Freemeteo tahminleri bizi hiç ilgilendirmez.
Freemeteo böyle dedi freemeteo şöyle gösterdi… Böyle şeyler hiç paylaşmayın bence… Freemeteo GFS çıktısıdır, hem de onu geriden takip ediyor…
Freemeteo’nun son akşam güncellemesi 2 günde 32 cm kar tahmini sunuyor Ankara için ..:D Fazla heyecan yapmak istemiyorum ama buna benzer tablo geçen sene 8-9 Mart’ta olmuştu sanki ..İnşallah bozulmaz..
Emre
Freemeteo Ankara’yı Salı günü ilk saatlerden itibaren kara gömüyor.
(Bir de bir soru, diğer yabancı hava siteleri gibi Freemeteo’da Esenboğa’ya göre yapıyor tahmini ve sıcaklıkları oradan alıyor. Şöyle Ankara çukurunu kaale alan MGM’den başka bir kaynak var mı?)
Ankaragücü
Gfs son çıktısı Ankara için 35 mm kar yağışı veriyor ki yeterince soğukla örtüşürse veya yüksek kesimlerinde 50 cm ve üzeri kar yağışı demek.. Adeta yeni bir 8-9 Mart 2011 vakası olabileceğinin sinyalleri veriliyor. Olur mu peki? Bu kış geneline baktığımızda kardan yana bir sıkıntı olmadı. Oldukça soğuk hava ciddi bir alçak basınç eşliğinde giriş yapıyor. Üst seviyelerde daha gik gelen güneş açısı daha fazla yağış demek. Neden olmasın diyor kutumuzun açılmasını istiyoruz.
Emre
MGM güneşli dediği Salı günü için kara dönüş yapmış.
Arkadaşlarla bu durum gerçek olursa salı gecesi deniz botunu şişirip okulun nizamiyesine kadar yokuş aşağı kayacağız Bilkent’te! 😀
Kar topu savaşıymış kar adammış uğraşmayız öyle şeylerle fantezi peşindeyiz!
Not: Bilkent’te çimlik alanlarda bugün bile 8-11 cm civarı buz-kar vardı.
tengizman
Pazartesi ve Sali Ankaradayim.Umarim Sali aksami ucak iptal olmaz,kari severim ama sali aksami donmem lazim.White Fox yagisa el atsan diyorum:)
Fortesla
Diyagramlar da el birliği yapmış, Ozan hocam başlığı hak eden bir sistem gibi. Yahu yaşadık yine Ankaralılar :D. Her martta bir piyango kesin vuruyor 😀
Teşekkürler, şimdi karşılaştırmak için Etimesgut’a baktım. Esenboğa’yla aynı current sıcaklığı vermiş (-5), fakat MGM Etimesgut için 0 derece vermiş. Büyük ihtimalle Freemeteo Esenboğa’daki ölçümü genele yayıyor (Ankara’yı seçince Esanboğa ölçümünü veriyor zaten).
Fakat 7 day meteogram’a baktığımda farklılık gördüm. Onu Etimesgut’a göre yapmış olabilir.
Emre
Şimdi farkettim şimdiki durum için “Station reporting ESENBOGA at 42.19 Km from Etimesgut. Elevation: 949m” notunu düşmüşler. Yani Esenboğa’yı çevreye de veriyorlar.
İstanbul’da hala erimeyen kar var 🙂 1 Şubat’ta yagan yogun kardan kucuk bir kardan adam yaptim ve derin dondurucuma koydum.. Dolabimi actigimda bana tebessum ediyor.. saka degil gercek..
çihiro
🙂 Konya’da da yaklaşık 40 gündür kar var yerde. Böylesini daha önce yaşamadım.
hergünkaryagsın
Üç günden beri arşiv hazırlıyorum.Esasen bu arşivin sonu yok.Ömrüm tükenene kadar ya da bıkana kadar devam ettirmeyi düşünüyorum. Şöyleki günün belirli saatlerinde MGM’nin Samsun için 5 günlük tahmin kısmına girip,sayfayı kopyalayarak bir klasörde saklıyorum. Böylelikle hem Samsun için o günkü sıcaklık vesair verileri saklıyorum hem de MGM’nin tahminlerindeki tutarlılığı/tutarsızlığı ölçüyorum. Ayrıca biraz da noltalji olur diyorum. Düşünsenize yıllar sonra sizin için önemli olan bir gündeki hava verilerini göreceksiziniz. Mesala bugün yeğenim doğdu ve doğduğu saattaki hava durumunu kopyaladım. Onun için acaba doğduğumda hava nasıldı sorusu olmayacak.
çihiro
Çok zahmetli bir iş 🙂
hergünkaryagsın
Sistem yine marmara merkezli olacak gibi duruyor. Anlaşılan biz Samsun’da yine avucumuzu yalayacağız gibi geliyor bana. Bu arada diyagramlarda kontrol çizgisi ne anlama geliyor. Zira Samsun için kontrol çizgisi ayın 27 sinden sonra uzun dönem yerlerde sürünüyor.
Ozan hocam, SKİRON modeli internet sitesine göre ANKARA için 27-28 Şubat aralığında yaklaşık 17 mm kar yağışı öngörülüyor. Sizin fikriniz nedir?
Evet Ankara’da çok kar yağacak. – Ozan
Barış
Teşekkür ederim hocam.
El NiNo
Sistem güzelleşiyor mu ne 🙂
Paradigm Shift
Acaba içip içip mi baksak şu sistemlere? Kafa güzelken her sistem, her güncelleme güzel gelir nasıl olsa. Dert yok tasa yok. Kötü sistem yoktur az votka vardır. 😀
Murat Demir
Sistem bozulmadan gelirse, 29 Şubat’ta Ölüdeniz’de örtü oluşabilir. Ben Ölüdeniz’i hiç beyaz görmedim. Çok heyecan verici sistem.
Ölüdeniz? Neden? – Ozan
Murat Demir
Ülkemizin en güzel ve en ünlü beldelerinden bir tanesi Ölüdeniz.
Dijital fotoğraf makinesi icat edildikten sonra Türkiye’nin güney sahilleri henüz beyaz örtü ile çekilmedi. Aslında bir çok yeri için aynı durum söz konusu. Ölüdeniz ile herhangi bir bağlantım yok. İnternette Ölüdeniz kar yağışı ile ilgili hiçbir görsel bulamadım. Ölüdeniz mavi ve yeşil şekli ile güzel, birde beyaz şekli ile kaynaklara geçerdi.
TahminMaltepe
http://www.yamacparasutu.net/menu/menu.asp?syf=32
Linki incelerseniz Ölüdenize kar yağmasının ne kadar zor olduğunu anlarsınız. Kıyıdan sadece 7 km uzaklıkta 1900 m lik ” Babadağ ” bulunuyor. Dağın güneyinde Ölüdeniz ve Akdeniz
Ankaragücü
Aynen. Marmaris – Fethiye – Kaş – Kalkan arasındaki bölgenin kar alması ihtimali Antalya’dan bile düşüktür.
çihiro
Hele ki Güneş’in daha çok ısıttığı şu günlerde.
Spencer
Modellerin öğle güncellemeleri de şu ankine yakın gelirse akşama başlık bekliyorum.
El NiNo
fazla etkili olmayacak marmara’da sanki havada kar görürüz 🙂
Spencer
Sistemin İstanbul için çok bir etkisi olmayacak anlaşılan ama Bursa yine güzel kar alacak gibi, ama benim asıl merak ettiğim sistem Ankara’ya ne kadar etki edecek.
GFS 06Z güncellemesi Ankara’da yağışı biraz daha coşturmuş ama sıcaklık problemi olabilir. Beni temizinden 20 cm kar tatmin eder, daha azına gönlüm razı değil.
vostok
Bir arkadaş, “İstanbul, Anadolu Yakası’nda hala buz halinde kar olan yerler var ve erimediler” dedi.
Acaba ne kadar doğru, herhangi bir arkadaşın bu konuda bir bilgisi var mı veyahut İstanbul’da hala kar olan yer var mı?
Vallahi arkadaşın ifadelerine şaşırdığım için soruyorum, çünkü ben annemleri aradım, Hadımköy gibi yerde bile kar 4-5 gün önce erimiş, hiç kar kalmamış.
BBHakan
Alemdağ, Reşadiye mesire yeri. Halen buzlaşmış kar var.
tankut
çekmeköy-taşdelen’de düne kadar vardı!
Emre
Hava delisi var, dağ delisi var da deprem delisi yok mu? Deprem havaya, dağa da benzemez hurafe içinde kalırız kesin ama olsun 🙂
Blance
Emre Kardeşim, depremdelisi çok 🙂
Prof. Şengör hocamızın da kulaklarını çınlatıyorum bu arada…
Emre
Tabii ki öyle değil 🙂 şöyle bilgisi dahilinde yazılar yazar, geçmiş depremleri değerlendiren, müneccimlik yapmayan bir site olsaydı burası gibi…
Santiago
Aşağıda bir kaç modelin bugünkü 00Z çıktılarının 120 saat sonrası için basınç yerleşim haritaları var.
GFS sadece bugün değil, bir kaç gündür İskandinavya’da derin alçak basınçlar tespit ediyor. Ancak diğer modellere baktığımızda hiç birisi buna benzer bir oluşum öngörmüyor. Hele dün durum daha vahimdi, önündeki sistemi bile yakalayamıyordu GFS.
Hal böyle olunca bu modelin ne AO-NAO‘su, ne diyagramları, ne de 3-4 günden sonrası için verdiği basınç yerleşimleri sağlıklı olmaz.
GFS bu sene tam anlamıyla madara oldu. Zaten benim için birinci sırada değildi, ama artık küme düşmek üzere. NOGAPS ve JMA ile çekişiyor.
Behlül
Bence yine GFS’nin dediği olur sonunda. Kış bitmiştir, soğuklar Mayıs’a kadar devam edebilir.
Bu arada GFS’in değil diğerlerinin dediği olmuş yine 🙂
Behlül
Erdem kışın son ayı Şubat bitti kış da bitti kuzey yarım kürede 🙂 şu an baktığım modeller öyle diyor hocam.. Yalnız şunu fark ettim GEM diğer modellere öncülük ediyor gibi tabii bunu ispat edemem o da şu an mart’ın başında gelmesi gereken sistemi rafa kaldırmış 😦 Yeri gelmişken senin güvenerek takip ettiğin model hangisi?
Santiago
120 saatten sonrası ECMWF, 72-120 saat arası ECMWF-UKMO-GFS modellerinin karşılaştırması, 72 saat ve öncesi içinse GFS ve sınırlı alan modelleri.
Santiago
Pekin İklim Merkezi Mart kapıdan baktıracak kazma kürek yaktıracak diyor.
2-11 Mart arası küresel sıcaklık anomalisi tahmini:
Behlül
Santiago ; Çin mallarının piyasadaki durumunu biliyoruz bu tahminde Çin mallarına benzemesin 🙂 Benim önümüzdeki günler için tahminim iç bölgerin ve karadeniz bölgesi’nin kıyılarda dahil geçen yıl mart sistemi gibi ciddi bir sistem alma olasılığının çok yüksek olduğu hem bu benim sezon başı yaptığım kış tahminine uygun bir final olacak.. Kıyılarda ciddi kar tutulumu için uygun şartların (marmara için) oluşamayacağını düşünüyorum. Şu an sibirya yorgun bir kral gibi kalesine çekildi ve bu mevsimde sibirya olmadan yani yer seviyesi sıcaklıkları birikim için uygun olmadan kıyılar için çok zor.. Mart 1987 çok olağanüstü bir durumdur 100-150 yılda bir olur o yüzden bu bahsi kimse dile getirmesin…
Santiago
Üstteki görüntü 1987 gelecek demiyor zaten 🙂 Sistem var diyor.
Bu durum ECMWF ve GFS’e de yansımış durumda. Rusya ve Finlandiya üzerinden kutup kökenli bir sistem gelebilir. Takipteyiz 🙂
okito
Ben de bunu anlamıyorum…
Tamam 1987 sıra dışı bir oluşumdur kabul, ama neden 100 yılda bir gelir gibi belirli bir zaman aralığına sıkıştırılıyor. 2 yıl üste üste ya da ne bileyim 5 yıl aralıkla yaşanmaması için göremediğim çok kritik bir sebep mi var?
Yok tabii ki… Behlül sanırım sembolik olarak öyle bir şey söyledi, nadir görülür anlamında. – Ozan
Behlül
Okito aslında yorumu yazarken tam da Ozan Hocanın dediği gibi sembolik olarak yazmıştım. Fakat sonra kısa bir araştırma yaptım ve bu şekilde şiddetli kar yağışlarının bu aylarda 80li yıllar ve doksanların başı hariç hiç de kısa süreli periyotlarla bizi etkilemediğini gördüm. Zaten benim söylediklerim kıyılara yakın yerler için geçerli ayrıca şu zamanlarda güneş ışınları daha dik ve daha uzun süre gündüz olduğundan kıyılarda maalesef yeterli soğuma yakalanamıyor.. Bu yüzdendir ki ben bu sisteme bile çok temkinli yaklaşıyorum haa!! Bu kar yağmayacak değil ama birikim tatmin edici olmayacak diyorum.Benim felsefem her zaman şudur güzel birikim için zeminin buz olması şarttır buz varsa kar keyifli ve anlamlıdır buz yoksa yağmurdan farkı yoktur… Benim gibi rakımı sıfır olan bir yerde isen bu sistemler bize tat vermez tat vermesi için çok ciddi soğuma ve özellikle de yer seviyesi sıcaklıklarını sıfır veya altı olması lazım bunlarda maalesef çok nadir zamanlarda görülüyor bunu anlatmak istemiştim…
Dağdelisi Ali Değer Özbakır’ın yazdığı ufacık ve harika Linux skripti ve wget isimli programcık ile şu anda blog sayfalarındaki resim linklerini istediğim dosya isimleri ile rahatlıkla indirebiliyorum. Bir şey yapmanıza gerek kalmadı. Şimdiye kadarki yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Yardım edenlerin yardımları boşa gitmedi kesinlikle.
Cumulonimbus’un dediği gibi eşleme ve güncelleme yapmak yine epey zaman alacak. Neyse artık zaman içinde yapacağız.
gvm
Temmuz/Ağustos/Eylül’ü halletmiştim, Ekim ve Kasım’ın da backup’ını alınca birlikte upload edecektim. Sizin için daha kolay olacaksa şimdi upload edeyim mi?
Ovacık‘la Bitlis‘i bir mitutuyorsun biri il merkezi biri ilçe. Kıyaslanamaz.
??? – Ozan
arda
Biri diğerinden en fazla 100 kişi daha fazladır. Ne alakası var anlamadık.
Mamii
Vay be ne kadar farklıymış haberimiz yok!
hasso
ukmo, ecmwf, gem, nogaps 28’i gibi bir sistem geleceğinde hemfikir, gfs ise tamamen ayrışmış durumda ilk defa bu kadar kısa zaman için bu kadar zıt fikirde olduğunu görüyorum gfs’nin bakalım kim kazanacak..
ALKIM
GFS muhtemelen bu yılın en ağır mağlubiyetini alarak sezonu kapatacak. Görünen sistem de geçen sistemin benzeri. Barı Karadeniz ve iç kesimler yine ağır kar alacak.
Spencer
GFS gerçekten geriden mi takip ediyor ECMWF’yi, anlamadım gitti.
Arkadaşlar resimleri toptan yedeklemenin bir yolunu arıyorum, 1-2 gün içinde bulabilirim, şu an resim yedekleme işi yapan arkadaşlar dursunlar (ama iptal etmesinler)… Haber vereceğim.
Çeşitli programlarla havadelisi.com’un tamamını indirebiliyoruz ama linkli görüntülerin doğal olarak sadece linkleri geliyor html dosyaları içinde. İki gün denedim, pes ettim, umarım bir yol vardır 🙂 Linkleri de Firefox eklentileriyle tek seferde indirmek tabiki mümkün ama indirilen görselleri buraya yüklerken yorumlarla eşleştirme yapmak gerekeceği için zaman ve emek açısında bir şey değişmeyecek.
Mamii
Kozmik fırtınanın rüzgarları saatte 32 milyon kilometreye ulaşıyormuş.
Yazının içindeki ana grafikte, özellikle kuzey kıyılarımızdaki istasyonlarda tarihsel olarak 29 Şubat’ta ciddi bir soğumanın gerçekleştiğini görüyoruz. 29 Şubat da bildiğiniz gibi sadece artık yıllarda olur, artık yıllar 4 yılda birdir, 2012 de bir artık yıldır. Bu istastistiki gözlem bu sene Şubat sonu Mart başının illa ki soğuk geçeceği anlamına gelmez – ki mesela yazıdaki analize dahil olmayan 2008’e baktım, soğuk dalgası yok Şubat sonunda.
Ama yine de ilginç.
El NiNo
GFS yağışa boğmuş. Bakalım ne olacak
Paradigm Shift
13 Ocak 2002 İstanbul’da kar yağışı uydu görüntüsü.
12-13-14 Ocak 2002 tarihlerinde İstanbul’da kar yağışı gözükmüyor, ama görüntü güzel 🙂
Paradigm Shift
Doğru söylüyorsunuz. Şöyle diyor: Moderate-resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) true-color image, produced from data collected on January 13, 2002. (Bir hafta öncesindeki yağışların etkisinde kalıp nasıl uydurmuşsam artık!) 🙂
Avni KÜÇÜKAY
Tuna Nehrinde, yaklaşık bir metreyi bulan dev buz parçaları sıcaklıkların geçmiş günlere göre biraz yükselmesinden dolayı çözülmeye başladığı artık görsel medyada sık sık yer almaya başladı.Acaba 1954 kışındaki deniz akıntısı ile günümüzdeki deniz akıntısı aynı mı? Ayrıca buzların bir şekilde boğazlara dayandığını düşünelim.sonuçları ne olur? Ne dersiniz? Teşke aramızda bir de deniz delisi bir arkadaşımız olsa…..
Ankaragücü
Ana akıntılar kolayca değişmez. Mevsimsel olarak farklılık gösterse de, Karadeniz, Akdeniz ve Ege’den yaklaşık 5 cm daha yüksektir. Bu nedenle yüzey akıntısı Tuna üzerinden Boğazlara gelecektir. Ancak şu anda sıcaklık değerleri yüksek olduğundan erimeden bize ulaşması mümkün değildir.
5 cm fark için bir referansa link verir misiniz, bulamadım. Teşekkürler. – Ozan
Ankaragücü
“Seviye farkı akıntı” olarak google da hemen bulabilirsiniz. Debisi çok yüksek büyük nehirler ile beslenen Karadeniz üstelik buharlaşma da çok az olduğundan hemen her mevsimde seviye olarak boğazlarla bağlandığı Marmara, Ege ve Akdeniz’den yüksektir. Bu nedenle “üst akıntı” sürekli boğazlardan aşağı (güneye doğru) akar. Kimi kaynaklar seviye farkının 20 cm üzerinde olduğunu söylemektedir. Gel – git ve benzeri etkiler dışında yalnızca nehir debileri sayesinde oluşan farktan bahsediyorum.; http://yildiz.academia.edu/BernaAyat/Papers/753858/ISTANBUL_BOGAZI_SU_SEVIYESI_DEGISIMLERININ_MODELLENMESI
faseay
Başlıksız yağış. Bunun için başlık açılmamıştı burada paylaşmak zorunda kaldım:) Muhtemelen kar yağıyordur ne ballı bölge yahu. Modellerde ve Mgm nin sitesinde de herhangi bir uyarı yok
Tahminim, diğer şehirlerin de bazılarının uydurulmuş olduğudur. (Örneğin, La Paz Bolivya’nın bir kenti, ama orada da gözüküyor. Ayrıca aynı şehrin adı farklı 2 noktada kullanılmış olanlar da mevcut.)
😀 Çok iyi ya.
Ben hiç şaşırmıyorum…
Bunları hazırlayan adamlara La Paz nerde desen haritada yerini gösteremez, adım kadar eminim, ama bu Meksika’da da bir La Paz olduğu gerçeğini değiştirmiyor 😀
Avni KÜÇÜKAY
En büyük fark Bolivya’nın başkenti La Paz’ın rakımının 3600m, oluşu. Nerdeyse Erciyes Dağı kadar.Aklıma bir kaç sene evvel Arjantin milli takımının rakım yüksekliği nedeniyle Bolivya’ya La Paz kentinde yenilmesi geldi.İş doğa olayına gelince Messi falan dinlemiyor.Bu da benim ufak bir tespitim.
carcass
Meksika’daki La Paz’ı da öğrenmiş olduk böylece 🙂 Gerçekten de bilmiyordum…
O şehirler arasında doğru illa ki vardır, öyle de olmalıdır zaten. Ama genel olarak çok özensiz buldum haritayı. Dikkatimi çekti.
Neyi özenle yapmışlar ki allasen…Orda çalışanların çoğunun hasbelkader o pozisyonlara gelmiş insanlar olduğunu düşünüyorum, orda çalışmakta olup da bu işe gönül verenler müstesna. Benim ilkokuldayken çizdiğim haritalar daha güzel MGM’nin haritalarından.
İspanyolların zamanında sömürdüğü coğrafyalarda aynı isme sahip onlarca yerleşim var. Gerçi sadece oralarda değil, Dünya’nın her yerinde mümkün aynı isme sahip yerleşim yerlerinin olması ama İspanyollar yer adı türetmede diğer halklardan daha tembel sanırım 🙂 Mesela “Santiago” adında da o kadar çok yerleşim yeri var ki;
gvm
Wikipedia’ya göre Syowa, Haikou, Vlore, Sorkjosen, Passo, Biskra gibi yerleşim yerleri ya yok ya da haritada gösterilenden alakasız bir yerde. Örneğin Haikou haritada 3 yerin birden adı bu arada) Çin’de bir şehir, Biskra Cezayir’de, Sorkjosen ise Norveç’te. Meksika’nın en büyük yerleşim yerleri Mexico City, Guadalajara, Monterrey falan ise haritada yok.
La Paz /Meksika hava durumunu sürekli takip ettiğim şehirler arasında yer alır. La Paz’in ilgimi çeken yönü, Baja yarımadasının güneyindeki en büyük şehir ve ABD ve Meksika’nın batı kıyılarındaki yazların pasifikteki soğuk su akıntısı nedeniyle oldukça serin geçtiği diğer şehirlerin aksine bu şehirde yazlar da gayet sıcak geçiyor ( Temmuz ayı max. sıcaklık ortalaması 36.5 C ) Bir de çok az yağış alıyor ( Yılda 182 mm). Meksikanın Pasifik kıyısında, titremeden denize girebileceğiniz yegane şehir.
DMİ bu sefer Merzifon’un reklamını yapıyor 😀 Bu arada üşenmedim hepsine baktım, kırmızıyla işaretlenmiş yerler uydurma. Gökhan Abur’a Kırklareli’yle Kırşehir’i karıştırdı diye coğrafyadan kalır diyorduk, bu haritayı tasarlayanlara ne diyeceğiz?
Yer isimlerinin yerleri karıştıysa buna belki “uydurma” denmez, ama büyük bir özensizliğin olduğu açık. Ben e-posta attıktan sonra yanlış olan klimatolojik analizi değiştirmişlerdi. E-posta atmalıyız.
welbane
Bana kalırsa bu harita bir istihbarat kuruluşunun gizli haberleşme için kullandığı bir platform. Daha mantıklı bir açıklama bulamadım…
Duayen Gökhan Hoca’nın 70 yaşında Kırıkkale ile Kırklareli’nin isimlerini karıştırması yine anlaşılabilir de, senin Kırıkkale yerine Kırşehir demen pek daha bir ilginç bence…
Kırklareli’yi pekala Kırşehir yerine de söylemiş olabilir, nereyi kastettiğini bilemeyeceğimiz için gvm’ye “sen karıştırdın” demek bilmiyorum ne kadar doğru…
Bir de şu Gökhan Abur’un “duayen”liği nereden geliyor, ben onu hiç anlayamadım. Adam yıllarca meteoroloji ile ilişkisini kesip şarkıcılık yapmış. Şimdi TV’de hava durumu sunduğu için “duayen” deniliyor. Garip.
Blance
Ozan Bey, yaş itibariyle geliyor.. Siz de o yaşlara gelip, meteorolojiyle aktif olarak ilgilenmeye devam ederseniz, o tabiri daha bir hakedersiniz mutlaka.. 1950’lerin, 60’ların toplumsal, ekonomik ve bilimsel ortam ve şartları ; imkanları ve teknolojik durumu ile şimdileri karşılaştırırken objektif de olmak gerekli tabii. Bu arada Kırklareli ile Kırıkkale’nin karıştırılması yeni bir şey değildir; harflere bakıp anlayabilirsiniz.. Sevgiler..
Yaşlılığında TV’ye çıkabilen tüm meteorologlara duayen denir. Anladım 🙂 İçi dolu bir şey söyleseniz “haa evet” diyeceğim de… Bir şey söylemiyorsunuz. Nedir bu Gökhan Abur’u duayen yapan? Müthiş tahminleri mi? Halka meteoroloji öğretmesi mi? Keşifleri mi? Nedir? Yoksa sadece TV’de gözükmesi mi? TV’de gözükmeyi değerli sayıyorsak, bunun kriteri acaba meteorolojiyi çok iyi bilmek midir?
Bu arada, bana gün gelir de “duayen” filan denirse (geniş halk kitleleri tarafından), bir şeyleri yanlış yaptığımı anlarım. Kimlere “üstat” dendiğini görüyoruz. Aslında tam da bu sebeple “neden duayen diyorsunuz?” diye sormam anlamsızlaşıyor. – Ozan
Blance
Ozan Bey ben içi dolu birşey söylüyorum da, siz önyargıdan dolayı kendinizi şartlandırdığınız için göremiyorsunuz.. Gökhan Hoca’nın bana göre takdire değer oluşu, sizin 2000’li yılların imkanları ve teknlojisi bağlamında gönül verdiğiniz Meteoroloji bilimine 2.Dünya Savaşı sonrası ve İhtilaller öncesi Türkiye’sinde gönül vermesidir.. Olayları ve olguları dönemsel şartlarında değerlendirmek objektiflik olacaktır. Bunun aksi, bu tartışmayı sabaha kadar uzatmanın dışında bir amaca hizmet etmez. Gökhan Hoca’nın takdire şayan ikinci niteliğiyse bu yaşta hala aktif olarak bu bilimle uğraşmasıdır. Bu mesleğe sizin bahsinizde geçtiği gibi neden bazı dönemlerde yoğunlaşamadığı doğrultusunda, kendisini bizzat tanıma ve şartlarını bilme imkanımız olmadığı için ne sizin eleştiriniz; ne benim desteğim havada kalacaktır. Ancak bu yaşta birşeylerle uğraşmasının takdire değerliğini ortadan kaldırmayacaktır. Sizin eleştirilerinize layık olan onca kişi varken, Gökhan Hoca’ya yöneltilen bana göre de haksızlık olacaktır.
TV’de program yapmak hata olmamalıdır, programları dolduramamak hata olmalıdır. Gün gelir de, size verilen duayen sıfatını kabul etmemeniz de bu ülkenin bireylerinin bilimsel açıdan yetersizliği ve bilgisizliğiyle alakalı birşeydir. Sözlerim bunlardan ibarettir.
Önünüzdeki uzun akademik hayatınızda bahsini ettiğiniz keşifler ve halkı verilmesi gereken doğru brief’leri gerçekleştirmeniz dileğiyle, sevgiyle kalın.
Ayrıca kimlere üstat denildiği konusundaki sözlerinize katılmakla beraber; benim kimlere üstat dediğimi bilmediğinizi de hatırlatmak isterim.:)
Söylediğim şeyleri anlayamamış olmanız çok üzücü. Bir de ben önyargılı oldum. Hala daha Gökhan Abur’un neden duayen sayılması gerektiği ile ilgili dişe dokunur bir şey söyleyebilmiş değilsiniz beyefendi. Bakın “duayen” diyorsunuz, “iyi meteorolog, iyi sunucu” demiyorsunuz. Kendiniz itiraf etmişsiniz, “desteğiniz havada kalıyor.” “Duayen” lafı filan ne ucuz yahu. – Ozan
Blance
Dilerseniz mesajımı yayınlayabilme özgüvenini gösterin de, konuyu herkesin takdirine bırakalım.. Söylediklerimde ya da sizin söyleyemediklerinizde dişe dokunur bir şeyler var mı, diğerleri kara versin.. Ya da blog benim, deyip, oyuncaklarınızı toplayıp, Türkiye’deki mevcut demokrasi anlayışına yaraşır bir demokrasi anlayışıyla yayınlamayın, siz bilirsiniz… Ama benim gözümde bu zamana kadar bu blogdaki bilimselllik ve nesnellik bağlamındaki puanınızı, seviyeli bir tartışmayı bile sansürleyerek kaybetmiş olacaksınız…Ayrıca bakın, o itirafımın yanında sizin de üstünüze alınmanız gereken bir cümle vardı… Hoşçakalın.
Yahu neyin özgüvenini gösteremeyecekmişim? Onayla’ya basmayı unuttum be! Ne meraklısınız bir neden diye bile sormadan sansürcü ilan etmeye! Siz kafanıza göre herkese “duayen” deyin, belki bu şekilde demokrasi anlayışını değiştirirsiniz. “DEK”i açıklamanın bile benim gibi tıfıl bir akademisyene kaldığı, hatta ayrıntılarını ortaya dökmenin Bilkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisi tarafından yapıldığı ülkede meteoroloji konusunda hiçkimse “duayen” değildir. “Duayen” kimseler gerçekten bulunsaydı hepimiz onlardan feyz alıyor olurduk, ama öyle olmuyor. Bir kimseye ya da şeye değerinin çok üzerinde sıfatlar yakıştırmak geriliği derinleştirmekten başka hiçbir işe yaramaz. – Ozan
Blance
Görüşlerimiz bu konuda farklı olsa da, medeniliğiniz takdire ve saygıya değer. Üslubunuzu bozmamanız ve kibarlığınız için de ayrıca teşekkür ederim. Varsın, tabirler karşılığını bulmasın…Hoşçakalın..
Murat Duman
Benim için kar yağması için dua eden her meteorolog “duayen”dir 🙂
Santiago
Ben cevaplayayım, Gökhan Abur’un duayenliği mevsimlik tahminlerde şu ana kadar hiçbir başarısı olmayan IRI’yi baş tacı yapan zihniyetin eseridir.
Bravo çok iyi bulmuşsun. Gayet güzel bir çalışmaya benziyor. – Ozan
ALKIM
Yalnız şöyle bir durum var: “Bu bölgedeki kar yağışlarının Kuzey Atlantik Salınımı’ndan çok fazla etkilenmediği sonucuna ulaştım.” Kalan kısma göz gezdirmekle yetindim.
Üniversiteye gelene kadar Tatvan’da yaşamış bir arkadaşım var sınıfta. Geçen haftalarda Tatvan’a gitmiş ailesini görmeye. Adam boyu kar varmış. Söylediğine göre uzun yıllar sonra (5-6 yıl) ilk kez eskiden olduğu gibi, normalde olduğu gibi çok kar varmış Tatvan’da.
kar aşığı orçun
Dün Kartepe’deydim. Zirvenin iki üç km aşağısında Kuzuyaylası taraflarında düzeltilmemiş bölgelerde hiç zorlamadan karnıma kadar kara girdim. 295 cm’i bilmem ama benim dolaştığım ve insanların piknik yaptığı alanlarda rahat 2-2.50 metre kar vardı. Güneşli bir hava eksi 7 dereceydi garip ama sanki az önce dolaştığım Erenköy sahilinden daha az üşüdüm…
Aşağıda bazı kişiler güneşin artık daha dik vurduğunu söylüyor ancak bence bu tarihler soğuk için en elverişli tarihlerdir. Çünkü denizler soğumuş ve bu bizi çok ilgilendiriyor.
Paradigm Shift
Sadece AO ve NAO’ya bakarak gelecek günler ile ilgili hava tahmini yapan bir sürü insan var. Bu kadar sığ ve basit olmamalı bence bu iş.
Spencer
Hocam ben totem yapıyorum, güneş dik vuracak, cemre düştü, ısı adası etkisi, küresel ısınma vs. aklımda ne kadar kötü senaryo varsa yazdım, totem niyetine. 🙂
Bu arada GFS gittikçe coşuyor:
GFS 00Z İstanbul:
GFS 00Z Ankara:
Paradigm Shift
Havanın yeteri kadar ısınması için önce karaların ısınması gerekmiyor mu? Gerçi bir sürü etken var ama kabaca atmosfer zaten yerden yansıyan güneş ışınları ile ısınmıyor mu? Bu duruma göre “cemre düştü havalar ısındı” diyebilmemiz için (aslında olmayan) “cemre”nin ilk önce karaya düşmesi daha mantıklı olmaz mı? Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin. Sadece fikir yürüttüm.
Katılıyorum – Ozan
gvm
Yanlışım varsa düzeltin, ama ben ne görüyorsam herkes aynı şeyi görüyor. Pek yorumlanacak bir tarafı yok bunun. O diyagrama göre 25’inde ve 27’sinde iki zayıf dalga var, ondan sonra ise ne olacağı meçhul. Bu kadar uzun bir süre varken Mart başına tahmin yapılamaz zaten. ECMWF ve GFS güncellemelerini takip edeceğiz.
Bu meselelerde en çok anlaştığım gvm sanırım. – Ozan
Batu71
GFS, 3 Mart’dan itibaren bir güzellik yapmış. Ama uzun vadeli bir tahmin. Yine de son umut.
Bu arada imgur’a bugün resim yüklenemiyor. (Eğer sistem gelirse, benim de naçizane bir isim önerim olacak: ‘SON TANGO’)
Arkadaşlar ben de bir kar delisi olarak bırakalım artık bahar gelsin diyorum.. (Toteme falan gerek yok :))
Bu kışın faturası hem kişisel olarak bana hem de tüm ülkeye çok ağır oldu. En basitinden her ay 250 TL civarı doğal gaz faturası ödedik 🙂 Bu sene kar anlamında çok güzel bir kış yaşadık ama abartmasını da istemiyorum açıkçası.
Gözümüz doydu ama cebimiz boşaldı 🙂 Haklısınız. Ben de muzdaripim bu şişkin doğalgaz faturalarından.
hergünkaryagsın
Doğru söylüyorsunuz da en azından sizler verdiğiniz paranın karşılığını görsel olarak almışsınız. Biz Samsun’da hep cepten yedik. Görünen o ki uzun bir süre daha doğalgaz şirktelerine çalışacağız burada.
Ankaragücü
Kardeşim aradaki farkı ben kendim ödeyeyim ama yeter ki şikayet etmeyin. 🙂 Bırakın yağsın kar yağabildiği kadar.. Yapsın soğuk, soğukluğunu yapabildiği kadar. 🙂
El NiNo
Biraz uğraştım ve İllerin Mart ayı düşük sıcaklık rekorunun tarihlerini dilsiz haritaya işledim. Bunu yaparken Mart başında düşük sıcaklık görme umudum arttı. 2 yıl arayla iki farklı efsane sistem gelmesi bu yılda olabilir demektir.
Doğu Karadeniz sahil illerinin neredeyse tamamında nisan düşük sıcaklık rekoru 04-05 nisana ait 🙂
M.A.T(Liman)
4 Nisan 2004’te 10 cm kar yağdı Trabzon/Akçaabat’a.
genc akın
O sabah açık öğretim sınavım vardı. Malum tarih 4 Nisan bahar geldi edasıyla hava durumunu fazla takip etmiyorum. Sabah uyanıp dışarı baktığımda adeta şok oldum. En az 15 cm kar vardı ve bora şeklinde yağmaya devam ediyordu. Kar cıvık bile değildi. Sınavda kar yağışını izlemekten soru bile çözememiştim. Gece ayaz oldu ve sahil illerinin neredeyse tamamında Nisan düşük sıcaklık rekorları gerçekleşti.
mehmet ulu
Fındığın yandığı sene değil mi? Fotoğraf da Andoz Kalesi’nden çekilmiş 🙂
El NiNo
totem yapmaya başlayalım bence 🙂
Spencer
O yeşil 850 hPa sıcaklık çıktısı -20’ye de inse, yağış 50 mm’ye de çıksa bu sistemden iş çıkmaz. Güneş artık daha dik açı yapıyor, böyle soğukların gelmesine imkan yok. Hem zaten ilk cemre de yarın düşecek, kar yağsa da tutmaz.
Söylediklerinizden ötürü kar ve soğuk ihtimali azalıyor olsa da, Mart 1987’yi unutmamak lazım. Gerçi GFS diyagramlarında doğru dürüst bir sinyal yok. – Ozan
faseay
Ozan bey sizin yorumu okumadan önce aynı cevabı ben yazacaktım.Yine burada 10 gün önce 1987 kışının model çıktılarını yayınlamıştım.Mart 4-19 arası 15 gün soluksuz kış,neden olmasın? Ama hazır şu bir haftalık arayı da yakalamışken evimin dışını mantolama yaptırıyordum iyi geldi ustalara da elinizi çabuk tutun hafta sonu bu işi bitirin dedim 🙂
Spencer
25 sene önce Türkiye’de ne bu kadar sanayi, ne de bu kadar araba vardı. Özellikle İstanbul gibi büyükşehirlerde ısı adası etkisi minimumdu. Hele hele sera gazları etkisiyle oluşan küresel ısınmayı da hesaba katarsak, Mart ayında 30-40 cm kar görme olasılığımız kaça iner hesaplayın.
Forever totem…
Ben Mart 1987 gibi ekstrem durumlarda ısı adasının etkisinin fazla olacağını düşünmüyorum. Tabii bunu test etmemiz zor, aynı şekilde bir sistemin gelmesi lazım. – Ozan
El NiNo
05.04.2004 🙂 o kadar geriye gitmeyin.
Spencer
Bu arada Ozan bey, fikrim ve isteğim Mart 1987’lerin tekrar olabileceği yönünde, tamamen totem maksatlı kötümser konuşuyorum, haberiniz olsun. 🙂
Paradigm Shift
1987’de ortaokula gidiyordum. Dün gibi hatırlıyorum. Kar yağarken zaman zaman gök gürlüyordu ve etraftaki insanlar muhtemelen o güne kadar o kadar yoğun ve gök gürültülü kar yağışı görmediğinden, şimşek çaktığında korku dolu gözlerle bismillah, bismillah deyip duruyorlardı 🙂 şimşek çaktıktan biraz sonra kar yağışı daha da artıyordu. Yaklaşık 4 metre yüksekliğinde kardan adam yapmıştık. Yanına da kardan ev. O kadar çok kar vardı ki etrafta, bir kaç kişi el arabasıyla sürekli kar taşıyordu. 🙂 Ama ekmek falan bulmak zor oluyordu. O günleri yaşadığım için şanslıyım.
Hemen yandaki suggestion’da, ilk sırasında da 1929 kışı var.
Ocak başından itibaren 27 Mart 1929 tarihine kadar gelen vurmuş, giden vurmuş.
Salyalarım aktı izlerken 🙂
Resimler konusunda, Cumulonimbus ve Onur’a çok teşekkürler!
Artık omploader’e filan güvenemeyeceğimize göre öncelikle eski belgeleri sonsuza dek kurtarmak için şöyle yapacağız: Tüm eski belgeleri blogun kendi veritabanına yani wordpress.com’a yükleyeceğiz. Oradan asla silinmez.
Bunun için ilk etapta sizden ricam (tabii gönüllü bazda), kendi seçeceğiniz başlıktaki tüm resimlerin LİNKLERİNİ ve resimlerin içinde bulunduğu yorumların linklerini, her satırda bir yorum ya da resim adresi olmak üzere bir text dosyasına kopyalamanız. ŞU ANDA SORUNSUZ BİÇİMDE GÖRÜNTÜLENEBİLEN resimleri de dahil edin (ama benim yüklediğim ve zaten files.wordpress.com’da bulunanlara gerek yok!) Örnek (linklere tıklayınca ne demek istediğimi anlayacaksınız):
Bunun gibi. Eğer “ompldr”ı “omploader” ile değiştirebilirseniz çok daha makbule geçer tabii, işimiz kolaylaşır. Resim linkleri firefox’ta resmin (ya da resim gözükmüyorsa resmin yerine gözüken harf ya da rakamların) üzerine gelinip sağ tıklayınca beliren “copy link location”a basınca kopyalanıyor, kopyaladığınız linki text dosyasına yapıştırıyorsunuz. Yorum linklerini de yorumun altındaki tarihe sağ tıklayarak kopyalayabilirsiniz. Bu text dosyasını bana gönderin, ben ve öteki editörler (ihtiyaca göre editör sayısını arttırabilirim) resimleri download edip wordpress.com’a yükleyeceğiz. Eğer resimleri kendi bilgisayarınıza da yüklerseniz ekstra bir yedekleme olur ki bu harika olur.
Bu yorumun altına yorum yazıp “şu başlığı aldım, tamam” diyerek işe hemen başlayabilirsiniz. “Şu başlığı aldım” yorumunuz onaylanmadan işe başlamayın ki başkasıyla çakışma olmasın!
Gönüllülere şimdiden çok çok teşekkür ediyorum. Burayı seviyorsanız lütfen gönüllü olun, herkes birbirine bırakmasın. Ompldr devrinden önceki eski başlıklara da bakın lütfen, halen ölmemiş bir sürü link olabilir (umarım).
Şu anda wordpress.com üzerinde 2 GB kadar bir yerimiz bulunuyor, eğer bu yetmezse bir çare düşünelim. WordPress 10 GB ek yer için 99 dolar istiyor. Gerçi 50 kişi olsak adam başı 2 dolar veririz herhalde.
“Ocak, Şubat, Mart, Nisan, Mayıs, Haziran 2010” arşivlerindeki tüm başlıklar benim. Az yorumlu başlıkların çoğu. Üstesinden gelirim hemen. Benim anlamadığım bir nokta. Bundan sonra yüklenecek resimler ne olacak? Onlar içinde belirili aralıklarla yedekleme mi yapacağız?
okito
Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim Kasım, Aralık ile 2010’u ben tamamlarım.
Hızlıca halledebilir isem şayet 2011’den alınmayan başlıklarla devam ederim.
gvm
Hocam, bu işe ilk gönüllü olanlara e-mail da atmışsınız, yeni gördüm, kusura bakmayın. Yardım etmek istiyorum. Bu Aralık ayında açılan 6 makaleyi bana bırakın. Fotoğrafları bilgisayarıma da kaydedeceğim. Sadece makaledeki değil, yorumlardaki fotoğrafları da yedekleyeceğiz bu arada, değil mi?
Sevgili hava delileri, hep eleştirdiğim ve pençesine düşmemeye çalıştığım, milli özelliklerimizden biri olan ihmalkarlığın en güzide örneklerinden birini kendim sergileyerek ompldr.org adlı resim yükleme sitesine çok fazla güvendim(k). Site buhar oldu ve bir sürü hatırayı / belgeyi yitirdik. Çok yazık oldu. White Fox’un blogu için de aynı şey geçerli. Durum ümitsiz görünüyor. Bundan sonrası için işi sıkı tutacağız, ayrı dava. Ama eğer kaybedilenleri geri getirmenin herhangi bir yolunu biliyor ya da düşünebiliyorsanız lütfen haberim olsun. Teşekkürler şimdiden.
İyi haberlerim var. Omploader eski alan adı olan omploader.org ‘a dönmüş. Yani alan adlarını “omploader.org” olarak değiştirince bağlantılar çalışıyor. Bul – değiştirin gücüne inanıyorum 🙂 http://ompldr.org/vY24xZA http://omploader.org/vY24xZA
Harbiden çalışıyor haaa!!! İlaç gibi geldi bu! Ben blogda bütün olay incelemerini yayından kaldırmak zorunda kalmıştım! Şimdi hızla yorum ve başlıkları onarıp yayına sokuyorum.
Ozan bu blogda da önemli yorumları onarmak lazım…
El NiNo
Nasıl gireceğiz yani ?
http://omploader.org/ burayı dene, eski resimlerdeki adresi de değiştirerek. – White Fox
Onur
Dün gece site sahibine attığım mailde aynı öneriyi aldım. 🙂
Ben kendi blogumdaki bütün başlıkları ve yorumları 1 saatlik çalışma sonucu onardım.
Ozan Hoca, başlıklara göre görev dağılımı yaparsak buradaki yorumlarıda onarabiliriz.
ozan DENİZ ETKİSİ
Canın sağolsun .Canımız sağolsun. Sağlık olsun ne resimler ne videolar yükleriz daha. Ne yapalım. Yükleyenlere değilde yüklenenlere olsun olan.
White Fox …Hocam sen en iyisi bizim buraya gel o fanteziyi burada gerçekleştirelim 🙂
Hüseyin gazi dağının zirvelerinden bırakırız kendimizi 🙂
http://omploader.org/vY3ZieQ
Freemeteo tahminleri bizi hiç ilgilendirmez.
Freemeteo böyle dedi freemeteo şöyle gösterdi… Böyle şeyler hiç paylaşmayın bence… Freemeteo GFS çıktısıdır, hem de onu geriden takip ediyor…
Doğru diyorsun ben sadece sizin fanteziniz hakkında bir öneride bulundum freemeteo nun görsel verilerini kullanarak bir tahminde bulunmadım…
GFS 38.8 MM yağış öngörmüş evimin önüne. 😀 Bu arada teşekkürler White Fox. 🙂
http://omploader.org/vY3ZiaA
Freemeteo’nun son akşam güncellemesi 2 günde 32 cm kar tahmini sunuyor Ankara için ..:D Fazla heyecan yapmak istemiyorum ama buna benzer tablo geçen sene 8-9 Mart’ta olmuştu sanki ..İnşallah bozulmaz..
Freemeteo Ankara’yı Salı günü ilk saatlerden itibaren kara gömüyor.
(Bir de bir soru, diğer yabancı hava siteleri gibi Freemeteo’da Esenboğa’ya göre yapıyor tahmini ve sıcaklıkları oradan alıyor. Şöyle Ankara çukurunu kaale alan MGM’den başka bir kaynak var mı?)
Gfs son çıktısı Ankara için 35 mm kar yağışı veriyor ki yeterince soğukla örtüşürse veya yüksek kesimlerinde 50 cm ve üzeri kar yağışı demek.. Adeta yeni bir 8-9 Mart 2011 vakası olabileceğinin sinyalleri veriliyor. Olur mu peki? Bu kış geneline baktığımızda kardan yana bir sıkıntı olmadı. Oldukça soğuk hava ciddi bir alçak basınç eşliğinde giriş yapıyor. Üst seviyelerde daha gik gelen güneş açısı daha fazla yağış demek. Neden olmasın diyor kutumuzun açılmasını istiyoruz.
MGM güneşli dediği Salı günü için kara dönüş yapmış.
Arkadaşlarla bu durum gerçek olursa salı gecesi deniz botunu şişirip okulun nizamiyesine kadar yokuş aşağı kayacağız Bilkent’te! 😀
Kar topu savaşıymış kar adammış uğraşmayız öyle şeylerle fantezi peşindeyiz!
Not: Bilkent’te çimlik alanlarda bugün bile 8-11 cm civarı buz-kar vardı.
Pazartesi ve Sali Ankaradayim.Umarim Sali aksami ucak iptal olmaz,kari severim ama sali aksami donmem lazim.White Fox yagisa el atsan diyorum:)
Diyagramlar da el birliği yapmış, Ozan hocam başlığı hak eden bir sistem gibi. Yahu yaşadık yine Ankaralılar :D. Her martta bir piyango kesin vuruyor 😀
Başlık yarın… – Ozan
Freemeteo Ankara’nın bin yerinden tahmin verebiliyor, seçmesi serbest. Ayrıca GFS Etimesgut için de çıktı üretiyor; http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=LTAD/
Teşekkürler, şimdi karşılaştırmak için Etimesgut’a baktım. Esenboğa’yla aynı current sıcaklığı vermiş (-5), fakat MGM Etimesgut için 0 derece vermiş. Büyük ihtimalle Freemeteo Esenboğa’daki ölçümü genele yayıyor (Ankara’yı seçince Esanboğa ölçümünü veriyor zaten).
Fakat 7 day meteogram’a baktığımda farklılık gördüm. Onu Etimesgut’a göre yapmış olabilir.
Şimdi farkettim şimdiki durum için “Station reporting ESENBOGA at 42.19 Km from Etimesgut. Elevation: 949m” notunu düşmüşler. Yani Esenboğa’yı çevreye de veriyorlar.
Boşverin Freemeteo’yu, Meteostar’ı falan, burdan koordinat girerek direkt GFS sonuçlarına ulaşın…hem daha hızlı
http://skewtmaster.com/2011/07/01/arl-cok-isinize-yarayabilecek-hava-kaynak-laboratuvari/
İstanbul’da hala erimeyen kar var 🙂 1 Şubat’ta yagan yogun kardan kucuk bir kardan adam yaptim ve derin dondurucuma koydum.. Dolabimi actigimda bana tebessum ediyor.. saka degil gercek..
🙂 Konya’da da yaklaşık 40 gündür kar var yerde. Böylesini daha önce yaşamadım.
Üç günden beri arşiv hazırlıyorum.Esasen bu arşivin sonu yok.Ömrüm tükenene kadar ya da bıkana kadar devam ettirmeyi düşünüyorum. Şöyleki günün belirli saatlerinde MGM’nin Samsun için 5 günlük tahmin kısmına girip,sayfayı kopyalayarak bir klasörde saklıyorum. Böylelikle hem Samsun için o günkü sıcaklık vesair verileri saklıyorum hem de MGM’nin tahminlerindeki tutarlılığı/tutarsızlığı ölçüyorum. Ayrıca biraz da noltalji olur diyorum. Düşünsenize yıllar sonra sizin için önemli olan bir gündeki hava verilerini göreceksiziniz. Mesala bugün yeğenim doğdu ve doğduğu saattaki hava durumunu kopyaladım. Onun için acaba doğduğumda hava nasıldı sorusu olmayacak.
Çok zahmetli bir iş 🙂
Sistem yine marmara merkezli olacak gibi duruyor. Anlaşılan biz Samsun’da yine avucumuzu yalayacağız gibi geliyor bana. Bu arada diyagramlarda kontrol çizgisi ne anlama geliyor. Zira Samsun için kontrol çizgisi ayın 27 sinden sonra uzun dönem yerlerde sürünüyor.
https://havadelisi.com/2011/01/08/gfs-diyagrami/ – Ozan
Ozan hocam, SKİRON modeli internet sitesine göre ANKARA için 27-28 Şubat aralığında yaklaşık 17 mm kar yağışı öngörülüyor. Sizin fikriniz nedir?
Evet Ankara’da çok kar yağacak. – Ozan
Teşekkür ederim hocam.
Sistem güzelleşiyor mu ne 🙂
Acaba içip içip mi baksak şu sistemlere? Kafa güzelken her sistem, her güncelleme güzel gelir nasıl olsa. Dert yok tasa yok. Kötü sistem yoktur az votka vardır. 😀
Sistem bozulmadan gelirse, 29 Şubat’ta Ölüdeniz’de örtü oluşabilir. Ben Ölüdeniz’i hiç beyaz görmedim. Çok heyecan verici sistem.
Ölüdeniz? Neden? – Ozan
Ülkemizin en güzel ve en ünlü beldelerinden bir tanesi Ölüdeniz.
Dijital fotoğraf makinesi icat edildikten sonra Türkiye’nin güney sahilleri henüz beyaz örtü ile çekilmedi. Aslında bir çok yeri için aynı durum söz konusu. Ölüdeniz ile herhangi bir bağlantım yok. İnternette Ölüdeniz kar yağışı ile ilgili hiçbir görsel bulamadım. Ölüdeniz mavi ve yeşil şekli ile güzel, birde beyaz şekli ile kaynaklara geçerdi.
http://www.yamacparasutu.net/menu/menu.asp?syf=32
Linki incelerseniz Ölüdenize kar yağmasının ne kadar zor olduğunu anlarsınız. Kıyıdan sadece 7 km uzaklıkta 1900 m lik ” Babadağ ” bulunuyor. Dağın güneyinde Ölüdeniz ve Akdeniz
Aynen. Marmaris – Fethiye – Kaş – Kalkan arasındaki bölgenin kar alması ihtimali Antalya’dan bile düşüktür.
Hele ki Güneş’in daha çok ısıttığı şu günlerde.
Modellerin öğle güncellemeleri de şu ankine yakın gelirse akşama başlık bekliyorum.
fazla etkili olmayacak marmara’da sanki havada kar görürüz 🙂
Sistemin İstanbul için çok bir etkisi olmayacak anlaşılan ama Bursa yine güzel kar alacak gibi, ama benim asıl merak ettiğim sistem Ankara’ya ne kadar etki edecek.
GFS 06Z güncellemesi Ankara’da yağışı biraz daha coşturmuş ama sıcaklık problemi olabilir. Beni temizinden 20 cm kar tatmin eder, daha azına gönlüm razı değil.
Bir arkadaş, “İstanbul, Anadolu Yakası’nda hala buz halinde kar olan yerler var ve erimediler” dedi.
Acaba ne kadar doğru, herhangi bir arkadaşın bu konuda bir bilgisi var mı veyahut İstanbul’da hala kar olan yer var mı?
Vallahi arkadaşın ifadelerine şaşırdığım için soruyorum, çünkü ben annemleri aradım, Hadımköy gibi yerde bile kar 4-5 gün önce erimiş, hiç kar kalmamış.
Alemdağ, Reşadiye mesire yeri. Halen buzlaşmış kar var.
çekmeköy-taşdelen’de düne kadar vardı!
Hava delisi var, dağ delisi var da deprem delisi yok mu? Deprem havaya, dağa da benzemez hurafe içinde kalırız kesin ama olsun 🙂
Emre Kardeşim, depremdelisi çok 🙂
Prof. Şengör hocamızın da kulaklarını çınlatıyorum bu arada…
Tabii ki öyle değil 🙂 şöyle bilgisi dahilinde yazılar yazar, geçmiş depremleri değerlendiren, müneccimlik yapmayan bir site olsaydı burası gibi…
Aşağıda bir kaç modelin bugünkü 00Z çıktılarının 120 saat sonrası için basınç yerleşim haritaları var.
GFS sadece bugün değil, bir kaç gündür İskandinavya’da derin alçak basınçlar tespit ediyor. Ancak diğer modellere baktığımızda hiç birisi buna benzer bir oluşum öngörmüyor. Hele dün durum daha vahimdi, önündeki sistemi bile yakalayamıyordu GFS.
Hal böyle olunca bu modelin ne AO-NAO‘su, ne diyagramları, ne de 3-4 günden sonrası için verdiği basınç yerleşimleri sağlıklı olmaz.
GFS bu sene tam anlamıyla madara oldu. Zaten benim için birinci sırada değildi, ama artık küme düşmek üzere. NOGAPS ve JMA ile çekişiyor.
Bence yine GFS’nin dediği olur sonunda. Kış bitmiştir, soğuklar Mayıs’a kadar devam edebilir.
Kışın bittiği kanısına nereden vardın Behlül?
Bu arada GFS’in değil diğerlerinin dediği olmuş yine 🙂
Erdem kışın son ayı Şubat bitti kış da bitti kuzey yarım kürede 🙂 şu an baktığım modeller öyle diyor hocam.. Yalnız şunu fark ettim GEM diğer modellere öncülük ediyor gibi tabii bunu ispat edemem o da şu an mart’ın başında gelmesi gereken sistemi rafa kaldırmış 😦 Yeri gelmişken senin güvenerek takip ettiğin model hangisi?
120 saatten sonrası ECMWF, 72-120 saat arası ECMWF-UKMO-GFS modellerinin karşılaştırması, 72 saat ve öncesi içinse GFS ve sınırlı alan modelleri.
Pekin İklim Merkezi Mart kapıdan baktıracak kazma kürek yaktıracak diyor.
2-11 Mart arası küresel sıcaklık anomalisi tahmini:
Santiago ; Çin mallarının piyasadaki durumunu biliyoruz bu tahminde Çin mallarına benzemesin 🙂 Benim önümüzdeki günler için tahminim iç bölgerin ve karadeniz bölgesi’nin kıyılarda dahil geçen yıl mart sistemi gibi ciddi bir sistem alma olasılığının çok yüksek olduğu hem bu benim sezon başı yaptığım kış tahminine uygun bir final olacak.. Kıyılarda ciddi kar tutulumu için uygun şartların (marmara için) oluşamayacağını düşünüyorum. Şu an sibirya yorgun bir kral gibi kalesine çekildi ve bu mevsimde sibirya olmadan yani yer seviyesi sıcaklıkları birikim için uygun olmadan kıyılar için çok zor.. Mart 1987 çok olağanüstü bir durumdur 100-150 yılda bir olur o yüzden bu bahsi kimse dile getirmesin…
Üstteki görüntü 1987 gelecek demiyor zaten 🙂 Sistem var diyor.
Bu durum ECMWF ve GFS’e de yansımış durumda. Rusya ve Finlandiya üzerinden kutup kökenli bir sistem gelebilir. Takipteyiz 🙂
Ben de bunu anlamıyorum…
Tamam 1987 sıra dışı bir oluşumdur kabul, ama neden 100 yılda bir gelir gibi belirli bir zaman aralığına sıkıştırılıyor. 2 yıl üste üste ya da ne bileyim 5 yıl aralıkla yaşanmaması için göremediğim çok kritik bir sebep mi var?
Yok tabii ki… Behlül sanırım sembolik olarak öyle bir şey söyledi, nadir görülür anlamında. – Ozan
Okito aslında yorumu yazarken tam da Ozan Hocanın dediği gibi sembolik olarak yazmıştım. Fakat sonra kısa bir araştırma yaptım ve bu şekilde şiddetli kar yağışlarının bu aylarda 80li yıllar ve doksanların başı hariç hiç de kısa süreli periyotlarla bizi etkilemediğini gördüm. Zaten benim söylediklerim kıyılara yakın yerler için geçerli ayrıca şu zamanlarda güneş ışınları daha dik ve daha uzun süre gündüz olduğundan kıyılarda maalesef yeterli soğuma yakalanamıyor.. Bu yüzdendir ki ben bu sisteme bile çok temkinli yaklaşıyorum haa!! Bu kar yağmayacak değil ama birikim tatmin edici olmayacak diyorum.Benim felsefem her zaman şudur güzel birikim için zeminin buz olması şarttır buz varsa kar keyifli ve anlamlıdır buz yoksa yağmurdan farkı yoktur… Benim gibi rakımı sıfır olan bir yerde isen bu sistemler bize tat vermez tat vermesi için çok ciddi soğuma ve özellikle de yer seviyesi sıcaklıklarını sıfır veya altı olması lazım bunlarda maalesef çok nadir zamanlarda görülüyor bunu anlatmak istemiştim…
Bir soğuğa bakın bir de yağışa… GFS soğuğu da arttırmış yağışı da…
İşte bu da bizim pc oyunumuz.
http://video.milliyet.com.tr/video-izle/Kar-eziyetini-oyuna-cevirdiler–wA8Bh5QZIqs1.html
Arkadaşlar resim yüklemede omploader ile devam etmek durumundayız, sonradan yapılacak yedekleme işlemleri için böyle olması gerekiyor.
https://havadelisi.com/serbest-kursu/yoruma-resim-nasil-eklenir/
Arkadaşlar,
Dağdelisi Ali Değer Özbakır’ın yazdığı ufacık ve harika Linux skripti ve wget isimli programcık ile şu anda blog sayfalarındaki resim linklerini istediğim dosya isimleri ile rahatlıkla indirebiliyorum. Bir şey yapmanıza gerek kalmadı. Şimdiye kadarki yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Yardım edenlerin yardımları boşa gitmedi kesinlikle.
Cumulonimbus’un dediği gibi eşleme ve güncelleme yapmak yine epey zaman alacak. Neyse artık zaman içinde yapacağız.
Temmuz/Ağustos/Eylül’ü halletmiştim, Ekim ve Kasım’ın da backup’ını alınca birlikte upload edecektim. Sizin için daha kolay olacaksa şimdi upload edeyim mi?
2011 di mi? Süper. Şimdiye kadar hallettiğin kısmı alabilirim. Çok teşekkürler. Gerisi şimdilik dursun, yardıma ihtiyaç olunca söyleyeceğim.
https://rapidshare.com/files/3469970701/Temmuz-Eylül_2011.rar
Upload ettim. Ağustos’ta bir şey yokmuş.
Tekrar teşekkürler – Ozan
Tunceli-Ovacık http://www.haber7.com/video-galeri.php?cID=17753 Birisi Bitlis mi dedi?
Ovacık‘la Bitlis‘i bir mi tutuyorsun biri il merkezi biri ilçe. Kıyaslanamaz.
??? – Ozan
Biri diğerinden en fazla 100 kişi daha fazladır. Ne alakası var anlamadık.
Vay be ne kadar farklıymış haberimiz yok!
ukmo, ecmwf, gem, nogaps 28’i gibi bir sistem geleceğinde hemfikir, gfs ise tamamen ayrışmış durumda ilk defa bu kadar kısa zaman için bu kadar zıt fikirde olduğunu görüyorum gfs’nin bakalım kim kazanacak..
GFS muhtemelen bu yılın en ağır mağlubiyetini alarak sezonu kapatacak. Görünen sistem de geçen sistemin benzeri. Barı Karadeniz ve iç kesimler yine ağır kar alacak.
GFS gerçekten geriden mi takip ediyor ECMWF’yi, anlamadım gitti.
Geçmiş olsun. 😦

Hoşgeldin bahar 🙂
Arkadaşlar resimleri toptan yedeklemenin bir yolunu arıyorum, 1-2 gün içinde bulabilirim, şu an resim yedekleme işi yapan arkadaşlar dursunlar (ama iptal etmesinler)… Haber vereceğim.
Çeşitli programlarla havadelisi.com’un tamamını indirebiliyoruz ama linkli görüntülerin doğal olarak sadece linkleri geliyor html dosyaları içinde. İki gün denedim, pes ettim, umarım bir yol vardır 🙂 Linkleri de Firefox eklentileriyle tek seferde indirmek tabiki mümkün ama indirilen görselleri buraya yüklerken yorumlarla eşleştirme yapmak gerekeceği için zaman ve emek açısında bir şey değişmeyecek.
Kozmik fırtınanın rüzgarları saatte 32 milyon kilometreye ulaşıyormuş.
http://www.ntvmsnbc.com/id/25324390
Yazının içindeki ana grafikte, özellikle kuzey kıyılarımızdaki istasyonlarda tarihsel olarak 29 Şubat’ta ciddi bir soğumanın gerçekleştiğini görüyoruz. 29 Şubat da bildiğiniz gibi sadece artık yıllarda olur, artık yıllar 4 yılda birdir, 2012 de bir artık yıldır. Bu istastistiki gözlem bu sene Şubat sonu Mart başının illa ki soğuk geçeceği anlamına gelmez – ki mesela yazıdaki analize dahil olmayan 2008’e baktım, soğuk dalgası yok Şubat sonunda.
Ama yine de ilginç.
GFS yağışa boğmuş. Bakalım ne olacak
13 Ocak 2002 İstanbul’da kar yağışı uydu görüntüsü.

12-13-14 Ocak 2002 tarihlerinde İstanbul’da kar yağışı gözükmüyor, ama görüntü güzel 🙂
Doğru söylüyorsunuz. Şöyle diyor: Moderate-resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) true-color image, produced from data collected on January 13, 2002. (Bir hafta öncesindeki yağışların etkisinde kalıp nasıl uydurmuşsam artık!) 🙂
Tuna Nehrinde, yaklaşık bir metreyi bulan dev buz parçaları sıcaklıkların geçmiş günlere göre biraz yükselmesinden dolayı çözülmeye başladığı artık görsel medyada sık sık yer almaya başladı.Acaba 1954 kışındaki deniz akıntısı ile günümüzdeki deniz akıntısı aynı mı? Ayrıca buzların bir şekilde boğazlara dayandığını düşünelim.sonuçları ne olur? Ne dersiniz? Teşke aramızda bir de deniz delisi bir arkadaşımız olsa…..
Ana akıntılar kolayca değişmez. Mevsimsel olarak farklılık gösterse de, Karadeniz, Akdeniz ve Ege’den yaklaşık 5 cm daha yüksektir. Bu nedenle yüzey akıntısı Tuna üzerinden Boğazlara gelecektir. Ancak şu anda sıcaklık değerleri yüksek olduğundan erimeden bize ulaşması mümkün değildir.
5 cm fark için bir referansa link verir misiniz, bulamadım. Teşekkürler. – Ozan
“Seviye farkı akıntı” olarak google da hemen bulabilirsiniz. Debisi çok yüksek büyük nehirler ile beslenen Karadeniz üstelik buharlaşma da çok az olduğundan hemen her mevsimde seviye olarak boğazlarla bağlandığı Marmara, Ege ve Akdeniz’den yüksektir. Bu nedenle “üst akıntı” sürekli boğazlardan aşağı (güneye doğru) akar. Kimi kaynaklar seviye farkının 20 cm üzerinde olduğunu söylemektedir. Gel – git ve benzeri etkiler dışında yalnızca nehir debileri sayesinde oluşan farktan bahsediyorum.;
http://yildiz.academia.edu/BernaAyat/Papers/753858/ISTANBUL_BOGAZI_SU_SEVIYESI_DEGISIMLERININ_MODELLENMESI
Başlıksız yağış. Bunun için başlık açılmamıştı burada paylaşmak zorunda kaldım:) Muhtemelen kar yağıyordur ne ballı bölge yahu. Modellerde ve Mgm nin sitesinde de herhangi bir uyarı yok
Bayburt Bayburt olalı böyle reklam görmemiştir 😀
Tahminim, diğer şehirlerin de bazılarının uydurulmuş olduğudur. (Örneğin, La Paz Bolivya’nın bir kenti, ama orada da gözüküyor. Ayrıca aynı şehrin adı farklı 2 noktada kullanılmış olanlar da mevcut.)
😀 Çok iyi ya.
Ben hiç şaşırmıyorum…
Bunları hazırlayan adamlara La Paz nerde desen haritada yerini gösteremez, adım kadar eminim, ama bu Meksika’da da bir La Paz olduğu gerçeğini değiştirmiyor 😀
En büyük fark Bolivya’nın başkenti La Paz’ın rakımının 3600m, oluşu. Nerdeyse Erciyes Dağı kadar.Aklıma bir kaç sene evvel Arjantin milli takımının rakım yüksekliği nedeniyle Bolivya’ya La Paz kentinde yenilmesi geldi.İş doğa olayına gelince Messi falan dinlemiyor.Bu da benim ufak bir tespitim.
Meksika’daki La Paz’ı da öğrenmiş olduk böylece 🙂 Gerçekten de bilmiyordum…
O şehirler arasında doğru illa ki vardır, öyle de olmalıdır zaten. Ama genel olarak çok özensiz buldum haritayı. Dikkatimi çekti.
Neyi özenle yapmışlar ki allasen…Orda çalışanların çoğunun hasbelkader o pozisyonlara gelmiş insanlar olduğunu düşünüyorum, orda çalışmakta olup da bu işe gönül verenler müstesna. Benim ilkokuldayken çizdiğim haritalar daha güzel MGM’nin haritalarından.

İspanyolların zamanında sömürdüğü coğrafyalarda aynı isme sahip onlarca yerleşim var. Gerçi sadece oralarda değil, Dünya’nın her yerinde mümkün aynı isme sahip yerleşim yerlerinin olması ama İspanyollar yer adı türetmede diğer halklardan daha tembel sanırım 🙂 Mesela “Santiago” adında da o kadar çok yerleşim yeri var ki;
Wikipedia’ya göre Syowa, Haikou, Vlore, Sorkjosen, Passo, Biskra gibi yerleşim yerleri ya yok ya da haritada gösterilenden alakasız bir yerde. Örneğin Haikou haritada 3 yerin birden adı bu arada) Çin’de bir şehir, Biskra Cezayir’de, Sorkjosen ise Norveç’te. Meksika’nın en büyük yerleşim yerleri Mexico City, Guadalajara, Monterrey falan ise haritada yok.
Anemodulion hocam, Santa Cruz’a bakın bir de: http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_cruz 😀
La Paz /Meksika hava durumunu sürekli takip ettiğim şehirler arasında yer alır. La Paz’in ilgimi çeken yönü, Baja yarımadasının güneyindeki en büyük şehir ve ABD ve Meksika’nın batı kıyılarındaki yazların pasifikteki soğuk su akıntısı nedeniyle oldukça serin geçtiği diğer şehirlerin aksine bu şehirde yazlar da gayet sıcak geçiyor ( Temmuz ayı max. sıcaklık ortalaması 36.5 C ) Bir de çok az yağış alıyor ( Yılda 182 mm). Meksikanın Pasifik kıyısında, titremeden denize girebileceğiniz yegane şehir.
Harita güncellenmiş: http://imgur.com/HK6hE
DMİ bu sefer Merzifon’un reklamını yapıyor 😀 Bu arada üşenmedim hepsine baktım, kırmızıyla işaretlenmiş yerler uydurma. Gökhan Abur’a Kırklareli’yle Kırşehir’i karıştırdı diye coğrafyadan kalır diyorduk, bu haritayı tasarlayanlara ne diyeceğiz?
Yer isimlerinin yerleri karıştıysa buna belki “uydurma” denmez, ama büyük bir özensizliğin olduğu açık. Ben e-posta attıktan sonra yanlış olan klimatolojik analizi değiştirmişlerdi. E-posta atmalıyız.
Bana kalırsa bu harita bir istihbarat kuruluşunun gizli haberleşme için kullandığı bir platform. Daha mantıklı bir açıklama bulamadım…
🙂 tahmin ediyorum bu bir yazılım hatasıdır.
Duayen Gökhan Hoca’nın 70 yaşında Kırıkkale ile Kırklareli’nin isimlerini karıştırması yine anlaşılabilir de, senin Kırıkkale yerine Kırşehir demen pek daha bir ilginç bence…
Kırklareli’yi pekala Kırşehir yerine de söylemiş olabilir, nereyi kastettiğini bilemeyeceğimiz için gvm’ye “sen karıştırdın” demek bilmiyorum ne kadar doğru…
Bir de şu Gökhan Abur’un “duayen”liği nereden geliyor, ben onu hiç anlayamadım. Adam yıllarca meteoroloji ile ilişkisini kesip şarkıcılık yapmış. Şimdi TV’de hava durumu sunduğu için “duayen” deniliyor. Garip.
Ozan Bey, yaş itibariyle geliyor.. Siz de o yaşlara gelip, meteorolojiyle aktif olarak ilgilenmeye devam ederseniz, o tabiri daha bir hakedersiniz mutlaka.. 1950’lerin, 60’ların toplumsal, ekonomik ve bilimsel ortam ve şartları ; imkanları ve teknolojik durumu ile şimdileri karşılaştırırken objektif de olmak gerekli tabii. Bu arada Kırklareli ile Kırıkkale’nin karıştırılması yeni bir şey değildir; harflere bakıp anlayabilirsiniz.. Sevgiler..
Yaşlılığında TV’ye çıkabilen tüm meteorologlara duayen denir. Anladım 🙂 İçi dolu bir şey söyleseniz “haa evet” diyeceğim de… Bir şey söylemiyorsunuz. Nedir bu Gökhan Abur’u duayen yapan? Müthiş tahminleri mi? Halka meteoroloji öğretmesi mi? Keşifleri mi? Nedir? Yoksa sadece TV’de gözükmesi mi? TV’de gözükmeyi değerli sayıyorsak, bunun kriteri acaba meteorolojiyi çok iyi bilmek midir?
Bu arada, bana gün gelir de “duayen” filan denirse (geniş halk kitleleri tarafından), bir şeyleri yanlış yaptığımı anlarım. Kimlere “üstat” dendiğini görüyoruz. Aslında tam da bu sebeple “neden duayen diyorsunuz?” diye sormam anlamsızlaşıyor. – Ozan
Ozan Bey ben içi dolu birşey söylüyorum da, siz önyargıdan dolayı kendinizi şartlandırdığınız için göremiyorsunuz.. Gökhan Hoca’nın bana göre takdire değer oluşu, sizin 2000’li yılların imkanları ve teknlojisi bağlamında gönül verdiğiniz Meteoroloji bilimine 2.Dünya Savaşı sonrası ve İhtilaller öncesi Türkiye’sinde gönül vermesidir.. Olayları ve olguları dönemsel şartlarında değerlendirmek objektiflik olacaktır. Bunun aksi, bu tartışmayı sabaha kadar uzatmanın dışında bir amaca hizmet etmez. Gökhan Hoca’nın takdire şayan ikinci niteliğiyse bu yaşta hala aktif olarak bu bilimle uğraşmasıdır. Bu mesleğe sizin bahsinizde geçtiği gibi neden bazı dönemlerde yoğunlaşamadığı doğrultusunda, kendisini bizzat tanıma ve şartlarını bilme imkanımız olmadığı için ne sizin eleştiriniz; ne benim desteğim havada kalacaktır. Ancak bu yaşta birşeylerle uğraşmasının takdire değerliğini ortadan kaldırmayacaktır. Sizin eleştirilerinize layık olan onca kişi varken, Gökhan Hoca’ya yöneltilen bana göre de haksızlık olacaktır.
TV’de program yapmak hata olmamalıdır, programları dolduramamak hata olmalıdır. Gün gelir de, size verilen duayen sıfatını kabul etmemeniz de bu ülkenin bireylerinin bilimsel açıdan yetersizliği ve bilgisizliğiyle alakalı birşeydir. Sözlerim bunlardan ibarettir.
Önünüzdeki uzun akademik hayatınızda bahsini ettiğiniz keşifler ve halkı verilmesi gereken doğru brief’leri gerçekleştirmeniz dileğiyle, sevgiyle kalın.
Ayrıca kimlere üstat denildiği konusundaki sözlerinize katılmakla beraber; benim kimlere üstat dediğimi bilmediğinizi de hatırlatmak isterim.:)
Söylediğim şeyleri anlayamamış olmanız çok üzücü. Bir de ben önyargılı oldum. Hala daha Gökhan Abur’un neden duayen sayılması gerektiği ile ilgili dişe dokunur bir şey söyleyebilmiş değilsiniz beyefendi. Bakın “duayen” diyorsunuz, “iyi meteorolog, iyi sunucu” demiyorsunuz. Kendiniz itiraf etmişsiniz, “desteğiniz havada kalıyor.” “Duayen” lafı filan ne ucuz yahu. – Ozan
Dilerseniz mesajımı yayınlayabilme özgüvenini gösterin de, konuyu herkesin takdirine bırakalım.. Söylediklerimde ya da sizin söyleyemediklerinizde dişe dokunur bir şeyler var mı, diğerleri kara versin.. Ya da blog benim, deyip, oyuncaklarınızı toplayıp, Türkiye’deki mevcut demokrasi anlayışına yaraşır bir demokrasi anlayışıyla yayınlamayın, siz bilirsiniz… Ama benim gözümde bu zamana kadar bu blogdaki bilimselllik ve nesnellik bağlamındaki puanınızı, seviyeli bir tartışmayı bile sansürleyerek kaybetmiş olacaksınız…Ayrıca bakın, o itirafımın yanında sizin de üstünüze alınmanız gereken bir cümle vardı… Hoşçakalın.
Yahu neyin özgüvenini gösteremeyecekmişim? Onayla’ya basmayı unuttum be! Ne meraklısınız bir neden diye bile sormadan sansürcü ilan etmeye! Siz kafanıza göre herkese “duayen” deyin, belki bu şekilde demokrasi anlayışını değiştirirsiniz. “DEK”i açıklamanın bile benim gibi tıfıl bir akademisyene kaldığı, hatta ayrıntılarını ortaya dökmenin Bilkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisi tarafından yapıldığı ülkede meteoroloji konusunda hiçkimse “duayen” değildir. “Duayen” kimseler gerçekten bulunsaydı hepimiz onlardan feyz alıyor olurduk, ama öyle olmuyor. Bir kimseye ya da şeye değerinin çok üzerinde sıfatlar yakıştırmak geriliği derinleştirmekten başka hiçbir işe yaramaz. – Ozan
Görüşlerimiz bu konuda farklı olsa da, medeniliğiniz takdire ve saygıya değer. Üslubunuzu bozmamanız ve kibarlığınız için de ayrıca teşekkür ederim. Varsın, tabirler karşılığını bulmasın…Hoşçakalın..
Benim için kar yağması için dua eden her meteorolog “duayen”dir 🙂
Ben cevaplayayım, Gökhan Abur’un duayenliği mevsimlik tahminlerde şu ana kadar hiçbir başarısı olmayan IRI’yi baş tacı yapan zihniyetin eseridir.
Ankara’da ”Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır” sözü gerçek olacak gibi 🙂
GFS nin geçen günlerdeki güncellemelerine göre bu sabahki 06z güncellemesi her şeyi yerli yerine sokacak gibi
Batılı rüzgarlar ve Kuzey Atlantik Salınımı’na bağlı olarak Doğu Anadolu’daki karlı gün sayısındaki değişimler… Eski ama güzel bir çalışma olmuş…
http://www.belgeler.com/blg/t4r/kuzey-atlantik-salinimi-na-bagli-olarak-dogu-anadolu-daki-karli-gun-sayisindaki-degisimler-the-changes-in-the-number-of-snowy-days-in-eastern-anatolia-according-to-north-atlantic-oscillation
Bravo çok iyi bulmuşsun. Gayet güzel bir çalışmaya benziyor. – Ozan
Yalnız şöyle bir durum var: “Bu bölgedeki kar yağışlarının Kuzey Atlantik Salınımı’ndan çok fazla etkilenmediği sonucuna ulaştım.” Kalan kısma göz gezdirmekle yetindim.
Gayet güzel bir sonuç, bıktım şu NAO’dan 🙂
Üniversiteye gelene kadar Tatvan’da yaşamış bir arkadaşım var sınıfta. Geçen haftalarda Tatvan’a gitmiş ailesini görmeye. Adam boyu kar varmış. Söylediğine göre uzun yıllar sonra (5-6 yıl) ilk kez eskiden olduğu gibi, normalde olduğu gibi çok kar varmış Tatvan’da.
Dün Kartepe’deydim. Zirvenin iki üç km aşağısında Kuzuyaylası taraflarında düzeltilmemiş bölgelerde hiç zorlamadan karnıma kadar kara girdim. 295 cm’i bilmem ama benim dolaştığım ve insanların piknik yaptığı alanlarda rahat 2-2.50 metre kar vardı. Güneşli bir hava eksi 7 dereceydi garip ama sanki az önce dolaştığım Erenköy sahilinden daha az üşüdüm…
Mehmet Yayvan’ın kitaplarına nereden ulaşabilirim?
Kendisine sorabilirsiniz, web sitesi var. http://www.mehmetyayvan.com/ – Ozan
http://www.facebook.com/pages/Havaturkeyburaksnowcem/383391168353950 sayfamıza bekleriz
Ya ne olcak acaba biraz yorumlar mısınız?
Aşağıda bazı kişiler güneşin artık daha dik vurduğunu söylüyor ancak bence bu tarihler soğuk için en elverişli tarihlerdir. Çünkü denizler soğumuş ve bu bizi çok ilgilendiriyor.
Sadece AO ve NAO’ya bakarak gelecek günler ile ilgili hava tahmini yapan bir sürü insan var. Bu kadar sığ ve basit olmamalı bence bu iş.
Hocam ben totem yapıyorum, güneş dik vuracak, cemre düştü, ısı adası etkisi, küresel ısınma vs. aklımda ne kadar kötü senaryo varsa yazdım, totem niyetine. 🙂
Bu arada GFS gittikçe coşuyor:
GFS 00Z İstanbul:

GFS 00Z Ankara:

Havanın yeteri kadar ısınması için önce karaların ısınması gerekmiyor mu? Gerçi bir sürü etken var ama kabaca atmosfer zaten yerden yansıyan güneş ışınları ile ısınmıyor mu? Bu duruma göre “cemre düştü havalar ısındı” diyebilmemiz için (aslında olmayan) “cemre”nin ilk önce karaya düşmesi daha mantıklı olmaz mı? Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin. Sadece fikir yürüttüm.
Katılıyorum – Ozan
Yanlışım varsa düzeltin, ama ben ne görüyorsam herkes aynı şeyi görüyor. Pek yorumlanacak bir tarafı yok bunun. O diyagrama göre 25’inde ve 27’sinde iki zayıf dalga var, ondan sonra ise ne olacağı meçhul. Bu kadar uzun bir süre varken Mart başına tahmin yapılamaz zaten. ECMWF ve GFS güncellemelerini takip edeceğiz.
Bu meselelerde en çok anlaştığım gvm sanırım. – Ozan
GFS, 3 Mart’dan itibaren bir güzellik yapmış. Ama uzun vadeli bir tahmin. Yine de son umut.
Bu arada imgur’a bugün resim yüklenemiyor. (Eğer sistem gelirse, benim de naçizane bir isim önerim olacak: ‘SON TANGO’)
Güneş fırtınalarıyla ilgili son haber:
http://www.ntvmsnbc.com/id/25323743
GFS 06Z ipini koparmış yine. 🙂
Arkadaşlar ben de bir kar delisi olarak bırakalım artık bahar gelsin diyorum.. (Toteme falan gerek yok :))
Bu kışın faturası hem kişisel olarak bana hem de tüm ülkeye çok ağır oldu. En basitinden her ay 250 TL civarı doğal gaz faturası ödedik 🙂 Bu sene kar anlamında çok güzel bir kış yaşadık ama abartmasını da istemiyorum açıkçası.
Gözümüz doydu ama cebimiz boşaldı 🙂 Haklısınız. Ben de muzdaripim bu şişkin doğalgaz faturalarından.
Doğru söylüyorsunuz da en azından sizler verdiğiniz paranın karşılığını görsel olarak almışsınız. Biz Samsun’da hep cepten yedik. Görünen o ki uzun bir süre daha doğalgaz şirktelerine çalışacağız burada.
Kardeşim aradaki farkı ben kendim ödeyeyim ama yeter ki şikayet etmeyin. 🙂 Bırakın yağsın kar yağabildiği kadar.. Yapsın soğuk, soğukluğunu yapabildiği kadar. 🙂
Biraz uğraştım ve İllerin Mart ayı düşük sıcaklık rekorunun tarihlerini dilsiz haritaya işledim. Bunu yaparken Mart başında düşük sıcaklık görme umudum arttı. 2 yıl arayla iki farklı efsane sistem gelmesi bu yılda olabilir demektir.
Büyük görmek isteyenler buraya tıklasın.
Eline sağlık. Teşekkür ederiz.
Eline sağlık El Nino. Güzel çalışma. Teşekkürler.
Eline sağlık çok güzel, noktaları biraz daha belirgin (büyük) yapsaydın daha da iyi olurdu.
Ne sıkıcı bir pazartesi sabahı böyle güneş falan. Bu cemrelerin geldiği yeri bulursak problemi çözeriz gibi geliyor. 🙂
Bu kadar sistem geldi geçti bu Palandökenin karkalınlığı neredeyse hiç artmıyor. Nedeni nedir sizce?

Palandöken’e sık giderim. Bölge çok soğuk, rüzgarlı ve ağaçsız olduğundan olabilir. Ne zaman gitsem, Ejder pistinin zirvesinde toprak açığa çıkmıştır.
Bir yakınım aynı durumun Samsun-Ladik’ te de olduğunu söyledi rüzgar yüzünden kayak tesisinin bulunduğun dağın tepesi bazen karsız kalıyormuş.
Bu arada Erciyes’teki kar kalınlığı biraz fazla gibi geldi bana. Keşke objektif olunduğundan emin olabilsek.
Giresun’un Espiye ilçesi 4 nisan 2004 Bir daha olmaması dileğiyle…
Doğu Karadeniz sahil illerinin neredeyse tamamında nisan düşük sıcaklık rekoru 04-05 nisana ait 🙂
4 Nisan 2004’te 10 cm kar yağdı Trabzon/Akçaabat’a.
O sabah açık öğretim sınavım vardı. Malum tarih 4 Nisan bahar geldi edasıyla hava durumunu fazla takip etmiyorum. Sabah uyanıp dışarı baktığımda adeta şok oldum. En az 15 cm kar vardı ve bora şeklinde yağmaya devam ediyordu. Kar cıvık bile değildi. Sınavda kar yağışını izlemekten soru bile çözememiştim. Gece ayaz oldu ve sahil illerinin neredeyse tamamında Nisan düşük sıcaklık rekorları gerçekleşti.
Fındığın yandığı sene değil mi? Fotoğraf da Andoz Kalesi’nden çekilmiş 🙂
totem yapmaya başlayalım bence 🙂
O yeşil 850 hPa sıcaklık çıktısı -20’ye de inse, yağış 50 mm’ye de çıksa bu sistemden iş çıkmaz. Güneş artık daha dik açı yapıyor, böyle soğukların gelmesine imkan yok. Hem zaten ilk cemre de yarın düşecek, kar yağsa da tutmaz.
Söylediklerinizden ötürü kar ve soğuk ihtimali azalıyor olsa da, Mart 1987’yi unutmamak lazım. Gerçi GFS diyagramlarında doğru dürüst bir sinyal yok. – Ozan
Ozan bey sizin yorumu okumadan önce aynı cevabı ben yazacaktım.Yine burada 10 gün önce 1987 kışının model çıktılarını yayınlamıştım.Mart 4-19 arası 15 gün soluksuz kış,neden olmasın? Ama hazır şu bir haftalık arayı da yakalamışken evimin dışını mantolama yaptırıyordum iyi geldi ustalara da elinizi çabuk tutun hafta sonu bu işi bitirin dedim 🙂
25 sene önce Türkiye’de ne bu kadar sanayi, ne de bu kadar araba vardı. Özellikle İstanbul gibi büyükşehirlerde ısı adası etkisi minimumdu. Hele hele sera gazları etkisiyle oluşan küresel ısınmayı da hesaba katarsak, Mart ayında 30-40 cm kar görme olasılığımız kaça iner hesaplayın.
Forever totem…
Ben Mart 1987 gibi ekstrem durumlarda ısı adasının etkisinin fazla olacağını düşünmüyorum. Tabii bunu test etmemiz zor, aynı şekilde bir sistemin gelmesi lazım. – Ozan
05.04.2004 🙂 o kadar geriye gitmeyin.
Bu arada Ozan bey, fikrim ve isteğim Mart 1987’lerin tekrar olabileceği yönünde, tamamen totem maksatlı kötümser konuşuyorum, haberiniz olsun. 🙂
1987’de ortaokula gidiyordum. Dün gibi hatırlıyorum. Kar yağarken zaman zaman gök gürlüyordu ve etraftaki insanlar muhtemelen o güne kadar o kadar yoğun ve gök gürültülü kar yağışı görmediğinden, şimşek çaktığında korku dolu gözlerle bismillah, bismillah deyip duruyorlardı 🙂 şimşek çaktıktan biraz sonra kar yağışı daha da artıyordu. Yaklaşık 4 metre yüksekliğinde kardan adam yapmıştık. Yanına da kardan ev. O kadar çok kar vardı ki etrafta, bir kaç kişi el arabasıyla sürekli kar taşıyordu. 🙂 Ama ekmek falan bulmak zor oluyordu. O günleri yaşadığım için şanslıyım.
Bu link’te 1 Kasım 1986 ile 10 Nisan 1987 arası 850 hPa modelleri gün gün video yapılmış. http://www.youtube.com/watch?v=pZTSjoyOJwI
Hemen yandaki suggestion’da, ilk sırasında da 1929 kışı var.
Ocak başından itibaren 27 Mart 1929 tarihine kadar gelen vurmuş, giden vurmuş.
Salyalarım aktı izlerken 🙂
cemre diye bir şey yok.
Ozan hocam, Temmuz-Aralık 2010 arası tüm linkler;
https://rapidshare.com/files/3945861746/Tem-Ara2010.havadelisi.com_resim_linkleri.txt
Linklerdeki tüm resim dosyaları paket halinde;
https://rapidshare.com/files/2620837223/Havadelisi_Tem-Ara2010_tum_resimler.rar
adreslerinden indirebilirsiniz.
Txt dosyasının başında açıklamaları bulunmaktadır.
Sevgilerimle…
Çok teşekkürler, Salı’dan itibaren işe girişeceğim – Ozan
Havadelileri için model detoksu vakti…
Hem de ne detoks, Mart kapıdan baktıracak inşallah. GFS 00Z ve 06Z çıktıları arasında dağlar kadar fark var.
Resimler konusunda, Cumulonimbus ve Onur’a çok teşekkürler!
Artık omploader’e filan güvenemeyeceğimize göre öncelikle eski belgeleri sonsuza dek kurtarmak için şöyle yapacağız: Tüm eski belgeleri blogun kendi veritabanına yani wordpress.com’a yükleyeceğiz. Oradan asla silinmez.
Bunun için ilk etapta sizden ricam (tabii gönüllü bazda), kendi seçeceğiniz başlıktaki tüm resimlerin LİNKLERİNİ ve resimlerin içinde bulunduğu yorumların linklerini, her satırda bir yorum ya da resim adresi olmak üzere bir text dosyasına kopyalamanız. ŞU ANDA SORUNSUZ BİÇİMDE GÖRÜNTÜLENEBİLEN resimleri de dahil edin (ama benim yüklediğim ve zaten files.wordpress.com’da bulunanlara gerek yok!) Örnek (linklere tıklayınca ne demek istediğimi anlayacaksınız):
BAŞLIK: Üç Dört Gün Kar Ve Soğuk
http://ompldr.org/vY2x1YQ
http://ompldr.org/vY2x1ZA
http://ompldr.org/vY2x3dA
http://ompldr.org/vY2xnaw
…..
Bunun gibi. Eğer “ompldr”ı “omploader” ile değiştirebilirseniz çok daha makbule geçer tabii, işimiz kolaylaşır. Resim linkleri firefox’ta resmin (ya da resim gözükmüyorsa resmin yerine gözüken harf ya da rakamların) üzerine gelinip sağ tıklayınca beliren “copy link location”a basınca kopyalanıyor, kopyaladığınız linki text dosyasına yapıştırıyorsunuz. Yorum linklerini de yorumun altındaki tarihe sağ tıklayarak kopyalayabilirsiniz. Bu text dosyasını bana gönderin, ben ve öteki editörler (ihtiyaca göre editör sayısını arttırabilirim) resimleri download edip wordpress.com’a yükleyeceğiz. Eğer resimleri kendi bilgisayarınıza da yüklerseniz ekstra bir yedekleme olur ki bu harika olur.
Bu yorumun altına yorum yazıp “şu başlığı aldım, tamam” diyerek işe hemen başlayabilirsiniz. “Şu başlığı aldım” yorumunuz onaylanmadan işe başlamayın ki başkasıyla çakışma olmasın!
Gönüllülere şimdiden çok çok teşekkür ediyorum. Burayı seviyorsanız lütfen gönüllü olun, herkes birbirine bırakmasın. Ompldr devrinden önceki eski başlıklara da bakın lütfen, halen ölmemiş bir sürü link olabilir (umarım).
Şu anda wordpress.com üzerinde 2 GB kadar bir yerimiz bulunuyor, eğer bu yetmezse bir çare düşünelim. WordPress 10 GB ek yer için 99 dolar istiyor. Gerçi 50 kişi olsak adam başı 2 dolar veririz herhalde.
Şimdiden çok teşekkür ederim herkese.
“Ocak, Şubat, Mart, Nisan, Mayıs, Haziran 2010” arşivlerindeki tüm başlıklar benim. Az yorumlu başlıkların çoğu. Üstesinden gelirim hemen. Benim anlamadığım bir nokta. Bundan sonra yüklenecek resimler ne olacak? Onlar içinde belirili aralıklarla yedekleme mi yapacağız?
Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim Kasım, Aralık ile 2010’u ben tamamlarım.
Hızlıca halledebilir isem şayet 2011’den alınmayan başlıklarla devam ederim.
Hocam, bu işe ilk gönüllü olanlara e-mail da atmışsınız, yeni gördüm, kusura bakmayın. Yardım etmek istiyorum. Bu Aralık ayında açılan 6 makaleyi bana bırakın. Fotoğrafları bilgisayarıma da kaydedeceğim. Sadece makaledeki değil, yorumlardaki fotoğrafları da yedekleyeceğiz bu arada, değil mi?
Çok teşekkürler, evet yorumlar daha da önemli
Aralık 2011’i hallettim hocam: https://rapidshare.com/files/3840080843/Aralık_2011.rar
Beklediğimden kısa sürdü 🙂 Temmuz/Ağustos/Eylül/Ekim/Kasım 2011 aylarına da başlıyorum.
Çok teşekkürler – Ozan
Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim, Kasım, Aralık 2010 bende. 🙂
Ozan Hocam şu ana kadar düzenlemesi yapılmamış aylardan bir tanesini söylersen ben de yardımcı olmak isterim.
Hocam, anladığım kadarı ile Atış Serbest’i alan yok şu ana kadar. Atış Serbest’in ilk 20 sayfasını ben alıyorum.
Bu sefer kimse ilişmesin
Şubat 2012 benim 🙂
Ozan Hocam siteye ftp üzerinden bağlanılamıyor değil mi ?
Hayır ne yazık ki.
Ocak 2012 ilk iki (03 ve 05) post aldım. Zaman bulunca devamın da yapabilirim, o arada yapılmazsa.
trabzon un şansı yok ya komşu illeri kar sınırlarında ama trazbon da bahar havası var 8 derece
Sevgili hava delileri, hep eleştirdiğim ve pençesine düşmemeye çalıştığım, milli özelliklerimizden biri olan ihmalkarlığın en güzide örneklerinden birini kendim sergileyerek ompldr.org adlı resim yükleme sitesine çok fazla güvendim(k). Site buhar oldu ve bir sürü hatırayı / belgeyi yitirdik. Çok yazık oldu. White Fox’un blogu için de aynı şey geçerli. Durum ümitsiz görünüyor. Bundan sonrası için işi sıkı tutacağız, ayrı dava. Ama eğer kaybedilenleri geri getirmenin herhangi bir yolunu biliyor ya da düşünebiliyorsanız lütfen haberim olsun. Teşekkürler şimdiden.
İyi haberlerim var. Omploader eski alan adı olan omploader.org ‘a dönmüş. Yani alan adlarını “omploader.org” olarak değiştirince bağlantılar çalışıyor. Bul – değiştirin gücüne inanıyorum 🙂
http://ompldr.org/vY24xZA
http://omploader.org/vY24xZA
Harbiden çalışıyor haaa!!! İlaç gibi geldi bu! Ben blogda bütün olay incelemerini yayından kaldırmak zorunda kalmıştım! Şimdi hızla yorum ve başlıkları onarıp yayına sokuyorum.
Ozan bu blogda da önemli yorumları onarmak lazım…
Nasıl gireceğiz yani ?
http://omploader.org/ burayı dene, eski resimlerdeki adresi de değiştirerek. – White Fox
Dün gece site sahibine attığım mailde aynı öneriyi aldım. 🙂
Ben kendi blogumdaki bütün başlıkları ve yorumları 1 saatlik çalışma sonucu onardım.
Ozan Hoca, başlıklara göre görev dağılımı yaparsak buradaki yorumlarıda onarabiliriz.
Canın sağolsun .Canımız sağolsun. Sağlık olsun ne resimler ne videolar yükleriz daha. Ne yapalım. Yükleyenlere değilde yüklenenlere olsun olan.
Ah Ozan Hoca ah… Yanarımda şu Tv lerde seni göremediğimize yanarım… Ankara radarında CA(nkırı)’ ya Çanakkale, KI(rsehir)’ e Kırklareli diyenler hava durumu sunuyor!
Sesli güldüm gülerken oda arkadaşım uyandı! Memleketimi Kırklareli yaptı!
Büyük üstat! Ama coğrafyadan kalır.
Yozgat’a da Yalova demesini bekliyordum hayal kırıklığına uğradım. Mardin’e Madrid diyen Mehmet Ali Birand’ın izinden yürümüş:)