Atış Serbest


DİKKAT! Atış Serbest sayfamızın adresi değişmiştir, artık sayfamız şuradadır.


 

Reklamlar

28.845 Responses to Atış Serbest

  1. mehmet ulu dedi ki:

    bugün bursa’dan trabzon’a geldik. inegöl’ün çıkışından samsun’a 25 km kalıncaya kadar her yer bembeyazdı, bozüyük, eskişehir-sivrihisar arası, elmadağ ve çorumun çıkışında güzel kar vardı… yollar tertemizdi ama çok şükür…

  2. kar delisi dedi ki:

    balıkesir’in erdek ilçesinde kar yağışı görülme olasılığı var mı

  3. Behlül dedi ki:

    Yahu şu ayın 26 ve 27 gibi yoğun kar yağışlarını ben niye göremiyorum benim gördüğüm Trakya, İstanbul’un trakya’ya yakın ve yüksek rakımlı ilçeleri marmara’nın güneyinin yüksek rakımlı illeri (Bursa,Bilecik,Balıkesir) dışında etkili kar göremiyorum marmara bölgesi için. Özellikle yaşadığım şehir İzmit, Yalova ve Adapazarı gibi iller bu iki günde merkezleri çok bol yağmur alacak belki 28 sabaha karşı kar yağabilir.. Kimse uçmasın yok öyle efsane metrelik kar yağışları yazık yahu yaşı ufak bir sürü kar sever var ve bu tür söylemlere çok itibar ediyorlar..

    • faseay dedi ki:

      Ben de göremiyorum. Bazı haber siteleri çoktan kıyameti koparmış. Ama şu sonbaharda yurda ilk giren sistem gibi olmasın sonra.Ha birde şu thickness değerleri onuda bu sistemden sonra duyduk tabi bilen varsa yayınlasın lütfen yardımcı olabilir.

      • Santiago dedi ki:

        Sistem var ama yer seviyesi sıcaklığı kritik. Thickness sorunu görünmüyor, ama yağan karın tutması zor olabilir..

  4. hasso dedi ki:

    Bir arkadaşım görmüş; belediye yetkilileri gelecek sistemde donmasın diye Haliç’i tuzlamaya başlamış :)..

  5. El NiNo dedi ki:

    cuma günü istanbul’dan rizeye gitmek için akşam 18.00’de yola çıkcam 2. numaralı koltuktayım kar görme olasılığım nedir ya da mahsur kalma olasılığım 😀

    • Havadelisi dedi ki:

      Kar görme olasılığın %99 mahsur kalma olasılığın %28.

      • El NiNo dedi ki:

        alkım’ın %50’sinin yanındayım havadelisi kusura bakma senin oran düşük geldi 🙂

      • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

        istanbul şartları için kar görme olasılığı %28, mahsur kalma olasılığı %99 🙂

        😀 – Ozan

    • ALKIM dedi ki:

      Bence mahsur kalma olasılığın %50. Ya kalırsın ya kalmazsın.

  6. Cenk dedi ki:

    GFS 1-8 Şubat arası İstanbul için -2/-6 derece arasında günlerce sürecek sıcaklıklar vermiş. Özellikle gece sıcaklıkları bu aralıkta. Sizlere ne kadar inandırıcı geldi bu durum?

    • Havadelisi dedi ki:

      GFS’nin 192 saatten sonraki çıktıları düşük çözünürlüklü olduğu için o negatif değerler İstanbul’un da dahil olduğu epey büyük bir dikdörtgen’i ifade ediyor (karasal iklime ve Trakya kısmını da içine alıyor olabilir yani dikdörtgen) o yüzden dikkate almamak lazım 192’den sonraki ayrıntıları. Öte yandan öyle bir ihtimal var mı, bence var. Ama hala bir ihtimal düzeyinde.

  7. mehmet göktuğ dedi ki:

    ecmwf’nin ankara meteogramı var mı varsa nereden ulaşabiliriz

  8. Trakyalı dedi ki:

    Muratlı-Tekirdağ’da son 3 saatte sıcaklık ve rüzgarın köşe kapmaca oyunu:
    1

    Rüzgar günbatısı-lodosken sıcaklık 13.2’C ile zirve yapıyor. Sonra 1 saatliğine yıldız-karayele dönüyor ve 3’C civarında düşüyor. Sonra rüzgar yeniden lodosa dönüyor ve sıcaklık yine artışa geçiyor, şu anda 12.3 ‘C.

  9. Spencer dedi ki:

    Süper bilgisayarlarda işlenen GFS, ECMWF gibi modellerin yerine, cloud computing yapılarak çok sayıda bilgisayarın işlem gücünü kullanan bir model var mıdır?

    • Havadelisi dedi ki:

      Ben sorunuzu anlayamadım. Çok sayıda bilgisayarın gücünü kullanarak ne yapılacak?

      • Spencer dedi ki:

        Örneğin moleküler biyoloji alanında bir çalışma vardı, hastalık yapan bir mikropla savaşmak için milyonlarca olasılığı gözden geçirmek gerekiyordu, bu işi özel bir yazılımla tek bir bilgisayar yerine internet üzerinden bir çok bilgisayara dağıtarak, kısaca “cloud computing” yaparak hızlı bir şekilde çözmeye çalışıyorlardı.
        Buna benzer yüksek işlem gücü gerektiren bir çok model var, aynı meteoroloji modelleri gibi. Merak ettiğim bu yöntemi kullanan bir meteorolojik model var mıdır, varsa ben de katkıda bulunmak isterim.

      • Onur dedi ki:

        Yani, tek bir süper bilgisayardan koca modeli çalıştırmak yerine, bu yapılacak işlemleri paketler halinde networkteki diğer bilgisayarlara çözdüren bir model olup olmadığı sorulmuş.

        Kendi adıma ceva verirsem, bu modellerin herhangi bir paketinden gelecek sonuçların diğer paketleri ve işlemleri doğrudan etkilediği düşünülürse birçok kaynaktan çok aktif ve sürekli bir katılım gerekiyor. Bahsettiğiniz türde bir model ancak güncelleme zorunluluğu olmadığı takdirde bu dediğiniz uygulanabilir. Yani atıyorum günde 4 defa güncellenmesi çok önemli olan bir modelde böyle bir uygulamaya gidilmeyecektir.

  10. hava35 dedi ki:

    Devamlı güncellenen (gerçek) uydu görüntülerinin olduğu bi site vardı, Sivas’ın batısında hava açmış ve kar yağan yerler açık seçik görünüyor, arşive konulması gereken muhteşem bir manzara… bununla ilgili güncel resimleri nereden temin edebiliriz.
    benim bulduklarımdan bir tanesi

  11. Berat dedi ki:

    Yine bir savaş… Yine bir direniş… Akıllara zarar bu muharebe tarihi 25.01.2012 saat 00.00 da kaçırmayın 🙂 White fox hazırlıklarını tamamlamış ve yine güney bölgelerimizi zayıf bulup oraları ele geçirme peşinde… Merkezi de yanına almayı hedeflerken ahanda o ne!!! 🙂 300 ANKARALI DİRENİŞİ!!! 🙂 Gerçekleşmesini beklediğim olay budur yorumlar sizden 🙂

    1

    • Santiago dedi ki:

      🙂 Eline sağlık. White Fox çukurdan geri püskürtüldü..

    • White Fox dedi ki:

      Gece gece hiç güleceğim yoktu 🙂 Bu sefer yandınız en geç 25 Ocak gün içinde Ankara’yi işgal edeceğiz o kardan adamları öldüreceğiz, yerlere sereceğiz. Güneyden ağır silahlarla geliyoruz.

      • Berat dedi ki:

        Bu seferki direniş daha kuvvetli hocam… öyle her bulduğunuz yere yerleşemiyeceksiniz 🙂

      • White Fox dedi ki:

        Direnişin daha güçlü olduğu kanısını veren dayanakların nelerdir, Berat ? 🙂

        • Berat dedi ki:

          O kuvvetli direniş verilerde sınırda gözüküyor ama o verilerde bir eksiklik olduğu için benim kafamdaki tahmin ettiğim direniş ortaya giriyor… bu yani. 🙂 hocam yarın belli olur az kaldı 🙂

        • White Fox dedi ki:

          Ben sorduğum soruya beni ikna edebilecek bir cevap alamadım senden 🙂 Eksik olan veriler nedir mesela ? Direnişin güçlü olacağını ilan ediyorsun, peki şimdi niçin yarın belli olur diyorsun 😛

    • Ankaragücü dedi ki:

      Hahaha.. Şimdi gfs 18 çıktısına baktım da.. Bu kadar olur ya.. 25 – 26 sı için tekrar sokak sokak savaşacağız anlaşılan. 🙂 Tunalı’dan – Kavaklıdere Farabi’ye kadar olan bölgeyi ben milislerimle alırım. Hakkınızı helal edin. 🙂

    • El NiNo dedi ki:

      white fox ele geçirir bence bu hafta içi 2 gün elinde tutar oraları sonra geri çekilir taktik icabı 🙂

  12. Havadelisi dedi ki:

    GFS çıktısını yola getirmek isteyenleri Misafir Odası’nda bekliyoruz.

  13. welbane dedi ki:

    Mikdat Kadıoğlu’ndan artık klasikleşmiş bir İstanbul’a neden kar yağmıyor/tutmuyor yorumu daha.. Soru sorarken akıl tutulması yaşayan muhabirlere inat vatandaşın teki sormuş, peki New York’ta nasıl tutuyor?

    • White Fox dedi ki:

      Böyle sorulara çok kolay sinirlenebilir, açıklarını bulursanız terbiyesiz olarak itham bile edilebilirsiniz aman ha…bem uyarıyım da..

      Tabiki şehir etkisinin bir rolü var elbette, ama İstanbul gibi rüzgar alan bir yerde durumu sadece ısı adasına bağlamak eksik bir açıklama olurdu.

      Altta bir soru daha var dikkatimi çekti Çanakkale’de gökdelen yok, trafik yok neden kar yağmıyor ? diye….soruları çoğaltılabilir. Karadeniz sahilindeki küçük ilçerde trafik yok şehir etkisi yok neden kar tutmuyor ?

      Niçin o koca metin içinde bir kere bile denizin ılımanlaştırıcı etkisinden bahsedilmemiş hiç anlamadım… muhabir bunu yazmayı unutmuş galiba…Mikdat Kadıoğlu bundan bahsetmiştir değil mi ?!? Çünkü esas engelleyici denizdir. (Nemi arttırır, ılımanlaştırır vs) Isı adası falan yan faktörler…

      • El NiNo dedi ki:

        şehirleşmenin 2-3 derece etkisi var bence. özellikle güneyinde daha fazla.

      • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

        Avea’mı, Turkcell mi ne kullanıyorsun bilmiyorum ama “hattini bil” Mehmet Can! 🙂

        Ahahahha 🙂 – Ozan

      • White Fox dedi ki:

        El Niño, zaten ısı adasını yok saymıyorum. Rüzgara göre İstanbul’un güneyindeki sehir etkisi ile olan ısınma 3 derecede olabilir 0,6 da…bu tali bir engel! Ama habere yansıyan açıklama ile New York veya Washington DC’deki karın fazla olması bu bakış açısını çürütür. Deniz seviyesinde bulunan New York City’deki gökdelenler ile İstanbul’dakiler kıyaslanamaz bile, trafik de fazla ekvatora uzaklık da hemen hemen aynı ! New York City soğuk sistemleri karadan alıyor. Soğuk hava okyanusun etkisiyle pek zayıflamıyor.

        • ersin dedi ki:

          New York’un kuzeyinde pek bir dağ falan yok bildiğim yani soğuklar direkt Kanada’dan engele takılmadan iniyor. Peki Labrador akıntısının da katkısı var diyebilir miyiz buna?

          • Havadelisi dedi ki:

            Labrador’un etkisi ile midir tam bilmiyorum, ama linkte New York civarındaki okyanusun aylara göre ortalama sıcaklıkları var, neredeyse buz tutacak Ocak ve Şubat’ta gördüğünüz gibi. Kanada soğuklarının doğrudan inmesinin deniz suyu sıcaklıklarını düşürmede de etkisi var, yani soğuk deniz tamamen Labrador’dan kaynaklı olamaz.

            New York’un Ocak ayı sıcaklık ortalaması sıfır derece, Ankara’yla aynı. İstanbul’unki 6 filan, istasyona göre değişiyor gerçi, 5-6 arası. Bu arada Mikdat Bey’in açıklamaları için söyleyecekleri söylemişsiniz, bana bir şey kalmamış.

      • ihsan dedi ki:

        Kıtaların doğu kıyıları, batı kıyılarına göre daha soğuktur. Bu genellemeden yola çıkarak, örneğin; aşağı yukarı aynı enlemde olmalarına rağmen San Francisco, New Yorka göre çok daha ılıman bir yerdir. Aynı durumu Avrasya da da görebiliriz. Batı Avrupa ve İngiltere kıtanın doğusunda yer alan Çin Rusya ve Kore kıyılarına göre çok daha ılımandır. Bunun nedeni, hava akımlarıyla doğrudan ilgilidir. Bir bölgenin iklimini, batısında bulunan coğrafi koşullar diğer yönlere göre çok daha fazla etkiler. Zira, hava hareketleri genel olarak Batıdan doğuya doğrudur. Bu bilgilerden yola çıkarak. ABD nin doğu kıyılarının batı kıyılarına göre neden daha sert bir iklim özelliği taşıdığını anlayabiliriz. Birincisi ve bence en önemlisi, tüm doğu kıyısının batısında K. Amerika kıtası vardır. Bu da, bu kıyıyı doğusunda bulunan okyanusdan çok daha fazla etkilemektedir. Bu durum bölgeyi kışın aşırı soğuk, yazında aşırı sıcak yapmaktadır. Kısaca, okyanusların batı veya doğu kıyısında yer almak bulunulan enlemden daha önemlidir. Aynı şeyi İstanbul örneği ile şöyle izah da edebiliriz. İstanbul, aşağı yukarı aynı enlemde bulunan Portekiz ve Fransanın Atlas okyanusu kıyılarına göre çok daha sert bir iklime sahiptir. Buna rağmen K. Kore ve Çinin doğu kıyılarına göre ise çok daha yumuşak. Bunun nedenini bulabilmek
        içinde İstanbulun konumunu iyi gözden geçirmek gerekmektedir.

    • ALKIM dedi ki:

      Asıl merak ettiğim bu soruyu soran muhabirin neden tutmuyor dediği alan E-5 veya TEM üzeri mi? Orası bile yağış anında tutuyor ama doğal olarak üzerinden geçen binlerce araçtan dolayı hemen eriyor. Bunun için de ısı adası, şehirleşmeye filan gerek yok. Trafik olması yeterli. Onun dışında kısa ya da uzun süreli İstanbul’un bir çok yerinde kar tuttu ama il genelini kapsayan yağış ve soğuk yeterli gelmediğinden bazı yerlerde kar ancak havada görüldü. Cuma sabahı dahi Ümraniye-Dudullu civarında yol kenarlarında ve hatta işyeri otoparkında 3-5 cm’lik kar örtüsü mevcuttu. Soru anlamsız, cevaplar yetersiz. Saçma sapan bir röportaj. En sevindirici yanı altındaki yorumlar. Bir çoğu soru veya cevaplardaki bu anlamsızlığa dikkat çekmiş zaten. Ayrıca kar mikrop öldürmezmiş, şehri sessizleştirir ve hava kirliliğini azaltırmış. Kar örtüsünün altındaki canlı organizmalara zarar verip vermediğini bir araştırmak lazım. Sadece pastorizasyon tekniğinin soğutma aşamasını düşünerek zarar verebileceğini düşünüyorum.

    • anemodulion dedi ki:

      New York ile İstanbul kıyaslanacak yerler değil ki, mantıksız bir soru olmuş. New York’a soğuklar engelle karşılaşmaksızın çekiç gibi küt diye iniyor. Üzerinden geçtiği tek su kütlesi Hudson Körfezi ve Büyük Göller. Oralar da donmuş halde zaten, bizim Karadeniz’le kıyaslanamaz. Hudson Körfezi sığ bir su kütlesi aynı zamanda, en derin yeri 800 metrelerde, Karadeniz’in en derin yeri ise 2000 metrelerde. Rusya üzerinden soğuk gelince Karadeniz’in onu yumuşatmaya gücü yetebilir ama ne Hudson Körfezi’nin ne de Büyük Göller’in gücü kutuptan inen soğukları yumuşatmaya yeter.

  14. El NiNo dedi ki:

    Sizlerle bir fotoğraf paylaşmak istedim. Rize.

    1

    • tankut dedi ki:

      çok güzel!..ışık, bulutlar,deniz,kar!..teşekkürler foto için!..

  15. Berk dedi ki:

    27’sinde İstanbul’da sea effect yağışlar görülme olasılığı var mıdır?

  16. Murat Demir dedi ki:

    Arkadaşlar, geçen gün de sormuştum. Marmara denizinin donması için nasıl bir sistemin gelip, kaç gün misafir olması gerekir.? Donmadan kasıt, mesala; Eskihisar’dan Yolava’ya yaya gidilebilsin. Ya da boğaz akıntısı sıkıntı olur muhtemelen Eminönü İle Kadıköy arası yaya gidilebilsin.( Yine saçmaladım di mi 🙂 )

    • Havadelisi dedi ki:

      Karadeniz’den sürüklenen buzların kapatması sonucu Boğaz’da yürümek yakın tarihte bile yaşanmıştır, yine yaşanabilir. Soğuğun Doğu Avrupa’da çok uzun süreli olması gerekir.

      Ama Eskihisar-Yalova arasının donması en son 12 bin yıl önce olmuştur, sonrasında buna dair bir doğal iz ya da tarihi kayıt yoktur. O mümkün değildir, gerçek bir buzul çağı gelmedikten sonra…

  17. hergunkaryagsın dedi ki:

    yok böyle bir çalıştırma…….. akşam çalıştırmasının, bu şekilde gelmeyeceğini bildiğim halde gelme ihtimali bile insanı heyecanlandırıyor. hele de bir gelse. samsun’dan kırıma yürüyerek gideriz herhalde. ayrıca biraz bakınca 1985 şubat’ının modelleriyle bu çalıştırma benzerlik arz etmiş.. samsun’un en soğuk kışı da 1985’te olmuştu. hadi hayırlısı. köşemize çekildik, bekliyoruz artık….

    • ersin dedi ki:

      Taze akşam ECMWF’si de GFS’ye benzer çıktı sunmuş, ha gayret gençler 🙂

      1

      • Havadelisi dedi ki:

        İnanılmaz bir run. Valla heyecan dorukta. İnşallah sonu güzel olur.

        • tankut dedi ki:

          hocam sen böyle “inanılmaz” falan deyince ama ayrı bir heyecan oluyor! 🙂 malum, sen veriler gelmeden kolay kolay böyle yorumlar yapmıyorsun!.. 🙂 çok kar yağacak mı şimdi yani? 😀

          • Havadelisi dedi ki:

            Halen net değil, ama ihtimal artıyor. GFS diyagramında efsane senaryo halen uçuk ve bir outlier gibi gözüküyor. ECMWF’nin kendi ana çıktısı ile senaryo ortalamaları arasında ise genelde az fark var, bu iyi. Öteki modeller de ana hatlarıyla Sibirya’dan soğuk sarkmasını destekliyor. ECMWF böyle devam ederse ve GFS diyagramından da teyit alırsak efsane kesinleşmeye başlar. Halen birkaç gün beklemek icap ediyor.

            Bu arada Perşembe-Cuma günkü sistemden bahsetmiyorum, onun geleceği az çok belli oldu ve şu anki görüntüye göre İstanbul siklon yağışının çoğunu yağmur olarak alabilir. Trakya daha şanslı gibi. Ama bakalım, bu bile değişebilir.

            • tankut dedi ki:

              cevap işin teşekkürler hocam..salı akşam, çarşamba sabah çıktıları ile durum daha netleşecek yani..esas merak ettiğim, 87’yi hatırlamıyorum tabii, ancak 2003-2004 ayarında bir sistem mi söz konusu olabilecek, yoksa onların ötesine geçebilecek bir şeyi bekleyebilir miyiz, çıktılar bu haliyle devam ederse?..yoksa nasıl bir şey oluşacağına dair varsayımlar falcılığa girer mi? 🙂

            • Arsiore (ARS) dedi ki:

              Burada önemli bir ayrıntı var. ECMWF ‘nın uzun vadede GFS’den daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Fakat bu sefer tersi oldu diyebilirim. GFS’nin 2 gün önceki çıktısında şubat’ın 1’inde bu salınımı öngörmüş , daha sonraki çıktılarında ise tamamı ile farklı senaryolar üretmiş. Bugün ki çıktısında ise GFS 2 gün önceki ”HASRET”i 🙂 yeniden yakalamış ve ECMWF’de GFS ye uyum sağlamış. Bu sefer işler tersine mi döndü aceba 🙂 Fakat ikisini bir arada görmek beni mutlu ediyor. Hele ki Sibirya varsa tadından yenmez.

        • isa ozan kuşdil dedi ki:

          İnanılmaz run derken soğuk ve bol yağışlı bir sistem mi gelicek açıklar mısınız

          Evet şu an öyle gözüküyor ama kesin değil… takip edin

        • isa ozan kuşdil dedi ki:

          Hocam inalnılmaz bir run derken ? Biraz daha açablir misniz.

          Soğuk ve karlı yani, ama daha belli olmaz. İyi sinyaller var.

          • isa ozan kuşdil dedi ki:

            Süper ozaman inş. gelir sistemde güzel bir yağış alır, heryer kuraklık yaşanmaması için önemli Tekirdağ da yağarmı acaba??

      • Ankaragücü dedi ki:

        ECMWF aynen gfs senaryosunu teyid etmiş ay sonu için.. Bugün gfs çıktısı için yaptığım yorumu tekrar etmek isterim ki, bu “senaryo” 2002 ile çok benzer. Tabii bir hafta sonrası için konuştuğumuzu unutmayalım. Hatırlatmak isterim ki daha dün bu saatlerde yalnızca 1-2 saat sonra Ankara’da yağışın ne olacağını bilemiyorduk..

  18. ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

    Ozan buna erken başlık açalım.. Lodosu dahil tadını çıkarmalıyız bu mucizenin 🙂 Adının mucize olmasını teklif ediyorum.

    • Havadelisi dedi ki:

      Benim dekoder bozuk, bakıma yolladım, net sinyali alayım başlığı açacağım 🙂

      Bu arada Perşembe Cuma günkü sistemi diyorsan o bana çok etkileyici gelmiyor şimdilik, asıl sonrasındaki ihtimaller heyecan verici. Fakat uzun vadede gözüken Sibriya soğuklarının Karadeniz’in kuzeyinde kalma, Avrupa’ya meyletme gibi davranışları da olabildiği için şimdilik gaza gelmeye gerek yok.

      Bu arada GFS 300 saatte Haliç’te buz pateni kurslarını başlatmış. Kontenjan sınırlı, acele edin!

      • Onur dedi ki:

        Bari şu arkaplanı kar yap 🙂 Hatay,Adana bile kar aldı. Sen arkaplanı yağmur yapınca “mod”a giremiyoruz.
        🙂 🙂

    • gvm dedi ki:

      Vuslat olsun 🙂

  19. ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

    Melik Bey bir şey soracağım size.. Bu ne zamandır aklımda. Biz model çıktılarını 12 saat ya da 6 saat sonra görebiliyoruz. Peki siz ECMWF 12 çıktılarını Türkiye saati ile 14’de görebiliyor musunuz ve görüyorsanız bir değişiklik var mı 00 çıktılarına göre?

    • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

      Yok nerdee.. Keşke görebilsek. Çıktıların üretilmesi süper bilgisayar olmasına rağmen baya uzun sürüyor. ECMWF 12 çıktılarını 20:00-21:00 arası alabiliyoruz.

      • ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

        Buna çok sevindim. Çünkü geriden takip ettiğimizi düşünüp üzülürdüm. Teşekkür ederim Melik Bey.

  20. isa ozan kuşdil dedi ki:

    merhaba tekirdağ’da bu sene kar yağacak mı acaba köylere yağmış ama merkeze yağmıyo hasret kaldık en son 2 şubat 2010’da yağmıstı galiba tam hatırlamıyorum bu haftalarda veya önümüzde yağışlı bi sistem gelip kar bırakır mı ???

  21. Cenk dedi ki:

    Ozan, Cuma günü sıcaklığın İstanbul’da -3 derece olacağını düşündüren nedir? Çok marjinal bir tahmin gibi geldi bana:) Modellerde de maalesef daha az soğuk ihtimali belirdi.

    • ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

      Genelde Sibirya Yüksek basınç kökenli sistemlerde zeminden çok daha soğuk hava akışı olur. 2010 Sisteminde 850 Hpa da 0 c ile zemindeki 0 c aynı anda girmişlerdi. O zamanlar tecrübe anlamında bunu pek yaşamamış olduğumuz için 850 hpa sıcaklıkları oldukça moralimizi bozmuştu fakat 10 günlük periyotta Marmara Bölgesi nerdeyse 0 c nin üstüne çıkmadı. Sibirya’nın böyle sarkış yaptığı sistemlerin ilk 1-2 saat kadar donmuş yağmur ihtimali bile olabilir. Çoğumuz böyle sistemlerde 850 hpa sıcaklıklarına konsantre oluyor ve moralimizi bozuyoruz ama gerek yok buna çünkü GFS 2 m temp sıcaklıklarına bakarsan zemindeki soğuk yayılımının çok daha hızlı olduğu destekleniyor. 2006 23 Ocak günü ve 2004 ocak sisteminde de soğuk zeminden İstanbul’a çok erken giriş yapmış ve kar beklenilenden erken başlamıştı.Bu sistemin de böyle olduğunu düşünüyorum.

      • Havadelisi dedi ki:

        Katılıyorum. Az çok kendini belli eden Perşembe günü gelecek sistemde de böyle olacak gibi duruyor, en azından Trakya ve İstanbul’un batı yarısı için. Daha uzun vadede gözüken soğukların güneye inmesinin henüz bir garantisi olmasa da, indiği takdirde durum anlattığın gibi devam eder.

        Böyle ölçülü bir üslupla yorumlar yapınca hiçbir sorun yaşamadığımızı da görüyorsundur Ozan.

        • ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

          Şimdiden doğum gününü kutlarım Ozancım (yarın yoğunum). Allah sana ailenle daha nice mutlu sağlıklı başarılı seneler nasip etsin. Öyle ballısın ki doğduğun dönemler sistemsiz geçmiyor.

  22. vostok dedi ki:

    http://www.wunderground.com/history/airport/LTBA/2012/1/23/MonthlyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA

    Bugüne kadar ki “Sıcaklık Ortalaması”na bakacak olursak Wunderground sitesinden, İstanbul neredeyse 2 derece daha soğuk bir Ocak geçiriyor uzun yıl ortalamalarına göre. Ocak Ayı Ortalama Sıcaklığı 4 derece, yukarıdaki siteye göre. Ocak Ayı’nın son haftasında yurdu etkilemesi beklenen soğuk hava ile beraber Ocak Ayı genelindeki sıcaklık ortalamasının uzun yıllar ortalamasına göre 3 ila 4 derece daha soğuk olacağını tahmin ediyorum.

    Bu nedenden dolayı da son yıllardaki en soğuk Ocak ayı olabilir 2012 Ocağı. 🙂

    Dipnot: Ozan bey, geçen gün resim gelmedi demiştiniz. Ompldr “STOP SOPA” eylemi kapsamında sitesini kapattığı,kararttığı için benim resimde güme gitti. Tekrar yollayım. Pazartesi gecesi 21.00 gibi çekildiğini söyledi kardeşim bana.

    http://ompldr.org/vY2UwcA

    • Havadelisi dedi ki:

      Sağolasın Vostok. ENKA 5 derece civarında vermiş şimdiye kadarki ortalama sıcaklığı. 4 bana biraz düşük geldi, Wunderground nasıl hesaplıyor acaba?

      • vostok dedi ki:

        Gece ve gündüz sıcaklıklarının ortalamasını aldıktan sonra, tekrardan hepsinin ortalamasını alıyor yanılmıyorsam. Attığınız ENKA linkinde de aynı türden bir hesaplama geçerli sanırsam 🙂

        • Havadelisi dedi ki:

          O zaman çelişkili bir fark oluyor ama, çünkü ENKA istasyonu havaalanından daha soğuk olmalı Ocak ayında. Gerçi havaalanı Trakya’ya yakın ama ENKA da daha kuzeyde, gözlemlerim de öyle olması gerektiğini söylüyor.

    • ALKIM dedi ki:

      Ben Ocak 2012 ortalamasının 4-4,5 derece arasında olacağını, dolayısıyla 1,5-2 derece normallerden daha soğuk çıkacağını tahmin ediyorum.

  23. El NiNo dedi ki:

    geçen seneki 13-15 şubat sistemine benzer bir sistem gelme olsılığı var gibi görünüyor. Sen bu konuda ne diyorsun havadelisi

  24. Mamii dedi ki:

    Bugün tekrar bir yayla gezisine gittim, bu sefer dağları aşıp yaylaya ulaşamadık yarı yoldan geri döndük. Zaman zaman 1 metreye yaklaşıyordu kar kalınlığı. (Kocaeli – Bahçecik – Naldöken Dağı Rakım: 1000m ) Hava delisinin not defteri’ne özel kısa bir video çektim. Hava çok soğuktu akşam kar yağmış her taraf buz tutmuştu. Yerdeki kar çok sertti, neredeyse batmadan yürüyebilecektim. Son olarak herkese tavsiye ediyorum 🙂

    Fotolar: 1, 2, 3, 4

    http://youtu.be/B94uSkBzB3I Bu video da meraklısına 🙂

  25. Semih dedi ki:

    Çihiro istediği için küçükken çizdiğim onlarca haritadan bir tanesini yükledim 😀 Bunu 3. sınıfta çizmişim arkada tarih var 😀 Tabii bu en anlaşılır olanı harita. Diğerleri çok karışık. Rakım mı dersin, hava durumu mu, sıcaklık mı her şey var 😀

    1

  26. ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

    Burada DMİ’den arkadaşlar da olduğu için yazmadan geçemedim. Cuma gününe İstanbul için 3-5 tahmini yapılmış. Burdaki diğer sitelerdeki herkes, azcık havayı bilen herkes cuma günü İstanbulun 5 c ye çıkmayacağını bilirken neden bu hata Melik bey gerçekten merak ediyorum. Bugün bu tahmine bakıp yurt dışına gidecek olan bir insan cuma günü uçaktan 5 c olacağının verdiği rahatlıkla indiğinde -3 c görünce ne hisseder.

    • ALKIM dedi ki:

      MGM’nin baz aldığı model çıktıları ECMWF olduğuna göre ve ECMWF’in model çıktılarında GFS’in 06Z çıktısındaki kadar güçlü bir soğuk görünmediğinden bu durum gayet normal. Ha ECMWF aynı soğuğu öngörüyor olsaydı da MGM burada daha önce tartıştığımız bir takım sebeplerden dolayı(mahalle baskısı, tarih yaklaştıkça ılınma eğilimi gibi) benzer tahminde bulunabilirdi. Ayrıca model çıktılarında henüz bir mutabakat sağlanmadı. Yarın akşama kadar belli olur herhalde.

    • White Fox dedi ki:

      ECMWF’ye göre aslında 27 Ocak sabaha karşı 5 derece olması mümkün, dün akşam ki ECMWF modeline göre cuma sabah saatlerinde de 5 derece mümkündü. ECMWF, GFS gibi hızlı sokmuyor soğuk havayı, sebebi budur. Orası 5 derece kalacak diye de bir kural yok, gerekiyorsa revize de edilir. Ama ” azcık havayı bilen herkes cuma günü İstanbulun 5 c ye çıkmayacağını bilirkenson 3 gün gelmeden, şimdilik doğru bir ifade değil diye düşünüyorum.

      Daha önce ECMWF’nin tek başına diğer modellerin aksine sistemi ağır hareket ettirmesine rağmen sonradan bütün modellerin ECMWF’ye uyduğunun örnekleri de yok değil.

      (Örnek için Bkz, 28.12.2011 SAAT 11:20 DURUM DEĞERLENDİRMESİ ve daha eskileri )

      5 gün hala sıcaklık tahmini için uzun bir period sayılır.

      • ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

        Tespitim için yapılan yorumlara katılıyorum. Doğrular, sebepler bir yana burası ılıkçı bir site olmadığına göre, genel olarak hepimiz kar aşkıyla yandığımıza göre herkes İstanbul için 3-5 c tahminine yuh demiştir içinden. Buna benzer bir durumda Ozan Mert ile DMİ’ye bir mail yazmıştık. DMİ genelde soğuk sistemlerde 4-5 gün öncesinden kış kıyamet durumuna girmeyi pek sevmiyor. Belirli sebepleri mutlaka var. Yarın DMİ de daha olası sıcaklık tahminleri vermeye başlar sanıyorum.

        • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

          Ben DMİ’nin İstanbul sıcaklık tahminlerinin başarılı olduğuna inanıyorum. Özellikle kendi ekibimde sıcaklıkların tutarlılığını kontrol ediyorum. Ekip olarak 2 ay hiç yatmadığımız bir süreç yakalamıştık ki büyük konuşup ALKIM’le sıcaklık iddasına girdiğim gün yattık. Atatürk meydan, Çatalca’dan daha soğuk bir gece geçirdi 🙂

    • çihiro dedi ki:

      Yersiz buldum bu eleştiriyi. Daha 5 gün var. DMİ’nin tahmini tutmayacağı gibi sizin -3 tahminiz de gayet tutmayabilir. Alkım’ın da dediği gibi henüz mutabakat yok. Bu kadar acele etme bence 😀

    • welbane dedi ki:

      Hocam peki Haliç’te buz pateni yapıcam hevesiyle patenlerini de alıp gelse ve hevesi kursağında kalsa nolucak :))

      • Havadelisi dedi ki:

        İşte onu düşünen yok, duygularımızla oynamayın! 😀

      • ozan DENİZ ETKİSİ dedi ki:

        Halic’e yaklaşır yaklaşmaz kokuyu duyunca vazgeçerdi 🙂 Bunları düşündük de Haliç dedik değil mi 🙂

    • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

      Hocam tahminde bir yanlışlık yok, bence gayet normal. ECMWF modelleri bu sabah nöbetten çıktığımda daha ılık bir hava öngörüyordu.Şimdi WeatherOnline’dan kontrol ettim gece Cuma 27.01.2012 00 çalıştırmasında 850 mb 0 derece civarında. Gündüz sıcaklıklarda bir düşüş öngörülüyor ama gece bile 5 derecelik sıcaklık yakalanabileceğinden maximum sıcaklık tahmini tutar.

  27. Havadelisi dedi ki:

    Arkadaşlar “Risk Haritası”nı, verdiğim emekle kıyasladığımda umduğum ilgiyi görmediği için şimdilik askıya alıyorum. Daha sonra diğer arkadaşların yardımıyla ve bir tür iş bölümüyle tekrar yapmaya başlayabiliriz. Takip eden arkadaşlar kusura bakmasınlar lütfen.

    • El NiNo dedi ki:

      ben takip ediyodum 😦

    • ALKIM dedi ki:

      Seni anlamakla birlikte fark yaratan bir çalışma olduğunu düşündüğümden bu kararına üzüldüm. Şu da bir gerçek ki buranın takipçi sayısı yorumcu sayısından bir hayli fazla.

      • Semih dedi ki:

        Ozan hocam bence, ”tabii eğer kesin kalkarsa” bunun yerine İstanbul için genişçe bir tahmin yapabilirsiniz. Gayet güzel olur diye düşünüyorum. Hatta White Fox da Ankara için tahmin yapabilir. 😀 Tabii yine de sizin takdiriniz.

    • Santiago dedi ki:

      Üzücü bir durum. Yardımlarımız olacaksa tekrar el birliği ile hayata döndürebiliriz risk haritasını.

      Şu da var; 1929 geliyor, Haliç donacak, şehire kurtlar inecek, modeller OFS (Ozan Forecast System) önünde diz çöküyor diye bir başlık ve uzun vade tahmin bölümü açsan risk haritasını beşe katlarsın..

  28. White Fox dedi ki:

    Yalnız burada şunu da vurgulamak lazım, MGM genel bir değerlendirme yaparak tahmin yapıyor. Pek fazla noktasal değerlendirme yapma olanakları yok.

  29. Murat Demir dedi ki:

    Sizce bu ne? Hepimizin aslında bildiği bir şey.! Ben ilk kez gördüm çok şaşırdım.Ne olduğunu buradan öğrenebilirsiniz.
    1

    • faseay dedi ki:

      Murat bey eğer tercüme ederseniz iyi olur. Kar şekilleriyle alakalı birşey ama tam olarak ne olduğunu açıklarsanız seviniriz. Ben böyle birşey görmedim çok ilginç gerçekten

      • Murat Demir dedi ki:

        Zaten ilginç olduğu için paylaştım. Ben hep çiçek desenli olduğunu sanırdım kristallerin.Verdiğim linkte kar kristal şekilleri var. Yani sadece çiçek deseninden ibaret değilmiş.
        Kum saatine benzeyen , makaraya benzeyen değişik şekillerinde olduğunu öğrendim.

        • Trakyalı dedi ki:

          Yağsın da isterse salyangoz şeklinde olsun, bana farketmez 🙂 (bu arada şekil hakikaten çok ilginçmiş)

  30. Ankaragücü dedi ki:

    Evet.. Ankara için 21 Ocak sistemini de geride bırakmış ve dosyayı kapatmış bulunuyoruz.
    Şimdi meşhur, efsane adayı 🙂 26 Ocak sistemine odaklanalım.
    Sevgili White Fox, sen de neden “abartıgörü” işine girmiyorsun? Ankara için bir “abartıgörü” tahmini alalım senden; 1 metreyi kaç cm geçecek Ankara’da kar? Hektometreyi bulurmuyuz?
    Tşk. 🙂

  31. havaankara dedi ki:

    Bir önerim var. Yağan karları derecelendirsek ve ona göre söylesek. Mesela seyir zevki açısından, yere tutma açısından, kar tanelerinin büyüklüğü açısından.

    a) Seyir zevki:
    1) Kötü: Arada bir uçuşan küçük kar taneleri var. Tutma ihtimali yok.
    2) Zayıf: Büyük veya küçük taneli kar yağdığı belli ama zayıf. Tutma ihtimali yok.
    3) Normal: Ortalamalarda yağan büyük veya küçük kar taneli kar. İzlemek artık daha güzel.
    4) İyi: Ortalamalardan daha iyi bir kar yağışı var. İzlemek büyük keyif veriyor. Yağan karın en güzel zamanı. Ama her yıl birkaç defa görebiliriz. Çok sağlam sistem olmasa da, 5-10 dakikalık yağışlar olabiliyor.
    5) Mükemmel: Her zaman görülmez böyle kar yağışı. Genelde büyük taneli yağışlar. Göz gözü görmez oldu dediğimiz cinsten bir kar yağışı.

    b) Kar tanelerinin büyüklüğü:
    1) Çok küçük
    2) Normal
    3) Büyük taneli, lapa lapa

    Mesela: Bugün öğle saatlerinde Ankara Öveçler’e seyir zevki normal, normal taneli kar yağışı vardı.
    Tam olarak derecelendirme veya açıklamalar böyle olmayabilir. Hatta herkesin değerlendirmeleri de objektif olmayabilir veya derecelendirme anlayışı farklı olabilir. Benim için 3 olan başkası için dört olabilir. Ama sanki böyle bir sistem faydalı olacaktır diye düşünüyorum.

    Sizler ne dersiniz?

    • çihiro dedi ki:

      Gayet güzel bir öneri ama herhangi bir kar yağışı için “kötü” demek iyi olmaz Çok zayıf diyelim. “Konya’da kötü bir kar yağışı var.” Bak hiç güzel durmadı

      • havaankara dedi ki:

        Haklısın hocam. Çok zayıf demek daha doğru. Zaten benim amacım bu olsun demek değil. Ortak bir karar verelim ve ondan sonra şimdi görülerde haberleri o şekilde verelim.

    • Blance dedi ki:

      Hocam çocukluğumda İstanbul’a 88-93 arası yıllarda, yağan ( İstanbul’un nispeten 93 sonrası ılıman geçen kışlarına kadar ki kısmında yağan) karı, tabiri caizse Palandöken’de rastlanan ve zor eriyip, kolay tutan toz karı unutmak bence mümkün değil.

    • Burak S dedi ki:

      Geçen hafta Tuzla’ da cumartesi seyir zevki iyi büyük taneli kar vardı daha sonra işin karadenizden gelen neme kalmasıyla pazar gecesinden perşembenin ilk saatlerine kadar kısa süreli olmak üzere seyir zevki iyi zaman zaman mükemmel çok küçük taneli kar yağışı vardı. 🙂

    • Murat Demir dedi ki:

      Söylediklerin çok hafif sıfatlar. Ben havada küçük bir kar tanesi gördüğümde suluda olsa,
      boyutu ne olursa olsun kalbim çırpıyor.Tıpkı ilkokul ve lise çağlarında yaşanılan aşklar gibi.Biz bu olayın delisiyiz! Zır delisiyiz. Sırılsıklam bir aşk var bizde.Küçük bir ümit için günlerdir facebook vesaire girmez oldum.Bilgisayarı ilk açtığımızda girdiğimiz blog Atış Serbest değil mi?;Bu çok büyük bir aşk.
      A) Romantik ( Kesin tutan kar.)
      B) Platonik (Yağıp yağmayacağı belirsiz .)
      C) İsterik ( Anlık tek gecelik.)
      Yada aşkım,canım,cicim ve bebeğim.!
      Cümle içinde kullanacak olursak; (Dışarıda cicim cicim yağan kar, beni üşütmüyor,adeta ısıtıyordu.), ( Şu an bulunduğum yere bebek gibi kar yağıyor, isteyen radara baksın.) Gibi.:)

    • Santiago dedi ki:

      İyi fikir. Anketle yapsak daha iyi olur bence 🙂 Ayrıca sistemleri de sınıflandıralım derim ben.

  32. eryaman dedi ki:

    ankara etimesgut için kar yağışının yoğun olup olmayacağı nelere bakılarak anlaşılabilir?

  33. gvm dedi ki:

    1

    Bu hataların bu kadar sık yapılmaması lazım…

  34. Emre dedi ki:

    Pencere önünde ya da balkon içinde termometreyle yapılan sıcak ölçümü ne kadar doğrudur?

  35. Murat Demir dedi ki:

    Zonguldak ve Ereğli’nin saltanatı bitiyor. Çok acıklı! 🙂
    1

  36. Trakyalı dedi ki:

    MGM 5 günlük tahminlerini halen güncellemedi. Acaba çok kararsız kalmaktan ötürü mü kaynaklanıyor? “Son ölçülen değerler” bölümünde de haritalı kısımda göstergeler sabah 08’den beri güncel değil (ayrıntılı tabloda sıkıntı yok). Belki de tahminler yapıldı da haritalı olarak girişlerde teknik bir hata oluşmuş olabilir.

  37. Arsiore (ARS) dedi ki:

    Ben modellerin kötü çıkmasının sebebini a.b’nin kararsızlığına bağlıyorum. Zira bu kararsızlığı modellere yansıtmış diye düşünüyorum. 2 gün önceki 500 hpa çıktısındaki sibirya son güncellenen verilerde hala konumunu muhafaza etmektedir.

    • Havadelisi dedi ki:

      Sibirya Sibirya’dır. Her güçlendiğinde etkisini güneye doğru genişletseydi o zaman Türkiye’nin iklimi böyle olmazdı. Sibirya’nın etki alanı Karadeniz’in kuzeyi ile de sınırlı kalabilir. Bekleyelim görelim bakalım. İnşallah güneye iner.

      • Arsiore (ARS) dedi ki:

        Basınç dağılımına baktığımız zaman güneye inmesi çok yüksek ihtimal. Dediğiniz gibi bekleyelim görelim.

        • Havadelisi dedi ki:

          Lütfen bu savınızı destekleyecek bir veri sunun. Basınca bakıp güneye inmesinin yüksek ihtimal olduğunu nasıl bilebiliyorsunuz? Hangi saatteki basınç dağılımına bakıyorsunuz? Eğer yüksek ihtimal olsa modellerin çoğu şu anda o ihtimali görürdü. Modeller bunun için var.

          • Arsiore (ARS) dedi ki:

            Bu asabiyetinizin nedenini açıkcası çok merak ediyorum ve çok üzüldüm! Bunu benden isterken siz güneye inmeyeceğini belgeleyebilir misiniz? Siz modeller görürdü derken modelden modele mi yorum yapıyorsunuz? Yanı şu konuşmanızdan ben onu anlıyorum. Sinoptik görünümü eminim ki siz de çok beğenmişsinizdir.

            • Havadelisi dedi ki:

              Size, herhangi bir aklıselim insanın soracağı soruları yöneltince asabi olduğumu iddia ediyorsunuz, bu garip, üzülecek de bir şey yok. Size düşman değilim 🙂 Ben inmeyeceğini de iddia etmiyorum, bunu da yanlış anlamışsınız. Diyorum ki “şu an ineceği yüksek ihtimal değildir, ihtimaller bilimsel yöntem göz önüne alındığında eşite yakındır, çünkü elimizdeki tek bilimsel yöntem olan model çıktıları henüz iki ihtimal için de yüksek ya da alçak dememekteler”. Bunu anlayabilirseniz sorun kalmayacak. Bilimsel yönteme göre, bir hipotezi ortaya atan kişi (mesela bu durumda siz ve “Sibirya soğuklarının güneye inmesi” hipoteziniz) hipotezini kanıtlamakla yükümlüdür. Yani, siz kendi hipotezinizi desteklemek zorundasınız, ben çürütmek durumunda değilim. Bilimsel düşünce şeklini tam olarak anlar ve benimserseniz anlaşabiliriz, yoksa siz sonsuza kadar benim “asabi” olduğumu filan düşüneceksiniz.

              Lütfen “modelden modele yorum yapılmaz” lafını da unutun. Her çıktıda yorum değiştirilmez evet, ama birçok modelin birçok senaryosunun aldığı şekillerin ortalamasına göre, ihtimallerdeki değişime göre yorum da değişebilir, ki zaten değişmelidir. “Ben biliyorum, modellerden önce bilmiştim, modeller dediğime gelecek” diyenler sallamaktadırlar. Bu kişiler, kesin kriterlere bağlı olarak, mesela “tam 15 gün sonra şu enlem boylamlar arasındaki dikdörtgen içinde ortalama 850 mb sıcaklığı şu olacak” deyip tahminlerininin bu kriterlere göre değerlendirilmesine asla yanaşmayacakları için size haklı çıktıkları hissini daima verebiliyorlar, ama gerçekte uzun süreli tahminlerinde çok küçük isabet oranlarına ulaşıyorlar.

              Son olarak: Son ECMWF ana çıktısını ve ECMWF senaryolar ortalamasını beğendim, Rusya’daki soğuk zeminli yüksek basıncı bir haftadan sonrası için kararlı bir şekilde vermiş. Eğer önümüzdeki runlarda da aynı şey olur ve GFS de desteklerse o zaman “yüksek ihtimal” diyebiliriz.

            • Havadelisi dedi ki:

              Ve ayrıca, iklimbilimsel olarak, Sibirya soğuklarının Türkiye’ye inme sıklığı (ve dolayısıyla ihtimali) düşüktür. Olur, ama sık değil, çünkü sık olsa Türkiye’nin iklimi başka türlü olurdu. Bu da bir başka bakış açısı, aklınızda olsun.

    • Arsiore (ARS) dedi ki:

      http://ompldr.org/vY2RmYg

      Yukarıda ECMWF 850 HPA çıktısındaki a.b alanlarının cirit attığını görüyoruz. Fakat bu a.b zaman içerisinde etkisini kaybederek, kuzeyimizde oluşacak 1050 mb’lık yüksek basınç çapını dahada genişletecek ve oluşturacağı kuzeyli rüzgarlarla birlikte soğuğu bize pompalayacaktır. Resim 2 de görüldüğü üzere a.b alanları etkisini kaybediyor. Eğer bu tahminim gerçekleşirse ki ALLAH’ın izniyle öyle umuyorum, uzun soluklu çetin kış şartları bizi bekliyor olacak. Saygılarımla.

      http://ompldr.org/vY2RncA

  38. Onur dedi ki:

    Ozan’cığım bu senin climate haritalarındaki renklere bir el atsak ve – değişimleri direkt mavi tonlarına alsak cephe girişleri daha net anlaşılır gibime geldi.
    Ama bunu yaparken bir bildiğin varsa bilemeyeceğim, benimki sadece öneri 🙂

    • Havadelisi dedi ki:

      Anlamadım nasıl mesela? Sıcaklık düşüşleri mavi zaten, tonlar da düşüşün şiddetine göre koyulaşıyor.

      • Onur dedi ki:

        +2 ve -2’ler neredeyse aynı renkte. Mavilik biraz daha arttırılabilir belki diye düşündüm

        • Havadelisi dedi ki:

          Son 2 saatteki değişim için diyorsun evet anladım, onu da Dün bu saatten fark gibi yapacaktım vazgeçmiştim, bir deneyelim. Zamanım olunca.

  39. Santiago dedi ki:

    MGM’yi tebrik ediyorum. Gerçekten “10” numara!

    http://uzal.dmi.gov.tr/

  40. Anil mahmuzlu dedi ki:

    1992-96 yillari arasinda bende gozlem defteri tuttum ama maalesef bulamiyorum defterimi :((
    Kar yagan her gunleri ozellikle tum detaylariyla yazmistim.

  41. HavaDelisiTimur dedi ki:

    27 Ocak sonrası İstanbul için yine karlı görünüyor. Suçlu ise yine kuvvetli yıldız…(rüzgar)

  42. Santiago dedi ki:

    1

    • tankut dedi ki:

      hocam, nedir şimdi son durum inanın kafam karıştı!..:) orayı burayı okudum, gfs’ye baktım, makul bir çizgide anlayamadım! 🙂 ecmwf kar gelecek diyor mu hala? diyorsa hangi tarih aralığını veriyor? gfs de geliyor demezse inanmam ben ona!.. 🙂 şu üstteki haritaları okumayı öğrenemedim de hala! 🙂

    • Onur dedi ki:

      2

    • Murat Demir dedi ki:

      Aşağıdaki tablo olabilr mi?
      1

    • Santiago dedi ki:

      Arkadaşlar Sibirya sazı eline alıyor diye ince bir espri yapmıştım 🙂 Onun dışında yukarıdaki tablo gerçekten iyiydi. Ama değişti. ECMWF modeli son iki çıktısındaki abartıyı bu sabah kaldırmış. Yine de önümüzdeki hafta sonuna doğru kar ihtimali var.

  43. Snowlover81 dedi ki:

    Ustadım ve dostlar merhaba. Şimdi bu aksamki GFS güncellemesinde dikkatimi çeken birşey oldu cevaplarsanız sevinirim. Tamam 192 sonrası modellerde kaale alınmaz ama ben merakımdan sormak istiyorum. 29undan itibaren bize doğru çıkmaya çalışan güneyden sokulmaya başlayan 20 dereceler BASRA mıdır? Eger BASRA ise subatta hortlaması normal midir? Ayrıca naçizane yorumum şu: Eğer modellerde bir kaç kez Basra gözükürse hiç sektirmeden kabusumuz oluyor bundan önce bunu yaşadık. Cevaplarsanız sevivirim. Saygılar sevgiler

    • çihiro dedi ki:

      Gündüzler uzadı. Kuzey Afrika, Arabistan yarımadası bizden daha önce ısınmaya başladı. Bu sokulmalara alışın. Tabi ne kadar doğru bu görüşüm Havadelisi bilir.

  44. Semih dedi ki:

    Bakın, eski dolabı karıştırırken ne buldum 😀 22.11.2000 tarihinde yani tam 12 yıl önce yazdığım hava tahminim!! Daha 7 yaşımdan belliymiş hava delisi olacağım! 😀

    1

    • Havadelisi dedi ki:

      Ah ah benim böyle sayfalar dolusu gözlem notlarım vardı 9-10 yaşımdan kalma, hepsi kayboldu 😦 Aman ha kaybetme.

      • Uğurcan dedi ki:

        Defterlerin arkasında ders programı çizelgesi bulunurdu. Ben oraya dersleri yazmak yerine kar ikonu çizerdim. Bütün haftayı kar yağışlı yapardım. Bulursam eğer paylaşırım. 🙂

      • Semih dedi ki:

        Çoktan en güvenli yere koydum bile 🙂

      • Anil mahmuzlu dedi ki:

        1992-96 yılları arasında ben de gözlem defteri tuttum ama maalesef bulamıyorum defterimi 😦
        Kar yağan her günü özellikle tüm detaylarıyla yazmıştım.

    • Günay Doğan dedi ki:

      Bence şaşırılması gereken, 7 yaşında (İlkokul 1. sınıf) okuma yazmayı bilmeniz ve böylesine -noktası ile üstten ayırma işareti ile- kusursuz bir biçimde yazı yazmanız. Tebrik ediyorum 🙂

      O zamanlardan belliymiş hava delisi olacağınız gerçekten de…

      • Semih dedi ki:

        Ben zaten daha okula başlamadan okumayı biliyordum, annem ve babam sayesinde. Çok teşekkür ederim ayrıca 😀 Yazımın güzelliğinden dolayı ilkokul öğretmenim çok ödüllendirmişti beni. 😀

    • anemodulion dedi ki:

      😀 Çok güzel. Bende de var olmayan yerlere ait haritalar çizme hastalığı vardı. Yüzlercesini çizmişimdir belki…Saatlerce uğraşırdım başına oturup. Annem benim anormal olduğumu düşünürdü, bunu bana demedi hiç ama bakışları yetiyordu 😀 O yüzden bu haritaları hiç saklamadım, çizdikten sonra , üzerinde hava durumunu gösterdikten, birkaç gün oynadıktan sonra hepsini attım.

      • Semih dedi ki:

        Evet evet! 😀 Aynısı bende çok yapardım. Hatta bir örneğini yükleyebilirim isterseniz 😀

      • gvm dedi ki:

        Ben de! Saatlerce uğraşırdım haritaların üstünde. Dağlar, ovalar, nehirler, göller, ormanlar falan çizerdim, şehirleri de ideal yerlere oturturdum. Hatta babam bilgisayar aldığında (2002, 2003 falandı galiba) Paint’i keşfettiğimde dünyalar benim olmuştu! 😀

    • Santiago dedi ki:

      Benim de vardı ortaokul yıllarımdan.. Evi bir arayayım bulabilecek miyim acaba 🙂

  45. El NiNo dedi ki:

    Geçen bir yere yazdım Melik Ahmet TAŞTAN cevap versin diye de görmedi sanırım. bu sefer buraya yazayim.

    Doğu Karadeniz’e kurulacak radarların yer seçimine dikkat edildi mi ? Gerçi geçti Bor’un pazarı, Temmuz’da devreye girecekler.

    • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

      Radar yerinin tesbiti için içerisinde çeşitli şubelerden arkadaşların olduğu komisyon kuruluyor. Önce haritalar üzerinde olası noktalar belirlendikten sonra bölgeye gidilip hepsi tek tek geziliyor. Ulaşım, elektrik vs durumları kontrol ediliyor. Bazen tesbit ettiğiniz burası olursa mükemmel olur dediğiniz yerlere malesef ulaşım olmadığı için radar kurulamıyor. Diğer seçeneklere yönelmek zorunda kalıyorsunuz.
      Trabzon ve Samsun radarları özellikle Orta ve Doğu Karadeniz kıyı şeridi için güzel kapsama alanına sahip olacak. Yanlız yüksek dağlardan dolayı iç kesimleri pek göremeyecek.

      • El NiNo dedi ki:

        cevap için teşekkür ederim. Zaten iç kesimi göremiyeceği kesin. benim endişem yatay yönde menzilin kısa olması yönündeydi. Çünkü yüksek dağlar kıyının hemen gerisinde başlıyor. bu fotoğraf trabzon’un batısında bir sırta ait. inşallah trabzon radarı buradadır çünkü çok güzel bir açısı var hopa’ya da kadar menzili olur.

        1

        • yusuf dedi ki:

          aynen size katılıyorum gösterdiğiniz yer bayağı yüksek bir dağ trabzon’a tamamen hakim bir yer her yerden görünüyor orası

          ne zaman geçecek faaliyete bilen var mı

        • Liman dedi ki:

          beyler bugün trabzon dmiye gittim yeter dedim ne zaman kurulacak bu radar 1 senedir aynı muhabbet , en geç haziranda tamamdır , adresi de o resimdeki burun var ya tam orası tam burun , denizden 250 300 metre yüksekte olacak , ayrıca o burun deniz seviyesinden hemen dikleşip yukarıya doğru yükseltlier çıktıkça büyüyor , zaten bu burunun hemen arkasında istikametinde arabayla 45 dk yükseğinde 1450 rakımlı hıdırnebi yaylası var , arkadaşın biri yukarda yazıdan bahsetti evet bu radarın kurulacağı yer dağlı arazilerin sıklaştığı nokta , bu noktaları avcum içi gibi bilirim o tepeyi zaten enine boyuna her yerini inceledim :):): zaten trbzonu mahveden tepe de bu yoroz ve hıdırnebi’dir

          • yusuf dedi ki:

            Evet aynen yağış orayı geçemiyor engelliyor Trabzon’a gelmesini her zaman…

  46. El NiNo dedi ki:

    http://ompldr.org/vY2Nzbg

    Büyük parti var beyler 😀

  47. Murat Demir dedi ki:

    Sabah radarda bulut var diye sevinmiştim. Bulutlar bulunduğum noktaya geldiğinde ise yere zerre düşmedi.(MAKS yaptığımda, açık mavi görünen yerler de dahil). Acaba yağış bulutu farklı mı oluyor? Sanırım şu an bu durum İstanbulda’da oluyor.

    1

    • Havadelisi dedi ki:

      Virga olabilir, yere düşmeden buhar olan yağış. Özellikle hava ısınırken radarın daha fazla eko gösterdiğine şahit oldum birçok zaman. Melik Ahmet hocam daha ayrıntılı bilgi verebilir.

      • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

        Aynen hocam eğer yere düşmediyse virgadır. Bazen damlacıklar çok küçük ve hafif olduklarında yerçekiminden etkilenmezler askıda kalırlar. Bazen de yere düşmeden buharlaşırlar. Bir de böyle havalarda yer seviyesindede genellikle kuru hava vardır. Bugün sabah saatlerinde o bölge lodos etkisindeydi, dağlardan fön yapıp havayı kurutmuş olabilir.
        Türkiye’nin topoğafik özelliklerinden dolayı bizim radarlarımız genellikle dağ ve tepelere kurulu ve yere yakın seviyelerde yağışın düşüp düşmediğiyle ilgili net bir bilgi vermezler.
        Olayın daha iyi anlaşılması için bu siteden radar ve virga üzerine güzel bir resim buldum. (Sitede ayrıca radar ürünlerinin yorumlanmasında karşılaşılabilcek sorunlarla ilgili güzel bilgiler var.ingilizce bilen arkdaşların okumasını tavsiye ederim.)
        virga

        • havaankara dedi ki:

          Bugün Ankara’da da benzer bir durum yaşandı. Maks’ta yağış görünürken yerde hiçbirşey yoktu.
          Küçük bir hatırlatma, radarda bulutlar değil radarın baktığı açılardaki yağış görünür.

        • Havaİzmir dedi ki:

          http://wms.dmi.gov.tr/web/giris.htm adresine girdiğiniz zaman sitenin başında o turkuaz rengindeki oluşumları “Toz,Böcek,Kuş” olarak göstermiş. Göstereyim dedim, belki yararım dokunur 🙂

  48. Arsiore (ARS) dedi ki:

    Uzun vadede ECMWF kısa vadede GFS hadi bakalım. Geçtiğimiz sistemi de ecmwf görmüş, gfs de ona ayak uydurmuştu. Şimdi de 25’inden sonra ecmwf soğuğu yakaladı ve gfs’nin de ayak uyduracağını düşünüyorum. Eğer ecmwf’nin öngördüğü gibi olursa ki büyük bir ihtimalle olacak, ondan sonra kar ve tipiden başımızı kaldıramayacağız ALLAH’ın izniyle.

    • Havadelisi dedi ki:

      Evet ECMWF’nin uzun vadede daha isabetli çıktılar sunduğunu ben de düşünüyorum. Umarım yine uzun vadede onun bu sabah gösterdiği şeyler olur.

      • okito dedi ki:

        Hocam ben mi yanlış yorumladım bilmem ama ECMWF’nin sabah çıktılarında gösterdiği basınç yerleşimleriyle o soğuk nasıl sarkar diye düşünmüştüm. Basınç yerleşimleri şu an için o soğuk havanın sarkması için daha mantıklı bir hal almış. Keşke bilgisayara kaydetseydim. Kuzeydeki yüksek resmen Doğu Karadeniz üzerinden içeri gönderecek gibi duruyordu soğuk havayı. Neyse zaten böyle bir ihtimal de yok değil 🙂

        Doğmamış çocuğa don biçtiler! İrtibar Tel 🙂

        • Havadelisi dedi ki:

          Anlayamadım, ECMWF’nin sabah çıktısı henüz değişmedi? Yoksa bir değişiklik mi yaptılar?

          • grhc dedi ki:

            değişiklik yok aynı hocam

          • Melik Ahmet TAŞTAN dedi ki:

            Hocam Ecmwf geç güncelleme yaptığı için sabah erken saatlerde de 12 GMT çıktısı görünüyor. Saat 9’dan sonra 00 çıktısı geliyor. Okito ilk baktığında 12 gmt yi görmüştür. Ben şimdiye kadar aynı runı değiştirdiklerini görmedim.

            • havaankara dedi ki:

              Haklısınız hocam. Sabah 8 ve akşam 20’de başlıyor ECMWF güncellemeleri (Wetterzentrale’de). Tam 9’da ve 21’de de bitiyor.

    • grhc dedi ki:

      şu anda GFS güncelleniyor ve ECMWF nin dediğine geliyor yavaş yavaş

    • havaankara dedi ki:

      Hocam, modellerde vurdulu kırdılı bir görüntü var ama hayırlısı 🙂

  49. anemodulion dedi ki:

    Size bir 19. yüzyıl imamının günlüğünden haberlerim var 😀

    Metnin aslı Osmanlıca olduğu için ve sözlük olmadan bazı kelimelerin anlaşılması pek mümkün olmayacağı için kendim çevirip öyle yazıyorum;

    “1797 (Ayrıntı yok-Anemo)
    Ramazan’ın 25. günü, 24 Mart 1797’de İstanbul’a kar yağdı, gayet şiddetli olup bir karış yağdı, bütün sular dondu.”

    “03.03.1808
    İkinci cemrenin düştüğü 28.02.1808 cumartesi günü İstanbul’a dört parmak kar yağdı, iki gün sonra, salı günü yine kar yağdı. Bir fırtına ile üç gün üç gece o kadar kar yağdı ki, 5-6 karış kadar yağdı. Çarşı içleri ve Divanyolu ve mahalle araları bir buçuk insan boyunda karla dolduğundan
    çarşı ve caddelerde karşıdan karşıya geçmek mümkün olmadı, padişah fermanıyla çarşı yolları ve Divanyolu’ndaki kar lağımcılar tarafından kürendi , kovalarla denize ve viranelere döküldü. 25 gün kadar buz tuttu sonra bitti.”

    Açıkçası olay olduktan hemen sonra yazıyor bunu ama “25 gün” ile ne demek istediğini anlamadım.

    “03.08.1808
    Ağustos’un en sıcak üç gününün bir gün öncesinde (Hicrî takvime göre olduğunu unutmayın-Anemo) üç gün gece gündüz yağmur yağdı.”

    “25.08.1808
    …çarşamba günü sabah saat 11:00’de bulutlar geldi, hava bozuldu, gök gürledi. 7 yıldırım indi. Biri Fatih Camii minaresine, biri Süleymaniye minaresine, biri Nuruosmaniye minaresine, biri Gedikpaşa minaresine, biri Koğacılar Hamamı’na, biri de bir eve düştü.”

    “Nevruz 1814
    1813 Kasım ayından 1814’ün Nevruz gününe kadar asla kış olmadı, günler bahar gibi geçti. Nevruz gününde, çarşamba günü, sabah bir fırtına ile kar yağmaya başladı. O gün akşama kadar bir buçuk karış kar yağdı. Ertesi gün saçaklar ve sular donup buz bağladı, şiddetli soğuk oldu. Ağaçlar incindi.”

    • Havadelisi dedi ki:

      Çok teşekkürler. 1808’de de 1987 Mart’ı yaşanmış gibi.

    • EFSANE-SEMİH dedi ki:

      Çarşı içleri derken Kapalıçarşı’yı, Divanyolu derken Sultanahmet’teki Divanyolu’nu kastediyor olabilir.

      • Havadelisi dedi ki:

        Öyle sanırım zaten. Oralarda adam boyu kar bana biraz abartılı geldi ama 🙂

        • tankut dedi ki:

          o zamanlar adamlar kısaymış hocam! 🙂 mulipa mı varmış! 😀

        • anemodulion dedi ki:

          Belki boy ortalaması uzamıştır 200 yılda Ozan 😀 1800’lerde pigmeler gibiydi insanlar belki 😀
          Şaka maka, şöyle bir şey olmuş olabilir, esnaf karları belli yerlere yığmıştır, bu imam efendi de onları görüp böyle abartılı bir yorum yapmıştır. İlk başta makul bir giriş yapıyor, “dört parmak, bir karış” filan gibi sonra yoldan çıkıyor.

      • anemodulion dedi ki:

        “Olabilir”den de öte, öyle zaten 🙂 İstanbul’da bir tane Divanyolu var.

    • Santiago dedi ki:

      Süper paylaşım. Çok seviyorum böyle bilgileri okumayı 🙂

      • anemodulion dedi ki:

        Teşekkür ederim. Ben de çok seviyorum. Yani aslında ödevim için okuduğum ve aslında bambaşka şeylerine dikkat etmem gereken bir günlükken , hava olaylarından bahsedildiğini görünce ödevi mödevi unuttum, bunları aramaya başladım günlüğün sayfalarında 😀

  50. Berat dedi ki:

    Evet… Ankara/Altındağ’da Kar Grenleri görülmeye başlandı…

Yorumlar kapatıldı.