Atış Serbest


DİKKAT! Atış Serbest sayfamızın adresi değişmiştir, artık sayfamız şuradadır.


 

Reklamlar

28.845 Responses to Atış Serbest

  1. İhsan dedi ki:

    Biraz CV gibi olacak ama daha sonra anlatacaklarıma temel olması bakımından böyle bir girişi uygun buldum. Lütfen kusuruma bakmayın diyerek başlamak istiyorum. 1963 İstanbul doğumluyum. Çocukluğum Avrupa yakasında geçti. Daha çokda Beşyol taraflarında. 1981 senesinde Üniversite eğitimi için gittiğim İzmirde de 4 yıl yaşadım. Askerliğimi Ankara Polatlı ve Çanakkale Ezine de tamamladım. Ayrıca 30 lu yaşlarımın ortalarına kadar kara avcılığı yaptığımdan Trakyanın neredeyse tamamını gezdim. İş hayatıma ise büyük bir firmada satış elemanı olarak başlamak hava olayları ile ilgili merakımı gidermeme büyük katkı sağladı. İşim sayesinde hem Trakya ve hemde Batı Karadenizin tamamına yaz ve kış defalarca seyahatlerim oldu. 1989 yılından beri İstanbulun Anadolu yakasında ikamet ediyorum. Havaya olan merakımı tatmin için bu yaşıma kadar şahit olduklarımı aktarmak isterim. Bir kere İstanbulun Avrupa yakası, Anadolu yakasına göre daha soğuk. Bu sadece benim gözlemim değil. Uzun yıllara ait DMİ raporları da bunu destekler nitelikte. İkincisi, İstanbulun en soğuk ve karlı yerleri Vostok arkadaşımızın da yazdığı gibi ilin Kuzey Batısının iç kısımları. Trakya genel olarak İstanbula göre çok daha sert bir iklime sahip. Ancak, ne yazık ki onlarında şanssızlığı yeterli kar yağışı alamamak. Özellikle de Lüleburgaz, Babaeski, Hayrabolu, Uzunköprü gibi yerleşim yerleri emin olun İstanbulun gördüğü karın yarısını göremezler. Bunun dışında bölgenin tamamı her kış az ya da çok kar yağışı alır. Batı karadeniz ise hem Trakya ve hem İstanbula göre çok daha şanslı bu açıdan. Özellikle de Karadenize bakan yamaçlar inanılmaz kar yağışları alıyor hemen hemen her yıl. “Yeniçağ Zonguldak karayolunu kullananlar bilir. Mengeni geçtikten sonra dorukhan tüneli neredeyse bir sınırdır. Tünelin Mengen tarafında 20 CM. kar varsa devrek tarafında bu kar 50CM ve üzerini rahat görür. Ayrıca Karabük, Bartın yolunu kullananlarda Abdi Paşa geçidinde aynı şeyi rahatlıkla gözlemleyebilirler.” Bu bölgemizin iç kesimleri ise son derece sert bir iklime sahip. Özellikle de Bolu dan başlayıp Gerede Kastamonu doğrultusu çok sert kışlar yaşıyor. Ancak, kar yağışı ve kar yüksekliği konusunda Kuzeyindeki yükseltiler yüzünden yine de sahile bakan yamaçlar kadar kar alamıyorlar. İç Anadolu da çok fazla bulunamadım. Ancak, bulunduğum süre içinde gözlemlediğim şey; Gece gündüz sıcaklık farkının hakikaten çok yüksek olması ve yetersiz yağış. İzmir de ise hafızamda yer eden bana göre, kış aylarında günlerce durmadan yağan çok şiddetli yağmurlar ve arkasından
    gelen kuru soğuk. Ayrıca, yazın hiç yağmur yağmaması ve neredeyse hiç göremediğimiz kar. Karı daha çok Yamanlar ve Çatalkaya tepeleriyle Nif dağı zirvelerinde onuda uzaktan görebilme şansı. Bu açıdan çok renkli ve güzel bir ülke de yaşıyoruz. Zaten, üretebildiğimiz sebze ve meyve çeşitliliği bile bize ülkemizin ne derecede farklı iklim özelliklerine sahip olduğunun tek başına bir göstergesi.

  2. Havadelisi dedi ki:

    http://earthobservatory.nasa.gov/IOTD/view.php?id=77126&src=fb
    http://dunya.milliyet.com.tr/bu-kis-neden-bu%20-kadar-soguk-/dunya/dunyadetay/10.02.2012/1500518/default.htm

    İki haber de olayı AO’ya bağlamış. Böyle indirgemeci yaklaşımlar “haaa tamam” dedirtebilir, ama doğruluğu çok su götürür. 2010 kışındaki soğuk AO ile bağlantılı idi evet, Kuzey Amerika da soğuktu çünkü, aşırı negatif AO nedeniyle de biz de (genelde) ılıktık. Şimdi işin içinde Sibirya var ve Sibirya’nın AO ile doğrudan bir ilişkisi yok. Ki zaten AO öyle aman aman düşük de değil. Bu kadar fazla bilinmeyeni olan bir bilim dalı hakkında herkesin “şundan o olay, ben eminim” tarzı açıklamalar yapması ne kötü. Oysa en kaliteli bilim, halihazırda ulaştığı sınırların farkında olan bilimdir.

    1

    • BAHADIR dedi ki:

      Bu işten çok ekmek yiyen var, herkes ben biliyorum, işte ben demiştim, bak gördünüz mü? söylemiştim oldu gibi ibarelerle bir nevi bilimsel açıdan kendini tatmin ediyor. Dediklerine katılıyorum, çok bilinmeyenli bir denklemi olan bir sistemin bize öğrettiği her yeni bilgi eskiye dönük bilgilerin tekrar gözden geçirilmesi gerekliliğini ortaya çıkarıyor.

  3. mrkdmr dedi ki:

    25 Ocak – 1 Şubat 2012 tarihleri arasında, geçtiğimiz 10 yıla göre, Avrupa’daki sıcaklık anomalisi:

    1
    1

    • Havaİzmir dedi ki:

      Fotoğrafa göre, bu kış Balkanlar ve Marmara, İç Anadolu buz tutmuş. Böyle kışı bir daha bulmak zor olabilir..

      • Santiago dedi ki:

        5 günlük bir harita bu.

        2-7 Şubat arasındaki sıcaklık anomalisini de patlaşabilir misiniz rica etsek?

  4. Havadelisi dedi ki:

    Uydularla ölçülen küresel alt atmosfer sıcaklığı, 3 ay içinde 0.4 derece düşerek 1981-2010 ortalamasının 0.1 derece altına geriledi.

    1

    Devam eden La Nina koşulları (Tropikal Pasifik’teki düşük deniz suyu sıcaklıkları) ile birlikte Avrasya’daki termik yüksek basınçların (mesela Sibirya) hakimiyeti bu duruma illa ki katkıda bulunmuştur. Öte yandan ABD’de (Alaska hariç) ve Kanada’da kış filan yok. Dünya her açıdan eşitsiz bir yer. Aşağıdaki şekilde son 1 ayın yüzey sıcaklıklarının normalden farkı görülüyor:

    1

  5. Fortesla dedi ki:

    Nazar değdirdik ya, öğlen gfs’inde siklon Allah’ın rahmetine kavuştu 😦

    • çihiro dedi ki:

      Hehe 🙂 Allah’ın rahmetine kavuşmadı Akdeniz’e, İç Anadolu’nun güneyine indi 🙂

    • White Fox dedi ki:

      Daha çok takla atar. 🙂

    • Santiago dedi ki:

      GFS 06Z hatalı olabilir, akşam modelini bekleyin..

      1

      Perşembe 00Z saati için GFS polar havanın soğuk çekirdeğini Baltık’a yerleştirmiş. GEM Polonya’da, ECMWF ve UKMO ise Polonya’nın hemen güneyinde tespit etmiş.

      Ayrıca aynı saat için Sibirya’daki yüksek basınç da çok uzaklarda..

      Modeller hemfikir olana kadar üzülmeye gerek yok 🙂

  6. Spencer dedi ki:

    Arkadaşlar WhiteFox’un dediği gibi Perşembe gecesi bu sistem gelirse ne Ankara kalır ne İstanbul, hem ECMWF hem GFS 17 Şubat ve sonrası süper yağış değerleri veriyor, haydi hayırlısı.

    ECMWF 00Z Snowfall:
    http://ompldr.org/vY3FoNQ

    Ankara GFS 00Z:
    http://ompldr.org/vY3FoOA

    İstanbul GFS 00Z:
    http://ompldr.org/vY3FoOQ

    • welbane dedi ki:

      DEK DEK diye pek övülen, ancak özünde her türlü ayrımcılığı ve eşitsizliği barındıran hadisenin yanında siklonun ne kadar muhteşem durduğunun ifadesi.. Henüz çok çok erken ama iç batı anadolu için 2002-2006, marmara için 2004 gibi duruyor şimdilik. Bakalım nasıl gelişecek… Bu arada onun öncesinde 14 şubatı da es geçmemek lazım, gece iyi kar yağışları görülebilir.

      DEK için çok doğru bir tanımlama. Düşünsene 5 km uzakta oturan arkadaşın diz boyu karda senin orada 5cm var 🙂 – Santiago

      İlave: Şu da var, siklonun önünde ılık hava, arkasında da sağlam bir soğuk yoksa bir şeye benzemiyor maalesef.

    • çihiro dedi ki:

      Doğu Anadolu yine coşacak önümüzdeki sistemde. Afet boyutuna ulaşacak kar kalınlığı böyle giderse.

    • kar delisi dedi ki:

      kısa süreli bir sistem olur güney marmara için

  7. kemal dedi ki:

    White Fox bu düşüncelerin Kaman için de geçerli mi acaba?

  8. White Fox dedi ki:

    Bilkent’te yerden hiç kalkmayan karın bugün 47. günü! Dahası ufakta yeni kar yağışları var, eriyemeden habire yerdeki kar besleniyor. 16.sında Türkiye’ye batıdan gelen sistem basınç yerleşimi ve soğuk dağılımı bakımından hiç değişmeden Bilkent’i böylece vurursa yerdeki kar toplamda 8 Mart 2010′la yarışır hale gelir. Yani 16 sistemi korunduğu takdirde Başkent için bir potansiyeldir. 😀 (Bu yıl ilk kez bu kadar uzun vadeli konuşuyorum) Heyecanla takip etmek lazım.

    Şu an da cılız güneş ışığı çıktı ama bir taraftan sağanak hafif kar var. Dün trafik yine kardan felçti burada ama biz alıştığımız için blogda pek ses vermemiştik.

    Santiago sen ne düşünüyorsun ?

    • Fortesla dedi ki:

      Aynen hocam dün de dikkati çektim, yağış şu an coşmuş değil ama o sistem tam İç Anadolu sistemi yamulmadan gelirse büyük ihtimalle yeni rekoru getirir.

    • White Fox dedi ki:

      Böyle bir şey olursa, trafiğe kapanan yolda dolaptaki deniz botunu arkadaşlarla şişirip, yokuş aşağı Ankuva’ya kadar kayacağız. 🙂
      Son 2 güne netlik kazanırsa, rezervasyon alıyorum Bilkent’te yurtlarda yer ayarlamaya ! 😛

      • Candar dedi ki:

        White Fox bile nowcastingden 6 gün öteye tahmine başlamış 🙂 İşin espirisi bir tarafa Kastamonu-Merkezde bu kadar karın yerde durduğu bir yıl daha hatırlamıyorum.. Buna 2004 de dahil 🙂 Süper bir kış yaşıyoruz gerçekten..

    • çihiro dedi ki:

      Konya’da 26. gün. İşin ilginç yanı kar örtüsünün üstüne iki gün yağmur yağdı. Sıcaklıklar bazı günler 7 dereye kadar çıktı. Yine de örtü kaybolmadı. Ben mahalledeki bir arsayı baz alıyorum. Dümdüz geniş bir alan. 26 gündür toprak gözükmüyor arsada.

    • Fortesla dedi ki:

      Yani bir de bu Ankara anlamadığım bir şekilde modeldeki yağıştan daha çok yağış alma eğiliminde oluyor, nedendir bilmiyorum ama şu 16 sistemi içimi kıpraştırmaya yetti 😀

  9. okito dedi ki:

    Neresinden tutsanız elinizde kalacak türden bir haber.
    http://gundem.milliyet.com.tr/-mike-olunca-kiymete-bindi/gundem/gundemdetay/09.02.2012/1500143/default.htm
    Mike Judgeson iyiymiş ama bayağı güldürdü 😀

    • Blance dedi ki:

      İngilizce bilmeyen ne kadar fazla vali, bel. bşk. vs olduğunu gösterir bir olay… judgeson’dan bile anlayamamışlar.. 🙂

    • ALKIM dedi ki:

      Ben Mikdat Kadıoğlu’nu takdir ettim şu hareketiyle. Helal olsun. Çok zekice.

    • MAT dedi ki:

      Çok güzel görüntü hakikaten. Aslında ben bunu bulut değil de sis olarak tanımlarım. Havacılık kodunda “MIFG” olarak kodlanan sığ sis (shallow fog) için güzel bir örnek. Radyasyon sisi de diyebileceğeimiz bu olay nemli hava soğuk bir yüzey üzerinden geçerken oluşuyor. Kısa sürede oluşması ve sığ tabakada olması nedeniyle havaalanlarındaki görüş mesafesi ölçen cihazlar bile zaman zaman yakalayamıyorlar.

      Havaalanlarında görevli rasatçıların da en çok korktuğu hadiselerdendir.

  10. White Fox dedi ki:

    Sevgili havadelileri, bir süredir blogda aktif hava tahmini yapmıyorum.
    Bunun nedeni okulumun başlaması ve her hukuk fakültelerinde olduğu gibi benim de yoğun ders yüküm var, bundan böyle bir süre “hava tahmini” yapmayı bırakıyorum.

    Sadece teknik değerlendirme ve bilgilendirme kısmı ile ilgileneceğim/ilgilenebileceğim.

    Bu yüzden bana Ankara nasıl olur, kaç cm yağar gibi soruları kesinlikle sormayım, cevaplayamam.Ama mesela DEK’in teknik değerlendirmesi, Antalya’da yağışın neden kuvvetli olduğu gibi durumlarda teknik inceleme yapabilirim…Belki cuma ve haftasonu tahmin yapabilirim ancak o kadar…

    Herkese kolay gelsin…

  11. Onur dedi ki:

    Son GFS çalıştırması Ankara’da durumu biraz toparlamış. Fakat uzun vadede ECMWF ve GFS arasında dağlar kadar fark var. GFS uzun vadede de oldukça güzel.

    ECMWF umarım bu kez yanılır 🙂

  12. çihiro dedi ki:

    sat24.com’un bilmeyenler için iki güzel özelliği:

    Uydu görüntüsünün sağ alt kısmındaki dişli resmine tıklıyoruz. “Lightning” kısmını işaretliyoruz. Şimşek ve yıldırımlar açılıyor.

    Yine aynı kısımdan “Set up my location”a tıklıyoruz. Açılan haritanın sol üst tarafındaki “Option 1” kısmına uydu görüntülerinde yerinin belli olmasını istediğimiz yerleşim yerinin adını yazıyoruz. “Find”e tıklıyoruz. 3 adet yer kaydetme hakkımız var. “Location 1-2-3″ten birini seçiyoruz. Yerleşim yerimizi bulduktan sonra sağ üst kısımdan “Save”ye tıklıyoruz. Harita üzerindeki herhangi bir noktayı kaydetmek istiyorsak yine harita üzerindeki kırmızı zımbırtıyı hareket ettiriyoruz. Uydu görüntülerinde kaydettiğimiz yerler sarı noktalar şeklinde gözüküyor.
    http://ompldr.org/vY29teg

  13. Murat Demir dedi ki:

    Sanırım bu gün Cezayir ve Tunus’un 200-300 m rakımlı yerleşim yerleri kar gördü. http://ompldr.org/vY29qbQ

    Çok rahat görmüştür – Santiago

  14. çihiro dedi ki:

    Son günlerde sağ sütundaki şimşek ve yıldırım haritası güncellenmiyor. O sitede başka bir siteden alıyormuş zaten verileri. Oradan takibe devam edebiliriz. İşte o site:
    http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&subpage_0=14

  15. tankut dedi ki:

    …ve şu anki görüntü : cd’ler bir miktar azalmış..masa hafif dağınık..sarı kablo güzelmiş.. 😀

  16. Havaİzmir dedi ki:

    İzmir’de aşırı derecede gökgürültülü fırtınahakim.Tepemdeki bulutlar dönmeye başladı,elektrikler gidip geliyor ve rüzgar görüş mesafesini çok azaltmış durumda.Hayırlısı olur, – hafif tırsmıyorum değil hani 😀 – inşallah.

  17. Havadelisi dedi ki:

    Ana sayfada yeni başlık açıldı.

  18. çihiro dedi ki:

    Geçen sene Feysbuk’ta günde elli defa paylaşım yapan Weather Underground sayfasının bu sene çok nadir paylaşımda bulunması dikkatimi çekti. The World Climate Service’in Ocak ayı verileri durumu açıklıyor. Amerika çok ılık bir kış geçiriyor. Tabii adamlar paylaşacak kar resmi bulamadı 😀

    1

  19. Ankaragücü dedi ki:

    Marmaris’te müthiş bir fırtına var. Elektrikler gitti, benim ve komşumun balkon sehpaları uçunca camları kırıldı. Ara sıra etrafa yıldırım düşüp ateş saçıyor. Yağış ise yok denecek kadar az.

    • carcass dedi ki:

      Milas’ta da aynı durum söz konusuymuş şu sıralarda, üstelik yağış da fırtınanın hakkını veriyormuş.
      Eskişehir’de ise kar başlamadı henüz, ama radara göre eli kulağında… Sıcaklık -5 derece. Daha yerdeki karlar erimemişti yahu bu kış harika gidiyor şahsıma münhasır 🙂

    • MAT dedi ki:

      Dün 10 kuvvetinde tam fırtına uyarısı verildi o bölgeye… Datça’da 54 knot rüzgar ölçülmüş diye duydum.

  20. Ankaragücü dedi ki:

    Tam kar geliyor ya.. Ankara radarı sizlere ömür..

    • networkcan dedi ki:

      Ankaragücü abi selam bende ankaragüclüyüm etlikte oturuyorum sana bir şey soracagım mgm sitesinde ankara için en yüksek kar örtüsü 30 cm 05 .01.2002 olarak kayda alınmış ya ben yılını hatırlamıyorum ama 1980 yılların ilk yarısında olsa gerek kar yüzünden ankarada okulların 15 gün tatil oldugunu hatırlıyorum ilk okula gidiyordum kar belime geliyordu en az 60 70 cm vardı sen de hatırlarmısın acaba ben hayalmi gördüm haklı isem mgm neden görmezden geliyor

      • MAT dedi ki:

        MGM niye görmezden gelsin hocam? Az kar verince maaşlarımı artıyor 🙂 MGM nin sayfasında kullandığı veri Keçiören’de ki 890 m rakımlı Ankara Bölge İstasyonuna ait.
        Sizin olduğunuz bölgeye belki 50 cm de yağmış olabilir ama ölçüm istasyonu yoksa kayıt altına alınamaz. En son İstanbul yağışlarında MGM nin ölçtüğü en yüksek kar kalınlığı 30 cm ile Florya’daydı ama hepimizinde bildiği gibi yarım metre kar alan yerlerde vardı.
        Birde kar kalınlığını cetvelsiz gözle ölçüm şeklinde yaparsanız çok yanıltıcı olabilir. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum, normalde 5 cm olan kar gözle ölçümde 10 cm , 30 cm olan 50-60 cm gibi algılanabilir.

  21. KRAL dedi ki:

    Güneydoğu Anadolu Bölgesi: 7-10 Şubat 2012 Tahminim:
    Gaziantep
    Salı: Kuvvetli Karlı
    Çarşamba: Hafif Karlı
    Perşembe: Karla Karışık yağmur ve Yağmurlu
    Cuma: Hafif Karlı

    Diyarbakır:
    Salı: Karlı
    Çarşamba: Hafif Karlı
    Perşembe: Karla Karışık yağmur ve Yağmurlu
    Cuma: Hafif Karlı

    Şanlıurfa
    Salı: Karla Karışık yağmur ve yağmurlu
    Çarşamba: Yağmurlu
    Perşembe: Yağmurlu
    Cuma:Yağmurlu

    Adıyaman:
    Salı: Karla Karışık yağmurlu
    Çarşamba: Hafif Yağmurlu
    Perşembe: Karla Karışık yağmurlu
    Cuma:Karla Karışık yağmurlu

    Nizip:
    Salı: Karla Karışık yağmur ve yağmurlu
    Çarşamba: Yağmurlu
    Perşembe: Yağmurlu
    Cuma:Yağmurlu

    Batman ve Siirt:
    Salı: Karla Karışık yağmur ve yağmurlu
    Çarşamba: Karla Karışık yağmurlu
    Perşembe: Karla Karışık yağmurlu
    Cuma: Karla Karışık yağmurlu

    Mardin:
    Salı: Karla karışık yağmur ve yağmurlu
    Çarşamba: Hafif Yağmurlu
    Perşembe: Karla karışık yağmurlu
    Cuma:Karla karışık yağmurlu

    Cumartesi’den itibaren yağışlar Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni terk edecek. Ayın 13-14’üden itibaren yeni bir yağışlı hava dalgası Güneydoğu Anadolu Bölgesini etkileyecek. O sistemde daha geniş alanda kar yağışları görülebilecek. O sistemle ilgili detayları da hafta sonuna doğru vereceğim. Herkese bol karlı günler. 🙂

  22. sirocco dedi ki:

    İzmir’in üzerinde yer yer mammatus bulutları var, meraklılarına duyurulur. (17:31)

    • sefik dedi ki:

      evet kuşadasın’da da öyle.bir de radar yağışla dopdolu ama damla yok.
      http://ompldr.org/vY25yOA

    • faseay dedi ki:

      Mammatusları araştırdım çok ilginç ama bilim hala nasıl olduğunu çözememiş. Bizim blog da çözen var mı acaba?

      • çihiro dedi ki:

        Bildiğim kadarıyla ısınan hava yükseliyor, fırtına bulutu oluşturuyor, daha da yükselip troposferin üst seviyelerine çarpan hava iyice soğuyor, soğuyunca çökmeye başlıyor. Mammatus bulutları o çöken nemli havanın görüntüsü. Yanlış hatırlamıyorsam böyle bir şeydi 😀

        • Havaİzmir dedi ki:

          Aynen öyle,mammatus bulutlarından sonra genellikle ekstrem hava olayının olma ihtimalinin %80’leri geçtiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

          %80 ? Referans görelim? – Ozan

          • çihiro dedi ki:

            Genelde mammatus ekstrem hava olayının ardından gözükür fakat mammatus için illa ki ekstrem bir hava olayı da gerekmez. Çoğu kümülonimbusta mammatus vardır.

  23. Berat dedi ki:

    Akşam konu açılınca bir soru soracağım akşamı bekleyelim Ankaralılar… Sisteme birşeyler daha ekleniyor acaba o şey iç anadoluda bir efsaneyi daha yaşatacak mı ? Akşamı bekleyelim…

    • Ankaragücü dedi ki:

      GFS çok az yağış veriyor. Sıcaklıklarda öyle ahım, şahım değil. Sakın ola öyle büyük beklentiler içine girmeyin. Hatta bir 10 cm bile abartılı olur diye düşünüyorum.

  24. selim saner dedi ki:

    şu an yaşadığımız şartlar hiçbir seneryoda gözükmüyordu. daha bugün ve yarın güneyli akımların etkisinde ılık bir hava yaşamamız lazımken şu an şiddetli poyraz ile donuyoruz. sanki poyraz birkaç yüz km ötemizdeki buz gibi havayı üzerimize taşıyor. ama bir yandan basıçta hızla düşüyor. a.b. nin yaklaşmasıyla tekrar güneye mi dönücez yoksa bu pozisyonda kalıp kısır ve yağışsız bir soğuk ile mi idare edeceğiz?????

    Şu an İstanbul’da yaşanan şartlar modellerin öngördüğü şekilde işliyor, herhangi sıra dışı bir durum yok. Bu sistemde alçak basınç merkezinin kuzey batısında kalacağımızdan sistem ömrünü tamamlayana kadar rüzgar güneyden esmez – Santiago

    • BBHakan dedi ki:

      Öğrenmek için soruyorum; İstanbul GFS 850hpa 5C gösteriyor, ama yaklaşık deniz seviyesinde tüm gün 6C aşılamadı. Bu durumda yanıldığını söyleyebilir miyiz, yoksa normal bir durum mudur?

      850 hPa sıcaklığından yer sıcaklığı tahmini yapmak doğru olmaz. Her zaman 2m (yer) sıcaklığını da kontrol etmeniz gerekli. – Santiago

    • Trakyalı dedi ki:

      2m sıcaklığında da GFS yanılmış gibi görünüyor, saat 18 itibariyle Kırklareli 1.1, Edirne 1.7 derece. Hava da açık değil, yani akşam olduğu için aşırı bir sıcaklık kaybı da söz konusu değil. Modelin beklentisi 4-5 derecenin bile üzerindeydi şu saatlerde. Gerçi sıfır derece izotermi de bölgenin sadece 50 km uzağında ama bazen o 50 km nelere malolabiliyor, kar yağmaması açısından, maalesef çok iyi biliyoruz 🙂
      http://ompldr.org/vY25ybA

      Bu sene hep böyle oldu. GFS’in dediğinden 3C-4C daha soğuk oldu yer seviyesi 🙂 – Santiago

  25. Havadelisi dedi ki:

    Arkadaşlar, yeni başlığı bu gece açacağım zamanım olduğunda… Yeni iş, tanışmalar filan, bu ara blogla çok ilgilenemeyeceğim. Akdeniz kıyısından selamlar.

  26. Berat dedi ki:

    GFS-CMC ve HIRLAM yağış miktarını artırmış… İç Anadolu ve Ankara için…

    • Ankaragücü dedi ki:

      GFS bu geceden itibaren Ankara için doğrudan kar verse de DMİ nin tahmini daha tutarlı, çünkü GFS Ankara Esenboğa limanını pozisyonunu baz alıyor.
      Saat 12 itibariyla Esenboğa – 6, Ankara Bölge, + 1.3, ODTU ise +2,2 derece….

    • Cumulonimbus dedi ki:

      Yağış İç Anadolu’da doğrudan kar olarak başlayacak gibi, MGM de bu akşam için yaptığı yağmur tahminini kar olarak değiştirmiş. Çöreklenen soğuk hava ve kar örtüsü yağış türü tahmini zorlaştırıyor, bakalım ne olacak.

      • Ankaragücü dedi ki:

        Sibirya kaynaklı olarak kuzey rüzgarları akşama doğru ağır basacağından tahmin gfs e de uygun olarak değişti. Yoksa çöreklenen pek soğuk hava kalmadı Ankara dolaylarında.

  27. Berat dedi ki:

    Önümüzdeki sistem için veriler Ankara hakkında çok zıt görüşler sunuyor… CMC , GFS ve HIRLAM 6-9 mm yağış öngörürken , NOGAPS ve COAMPS 12-17 mm yağış öngörüyor… MGM nin mm5 i ise 10-13 mm yağış öngörmüş… Bu 10 mm üzeri veren 3 veri neye dayanarak böyle bir yağış öngördü sizce?

    • tahmin-akdeniz dedi ki:

      Çözünrülük kaynaklı olabilir.NOGAPS iyi bir model ama yağış konusunda son 1-2 gün dışında pek doğru veriler ortaya koyamıyorlar.Ayrıca bu kadar fark olması çok anormal değil neticede alçak basınç merkezinin alacağı konuma bağlı.Ufak sapmalar ciddi oynamalara sebep oluyor.Skiron ve GFS daha doğruya yakın veriler ortaya koyabilir.

  28. Uğurcan dedi ki:

    Yeni başlık yarın gelir mi ? 🙂

    Gelir – Santiago

  29. Mamii dedi ki:

    Bosna da ki arkadaşımdan gelen son resimler, hayat durmuş.
    http://ompldr.org/vY24zMQ
    http://ompldr.org/vY24zMg
    http://ompldr.org/vY24zNQ

    • Behlül dedi ki:

      Harbi yuh!!!! hala daha Bosna ile ülkemizde yağan karı kıyaslayıp aynı diyenler varsa bir göz doktoruna gitsinler :))

  30. Cumulonimbus dedi ki:

    İlk fotoğraf, bugün Elmadağ üzerindeki Yakupabdal Mahallesi’nden (mahalle ne ya, ne güzel hepsi köydü eskiden) Ankara. Sıcaklık terselmesinin yarattığı pus net bir şekilde belli oluyor. Diğer üç fotoğraf, 15-20 cm kalınlığında buzla kaplanmış Eymir Gölü’nden, Bugün kendi gözlemlerime göre Elmadağ Kayak Merkezi civarında (civarında diyorum çünkü kalabalık ve trafikten oraya kadar ulaşamadan geri dönüp Eymir’e gittik, iyi de oldu) nisbeten ılık bir hava varken ve karlar eriyorken, Eymir’de sıcaklılar sıfırın üzerini hiç görmedi.
    http://ompldr.org/vY24xNQ
    http://ompldr.org/vY24xYg
    http://ompldr.org/vY24xYw
    http://ompldr.org/vY24xZA

  31. çihiro dedi ki:

    Vorticity ne demek? Vorticity’nin yüksek olması iyi bir şey midir? Yağışları arttırır mı?

  32. Ankaragücü dedi ki:

    Garip bir şekilde bu sefer ısınma doğudan başladı. Saat 16.00 itibariyle Afyon ve Eskişehir -4, Ankara ise + 6 derece… İlginç.. Enverziyon desek, Ankara çukur konumu ile enverziyona daha uygun oysa..

  33. MAT dedi ki:

    Milliyet’ten yalan haberlere devam! Bırakın DMİ’yi, hiçbir yerde İstanbul’a ayın 7’si yani salı günü kar yağışı geleceğine dair bilgi yokken kafalarından uydurmaya devam ediyorlar. Salı günü yağmur yağınca da meteoroloji tuturamadı diye haber yapacaklar emin olun.

    • Ankaragücü dedi ki:

      Hayatımda ilk kez kar yağmaması için dua ediyorum. 10 Şubatta İstanbul’a misafirim geliyor. Lütfen, lütfen akşam seferler iptal olacak kadar kar yağmasın. 🙂

    • ALKIM dedi ki:

      Gördüm. Zıvanadan çıktılar artık. Hep de aynı yayıncıya ait gazetelerde çıkıp oradan yayılıyor. Bu kez sebebini anlamak da mümkün değil. Bir gün öne çekince ne oluyor. Bu haberi yapanın/yapanların MGM’yle derdi olmalı. Haklarında kimse bir şey yapmayınca da devam ediyorlar.

    • ALKIM dedi ki:

      Bugün sahtekarlık boyutuna taşıdılar olayı. Çarşamba gününe ait olan tahmin haritasını altındaki tarihini silerek MGM’nin salı günü tahminiymiş gibi başlık atarak manşetten verdiler. Sözün bittiği yerdeyiz hele ki MGM halen yasal yollara başvurmadıysa.

      • MAT dedi ki:

        Bu kadarına pes doğrusu… Akşam da Mehmet Ali Birand çıkar; meteoroloji bizi yanılttı, kar verdiler yağmur yağdı diye yalan haber üzerinden bir kez daha MGM’yi vurur.
        Burda asıl üzücü olan bu haberler sonunda vatandaşların can ve malının zarar göreceği gerçeğidir. Salı günü kar uyarısını alan vatandaş MGM’ye güvenip belki de evinden çıkmaycak, yağmuru görünce de güveni kaybolacak. Çarşamba ve Perşembe günü bu sefer olası kar uyarısı yapıldığında, nasıl olsa dün de verdiler yağmadı düşüncesiyle tedbirsiz hareket edecektir. Bence bu tarz yalan haber yapanlar sadece tekzip ve para cezasıyla kurtulmamalı, gerektiğinde “hapis” cezası uygulanmalıdır.

  34. MAT dedi ki:

    Ozan Hocam bir süre önce, maarif takvimi ve karakış fırtınası üzerine güzel bir yazısını yayınlamıştı.
    Orda dikkatimi çeken bir ayrıntı vardı. Ocak sonu hava soğuyor, Şubatın 15′ i gibi havaların ısınıyor ve özellikle 29 çeken şubatlarda, şubat ayının son günleri soğuk geçiyordu. Ocak sonu soğuk geçti hakikaten, biraz önce modelleri incelediğimde Şubat 15 gibi ciddi bir ısınma olduğu da görülüyor. Eğer Şubat sonunda soğuk hava gelirse, bu yılı saatli maarif takvimi yılı ilan etmek gerekir 🙂 Bu kadar mı tutar ya…

    • Ankaragücü dedi ki:

      Tutması doğal. Bizim maarif takvimi dediğimiz şey aslında oldukça uzun vadeli gözlem ve istatistiklerden çok da farklı bir şey değil. GFS diagramlarındaki uzun yıllar ortalamasını gösteren kırmızı çizgi ye benzer şekilde değerlendirebilirsiniz. Ancak elbette pek çok defa atmosferin kaotik ortamı nedeniyle sapmalar olacaktır.

    • TERRA dedi ki:

      Konuyla belki direk olarak ilgisi yok ama,sonbaharda gözlemlenen bazı şeyler kesin kanıtı olmamakla beraber sanki ipucu verebilir gibi geldi Melik Hocam.Şimdi belki size saçma gelebilir ki ilk duyduğum zaman banada pek inandırıcı gelmemişti.Ben Samsun’da yaşıyorum,2001-2002 kışına girişte burada yaz bitiminde kırlangıçlar çok erken göç etmişlerdi.Dikkatimi çekmiş ama çokta üzerinde durmamıştım.Sonbahara girişte yine yaban kazları göç esnasında günlerce hava iyi olmasına rağmen çok alçaktan geçmişlerdi.Ve o göç esnasında yaşlı bir amca bana “kazlar çok alçaktan geciyorlar bu kış sert geçecek” demişti ve bende açıkçası “hadi oradan” dercesine gülmüş ve önemsememiştim.Ama o sene kış bir hayli sert geçmiş ve aklımda bir yerde kalmıştı açıkçası.2011 yaz bitiminde yine kuşlarla ilgili aynı şeyler oldu.Ve yaşadığım yerde şu
      ana kadar kış mevsimi için bir hayli sert geçiyor diyebiliriz.Acaba hayvanların bizim farkında olamadığımız önsezileri bazı şeyleri önceden hissediyor olabilirmi diye düşü-
      nüyorum…

      • MAT dedi ki:

        Kışın soğuk geçmesi değilde, kazların alçak geçişlerinden kısa süre sonra havanın bozacağına dair birşeyler duymuştum. Belkide kışa dair de işaretler veriyor olabilirler. Biyolojistlerle meteorologlar bu konular üzerine ortak çalışmalar yapmamalılar diye düşünüyorum.
        Sadece kuşlar değil tabi diğer hayvanlarda dediğiniz gibi önsezileriyle özellikle de kısa vadeli tahminler yapıyor olabilirler..

        • ihsan dedi ki:

          Eğer kaz ve ördek gibi kimi su kuşları sürüler halinde Kuzeyden güneye doğru hareket halindelerse, hemen arkalarında sert bir soğuk hava dalgasının olduğunu tüm avcılar bilir neredeyse. En azından Trakyada bu böyle. Zira bu tip su kuşları soğuğa çok dayanıklı olmalarına rağmen yine de her tarafı buz tutmuş su kütlelerinde beslenemez. Havanın daha yumuşak olduğunu bildikleri sulak alanlara doğru hareket ederler. Örneğin, kuğular bizim sularımıza her kış gelmezler. Ancak, geldikleri kışları bir araştırırsanız emin olun hepsi Doğu Avrupa ve Balkanların soğuktan kırıldığı yıllara denk gelir. Bu günlerde Karadeniz sahillerinde veya civarındaki göllerde Kuğular gözlemleniyorsa kuzeyimizin çok soğuk olduğunun da bir kanıtıdır elbette. Ancak, bu tip su kuşları bir yerde çok uzun süre kalmazlar. Havadaki değişimlere göre yer yer daha Kuzeye, veya daha güneye göçerler. Bu da uzun vadeli bir hava tahmini yapma şansını ortadan kaldırır bana sorarsanız.

  35. Günay Doğan dedi ki:

    Merhaba Arkadaşlar,

    Bir sorum var: DEK yağışları, İstanbul açısından değerlendirildiğinde, rüzgarın estiği yön ile alakalı mıdır? Önümüzdeki hafta içi gelen soğuk sistem, Balkanlar üzerinden yurdumuza girecek gibi görünüyor. Balkanlardan gelen sistemlerde, DEK görmemiz olası mı? Öyle ki, soğuk havanın seyrine baktığımda, nemi nereden alacağını merak ediyorum. Çünkü, Balkanlar kuzeybatımızda kalıyor ve kuzeybatı yönünde de bildiğiniz üzere deniz yok.

    İşin özü, İstanbul’da DEK yağışlarının gerçekleşmesi için soğuk havanın direkt kuzeyden mi gelmesi gerekiyor, rüzgarın Karadeniz üzerinden mi esmesi gerekiyor? Önümüzdeki hafta içi gelmesi muhtemel olan sistem açısından, kısa bir DEK değerlendirmesi yapabilir misiniz?

    Selamlar.

  36. iklimanjaro dedi ki:

    Bu sabah 7.30′da İstanbul’da havanın bu kadar ılık olması korkunçtu! Böyle günler, örneğin elli sene önce de yaşanmış mıdır? Merak ettiğim bu denli değişik bir dönemden ilk defa mı geçiyoruz..İki günde 15 derece artış şu tarihte de olmuştu diyebilir misiniz?

    • White Fox dedi ki:

      Yok her kış olabiliyor böyle ısınmalar… mesela 21 Ocak 2012’de, 20 dereceden fazla ısınan yerler var.
      1

  37. Burak S(Tuzla) dedi ki:
    • anemodulion dedi ki:

      Bunun alanı niye böyle küçük? Şöyle tüm Anadolu’yu göstereninden yok mu? 😀 Baktım ama bulamadım ben…

      • Burak S(Tuzla) dedi ki:

        O zaman bu da Anadolu’ nun batısı hariç tamamı, bende tüm Anadolu’yu aynı karede gösteren resimleri aradım fakat bulamadım 😦

        • anemodulion dedi ki:

          Olsun…Teşekkürler!

          • okito dedi ki:

            anemodulion
            Senin için birleştirmeye çalıştım ancak iki görselin de boyutları ve proporsiyonları birbirinden farklı olduğu için, Antalya kıyılarını ve körfezi tıraşlamak zorunda kaldım.
            Şimdilik elimde gelen bu ancak daha iyi bir görsel bulursam paylaşırım.
            ana

        • myseven dedi ki:

          31 ocak – 4 Şubat arası ulaşabildiğim kadarıyla en yüksek kar yükseklikleri ve en geniş sınırlarıyla Türkiye’nin en fazla karla kaplı 2011-2012 kış haritası (uydudan tabii)
          tr

          • MAT dedi ki:

            Kar kalınlıkları uydudan mı hesaplanıyor? Yoksa istasyonlardan ölçülen değerler mi?

            • myseven dedi ki:

              noktasal olanlar ölçümler (ama yukarıdaki tarihler arasındaki maksimumlar)

  38. okito dedi ki:

    Bosna’da yaşam felç… Dünya kendi etrafında bir tam turu tamamlamadan 2 buçuk metre kar yağışı, vay anam vay!..
    Basının abartma payını da çıkartınca 1 buçuk metre diyelim. Acımasızca yağmak kavramı bu olsa gerek 🙂 O soğuk havanın bizi es geçmediğini düşününce bir ürperti hissetmiyorum değil.
    1

    • Behlül dedi ki:

      Bazı kişilerde istanbul da yağan karla bosna balkanlar ve avrupada şu an yaşananları aynı kefeye koyup bizde de aynı sert koşullar yaşanıyor ben bildim diye yazıyorlar.Ayıp yahu kardeşim şu an o bölgelerde yaşnanlarla geçtiğimiz hafta ülkemizde yaşanan koşullar aynı mı?Bir tarafta 24 saatte 2,5m kar diğer tarafta 4 günde bazı yerlerde 25-30 cm bazı illerde hiç yok bu nasıl iş ? birisi nerdeyse tüm avrupa yı esir almış diğeri sınırlı alanlarda etkili olmuş bu ikisini denk tutan zihniyete gülüyorum sadece

  39. hergunkaryagsın dedi ki:

    Deniz suyu sıcaklığı Kumköyde 5 derece olmuş.Belli mi olur 2.Sibirya dalgasında donabilir.

    6 idi, 5 olmuş. Bu çok uç bir senaryo olur. – White Fox

    • hergunkaryagsın dedi ki:

      Dünya gözüyle bir görürdük işte. Hani fena da olmazdı.

  40. MAT dedi ki:

    Eumetsat (Avrupa Meteoroloji uyduları işletme teşkilatı) ana sayfasına Türkiye’deki DEK yağışlarına ait görüntüyü koymuş.

    • Ankaragücü dedi ki:

      Muhteşem bir görüntü gerçekten. Zaten deniz veya göl etkisi yağış konularında tüm dünyada örnek olarak gösterilebilecek müthiş bir şovdu..

  41. çihiro dedi ki:

    Konya’da yine dehşet bir sis var! Bu kış hem bol karlı hem de bol sisli bir kış.

  42. White Fox dedi ki:

    Buzul çağları ile ilgili farklı bir çalışma da Harvard menşei bulunan bir araştırma ekibinden;
    Sırpların Nikola Tesla kadar olmasa da yer bilimi alanınında her daim övündükleri yer bilimci Milutin Milanković tarafından ilk defa ortaya atılan hipotezin doğruluğu ile ile ilgili – Dünya’nın rotasyon eksenindeki kaymanın iklimsel değişikliklere neden olabildiği hipotezinin çalışmalar sonucunda en az 99% ihtimalle doğru olacabileceği kaydedilmiş.

    Hipotez bilgisayar modelleri üzerinden testten geçirmiş, şu ana kadar oldukça tatmin edici sonuçlara ulaşıldığı haber metninde ileri sürülüyor.

    Araştırmayı yürüten Peter Hjubers çok uzun vadeli hava tahminciliğinde Dünya’nın eksendeki değişimlerden yola çıkabilieceğini bununun kritik açıdan önemli bir veri olacabileceğini belirtmiş.

    Sırpçanız, Hırvatçanız veya Boşnakçanız yoksa Google translate deneyerek okumaya çalışın bakalım, ilginç iddialar var.

  43. dadash dedi ki:

    Erzurum’dan bu gece yine bir rekor denemesi geleceğe benzer. Bu sene minimum – 35 derece. Bu gece tekrar -35 derece yaşanabilir. 17:50 itibarıyla -26 derece.

  44. White Fox dedi ki:

    Bosnalı Hırvat arkadaşım Skype üzerinden gönderdi…
    An itibariyle Saraybosna 🙂
    1

    • Cumulonimbus dedi ki:

      “Kara gömülmek” deyimini sık kullananlar bir daha düşünmeli 🙂

    • TERRA dedi ki:

      Harika bir görüntü.Otopark gibi bir yer sanırım.Kara gömülmek böyle birşey olsa gerek.

    • Batu71 dedi ki:

      Şaka gibi, süpermiş.

    • cemal dedi ki:

      İzninle bu fotoğrafı WOWTURKEY’DE Karseverlerle paylaşacağım.Kar çılgınlığının son noktası. Bu tarz kar yağışlarını 2003 veya 2004’te İstanbul Beylikdüzü’nde yaşamıştım. Arabalar tamamıyla kaybolmuştu bizim otoparkta 60-70 cm civarında bir kar yağmıştı.

      Paylaşabilirsiniz tabi – White Fox

  45. Cumulonimbus dedi ki:

    Şu sıralar, Ankara çevresindeki sıcaklıklar yükselti ve konumdan bağımsız takılıyorlar 🙂
    1

    • Berat dedi ki:

      Enverziyon…

    • White Fox dedi ki:

      Daha çok yere yakın bir tepe enverziyonu gibi biraz da kar örtüsü ile ilgili olabilir.
      Bala yüksek ama kar çok yok. Haymana da yüksek ve sıfırın altında, ama çukurdaki Ankara Bölge sıcak, Etimesgut da sıcak

    • Cumulonimbus dedi ki:

      Bugün de kaldığı yerden devam ediyor. Saat 10:00’da Esenboğa – 9, Etimesgut – 5, Güvercinlik – 5, Akıncı – 8, Ankara Bölge -1, Kızılcahamam – 0.9, Nallıhan – 3.6, Beypazarı – 2.7, Polatlı – 2.1, Elmadağ Radar -1.3, Ufuk Danişment – 6.3, Haymana – 9.6, Bala ise +1.4 dereceymiş. Yüzey şekillerinden ve sıcaklık terselmesinden kaynaklanıyor gibi. Bir tepe üzerinde bulunan Bala’nın doğusunda Kızılırmak Vadisi, güneyinde ise Tuz Gölü var. Gerçi oralar da gündüzleri çok ısınmadı. Haymana da engebeli yüksek bir bölge üzerinde kurulu ama etrafı daha düz. Yine de ilginç tabi, merkezler arasında bu kadar sıcaklık farkı oluşması.

  46. sogukar dedi ki:

    Daha çok var biliyorum ama son GFS’nin 4-5 çalıştırmasında şubatın üçüncü haftasından itibaren baharı getiriyor, bence en fazla iki sistem daha gelsin sonra da gösterdiği gibi bahar gelsin, bu yıl trakyalılar dışında herkes güzel kar gördü.

    Hocam yorumlarınızda Türkçe karakterlere dikkat etmenizi rica ediyorum. Baştan sona yazıdaki harfleri her zaman düzeltmeye vaktimiz olmuyor…- White Fox

  47. networkcan dedi ki:

    15 Ocak 2012’den beri 20 gündür koruduğumuz kar örtümüz bu yeni sistem gelene kadar dayanmayacak anlaşılan eğer değişiklik olmazsa yeni sistem de kar sıcaklığı da çok uygun değil görünüyor MGM sitesinde… Bakalım bekliyoruz ama ocak ayı süper geçti burda her birinde 10 cm, 22 cm arasında değişim 4 adet kar yağışı gözledik. Ankara merkezde sık aralıklarla da, bazen gün aşırı olması da enteresandı. Burada sık rastlanan bir durum değil bizim DEK’imiz yok malesef. Ayrıca 35 yaşındayım ilk defa şehir merkezinde -19 dereceyi gördüm.

    Hocam yorumlarınızda Türkçe karakterlere dikkat etmenizi rica ediyorum. Baştan sona yazıdaki harfleri her zaman düzeltmeye vaktimiz olmuyor…- White Fox

  48. Santiago dedi ki:

    Şu anda yazdığım yorum Havadelisi.com’un onaylanan yirmi bininci yorumudur. Nice yirmi binlere 🙂

    • Uğurcan dedi ki:

      O zaman 20001. yorum benden olsun. 😀 İstanbul’da bir bahar havası var sıcaklık 10 derece. Karlar hızla eriyor ama hala kartopu oynayanlar var. 😀

Yorumlar kapatıldı.