2 günlük kıydırık kar yağışına takıldık. Esas 15'inden sonra Omega Bloğu KURAKLIK büyük tehlike. Suyunu boşa harcama http://t.co/mSRNiO85hT— (@Mikdatca) December 10, 2013
Orhan Hoca da benim gibi ılık örüntüsünde bulunmuş ona ilaveten kurak örüntümüz de Miktad Hocadan gelmiş ben prof olacak adammışım da harcanmışım 😀
Çok şey yazacaktım ama kontrolümü kaybederim diye şu sayfadan faydalananlara doğrusunu iletmekle yetineyim. 15 Aralık’tan itibaren İstanbul’da havaların yaklaşık bir hafta süreyle normaller civarında ve belki bir kaç derece üzerinde gitme olasılığı yüksek görünüyor şimdilik. Sonrası ise daha bir belirsiz olmakla birlikte 23-24 Aralık’ta etkili bir sistem gelebileceğine dair güçlü herhangi bir sinyal uzun vade tahmin araçlarında mevcut değil. Bu gelmeyecek demek değil, gelecek demek de değil. Bununla birlikte dondurucu sayılabilecek türdeki mevsimine göre daha soğuk hava iç kesimlerde etkisini uzunca bir süre sürdürmeye devam edecek gibi duruyor özellikle İç ve Doğu Anadolu’da.
Arkadaşlar uzal.dmi.gov.tr sitesine girmeye çalıştığımda artık 404 hatası vermeye başladı. Acaba o radar görüntülerini nasıl görebiliyorsunuz ya da bilgisayar üzerinde ne gibi bir program değişikliği yapmam gerek ?
Havaturka Sitesi’ne bugün gün boyu giremedim. Paylaşım yapamadım, paylaşımları okuyamadım. Böyle hareketli günlerde siteyi bakıma almak da neyin nesi buna aklım hiç mi hiç yetmedi. İnsanları bu şekilde zorda bırakmak çok mu hoş? Belki de düzelmiştir sadece ben giremiyorumdur diye düşünüyordum ancak sitenin facebook sayfasında benim gibi giremeyen yüzlerce insan olduğunu gördüm hatta site bakımı bitmiş ve site açılmış olmasına rağmen. Burası kardeş hava delileri sitesi olduğunu bildiğim için buraya yazmak zorunda hissettim kendimi, serzenişimi ve eleştirimi okusunlar diye.. Bu bağlamda bu bakım kararını böyle hareketli dönemde almış olan site yetkilerinini kınıyorum…
Dostlar, şimdi meteorolojiyle ilgili bir çeviri yapmaktayım, bir yerinde doluyu anlatıyor, fırtına içindeki dikey rüzgarlara updraft adı veriliyor denmekte. Şimdi ben bunu ne diye çevireyim, ne dersiniz? Nette, ”tırmanma” tabiri var ama bana uygun gelmedi pek, jargonda nasıl geçer bu?
Ben de ya updraft olarak bırakacağım ya da tırmanmayı kullanacağım galiba. Hava delilerinin kesinlikle izlemesi gereken bir belgesel bu arada, yayın tarihini belirtirim.
Çok teşekkür ederim, ayıp olmazsa o senelerde kış nasıl geçmiş onları da görebileceğimiz bir site var mıdır? Nasıl geçmiş ki o kadar soğumuş onu merak ediyorum.
Ozan abi bu yazdığınız derecelere düşerse deniz suyu, deniz etkisi ortadan kalkar mı ?
Bu alttaki resimdeki radar görüntüsünü hiç unutmuyorum o gün boğaz bir koridor oluşturarak DEK bandını bu alana sıkıştırmış bütün gün kar yağışı almıştı. Anladığım kadarıyla bu gelen sistemde bunun gibi birden fazla bant olacak ama yağış herhalde bu kadar kesintisiz olmayacaktır. Bu bantlardan birinde kalmak mükemmel olacaktır. Unutmadan kaynağımı belirteyim sayın havadelisi daha önce DEK yağışları anlatırken bu resmi kullanmış yazısı da Cumhuriyetin bilim teknik dergisi ekinde makale olarak yayınlanmıştı kendisine tekrar aydınlatıcı bilgileri için teşekkür ederim.
Son güncellemede İstanbul için GFS’nin en iyi -10 senaryosu. Bu sistemde ancak Avrupa yakasına giriyor. O da gece yarısı. Yani kuru kar yağacak kadar malzememiz henüz hazır değil 😦
Espiye’de an itibariyle, hava parçalı bulutlu ve soğuk ama deniz üzerinde yoğun bir yağış var. Ayrıca 30 km doğuda bulunan Görele ilçesinde şu anda kar yağıyor, Rize-Hopa hattında da sahil kesiminde kar örtüsü var. Bu sistem günbatısı rüzgarıyla Sinop, Rize-Hopa hattını etkiledi. Yarın akşam gelecek sistemden ise hiçbir umudum yok.
Arkadaşlar Aksaray’ın 23/05/2002 ve 24/05/2002 tarihlerine ait her türlü veriye ihtiyacım var. Çalıştığım kurumda ne zaman eski bir belgeye ulaşmaya çalışsam önüme bu tarihlere ait sel tutanağı geliyor. Selden iki hafta sonra Aksaray’a geldim ve hala bir günde 20 mm’den fazla yağış göremedim. Yardımcı olabilecek kişiler varsa şimdiden çok teşekkür ederim.
Benzer şekilde ben de 2 Aralık 2001 – 03 Aralık 2001 ile 07 Aralık 2001 – 08 Aralık 2001 – 09 Aralık 2001 tarihlerindeki Mersin verilerini çok istiyorum. MGM TUMAS veri arşivi var ama paralı olduğu için ben cesaret edemiyorum. Oradan deneyebilirsiniz.
Hayırlı sabahlar. Bu gece Erdemli 4 dereceye düştü ancak önümüzdeki günler için MGM yağış öngörmemiş aslı çıkarsa bol ayaz yiyeceğiz gerçi MGM ne zaman yağmaz dese yağıyor da.
Ankara’da hala hüsran var sokaklarda, kar diye bekliyoruz evlerimizin ıssız kuytularında; lakin ne gelen var ne de yağan var şu güzel Ankara’mda. (şimdi diyeceksiniz ki dün yağan neydi diye ama dün yağan yetti mi diye sorsanız şimdi çevre illerdeki olayları ve Ankara’nın potansiyelini görünce daha yetmedi cevabını alırsınız gibime geliyor )
Yıldız Dağları Mahya Tepesi 1031 m Fatmakaya Tepesi 901 m, Sivritepe 851 m, Kaletepe 846 m
Aydos Dağı 533 m
Ankara Esenboğa, 950 m Bilkent 950 m, Kızılcahamam 1033 m…
Ankara, bir Marmaralı için dağ sayılır. Nitekim Marmara’daki bazı dağlardan bile yüksek rakımı vardır. Potansiyelini gerçekleştirmediğini düşünüyorsanız çok haksız değilsiniz belki de…
Meteoroloji Salı Çarşamba günleri için yoğun kar yağışı ikonunu yapıştırmış :), Yazılanlardan anladığım kadarıyla o kadar da yoğun değil. Doğru mudur acaba? (İstanbul için)
Büyük olasılıkla yoğun kar olacak, fakat alçak yerlerde sıcaklık yüksek kalacağı için birikim sınırlı ve cıvık olur. Ne kadar alçakta böyle olur derseniz, onu bilmek zor. 100 metrenin altı diyelim.
Ozan abi, hafta ortasında gelecek sistem için yeni başlık açacak mısınız? Açarsanız ne zaman açarsınız ? Ben araba kullandığım için işim bu nakliyat yapıyorum, kendi mağazamızda. Kar ne zaman başlar tahminen Salı akşam mı ? Yoksa gündüz mü ?
Salı gündüz sulu olarak başlar, akşama artar. Aralıklı olacak. Yüksek yerler riskli. Önlemini al. Başlığı yarın açacağım. – Ozan
Evet aşağıda çok gizli belgelere tanık olacaksınız.
GFS komuta merkezine yaptığım siber saldırı sonucu çok stratejik olan bu belgeyi ele geçirmiş bulunmaktayım.
Son günlerde ECMWF’ye karşı ya herro ya merro diyen GFS’nin bu planı biz hava delilerini heyecanlandıracak nitelikte
Siz bakınca ne görüyorsunuz bilmiyorum ama ben efsaneyi görüyorum. Daha çok var ama Santiago’dan önce davranmak istedim çünkü o söyleyince efsane kestane oluyor.
Bu arada sayın Alkım’ın İstanbul için yaptığı gibi ben de Rize’yi yaptım. Soğuk Aralık büyük oranda soğuk bir kışı göstermekte.
23 mm’nin hepsini kar olarak alan bu yerin adı Ovacık, rakımı 1200 küsür metre. Hani şu 2012’de okulların filan kara gömüldüğü yer.
Doğu Akdeniz nemi pek bir engelle karşılaşmadan buraya ulaşıyor, arkasındaki yamaçlarda yükselip kar olarak yağıyor. Dersim(Tunceli)’den buraya kadar olan bu bölgede Munzur Vadisi de var, yemyeşil, cennet gibi, süper yağış alan bir bölge, kışın metrelerce kar var tabii…
İsviçre’de olsa dünyanın en meşhur kayak merkezlerinden biri olurdu herhalde Ovacık, bizde yıllarca terörle anıldı, kimse giremedi.
TC Çapulcu Ilgaz MemişYazıyı Yazan
Van 100. Yıl Üni.’de jeoloji konusunda öğretim üyeliği yapmış İlyas Yılmazer, Munzur dağlarındaki su kaynaklarının, şu anda su sıkıntısı çeken Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkelerine boru hattıyla ihracının yapılması durumunda, her yıl 55 milyar doların üzerinde kazanılabileceğini söylüyor. Projeyi de kendisi hazırlamış. Ancak bu kaynağın yok edilmesi için, Munzur bölgesine onlarca baraj yapılıyormuş. Barajlar iklimi değiştirdiği için, kar yağışlarını engelleyecek, yer altı suları ve kaynak suları zarar görecekmiş. Barajların iklimi az çok değiştirdiğini biliyorum ama bu kadar büyük etkileri olabilir mi?
Barajlar bir yerin iklimini çok sınırlı ölçüde değiştirir, ama su kaynaklarının dağılımını, hidrolojisini değiştirir ve bu da gayet önemli bir konu… Biz zeki bir milletiz ama akıllı değiliz, günlük hesaplarla, eşi dostu zengin etmek uğruna topyekün zenginleşmemizi kendimiz engelliyoruz.
Hakikaten ha, o zaman da teletekst güncellensin diye gözüne bakardık, şimdiden farkı, teletekstte (181 numaralı sayfadır ki hiç unutmam) kar yağacağı yazıyorsa, o kar yağardı arkadaş. İnternet çıktı mertlik bozuldu.
Teletekstteki hava durumunu sayfasını bir tek ben takip ediyorum sanıyordum. O zaman başka hava delilerin varlığından habersiz gizli gizli kendi hava deliliğimizi yaşardık. 181 no’lu sayfa efsaneydi. Bazen anten falan rüzgardan döndüyse teletekstteki yazılar da tam çıkmazdı sinir olurdum. Saat 18.15 civarı akşam raporu güncelleniyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Bir de, bizim televizyonda “encoder” yoktu, dolayısıyla Türkçe karakterlerin hepsinin yerinde çivi yazısı karakterleri olurdu, o alfabede okumaya o kadar alışmıştım ki size anlatamam…
Doğu Akdeniz’de etkili kütleler var. Bir de Vertically Integrated Liquid (VIL) ürünü hakkında bir bilgisi olan var mı? Galiba sadece yağış miktarını gösteriyor.
Benim bildiğim yağış bulutlarının içeriğindeki su miktarını gösteriyor bazen MAKS yada PPI görüntülerine bakıptabakıp da sarı rekleri görünce kuvvetli yağış var demek çoğu zaman yanlıştır VIL ürünüyle doğrulamak gerekir.
Bir sorum var, neden kristal kar Türkiye’de sadece Sarıkamış’ta oluyor? Bunun açıklaması varsa söyler misiniz ? Kar neden kristal olur bunu yapan etken nedir? Ve Sarıkamış’ın ne özelliği var ki sadece orada bu var?
Ender değil, soğuk arttıkça kar toz kar halini alır, su içeriği azaldığı için (senin kristal kar dediğin). Su içeriği azalınca kar kristalleri yapışmaz, ayrı takılırlar, böylece toz gibi olur kar. Sıfır dereceye yakın sıcaklıklarda büyük taneli kar yağmasının sebebi de bu. -10 derecede su içeriği az.
Palandöken’de olur, hava çok soğuk olunca Uludağ’da olur, Kartalkaya’da da. Dünyada da başka yerlerde var.
Dostlar, Ozan Hoca açıkladı. Bu tamamen düşük sıcaklık derecesi ve aynı zamanda bölgedeki nem oranı ile ilgili. Sarıkamış, Palandöken ve özellikle Erciyes hem soğuk hem karasal iklimi nedeni ile genelde kristal kar alıyor. Biz kayak meraklıları bu nedenle Uludağ, Kartepe hatta Kartalkaya’yı pek kayak destinasyonu olarak görmeyiz. Kristal kar kayak esnasında kaymayı kolaylaştırır, kayaklara yapışmaz.
Diğer konuya gelince. Çok nadir olmakla beraber çok soğuk havalarda da oldukça iri taneli kar yağışı bazen olabiliyor. 19 Şubat 85 sisteminde Ankara’ya -10, -15 derecede ceviz büyüklüğünde kar yağdı 24 saatlik yağışın 12 saatlik bölümünde ve üstelik en soğuk evresinde.
Yerinde bir uyarı metni. Önümüzdeki 5 günlük tabloya baktığımızda İstanbul için abartılacak bir durum olmadığı da ortaya çıkıyor şimdilik. Şanslıysak havada kar göreceğiz. Fazlasını elde edenler en şanslılar olacak. Salı günü ve sonrası için konuşmak adına ne kadar erken olduğunu haftasonu sistemini beklerken tecrübe ettik. Bu kıştan genel olarak çok umutluyum.
Dün babamla telefonla konuştum. Emekli oldu, artık annemle yaz kış Bodrum/Yalıkavak’ta oturuyorlar. Dedim ki “sistem geliyor, hava çok soğuyacak, dikkat edin hastalanmayın”. “Sistem geliyor da bana mı geliyor, buraya 1 hafta doğru dürüst yağış yok, ben baktım” dedi. Bir ara Wetter3 sitesinden GFS çıktılarına bakmayı öğretmiştim kendisine, gelinen nokta bu.
Devlete ait hava durumu sitesinde siyasi propaganda yapmak ne kadar etik acaba? İnsana burası Türkiye her şey olur dedirtiyor sadece. http://www.mgm.gov.tr/
Şükredin soğuk havalar ile ilgili uyarı yapmadı. Herkes kış lastiğini taksın, kapısının önündeki karları süpürsün, araba camı buz tutmasın diye elma sürün, ayran için, üç çocuk yapın, fasulyeyi kaynatmadan evvel suda bekletin tarzı açıklamaları artık şaşırtmıyor. Bari arada doğalgaza devlet 8 milyar öderken neden halktan 55 milyar toplandığını da açıklasa..
Bir de gelip burada bize haksızlık ediyorsunuz derler. O kurumda çalışan ve diğer partilere oy vermiş onlarca insanın emeğine saygısızlık, terbiyesizlik.
Cahilliği ve edepsizliği matah bir şey haline getirdiler.
“Böyle yapılacak” diye emir alınmış olabilir “yukarıdan”, Türkiye’de şu koşullarda buna karşı çıkmak, “ben doğru bulmuyorum” demek mümkün değil, biliyorsun.
Kasım ayı sonunda İngiltere’de fırtına – Azor bağlantısı ve birkaç gün sonra bize sistem inmesi konusunda bir gözlem paylaşmıştım. Yarın gelmesi beklenen “sistemcik” yine bu oluşumun bir benzeri. Geçen sefer tutmamıştı ama bu sefer gerçekleşiyor. Anladığım kadarı ile Azor Atlantik üzerinden hızla doğuya genişlediğinde (yavaş hareket ettiğinde bu gerçekleşmiyor) İngiltere üzerinde İzlanda ile karşılaşıyor, izobarlar sıklaşıyor, İzlanda Güneydoğu Avrupa’ya sürükleniyor, bize sistem iniyor.
Yaklaşık 1 senelik takip ve biraz dilbilgisi eğtiminden sonra kendimi buraya ait hissedebildim 🙂 Umarım ilk yorumumla beraber sistemler de ardı ardına gelir.
Hoş geldiniz. Özen gösterin yeter. Ben burayı kurarken, sonra da öteki arkadaşlarla birlikte kaliteyi korumaya çalışırken çok emek verdim, özen gösterdim. Katılımcılardan da tek beklediğimiz aynı duyarlılık aslında, başka bir şey değil.
Sırf, GFS’yi görmek için uyumadım ve buna değdi, bu saatten sonra modeller fazla değişmez gibime geliyor. Yarın kiYarınki yeni başlığı sabırsızlıkla bekliyorum. İyi geceler. 😀
DMİ akşam raporlarında, cumartesi pazara gündüzleri 6-7 derece demiş. -10 hemen hemen kesinleşmişken, 17 derece fark biraz abartılı olmuyor mu? en azından salı günkü havayı, dikkate alırsak ki o gün -7/-8 girdiğinde yer seviyesi 5 civarına inmişti, hafta sonu, -10 geldiğinde düz mantıkla, 2-3 dereceleri görebiliriz denebilir….
Bu arada, şahsi bir not ekleyeyim, sınırda gözüken bu sistemde şehrin içini bilmem ama ben Boğazköy’de yılın ilk karını seyretmeyi umuyorum. 🙂
Yarın Şemdinli merkezi dışında kalan tüm okullar kar nedeniyle tatil imiş. Sabah dağlarda kar görmüş idim ama sonra yağmur bulutlarından dolayı görünmüyordu. Sabahtan beri yağmur yağıyor ama burada kar yok. Kar yağmadan kar tatili olması garip oldu. Derslerde de gerideydik zaten…
Nasıl yani?
Ilık işte, 20 derece. Kuşlar cıvıldayacak.
23-24 Aralık’ta da kar geliyormuş. Bir sana gelmiyor böyle veriler hocam 🙂
Orhan Hoca da benim gibi ılık örüntüsünde bulunmuş ona ilaveten kurak örüntümüz de Miktad Hocadan gelmiş ben prof olacak adammışım da harcanmışım 😀
Ben de paylaşacaktım ama üşendim benim bildiğim omega blok işimize yarıyor 😀
Fırından Azor pidesi alın da yollayın 😦
Çok şey yazacaktım ama kontrolümü kaybederim diye şu sayfadan faydalananlara doğrusunu iletmekle yetineyim. 15 Aralık’tan itibaren İstanbul’da havaların yaklaşık bir hafta süreyle normaller civarında ve belki bir kaç derece üzerinde gitme olasılığı yüksek görünüyor şimdilik. Sonrası ise daha bir belirsiz olmakla birlikte 23-24 Aralık’ta etkili bir sistem gelebileceğine dair güçlü herhangi bir sinyal uzun vade tahmin araçlarında mevcut değil. Bu gelmeyecek demek değil, gelecek demek de değil. Bununla birlikte dondurucu sayılabilecek türdeki mevsimine göre daha soğuk hava iç kesimlerde etkisini uzunca bir süre sürdürmeye devam edecek gibi duruyor özellikle İç ve Doğu Anadolu’da.
Arkadaşlar uzal.dmi.gov.tr sitesine girmeye çalıştığımda artık 404 hatası vermeye başladı. Acaba o radar görüntülerini nasıl görebiliyorsunuz ya da bilgisayar üzerinde ne gibi bir program değişikliği yapmam gerek ?
Buradan bakabilirsin.
http://wms.dmi.gov.tr/radar.aspx?radar=ank&urun=ppi&lat=37&lon=29
Havaturka Sitesi’ne bugün gün boyu giremedim. Paylaşım yapamadım, paylaşımları okuyamadım. Böyle hareketli günlerde siteyi bakıma almak da neyin nesi buna aklım hiç mi hiç yetmedi. İnsanları bu şekilde zorda bırakmak çok mu hoş? Belki de düzelmiştir sadece ben giremiyorumdur diye düşünüyordum ancak sitenin facebook sayfasında benim gibi giremeyen yüzlerce insan olduğunu gördüm hatta site bakımı bitmiş ve site açılmış olmasına rağmen. Burası kardeş hava delileri sitesi olduğunu bildiğim için buraya yazmak zorunda hissettim kendimi, serzenişimi ve eleştirimi okusunlar diye.. Bu bağlamda bu bakım kararını böyle hareketli dönemde almış olan site yetkilerinini kınıyorum…
Bugün,Karadeniz üzerindeki DEK’ler, bizi teğet geçti.Fotoğraflar, Espiye’ye bağlı Güburnu (Zefre) köyünden çekilmiştir.




Mersin ve ilçelerindeki MGM istasyonlarını soğuk çarptı her halde çoğu çalışmıyor

Dostlar, şimdi meteorolojiyle ilgili bir çeviri yapmaktayım, bir yerinde doluyu anlatıyor, fırtına içindeki dikey rüzgarlara updraft adı veriliyor denmekte. Şimdi ben bunu ne diye çevireyim, ne dersiniz? Nette, ”tırmanma” tabiri var ama bana uygun gelmedi pek, jargonda nasıl geçer bu?
Tırmanma kötü değil bence… İlk kez bunun Türkçesini söylemek durumunda kaldım, benim de aklıma bir şey gelmedi şu an…
Ben de ya updraft olarak bırakacağım ya da tırmanmayı kullanacağım galiba. Hava delilerinin kesinlikle izlemesi gereken bir belgesel bu arada, yayın tarihini belirtirim.
Ozan abi, Santiago.
Marmara ve Karadeniz’de kaydedilmiş en soğuk deniz suyu sıcaklığını nereden bulabilirim ?
1970’ten beri… Kumköy’de 1, Tekirdağ’da 3, Giresun’da 5 derece civarında…
Grafiklerde daha düşük değerler gözüküyor ama onlar yanlış…
Çok teşekkür ederim, ayıp olmazsa o senelerde kış nasıl geçmiş onları da görebileceğimiz bir site var mıdır? Nasıl geçmiş ki o kadar soğumuş onu merak ediyorum.
Ozan abi bu yazdığınız derecelere düşerse deniz suyu, deniz etkisi ortadan kalkar mı ?
“İstanbul’da kış havadelisi” diye google’da arat. Hep hazır istiyorsun hep!
Fazla grafik bilgi olunca okuyunca aklım karıştığı için basit hazır cevap olunca daha iyi anlıyorum yoksa tembellikten değil Ozan abi. 🙂
Dediğiniz yazıyı buldum, şimdi tekrar okuyacağım.
Sanırım cevabı orada yok mesela deniz 1 derece olursa, deniz etkisi ortadan kısmen kalkmış mı oluyor ?
Evet deniz soğudukça deniz etkisi azalır.
Bu alttaki resimdeki radar görüntüsünü hiç unutmuyorum o gün boğaz bir koridor oluşturarak DEK bandını bu alana sıkıştırmış bütün gün kar yağışı almıştı. Anladığım kadarıyla bu gelen sistemde bunun gibi birden fazla bant olacak ama yağış herhalde bu kadar kesintisiz olmayacaktır. Bu bantlardan birinde kalmak mükemmel olacaktır. Unutmadan kaynağımı belirteyim sayın havadelisi daha önce DEK yağışları anlatırken bu resmi kullanmış yazısı da Cumhuriyetin bilim teknik dergisi ekinde makale olarak yayınlanmıştı kendisine tekrar aydınlatıcı bilgileri için teşekkür ederim.
Yeni başlık ana sayfada……Yeni başlık ana sayfada…… Tamam.
Facebook’taki Karayel sayfasından alıntıladım,sahibi de buralarda bir yerlerdedir herhalde.Eline sağlık illeri tablo tablo ayırmış.Fakat 12’sinde neler oluyor öyle İstanbul’da;yıldırımlar şimşekler?Biraz abartılı mıdır nedir? Nedir?

Son güncellemede İstanbul için GFS’nin en iyi -10 senaryosu. Bu sistemde ancak Avrupa yakasına giriyor. O da gece yarısı. Yani kuru kar yağacak kadar malzememiz henüz hazır değil 😦

Espiye’de an itibariyle, hava parçalı bulutlu ve soğuk ama deniz üzerinde yoğun bir yağış var. Ayrıca 30 km doğuda bulunan Görele ilçesinde şu anda kar yağıyor, Rize-Hopa hattında da sahil kesiminde kar örtüsü var. Bu sistem günbatısı rüzgarıyla Sinop, Rize-Hopa hattını etkiledi. Yarın akşam gelecek sistemden ise hiçbir umudum yok.
1 saat içinde yeni başlığı açmış olacağım, o zamana kadar acil yorumlarınız buraya…
Parmaklar F5 tuşunda bekliyoruz…
Arkadaşlar Aksaray’ın 23/05/2002 ve 24/05/2002 tarihlerine ait her türlü veriye ihtiyacım var. Çalıştığım kurumda ne zaman eski bir belgeye ulaşmaya çalışsam önüme bu tarihlere ait sel tutanağı geliyor. Selden iki hafta sonra Aksaray’a geldim ve hala bir günde 20 mm’den fazla yağış göremedim. Yardımcı olabilecek kişiler varsa şimdiden çok teşekkür ederim.
Benzer şekilde ben de 2 Aralık 2001 – 03 Aralık 2001 ile 07 Aralık 2001 – 08 Aralık 2001 – 09 Aralık 2001 tarihlerindeki Mersin verilerini çok istiyorum. MGM TUMAS veri arşivi var ama paralı olduğu için ben cesaret edemiyorum. Oradan deneyebilirsiniz.
Bırakın salıyı çarşambayı İzmirli kardeşlerim. Bize bundan lazım. Tam olarak bundan. Keşke şu haliyle gelebilse.
Bu gerçekleşsin Ankara yarım metreyi zorlar. O derece imkansız. Hiç umutlanmıyorum bile, öyle diyeyim.
Benzer bir senaryoda tüm
Ankara’lıAnkaralı kayıtlı takipçilere bira ısmarlama sözü veriyorum.Öte taraftan bu görünüme benzer Güneybatı Andadolu’ya yerleşen alçak basınçların yılı 2000’dir. Ankaralılar ve Ozan iyi hatırlar 🙂
2000 ve 2006. O kadar imkansiz degil aslinda da bu kis zor gibi.

Welbane hocam Ankara’da mısın, Washington’da mı bu aralar?
DC’de buz firtinasinin tadini cikartiyorum hocam. Kar yoksa buz var.
İnsan şunun adını 25 – 30 cm koyar. Ne kadar cimrisin. 🙂 Tarihsel rekoru 30 cm olan şehirde kalkıp yarım metre mi yağacak. 😉
Bahsettiğiniz sistem İstanbul’a da yarar.
Hayırlı sabahlar. Bu gece Erdemli 4 dereceye düştü ancak önümüzdeki günler için MGM yağış öngörmemiş aslı çıkarsa bol ayaz yiyeceğiz gerçi MGM ne zaman yağmaz dese yağıyor da.
Bence Erdemli karla karışık yağmur alacak… Hodri meydan! 😀
Ozan Hoca nerede? Siz kimsiniz? Ne yaptınız ona?? Ozan Deniz Etkisi sen misin bu mesajı atan yoksa? 🙂
İnşallah Ozan hocam geçmişte almıştık.
İşte Ankara’nın beklediği böyle bir şey olsa gerek. Gerçi biz de severiz siklonlu yağışı
Ayrıca GFS Marmara’nın doğusu için Perşembe akşamına kadar 40 kg toplam yağış öngörmüş.
Olabilir ama tam da ideal değil, aşağıdakiler daha uygun.
Sistem kusa donunce biz.

Ankara’da hala hüsran var sokaklarda, kar diye bekliyoruz evlerimizin ıssız kuytularında; lakin ne gelen var ne de yağan var şu güzel Ankara’mda. (şimdi diyeceksiniz ki dün yağan neydi diye ama dün yağan yetti mi diye sorsanız şimdi çevre illerdeki olayları ve Ankara’nın potansiyelini görünce daha yetmedi cevabını alırsınız gibime geliyor )
Çok üzüldüm.
Ankara’nın potansiyeli derken? 🙂
Yıldız Dağları Mahya Tepesi 1031 m Fatmakaya Tepesi 901 m, Sivritepe 851 m, Kaletepe 846 m
Aydos Dağı 533 m
Ankara Esenboğa, 950 m Bilkent 950 m, Kızılcahamam 1033 m…
Ankara, bir Marmaralı için dağ sayılır. Nitekim Marmara’daki bazı dağlardan bile yüksek rakımı vardır. Potansiyelini gerçekleştirmediğini düşünüyorsanız çok haksız değilsiniz belki de…
Meteoroloji Salı Çarşamba günleri için yoğun kar yağışı ikonunu yapıştırmış :), Yazılanlardan anladığım kadarıyla o kadar da yoğun değil. Doğru mudur acaba? (İstanbul için)
Büyük olasılıkla yoğun kar olacak, fakat alçak yerlerde sıcaklık yüksek kalacağı için birikim sınırlı ve cıvık olur. Ne kadar alçakta böyle olur derseniz, onu bilmek zor. 100 metrenin altı diyelim.
Rakımım kral, yan yattım üzüm yiyorum 🙂
Bizim iş yeri de rakımı kurtardı, Osmanbey 109 yazıyor başka bir sitede 150. 😀
Ozan abi, hafta ortasında gelecek sistem için yeni başlık açacak mısınız? Açarsanız ne zaman açarsınız ? Ben araba kullandığım için işim bu nakliyat yapıyorum, kendi mağazamızda. Kar ne zaman başlar tahminen Salı akşam mı ? Yoksa gündüz mü ?
Salı gündüz sulu olarak başlar, akşama artar. Aralıklı olacak. Yüksek yerler riskli. Önlemini al. Başlığı yarın açacağım. – Ozan
Haydi yavrum 6lı 7li çipetpetpet çipetpetpetpet.
http://msutoday.msu.edu/webcams/webcam01.html
Oh god !.
Ne?? Gece 11:20 ve kar devam mı ediyor?
Ozan Bey, “freemeteo”, “weatheronline” ve “accuweather” hangi modelleri kullanıyor. Bilgi verir misiniz?
Bildiğim kadarıyla hepsi GFS’yi kullanıyor.
Freemeteo ve meteopt şu ana kadar (2 yıl) takip ettiğim ve doğruluğuyla beni şaşırtan iki kurum. İkisi de GFS kullanıyor.
Evet aşağıda çok gizli belgelere tanık olacaksınız.
GFS komuta merkezine yaptığım siber saldırı sonucu çok stratejik olan bu belgeyi ele geçirmiş bulunmaktayım.
Son günlerde ECMWF’ye karşı ya herro ya merro diyen GFS’nin bu planı biz hava delilerini heyecanlandıracak nitelikte
Siz bakınca ne görüyorsunuz bilmiyorum ama ben efsaneyi görüyorum. Daha çok var ama Santiago’dan önce davranmak istedim çünkü o söyleyince efsane kestane oluyor.
Bu arada sayın Alkım’ın İstanbul için yaptığı gibi ben de Rize’yi yaptım. Soğuk Aralık büyük oranda soğuk bir kışı göstermekte.
Çare GFS 🙂
23 mm’nin hepsini kar olarak alan bu yerin adı Ovacık, rakımı 1200 küsür metre. Hani şu 2012’de okulların filan kara gömüldüğü yer.
Doğu Akdeniz nemi pek bir engelle karşılaşmadan buraya ulaşıyor, arkasındaki yamaçlarda yükselip kar olarak yağıyor. Dersim(Tunceli)’den buraya kadar olan bu bölgede Munzur Vadisi de var, yemyeşil, cennet gibi, süper yağış alan bir bölge, kışın metrelerce kar var tabii…
İsviçre’de olsa dünyanın en meşhur kayak merkezlerinden biri olurdu herhalde Ovacık, bizde yıllarca terörle anıldı, kimse giremedi.
Van 100. Yıl Üni.’de jeoloji konusunda öğretim üyeliği yapmış İlyas Yılmazer, Munzur dağlarındaki su kaynaklarının, şu anda su sıkıntısı çeken Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkelerine boru hattıyla ihracının yapılması durumunda, her yıl 55 milyar doların üzerinde kazanılabileceğini söylüyor. Projeyi de kendisi hazırlamış. Ancak bu kaynağın yok edilmesi için, Munzur bölgesine onlarca baraj yapılıyormuş. Barajlar iklimi değiştirdiği için, kar yağışlarını engelleyecek, yer altı suları ve kaynak suları zarar görecekmiş. Barajların iklimi az çok değiştirdiğini biliyorum ama bu kadar büyük etkileri olabilir mi?
Barajlar bir yerin iklimini çok sınırlı ölçüde değiştirir, ama su kaynaklarının dağılımını, hidrolojisini değiştirir ve bu da gayet önemli bir konu… Biz zeki bir milletiz ama akıllı değiliz, günlük hesaplarla, eşi dostu zengin etmek uğruna topyekün zenginleşmemizi kendimiz engelliyoruz.
Kuzenim burada görev yapıyordu, boylarından yüksek karların içinde geçecek yol kazılıyordu; o şekilde gidebiliyorlardı okula.
Karla alakasız ama bir vatandaş gökyüzünden görüntüye almış orayı.
Ah ah benim memleketim, fotoğraf gönderen de yok o taraflardan…
Nerdesiniz? Kimseden ses çıkmıyor.
Buradayız, merak etmeyin gitmiyoruz bir yere. Siz bu sene ılık taraftasınız onda bir değişiklik yok 🙂
Ne bileyim Sibirya gelmiyor arkadaşlar mı gitti diye düşündüm!
Ortadoğunun çölleri diyagramlara da sığmazmış.
7 Aralık 1982 yılında İstanbul’da meydana gelen radyasyon sisi hadisesi Hürriyet Gazetesi’nin sayfasına böyle yansımış.
Şu anki düş kırıklığımı açıklayacak kelime bulamıyorum..
Bitik durumdayız. Bu da kuşa dönerse lanet olsun modeline de, bilimine de… Bir gece önce teletekstten bakardık, ne güzel günlerdi.
Daha kışın başındayız ümidimizi yitirmeyelim.
Hakikaten ha, o zaman da teletekst güncellensin diye gözüne bakardık, şimdiden farkı, teletekstte (181 numaralı sayfadır ki hiç unutmam) kar yağacağı yazıyorsa, o kar yağardı arkadaş. İnternet çıktı mertlik bozuldu.
Teletekstteki hava durumunu sayfasını bir tek ben takip ediyorum sanıyordum. O zaman başka hava delilerin varlığından habersiz gizli gizli kendi hava deliliğimizi yaşardık. 181 no’lu sayfa efsaneydi. Bazen anten falan rüzgardan döndüyse teletekstteki yazılar da tam çıkmazdı sinir olurdum. Saat 18.15 civarı akşam raporu güncelleniyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Bir de, bizim televizyonda “encoder” yoktu, dolayısıyla Türkçe karakterlerin hepsinin yerinde çivi yazısı karakterleri olurdu, o alfabede okumaya o kadar alışmıştım ki size anlatamam…
Sizin sistem 1-2 günde eriyip gidiyor mu ne?
Sistem kuşa döndü. El fatiha.
Doğu Akdeniz’de etkili kütleler var. Bir de Vertically Integrated Liquid (VIL) ürünü hakkında bir bilgisi olan var mı? Galiba sadece yağış miktarını gösteriyor.
Benim bildiğim yağış bulutlarının içeriğindeki su miktarını gösteriyor bazen MAKS yada PPI görüntülerine
bakıptabakıp da sarı rekleri görünce kuvvetli yağış var demek çoğu zaman yanlıştır VIL ürünüyle doğrulamak gerekir.Bir sorum var, neden kristal kar Türkiye’de sadece Sarıkamış’ta oluyor? Bunun açıklaması varsa söyler misiniz ? Kar neden kristal olur bunu yapan etken nedir? Ve Sarıkamış’ın ne özelliği var ki sadece orada bu var?
Dünyada da Alplerde varmış.
Bana mantıklı gelmedi, Neden bu kadar ender ?
Ender değil, soğuk arttıkça kar toz kar halini alır, su içeriği azaldığı için (senin kristal kar dediğin). Su içeriği azalınca kar kristalleri yapışmaz, ayrı takılırlar, böylece toz gibi olur kar. Sıfır dereceye yakın sıcaklıklarda büyük taneli kar yağmasının sebebi de bu. -10 derecede su içeriği az.
Palandöken’de olur, hava çok soğuk olunca Uludağ’da olur, Kartalkaya’da da. Dünyada da başka yerlerde var.
2006’da hemen hemen tüm ülkeye toz kar yağmıştı…
Ben 700 m rakımlı yerde de kristal kara şahit olmuştum.
Dostlar, Ozan Hoca açıkladı. Bu tamamen düşük sıcaklık derecesi ve aynı zamanda bölgedeki nem oranı ile ilgili. Sarıkamış, Palandöken ve özellikle Erciyes hem soğuk hem karasal iklimi nedeni ile genelde kristal kar alıyor. Biz kayak meraklıları bu nedenle Uludağ, Kartepe hatta Kartalkaya’yı pek kayak destinasyonu olarak görmeyiz. Kristal kar kayak esnasında kaymayı kolaylaştırır, kayaklara yapışmaz.
Diğer konuya gelince. Çok nadir olmakla beraber çok soğuk havalarda da oldukça iri taneli kar yağışı bazen olabiliyor. 19 Şubat 85 sisteminde Ankara’ya -10, -15 derecede ceviz büyüklüğünde kar yağdı 24 saatlik yağışın 12 saatlik bölümünde ve üstelik en soğuk evresinde.
Kritik sistem öncesinde yeniden çalışmaya başlamış : http://uzal.mgm.gov.tr/index.htm
Merhaba dostlar MGM’nin uzun vadeli tahminleri tutarsa güzel gözüküyor.http://erdemliyeniasya.files.wordpress.com/2013/12/uzunvade.png
Yeni başlık ana sayfada.
Ha ha ha.. Bizim Hans fırtına yüzünden mahsur kalmış. Soy ismi de belli oldu bu arada. Haberi yapanlar da bizim gibi uydurmuştur kesin.Salla gitsin kim araştıracak.:)
http://www.demokratgebze.com.tr/avrupaya-ucuslar-durdu-150759h.htm
MGM coşkuyu vermiş:
http://www.mgm.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=13020395e
Bizim yazı da geliyor…
Yerinde bir uyarı metni. Önümüzdeki 5 günlük tabloya baktığımızda İstanbul için abartılacak bir durum olmadığı da ortaya çıkıyor şimdilik. Şanslıysak havada kar göreceğiz. Fazlasını elde edenler en şanslılar olacak. Salı günü ve sonrası için konuşmak adına ne kadar erken olduğunu haftasonu sistemini beklerken tecrübe ettik. Bu kıştan genel olarak çok umutluyum.
Dün babamla telefonla konuştum. Emekli oldu, artık annemle yaz kış Bodrum/Yalıkavak’ta oturuyorlar. Dedim ki “sistem geliyor, hava çok soğuyacak, dikkat edin hastalanmayın”. “Sistem geliyor da bana mı geliyor, buraya 1 hafta doğru dürüst yağış yok, ben baktım” dedi. Bir ara Wetter3 sitesinden GFS çıktılarına bakmayı öğretmiştim kendisine, gelinen nokta bu.
Devlete ait hava durumu sitesinde siyasi propaganda yapmak ne kadar etik acaba? İnsana burası Türkiye her şey olur dedirtiyor sadece. http://www.mgm.gov.tr/
Devlet geleneğine, etiğe, terbiyeye aykırı.
Meteoroloji gibi bir bilim dalını bile siyasete alet etmek zaten sadece Türkiye’de olur.
Aynen katılıyorum. Ne zaman siteye girsem çalışmayan bir sürü şey var. Bakanla genel müdürün resmini siteye koymakla olmuyor bu işler..
Şükredin soğuk havalar ile ilgili uyarı yapmadı. Herkes kış lastiğini taksın, kapısının önündeki karları süpürsün, araba camı buz tutmasın diye elma sürün, ayran için, üç çocuk yapın, fasulyeyi kaynatmadan evvel suda bekletin tarzı açıklamaları artık şaşırtmıyor. Bari arada doğalgaza devlet 8 milyar öderken neden halktan 55 milyar toplandığını da açıklasa..
Bir de gelip burada bize haksızlık ediyorsunuz derler. O kurumda çalışan ve diğer partilere oy vermiş onlarca insanın emeğine saygısızlık, terbiyesizlik.
Cahilliği ve edepsizliği matah bir şey haline getirdiler.
“Böyle yapılacak” diye emir alınmış olabilir “yukarıdan”, Türkiye’de şu koşullarda buna karşı çıkmak, “ben doğru bulmuyorum” demek mümkün değil, biliyorsun.
Kasım ayı sonunda İngiltere’de fırtına – Azor bağlantısı ve birkaç gün sonra bize sistem inmesi konusunda bir gözlem paylaşmıştım. Yarın gelmesi beklenen “sistemcik” yine bu oluşumun bir benzeri. Geçen sefer tutmamıştı ama bu sefer gerçekleşiyor. Anladığım kadarı ile Azor Atlantik üzerinden hızla doğuya genişlediğinde (yavaş hareket ettiğinde bu gerçekleşmiyor) İngiltere üzerinde İzlanda ile karşılaşıyor, izobarlar sıklaşıyor, İzlanda Güneydoğu Avrupa’ya sürükleniyor, bize sistem iniyor.
Akom Perşembe günü yağış miktarını örtü yapacak miktar kadar vermiş hadi bakalım hayırlısı.
Ankara Kazan’ın Erzurum’da şubesi mi var? 🙂

faesay gorseli boyutlandirip koydugun icin tesekkur ederiz. Onur
Demek ki koordinatlar yanlış MGM’nin veritabanında. Düzelteyim ben, çok teşekkürler.
http://www.uubf.itu.edu.tr/Icerik.aspx?sid=4436 Ozan hocam meteorolojik yoruma bir göz atmalısınız. 😀
Ahmet Köse kim? 🙂
TMMOB ( Meteoroloji Mühendisleri Odası ) İstanbul Şube Başkanı olurmuş kendileri.
Hmmm o zaman kara gömüleceğimize garanti gözüyle bakabilirim.
Yaklaşık 1 senelik takip ve biraz dilbilgisi eğtiminden sonra kendimi buraya ait hissedebildim 🙂 Umarım ilk yorumumla beraber sistemler de ardı ardına gelir.
Ne korkutmuşuz yahu milleti 😀
Hoş geldiniz. Özen gösterin yeter. Ben burayı kurarken, sonra da öteki arkadaşlarla birlikte kaliteyi korumaya çalışırken çok emek verdim, özen gösterdim. Katılımcılardan da tek beklediğimiz aynı duyarlılık aslında, başka bir şey değil.
Dil bilgisi sözcüğü ayrı olacak,bastım eksiyi 🙂
Sırf, GFS’yi görmek için uyumadım ve buna değdi, bu saatten sonra modeller fazla değişmez gibime geliyor.
Yarın kiYarınki yeni başlığı sabırsızlıkla bekliyorum. İyi geceler. 😀GFS rüya gibi senaryo vermiş inanmıyorum…
İnanılacak gibi değil ki. Muazzam. Diagramı da çok merak ettim ama bekleyecek halim kalmadı.
Adamsın Hans!
Ozan abi, Santiago, ECMWF yağış , normal Ecmwf modeli ile aynı zamanda mı güncelleniyor?
Tam saatini bilmiyorum, bilen birisi varsa cevaplardı.
1 günlük üzüntüden sonra tekrardan bizlerle olan modellere teşekkürler 😀
DMİ akşam raporlarında, cumartesi pazara gündüzleri 6-7 derece demiş. -10 hemen hemen kesinleşmişken, 17 derece fark biraz abartılı olmuyor mu? en azından salı günkü havayı, dikkate alırsak ki o gün -7/-8 girdiğinde yer seviyesi 5 civarına inmişti, hafta sonu, -10 geldiğinde düz mantıkla, 2-3 dereceleri görebiliriz denebilir….
Bu arada, şahsi bir not ekleyeyim, sınırda gözüken bu sistemde şehrin içini bilmem ama ben Boğazköy’de yılın ilk karını seyretmeyi umuyorum. 🙂
Yarın Şemdinli merkezi dışında kalan tüm okullar kar nedeniyle tatil imiş. Sabah dağlarda kar görmüş idim ama sonra yağmur bulutlarından dolayı görünmüyordu. Sabahtan beri yağmur yağıyor ama burada kar yok. Kar yağmadan kar tatili olması garip oldu. Derslerde de gerideydik zaten…