Yeni başlık açılana kadar (ne zaman açılır bilinmez, işlerim yoğun) yorumlarınız için lütfen Atış Serbest bölümümüzü kullanınız (üst menüden ulaşılıyor). – Ozan
1 Mart güncellemesi: Sistemin kar şampiyonlarından biri olan Ankara’da iki gün boyunca karın nasıl biriktiğini aşağıdaki videodan izleyin. Onur’un harika bir çalışması, teşekkür ederiz kendisine.
—————————————
2012 kışı, Ocak ayının ortasından itibaren çok sertleşti. Özellikle son kırk gün içinde doğalgaza astronomik meblağlar ödendi, buzda kayılıp düşüldü ve sakatlanıldı. Yollar kapatan, çığa dönüşen, hatta doğuda bazı yerlerde evleri gömen kar insanlara illallah dedirtti. Tam bitti diyorduk ki… soğuk ve kar hava tahmin modellerinde bir kez daha arz-ı endam etti. Hafta başından itibaren batıdan başlayarak Türkiye’de yine ve yeniden kış koşulları hüküm sürecek, ve “eski kışlar kalmadı artık” olarak bilinen içi boş geyik birçok yöremizde umuyorum ki tarihe gömülecek.
Olacakları bu başlık altında tartışacağız, tahminlerde ayrıntıya gireceğiz, gerektiğinde güncelleyeceğiz. Şimdilik sizi, Santiago‘nun yaptığı analizle (aşağıda) baş başa bırakıyorum. Kendisine teşekkür ederim. Herkese iyi hafta sonları.
*********

ECMWF modelinin önümüzdeki günler için yer basıncı ve 500 hPa (yaklaşık 5500 metre yükseklik) sıcaklık animasyonu
Önümüzdeki hafta gelecek olan sistem sinoptik görünüm olarak çok sıradışı. Orta Avrupa’ya yerleşen yüksek basınç sayesinde birincisi Pazartesi günü Balkanlardan, ikincisi ise Çarşamba gecesi Kırımdan olmak üzere iki dalga halinde soğuk hava geliyor (ikinci dalga son model çıktılarına kadar şüpheliydi ama onun da gelme olasılığı çok arttı).
Kuzeyden inen soğuk 500 hPa’da (yaklaşık 5500 m) çok iyi, ancak 850 hPa (1500 metre) ve yer seviyesinde birikmiş soğuk bulunmaması sistemin gücünü azaltıyor, özellikle kıyılar için. Sibirya ya da Doğu Avrupa kökenli olmayan, yani yer seviyesinde güçlü soğuk barındırmayan sistemler -bildiğiniz gibi- bu özelliği daha fazla gösteriyor.
Sistem, yurt genelini göz önüne alırsak, bana göre bu senenin en etkili sistemi olacaktır. Özellikle Kütahya-Eskişehir-Bolu hattı sistemin girişinden itibaren siklonun kuzey batısında kalacağından sistemin yıldızı olmaya adaydır. Afyon-Ankara-Kastamonu hattı da çok şanslı. İç Batı Anadolu’da birçok şehir kar kalınlığı rekoruna yaklaşacak gibi görünüyor.
Kıyılar için sıcaklık sıkıntısı olsa da İstanbul’da da kar yağacağını, hatta örtü de oluşacağını düşünüyorum. İzmir’e de (tutmasa da) kar yağması yüksek ihtimal.
Siklonun konumu 17 Şubat 2012 sistemine benzese de bu sefer yağış çok daha fazla olacaktır çünkü siklon Kuzey Afrika’dan Doğu Karadeniz’e kadar uzanıyor ve doğusuna daha ılık hava alıyor.

ECMWF modelinin önümüzdeki Salı günü için ürettiği yer seviyesi basıncı (beyaz çizgiler) ve 850 mb (yer seviyesinden yaklaşık 1500 metre yükseklik) sıcaklık haritası. Mavi ok soğuk havanın, kırmızı ok ise ılık havanın hareketini gösteriyor.
Kar ve soğuk sevenler için çok güzel bir sistem, keşke Ocak sonu Şubat başı gibi gelseydi. Bu başlığın altına 4 Mart Pazar gününe kadar (o gün dahil) olacaklarla ilgili görüşlerinizi yazabilirsiniz.

Kar, Antalya’ya göz kırpmış sanırım 😀 😀
Çamlıca kamerasından KKY yağdığı gözüküyor.
Şimdi baktım kky falan değil bildiğin kara dönmüş, erken oldu fark ettiyseniz 🙂
Harika ! 😀
Orda yaşayanlar çok şanslı maşallah diyelim nazar deymesin 🙂
ID: LTAC Ankara/Esenboga, TU
REPORT TIME: 27 10:40
VALID TIME: 27 February AT 12:00Z to 28 February AT 12:00Z.
INITIAL WX
WIND: VARIABLE AT 2
VISIBILITY: 5.0 MILES
WEATHER: -RA
CLOUDS: 35 BKN
CLOUDS: 90 BKN
WX BECOMING FROM 18Z TO 20Z
VISIBILITY: 2.5 MILES
WEATHER: -SN
CLOUDS: 25 BKN
CLOUDS: 80 OVC
40% PROBABILITY OF WX FROM 21Z TO 24Z
VISIBILITY: 1.2 MILES
WEATHER: SN_PROB
COMMENTS: 40 2802/2806 2000 SN=
Görüldüğü gibi Esenboğa’da kar yağışının bu akşam saatlerinde başlaması bekleniyor. Daha doğrusu öğen tahmini bu yönde.. Esenboğa’nın Ankara merkeze göre hem daha kuzeyde hem de daha yüksek kodda bulunduğu unutulmamalı. Son modeller Ankara merkezde kar yağışının yarın (Salı günü) öğlen saatlerinden sonra başlayabileceğini gösteriyor.
Antalya üzerinden gelen lodos ve yağmurlu hava göller yöresini salı öğlen yoğun yağmur altında bırakacak ancak üzerine kuzeyli rüzgar ve hızlı soğuma var bu sayede siyah bulutlar gökgürültülü ve aşırı kar yağışları görebilir miyiz ?
Bence mümkün. – Santiago
26 Aralık 2011’den beri kalkmayan örtünün en son hali Bilkent’te bu şekilde, eski karı dünkü bahar havası ve sabahki yağmur da eritemedi hala yerde ve 24 saat içinde de pek eriyecek gibi durmuyor…

Kara hazırız, artık geri sayıyoruz ama öte yandan şu örtü kalksa da kır çiçekleri kelebekler uçsa diyorum. Çünkü fena halde sıkıldım sürekli aynı görüntüyü görmekten – 63 gün dile kolay… 😦
Toprak bataklık oldu.
Elbet uçarlar merak etme, su lazım, yer altı suları için çok iyi bu yağışlar, Uludağ kar aldıkça seviniyorum Bursa için. Yer altı suları çok önemli.
Böyle sistemlerde Bursa’nın fazla yağış almasının en büyük sebebi de Uludağ’dır bence. – Santiago
Toprak bataklık çünkü hatırlarsan 1,5 ay önce falan 2 kar arası yağmur almıştık. O yağmurun ardından gelen -20ler -10lar yüzünden toprağın üstündeki belli bir seviye donmuş. Yeni yeni eriyor…
Dün baktım, üstü erise de altı hala buz bizim bahçede. İnanılmaz kış oldu cidden.
Pes ya. Ankara’nın dağı Bilkent 🙂
GFS ve ECMWF 00Z 850hPa sıcaklık çıktısı:
Bu sefer neredeyse aynı şeyleri söylüyorlar, Ankara’da 14:00-16:00 arası kar yağışı başlayacak gibi görünüyor, yani mesai çıkışında problem olması ihtimali yüksek.
Radara göre Karadenizden de kütleler geliyor.
Sisteme yüklenen bazı fotoğraflar görünmüyor. (Örn: yukarıdaki radar görüntüleri)
Bende görünüyor. Başka göremeyen var mı? – Santiago
görünmüyor bende de..chrome, ie ve firefox ile denedim, nafile..
Düzeldi mi? – Santiago
Evet. Şimdi görebiliyorum. Teşekkürler…
–“Tşk” diye bir şey yok Türkçede. “Teşekkürler” diyoruz biz. İki harfi tuşlamak bu kadar zor gelmemeli hiç kimseye.Taş baskı yapmıyorsunuz, klavyeden tuşluyorsunuz.- Anemo
Santiago hocam istanbuldaki yağışın ana nedeni deniz etkisi mi şu an?
Ortada siklon olduğundan dolayı saf deniz etkisi diyemeyiz. Deniz etkisiyle gelişmiş siklonik yağış/cephe yağışı denilebilir. – Santiago
Yer Alpullu (Babaeski’nin 10 km g.doğusu; Lüleburgaz’ın 20km batısı) Rakım: 50metre Sıcaklık :3 derece Yağış:Yağmur Rüzgar: yıldız/poyraz Gökyüzü homojen gri renk.
İstanbul radar görüntüsü cam kırığı gibi sorunmu var yanılıyormuyum acaba?
Sanıyorum sitede teknik bir sorun var. Radar görüntüleri şu an normal. – Santiago
Bu arada Muğla radarı bir haftadır sizlere ömür…
Karadeniz ve iç bölgeler çok şanslı soğumayı yakalayabiliyorlar karadeniz de kıyılarda iyi kar alabilir..
Bu sistem beni hiç heyecanlandırmıyor 😦 olacaklar belli, kıyıda bol sulu kar ve cıvık birikim yüksekler ve iç bölgeler unutulmaz bir sistem yaşayacak….bu sistemden sonra sistemde yok bize kadar inemiyor soğuklar…..
Aşağıda ECMWF ve GFS’nin 27-28 Şubat için 850 hPa sıcaklık değerleri var. Çok farklı şeyler söylemiyorlar, sadece ECMWF kar soğuğunu 6 saat kadar daha erken sokmuş Ankara’ya, yani kar yağışı daha erken olacak diyor ECMWF.
ECMWF’nin dediği gibi olursa Salı akşam mesai çıkışında çok büyük problem yaşanabilir Ankara’da. Modeller aynı şekilde giderse yarın MGM’in Vali beyi ikna edip Salı günü okulları kar yağmadan tatil ettirmesi gerekiyor.
Kısa vadede GFS daha güvenilir olmakla birlikte dün gece yatarken ECMWF’nin senaryosunda hemfikirdiler. O yüzden bekleyip göreceğiz. MGM’nin 8-2 tahmini bugün ne hal alacak onu merak ediyorum yalnız.
Ankara’da kar rekoru gibi bir şey beklemek hiç gerçekçi değil bunu hemen belirteyim. Bunun gerçekleşmesi için yerde öncelikle bir kar örtüsü, ayrıca Akdeniz’den gelen yağışın doğrudan kar olarak başlaması gerekli. Aynen 85 ve 2002 de olduğu gibi. Bu sefer bu şartlara sahip değiliz.
Rekor olmaz kesinlikle ama büyük ihtimalle merkezde 15 cm’den fazla yağacak. Aslında Ankara içinde ayrı bölgelerdeki yağış miktarı çok farklı olacak gibi duruyor. Görebildiğim kadarıyla kuzey ilçeler baya şanslı, özellikle Esenboğa tarafı 25 cm’den aşağı kar almayacak gibi duruyor.
Anlamadığım şey MGM’deki meteogramlar.
Buraya bakılırsa Ankara’ya hiç bir şey olmaz gibi ama GFS öyle demiyor, çok fark var ne dersiniz?
Ankara için en çok yağışı GFS veriyor. Artık bekleyip göreceksiniz 🙂 – Santiago
Son güncellemelerde yüksek basıncın dürtmesiyle siklon 1-2 gün öncesine göre daha doğuya kaymış görünüyor.
Bu görüntüye göre Ankara-Afyon gibi şehirler de siklondan en verimli halindeyken yararlanacak. Arkasında kuvvetli soğuk olmadıktan sonra bu tip çapraz gelen siklonların İstanbul için hiç bir değeri yok benim gözümde.
Fakat şöyle bir durum var, siklonla beraber 850 hPa’daki -10C’ler de doğuya kayıyor ve İstanbul’u kaplıyor. Sistem daha da doğuya kayarken rüzgarın da tam karayele dönmesiyle salı akşam saatlerinden itibaren sıcaklıkların sıfır derece ve altına, örtü oluşturabilececek değerlere ineceğini düşünüyorum.
Güzel bir haber de DEK yağışlarından geliyor. Salı öğleden sonradan itibaren çarşamba sabahına kadar etkili DEK öngörüyor modeller. Sıcaklıklar da uygun olacağından çarşamba sabahı tüm şehirde örtü olacağını düşünüyorum.
Burada GFS 12Z çalıştırmasının Çarşamba sabaha karşı sırasıyla rüzgar, 850 hPa sıcaklık, yer seviyesi sıcaklık ve yağış haritaları var. Gayet güzel bir görüntü.
Burada ise ECMWF 12Z çalıştırmasının Salı 14:00 – Çarşamba 02:00 arasında ve Çarşamba 02:00 – Çarşamba 14:00 saatleri arasındaki yağış çıktıları var. Bu model de DEK yağışlarını yakalamış.
Her ne kadar en başından beri kıyılar için kıytırık bir sistemmiş gibi görünse de fırtınasıyla, yağmuruyla, karıyla, DEK yağışlarıyla hava delilerini tatmin edecektir. İç Bölgeler içinse söylediğim hala geçerli, bu senenin en etkili sistemi olacak gibi.
İçimden bir ses sıcaklık beklenenden düşük olacak diyor ama… 😀
Böyle sistemlerde o taktik işlemiyor maalesef, Sibirya’ya has bir özellik o 🙂 – Santiago
Elinize sağık.
Elinize sağlık!
Sistemin sıklıkla geçen seneki 8 Mart sistemine bezediği söyleniyor ama o zaman hatırladığım kadarıyla yağış, önce yağmurla başlamamıştı. Ankara’da hava oldukça soğuktu, Akdeniz kaynaklı bir ılıma olmamıştı. Bu sistemde sıcaklık karşılaştırılmayacak şekilde daha fazla.
Olmaz mı 7 Mart 2011’de öncesinde yağmur da vardı.
Ama o sistemde kuzeyden inen soğuk çok daha kaliteliydi. Ve Siklon daha düzgündü.
8 Mart 2011 00Z 850 hPa Sıcaklığı
9 Mart 2011 00Z Yer Seviyesi Basıncı
Hmm, ben yağmuru unutmuşum o vakit 🙂 Teşekkürler.
Geçen sene 8 Mart ilk saatlerden itibaren yağış kara dönmüş, soğuğun en kaliteli kısmı ve yağışın en kuvvetli kısmı örtüşmüş, 9 Mart çarşamba öğlene kadar yağış sürmüş, fakat siklonun hareketinden dolayı 9 Mart’ta sıcaklık Ankara’da epey törpülenmiş; öğlen saatlerinde merkezde sıcaklık 3 dereceye çıkmış ve yağış da kesilince şıp şıp sesleri ortalığı sarmıştı. Şimdikinde soğumanın tam olarak ne zaman gireceğini yaşamadan göremeyeceğiz; o kadar hassas bir dengede gidiyor ki, modelin bunu yüzde yüz yakalaması son anda bile mümkün olamayacak gibi. Sabah modelinin senaryolarına baktığımızda şu haliyle bile ana çalıştırma soğuğu en hızlı sokan ve yağışı en fazla veren gibi duruyor. Ancak bu kadar kısa süre kalmışken diğer senaryoları, hele de ECMWF ve MM5’i fazla ciddiye alınır bulmuyorum. Soğumanın ne zaman gireceği rekorun yenilenip yenilenemeyeceğini de belirleyecek. Yalnız bir can sıkıcı durum, geçen sene olduğu gibi yine çarşamba günü bir ısınma görünüyor ki çarşamba öğlenki yağışı merkezde sulandırabilir. Halbuki bu sabaha kadar çarşamba günkü yağış miktarı ne olursa olsun cepte duruyordu. Artık her güncelleme final niteliğinde.
Siklonun düzgün olmasından demek istediğin nedir?


8 Mart 2011:
Yarının durumu:
Bunun birden fazla merkezi var ama ana merkez çok daha derin…
850 MB Sıcaklıkları da şöyle:


Katılmadığım noktaya gelince: 8 Mart 2011’de taşınan soğuk kalitesi açısından çok geri kalan bir durum göremedim açıkcası…
Her ikisinde de -10 Marmara’da cirit atıyor.
2011’de izobarlar daha sık ve düzgün, ip gibi. Onu demek istedim 🙂 Bu sistemde ise siklon yamuk yumuk bir hal almış.
2011’de sistemi indiren yüksek basınç daha güçlü, direkt olarak Doğu Akdeniz siklonu üretmiş. Siklon burada İç Ege’den kayarak geliyor.
2011’de kuzeyden gelen 850 hPa sıcaklıkları daha geniş alanda ve yer yer -15C’lerle geliyor. Kökeni daha sağlam yani.
Aslında yamuk olması daha iyi bir şey, yer seviyesindeki trofların yani cepelerin faal olduğunun bir kanıtı sayabiliriz.
Ben hiç kuzeye bakmadım, direkt Türkiye içine akan soğuk havaya baktım. Önemli olan da bu bence diyorum. 🙂
Bu arada geçen sene 8 Mart’ta da Bandırma’da gök gürültülü DEK olmuştu, benim aklım gene bu tarz olaylara kayıyor.
Nazarlar değmesin diye bu ana kadar bekledim. Görüntü geçen yıl 8 Mart’la aynı Ankara için. Snowforecast Salı akşamı – Cumartesi sabahı arası 35-40cm kar yağışı beklentisini korudu. Salı öğleden sonra hızlı soğumayla beraber, yağan karın heba olmayacağını da düşünürsek; yaşadık! 🙂
Bu arada, Salı gecesi için mavi renkli kar yoğunluğu (10cm-25cm/6h) Ankara semalarında gözüküyor. Mart 12-13 gibi 15C’leri görmeye hazırlanırken herkes kara, kışa ve kara kışa doya doya vedasını yapsın derim.
Son çalıştırmayla ilgili hiçbir Ankara’lıdan ses gelmeyince şaşırdım. Salı sabahtan itibaren 18mm civarı kar gözüküyor ve Çarşamba da var…
Kendimden şüphe etmeye başladım ben mi yanlış görüyorum, siz mi bu haliyle gelmez diyorsunuz?
Ben aslında kar yağışının yarın gece saatlerinde başlamasını bekliyorum… Yağış miktarı 18 mm az görmüşsün Onur hocam… ECMWF nin 12z çıktısına göz atmanızı öneririm.
Hocam Ankaralılar alıştığı içindir, bu kaçıncı ben saymayı bıraktım vallahi 😀
Ankaralılar… Salı sabahına bembeyaz uyanabiliriz… Soğuk hızını artırdı…
bu sistemin en güzel yanı önceden tahmin edilebilirliğinin çok düşük olması ve araya cumartesi pazarın girmesi hafta sonu diyorum çünkü hafta sonu hiçbir hava durumu spikeri hava raporu sunmuyor ekranlarda 🙂
MGM Ankara’ya salı günü için 2 ve 8 derece varmış. Ve yoğun kar yağışlı demiş. Artı 8 derecede kar yağışı olabilir mi sizce? En cahil en saf halimle soruyorum ?
MGM’nin salı günü için Ankara’ya 8 dereceye rağmen yoğun kar yağışı vermesi kimilerini şaşırtmış olabilir. Oysa siklonun dönüş hareketi ile soğuk cephesi öğleden sonra – akşam saatlerinde Ankara’ya ulaşacak gibi. Gündüz güneyli rüzgarlar ile oldukça ılık seyredecek olan hava sıcaklığı soğuk cephe ile çok ani ve hızlı bir düşüş gösterecek, muhtemelen gece yarısı olmadan sıfırın altına inerek yoğun kar yağışı başlayacak. Zaten GFS 06 run bu senaryoyu destekliyor.
Teşekkürler açıklama için- Ozan
evet buradaki bir şüphem de şu ki hadi ankara’nın batısındaki illere soğuk cephe girişinden dolayı düşük sıcaklıklar verildi salı günü için peki ankara’nın doğusu da soğuk kuzeyi de soğuk verilmiş dikkat ederseniz orta anadolu’da o sıcaklıkta bir konya bir de ankara var ayrıca o rakamlar doğruysa max sıcaklık 8 ama min sıcaklık +2 derece yani kesinlikle 0 altına inmemiş
Ankaragücü çok güzel açıklamış. İlçelerde sorun vardı. Sonradan düzeltilmiş onlarda…
MGM’nin salı günü için Ankara’ya verdiği 2-8 derece tahmini az önce 3-5 derece olarak güncellendi. Bakalım öğleden sonraki güncellemede kaç olacak?
Sistem yılan hikayesine döndü 🙂 – Santiago
SKİRON modeline göre tahmin yapılan bir internet sitesinde salı günü Ankara için en çok 2,2 derece en düşük -6 derece olacağını gösteriyor. Salı günü öğleden sonra akşam saatlerine doğru (15:00-17:00 aralığında) başlayacak kar yağışının da gece 00:00’a kadar 10-13 mm kadar kar yağışı şeklinde olacağı öngörülüyor. Ertesi günler için de kar tahminleri var tabii… Bakın isterseniz not alın bu tahmini; oradan alıp buraya yazdığım tahminin başarı oranı en yüksek olacaktır. Birçok sistemde tecrübe ettim bu durumu. O sitenin dediği %90 gerçekleşiyor.
Kaynak: http://forecast.uoa.gr/gmap/
SKIRON’un kendi uygulaması o zaten – Santiago
Sıcaklık değerlerini yanlış girmişlerdir. Etimesgut’a bakınca 1,-2 gösteriyor.
Hmm böyle de olabilir – Ozan
Etimesgut’un batıda olduğu unutulmamalı. Tam bir soğuk cephe geçişi görecek gibiyiz. Bana göre MGM hem değerleri, hem de yağış durumunu doğru belirtmiş. Günün büyük kısmı yağmur etkili olsa da, muhtemelen öğleden sonra, akşam saatleri gibi soğuk cephe sonrası güne damgasını vuracak yoğun kar yaşanabilir. Kişisel düşüncem MGM’nin girdiği sıcaklık değerleri olsun, yoğun kar ikonu olsun doğru karar. Arkadaşlarımızın takıldığı nokta “8 derecede kar olur mu” mantık hatası. Öğlen sıcaklık 8 ve üzeri olabilir, sonrasında hızla düşer ve kar başlar.. Ben 14 derece ile girilen günde gece saatlerinde yoğun kar çok gördüm geçmişte. Eskişehir, hatta Polatlı – 1, -2 derece iken soğuk cephenin doğusunda kalan Ankara aynı saatlerde şaka gibi + 14 dereceyi görmüştü gündüz oysa..
Yalnız her yolun bir açıklaması var 🙂
mgm etimesgut için tahmini 5,-2 olarak değiştirmiş.
Güneydoğu Anadolu Bölgesinde önümüzdeki hafta yağışlı geçecek. Sıcaklıklar Pazartesi’den itibaren bölge genelinde 5-7 derece arasında azalış gösterecek. Yağışlar Pazartesi ve Salı günü kuvvetli yağmur şeklinde olacak. Çarşamba gününden itibaren, Balkanlardan gelen soğuk havanın bölgemize ulaşması ile birlikte Çarşamba ve Perşembe günü bölge genelinde karla karışık yağmur ve kar yağışları görülebilecek.
Sarıyer/Rumelifeneri’ne göre kısa deniz etkisi değerlendirmesi (GFS 27.02.2005 – 00Z + 54 saat):


Rüzgar ağırlıklı olarak poyraz bileşenlerinde olması ve hodografdaki genel dağılım şerit oluşumuna da uygun koşullar yaratıyor.
Fakat yer seviyesinde nem oranı çok da yüksek değil bu yüzden, yoğun deniz etkisi yağışlarının olmaması konusunda şüphelerim var.
Özellikle nem oranı %70’lere düştüğünde(özellikle salı öğleden sonra Rumelifeneri’nde böyle), deniz etkisi yağışları hafifleyebilir hatta kesintiye uğrayabilir. Bu nedenle nem oranı biraz daha artma lehinde değişene kadar bu noktada yoğun yağış beklenmemesi doğru olur. Akşam diğer model verilerine de göz atarım.
White Fox, Neden nem oranı düşük?
Çorlu dün 15 derece oldu bügün de 14 derece 🙂 tam bahar havası var
Sisteme gelince şahsi olarak düşüncem siklonun gücü biraz daha artması ve mümkün olduğu kadarıyla kuzeye tırmanması Çorlu için olabilecek en iyi senaryo budur…
Bari kış bitmeden bu sistem bize son şakasını yapsa 😦
Şahsi düşüncen değil, arzun o senin 🙂 – Ozan
MGM, İstanbul için Salı gününe yoğun kar yağışı koymuş.
Sıcaklık Bilkent’te 6.7 dereceye kadar çıkmış durumda ve bu son 50 günün en sıcak değeri! Güneş de görülüyor üstelik!
Montlar dolaba, tam kazakla gezmeklik hava ! 🙂
Not: Bana nerede kar yağacak, nerede etkili olacak gibi sorular sormayın, çünkü mezoölçekli oluşumlar dışında hava tahmini yapmayı bıraktım. Ben sadece yapılan tahminlerde katılmadığım noktaları belirtirim ama… 😀
Aynen hocam, şu an havada ilkbaharın habercisi güzel pamuk kümülüsler var. Özlemişiz vallahi, oh mis 😀
Ben şu anda Ankara’da değilim gece döneceğim. Beytepe istasyonuna bakıp öyle söyledim. Merak ettim kümülüsleri, resim var mı ? – White Fox
Konya’da da güzel hava kümülüsleri var 🙂

Süper – Beyaz Tilki
Hocam resim var ancak omploader su an bozuk yeni bir sisteme mi geçtik resim yüklemek için?
http://omploader.org/ – Ozan
Beyaz da olsa tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer nowcasting’tir ama.. 😉
Aydos Tepesi (350mt) için herşey rayına otumuş.
Bence raydan ve zıvadanan çıkmış, süper 🙂 – Ozan
Bu diyagramları nerden ve nasıl temin edebilirim?
http://freemeteo.com/default.asp?pid=156&gid=323786&la=1 Sol sütundan şehri değiştirebilirsiniz, şehir yoksa arama tabını kullanın. – Ozan
Buradan sol üst köşeye ilçe hatta mahalle ismini yazdığınızda karşınıza çıkan tablodan bulunduğunuz yeri seçiniz, en sonunda 7 günlük tahmin sekmesine basarak ulaşabilirsiniz.
White Fox’un yazısını okuyun.
http://skewtmaster.com/2011/07/01/arl-cok-isinize-yarayabilecek-hava-kaynak-laboratuvari/
Bir kere başlık hatalı olmuş… Soğuk ve kar hiç gitti mi ki geri dönsün? 🙂 2-3 günlük araları sayıyorsanız bilemem. 🙂
Giden yerler var işte idare edin 🙂 – Ozan
Arkadaşlar radar görüntüleri güncellenmiyor. Daha önce Uzal ile başlayan bir link vardı onu da bulamadım ya da alan adı mı değişti bilen var mı?
http://wms.dmi.gov.tr/web/giris.htm
http://uzal.dmi.gov.tr/
Bunlar da çalışmıyor.
Sevgili hocalarım,
İstanbulda rüzgar karayelden esicek dimi? Ab var dönüş hareketiyle karayelden esmesi gerek acaba doğru yorumlamışmıyım modelleri yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum.
Karayel olursa istanbulda sıcaklık beklenenden fazla düşer bence kıyılar dahi rahat kar seviyesinde olur rüzgarda olucağı için yoğun veya orta şiddette kar yağarsa erime pek olmaz.
Sizce hocam?
Basınç haritalarına bakarak rüzgar tahmini yapma derim. Rüzgar hakkında genel bir fikir verse de ayrıntıları bilemezsin. Doğrudan rüzgar haritalarına bak.
çihiro link için sağol ben hep modellerden bakıyordum rüzgara öyle karar veriyordum.
Sizin verdiğiniz linke göre ilk etapta poyraz yıldız sonra karayel gözüküyor bence istanbulda kıyılar için konuşuyorum çünkü istanbula kar demek kıyılar da kar yağması demek.
Bence rüzgarın şiddeti sayesinde kar yağıcak ve tutucak.
white fox’a soruyorum kızılcahamam hem miktar hem sıcaklık açısından çok şanslı görünüyor dmi meteogramları ya da sizin tarif ettiğiniz gfs çıktıları ne dersiniz accuweather salı için 75 cm demiş ben 40 cm’e razıyım
Vah vah demek razısınız 40 cm’e ? Çok az valla 🙂 – Ozan
Sabah mesajınızı okuduğumda ben de aynen Ozan gibi düşünmüştüm. Hala öyle düşünüyorum ama GFS 06 run Ankara’ya ve özellikle de kuzey ilçelerine açık çek vermiş. Kızılcahamam’da 60 – 70 cm yeni kar hiç süpriz olmayacak gibi duruyor.
Son çıktılara bakılırsa (GFS/ECMWF) pek uzun süreli olmayacak gibi görülüyor bu sistem? Batıda sıcaklıklar 3 Mart’tan itibaren artıp kışı oralardan tamamiyle götürecek gibi…Avrupa bile artık ilkbaharı tatmaya başlıyor…
Istanbul’un yüksekleri salı ve özellikle çarşamba kar alacak… kıyılar sulu kar…
İç anadolunun batısı bol kar salı alır 3 Mart’tan itibaren havalar mevsimi de göz önüne alırsak yükselir.. Ocak ayı olsaydı her şey daha farklı olabilirdi.. .Dogu biraz daha soğuk ya da daha doğrusu kış koşullarını mart’ın ortalarına kadar sıklıkla yaşayacak gibi görünüyor… Ama havalar bu önümüzdeki hafta gelecek soğuk sistemden sonra gitgide ısınacak ve mevsim normallerine dönecek…
Yani demem şu ki: Salıdan itibaren kış yurdun büyük bölümüne kapsayarak yüzünü gösterecek veya sertleşecek (Haberlerde tabii ki Istanbul için biraz abartıp haberin büyük bir bölümünü istanbul’da kar…vs vs vs geçirecekler) Zaten biz sansasyon yaratmayı çok severiz 😀 …3/4 Mart’tan itibaren yavaşca ilkbahar’a yer verecek
Tabii bu yazdıklarım benim şahsi fikrim araştırmalarıma dayanarak..
Herkese iyi akşamlar 🙂
Geçen gün; şu başlıkta, içimden bir ses Mart ayının ilk günlerinde İstanbul’da yeniden kar yağacak diyor demiştim. İçimdeki ses bir iki gün yanılmış olsa gerek, şubat’ın sonuna denk geldi. 🙂 Yalnız kar güzel de elektrik faturası bu ay 160 lira geldi. 😦
Gfs ve Skiron’a göre Güney Marmara hatırı sayılır kar yağışı alabilir. Güzel bir kapanış olacak 2012 açısından. Asıl merak ettiğim bir konu var, sistemin iki parçalı halde gelmesiyle, aynı anda tek parça olarak gelmesi arasında yapacağı etki açısından çok fark var mıdır?
Yani bu iki sistem aynı anda gelemezdi zaten, yoktur sanırım onun için. – Ozan
Sizce kuvvetli rüzgar veya başka nedenlerden ötürü İstanbul’da sıcaklıklar beklenenden düşük olabilir mi?
Yağış yoğunluğundan ve aşırı negatif düşey hızlardan dolayı olabilir, yağışın yoğun olduğu zaman ve yerlerde… Düşey hız çıktılarından biri aşağıda. Tam İstanbul üzerinde değil ama Doğu Marmara’da skalanın dibine vurmuş. Düşey hızın İstanbul’da kar/yağmur oranını arttırdığı durumlardan bir tanesi de şu yorumda. – Ozan
Çok teşekkür ederim.
Met Office’e göre alçak basınç merkezi tam Konya üzerine konumlanıyor Salı günü.
Üç cephenin birleşim noktası Çihiro’nun üzerinde olacak 😀 Üstelik tam öğle vakti. Aşağıda welbane’nin paylaştığı yer basıncı haritasında görüldüğü gibi (GFS) basınç 996 mb’a kadar düşüyor. Şimşek ve yıldırım hareketliliği olabilir. Ben bu satırları yazarken gereken adımı ‘üst atmosfer dehası’ atmış bile.
http://skewtmaster.com/2012/02/25/27-subat-4-mart-2012-sistemi-ve-yukari-seviye-konveksiyonu/
Bu sistemin 16-17 Şubat 2012 sistemine çok benzediğini düşünüyorum. İki farkı var. Birincisi alçak basınç daha batıda. Önceki sistemde İç Anadolu’nun doğusundan yukarı hareket ediyordu. Bu sefer İç Anadolu’nun ortasından yukarı hareket ediyor. İkinci fark alçak basıncın güneyden taşıdığı sıcak hava çok daha güçlü. Dolayısıyla cepheler daha güçlü. Şu durumda Konya’da önceki sistemden daha fazla kar yağabilir, yağış akşam çok ani bir şekilde kara dönebilir, rüzgar yağış anında fırtına hızına ulaşabilir, şimşekler çakabilir. Şimşekli kky simgesi olmadığından tahminimde belirtemedim. Ayrıca ilk defa sarı ve turuncu uyarıları aynı anda kullandım. Yağış tahmini rüzgar ve sıcaklık tahmininden çok daha güç. Sistemin azıcık oynaması yağışta büyük değişimlere yol açabiliyor. Ancak rüzgar ve sıcaklıkta yaptığı değişimler daha az.
Mükemmel bir Türkçe ve imla, harika anlatım, teşekkürler.
Çihiro’nun Konya tahminlerine şuradan ulaşabilirsiniz. – Ozan
Yozgat’ta bugün 10 cm e yakın kar yağdı. Yeni gelecek sistem’de de kar var mı?
Var ama Salı gecesinden itibaren. – Ozan
üstadlar emeklerinize sağlık,
ben de sizler gibi kar hastasıyım sakarya/adapazarı için detaylı bi durum verebilecek olan arkadaştan şimdiden Allah (c.c) razı olsun umarım herkes bu kez kara doyar…
Çok bol yağış olacak ama Adapazarı merkezde sıcaklık sıkıntısı olabilir, kar yoğun da olsa cıvık olur gibi duruyor şu an. Yine de yarın akşamdan önce netleşmez. – Ozan
Balıkesir’in Erdek ilçesi için kar yağışı olabilir mi?
Evet – Ozan
Salı sabahla öğleden sonra arasında Ankara Eskişehir-Afyon arasında 30-40 km arasında bile inanılmaz farklılıklar olabilecek.. Azcık daha doğuya kaysa süper olacak ama…
Yarın gece bir toplantı yapalım misafir odasında… İnadımızı gösterelim ve o AB yi doğuya kaydıralım… herkese duyurulur 🙂
Yeri gayet güzel. Hatta mümkünse biraz daha batıya. Ankaralılar bir anda havaya girip bu sistemi kendilerine maletmeye çalışıp yeni bir Mart 2011 hazırlığı içindeler. Bırakın bari şu haliyle hepimiz sebeplenelim.
Lobi yapıyorlar. Ayıptır. 🙂 – Ozan
850 hPa çıktılarını nerden görebilirim? şimdiden teşekkürler
Erzurum’dan selamlar :))
Buradan. – Ozan
Bu sistem İstanbul icin de en etkili sistem olabilir mi biz Ömerli’de 50 cm’ler gorduk daha fazla olabilir mi tesekkurler
Yüksek yerlerde çok yoğun kar olabilir, alçaklarda cıvık olur, yükseklerde ne kadar olacağı şimdiden belli olmaz, Anadolu yakası daha şanslı – Ozan
Sizce sistemi yağış bakımından düşünürsek İstanbul için bu senenin en kuvvetli sistemi olabilir mi?
Siklon az daha batıya kayarsa olabilir. Hepsi kar olmaz ama – Ozan
Aman Ozan hocam … demeyin öyle biraz da Ankara’yı düşünün bırakın da yerinde kalsın herkes eşit yararlansın 🙂
Bu sistem ile ilgili olarak Trakya’dan hiç bahsedilmemiş. çok şanssız bir kış geçirdik, bu şanssızlık devam ediyor gibi sanırım, hiç bahsedilmedigine gore 🙂
Doğru – Ozan
Yeni başlık hepimize hayırlı uğurlu olsun. Buradan White Fox’a sevgilerimi iletiyorum. GFS çalıştırmasını Google Earth’ten baktım. Öğlen ve akşam güncellemelerini paylaşmak istedim. Yer İstanbul-Sefaköy
Öğlen güncellemesi : http://omploader.org/vY3ZqMg
Akşam güncellemesi : http://omploader.org/vY3ZqMw
Ankara Etimesgut meteogramı.
Soğuğun biraz daha erken girmesi gerekiyor.
Biraz önce gökgürültülü, kısa süreli ve şiddetli bir yağmur aldık (Yer:Florya). Radara baktığımda Marmara bölgesinde neredeyse sadece bizim semtte yağdı. Kayıtlara geçsin istedim 🙂
Komşu, Çarşamba sabahı İzmir’e gideceğim. Gitmeden önce güzel bir kar görme ihtimali var mı sizce?
Mevsime göre sıradışı bir hadise.
Yaklaşık yarım saattir bir fırtına hattı dar bir bantta gürültü ve patırtılar eşliğinde geçişini yapıyor. Florya’da zaman zaman gökgürültüsü, şimşekler ve dolu yağışı var.
Bahçeşehir ve Esenyurt taraflarında durum daha ilgi çekici görünüyor.
Şimşek yıldırım haritasında neden gözükmüyor hocam?
Bilmiyorum, en az üç dört tane şimşek gördüm ben.
1-2 saat once DMİ son durumlara baktigimda edirne 19 derece idi. Gercekten olmus mudur acaba, tanik olan var mi, Edirne’de oturan filan?
Dogruysa Subat ayinda Edirne’de 19 derece gercekten muhtesem bence. Ayrica İstanbul radarinda da muthis konvektif olusumlar var. Enistemi aradim ve Beylikduzu’nde findik buyuklugunde dolu yagdigini soyledi. Radarda o bolumde kirmizi kutleler vardi. Ben sahsen ilk defa sahit oldum bu duruma radarda.
Dipnot: Mobilden yazdigim icik noktalamaya ve yazima pek dikkat etmedim. Kusura bakmayiniz.
Umarım alçak basınç geçen seferki gibi yan çizmez, iyice döver İstanbul’u.
Heyecan başladı:)
Bu sistem biz Ankaralılar için çok kritik 25-30 cm kar da olabilir 5 cm yağıp geriye soğuk ve ayazı kalabilir. Salı öğleye doğru soğumanın gerçekleşmesi lazım. Bugün eski karda da erimeler var. Şu an 4-5 cm kar-buz örtüsü kaldı toprakta düz alanda. Kuzeye bakan yerlerde 10cm’e yakın var. Dünkü 12Z GFS modeli çok iyiydi sistem o şekilde gelir umarım
modeller kırılmadan böyle giderse ankara kara gömülür 😀
Hayır Ömer, Gökhan haklı. Alçak basınç son haliyle çıkarsa kaymağı İç Batı Anadolu yiyor, Kütahya Afyon Eskişehir civarları yani. – Ozan
Şu anki görünümde 28 Şubat (Salı) akşam geç saatlerden önce sıcaklığın kar değerlerine düşmesi zor görünüyor Ankara’da. Ya geçen haftaki gibi siklonun fazla solunda kalıyoruz yağış azalıyor, ya da bu seferki gibi soğuma gecikiyor -gerçi yağış da azalmayı başardı!-. Yine son ana kadar hiçbir şey belli olmayacak ama fazla beklentiye girmemekte fayda var. Hayır Ankara’ya Bitlis muamelesi yapılıyor da, 40-50’şer cm alan Afyon, Uşak, Kütahya, yine her sistemde Ankara’dan çok daha iyi kar alan Eskişehir bu sefer de turnayı gözünden vuruyor bişey diyen yok. Bizim 10-15 cm.ler metrelik görünüyor komşunun gözüne nedense…
Arkadaşlar bu sistemden Ankara nasibini alıcak 2002’de yağan 30 cm kar rekorunu (MGM bahçesi) kıracağını umuyorum yağan kar sanırım rüzgarla birleşeceği için ciddi bir kar yağışı görülüyor hocam elinize yüreğinize sağlık, uyarı gecikmeden gelmiş
Yeni sistem hayırlı olsun. Sanki Mart ayında başka sistem de olacak gibi. Şu anda fırtına öncesi sessizliği var. Şiddetli yağış ile kar değerlerindeki soğuk, İstanbul’da aynı zamanda olur mu acaba?
hadi hayırlısı takipteyiz… güzel inceleme olmuş sistemi elinize sağlık Santiago
Yeni başlığın ve sistemin hayırlı olması dileğiyle 😀