Atış Serbest


Atış Serbest'i RSS ile de takip edebilirsiniz

Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.

(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).

Atış Serbest” üzerine 18.063 düşünce

  1. vostok(Prague,Dejvická 229 m, B.Çekmece/IST - 57 m, Hadımköy/IST - 257 m)

    Merhabalar,

    Pragda 13 Ocak gecesi (14 Ocak sabahı) saat 00:30 sularında çok yoğun bir yağışı başladı ve bu kar yağışına birkaç şimşek ve gökgürültüsü eşlik etti. Size mutluluğumu anlatamıyorum. Uzun zaman sonra bu kadar muhteşem bir kar görmek ve üstüne üstlük şimşekle beraber görmek beni çok mutlu etti. Umarım Türkiye’de da iyi kar yağar bu hafta ve gelecek haftanın başında.

    Şimşekli ve gökgürültülü kar yağışını kameraya aldım, sizinle paylaşmak istedim;

    https://streamable.com/4jyhnh – ilk şimşek 15. saniyeden sonra ve ardından onu izleyen bir gök gürlemesi. Kar yağışı hemen hızı arttıyor sonradan.

    https://streamable.com/upysp0 – 30. saniyeden sonra ikinci şimşek

    3. şimşeği yakalayamadım kamerada. Ama 3. şimşeğin ardından kar daha da hızlandı ve müthiş bir tipi başladı kuvvetli rüzgarla birlikte – https://streamable.com/i3dgji

    Şimşeklerle beraber kar yağışının olduğu zamandaki radar görüntüsü; https://vostokk.files.wordpress.com/2021/01/radar-1.jpg

    Birkaç tane videoyu da ekledim yine alta 🙂

    Karın en şiddetlendiği andan muhteşem bir video – https://vimeo.com/user131275739/review/500657862/486ad6699d

    Muhteşem tipi – https://vimeo.com/user131275739/review/500660177/49267be4a9

    https://streamable.com/bsrb02
    https://vimeo.com/user131275739/review/500654854/54731c27f7

    Rüzgarin şiddetini azaltıp, kar yağışının lapa şekline dönmesi – https://vimeo.com/user131275739/review/500662257/a16d14bd4d

    Böyle bir tipinin Prag gibi kozmopolitan bir şehirde görülmesi, beni en çok etkileyen nokta oldu. Çünkü buralara gerçekten böyle çok şiddetli kar yağmıyor. Uzun süreli kar olabilir ama kısa zamanda (20 dakika) 3-4 cm kar yaratacak bir kar daha önce burada görmedim. Radarda eko çok kuvvetliydi, sanırım sıcaklık kar değerlerindeyken böyle bir ekoda görmedim daha önce.

    Umarım videoları beğenirsiniz siz de benim gibi.

    Sevgiler.. 🙂

    Cevapla
    1. carcass (Eskişehir,804m)

      Hocam emeğinize sağlık. Çok sevindim adınıza. Siz yine bu blogta yıllar evvel Eskişehir’e gelme olasılığı olup burası hakkında bilgi almak istemiştiniz sanırım. Yanılıyor muyum acaba? Sözü şuraya getireceğim. Eskişehir’e gelseydiniz bunları çoktaaaan yaşamış olacaktınız. Kader işte 😀 Hava olaylarını bir tarafa bırakacak olursak, keşke ben de Prag’ta yaşasaydım 😀
      Bu arada hocam “vimeo”ya yükledikleriniz açılmıyor, diğerleri ise müthişti.

      Cevapla
  2. Mülayim Sert ( Balat/Bursa, 80 m)

    Dün Bursa’nın doğusundaki merkez ilçelerinden biri olan Gürsu, 25.7 derece ile Bursa merkez istasyonunun uzun yıllar Ocak ayı sıcaklık rekorunu (25.2) kırarken diğer ilçe Yıldırım 25.2 ile egale etti.

    Bugün ise Gürsu, 26.2 derece ile rekor tazeledi.

    Diğer yandan Sakarya’nın da 26 derece ile kendi rekorunu kırdığı görülüyor.

    *Kaynak mgm. Tabi burada bahsettiğim ilçelerin nispeten yakın dönemde kuruldukları ve istasyonlarının da Bursa rekorlarının alındığı istasyona göre çok daha kısa süredir faaliyette olduklarını hatırlatmak isterim.

    Cevapla
      1. Mülayim Sert ( Balat/Bursa, 80 m)

        “Öyle rekor olmaz 🙂 Aynı yerde ölçülen değer olmalı”

        Onu mesajda iki yerde zımnen belirtmiştim zaten.

        Ayrıca, hem Bursa Gürsu hem de Sakarya merkez için 26 ve 26.2’yi 26.5 olarak güncellemek gerek. Sakarya’nın rekoru aynı yerde kırılmış olabilir.

        Cevapla
  3. cGrem

    Kartepe’den herkese selam. Yapılan yorumları okuyorum ama 18’ndeki olası sistemin netleşmesi için ne kadar beklememiz lazım. Karı geçtim yağmur yağsa da olur. Hasret kaldık.

    Cevapla
    1. Nostaljik.D.Ataşehir

      Ecmwf şahane çıktı ciddi ciddi geliyor sanki 🙂 Yarın akşam noktayı koyarız olumlu ise çiftetelli çalar oynarız 🙂

      Cevapla
  4. serkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt

    İtalyanlar 20 gün önceden Gelo diyo, Geliyor. Biz biryerlerimizi yırtıyoruz gelsin diye , Gelmiyor arkadaş ya 😤 bu nasıl küresel ısınma, nasıl bir coğrafya. Kışın 2. Ayı da bitti bitecek, ufukta sistemi görüyoruz, ufak sapmalar doğrultusunda bize gelecek gibi görünüyor, sonra ne oluyorsa Avrupa ortasına gidiyor. Tarihe tanıklık eden kışları görmüş biri olarak, bu kadar da olmaz dedirtiyor. İsyanım sistemlerin bize gelişini değiştiren değişik bir akım var. Ya da bize zaten öyle bir sistem gelmiyor Ecmwf ve Gfs yetkilileri geliyor gibi gösterip dalga geçiyor 😂 kafayı yemek üzereyim gerçekten

    Cevapla
    1. erkan tok

      Evet sanki soğuk hava Türkiye il sınırlarını biliyor gibi.Sınırdan iki metre içeri girmiyor.

      Cevapla
  5. esberat (Alemdağ, Ankara - 1010m)

    Belirsizlik oranları ne kadar yüksek olursa, model verileri de bi’ o kadar farklı, öngörülemez çıktılar sunuyor. ULL hala belirsiz konumda, zira akdeniz ya da ege’den sokulacak ab ihtimallari de öyle. Zaman aralığı daraldıkça senaryolar sayısal verilerle çatışıyor. GFS’nin kendi içindeki savaşı gibi.

    Sırasıyla (7-12z-18z ve 8-00-06-12z – 15 ocak 18z çıktıları)

    Cevapla
  6. SpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )


    Karsızlıktan çıldırdım!
    Dört senedir modeller başında kar bekledim. Havadeliliği, geldi çattı.
    Mademki kış bitiyor, son dileğim seninle son bir kere karda yürümek.
    Evet ben. Devam et, ben.
    Godzilla: Siz çıldırmışsınız.
    Evet çıldırdım karsızlıktan, modellere bakmaktan çıldırdım.
    Hayatımda seni istediğim kadar hiçbir şeyi istemedim. Delice, hayvan gibi. İliklerime kadar üşüyerek.
    Godzilla: Delirmişssin sen.
    Hayır, sadece arzu eden, kar isteyen bir havadelisiyim. Ama böbürlenme seni değil, kar istiyorum, isterse sulu kar olsun.
    Yes mi ?

    Ocak 2017 den beri kar görmüyorum. Buradan ocak 2017 sistemine selam olsun.

    Cevapla
  7. Şefik (Kuşadası-Güzelçamlı 60 m.)

    Ani stratosfer ısınmasına bağlı olarak zonal rüzgarlar zayıfladı veya yön değiştirdi. Bu durum Kışın geri kalan kısmı için güney enlemlere soğuk havaların kaçamak yapmasının önünü açabilir hatta ciddi soğukları güney enlemlere taşıyabilir. Umarım ülkemiz ve coğrafyamız bu durumdan etkilenebilir ancak bu işler artık eskisi kadar kolay olmuyor !

    Kopernik İklim Değişikliği Servisi 2020 yılının 2016 ile birlikte kaydedilen en sıcak yıl olduğunu açıkladı. Dahası var; son 10 yıl (2010-2020) kaydedilen en sıcak 10 yıl. Bitmedi ! Avrupa’nın kaydedilen en sıcak yılı 2019’du ve 2020 bu rekoru 0.4 derecelik artışla kırarak Avrupa’nın en sıcak yılı oldu. Her geçen yılın bir önceki yılın rekorunu kırdığını görmek belki de geri dönülmez bir yokuştan aşağı yuvarlandığımızın bir göstergesi.

    https://i0.wp.com/sefikozturkk.files.wordpress.com/2021/01/ecmwf-sicaklik.png?ssl=1

    Dünya bundan yaklaşık 1 asır önce 1.25 derece daha soğuktu. Sanayi ve Endüstrinin gelişmiş olması hayatımıza pek çok yenilik kattığı gibi, asıl kötülüğü uzun vadede gösteriyor. Atmosfere Karbondioksit salınımı hızla artıyor. Eğer bu durum önlenemezse Dünya üzerindeki ısı artışı devam edecek. Dünya’mızın dengesi bozulmuş olacak. Zaten kuraklık ve yangınlarla epey yara alan Dünya’mızın başında şimdi de bir salgın belası var. Umarım bu olumsuz gidişata insanoğlu “Dur” diyebilir…

    https://i0.wp.com/sefikozturkk.files.wordpress.com/2021/01/bams_sotc_2019_co2_paleo_1000px.jpg?ssl=1

    https://i0.wp.com/sefikozturkk.files.wordpress.com/2021/01/indir.png?ssl=1

    Cevapla
  8. Mülayim Sert ( Balat/Bursa, 80 m)

    Hem ECMWF’nin hem de GFS’nin 120. saatten itibaren 500hpa görünümü çok iyi değil mi? Daha uzun vadede de Azor YB dikey olarak Batı Avrupa’ya yerleşmeye çalışıyor. Yani kış şartları ihtimali güçleniyor. Ben mi bir şey kaçırıyorum, buradaki sessizlik neden?

    Cevapla
  9. falkan82 (Samandıra/İst - 131 m, Karapürçek/Sakarya - 66 m)

    Cevabını çok arayıp ancak bulamadığım, merakımı uyandıran bir model karşılaştırma sorum var. Soru şu: Herhangi bir modelin hedef günden kaç gün/saat önce maksimum doğrulukta (gerçeğe en yakın) tahmin yaptığı ile ilgili bir çalışma var mı?

    Örneğin GFS için soruyu detaylandıralım. Örneğin bugün ayın 8’i ve ayın 20’sinde açık havada olmamız gereken önemli bir işimiz var. Hava durumunu merak ettik ve modelden her güncellemede takip ediyoruz. Her güncellemede istenilen bölge için sırasıyla -3, +5, +11, -1 vs. vs. gibi sıcaklıklar, karlı, yağmurlu, güneşli vs. gibi durumlar üretiyor.

    Sonra ayın 20’sine geliyoruz. Hava -2 derece ve karlı (keşke) 🙂 Geçmişe bakıyoruz ve GFS’nin ayın 14’ünde buna en yakın tahmin ürettiğini görüyoruz. Bunu defalarca deniyoruz ve bir istatistik oluşturuyoruz. Diyoruz ki GFS modeli %80 tutarlılıkla gerçeğe en yakın tahmini 6 gün 12 saat önceki tahmininde oluşturuyor.

    Böyle bir istatistik ya da çalışma var mıdır? Eğer böyle bir eğilim varsa bunu bilmek modellerin kullanımını ve hava tahminini daha efektif ve kolay hale getirmez mi? Bunu bütün modeller için bilmek çok güzel olmaz mı?

    Evet, tarih yaklaştığında tutarlılık artıyor. Yani maksimum doğruluk ilgili günden belki 1 gün önce oluşuyor ama benim sorum tamamen başka aslında. Ben daha orta ve uzun vadeyi merak ediyorum. Sizlerin de yorumunuzu ve bilgilerinizi rica ederim Havadelileri 🙂

    Cevapla
    1. Havadelisi (Sandsliåsen / Bergen, 50m) Yazıyı Yazan

      Güzel soru 🙂 Genel kabul “tarih yaklaştıkça isabet artar” şeklinde olduğu için “hangi günde en yüksek isabet vardır?” gibi bir soru sorulup buna uygun bir çalışma yapıldığını sanmıyorum. Hızlı bir Google araması da sonuç vermedi. Uygun anahtar sözcüklerle siz de deneyebilirsiniz.

      Aslında bu soru şu bakımdan biraz da eksik: 5-15 günlük tahminlerde tek bir model çıktısının performansından ziyade, senaryolar ortalamasının performansı önemseniyor. Yani sadece GFS veya ECMWF’nin operasyonel çıktısı 5-10 günlük süreçte pek bir şey ifade etmiyor. Bizim gibilere tabii duygusal anlamda çok şey ifade ediyor 😀

      Cevapla
      1. falkan82 (Samandıra/İst - 131 m, Karapürçek/Sakarya - 66 m)

        Ozan Hocam merhaba,

        Bilgi ve cevabınız için teşekkürler. Bir süredir cevabı yerli/yabancı kaynaklarda arıyorum ancak bir sonuç bulamadım. Soruda tek bir örnek verdim ancak sorunun kendisi bütün modeller ve model çıktıları için geçerli.

        Çalıştığım şirkette satışların iyi olduğu yakın bir zamanda satış toplantısına katıldım. Satışlarımızın düştüğü zamanlarda çok sayıda sebep söyleyebilen satışçı arkadaşlarımız, iyi satış olan zamanda satışlarımızın neden bu kadar yükseldiği ile ilgili belirgin sebepler ortaya koyamadılar.

        Bunu anlatma sebebim şu; benzer şekilde eğer modellerde ya da çıktılarında istatistiksel olarak başarılı bir tahmin sayılabilecek bir nokta varsa sebebi araştırılabilir ve algoritma buna göre değiştirilebilir. Belki de örneğin 12. senaryo istikrarlı şekilde en başarılı tahminleri üretiyordur. Bunu bilseydim “neden 12. senaryo en doğru sonuçları veriyor?” diye merak ederdim.

        Sorular, sorular işte hocam 🙂

        Cevapla
  10. Miyotis Nattereri

    Önümüzde bulunan günlerde hava durumunun nasil olduğu belli ama modeller mi kesin tahmin yapamiyor, yoksa değişkenler yüzünden gelecek hava olgulari henüz belirlenmiş değiller mi ? Eğer ikinci seçenek gerçekse, bunu belirleyen zincirleme etkileri bilmek gelecek hava durumunu daha doğru tahmin etmeyi mümkün kılar mı ? Ve eğer böyle ise cok gelişmiş teknolojik sistemler ile zincirleme etkileri bilmek cok uzun tahminleri mümkün kılar mı?

    Cevapla
  11. cikoli (ist/bağlarbaşı/90 m)

    Geçtiğimiz günlerde twitter’da sayın havadelisi’nin meteorolojik tahmin hadisesinin nasıl ayaklara düştüğünü anlatan flood’una denk gelmiştim. Dün de youtube’dan şu video öneri olarak çıktı. 6 günde 120 bin tıklanma almış, ve yükleyen kişinin diğer videoları bin izlenmeye bile erişememişken.

    Dünya üzerinde yalan da olsa bu şekilde konuşup bu kadar gündem olunabilecek başka bir bilim dalı var mıdır bilmiyorum, Bu durum değiştirilebilir mi onu da bilmiyorum ama burayı takip eden her meteorolojisever için üzücü bir durum olduğu kesin.

    Cevapla
    1. harunsalman72

      Adam öyle bir sallıyor ki insanin inanası geliyor. Zaten kurak bir kış adam da bakiyor ki herkes umut arıyor. O da prim için milleti kandırıyor. Yazık bu ülkeye böyle adamlar hep bilip bilmeden konuşuyor. Sadece bu konuda da değil. Neyse adam neredeyse beni de inandıracaktı. 😂 inşallah kışın geri kalanı iyi geçer😌

      Cevapla
    2. Cengiz Öztürk ( Ankara/Etlik940 metre)

      Benim anlamadįğim meteoroloji bu yalan haberlere neden sus pus tepki vermiyor sonuçta Kurumun guvenirligi zedeleniyor

      Cevapla
  12. SpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

    Sevinmek bize haram ya. Modeller yine bozmuş ama ne hikmetse ayın 11 inde gelecek olan sıcak hava hiç bozulmadan geliyor ama soğuk olsa 1000 takla atar modeller. Bıktım artık ben kar filan beklemeyeceğim artık, yağmur yağsın o bana yeter. Yordu bu havar beni, pes ediyorum artık. 😦

    Cevapla
    1. harunsalman72

      Aslında daha erken karalar bağlamak için. Ayın 10 una kadar bekleyelim. İlk sistem gelmez ise bence 20 si gibi bir şeyler olabilir. Zaten bu sistem de ilk 240 a girmeden bozdu. 120 yi bile zor çözen modeller düzeltedebilir. Bakalım ne olacak merakla bekliyoruz.

      Cevapla
    2. Huseyin Yilmaz

      Doğu Akdeniz ülkesinde kar konusunda umutlanırken 50 defa düşünmek lazım. Modeller tamamen palavra, bu defalarca ispatlandı, hala daha modelde 3 günden sonrası için gördüğünüz şeye inanıyormusunuz gerçekten ?

      En güveniliri bence MGM, çünkü sadece olasılığı en yüksek ihtimalleri veriyor ve genelde söylediği oluyor.

      Ben yıllar boyunca uzun vadeli modellerin 10 gün sonrasında İzmir’de bile kar yağacağını gösterdiğini ama 10 sonra Edirne’de bile bahar havası olduğunu gördüm.

      Hobi olarak yazılımla ilgileniyorum ve tahminen söylüyorum modellerin yazılımları bir ihtimal küresel ısınma öncesi, mevsimler normal seyirindeyken olması gereken iklim şartlarına göre kodlanmış olabilir.

      Yani bence uzun vadede küresel ısınma öncesi dünyanın iklim şartlarına göre tahminde bulunuyor ama vade kısalınca mesela 5 gün içine girince şu an yapılmış olan ölçümlerden elde edilen veriler devreye giriyor ve acı gerçeklerle karşılaşıyoruz.

      Gfs yada ecmfw gibi şeyleri ben kodlamadım, sadece tahminde bulunuyorum ama eğer dediğim gibiyse acilen yeni iklim şartlarına göre baştan kodlanmaları gerekiyor çünkü baştan aşağı hatalı sonuçlar veriyorlar, uzun vadede verdikleri sonuçların bugünün gerçekleriyle uzaktan yakından alakası yok.

      Bunun dışında da zaten orta enlemin en berbat yerinde yaşıyoruz, Doğu Akdeniz turistlik olarak yaz tatili olarak iyi olabilir ama iklim olarak tam bir rezalet… Eskiden verimliymiş, zaten o yüzden avcı toplayıcılıktan tarıma burada geçilmiş ama artık öyle değil malesef…

      Ocak Ayı’ndayız 2500 Metre rakımlı Uludağ’da bile kar yeni yeni görünmeye başladı…

      Bir de benim kişisel gözlemlerime göre ki tamamen bilimsellik dışı, sadece kişisel gözlem, bir sezon nasıl başlarsa öyle gidiyor.

      Mesela 2003, 2004, 2012 gibi yıllarda özellikle 2012’de serinleme daha Ağustos Ayı’ndan itibaren başladı. Bu yılların Sonbahar ayları da gayet serin geçti ve kışları da bu şartların devamı olarak sert geçti.

      Hayatımda hiçbir zaman kışın sıcak yada kurak başlayıp ortasında birden bire kara kış geldiğini falan görmedim, nasıl başladıysa öyle bitti.

      O yüzden bence bu sene yağmur hatta bulut görsek bile sevinmeliyiz, kar için umtlanmamalıyız, yağarsa sürpriz olur, seviniriz ama ben pek sanmıyorum, umarım yanılırım.

      Cevapla
      1. SpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

        Haklısınız hocam uzun vadede modeller yanılıyor ama bu işin zevki de uzun vadede sistem görüp takip etmek. Bu seneyle birlikte 4 yıldır kar görmemek çok can sıkıcı. Yani yılda 1-2 tane karlı sistem görmek bu kadar zor olmamalıydı. 😦

        Cevapla
      2. Havadelisi (Sandsliåsen / Bergen, 50m) Yazıyı Yazan

        ” … modellerin yazılımları bir ihtimal küresel ısınma öncesi, mevsimler normal seyirindeyken olması gereken iklim şartlarına göre kodlanmış olabilir…”

        Hayır. Fiziksel bir model başlangıç şartlarını alır ve zamanda ileriye doğru götürür. Başlangıç şartları da ölçüm verileridir. Dolayısıyla küresel ısınma da işin içinde, modelde var.

        Birçok model senaryosunun ortalamasını alırsanız model çıktılarının çoğunun da, küresel ısınmaya uygun olarak, aslında genelde sıcak çıktılar verdiğini fark edeceksiniz. Bizim gibiler soğuk ve kar istediği için algıda seçiciyiz, soğuk senaryolara odaklanıyoruz. Bu senaryolar gerçekleşmeyince de “modeller çuvalladı” diyoruz. Oysa öyle değil, modeli tarafsız değerlendirsek o ihtimalin çok yüksek olmadığını zaten görmemiz gerekir. Sağlam sistemlerden önce ise model senaryolarının çoğu soğuk senaryodur, senaryolar ortalaması çok düşüktür, farklı modellerin çıktıları birbirini tutar.

        Cevapla
        1. harunsalman72

          Hocam biraz düşününce çok haklı olduğunuzu anladım. Sistem daha yeni gözükmeye başlamışken biz hemen hevesleniyoruz. Çıkan çıktıların sadece olumlu olanlarına bakıyoruz. Halbuki olumsuzların da gelme olasılığı olumlularınkiyle aynı. %50 iyi modeller olunca hemen daha da iyiye gider diyoruz. Halbuki kötüye gitme olasılığı da aynı. Tıpkı bu sistemdeki gibi. Ben de bazen kendimi kandırdığımın farkına varıyorum ama hevesim kırılmasın diye kandırmaya devam ediyorum. Sanırım biraz daha objektif olmak lazım bu işte.

          Cevapla
  13. harunsalman72

    Ayın 15 indeki sistem çok güzel görünüyordu ama izlandadaki abla alanı baya şişti. Çok umutluydum ama ECMWF de GFS ye dönmeye meyilli. Dün azor çok güzel konumlanmıştı ECMWF de ama ne yazık ki sabah izlanda işi bozdu. Daha değişecektir ama ab alanı güçlü gibi. İnşallah o ab nin gücü azorun yukarı enlemlere yükselişini etkilemez. Bu sistem de kaçarsa cidden hayatımda yaşadığım en berbat kış olabilir. Ayın 20 sinden sonra ve şubatta da hareketli bir görüntü var. Yukarı enlemlerde baya soğuk birikiyor. Eğer işimiz bir kez olsun rast giderse çok büyük bir balık yakalayabiliriz. İnşallah kışın devamı iyi olur. Sağlıcakla kalın.

    Cevapla
  14. Mülayim Sert ( Balat/Bursa, 80 m)

    GFS ana senaryo, muhtemel soğuk atak öncesi Marmara’ya 850hpa’da +16 sokmuş. Güney ve Doğu Marmara’da bazı istasyonlar, orta kuvvette lodosla birlikte Ocak ayı sıcaklık rekorlarına (+24/25 civarı) yaklaşabilirler -tabi mikro şartlar da elverirse.

    Gerçi, ana senaryo şu an yukarı yönlü olarak tek başına… Diğerleri daha makul +10 civarında kümelenmiş.

    Gerçekleşirse, 2020 Mayıs ve Ekimindeki sıcak rekorlarına bir yenisi daha eklenecek. Benim gibi küresel ısınma konusunda şüpheci biri için bile bu çok fazla.

    Cevapla
  15. Sprmn1907 (Ataşehir/İST, 120m.)

    Umarım modellerde gördüğümüz şu görüntüler, bu sefer olsun bozmadan gelir de 2021’e güzel, beyaz, tertemiz bir başlangıç yaparız 😉 Herkese öncelikle sağlıklı, sonrasında da mutlu, huzurlu ve bol karlı bir yıl dilerim..

    Cevapla
      1. Faruk (@farukbur)

        düşününki istanbul gibi deniz seviyesinde biyerde 1 ay asfaltı göremeyorsunuz.zaten yetersiz olan belediye küreme tuzlama vardı.adamlar uğraşamadı bıraktı işi.15 cm buz tabakası üzerinde gidiyor arabalar.üsküdardan her gün ümraniyeye işe gidiyorum çünkü yaş 17 ve kar manyağıyım,iş bahanesiyle evden dışarı çıkıp özgür oluyorum.benim gibi çok az insan işine gidiyor hayat durmuş ortalık sessiz sadece sizin ayakta durmanızı engeleyen rüzgar var 🙂 tipi hiç bitmiyor .kar her saat heykellerini tekrar yapıyor:) 1 hafta yağıyor tam güneş çıkacak senmisin çıkan arkasından birdaha güneyli rüzgarlar karın yoğunluğunu dahada arttırıyor.bitmiyor doyuyorsunuz kara tipiye soğuğa.arabaların camları içeriden don yapıyor.bu soğuk karsta olsa sorum değil ama istanbulun nemi sibiryayı içinize işliyor,ben geldim taaa uzaklardan der gibi rüzgarla şarkısını söylüyor .şimdi o soğuk kar olsa o zamanki tadıda olmaz .yoğun insan nufusu ve araç nufusu,tetikte bekleyen kar küreme araçları aşırı tuzlama ,yok vermez o tadı.hiç beklemeyin o birkere yaşandı bitti.

        Cevapla
  16. esberat (Alemdağ, Ankara - 1010m)

    Afrika sıcak atağı sonrası, balkanlardan gelen soğuk hava dalgasıyla birlikte yaşanması ihtimal ani sıcaklık düşüşü. 12-14 ocak arası Ankara için, T850’de -25 derece farkı! Şu senaryoyu takip etmesi bile heyecan verici.


    Cevapla
  17. Sinan (Başakşehir 180m/İTÜ Ayazağa 120m)

    Modellerde normalde 300 lerde çılgın sistemler olurdu. GFS sabah çalıştırmasında onu en sonunda yaptı 😀

    Cevapla
    1. Nostaljik.D.Ataşehir

      Aman ürkütmeden, nazar etmeden bekleyelim. Gelmeyecek psikolojisine alıştık, sürpriz olsun gelirse:)

      Cevapla
    1. Nostaljik.D.Ataşehir

      Aynen Ben de herkesin yeni yılını kutlar, huzurlu, sağlıklı mutlu seneler dilerim 🙂

      Cevapla

Yorum yazın...

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s