Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.
(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).


Son üç günün yağışlarına baktığımızda İstanbul Arnavutköy Terkos barajı istasyonu metrekarede 79 mm yağış almışken , Bakırköy AHL istasyonuna ise sadece 1,2 mm yağış düşmüş, Spank’ın meşhur ettiği , uğruna göz yaşları döktüğü şu kütlenin işine bak 😊
Ben bakmadım ama 79 kg dan çok fazladır bence belki istasyonun olduğu yer alamamış 😀 İki katı falandır Spank sence ?
Benim gibi sabahtan beri radar başında nöbet tutanlara geçmiş olsun. Kütle dağılmaya başladı 1 damla bile yağmadı tam bir hayal kırıklığı oldu. 😦
Yarın Trabzon radarını aç izle 🙂
O dağlar bizde olsaaa 😢 Sen bizi izlerdin
ECM 00Z’nin verdiği sistem..
Şu görüntü bu kışın İstanbul’da 850’de -10C, Bükreş’de -15C ile gelse keşke 🙂
Bu sene modelleri takip sezonunu erken açtım, hayırdır inşallah 🙄
Ben bizim sitede konu başlığı bile açtım. 😀
Gerçi bu tipik Trakya, Marmara, Kuzey Ege sistemi. ECMWF toplam yağış özellikle İstanbul için coşmuş. 850hpa sıfır izotermi Balkanlar’a iniyor. Kaz dağları için ECMWF kar vermiş.
Vade çok uzun, sistem biraz batılarsa lodoslu gelir Ege – Akdeniz sistemi olur, doğularsa DEY olur Karadeniz kıyıları iş yapar, belki çok güneye inmez tam batılı gelir Batı Karadeniz ve Doğu Karadeniz’e yarar vs 🙂
Yani nasıl gelirse gelsin Ankara’ya yaramaz diyorsun. 😀 La bu Ankara size ne yaptı. 😀
Ege Akdeniz sistemi Ankara’ya da yarıyor zaten 🙂
Bu kış Ankara’nın bu lafımı yaz bir yere. Çünkü ben büyük ihtimal Ankara’ya gideceğim 😀
Sizin site Havadan.org muydu?
Evet Hocam..
Erdem abi, hep böyle gösteriyorlar günü gelince sistem fos çıkıyor yada çok zayıflıyor. Keşke böyle güçlü gelseler.
Avusturalyada çölün altındaki tatlı su rezervi, Amerikadaki tüm gölleri dolduracak kadar büyükmüş geçen belgeselde duydum çok şaşırdım. Kaynak bulabilirsem koyacağım ama henüz bulamadım National geographic izlerken duydum.
Allahın hikmeti.O değilde spank bu kütle muazzam bişey, değilmi daha önce oldumu batı karadenizde bu tarz bir yağış ben ilk defa şahit oluyorum ve bu ne tip bir yağışdır? 🤔
Ben de ilk kez görüyorum, 2 gündür aynı yerde kütleler ve hortum filan da olmuş Facebook’a resimlerini koymuş Ozan abi. Ozan abi ve Erdem abiler daha iyi bilirler.
Şu kütlenin güzelliğine bakın, güneye inse keşke off be. 😀
Bir türlü güneye inmiyor, bu gidişle kütle eriyip gidecek valla çok sinir bozucu bir durum.
2014 ü yaşıyoruz resmen
23 Eylül 2014 de kuvvetli yağış doğu karadeniz’de etkili olmuştu. Bu sene de aynı gece etkili oldu
Bu gün de 27 Eylül 2014 Quasi Trapical Cyclone (Göktug)’ün yıl dönümünde istanbul’da yine kuvvetli yağmur ve hortum ihtimali var 🙂
Merhabalar;
Haftasonu Kızılcahamam/Karagöl’e (1600m) 2 gecelik bir kampa gittim, aynı zamanda yılın ilk kırağısını da çadırın yüzeyinde ve araanın camında yaşadım.
Ancak gittiğimde çok ilginç bir olayla karşılaştım. Gece 23 gibi kamp alanına ulaştığımızda hava sıcaklığı 5 dereceydi ve havada hiç bir bulut yoktu. Öyleki samanyolu kendini ben burdayım diye belli ediyor havada yıldızdan başka bir şey gözükmüyordu. Araçların farları açıkken çadır kurarken far ışıklarından yağmur çiselediğini farkettim, çiğ düşüyor diye geçiştirdim. Bir süre sonra yağmur neredeyse sağanak şeklinde yağdı,ancak havada yine de bulut yoktu.
Bu olayın açıklaması ne olabilir, merakla cevapları bekliyorum.
Havada belli belirsiz de olsa bulut vardır, görmemişsinizdir.
Pazar günü itibariyle Konya’ya geldim bakalım yeni bir maceraya adım attık inşallah hayırlı olur 🙂 Yaptığım ilk gözlemlere göre kampüsün bulunduğu yer olan Bosna tarafında rüzgar fazla merkeze göre yüksekte ve düzlük zaten elverişli yani rüzgara, havada serin olduğu için hayli üşütüyor. Bakalım burada nelerle karşılaşacağım yaşayıp göreceğim artık umarım Beypazarı’nı çok aratmaz yağış açısından düşünceliyim biraz 😀
Sen Samsun Meteoroloji dururken git Konya Harita yaz tabii düşünceli olursun yağış açısından… Dur hele dur siklonsuz Sibirya filan gelsin de… Allah’ın sopası yok 😀
Hoşgeldin 🙂
Antalya civarında A.b. oluşursa harika kar alıyor Konya.Denk gelirse senin için iyi.Muğla civarında olşursa gene de iyi kar görürsün gibime geliyor.Rakımın yüksek avantajlısın o konuda. 😀
Bu yıl yağışları hep kuzeyde oluşan ab’lerden dolayı Kütahya-Eses-Ankara arası kaptı.Denizli-Afyon-Konya hattı biraz pasif kaldı.Bu durum değişirse bence yine de doyuracak yağışlar alabilirsin ama Antalya iyi çalışırsa. 😉
Bence Beypazarı’nı arayacağın kesin. Şahsen ben bıktım Konya civarının havasından.Beyşehir de yaşadığım için biraz daha şanslıyım ama oda sonbahar ve kış aylarında lodosla gelen Akdeniz siklonları sayesinde. Herzaman kuru-ayaz yada kuru-sıcak. Genel olarak arkadaşlarında söyledigi gibi akdeniz siklonu Antalya-Kıprıs arasına yerlesip yavaşladığında yağış iyi oluyor (hava yeterince soğuk olursada kar güzel yağıyor).Birde Konya genelde Kasım ayında sürprizler yapabiliyor ve 20-30 cm lik kar oluyor.Kendi tecrübelerime göre Konya’nın kış mevsimi Kasım ayındaki kar durumuna göre belli oluyor.
Merhaba şöyle bir video’ya denk geldim. Video’da ‘aşırı lokal yağmur’ olarak nitelendirilen bu yağış mümkün mü gerçekten, yoksa başka bir internet virali ile karşı karşıya mıyız?
http://www.aljazeera.com.tr/haber/italyada-asiri-lokal-yagmur
Bence böyle bir şey mümkün değil. Sözde yağmur tek bir noktaya iniyor. Sağa sola hiç hareket etmiyor. Bulutların en hareketsiz olduğu zamanlarda bile yağmur bir yöne doğru hareket eder mutlaka. Ayrıca buna benzer başka hiç bir vidyo bulamadım ben. Eğer böyle bir hava olayı varsa mutlaka görüntülenmiştir başka yerlerde de ama yok.
inanmadım.
İnandım.
Biri fıskiye ile su tutuyor bunun başka açıklaması olamaz.
Başka bir yerde, başka bir zamanda, aynı durum;
Yukarıdan aşağı değil de aşağıdan yukarı olmasın? Patlak su borusu, artezyen vs.
Bu vidyoda yağmur yağmıyor. Yerden su fışkırıyor 😀
Hahaha 😀 😀
Bunun patlayan şehir su hattı olduğu ortaya çıktı.
Yuvarlak içine aldığım yere dünden beri takıp ediyorum aralıksız yağmur yağıyor. Yok m uorada yaşayan biri kaç mm yağmış merak ettim.:)
Havaalanı inşaatı var 😉
Evet SpanK hocam , aynen öyle oluyor dünden beri orda, o bölgeler terkos civarı iki gündür 50 mm almış yanılmıyorsam , hem ne güzel bir duygu , aynı anda belki çoğumuz ufak bir hareketlenme görsek radarda durum ne diye durmadan bakıyoruz 🙂
Ayrıca daha yukarıda açıklardaki sarımtırak kütle de 36 saattir çöreklenmiş oraya kımıldamıyor , ama arada bir ufak parçaları İstanbul’un üzerine geliyor
Sanırım sadece ülkemizin yüksek kesimleri değil, dünyada aynı enlemde olan bir çok yerin yüksek kesimleri kış ile erken tanışıyor bu sene .
http://www.coloradowebcam.net/
Eylül ayına göre oldukça iyi kar yağışı görülüyor kameralardan.
Bu sene yanardağlar atmosfere fazla miktarda kül falan mı bıraktı acaba, yoksa La Nina etkisi mi bu erken soğuma yada sadece tesadüf mü ?
Erken soğuk kötü değil mi ?
Yaşım çok küçüktü, orta okulda falandım sanırım 1991 yılıydı. İzmir’de yaşıyordum o sene aynı bu sene ki gibi Eylül ayından itibaren havalar soğuk gitmeye başlamıştı. Aralık ayında İzmir’e 2 kere kar yağdı, 2. yağışta Bostanlı’da 20cm kar kalınlığı oldu ve senenin geriye kalanı da çok soğuktu, İzmir’in çevresinde ki tepelerden kar kalkmadı. Bu bahsettiğim kar yağışı ve sert iklim İzmir ve çevresi için normal şartlarda neredeyse imkansızdır.
O sene Haziran ayında Pinatubo Yanardağı atmosfere rekor seviyede kül püskürttü ve küresel ısının bir miktar düşmesine sebep oldu.
Hatta Aynı sene kış erken geldiği için kutup ayılarıda erken doğum yaptı ve o sene doğan kutup ayınarına Pinatubo Ayıları dendi. (bu bilgileri bir belgeselden öğrendim)
Bu sene de o seneye benziyor gibi geldi bana, o yüzden acaba yanardağlar çok fazla kül mü püskürttü yine diye düşündüm.
İnşallah çok kar yağar hocam. 😀
Hüseyin Bey belgeselin adını biliyorsanız paylaşır mısınız?
Belgeselin adını unuttum, volkanin olaylarla ilgili bir National Geographic belgeseli olabilir.
Ekim ayına sıcak havayla giricez, ekimin 2. yarısı soğuk olur diye tahmin ediyorum. Geçen yılda 1 sistem geliyordu sonra 1 ay sistem gelmiyordu. Bu senede böyle devam ediyor malesef.
Eksi verenlere inat ay başı 850 hpa da +20 ler geliyor. 😀
Evet spank katılıyorum , dışarı baktıkça mutsuzluk çöküyor üzerime ,yakınlarda da kayda değer birşey yok , herşey mevsimine uygun gitse ne olur sanki , şıpır sıpır yağmur yağmalı şimdilerde …
Mevsimin ilk karı yağdı
http://www.hurriyet.com.tr/mevsimin-ilk-kari-yagdi-40230027
Birleştirilmiş radar görüntüsüne Erzurum Radarı da eklenmiş

Uludağ’daki kameralara göre şu sıralar güzel bir kar yağışı var. Orada olmayı isterdim..❄
2017 kışı ön tahmini: https://havadelisi.com/2016/09/22/2017-kisi-on-tahmini/
Acik soyluyorum Ozan hoca ve erdem ustadin yapacagi mevsimlik tahminler benim icin tum mevsimlik model tahminlerinin otesinde ve daha onemlidir.
Orhan Şen’in “La Nina” açıklamalarını buraya taşıyan arkadaşların yorumlarını ben sildim. Bu konuyla ilgili Orhan Bey her sene, hiç kimseye faydası olmayan aynı geyikleri yapıyor. Onun için üzerinde konuşmaya gerek yok.
El Nino ve onun tam tersi olan La Nina; Türkiye’yi ancak kısıtlı ve dolaylı biçimde etkileyen, etkileri çoğu zaman (AO-NAO gibi) öteki iklim olaylarının gölgesinde kalan, bize etki yapsalar da etkileri diğer etkenlerden genellikle ayırt edilemeyen olaylardır. Fazla kafanıza takmanız gereken şeyler değildir.
El Nino ile ilgili Türkçe bir yazıyı burada okuyabilirsiniz: https://havadelisi.com/2014/05/24/nedir-bu-el-nino-bize-bir-sey-yapar-mi/
Yazıda belirttiğim şeyler La Nina için de geçerlidir, La Nina’nın dünya iklimine etkisi El Nino’nunkinin tam tersidir.
2017 Kışı ön tahminimiz 22 Eylül Perşembe günü yayınlanacaktır.
Hişşş, ona göre
Saat kaçta ? 😀
yarın Saat 23:59 da bile olsa perşembe sayılır Spank 😀😀
Bilimsel ve objektif analizlerinizi, bol aksiyon müjdeleri umuduyla , merakla bekliyoruz..
Ooo açılın gençler. 😀
Sistemin başlığı ana sayfada arkadaşlar:
Kısa tuttuk, yorumlarınızla siz zenginleştirin lütfen. Teşekkürler 🙂
Sonbahar ve kış tahmini ne zaman yayınlanır ? 😀
Arkadaşlar bu kış da hafta içlerini Samsun’da, hafta sonlarını çoğunlukla İstanbul’da geçirmeye devam edeceğim, eşim ve oğlum İstanbul’dalar halen… Müjdeli haberim şu ki, mart ayından bu yana Moda belasından kurtulmuş bulunuyorum, İstanbul karlı sistemlerinin psikolojik sınırı olan E-5 karayolunun hemen üst tarafına, Acıbadem’e taşındık. Rakımım bundan sonra 60 metre! Evet bir 100-150 metre değil yine ama bu da bir şey. Sevinçliyim, sistemleri bekliyorum.
Sistemleri Pelitköy’de mi karşılamak istersiniz İStanbul’da mı 🙂
Sistemine bağlı 🙂 Siklon gelip Batı Karadeniz’den tırmanırsa Pelitköy matem yeri olur.
Daha sık karşılaştığımız durumdan olaya yaklaşalım ;
Efsane beklerken kestaneye dönen sistemleri yüksek ve manzaralı bir yerde mi karşılamak daha romantiktir yoksa sahile yakın bir yerde mi karşılamak daha romantiktir 😬😄
Ozan abi, darısı benim başıma. 😦
hayırlı bol karlı olsun hocam , sağlık ve mutlulukla oturun yeni evinizde . Ve b
en daha önce de yazmıştım 1295 m’de doğru dürüst kar görmüyorum nedendir , aydınlatan olursa çok sevineceğim , kıt meteoroloji bilgimle çokmu çok güneydeyim …
Biraz güneydesiniz evet, soğuk geçen bir kışta güneyden gelecek yağışlı sistemlere ihtiyacınız var bol kar için; 2012 veya 2015’teki gibi…
İşte sıkıntı da bu ozan bey , soğuk gelirse kuzeyden kuru ve yağışsız , güneyden gelirse ılık ve yağışlı ama kar için yükseltiye rağmen soğuma yetersiz , velhasılı ve netekim 1290 m’de kara hasret bir deliyim …
italya yada yunanistan’ın batısından güneye inen kuzeyli soğuk sistem akdeniz üzerinden kıvrılıp , nemlenip rodos ve civarından bölgeme gelirse en karlı sistemi alırım gibi geliyor yoksa doğrudan lodoslu sistemler yerleşik soğuğu bile süpürüp gidiyor buradan , ne dersiniz hocalarım böyle bir durum gerçekleşebilirmi bu yıl , yada yanlışmı düşünüyorum …
Hoş geldin Acıbadem’e. Ben 1987’den beri Acıbadem’de oturuyorum,fakat maalesef evimiz Acıbadem’de E-5 in alt kısmında. Ortaokul ve liseye de Moda’da gittim,o yüzden Moda’nın kar konusundaki şanssızlığını da çok iyi bilirim, . Kar açısından Acıbadem’in en iyi kesimi, en yüksek rakımlı mevkii olan Nişantaşı durağı civarıdır. ( Acıbadem Metrobus durağı civarı). Oradan Acıbadem caddesi boyunca aşağı indikçe kar yağışının önce karla karışık yağmur sonra yağmura çevirdiğine çok kez şahit oldum fakat Acıbadem’in en düşük rakımlı kesimleri bile Moda’dan daha iyidir.
Hayırlı olsun, 3-4 sene önce Acıbadem metrobüs durağının üstü boş arazi, otoparktı, bugün orası okul ve lüks villalar oldu. Otopark halindeyken akşam, arabayı, kutup günü şartlarında alıp, Kozyatağına geldiğimde ise tutup tutmamaya karar vermeye çalışan cıvık kar hep kaderim olduğu için, aklımdan çıkmamıştır.
Sezonu açalım.
Bu sezon duruma göre izlandacı olabilirim 10-15 güne belli olur 🙂
Sonbahara merhaba haftasını karşılamaya hazırlanırken, ECMWF sabah çalıştırması 10 günlük toplam yağış haritası.
Bu sistemle birlikte artık yaz bitiyor. 😀
Spank 2 eylülde de böyle söyledin, şimdi de böyle söylüyosun yahu 1.5-2 hafta sonra yine karayelden lodosa çevircek rüzgar, sıcak olucak yani günler kısaldı yazmışsın ama lodos bu affetmez 1-2 günde olsa hava sıcak olur 😀
Hocam son bir sıcak hava dalgası olacak yazmıştım, 2 tane oldu ama bundan sonra artık yaz bitti. Lodos olsa bıle gunu bırlık ısınmalar olur devamlı 30 derecelerde seyretmez hava ekim ayına giriyoz artık son bahardayız.
Şuan olan sıcak hava dalgası 3-4 günlük işte normal, tabi bundan sonra zor dediğin gibi günübirlik olur ama 2 eylülde onu yazman erken oldu sanki 😀
Heyecandan hocam, İstanbul da sıcak hava hiç çekilmiyor. Toplu taşımada sürekli terliyorum, terledikçe utanıyorum utanınca daha çok terliyorum. 😀
Sonunda sıcak günleri geride bırakıyoruz.
Anladığım kadarıyla, Rize yine 200-300mm alacak. 🙂
Merhaba herkese harika bir kış diliyorum 4 ay önce izmire karşıyakaya taşındım kar delisi olarak tek tesellim belki izmir de kar yagar diye ümit etmek 🙏
Kardeş Allah kurtarsın. Belki bi af maf çıkar.
😀 😀
”Marmara’nin batısı ve Kıyı Ege dışında tüm yurt yağışlı” bölgesine hoş geldiniz. (Ben de Manisa’da doğup büyümüş biriyim)
Merhaba, yağmaz, yağsada tatmin etmez. 😀
En son yağışı 14 Haziran günü alan İzmir kent merkezi için özlenen ilk Akdeniz siklonu ufukta göründü nihayet. Kış kuzey yarımküreye iniyor. Herkese felaketsiz bol yağmur, soğuk, karlı ve heyecanlı bir kış dilerim.
Küçük bir anektot 14 Haziran 14 Eylül arası buraya 800 mm yağış düştü bu miktar İzmir’in ortalama alansal yağış değerinden 200 mm fazla 😀
Yani şu tavrın hem Messi’nin hem Ronaldo’nun oynadığı takımın taraftarının Mersin İdman Yurdu’nunkine nispet yapmasına benziyor. Azıcık daha olgun ve alçakgönüllü olunabilir. Evet biliyoruz, Rize açık ara şampiyon zaten her sene. Bi esprisi yok yani bunun.
Alçak Basra bizi yakıyor, size yağdırıyor:(
MGM web sitesinde olmayan Şanlıurfa radarını Android uygulamasında göstermeye başlamış.
Ayrıca ECMWF verilerine artık Windyty üzerinden de ulaşılabiliyor.
https://www.windyty.com/?temp,41.019,28.965,6
Bu arada mgm ios uygulaması geliştirilmiş gönderilmiş ama daha app store’a yüklenmemiş.
Gelsin artık şu cephe sistemleri de yağmura doyalım. Karadeniz’de oluşup, duvara atılan çamur gibi kalıp, güneye sokulamayan dikey gelişimler ile yine güneyde oluşup Bursa’nın kuzeyine çıkamayan sistemler arasında aptala döndüm. 😀
Dün uçak yolculugumuz atmosferdeki dikey hareketlilikten ötürü oldukca sarsılmalı gecti. Bol bol fırtına gördük. Bitlis-Muş üzerindeyken gökyüzu böyleydi:

Bugün Nisan 2015’ten beri yazdıklarımı okudum. Bir şey bildiğimi zannederek yaptığım ukala yorumlarımdan dolayı özür diliyorum. Hiçbir şey bilmediğimin ancak son zamanlarda farkına varabildim. Bu da dahil yorumlarımın tamamını siler misiniz? Daha fazla yerin dibine girmeyeyim en azından. 😦
Silmeye gerek yok, insanın bilgisinin eksik olduğunu fark edebilmesi önemli bir meziyettir. Bundan sonra on kere düşünüp araştırıp bir kere yazarsın.
Kar, hiçbir zaman Tarık Akan’lı filmlere ermiş bir kul gibi öfkesizce yağmayacaktır artık.
(Ot dergiden, 16.9.2016)
Doğu Akdeniz yaylalarında iki gündür muhteşem bantlar oluşuyor:

Antalya çıralıdayım, sabah hiç bulut yoktu birkaç saat içinde bu hali aldı. Çok mutluyum yağmurdan ziyade çok kuvvetli ve nerdeyse aralıksız şimşek çakıyor ve gök gürlüyor.
Her taraf açıklık olduğu için bulutun nasıl oluştuğunu canlı canlı gözlemledim, istanbukdaki mahallemizde bunu yapmak imkansız evlerden gök yüzü gözükmüyor.
🙂
Herkes uyuyor mu ey cemaat-i iklimin ?
Bu konu yaz saati uygulamasının kış mevsiminde kaldırılmasının saatler bağlamında şehirler üzerinde oluşan ısı adası oluşumuna olumlu ve olumsuz etkileri olarak (sistem geçişlerinde) incelenebilir mi acaba?
Selamlar kış insanları 😉 bu kış saati uygulamasının kalkması hiç iyi olmayacak bence..Karın tutunmasının zor olduğu İstanbul’da merakla saatin 17 sularına gelmesini beklerdik, şimdi hava daha geç kararacağı için, yüksek ve kırsal kesimler hariç bu durumdan olumsuz etkileneceğimiz aşikar 😦
Neyse, tüm bu detaylardan öte önce karın yağması lazım..Umarım yaklaşan kış mevsimi, hepimiz için kar ve soğuk açısından bereketli olur 😉
Hocam karın tutmasıyla bir ilgisi yok ki, sadece duvardaki saat değişiyor dünyanın saati değişmiyor. 😀
Hocam biz de biliyoruz herhalde saatin değişmediğini, benim söylemek istediğim gayet açık..Şahsen sabah havanın geç aydınlanması yerine akşam daha erken kararmasını yeğlerim demek istiyorum. Kış gelsin, inşallah kar yağarsa düşük rakımlı bir Fındıkzadeli olarak sen daha çok anlayacaksın dediğimi. Misal ben eve dönerken kaldırımlar kar tutmuşken sen daha çok bekleyeceksin tutmasını olay bu kadar net 😉 Yoksa tabiki de dramatik bir fark olmayacak, eninde sonunda tutacağı varsa tutacak zaten..
Spank Hocam geçen seneden beri yorumlarını takip ediyorum, aynı benim gibi ne derecede bir kar delisi olduğunu biliyorum, bu konudaki duyarlılığı senden de beklerdim dalga geçeceğine 😦 Çünkü ben çocukluğumuzdan beri alıştığımız kış düzeninin 1 saatçik bile olsa değişmemesini isterdim şahsen 😦
Açıkçası olay “çocukluğumuzdan beri alıştığımız kış düzeninin 1 saatcik bile olsa değişmemesi” derdimiz aynı.
Fındıkzadeli Spank artık karın tutması için 17.00-18.00’i beklemek zorunda. Hoş zaten kar yağmıyor da hadi neyse 🙂
Aileme baskı uyguluyorum taşınmaları için, şu çukurdan çıksam yeter.
Bu sezon bende Rize dışında olacağım. kötü bir deneyim olacağı aşikar 😀
Estafurullah dalga geçer miyim hocam 🙂
Haklısınız.. Benim uzun süren hesaplamalarıma göre yurt genelinde yağacak olan kar miktarı kafadan 1/24 oranında azaldı şimdiden. 😦
Saat dilimi ile kar yağışı arasında bağıntı mı kurmaya çalışıyorsunuz ben mi yanlış anlıyorum?…
Kötü espri diye bu kadar eksilediyseniz eyvallah. Boynum kıldan ince. 🙂 Yok eğer ironiyi anlayamayan nesil bastıysa buraları… 😦
İkisi de geçerli hocam 😀
Cümleten Selamunaleykum Kış dünyasının insanları 🙂 3.5 ay aradan sonra bir entry yapayım dedim 🙂
Kış saati uygulamasına son verilmiş, Aralık ayında hava 08:30’da aydınlanıp güneş 17:40’ta batacak. Üzüldüğüm nokta, kışın en heyecanlı anlarında model güncellemelerini 1 saat fazla bekleyecek olmamız. Eskiden 18:15 gibi GFS akşam güncellemesinde önümüzdeki birkaç gün kendini belli ediyordu, şimdi o saat 19:15 olacak.
Normali hangisi bunun ? Yaz saati mi kış saati mi ? Normali hangisiyse o olsun öylede devam edilsin. Ben karanlığı seviyorum kendimi rahat hissediyorum karanlıkta. 😀
Normali kış saatiymiş, biz yaz saatini kalıcı yapmışız. Normalde +2 gmt saat dilimindeymişiz yaz saatiyle +3 gmt de kalıcı kalmışız. Keşke normalinde kalsaydık saçmalık.
27 derece doğu boylamında olmasına rağmen, 45 derece doğu boylamının saatini kullanacak İzmir’de kışın güneş 8:30’da doğacak. İstanbul daha kuzeyde, kışın günler daha kısa olduğu için durum benzer. En acısı da Edirne. Tam sabahlar olmasın durumu. Zaten zordu karanlıkta sıcak yatağı terk etmek.
Ya ben saat 6 da kalkıp, 7 de spora gidiyordum, 9 da iş’e gidiyordum. Kışın o soğukta o yataktan nasıl kalkıp gidicem hiç bilmiyorum, yazın bile hiç gidesim gelmiyor. 😦
İyi tarafından bak. Akşamları Güneş 1 saat daha geç batacak.
Ben karanlığı seviyorum, utangaç biriyim karanlıkta gizleniyorum. 😀
Hakikaten ya, bu işin bir de bizi ilgilendiren o yönü var. Sabah işe “Gece karanlığında!!!” gitmek de cabası…
Akşam güncellemesinden ziyade gece güncellemesi tehlikeye girdi kim bekler 01.00’lere kadar
Deliyiz, bekleriz, sıkıntı yok 😀
2002 Kış Mevsimi = 2017 Kış Mevsimi 2002 Yılı 4 Yaşındaydım O Kış İzmirde 1 hafta duran kar örtüsü ile belkide İzmir gibi 50m altında bir yer için rekor
Yaz Nemli Ve Yağışsız Geçmiş , Annenim Bir Değişiyle Hava Şimşmiş Ama Yağış Hiç Bırakmamış
2016 Yazına Benzerliği Çok Tabi Bu Tahmin Oluru ALLAHA Kalmış Bekleyip Görücez
Şahsen , ben bu yazıdan bir şey anlamadım…Noktalama işareti sanırım bir kere ” virgül ” olmak üzere kullanılmış. İmla kurallarına bu kadar dikkat edilen bir site de , bu mesajın olduğu gibi bırakılması pek bir garibime gitti sevgili yönetici dostlar. Arkadaşa da fazla bir şey diyemiyorum…Sanırım ilk mesajı olduğundan site hassasiyetlerin den haberi olmayabilir.
Ben eskiden daha beterdim, zamanla düzelir. 😀
Wetterzentrale’nin yeni diagramlarını beğendiniz mi?
Link var mı ?
Nerden bakabiliriz ? Linkini verir misin ?
( Mesajlarım neden siliniyor ? )
http://www.wetterzentrale.de/de/show_diagrams.aspx?model=gfs&var=92&lat=51.4000&lon=7.0000&lid=OP&country=de
Teşekkür ederim, biraz kurcalıyım. 🙂
Çayeli TEİAŞ istasyonu 2015 Ekim 2016 Ağustos arasında 2.700 mm yağış aldı. Eksikler olabilir.
Rize Çayeli mi yoksa Çerapunçi Çayeli mi?
Bu sene fazlaca yağışlı geçti. Rize merkez daha yüksek rakam olabilir. Orayı kayıt etmiyorum.
Eylül ayında 300 mm yağış kaydedilirse 3.000 mm barajı su yılına göre geçilmiş olacak. Şuan Eylül ayı 85 mm’de
Rize Fındıklı Fındıklı 410,3
Rize Pazar Rize/Pazar 320,0
Rize Çayeli Çayeli Bakır 189,6
Rize Hemşin Hemşin 175,8
Rize Merkez Rize/Andon 156,6
Rize Ardeşen Ardeşen/Yeşiltepe 130,2
Rize İkizdere İkizdere/Çağrankaya Yaylası 126,8
Rize Çayeli Çayeli TEİAŞ 112,1
Rize Kalkandere Kalkandere 89,4
Rize Derepazarı Derepazarı 87,3
Rize Güneysu Güneysu 87,0
Rize İyidere İyidere/Fidanlık 67,4
Rize Çamlıhemşin Çamlıhemşin/Ayder Fırtına Deresi 59,0
Rize Çamlıhemşin Çamlıhemşin 55,0
Rize Merkez Rize 35,1
Son 5 günde Rize’deki bazı istasyonların yağış toplamları.
Bu sistem Rize’nin doğusunda etkili oldu.
Her zaman bir şekilde turnayı gözünden vuran Rize merkez çok az yağış aldı.
Yine Çayeli TEİAŞ gerilerde kaldı.
Pazar gününün surprizini Pazar yaptı. 2 saatte 100 mm yağış aldı.
Annem uçağını kaçırdı, mecbur otobüsele bakü’ye gitti. Pazar günü batumdaydı, yağmura yakalanmış baya ıslanmış. Yerinde olmak isterdim. 😀
Batum doğru olmamış hopa olmalıydı, Türkiye – Gürcüstan sınırı.
Adana’da fırtınalı deli bir yağmurun ardından hava sıcaklığı 17.8 dereceye düştü. Eylül ayı gündüz sıcaklık ortalaması 33.1 derece olan bir şehir için gündüz vakti böyle bir sıcaklık çok iyi gerçekten. Ama güneş açtı şimdi, birazdan yine ısınır.

Önümüzdeki hafta son bir sıcak hava dalgası var, ondan sonra yaz bitiyor. Günler kısaldı bu saatten sonra hava sıcak olsa ne olur olmasa ne olur. 🙂
Erzurum radarında son aşamaya gelinmiş.Darısı Diyarbakır’ın başına..
(Ay yıldız şeklinde olması hoşuma gitti 😉
http://www.erzurumgazetesi.com.tr/haber/Erzurum-meteorolojide-bir-ilkin-adresi-olacak/103667
Meteorolojide hangi ilkin adresi olacakmış orayı anlamadım 😀
3000 küsur metreye kurulan ilk radar olabilir.
Nereye kuruldu acaba palandökende geçen kış bir çalışma görmemiştim
Dünyanın ilk Erzurum Radarı Türkiye’ye kuruluyor.
Çok güldüm abi. 😀
Sıcak sıcak…Tıpkı tahminin kendisi gibi , yanılmaları dileğiyle. http://www.accuweather.com/en/weather-news/asia-autumn-2016-forecast-rains-to-bring-drought-relief-as-tropical-cyclones-prowl-bay-of-bengal/59510207
Bence iyi, atmosfer kendini dengeler bu aylar normalden sıcak geçerse önümüzdeki aylar daha soğuk geçebilir.
Bu yazdığım bilimsel değil. 😀
Aylardan beridir Tekirdağ, Muratlı’ya sanırım yağmur yağacak. Hani yağmaya başladı ama devamı gelecek mi bakalım.
Romanya’dan batıya doğru neredeyse her gün yağıyordu yağmur, Türkiye sınırından içerisi ise kuraklık resmen.
Çocukken Trakya’yı bol yağışlı bol karlı zannederdim ama kurakmış özellikle kışları hep kuru soğuk oluyor. 😀
İlginç (kibarlık ediyorum) çıkışlarıyla tanınan Ankara BB Başkanı İ. Melih Gökçek’den ülkemiz meteoroloji bilimine büyük katkı.. Gökçek meteoroloji terminolojimizin millileşmesi adına büyük bir hamle yaptı ve cm, mm, kg, inches cinsinden ifade edilen yağış miktarını “teneke” cinsinden ifade etti. Melih’e göre (evet kendisi askerlik arkadaşımdır) “Kızılay’a çok kısa sürede metrekareye 2 teneke su yağdı”… Teneke bir yana “su yağması” olayı da başlıbaşına trend olur diyorum. Ama takıldığım bir konu var ki Fransızlar tarafından bulunan metrik ölçü birimini de bir zahmet değiştiriversin. Metrekare yerine 2 seccade alana, 1 x1 Ahmet gökçek samuray kılıcı alana gibi ölçü birimleri geliştirmesini kendisinden bekliyorum.
Eskiyi basan arkadaşlar 2 teneke kime göre ne tenekesi sanki galon diyor ve ne zamandır yağmur yağıp su olması yerine su yağıp yağıp birikiyorda ölçüm yapılıyor!
Ben eksiye bastım. Çünkü iklim adına hava adına tartışmalar yapalım.Siyasi kişilerden sözlerinden bahsedilmesin yada siyaset yapılmasın bu formda.Herkezin siyasi görüşü ayrı ve bu tip paylaşımlar ortamı ikiye böler ve ayrıcalık yapar. Gökçek’in konuşmasını bende dinledim hoş değil ama buraya yazınca farklı oluyor.Bu benim görüşümdür kişilerle hiç bir sorunumda yoktur baştan diyeyim.Biz hava delileri havamıza bakalım en azından burada. Herkeze hayırlı günler
HerkeZin hayatına kimse karışamaz.
İçimize mi atalım napalım yani 😀 O kişi önemli bir yerde şonuçta ne konuştuğuna dikkat etmeli, değil mi?
Pekin İklim Merkezi 2017 Kışı tahmini. Sibirya demiş.
Bu da aynı dönemde geçen kış için yaptıkları tahmin. Gayet başarılı olmuşlar.
Accu’nun Doğu Avrupa için “Colder Late” demesi de Sibirya’ya işaret olabilir.
Nazar değmesin.. Şu ana kadar verilerin çoğu güzel bir kış yaşayabileceğimiz yönünde.
Mantıksal olarak iyi bir kış yaşamamız lazım. Ama sistem bazında efsane olabilir ya da olmayabilir. Bu yüzden beklentiye girmeyelim.
Kutup ayıları için üzücübir tahmin, kuzey buz denizinde 5 derecenin üstünde sıcaklık alanları çok var. Buz oluşumu olumsuz etkilenebilir.