde 900 metre de olduğunu varsayalım. Radarın ilk açısı bile 0 derece seviyesinin üzerinden geçecektir ve bu seviyenin üzerinde yağışı kar olarak görür. Halbuki yere düşen yağış yağmur olacaktır. Yakın mesafede bile yanlış yağış tanımlaması yapabilen bir ürünün uzak mesafelerde performansından pek de bir şey beklememek gerekir.
Yağış miktarı hesaplamalalarında da yine yüksek rakımdan dolayı özellikle uzak mesafelerde dual polarizasyonun hiçbir faydası olacağını sanmıyorum.
Sonuç olarak dual polarizasyon temelde mantıklı ve faydalı olabilir ama ülkemiz koşulları düşünüldüğünde yüksek seviyeye radar kurulacaksa ve de normal radarla fiyat farkı çok fazlaysa dual polarizasyon tercih edilmemelidir.
Ayrıca, örnek verdiğiniz Antalya radarının Antalya merkeze olan uzaklığı da yaklaşık 70 km. Yani, 0.2 açısı ile hesapladığımızda bu radar Antalya’yı yaklaşık 1500 metre yukarıdan görüyor ki Manavgat ve Alanya gibi ilçelerde bu rakam 2500 metrenin üzerine çıkabiliyor. Ülkemizde, Hatay radarı (312 mt.) ve İstanbul radarı (378 mt.) haricinde tüm radarlarımızda bu yüksek rakım sorunu var ama yapacak pek bir şey de yok. Alçak seviyeye radar kurulursa, bu sefer hiçbir yer görülemez.
Bu fena bir gol olur bu benim yer açısından 😀
Rapor vermek gerekirse burda olmucakolmayacak şeyler oluyor ocak. Ocak ayında 10 dereceye yükseldi sıcaklık. Kar diye bişey kalmadı üstüne bidebir de yağmur yağdı normalde. Normaldeburasıburanın ocak ayınınayı ortalaması -1 derecedir 😀
Ankara’nın da normal ocak ayı ortalaması 0.3 derece ve burada 10-14 derecelik sıcaklıklar hemen her sene gördüğümüz bir durum ve aynı şey Sofya için de geçerli dolayısıyla senin ileri sürdüğün gibi bu durum olmayacak bir durum hiç de değil. 2007’de 18, 2010’da 16, 2004 2001 ve 2005’de 14, 2002 ve 1995’de 15 var. Ama hemen her sene bir ya da birkaç gün 10 derece mutlaka var.
Doğrudur katılırım sana ama balkanınBalkanlar’ın ortasındayım ya bi el insaf 😀 Bu çarşambaÇarşamba günü 13 derece olmuş sofyaSofya için biraz fazla rakam değilmi?değil mi?
Amerika icin GFS ve ECMWF bambaska dunyalar sunmaya basladilar. Gecen seneden uzun vadede ECMWF’in ustunlugunu hatirliyoruz. (Resmi rakamlar da bunu gosteriyor). Gonlumuz de ondan yana 🙂
Bakalim hangisi galip gelecek…
Saat daha 13:00 UTC ve İskandinavya ve Kuzey Rusya ciddi anlamda donuyor!
Santiago Kutup bölgesi’nde bir YB oluşacağını ve soğuk havanın ikiye ayrılarak güney enlemlere ineceğini söylemişti İskandinavya’ daki bu soğuk hava o kutup dalgasının Avrupa’ya girişi mi?
Benim kast ettiğim şey tam sıfır noktasında, kutup yarma şeftali gibi ortadan ikiye yarılıyor bir kaç gün sonra. Boşuna kovalamıyorum efsaneyi yani. Uygun bir yerleşimle tepemize iner o soğuklar, ve bu ihtimal geçmiş senelerdekinden daha fazla.
MGM kar kalınlıkları haritasında Uşak’ta 10 cm kar var. Dün Uşak 11-12 derecelere kadar çıkmıştı, gece ise 0 dereceye kadar düşerek kar yağdı. Ortalıkta soğuk hava yokken nasıl sıcaklık bu kadar düşüp kar yağdı ilginç.
Yukarıda hava soğuk olduğu için. Yeryüzünde de enverziyon varmış sanırım. Gece, sıcaklık 850 hpa’da 1.8 derece civarındaymış. 700 hpa’da ise -9 derece.
Nae modeli,bugün 09 GMT ile Cumartesi 06 GMT arasındaki tahmini toplam yağış.Cumartesi günün devamındaki yağışı da düşünürsek Antalya da yer yerinden oynayacak gibi.
Nae modeli,bugün 09 GMT ile Cumartesi 06 GMT arasındaki tahmini toplam yağış.Cumartesi günün devamındaki yağışı da düşünürsek Antalya’da yer yerinden oynayacak gibi.
Ankara’ya (Or-An bolgesi, diplomatik site, 1120 m. civari) sabahtan beri cok guzel kar yagiyor. Hatta, fotografta gorecegiziniz uzere, belediye tuzlama calismalarina basladi bile.
Trabzon şu anda 17 derece tamam rekor kıracak bir sıcaklık değil Ocak ayı için ancak şunu merak ediyorum en yakın il merkezi ile aramızdaki fark 6-8 dereceleri buluyor neden Trabzon bu kadar sıcak ve lodos kuvvetli eserken çevre illerimizde ya da diğer illerde bu durum yok not: yine de insan yatağından kalkıp balkona çıktığı zaman lodos yüzüne çarpıyor ya bu beni çok mutlu ediyor nedense teşekkürler şimdiden…
Yağmur durunca ani bir fırtına çıktı. Dışarıda müthiş bir fırtına var şu an. Arka bahçedeki bir ağacın ana dalı çat diye kırıldı. İnşallah kimseye bir şey olmaz çünkü her yerden sesler geliyor.
Bu akşam Bursa-Fener maçındaydım; açık kale arkası tribününde. Maç başlamadan telefondan radara baktım, babama gösterdim. Arkadakilerin de dikkatini çekti.’Yağmur Karacabey’e kadar gelmiş ; bir saate kalmaz burada da başlar.’ dedim. 40 dakika kadar sonra yağmur başlayınca arkadakiler ‘Abi senin yağmur erken geldi.’ deyip ayrıldılar stattan. Biz de donumuza kadar ıslandık…Yağmurun stad ışıklarındaki görüntüsü çok güzeldi ama kar olaydı iyiydi 🙂
Hepimizin bildiği bazı siteler ve “tahminciler”(!) var ki, her sene ve her sisteme efsane diyorlar. Bu kadar çok efsane gelse, o bizim standardımız olur.
Yahu bir kere de çıkıp bu sene kış normallerden sıcak geçecek densin. Hiçbir bilimsellik yokken ve defalarca rezil olunmuşken bu siteler ve insanlar hala nasıl izleyici buluyorlar anlamıyorum.
Ya hedef kitleleri sadece çocuklardan oluşuyor ya da koca koca adamlar kendilerini kandırmayı seviyorlar. (Ki bu ikincisi maalesef var halkımızda)
Burada efsaneymiş falanmış filanmış gibi abartı konular hiç olmazdı kaç yıldır takip ediyorum ilk defa rastladım.Son birkaç gündür herkesin ağzında bakla oldu bu efsane bakalım ne olacak bu işin sonu belki bazı arkadaşlarımızın içine doğmuştur.
Hocam kaç gündür ben de aynı şeyi yazacaktım ama boş ver dedim. Gerçekten de bu efsane muhabbeti artık kabak tadı vermeye başladı.
Yalnız yapılan tahmin ve yorumlar, efsane kelimesinin anlamına tam da uyuyor.
TDK’dan alıntı:
1. isim, edebiyat Eski çağlardan beri söylenegelen, olağanüstü varlıkları, olayları konu edinen hayalî hikâye, söylence
2. Gerçeğe dayanmayan, asılsız söz, hikâye vb
Maximus ( Koc Universitesi-İST/263 m )
HavaturkadaHavaturka’da yapilan ” 25-30 Ocak efsane sistemi ” neye dayandirilarak yapiliyor anlayabilmis degilim hala . Aranizda efsaneyle hem fikir olan varmi ?
Koç Üniversitesi’nde 263 metrede hiçbir yer bulamadım, Google Earth’den baktım. Lütfen rakımınızı düzeltin. Neden bu kadar ciddiyeti bize çok görüyorsunuz?
Üstadım sistem teğet geçip Hudson Körfezi donsa bunlara yine beğendiremezsiniz, bunlara hiç tahmin yapmamak lazım, bırakın Bünyamin’le MGM’yle idare etsinler!
10 gün kesintisiz 0 c altı. Batı Trakya’da 30-50 cm, Doğu Trakya’da 60-90 cm kar kalınlığı. İstanbul’da 1.5 m kar. Edirne’de minimum sıcaklık rekoru -23,5 c. İstanbul’da saatte 130 km/saat rüzgar hızı 36 saat boyunca.
Vicdansız Sabuha Ozan !!! Türkiye’nin geri kalanının ne günahı var!!! Her şeyi vermişsin Trakya ve İstanbul’a. Böyle bencilliğe hiç bir halt gelmez… 🙂 Ayrıca 36 saat ve 130 km rüzgar… İnsanlık bitmiş…
Sevgili Santiago, burada karizmasının Windows başlangıç sesiyle beraber resetlenmesini istemediğim nadide insanlardan birisin 🙂 Umarım tahmin ettiğin gibi gelişir olaylar (ki mutlak soğukçu olarak kesinlikle ben de bunu istiyorum). Yoksa vallahi acımasızca basarlar eksiyi 😀
İstanbul’a geldim ki buralarda tıpkı Bilkent’in nisan sonu havası var. Dün bir ara sıcaklık benim buralarda 16 dereceye dayanır gibi oldu. Beşiktaş’da gezdim, dönüşte Bakırköy sahillerinde kedi kolonilerine yem verdim ama üstümde mont olmasından dolayı bütün keyfim kaçtı. En kötüsü bu babamların taşındıkları evin bütün odaları güneybatıya cepheye bakıyor ve duvar gibi camlar olunca içerisi aşırı ısınıyor. Hiç kalorifer yanmadığı halde dün sabah odam 30.8 bugün havanın biraz daha bulutlu olmasından olacak ki 28.5 dereceye indi… Kesin bu annemler beni sıcaktan öldürmek için burayı kasten seçip taşınmış olmalı! Tatil günlerim sıcaktan kabus gibi geçerken, internet sorunum var. 😦
MehmetEren (Kozyatağı/İST, 60m)
Değerli Havadelileri;
Bir sorum olacak sizlere GFS , ECMWF tutarlılık oranları konusunda az çok bilgim var. Peki CFS (meteociel) modelleri hakkında görüşlerinizi rica edebilir miyim.
Arada bir bendeben de bakıyorum ama tabi ki çıktıları dikkate almıyorum çünkü çok uzak tarihler. Bir bakmışsın 2m Temps haritasında -20’ler inmiş Doğu Avrupa’ya sonraki güncellemede bir bakmışsın +15’ler gelmiş yani anlayacağınız çok oynak güven olmaz.
Geçen sene 70 saat civarı bir süre kala çok büyük bir soğuk bize geliyor gözükürken Avrupa’ya ve bize yayılmıştı hatırlarsanız.
Süre yaklaştıkça Amerika sistemi de o hali almaya başladı. Şu anda soğuk çekirdeğin Kanada’da kalacağı kesin ama kolları nereye ne kadar uzayacak, dönüşünün tamamlaıp tekrar nereyi vuracak hep muamma.
Bence asıl olay bu aşırı soğuk çekirdeğin etrafındaki sıcaklık gradient’i o kadar büyük ki, 850 mb sıcaklıklarında bile bazı eyaletlerin kendi içinde 20 derece civarı farklar var gibi gözüküyor.
Şöyle düşünün İstanbul’un tepesinde -5 varken İzmir’in tepesinde 15 derece olması gibi. Ve bu fark sadece Kuzey-Güney değil Doğu-Batı doğrultusunda da oluşabiliyor.
Muhtemelen her yer epeyce bir soğuk kalacak ama aşırı soğuklar şimdilik ilk aşamada Kuzeydoğu Amerika ve Güneybatı Kanada sınırını dövecek gibi.
Ardından bazı modellerde aynı rotayı izleyen başka salınımlar da çıkabiliyor, bu ilk inen soğuk tekrar dönüp buraları da vurabiliyor falan.
Bu arada 160 saat civarı kuzeydoğu sahile güzel kar bırakabilecek bir siklon türedi. Temennimiz yerleşiminin Welbane’in işine gelecek şekilde değişmesi.
Ben de bu kadar dönüp dolanan soğuk arasında bir şekilde kar alırım herhalde diye düşünüyorum.
Eğer bu diyagramlar gerçekleşirse 2013 kışı efsane olur. İç Anadolu`nun batısı İç Ege aralığın 20`sinden beri havada uçuşan bir kaç kar tanesi dışında hiç bir şey görmedi. Bence bu işte bir terslik var. Bu diyagramların değişmesini bekliyorum, yoksa halimiz kötü. Eğer değişmezse hayatımda ilk defa böyle bir ocak ayı göreceğim.
🙂 Çok iyi gerçekten, sesli güldüm resmen.
Son zamanların en içler acısı diyagramı olması açısından bilgisayara kaydettim 06Z diyagramını. 21 çalıştırmanın neredeyse hepsi 15 gün boyunca ortalamaların üzerinde kalmış. Kestanenin tanımına daha fazla uyamazdı.
Yağışlı havalardan sonra gelen durgun havalarda Eskişehir çevresine göre hep soğuk oluyor. Çevre iller 5-6 derecelerde biz ise 0 derecenin üzerini göremedik. Nedeni ne olabilir?
MGM, son durum listesindeki istasyon ağını genişletmiş. Eskişehir için konuşmak gerekirse, neredeyse istasyon olmayan yer kalmamış gibi gözüküyor. Bir bakın derim. http://www.mgm.gov.tr/sondurum/turkiye.aspx?g=T#sfB
Harika olmuş. Ankara için de 5 – 6 istasyon ilave edilmiş. TBMM, MGM bahçesi iyi olmuş. Barajlar 20 derecelerde geziyor ama herhalde henüz ayarları yapılmadı. Kavaklıdere ve Çankaya’ya da istasyon gerekli.
Bence en önemlisi Demirköy ve Kıyıköy. Sistem inişlerinde ve sistem sürecinde izlemek istedişim noktalardı. Tek eksik Kaz Dağları’nın güneyi. Özellikle Küçükkuyu, Altınoluk ve Akçay’dan birtanesine istasyon konulmalı. O şerit ciddi anlamda yaz nüfusu taşıyor ve kendi gözlemlerime göre yazın müthiş fön durumları oluşuyor poyrazlı günlerde.
Tuzla’da istasyon sayısı dörde çıktı.
1.Göl kıyısında MGM’ye ait
2.Tem’de Akom’a ait
3.Sahil’de özel bir istasyon
4.F1 pistinde fakat verilere şu an için ulaşılamıyor
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Mükemmel. İstanbul için 3 yeni istasyon kuruldu. Eyüp, Tuzla ve Büyükçekmece. İstasyonların tam açık adreslerini bilmiyorum ancak Mgm İstanbul Gözlem Şebekesi sayfasında istasyonların uydu üzerindeki yerleri gösteriliyor. Yorumları haritaya göre yapacağım.
Eyüp istasyonu uyduda Eyüp’ün görece yüksek yeri ve özellikle kuzeyli rüzgarlara oldukça açık olan Çırçır Mahallesi’nde. Rakım yaklaşık 90 metre civarında.
Büyükçekmece istasyonu uyduya göre Büyükçekmece sahili civarında (Atirus AVM) yer alıyor. Rakım yaklaşık 5 metre.
Tuzla istasyonu da yine sahile çok yakın bir yerde ve rakımı 7 metre.
ABD’ye kutup çıkartması.. Önümüzdeki bir haftanın 24 saat arayla 850 hPa sıcaklıkları.. Soğukların ardı arkası da görünmüyor.. Fakat yağış sıkıntısı var, bekledikleri Atlantik Siklonları ortada yok..
Uzun zamandır bahsettiğimiz 2013 efsane kışı Kuzey Amerika’dan giriş yapıyor.. Aynı süre zarfında İskandinavya da donacak, Orta ve Doğu Akdeniz’de ise (Türkiye de dahil) haftaya bahardan kalma günler var..
Bakalım bu efsane soğuklar önümüzdeki günlerde bizi de ziyaret edecek mi? Kuzey Yarımkürede gerçek kış yeni başlıyor, takipteyiz..
Philadelphia’nin diyagrami ama tum orta-Atlantik icin gecerli. Soguma ve yagis mukemmel bir simetri izliyor, sicaklik dusunce yagis sifirlaniyor, yagis olunca da sicaklik kar degerinin ustune cikiyor, nasil olacak bu isler bakalim. Buyuk goller tarafinda GEK sov var yalniz, o ayri.
Bu arada ogle modelinde Sali gunu icin bir Alberta Clipper belirdi, bati Kanada’dan orta Atlantik’e bir hat cizen bir AB sistemi, ama asla bi Atlantik siklonu degil. Gene de eger gelirse etrafi beyazlatir hic olmazsa. Washington’un en az 5 cm.lik kar almasinin ustunden 720 gun gecmis durumda ki bu bir rekor. Rekoru gelistirmeye devam ediyoruz.
Kış aylarında doğuda ki istasyonların minimum sıcaklıklarına erişilememesi nedeniyle MGM’ye mail attım ve bundan sonra verilerin sitelerinde yayınlanmasını istedim aldığım cevap ise;
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller
Hakkında Yönetmelik’ in 38. maddesi ” Tavsiye
ve mütalaa taleplerine ilişkin başvurular bilgi
edinme hakkı kapsamı dışındadır.” uyarınca
bilgi isteğiniz işleme alınmamamıştır.
Bilgilerinize.
Peki mlnimum sıcaklıkların sitelerinde yayınlanması talebini kendilerine nasıl iletmem lazım? En azından geçtiğimiz sistemdeki minimumlara erişsem o bile yeter. Fena kafayı taktım şu doğudaki istasyonlara 😀
Biraz sakin olsalar iyi değil miydi? Ne oldu şimdi? Haber patladı patlayacak. Bu ortamlarda istediğiniz kadar atıp tutun ama iş ulusal boyutlara geldi mi, biraz sorumluluk istiyor. Her zaman temkinli olmakta fayda var.
Maksat takip edilmek. Tıklanmak. Tutmasa ne olur?! Oyunun kuralları böyle galiba, ben de artık çok iyi anlıyorum bunu ama işte prensiplerim var, uygulayamıyorum o yüzden. Ne yazık ki, mi demeliyim acaba?
Aynı durum benim de başıma geldi. Annemin cümlesi aynen şu ’21 Ocak’ta çok şiddetli kar fırtınası geliyormuş senin niye haberin yok’. Aynı tepkiyi başka insanlardan da aldım resmen koskoca ülkeyi kandırıyorlar.
Ozan Bey’in daha bir fırın ekmek yiyip, kendisini zayıf olduğu noktalarda geliştirmesi gerekli. Gelo, yardıracak tarzı neo bilimsel terimleri öğrenmesi, artık yeni bilimsel trendler ışığında geçerliliği kalmamış cm birimini bir yana bırakıp, metre ölçü birimini benimsemesi, dar vizyonunu genişletip, daha geniş bir bakış açısı ile başkalarının göremediği sistemleri duyurması, tutmazsa da kendisi ile barışık (başkaları buna yüzsüzlük dese de aldırmasın) bir tarz ile “sıyırdı, ab taş koydu” yaklaşımlarını kendisine düstur edinmesi gerekli. Eee.. Ne yapalım. Dost acı söyler. 🙂
Neye dayanarak bu haberler merak ediyorum? Başka yerlerde de, “efsane” diye konuşuluyor. Her hangi bir somut veri var mı? Yoksa beklentimiz tabii 2004 gibi gelsin, unutulmasın ama ortada, şu an için, bu tarz haberler verebilecek nasıl veriler mevcut?
İnanamıyorum, gerçekten bu insanlar nasıl bu kadar sorumsuz ve vurdumduymaz olabiliyorlar inanamıyorum. Şu habere söylenecek söz yok hakikaten. Bahsettikleri gibi, hatta 8 Ocak’taki gibi bir sistemin 21 Ocak’ta gelme ihtimali %5 falan şuan.
Gümüşhane’de düşen çığı anlatırken arkada gösterdikleri görüntü herşeyi açıklıyor zaten.
“21 Ocak’ta, özellikle Marmara son yılların en yoğun kar yağışıyla karşı karşıya kalacak.” “Kar yağışıyla karşı karşıya kalmak” ne demek onu geçtim 🙂 Kalabilir değil, “kalacak” diyor. Sanki bu hava olayı değil de önceden bilinebilen, bir yerlerden bilgi alınabilen bir durum, “vallaha kaynağım sağlam abüü” olayı 🙂 İşin kötüsü kar yağmazsa sanki açıklamayı MGM yapmış gibi “yine tutturamadılar” diye akılda kalacak.
Saat 20:35′ de İstanbul’ daki Akom, MGM ve özel istasyonlardaki sıcaklık değerleri. Kent merkezinde 7-9 derecelerdeki sıcaklıklar kırsal kesimlerde 4-5 derecelere bazı noktalarda ise 1-2 derecelere kadar düşmüş. Bu kadar fark oluşmasında ısı adasının etkisi ne kadardır? Yoksa İstanbul coğrafyasında olağan bir durum mudur?
Şöyle bir modeli Güneydoğu Avrupa için hiç görebilecek miyiz acaba? Eğer bu şekilde gelirse Great Lakes civarında efsane göl etkisiyle kar yağışları görebiliriz.
5 gün içinde 40 derecelik fark var.Düşünsenize, bugün Istanbul’da 10 derecelik sıcaklık vardır cuma akşamı sıcaklığın -30 olduğunu gelen faturalardan sonra tüm blog ılıkçı olurdu heralde 😀
Bence o kadar da anormal değil. Çünkü batı kıyıları hariç, hem Kanada hem de ABD böyle ânî sıcaklık değişimleriyle meşhur memleketler. Sıcaklık bir aşırı uçtan öteki aşırı uca yer değiştiriyor ve ortalamada birbirini dengeliyor. Bizdeki gibi batı-doğu doğrultusunda uzanan dağlar olmayınca hava kütlelerinin ayarı kaçıyor 🙂 Meksika’nın sıcağı Kanada’ya çıkıyor, Kanada’nın dondurucu soğuğu Houston’a bile kar yağdırıyor. Kıskanıyorum!
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1961 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1962 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1963 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1964 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1965 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1966 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1967 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Böyle devam ediyor. Fazla linkle sayfayı derinlemesine meşgul etmeyeyim ve güneş aktivitesinin düşük olduğu 2012 Ağustos-Aralık anomalisine gelelim.
Hani verdiğim linklerden birkaçında NASA’nın güneş aktivitesinin dünya üst atmosferini etkilediği yönünde araştırmaları var ya. Bu konuyu bir matematik problemi gibi kabul edelim. Bakalım güneş aktivitesinin yüksek olduğu dönemlerde üst atmosferde nasıl sıcaklık anomalileri olmuş. Aktivitenin düştüğü dönemlerde ne olmuş. Örneğin yüzyılın en yüksek güneş aktivitesi 1960’lı yıllarda oldu. O zamanlar üst atmosferde nasıl sıcaklık anomalileri olmuş. 1970’lerde de şimdiki kadar olmasa da düşmüş. O zamanlar üst atmosfer anomalileri ne olmuş. İşte birazdan bu problemin sağlaması niteliğinde müthiş verilerle geleceğim. Hazır olun.
Güneş aktivitesindeki düşüşün üst atmosfere etkisini anlatan makale http://phys.org/news198429352.html
NASA’nın son 200 yılın en düşük güneş aktivitesi olacağını öngördüğü yazı
Lake Effect?
Rüzgar:




850mb:
Uydu:
Radar:
850 sıcaklığı ve göl suyu sıcaklığı ne durumda Onur?
Emin olamadım ama olabileceğini düşünüyorum, Michigan gölü büyük oranda donmamış durumda gözüküyor. Hatta 5 derecenin üstünde sıcaklıklar var.
Michigan eyaletinin kuzeyinde bulunan Gaylord noktasında balon verileri göl etkisini destekliyor.
Ancak çok zayıf şiddette gibi çünkü tepe enverziyonu hayli alçakta bulunuyor. Dikkat çekici bir nokta ise 850 mb sıcaklığı -20.9 derece, 20 derecenin üstünde fark var.
Buuuuuv 😀
Küçük bir işim (!) dolayısıyla akşamüstü acilen İstanbul’dan Bilkent’e 1-2 günlüğüne dönmek zorunda kaldım. Burada yerlerde hala kar parça parça karlar var, hatta kuzey taraflarda nerdeyse hiç erimemiş gibi duruyorlar. Hava çok güzel – soğuk ve tertemiz! İstanbul’un pis puslu havası(son gün hariç) beni bayağı sıkmıştı … ama pazar gecesi ya da pazartesi İstanbul denen su kenarına geri döneceğim. İstanbullu kar severlere gerçekten çok yazık, o su kenarına ne kadar yoğun yağarsa yağsın 10 gün yerde bile kalamıyor. Üstelik kışın bile gömlek havası var. 😛
Zaten İstanbul’un tek bir güzel tarafı var. Ankara’ya geri dönmesi 🙂
Haftaya ben de İstanbul’a taşınıyorum. Aşağı yukarı Didim, Marmaris seviyesinde kar alan bu kentte ne yaparım bilemiyorum 🙂
Eksiyi basarak karşılıyoruz sizi 🙂
Niye ki? bence Antibiyotik haklı, utanmasalar kar bile almayacak İstanbul ve İzmit 😉
Eksi 🙂
Basın eksiyi Santiago’ya tabii ki en güzeli İstanbul’dan Ankara’ya dönüş! 🙂 Bolu dağı, Gerede, Çamlıdere karlar içindeydi. Çamlıdere yolunda sis ve 20 cm’den fazla kar vardı. En çok da Ankara’nın Çamlıdere ilçesinde kar vardı.
Yarın gece tekrar İstanbul’dayım. Küçük işim yarın sabah bitiyor.
Herkese iyi günler…

Ülkemizde yeni kurulmuş olan 6 meteorolojik radarın 4 tanesi (İzmir, Muğla, Antalya ve Hatay radarları) polarimetrik radar denilen çift polarizasyon kabiliyetine sahip radarlardır. Ancak, polarimetrik radarlar da kendi arasında ikiye ayrılıyor. Bir tanesi ‘Switch Mode’ denilen polarimetrik radar türüdür. Switch mode polarimetrik radarlar ya sadece yatay ya da sadece dikey ışın yollayabiliyor. Diğer polarimetrik radar türü ise ‘Simultaneous Transmit and Receive’ denilen (STAR Mode) polarimetrik radar türüdür. STAR Mode polarimetrik radarlar ise aynı anda hem yatay hem de dikey ışın yollama kabiliyetine sahip radarlardır. Ülkemizde yeni kurulmuş olan bu polarimetrik radarlarımız acaba hangi tür polarimetrik radarlardır?
Fotoğraf, http://wrd.mgm.gov.tr/db/radar-details.aspx?l=tr&r=316, isimli web sayfasından alıntıdır.
Dual polarizasyon radarların, aynı anda yatay ve dikey ışın gönderemeyeni ne işe yarar acaba? Dual polarizasyonlu radarların temel çalışma prensibi, yatay ve dikey ışının genliği, faz farkı gibi ilişkilerden faydalanarak, çeşitli algolaritmalar vasıtasıyla kullanıcıya faydalı ürünler sağlamaktır.. Bu ürünler; yağış cinsinin belirlenmesi, yağış miktarının daha doğru hesaplanması ve meteoroloji dışı ekoların ( hatalı deniz ve yer ekoları, böcekler, kuşlar vs) tesbit edilmesinde yararlı olabilir.
Ülkemizde radarlar ışın tıkanmasına yol açmasın, daha geniş kapsama sağlasın diye genellikle yüksek rakıma kuruluyor. Yüksek rakıma kurulu radarlar, özellikle uzak mesafede ışın yükselmesinden dolayı yağışı yukarı seviyelerden görüyorlar. Malesef bu yüksek rakımdan dolayı dual polarizasyondan istenilen fayda sağlanılamaz bence. Örneğin; Dual polarizasyon ürünlerinin en önemlisi “hydroclass” dır ve bu ürün yağış cinsini belirlemekte kullanılır. Şimdi Antalya radarını düşünelim, bu radar 1000 metrenin üzerinde bir rakıma kurulu. Sıcaklığın sıfır derece olduğu seviyenin ise Antalya merkezde 900 metre de olduğunu varsayalım. Radarın ilk açısı bile 0 derece seviyesinin üzerinden geçecektir ve bu seviyenin üzerinde yağışı kar olarak görür. Halbuki yere düşen yağış yağmur olacaktır. Yakın mesafede bile yanlış yağış tanımlaması yapabilen bir ürünün uzak mesafelerde performansından pek de bir şey beklememek gerekir.
Yağış miktarı hesaplamalalarında da yine yüksek rakımdan dolayı özellikle uzak mesafelerde dual polarizasyonun hiçbir faydası olacağını sanmıyorum.
Sonuç olarak dual polarizasyon temelde mantıklı ve faydalı olabilir ama ülkemiz koşulları düşünüldüğünde yüksek seviyeye radar kurulacaksa ve de normal radarla fiyat farkı çok fazlaysa dual polarizasyon tercih edilmemelidir.
Ayrıca, örnek verdiğiniz Antalya radarının Antalya merkeze olan uzaklığı da yaklaşık 70 km. Yani, 0.2 açısı ile hesapladığımızda bu radar Antalya’yı yaklaşık 1500 metre yukarıdan görüyor ki Manavgat ve Alanya gibi ilçelerde bu rakam 2500 metrenin üzerine çıkabiliyor. Ülkemizde, Hatay radarı (312 mt.) ve İstanbul radarı (378 mt.) haricinde tüm radarlarımızda bu yüksek rakım sorunu var ama yapacak pek bir şey de yok. Alçak seviyeye radar kurulursa, bu sefer hiçbir yer görülemez.
Bu fena bir gol olur bu benim yer açısından 😀
Rapor vermek gerekirse burda
olmucakolmayacak şeyler oluyorocak. Ocak ayında 10 dereceye yükseldi sıcaklık. Kar diye bişey kalmadı üstünebidebir de yağmur yağdınormalde. Normaldeburasıburanın ocakayınınayı ortalaması -1 derecedir 😀Ankara’nın da normal ocak ayı ortalaması 0.3 derece ve burada 10-14 derecelik sıcaklıklar hemen her sene gördüğümüz bir durum ve aynı şey Sofya için de geçerli dolayısıyla senin ileri sürdüğün gibi bu durum olmayacak bir durum hiç de değil. 2007’de 18, 2010’da 16, 2004 2001 ve 2005’de 14, 2002 ve 1995’de 15 var. Ama hemen her sene bir ya da birkaç gün 10 derece mutlaka var.
Doğrudur katılırım sana ama
balkanınBalkanlar’ın ortasındayım ya bi el insaf 😀 BuçarşambaÇarşamba günü 13 derece olmuşsofyaSofya için biraz fazla rakamdeğilmi?değil mi?Amerika icin GFS ve ECMWF bambaska dunyalar sunmaya basladilar. Gecen seneden uzun vadede ECMWF’in ustunlugunu hatirliyoruz. (Resmi rakamlar da bunu gosteriyor). Gonlumuz de ondan yana 🙂
Bakalim hangisi galip gelecek…
Saat daha 13:00 UTC ve İskandinavya ve Kuzey Rusya ciddi anlamda donuyor!
Santiago Kutup bölgesi’nde bir YB oluşacağını ve soğuk havanın ikiye ayrılarak güney enlemlere ineceğini söylemişti İskandinavya’ daki bu soğuk hava o kutup dalgasının Avrupa’ya girişi mi?
Sibirya soğukları onlar.
Benim kast ettiğim şey tam sıfır noktasında, kutup yarma şeftali gibi ortadan ikiye yarılıyor bir kaç gün sonra. Boşuna kovalamıyorum efsaneyi yani. Uygun bir yerleşimle tepemize iner o soğuklar, ve bu ihtimal geçmiş senelerdekinden daha fazla.
Bizim üzerimize kestane koysan da olurdu 😀
MGM kar kalınlıkları haritasında Uşak’ta 10 cm kar var. Dün Uşak 11-12 derecelere kadar çıkmıştı, gece ise 0 dereceye kadar düşerek kar yağdı. Ortalıkta soğuk hava yokken nasıl sıcaklık bu kadar düşüp kar yağdı ilginç.
Yukarıda hava soğuk olduğu için. Yeryüzünde de enverziyon varmış sanırım. Gece, sıcaklık 850 hpa’da 1.8 derece civarındaymış. 700 hpa’da ise -9 derece.
Gelsin gelsin!! Değişerek, gelişerek 🙂
Bence gol olur.
Nae modeli,bugün 09 GMT ile Cumartesi 06 GMT arasındaki tahmini toplam yağış.Cumartesi günün devamındaki yağışı da düşünürsek Antalya da yer yerinden oynayacak gibi.

Nae modeli,bugün 09 GMT ile Cumartesi 06 GMT arasındaki tahmini toplam yağış.Cumartesi günün devamındaki yağışı da düşünürsek Antalya’da yer yerinden oynayacak gibi.

WRF de çalışıyor bu arada haberiniz olsun. Düzeldi.
http://linux-server.ims.metu.edu.tr/metuwrf/index.php?sayfa=tr°isken=accumPrec&saat=72
Sabah saat 6-7 arası görülen, gökgürültülü sulu kardan sonra çektiğim fotoğraflar.
Ankara’ya (Or-An bolgesi, diplomatik site, 1120 m. civari) sabahtan beri cok guzel kar yagiyor. Hatta, fotografta gorecegiziniz uzere, belediye tuzlama calismalarina basladi bile.
Trabzon şu anda 17 derece tamam rekor kıracak bir sıcaklık değil Ocak ayı için ancak şunu merak ediyorum en yakın il merkezi ile aramızdaki fark 6-8 dereceleri buluyor neden Trabzon bu kadar sıcak ve lodos kuvvetli eserken çevre illerimizde ya da diğer illerde bu durum yok not: yine de insan yatağından kalkıp balkona çıktığı zaman lodos yüzüne çarpıyor ya bu beni çok mutlu ediyor nedense teşekkürler şimdiden…
Trabzon bir fön vadisinin çıkışında kalıyor büyük olasılıkla.
Bu durumun sebebi, Trabzon il merkezinin 25 km güneybatısında bulunan, ortalama yüksekliği 1500 – 1950 metre olan dağ silsilesidir.
Yağmur durunca ani bir fırtına çıktı. Dışarıda müthiş bir fırtına var şu an. Arka bahçedeki bir ağacın ana dalı çat diye kırıldı. İnşallah kimseye bir şey olmaz çünkü her yerden sesler geliyor.
Bu akşam Bursa-Fener maçındaydım; açık kale arkası tribününde. Maç başlamadan telefondan radara baktım, babama gösterdim. Arkadakilerin de dikkatini çekti.’Yağmur Karacabey’e kadar gelmiş ; bir saate kalmaz burada da başlar.’ dedim. 40 dakika kadar sonra yağmur başlayınca arkadakiler ‘Abi senin yağmur erken geldi.’ deyip ayrıldılar stattan. Biz de donumuza kadar ıslandık…Yağmurun stad ışıklarındaki görüntüsü çok güzeldi ama kar olaydı iyiydi 🙂
Bu “EFSANE” kelimesinden fenalık geldi artık.
Hepimizin bildiği bazı siteler ve “tahminciler”(!) var ki, her sene ve her sisteme efsane diyorlar. Bu kadar çok efsane gelse, o bizim standardımız olur.
Yahu bir kere de çıkıp bu sene kış normallerden sıcak geçecek densin. Hiçbir bilimsellik yokken ve defalarca rezil olunmuşken bu siteler ve insanlar hala nasıl izleyici buluyorlar anlamıyorum.
Ya hedef kitleleri sadece çocuklardan oluşuyor ya da koca koca adamlar kendilerini kandırmayı seviyorlar. (Ki bu ikincisi maalesef var halkımızda)
Burada efsaneymiş falanmış filanmış gibi abartı konular hiç olmazdı kaç yıldır takip ediyorum ilk defa rastladım.Son birkaç gündür herkesin ağzında bakla oldu bu efsane bakalım ne olacak bu işin sonu belki bazı arkadaşlarımızın içine doğmuştur.
Hocam kaç gündür ben de aynı şeyi yazacaktım ama boş ver dedim. Gerçekten de bu efsane muhabbeti artık kabak tadı vermeye başladı.
Yalnız yapılan tahmin ve yorumlar, efsane kelimesinin anlamına tam da uyuyor.
TDK’dan alıntı:
1. isim, edebiyat Eski çağlardan beri söylenegelen, olağanüstü varlıkları, olayları konu edinen hayalî hikâye, söylence
2. Gerçeğe dayanmayan, asılsız söz, hikâye vb
HavaturkadaHavaturka’da yapilan ” 25-30 Ocak efsane sistemi ” neye dayandirilarak yapiliyor anlayabilmis degilim hala . Aranizda efsaneyle hem fikir olan varmi ?Efsane ölmedi, yüreğimde yaşıyor.
263 metrede misin ?! Vay arkadaş.
Koç Üniversitesi’nde 263 metrede hiçbir yer bulamadım, Google Earth’den baktım. Lütfen rakımınızı düzeltin. Neden bu kadar ciddiyeti bize çok görüyorsunuz?
Bu sözde efsane tahmini, duvara dayanılarak yapılıyor olabilir.
Takipteyiz… Tamam.
Son diagramla ilgili bir montaj da benden gelsin 🙂
İstanbul radarından da görülebileceği üzere lodos bandı Trakya’dan giriş yaptı birkaç saate İstanbul’da kuvvetli yağış yapacak gibi.
Efsaneye geri sayım başladı. Hazırlıklar tamam mı?
Evet, son kararın ne Ozan? Haliç mi donacak Boğaz mı? 🙂 Büyükçekmece Gölü’ne de hayır demeyiz 🙂
New York limanı, Potomac Nehri ve Erie Gölü donacak!
Üstadım sistem teğet geçip Hudson Körfezi donsa bunlara yine beğendiremezsiniz, bunlara hiç tahmin yapmamak lazım, bırakın Bünyamin’le MGM’yle idare etsinler!
10 gün kesintisiz 0 c altı. Batı Trakya’da 30-50 cm, Doğu Trakya’da 60-90 cm kar kalınlığı. İstanbul’da 1.5 m kar. Edirne’de minimum sıcaklık rekoru -23,5 c. İstanbul’da saatte 130 km/saat rüzgar hızı 36 saat boyunca.
Karabük ???
Sen bu kadar istedin ya… Ben de amin diyorum!!!
Vicdansız Sabuha Ozan !!! Türkiye’nin geri kalanının ne günahı var!!! Her şeyi vermişsin Trakya ve İstanbul’a. Böyle bencilliğe hiç bir halt gelmez… 🙂 Ayrıca 36 saat ve 130 km rüzgar… İnsanlık bitmiş…
Efsane için tüm şartlar gelişiyor, kestaneciler olanı biteni hayretle takip ediyor 🙂
Fındıkzadeli SpanK’in de bu derece sessizliği başka bir efsane alameti 🙂
Kestane Kebap yapma tarihi 25-30 Ocak arasına ertelenmiş 🙂
Sevgili Santiago, burada karizmasının Windows başlangıç sesiyle beraber resetlenmesini istemediğim nadide insanlardan birisin 🙂 Umarım tahmin ettiğin gibi gelişir olaylar (ki mutlak soğukçu olarak kesinlikle ben de bunu istiyorum). Yoksa vallahi acımasızca basarlar eksiyi 😀
Bıkmadın mı Santiago 🙂
Bıkmak yok yola devam 🙂
Beyşehir ve çevresinde 3 gündür sis hiç dağılmadı ve hava çok soğuk. Bu gece sabaha karşı ve sabah saatlerinde yine bir sulu kar görülecek gibi.
İstanbul’a geldim ki buralarda tıpkı Bilkent’in nisan sonu havası var. Dün bir ara sıcaklık benim buralarda 16 dereceye dayanır gibi oldu. Beşiktaş’da gezdim, dönüşte Bakırköy sahillerinde kedi kolonilerine yem verdim ama üstümde mont olmasından dolayı bütün keyfim kaçtı. En kötüsü bu babamların taşındıkları evin bütün odaları güneybatıya cepheye bakıyor ve duvar gibi camlar olunca içerisi aşırı ısınıyor. Hiç kalorifer yanmadığı halde dün sabah odam 30.8 bugün havanın biraz daha bulutlu olmasından olacak ki 28.5 dereceye indi… Kesin bu annemler beni sıcaktan öldürmek için burayı kasten seçip taşınmış olmalı! Tatil günlerim sıcaktan kabus gibi geçerken, internet sorunum var. 😦
Değerli Havadelileri;
Bir sorum olacak sizlere GFS , ECMWF tutarlılık oranları konusunda az çok bilgim var. Peki CFS (meteociel) modelleri hakkında görüşlerinizi rica edebilir miyim.
Arada bir
bendeben de bakıyorum ama tabi ki çıktıları dikkate almıyorum çünkü çok uzak tarihler. Bir bakmışsın 2m Temps haritasında -20’ler inmiş Doğu Avrupa’ya sonraki güncellemede bir bakmışsın +15’ler gelmiş yani anlayacağınız çok oynak güven olmaz.Geçen sene 70 saat civarı bir süre kala çok büyük bir soğuk bize geliyor gözükürken Avrupa’ya ve bize yayılmıştı hatırlarsanız.
Süre yaklaştıkça Amerika sistemi de o hali almaya başladı. Şu anda soğuk çekirdeğin Kanada’da kalacağı kesin ama kolları nereye ne kadar uzayacak, dönüşünün tamamlaıp tekrar nereyi vuracak hep muamma.
Bence asıl olay bu aşırı soğuk çekirdeğin etrafındaki sıcaklık gradient’i o kadar büyük ki, 850 mb sıcaklıklarında bile bazı eyaletlerin kendi içinde 20 derece civarı farklar var gibi gözüküyor.
Şöyle düşünün İstanbul’un tepesinde -5 varken İzmir’in tepesinde 15 derece olması gibi. Ve bu fark sadece Kuzey-Güney değil Doğu-Batı doğrultusunda da oluşabiliyor.
Muhtemelen her yer epeyce bir soğuk kalacak ama aşırı soğuklar şimdilik ilk aşamada Kuzeydoğu Amerika ve Güneybatı Kanada sınırını dövecek gibi.
Ardından bazı modellerde aynı rotayı izleyen başka salınımlar da çıkabiliyor, bu ilk inen soğuk tekrar dönüp buraları da vurabiliyor falan.
Bu arada 160 saat civarı kuzeydoğu sahile güzel kar bırakabilecek bir siklon türedi. Temennimiz yerleşiminin Welbane’in işine gelecek şekilde değişmesi.
Ben de bu kadar dönüp dolanan soğuk arasında bir şekilde kar alırım herhalde diye düşünüyorum.
Geçen seneki 15 Ocak tarihi efsanenin başlangıcıydı. İnşallah bu sene kestanenin başlangıcı olmaz.
Ocak ayı gerçekten efsane olacak, Çünkü bir çok yerde kar yağmayacak. 😀
Eğer bu diyagramlar gerçekleşirse 2013 kışı efsane olur. İç Anadolu`nun batısı İç Ege aralığın 20`sinden beri havada uçuşan bir kaç kar tanesi dışında hiç bir şey görmedi. Bence bu işte bir terslik var. Bu diyagramların değişmesini bekliyorum, yoksa halimiz kötü. Eğer değişmezse hayatımda ilk defa böyle bir ocak ayı göreceğim.
12Z diyagramı daha da efsane (yani kestane).
Ne güzel işte mis gibi ılık hava 😀
Soğukçular basmış eksiyi 😀 Yanlış anlaşılmasın ben de en koyusundan soğukçuyum 😛
“Bir of çeksem karşıki diyagramlar yıkılır” moduna girdik cümleten 🙂
Bugün Türkiye, uydu görüntüsü

21 Ocak 2014’e kadar gülünür buna 🙂
🙂 Çok iyi gerçekten, sesli güldüm resmen.
Son zamanların en içler acısı diyagramı olması açısından bilgisayara kaydettim 06Z diyagramını. 21 çalıştırmanın neredeyse hepsi 15 gün boyunca ortalamaların üzerinde kalmış. Kestanenin tanımına daha fazla uyamazdı.
Bomba 😀
Efsane olmayacaksa, kestane olsun daha iyi. En azından doğal gaz faturamız düşük gelir.
Hele diyagramın sonu tam kestane kebaplık 🙂
Dudullu’da geçen haftadan kalan bu karlar kestanenin habercisi olabilir mi?
Sayfaya her girişimde yeniden “beğendim” tıklamaya çalışıyorum ama sistem sadece bir tanesine izin veriyor 🙂
Yağışlı havalardan sonra gelen durgun havalarda Eskişehir çevresine göre hep soğuk oluyor. Çevre iller 5-6 derecelerde biz ise 0 derecenin üzerini göremedik. Nedeni ne olabilir?
Sis 🙂
Sis olduğunu biliyorum da niye bu sis sadece Eskişehir`de var onu merak ediyorum.
Rüzgarın durumuna göre topoğrafya bazı noktalarda sis oluşturuyor. Genelde çevresine göre çukur olan yerlerde.
MGM, son durum listesindeki istasyon ağını genişletmiş. Eskişehir için konuşmak gerekirse, neredeyse istasyon olmayan yer kalmamış gibi gözüküyor. Bir bakın derim.
http://www.mgm.gov.tr/sondurum/turkiye.aspx?g=T#sfB
Off harika! Bana ekstra iş çıktı ama olsun 🙂
Eskişehir Sarıcakaya`nın sıcaklıklarını hep merak etmişimdir. Mikroklima etkisi görülmekte orada ve oraya da istasyon kurulmuş.
Tekirdağ’a da Şarköy ve Hayrabolu’yu eklemişler. Muratlı’yı bana bırakmışlar anlaşılan 🙂
Harika olmuş. Ankara için de 5 – 6 istasyon ilave edilmiş. TBMM, MGM bahçesi iyi olmuş. Barajlar 20 derecelerde geziyor ama herhalde henüz ayarları yapılmadı. Kavaklıdere ve Çankaya’ya da istasyon gerekli.
Bence en önemlisi Demirköy ve Kıyıköy. Sistem inişlerinde ve sistem sürecinde izlemek istedişim noktalardı. Tek eksik Kaz Dağları’nın güneyi. Özellikle Küçükkuyu, Altınoluk ve Akçay’dan birtanesine istasyon konulmalı. O şerit ciddi anlamda yaz nüfusu taşıyor ve kendi gözlemlerime göre yazın müthiş fön durumları oluşuyor poyrazlı günlerde.
Veriler dakikalık güncelleniyor. Süper olmuş bence. Onlarca yeni istasyon var.
Tuzla da var Semih yandın artık 🙂
Niye yanayım? Çok iyi oldu bence bu istasyon. Yalnız daha önce de söylemiştim, konum olarak çok kıytırık.
Tuzla’da istasyon sayısı dörde çıktı.
1.Göl kıyısında MGM’ye ait
2.Tem’de Akom’a ait
3.Sahil’de özel bir istasyon
4.F1 pistinde fakat verilere şu an için ulaşılamıyor
Mükemmel. İstanbul için 3 yeni istasyon kuruldu. Eyüp, Tuzla ve Büyükçekmece. İstasyonların tam açık adreslerini bilmiyorum ancak Mgm İstanbul Gözlem Şebekesi sayfasında istasyonların uydu üzerindeki yerleri gösteriliyor. Yorumları haritaya göre yapacağım.
Eyüp istasyonu uyduda Eyüp’ün görece yüksek yeri ve özellikle kuzeyli rüzgarlara oldukça açık olan Çırçır Mahallesi’nde. Rakım yaklaşık 90 metre civarında.

Büyükçekmece istasyonu uyduya göre Büyükçekmece sahili civarında (Atirus AVM) yer alıyor. Rakım yaklaşık 5 metre.

Tuzla istasyonu da yine sahile çok yakın bir yerde ve rakımı 7 metre.

Tuzla’da haritada gösterilen yer yanlış 😀 İstasyon 1-2 km batıda göl kenarında.
accuweather.com’ a göre sistemin izleyeceği rota buymuş. Klasik izlanda alçağının izlediği rota değilmi?

Negatif NAO ve İngiltere üzerine yerleşen alçak basınç.
ABD’ye kutup çıkartması.. Önümüzdeki bir haftanın 24 saat arayla 850 hPa sıcaklıkları.. Soğukların ardı arkası da görünmüyor.. Fakat yağış sıkıntısı var, bekledikleri Atlantik Siklonları ortada yok..
Uzun zamandır bahsettiğimiz 2013 efsane kışı Kuzey Amerika’dan giriş yapıyor.. Aynı süre zarfında İskandinavya da donacak, Orta ve Doğu Akdeniz’de ise (Türkiye de dahil) haftaya bahardan kalma günler var..
Bakalım bu efsane soğuklar önümüzdeki günlerde bizi de ziyaret edecek mi? Kuzey Yarımkürede gerçek kış yeni başlıyor, takipteyiz..
Şu ana kadar 2 sistem yaşamamış olsaydık, çok sinir bozucu olacaktı. Bu arada Onur Bey’in 12 Ocak’taki “132 saat gol olur” temennisi tutmuş oldu.
O değil de, yazık oldu güzelim Ocak ayına.
veya
Bir efsane vardı, ne oldu ona?
İkisinin de gideri var 🙂
Geçin dalganızı efsane gelince kaçacak delik arayacaksınız 🙂
Konu başlığı ne zaman açılacak???? 🙂
Bizim buyuk sanssizligimiz.. http://welbane.wordpress.com/2013/01/15/mt8_philadelphia_usa_ens-png/
Philadelphia’nin diyagrami ama tum orta-Atlantik icin gecerli. Soguma ve yagis mukemmel bir simetri izliyor, sicaklik dusunce yagis sifirlaniyor, yagis olunca da sicaklik kar degerinin ustune cikiyor, nasil olacak bu isler bakalim. Buyuk goller tarafinda GEK sov var yalniz, o ayri.
Bu arada ogle modelinde Sali gunu icin bir Alberta Clipper belirdi, bati Kanada’dan orta Atlantik’e bir hat cizen bir AB sistemi, ama asla bi Atlantik siklonu degil. Gene de eger gelirse etrafi beyazlatir hic olmazsa. Washington’un en az 5 cm.lik kar almasinin ustunden 720 gun gecmis durumda ki bu bir rekor. Rekoru gelistirmeye devam ediyoruz.
Oppa Gangnam Style 🙂
Kış aylarında doğuda ki istasyonların minimum sıcaklıklarına erişilememesi nedeniyle MGM’ye mail attım ve bundan sonra verilerin sitelerinde yayınlanmasını istedim aldığım cevap ise;
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller
Hakkında Yönetmelik’ in 38. maddesi ” Tavsiye
ve mütalaa taleplerine ilişkin başvurular bilgi
edinme hakkı kapsamı dışındadır.” uyarınca
bilgi isteğiniz işleme alınmamamıştır.
Bilgilerinize.
Bu konuyla ilgili bilgi edinme birimine e-posta yolladıysanız size verilen cevap doğru.
Peki mlnimum sıcaklıkların sitelerinde yayınlanması talebini kendilerine nasıl iletmem lazım? En azından geçtiğimiz sistemdeki minimumlara erişsem o bile yeter. Fena kafayı taktım şu doğudaki istasyonlara 😀
Yorumsuz 🙂
Havaturka’dan alıntıdır. Zafere Doğru Tırmanış (AO – NAO) başlığı altına yapılan bir yorum 🙂
Biraz sakin olsalar iyi değil miydi? Ne oldu şimdi? Haber patladı patlayacak. Bu ortamlarda istediğiniz kadar atıp tutun ama iş ulusal boyutlara geldi mi, biraz sorumluluk istiyor. Her zaman temkinli olmakta fayda var.
Dün sabahki GFS’e bakıp yapmışlar haberi, olacağı buydu.
Ben de okudum. Sitede efsaneler havada uçuşuyor.
Böylelerini gördükçe isyan edesim geliyor. Bu kadar basit mi ya?
Ozan Hocam, inşallah hak ettiğin yerlere en kısa sürede gelirsin de, cümle alem meteorolog görür.
Maksat takip edilmek. Tıklanmak. Tutmasa ne olur?! Oyunun kuralları böyle galiba, ben de artık çok iyi anlıyorum bunu ama işte prensiplerim var, uygulayamıyorum o yüzden. Ne yazık ki, mi demeliyim acaba?
İşin ilginci, bu haber öylesine hızlı yayılmış ki, annem dün akşam bana oğlum 21 Ocak’ta çok kar yağacakmış, neden söylemiyorsun bana dedi.
Aynı durum benim de başıma geldi. Annemin cümlesi aynen şu ’21 Ocak’ta çok şiddetli kar fırtınası geliyormuş senin niye haberin yok’. Aynı tepkiyi başka insanlardan da aldım resmen koskoca ülkeyi kandırıyorlar.
Acayip değil “Acaip” 🙂
Ozan Bey’in daha bir fırın ekmek yiyip, kendisini zayıf olduğu noktalarda geliştirmesi gerekli. Gelo, yardıracak tarzı neo bilimsel terimleri öğrenmesi, artık yeni bilimsel trendler ışığında geçerliliği kalmamış cm birimini bir yana bırakıp, metre ölçü birimini benimsemesi, dar vizyonunu genişletip, daha geniş bir bakış açısı ile başkalarının göremediği sistemleri duyurması, tutmazsa da kendisi ile barışık (başkaları buna yüzsüzlük dese de aldırmasın) bir tarz ile “sıyırdı, ab taş koydu” yaklaşımlarını kendisine düstur edinmesi gerekli. Eee.. Ne yapalım. Dost acı söyler. 🙂
😀
İstanbul’da Ocak ayının ilk 14 günü sıcaklık ortalamaları yaklaşık 4.5 derecelerde. Uzun yıllar ortalamalarından yaklaşık 1 derece daha soğuk.
Yağışlarda yine ortalama 30 mm. civarlarında. Uzun yıllar ortalamalarına göre Ocak yağışı 90 mm. Yağışlar şu ana kadar ortalamaların altında kalmış.
Sessizliğim, havanın sessizliğinden. 😀
İnşallah ellerinde patlamaz bu haber. Zira son güncellemede bahar havası hakim. Haberin kaynağı aceleci amatörler sanırım.
Neye dayanarak bu haberler merak ediyorum? Başka yerlerde de, “efsane” diye konuşuluyor. Her hangi bir somut veri var mı? Yoksa beklentimiz tabii 2004 gibi gelsin, unutulmasın ama ortada, şu an için, bu tarz haberler verebilecek nasıl veriler mevcut?
dün sabahki modellere bakıp haber yapmışlar sanırım..artık meteroloji editörleri kimse !!!!
“Cahil cesareti” deyimini duydunuz mu?
İnanamıyorum, gerçekten bu insanlar nasıl bu kadar sorumsuz ve vurdumduymaz olabiliyorlar inanamıyorum. Şu habere söylenecek söz yok hakikaten. Bahsettikleri gibi, hatta 8 Ocak’taki gibi bir sistemin 21 Ocak’ta gelme ihtimali %5 falan şuan.
Gümüşhane’de düşen çığı anlatırken arkada gösterdikleri görüntü herşeyi açıklıyor zaten.
Dikkat ettim, haberde referans da gösterilmemiş, gelmesi ihtimal dahilinde olan bu sistem hakkında hiçbir uzmanın görüşü de yayınlanmamış.
Elinde patlasa yine iyi….
Meteoroloji uzmanı mı orası da meçhul.
İlk cümleyi anlamadım. Biraz daha açar mısınız. 🙂
Kapalı kalsın daha iyi, gayet iyi anlamışsınız bence 🙂
“21 Ocak’ta, özellikle Marmara son yılların en yoğun kar yağışıyla karşı karşıya kalacak.” “Kar yağışıyla karşı karşıya kalmak” ne demek onu geçtim 🙂 Kalabilir değil, “kalacak” diyor. Sanki bu hava olayı değil de önceden bilinebilen, bir yerlerden bilgi alınabilen bir durum, “vallaha kaynağım sağlam abüü” olayı 🙂 İşin kötüsü kar yağmazsa sanki açıklamayı MGM yapmış gibi “yine tutturamadılar” diye akılda kalacak.
Pes!
Saat 20:35′ de İstanbul’ daki Akom, MGM ve özel istasyonlardaki sıcaklık değerleri. Kent merkezinde 7-9 derecelerdeki sıcaklıklar kırsal kesimlerde 4-5 derecelere bazı noktalarda ise 1-2 derecelere kadar düşmüş. Bu kadar fark oluşmasında ısı adasının etkisi ne kadardır? Yoksa İstanbul coğrafyasında olağan bir durum mudur?
Isı adası da var, karasallık da var.
Şöyle bir modeli Güneydoğu Avrupa için hiç görebilecek miyiz acaba? Eğer bu şekilde gelirse Great Lakes civarında efsane göl etkisiyle kar yağışları görebiliriz.
Ici seni disi beni yakar o modelin. – 20 giriyor ama yagis yok henuz ne yazik ki,
Beyler 😦
Washington da almayıversin canım. Zaten ne diyor orada “Göller Bölgesi” diyor 🙂
Çok manyakça bir değişim;

5 gün içinde 40 derecelik fark var.Düşünsenize, bugün Istanbul’da 10 derecelik sıcaklık vardır cuma akşamı sıcaklığın -30 olduğunu gelen faturalardan sonra tüm blog ılıkçı olurdu heralde 😀
Cumartesi 14.4’ü gördükten sonra bugün -5’in üstüne çıkamadık biz de.
Edmonton’un Ocak ayının ortasında 10 dereceye çıkması -20 dereceye inmesinden çok daha anormal aslında.
Bence o kadar da anormal değil. Çünkü batı kıyıları hariç, hem Kanada hem de ABD böyle ânî sıcaklık değişimleriyle meşhur memleketler. Sıcaklık bir aşırı uçtan öteki aşırı uca yer değiştiriyor ve ortalamada birbirini dengeliyor. Bizdeki gibi batı-doğu doğrultusunda uzanan dağlar olmayınca hava kütlelerinin ayarı kaçıyor 🙂 Meksika’nın sıcağı Kanada’ya çıkıyor, Kanada’nın dondurucu soğuğu Houston’a bile kar yağdırıyor. Kıskanıyorum!
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1961 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.








Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1962 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1963 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1964 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1965 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1966 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Aşağıda, güneş aktivitesinin tavan yaptığı 1960’lı yıllardan 1967 yılının Ağustos-Aralık arası stratosfer sıcaklık anomalisi.
Böyle devam ediyor. Fazla linkle sayfayı derinlemesine meşgul etmeyeyim ve güneş aktivitesinin düşük olduğu 2012 Ağustos-Aralık anomalisine gelelim.
Hani verdiğim linklerden birkaçında NASA’nın güneş aktivitesinin dünya üst atmosferini etkilediği yönünde araştırmaları var ya. Bu konuyu bir matematik problemi gibi kabul edelim. Bakalım güneş aktivitesinin yüksek olduğu dönemlerde üst atmosferde nasıl sıcaklık anomalileri olmuş. Aktivitenin düştüğü dönemlerde ne olmuş. Örneğin yüzyılın en yüksek güneş aktivitesi 1960’lı yıllarda oldu. O zamanlar üst atmosferde nasıl sıcaklık anomalileri olmuş. 1970’lerde de şimdiki kadar olmasa da düşmüş. O zamanlar üst atmosfer anomalileri ne olmuş. İşte birazdan bu problemin sağlaması niteliğinde müthiş verilerle geleceğim. Hazır olun.
Güneş aktivitesindeki düşüşün üst atmosfere etkisini anlatan makale
http://phys.org/news198429352.html
NASA’nın son 200 yılın en düşük güneş aktivitesi olacağını öngördüğü yazı
NASA’nın güneş aktivitesindeki ufak düşüşlerde bile iklimi etkilediğini anlatan bir yazı
Uzayan güneş döngüsünün soğumayı getirdiğini anlatan makale. Şu andaki uzayan döngüdeki gibi.
http://www.washingtontimes.com/news/2012/sep/6/global-warming-fanatics-take-note/
Düşük güneş aktivitesinin Avrupa’yı soğuttuğunu anlatan bir makale
Jeofizikçi Dr Nils-Axel Mörner yeni bir soğuma dönemi öngörüyor
http://hockeyschtick.blogspot.com/2011/05/geophysicist-dr-nils-axel-morner.html
Güneş aktivitesi düşük olduğunda kozmik ışınların, bulutlanma ve iklime etkisi
http://members.shaw.ca/sch25/FOS/Lockwood/Gregory-CritiqueLockwood.html
Henry Svensmark güneş aktivitesi kozmik ışınların iklimi etkilediğini açıkladığı çok güzel bir video.
Önümüzdeki süreçte ne denli bir düşük güneş döngüsü beklendiğini NASA tarafından dile getirildiği bir yazı
http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2009/01apr_deepsolarminimum/
Güneş manyetiğinin hali, ahvali
Güneş aktivitesi ve okyanus sıcaklıkları arasındaki korelasyona dikkat çeken bir şema
Yine güzel bir link
http://notrickszone.com/2012/12/05/brutal-cold-headed-for-europe-and-north-america-solar-and-ocean-cycles-bode-of-an-approaching-little-ice-age/
Güneş aktivitesindeki düşüşün sibirya yüksek basıncına etkisini anlatan bir makale
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00376-012-1238-1
Soğumanın nedeni güneş aktivitesindeki düşüş olabilir mi
http://solarphysics.wordpress.com/2012/02/14/kuresel-sogumanin-nedeni-gunes-olabilir-mi/
Bu çalışmaya hastayım. Özellikle Prof. Dr. Sırrı Erinç’in güneş aktivitesinin düşük olduğu zamanlarda İstanbul nasıl havalar yaşamış bunu incelediği ve aktardığı paragraf çok hoş.
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:drNS282ODoAJ:www.aku.edu.tr/aku/dosyayonetimi/sosyalbilens/dergi/vi1/aozdemir.pdf+g%C3%BCne%C5%9F+aktivitesinin+iklime+etkisi&hl=tr&gl=tr&pid=bl&srcid=ADGEEShevmSDuPCQYM0QV_c5Qg2tNNlsiBVjZ0373vnYZ_Yc96ExbIRkdtSWWEXlXCKCcbjhNY07vrIwPBzPeHvCJtYESXzwukgMXu6Ax_JMgEXUpdFMVvO8orGxIPzWcrxU-Itl3JXR&sig=AHIEtbTnG2wtL6L0yepzb8kSrrBLEPTBdg
Beyefendi ve saygıdeğer insan sayın Prof. Dr. Sırrı Erinç’i bu vesileyle saygıyla anmak isterim.