Doğu kıyısı mevsim normallerinin üzerinde sıcaklıklar olduğunda az kar alıyor fakat iç bölgeler mevsim normallerinin üzerinde olunca daha fazla kar alıyor diye düşünüyorum. Haritaya göre Onur sınırın soğuk ve bereketli tarafında kalmış 🙂
Çok ilginç bir soruyla karşınızdayım. Sorunun konumuzla ilgisi yok ancak coğrafya ile ilgili.
Bildiğiniz gibi 90 tane kuzey yarımkürede 90 tane güney yarımkürede paralel var. En uzun paralele Ekvator diyoruz ancak ekvatorudaEkvator’u da sayıya katınca 181 oluyor.
Bunun hangi mantıkla bu şekilde olduğunu açıklarsanız sevinirim 🙂
Açıkçası sorunuzu tam olarak anlayamadım. Ancak Ekvator 0 (sıfır) paralelidir. Ekvator’dan başlayarak 1 derecelik açılarla paralelleri çizersiniz. Yani kuzey yarımkürede 90 ve güney yarımkürede 90 olmak üzere ekvatordan başka 180 paralel vardır. Tabi burada 90 kuzey paralelinin Kuzey Kutup Noktası, 90 güney paralelinin de Güney Kutup Noktası olduğunu unutmamak gerekir.
Ankara’da hava çok soğuk. Aslında fazla değil 7-8 derece civarları ama nispeten kuru olduğu için ciğerine işliyor soğuk 🙂 Bu sezonun ilk eksili değerlerini de gece Çayyolu’nda gördüm 🙂 Ayrıca nereye düştüm ben böyle ya, mevsim sonbahar ve topraklar kuru kuru, çok mu az yağıyor ne? 😀
Bakmamıştım, demek yanlış hatırlıyormuşum özür dilerim 🙂 Zaten konum değiştirdim yine. Uzun bir süre Ankara’dayım. Hatta temelli bile olabilir bakalım 😛
Genel olarak çok sıcak geçmese de Tekirdağ merkezde sıcaklıkları rekora yaklaştıran eylül ayının Trakya’daki genel görünümü ile ilgili bir değerlendirme yazısı yazdım. İstatistik severler için, elimizin altında bulunsun:
Zaten istasyonların üstüne geldiğimiz zaman ayrıntıları görüyoruz. Rakamların üst üste gelmesi o kadar büyük bir sorun değil. Varsın yazılar kalın olsun. İnce yazıda renkler belirginliği kaybediyor.
Çok teşekkürler, önerilerinize, hele ki tecrübeli birinden geliyorsa her zaman açığım. Deneyelim.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Hocam, bende Drummer gibi yazı tipinin değişmesinden bahsedecektim. Arial ya da Calibri haritada çok daha güzel gözükür. Ayrıca sanırım İstanbul için özel istasyonları kullanmayacaksın, yanlış mı düşünüyorum?
Ayrıca bir önceki gün gerçekleşen en yüksek ve en düşük sıcaklıklar ile toplam yağış değerleri de olacak di mi ? 🙂
Ben oylama dönemi muhtemelen tatildeydim, diğer seçenekleri bilmiyorum ama yükseklik skalasını tam tersi şekilde kullansaydık sanki daha bir iç açıcı olmaz mıydı? Ne bileyim deniz deviyesinden o kadar siyah yer var ki, Tim Burton falan mı hazırladı acaba diye düşündüm.
Ters yükseklik skalası olunca şöyle bir problem var, çoğu istasyon alçakta, dolayısıyla açık renkli yerlerde bulunduğu için, açık tonlu (sarı, açık mavi, hatta yeşil) renkler kolay seçilmiyor.
Accu’nun dogu kiyisi icin mild start demesi umutlarimizi arrtirdi, son 2-3 senedir soguktan kardan yikilacaksiniz, Chesapeake korfezi 1 metre donacak diyorlardi 1-2 cm zor yagdi. Bu sene nolacak bakalim.
Bu sabah 05:30 da aldığım resim. 13 derece görülen yer dünde bahsettiğim 855 rakımlı Demirci ilçesi. 16 derece görülen 975 rakımlı Kavaklıdere, Muğla ( buradaki değer yazıyı yazmaya başladığım 06:20 de 13 olmuştu) 12 derece olansa 1000 rakımlı Tavas, Denizli.
Kütahya ve Afyon ilçeleri hariç diğer İç Ege’nin yüksek yerleşim birimlerinde değerler yüksek. Bu kadar istasyon bozuk değildir umarım.
Değerler gündüz saatlerinde birbirine yaklaştığına göre geceleyin yerel olarak ciddi enverziyonlar oluşuyordur diye umuyorum, yoksa yazık günah şu istasyonlara verilen paralara, her şey otomatikleştirilecek diye işinden edilen memurlara…
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Geçen yıl ile bu yılın Ekim ilk 8 günü maksimum sıcaklıkları arasındaki çılgın farka bakın. (Ahl)
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Atatürk Havalimanı verilerine göre Ekim ayının ilk haftası ortalama sıcaklık, uzun yıllar ortalamasının yaklaşık -3.7 derece altında, 12.6 derece olarak kaydedildi.
Ortalama sıcaklıklar sadece Göztepe ve Kartal’da 13 derecenin üzerine çıkabildi. En düşük maksimum sıcaklık +7.4 derece ile Çatakca Radarı’nda, en düşük sıcaklık ise 2.7 derece ile yine Çatalca Radarı’nda kaydedildi. En fazla yağış 44.2 mm. ile Şile istasyonunda kaydedildi.
Zamaninda yorumlarin takibine e-posta ile erismeyi tercih etmis olmaliyim ki, simdi bu yuzden WordPress’ten gunde ortalama 50 tane e-posta aliyorum. 😀
Bu durumu nasil duzeltebilirim ?
🙂 Ama sence de yer şekilleri daha belirgin değil mi?
İlkinde yer şekillerini kıyılarda tam beyazdan başlatıp dağlarda siyaha doğru götürebilirim, ama öyle olunca da kıyılarda sık sık ortaya çıkacak olan sarı tonları gözükmüyor…
Şefik (Güzelçamlı/Kuşadası 30m)
Bence kesinlikle ikincisi çünkü yer şekilleri daha belirgin.
ama ikincisinin dezavantajı kışın oluşur düşük sıcaklıklar zor görünüyor açık maviler filan
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Hocam peki haritayı Mgm’nin kullandığı uydu görünümündeki harita şeklinde yapsan olmaz mı? Bence o şekilde harika olur. Ne yalan söyleyeyim ben yukarıdaki 2 haritayı da beğenmedim 🙂
Uydu görüntüsü ya da herhangi başka bir (gri tonlarının dışında) renklendirme olunca sıcaklık renkleriyle onlar iyice birbirine karışıyor… Hem öyle yapınca MGM’nin uygulamasıyla da neredeyse aynı şey olacağı için öyle yapmak istemiyorum. Bunun yerine, tek tek resim olarak kaydedilebilen, dikkatin daha çok meteorolojik değişkenin dağılımına verilebileceği haritalar bizim amacımıza daha uygun… Bu yüzden de harita altlığını beyazdan siyaha, ya da griden siyaha grinin tonları şeklinde yapmak en iyi seçenek gibi duruyor. Tabii beğenmemek serbest 🙂
Yoo, öyle çarpıcı bir fark yok arada. O tamamen göz yanılsaması. Ayrıca velev ki yer şekilleri gotik haritaya göre daha belirsiz, bunun konumuzla alakası nedir yani?
Muhterem havadelileri, biraz gevşeyin, rahatlayın, biz havayla ilgileniyoruz, yerle değil. O yüzden kusursuz bir yer haritası bizim en büyük kaygımız değil. Mevcut harita çok güzel değil, evet ama onun alternatifi olarak gotik haritayı istemiyorum ben şahsen.
Denemede haritada gösterilen rakamlar ile harita renkleri arasında kontrast fazla olduğundan değerler çok daha okunaklı duruyor. Askerde iken Muğla civarındaki değerleri görmek için görüntülerle çok içli dışlı oluyordum bazen eski haritada. Ha yeni harita daha güzel ama onda da etraftaki siyah bölgeler ana haritaya odaklanmamı zorlaştırıyor bir dikkat dağıtıcı gibi. Yine de yeni haritayı tercih ederim, kısa bir sürede alışılır zaten.
Bu arada dışarıda da sağlam bir rüzgar var. Ancak en yakın meteoroloji istasyonu çalışmıyor, daha sonrakileri ise 1000 metre rakım olarak daha yüksek ve burası gib bir rüzgar değerine sahip değiller. Radar desen yok, Irak ya da İran meteoroloji müdürlüğü sitelerini bulayım dedim, Irak’ın bulamadım ama bir askeri telefon numarası var, arayıp sormayı düşünüyorum. İran’ın sitesinde de EN butonu çalışmıyor, dillerini de bilmiyoruz. Ha zaten buralarda radar olup olmadığını da hiç bilmiyorum, zaten bunu soracağım birine ulaşabilsem.
Bu da Ozan hocama gelsin.
Şimdi bu yanıt verdiğim iletinize yanıtlardan biri bana e-posta olarak geldi. Gelen iletideki link şu:
Comment URL: (https://havadelisi.com/?page_id=527&cpage=118#comment-44781)
Linke tıkladığımda açılan sayfa şu: https://havadelisi.com/comment-page-118/
Yani atış serbest başlığı yerine bu başlığın adresini atlayıp giriyor yorum sayfası bağlantısını. Daha önceden de yazmıştım da, ilgilenen olmamış. 😀
Hmm, bu son sorun WordPress’in hatası, elimden bir şey gelmiyor. Size tavsiyem bütün yorumları, sağ sütundaki “Son 100 yorum” linkinden takip etmeniz. Orada yorumlar zaman sırasıyla var. Gayet kullanışlı. Bir şey kaçırma ihtimali de ortadan kalkıyor.
Resimde işaretli yer 855 rakımlı Manisa’nın Demirci ilçesi. Sabah 06:00 da ölçülen değer görüldüğü gibi. 50 km doğudaki 805 rakımlı Simav ile arasında 10 derece kadar bir fark var. 60 km batıdaki 625 rakımlı Gördes’te sıcaklık sadece 7 olabilmiş.
Dün sabah da dikkatimi çekmişti ama bu sabah olduğu kadar fark yoktu. “yüksek basınçta daha ağır olan soğuk hava daha çukur yerlerde kalır”ın bir göstergesi midir resimdeki?
Bir de Ozan hocam sıcaklık haritasında eskisinde olan dün ile ve son bir saatteki değişim haritaları olacak değil mi?
Aynen öyle, çanakta çukurda kalan yerler böyle gecelerde (hatta sisli havalarda gündüzlerde de) daha soğuk oluyor. Bu aşırı bir örnek, eğer ölçümde yanlışlık yoksa.
Değişimler de haritalanacak, yalnız biraz sürebilir onun işi.
Yarın bir daha inceleyelim. Sabah görüntüyü küçük almışım ama Göller Yöresi’nden de alıntı yaptığım resme yakın değerler görmüştüm.
Bunca istasyon yanlış ölçüyorsa dükkanı kapatalım gidelim 🙂 DMİ kapatsın
Oguz caban ve emegini tekrar kutluyorum. Cok tesekkurler!
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Ben teşekkür ederim. Bu arada son 2 yılda hatırı sayılır da bir arşiv birikimi oldu. Son aylarda ise Mgm istasyonlarını da işin içine katmam ileriki dönemler için eminim çok işimize yarayacak.
Resimde İspanya’nın Kuzeybatısında ki alçak basınç ayın 9’unda orta Atlantik’te oluşuyor ve güçlü yağışlar bırakarak ayın 23’ünde İskandinavya’ya kadar çıkıyor. Daha önceki güncellemelerde bu basıncın böyle yakın bir tarihte oluşumu bile görünmüyor. Kasırga görünümlü,heyecan verici geldi biraz.
Ayın 9’u gibi yakın bir tarihte oluşan o basınç şimdi yok ve şimdiki güncellemeyi çok değiştirmiş. Fakat aynı olay Avrupa’da veya üzerimizde olsa bize çok olağan dışı gelirdi. Modeller kimsenin yaşamadığı yerleri farklı mı hesaplıyor. 🙂 Yakın bir tarihteki bu küçük değişiklik sonraki günleri alt üst ediyor.
Kış bitti. Görüp göreceğimiz buymuş işte. İki hafta bir numara yok. Arkasından zaten pastırma yazı geliyor, 40 gün öyle ılık geçer. Sonrası malum cemreler düşmeye başlar. Bu nasıl kadersizlik.. Offfffffffffff… Offffffffffffffffff.. Bu kışı da yerde kar göremeden kapadık.
Hava tahmininin, endüstri ile daha fazla iç içe olması gerektiği fikrim her geçen yıl güçlenmekte. Örneğin Bu “Baba ekim soğuğu”ndan sonra insanların mağazalara kışlık giysiler için hücum ettiğine eminim. Fakat mağazalar bu konuda ne kadar hazırlıklıydı acaba? Hazır giyim sektöründe yıllardır çalışan birisi olarak Avrupa’ya üretim yaptığımız bir çok markadan talepler havanın durumuna göre azalıp çoğalabiliyor. Örnek geçen ilkbaharın Avrupa’da serin geçmesi, müşterilerimizin yazlık gömlek alımlarını ötelemiş veya sipariş miktarlarını azaltmıştı. Düşünün bir dünya markasının organizasyonunda hava tahmin departmanının olduğu (outsource edilebilir) ve başında da Ozan Hoca. Ekim ayının ilk haftasındaki soğuk hava için uyarısını verdikten sonra, kışlık ürünler mağazaya dolduruluyor böylece soğuk hava geldiğinde müşteriden gelen talebin büyük bölümü karşılanmış oluyor dolayısıyla markanın cirosu da artmış oluyor.
Bir diğer örnek, araç kiralamada Uluslararası bir markanın yöneticisi olan bir arkadaşım, geçen yıl 20 Aralık’ta gelen kar yağışı yüzünden kar lastiği takılmayan araçlarla ilgili sıkıntı yaşadıklarını anlatmışlardı.
Uzun veya kısa vadeli hava tahmini konusunda hizmet alabilecek bir çok sektör var. Peki bu sektörlere katacağı artı değeri, onlara nasıl anlatmak lazım?
İstisnalar hariç aile şirketlerine veya işletmelerine anlatmak neredeyse imkansız. Kurumsal yapılanmalar ise çoğu zaman hantal bir yönetim-karar mekanizmasına sahip olduklarından anlattığında aksiyon kısmını yönetemeyebileceklerini düşünmeleri nedeniyle ilgisiz kalmaları muhtemel. Bir de bu hizmetin ücretsiz olarak sağlanan verilerini yeterli bularak buna kaynak ayırmak istemeyebilirler. Çok basit bir örnek ama hizmet verdiğim şirkette servislerden sorumlu olan birimin orta düzey yöneticisi olası bir olumsuz hava durumu (çoğunlukla kar yağışı) karşısında servis saatlerini düzenlerken bildiği tüm meteoroloji sitelerinden edindiği bilgileri derleyip bir karar veriyor. Muhtemelen radar görüntüsünden ve bu siteden habersiz. Haberi olduğunda işi daha da kolaylaşacak ve bu da bütçe ayırmaması için önemli bir diğer neden olacak. Bu arada gelişmiş ülkelerde bir çok şirketin bu işe bütçe ayırdığını blogda paylaşmıştık sanırım. Özellikle savunma sanayi ve lojistik sektörleri. Ozan hocanın kafasının köşesinde sürekli dönen bir konu olduğunu biliyoruz aslında.
Bir konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim: iphone’lar için tavsiye edebileceğiniz iyi bir hava tahmin veya kar tahmin uygulaması var mı (accuweather, yahoo vb. kastetmiyorum tabii ki)? Teşekkürler şimdiden.
Tabii ki Ozan Hoca’nın dediği gibi Havadelisi.com. Fakat bunun dışında bence bizim MGM’nin uygulaması da hava tahmini için hiç fena değil. Yalnız App store’dan “Hava Durumu Meteoroloji” diye aratınca geliyor.
Size meteoscout’tan bahsedeyim o zaman çoğu hava delisi model model gezinir işte bu program bütün modelleri cebimize getiriyor hem de bir ekranda belirlediğin modellerden oluşan 14 görüntüyü gösterebiliyor. Programı yüklediğinde panel’den bunları gerçekleştirebiliyorsun. Meteoscout’ta meteociel, weatheronline, aemet (ama sadece İspanya genelini gösteriyor) estofex wetterzentrale ve yeni eklenen bir model caliope var.
Bu da ekran görüntüsü; http://cerkez518.files.wordpress.com/2013/10/20131006-192232.jpg
Ozan Bey sanırım şu yazacağım yorumda bu sorun düzeltilmiş olacak 🙂 Arada siteye çok fazla giremedim. Geç döndüğüm için kusura bakmayın lütfen. Herkesin geçmiş Bayramını kutlarım.
MGM’nin uygulaması fena değil ama eksikleri var. Bu eksiklikler nasıl giderilir bilemiyorum çünkü yüklediğimden bu yana güncelleme olmadı. Bir de, en çok kullandığım radar görüntüleriydi. Ankara radarı da 2 aydır bozuk. Önce radarı düzeltsinler, sonra uygulamayı güncellesinler.
Gökyüzü batıda açık,güneyde açık;Ne bulutmuş kardeşim 20-30 km’lik alanda hava bi açmadı sabahtan beri içimiz karardı 🙂 HALKALI
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Bizim burada da vardı o bulut. Akşam saatlerine kadar asılı kaldı havada 🙂
mtngrnlr(Halkalı/İST,63m)
Eğer sabahtan bu 20-30 km’lik bulutun yarım saatlik zaman diliminde dağılacağı veya doğuya hareket edeceği ve havanın açacağı tahmininde bulunsaydık vay halimize 🙂
Bu arada aşağıda Ozan hocamın 29 ekim 2011’de yaptığı yorumu bence soğuk geçmesi ekim ayına bağlı değil Ozan hocamın yurt dışı yapıp gelmesi lazım 🙂
– Son 5 yıl, ortalamada, en ılık 5 art arda gelen kışın yaşandığı yıllar olmuş. Bu yılların 4′ünde benim İsviçre’de oturmuş olmam ve önümüzdeki kışı Türkiye’de geçirecek olmam 2012′de soğuk bir kış şansını arttıran en önemli faktör 😀 Kar ve soğuk bakımından ballıyımdır, bilmeyenler öğrensin.
Hathaway, Wilson ve Reichmann gibi bilimadamlarının solar cycle (güneş döngüsü) hesaplama teknikleri ile
Feynman,Thompson gibi bilimadamlarının solar cycle hesaplama teknikleri farklıdır.
Yanılmıyorsam eğer MGM kısa vadeli, ayrıntılı tahminler için yeni bir model yapıyor. Saatlik sıcaklık, 15 dakikalık yağış vs. gibi opsiyonlar var. Uzal’da dikdörtgen içine aldığım INCA menüsüne tıklayınca test yayınını buldum http://bburaks.files.wordpress.com/2013/10/adsc4b1z.png
Bu gibi sistemler Ege’ye pek yaramıyor hocam, sadece kuru soğuk alıyoruz. Yüksek basınç orada kaldığı sürece bu soğuk havalar Orta Akdeniz’e pek inemiyor dolayısıyla bizde pek yağış alamıyoruz. ”Gözü yaşlı lodos” seni çok özledik 🙂
Hah. Konuşmasa şaşardım. Resmen sallamış yahu. Orta vadedeki tahmininin bile tutarlılığı tartışılır. Önümüzdeki haftaki ısınmanın ardından yeni bir soğuk dalgasının gelme olasılığı (en azından şu an için) daha yüksek bir ihtimal iken nasıl oluyor da bu kadar net konuşuyor anlaşılır gibi değil.
Küresel iklim değişikliğini – Küresel ısınma
Küresel iklim değişikliğinin nedenini – insan
Uzun vadeli tahmini – 15 günlük Gfs diyagramı
olarak biliyor.
Yapacak birşey yok… Bakalım ama görmeyelim..
Bütün soğuklar üzerinize gelsin, buralar sıcak kalsın mümkünse 🙂
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Avrupa üzerindeki o yüksek basınç uzunca bir süre orada etkili olacak gibi. O süre boyunca Türkiye’ye ikinci bir soğuk hava dalgasının gelmesi işten bile değil. GFS diyagramlarında bayram haftası sıcaklık düşüşü gösteren senaryolar hayli fazla. Ayrıca uzun vadede GFS’ye göre daha tutarlı olan ECMWF de bayram öncesi yeni bir soğuk hava dalgasının ülkemizi vuracağını öngörmüş. Bomba gibi bir giriş yaptık sezona, bakalım neler olacak.
O yüksek basınç inşallah orada kalır. Ancak biraz daha doğuya genişler ve uzanırsa inecek olan bütün soğuklar doğuya kayar ve Türkiye’nin batısı istediği soğukları alamaz.
GFS diyagramları ise çok karışık, en büyük sebebi ise o yüksek basıncın nasıl konumlanacağının çok değişkenlik göstermesi.
Yapılması düşünülen Kanal İstanbul iklim değişiminde büyük rol oynar mı? Zira Karadeniz daha çabuk tahliye olacak. 40 cm olan deniz yüksekliği farkı (ne derece doğru bunu bilemiyorum) çabuk tahliye nedeni ile Karadeniz’de alan daralmasına neden olacak. Kısacası var olan denge bozulacak.
Dünyanın en kirli denizlerinden diye anılan Karadeniz’i yine kirli Marmara’ya bağlarsan pek bi’ temizlik olacağını sanmıyorum…Sovyetler zamanında nükleer atıkların dahi Karadeniz’e sızdığı söyleniyor, ayrıca daha birkaç yıl önce Macaristan’daki bir kimyasal kazanın tonlarca atığı Karadeniz’e akmıştı.
O atıklar zaten Kanal İstanbul’un açılmasını bekliyor Boğazlar’dan geçemiyor di mi ?
Ben bir şeye karşı olmak için karşı olmam
Kanal İstanbul’un iyi yönleri olduğu gibi kötü yönlerideyönleri de var tabikitabii ki. Ancak olaya sular konusunda bakarsak Avrupa yakasının güney kıyılarındaki şehirden kaynaklanan kirlenmeyi azaltabilir.
Hatta deniz suyu sıcaklığını düşürerek canlı sayısında artış sağlayabilir.
Ayrıca bu projenin daha çok siyasi amaçlı bir proje olduğunu düşünüyorum. möntröyüMontrö’yü devre dışı bırakmaya çalışıyor olabilirler.
Ben Kanal’a karşıyım veya değilim demedim ki? Senin de dediğin gibi Boğaz var zaten o da temizleyebilirdi Marmara’yı…Benim anlatmak istediğim Karadeniz zaten çok kirli ve hala da çevresindeki ülkeler tarafından kirletilmeye devam ediyor yani Marmara’yı temizler konusunda sana katılmamıştım…Ayrıca ben para veya siyaset uğruna doğada çok büyük değişiklikler yapılmasını onaylamıyorum sonra hiç beklenmeyen, hesaplanamayan felaketler olabiliyor, dünyada çok örneği var bunun…Başka şeyler de yazılabilir ama sitenin formatına uymaz, fazla politikaya kayar
Bu projenin hayata geçirilmesinin kolay olmadığını bildiklerinden Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler ve Montrö Antlaşması’nın tarafları şu anda sessiz. Projeyle ilgili ilk ciddi adım atıldığında görün siz kopacak yaygarayı. Umarım bu yaygaraya gerek kalmadan gündemden kalkar.
Bu konuda Celal Şengör hocanın bir çalışması vardı. Ancak, o bölge ikliminden çok, iki denizin yapılarında meydana gelebilecek değişiklikler üzerine odaklanmıştı.
Onur kara doyacak diyorsun yani?
Accuweather diyor 🙂
Doğu kıyısı mevsim normallerinin üzerinde sıcaklıklar olduğunda az kar alıyor fakat iç bölgeler mevsim normallerinin üzerinde olunca daha fazla kar alıyor diye düşünüyorum. Haritaya göre Onur sınırın soğuk ve bereketli tarafında kalmış 🙂
Çok ilginç bir soruyla karşınızdayım. Sorunun konumuzla ilgisi yok ancak coğrafya ile ilgili.
Bildiğiniz gibi 90 tane kuzey yarımkürede 90 tane güney yarımkürede paralel var. En uzun paralele Ekvator diyoruz ancak
ekvatorudaEkvator’u da sayıya katınca 181 oluyor.Bunun hangi mantıkla bu şekilde olduğunu açıklarsanız sevinirim 🙂
Ekvator’u 0 sayarsanız olur, enlemden saymıyorlar yani onu, diye düşünüyorum 🙂
Açıkçası sorunuzu tam olarak anlayamadım. Ancak Ekvator 0 (sıfır) paralelidir. Ekvator’dan başlayarak 1 derecelik açılarla paralelleri çizersiniz. Yani kuzey yarımkürede 90 ve güney yarımkürede 90 olmak üzere ekvatordan başka 180 paralel vardır. Tabi burada 90 kuzey paralelinin Kuzey Kutup Noktası, 90 güney paralelinin de Güney Kutup Noktası olduğunu unutmamak gerekir.
Yanlış mantıkla. 180C lik açıda 180 adet 1 derece vardır.
Ankara’da hava çok soğuk. Aslında fazla değil 7-8 derece civarları ama nispeten kuru olduğu için ciğerine işliyor soğuk 🙂 Bu sezonun ilk eksili değerlerini de gece Çayyolu’nda gördüm 🙂 Ayrıca nereye düştüm ben böyle ya, mevsim sonbahar ve topraklar kuru kuru, çok mu az yağıyor ne? 😀
Orası gerçek Ankara değil, Bilkent’i de bir gör bence 🙂
Hoşgeldiniz. Sizi bir de ocakta, şubatta görelim biz. 🙂
Olacağım inşallah 🙂
Bu arada Tomalı Hilmi Caddesi’nin yüksekliği 937 metre sanırım. 🙂
Bakmamıştım, demek yanlış hatırlıyormuşum özür dilerim 🙂 Zaten konum değiştirdim yine. Uzun bir süre Ankara’dayım. Hatta temelli bile olabilir bakalım 😛
Genel olarak çok sıcak geçmese de Tekirdağ merkezde sıcaklıkları rekora yaklaştıran eylül ayının Trakya’daki genel görünümü ile ilgili bir değerlendirme yazısı yazdım. İstatistik severler için, elimizin altında bulunsun:
İnce font: https://havadelisi.files.wordpress.com/2013/10/temps_2.png
Kalın font: https://havadelisi.files.wordpress.com/2013/10/temps2.png
Bana da ince daha güzel göründü sonradan ama bir de siz bakın.
Seçiminiz ince ise yorumu beğenin, kalınsa beğenmeyin.
Bu yazı tipi nasıl?
http://web.itu.edu.tr/climate/hava/image_map_deneme.html
Kullandığım programda Arial ya da Calibri yok, ama yine tırnaksız ve zarif bir font olan Helvetica var (yukarıdaki).
Daha uzun ve dar hale getirebilirim fontu, onun ayarı var.
Harita üzerinde yazılar çok ince gözüküyor bence. Times bundan daha iyiydi sanki be hocam 🙂 Ya da Helvetica’nın kalınını bi denesek.
Kalın Helvetica yaptım. Daha güzel oldu hakikaten 🙂
Bence eskisi daha iyi 🙂 bu çok göz alıyor
Zaten istasyonların üstüne geldiğimiz zaman ayrıntıları görüyoruz. Rakamların üst üste gelmesi o kadar büyük bir sorun değil. Varsın yazılar kalın olsun. İnce yazıda renkler belirginliği kaybediyor.
Helvetica iyi fikir bence. Beğendim.
Ocak-Ağustos arası 7 ayda Rize’ye 835 mm yağış düştü.
Eylül’de 351 mm
Nisan’da sadece 17 mm
Yağışın az olması beklenen Mart ayında 168 mm
Kuraklık var sanırım.
Not: İstatistiklerde hata olabilir.
Dağlara doğru gri tonunun açıldığı versiyon oy çokluğuyla kabul edildi.
Denizlerin bile siyah olmasını iç karartıcı bulanlar için aşağıdakileri yaptım. Sizce hangisi en iyi?
A)
B)
C)
Bence C. Mavi koyu olursa, havalar soğuduğunda kıyılardaki mavi tonlar daha kolay seçilir.
Hay eline sağlık. Ben de sana bunu (denizi mavi) yapamaz mısın diye soracaktım biliyor musun. Aklımı okumuşsun. Telepatiyle blog yönetimine karıştım 😀
C diyorum ben de o vakit.
Bence, C şıkkı olsun, kışın değer düşünce seçilsin diye.
C diyorum ben de.
Bunca yıllık grafiker olarak ben olsam, daha kolay okunması ve birbirine karışmaması açısından, rakamlarda ekte küçük bir örnekte gösterdiğim gibi tırnaksız (Times değil de Arial diyelim) ve dar bir font kullanırdım.Tabii ki bu şahsi fikrim. Tartışmaya açıktır. http://drumsandclouds.files.wordpress.com/2013/10/screen-shot-2013-10-09-at-4-14-38-pm.jpg
Çok teşekkürler, önerilerinize, hele ki tecrübeli birinden geliyorsa her zaman açığım. Deneyelim.
Hocam, bende Drummer gibi yazı tipinin değişmesinden bahsedecektim. Arial ya da Calibri haritada çok daha güzel gözükür. Ayrıca sanırım İstanbul için özel istasyonları kullanmayacaksın, yanlış mı düşünüyorum?
Ayrıca bir önceki gün gerçekleşen en yüksek ve en düşük sıcaklıklar ile toplam yağış değerleri de olacak di mi ? 🙂
Olacak olacak 🙂
dünden bugüne sıcaklık farkı olan harita olmayacak mı ?
onda renkler hep mavi karışır.
bence en iyisi eskisiydi bunlar kışın system error verir 😀
bakalım zamanla ne olacak.
Olacak. Dediğin doğru. Onda rengi değiştiririz. En önemli harita bu ve benzerleri olacak.
Dün içimiz kararmasın diye “eskisi gibi kalsın” fikrim vardı. Ama ben de C şıkkını çok beğendim.
Ben oylama dönemi muhtemelen tatildeydim, diğer seçenekleri bilmiyorum ama yükseklik skalasını tam tersi şekilde kullansaydık sanki daha bir iç açıcı olmaz mıydı? Ne bileyim deniz deviyesinden o kadar siyah yer var ki, Tim Burton falan mı hazırladı acaba diye düşündüm.
Biraz aşağı inersen yorumlarda var Sirocco.
Ters yükseklik skalası olunca şöyle bir problem var, çoğu istasyon alçakta, dolayısıyla açık renkli yerlerde bulunduğu için, açık tonlu (sarı, açık mavi, hatta yeşil) renkler kolay seçilmiyor.
Eline sağlık Ozan hocam çok daha hoş bir harita olmuş. Arkadaşların dediği gibi C şıkkı diğerlerine nazaran göze daha hoş hitap ediyor sanki.
Eski hali çok güzeldi bence gözü az yoruyordu 😦
Mavi sabit renkli deniz çok sırıtmış bir de lütfen eskisi gibi kalsın. Lütfen!
Halk böyle istiyor Onur 🙂
Accuweather maratoncu tahminciler timinden Efsane-Sammy A.B.D. için kış tahminini patlatmış..
Dayı oğlunun sızdırdığı bilgiler doğruymuş 🙂
“Above normal snow” yazan yerde alçaklar 50, yüksekler 100 cm… AKOM varsa ABD’de haber verin.
Verdik hocam verdik, Şikago Belediyesine de mail attık, günahı boyunlarına artık.
Hayır yoğunluğumdan ve saat farkından faydalanıp arkamdan iş çeviriliyor ona üzülüyorum.
Ayrıca, veriler ortada, ne demişler:
Kış Michigan’da izlenir! 🙂 🙂
Bilen bilir, Adana’nın metrelik kebabı, Michigan’ın metrelik blizzard’ları meşhurdur.
Tahmin de mi yapmıyağğhh?
Bu sene Michigan’da öyle bir kış olacak ki 1418 ve 1769 yıllarındaki kışları unutup “2014 kışı bir daha gelir mi?” diye soracaksınız.
Accu’nun dogu kiyisi icin mild start demesi umutlarimizi arrtirdi, son 2-3 senedir soguktan kardan yikilacaksiniz, Chesapeake korfezi 1 metre donacak diyorlardi 1-2 cm zor yagdi. Bu sene nolacak bakalim.
Ya totem yapıyorlar ya da bu sene daha kötü olacak Doğu Kıyıları 🙂
Ayrıca ılık başlangıç demeleri de kafa karıştırıcı, sonrası ne olacak o da var..
Kuşburnu endeksi bu sene pozitifteymiş arkadaşlar.. Beklemedeyiz 🙂
Eylül ayı ayva ve lüfer endeksleri de açıklandı mı acaba? 🙂
PS: Baba tarafından Ordu Mesudiyeliyim bu arada 🙂
Efsaneye hazır mısın Türkiye?
Ben 2 yıldır hazırım ve bekliyorum…
İki gündür Bursa’da sağlam enverziyon olayı gerçekleşiyor. Sabah saat yedide Bursa 5 Uludağ 10 derece.
Bu sabah 05:30 da aldığım resim. 13 derece görülen yer dünde bahsettiğim 855 rakımlı Demirci ilçesi. 16 derece görülen 975 rakımlı Kavaklıdere, Muğla ( buradaki değer yazıyı yazmaya başladığım 06:20 de 13 olmuştu) 12 derece olansa 1000 rakımlı Tavas, Denizli.
Kütahya ve Afyon ilçeleri hariç diğer İç Ege’nin yüksek yerleşim birimlerinde değerler yüksek. Bu kadar istasyon bozuk değildir umarım.
Değerler gündüz saatlerinde birbirine yaklaştığına göre geceleyin yerel olarak ciddi enverziyonlar oluşuyordur diye umuyorum, yoksa yazık günah şu istasyonlara verilen paralara, her şey otomatikleştirilecek diye işinden edilen memurlara…
Geçen yıl ile bu yılın Ekim ilk 8 günü maksimum sıcaklıkları arasındaki çılgın farka bakın. (Ahl)
Atatürk Havalimanı verilerine göre Ekim ayının ilk haftası ortalama sıcaklık, uzun yıllar ortalamasının yaklaşık -3.7 derece altında, 12.6 derece olarak kaydedildi.
Ortalama sıcaklıklar sadece Göztepe ve Kartal’da 13 derecenin üzerine çıkabildi. En düşük maksimum sıcaklık +7.4 derece ile Çatakca Radarı’nda, en düşük sıcaklık ise 2.7 derece ile yine Çatalca Radarı’nda kaydedildi. En fazla yağış 44.2 mm. ile Şile istasyonunda kaydedildi.
Zamaninda yorumlarin takibine e-posta ile erismeyi tercih etmis olmaliyim ki, simdi bu yuzden WordPress’ten gunde ortalama 50 tane e-posta aliyorum. 😀
Bu durumu nasil duzeltebilirim ?
Radyatif, nerelerdesin? 🙂
Ayşe bir bak şu istasyona allah aşkına 😀
Sizce bu mu güzel (şu anda kullanılan),
Yoksa bu mu?
Oylayarak da görüşünüzü belirtebilirsiniz. Şu anki kalsın diyorsanız beğenin, ikincisi olsun diyorsanız beğenmeyin. Yorumlarınızı da beklerim.
şu anki
Kesinlikle 2. harita bence.
İkincisinde zıt renkler sayesinde daha güzel görünüyor.
İkincisinde çoğu yer daha belirgin. O yüzden 2.
Şu anki kalsın. İkincisi ne öyle, içim karardı, hafakanlar bastı.
🙂 Ama sence de yer şekilleri daha belirgin değil mi?
İlkinde yer şekillerini kıyılarda tam beyazdan başlatıp dağlarda siyaha doğru götürebilirim, ama öyle olunca da kıyılarda sık sık ortaya çıkacak olan sarı tonları gözükmüyor…
Bence kesinlikle ikincisi çünkü yer şekilleri daha belirgin.
ama ikincisinin dezavantajı kışın oluşur düşük sıcaklıklar zor görünüyor açık maviler filan
Hocam peki haritayı Mgm’nin kullandığı uydu görünümündeki harita şeklinde yapsan olmaz mı? Bence o şekilde harika olur. Ne yalan söyleyeyim ben yukarıdaki 2 haritayı da beğenmedim 🙂
Uydu görüntüsü ya da herhangi başka bir (gri tonlarının dışında) renklendirme olunca sıcaklık renkleriyle onlar iyice birbirine karışıyor… Hem öyle yapınca MGM’nin uygulamasıyla da neredeyse aynı şey olacağı için öyle yapmak istemiyorum. Bunun yerine, tek tek resim olarak kaydedilebilen, dikkatin daha çok meteorolojik değişkenin dağılımına verilebileceği haritalar bizim amacımıza daha uygun… Bu yüzden de harita altlığını beyazdan siyaha, ya da griden siyaha grinin tonları şeklinde yapmak en iyi seçenek gibi duruyor. Tabii beğenmemek serbest 🙂
Kesinlikle yenilenmesi lazım ama ikincisi olmasın dağlarda kar varmış gibi denizlerimiz simsiyah anemodulion’a katılıyorum insanın ruhunu karartıyor
Yoo, öyle çarpıcı bir fark yok arada. O tamamen göz yanılsaması. Ayrıca velev ki yer şekilleri gotik haritaya göre daha belirsiz, bunun konumuzla alakası nedir yani?
Muhterem havadelileri, biraz gevşeyin, rahatlayın, biz havayla ilgileniyoruz, yerle değil. O yüzden kusursuz bir yer haritası bizim en büyük kaygımız değil. Mevcut harita çok güzel değil, evet ama onun alternatifi olarak gotik haritayı istemiyorum ben şahsen.
İkincisi gözü daha az yoruyor. O nedenle ikincisi diyorum.
İkincisi, özellikle kıyılarda sıcaklıklar daha belirgin.
Denemede haritada gösterilen rakamlar ile harita renkleri arasında kontrast fazla olduğundan değerler çok daha okunaklı duruyor. Askerde iken Muğla civarındaki değerleri görmek için görüntülerle çok içli dışlı oluyordum bazen eski haritada. Ha yeni harita daha güzel ama onda da etraftaki siyah bölgeler ana haritaya odaklanmamı zorlaştırıyor bir dikkat dağıtıcı gibi. Yine de yeni haritayı tercih ederim, kısa bir sürede alışılır zaten.
Bu arada dışarıda da sağlam bir rüzgar var. Ancak en yakın meteoroloji istasyonu çalışmıyor, daha sonrakileri ise 1000 metre rakım olarak daha yüksek ve burası gib bir rüzgar değerine sahip değiller. Radar desen yok, Irak ya da İran meteoroloji müdürlüğü sitelerini bulayım dedim, Irak’ın bulamadım ama bir askeri telefon numarası var, arayıp sormayı düşünüyorum. İran’ın sitesinde de EN butonu çalışmıyor, dillerini de bilmiyoruz. Ha zaten buralarda radar olup olmadığını da hiç bilmiyorum, zaten bunu soracağım birine ulaşabilsem.
Bu da Ozan hocama gelsin.
Şimdi bu yanıt verdiğim iletinize yanıtlardan biri bana e-posta olarak geldi. Gelen iletideki link şu:
Comment URL: (https://havadelisi.com/?page_id=527&cpage=118#comment-44781)
Linke tıkladığımda açılan sayfa şu:
https://havadelisi.com/comment-page-118/
Yani atış serbest başlığı yerine bu başlığın adresini atlayıp giriyor yorum sayfası bağlantısını. Daha önceden de yazmıştım da, ilgilenen olmamış. 😀
Hmm, bu son sorun WordPress’in hatası, elimden bir şey gelmiyor. Size tavsiyem bütün yorumları, sağ sütundaki “Son 100 yorum” linkinden takip etmeniz. Orada yorumlar zaman sırasıyla var. Gayet kullanışlı. Bir şey kaçırma ihtimali de ortadan kalkıyor.
Valla ben ikisini de beğenmedim. 🙂
Doğu’da yüksekliği gösteren grimsi renk ile sıcaklığı gösteren açık yeşil ve mavi üst üste gelince fark edilebilirliği az olmuş sanki
Her türlü 2. çünkü her şey net ve belirgin 🙂
İkincisi diyorum ben de..
Hay Maşallah! Yandı kavruldu ortalık. 😀
Şimdiki olsun.
Resimde işaretli yer 855 rakımlı Manisa’nın Demirci ilçesi. Sabah 06:00 da ölçülen değer görüldüğü gibi. 50 km doğudaki 805 rakımlı Simav ile arasında 10 derece kadar bir fark var. 60 km batıdaki 625 rakımlı Gördes’te sıcaklık sadece 7 olabilmiş.
Dün sabah da dikkatimi çekmişti ama bu sabah olduğu kadar fark yoktu. “yüksek basınçta daha ağır olan soğuk hava daha çukur yerlerde kalır”ın bir göstergesi midir resimdeki?
Bir de Ozan hocam sıcaklık haritasında eskisinde olan dün ile ve son bir saatteki değişim haritaları olacak değil mi?
Aynen öyle, çanakta çukurda kalan yerler böyle gecelerde (hatta sisli havalarda gündüzlerde de) daha soğuk oluyor. Bu aşırı bir örnek, eğer ölçümde yanlışlık yoksa.
Değişimler de haritalanacak, yalnız biraz sürebilir onun işi.
Ölçümlerde tuhaflık olduğu fikrindeyim ben. Çünkü ben de benzer bir durumu günlerdir Adana için gözlemliyorum.
Yarın bir daha inceleyelim. Sabah görüntüyü küçük almışım ama Göller Yöresi’nden de alıntı yaptığım resme yakın değerler görmüştüm.
Bunca istasyon yanlış ölçüyorsa dükkanı kapatalım gidelim 🙂 DMİ kapatsın
Nuuk’takiler bayram ediyormuş 😛 😀
Eylül ayı için aylık hava değerlendirmesini aşağıdaki bağlantıda bulabilirsiniz.
http://commandouzz.wordpress.com/2013/10/07/2013-eylul-ayi-meteorolojik-verileri/
Oguz caban ve emegini tekrar kutluyorum. Cok tesekkurler!
Ben teşekkür ederim. Bu arada son 2 yılda hatırı sayılır da bir arşiv birikimi oldu. Son aylarda ise Mgm istasyonlarını da işin içine katmam ileriki dönemler için eminim çok işimize yarayacak.
Resimde İspanya’nın Kuzeybatısında ki alçak basınç ayın 9’unda orta Atlantik’te oluşuyor ve güçlü yağışlar bırakarak ayın 23’ünde İskandinavya’ya kadar çıkıyor. Daha önceki güncellemelerde bu basıncın böyle yakın bir tarihte oluşumu bile görünmüyor. Kasırga görünümlü,heyecan verici geldi biraz.

Ayın 9’u gibi yakın bir tarihte oluşan o basınç şimdi yok ve şimdiki güncellemeyi çok değiştirmiş. Fakat aynı olay Avrupa’da veya üzerimizde olsa bize çok olağan dışı gelirdi. Modeller kimsenin yaşamadığı yerleri farklı mı hesaplıyor. 🙂 Yakın bir tarihteki bu küçük değişiklik sonraki günleri alt üst ediyor.
Günün uydu görüntüleri.
Neyse ki daha 17 yilimiz daha var 🙂
http://www.haberler.com/bob-geldof-2030-dan-once-tum-insanlar-olecek-5153715-haberi/
Adamın fotoğrafı haberle bütünleşmiş. Çoktan zombi olmuş. 🙂
IPCC 2013 raporunun Türkçesi var mı ?
Sanmam.
Kendin için istiyorsan, o kadar teknik İngilizcen olmalı 🙂
Kendim için istemiştim 😦
Bursalılardan önce ben çekeyim dedim, profesyonel makinam ile (dürbün + telefon 🙂 ) Uludağ
Ben de sendenim, telefonla çektim çözünürlük düşük;
Uludağ’ı makinayla çekecek gönüllüler aranıyor 🙂
Benim resimde nem oranı yüksek, yoksa güzel çıkacaktı.
Bugün ben de çektim. Ama bilgisayara atıp bakmadım nasıl gözüküyor diye. Eğer görünüyorsa atarım buraya birazdan.
Havalar yarından itibaren ısınıyor. Belki bir tavuk dua etmiştir. Şu civcivlerim çıkana kadar hava soğumasın diye. Yani ayın 27 sine kadar. 🙂
Hans Gece gece umut verdi. 27’si der gibi. 🙂
Yeteri kadar heyecan yaşadık, biraz da sıkılalım. Bu görüntünün kışın tekrarlamaması dileğiyle…
Eylül ayı Avrupa uydu görüntüleri animasyonu.
Arkadaşlar bu Hans ne yapıyor, modeller biraz fazla ısınmaya başladı 🙂
Kış bitti. Görüp göreceğimiz buymuş işte. İki hafta bir numara yok. Arkasından zaten pastırma yazı geliyor, 40 gün öyle ılık geçer. Sonrası malum cemreler düşmeye başlar. Bu nasıl kadersizlik.. Offfffffffffff… Offffffffffffffffff.. Bu kışı da yerde kar göremeden kapadık.
Yanlış diyagramlara mı bakıyorum acaba? Benim baktığım tahminlere göre normallere çıkıyor sıcaklıklar. Kış moduna erken girmişsiniz. 🙂
😉
Allah seni bildiği gibi yapsın MGM, yağışı da Sat24’ün rain seçeneğinden gözetler olduk. Sabah şalter düştü, kaldıran bekçi bile yok herhalde
Hava tahmininin, endüstri ile daha fazla iç içe olması gerektiği fikrim her geçen yıl güçlenmekte. Örneğin Bu “Baba ekim soğuğu”ndan sonra insanların mağazalara kışlık giysiler için hücum ettiğine eminim. Fakat mağazalar bu konuda ne kadar hazırlıklıydı acaba? Hazır giyim sektöründe yıllardır çalışan birisi olarak Avrupa’ya üretim yaptığımız bir çok markadan talepler havanın durumuna göre azalıp çoğalabiliyor. Örnek geçen ilkbaharın Avrupa’da serin geçmesi, müşterilerimizin yazlık gömlek alımlarını ötelemiş veya sipariş miktarlarını azaltmıştı. Düşünün bir dünya markasının organizasyonunda hava tahmin departmanının olduğu (outsource edilebilir) ve başında da Ozan Hoca. Ekim ayının ilk haftasındaki soğuk hava için uyarısını verdikten sonra, kışlık ürünler mağazaya dolduruluyor böylece soğuk hava geldiğinde müşteriden gelen talebin büyük bölümü karşılanmış oluyor dolayısıyla markanın cirosu da artmış oluyor.
Bir diğer örnek, araç kiralamada Uluslararası bir markanın yöneticisi olan bir arkadaşım, geçen yıl 20 Aralık’ta gelen kar yağışı yüzünden kar lastiği takılmayan araçlarla ilgili sıkıntı yaşadıklarını anlatmışlardı.
Uzun veya kısa vadeli hava tahmini konusunda hizmet alabilecek bir çok sektör var. Peki bu sektörlere katacağı artı değeri, onlara nasıl anlatmak lazım?
İstisnalar hariç aile şirketlerine veya işletmelerine anlatmak neredeyse imkansız. Kurumsal yapılanmalar ise çoğu zaman hantal bir yönetim-karar mekanizmasına sahip olduklarından anlattığında aksiyon kısmını yönetemeyebileceklerini düşünmeleri nedeniyle ilgisiz kalmaları muhtemel. Bir de bu hizmetin ücretsiz olarak sağlanan verilerini yeterli bularak buna kaynak ayırmak istemeyebilirler. Çok basit bir örnek ama hizmet verdiğim şirkette servislerden sorumlu olan birimin orta düzey yöneticisi olası bir olumsuz hava durumu (çoğunlukla kar yağışı) karşısında servis saatlerini düzenlerken bildiği tüm meteoroloji sitelerinden edindiği bilgileri derleyip bir karar veriyor. Muhtemelen radar görüntüsünden ve bu siteden habersiz. Haberi olduğunda işi daha da kolaylaşacak ve bu da bütçe ayırmaması için önemli bir diğer neden olacak. Bu arada gelişmiş ülkelerde bir çok şirketin bu işe bütçe ayırdığını blogda paylaşmıştık sanırım. Özellikle savunma sanayi ve lojistik sektörleri. Ozan hocanın kafasının köşesinde sürekli dönen bir konu olduğunu biliyoruz aslında.
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba,
Bir konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim: iphone’lar için tavsiye edebileceğiniz iyi bir hava tahmin veya kar tahmin uygulaması var mı (accuweather, yahoo vb. kastetmiyorum tabii ki)? Teşekkürler şimdiden.
Havadelisi.com 🙂
Tabii ki Ozan Hoca’nın dediği gibi Havadelisi.com. Fakat bunun dışında bence bizim MGM’nin uygulaması da hava tahmini için hiç fena değil. Yalnız App store’dan “Hava Durumu Meteoroloji” diye aratınca geliyor.
Size meteoscout’tan bahsedeyim o zaman çoğu hava delisi model model gezinir işte bu program bütün modelleri cebimize getiriyor hem de bir ekranda belirlediğin modellerden oluşan 14 görüntüyü gösterebiliyor. Programı yüklediğinde panel’den bunları gerçekleştirebiliyorsun. Meteoscout’ta meteociel, weatheronline, aemet (ama sadece İspanya genelini gösteriyor) estofex wetterzentrale ve yeni eklenen bir model caliope var.
Bu da ekran görüntüsü; http://cerkez518.files.wordpress.com/2013/10/20131006-192232.jpg
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için çok teşekürler. havadelisi.com zaten bu konudaki temel referans kaynağımız 🙂 Diğerlerini deneyeceğim…
Babür Bey, İstanbul’un içinden misiniz? 🙂
Rumuza semt bilgisi de yazarsanız çok iyi olur…
Ozan Bey sanırım şu yazacağım yorumda bu sorun düzeltilmiş olacak 🙂 Arada siteye çok fazla giremedim. Geç döndüğüm için kusura bakmayın lütfen. Herkesin geçmiş Bayramını kutlarım.
MGM’nin uygulaması fena değil ama eksikleri var. Bu eksiklikler nasıl giderilir bilemiyorum çünkü yüklediğimden bu yana güncelleme olmadı. Bir de, en çok kullandığım radar görüntüleriydi. Ankara radarı da 2 aydır bozuk. Önce radarı düzeltsinler, sonra uygulamayı güncellesinler.
Gökyüzü batıda açık,güneyde açık;Ne bulutmuş kardeşim 20-30 km’lik alanda hava bi açmadı sabahtan beri içimiz karardı 🙂 HALKALI
Bizim burada da vardı o bulut. Akşam saatlerine kadar asılı kaldı havada 🙂
Eğer sabahtan bu 20-30 km’lik bulutun yarım saatlik zaman diliminde dağılacağı veya doğuya hareket edeceği ve havanın açacağı tahmininde bulunsaydık vay halimize 🙂
Dün, Fitow Tayfunu Japonya..
Bastardi cherry picking sezonunu açmış, işine gelen modelleri paylaşıyor 🙂
Tarih olarak netleşmese de bayrama ya da sonrasına gerçekleşmesi ihtimal 2 senaryo… ikisinin de birbirleri ile bağı var… Tartışma konusu.
Soğuk senaryo giderek zayıfladı, normallere yakın bir Bayram gözüküyor sanki…
Ekim ayında gelen soğuk
Ve ardından gelen kış ;
Bu arada aşağıda Ozan hocamın 29 ekim 2011’de yaptığı yorumu bence soğuk geçmesi ekim ayına bağlı değil Ozan hocamın yurt dışı yapıp gelmesi lazım 🙂
– Son 5 yıl, ortalamada, en ılık 5 art arda gelen kışın yaşandığı yıllar olmuş. Bu yılların 4′ünde benim İsviçre’de oturmuş olmam ve önümüzdeki kışı Türkiye’de geçirecek olmam 2012′de soğuk bir kış şansını arttıran en önemli faktör 😀 Kar ve soğuk bakımından ballıyımdır, bilmeyenler öğrensin.
http://www.fourfourtwo.com.tr/2013/09/06/intikam-gercekten-de-soguk-yenen-bir-yemekmis/
Hikaye güzelmiş.
Bu da o maçın özet görüntüleri. Colorado nasıl bir yerdir de 23 mart günü böyle kar alabiliyor ?
Böyle bir yer.. (Hangi ayda olduğuna dikkat).
Nisan ayında maksimum sıcaklığın -10 dereceye düştüğü zamanlar var. 23 Nisan’a kadar kışı yaşıyorlar o zaman iliklerine kadar.
Helal olsun hakem bir metre önünü zor görüyor, ofsaytı bile gördü. 🙂
Bunu eklemeyi unutmuşum.
http://www.youtube.com/watch?v=LmV3HCVVigA
Rize Kalkandere’de sobalar kurulmuş anlaşılan.
Soğuma henüz girmemiş, sıcak taraftalar 🙂
Herkese selam:) Yeni sezon herkese hayırlı olsun gelen sistem şimdiden uyardı gardınızı alın çok sert geleceğim dedi bu kış sert geçecek brrrrrrrr…
NASA, güneş döngüsü tahminini David Hathaway tarafından yayınlandı. Maksimum gerçekleşti. Minimuma iniş başladı.
Bu bilgi Şubat 2013’e aittir.
Hathaway, Wilson ve Reichmann gibi bilimadamlarının solar cycle (güneş döngüsü) hesaplama teknikleri ile
Feynman,Thompson gibi bilimadamlarının solar cycle hesaplama teknikleri farklıdır.
http://solarscience.msfc.nasa.gov/predict.shtml
NASA Mart 2013’te bir uyarıda bulunmuş,Güneş’te beklenmedik bir şeyler olduğunu,2013’te beklenen ‘solar maximum’un 2014’te olabileceğini açıklamıştır.
Çünkü Güneş lekeleri sayısı beklenenin altında,güçlü güneş patlamaları seyrek olmuştur.
Bu ‘solar minimum’a geçildiği anlamını taşımamaktadır.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2290289/NASA-warns-unexpected-happening-Sun-year-supposed-peak-sunspot-cycle.html
Bayram tahminleri yayınlanmaya başladı. Haberde DMİ’nin tahminde bulundu demekte ancak DMİ’nin sitesinde buna dair bir yazı yok. Kaybolmasın diye;
Hans’a göre bayram haberde geçtiği gibi mevsim normallerinde bir sıcaklıkla geçmeyecek.
istanbul,
izmir,
MGM bu adamlara dava açmalı ama yapmıyor…
Biz de başka şeyler için MGM’ye dava açmalıyız ama yapmıyoruz 🙂
Uygar ve ileri bir ülke değiliz işte…
MGM demişler ama sanki kaynak burası gibi:
Kullanılan ifadeler o kadar net ki, zannedersin gökten vahiy ile gelmiş.
Dostum MGM demişsin ama bu bildiğin Bünyamin…
Bu kez madara olmayı öylesine haketti ki istemesem de havanın soğuk ve yağışlı olmasını diliyorum.
Demeye kalmadan…

kivir bunyo.jpg 😀
Yanılmıyorsam eğer MGM kısa vadeli, ayrıntılı tahminler için yeni bir model yapıyor. Saatlik sıcaklık, 15 dakikalık yağış vs. gibi opsiyonlar var. Uzal’da dikdörtgen içine aldığım INCA menüsüne tıklayınca test yayınını buldum http://bburaks.files.wordpress.com/2013/10/adsc4b1z.png
Hans’tan sıcak sıcak… 🙂
oh yeah baby 😀
Daha çok var ama olur mu acaba ?
Bu gibi sistemler Ege’ye pek yaramıyor hocam, sadece kuru soğuk alıyoruz. Yüksek basınç orada kaldığı sürece bu soğuk havalar Orta Akdeniz’e pek inemiyor dolayısıyla bizde pek yağış alamıyoruz. ”Gözü yaşlı lodos” seni çok özledik 🙂
Az önce şöyle bir haber okudum ben ama 🙂
http://gundem.milliyet.com.tr/bu-yil-kis-nasil-gececek-/gundem/detay/1772263/default.htm
Hah. Konuşmasa şaşardım. Resmen sallamış yahu. Orta vadedeki tahmininin bile tutarlılığı tartışılır. Önümüzdeki haftaki ısınmanın ardından yeni bir soğuk dalgasının gelme olasılığı (en azından şu an için) daha yüksek bir ihtimal iken nasıl oluyor da bu kadar net konuşuyor anlaşılır gibi değil.
Anlaşılan değerli profesörümüz;
Küresel iklim değişikliğini – Küresel ısınma
Küresel iklim değişikliğinin nedenini – insan
Uzun vadeli tahmini – 15 günlük Gfs diyagramı
olarak biliyor.
Yapacak birşey yok… Bakalım ama görmeyelim..
Yenilen pehlivan güreşe doymazmış.
Nefis 🙂 Go on Hans!!
Hans’a karşı Fransuva diyorum. 😀
20 Ekim gecesi büyük ihtimal Çankırı Bolu civarlarından geçeceğim iyi mi 🙂
Bütün soğuklar üzerinize gelsin, buralar sıcak kalsın mümkünse 🙂
Avrupa üzerindeki o yüksek basınç uzunca bir süre orada etkili olacak gibi. O süre boyunca Türkiye’ye ikinci bir soğuk hava dalgasının gelmesi işten bile değil. GFS diyagramlarında bayram haftası sıcaklık düşüşü gösteren senaryolar hayli fazla. Ayrıca uzun vadede GFS’ye göre daha tutarlı olan ECMWF de bayram öncesi yeni bir soğuk hava dalgasının ülkemizi vuracağını öngörmüş. Bomba gibi bir giriş yaptık sezona, bakalım neler olacak.
O yüksek basınç inşallah orada kalır. Ancak biraz daha doğuya genişler ve uzanırsa inecek olan bütün soğuklar doğuya kayar ve Türkiye’nin batısı istediği soğukları alamaz.
GFS diyagramları ise çok karışık, en büyük sebebi ise o yüksek basıncın nasıl konumlanacağının çok değişkenlik göstermesi.
Hocam, öğle modelini çaycılar çıkarmış 🙂

Hep çaycılar çıkarsın 🙂
Yapılması düşünülen Kanal İstanbul iklim değişiminde büyük rol oynar mı? Zira Karadeniz daha çabuk tahliye olacak. 40 cm olan deniz yüksekliği farkı (ne derece doğru bunu bilemiyorum) çabuk tahliye nedeni ile Karadeniz’de alan daralmasına neden olacak. Kısacası var olan denge bozulacak.
Oynamayabilir. Doğaya yapacağı tahribat yeter de artar bile.
Fark 18 cm. Marmara için olumlu olur ancak kıyılar temizlenir.
Dünyanın en kirli denizlerinden diye anılan Karadeniz’i yine kirli Marmara’ya bağlarsan pek bi’ temizlik olacağını sanmıyorum…Sovyetler zamanında nükleer atıkların dahi Karadeniz’e sızdığı söyleniyor, ayrıca daha birkaç yıl önce Macaristan’daki bir kimyasal kazanın tonlarca atığı Karadeniz’e akmıştı.
O atıklar zaten Kanal İstanbul’un açılmasını bekliyor Boğazlar’dan geçemiyor di mi ?
Ben bir şeye karşı olmak için karşı olmam
Kanal İstanbul’un iyi yönleri olduğu gibi kötü
yönlerideyönleri de vartabikitabii ki. Ancak olaya sular konusunda bakarsak Avrupa yakasının güney kıyılarındaki şehirden kaynaklanan kirlenmeyi azaltabilir.Hatta deniz suyu sıcaklığını düşürerek canlı sayısında artış sağlayabilir.
Ayrıca bu projenin daha çok siyasi amaçlı bir proje olduğunu düşünüyorum.
möntröyüMontrö’yü devre dışı bırakmaya çalışıyor olabilirler.Ben Kanal’a karşıyım veya değilim demedim ki? Senin de dediğin gibi Boğaz var zaten o da temizleyebilirdi Marmara’yı…Benim anlatmak istediğim Karadeniz zaten çok kirli ve hala da çevresindeki ülkeler tarafından kirletilmeye devam ediyor yani Marmara’yı temizler konusunda sana katılmamıştım…Ayrıca ben para veya siyaset uğruna doğada çok büyük değişiklikler yapılmasını onaylamıyorum sonra hiç beklenmeyen, hesaplanamayan felaketler olabiliyor, dünyada çok örneği var bunun…Başka şeyler de yazılabilir ama sitenin formatına uymaz, fazla politikaya kayar
Bu projenin hayata geçirilmesinin kolay olmadığını bildiklerinden Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler ve Montrö Antlaşması’nın tarafları şu anda sessiz. Projeyle ilgili ilk ciddi adım atıldığında görün siz kopacak yaygarayı. Umarım bu yaygaraya gerek kalmadan gündemden kalkar.
Bu konuda Celal Şengör hocanın bir çalışması vardı. Ancak, o bölge ikliminden çok, iki denizin yapılarında meydana gelebilecek değişiklikler üzerine odaklanmıştı.
Antalya ve Muğla radarlarının menzili 120 km’ye düşürülmüş. Görüntü kalitesi artmış. 🙂
Bu MGM Milli Takım gibi, en kolay ve yapılması elzem şeyleri yapmaz, böyle az gereği olan, artistik işler yapar. Ama güzelmiş ne yalan söyleyeyim 🙂
Sadece 8 meridyen doğudayız diye bu olmamalı.
Bu ne ya… Şöyle sağlam bir yağış biz ne zaman göreceğiz acaba..
MGM’nin son durumlar haritasındaki yağış değerleri hangi zaman aralığını gösteriyor bilen var mı? Son 1 saat mi, yarım saat mi?

Son 10 dakikanın yağışlarını yansıtıyor.