Atış Serbest


DİKKAT! Atış Serbest sayfamızın adresi değişmiştir, artık sayfamız şuradadır.


 

Reklamlar

28.845 Responses to Atış Serbest

  1. Kar avcısı dedi ki:

    Tuzla’da şiddetlinin çok ötesinde şu ana kadar hiç görmediğim cinsten yağmur var! Öğlenden beri kesin kes 25 kg.’ı geçtik.

  2. Havadelisi dedi ki:

    An itibariyle İstanbul Kadıköy yağmurdan yıkılıyor!

    • TahminMaltepe dedi ki:

      Hocam basınç 999’a kadar geriledi. Cephe geçişimi oldu acaba?

    • SpanK dedi ki:

      Ozan abı Fındıkzade yıkılıyor yeminle yıkılıyor.
      Öğlenden beri yağmur zaten yağıyor bir ara öyle bir şiddetlendiki 10 mt önümü görmekte zorluk çekiyordum sokaklar bileğe kadar su akıyordu aniden oldu bu şuan gene devam ediyor ama gene orta şiddettin üstünde ama bir ara 10 dk civarı ömrümde görmediğim şiddette yağmur gördüm istanbulda.

      Baktığım sitelerin hiç birinde bu denli fazla yağmur beklenmiyordu sikiron bile tutturamadı dmi çuvalladı kıyı egede şiddetli yağış dedi ama yağış orda bu denli yok hatta ben yağış görmedim radarda ne diyim harika bir yağmur böylesi her zaman olmuyor

      Bu arada ozan abi ve diğer abilerimi selamlıyorum sizleri sanki yakın arkadaşlarımsınız gibi çok seviyorum samimiyim.

  3. SpanK dedi ki:

    Değerli arkadaşlarım bir şey sorucam modellerde her T sembolu olan yerde yağış mı yağar yani her alcak basınç olan yerde yağış kesin yağar mı ben yağar diye biliyorum yani her H yazan yerde durgun hava Her T olan yerde yağış doğru mu acaba?

    Modelin çıktısını görselleştiren program T ve H harflerini otomatik olarak koyar, çevredeki değerlere göre. Yani her T olan yer çok da alçak basınca sahip olmak zorunda değildir. Ayrıca kuru alçak basınçlar da vardır. Bunları unutma. – Ozan

    • SpanK dedi ki:

      Ozan abi değerli vaktini bana ayırdığın için sağol.
      Kuru alçak basınçlar nerelerde oluyor abi çöllerdemi ? ülkemiz için bu geçerlimi genelde ben modellere bakıyorum T harfi varsa yağış geliyor diye tahmin ediyorum H varsa güneş 🙂

  4. SpanK dedi ki:

    İstanbulda çok güzel bir yağmur yağıyor radarda yeşilimsi gözüküyor ama yağan yağmur en azından fındıkzade’de sarımsı bir şiddette yağıyor devamı da gelicek gibi duruyor resime bakılırsa.

  5. White Fox dedi ki:

    Yarın ABD’de Oklahoma’daki bir noktanın incelemesini yaptım, sonuçlar çok uçuk boyutta !
    Yarın Oklahoma eyaleti genelinde (yerel saate göre) öğleden sonra hortum çok yüksek bir ihtimal

    Bulut tepe sıcaklığı neredeyse -65 derece, ben Türkiye’de böylesini hiç görmemiştim. Serbest konveksiyon seviyesinin yerden yüksekliği 800 metre civarında (hortum için 1500 metre altı yetiyordu)

    Adamlar uyarıyı da basmışlar.

  6. çihiro dedi ki:

    İlk defa Sahra üzerinden gelen bir alçak basınç görüyorum.
    sahra

    • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

      Bayağı bir toz kaldırmış. Başımıza çamur yağacak 🙂

      • çihiro dedi ki:

        Benim gösterdiğim alçak basınç henüz oluşmadı. Salı günü gibi oluşup Çarşamba günü Anadolu’ya ulaşacak. Tabi o da tozla birlikte gelecek büyük ihtimalle.

  7. Havadelisi dedi ki:

    Belki özleyen vardır… 12 Nisan 2012, Calgary, Kanada… Orada yaşayan arkadaşım Feysbuk’ta paylaşmış. Hava çok soğuk değilmiş, taneler kocamanmış.

    1

    • ozan DENİZ MELTEMİ ETKİSİ dedi ki:

      Özlemez miyiz yaaa. Bir an önce Ekim gelsin istiyorum. Bu arada bir tespitim var Çorlu için. En uzun kar yağabilme aralığı rekoru bu seneye ait olmalı. 17 ekim!de ilk kar. 8 nisan son kar.

    • Alperoni dedi ki:

      Ben Calgary’de oturuyorum. Yagmur olarak basladi sonra kara dondu ve taneler o kadar buyuktu ki sanki havadan konfeti yagiyor gibiydi. Bugun de hafif kar atistiriyor, siz ozlemis olabilirsiniz ama biz biktik artik! 😀

      • Ankaragücü dedi ki:

        Hahahaha.. Aklıma hemen o meşhur fıkra geldi;

        12 Ağustos Montreal’deki yeni evime taşındım. Çok heyecanlıyım. Burası çok güzel. Dağların manzarası muhteşem. Onların karlarla kaplı halini görebilmek için sabrımı zorluyorum.

        14 Ekim
        Kanada dünyanın en güzel yeri. Yapraklar kırmızı ve turuncunun tonlarına dönmeye başladı. Atla Bir kır gezintisi yaptım ve birkaç geyik gördüm. Çok güzeldiler. Muhtemelen yeryüzündeki en harika hayvanlar. Burası cennet olmalı. Burayı çok seviyorum.

        11 Kasım Geyik avlama sezonu kısa bir süre sonra başlıyor. Böyle harika hayvanları öldürmeyi nasıl olur da isterler anlamıyorum. Umarım yakında kar yağışı başlar. Burayı seviyorum.

        2 Aralık
        Dün gece kar yağdı. Her yerin beyaz bir örtü ile kaplanışını seyretmek için gece kalktım. Tıpkı kartpostal gibi. Dışarı çıktık merdivenlerdeki ve garajın önündeki karları kürekle temizledik. Kartopu oynadık (ben kazandım). Kar temizleme makinesi (belediyenin) gelince, garajın önündeki karları tekrar temizlemek zorunda kaldık. Harika bir yer. Kanada’yı seviyorum. 12 Aralık Dün gece biraz daha kar yağdı. Kar temizleme makinesi ile garajın önündeki karları tekrar temizledik. Burayı seviyorum.

        19 Aralık
        Dün gece biraz daha kar yağdı. İşe gitmek için garajdan çıkamadım. Burası çok güzel bir yer, fakat kürekle kar temizlemekten yoruldum. Kar temizleme makinasına lanet olsun! 22 Aralık Bu beyaz boktan dün gece biraz daha yağdı. Kürekle kar atmaktan ellerim su topladı ve belim ağrımaya başladı. Kar temizleme makinasının ben garajın önünü kürekle temizleyene kadar yolun köşesinde gizlendiğini düşünüyorum. Lanet olsun. . !!!

        25 Aralık
        Başlayacam yılbaşısına. Yine yağdı. Eğer kar temizleme makinasını kullanan herifi bir elime geçirirsem yemin ederim geberticem. Yollardaki lanet buzları eritmek için neden daha fazla tuz kullanmadığını anlamıyorum. 27 Aralık Allah’ın belası dün gece yine yağdı. Kar temizleme makinasının en son gelişinden beri üç gündür karları kürekle atamadığım için eve hapsoldum. Hiçbir yere gidemiyorum. Hava durumunu sunan spiker bu gece 25 santim daha yağacağını söyledi. Sen 25 cm karın kaç kürek edeceğini biliyor musun ?

        28 Aralık
        Kuş beyinli spiker yanılmış. 83 santim daha yağdı. Bu gidişle karlar yazdan önce erimez. Kar temizleme aracı kara saplandı ve hıyar oğlu hıyar sürücü benden küreğimi ödünç istedi. Karları temizlerken tam altı kürek kırdığımı ve sonuncusunu da onun kalın kafasında kırmaktan zevk duyacağımı söyledim.

        4 Ocak
        Nihayet evden çıkabildim. Markete gittim ve yiyecek aldım. Dönüşte lanet geyiğin biri arabamın önüne atladı. Arabamda yaklaşık 3 000 dolarlık hasar var. Bu Allah’ın cezası yaratıkların hepsini gebertmek lazım. Her yerde varlar. Umarım avcılar hepsinin kökünü kurutur.

        3 Mayıs
        Arabayı şehirde bir tamirciye götürdüm. Yollara dökülen baş belası tuzlar yüzünden arabamın kaportası çürümüş.

        10 Mayıs
        Florida’ya taşındım

  8. Havadelisi dedi ki:

    WRF işi halen devam ediyor, ama bir sürü sorunu çözdük. Model doğru veri üretiyor. Türkiye için çözünürlük şu an 9 km (bilgisayar kısıtlarını giderebilirsek arttırabiliriz), Marmara Bölgesi için 3 km, İstanbul için 1 km! Veri asimilasyonu halen yok, ama pek yakında olacak.

    İnternet sitesinden İstanbul çıktılarına henüz ulaşılamıyor, ve sitede hatalar var (tıklayınca geçişler yapılamıyor bazen), ama yine de buyrun:

    http://linux-server.ims.metu.edu.tr/metuwrf/index.php?sayfa=mar&degisken=temp2m_wind10m&saat=72

    Örnek bir İstanbul çıktısını da aşağıda paylaştım (Yarın saat 15 için yer sıcaklığı ve rüzgarı)

    1

    Bu da Cumartesi saat 15:

    2

    Karalar Cumartesi daha sıcak ama rüzgar biraz döndüğü için deniz kaybettiği yerleri geri almış, özellikle Boğaz’da! Vay anam vay.

    • Drummer dedi ki:

      Gerçekten şahane! Ellerinize, emeğinize sağlık. Yalnız “Vay anam vay”ın açılımı nedir? Yani ne olabilir? Haftasonu İstanbul için her sitede farklı tahmin var. Ben işin içinden çıkamadım. Wunderground C.tesi için fırtına var demiş. Vay anam vay derken siz de böyle bir sonuç olabileceğini mi kastediyorsunuz? Teşekkürler.

      • Havadelisi dedi ki:

        😀

        Ben “vay anam vay”ı modelin ayrıntı düzeyi için kullanmıştım 🙂 Fırtına olup olmayacağını verdiğim linkteki rüzgar çıktılarından görebilirsiniz.

        • Drummer dedi ki:

          Acaba rüzgarların rengi, taşıdığı havanın sıcaklığına göre değişse çok mu karışık olur? Ekte kaba taslak bir örnek yaptım.

          1

    • Trakyalı dedi ki:

      Harika görünüyor! Ellerinize emeğinize sağlık. Hocam bir sorum olacak. 72 saatten sonrası görüntülenemiyor. Tahminler 72 saate kadar mı olacak, yoksa daha sonra düzelecek mi 72-120 saat arasındaki bölüm?

      • Havadelisi dedi ki:

        Söylemeyi unuttum, bu web sitesi henüz taslak, ilk başta 120 saate kadar çıktı üretiriz diye düşünüyorduk ama hem run zamanının çok uzayacak olması hem de bu kadar yüksek çözünürlüklü çıktıların 3 günden sonra çok anlam ifade etmemesi nedeniyle çıktı yayınlama saatini 72’ye düşürmeye karar verdik. İş bitince 72 saate kadar, 3’er saatlik çıktılar yayınlanacak.

    • Trakyalı dedi ki:

      Ozan Hocam bir de Karadeniz tahmininde harita yüklemesi ters olmuş şekil olarak.

      • Havadelisi dedi ki:

        Karadeniz düz de, Hazar ters olmuş, ona bakmayın, Hazar’ı iptal ettik, model “domain”i çok büyüyor ve run süresi aşırı artıyor.

        • Burak (Tuzla) dedi ki:

          Hocam öncelikle sizi tebrik ederim,
          Modellerinizde ki Karadeniz haritasında Doğu Karadeniz kıyıları çok köşede kalmış en azından harita görüş alanının biraz daha güneye kaydırılması mümkün mü?

      • Havadelisi dedi ki:

        Şimdi gördüm rüzgar haritası Karadeniz için de ters olmuş, bunları düzelteceğim. Teşekkürler.

    • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

      Hocam tebrikler böyle bir iş için kısa sayılabilecek sürede bayağı bir yol almışsınız. Yanlız ben bu okları pek beğenmedim, kaç knot rüzgar var anlayamıyorum 🙂 Ok ne kadar büyürse bu fırtına olacak mesela? Yaygın olarak kullanılan kuyruk kısmında şiddeti gösteren oklar daha iyi olmaz mı?

      • Havadelisi dedi ki:

        Kennedy hocam sağ olun 🙂 Cilalamaları yapacağım, yalnız, dediğiniz kuyruklu oklar sadece rüzgarı gösteren haritalarda var, sıcaklığı gösterenlerde çok karışıklık olmasın diye böyle yapmıştım.

        • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

          Tamamdır hocam ben de şimdi farkettim rüzgar haritasını ama o da km/h olarak dizayn edilmiş. Knot değil de km/h tercihinin özel bir sebebi var mıdır? Denizciler olsun meteorologlar olsun knot kullanılan haritalara daha alışkın. Haritayı incelerken ayın 14′ ünde Marmara’da 50 yi aşan hız değerleri görünce ne oluyoruz dedim birden 🙂 sonra skalayı farketim…

          O konuda daha önce de eleştiriler olmuştu, knot olarak değiştireceğim, tamamdır 🙂 – Ozan

          • ALKIM dedi ki:

            Muhalefet ediyorum. Ben knot’ı gördüğümde hemen kafamda km/s ye çevirip rüzgar hızını buna göre kafamda canlandırıyorum. Bu modelin orjinalliği de rüzgar hızının km/s olarak verilmesi olsun.

          • faseay dedi ki:

            Hocam öncelikle tebrikler çalışma için. Bence rüzgar hızı km/h olsun herkezin anladığı bir dil. KnotQu sade vatandaş ne bilsin. Oldum olası zaten bu MKS birim sistemi dışındaki ölçü birimlerini sevmemişimdir. İnch,feet,deniz mili v.b.

    • Ankaragücü dedi ki:

      Muhteşem. Tarih yazıyorsunuz. Çok, çok teşekkürler.

    • mehmet göktuğ dedi ki:

      Hocam elinize sağlık mükemmel olmuş.

    • çihiro dedi ki:

      Tebrikler. Çalışmalarınızda Allah kolaylık versin.

    • ozan DENİZ MELTEMİ dedi ki:

      72 saat için çözünürlük bu şekilde olsun ama daha düşük çözünürlükle 144 saate kadar uzayamaz mı?

      Daha düşük çözünürlük GFS olur zaten, onun için gerek yok. Bu model başlangıç ve sınır koşullarını GFS’den (istenirse ECMWF’den) alıyor. Bu arada bahar gelince meltem olmuşsun hayırlı olsun 🙂 – Ozan

      • ozan DENİZ MELTEMİ dedi ki:

        Ne yapalım Ozan kabullenmek gerekiyor gerçeği. Ne kapıştık bu kiş di mi:) Yalan dünya işte.

        Yalan valla… – Ozan

    • El NiNo dedi ki:

      elinize sağlık. eksikleri olabilir evet ama şuan için umrumda değiller bir yerden başlamak gerekiyordu…

    • EsBeRaT dedi ki:

      Gerçekten müthiş gözüküyor… Ayrıntıya denecek bir laf bulamıyorum (hele ki boğazdaki sıcaklık & rüzgar ayrıntıları)… Başarılarınızın devamını dilerim.

    • sirocco dedi ki:

      Tebrikler, yalnız ufak birşey dikkatimi çekti, Marmara ve Ege’nin ortak noktalarında aynı run’larda farklı sıcaklıklar mevcut, çözünürlük farkından mı kaynaklanıyor?

      Tam neresi hemen paylaşırsanız süper olur, run güncellenmeye başladı. Bu arada evet çözünürlük farkından olabilir. Marmara hariç hepsi 9 km, Marmara 3 km. – Ozan
      n

      • sirocco dedi ki:

        biraz geç oldu ama 😀

        Teşekkürler. 2 derece fark az değil, Kaz Dağları’nın yüksek yerleri için bu tahmin. Orada istasyon olmadığından hangisi doğru bilemeyeceğiz, her zaman daha yüksek çözünürlük daha iyi sonuç verir diye de bir şey yok ne yazık ki… – Ozan

    • Candar dedi ki:

      Hocam süper çalışma, eline sağlık

    • Batu71 dedi ki:

      Ellerinize sağlık. 2012-13 kışını beklemeye başlayalım mı? Herhalde o zamana kadar site tam anlamıyla çalışır.

      • Commandouz dedi ki:

        Yıllardır hayalini kurduğum şey,yoksa gerçek mi oluyor?

      • Kar avcısı dedi ki:

        Başarılarınızın devamını dilerim. Fazla söze gerek yok kısaca süper. Tebrik ediyorum.

    • Trakyalı dedi ki:

      Ozan Hocam yeni güncellemeyle birlikte önceki bir kaç güncellemeyi de görebileceğimiz bir sistem oluşturmanız mümkün mü, gelişmeleri ve farklılıkları kıyaslayabilmemiz açısından?

    • baki dedi ki:

      Tebrikler hocam ellerinize sağlık, 2012-13 kışı sürprizsiz olacak sayenizde

  9. Commandouz dedi ki:

    Son günlerde sıkça duyar olduk Güneydoğu’da gerçekleşen hava olaylarını.Bende geçtiğimiz yıl vatani görevimi yerine getirdiğim Şırnak-İdil’deki 1 yıl boyunca geceli gündüzlü takip ettiğim meteorolojik durumları paylaşayım dedim.

    Öncelikle Mayıs-Kasım arası 7 ayda bırakın yağmuru doğru dürüst bulutluluk durumu bile oluşmadı.Gündüzleri sıcaklık dehşet vericiydi.Özellikle rüzgar Suriye’den estiğinde bir ejderha üflemiş hissi veriyordu.2010 yılında Türkiye’de en yüksek olarak kaydedilen 46.8’lik sıcakta bu sıcaklığın kaydedildiği istasyona yaklaşık 30 km.uzaklıkta sırtımda 35 kg. çanta ile dağa tırmanışımı ve çıktıktan sonra arkadaşlarımın surat ifadelerini ve rengini hiç unutmuyorum.Hayatımda ilk kez mor insan suratı görmüştüm…Ancak geceleri güneş batar batmaz sıcaklık müthiş bi düşme eğilimine giriyordu.Tam bi karasal iklim özelliği.Kış mevsimi ise benim bulunduğum yer itibariyle geceleri hariç fazla soğuk geçmedi.Koca kış sadece 2 kere orta kuvvette kar yağdı.En yoğunu benim nöbetime denk gelmişti:) Gece gökyüzünde tek bir bulut yokken aniden bir bulut oluşumu ve sağanak şeklinde 1 saat süren kar.İnanılmazdı…

    Gelelim Mart-Nisan’a.
    Bir iklim bu kadar mı değişir? 7 ay boyunca nerdeyse bulut bile oluşmayan yerde bu değişim insanı heyecanlandırıyor. Araştırabilirsiniz…Mart ve Nisan ayında neredeyse her gün her gece gökgürültülü yağmur yağdı ve çoğuda çamur olarak.İster inanın ister inanmayın öğlen güneş açınca kürekle kum temizledik.Hele bi 23 Nisan günü vardı ki…Sabahtan akşama geceye kadar yağdı,yağdı,yağdı.Hem de bildiğin yaz yağmuru karakteristiğinde.

    Daha anlatacak çok şey varda sizleri sıkmayayım.Umarım biraz fikir vermişimdir.

    • tolgamemet dedi ki:

      büyük konuşmamalı ama bizim gibilere çok ters bir iklim bende batmanda 1.5 yıl kaldım ilk yağmur 7 kasımda yağmış kar hiç yağmamıştı mayıs bile çok sıcaktı

    • çihiro dedi ki:

      Acıdım sana. 7 ay! 😀

  10. Commandouz dedi ki:

    Bu resime bayılıyorum…

  11. Semih dedi ki:

    Radarda koyu mavi gözüken kütle öğleden beri durmadan kuvvetli yağış bırakıyor. Şu an ise Tuzla’da çok daha kuvvetli olarak yağmaya devam ediyor. Sıcaklık 5 derecelerde geziyor. Sanırım yağış 14-15 kg.’yi çoktan geçmiştir.

  12. kralpop dedi ki:

    Merak ediyorum mgm neden doğu akdeniz bölgesi için hiçbir tahmini tutturamıyor.Adana için neredeyse 15 günden beri sağanak yağışlı diyor bugün de güya kuvvetli sağanak yağışlıydı!!! ne yağmur var ne de yağmur damlası.2 gün önce tüm hafta güneşli gösteriyordu sonra tüm haftayı yağmura çevirdi ne yapacağını şaşırıyor (tahminlerin değişmesi normaldir, ayrıca söylediklerinizi belgelerseniz anlamı olur. – Ozan)

    • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

      Dün akşam Adana’dan bir arkadaşımla görüşürken bulunduğu bölgede kuvvetli gökgürültülü sağanak yağış olduğunu söyledi. MGM web sitesivde bunu doğruluyor.

      1

  13. Kar avcısı dedi ki:

    Tuzla’da aniden kuvvetli sağanak başladı. Sıcaklık 5,8 C.

  14. arzu dedi ki:

    harika çalışmalarla dolu mükemmel bir sayfa. başarılarınızın artarak devam etmesini diliyorum..

  15. Cenk dedi ki:

    DMİ dün çok hatalı tahminler yaptı yine. İstanbul için maksimum 14 derece sıcaklık tahmin edilmiş. Oysa ki, AHL’de dün ölçülen en yüksek sıcaklık 8.8 derece olmuş. Modellerde gözükmesine rağmen DMİ’nin 14 derecede direnmesi çok anlamsız.

    • ALKIM dedi ki:

      Ben cuma gününden bu yana farketmiştim bu yüksek sıcaklık tahminlerinin yanlışlığını. Tembellik edip yazmadım ancak en yüksek sıcaklığın 10 dereceyi bile bulamayışı benim için de sürpriz oldu.

    • Trakyalı dedi ki:

      Aynı şey benim de dikkatimi çekti. Ama şöyle bir durum da var:
      http://www.wunderground.com/history/airport/LTBA/2012/4/9/DailyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA
      Burada 09 Nisan’daki saatlik ölçümler yer alıyor. Sabaha karşı 02 civarlarında sıcaklık 14 derece ve adım adım düşüyor 8-9 derecelerde takılı kalıyor sabah saatlerinden itibaren. Bu durumda 00.00-23.59 arasındaki en yüksek sıcaklık 14 derece oluyor dün için. Ama ölçümler ve tahminler yapılırken hangi saat aralığı dikkate alınıyor, onu bilemiyorum. Bilen varsa ve bizi aydınlatabilirse sevinirim.

      • ALKIM dedi ki:

        Var var olmasına da (hem de en yetkili ağızdan, her ne kadar kendisi bize küsüp artık blogda yazmıyor olsa da MGM Uyarı ve Tahminler Grup Sorumlusu Ümit Turgut’un açıklamaları) bulamadım. Şu wordpress iyi hoş ama şu arama sorununa kalıcı çözüm getiremediği sürece anlamını yitiriyor. Blog başına arama olmadığı gibi tüm wordpress’i de arasanız olmasına rağmen aradığınızı bulamıyorsunuz. Muhtemelen search index’leri düzgün çalışmıyor ve bir türlü gideremiyorlar bu sorunu.
        Derken inadım galip geldi ve Firefox’un sayfada aratma özelliğinden faydalanarak o yorumu buldum. Dolayısıyla gerçekleşen değer en yüksek sıcaklığın değerlendirildiği saat aralığında olmadığından tahmindeki değerler gerçekleşmemiş oluyor. Alıntısını aşağıda yaptığım yorumlara şu linkten erişilebilir. https://havadelisi.com/2012/02/25/soguk-ve-kar-geri-donuyor/comment-page-2/#comments
        Ayrıca MGM’nin tahminlerinde +/-2 derecelik bir ortalamayı baz aldığını ve bunun WMO standardı olduğunu da bir kez daha hatırlatmış olayım. Dolayısıyla 5 derecelik bir sapma söz konusu olduğundan tahmin başarısız olarak değerlendirilip MGM’nin yüzde 15’lik hata payına dahil olacak.

        Ümit TURGUT says:
        Şubat 27, 2012, 18:11

        1.Minimum sıcaklık tahmini: 18 Z (20.00 TSİ) ile ertesi sabah 06 Z (08.00 TSİ) arasında ölçülen en düşük sıcaklık değeridir. 06 Z rasatında verilir. Bu gece bu değer merkez için 3 derece olarak tahmin edilmektedir. (Şu anki aktuel sıcaklık 6 derecedir)

        2. Maksimum sıcaklık tahmini: Sabah 06 Z (08.00 TSİ) ile Akşam 18 Z (20.00 TSİ) arasında günün en yüksek sıcaklık değeridir. 18 Z rasatında verilir. Yarın en yüksek sıcaklık 5 derece tahmin edilmektedir. Genellikle en yüksek sıcaklığı 15-16 saatleri arasında ulaşılır, özellikle yarın (salı) bu değere 11-12 TSİ gibi ulaşacağız. Arkasından soğuk cephe geçişi ve rüzgarın kuzey ve kuzeybatıya döndüğünden hızlı bir sıcaklık düşüşü olacak ve yarın akşam en düşük sıcaklık merkezde -5 dereceye düşecektir.

  16. Onur dedi ki:

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/20308095.asp

    Elazığ’da hortum olmuş. Bilgisi veya paylaşabilecek birşeyi olan var mı?

    • White Fox dedi ki:

      Bu akşam 17:30’da ticaret hukukundan sınavım var. Dün gece 02:00 gibi ders arasında konuyla ilgili bir başlık taslağı hazırladım ama hala sınavın ağırlığı yüzünden stres yapmaktan detaylı ele alamadım. 😦 Sınavı verip, yurda döndükten sonra başlık açmaya çalışacağım akşam…

    • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

      O bölgede kuvvetli karasızlık vardı ama bunun akşam saatlerinde hem de dağlık bir bölgede hortum oluşturması hakikaten çok düşük ihtimal. Ayrıca oluşma saati ve topoğrafya düşünülürse çok nadir görülebilecek böyle bir olayın, işçilerin bulunduğu konteynır çevresinde meydana gelme ihtimali de milyonda birdir herhalde.
      Bu olay kuvvetli bir mikroburst hadisesi de olabilir. Mikroburst (basit olarak kuvvetli hava boşalımı denebilir), olayı yaşayanlar tarafından çoğu zaman hortum olarak algılanabilir. Elimizde radar verileri olsa, özellikle hız datalarından hortum veya mikroburst ayrımına gidebilirdik. Elimizdeki tek veri olan uydu görüntülerine göre fırtına bulutunun arkasında oluşan kuyruk şeklinde yapı hortum için bir işaret olabilir ama bu mikroburst olmayacağı anlamına da gelmez.

      1

    • White Fox dedi ki:

      Ama serbest konveksiyon seviyesi (LFC) yere çok yakın Maden 1100 metre ise orda yerden LCL 800 metre civarı da olabilir. Bu da hortum ihtimalini güçlendirir ama kesin konuşmak için Maden’in saat 18:00’deki rasat durumunu bilmek lazım.


      Bu yüzden başlık açmaktan vazgeçtim.

    • White Fox dedi ki:

      Bir daha baktım. Bu şey microburst olamaz çünkü hortum olma ihtimali microburst olma ihtimalinden çok daha fazla… Şöyleki:

      GOES HMI (Hybrid Microburst Index) hesaplaması yapınca değeri 3 çıktı. Bu microburst için çok ölü bir değer… 16’dan büyük çıksa microburst ihtimali üzerinde durulabilirdi.

      MDPI – Microburst Day Potential Index hesaplaması da 0.5 çıktı. Bu da çok yüksek değil…

      Hesaplamaları hangi modelin çıktısı ya da gözlemler üzerinden yaptın? Bu tip olayların çok küçük ölçekli olabildiğini, model hatta gözlem verilerinden takibinin bile zor olduğunu unutmayalım. – Ozan

      • White Fox dedi ki:

        1 ay önce önce orjinal sürümünü satın aldığım RAOB 6.2 programım ile http://www.raob.com/index.php Maden’e yakınlığı sebebiyle direkt olarak Diyarbakır’ın 9 Nisan 2012 – 12Z balon verileri üzerinden script hesaplaması yaptım, balon ölçümü olaydan evvel 3-3.5 saat önce yapıldığı için model verilerinden yararlanmayı gerek görmedim. (Balon kadar sağlam olamazdı diye düşünüyorum)

        Programın demo sürümü de burada: http://www.raob.com/download/raobdemo.exe

      • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

        Ozan hocama katılıyorum, Diyarbakır tempinde kuvvetli kararsızlık olmasına rağmen bu şehirde hiç bir meteorolojik olay yaşanmazken Elazığ’da yaşanmış olması lokal şartlarında çok önemli olduğunu gösteriyor. Diyarbakır tempini baz alacak olursak SRH, EHI, STI gibi hortum oluşumunda etkili olan indekslerinde, Day microburst ve Wet microburst index gibi orta hatta zayıf seviylerde olduğunu gösteriyor. O zaman bu tempe göre hortumda olamaz….

        Ben başta olaya yaklaşırken akşam saatlerinde ve dağlık bölgede hortum olma olasılığının düşük olduğunu söyledim ama olmaz diye kesin bir yaklaşımım yok. Elazığdaki hadisede elbette hortum olabilir ama elimizde yeterli veriler yokken mikroburst olmaz diye kesin konuşmamak gerekir. Bu arada RAOB cuların bi hatasını yakaladım, ilgilenen arkadaşlar düzeltilmesi için kendilerinede yazabilir… BRN değerleri için kullandıkları eşik değerler hatalı. Örneğin yukardaki tempte 25 değeri moderate (orta) olarak gösterilmiş ama doğrusu strong (kuvvetli) olmalıydı. http://en.wikipedia.org/wiki/Bulk_Richardson_number

        • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

          Hortumla ilgili gazete haberlerini tarayınca Maden ilçesine bağlı Dutpınar ve Kaşlıca köylerinin de etkilendiğini gördüm (Ben sadece işçilerin olduğu bölge etkilendi diye biliyordum). Google Earth!den 2 köy arasına çizgi çekip baktığımda mesafenin yaklaşık 10 km olduğu görülüyor. Microburst bu kadar geniş alanda etkili olamaz. Yön olarak da güneybatı ve kuzeydoğu istikameti, kuzey yarımkürede genellikle hortumların takip ettiği istikamettir. Dolayısıyla artık microburst olasılığından söz etmem yanlış olacaktır. Hortum olduğuna ben de inanıyorum.

      • White Fox dedi ki:

        Buradaki RAOB’cu bir tek benim, isimsiz olarak doğrudan beni muhattap alıyorsunuz Sayın Rahmetli Başkan :p
        Maden’in saat 18:00’deki işba ve yer sıcaklığını bilmemiz lazım. Bu değerler de sadece MGM’de olur. Bizim gibi meteoroloji haydutlarının elinde ne gezer.
        Programın default ayarlarında moderate barajı 20 , strong barajı 40 gözüküyor. Ben onun ayarlarına hiç müdahale etmedim. Kendiliğinden öyleydi.

        Bence standart baraj değerleri de oturtmak gereksiz çünkü bu şey CAPE’e göre hesaplanıyor. BRN değerinin 10’un altında olduğu değerlerde de süper hücreler olduğu görülmüş. ( Bkz . Burda yazıyor. http://www.meted.ucar.edu/mesoprim/skewt/brn.htm ) Barajlandırarak kesin şiddet standartı getirmeye karşıyım çünkü BRN fırtına şiddetinden çok fırtına tipi hakkında daha çok fikir veriyor. Mesela 10-35 değeri arasında (bazı kaynaklara göre 10-45 değerlerinde) süper hücre fırtınaların, 50’den büyük değerlere (sizin verdiğiniz wikipedia’ya göre 40’tan büyük) tek hücreli ya da çok hücreleri yapıların oluşmakta olduğu yazıyor. (Ki bu değerlerde bile görüş birliği yok)

        Benim program çok hücre değerini strong almış. Süper hücre de strong olabilir tabi… dediğim gibi bunun aslında fırtına gücü ile olmadığını buoyancy-shear ilişkisi olduğunu ve fırtına tiplerine ilişkin bir sayısal veri olduğunu düşünüyorum.

        Benim hortumdaki esas dayanağım yukarıda da söylediğim gibi LFC’nin yere çok yakın olması parametrelerin süper hücre oluşumunu da desteklemesi ve LCL, CCL seviyesi arasında farkın yok denecek kadar az olması…

      • White Fox dedi ki:

        Türkiye’de yetkili ağızlar hep hortum düzlük alanlarda oluşmak zorundaymış gibi izlenim veriyor. Amerika’da Kayalık Dağlarında da F3, F4 şiddette hortumların görüldüğü biliniyor. ( http://www.spc.noaa.gov/faq/tornado/#Climatology ) Düzlük alan şartı bir mittir, bir söylentidir.

        “….hem de dağlık bir bölgede hortum oluşturması hakikaten çok düşük ihtimal.”

        Bu çok isabetsiz bir yaklaşım.

        • Rahmetli Başkan Kenndy dedi ki:

          Dağlık alanda hortum olmaz demek ayrı hortum olasılığı düşük demek ayrı. Hortumların ovalık ve düzlük alanlarda daha çok görüldüğü bir gerçektir. Dağlık alanlarda hortum hunisinin yere değdiğinde yerdeki yükselti farklarının fazla olması dolayısıyla “eğer güçlü bir yapı değilse” organize olabilmesi daha zordur. İnternette bulduğunuz 10 hortum görüntüsünün 9’u ovalık düz alanlarda çekilmiş görüntülerdir. http://www.weatherworks.com/monthly/q_and_a/answer_tornadoes1.html
          “While tornadoes like to form and move over flat areas (central plains, for example), they have been reported in mountain areas and even in cities.”

          • Rahmetli Başkan Kenndy dedi ki:

            Hortumun görüntüleri çıkmış. İşçiler hemen yakınlarındaki bu kadar tehlikeli olaya karşı nasıl da duyarsız. Allah’tan o tarafa doğru hareket etmemiş. http://video.haberturk.com/haber/video/elazigdaki-hortum-faciasi-kamerada/59769

            • Ankaragücü dedi ki:

              Coğrafyamızda tehlikeli hortumlar hemen hiç yaşanmadığından tepkilerini normal karşılamak gerekir. Ben de olsam arabaları falan devirecek güçte olabileceğine hayatta ihtimal vermezdim. Bu arada görüntüler olayın basbayağı bildiğimiz hortum olduğunu gösteriyor.

  17. EsBeRaT dedi ki:

    Yer : ABD/New Mexico … Birden fazla yıldırımın aynı anda bir fotoğraf karesine yansıyışı…




  18. Semih dedi ki:

    http://www.davis-tr.com/site004/ Ataköy anlık hava durumu.
    http://www.davis-tr.com/site006/ Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü.
    http://www.davis-tr.com/site007/# Sarıyer.

    • Commandouz dedi ki:

      Aynı formüle dün ben de bakmıştım:)
      Adresteki site00- yazan yere sayılar yerleştirip değişik istasyonlar buldum (Enka gibi) ama
      maalesef çoğu çalışmıyor.

  19. SpanK dedi ki:

    Ozan abi selamlar.
    Bu soru günlerdir kafamı kurcalıyor modellere bakıyorum 0 – 5 arası girmiş ama hava bu denlisoğuttu bunun nedeni ne kışta -5 girse bukadar soğumaz nisan ortasında neden böyle soğutuyor havayı bunun sebebine hocam yardımcı olursan sevinirim 🙂

    • Havadelisi dedi ki:

      Hava kapalıydı, güneşlenme yoktu, deniz hala soğuk, yağış vardı… Bunların hepsi yüzey sıcaklığının artmasını engelledi. Ama bu kadar düşük seyredeceğini ben de tahmin etmemiştim.

      • SpanK dedi ki:

        Sağol Ozan abi cevap verdiğin için ben açıkcası çok şaşırdım baya soğudu hava yani kışta bile 850 mb’da -5 de bu kadar soğumazdı hava kaldıki -5 – 0 arasında bir şey girmiş ama çok soğuk hava var

        • ALKIM dedi ki:

          Sevgili Spank niye 850 hPa sıcaklıklarını verdiğin halde yer seviyesindeki sıcaklıklardan bahsetmiyorsun örneklendirerek? Yani “Kışın 850 hPa’de -2, -1 girdiğinde yer seviyesinde 6-8 dereceler ölçülmedi, daha yüksek sıcaklıklar ölçüldü” mü demek istiyorsun? Bunu diyorsan yanılıyorsun ama vurgulamak istediğin ve seni şaşırtan mevsimine göre havanın çok soğuk olduğu ise bunda haklısın. Sebepleri de yukarıda sıralanmış zaten.

          • SpanK dedi ki:

            Mrb. Alkım ben fazla detaylardan anlamadığım için modelelre girip hep 850 hpa daki sıcaklığa bakıp ona göre konuşuyorum örneğin istanbulda kışın -5 – 10 arası girerse kar yağıyor genelde ben öyle gözlemledim.

            Ama nisanın nerdeyse ortasındayız 850 hpa da 0 ile -5 arası birşey girmiş ama havayı 10 dereceden fazla soğuttu ve tek haneli değerlere düşürdü ve kıştan kalma hava yaptı kışta -5 girse bu akdar soğutmazdı ama nisanda 0- -5 giriyor ama havanın soğumasına bakın ona şaşkın kaldım.

  20. Uğurcan dedi ki:

    Çatalca civarında sıcaklıklar kar seviyelerinde dolaşıyor. Akşam kar haberleri alırız belki. 🙂

    • faseay dedi ki:

      Güneyden gelen yağışlı sistem sokulabilirse bu gece, İstanbul’a yükseklerde kar ihtimali var bence.Ama bu tip sistemlerin istanbul’a girme ihtimali çok zayıf

  21. Ertuğrull dedi ki:

    Giresun Espiye ilçesinde an itibariyle sıcaklık 27 derece hava parçalı bulutlu lodostan zaman zaman fırtına esiyor.Resmen Yaz mevsimini yaşıyoruz.Yaylalardaki kar erimelerinden dolayı Gelevera ve Yağlıdere derelerinin su seviyesi yükselmeye devam ediyor.

  22. Havadelisi dedi ki:

    Maslak’a yakın İstinye yokuşunda sıcaklık şu an 6.4 derece, İstanbul’da kıştan kalma bir gün yaşanıyor…

  23. Trakyalı dedi ki:

    Muratlı-Tekirdağ’da sabah saatlerinde zaman zaman karla karışık yağmur görülüyor. Sıcaklık 3.5 derece civarında. Keşke bir kaç derece daha soğumuş olsaydı, şimdiye kadar 40kg’a yakın yağış oldu 10 saat içerisinde.

  24. Uğurcan dedi ki:

    Küçükçekmece’de yağmur başladı. 🙂

  25. SpanK dedi ki:

    Şuan fındıkzade de doluyağıyor sokaklar bembeyaz buz oldu müthiş bir gök gürültüsü var müthiş bir doluyağışı var araba alarmları ötüyor mükemmel.

    • SpanK dedi ki:


      işte kütlede bu şunuda öğrendim radar 15dk geç gösteriyor şuan yağmur bitti sayılır radarda kütle yeni gözüküyor.

  26. Commandouz dedi ki:

    Gece şenlik var gibi:)

  27. Batu71 dedi ki:

    Balkanlar üzerindeki şimşek şenliği bize de uğrar mı?

  28. Mamii dedi ki:

    Menekşe Yaylası’na yolumuz sonunda açıldı. Hatırlayanlar olur daha önce videolarını koymuştum. Çok ilginç bütün kar yolda birikmiş durumda. Yoldaki kar kalınlığını görebilirsiniz, yol harici etrafta fazla kar yok en fazla yarım metre. ( Kocaeli – Bahçecik – Menekşe Yaylası )

  29. Commandouz dedi ki:

    Edirne-Enez anlık hava durumu:
    http://www.entatarim.com/hava/index.htm

  30. çihiro dedi ki:

    2012’nin ilk 30 dereceleri ölçüldü. Kanımca bu değerler yaklaşık 5 aydır ölçülmüyordu Türkiye’de. Kasım başında ölçülmüş olabilir.
    http://ompldr.org/vZGFqaw
    Konya’da ağaçların çoğu çiçek açtı. Batımızdaki dağlar hala bembeyaz.
    Değişim ihtimali olmakla birlikte salı günü Konya’da orta kuvvette bir oraj görülebilir. Ekim ortasından bugüne kadar sadece iki şimşek gördüm Konya’da! Tüm oraj severlere gelsin:

  31. mehmet göktuğ dedi ki:

    Ankara Elvankentden bildiriyorum yılın ilk gökkuşağı oluştu.

  32. havaistanbul dedi ki:

    Denize yıldırım düşünce balıklar ölür mü?
    İşte cevabı;
    http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1269596

    • White Fox dedi ki:

      Yazıdaki 3. cümle:
      “Yükselen hava birkaç kilometre sonra havanın soğuk katmanlarıyla karşılaşır, buharlaşır ve böylece bulut oluşur. Bu bulutlar, hava akımları sayesinde daha da yükselirken içlerinde oluşan buz kristallerinin birbirlerine sürtünerek bir statik elektrik enerjisi açığa çıkarır. ”

      Girişte çok saçma bir açıklama var. 🙂
      Buharlaşmak kelimesi hangi anlamda kullanılmış anlamadım. Buz kristallerinin sürtünmesi açıklaması da sakat çünkü sirrüs de tümden buz kristalinden oluşuyor, hatta jet akımından bu bulutun kristalleri haydi haydi sürtünüyor.

  33. anemodulion dedi ki:

    Bitlis ve Ağrı’da hava bir türlü ısınamıyor. Her yerde kar eridi ama bu iki şehirde eriyemiyor bir türlü. MGM’ye göre Erzurum bile 12 derece, ama Ağrı -1, Bitlis 1 derece şu an.

    • kayserili dedi ki:

      Evet çok garip şu anda Ağrı 0 Iğdır ise 23 derece!! Erzurum 13 Bitlis 1 neden bu kadar çok fark oluyor rakımları birbirine yakın hepsinin Iğdır hariç üstelik Erzurum Bitlis’e göre daha kuzeyde .Pek çok yer neredeyse 30 derece mesela Adana 30 Kayseri 23 Sakarya 28…

    • Rahmetli Başkan Kennedy dedi ki:

      2 gündür stratus bulutu var o bölgede. Yer yer sis de görülüyor. Van gölü üzerindeki sis ve stratus bultundan dolayı dün 2 uçak iniş yapamamış.

  34. White Fox dedi ki:

    3 Nisan 2012
    Dallas/Texas
    “Tır Fırlatan Hortum”

    Vaktim olursa inceleme başlığı açarım belki…

    • Uğurcan dedi ki:

      Muazzam bir olay bu. Çandarlı’da küçük bir hortuma denk gelmiştim o zamandan beri sıkı takipçileriyim. 🙂

    • çihiro dedi ki:

      Müthiş ama normal değil mi?

    • EsBeRaT dedi ki:

      O bölgede Düşey hız hareketleri ve jet akımlarında muazzam bir görüntü bulmayı umuyorum siz ne düşünürsünüz? Bu arada sizin calısmalanızıda sabırsızlıkla bekliyorum.

  35. Trakyalı dedi ki:

    Şöyle bir görüntü neden iki ay önce olmaz ki 🙂 (Konum: Malkara-Tekirdağ civarları)

  36. Kar avcısı dedi ki:

    Tuzla’da sıcaklığın saat 18.00 itibariyle 23 derece olduğunu bildirmek isterim 😀

  37. Kar Delisi dedi ki:

    Dün sabah hafif lodos vardı. Öğlen civarı biraz kuvvetlense de, saat 17’den sonra önce hafif karayel, saat 18 gibi de çok sert Yıldız esmeye başladı. Rüzgarın kuvveti 70-80 km. kadar çıktı. Akabinde de yağmurla birlikte fırtına kuvvetini 19:30 gibi kaybetti. Dün gece İstanbulun yükseklerinde de kar yağmış. Bu sabah Aydos’un üstü beyazdı… Martın 10’undan beri sobayı yakmıyordum. 20 gün sonra, dün akşam yaktım.

    • faseay dedi ki:

      Ben demiştim Nisan’da kar yağmadan bahar gelmez.Aydos’un üstündeki karı dün sabah işe giderken ben de gördüm.Körfezin arka taraflarına da yağmıştı tahminim 350 mt rakımın üstüne yağmıştı.Ayrıca ayın 9 veya 10 u gibi yine böyle bir sistem geleceğe benziyor

  38. HavaDelisiTimur dedi ki:

    Dünkü fırtınanın İstanbul için fazla sıra dışı bir olay olduğunu düşünmüyorum.Yaz boyu bunlardan tonlarca gerçekleşebilir.Aslında Karadeniz’de bir rüzgar kütlesi varken,ne yöne doğru gittiği fark etmez ,her an İstanbul’a böyle bir fırtına gelebilir.En sıcak günü ortasında kışın bile görünmeyen sertlikte rüzgar esebilir ve aniden hava kararabilir.

    • White Fox dedi ki:

      Pazar günü görülen fırtınanın rüzgarla pek ilgisi yoktu. Fırtınayı yapan soğuk cephe hattıydı, yazın soğuk cepheler Akdeniz hattına pek inmiyor. Bu yüzden yazın böyle tonlarca soğuk cephe fırtınaları olmaz.

  39. vostok dedi ki:

    Uzun bir aradan sonra herkese tekrardan merhaba.
    Çanakkale’nin Yenice İlçesindeki Sofular Köyünde yaşayan bir arkadaşımın babasının dediğine göre köyde dün akşam saatlerinden sonra sabaha kadar orta-yoğun şiddette bir kar yağışı olmuş ve 1-2 cm kar kalınlığı oluşmuş ve bende hemen bildireyim dedim durumu 😀

    • bahattin bakırcan dedi ki:

      aynen doğru söylemiş.bende Balıkesir in Balya İlçesi Kuzupınarı Köyünden aynı havadisi aldım zaten bahsettiğimiz yerler arasında 10 km yok

  40. SUPERNATURAL dedi ki:

    Şuan arabanın camına düşen bildiğimiz sulu kar, hatta şimdi arabayı çektim yolun kenarına ve aydınlatma direğinin altındayım evet evet sulu kar 🙂 büyük bir sürpriz benim için 🙂 Yer: Mecidiyeköy

  41. Yıldırım dedi ki:

    İstanbul Hadımköy’ de yoğun ( lapa, lapa ) kar yağışı görülmektedir. Kaynak: İbb kameraları.
    Saat : 01:43

  42. Alper TÜKEL dedi ki:

    şu an itibariyle Tekirdağ – Çorlu’ da kar sağanağı var. Çanakkale de ise hava aniden ama çok hızlı bir şekilde 4 dereceye düştü ki üzerimde kısa kollu bir tişört vardı bu gün sabah giymiştim ve neye uğradığımı şaşırdım. Dondum resmen. Hava ise her an kara çevirecekmiş gibi duruyor. Şidddetli bir rüzgar (hatta fırtına gibi) ve şiddetlice bir sağanak yağmur var. 1 Nisan şakası gibi :))

  43. Trakyalı dedi ki:

    Kar yağışı Tekirdağ’da da biraz sulu da olsa başladı. Yarım saat kadar önce Muratlı-Tekirdağ yoluna çıktım, video çektim. Çok belli olmuyor ama tarlalar beyazlamıştı. http://youtu.be/ASbiYitNvi8

  44. Kar avcısı dedi ki:

    Şimdi arabayla Kadıköy’den geldim. Yağmur her yerde aynı kuvvette ama Pendik’ten sonra daha kuvvetli. Sahil yolu Suadiye’den Dragos’a kadar 6.5 – 7 derece, Kartal-Pendik 6 – 6.5, Kaynarca-Tuzla arası yağışın yoğunluğundan olsa gerek 5.5 dereceye düştü. En son Tuzla’da ki evime geldiğimde araba termometresi 5.5 dereceydi. Yağmur halen kuvvetli olarak devam etmekte 😀

  45. Yigit dedi ki:

    Gün içinde 19 derece olan çorluda şuanda yoğun kar yağışı var …

    http://www.webcamzone.net/webcam.asp?wid=2581

    dahası yerlerde tutmaya başladı ben ömrü hayatım boyunca böyle bişey görmedim

    • ömer dedi ki:

      Çorlu 20 Dereceyi Gördü Ancak Öğleden sonra esen poyraz hava sıcaklığını aniden düşürdü şuan hava sıcaklığı -1 dereceye inmiş kar hala yoğun yağıyor erzurumada yağmur yağıyor gerçekten çok ilginç 🙂

  46. El NiNo dedi ki:

    Erzuruma yağmur yağıyor 🙂

  47. Uğurcan dedi ki:

    Çatalca’da sıcaklık 0 dereceye düşmüş. Kar var mıdır acaba? 🙂

Yorumlar kapatıldı.