*** Havadelisi.com Hava Tahmini Süper Ligi ***


Havadelisi.com 2014 Kış Ligi sona ermiştir.

PuanDurumuNihai

12. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
11. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
10. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
9. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
8. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
7. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
6. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
5. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
4. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
3. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
2. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
1. hafta: Tahminler, Sonuçlar: Kısa Vade, Orta Vade, Uzun Vade
*******

Katılımcıların bu başlıktaki yorumları takip etmeleri gerekiyor. (Bu başlığın linki blog üst menüsünde de bağımsız bir sekme olarak mevcut).

super_lig

* Değerlendirmenin kolay ve adil olması bakımından, ligde mücadele edecek hava delilerinin hepsinin, tahminlerini tek bir istasyon için yapmasına, bu istasyonun da İstanbul Atatürk Havalimanı olmasına -blog yönetim kurulu olarak- karar verdik. Tahminlerini başka istasyonlar için yapmak isteyen arkadaşlardan af diliyor ve kendilerinden anlayış bekliyoruz. (Farklı istasyon seçimlerinin çıkaracağı sorunlar, yazının ileriki bölümünde ayrıntısıyla anlatacağımız puanlama sisteminin okunmasıyla daha iyi anlaşılacaktır.)

* Ligimize katılan her hava delisi, her hafta üç adet tahmin yapacak. Bu tahminler kısa, orta ve uzun vadeye yönelik olacak. Tahminler pazar günleri saat 23.59’a kadar tamamlanmış olacak.

* Kısa vade, tahminlerin son yollanma gününden itibaren 1., 2. ve 3.; orta vade 5., 6. ve 7., uzun vade de 10., 11. ve 12. günlerden oluşacak. (Yani, mesela tahmini pazar günü gece yarısına kadar yapıyorsanız, kısa vade pazartesi-salı-çarşamba, orta vade cuma-cumartesi-pazar, uzun vade de takip eden çarşamba-perşembe-cuma olacak).

kriterler

Tablo için Mayhart’a çok teşekkürler.

* Buna göre, her bir periyot için, şu değerler tahmin edilecek (yukarıdaki tablonun ayrıntıları):

1) Günün en yüksek sıcaklıklarının 3 günlük ortalaması [ (a+b+c) / 3 ] : Tek bir değer tahmin edeceksiniz: Örneğin, günün en yüksek sıcaklıklarının, tahmin ettiğiniz periyodun ilk günü +12.0, ikinci günü +5.0, üçüncü günü -5.0 derece olacağını düşünüyorsanız, bunların ortalaması olan [ (+12.0) + (+5.0) + (-5.0) ] / 3 = 4.0 derece yazmalısınız. Noktadan (virgülden) sonra bir basamak kullanın, 12.3 C gibi. Doğrulama referansı şu adres olacak. O adreste de belirtildiği gibi, her bir tahmin gününün maksimum sıcaklığı, tahmini yapılan gün saat 06’dan (UTC) saat 18’e (UTC) kadar olan zaman diliminde ölçülen en yüksek sıcaklık olacak. Bu değer, tahmin ettiğiniz günün akşamı saat 21 gibi açıklanıyor.

2) Günün en düşük sıcaklıklarının 3 günlük ortalaması [ (d+e+f) / 3 ] : Yine tek bir değer, 3 gün ölçülen 3 en düşük değerin ortalaması, doğrulama referansı şu adres. Noktadan (virgülden) sonra bir basamak kullanın, 12.3 C gibi. Her bir tahmin gününün minimum sıcaklığı, önceki gün saat 18’den (UTC) tahmini yapılan gün saat 06’ya (UTC) kadar olan zaman diliminde ölçülen en düşük sıcaklık olacak. Bu değer, tahmin ettiğiniz günün sabahı saat 09 gibi açıklanıyor.

3) Günlük yağışların 3 günlük toplamı [ g+h+i ] : Mesela 20.2, 25.3 ve 30.5 mm düşeceğini düşünüyorsanız 20.2+25.5+30.5 = 76.0 mm yazmalısınız, doğrulama referansı şu adres. Noktadan (virgülden) sonra bir basamak kullanın, 56.6 mm gibi.Her bir tahmin gününün yağış miktarı, tahminini yaptığınız gün saat 06’dan (UTC) bir sonraki gün saat 06’ya (UTC) kadar olan zaman diliminde ölçülen yağış miktarıdır. Bu değer, tahmin ettiğiniz günden bir sonraki gün sabah saat 09 gibi açıklanıyor.

4) Günlük sabah ölçülen kar kalınlıklarının 3 günün içindeki maksimum değeri [ maks(k,l,m) ] : Toplamı değil, yani sırasıyla 0, 15 ve 10 cm ölçülecekse 15 cm yazmalısınız. Kar kalınlığı tam sayı olarak bildiriliyor, yani eğer 12.3 cm yazarsanız bu 12 cm kabul edilecektir. AHL’de kar varsa ölçüm değeri bildiriliyor, sinoptik raporlardan da ölçüm değerine erişebiliyoruz. Kar kalınlığı değeri, yağış gibi, tahmin ettiğiniz günden bir sonraki gün sabah saat 09 gibi açıklanıyor.

Taslak olarak kullanabileceğiniz örnek bir tahmini yazının sonunda bulabilirsiniz.

DEĞERLENDİRME

Her bir vade periyodu için ayrı ayrı puanlama yapılmak üzere,

* Maksimum sıcaklığı tam bilirseniz 100 puan alıyorsunuz. Her 0.1 derecelik sapmada 2 puanınız eksiliyor. Yani tam 1 derece saparsanız 80, 2 derece saparsanız 60 puan alıyorsunuz… Böyle gidiyor. 5 derece ve daha üstünde hata yaparsanız sıfır puan alıyorsunuz. (Eğer tahmininizi ondalık kullanmadan, mesela “4 derece” diye verirseniz bu 4.0 derece kabul edilecek ve her 0.1 derecelik sapmada 2 puanınız gidecek. Bir basamak ondalık değeri her zaman verin lütfen.)

* Minimum sıcaklık değerlendirmesi, maksimumla aynı. Tam sonuç 100 puan, 5 derece ve daha üzerinde sapmalar sıfır puan.

* Yağış değerlendirmesinde rekabet öne çıkacak, ayrıca sıcaklıktan aldığınız puanlar da önemli olacak. Ölçülen üç günlük toplam yağış değerine göre katılımcılar, bu değerden en az sapandan en çok sapana doğru sıralanacak. Birinci olan 100, ikinci 95, üçüncü 90 puan… Böyle gidecek, yirminci sıradaki 5 puan alacak, bunun altındakiler sıfır puan alacak. Eğer herhangi bir başarı sırası N tane kişi tarafından paylaşılıyorsa, o başarı sırası ve altındaki N-1 tane başarı sırasının payına düşen puanlar toplanacak ve o N tane kişiye pay edilecek. Örnek: Üç tane 9. varsa; 9, 10 ve 11. sıraların puanları toplamı 60+55+50 = 165 olur. Her bir 9.’ya 165 / 3 = 55 puan verilecek. Bu üç tane 9.’dan sonra gelen kişi 12. sıradan puanlanacak. Ancaaaak…. Eğer yağışı çok iyi tahmin ettiğiniz halde sıcaklık tahminlerinizde aynı başarıyı gösterememişseniz yağışı tesadüfen iyi tahmin etmişsiniz demektir… Bu nedenle maksimum ve minimum sıcaklık tahminlerinizden elde ettiğiniz puanların ortalaması, yüzde olarak yağıştan aldığınız puanla çarpılacak ve bu son çıkan değer yağıştan aldığınız nihai puan olacak… Örnek: Diyelim ki maksimum sıcaklıktan 60, minimum sıcaklıktan 40 puan aldınız… Bunların ortalaması 50. Yağışta da 3. sıradasınız, yani normalde 90 puan alıyorsunuz… 90 x %50 = 45 puan, yağıştan alacağınız nihai puan olacak… Eğer sıcaklıkta sıfır çektiyseniz, yağışta da otomatikman sıfır çekiyorsunuz…

* Kar kalınlığı değerlendirmesinde de yağışla aynı sistem uygulanacak. Fakat birinci 50, ikinci 45, üçüncü 40… onuncu 5 puan alacak. Bunun altı sıfır puan. Kar değerlendirmesinde zaten sıcaklık da önemli olacağı için sıcaklıktan alacağınız puan ortalaması yüzde olarak yansıtılmayacak. Dikkat: Türkiye’de kar ölçümleri güvenilmez olduğu için bu kategorideki puanlamayı gözden geçirebiliriz. Gidişata bakacağız.

*** Böylece her bir vade periyodu için 100+100+100+50 = 350 tam puan alınabilecek. Üç vadenin toplamında 350 x 3 = 1050 tam puan alınabilecek.

* Herhangi bir hafta maça çıkmamanın özrü yok. Maça çıkmadığınız hafta her kategoriden sıfır puan alırsınız.

* En fazla puanı toplayan şampiyon olacak ve seneye “Avrupa Üstatlar Ligi”ne katılmaya hak kazanacak. 2. ve 3. sırayı alacaklar, HaberTürk ve Beyaz TV’nin hava durumu sunuculuğuna getirilecek. Şaka şaka, fakat şampiyona sembolik bir ödül vermeyi düşünüyoruz. Son üç sırayı alan katılımcılar küme düşecekler ve seneye BankAsya CNNTürk Yorumcuları liginde mücadele edecekler (bu da şaka 😀 )

* Her bir vade kendi içinde de değerlendirilecek ve kısa-orta-uzun vade sıralamaları yapılacak. Öte yandan şampiyonu, toplam puan belirleyecek.

Lig, 12 hafta sürecek. 12. haftanın sonuna kadar puanlama normal şekilde yapılacak. Toplam puanlar hesaplandıktan sonra, her bir katılımcının en az puan aldığı 2 hafta, o katılımcı için puanlamaya dahil edilmeyecek. Yani, örneğin siz 12 haftanın 12′sine de katılmışsanız, en az puan aldığınız iki haftada aldığınız puanları sileceğiz. Ya da zaten iki haftayı kaçırmışsanız ve sıfır almışsanız, bir şey kaybetmiş olmayacaksınız. O sıfırlarınız doğrudan silinecek. Son puan durumu herkesin en yüksek puan aldığı 10 hafta üzerinden yapılacak.
————————–
————————–

Süper Lig 12. hafta tahminlerinizi 13 Nisan Pazar akşamı saat 23.59′a kadar bu başlığın altına yorum olarak yazabilirsiniz. Örnek tahmin az aşağıda. İstediğiniz sorudan başlayabilir, istediğiniz kaynaktan faydalanabilirsiniz. Katılımcılar arasındaki kopyanın önlenmesi için, yorum olarak girdiğiniz tahmin, belirtilen tarih/saate kadar “Yorumunuz onay bekliyor” ibaresiyle onaylanmadan bekleyecek, editörler haricinde kimse tarafından görülemeyecektir. Yine belirtilen saate kadar, yeni yorum yazarak tahmininizi dilediğiniz gibi güncelleyebilirsiniz. Son yorumunuz geçerli kabul edilecektir. Pazar akşamı saat 23.59′dan itibaren tüm tahminler onaylanarak görünür hale getirilecek, bu saatten sonra yapılan tahminler geçersiz sayılacaktır. Başlık, geyiğin harlanması için yorumlara açık kalacaktır.

Tahminlerinizi buraya tıklayarak yazabilirsiniz.

Örnek bir tahmin aşağıda, yorumunuzun içine kopyala yapıştır yaparak değerleri değiştirebilirsiniz:

*******
12. HAFTA TAHMİNLERİ
Kısa vade (1,2,3. günler, yani 14-15-16 Nisan 2014)

1) 15.2 derece
2) -8.6 derece
3
) 78.5 mm (ya da kg, aynı şey)

4) 89 cm

Orta vade (5,6,7. günler, yani 18-19-20 Nisan 2014)

1) 19.2 derece
2) -3.0 derece
3) 25.5 mm (ya da kg, aynı şey)
4) 45 cm

Uzun vade (10,11,12. günler, yani 23-24-25 Nisan 2014)

1) 10.2 derece
2) -7.0 derece
3) 80.5 mm (ya da kg, aynı şey)
4) 67 cm
*******

LÜTFEN TAHMİNİNİZİ YAPMADAN ÖNCE TAHMİN PERİYOTLARI TABLOSUNU (yazının içinde var) DİKKATLE İNCELEYİNİZ! YAĞIŞ VE KAR MİKTARLARININ, TAHMİN ETTİĞİNİZ GÜNDEN BİR SONRAKİ GÜN AÇIKLANDIĞINI UNUTMAYINIZ!

*** Havadelisi.com Hava Tahmini Süper Ligi ***” üzerine 1.129 düşünce

  1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıEsBeRaT (Merkez/Niğde,1211m) Yazıyı Yazan

    17-18-19 Şubat 2014

    a)13,5 derece
    b)8,5 derece
    c)0 mm
    d)0 cm

    21-22-23 Şubat 2014

    a)9.8 derece
    b)6.2 derece
    c)1.5 mm
    d)0 cm

    26-27-28 Şubat 2014

    a)10.5 derece
    b)4.8 derece
    c)4.5 mm
    d)0 cm

    Cevapla
  2. faseay(Çayırova/Kocaeli/50Mt) adlı kullanıcının avatarıfaseay(Çayırova/Kocaeli/50Mt)

    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)
    a) 15,5 °C
    b) 8,5 °C
    c) 0 kg

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)
    a) 11,2 °C
    b) 7,2 °C
    c) 10 kg

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)
    a) 7,2 °C
    b) 2,3 °C
    c) 5 kg

    Cevapla
  3. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 15.7 derece
    2) 8.2 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 13.9 derece
    2) 8.8 derece
    3) 5.9 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 10.4 derece
    2) 5.7 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Cevapla
  4. El NiNo (Çayeli/RİZE, 400m) adlı kullanıcının avatarıEl NiNo (Çayeli/RİZE, 10m)

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 15.4 derece
    2) 7.6 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 14.6 derece
    2) 8.6 derece
    3) 5 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 11.2 derece
    2) 6.0 derece
    3) 5.5 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Cevapla
  5. sselim (Kozyatağı, 46 m) adlı kullanıcının avatarısselim (Kozyatağı, 46 m)

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (17-18-19 Şubat 2014)

    1) 17.2 derece
    2) 9,6 derece
    3) 0,0 mm
    4) 0 cm

    Orta vade ( 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 11.2 derece
    2) 7,1 derece
    3) 2.5 mm
    4) 0 cm

    Uzun vade (26-27-28 Şubat 2014)

    1) 9.2 derece
    2) 5,5 derece
    3) 4.5 mm
    4) 0 cm
    *******

    Cevapla
  6. mertbasturk (İstanbul/Küçükçekmece- 90m) adlı kullanıcının avatarımertbstrk (Sefaköy/İST, 100m)

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 14,6 derece
    2) 6,8 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 14,3 derece
    2) 7 derece
    3) 0,4 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 7,6 derece
    2) 4,3 derece
    3) 3,4 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Cevapla
  7. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 15.2 derece
    2) 8,9 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 16,7 derece
    2) 9,8 derece
    3) 3 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 6,4 derece
    2) 2,3 derece
    3) 8 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm
    *******

    Cevapla
  8. The Cold Snow adlı kullanıcının avatarıthecoldsnow

    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 18.7 derece
    2)12.5 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 11.4 derece
    2) 8.5 derece
    3) 2.7 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 4.7 derece
    2) 0.9 derece
    3) 22 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 5 cm

    Cevapla
  9. carcass (Eskişehir,804m) adlı kullanıcının avatarıcarcass (Eskişehir,794m)

    5. HAFTA TAHMİNLERİM
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)
    1) 14.6 derece
    2) 9.2 derece
    3) 0 mm
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)
    1) 12.4 derece
    2) 8.9 derece
    3) 1.3 mm
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)
    1) 7.8 derece
    2) 4.0 derece
    3) 2.1 mm
    4) 0 cm

    Cevapla
  10. Weather37 (Yenimahalle/Ankara830m) adlı kullanıcının avatarıWeather37 ( İnebolu/KAST,120m )

    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 18.5 derece
    2) 10.6 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 16.2 derece
    2) 10.3 derece
    3) 2 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 15.6 derece
    2) 9.7 derece
    3) 3.3 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Cevapla
  11. ozan DENİZ ETKİSİ (çorlu/185m) adlı kullanıcının avatarıozan DENİZ ETKİSİ (çorlu/185m)

    1) 17,1 derece
    2) 11,8 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 15,4 derece
    2) 9,8 derece
    3) 3,5 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 5,5 derece
    2) 3,1derece
    3) 28 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 c

    Cevapla
  12. Addison ( Maslak-İST, 85 m. ) adlı kullanıcının avatarıAddison ( Maslak-İST, 85 m. )

    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 18.2 derece
    2) 7.9 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 16.1 derece
    2) 6.8 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 13.6 derece
    2) 6.2 derece
    3) 17.2 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Cevapla
  13. ysrcn55 (Samsun, 14 m) adlı kullanıcının avatarıysrcn55

    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 14.8 derece
    2) 8.1 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 13.9 derece
    2) 7.1 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 9.2 derece
    2) 5.0 derece
    3)8.8 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Cevapla
  14. Nostaljik.D.Ataşehir adlı kullanıcının avatarıNostaljik (İstanbul-Ataşehir-180M)

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 18 derece
    2) 9 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 12 derece
    2) 8 derece
    3) 5 mm
    m ) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 3 derece
    2) -3 derece(ya da kg, aynı şey)
    3) 0 mm4
    4) 20 cm
    *******
    Selamlar,saygılar hocam

    Cevapla
  15. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

    Yahu şu sıcaklıkta saatlerdir 6’da takıldı kaldı, bir düşemedi. Sabah 8’e de az kaldı hani. 🙂

    Cevapla
  16. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

    Şu anki görünüme göre, minimum sıcaklık eğer biraz daha yüksek gerçekleşirse, 4. hafta uzun vadede tam 24 yarışmacı 0 (sıfır) puan alacak 🙂 En güçlü liderlik adayı ise Anatollian Blizzard.

    Cevapla
    1. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)

      En güçlü aday ysrcn55 gibi geldi bana. Ben yağıştan sıfır puan alacağım için lider olamayacağım ama sıcaklıktan sağlam puan alacak gibiyim.

      Cevapla
  17. Havaaşkı_Eren (Beypazarı/ANKARA, 682m) adlı kullanıcının avatarıHavaaşkı(EREN) (Beypazarı/ANK,682 m)

    (17-18-19 Şubat 2014)
    1)12 derece
    2)9 derece
    3)0 mm
    4)0 cm
    (21-22-23 Şubat 2014)
    1)10 derece
    2)7 derece
    3)5 mm
    4)0 cm
    (26-27-28 Şubat 2014)
    1)5 derece
    2)2 derece
    3)15 mm
    4)5 cm

    Cevapla
        1. El NiNo (Çayeli/RİZE, 400m) adlı kullanıcının avatarıEl NiNo (Çayeli/RİZE, 10m)

          5 mm yağış herhangi bir basınç yerleşiminde olabilir. Fazla fark olmasına gerek yok ki.

          50 mm deseydim anlarım. 14-15-16 günlerinde 16. günün 24-00 arası 5 mm yağsa basınç yerleşimini farklı tahmin etmişiz yani 🙂

          Kuralları kabul edip yola çıkmışız kabullenmekten başka çare yok.

          Cevapla
        2. sselim (Kozyatağı, 46 m) adlı kullanıcının avatarısselim (Kozyatağı, 46 m)

          Seneye, lige devam edersek, yağış tahminlerindeki puanlama sistemini, kesinlikle değiştirmeliyiz. Benim görebildiğim 2 sakıncalı nokta var:
          1) Gerçekleşen yağıştan, 0,2 mm farkla bile SIFIR puan alabiliyorsunuz. Bu da bize sıcaklık için uygulanan sistemin yağışta da uygulanmasının daha doğru olabileceğini gösteriyor. Çünkü sıcaklıkta ne kadar başarılı olsanız da böyle çok küçük farklarla çok az puan alınca, sıcaklıkta çok başarılı olmayıp yağışta, bence gereğinden fazla puan almalar oluyor
          2) Şu an, bence tahmin edilmesi en zor iş olan kar kalınlığında, birinciye 50 puan verilirken, daha kolay sayılabilecek yağmurda 100 puan biraz ters oluyor.
          benim naçizane fikirlerim böyle

          Cevapla
    1. carcass (Eskişehir,804m) adlı kullanıcının avatarıcarcass (Eskişehir,794m)

      Uzun vadede kendimi aştım! Bu başarım, genel sıralamada da toparlanmayı beraberinde getirdi. Ama Santiago’nun da belirttiği üzere, 4. hafta uzun vade tahminlerinde “Sıfırcı” yarışmacılardan biri de benim! 😀 Tekrar özüme döneceğim yani. 🙂

      Cevapla
  18. Orkun Haksball adlı kullanıcının avatarıOrkun Haksball

    5. HAFTA TAHMİNLERİ
    Kısa vade (1,2,3. günler, yani 17-18-19 Şubat 2014)

    1) 16.5 derece
    2) 8.6 derece
    3) 0 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Orta vade (5,6,7. günler, yani 21-22-23 Şubat 2014)

    1) 12.4 derece
    2) 5.7 derece
    3) 1.2 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 0 cm

    Uzun vade (10,11,12. günler, yani 26-27-28 Şubat 2014)

    1) 1.2 derece
    2) -2.6 derece
    3) 12.5 mm (ya da kg, aynı şey)
    4) 40 cm

    Cevapla
  19. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

    MGM ye göre AHL meteoroloji istasyonu “41,1K- 28,52D” koordinatlarının kesiştiği deniz seviyesinden 27mt. yükseklikte bir yerde. Google Earth’e girin ve bu koordinatları bir bulun bakalım nereye denk geliyor. Ben girdim. Göktürk merkezin 2,664mt güneybatısında deniz seviyesinden 93 mt yüksekte ormanın içinde bir yer.

    Cevapla
  20. Oğuz (Eskişehir/890m) adlı kullanıcının avatarıOğuz (Eskişehir/860m)

    Bu yarışma başlayana kadar İstanbul’daki sıcaklık durumlarını takip etmediğim için İstanbul’da yaşayanlara göre dezavantaj yaşıyorum. Mesela 2 gündür gündüzleri en düşük sıcaklık AHL istasyonunda ölçülüyor. Sıcak bir kış gününde gündüzleri en düşük sıcaklığın AHL’de ölçülebileceğini yeni öğrendim, ama iş işten geçti. Her maç deplasmanda oynamak gibi bir şey bu.

    Cevapla
    1. ALKIM (Kadıköy/İST, 25m) adlı kullanıcının avatarıALKIM (İş Dudullu/İST, 137 m ; Ev Kadıköy/İST, 25m)

      İstanbul’da yaşayanlar için de durum çok kolay değil emin olun. 2 gündür bahsettiğiniz şekilde lodos esti ve böyle gerçekleşti. Rüzgar yönü, şiddeti, sis-pus ve özellikle de sistem söz konusu olduğunda sistemin giriş yönü ve saatini kestirerek tahmin yapmak İstanbullular için pek bir ayrıcalık ifade etmiyor. Sonuçta bizler de istasyonları uzaktan takip ediyoruz ve istasyonun farklı hava durumlarında verdiği tepkileri ölçerek tahminlerimi şekillendiriyorum. Dolayısıyla her tahminde hepimiz biraz daha tecrübe kazanıyoruz. Mesela hemen yanıbaşındaki Florya istasyonuyla da bazen 3 dereceye varan farklı sıcaklıklar ölçüldüğünü gözlemlemişsinizdir. Yalnız tüm bunlar büyük ölçüde kısa vade tahminlerini etkiler. Orta-uzun vadede bu tecrübelerden ziyade modellerden faydalanarak yer sıcaklıklarının ne olacağını kestirip bu istasyona göre yorumlamaya faydası oluyor. Örneğin bir çoğumuz 19-21 Şubat için normaller veya altında tahminler yapmışız ancak şu anki görüntüde normallerin 4-7 derece üstü sıcaklıkların ölçülmesi yüksek olasılık.

      Cevapla
      1. Uğurcan (K.Çekmece/İST. 80m) adlı kullanıcının avatarıUğurcan (K.Çekmece/İST. 80m)

        AHL çok lanet bir yer. Dediği gibi bizim burada sıcaklık 0 dereceyken orada 3 derece olabiliyor. 😀 Aykırı bir yer, ergenlik dönemindeki genç bir adam gibi 😀 Ama aklınızda bulunsun karayel estiği zaman Çatalca ile birlikte en soğuk bölge olur. 😀

        Cevapla
        1. Oğuz (Eskişehir/890m) adlı kullanıcının avatarıOğuz (Eskişehir/860m)

          Benim de anlatmak istediğim o işte. İstanbullu olarak sen karayel estiği bir günde AHL’nin en soğuk bölge olduğunu biliyorsun, ama ben bilmiyordum bunu 🙂

          Acaba ligde her hafta başka bir şehirin istasyonu için tahmin yapılsaydı nasıl olurdu? Hem tek bir bölgeye bağlanıp kalmazdık, daha farklı meteorolojik olaylar için tahmin yapma fırsatımız olurdu.

          Cevapla
        2. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

          Benim gözlemime Ahl istasyonunun en önemli özelliği rüzgar kuzeydoğudan estiği vakit akşam 8 ile gece 12 arası çevresine göre 4 dereceye yakın daha sıcak olması, sonra gece saatlerinde aniden düşüş yaşayıp sabaha karşı çevresine göre yaklaşık 1 derece daha soğuk olmasıdır. Özellikle yaz mevsiminde bu durum hemen her gece rastlanır ve hemen yanı başında bulunan Florya istasyonu ile de bu fark aynen geçerlidir.

          Bir kitapta okuduğuma göre hava alanlarında bulunan büyük beton pistler buralarda havanın biraz daha fazla ısınıp soğumasına yol açıyor, hatta ilkbaharda hava alanı üzerinde konvektif bulut oluşma ihtimalinin diğer bölgelere göre biraz daha fazla olabileceğini belirtiyordu. Ahl istasyonu da az olsa dahi bu durumdan etkilenebilir.

          Cevapla
            1. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

              Hah aynen bak onu yazmayı unutmuşum. Etkisinin kesinlikle olduğunu düşünüyorum. Örneğin Tkm’de Sağmalcılar istasyonu var. Bana yakın olduğu için ara ara takip ederim. O istasyon her zaman çevresine göre 2 derece yüksek gösterir. Bunun nedeni ise istasyonun otogar viyadüğünde bulunması ve hemen altında Büyük İstanbul Otogarı’nın bulunmasıdır. İstasyonun alt tarafında bulunan yüzlerce otobüsten çıkan gazlar istasyonu çok bariz bir şekilde etkiliyor. Bu olayı geçen yıl Tkm’ye sorduğumda istasyonların kalibrasyonlarının düzenli bir şekilde yapıldığını ve yukarıda yazdığım nedenden dolayı Sağmalcılar istasyonunun yüksek değer gösterdiğini belirttiler.

              Cevapla
          1. Akureyri (Fenerbahçe/İST, 17m) adlı kullanıcının avatarıAkureyri (Acıbadem/İST, 45m)

            Commandouz, gözlemine aynen katılıyorum. Gece 12’ye kadar AHL çoğu zaman İstanbul’un en sıcak istasyonu oluyor, sonra enteresan bir şekilde özellikle sabah karşı çok hızlı bir soğuma oluyor. Örneğin Göztepe istasyonu, ve benim Acıbadem’deki evimdeki termometremde sıcaklık kademeli olarak ve çok yavaş düşüyor. Bu arada Göztepe İstasyonu’nun doğru ölçüm yaptığından çok şüpheliyim, dün maksimum sıcaklık 24.6 derece ölçülmüş, kesinlikle yanlış olduğunu düşünüyorum.

            Cevapla
  21. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

    4. Hafta Kısa Vade sonuçları (sabaha kadar bir şey yağmayacağını varsayarak)… 1.5 mm dedim ve yağıştan hiç puan alamadım, 0 diyenler 90 x sıcaklık başarısı kadar puan aldılar. Bu yağış puanlamasını seneye değiştirelim cidden 🙂

    1

    Kısa Vade için puan durumu:

    2

    Genel puan durumu:

    3

    Cevapla
    1. Cemalmoglu(Beylikdüzü/İST,167 m) adlı kullanıcının avatarıcemalmoglu(Beylikdüzü/İST,167 m)

      Yağış konusunda yaklaşık altı vadede yağıştan sıfır çektim. Kuraklıktan sıkıldığımdan dolayı duygusal değerler girdim baştan. Son haftalardan itibaren yarışma psikolojisi damarlarıma işleyince bundan vazgeçtim ve yağıştan puan almaya başladım.

      Bence de önümüzdeki sene kısmet olursa toplam içinde yağış puanının değerini %30-40 civarında düşürmek uygun olur.

      Cevapla
    2. Tolga Dost adlı kullanıcının avatarıTolga Dost

      ben yagış tahminde Benim yağış tahminlerimde sürekli problem oluyor, pazartesi 8’den sonra yağan yağmur mesela, meteoroloji göstermemiş, ben o saatlerde havaalanındaydım, yagmır yagıyodu yağmur yağıyordu o niye kayıtlara geçmemiş anlamadım.

      Cevapla
      1. sselim (Kozyatağı, 46 m) adlı kullanıcının avatarısselim (Kozyatağı, 46 m)

        Çok teşekkürler…. Vallahi bu lig işi süper oldu. Normalde bu Nisan değerlerindeki Şubat ayında üzüntüden kahrolacağımıza, tahminlerimiz tutsun diye bazen hava resmen daha da ısınsın hatta yağış olmasın istiyoruz. Normal kışa göre sıcakmış soğukmuş umurumuzda bile olmuyor. Bence bu işten imkanınız olduğu sürece hiç vazgeçmeyin. Kar manyaklığına tam bir ilaç oldu bu lig işi.

        Cevapla
  22. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

    Ahl’nin son güncellemesinde 3 derece birden artıp tam puan almam için gerekli sıcaklığa ulaştığını görünce çocuk gibi sevindim yahu 🙂 Şimdi düşük sıcaklık yazanlar düşünsün 🙂

    Cevapla
  23. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

    Bendeki otomatik kaydedilen ölçümlerde AHL’nin bu sabahki en düşük sıcaklığı 9.5 derece gözüküyor, eğer MGM açıkladığı minimum sıcaklığı güncellemezse 11 Şubat’ın minimumunu 9.5 derece kabul edeceğiz, bilginize.

    Wunderground arşivinde de en düşük sıcaklık 10 derece gözüküyor ama onları en yakın tamsayıya yuvarlıyorlar. Demek ki 9.4 derece ölçülmemiş.

    Cevapla
    1. Oğuz (Eskişehir/890m) adlı kullanıcının avatarıOğuz (Eskişehir/860m)

      MGM’nin dün yaptığı anketinin arkasından o kadar atıp tuttuk adamlar bugün en düşük sıcaklığı yanlış girdiler, bence bu bize bir uyarıydı. MGM, bize ayağınızı denk alın AHL’nin hiçbir verisini güncellemeyiz yarışmayı marışmayı rüyanızda görürsünüz siz diyorlar 🙂

      Cevapla
  24. Çerkez ( Çanakkale Merkez 2 m ) adlı kullanıcının avatarıÇerkez ( Çanakkale Merkez 2m)

    Amacımız uzun vade tahminlerinin ne kadar zor olduğunu göstermek değil miydi Allah aşkına. White fox da Havaturka’da düellonun ders niteliğinden bahsetmedimi, hem bu en kötü 2 haftayı da çıkarma fikri sizin biz katılamadık ne olcak bize demeniz doğrultusunda gerçekleşmedi mi kimse de sesini çıkarmadı neden, çoğumuz biliyoruz bir eğlence olduğunu. Ben şahsen 3 hafta tahmini yapılırken şehir dışındaydım sadece katılmak olsun diye 5 dakikada diyagramlara bakarak yaptım önemli olan benim için bu işe gönül vermiş abilerim kardeşlerimle sevdiğim bir platformda beraber bir şeyler paylaşabilmektir.

    Cevapla
  25. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

    Arkadaşlar lige bu kurallarla, ana yazıdaki ayrıntıların hepsine uyarak devam edeceğiz. Tabii ki kişisel olarak görüşlerinizi her zaman açıklayabilirsiniz. Bunlar gelecek sezon için, kuralları revize etmede birer öneri olarak değerlendirilecektir.

    Dileyen lige devam eder, dileyen etmez. Ben çok eğleniyorum ve devam ediyorum, eğlenceye ortak olanlara da teşekkür ediyorum. Her şeyin fazlası zarardır, egonuza, hırslarınıza yenik düşmeyiniz. Özellikle benden genç olanlara söylüyorum bunu.

    Cevapla
    1. ozan DENİZ ETKİSİ (çorlu/185m) adlı kullanıcının avatarıozan DENİZ ETKİSİ (çorlu/185m)

      Yarışma ilk başladığında çok da ciddiye almamıştım ama giderek ciddiye almaya ve enerjimi yarışmaya vermeye başladım. Tabii ki keyif alıyorum ben de ama gördüğüm eksiklikleri ve hataları söylemek istiyorum.
      1. Her ne kadar keyif için de yapılsa bir yarışmada kurallar sonradan değişirse o yarışma ciddiyetini kaybeder. Ben 20 dk geç gönderdiğim için geri kalacakken, 2 hafta yarışmayı umursamayanlar zarla zorla davet edilerek yarışmaya dahil edilmeye çalışılmış olması ve bunun için kuralların değişmiş olması beni cidden üzdü.
      2. Yağış puan mantığı yeniden incelenmeli ve daha objektif ve adaletli bir sistem kurulmalı. Bu tabii ki seneye düşünülecektir.
      3. Teklif ettim ama kabul edilmedi. Futbolda yabancı kuralı var mesela ya da alt yapıdan belli sayıda oyuncu oynatma kuralı. Ben hıçbir hafta hiçbir vadede lider olamamış birinin toplamda ilk sırada diye şampiyon olmasını kabul edemiyorum. Bu benim fikrim
      4. Biraz isyankarım farkındayım . Ama benim gibiler olmazsa koyundan ne farkımız olacak ki.

      Cevapla
    2. ozan DENİZ ETKİSİ (çorlu/185m) adlı kullanıcının avatarıozan DENİZ ETKİSİ (çorlu/185m)

      Bu arada şöyle cepheler geçseydi ayazlar olsaydı, kg’larca yağmur yağsaydı da yarışmanın tadı daha başka olurdu. Yani 4 hafta oldu neredeyse aynı rakamı yazan bir yarışmacının fena bir puanı olmazdı. Bence kim daha iyi kim daha yetenekli böyle günlerde ortaya çıkacak. O zaman defansifçileri görmek istiyorum ben de.

      Cevapla
  26. Cemalmoglu(Beylikdüzü/İST,167 m) adlı kullanıcının avatarıcemalmoglu(Beylikdüzü/İST,167 m)

    Yarışmanın kurallarında herkese göre adaletsiz zannettiği şeyler olabilir. Yanlız bir yarışma yapılırken kurallar baştan konur ve yarış esnasında değiştirilmez. Bunu bir esnettiniz mi sonu gelmez. Yarışmanın bütününe baktığımızda daha önce söylediğim gibi oldukça emek vererek hazırlanmış her şey. Kuralları ve nasıl tahmin yapacağımızı o kadar güzel bir dille anlatılmış ki ortada büyük bir emek var. Benim de ilk haftalarda puanlama ile ilgili itirazım oldu ama dikkate alınmadı yalnız bu yarışmadan çekilmemizi gerektirecek bir konu olmamalı. Sizin tercihinize yine de saygı duyuyorum ve bırakmanızın kendinize göre başka nedenleri olduğunu düşünüyorum. Dikkat ederseniz her sistem ufukta gözüktüğünde efsane getiren tahmincilerin çoğunluğu bu yarışmada yok. Çünkü bu yarışma bol keseden efsane üretmiyor kuralları gereği…..

    Cevapla
  27. sselim (Kozyatağı, 46 m) adlı kullanıcının avatarısselim (Kozyatağı, 46 m)

    Bu yazım çok aşağılarda kaldı, bence önemli en üstten tekrara yaımlanmasını rica ediyorum
    AHL’de dün gece gerçekleşen en düşük sıcaklık 9,5c’dir. Hemen veriler kaybolmadan MGM’nin, son durumlar, ayrıntılı tablo, İstanbul bölümünde, sıcaklık sütununa bakarsanız, şu anki sıcaklığın altında son 24 satte gerçekleşen en düşük ve yüksek sıcaklık yazıyor. Şu an gözüken değer 9,5c. Bunun da şöyle sağlamasını yapıyoruz: Çatalca radar 7,4c gözüküyor bu sütünda, aynen endüşük sıcaklık raporunda olduğu gibi. Diğer istasyonlarda birebir aynı değerleri gösteriyor. Bu sebeple, AHL için en düşük sıcaklık değerinin, 9,5c olarak kabul edilmesini teklif ediyorum…
    Muhtemelen, sıcaklıkları kayıt eden arkadaş, Isparta’dan bir değer işlemiş.

    Cevapla
  28. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago (Florya - IST / 47m)

    Arkadaşlar aşağıdaki yorumda ben sadece objektif olarak bir değerlendirme yaptım. Bunu da dördüncü haftanın uzun vade tahmininin sonuçlanmasına 10 gün kala yaptım. Her şey olabilir, tahminler tepe taklak da olabilir, ben birinci çıksam bile bu benim fikrimi değiştirmez.

    Sadece, kısa ve orta vadede başarılı olanların, uzun vadede başarılı olanların altında ezilmesinedir itirazım. Zira dün soğuk gösteren modeller bugün ılık veriyor. Yarın öbür gün ne vereceği belirsiz. Yani modeller işimize yaramıyor, iç güdüleri iyi olanlar kazanıyor 🙂

    Buna rağmen kurallar değişsin demiyorum asla ve asla. Yoksa her tahminci bir öneri getirir, işin içinden çıkılmaz.

    Cevapla
    1. Akureyri (Fenerbahçe/İST, 17m) adlı kullanıcının avatarıAkureyri (Acıbadem/İST, 45m)

      Santiago kısa vadede zaten herkes birbirine yakın puanlar alıyor ve de bundan ötürü kısa vadede puanlama daha acımasız. Örneğin , 5.1 derece gerceklesen minimum sıcaklığı , 4.4 derece olarak tahmin eden birisi, 4.9 derece olarak tahmin eden birisinin 5-6 sıra altında kalabiliyor, veya 3 kg yağış tahmini yapan kişi 0 puan alırken, 1 kg yağış tahmini yapan kişi yağıştan 50 puan alabiliyor. Uzun vadede trendi doğru tahmin ettiğin zaman yüksek puan alabiliyorsun. Ben İhsan gibi uzun vade tahminimde , modellerde keskin bir öngörü olmadığı takdirde, kendi İstanbul iklim tecrübeme göre bir tahmin yapıyorum. Dolayısıyla bence 3 değişik vadeli tahminin de kendi içinde bir mantığı var. Ben ilk yarışma sonuçlarından sonra, yağış puanlaması sistemine itiraz etmiştim, ki Amerika’da da benim olmasını istediğim gibi sıcaklıklardan bağımsız puanlama yapılıyormuş. Bir de bence iki kötü hafta puanın puanlarının silinmesi yerine, White Fox’un dediği gibi ortalama puan tablosu da yapılsın ve onun birincisi de ilan edilsin.

      Cevapla
      1. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago (Florya - IST / 47m)

        Aslında bunların hepsi lig başlamadan kendi aramızda konuşuldu tartışıldı. Birçok kişinin bundan haberi yok tabii. Ortalama puan hesabı da gündeme geldi, yağışın bağımsız olması da vb. Yüzlerce mail ile tartıştık. Sonuçta karar kılınan bir şey var, lig bitince öneriler toplanır gerekirse düzenleme yapılır. Böyle gideceğiz artık yapacak bir şey yok. Bir söyledim bin pişman oldum 🙂

        Cevapla
  29. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago (Florya - IST / 47m)

    ECMWF uzun vadede yakmış kavurmuş yine 🙂 Belki tam tersi gelecek, yani hava buz gibi olacak, soğuk tahmin yapanların yüzü gülecek. Fakat…

    Bu ne biçim iş arkadaş, kısa ve orta vadede topladığımız bütün puanlar çarçur oluyor, hepimiz için geçerli bu. 12 gün sonrası için hiç bir şeye bakmadan ortalama bir rakam sallasan; uğraştığımız emekten, kaybettiğimiz zamandan daha verimli olacak.

    Bakmadığımız model, ensemble, diyagram cart curt kalmadı. Biz de doğal olarak bunlara yakın ortalama bir tahmin yapıyoruz. Ee sonra ertesi gün bir bakıyorsun, hop, her şey tepetaklak 🙂

    ECMWF bile maksimum 240 saate kadar tahmin yayınlarken, biz 288 saat sonrasına, ortalama da değil, maksimum ve minimum sıcaklıkla beraber yağışı yakalamaya çalışıyoruz. Bu müneccimliktir, bilimin sınırları dışındadır.

    Seneye revizyonlar olabilir elbet, sezon sonunda hepsi tartışılacak.

    Ancak bu sene kurallar belirlendi, artık geri dönüş olmaz, boynumuz kıldan ince.. Yine de bence kısa ve orta vadede birinci olanların da, en az uzun vade ve toplamda birinci olanlar kadar değeri olmalı. Toplam puan yerine üç ayrı kategoride üç ayrı şampiyon çıkmalı.

    Bugün uzun vadede iyi puanları olanlar buna itiraz edeceklerdir, fakat yarın öbür gün aynı durumu kendilerinin de yaşayacaklarını bilmelerini isterim.

    Saygılarımla 🙂

    Cevapla
    1. M. C. Tanyeri [Red Fox] adlı kullanıcının avatarıWhite Fox (Çankaya/Bilkent 1206 m)

      İtiraz ediyorum, tahminci dediğin 3 ayrı kategoride toplam puan olarak (kümülatif olarak) başarılı olandır. Çünkü biz bu zihniyeti iyi biliriz, uzun vade şampiyonuna sonra müneccim şampiyonu dersiniz içten içe!

      Yağış konusu müneccimlik gibi evet o konuda katılıyorum. Ama toplam puan şampiyonu gerçek şampiyondur!

      Cevapla
      1. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago (Florya - IST / 47m)

        Ben yarışmanın en başında uzun vadenin katsayısını düşürelim, günleri geri çekelim diye önermiştim zaten, gelecek seneye bıraktık tüm revizyonları.

        Ayrıca yukarıda yazdıklarımı dikkatli okusaydın “kurallar belirlendi geri dönüş olmaz” dediğimi görür bunu yazmazdın.

        En geç bir iki hafta sonra sen de mağdur olacaksın merak etme.

        Ayrıca toplamda da olsa şampiyonluk şansın %5 🙂

        Cevapla
      2. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

        Asıl önemli olan uzun vadede başarılı olmak değil mi White ım, Fox um? Yahu kısa vade tahmin yapmak için müneccim olmaya ne gerek var. Bakarsın GFS ye ECMWF ye birazcık okumasını da biliyorsan bitti gitti.

        Cevapla
    2. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

      Şöyle düşünülemez mi Santiago? Özellikle uzun vade tahmini yapacaksak, bir takım bilgisayar programlarının ve onların çıktılarının bize herhangi bişey söyleyebilme olasılığı çok düşüktür. Bu durumda, kendi bilgi ve birikimlerimiz en önemli ve güvenli kaynak haline gelmelidir. Belki böyle daha tutarlı sonuçlar yakalayabiliriz.

      Cevapla
      1. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago (Florya - IST / 47m)

        Olabilir elbet ancak, bu hafta büyük ihtimalle sen de dahil çoğu kişi sıfıra yakın puan alacak İhsan abi. Kısa ve orta vadede 20-30 puan fark ancak atabiliyorken bu açığı nasıl kapatacaksın? Bir tahminden battığın için 10 hafta x 3 = 30 tahminin boşa gidecek.

        Cevapla
        1. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

          Bırak 0 alalım. Ne var bunda? Zaten ben her yaptığım uzun vadeli tahminim tutacak diye bir iddia içinde de değilim. Beş ila Yedi günden daha uzun vadeli tahminlerimde haritalardan değil kendi tecrübelerimden yararlanıyorum. Üstelik bana soracak olursan asıl amacımız da, uzun vadeli tahminlerimizde mümkün olan en başarılı sonuçları alabilmek olmalıdır.

          Cevapla
    3. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

      Yahu elbette müneccimliktir 🙂

      Ama önemli olan da bunu görmek, yani öyle tek tahminle kahraman olanlar bakalım 10-12 hafta uzun vade tahmin yapınca ne kadar istikrar sağlayabiliyorlar… Bunu görmeyi çok istiyorum.

      Cevapla
  30. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

    Paralel yapının AHL istasyonuna yaptığı manipülasyonu yazacaktım benden önce davranmışsınız 🙂

    Cevapla
    1. sselim (Kozyatağı, 46 m) adlı kullanıcının avatarısselim (Kozyatağı, 46 m)

      AHL’de dün gece gerçekleşen en düşük sıcaklık 9,5c’dir. Hemen veriler kaybolmadan MGM’nin, son durumlar, ayrıntılı tablo, İstanbul bölümünde, sıcaklık sütununa bakarsanız, şu anki sıcaklığın altında son 24 satte gerçekleşen en düşük ve yüksek sıcaklık yazıyor. Şu an gözüken değer 9,5c. Bunun da şöyle sağlamasını yapıyoruz: Çatalca radar 7,4c gözüküyor bu sütünda, aynen endüşük sıcaklık raporunda olduğu gibi. Diğer istasyonlarda birebir aynı değerleri gösteriyor. Bu sebeple, AHL için en düşük sıcaklık değerinin, 9,5c olarak kabul edilmesini teklif ediyorum…
      Muhtemelen, sıcaklıkları kayıt eden arkadaş, Isparta’dan bir değer işlemiş.

      Cevapla
      1. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

        Yalnız o tablo çoğunlukla hatalı değerler gösteriyor. Örneğin dün orada en düşük sıcaklık 10.1 derece yazmasına rağmen Ahl’de ölçülen en düşük sıcaklık 9.9 derece oldu. Ben aşağıdaki bağlantıda yer alan grafiği bekliyorum. Şu ana kadar grafikte değerler hiç bir hata olmadan işlendi.

        http://www.havaturkiye.com/weather/maps/city?LANG=tr&WMO=17060&ART=MIN&CONT=trtr&R=150&LEVEL=150&REGION=0005&LAND=T01&NOREGION=0&MOD=&TMX=&TMN=&SON=&PRE=&MONAT=&OFFS=&SORT=

        Cevapla
  31. M. C. Tanyeri [Red Fox] adlı kullanıcının avatarıWhite Fox (Çankaya/Bilkent 1206 m)

    Ligimizde istikrarı korumak bence şampiyonluğun anahtarıdır.
    Akureyri, Havadelisi, cemalmoğlu sürekli öncekilere benzer puanları alıyor. Bunlar gerçekten dirençli rakipler, özellikle de Akureyri çok yaman bir rakip… her turda alınan puanlara göre ortalama puan toplamada ilk 15’in son durumu aşağıdaki şekilde benim 3, İhsan’ın ise 2 maçı eksik olarak… ama bence ortalama candır.

    1

    Cevapla
  32. kiamme (Suadiye/İST, 8m) adlı kullanıcının avatarıkiamme (Suadiye/İST, 8m)

    Dün Havadelisi ABD’deki tahmin yarışmasının kriterlerini sormuştu. Aşağılarda kaybolmasın diye yeni bir yorum olarak ekliyorum. Kurallarla ilgili detayları bu sayfada görebilirsiniz:
    http://www.wxchallenge.com/info/rules.php

    Bizim puanlama sistemimiz biraz daha karmaşık gibi, ayrıca onlarda yağış tahmini sıcaklık tahmininden etkilenmiyor. Fakat bence bizim yöntemimiz daha adil, zira sinoptik örüntüyü yanlış tahmin edip de şansa yağışı doğru tahmin etmenin önüne geçiyoruz.
    ABD’deki yarışma kısa vade için yapılıyor. Pazartesi akşamına kadar Salı-Cuma arası periyot için tahmin giriyorsunuz. Ayrıca, periyot içinde kalan günler için olan tahmininizi isterseniz güncelleyebiliyorsunuz. Bu yarışmada ek olarak ölçülen maksimum rüzgar için de tahmin giriliyor.

    Puanlama sistemi cezaya yönelik olarak işliyor. Yani, bizdekinin aksine her hata payı için ceza puanı alıyorsunuz. Amaç, minimum ceza puanı almak.

    Benim bizdeki puanlama sisteme şöyle ufak bir eleştirim olabilir. Şuanki katılımcı sayısıyla başarı sıralaması yapıp ona göre puan vermek mantıklı olabilir. Sadece ilk 20’ye girenler yağıştan puan alabiliyor. Katılımcı sayısı 100’leri geçtiğinde bu biraz acımasız olabilir. Belki bir dahaki sefer şöyle bir sistem düşünülebilir yağış için (belki yönetim kurulu zaten bunu düşünmüştür):
    Herkes 100 puandan başlayacak;
    0-5 kg arası: Her 0.1 kg hata için 1 puan
    5-20 kg arası: Her 0.1 kg hata için 0,5 puan
    >20 kg: Her 0.1 kg hata için 0.25 puan silinecek.

    Örnek_1: Yarışmacı 12 kg girmiş ve gerçekleşen değer 25 kg olmuş olsun.
    Yarışmacıdan silinecek puan: (25-20)/0.1*0.25 + (20-12)/0.1*0.5= 52.5
    Yarışmacının alacağı puan: 100-52.5= 47.5 olacak.

    Örnek_2: Yarışmacı 12 kg girmiş ve gerçekleşen değer 4 kg olmuş olsun.
    Yarışmacıdan silinecek puan: (12-5)/0.1*0.5 + (5-1)/0.1*1= 75
    Yarışmacının alacağı puan: 100-75= 25 olacak.

    Belki bu yöntem kısa vade için geçerli olur; orta ve uzun vadede ceza katsayıları biraz düşülebilir.

    Cevapla
      1. sselim (Kozyatağı, 46 m) adlı kullanıcının avatarısselim (Kozyatağı, 46 m)

        Mesela bu durum, benim başıma geçen hafta geldi. Gerçekleşen yağış 0 mm oldu, ben 0,2 mm tahmin etmiştim ve 0 puan aldım. Sebebi de, 0 mm diyen çoktu. Ama benim öngörüm de onlarınkinden çok farklı olmamasına rağmen puan alamadım.

        Cevapla
  33. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

    3. Hafta Orta Vade resmi sonuçları…

    1

    İlk iki sırayı alan isimler sürpriz, “biz de varız” diyorlar…

    Bu sonuçlardan sonra genel durumda Akureyri zirveye yerleşti. Eh, bu sene İzlanda’nın senesi zaten… 2. ve 6. sıraların arasında sadece 5 puan var! Ligdeki kaliteye bak…

    2

    Orta Vade sıralamasında ise Penn State sertifikalı tahmincimiz kiamme kalitesini konuşturuyor… Onu Santiago ve Ozan Deniz Etkisi takip ediyor…

    2

    Cevapla

Yorum yazın...