Atış Serbest


DİKKAT! Atış Serbest sayfamızın adresi değişmiştir, artık sayfamız şuradadır.


 

Reklamlar

28.845 Responses to Atış Serbest

  1. anemodulion dedi ki:

    Adana, Antakya, Beyrut, Lazkiye, Lefkoşa ve Mersin’in haziran ayı ortalama yağış miktarlarının WRF modelinin önümüzdeki 3 gün içerisinde düşmesini öngördüğü yağış miktarına ait haritada gösterimi;
    precip
    Tabii, renk skalasını kesmiş olduğum için bu harita hiçbir şey ifade etmiyor olabilir 😀

    0-2, 2-5, 5-10, 10-15, 15-20, 20-30, 30-40, 40-50, 50-60, 60-70, 70-80, 80-100, 100-125, 125-150, 150-200, 200 ve üstü şeklinde ayrılmış her bir kontur.

    Bu haritaya göre , aşağı-yukarı olmak üzere ;
    -haziran ayı ortalama yağış miktarı 5 mm olan Lazkiye, 100 mm’den fazla yağış alacak.
    -haziran ayı ortalama yağış miktarı 19 mm olan Adana, 20-40 mm arası yağış alacak.
    -haziran ayı ortalama yağış miktarı 18 mm olan Lefkoşa, 15-30 mm arası yağış alacak.
    -haziran ayı ortalama yağış miktarı 10 mm olan Mersin, 10-15 mm arası yağış alacak.
    -haziran ayı ortalama yağış miktarı 19 mm olan Antakya, 0-5 mm arası yağış alacak.
    -haziran ayı ortalama yağış miktarı 3 mm olan Beyrut, 0-5 mm arası yağış alacak.

    Ama yaz yağmurlarının miktarı ve nereyi vuracağı çok kolay kestirilebilir yağmurlar olmadığını da unutmamak gerek sanırım.

  2. KRAL dedi ki:

    Ozan Hoca’m WRF modelinin çıktılarını sürekli takip edebileceğimiz bir link var mı ? Yoksa hala deneme aşamasında mı ? İnternette araştırdım biraz da bulamadım.

  3. 1Our dedi ki:

    Alanya açıklarında ilginç durumlar var. Su hortumu oluşabileceğini düşünüyorum.

    1

      • 1Our dedi ki:

        Fırtına, doğudan batıya doğru ilerleyişini sürdürüyor. Üst seviyelerdeki güneydoğulu rüzgar, kütleleri Antalya Körfezi’ne doğru yönlendirecek mi merak ediyorum.

        Bu zamanda denize çıkan oraj pek nadirdir. Nadide bir olay.

  4. Havadelisi dedi ki:

    Hava takip severlere: Haritalar her saat başını en geç 23 dakika geçe güncellenmiş oluyorlar (biraz gecikiyorlardı), ayrıca renk skalalarını güzelleştirdim, nem haritalarına da topoğrafya altlığı ekledim. http://web.itu.edu.tr/~climate/hava/

  5. El NiNo dedi ki:

    2 gün Bozcaada’da kamp yaptım poyraz bir saniye olsun durmadı. Hızıdda fırtına ve fırtınaya yakın rüzgar şeklindeydi. Bozcaada’yı rüzgarıyla hatırlayacağım 🙂

  6. carcass dedi ki:

    Birkaç gündür olduğu gibi yine Muğla’nın güney kıyılarında (Fethiye-Datça boyunca) yağmur kütleleri oluştu. İşin garibi bu sefer dağlık kesimlerde değil, kıyı şeridinden itibaren denizde ilerledikçe (Datça istikametine doğru) büyüdüler ve de şimşek üretmeye dahi başladılar. Şu sıralarda da Fethiye Körfezi’nden Bodrum Yarımadası’na doğru yağmur hattı mevcut.

    1

    • Havadelisi dedi ki:

      Çok ilginç! Bu mevsimde ender görülen bir olay.

    • White Fox dedi ki:

      Eğik yazılanlar bana aittir. – Ozan

      Guney Ege son bir kac (“birkaç”, bitişik yazılır) gundur ortaya cikan kisa dalga trofunun [“shortwave trough” ya da “shortwave” ) etkisinde gelisen saganaklarin etkisinde kalmis. Cok kisaca asagidaki 500 mb model urununde yukseklik konturlarinin bolgede saat yonunun tersinden egim yaptigi ve kontur egrilerinin kimsen siklastigi anlasılıyor. Bununla birlikte kisa dalga trofunun bulundugu bolgedeki hava kutlesi cevresine gore daha soguk [ buna cold pool deniyor], yukardaki hava kutlesinin cevresine gore soguk olmasi (soguk havanin bulundugu yerde) yerel kararsizlik kosullari olusturur.

      Misal asagida 17 Haziran 2012’ye (3 gun once) ait GFS 500 mb haritasi var. Cok net bicimde cold pool goruluyor.

      1

      Ayni gune ait uydu goruntusu de bu sekilde:

      2

      Shortwave troflarinda da, normal troflarda da, yukari seviye alcaklarinda da (ULL) hep bu sekilde yukarida cold pool alani vardir. Fakat, bunlar kucuk bir alan kapladiklari zaman, yaz aylarinda en cok daglik tepelik bolgelerde yagis yapmaya daha meyilli – en azindan benim gozlemim boyle, bunu su sekilde aciklayabilirim – Ornegin 2000 metrede normal hava sicakligini model varsayiyorum ki 16 derece hesaplamis olsun. Bu 2000 metrede bir kara parcasi olsa yani bir dag olsa, daglar da bir toprak-kaya parcasi oldugu icin gunesle tabii ki isinacak ve toprak isisi (Toprak ısısı değil, sıcaklığı! Fizikten kaldın.) yine varsayiyorum ki 45 derece olsa bu 2000 metredeki hava kutlesi bu dag yuzeylerinden gecerken isinacak ve 16 dereceden daha yuksek bir sicaklikta olacak, yukarda da cold pool oldugunda yani yukaridaki soguk bolge ile bu isinan bolge(yani dag yuzeyi) arasinda mesafe de deniz seviyesine gore daha az oldugu icin kolayca konvektif bulutlar olusabilecek. Zaten modeller yer sekilerlini de pek cozemiyorlar. Bu yuzden bu tip yagislar yakalanamayabiliyor. – BENIM TEORIM BU. (Mehmet Can, on yıllardır bilinen ve dolayısıyla modellerin de pekala gördüğü bir olguyu -zira modeller insanların bilgileriyle oluşturuluyor-, bir de büyük harflerle “benim teorim” diye anlatma ne olursun! WRF kabak gibi gösteriyor dağlık alanlardaki bu yağışları… “Zaten modeller de yer şekillerini çözemiyor” klişelerini de bırakalım artık, modelin yatay çözünürlüğünü ne kadar arttırırsan yer şekilleri de o kadar iyi temsil edilir, mesela bizim WRF’deki 9 km, bu tip yağışların tespiti için gayet uygun, Marmara Bölgesi’ndeki 3 km daha da uygun.)

      Ozellikle yaz aylarinda Mentese Daglari ve Toroslar’daki yagislari sorsalar, teorim biri ya da birileri tarafindan curutulene kadar ben boyle izah ederim… Basra alcagiymis, muson etkisiymis bunlari hic karistirmayin buna 🙂 🙂 🙂 (Otur sıfır 🙂 Problemin ne olduğunu bile anlamamışsın. O senin lokal ölçekte gayet güzel izah ettiğin (ve on yıllardır bilinen) olayı, hemisiferik (yarıküresel) ölçekte tetikleyen(ler) nedir? Soru bu. Ne çürümesi, ne karıştırması?)

      Bu tip yagislar elbette yukardaki ruzgar yonu de musaitse VE cold pool yeterince gucluyse sahil kesimlerine de tasinabilir. Hatta yukaridaki soguk hava cok daha gucluyse, direkt denizde yagis olusabilir.

      Dunku NAE modelinin ciktisi da bunu acikca destekliyor.

      1

      Burada Mugla’da yukaridaki sicaklik -11, Bodrum civarlarinda -12, Kos adasinda -13 derece.. Rodos adasini da icine alan kabak gibi ortada bir ULL alani var. Cold Pool oldukca guclu ve bu 21:00 GMT ciktisinda 580 konturunun Datca-Girit arasinda bukum yaptigi net bir sekilde ortada o da “shortwave” adi verilen trofun ta kendisi…

      Her neyse yarin bu ULL alani Kibris’a gidecek gibi gorunuyor, ve cold pool giderek daha da guclenecek gibi. ULL’ye bagli olarak Akdeniz bolgesinde birden fazla irili ufakli shortwave olusumlari da olusabilir. Sadece daglarda degil bu guclu cold pool’dan dolayi Akdeniz’de bile yagis gormek mumkun…

  7. 1Our dedi ki:

    Gfs Skew’ine göre Antalya’da da kararsızlık var. Sıfır izoterminin alçalışı ve kadraja girişi dikkat çekici. Tatilciler şaşkınlık yaşayabilir.


    1

  8. KRAL dedi ki:

    Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Cuma gününe kadar 33-35 derecelerde sıcaklıklar görülecek. Cuma’dan itibaren sıcaklıklar bir miktar daha düşerek yer yer 30 derecenin altına düşebilecek(Gaziantep Adıyaman çevrelerinde). Ayrıca Cuma ve Cumartesi günü bölgenin batısında (Gaziantep, Adıyaman ve Kilis’te) yağmur görülme ihtimali var.

  9. Eren Kismet dedi ki:

    Şu sıcak yaz gününde (gerçi henüz 21 Haziran geçmedi ama olsun) içinizi serinletecek bir fotoğraf paylaşıyorum. Google Earth’te dolaşırken rastladım; 13 Şubat 2004’te Bağdat Caddesi’nde çekilmiş. Sitenin hava tarihi kısmına koyacaktım fakat burası daha çok okunuyor diye buraya koymayı tercih ettim. Fotoğrafın sol tarafında yerden rüzgarla savrulan toz halinde karı da seçebiliriz. İstanbul’da çok ender rastlanılan kusursuz bir tipi. Aynısından aynı kış içinde 2 defa olması daha da inanılmaz!

    1

  10. tolgamemet dedi ki:

    denizli ile ilgili şu durumu çok anlayamıyorum sabah saatlerinde saat 10 gibi son durumlarda sıcaklık en yüksek 20 li gibi oluyor yani aşırı değil ama 17 00 , 18 00 dan itibaren en yüksek sıcaklık 1. veya 2. denizlide oluyor . zaten en yüksek sıcaklığa saat 18 gibi ulaşıyor ama
    kızılcahamamda yaşıyorum sabah 11 gibi veya engeç 13 gibi sıcaklık enyüksek değerini alıyor
    sonra azalma başlıyor sebep???????

    Çok kötü, yanlışlarla dolu bir yazım tarzınız var. O yüzden hiçbirini düzeltmeden onaylıyorum. Bakalım diğer okur arkadaşlarımız sizi ne kadar anlayabilecekler…Herkes tarafından doğru biçimde anlaşılmayı siz de istersiniz, değil mi? Lütfen bu kötü yazım tarzınızı düzeltin, biraz özenli olun. Ayrıca “sebep???????” ne demektir, bu nasıl bir soru sormaktır? 1 tane soru işareti size yetmiyor mu? anemo

    • tolgamemet dedi ki:

      aslında haklısınız. yazarken dikkat etmemiştim ama okuyunca ben de fazla anlayamadım. demek istediğim denizli’de sıcaklık sabah saatlerinde normal seviyelerde olurken örneğin ankara’yla 1-2 derece fark olurken akşam saatlerinde 7-8 derece fark oluşumunu anlayamıyorum. akşamları denizli’de olmak tam bir işkence oluyor. türkiye’de bu şekilde bir il yok gibi görüyorum.

  11. faseay dedi ki:

    Bu olay burada normal bir şey mi? Yoksa haber abartılmış mı?

    • anemodulion dedi ki:

      Normaldir.
      Çünkü Antalya’nın doğusunda kalan kıyılarda sürekli olarak lodos eser yaz mevsiminde ve Akdeniz’den nem pompalar. Yükselici bir hava hareketi de olmayınca bu bulutlar uzun süre asılı kalır ve nefes aldırmaz. Aynı şeyi İskenderun’da, Mersin’de, Adana’da da gözlemleyebilirsiniz.

      • lopsis dedi ki:

        Adana da özellikle kentin kuzey kesiminde , baraj kıyısı ve civarındaki dik yamaçlarda ben arada bir gözlemliyorum aşırı nemden dolayı sanırım.Özellikle sabah saatlerinde 8 katlıdan yüksek apartmanların sonrası görünmüyor sanarsın ki gökdelen 🙂 Bir keresinde de Seyhan Baraj Gölü’nün üzeri tamamen sisle kaplıydı ondan sonra da hiç görmedim o şekil. O zaman apartmandan baktığınızda sanardınız ki sanki rakımı çok yüksek bir Karadeniz yaylasından aşağı bulutlara bakıyorsunuz:)

  12. anemodulion dedi ki:

    Önümüzdeki günlerde ülkemiz dört bir yandan yaz yağmurlarıyla çevrileceğe benziyor. Akdeniz kıyılarında dahi yağış var. Böyle nadir zamanlarda oralar tam bir tropikal görünüme bürünüyor yüksek sıcaklık ve kuvvetli sağanakların birleşimiyle.
    Biz İstanbul ve batıdaki diğer yerleşimler olarak avcumuzu yalayacağız tabii ki;
    precip

    • devrim dedi ki:

      bu ne berbat bir koridor böyle. koridoru biraz sola alsak olmaz mı? 😀

      daha önce işlenmiş olabilir belki ben kaçırmışımdır. poyraz bu durumda istanbul’a ve marmara’ nın kuzeyine neden yağış bırakmıyor?

      • anemodulion dedi ki:

        Valla bu konuda açıklama yapacak yetkili merci ben değilim 😀 Ben sadece gözlem yapabiliyorum.
        Ama kuvvetli poyrazın konveksiyonel yağış oluşumunu engellediğini sanıyorum. Bu mevsimde İstanbul ancak cephe geçişiyle yağış alabilir gibi geliyor bana.

  13. White Fox dedi ki:

    Bugun izinli gunum ama hava cok berbat!
    Milwaukee an itibariyle 28 derece ve %65 nem var. T-sortum ustume yapisti, hamam gibi bir yer oldu burası…. gecen hafta benim bura serin diye hava attigim Turkiyedekileri anlayabiliyorum simdi! 😦

    Ustelik saat daha sabah 10:00 sulari bir de bunun ogleden sonrasi var!

    Modellere kisaca goz attım gunduz nem orani %55’in altina da inmeyecek gibi ve sicaklik burada 30’un da ustune cikacak!

    Fakat su anda bu asiri nem yuzunden asiri da bir kararsizlik var. Lifted index, modellere gore benim bulundugum yerde -7, (benim 60 km batimda -9’larda geziyor), Sweat Index 466 [Hortum baraj siniri 400 ) ve CAPE 2000’nin ustunde! 🙂
    a
    NOAA’ya gore EF2’nin ustunda hortum gorulme ihtimali Wisconsin’de (bulundugum eyalet) %5’mis ama EF0 ya da EF1 ile ilgili bilgi vermemisler ama bence su 850 mb seviyesndeki negatif alan kanimca guclu bir CAP yaratmis. O olmasaydi hersey mukemmel olacakti ve benim burada firtina o negatif alan yuzundan olusmayacak, her ne kadar NOAA benim burasi icin firtina tahmin etmis olsa da 😦 Radarda da Milwaukee bombos 😦 Insallah NOAA hakli cikar ben yanilirim…

    b

    • welbane dedi ki:

      Vay vay vay, bütün yaz elektronik aletlerden ve hava tahmininden uzak duracak white fox gene lifted’den girmiş cape’den çıkmış. Bu meret kana bi defa karışınca çımıyor işte.

  14. Tayfun dedi ki:

    Ozan Hocam Merhaba,

    Rüzgar haritalarında anlayamadığım bir nokta var. Yer yüzü şekillerinin engebeli olmadığı yerlerde (örneğin deniz üzeri) rüzgar hızları daha yüksek gösteriliyor.

    1

    Arazinin engebeli olduğu bölümlerde rüzgarın hızının düşmesini anlayabiliyorum tabii ki ama engebesiz arazide tekrar hız kazanımı nasıl oluyor? Yani o bölgede rüzgar tekrar kinetik enerji kazanıyor olmalı ancak o enerji nereden geliyor? Böyle bir durum o bölgedeki lokal bir AB’ye mi işaret eder?

    • Havadelisi dedi ki:

      Geç cevap için özür dilerim öncelikle.

      Lokal bir AB olmasına gerek yok, momentumun korunumu gereği (momentum hız ve kütlenin fonksiyonudur), hava kütlesi engebe görünce düşey yönde harekete zorlanır, bu yüzden de düşey rüzgar hızı artarken yatay rüzgar hızı düşer, engebenin ortadan kalkmasıyla akış hemen hemen eskisi gibi devam edebilir (engebenin yapısına bağlı tabii).

  15. Trakyalı dedi ki:

    DMİ’nin radar görüntüleriyle ilgili bizim ulaşabileceğimiz bir arşiv var mı arkadaşlar?

  16. Timur dedi ki:

    http://freemeteo.com/default.asp?pid=42&la=17&mgid=1390016&nDate=0
    Keşke böyle fırtınalar Karadeniz’de olsa.

  17. hothotterhottest dedi ki:

    Arkadaşlar Doğu Akdeniz de özellikle de Adana da yaşanan bu aşırı sıcakları açıklayacak biri var mı? İnanın şu 3 gündür buranın meşhur ağustos sıcağını yaşıyoruz.Ağustosta bile çok sıcak günlerde böyle oluyor 45 derece %90 nem vs.Bir de aniden 10 derece birden arttı.Buranın yerlileri bu kadar sıcağın bu mevsimin normali olmadığına hem fikir.Allah korusun Ceyhan depremi zamanında böyle bir sıcak olduğunu söylüyor bazıları.Haziran böyleyse ağustosu tahmin bile edemiyorum.Bir de bu kadar sıcak ve nem sadece akdeniz kıyısına özellikle de doğu akdenize yuvalanmış çökmüş gibi.Yorumlarsanız sevinirim belki rüyamızda serinleriz.Lütfen önümüz ayların tahminini de yapın iyi akşamlar.

    • anemodulion dedi ki:

      Havadelisi zaten kendi uzmanlık alanı olan konularda size en doğru cevabı verecektir ama ben de soru(n)larınıza cevap vermeye çalışayım ;

      1-“Buranın yerlileri bu kadar sıcağın bu mevsimin normali olmadığına hem fikir.Allah korusun Ceyhan depremi zamanında böyle bir sıcak olduğunu söylüyor bazıları.Haziran böyleyse ağustosu tahmin bile edemiyorum”

      Felaket tellallığına ve sansasyona gerek yok. Hava olayları ile depremsellik arasında bir bağlantı olduğu kanıtlanmış bir şey değil. Belki vardır belki yoktur, bilemeyiz.

      Bir de Türkiye gibi senede 4-5 kez 5 büyüklüğünde, bir-iki kez 6 büyüklüğünde, birkaç senede bir de 7 büyüklüğünde depremlerin olduğu bir ülkede, her hava olayını depremlerle bağlantılandırmamız gerekirdi o hâlde. Çünkü ülkemizin jeolojik yapısı bunun için fazlasıyla çok malzeme veriyor bize.

      1939 Erzincan Depremi gibi şiddetli bir depremin de kışın ortasında olduğunu unutmamak gerek. Kaldı ki Adana-Antakya civarları ülkemizde yakın gelecekte şiddetli bir depremin beklendiği birkaç sıcak noktadan biri. Bu deprem herhangi bir mevsimde olabilir, her an olabilir. Deprem, yazı beklemez ya da sıcak hava dalgasını.

      İnsan ömrünün kısalığını ve iklim oluşumunun yüzyıllara, bin yıllara yayılan bir süreç olduğunu göz önüne alırsanız ve elimizdeki meteorolojik kayıtların sadece 75-80 senelik olduğunu da buna eklerseniz, bir insan, doğup-büyüdüğü, yaşadığı yerde ömrü boyunca şahit olmadığı bir olayın orda belki yüzyıllar içerisinde belirli periyodlarla gerçekleşen ve belki de çok da sıradan bir olgu olup olmadığını bilemez.

      2-“Bir de bu kadar sıcak ve nem sadece akdeniz kıyısına özellikle de doğu akdenize yuvalanmış çökmüş gibi”

      Doğu Akdeniz, Doğu Karadeniz kıyıları ve Alanya’dan başlayıp Mersin’e dek uzanan sahil şeridiyle birlikte haziran-eylül ayları arasında, “kesintisiz olarak” yüksek nemin görüldüğü tek yer.
      Antalya ve onun batısında kalan kıyılarda rüzgar zaman zaman kuzeye dönüp Anadolu’nun kuru havasını o kıyılara taşıyabiliyor ve nemi düşürüyor. Hatta Bodrum’dan itibaren İstanbul’a kadar uzanan bir koridorda yaz boyunca sık sık sert bir poyraz eser Doğu Avrupa’daki yüksek basınç ile Basra’daki alçak basıncın çatışması sonucunda.
      Yaz boyunca ülkemizde hâkim rüzgâr yönü her yerde kuzey-kuzeydoğudur. Tek istisnayı Doğu Akdeniz oluşturur. Orda hâkim rüzgâr yönü güneybatıdır.İşte bu güneybatıdan esen rüzgar yüzünden nem sürekli olarak yüksek seyreder ve temmuz-ağustos aylarında Doğu Akdeniz’de hava hep çok bulutlu olur, basıktır, güneş sık sık kaybolur. Denizden Çukurova’ya akan bu bulutlar da topografya sebebiyle ovanın üstüne çöker kalır. Temmuz-ağustos ayında sabah erken saatlerde ya da akşamüstü Pozantı yolunda yer alan 1300 metredeki Tekir Yaylası’ndan ovaya doğru inişe geçerseniz Gülek Boğazı’nı geçer geçmez, 800-900 metre civarında yoğun bir sisin içine girersiniz. İşte ordaki bu sis , aslında denizden lodosla pompalanan ve ovada havayı kapatan bulutlardır. Bu bulutlar Gülek Boğazı civarında tıkanıp kalır, öteye geçemezler dağlar sebebiyle. Bazen bu sis ovaya çok yaklaşmışken, 150-200 metre civarında bile görülebilir.

      3- “İnanın şu 3 gündür buranın meşhur ağustos sıcağını yaşıyoruz.Ağustosta bile çok sıcak günlerde böyle oluyor 45 derece %90 nem vs.Bir de aniden 10 derece birden arttı.”

      Bir kere en başta şunu düzeltelim; MGM’nin 41 yıllık kayıtlarına göre Adana’da haziran,temmuz, ağustos ve eylül aylarında ölçülmüş en yüksek sıcaklıklar sırasıyla 41.3 , 44.0 , 43.8 ve 43.2 derecedir. Yani o dediğiniz “45 derece ve %90 nem” hiçbir zaman gerçekleşmedi. Şehir içinde gördüğünüz o termometreler gerçek sıcaklığı göstermeyen, işe yaramaz, sansasyon aracı olmuş şeylerdir.

      Bugünlerde sıcaklıkların bu kadar yükselmesinin sebebi normalde güneybatıdan esmesi gereken rüzgârın son birkaç gündür doğu-kuzeydoğuya dönmesi ve Basra sıcağını Doğu Akdeniz’e kadar taşımasıdır. Sanırım biraz da fön etkisi var ovayı doğudan saran dağlar yüzünden.

      Önümüzdeki günlerde rüzgâr yeniden güneybatıya dönecek ve sıcaklıklar normallere (32-34 dereceye) gerileyecek ancak bu sefer de nem yükselecek.

      Yani öyle ya da böyle pişmeye devam edeceksiniz. Çünkü orası Adana 😀 Basra kavurmazsa bu sefer de Akdeniz’in nemi bunaltır. Yapacağınız en akıllıca şey, hiç değilse haftasonunda dağlara çıkmaktır. Deniz kenarına gitmenizi tavsiye etmem , çünkü Antalya’nın doğusunda kalan kıyılarda yaz tatili yapmak kadar mânâsız bir şey olamaz. Hem deniz sıcaktır, hem de nem çok yüksektir. Denize girip veya deniz kenarında oturup serinlemek Bodrum’dan başlayıp İstanbul’a kadar uzanan kıyılarda mümkündür sadece.

  18. Semih dedi ki:

    Salı gününden itibaren 10 gün Bodrum’dayım. Yaz yağmurları arada bir olacak gibi. Şöyle güzel bir fırtınalı yağmur olursa fotoğraflı olarak yollarım 😀

    • Havadelisi dedi ki:

      Bu mevsimde Bodrum’un sahil kesimlerinde yağmur çok çok düşük bir olasılık, ancak Gökova’ya yakın dağlık alanda kümülonimbüsler olabilir.

      • El NiNo dedi ki:

        15 Gün Milasa gidebilirim orada olurmu 🙂

        • faseay dedi ki:

          Antalya’nın batısı her gün yağıyor mubarek.Bunun bir analizini yapacak yok mu? Kıbrıs’la Girit arasındaki alçak basıncın etkisi mi?

        • carcass dedi ki:

          Milas’ta da zor. Doğu tarafından (Yani Yatağan tarafı) gelişen kümülonimbüsleri görebilirsiniz çok olsa. Ben olsam bu zamanda Milas’a uğramazdım. Gündüzü ayrı dert, gecesi ayrı. Yaşayınca ne dediğimi anlayacaksınız 🙂 İmkanınız olursa Muğla merkezden Denizli-Kale yoluna gidin derim. Hem orman havası insana çok iyi gelir, hem de oralarda illaki yaz yağmurlarına rastlarsınız.

  19. Devrim dedi ki:

    Denizli ye ulaştım. Izmirden farkı rüzgar daha hafif. Gökyüzünde tek bir bulut dahi yok.

    • Devrim dedi ki:

      Kararlı bir hava gördüm. Umutsuzum

      • carcass dedi ki:

        Keşke hazır yola çıkmışken -işiniz de yoksa- Muğla-Denizli arasında bir yerlere gitseniz. Yılanlı mevkii denilen yerde eminim birkaç saat içerisinde ufak tefek hareketlilik gözlemlenecektir. Denizli merkezde zor…

        • Devrim dedi ki:

          Denizli merkezden daha güneye inemiyorum.kendi aracımla gelmiş olsam denerdim. Tek bir bulut göremedim henüz.

          • tolgamemet dedi ki:

            denizlinin yaz yağmuru olur ama denizlinin sıcağıda çok olur.yani denizli yazın çekilmez olur…

  20. El NiNo dedi ki:

    http://ompldr.org/vZWQzdg

    İlçemin önünden kütle geçiyor bu manzarayı zihnimde canlandırabiliyorum deniz üstünde şimşekler filan süper olmalı 🙂

  21. iklimancero dedi ki:

    Dolapdere ne esti arkadaş,kedi uçacaktı.Bir takım siyahi bulutlar gördüm – semtin de etkisi olabilir:)- Hızla geçtiler.Hayrolsun

  22. devrim dedi ki:

    yarın denizli’ye bir günlük ziyaretim olacak gibi. amerikada’ki yıldırım avcıları misali bulut gözlemleyecek bir haftayı aşkındır bölgedeki öğleden sonraki oluşumlardan faydalanmak istiyorum.

    • faseay dedi ki:

      Gerçekten ilginç bir yer.Muğla, Denizli,Isparta ve Antalya sınırında yazın iyi vakit geçer heralde.Karadeniz’den sonra en çok yağış alan bölge burası

  23. BlackSea_28 dedi ki:

    Doğu Karadeniz’de DEY yağışları etkili olmaya başladı. Espiye’de şu anda sağanak yağmur başladı ve hava biraz olsun serinledi. Espiye’den ve Trabzon radarından son görüntü.

    1
    1

    1
    1

  24. Cumulonimbus dedi ki:

    Antalya ve Adana kavrulurken, hemen gerideki Toroslar’da sağanaklar var. Denizin üzerinde görülenler sanırım hatalı yansımalar.

    1
    1

  25. a cemal saydam dedi ki:

    samsun trabzon radar linki nedir yazabilir misiniz

  26. anemodulion dedi ki:

    Adana’da bugün tipik bir “sıcak yaz” fenomeni olarak sık sık elektrik kesintileri yaşanmış annemden aldığım bilgilere göre. İnsanlar klimalara yüklendiğinden olmuştur çok büyük olasılıkla.
    “Hissedilen sıcaklık” haritasında durum çok fena. Hissedilen sıcaklığın 35 derece ve üzerinde olduğu noktaları işaretledim;
    dalga

    • haloello dedi ki:

      Bir Adanalı olarak bugün çok sıcaktı. Herkes bir ağızdan haziran serin geçiyor derken sıcak bir anda bastırdı. Öyle sıcak ki sanki ağustos ayında gibiyiz sanırım böyle hissetmemize hazirana serin girmemiz oldu. Çünkü önceki senelerde mayıstan itibaren kapı pencere açık yatıyorduk bu sene 1-2 hazirana kadar kapalıydı. Burda sıcak değil nem öldürüyor şu an yattığım yerden yazarken bile terliyorum. Halbuki yazın kayseriyle adana çoğu zaman derece olarak aynı güneydoğu da derece olarak 5 derece kadar daha yüksek ortalama olarak ama gel gör ki nemden dolayı en kötüsü adana adana dışında saydığım yerlere gittiğinizde tamam sıcak ama hava kuru gölgesi yayla gibi derler ya öyle. Ama bura öyle değil .Akdeniz çöl olacak diyorlar 100 yıl sonra herhalde gerçek olacak. Bana göre yazın akdeniz sahili ve güney ege kıyılarında yaşanmaz sahiller hep rüzgarlı ama yazlığı olanlar bilir gündüz yayla gibi püfül püfül eser hatta gece de ama sabaha karşı durur ve eğer gündüz de durursa beter sıcak olur adanadan bile daha beter oluyor denizin nemi sanki üstümüze çöküyor gibi. Bir de son 3 senedir burda ağustosta hatta eylülün başında dayanılmaz sıcak yapmaya başladı bazen 1 hafta sürüyor bazen 1 ay. 2010 senesi ağustosun son 2 haftası acaip bir sıcak oldu belki duymuşsunuzdur adanada meşhur 1500 rakımlı göller yaylası var buz gibidir o sene o sıcak günlerde millet üstündeki yorganları atmışlar o derece sıcaktı geçen sene normal diyelim ama bu yazdan endişeliyim.
      Unutmadan Kozan’daki sıcaklık ölçer doğru çalışıyor mu acaba orasının havası Adana ile az da olsa fark eder. Az daha serin hissedilir dağlara yakın çünkü yüksek de. ama göstergelerde Adana’dan daha sıcak ne zamandır böyle bu. Ben yanlışlık olduğunu düşünüyorum. Bir de kayserinin develi ilçesi ile kayseri arasında bazen 9 derece fark oluyor buna da anlam veremiyorum biri kuzeyde biri güneyde ama bu kadar da fark olmaz ki. Geçen tezim için meteoroloji bölge müdürlüğüne gittim sormayı unutmuşum.

      • anemodulion dedi ki:

        Benim gözlemlerime göre Kozan Adana’dan hep 2-3 derece daha sıcak olur. Hem denize daha uzak olduğu için, hem de etrafındaki yükseltilere göre çok fazla çukurda olduğu için. Adana’nın da rakımı düşük ama Kozan’da olduğu gibi hemen ardından yükselen dağlar olmadığından orası kadar hapsolmuş değil.

  27. çihiro dedi ki:

    Bu Samsun radarının cinsi farklı mı ne? Ankara-Konya arasında dağ olmamasına rağmen Konya’daki oluşumları bu kadar net görmüyor Ankara radarı. Samsun radarı arada Karadeniz Dağları olmasına rağmen onlarca kilometre ötedeki oluşumları çok net görüyor.
    http://ompldr.org/vZWNreQ

    • El NiNo dedi ki:

      Samsun radarı sanırım kıyıda değil bir dağda. Orta Karadenizde dağlar o kadar yüksek değil. ayrıca konyanın yükseltisi 1000-1100 metre ancak sivas dolayları 2.000 metreye yakın. yani kütlelerin oluştuğu yükseklikler farklı.

  28. mehmet göktuğ dedi ki:

    Ankara’nın eskilerine bir bakayım dedim ve inanılmaz bir durumla karşılaştım. 24 Haziran 1995 tarihinde Ankara’da ciddi bir kararsızlık varmış. Cape 3231, Lifted İndeks yaklaşık -12, TT 62, K İndeks 37… Cape ve Lifted İndeks Ankara şartlarına göre çok yüksek.
    cape
    Bu diyagramda ki tek olumsuz şart ise dikey atmosfer boyunca nemliliğin az olması. Eğer nemlilik fazla olsa idi bence Ankara’nın yağış rekoru o gün kırılırdı.

  29. El NiNo dedi ki:

    Zaman çok hızlı geçiyor. Temmuz ayına çok az kaldı. Trabzon radarı açıldığında Trabzondan öteye Hopaya kadar ne oluyor görebileceğiz 🙂

    • El NiNo dedi ki:

      Trabzon radarı açılmış :))))

      • Havadelisi dedi ki:

        İşte bu harika oldu. Türkiye’nin en yağışlı bölgesinde bakalım neler oluyor.

        • BlackSea_28 dedi ki:

          Ozan hocam Samsun ve Trabzon radarlarındaki görüntüler aynı zaman diliminde farklı çıkıyor.İki radar da Giresundaki oluşumları aynı dakikalarda farklı gösteriyor.Bunun nedeni ne olabilir acaba? Giresun Trabzona daha yakın ama Samsun radarındaki görüntüler daha sağlam.

          • Havadelisi dedi ki:

            Cihazların kalibrasyonu aynı yapılmamış olabilir. Ya da görüş açılarındaki farklılıktan dolayı farklı ekolar görüyor olabilirler.

  30. sirocco dedi ki:

    Venedik’te oluşan hortumdan bir görüntü, ben Avrupa kıtasında bu büyüklükte bir hortum görmemiştim,

    Avrupa’daki hortumların listesi, F5 kategorisinde bile varmış.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_tornadoes_and_tornado_outbreaks

  31. snowmoon dedi ki:

    saat 18:12 itibariyle afyon merkezde dmi radarına göre turuncu diyagramda hücreler var

  32. Cumulonimbus dedi ki:

    Şenlik var.

    1

  33. Semih dedi ki:

    Sahil kesimler deniz etkisine kapanınca ortaya böyle bir görüntü çıkıyor. Tuzla’da şu an 34.3 derece.

    1

  34. çihiro dedi ki:

    El Nino günleri başladı. Nedense El Nino deyince aklıma ilk gelen iki kelime kuraklık ve sıcak oluyor.

    1

  35. Havadelisi dedi ki:

    WRF-Türkiye modeline nem oranı ve hissedilen sıcaklık tahminlerini ekledim, bilginize.

    http://linux-server.ims.metu.edu.tr/metuwrf/index.php?sayfa=mar&degisken=rh2m_wind10m&saat=36

  36. devrim dedi ki:

    günlük yağış raporları içerisinde yer alan manisa köprübaşı ilçesinden gelen veriler hususunda şüpheliyim. geçen pazar (09 haziran) kendim çok yakın bir yerdeydim. bulut oluşumu bile gözlemlemedim ki yağış verilmiş ki tuhaf. o günden sonra da hergün yağışlı maşallah.

  37. kovanzi dedi ki:

    Yaz geldi artık arka planı değiştirmeyi düşünüyor musunuz? Çünkü çok iç karartıcı şöyle kumsal deniz ve güneşin olduğu bir resim olsa hissedilen sıcakları daha da hissettirir:)

  38. devrim dedi ki:

    ensometre’nin kadranı el nino’ya doğru kaymaya başlamışken 1997 Ağustos’u aklıma geldi ve güzel bir ağustos beklentisi doğdu bende.

  39. faseay dedi ki:

    Bir kümülonimbus gördüm galiba (Kocaeli-Çayırova). Evet evet bir kümülonimbüs. Serap görüyorum sandım. Ama şu an itibarıyla radarda bir şey yok 150 km güneyimde. Yine de havanın serinleyeceğine işaret eder gibi bir hali var.

  40. mehmet göktuğ dedi ki:

    Modeller yarın Ankara için fazla yağış vermemişler(hatta bazıları hiç vermemiş). Fakat buna rağmen ben yarın Ankara’da kuvvetli gök gürültülü sağanak yağmur bekliyorum.

    1

    Görüldüğü gibi güçlü bir negatif alan yok ve Cape değeri 814, SW 233, K İndeks 38, Lifted İndeks -4, S İndeks 49,6 ve White Fox’un formüle ettiği MCT İndeks 29,6… Yalnızca White Fox’un formüle ettiği MCT indeks biraz düşük çıkmış ama o da konvektif fırtınalar için yeterli. Bir de modelin 18.00 çıktısına bakalım.

    2

    Bu çıktıda parsel 850 mb dan itibaren yükseliyor ve yine güçlü konvektif engelleme yok. Cape 780 Lifted İndeks -4, K İndeks 40, SW 295, S İndeks 51,7 ve MCT İndeks 36… Değerler şiddetli gök gürültülü sağanak yağmuru gösteriyor. Son olarak da NMM modelinin skew t çıktısına bakalım.

    3

    Zamanım olmadığı için değerleri hesaplayamadım(yalnızca iğrenç çizimimle parseli 900 mb’dan yükselttim) ama bu model de kuvvetli kararsızlık vermiş. Şiddetli orajlar görmek dileğiyle…

    • çihiro dedi ki:

      WRF İç Ege’yi coşturmuş. Ankara’yı da boş geçmemiş. Bence de bu şartlar çok uygun oraj oluşumu için.

      1

    • White Fox dedi ki:

      Sahane bir analiz!
      Skew-t bilgisini teoride birakmayip, pratikte de uygulayanlari gormek beni cok memnun etti.

      NMM modeline parseli cok guzel cizmissin! Lifted index cizimine göre -5 civarında gozukuyor (LI = 500 mb – 500 mb parsel sıcaklığı)

      Yalniz eklemem gereken bir iki husus var.
      Negatif alandan(CIN) ziyade CAP üzerine odaklanmalisin, bununla ilgili Turkce bir kac yazi burada var.
      http://skewtmaster.com/2012/03/17/cap/
      http://skewtmaster.com/2012/05/01/capin-bitmek-bilmeyen-firtina-suikastleri/

      Skew-t diyagraminda sunulan CIN degeri yaniltabilir cunku o hesap edilen negatif alan LCL’den itibaren (LCL’nin yukarısı) hesaplaniyor.
      Asagida “siyah yatay cizgi” LCL’nin oldugu yer, kucuk sari bolge ve kahverengi bolge parsel sicakliginin cevresel sicakliktan dusuk oldugu alan, yani bu alanda hava parseli aslinda yukselmiyor (dikkat et parsel cizgisi, kirmizi sicaklik cizgisinin solunda kaldigi icin bu yorumu yapabiliyoruz) ama burada sadece sari alanin alani CIN degeri olarak hesaplaniyor. Kahverengi alan hic hesaplanmiyor. Halbuki LCL’nin yerden cok yukari seviyeye yukseldigi sicak yaz aylarinda kahverengi alanin hesaba katilmamasi ve sadece CIN degerine dayanarak negatif alan degerlendirmesinde bulunmak beklenen sonuclari dogurmayabilir. (cok siddetli firtina beklentisi gibi)

      1

      Bu yuzden CIN yerine CAP’e odaklanmak daha isabetli olur. En basit ifadeyle CAP degeri, parsel sicakliginin cevresel sicakliktan olan farkidir. Degeri 0…1 arasinda cikarsa ve CAP disinda butun kosullar uygunsa kısa surede konvektif bulutlar olusabilir. 1..2 degerinde firtina gelisimi kosullar bozulmadigi surece, birkac saat icinde baslar. 2…4 arasinda dinamik yükseltme unsurlari olmadan(mesela jet akimi, velocity vs gibi) konvektif firtinalar pek gozlenmez. 4’ten buyuk ise cok guclu dinamik unsurlar yok ise konvektif firtina beklememek gerekir. CAP degerini negatif alanin en kalinlastigi yerde hesaplamak gereklidir. 0’dan kucuk cıkarsa CAP hic yoktur. CAP’in olmadigi yerde negatif alan da hic yok demektir.

      Mesela 802 mb da sicaklık 14 ise parsel sicakligi 12.8 ise CAP 1.2’dir.

      Diger bir onemli nokta ise, sakin ola K indekse gore siddetli firtina tahmini yapmayin.
      K indeks en iyi deniz seviyesine yakin yerlerde ve yogunlasma depresyonlarinin hemen hemen butun seviyelerde homojen buyukluklerde oldugu zamanlarda isabetli sonuclar verir. Mesela yukari da 650 mb seviyesi civarinda kucuk yogunlasma depresyonu ve yuksek sicakliklar K indeksi sisirmis. Halbuki 500 mb kupkuru, yer seviyesi de cok nemli degil. Yani bu bir balon deger olabilir. K indeks (700 mb disinda) yogunlasma depresyonlarina pek odaklanmadigi icin her zaman guvenilir bir indeks degil. MCT indeksin de temeli aslinda K indektir. Ben onu K indeksin noksanliklarini azaltarak degistirdim, eklemeler yaptim (500 mb ve 850 mb yogunlasma depresyonunu da koydum) ettim. Yani K indeks 38 cikarken MCT indeks 29.6 cikiyorsa K indeksin balon oldugundan kusku duymanı oneririm.

      • mehmet göktuğ dedi ki:

        Bu önemli bilgiler için çok teşekkür ederim.

      • welbane dedi ki:

        Ya o değil de white fox bütün yazı orta-batı’nın düz ovalarında, göl kenarlarında teknolojiden ve hava tahmininden uzakta geçirmeyecek miydi 🙂 Bu meret kanına girmeye görsün işte en fazla bu kadar ayrı kalabiliyorsun.

    • EsBeRaT dedi ki:

      Yarın Ankara öğle saatlerinden itibaren karışacak….

  41. Havadelisi dedi ki:

    Saat 14 itibariyle, hayattan en fazla bezdiren merkezler (hissedilen sıcaklık bakımından):

    *43’er derece ile … Edirne Merkez, Edirne/Uzunköprü, Muğla/Milas, Sakarya/Geyve…
    *42’şer derece ile … Muğla/Yatağan, Adana/İncirlik, Aydın/Nazilli, Balıkesir/Gönen, İstanbul/Kilyos…

    1

    • Kar avcısı dedi ki:

      Tuzla’da 35 derece sıcaklıkla %40 dolaylarında nem var…

    • carcass dedi ki:

      Canım Milas’ım… Yanıyor yine… Yatağan tarafında ise lokal yağış bırakan kütleler belirdi hocam. Gökgürültüsü Milas’tan bile duyulmuş.

  42. mehmet göktuğ dedi ki:

    Ozan hocam farklı sitelerdeki GFS çıktıları neden sıcaklıkları farklı veriyor? Mesela http://rucsoundings.noaa.gov sitesindeki skew t çıktısıyla http://ready.arl.noaa.gov/READYcmet.php sitesindeki skew t çıktısı yer sıcaklıklarını farklı veriyor. Bu durum http://www.havaturkiye.com/ sitesinde de geçerli.

    • Havadelisi dedi ki:

      İyi incelemediğim için bilemeyeceğim, ama tam olarak hangi koordinatları kullandıklarına ve yer seviyesini kaç metre olarak aldıklarına göre değişebilir.

  43. ciko dedi ki:

    Dün (12.06.12) itibariyle Türkiye’de günün en yüksek sıcaklığı hep Akdeniz sahillerde en düşük olmuş(Doğu Anadolu’yu hariç tutuyorum tabi.)
    http://www.dmi.gov.tr/sondurum/en-yuksek-sicakliklar.aspx?t=t&gun=&ind=&s=ZA&f=#sfB
    İskenderun 28,3, Alanya 28,0 derece ölçülmüş.
    Tabi nemin yüksekliğinden en düşük sıcaklıklardaki en yüksek değerler de burada.
    Gece iskenderun 25,0, Alanya 23,6 🙂
    İskenderun’da geçirdiğim yazları hatırladım şimdi. Ekvator’dan farksız yazın 🙂

  44. Trakyalı dedi ki:

    Tekirdağ’da iki gündür öğle saatlerinde nem %98, DMİ kayıtlarına göre. Nemin diğer sahil şehirlerine göre bu kadar farkla yüksek olmasının sebebi ne olabilir? Daha önceden Tekirdağ’daki sensörün denize çok yakın konumlandığından bahsedilmişti burada, bununla alakalı olabilir mi?

  45. 1Our dedi ki:

    Antalya’da yazın yaşanabilir şartlar oluşturan meltem(keşişleme) rüzgarı, cuma gününden itibaren yerini karayele bırakacağa benziyor. Aşırı sıcak (40-41 dereceyi görebilir) ve düşük nem oranı nedeniyle orman yangınlarına karşı bence tedbirli olunmalı. Gün içindeki en düşük sıcaklığın dahi 27 derecenin altına ineceğini sanmam.

    • Havadelisi dedi ki:

      Antalya’ya yazın iki kere gittim, ilkinde karayel vardı, dediğin gibi hava 41 dereceydi ve dışarı çıkılamıyordu. İkincisinde ise keşişlemede ve 33 derece ile birlikte %70 nem vardı, evde bile oturulamıyordu 🙂 Ama tabii orman yangını açısından ikincisi iyidir, haklısın.

      • El NiNo dedi ki:

        ahahhaha 🙂
        Ozan hocam siz bi Rizeye doğru gidin 28-30 derecede %90 nem görün bakalım 🙂

  46. Burak S dedi ki:

    Hocam bu linkteki haritalarda günün en yüksek sıcaklıklarında Güneydoğu ve Doğu Anadolu’da bazı istasyonlar eksik sanki

  47. White Fox dedi ki:

    Ne var ne yok havadelileri ?
    Nasil gidiyor ? Anladigim kadariyla kavruluyormussunuz ? 😀

    Benim burada (Milwaukee) nisan gibi bir hava var. Yarin sicaklik 18 derece, gomlekle gezecegim, iyi ki kacmisim ordan ! (:

    • anemodulion dedi ki:

      Ooo “lake-effect” vatanındasın , 43. paraleldesin, üstüne üstlük oturmuşsun buzzzz gibi gölün kenarına, havanı atarsın tabii 🙂
      Wikipedia’dan baktım da oranın yaz aylarındaki sıcaklık ortalamaları İstanbul’unkinden çok az düşük. Yani sıcak günler de oluyor demek ki.

      • faseay dedi ki:

        Bence bir kış geçirmeden Amerika’nın tadına varılmaz.Özellikle Longısland’da okyanus kenarında yağan kar ve eksili değerler,bence Erzurum’u aratmıyor.

    • Havadelisi dedi ki:

      Oh hadi bakalım keyfini sür, Türkiye için korkunç geçen 2007 ve 2010 yazlarında ben de İsviçre’deydim, bu yazdan kaçamadım, vıcık vıcık İstanbul…

    • çihiro dedi ki:

      Sen gidince orajlar da gitti 🙂

  48. Semih dedi ki:

    Şu an Tuzla’daki 35 derece sıcaklık ve yüksek dolaylardaki nem epey çekilmez hal almış durumda.

    • Kar avcısı dedi ki:

      Şu an 36.2 derece! Bu yılın rekor sıcaklığını görüyoruz Tuzla’da. Ayrıca Semih’in dediği gibi nem çok kötü.

  49. Burak S dedi ki:

    1

    Hocam daire içine aldığım bölgede düne göre 11 derecelik sıcaklık düşüsünün sebebi ne olabilir hocam?

Yorumlar kapatıldı.