Ben de fark ettim, süper gözüküyor valla her yer 🙂
okito
NASA’yı da tebrik etmek lazım 1988’den bugüne kadar sıcaklık anomalilerini inceleyerek kesin kanaate varmış adamlar. 24 yıllık veri havuzuna dalmak herkesin harcı değil (!) http://www.hurriyet.com.tr/planet/21160493.asp
Sanki gündüz o kadar yağmur yağmamış gibi sıkıcı ve sıcak bir hava var şu an.
devrim
dün burnumuzun dibine kadar gelen ancak merkeze uğramadan manisa ya sapan kütle.
bunlar da bize gülümseyen yanı 😀
Trakyalı
Dün aksam “Yarından Sonra – The Day After Tomorrow” filmini izledim. Filmde kuzey kutbunda eriyen buzulların Atlantik akıntılarını değiştirmesinden ötürü oluşan olağanüstü hava olayları ve buzul çağına girilmesinden bahsediliyor. Bunun gerçeklik payı ne kadardır veya bununla ilgili makale veya çalışma var mı arkadaşlar?
Çok teşekkürler bilgi için hocam.
Anladığım kadarıyla yaşandığı ile ilgili bir kesinlik var ama olası sebepler konusunda kararsızlık var.
Filmde devasa fırtına alanları ve büyük çapta fırtına gözleri oluşuyordu. Aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi:
Bu fırtına gözünün bulunduğu yerde bulutlar dikey olarak şelale gibi yere iniyordu, rüzgar aniden tamamıyla kesiliyordu ve sıcaklık saniyeler içerisinde onlarca derece birden düşüyordu. Bu fiziksel olarak mümkün mü yoksa Hollywood hayal gücünü biraz fazla mı zorlamış?
çihiro
Zamanında Bünyamin Sürmeli bir bülteninde “Donma aşağıdan, yerden başlar. Filmlerdeki gibi yukarıdan başlayıp aşağıya inmez.” demişti. 🙂
O kadar devasa fırtınaların oluşabilmesi için ısı lazım, o da sıcak ortamlarda, tropiklerde filan var. En ani sıcaklık değişimlerinin ise fön rüzgarlarının sınır bölgelerinde olduğunu biliyorum, sıcaklık 2 dakika içinde -20’den +7’ye çıkmış, fönün durmasıyla 27 dakikada 32 derece birden düşmüş bir kez. (kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Chinook_wind#Records)
Çok güzel. Bu arada Anemo, radar haritalarının altında bir buton var, harita tabakasını üste çıkarıyor, yani mesela sarı nerde tam görebiliyorsun. Onu kullanırsan daha güzel olur.
Şiddetli sağanak yağış Beşiktaş’ta an itibariyle başlamış durumda. Yağış o kadar yoğun ki görüş mesafesi azaldı. Nişantaşı, Maçka tarafları görünmüyor!
Saat 15:26 ve MGM geç gelen uyarısını kaldırdı 🙂
Tam bir komedi.
Uyarı ilk yayınlandığında geçerli olduğu süreyi “14:00-17:00” olarak yazmışlardı. Şimdi görüyorum ki “14:00-15:00” olarak değiştirmişler ilk verdikleri zaman aralığını.
Âlemsin MGM 😀
Storm_chaser
MGM’nin kısa süreli bu tarz tek hücreli ve kısa süreli yağışlara uyarı yapması yanlış. Radarda görüntüyü gördüğünüz an zaten yağış 5-10 dakika önce başlamış demektir. Birde uyarı hazırlama gönderme vs. süreleri eklenince 20 dakikayı kafadan kaybediyorsun ve yapılan uyarının hiç bir faydası olmuyor malesef.
Uyarılarda temel kaynak meteorolojik modeller olmalı. Modellere tecrübede katılarak bir risk haritası oluşturulmalı ve daha sonra bu alan radarla takip edilmeli diye düşünüyorum. Ayrıca başta büyük şehir belediyeleri olmak üzere radar sahasında bulunan afet merkezleride sağanak yağış beklendiği günlerde radarı takip etmeliler. Böylece olaylara müdahale hızlarıda kat be kat artar.
Commandouz
Mgm’ye 2012 (3) ve 2013 (3) yılında kurulacak olan meteoroloji istasyonlarının hangi bölgelere kurulacağını sordum ve anında cevap geldi.Bu senekiler Temmuz’ da kurulmuş bile.Bi kişi çok sevinecek 🙂
G.O.P ve Eyüp(Çırçır Mah.) istasyonlarına pek sevindim:)
Bu arada Tkm’de ki istasyonların neden ondalık değerlerinin verilmediğini sorduğumda istasyonların yol kenarlarında olduğunu ve dış etmenlerden fazlasıyla etkilendiğini,ana amacın yol sıcaklğını öğrenmek olduğunu belirttiler.Bütün istasyonların kalibrasyonlarının Haziran başında yapılmış olmalarına rağmen Sağmalcılar (Otogar’dan dolayı) ve Pendik(Arkasında ki yüksek binalardan dolayı) istasyonlarının yüksek değerler verebileceğini, istendiği taktirde tüm istasyonların grafik şeklinde arşivlerinin verilebileceğini söylediler.
Ne kadar lüzumsuz işler bunlar…İstanbul’da 848938 tane istasyon var ya! Ne işimize yarayacak bir şehrin içindeki bu kadar istasyon? İstasyona gerçekten ihtiyacı olan, iklimi hakkında en az şey bildiğimiz yerler Anadolu’da. Ben bu kafayı anlamıyorum.
emre
Ben de bu istanbul düşmanı kafayı anlamıyorum
Semih
Tuzla’daki tersane civarı olmasaymış keşke. Merkeze uzak kaçıyor biraz ama neyse artık 😀
Kar avcısı
Ne zaman yayınlanmaya başlanacağı hakkında bir şey söylediler mi?
Commandouz
Maalesef. Ben bu aralar Mgm’yi aşırı e-posta yağmuruna tuttum. Onu da siz soruverin bana cevap vermeyebilirler artık 🙂
Ankarada hareketlilik başladı… Gök gürültüsü hemen güneyimizde… duyuluyor
El NiNo
MGM ağıza bal çalmak deyimini iyi yerine getiriyor. Trabzon radarı Temmuz’da açılacaktı Haziran’da açıldı bende şaşırdım. Sonra 20 Haziran’da görüntü vermeyi bıraktı ve hala veri aktarmıyor. Eğer Ağustos ayında aktif olmazsa 1 yıl kaybedeceğim. Burada yöre halkının Ağustos fırtınaları diye tabir ettikleri yağışları kaçıracağız.
Firefox’ta açılmıyor. Google Chrome kullanın. IE’de açılıyor mu bilmiyorum.
Drummer
Ben her zaman Firefox’ta açıyorum. Bir problem yok. (ya da sadece bende yok)
Serkan
Teşekkür ederim verdiğiniz linke tıkladım ancak harita üzerinde kütleleri göremiyorum. yardımcı olursanız sevinirim.
Devrim
Haritaya fazla zoom yaparsan göremezsin. Uzaktan yakına doğru kütleler varken yavaş yavaş zoom yap.kütleler belli bir yakınlıktan sonra kaybolduğunu göreceksin. Birde izmir çalışmıyor izmirden bakıyorsan da göremezsin
İki adet şiddetli gökgürültüsü duydum, yer Maslak / İstanbul.
Trakyalı
İşte o gürültülerin sorumlusu:
Santiago
Ne güzel, her yerden yağış haberleri geliyor, İstanbul’da da hava çok güzel, geceleri serin gündüzleri boğmuyor.
Önümüzdeki hafta İtalya ve Balkanları kavuracak olan Afrika kökenli sıcak hava dalgası Çarşamba – Cuma günleri bize kadar uzayacak. Sonrasında bir kararsızlık var, ama benim kendi gözlemim, Afrika’dan sıcak hava bize kadar uzadığında peşine Kuzeybatı Avrupa’dan bir serin hava bindirmesi oluyor. Çünkü o sıcak hava o kadar kuzeye ve doğuya uzuyorsa bir yerlerden güneye serin hava akıyor demektir. Örnekler aşağıda. Bunlar hafızalara kazınan en feci sıcak hava dalgalarından başı çeken ikisi. Ortak noktaları ise, sıcak hava, iki dalga halinde geliyor.
1) 8-15 Temmuz 2000
2) 23-30 Haziran 2007
Bugünkü ECMWF 00Z çalıştırması Afrika sonrası ciddi bir serinlik öngörmüş, ama bir kaç çalıştırma daha beklemek lazım, zira ensemble çalıştırmalarına göre en soğukçu çıktı gibi duruyor.
GFS 06Z ana çalıştırması ise çok çılgın gibi geldi bana, onu da biraz beklemek lazım. Ama kontrol çalıştırması ECMWF ile benzer bir durum öngörmüş.
Bu veriler ışığında Çarşamba – Cuma günleri arasında İstanbul’da 35C, Trakya’da ve İzmir’de 40C sıcaklıklar görülebilir. Cumartesi ve Pazar bir serinleme olacak gibi, ama ne derece olacak bekliyoruz. Ayrıca 2000 ve 2007’de olduğu gibi iki dalga halinde gelmesi de olasılık dahilinde. Artık bu ataktan sonra yazın beli kırılır umarım 🙂
Dün ve bugün İstanbul’ da dikkatimi çeken bir hususu paylaşmak ve sormak istiyorum: Rüzgar güneyli (güneybatı, güneydoğu) iken hava sıcaklığı 26, 27, 28′ de salınırken rüzgarın kuzeye dönmesi ile 2- 3 derecelik sıcaklık artışı da gerçekleşiyor. Mesela, sıcaklık İstanbul’ da şu an DMİ verilerine göre; 27, 28′ den 29 dereceye çıkarken rüzgar yönü de tam kuzeyli olmuş vaziyette… Bu durumun sebebi ne olabilir? Saat itibarıyla hem gün sonu gelirken sıcaklık düşüşü olması, hem de rüzgarın kuzeye dönmesi sıcaklık düşüşüne neden olması gerekirken; şartlar niçin tam tersine işliyor?
Ek: DMİ sitesini tekrar kontrol ettiğimde sıcaklığın 29 dereceden 30 dereceye çıktığını görmekle, bu bilgiyi biraz önceki rüzgar yönü, saat ve sıcaklık ilişkisine dair soruma eklemek istiyorum..
Santiago
Dün ve bugün, sabah – öğlen civarlarında hava bulutluydu, sıcaklığın fazla yükselememesi bundan olabilir. Dün de bugün de öğleden sonraları hava açıktı.
MahSD
Teşekkürler…
Commandouz
Baktığın istasyon AHL istasyonu yani Marmara Denizi’nin yanında.Rüzgar güneyden yani denizden estiği zaman zaten sıcaklıkların düşmesi çok doğal.Rüzgar kuzeye döndüğü zaman karadan estiği için sıcaklık yükselip nem düşüyor.Aynı şekilde Florya,Eminönü,Göztepe istasyonlarında da bu hadise görülebiliyor.Sarıyer,Kilyos ve Şile taraflarında da bu olayın tam tersi meydana geliyor.
Trakyalı
Trakya’da bugünün talihlisi: Muratlı-Tekirdağ… 15 dakikada 13 kg yağış düştü. Hala da hafifleyerek devam ediyor. Sıcaklık da 32 dereceden 22 dereceye geriledi.
devrim
yağış aydın’a dayandı. sola sapıp otobandan girerse 1 saate burada.
kaçırmış 😀 otoyol ücretli olduğundan nazilli ye sonrasında belki ödemiş 😀 hali hazırda dmi de şiddetli yağış uyarısını vermiş ödemiş in güney kesimleri için.
ALKIM
OGS/KGS yoksa nakit gişesi de yok o otobanda. Kaçak geçmeye cesaret edememiştir.
Şu an iyi bastırdı. Ama herhalde 5 dakika filan sürer bu durum.
Ankaragücü
Aylar sonra Marmaris’te gök gürültüleri!!!! Şaka gibi.. Etraftaki yüksek tepelerden geliyor. Hava biraz kapadı. Şehir merkezinde yağış pek mümkün değil gibi.
Akyaka’da yağıyor (deniz kenarı). Kısmetse size de yağar 🙂
Ankaragücü
Yağıyor!!!!!! 🙂
Ankaragücü
Güzel yağmaya devam ediyor. Islak toprak kokusunu özlemişiz.. Sürekli gök gürültüleri eşlik ediyor sağanak yağışa.. Bu tam süpriz oldu.
devrim
okuyupta gıbta etmemek elde değil. damla yağmur düşmeyeli 60 günüde doldurduk. hele bu ağustosu geçirelim en iyi ihtimalle eylül ortasında görün bizi (izmir) 😀
Kar avcısı
Keşke havalar hep bugün ki gibi olsa 😀 Gece Tuzla Mercan’da çay bahçesinde hırkayla oturduk 😀 Üşümeyi özlemişiz valla. Bu arada Mercan, yarımadanın uç kısımlarına kalan yerdir. %90’ı villalardan oluşan yazlık ve son derece elit bir kesim.
MGM’nin 41 yıllık verilerine göre Adana’da temmuz ayı maksimum sıcaklık ortalaması 33.7 derece.
Bu veriyi 2012 Temmuz ayı ortalaması ile karşılaştırdım.
Weatheronline’da yaptığım kontrollere göre memleketim Adana’da 2012 yılı Temmuz ayı 35.8 derecelik maksimum sıcaklık ortalamasıyla son 12 yılın en sıcak temmuzu olmuş. Bir önceki maksimum 2000 yılı Temmuz ayına ait; o da 35.8 derece. En sıcak 3. temmuz ayı ise 35.5 derecelik ortalama ile 2007’de yaşanmış.
Son 30 yılın en serin temmuzu ise 31.6 derecelik ortalama ile 1982’de yaşanmış. Onu 31.7 ile 1992 Temmuz ayı takip ederken, en serin 3. temmuz ayı da 31.9 derecelik ortalama ile 1995’te yaşanmış.
Ortalamadan yukarıya en çok sapanlar 2000’lerde kümelenmişken, ortalamadan aşağıya en çok sapanlar 80’ler ve 90’larda görülüyor.
Bu arada son 41 yılın istatistikî verilerine göre Adana’da yılın en sıcak ayı 34.4 derecelik maksimum sıcaklık ortalaması ile ağustos ayı.
tetris
Merak ettiğim bir şey var Adana nın neden ilçelerinin hava durumu MGM nin sitesinde yok.Adanan nın mahalllesi sayılacak illerin bile ilçelerinin hava durumu var mgm hava durumu sağ tarafta hem de alt alta.Adana da hem bu yok hem de son durum tablosunda hiç görünmüyorlar bir ara vardı uzun zamandan beri yine yok.
“A continuation of the period with (significantly) above normal temperatures at least up to mid-August with possible extension of such conditions until the end of August is expected for South-eastern Europe. The probability for this anomaly is estimated to be above 70%.”
Türkçesi: “Güneydoğu Avrupa için, normalin kayda değer şekilde üzerinde sıcaklıkların, en azından Ağustos ortasına kadar, bir ihtimal Ağustos sonuna kadar devam etmesi bekleniyor. Bu anomalinin gerçekleşme olasılığının %70’in üzerinde olduğu öngörülüyor.”
Konya’da 5 gündür öğleden sonra yağmur yağıyor ve önümüzdeki 3-4 gün daha yağacak gibi.
Özellikle dün ve bugün deli gibi kıskanacağınız türden bir hava vardı. Saat 3’e kadar batımızda seyrine doyum olmayacak güzellikte kümülonimbuslar boy gösterdi. 3’ten sonra aynı güzellikteki bulutlar üzerimizde oluşmaya başladı. Derinlerden gelen gök gürültüsü sesleri ve yağmur yağmur yağmur… Yarım saatten kısa bir süre içinde her yeri su aldı. 10,6 kg yağış düşmüş. Az sayıda dolu taneleri de gördüm.
Dün şehrin daha çok kuzeyini etkileyen kümülonimbus bugün tam şehrin tepesine çöktü. Müthiş yağdı. Böylesini hiç görmemiştim daha önce.
MGM ise bugün üç kağıtçılık yaptı resmen. Aşağıdaki uyarı orada yazdığı gibi saat 16.45’te yayınlanmadı. Ben saat 18’de eve ıslanmış bir vaziyette geldiğimde fırtına bitmişti. Radara bakmak için internete girdiğimde MGM’nin ana sayfasında kesinlikle hiç bir uyarı yoktu. Adım gibi eminim. O uyarı 18’den sonra şehri sel aldıktan sonra yayınlandı. Yalancılık bu!
“Ankara radarından alınan son verilere göre…” denmiş. Veriler geç gelmiştir 🙂 Oraj dediğin yarım saatlik olay.
çihiro
🙂 Hava neden böyle? Ocak’ta en düşük sıcaklık rekoru kırmamıza 2 derece kalmıştı. Haziran başında dağlarda hala kar görüyordum.
Nisan ayında en kuvvetli rüzgar rekorunu kırmamıza ramak kalmıştı. Ayrıca Nisan’da toplam 5 kg’a yakın yağış aldık.
Temmuz’da en yüksek sıcaklık rekorunu kırmamıza 1,5 derece kalmıştı. Şimdi de bu kuvvetli yağmurlar. Bence normal değil bu olanlar. Tüm Dünya böyle mi? Yabancı hava delileri ne diyor?
Senin dünkü yağmur 15 kg tutmuş 🙂 Söyle de adam gibi ölçsünler. Ya da senin olduğun yere çok yağdı, bilemiyorum…
çihiro
🙂 Az mesafede çok büyük değişiklikler oluyor. Ayrıca Konya’da ikamet ettiğini farz et, 15 kg ve üstü yağış yılda 4-5 kere anca olur. Bazı yıllar 3 bazı yıllar 6 kere. Benim açımdan deli bir yağıştı. Biz bilmeyiz 100 kg, 50 kg nedir 🙂
çihiro
MGM çalışanı Melik Ahmet Taştan’ın verdiği bilgiye göre o gün uyarı, orada yazdığı gibi saat 16.45’te girilmiş. Uyarının yayından kalkma saati 18 olarak ayarlanmış. Ancak yağışın Konya’nın kuzeyinde etkisini kaybetmemesi üzerine saat 18.12’de, uyarının bitiş zamanı 19.00 olarak güncellenmiş şekilde uyarı tekrar yayına girilmiş. Ben uyarının yayında olmadığı sırada sayfaya girdiğim için yanlış anladım durumu. Özür dilerim.
ersin
Twitter’dan profesör Orhan Şen’in yeni bombaları, üzücü ve yorumsuz…
Orhan Şen @TemizHava
GRÖNLAND da Bu yıl Temmuz ayı sıcaklıkları geçen yıla göre daha yüksek ölçüldü Bu KIŞ ın TÜRKİYE de SERT geçeceğini gösteriyor. Nedeni deniz yüzeyindeki buzların erimesi
Retweeted by özgül menderes
Teşekkür ederim iklimancero. Darısı tüm havadelilerine 😀
El NiNo
MGM bugün sabah 6’dan itibaren Doğu Karadeniz için yer yer kuvvetli sağanak yağış uyarısı yapmıştı. Ne ilginçtir ki sahurdan sonra uyumadım ve saat 4-5 arası yani 6’dan önce kısa süreli sağanak yağış oldu. MGM nin 6 dan itibaren geçerli olacak dediği yağış şu an saat 12 olmak üzere ve ortalıkta yok hava açık. Trabzon’a bir radar kurmuşlar 2 aydır veri aktarmıyor. Ben de kışın, yazı dört gözle bekliyordum radarla güzel gözlem yapacam diye. Bu yazıyı niye yazdın derseniz bıktım artık MGM’nin neden olduğu hayal kırıklıklarından.
Bu arada sizin ev derenin üzerinde yahu hakkaten 🙂
El NiNo
Ah ah bir dere olsa bir şey değil, ben ikincisinden daha çok korkuyorum 🙂 Bütün hazırlıklarımı yapmıştım sağanak başlayınca fotoğraflar çektim devam etseydi ve dere taşsaydı o zaman da çekecektim ve bu derelerin ne kadar çok kabarabildiğini gösterecektim. Kısmet değilmiş Ağustos fırtınalarında yaparım artık.
Ozan hocam bu derenin ne kadar kabarabildiğini görmek istiyorsan linke gir videoyu izle. fotoğrafların en üst soldaki benim ev. Önünden akan dereyi görünce Rizenin nasıl bir yer olduğunu anlarsın 🙂
Bu fırtına 3 yıl önce bugünlerde oldu. Rize istasyonu 10 kg yağış belki almıştır.
Ne işiniz var orda? Hiç güvenli görünmüyor binalar.
BlackSea_28
El Nino aynen sana katılıyorum MGm bu aralar hayal kırıklığı yaratıyor Doğu Karadeniz için.Giresun/Espiye de gece saat 04.00 – 05.00 arası kısa süreli gökgürültülü sağanak yağmur etkili oldu ve hava açtı.Gerçi şu anda hava tekrar kapandı.MGM bu yaz Doğu Karadeniz için tahmin tutturamıyor.
tolgamemet
Dun aksam denizli buldanda dolu ile baslayan tahminim 20 kg civarında saganak vardı cok mutlu olduk
Bunun %80 i gerçekleşse birazda güneye kaysa şenlik olur. Zaten 20 gündür adam gibi yağmadı toprak kuru, toprağı anca kendine getirir.
faseay
Arkadaşlar bu gece sabaha doğru Giresun’a yolculuğum başlıyor. Yol boyunca macera dolu bir gökyüzü beni bekliyor gibi, 20 gün yokum yaylaya çıkıp yorganla yatmak istiyorum artık.. Yağmur zengini bir memlekete gideceğim. İnternet bulabilirsem yazmaya çalışacağım herkese bol bulutlu günler
Bu kadar yaklaşmak ama benim semtime girmemek ?! 😀 Zalimsin !
iklimancero
Sabah biberondan dökülürcesine yağdı 🙂 Bu saatten sonra beklemem dahasını anemodulion
Commandouz
Sabah 05:00 – 05:30 arası Bayrampaşa’da 5 dakikalık şiddetli sağanak geçişi oldu.Oturduğum yere yakın olan Kağıthane’de ki Akom 5 kg.lık yağış kaydetmiş.
WRF çıktısı hala abartılı. Ama doğru yorumlamak gerekir. Deniz suyu sıcaklığının, dolayısıyla buharlaşmanın ve havadaki nemin çok yüksek olacağını göz önüne alırsak, Salı ve Çarşamba günleri, İstanbul ve Kırklareli illerinin Karadeniz kıyısındaki yerleşimlerinde, yerel olarak çok şiddetli yağışlar gözlenebileceğini söylemek yanlış olmaz sanırım. MM5 da katılmış. Yalnız SKIRON hiç oralı olmamış.
Saat itibariyle radarda, çok ufak ama kolaylıkla sarıya dönen küçük kütlelerin İğneada – Kıyıköy civarını dövmeye başladığını görüyorum. Hatta şimdi bir tane de Şile açıklarında gördüm.
Benim sorum bu otomatik istasyonlar ile ilgili. Gerçekten bunların kalibrasyon vb. kontrolleri düzgün yapılıyor mu?
Örneğin evime daha yakın olduğunu düşündüğüm Acıbadem istasyonu devamlı olarak yüksek değerler gösterirken Beyazıt/İstinye istasyonları da (nisbi olarak) düşük değerler gösteriyor.
Bu farkı tam olarak yakalayabilmek için 09:30 ile 16:30 arasında saatte bir kere bu istasyonları kontrol ettim. Değerleri de şu şekilde kaydettim.
Aynı şehir içerisinde yer alan istasyonlar arasındaki bu kadar farklı sıcaklıklar ölçülebilir mi?
Tabii ki aygıtların kalibrasyonlarının doğru yapılıp yapılmadığından emin olamayız. İşletene sormak gerekiyor. Ama İstanbul’da yerel rüzgarlara bağlı olarak, mevsime göre, ve istasyonun binalara göre konumundan da kaynaklanan böyle farkların görülmesi olasıdır. Tabloda bana garip gelen sadece Akatlar’ın gösterdiği değerler. O da sanırım, küsürlü vermiyor sıcaklıkları, yuvarlıyor.
Semih
Acıbadem istasyonu belirli saatlerde yanlış veri aktarıyor. Geçen seneden beri var bu durum.
*Anadolu yakasının marmaraya ve boğaza yakın bölgelerinin Avrupa yakasından biraz daha sıcak olduğunu biliyoruz,dmi den günlük maksimum değerleri kontrol ederseniz gündüz maksimum sıcaklıklarında çoğunlukla Anadolu yakasının hakimiyetini görürsünüz
*Ayrıca küçük bir coğrafya olmasına rağmen istanbulun kuzeyi ile güneyi -en batısı ile doğusu arasında büyük sıcaklık farkları görebiliriz,arasında çok az mesafe bulunan sarıyerde örneğin öğlen saatlerinde 26-27 derece olan sıcaklık varken bakırköyde 31-32 dereceler gözlemlenmesi çok rastlanan bir durumdur
*O an gerçekleşen rüzgar,nem ve hava olayları da bu farklarda önemli bir etmendir
acıbadem istasyonundaki değerler ise bana istasyonun öğleden sonra bir şekilde güneşe ve buna bağlı ısıya maruz kaldığını düşündürüyor
Yağışı çok kıyılara yığmış. Burada merak ettiğim, WRF’nin neyi bu şekilde simule ettiği. Daha çok hayalet sea effect bulutlarının (deniz üzerindeyken yağış bırakmayan, karaya çıkınca sürtünme yoluyla kavuşumdan yağışını atan bulutlar) etkinliği gibi gözüküyor. Kapıdağ Yarımadası’nın kuzeyi, Yalova-Çınarcık tarafı, İstanbul’un Karadeniz kıyılarının topun ağzında olması bana bunu düşündürdü. Görelim bakalım. Bu akşamki çalıştırma için ayrıntılı deniz suyu sıcaklığı opsiyonunu açıyorum şimdi, bakalım o zaman ne olacak.
Bence de bir tuhaflık var. İstanbul’un Karadeniz kıyılarına o kadar çok yağış düşerken Marmara kıyılarına bu kadar az düşeceğini sanmıyorum ben. Fark olur , tamam da, bu kadar da olmaz herhalde…
skew-t’ye göre alt-üst seviye rüzgar açı farkı çok elverişli ama konvektif aktivite sığ… Bu kadar sığlıkta, sırf deniz suyunun hamam suyu olmasından ötürü şiddetli yağmur çıkarsa enteresan olur.
El NiNo
Beklemedeyim. 20 gün oldu Rize’ye geleli daha adam gibi bir yağış görmedim.
Yazın şimdiye kadarki 2 aylık tablosu;
Hemen hemen her iklim tipinden (yöresel farklılıkları hesaba katarak) bir numune seçmeye çalıştım.
Her havadelisi kendi izlenimini kendisi oluştursun, kendi yorumunu kendisi yapsın 🙂 Benden bu kadar.
Geçen haftaki sıcaklar geri geldi. Rüzgarın tam kuzeye dönmesiyle sıcaklık Tuzla’da 36 dereceye fırladı.
Samsun Radari:
Samsun ve Trabzon radarlarinin goruntu yaricaplari diger radarlara gore cok mu buyuk yoksa bana mi oyle geliyor?
Bu arada yeni radarlarin eklenmesine bayiliyorum. Keske yeni eklenenlerin de dahil oldugu birlestirilmis goruntuyu de alabilmeye baslasak…
Ben de fark ettim, süper gözüküyor valla her yer 🙂
NASA’yı da tebrik etmek lazım 1988’den bugüne kadar sıcaklık anomalilerini inceleyerek kesin kanaate varmış adamlar. 24 yıllık veri havuzuna dalmak herkesin harcı değil (!)
http://www.hurriyet.com.tr/planet/21160493.asp
Sanki gündüz o kadar yağmur yağmamış gibi sıkıcı ve sıcak bir hava var şu an.
dün burnumuzun dibine kadar gelen ancak merkeze uğramadan manisa ya sapan kütle.
bunlar da bize gülümseyen yanı 😀
Dün aksam “Yarından Sonra – The Day After Tomorrow” filmini izledim. Filmde kuzey kutbunda eriyen buzulların Atlantik akıntılarını değiştirmesinden ötürü oluşan olağanüstü hava olayları ve buzul çağına girilmesinden bahsediliyor. Bunun gerçeklik payı ne kadardır veya bununla ilgili makale veya çalışma var mı arkadaşlar?
http://en.wikipedia.org/wiki/Younger_Dryas
Dikkatlice okuyun, sorularınız olursa sorun.
Çok teşekkürler bilgi için hocam.
Anladığım kadarıyla yaşandığı ile ilgili bir kesinlik var ama olası sebepler konusunda kararsızlık var.
Filmde devasa fırtına alanları ve büyük çapta fırtına gözleri oluşuyordu. Aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi:
Bu fırtına gözünün bulunduğu yerde bulutlar dikey olarak şelale gibi yere iniyordu, rüzgar aniden tamamıyla kesiliyordu ve sıcaklık saniyeler içerisinde onlarca derece birden düşüyordu. Bu fiziksel olarak mümkün mü yoksa Hollywood hayal gücünü biraz fazla mı zorlamış?
Zamanında Bünyamin Sürmeli bir bülteninde “Donma aşağıdan, yerden başlar. Filmlerdeki gibi yukarıdan başlayıp aşağıya inmez.” demişti. 🙂
O kadar devasa fırtınaların oluşabilmesi için ısı lazım, o da sıcak ortamlarda, tropiklerde filan var. En ani sıcaklık değişimlerinin ise fön rüzgarlarının sınır bölgelerinde olduğunu biliyorum, sıcaklık 2 dakika içinde -20’den +7’ye çıkmış, fönün durmasıyla 27 dakikada 32 derece birden düşmüş bir kez. (kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Chinook_wind#Records)
Ama filmleri boş verin 🙂
Bu da bugünkü yağışın kronolojik seyri;

Güzel bir çalışma olmuş. Eline sağlık.
Çok güzel. Bu arada Anemo, radar haritalarının altında bir buton var, harita tabakasını üste çıkarıyor, yani mesela sarı nerde tam görebiliyorsun. Onu kullanırsan daha güzel olur.
3 saatlik yağış miktarı;

Beklemedeyiz 🙂
Şiddetli sağanak yağış Beşiktaş’ta an itibariyle başlamış durumda. Yağış o kadar yoğun ki görüş mesafesi azaldı. Nişantaşı, Maçka tarafları görünmüyor!
Neden Maltepe bu yağışları alamıyor ?
Çünkü yaz mevsimine has yerel karakterde yağışlar bunlar. Bölgesel olarak görülmüyor.
Beşiktaş’ta müthiş yağdı. Yokuş aşağı resmen sel aktı çamurlu 🙂
Avrupa yakasının doğusundaki 1 saatlik tufan sona eriyor şu an. MGM’nin sitesinde ise en ufak bir uyarı yok. Bir yerleri su bastığından eminim.
Ahahaha yağış bitti ve MGM şimdi uyarıyor ! 😀
http://www.mgm.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=12030103y
Saat 15:26 ve MGM geç gelen uyarısını kaldırdı 🙂
Tam bir komedi.
Uyarı ilk yayınlandığında geçerli olduğu süreyi “14:00-17:00” olarak yazmışlardı. Şimdi görüyorum ki “14:00-15:00” olarak değiştirmişler ilk verdikleri zaman aralığını.
Âlemsin MGM 😀
MGM’nin kısa süreli bu tarz tek hücreli ve kısa süreli yağışlara uyarı yapması yanlış. Radarda görüntüyü gördüğünüz an zaten yağış 5-10 dakika önce başlamış demektir. Birde uyarı hazırlama gönderme vs. süreleri eklenince 20 dakikayı kafadan kaybediyorsun ve yapılan uyarının hiç bir faydası olmuyor malesef.
Uyarılarda temel kaynak meteorolojik modeller olmalı. Modellere tecrübede katılarak bir risk haritası oluşturulmalı ve daha sonra bu alan radarla takip edilmeli diye düşünüyorum. Ayrıca başta büyük şehir belediyeleri olmak üzere radar sahasında bulunan afet merkezleride sağanak yağış beklendiği günlerde radarı takip etmeliler. Böylece olaylara müdahale hızlarıda kat be kat artar.
Mgm’ye 2012 (3) ve 2013 (3) yılında kurulacak olan meteoroloji istasyonlarının hangi bölgelere kurulacağını sordum ve anında cevap geldi.Bu senekiler Temmuz’ da kurulmuş bile.Bi kişi çok sevinecek 🙂
2012=Büyükçekmece(Sahil)-Eyüp-Tuzla(Tersane)
2013=Beykoz-Silivri-Gaziosmanpaşa
G.O.P ve Eyüp(Çırçır Mah.) istasyonlarına pek sevindim:)
Bu arada Tkm’de ki istasyonların neden ondalık değerlerinin verilmediğini sorduğumda istasyonların yol kenarlarında olduğunu ve dış etmenlerden fazlasıyla etkilendiğini,ana amacın yol sıcaklğını öğrenmek olduğunu belirttiler.Bütün istasyonların kalibrasyonlarının Haziran başında yapılmış olmalarına rağmen Sağmalcılar (Otogar’dan dolayı) ve Pendik(Arkasında ki yüksek binalardan dolayı) istasyonlarının yüksek değerler verebileceğini, istendiği taktirde tüm istasyonların grafik şeklinde arşivlerinin verilebileceğini söylediler.
Ne kadar lüzumsuz işler bunlar…İstanbul’da 848938 tane istasyon var ya! Ne işimize yarayacak bir şehrin içindeki bu kadar istasyon? İstasyona gerçekten ihtiyacı olan, iklimi hakkında en az şey bildiğimiz yerler Anadolu’da. Ben bu kafayı anlamıyorum.
Ben de bu istanbul düşmanı kafayı anlamıyorum
Tuzla’daki tersane civarı olmasaymış keşke. Merkeze uzak kaçıyor biraz ama neyse artık 😀
Ne zaman yayınlanmaya başlanacağı hakkında bir şey söylediler mi?
Maalesef. Ben bu aralar Mgm’yi aşırı e-posta yağmuruna tuttum. Onu da siz soruverin bana cevap vermeyebilirler artık 🙂
Acaba ne olacak.
Eğer gerçekleşirse yeni bir sel felaketi, yeni can kayıpları kapıda demektir.

Son tablo da bu şekilde;
Kuveyt’te Sulaibiya adında bir yerde sıcaklık 53,6 derece ölçülmüş!

Muratlı-Tekirdağ yolunda bugün çektiğim fotoğraf ve o anın radar görüntüsü. Harika görünüyordu.
gerçekten çok güzel, iyi yakalamışsın.
Ankarada hareketlilik başladı… Gök gürültüsü hemen güneyimizde… duyuluyor

MGM ağıza bal çalmak deyimini iyi yerine getiriyor. Trabzon radarı Temmuz’da açılacaktı Haziran’da açıldı bende şaşırdım. Sonra 20 Haziran’da görüntü vermeyi bıraktı ve hala veri aktarmıyor. Eğer Ağustos ayında aktif olmazsa 1 yıl kaybedeceğim. Burada yöre halkının Ağustos fırtınaları diye tabir ettikleri yağışları kaçıracağız.
Beşiktaş’ta son 10 dakikadır kuvvetli bir sağanağın altındayız 🙂
Sorumlusu bu;
Asıl şiddetli kısmı Zeytinburnu-Fatih-Karaköy hattına düşmekteymiş Ekşisözlük’te okuduğuma göre.
Üsküdar da balını emdi o kütlenin yarım saatlik güçlü bir sağanakla 🙂
Biraz önce arayan ve gösterdiğim kütlenin içinden (TEM’den) dakika ve skor bildiren eşim, “sel var” dedi.
Çok ilginç. Gün boyu Dudullu’daydım Gram yağmur düşmedi. Batısı ıslanmış doğusu ise kopmuş gitmiş. Mevzii yağmurlu bir gün yaşanmış İstanbul’da.
Arkadaşlar bu ilçelerin de görülebildiği radar görüntüsünü nerede bulabilirim?
http://uzal.dmi.gov.tr/
Teşekkür ederim açtım verdiğiniz linki ancak kütleler görünmüyor harita üzerinde. Acaba kütleleri nasıl görebilirim?
Firefox’ta açılmıyor. Google Chrome kullanın. IE’de açılıyor mu bilmiyorum.
Ben her zaman Firefox’ta açıyorum. Bir problem yok. (ya da sadece bende yok)
Teşekkür ederim verdiğiniz linke tıkladım ancak harita üzerinde kütleleri göremiyorum. yardımcı olursanız sevinirim.
Haritaya fazla zoom yaparsan göremezsin. Uzaktan yakına doğru kütleler varken yavaş yavaş zoom yap.kütleler belli bir yakınlıktan sonra kaybolduğunu göreceksin. Birde izmir çalışmıyor izmirden bakıyorsan da göremezsin
İki adet şiddetli gökgürültüsü duydum, yer Maslak / İstanbul.
İşte o gürültülerin sorumlusu:
Ne güzel, her yerden yağış haberleri geliyor, İstanbul’da da hava çok güzel, geceleri serin gündüzleri boğmuyor.
Önümüzdeki hafta İtalya ve Balkanları kavuracak olan Afrika kökenli sıcak hava dalgası Çarşamba – Cuma günleri bize kadar uzayacak. Sonrasında bir kararsızlık var, ama benim kendi gözlemim, Afrika’dan sıcak hava bize kadar uzadığında peşine Kuzeybatı Avrupa’dan bir serin hava bindirmesi oluyor. Çünkü o sıcak hava o kadar kuzeye ve doğuya uzuyorsa bir yerlerden güneye serin hava akıyor demektir. Örnekler aşağıda. Bunlar hafızalara kazınan en feci sıcak hava dalgalarından başı çeken ikisi. Ortak noktaları ise, sıcak hava, iki dalga halinde geliyor.
1) 8-15 Temmuz 2000
2) 23-30 Haziran 2007
Bugünkü ECMWF 00Z çalıştırması Afrika sonrası ciddi bir serinlik öngörmüş, ama bir kaç çalıştırma daha beklemek lazım, zira ensemble çalıştırmalarına göre en soğukçu çıktı gibi duruyor.
GFS 06Z ana çalıştırması ise çok çılgın gibi geldi bana, onu da biraz beklemek lazım. Ama kontrol çalıştırması ECMWF ile benzer bir durum öngörmüş.
Bu veriler ışığında Çarşamba – Cuma günleri arasında İstanbul’da 35C, Trakya’da ve İzmir’de 40C sıcaklıklar görülebilir. Cumartesi ve Pazar bir serinleme olacak gibi, ama ne derece olacak bekliyoruz. Ayrıca 2000 ve 2007’de olduğu gibi iki dalga halinde gelmesi de olasılık dahilinde. Artık bu ataktan sonra yazın beli kırılır umarım 🙂
Bekleyip görelim..
Son çırpınışlar hocam inşallah. 😀
Dün ve bugün İstanbul’ da dikkatimi çeken bir hususu paylaşmak ve sormak istiyorum: Rüzgar güneyli (güneybatı, güneydoğu) iken hava sıcaklığı 26, 27, 28′ de salınırken rüzgarın kuzeye dönmesi ile 2- 3 derecelik sıcaklık artışı da gerçekleşiyor. Mesela, sıcaklık İstanbul’ da şu an DMİ verilerine göre; 27, 28′ den 29 dereceye çıkarken rüzgar yönü de tam kuzeyli olmuş vaziyette… Bu durumun sebebi ne olabilir? Saat itibarıyla hem gün sonu gelirken sıcaklık düşüşü olması, hem de rüzgarın kuzeye dönmesi sıcaklık düşüşüne neden olması gerekirken; şartlar niçin tam tersine işliyor?
Ek: DMİ sitesini tekrar kontrol ettiğimde sıcaklığın 29 dereceden 30 dereceye çıktığını görmekle, bu bilgiyi biraz önceki rüzgar yönü, saat ve sıcaklık ilişkisine dair soruma eklemek istiyorum..
Dün ve bugün, sabah – öğlen civarlarında hava bulutluydu, sıcaklığın fazla yükselememesi bundan olabilir. Dün de bugün de öğleden sonraları hava açıktı.
Teşekkürler…
Baktığın istasyon AHL istasyonu yani Marmara Denizi’nin yanında.Rüzgar güneyden yani denizden estiği zaman zaten sıcaklıkların düşmesi çok doğal.Rüzgar kuzeye döndüğü zaman karadan estiği için sıcaklık yükselip nem düşüyor.Aynı şekilde Florya,Eminönü,Göztepe istasyonlarında da bu hadise görülebiliyor.Sarıyer,Kilyos ve Şile taraflarında da bu olayın tam tersi meydana geliyor.

Trakya’da bugünün talihlisi: Muratlı-Tekirdağ… 15 dakikada 13 kg yağış düştü. Hala da hafifleyerek devam ediyor. Sıcaklık da 32 dereceden 22 dereceye geriledi.
yağış aydın’a dayandı. sola sapıp otobandan girerse 1 saate burada.
Sapağı kaçırdı galiba, Nazilli’den aradı beni 🙂
kaçırmış 😀 otoyol ücretli olduğundan nazilli ye sonrasında belki ödemiş 😀 hali hazırda dmi de şiddetli yağış uyarısını vermiş ödemiş in güney kesimleri için.
OGS/KGS yoksa nakit gişesi de yok o otobanda. Kaçak geçmeye cesaret edememiştir.
Sel gidiyo sel 🙂
Ne güzel kokmuştur şimdi oralar.
Oraların tepesindeki bulutun Maslak’tan görünüşü. 10 dakika önce çektim. Tıklayıp büyütün daha güzel görünsün 🙂
Temmuz Verileri.

Haziran-Temmuz karşılaştırması.

Beşiktaş’ta iri damlalı ama seyrek yağan bir sağanak var şu anda.
Hah işte. Yemeğe çıktığımda (Maslak) gökgürültüsü duymuştum.
Tam olarak neredesin Beşiktaş’ta? Yakın olmalıyız 🙂
Çarşı civarındayım. Sen niye Tuzla’da değilsin?
Bu Semih başka, efsane olan bu 🙂
Hahaaha. Çarşı karıştı 🙂 Anemodulion eğer çarşıdaysan mutlaka birbirimizi görmüşüzdür 🙂
Mümkündür. Senin işin mi burda evin mi?
İşim burada.
Ne işle meşgulsün? 😀 Belki dükkanına gelmişimdir filan.
Hahahaha.Sanmam.Filli boya bayisi.Beklerim.Sen neredesin?
Maşuklar Yokuşu’nun başındaki Filli Boya mı yoksa? 😀
Ben burdayım 😀
Ben göremiyorum bu görüntüyü. MGM’ninki durmuş kalmış yine.
Köprüyü epey ıslatmış. Pek güzel bir kümülonimbüs, kümül kümül maaşallah her yeri 🙂
Şu an iyi bastırdı. Ama herhalde 5 dakika filan sürer bu durum.
Aylar sonra Marmaris’te gök gürültüleri!!!! Şaka gibi.. Etraftaki yüksek tepelerden geliyor. Hava biraz kapadı. Şehir merkezinde yağış pek mümkün değil gibi.
Akyaka’da yağıyor (deniz kenarı). Kısmetse size de yağar 🙂
Yağıyor!!!!!! 🙂
Güzel yağmaya devam ediyor. Islak toprak kokusunu özlemişiz.. Sürekli gök gürültüleri eşlik ediyor sağanak yağışa.. Bu tam süpriz oldu.
okuyupta gıbta etmemek elde değil. damla yağmur düşmeyeli 60 günüde doldurduk. hele bu ağustosu geçirelim en iyi ihtimalle eylül ortasında görün bizi (izmir) 😀
Keşke havalar hep bugün ki gibi olsa 😀 Gece Tuzla Mercan’da çay bahçesinde hırkayla oturduk 😀 Üşümeyi özlemişiz valla. Bu arada Mercan, yarımadanın uç kısımlarına kalan yerdir. %90’ı villalardan oluşan yazlık ve son derece elit bir kesim.

Emlakçı mısın? 😀
MGM’nin 41 yıllık verilerine göre Adana’da temmuz ayı maksimum sıcaklık ortalaması 33.7 derece.
Bu veriyi 2012 Temmuz ayı ortalaması ile karşılaştırdım.
Weatheronline’da yaptığım kontrollere göre memleketim Adana’da 2012 yılı Temmuz ayı 35.8 derecelik maksimum sıcaklık ortalamasıyla son 12 yılın en sıcak temmuzu olmuş. Bir önceki maksimum 2000 yılı Temmuz ayına ait; o da 35.8 derece. En sıcak 3. temmuz ayı ise 35.5 derecelik ortalama ile 2007’de yaşanmış.
Son 30 yılın en serin temmuzu ise 31.6 derecelik ortalama ile 1982’de yaşanmış. Onu 31.7 ile 1992 Temmuz ayı takip ederken, en serin 3. temmuz ayı da 31.9 derecelik ortalama ile 1995’te yaşanmış.
Ortalamadan yukarıya en çok sapanlar 2000’lerde kümelenmişken, ortalamadan aşağıya en çok sapanlar 80’ler ve 90’larda görülüyor.
Bu arada son 41 yılın istatistikî verilerine göre Adana’da yılın en sıcak ayı 34.4 derecelik maksimum sıcaklık ortalaması ile ağustos ayı.
Merak ettiğim bir şey var Adana nın neden ilçelerinin hava durumu MGM nin sitesinde yok.Adanan nın mahalllesi sayılacak illerin bile ilçelerinin hava durumu var mgm hava durumu sağ tarafta hem de alt alta.Adana da hem bu yok hem de son durum tablosunda hiç görünmüyorlar bir ara vardı uzun zamandan beri yine yok.
MGM’ye sorun bunları. Cevap verirlerse bizle de paylaşın.
Dünya Meteoroloji Teşkilatı Bölgesel İklim Takip Merkezi (http://www.dwd.de/rcc-cm) uyardı:
“A continuation of the period with (significantly) above normal temperatures at least up to mid-August with possible extension of such conditions until the end of August is expected for South-eastern Europe. The probability for this anomaly is estimated to be above 70%.”
Türkçesi: “Güneydoğu Avrupa için, normalin kayda değer şekilde üzerinde sıcaklıkların, en azından Ağustos ortasına kadar, bir ihtimal Ağustos sonuna kadar devam etmesi bekleniyor. Bu anomalinin gerçekleşme olasılığının %70’in üzerinde olduğu öngörülüyor.”
Kaynak: http://emcc.mgm.gov.tr/FILES/201207_climate_watch_advisory_update20120731.pdf
Konya’da 5 gündür öğleden sonra yağmur yağıyor ve önümüzdeki 3-4 gün daha yağacak gibi.
Özellikle dün ve bugün deli gibi kıskanacağınız türden bir hava vardı. Saat 3’e kadar batımızda seyrine doyum olmayacak güzellikte kümülonimbuslar boy gösterdi. 3’ten sonra aynı güzellikteki bulutlar üzerimizde oluşmaya başladı. Derinlerden gelen gök gürültüsü sesleri ve yağmur yağmur yağmur… Yarım saatten kısa bir süre içinde her yeri su aldı. 10,6 kg yağış düşmüş. Az sayıda dolu taneleri de gördüm.
Dün şehrin daha çok kuzeyini etkileyen kümülonimbus bugün tam şehrin tepesine çöktü. Müthiş yağdı. Böylesini hiç görmemiştim daha önce.
MGM ise bugün üç kağıtçılık yaptı resmen. Aşağıdaki uyarı orada yazdığı gibi saat 16.45’te yayınlanmadı. Ben saat 18’de eve ıslanmış bir vaziyette geldiğimde fırtına bitmişti. Radara bakmak için internete girdiğimde MGM’nin ana sayfasında kesinlikle hiç bir uyarı yoktu. Adım gibi eminim. O uyarı 18’den sonra şehri sel aldıktan sonra yayınlandı. Yalancılık bu!
MGM hep öyle yapar…Yağış/fırtına bittikten sonra uyarı verir 🙂
Ben anlayamadım neden bana cevap olarak bunu verdiğinizi.
Şimşek verilerinden bir animasyon hazırlamıştım. Çihiro da Konya’da oraj var deyince animasyonu bu yazının altına koyuyum dedim.
“Ankara radarından alınan son verilere göre…” denmiş. Veriler geç gelmiştir 🙂 Oraj dediğin yarım saatlik olay.
🙂 Hava neden böyle? Ocak’ta en düşük sıcaklık rekoru kırmamıza 2 derece kalmıştı. Haziran başında dağlarda hala kar görüyordum.
Nisan ayında en kuvvetli rüzgar rekorunu kırmamıza ramak kalmıştı. Ayrıca Nisan’da toplam 5 kg’a yakın yağış aldık.
Temmuz’da en yüksek sıcaklık rekorunu kırmamıza 1,5 derece kalmıştı. Şimdi de bu kuvvetli yağmurlar. Bence normal değil bu olanlar. Tüm Dünya böyle mi? Yabancı hava delileri ne diyor?
Valla takip etmedim yabancı delilerin söylediklerini, ama hem sıcak hem soğuk ekstremler, “küresel ısınma”yla ilişkilendiriliyor:
http://environment.about.com/od/globalwarmingandweather/a/Does-Climate-Change-Cause-Extreme-Weather.htm
http://www.haberler.com/devlet-tweet-atarsa-3830446-haberi/
Senin dünkü yağmur 15 kg tutmuş 🙂 Söyle de adam gibi ölçsünler. Ya da senin olduğun yere çok yağdı, bilemiyorum…
🙂 Az mesafede çok büyük değişiklikler oluyor. Ayrıca Konya’da ikamet ettiğini farz et, 15 kg ve üstü yağış yılda 4-5 kere anca olur. Bazı yıllar 3 bazı yıllar 6 kere. Benim açımdan deli bir yağıştı. Biz bilmeyiz 100 kg, 50 kg nedir 🙂
MGM çalışanı Melik Ahmet Taştan’ın verdiği bilgiye göre o gün uyarı, orada yazdığı gibi saat 16.45’te girilmiş. Uyarının yayından kalkma saati 18 olarak ayarlanmış. Ancak yağışın Konya’nın kuzeyinde etkisini kaybetmemesi üzerine saat 18.12’de, uyarının bitiş zamanı 19.00 olarak güncellenmiş şekilde uyarı tekrar yayına girilmiş. Ben uyarının yayında olmadığı sırada sayfaya girdiğim için yanlış anladım durumu. Özür dilerim.
Twitter’dan profesör Orhan Şen’in yeni bombaları, üzücü ve yorumsuz…
Orhan Şen @TemizHava
GRÖNLAND da Bu yıl Temmuz ayı sıcaklıkları geçen yıla göre daha yüksek ölçüldü Bu KIŞ ın TÜRKİYE de SERT geçeceğini gösteriyor. Nedeni deniz yüzeyindeki buzların erimesi
Retweeted by özgül menderes
Bir de inanıp retweet eden öteki ‘uzman’lar var. Allah akıl fikir versin.
İki gram yağış nelere kadir.
Tuzla’da 5 dakikalık hafif sağanaktan başka bir şey olmadı 😀 21 günden beri yağmur yok.
Beylikdüzünde öğlen yağışla beraber sıcaklık 18dereceye düştü,tam bir sonbahar günü gibi,şu saatlerde ise tekrar 23-24 derecelere döndü
Hava yine karardı… Yeni bir bant geliyor galiba.
Beşiktaş’ta sabah sağanak geçişi oldu, hava serinledi, şimdi ara ara yağıyor. Toprak koktu mis gibi. Gözün aydın anemodulion.
Teşekkür ederim iklimancero. Darısı tüm havadelilerine 😀
MGM bugün sabah 6’dan itibaren Doğu Karadeniz için yer yer kuvvetli sağanak yağış uyarısı yapmıştı. Ne ilginçtir ki sahurdan sonra uyumadım ve saat 4-5 arası yani 6’dan önce kısa süreli sağanak yağış oldu. MGM nin 6 dan itibaren geçerli olacak dediği yağış şu an saat 12 olmak üzere ve ortalıkta yok hava açık. Trabzon’a bir radar kurmuşlar 2 aydır veri aktarmıyor. Ben de kışın, yazı dört gözle bekliyordum radarla güzel gözlem yapacam diye. Bu yazıyı niye yazdın derseniz bıktım artık MGM’nin neden olduğu hayal kırıklıklarından.
Sabahki sağanaktan;
Bu arada sizin ev derenin üzerinde yahu hakkaten 🙂
Ah ah bir dere olsa bir şey değil, ben ikincisinden daha çok korkuyorum 🙂 Bütün hazırlıklarımı yapmıştım sağanak başlayınca fotoğraflar çektim devam etseydi ve dere taşsaydı o zaman da çekecektim ve bu derelerin ne kadar çok kabarabildiğini gösterecektim. Kısmet değilmiş Ağustos fırtınalarında yaparım artık.
İkinci dere de var 🙂

Aman ha, fırtına avcısı olacağım derken fırtına avı olma 😀
http://www.cayhaber.net/haber/sanak-yamur-etkili-oldu
Ozan hocam bu derenin ne kadar kabarabildiğini görmek istiyorsan linke gir videoyu izle. fotoğrafların en üst soldaki benim ev. Önünden akan dereyi görünce Rizenin nasıl bir yer olduğunu anlarsın 🙂
Bu fırtına 3 yıl önce bugünlerde oldu. Rize istasyonu 10 kg yağış belki almıştır.
Ne işiniz var orda? Hiç güvenli görünmüyor binalar.
El Nino aynen sana katılıyorum MGm bu aralar hayal kırıklığı yaratıyor Doğu Karadeniz için.Giresun/Espiye de gece saat 04.00 – 05.00 arası kısa süreli gökgürültülü sağanak yağmur etkili oldu ve hava açtı.Gerçi şu anda hava tekrar kapandı.MGM bu yaz Doğu Karadeniz için tahmin tutturamıyor.
Dun aksam denizli buldanda dolu ile baslayan tahminim 20 kg civarında saganak vardı cok mutlu olduk
Beşiktaş’ta çok güzel bir sağanağın altındayız.

Oh beee! Dünya varmış 😀
Yağmur nihayet…
Bu deniz etkisi yağışları hep ‘sonra’ya kalıyor. Süper oldu valla.
http://ompldr.org/vZXhzYg
Bu modelin zamanını kavrayamadım. Şimdi bu yağış yarın 15.00’e kadar mı olacak
Hayır. Yarın 18’e kadar olacak.
Bunun %80 i gerçekleşse birazda güneye kaysa şenlik olur. Zaten 20 gündür adam gibi yağmadı toprak kuru, toprağı anca kendine getirir.
Arkadaşlar bu gece sabaha doğru Giresun’a yolculuğum başlıyor. Yol boyunca macera dolu bir gökyüzü beni bekliyor gibi, 20 gün yokum yaylaya çıkıp yorganla yatmak istiyorum artık.. Yağmur zengini bir memlekete gideceğim. İnternet bulabilirsem yazmaya çalışacağım herkese bol bulutlu günler
İyi tatiller, bol yağmurlar 🙂
Sağol hocam teşekkürler.
Şimşekleri görebiliyorum 🙂
Bu kadar yaklaşmak ama benim semtime girmemek ?! 😀 Zalimsin !
Sabah biberondan dökülürcesine yağdı 🙂 Bu saatten sonra beklemem dahasını anemodulion
Sabah 05:00 – 05:30 arası Bayrampaşa’da 5 dakikalık şiddetli sağanak geçişi oldu.Oturduğum yere yakın olan Kağıthane’de ki Akom 5 kg.lık yağış kaydetmiş.
Sabah saat 5 civarında hafif bir sağanak geçişi oldu Beşiktaş’ta . Ben de bir tek onu yakaladım.
WRF çıktısı hala abartılı. Ama doğru yorumlamak gerekir. Deniz suyu sıcaklığının, dolayısıyla buharlaşmanın ve havadaki nemin çok yüksek olacağını göz önüne alırsak, Salı ve Çarşamba günleri, İstanbul ve Kırklareli illerinin Karadeniz kıyısındaki yerleşimlerinde, yerel olarak çok şiddetli yağışlar gözlenebileceğini söylemek yanlış olmaz sanırım. MM5 da katılmış. Yalnız SKIRON hiç oralı olmamış.
Saat itibariyle radarda, çok ufak ama kolaylıkla sarıya dönen küçük kütlelerin İğneada – Kıyıköy civarını dövmeye başladığını görüyorum. Hatta şimdi bir tane de Şile açıklarında gördüm.
Karadeniz kıyısına 20-30 mm yağış verip de İstanbul kent merkezine 1-2 mm vermesi çok can sıkıcı
Olmayan şey değil 🙂 NAE’ye baktım, yağış çıktısı dağılım olarak WRF’ye çok benziyor.
Belki bantların hiç değilse bir tanesi Beşiktaş’a dek uzanır diye ümit ediyorum 😀
Bu arada, yukarıdaki yağış çıktısı ile aşağıdaki haritada gördüğünüz yeşillik yerleri bir karşılaştırın.
Topografyanın yağış miktarına etkisi ve yağışın bitki örtüsüne etkisi 😀
Bak bak
Şimşek mi? Vay be!
bu sabahki durum böyleydi.
Benim sorum bu otomatik istasyonlar ile ilgili. Gerçekten bunların kalibrasyon vb. kontrolleri düzgün yapılıyor mu?
Örneğin evime daha yakın olduğunu düşündüğüm Acıbadem istasyonu devamlı olarak yüksek değerler gösterirken Beyazıt/İstinye istasyonları da (nisbi olarak) düşük değerler gösteriyor.
Bu farkı tam olarak yakalayabilmek için 09:30 ile 16:30 arasında saatte bir kere bu istasyonları kontrol ettim. Değerleri de şu şekilde kaydettim.
Aynı şehir içerisinde yer alan istasyonlar arasındaki bu kadar farklı sıcaklıklar ölçülebilir mi?
Teşekkürler.
Tabii ki aygıtların kalibrasyonlarının doğru yapılıp yapılmadığından emin olamayız. İşletene sormak gerekiyor. Ama İstanbul’da yerel rüzgarlara bağlı olarak, mevsime göre, ve istasyonun binalara göre konumundan da kaynaklanan böyle farkların görülmesi olasıdır. Tabloda bana garip gelen sadece Akatlar’ın gösterdiği değerler. O da sanırım, küsürlü vermiyor sıcaklıkları, yuvarlıyor.
Acıbadem istasyonu belirli saatlerde yanlış veri aktarıyor. Geçen seneden beri var bu durum.
*Anadolu yakasının marmaraya ve boğaza yakın bölgelerinin Avrupa yakasından biraz daha sıcak olduğunu biliyoruz,dmi den günlük maksimum değerleri kontrol ederseniz gündüz maksimum sıcaklıklarında çoğunlukla Anadolu yakasının hakimiyetini görürsünüz
*Ayrıca küçük bir coğrafya olmasına rağmen istanbulun kuzeyi ile güneyi -en batısı ile doğusu arasında büyük sıcaklık farkları görebiliriz,arasında çok az mesafe bulunan sarıyerde örneğin öğlen saatlerinde 26-27 derece olan sıcaklık varken bakırköyde 31-32 dereceler gözlemlenmesi çok rastlanan bir durumdur
*O an gerçekleşen rüzgar,nem ve hava olayları da bu farklarda önemli bir etmendir
acıbadem istasyonundaki değerler ise bana istasyonun öğleden sonra bir şekilde güneşe ve buna bağlı ısıya maruz kaldığını düşündürüyor
Dış bölgeler? 😀
http://www.haberler.com/hava-sicakligi-ic-ve-dis-bolgelerde-azalacak-3822884-haberi/
Dış mihrak duymuştum da.. 🙂
İç ve dış temsilcilikler, ayrıca Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde hava sıcaklıkları törenlerle azalacak…
Bugün Rizenin iç kesimlerinin bazı bölgelerinde kuvvetli yağış oldu.
http://www.haber53.com/65390_Rize-de-yagmur-etkili-oldu.html
Yağış etkili oldu
Güzel günler bizi bekler… mi? 🙂


Yağışı çok kıyılara yığmış. Burada merak ettiğim, WRF’nin neyi bu şekilde simule ettiği. Daha çok hayalet sea effect bulutlarının (deniz üzerindeyken yağış bırakmayan, karaya çıkınca sürtünme yoluyla kavuşumdan yağışını atan bulutlar) etkinliği gibi gözüküyor. Kapıdağ Yarımadası’nın kuzeyi, Yalova-Çınarcık tarafı, İstanbul’un Karadeniz kıyılarının topun ağzında olması bana bunu düşündürdü. Görelim bakalım. Bu akşamki çalıştırma için ayrıntılı deniz suyu sıcaklığı opsiyonunu açıyorum şimdi, bakalım o zaman ne olacak.
Bence de bir tuhaflık var. İstanbul’un Karadeniz kıyılarına o kadar çok yağış düşerken Marmara kıyılarına bu kadar az düşeceğini sanmıyorum ben. Fark olur , tamam da, bu kadar da olmaz herhalde…
Deniz suyunu ayrıntılı alınca çıktı iyice sapıttı.
SKIRON hiçbir şey vermemiş, ama GFS’de yağış var. Kilyos’ta deniz 26 derece. Bir yerlerde pis şeyler olacak sanki. Yarınki runlar belli eder.
skew-t’ye göre alt-üst seviye rüzgar açı farkı çok elverişli ama konvektif aktivite sığ… Bu kadar sığlıkta, sırf deniz suyunun hamam suyu olmasından ötürü şiddetli yağmur çıkarsa enteresan olur.
Beklemedeyim. 20 gün oldu Rize’ye geleli daha adam gibi bir yağış görmedim.
Yazın şimdiye kadarki 2 aylık tablosu;

Hemen hemen her iklim tipinden (yöresel farklılıkları hesaba katarak) bir numune seçmeye çalıştım.
Her havadelisi kendi izlenimini kendisi oluştursun, kendi yorumunu kendisi yapsın 🙂 Benden bu kadar.
Teşekkürler, harika olmuş 🙂
Çok güzel kolaj cidden, eline sağlık 🙂
Biraz fazla yer kapladı ama 🙂
Şanlı direniş;

Burası Gölhisar sanırım?
GFS modeline göre söylüyorum 1 Ağustos’ta İç Anadolu’da yağışlar coşuyor. Sayın havadelisi herhangi bir yağmur yakın mı İstanbul’a ?
Olabilir.
İşte bunu bekliyordum ey Havadelileri… 1 haftadır yanıyoruz sonuç:
Şen ola Başkent şenolaaaa…. 🙂