Şu lodos hayranlık uyandıran bir rüzgâr. Etkileri çok güçlü. İnanılmaz dengesiz ve tuhaf bir sıcaklık dağılımı var şu an ülkemizde, her lodos esişinde olduğu gibi. Akdeniz kıyıları an itibariyle İç Anadolu’dan da, Karadeniz kıyılarından da, Ege’den de daha serin.
Neden bahar aylarında rüzgarlar daha kuvvetli eser? Mesela geçen sene Nisan ayındaki müthiş fırtına. Neden kış mevsiminde onca siklon etkili olmasına rağmen bu denli şiddetli bir rüzgarlar oluşmadı? Bunun sebebi MGM’nin uyarısında kullandığı şu cümle ile açıklanabilir mi: “…yer seviyesinin aşırı ısınmasıyla oluşacak termal rüzgarlar…” Termal rüzgar tam olarak ne demektir?
Ha bir de neden genelde öğleden sonra daha kuvvetli eser rüzgar? Ben gece etkili olan fırtınalara nadiren şahit oldum. Mesela dün öğleden sonra fırtına vardı, gece kesildi, bugün öğleden sonra tekrar etkili oldu, akşam kesildi. Sizin de dikkatinizi çekmiştir muhakkak. Bunun sebebi nedir?
El Nino haklı. Geçiş mevsimlerinde ortalıkta hem sıcak hem soğuk havalar bol bol dolandığı için cepheler ve dolayısıyla cephelerden türeyen siklonlar kuvvetleniyor, bu da rüzgarların şiddetini arttırıyor. Lokal olarak yer ısınması da aynı şeylerin orajlar çevresinde yerel olarak gözlenmesine yol açıyor. MGM’nin ‘termal rüzgar’dan kastettiği bu, ama termal rüzgar dememeliler aslında, o dinamik meteorolojideki teknik terimlerden bir tanesi çünkü ve bu kastedilen ile ilgisi yok.
Öğleden sonra esen kuvvetli rüzgar da yine ısınmanın o saatlerde artmasıyla ilgili. Deniz meltemleri de öğleden sonra coşar, hatırla.
Marmara, Ege ve İç Anadolu’yu oldukça hareketli bir gün bekliyor. Saatteki hızı yer yer 120 km olabilecek bir lodos fırtınasından bahsediliyor. Anladığım kadarıyla geçtiğimiz yılın Nisan ayında olan sistemin bir benzerini yaşayacağız.
Hali hazırda Doğu Avrupayı etkilemeye başlayan efsane sistem son güncellemelerde biraz daha güneydoğuya kaydı ve İstanbul için, tabiri caizse hortladı. Cumartesi ya da pazar günü kar yağabilir.
Öte yandan basınç İtalya’da 984 milibara kadar indi, Ukrayna’nın batısı ve Beyaz Rusya tarihi bir yağışına tanıklık etmeye hazırlanıyor.
Orta Avrupa’da kar başladı, Ukrayna Lviv de bu sabahtan itibaren kar almaya başladı, önümüzdeki 40 saat boyunca aralıksız kar yağacak, cumartesi sabaha kadar beklenen toplam yağış 45-50 mm. Tamamı sıfırın altında -4C / -7C aralığında olacak, fırtına da var. Haberlerde Ukrayna ve Beyaz Rusya’da hayatın felç olduğunu duymaya başlarız yarın öbür gün.
Şu alçak basınç 700 – 800 kilometre doğudan girseydi neler olurdu neler 🙂
Dün Manisa çevresinde süper hücre fırtına çifti oluştu ve radar görüntülerinde gördüğümüz kadarıyla iri çaplı dolu yağdırdı.
İzmir balon sonucunda gördüğümüz gibi bölgede orta derece kararsızlık var. CAPE değeri 747, SWEAT 328 ve kuvvetli bir rüzgar sheari var. Biraz sonra paylaşacağım radar görüntüsünde fırtınanın parçalandığını ve bir süper hücre çifti oluşturduğunu göreceğiz. Bunun sebebi doğrusal hodograf. Yani rüzgar yönünün yükseklikle çok fazla değişmemesi.
Hız datalarını göremediğimiz için süper hücrenin rotasyonunu tam olarak göremiyoruz. Şimdilik tek kaynak rüzgar verileri ondan da çok iyi anlaşılmıyor. Manisa’nın kuzeyinde yani kütlenin olduğu yerde rüzgar yönünde ani değişiklikler olduğu görülüyor. Elimizdeki en açıklayıcı verilerden biri bu. Şimdi de radar görüntülerini görelim. http://www.youtube.com/watch?v=80ucvqoWm7I&feature=youtu.be
Sabah biyoloji profesörü, öğlen de MGM bozdu dengemi. Pazar min./maks. ve pazartesi min. sıcaklık tahminlerini 3-7 derece aşağı çekmesi lazım. Mesela pazar 1/7 pazartesi min. 0 gibi düşünüyorum ben.
MGM cumartesi-pazar için tahminlerini 1-2 derece aşağı çekse de epey ılıkçı bulduğum ısrarına devam ediyor. Yer sıcaklıklarını sadece ECMWF bu derece yüksek görüyor. WRF her ne kadar pazar-pazartesiyi şu an için kapsamıyor olsa da cumartesi gecesi için ECMWF kadar ılıkçı değil. Var mı yorumu olan?
Ben yer sıcaklığında NAE’nin üstüne model tanımam. Model 48 saatlik çıktı ürettiğinden şimdilik sadece Cumartesi sabahına kadar görebiliyoruz. MGM kaç derece demiş bilmiyorum ama NAE’ye güvenip Cumartesi sabahı 3C-4C civarında bir sıcaklık olacaktır diye tahmin ediyorum ben de.
Ayrıca bu sistemde 950 hPa seviyesi de (yaklaşık 500 metre yukarısı) oldukça soğuk. Yağış olursa İstanbul’da kar kesin gibi.
Ozan bey, hava tahmininde olduğu kadar skor tahmininde de iyisiniz. Drogba atamadı ama en az 3 oldu. Bunu kendime totem yaptım. Hayılısıyla çeyrek finalin hava durumunu da sizden alacağım. Ozan reyiz 🙂
Sabah sabah dengemi bozdu. Biyoloji profesörümüz konuya ilgisiz kalamamış. Atış Serbest’e yakışır bir açıklamada bulunmuş. Haberin aslı bu linkte: http://www.bolugundem.com/habergoster.php?id=62288
Özeti aşağıda:
Bolu’nun Seben İlçesine bağlı Taşlıyayla Göleti’nin kenarında bulunan Kozyaka ve Ekiciler Yaylasında önceki akşam meydana gelen hortum yüzünden 7 evin yıkılması, 3 konternayır parçalanması ve 10 evinde çatısının uçmasının nedeninin bölgedeki göletten meydana geldiği iddia edildi. Bu haberin ardından konunun uzmanı olan Fen ve Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan Külköylüoğlu’na danıştık, aldığımız cevap ise oldukça şaşırtıcıydı. Külköylüoğlu, “Hortumun sebebi bölgedeki gölettir” dedi.
“Aslında hortumlar kış ayın da olmaz, sonbahar ilkbahar gibi geçiş dönemleridir. ” gibi cümleler içeren örnek bir gazetecilik görüyoruz, saçmalığı geçtim… 😀
GEH (Gölet etkisiyle hortum) oluşmuş işte, Alkım sen bilmiyor muydun, çok ayıp! Dünyada sadece Seben bölgesinde görülüyor.
Bay Külköylüoğlu’nun bilimsel yayınlarına baktım, her sene aynı konuyu çalışıp tekrar yayınlayan sonra da kendi kendine atıf yapan seçkin bir üçüncü dünya akademisyeni kendisi. Ciddiye almaya gerek yok diyeceğim ama Türkiye’deki akademisyenlerin ezici çoğunluğu bu ayarda.
İncelemek gerçekten çok zor, yerde kar örtüsü var + kıştan kalma bir gölet var ve elimizde yarım saat süren bir hortum…,
Bence bu bir sui generis hortum olayı ne tam anlamıyla yukarı seviye konveksiyonu ne de yer seviyesinde duraysızlıkla oluşan bir hortum ve yerde kar varken oluşması özelliği ile Türkiye’de kayıtlara geçen ilk hortum oldu.
Benim hibrit bir yaklaşımım var, olayı kısmen yukarı seviye konveksiyonuna da bağlıyorum. Hortuma neden olan vortex(girdap) yapısını temelini, çevredeki dağların arasından geçen kuvvetli rüzgarın oluşturduğunu ve bunun tam bir kararlı hava girdabı olduğunu fakat eşzamanlı olarak, üst seviyedeki sıcak hava ve nem adveksiyonuna bağlı olarak yukarı seviye konveksiyonu ile oluşan iyi gelişmiş bir kümülonimbus ile bu girdaplaşan hava akımının birbiri ile organize olarak bu yarım saat süren hortumu oluşturmuş olabileceğini düşünüyorum. Yani kökeni kararlı bir vortex bu… Keşke WRF’de o geceye odaklı dağlara göre rüzgar dağılımını görsek, yoksa benimkisi sadece hipotez olan bir yaklaşım…
Amerikan kaynakları da elevated tornado kavramı ile ilgili fikir birliğine sahip değil, bir kısmı doğrudan elevated convection’a yani yukarı seviye konveksiyonuna bağlıyor ama tam nasıl olduğunu açıklayamıyorlar, bir kısmı kararlı havada oluşan hortumların ayrı olarak daha fazla incelenmesi gerektiğini yazmakla birlikte olayı tesadüfe bağlayanlar bile var! 😀
Ben de Amerikalılara diyorum ki!
This is a non-thermodynamic vortex accommodated with elevated convective cluster 😀
Soğuk denizi abartmıyor muyuz , deniz soğuk olabilir ama havada hava da sıcak 🙂 Nasıl sıcak deniz , denize göre soğuk havada oluyorsa soğuk deniz sıcak havada da olması normal gözüküyor.
Eskişehir`de 10 dakikalık şiddetli yağmur ve dolunun ardından metrekareye 7 kg yağış düşmüş bu süre içinde epey iyi miktar, sıcaklıktasıcaklık da yağışın ardından 2 saatte (muhtemelen daha az sürede) 8 derece birden düştü.
BudaBu da yağıştan hemen önce çektiğim fotoğraf. Ürkütücü hava vardı, ortalık akşam gibi olmuştu.
Ozan bey, Schalke 04 – Galatasaray maç saati Gelsenkirchen’de hava ne durumda olacak? Gerçi stadın üstü tamamen kapalıymış. Maç saati sıcaklık kaç derece olur? Merak ettim 🙂
Şu sistem hafta sonu gelseydi Havadelisi Tur organizasyonu ile Ukrayna Lviv’e 2 gece 3 gün tur düzenlerdik 🙂 Ozan Hoca ve diğer evli arkadaşlar katılamazdı büyük ihtimal, rehber ben olurdum 🙂
Rehber Santiago ile, vizesiz, 990 milibar basınçlı tipi ve minimum 20 cm taze kar garantisi, ücretsiz şehir turu ve ücretsiz disko turu da dahil. Müze gezmek filan yok, alabildiğine kar deliliği 🙂 Pegasus ile Sabiha Gökçen’den gidiş dönüş. Onur konuğu Antibiyotik (Ankaragücü) 🙂
Bu da Baltık Denizi Effect.. Bant Hamburg’a çalışıyor.. Deniz suyu sıcaklığı 2 derece, 850 hPa ise yaklaşık -14C.. Karada bu kadar mesafe kat etmeleri de ilginç, İstanbul’da güney semtlere bile inemiyor kütleler bazen..
WRF iki bantı da çok iyi yakalamış.. (Hamburg kırmızı ile işaretli nokta)
3 sene önce bizzat Mart ayında yoğun bir kar yağışına şahit oldum Hamburg’da, harikaydı ve İstanbul’da pek alışkın olmadığımız için başta pek inanmamıştım güzel kar tutacağına sonra gördüm ki Hamburg’da aşk başkaymış 🙂
Bazen bizim DEK’ler de Ankara’nın kuzeyine kadar geliyor, Marmara’dan Edremit’e kadar gidenleri de gördük, DEK bulutunun dikey gelişimi ve havadaki nem ve rüzgar hızına bağlı bu. Tepe yüksekliği 3 km’yi aşan DEK bulutu her türlü uzun mesafe yol alır.
Beytepe istasyonuna 1 Aralık 2012’den Şubat 2013 sonuna kadar yaklaşık olarak toplamda yaklaşık 255 mm yağış düştü. Bir bu kadara yakın da Temmuza kadar düşse 450’yi geçeriz. Daha sonbaharı da var bunun çöl falan değil Ankara yani 😛
Hadi yine iyisiniz, soğuk denize rağmen Adalar’da oluşan sarı cisim Kartal’dan geçti. Görünüşe bakılırsa bu defa oraj Adalar üstünde oluşarak Anadolu Yakasına batıdan geldiyse de konveksiyon Göztepe balon verilerine göre kesinlikle yer seviyesinden kaynaklı üst seviye konveksiyonu değil, kırk ikindi yağmurları ile aynı….
Hemen belgeleyelim.
Yer seviyesinde enverziyon falan söz konusu değil.
Önemli olan Göztepe’de enverziyonun olmaması hem o kütle karada bile oluşmadı ki Büyükada’nın da batısında oluştu. 😛 😛 😛
Dahası Karadeniz’de de iki hücre vardı eridi hemen. Bence Marmara denizinde rüzgardan enverziyon dahi yoktu bile. Çünkü rüzgar hiç de hafif değildi hem enverziyon olsa mutlaka Göztepe’de de enverziyon olması gerekirdi çünkü orasıdaorası da Marmara’dan alıyor rüzgar akımını.
Kendin demiyor muydun enverziyon tabakası bulunsa dahi sıcak adveksiyondan ötürü deniz üzerinde de oraj oluşabilir (kaldırılmış/yükseltilmiş konveksiyondan ötürü) diye? Bu da öyle bir şeydir işte. Elbette rüzgar şiddetine göre enverziyonlu tabakanın kalınlığı da değişecektir ama “hiç yoktur” demek teorik olarak imkansız, deniz soğuksa en azından z derinliğinde bir tabaka enverziyonlu olmak zorunda. Bu z çok küçük bir değer olabilir. Balon ölçümünün bunu görmemesi bence olası.
O kadar iddiacısın ki bazen neyi iddia ettiğini ben unutuyorum, muhtemelen daha önce ne iddia ettiğini sen de unutuyorsundur 🙂
Deniz üzerinde de, enverziyonlu tabakaya rağmen, oraj oluşabilir (senin gayet güzel gösterdiğin gibi); ama bu durum, denizin konvektif etkinliği bu mevsimde azalttığı gerçeğini değiştirmez.
Bugün sabah saatlerin de Adalarda oldukça sıcak bir hava vardı. Saat 14:00 gibi bir 10 dakikalık hafif bir yağmur çiseledi ve akabinde hava tamamen açtı. Şuan itibariyle (00:38); Hava sıcaklığı: 13 derece.
Nem: %68
Basınç: 996.5
Rüzgarın hızını ölçecek bir cihazım yok ama Güneybatıdan esen rüzgar hızı tahminimce 35-40 km. arasında.
Bugün Tuzla’da 3-4 ayın en sıcak gününü yaşıyoruz. Rüzgar güneybatıdan geldiği için bir miktar karadan yol alıp esiyor. Bu yüzden deniz etkisi bir nebze kapanıyor. Şu an sıcaklık 20 derece. Yarım saat evvel 20.4 ölçtüm. Ayrıca Yalova civarlarındaki kütle buradan çok net görülüyor ve bulutlar epey kara.
Edremit civarındaki kütleye dikkat !!! Modellerin bu kadar yağış beklentisi yoktu acaba sebebi neydi ? Sadece orografik yükselme mi? Daha farklı etkenler neler ? Bu arada an itibariyle 117 kg yağış düşmüş.
Edremit’i sel aldı hem de sele neden olan orajın yapısı Ekim 2012’de Marmara Adasını vuran ile aynı yani “back-building MCS”:
Çok tehlikeli bu şeyler 6 saat sürebiliyor aynı yerde!
Uyandım ki back-building MCS aynı noktada olmasa da hala aynı yerde! Yani 6 saat hatta belki de biraz daha fazla Edremit merkezi vurdu.
12 saatten fazla süredir de Edremit çevresini vurdu. MGM’ye göre 169 mm yağış düşmüş!
Bize de bu MCS’nin case study’sini yapıp gelecek hafta içi yayımlamak farz oldu.
169 kg düşmüş, müthiş. “Aynı yerde tekrar oluşan mezo-ölçekli konvektif sistem” olarak kısaca çevirseydin herkes için daha anlaşılır olurdu, bir dahaki sefere onu da bekliyoruz.
Deniz soğukken, bu ayda bu kadar yağışın düşmesi başlı başına incelenmeye değer. Bekliyoruz.
Hem GFS hem ECMWF’nin operasyonel ve ensemble ortalamalari onumuzdeki hafta sonu icin buyuk ikramiyenin ipucunu vermis Anadolu’ya. 2005 kisinda da benzer bir durum olmustu Ankara’da; kis boyu yagmayan kar 11 Mart Cuma aksami yagmisti. Daha degisir elbette ama sinyal cok guclu, kiyi kesimler olmasa bile ic kesimler kisin gormedikleri kari Mart ortasinda alacaklar gibi. Insallah oyle de olr, hafta ici yasadigim aci Ankara’ya yagacak guzel bir karla bir nebze hafifler.
Welbane hocam hafızana hayranım. O cuma sabahı bizim lise servis şoförüne bugün epey kar var demiştim(model bilgisi falan yok tabii daha, internetten takip ettiğim kadarıyla). Cemre düştü kar mar tutmaz artık dedi adamcağız.
Öğleden sonra kar epey sağlam bastırdı. Akşam kaya kaya eve dönerken tek kelime laf etmedim. Tam inecekken adam utana sıkıla haklı çıktın demişti 🙂
Ankara’da Mart bir başkadır diyip gazı verip kaçıyorum! 🙂 🙂
20 dakika önce yaz yağmuru gibi indiriverdi mübarek 😀 Sanırım geçen yazdan sonra en kuvvetli sağanak yağışı aldık Tuzla’da. 2-3 dakikadır hafifledi ve azala çoğala yağmaya devam ediyor. Radara göre sarı renkli kütlenin etkisinde kalmışız.
Gelecek hafta beklenen siklon son modellere göre Romanya-Ukrayna-Macaristan’da süper bir TROWAL oluşturuyor, aynen de NEMO gibi…
Güneybatıdan geçse 2004’ü aratmayacaktı, keşke değişse 😦 Ağlancak haldeyiz.
Kıyı Ege boyunca sağanak olması ne güzel bir tablo… Bu yaz da sıcaktan kavrulacaklar belki günlerce yağışsız bir şekilde, (umarım olmaz) o yüzden şu anki görüntü içimi rahatlatıyor…
MGM Şubat ayı yağış raporunu yayınlamış. Ege Bölgesi, almış başını gitmiş. Lodoslu geçen koca bir kış özellikle Kıyı Ege’ye yaramış gözüküyor.
Siteyi takip edemediğim zamanlarda burada konuşuldu mu bilmiyorum, fakat lafı geçmişken söylemek istiyorum. Eskiden MGM, bir önceki ayın yağış raporunda, her bölgeden belirli sayıdaki istasyonu gösteren tablolar hazırlardı. Artık bölge bölge gösterip olayı bitiriyorlar. Eskisi gibi, istasyon istasyon incelemelerini isterdim açıkçası.
Akşam modeline göre biz de kopacağız 🙂 🙂
Modellerde bir türlü tutturamadı şu dikişi. Bir öyle diyorlar bir böyle 🙂
Bu arada tekrardan İstanbul’dayım 2 haftalığına 🙂
Yine şansıma kar görürsem ne ala 😀
Kırklareli’nin güneyinden Marmara denizinin üstüde de dahil Balıkesir’e kadar alanda orajlar oluşuyor. Bunun nedeni bence üst seviyede bulunan soğuk cephe hattı çünkü yer seviyesinde batıdan girmeye çalışan sıcak oklüzyon cephesi var.
Her sıcak oklüzyonun da üst seviyesinde mutlaka bir soğuk cephesi bulunmalı, radarda Yalova çevresindeki yağışlar üst seviye sıcak cephesine bağlı gelişirken, Kırklareli – Balıkesir boyunca olan yağışlar üst seviye soğuk cephesine, Edremit Kazdağı çevresinde ise oklüzyon yağışı var. Yani yer seviyesinde olan tek cephe oklüzyon, bu yüzden yer kartlarına atılan da sadece oklüzyon cephesi olacak çünkü yapı bir bütün olarak sıcak oklüzyon yapısı…
Dikey atmosferin yan kesitini paintten çizmeye çalıştım.
Theyr’ın kullandığı model hakkında bilgisi olan var mı?Nedir ne değildir?
http://www.westwind.ch/?page=they
Şu lodos hayranlık uyandıran bir rüzgâr. Etkileri çok güçlü. İnanılmaz dengesiz ve tuhaf bir sıcaklık dağılımı var şu an ülkemizde, her lodos esişinde olduğu gibi. Akdeniz kıyıları an itibariyle İç Anadolu’dan da, Karadeniz kıyılarından da, Ege’den de daha serin.
14 Mart İstanbul maksimum sıcaklık değerleri.
Geçen sene Ankara… Yarın ne olacak acaba



oralar daoralarda… Bu seferyağış tayağış da var, dikkat edilmeli.Benim resimler daha güzel 😛
http://skewtmaster.com/18-nisan-2012-ankara-bilkent-toz-firtinasi/
Neden bahar aylarında rüzgarlar daha kuvvetli eser? Mesela geçen sene Nisan ayındaki müthiş fırtına. Neden kış mevsiminde onca siklon etkili olmasına rağmen bu denli şiddetli bir rüzgarlar oluşmadı? Bunun sebebi MGM’nin uyarısında kullandığı şu cümle ile açıklanabilir mi: “…yer seviyesinin aşırı ısınmasıyla oluşacak termal rüzgarlar…” Termal rüzgar tam olarak ne demektir?
Ha bir de neden genelde öğleden sonra daha kuvvetli eser rüzgar? Ben gece etkili olan fırtınalara nadiren şahit oldum. Mesela dün öğleden sonra fırtına vardı, gece kesildi, bugün öğleden sonra tekrar etkili oldu, akşam kesildi. Sizin de dikkatinizi çekmiştir muhakkak. Bunun sebebi nedir?
Bahar aylarında özellik bakımından farklı daha uç hava akımları karşılaştığı için olabilir.
Mesela önümüzdeki günlerde Basra atağının hemen ardından polar atak var.
El Nino haklı. Geçiş mevsimlerinde ortalıkta hem sıcak hem soğuk havalar bol bol dolandığı için cepheler ve dolayısıyla cephelerden türeyen siklonlar kuvvetleniyor, bu da rüzgarların şiddetini arttırıyor. Lokal olarak yer ısınması da aynı şeylerin orajlar çevresinde yerel olarak gözlenmesine yol açıyor. MGM’nin ‘termal rüzgar’dan kastettiği bu, ama termal rüzgar dememeliler aslında, o dinamik meteorolojideki teknik terimlerden bir tanesi çünkü ve bu kastedilen ile ilgisi yok.
Öğleden sonra esen kuvvetli rüzgar da yine ısınmanın o saatlerde artmasıyla ilgili. Deniz meltemleri de öğleden sonra coşar, hatırla.
Anladım, ikinize de teşekkür ederim.
Yok artık!! Beyaz Rusya – Ukrayna sınırında bir şehir..
OnlaradaOnlara da bir Santiago lazım 🙂Tuzla’da sıcaklık bugün 23,7 dereceye kadar çıktı. Şu an 22,4 derece ve rüzgar ara ara kuvvetli. Çok fena patlayacak gibi duran bir hava var 🙂
Bugünkü cephe analizim. Atlantik’te Shapiro Keyser siklonu var.
Marmara, Ege ve İç Anadolu’yu oldukça hareketli bir gün bekliyor. Saatteki hızı yer yer 120 km olabilecek bir lodos fırtınasından bahsediliyor. Anladığım kadarıyla geçtiğimiz yılın Nisan ayında olan sistemin bir benzerini yaşayacağız.
Sayın Santiago, şu alçak basınca bir omuz atsanız azıcık daha doğuya kaymaz mı? 🙂 Mart sonu da bir şeyler var galiba!
Omuz yetmez onu itmeye 🙂
Hali hazırda Doğu Avrupayı etkilemeye başlayan efsane sistem son güncellemelerde biraz daha güneydoğuya kaydı ve İstanbul için, tabiri caizse hortladı. Cumartesi ya da pazar günü kar yağabilir.
Öte yandan basınç İtalya’da 984 milibara kadar indi, Ukrayna’nın batısı ve Beyaz Rusya tarihi bir yağışına tanıklık etmeye hazırlanıyor.
Orta Avrupa’da kar başladı, Ukrayna Lviv de bu sabahtan itibaren kar almaya başladı, önümüzdeki 40 saat boyunca aralıksız kar yağacak, cumartesi sabaha kadar beklenen toplam yağış 45-50 mm. Tamamı sıfırın altında -4C / -7C aralığında olacak, fırtına da var. Haberlerde Ukrayna ve Beyaz Rusya’da hayatın felç olduğunu duymaya başlarız yarın öbür gün.
Şu alçak basınç 700 – 800 kilometre doğudan girseydi neler olurdu neler 🙂
Umarım kar yağmaz( Erkenci laleler açmaya başladı artık yazık olacak onlara.
Burada badem ağaçları meyve bile verdi 😀
Kar değil de uzun süre sıfırın altında kalan sıcaklıklar tehlikeli olurdu.
Dün Manisa çevresinde süper hücre fırtına çifti oluştu ve radar görüntülerinde gördüğümüz kadarıyla iri çaplı dolu yağdırdı.




İzmir balon sonucunda gördüğümüz gibi bölgede orta derece kararsızlık var. CAPE değeri 747, SWEAT 328 ve kuvvetli bir rüzgar sheari var. Biraz sonra paylaşacağım radar görüntüsünde fırtınanın parçalandığını ve bir süper hücre çifti oluşturduğunu göreceğiz. Bunun sebebi doğrusal hodograf. Yani rüzgar yönünün yükseklikle çok fazla değişmemesi.
Hız datalarını göremediğimiz için süper hücrenin rotasyonunu tam olarak göremiyoruz. Şimdilik tek kaynak rüzgar verileri ondan da çok iyi anlaşılmıyor. Manisa’nın kuzeyinde yani kütlenin olduğu yerde rüzgar yönünde ani değişiklikler olduğu görülüyor. Elimizdeki en açıklayıcı verilerden biri bu. Şimdi de radar görüntülerini görelim. http://www.youtube.com/watch?v=80ucvqoWm7I&feature=youtu.be
Haftaya da İskandinavya coşacak.. Bize yine Elizabeth..
Negatif NAO’nun marifetleri işte..
Bilkent’te bile artık ağaçlar gelin gibi oldu, şu saatten sonra geleceği varsa da gelmesin artık boşver…
Sabah biyoloji profesörü, öğlen de MGM bozdu dengemi. Pazar min./maks. ve pazartesi min. sıcaklık tahminlerini 3-7 derece aşağı çekmesi lazım. Mesela pazar 1/7 pazartesi min. 0 gibi düşünüyorum ben.

Bana da yüksek geldi. Hatta pazar sabahı sulu kar ümidi taşıyorum.
MGM cumartesi-pazar için tahminlerini 1-2 derece aşağı çekse de epey ılıkçı bulduğum ısrarına devam ediyor. Yer sıcaklıklarını sadece ECMWF bu derece yüksek görüyor. WRF her ne kadar pazar-pazartesiyi şu an için kapsamıyor olsa da cumartesi gecesi için ECMWF kadar ılıkçı değil. Var mı yorumu olan?
Ben yer sıcaklığında NAE’nin üstüne model tanımam. Model 48 saatlik çıktı ürettiğinden şimdilik sadece Cumartesi sabahına kadar görebiliyoruz. MGM kaç derece demiş bilmiyorum ama NAE’ye güvenip Cumartesi sabahı 3C-4C civarında bir sıcaklık olacaktır diye tahmin ediyorum ben de.
Ayrıca bu sistemde 950 hPa seviyesi de (yaklaşık 500 metre yukarısı) oldukça soğuk. Yağış olursa İstanbul’da kar kesin gibi.
Ozan bey, hava tahmininde olduğu kadar skor tahmininde de iyisiniz. Drogba atamadı ama en az 3 oldu. Bunu kendime totem yaptım. Hayılısıyla çeyrek finalin hava durumunu da sizden alacağım. Ozan reyiz 🙂
Sabah sabah dengemi bozdu. Biyoloji profesörümüz konuya ilgisiz kalamamış. Atış Serbest’e yakışır bir açıklamada bulunmuş. Haberin aslı bu linkte: http://www.bolugundem.com/habergoster.php?id=62288
Özeti aşağıda:
Bolu’nun Seben İlçesine bağlı Taşlıyayla Göleti’nin kenarında bulunan Kozyaka ve Ekiciler Yaylasında önceki akşam meydana gelen hortum yüzünden 7 evin yıkılması, 3 konternayır parçalanması ve 10 evinde çatısının uçmasının nedeninin bölgedeki göletten meydana geldiği iddia edildi. Bu haberin ardından konunun uzmanı olan Fen ve Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan Külköylüoğlu’na danıştık, aldığımız cevap ise oldukça şaşırtıcıydı. Külköylüoğlu, “Hortumun sebebi bölgedeki gölettir” dedi.
“Aslında hortumlar kış ayın da olmaz, sonbahar ilkbahar gibi geçiş dönemleridir. ” gibi cümleler içeren örnek bir gazetecilik görüyoruz, saçmalığı geçtim… 😀
GEH (Gölet etkisiyle hortum) oluşmuş işte, Alkım sen bilmiyor muydun, çok ayıp! Dünyada sadece Seben bölgesinde görülüyor.
Bay Külköylüoğlu’nun bilimsel yayınlarına baktım, her sene aynı konuyu çalışıp tekrar yayınlayan sonra da kendi kendine atıf yapan seçkin bir üçüncü dünya akademisyeni kendisi. Ciddiye almaya gerek yok diyeceğim ama Türkiye’deki akademisyenlerin ezici çoğunluğu bu ayarda.
İncelemek gerçekten çok zor, yerde kar örtüsü var + kıştan kalma bir gölet var ve elimizde yarım saat süren bir hortum…,
Bence bu bir sui generis hortum olayı ne tam anlamıyla yukarı seviye konveksiyonu ne de yer seviyesinde duraysızlıkla oluşan bir hortum ve yerde kar varken oluşması özelliği ile Türkiye’de kayıtlara geçen ilk hortum oldu.
Benim hibrit bir yaklaşımım var, olayı kısmen yukarı seviye konveksiyonuna da bağlıyorum. Hortuma neden olan vortex(girdap) yapısını temelini, çevredeki dağların arasından geçen kuvvetli rüzgarın oluşturduğunu ve bunun tam bir kararlı hava girdabı olduğunu fakat eşzamanlı olarak, üst seviyedeki sıcak hava ve nem adveksiyonuna bağlı olarak yukarı seviye konveksiyonu ile oluşan iyi gelişmiş bir kümülonimbus ile bu girdaplaşan hava akımının birbiri ile organize olarak bu yarım saat süren hortumu oluşturmuş olabileceğini düşünüyorum. Yani kökeni kararlı bir vortex bu… Keşke WRF’de o geceye odaklı dağlara göre rüzgar dağılımını görsek, yoksa benimkisi sadece hipotez olan bir yaklaşım…
Amerikan kaynakları da elevated tornado kavramı ile ilgili fikir birliğine sahip değil, bir kısmı doğrudan elevated convection’a yani yukarı seviye konveksiyonuna bağlıyor ama tam nasıl olduğunu açıklayamıyorlar, bir kısmı kararlı havada oluşan hortumların ayrı olarak daha fazla incelenmesi gerektiğini yazmakla birlikte olayı tesadüfe bağlayanlar bile var! 😀
Ben de Amerikalılara diyorum ki!
This is a non-thermodynamic vortex accommodated with elevated convective cluster 😀
Bolu’da hortum oluşmuş.
12 Mart’a ait bazı animasyonlar:
İstanbul Radarı:






Balıkesir Radarı:
İzmir Radarı:
Ankara Radarı:
Samsun Radarı:
Zonguldak Radarı:
Renkli Kızılötesi:


Kzızlötesi:
Şimşek 1:

Şimşek 2:

Dünkü radar animasyonuna göre Lüleburgaz’da 48 kg yağış düşmesi biraz abartı gibi geldi bana. Siz ne dersiniz, yanlışlık olabilir mi?

Giresun Beytarla yaylası
Rakım 2190
Tarih:10.03.2013
Çok iyi, elinize sağlık.
Soğuk deniz üstünde şov var şov!

Soğuk denizi abartmıyor muyuz , deniz soğuk olabilir ama
havadahava da sıcak 🙂 Nasıl sıcak deniz , denize göre soğuk havada oluyorsa soğuk deniz sıcak havada da olması normal gözüküyor.Eskişehir`de 10 dakikalık şiddetli yağmur ve dolunun ardından metrekareye 7 kg yağış düşmüş bu süre içinde epey iyi miktar,
sıcaklıktasıcaklık da yağışın ardından 2 saatte (muhtemelen daha az sürede) 8 derece birden düştü.BudaBu da yağıştan hemen önce çektiğim fotoğraf. Ürkütücü hava vardı, ortalık akşam gibi olmuştu.Bu sabah İstanbul’da
yağandüşen yağışın radar görüntüsünü paylaşabilir misiniz?Radardaki kütle yavaş yavaş Eskişehir`e doğru gelmeye başladı. http://poyraz26.files.wordpress.com/2013/03/adsc4b1z.jpg
BudaBu da biraz önce çektiğim fotoğraf. http://poyraz26.files.wordpress.com/2013/03/dsc00305.jpg14/15 Mart yoğun Sahra Tozu…
Ankara’yı hareketli günler bekliyor. Hava sıcaklığının 26 dereceden 5 dereceye düşmesi bekleniyor. Soğuk algınlığı kapıda. Aman dikkat!
MGM bu tahminle kendini aşmış… Vay be.
Ozan bey, Schalke 04 – Galatasaray maç saati Gelsenkirchen’de hava ne durumda olacak? Gerçi stadın üstü tamamen kapalıymış. Maç saati sıcaklık kaç derece olur? Merak ettim 🙂
Drogba yazacak, en az 3 olur 🙂
http://freemeteo.com/default.asp?pid=15&gid=2921465&la=17
İki gündür istisnasız tüm yorumlara eksi veren kişiye sesleniyorum; anlıyorum seni anlıyorum 🙂
Şu sistem hafta sonu gelseydi Havadelisi Tur organizasyonu ile Ukrayna Lviv’e 2 gece 3 gün tur düzenlerdik 🙂 Ozan Hoca ve diğer evli arkadaşlar katılamazdı büyük ihtimal, rehber ben olurdum 🙂
Rehber Santiago ile, vizesiz, 990 milibar basınçlı tipi ve minimum 20 cm taze kar garantisi, ücretsiz şehir turu ve ücretsiz disko turu da dahil. Müze gezmek filan yok, alabildiğine kar deliliği 🙂 Pegasus ile Sabiha Gökçen’den gidiş dönüş. Onur konuğu Antibiyotik (Ankaragücü) 🙂
Biz de ekran başından, canlı kameralardan takip ederdik kar yağışını 😀
http://www.youtube.com/watch?v=n-PiXfqU3j4
Aynı tadı vermez ama hocam 🙂
Tuzla’da şimşek ve gökgürültüleri eşliğinde müthiş bir yağmur var 🙂 Tadından yenmiyor.
Semih şimdi gelir diyordum ben de 🙂
Ahahah 😀
Radara baktım, kafamı bloga çevirdim ki beklenen yorumlar yapılmış. 🙂
Balıkesir Radarı’na göre kütle Bursa’nın üstün de ama yağış yok. Nasıl oluyor? Radar mı bozuk ?
Virga (yere düşmeden tekrar buharlaşan yağış) olabilir. Resim paylaşsaydınız iyi olurdu.
Çok ilginç saat 07:00 ve İstanbul’da sıcaklık 15 derece ..
Batı Karadeniz ve İç Anadolu’nun kuzeyinde konvektif hareketlilik var.


1 tane gördüm başka göremedim 😀
ODTÜ Yurtlar Bölgesi kamerasından izliyordum da, ne güzel şimşek çakıyor öyle 🙂
Bu da Baltık Denizi Effect.. Bant Hamburg’a çalışıyor.. Deniz suyu sıcaklığı 2 derece, 850 hPa ise yaklaşık -14C.. Karada bu kadar mesafe kat etmeleri de ilginç, İstanbul’da güney semtlere bile inemiyor kütleler bazen..
WRF iki bantı da çok iyi yakalamış.. (Hamburg kırmızı ile işaretli nokta)
Hamburg’da dün 15 cm kar vardı. Bugün 21 cm’e çıkmış ! 😦 Mevsimin en etkili karını martta alıyorlar.
Hamburg: 28 cm !
3 sene önce bizzat Mart ayında yoğun bir kar yağışına şahit oldum Hamburg’da, harikaydı ve İstanbul’da pek alışkın olmadığımız için başta pek inanmamıştım güzel kar tutacağına sonra gördüm ki Hamburg’da aşk başkaymış 🙂
Bazen bizim DEK’ler de Ankara’nın kuzeyine kadar geliyor, Marmara’dan Edremit’e kadar gidenleri de gördük, DEK bulutunun dikey gelişimi ve havadaki nem ve rüzgar hızına bağlı bu. Tepe yüksekliği 3 km’yi aşan DEK bulutu her türlü uzun mesafe yol alır.
Türkiye örneklerini pek açıklamasa da, coğrafyanın düz olmasından da bahsetmek lazım bence.
Kuzey Denizi Effect.. Güneyden de alçak basıncın taşıdığı yağış geliyor, Londra ve Manş Denizi civarı yaşadı..
Bu da uydu görüntüsü
Beytepe istasyonuna 1 Aralık 2012’den Şubat 2013 sonuna kadar yaklaşık olarak toplamda yaklaşık 255 mm yağış düştü. Bir bu kadara yakın da Temmuza kadar düşse 450’yi geçeriz. Daha sonbaharı da var bunun çöl falan değil Ankara yani 😛
O zaman 2007 gibi falan değil, tamam kar açısından kötü olabilir ama kurak geçmesi daha da kötü etkilerdi.
Yaz aylarında yaptıkları tahminlerden dolayı Rus Meteoroloji Uzmanları’nın önünde saygıyla eğiliyorum. http://www.haberturk.com/yasam/haber/814630-son-yillarin-en-sert-kisi
Bana bir yıl göster ki “Rus Meteoroloji Ajansı: Yüzyılın Soğuğu Yolda” haberi çıkmamış olsun 🙂
Hadi yine iyisiniz, soğuk denize rağmen Adalar’da oluşan sarı cisim Kartal’dan geçti. Görünüşe bakılırsa bu defa oraj Adalar üstünde oluşarak Anadolu Yakasına batıdan geldiyse de konveksiyon Göztepe balon verilerine göre kesinlikle yer seviyesinden kaynaklı üst seviye konveksiyonu değil, kırk ikindi yağmurları ile aynı….
Hemen belgeleyelim.


Yer seviyesinde enverziyon falan söz konusu değil.
Rüzgar güneybatıdan eserken Göztepe’den atılan balon sürüklenmiştir, deniz üzerindeki enverziyonu görmesi mümkün olmamıştır.
Önemli olan Göztepe’de enverziyonun olmaması hem o kütle karada bile oluşmadı ki Büyükada’nın da batısında oluştu. 😛 😛 😛

Dahası Karadeniz’de de iki hücre vardı eridi hemen. Bence Marmara denizinde rüzgardan enverziyon
dahiyoktu bile. Çünkü rüzgar hiç de hafif değildi hem enverziyon olsa mutlaka Göztepe’de de enverziyon olması gerekirdi çünküorasıdaorası da Marmara’dan alıyor rüzgar akımını.Kendin demiyor muydun enverziyon tabakası bulunsa dahi sıcak adveksiyondan ötürü deniz üzerinde de oraj oluşabilir (kaldırılmış/yükseltilmiş konveksiyondan ötürü) diye? Bu da öyle bir şeydir işte. Elbette rüzgar şiddetine göre enverziyonlu tabakanın kalınlığı da değişecektir ama “hiç yoktur” demek teorik olarak imkansız, deniz soğuksa en azından z derinliğinde bir tabaka enverziyonlu olmak zorunda. Bu z çok küçük bir değer olabilir. Balon ölçümünün bunu görmemesi bence olası.
O kadar iddiacısın ki bazen neyi iddia ettiğini ben unutuyorum, muhtemelen daha önce ne iddia ettiğini sen de unutuyorsundur 🙂
Deniz üzerinde de, enverziyonlu tabakaya rağmen, oraj oluşabilir (senin gayet güzel gösterdiğin gibi); ama bu durum, denizin konvektif etkinliği bu mevsimde azalttığı gerçeğini değiştirmez.
Bugün sabah saatlerin de Adalarda oldukça sıcak bir hava vardı. Saat 14:00 gibi bir 10 dakikalık hafif bir yağmur çiseledi ve akabinde hava tamamen açtı. Şuan itibariyle (00:38); Hava sıcaklığı: 13 derece.
Nem: %68
Basınç: 996.5
Rüzgarın hızını ölçecek bir cihazım yok ama Güneybatıdan esen rüzgar hızı tahminimce 35-40 km. arasında.
Basınç yanlış.
Cihazınızın basınç değerini en yakındaki bir istasyondan kontrol edip elle girmeniz gerekmekte. Sonra kendisi normale döner.
Kalibrasyon için aşağıdaki bağlantıdan Sabiha Gökçen Havalimanı LTFJ basınç verisini kullanabilirsiniz.
http://turkucmet.dmi.gov.tr/awos/
Havaların ısınmasına seviniyorum, Sonunda yaz meyveleri yetişmeye başlayacak.
Ayrıca bugün kuzey ilçeler 20 dereceleri gördü, Şile 21 derecelerde.
Yeşil erik çıksın da başka şey istemem 🙂
Tuz dökerek yerdik, Ozan abi 😀
Az kaldı hocam, yakında çıkar. Badem ağaçları Şubat ortasında silme çiçeklendi. Erik ağaçları da yeni yeni çiçekleniyor. Kış gelmeden, bahar geldi 😦
Adını duyunca bile kötü oluyorum şu eriğin. Nasıl yiyorsunuz anlamıyorum.
Bugün Tuzla’da 3-4 ayın en sıcak gününü yaşıyoruz. Rüzgar güneybatıdan geldiği için bir miktar karadan yol alıp esiyor. Bu yüzden deniz etkisi bir nebze kapanıyor. Şu an sıcaklık 20 derece. Yarım saat evvel 20.4 ölçtüm. Ayrıca Yalova civarlarındaki kütle buradan çok net görülüyor ve bulutlar epey kara.
09.03.2013 Balıkesir radar animasyonu.
Edremit civarındaki kütleye dikkat !!! Modellerin bu kadar yağış beklentisi yoktu acaba sebebi neydi ? Sadece orografik yükselme mi? Daha farklı etkenler neler ? Bu arada an itibariyle 117 kg yağış düşmüş.

Ege’yi sel götürdü. Bu resim de
İzmirEdremit’ten…Hayır. Bu görüntü İzmir’den değil Edremit’ten. Hatta bu fotoğrafı dün gece Barbaros Şansal da twitter’ından paylaşmış.
Doğrudur. Bir sosyal medya sitesinde arkadaşım paylaşmıştı. Demek ki bende sazanlık yapmışım 😀
Modellerde olmayan bir yağış aldık
http://www.trthaber.com/haber/turkiye/balikesirde-siddetli-yagis-77825.html
Edremit’i sel aldı hem de sele neden olan orajın yapısı Ekim 2012’de Marmara Adasını vuran ile aynı yani “back-building MCS”:

Çok tehlikeli bu şeyler 6 saat sürebiliyor aynı yerde!
Uyandım ki back-building MCS aynı noktada olmasa da hala aynı yerde! Yani 6 saat hatta belki de biraz daha fazla Edremit merkezi vurdu.
12 saatten fazla süredir de Edremit çevresini vurdu. MGM’ye göre 169 mm yağış düşmüş!
Bize de bu MCS’nin case study’sini yapıp gelecek hafta içi yayımlamak farz oldu.
Sanki yanardağdan kül püskürüyormuş gibi 😀
169 kg düşmüş, müthiş. “Aynı yerde tekrar oluşan mezo-ölçekli konvektif sistem” olarak kısaca çevirseydin herkes için daha anlaşılır olurdu, bir dahaki sefere onu da bekliyoruz.
Deniz soğukken, bu ayda bu kadar yağışın düşmesi başlı başına incelenmeye değer. Bekliyoruz.
Hem GFS hem ECMWF’nin operasyonel ve ensemble ortalamalari onumuzdeki hafta sonu icin buyuk ikramiyenin ipucunu vermis Anadolu’ya. 2005 kisinda da benzer bir durum olmustu Ankara’da; kis boyu yagmayan kar 11 Mart Cuma aksami yagmisti. Daha degisir elbette ama sinyal cok guclu, kiyi kesimler olmasa bile ic kesimler kisin gormedikleri kari Mart ortasinda alacaklar gibi. Insallah oyle de olr, hafta ici yasadigim aci Ankara’ya yagacak guzel bir karla bir nebze hafifler.
Welbane hocam hafızana hayranım. O cuma sabahı bizim lise servis şoförüne bugün epey kar var demiştim(model bilgisi falan yok tabii daha, internetten takip ettiğim kadarıyla). Cemre düştü kar mar tutmaz artık dedi adamcağız.
Öğleden sonra kar epey sağlam bastırdı. Akşam kaya kaya eve dönerken tek kelime laf etmedim. Tam inecekken adam utana sıkıla haklı çıktın demişti 🙂
Ankara’da Mart bir başkadır diyip gazı verip kaçıyorum! 🙂 🙂
20 dakika önce yaz yağmuru gibi indiriverdi mübarek 😀 Sanırım geçen yazdan sonra en kuvvetli sağanak yağışı aldık Tuzla’da. 2-3 dakikadır hafifledi ve azala çoğala yağmaya devam ediyor. Radara göre sarı renkli kütlenin etkisinde kalmışız.
Gelecek hafta beklenen siklon son modellere göre Romanya-Ukrayna-Macaristan’da süper bir TROWAL oluşturuyor, aynen de NEMO gibi…
Güneybatıdan geçse 2004’ü aratmayacaktı, keşke değişse 😦 Ağlancak haldeyiz.
Valla ,içim gidiyor. hemen yanımızda neler olucak neler. 😦
15 Mart yer seviyesi sıcaklık tahmini.Anadolu’da bazı yerler 30 dereceleri zorlayacak gibi.
Eminönü’nde dün 17 derece ölçülmüş, Şile’de 17.9 derece ölçülmüş. Asıl sıcak daha yolda, İstanbul’da tahminimce 20-24 ler ölçülecek.
Kıyı Ege boyunca sağanak olması ne güzel bir tablo… Bu yaz da sıcaktan kavrulacaklar belki günlerce yağışsız bir şekilde, (umarım olmaz) o yüzden şu anki görüntü içimi rahatlatıyor…
MGM Şubat ayı yağış raporunu yayınlamış. Ege Bölgesi, almış başını gitmiş. Lodoslu geçen koca bir kış özellikle Kıyı Ege’ye yaramış gözüküyor.

Siteyi takip edemediğim zamanlarda burada konuşuldu mu bilmiyorum, fakat lafı geçmişken söylemek istiyorum. Eskiden MGM, bir önceki ayın yağış raporunda, her bölgeden belirli sayıdaki istasyonu gösteren tablolar hazırlardı. Artık bölge bölge gösterip olayı bitiriyorlar. Eskisi gibi, istasyon istasyon incelemelerini isterdim açıkçası.
İngilizler çıldırıyor olmalı 🙂
Brüksel’de de durum müthiş görünüyor..
Önümüzdeki Cuma günü de Polonya tarafları kopacak.. Orta Avrupa’nın bu sene en çok etkileneceği sistem yolda..
Peki bizlerin günahı ne? Neden tüm kış sistemler Avrupa’ya çalıştı 😦
Son ümidimiz buydu o da Avrupa’ya gitti.
Düşündükçe sinirleniyorum bu haksızlık.
Akşam modeline göre biz de kopacağız 🙂 🙂
Modellerde bir türlü tutturamadı şu dikişi. Bir öyle diyorlar bir böyle 🙂
Bu arada tekrardan İstanbul’dayım 2 haftalığına 🙂
Yine şansıma kar görürsem ne ala 😀
Kırklareli’nin güneyinden Marmara denizinin üstüde de dahil Balıkesir’e kadar alanda orajlar oluşuyor. Bunun nedeni bence üst seviyede bulunan soğuk cephe hattı çünkü yer seviyesinde batıdan girmeye çalışan sıcak oklüzyon cephesi var.
Her sıcak oklüzyonun da üst seviyesinde mutlaka bir soğuk cephesi bulunmalı, radarda Yalova çevresindeki yağışlar üst seviye sıcak cephesine bağlı gelişirken, Kırklareli – Balıkesir boyunca olan yağışlar üst seviye soğuk cephesine, Edremit Kazdağı çevresinde ise oklüzyon yağışı var. Yani yer seviyesinde olan tek cephe oklüzyon, bu yüzden yer kartlarına atılan da sadece oklüzyon cephesi olacak çünkü yapı bir bütün olarak sıcak oklüzyon yapısı…
Dikey atmosferin yan kesitini paintten çizmeye çalıştım.

Bunlar da radar filmleri
İstanbul’a da gelir mi o orajlar?
İstanbula gelmesi için ya da İstanbulda oluşması için nemin yükselmesi lazım. Kaynak:Mehmet Can Tanyeri
Bugün İstanbul’da güzel hava vardı. Ilık havayı özlemişim.
Şubat’ta İstanbul’da değildin sanırım 😀
Tamam da, bu kadar ılık değildi hava 😀