Bundan sonra bizim çakal medyanın yöntemlerini benimsemeye karar verdim. Öyle başlıklar atacağım ki ülkecek fırtınadan uçacağımızı, sele gideceğimizi, kara gömüleceğimizi zannedeceksiniz. Merak edip linke tıklayacak, yazının tamamını okuduğunuzda aslında çoğu şeyin normal olduğunu, mevsimin gereği neyse onun yaşanacağını anlayacaksınız ama iş işten geçmiş olacak. Reytingleri sekize ona katlayıp reklam gelirlerinden voliyi vuracağım, siz buralarda ıslak, pis bir soğukta doğalgaz faturasını düşünürken ben İsviçre’nin en janti kayak merkezlerinde viskimi yudumlayacağım. Neden şimdiye kadar yapmadıysam…
Neyse. Haberlere geçelim.
* Bugün (Çarşamba) ve yarın (Perşembe) yağış yalnızca Kıyı Ege, Marmara’nın batısı ve Trakya’da. Belki İstanbul’un Avrupa Yakası’ndaki semtlere de bu akşam (Çarşamba) yerel/kısa süreli sağanaklar sokulabilir. Rüzgar Ege’de güneyden sert esiyor, akşamdan itibaren Marmara’da da sertleşecek.
* Perşembe akşam saatlerinden itibaren Kıyı Ege’den başlamak üzere ciddi bir yağış dalgası Türkiye’nin batısını etkileyecek (şaka değil). Ege ve Akdeniz kıyılarıyla Marmara’nın batısında Perşembe’yi Cuma’ya bağlayan gece ve Cuma öğlene kadar şiddetli yağış ve su baskınına karşı dikkatli olunmalı (ciddiyim).
* Cuma günü Türkiye’nin tüm batı yarısı az da olsa yağış alacak ama yukarıda saydığım bölgelerdeki gibi bir risk o gün için -şimdilik- gözükmüyor. Sıcaklıklar ülkenin batı yarısında biraz azalacak.
* Hafta sonu yağış sadece Kıyı Ege’de ve yerel olarak Anamur-İnebolu hattının doğusunda var. Hava gündüz soğuk olmayacak. Kıyı Ege kuraklıktan etkilenmemeye devam ediyor…
* Gelecek haftanın başından itibaren yeni yağışlar, ve -şu anki tahminlere göre- Salı’dan itibaren sonbahar sonuna / kış başına yakışır soğuklar Balkanlar üzerinden yurdumuza giriş yapacak. İç kesimlerdeki şehir merkezlerine yılın ilk karı, hatta İstanbul’a da sulu kar yağabilir. Yağmayabilir de 🙂
Dip Not: Meteoroloji’nin “haftalık/aylık yağış miktarları bir günde düşecek” açıklaması haber değeri taşımıyor.
1) Türkiye’de çoğu yerde yağmur her gün azar azar yağmaz, mesela kışın haftada ortalama 1-3 gün yağar, yani zaten bir haftalık yağış 1 günde düşebilir, bu olağandır.
2) Dünya sıcak bir zamandan geçtiği için denizler sıcak, buharlaşma fazla, su çevrimi hızlı. Bu yüzden yağmur, yağınca şiddetli yağma eğiliminde. Aylık yağışların 1 günde düşmesi de bununla ilgili. Bu da Türkiye’de son 10 yıldır sıkça gerçekleşen bir şey zaten.
İleride daha da kötü olur mu olmaz mı onu göreceğiz.
Bir de, Sardinya’da hortum olmadı, yukarıda anlattığım sebeplerden ötürü aşırı yağış oldu, insanlar bu yüzden öldü. Medyaya güvenmeyin.
Ozan bey Marmaris’de meydana gelen şiddetli yağış konusunda MGM son derece başarılı uyarılar yapmıştır, ama bazı arkadaşlar bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşlar meteoroloji yağışlar başlamadan ilk uyarıyı yapmış hem de şiddetli olarak 12 saatte 100 mm olarak gerçekleşen 30 saatte 214 mm.dir analizlere göre devam edeceği öngörülmüş uyarı tekrar edilmiş 36 mm daha yağmış sabahleyin Marmaris özelinde oluşumlar radar ve sayısal modellerden görülmüş toprak çok doygun olduğu için uyarı tekrar yayımlanmış 31 mm daha yeni yağış meydana gelmiş radar verilerine göre istasyonumuzun olmadığı içmeler turunç gibi yerlere 80 kg civarında yağış meydana gelmiştir. Bu son derece başarılı uyarılardan dolayı arkadaşlarımızı ben şahsen tebrik ederken burada eleştirilmesi anlamsız olmaktadır. Meteorolojide uyarı kaldırılmaz ilk yazılırken sona ereceği saatte belirtilir ve otomatik olarak gösterimden kalkar Ozan bey size yolunuzda başarılar dilerim yoğunluğumdan dolayı her zaman takipçiniz olamam ama yanlış anlamalara ve karalamalara imkanım oldukça cevap vermeye çalışacağım. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Her zaman bekleriz. Yanlış anlamalara ve karalamalara vereceğiniz cevapların yanısıra, yapılan doğru eleştirilerde de sessiz kalmamanızı ve fikrinizi belirtmenizi istirham ederim.
Tam bir şarlatan sistemi başka
birşeybir şey değil.Bazen bu adama hak veriyorum… 🙂
Artık kar yağsın diye yırtınmayacağım. Yağarsa yağar,yağmazsa çıkar Kartepe’de görürüm. Takip etmekten, sistemlerin kuşa dönmesinden yoruldum artık. Anladım ki bulunduğum konum için ekstrem şeyler istiyorum. Kara doymak için doğuya yağmur için Bodrum veya Marmaris’e gideceksin. Yoksa hakkına razı gelip, boşa olmayacak şeyler için üzülmeyeceksin.
Marmaris’te şiddetli yağış sonrası çarşının durumu.
Dört, beş kez benzer felaketleri yaşayan birisi olarak geçmiş olsun diyorum.
Belki durumdan vaziyet çıkartmak gibi olacak ama Marmaris ve Muğla’nın rekor yağış almasını takip eden dönemlerde genellikle şiddetli kışlar yaşanmıştır.
Unutulmaz 12 Aralık 1992 sel baskınını takip eden günlerde Marmaris, Bodrum ve Antalya’ya kar yağmış, 93 Ocak ayı sel baskını sonrasında iç bölgeler hemen her hafta etkili kar yağışlarına teslim olmuş, 2011 Aralık ayında Muğla merkezde 10.10.2011 yılında ölçülen 168 kg rekor yağışı takip eden 2012 kışı zaten malum.
İnsan bazen yalnızca görmek istediğini görüyor ama… Neden olmasın. 🙂
Şu an 1 Aralık için gayet iyi bir sistem görülüyor.Kar yağmaması için



hiç birhiçbir sebep yok…İstanbul -6 ile -8 arası gibi duruyor.850 hPa 1500 metrenin basıncı olduğu için yer yaklaşık 7 derece daha sıcak olacak.Yani İstanbul’da yer sıcaklığı 0 derece civarında olacak.Bu çok iyi bir haber.
Aynı zamanda 30 knot’a yakın rüzgar olacak.
En önemlisi çok ciddi bir yağış bekleniyor.
Timur 2-3 gün kalmadan bu kadar ayrıntıyı bilemeyiz.
İstanbul, benim bildiğim İstanbul’sa hala, bu sistemden hiçbir şey olmaz 🙂 Soğuğun girdiği ertesi günü birkaç tepesi karlı Aydos, Kayışdağı fotoğrafı görürüz o kadar.
İlk sistemimiz sonuçta, heyecan yok değil ama beklentiye girmeyelim bence ki olursa daha mutlu olalım.
Günlerce yağan yağmuru kara tercih ederdim, 😀
O zaman da bu yağışlar niye sıcaklıklar kar değerinde olunca gelmiyor diye yazarsın 😀
Bir MGM uzmanı daha geldi geçti. Peh peh peh! Ah bu bürokrasi yok mu! Kimbilir ne kadar iyi niyetli ve işini düzgün yapmaya çalışan idealist bir arkadaşımız (kardeşimiz, ağabeyimiz) daha burayı uzaktan izlemekle yetinecek. Verilecek cevaplar onun cevabı değil, sorumluluk onun değil. Muhtemelen işine olan saygısından kurumunu savunmak zorunda hissediyor kendisini ama dert hepimizin ortak derdi aslında. Onun da derdi yani. Radarları o mu aldı? Uyarı mekanizmasını o mu geliştirdi? MGM’nin tepeden dibe kadar yapılanmasını o mu organize etti? Bütün soruları ona sorduk ve sessizce çekip gitti aynı diğerleri gibi. Çünkü verilecek cevap yok. Bu işin muhatabı var mı peki? Varsa da ortalarda gözükmezler, duymazlar. Her şeyin en iyisini bildiklerini sanıp günü kurtarır onlar çünkü. Bugün varlar, yarın yoklar. Hazır varken…
Sabah mgm uyarı yaptı Marmaris için yağış olmadı. Birkaç saat sonra uyarı kaldırıldı ardından yağış başladı.
Şimdi gördüm uyarı yine gelmiş :))
Saat 5.30 gibi Bağcılar’dan Mecidiyeköy’e yola çıktım yarım saatlik yolu 1.5 saatte tamamladık ufacık yağmurun trafiğe yaptığı sorunlar yüzünden. Tabii Çağlayan yolundan indim yürümek için bir de ne olsun trafik açılmış …
MGM’nin, “özellikle Marmaris için” acil koduyla saat 15.30’da yaptığı şiddetli yağış uyarısından bu yana geçen 6 saatte düşen yağış… 2,8 kg. Deprem olsa hissedilmez 🙂
Saat itibariyle uyarı halen ana sayfada duruyor.
Dayanamadım
yazıcamyazacağım, modeller çok iyi, uzun vadede hep soğuklar bize iniyor.Bunu göremeyen tek ben varım galiba?
Havalar hareketli olacak gibi görünüyor, en azından aynı sıkıcı havalar bir süre gözükmüyor.
Aralık ayını kapattık Ocak’ta tekrar deneyeceğiz…
Ne çok eksi almışız 😀 , sanırım yanlış anlaşıldı , inişli çıkışlı hareketli gözüküyor uzun vadede o anlamda söylemiştim,
yağışlardayağışlar da öyle.Efendim öğlen beğenmiyordunuz şimdi niye beğendiniz ? Uzun vade nasıl olsa yarın da moralim bozuk diyeceksin.
Hepimize geçmiş olsun, -10’lardan başlayan modeller, maşallah her güncellemede, yüksele yüksele kendilerini sıfırın üstüne attılar. Neredeyse hiç soğumayacağız.
Modeller düne göre güzel.
Ayin 2’si gibi yeni sistem geliyor,
ECMWF’deECMWF de destekliyor.Ayın 6’sında yeni sistem gözüküyor
gelir gelmez bilemeyiz, fakat ben bu yüzden modeller iyi demiştim hareketli çıktılar çıkıyor. Kar yok diye kötü anlamına gelmesin yağmur ve soğuk yeter benim için.
Başlıktan “kar” kelimesini çıkartsak mı.. 😦
Ne dediysek o, sistem aktif 😀
Hah şöyle.. Bu şekilde baya bir mürid toplarsınız. Bunların % 80 kadarı da sokak aydınlatmasında kar gördüğünü iddia eder. Kalan % 20 “sistemi önce ben gördüm” diye seviyeli(!) katkı sağlar. 🙂
Elbette var. Çarşamba veya perşembe günü İBB Hadımköy kameralarında görülecek. Saatini bilahare bildireceğim. “O kar değil, kky filan” yorumlarını yapacak olanlara şimdiden çok sıkıcı olacaklarını bildirmek istiyorum. :
”KAR” kelimesini çıkartmak için bir neden göremiyorum eğer İstanbul’a yağmıyorsa kar yağmadı mı diyeceğiz? Şu an sistem kıyı kesimler hariç iç bölgeler için hala ciddiyetini koruyor gayet de güzel bir sistem olacak..
Bursa yine yağmursuz, yağış yaklaştıkça eriyip yok oluyor. Lodos esmeye başladı, sıcaklık 16 derece 😦
İstanbul da aynı 😦
Güneyi sel alıyor radarlar çalışmıyor. Bir şey diyemiyorum artık, kelimeler cümleler tükendi.
Toplamda 214 kg’ın düştüğü saat: 15:20
Acil uyarı saati: 15:30
Uyarıdan sonra düşen yağış miktarı: 1 kg (saat 16 itibariyle)
Marmaris ve Muğla il geneli için MGM dün sabah saat 10’da şiddetli yağış uyarısı yapmıştı. Bugün saat 15’e kadar, son tahminlere göre yağışın etkisini 24’e kadar devam ettirmesi beklendiği için saat 15.00’te yeni bir uyarı hazırlandı. Bunda anlaşılmayacak bir şey görmüyorum eleştiri olsun diye yazmak sizin bilginize ve ciddiyetinize yakışmıyor.
Eleştiri olsun diye yazmadım Ahmet Bey, MGM’nin ana sayfasında saat 15.30’a kadar “GÜNCEL UYARI YOKTUR” ibaresi vardı, keşke ekran görüntüsünü alsaydım… Katkınız için yine de teşekkürler.
Peki ya çalışmayan radarlar?
Buraya yorum yazmak istemiyordum. Sadece sizleri takip ediyordum. Ama haksız eleştirilere kayıtsız kalamadım. Çalışmayan radar konusuna gelince malumunuz hepsi ithal ürün yabancı firmaların ve onarımları uzun sürebiliyor. Bugünkü Marmaris radarının arızalanması ise çok anormal bir durum değil ki 200 mm’yi aşan bir yağış meydana gelmiş şimşek ve yıldırım aktivitesi çok fazla ve kuvvetli elektronik sistemler arızalanmış olamaz mı müdahale edildi saat 17’de tekrar görüntü alınmaya başlandı.
Bir arkadaşa daha cevap vereyim burada rapor ve uyarı yayımlamak için kurul filan toplanmaz uzman arkadaşlar tam yetkilidir. Birkaç dakika içerisinde uyarı hazırlanır ve yayımlarlar. Yetkileri vardır. İlginize yine de teşekkür eder iyi günler dilerim.
Yorumlarınızı her zaman bekleriz Ahmet Bey. Eleştiri olmadan gelişme olmaz. – Ozan
Ülke dışındaki radarların imalat yerini ithal kelimesiyle açıklayamıyor muyuz peki? Neden onların böyle uzun süreler arızalandığına rastlamıyoruz acaba? Çünkü biz hava delileri olarak oralardaki ekstrem sistemlerde de radarlarına kadar takip ediyoruz da hiç arızaya denk gelmiyoruz her nedense…Günlerce onarılamayan radarlardan yıllardır bıkkınlık geldi bize…Bizim radarlar Çin malı mı yoksa arızalılarını bize mi kakalıyorlar diye aklımdan geçmiyor değil şu an 🙂 Yine de saygılar…
Vah ki vah, uyarı konusunda demek tam yetki olmasına rağmen, yani dediğiniz gibi bir kaç dakika içerisinde uyarı yayımlamaya yetkileri olmasına rağmen 214 kg.a kadar bekliyorlarsa yorum yapmaya gerek yok sanırım..
Hiç sanmıyorum…! Yağış bittikten sonra uyarı yapılmasına kaç kere rastladım. Gözlerime mi inanayım size mi? Mgm son durumlarını takip ettiğim için günün her saati giriyorum. Ne kadar zamanda bilmiyorum ama tarayıcım bana 1.100 kere giriş yaptığımı söylüyor…!
Kurul toplanacak da, değerlendirme yapacaklar da, uyarı yayınlanacak da zor iş…….
Bu da bir MGM klasiği… 😀
Öğle saatlerinden beri etkili yağış var Muğla genelinde. Nasıl da bırakıyor olanca kuvvetini.
Marmaris 24 saatte 214 kg oldu…

214 mü? Hey maşallah.. Hocam haritalar süper bu arada!
Bir Marmaris klasiği… 🙂
Şu anki çıktılar pek iyimser değil ama biliyorsunuz ki GFS her gün tepe taklak değişiyor.Bence sisteme 2-3 gün kala üzülüp sevinmeye başlamak lazım.
İpsala’ya 41 kg daha yağmış 2 günde etti 148 mm
İstanbul adamı kanser yapar, yağmur sınırda kar sınırda of 😦
İlk sistemde sıcaklıkların sınırda olması çok normal. Bu sadece İstanbul için de geçerli değil. Meteorolojik olarak kuzey yarım kürede kış başlangıcı 21 Aralık’tır. Mevsime göre gayet iyi bir sistem geliyor. Çok memnuniyetsizsin SpanK.
Ben bu sistem için demedim, genel olarak İstanbul’da ne doğru dürüst yağmur oluyor ne de kışta kar. Ekstrem hava az oluyor
Güzel havası var dengeli ama benim gibiler için işkence.
St. Johns senin için biçilmiş kaftan
Hiç birHiçbir sistem yaramıyor efendim size, ne tür bi sistem istersiniz ?Geçenlerde, “günlerce süren yağmurları özledim” gibi bir laf ettin SpanK. İklim değişikliği nedeniyle eskisi gibi sık kar yağmayabilir ama “doğru dürüst yağmur yağmıyor” gibi bir ifade kullanman doğru değil. Geçiş mevsimlerinde yağışlar kısa süreli görülebilir ama kışın gayet de uzun ömürlü oluyor. İstanbul, kış mevsiminde, Karadeniz sahilindeki bir çok merkezle birlikte yağış süresinin en uzun olduğu şehirlerden biri. istatistiklere bakıp bunu görebilirsin. Ayrıca,iç kesimlerde yaşayan insanlar ne yapsın?
Herkes bana tepki göstermiş, ben kişisel düşüncemi paylaştım, iç kesimlerde yaşamadığım için havalarını bilmiyorum, ama beni İstanbul’daki hava hiç tatmin etmiyor, kışın toplasan doğru dürüst sea effect kaç kere oluyor?
İstanbul’un kuzey semtlerine ormanlara vs şehrin kalabalığından uzak bölgeler daha çok etkileniyor o sea effectlerden, nüfusun yoğun ve kalabalık olduğu güney sahilleri ve boğaz fazla etkilenmiyor.
Yağan karlar yerde 1 haftadan fazla duramıyor ki, benim oturduğum semtte 1 günde eridiğini bilirim.
İstanbul’un havası yumuşak yani bunu inkar edemezsiniz, Kışın soğuk olur yağış olmaz işimiz DEK’e kalır o da bizim burayı vurmuyor vurduktan sonrada eriyip gidiyor zaten.
Yağış deseniz, ne zamandır yıldırım göremiyorum yılda 1-2 defa oluyor.
Ben İstanbul’u kötülemedim, ben sadece benim gibi ekstrem hava arayan birisi için kötü bir yer.
Sana katılıyorum. İstanbul’un iklimi heyecan verici değil.
Sonunda bana katılan birisi çıktı, teşekkür ederim. 🙂
Kış iklimsel olarak 1 aralıkta, astronomik olarak 21 aralıkta başlar.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Mevsim
Sistemler geciktikçe “Kış Aralık ikinci yarısı başlar”, “İstanbul’un kışı 15 Ocak 15 Şubat arasındadır”, “85 Şubat Efsanesi”, “87 Mart Efsanesi”, “Nisan’da Ankara’ya yağan kar” diye devam eder 🙂
Önümüzdeki hafta sonuna doğru gece sıcaklıkları sıfır dereceye yaklaşıyor. Yine de, “weatheronline” soğuk konusunda biraz cimri bence. Hangi modeli kullanıyor?
27 Kasım Çarşamba ilk saatlerle birlikte 850hpa’da -6 ve -9 arası İstanbul’un üzerine geliyor ve Çarşamba öğleden sonrasına kadar da rüzgar karayel, deniz suyunun 15 derece olduğu düşünüldüğünde DEK olacak diyebilir miyiz?

Şartlar kesinleşmedi henüz ama bence bu şekilde gelse de çok bir şey beklememek lazım, rüzgar açıları uyumsuz çünkü.
Senin attığın resimlerdeki rüzgar tahmini o şekilde gerçekleşirse, yine aynı attığın resimdeki sıcaklık tablolarının gerçekleşmesi mümkün olmaz. Muhakkak ki daha düşük değerlerde sıcaklıklar görülecektir, karayelli rüzgarlardan dolayı. Fakat bunlardan evveli, sistemin etkisini, yağacak olan karın miktarını v.s tartışmadan önce, şunu söylemek istiyorum ki, İstanbul ilk kar yağışını havada da olsa büyük bir ihtimalle görecek gibi..
Arkadaş duygularına yenilen bir İstanbullu değil yalnız, dikkatinizi çekerim arkadaş Antalya’dan yazıyor 😀 Şaka bir yana İstanbul kıyıları en en iyi ihtimalle sulu kar alabilir bir kaç saatliğine, bundan öteye geçeceğini pek mümkün görmüyorum son güncellenen GFS ve ECMWF çıktısına göre…
Bakamayanlar için Ecmwf’nin akşam güncellemesinin sıcaklık ve yağış animasyonları:
Akşam modeli oldukça düzelmiş ve tatminkar bir görüntü sundu. Önümüzdeki 7-8 günlük süreçte hayli tatminkar yağışlar alacağız. Uzun süredir süregelen kurak döngüde bu şekilde kırılmış olacak. Kısaca önümüzdeki günlerde tam bizlik havalar yaşayacağız.
Son olarak; kar olur 😀
Komandom benim ağzın Anzer balı yesin.
Bu arada Ben Havaturka’daki Kutupseven nikli kişiyim duyurulur. Herkese can-ı gönülden selamlar..
Bu sistem karayelle girecek doğru mu?
Şimdilik öyle görünüyor.
O zaman deniz etkisi ortadan kalkar, en azından havada kar taneleri görceğimiz kesin gibi, modeller değişmezse.
Yarın durum biraz daha netleşir, o zaman değerlendiririz.
Ama bu akşamki GFS çalıştırmasını baz alıp yorumla dersen evet, Salı gecesi İstanbul’a kar yağar, hem de sağlam yağar.
De GFS çok oynak.
Evet, detaylı inceledim 1 saat önce. GFS hatalı, olmayan bir siklon üretip Orta Avrupa’ya sokuyor ve sistemi allak bullak ediyor. Bence yarın hepsi orta bir nokta bulur, sistem ECMWF ve UKMO Modellerinin dediği gibi gelir.
Hayali siklon bizim işimize yarıyor di mi?
Öyle görünüyor, yarın göreceğiz artık 🙂
Ne yaptın, ne ettin sisteme çomak sokmayı başardın. Bu sabah itibariyle GFS sistemi pelt etti. Kaldık ECMWF’nin eline.
GFS öyle bir hale sokacak ki keşke ECMWF’nin dediği gibi gelse diyeceksiniz 😀
O zaman sonuçta ECMWF’de GFS’in dediğine mi uyacak son tahlilde? Bu durumda GFS daha iyi olmuyor mu yine?
Espri yapıyorum, yani GFS daha da kötü yapacak sistemi, ECMWF’ye bile razı olacaksınız diyorum 🙂
NAE modeline göre önümüzdeki 48 saat içerisinde düşecek olan toplam yağış..
İzmir – Aydın arasında 200 milimetreyi geçen yerler var, risk büyük.
Not: Bu model yağışı biraz abartıyor olabilir, yine de tehlikeli.
Marmara’daki değerler de çok düşük değil mi? Özellikle bu gece için ciddi bir yağış beklentisi yok sanırım?
O değerler Marmara için fazla bile. Diğer modeller o kadar yağış bile öngörmüyor.
Kapıya dayandı. Bekliyoruz artık.
GFS de Kıyı Ege’de ciddi yağışın olacağı hususunda NAE ile hemfikir, fakat öyle 200 mm’yi bulan miktarlar yok. (48 saatlik dilimde)
İzmir olarak dün ve bugün umduğumuzu bulamadık. Gece araba camlarına “ben dün akşam yağdım işte” diyecek kadar yağış aldık. Bekliyoruz.
Çeşitli modellerden Yer Seviyesi Basıncı ve 500 hPa Jeopotansiyel Yüksekliği görüntüsü.. GFS’de Danimarka üzerindeki 1010 milibarlık siklona dikkat, diğer modeller öyle bir siklon görmemiş.
27 Kasım 2013 TSİ : 02:00
Ilıkçı lobisi iş başında yine. 🙂 “GFS’nin gördüğünü 24 saate kadar tüm modeller görecek. GFS’nin dediğine gelecek” diyecem ama bu yazdığıma ben bile inanmıyorum maalesef. Son çıktı bana da absürd geldi biraz.
GFS ısrarına devam ediyor, İstanbul’da salı akşamı sağlam kar var diyor. ECMWF temkinli. Sulu kar belki. GEM Balkanlardan bir cm içeri giremez bu soğuk diyor. UKMO ECMWF ile GFS arası. Tabii ki GFS’ciyiz ama maç halen ortada. Heyecan dorukta.
Çok güzel değerlendirme. Her halükarda kazanan suya hasret topraklarımız olacak.
Çakal medya ? Bilim adamı yazısına yakışmamış
😀
Hoş geldiniz Mustafa Bey. Neyin kime yakıştığını siz çok iyi bilirsiniz doğru…
(Mustafa Bey Doğan Haber Ajansı müdürü, bilenler bilir.)
Hani şu Gezi Eylemleri’ni 4 gün boyunca yayınlamayan medya mı bu Ozan?
🙂 🙂
Doğru, onlara çakal demek hafif kalır.
Mustafa bey bilim adamlığı ile eleştirinin beraber olmayacağı yönünde görüş belirtmişsiniz fakat tüm Dünya medyanın Ozan bey’in anlattığı gibi olduğunu biliyor. Bilim adamı kafasında olanlar da bu beğenilmeyen medyanın sisteminin var olması için bu şekilde çalışması gerektiğini biliyor (yani Çakal gibi kurnaz ve zekidir ayrıca Çakallar). Eleştiri zat’ı muhtereminize değil bence sistemin var oluş ve yaşam şekline. Belki Çakal sözü ağır gelmiştir size! ama sorun Bu kelimede mi? yoksa! medyada mı? bunu da düşünmeniz lazım 🙂
Rating uğruna atılan başlıkla ilgisi olmayan içeriğe sahip haber yayınlayan medya organlarına çakaldan daha hafif nasıl bir tanımlama yapabilir acaba bilim dünyası? Ben de bilmek isterim. Çakal değilsiniz de nesiniz? Bu sitede bahis bile oynandığını ima etmedi mi bu çakal medya hiçbir araştırma, doğrulatma gereği duymadan? Çok çakalsınız çok.
Ha bu arada, çakal medyayı bilgilendirelim. Bknz. TDK Türkiye Türkçesi Ağızları Sözlüğü 4 nolu anlam.
Ama iyi tarafları da yok değil. Örneğin penguenlerin korunması için verdikleri savaş kelimelerle anlatılamaz. Bu dik duruşlarını(!) asla unutmayacağız.
Mustafa Bey ülke tarihinin en büyük olaylarında penguen ve Hitler belgeseli yayınlayan, Reyhanlı’da ölen 52 kişiyi, verdiğimiz o kadar şehidi, cezaevlerindeki çocuk tecavüzlerini haber niteliği taşımıyormuş gibi 2 dakika gösterip sonra halka karşı bir utanma hissetmeden şarkı-türküye geçen fakat İstanbul’a yarım saat sulu kar yağdı diye tüm gündemini havaya ayıran, kar tuttuğunda bütün gün afet yayını yapan haber kuruluşlarından söz ediyoruz… Herkes medyamızın ne kadar çakal olduğunu biliyor ve söylüyor da bunun bilim adamı olmakla alakası yok bence.
Muhalif olan her gün ülkeyi batırıyor, yeni bir krize sokuyor; yandaş olan her gün ülkeyi uzaya çıkarıyor. Hepsi aynı bunların.
Tebrikler Mustafa bey iki kelime ettiniz ve sitemizin en çok eksi alan ziyaretçisi oldunuz 🙂 Sahi Ozan hoca rekor kime aitti bilgin var mı?
Yorumları okuduğumda herkes kendi dünya görüşüne göre medyayı eleştirmiş. İşi politik bir mecraya çekmeden dahi baksak medya tüm konularda olduğu gibi meteoroloji konusunda da reyting uğruna çok komik durumlara düşmekte. Örneğin büyük puntolarla kar geliyor yazıp haberin içeriğine girdiğinizde böyle bir şey olmadığını çoğu zaman görüyoruz.
Karayelden eserse kesin havada kar olur,
tabitabii bu çıktıya göre.İpsala kendini Antalya zannetti bugün. 6 saatte 107 mm. Muhtemelen hepsi 2 saat içinde filan yağdı.
Bu tür yağışların yeraltı sularına hiç etkisi olmuyor akıp gidiyor, fakat görsel açıdan şölen. 🙂
SpanK, yeraltı sularına hiç etkisi olmadığını nereden öğrendin Allah aşkına?
Az bildiğin konularda yargıda bulunma, bulunacaksan kaynak göster.
Bünyamin Sürmeli’den öğrendim, ani ve şiddetli yağışları toprak emene kadar akıp gidiyor, çoğu zaman da sel oluyor aynı yağış orta kuvvette uzun süre yağsa toprak onu emer akıp gitmez. Bu açıdan faydası yok dedim.
Yeraltı suyuna da etkisi var sel de yapıyor. Bazı durumlarda şiddetli yağış yeraltı suyuna hafif yağıştan daha fazla katkıda bulunuyor. “Hiç etkisi yok” demek doğru değil.
Malkara, İpsala, Uzunköprü bölgesi deniz kıyısında olmamasına rağmen ciddi yağışlar alabiliyor. Geçtiğimiz Haziran ayında Malkara’ya bir günde 111 kilogram yağış düşmüştü. Uzunköprü’de de 136 kilogramlık bir yağış olmuştu 20 Mayıs 2012 tarihinde. İlginç bir bölge gerçekten.
Bunun sebebi aynı hat üzerinde yağışın takılı kalması. Yani cephenin enine değil de boyuna bu şehirler üzerinden mesafe kat etmesi..
Aynı durum 1997 15 Ekim’de ve 2006 Aralık’ta da oldu. 97’de Tekirdağ’a 24 saat içinde 180 kg, 2006’da da 140 kg yağmur düştü. Bu mevsimde bu durum sıkça oluyor Güney ve Batı Trakya’da.
2007’de yağdı Tekirdağ’a galiba.. Hatta ara ara İstanbul’a da sarkmıştı o bant, çok etkiliydi.
Erdem Bey, DMI’nin radar arşivine ücretsiz erişim var mı?
Yok maalesef. Sağdan soldan topladıklarımı kaydediyorum ben de. Hatta paralı erişim de yok, TÜMAS’tan sordum birkaç kez, hazır değilmiş veriler.
Doğru soru şu olmalı. Erdem Bey’in elindeki meteoroloji arşivine ücretsiz erişmenin bir yolu var mı? 🙂
Hocam bilgisayarım hacklenirse sorumlusu sensin 😀
Haklısın Santiago. Bir an
bendeben deikilimdeikilemde kaldım. Çok dehşet bir yağış olmuştu her ikigündedegünde de. Birkeredekere de kar bandı takılı kalsa diyorum 🙂İpsala’ya bir saatte 55 mm yağış!
Vay be.
Biri musluğu açık mı bıraktı? Bu nedir ya, son 10 dakikada 20 mm yağış! Verilerde anormallik olabilir mi?

Tatmin edecek kadar yağış bırakacak gibi ;
Umarım bize kadar ulaşır
Bu radar görüntüsüne nereden bakılıyor. Bendeki link çalışmıyor yeniden adres mi değişti?
uzal çalışmıyor hâlâ, http://wms.dmi.gov.tr/web/giris.htm ‘yi kullanıyorum
Bende çalışmıyor işte nedense birçok tarayıcı ile denedim.
Çok sağlam bir kütle var. Son 1 saat 72 mm.
Modelleri koruyalım..Allah’ını seven defansa gelsin..Jamiryoo 😀
İstanbul’da havada da olsa kar görüleceğine inananlardanım diyerek tutma ihtimali en yüksek tahmini ben yapmış olayım. Nasılsa bir şekilde bir yerlere yağar. Merkezde kar görüp görmeyeceğimizi söylemek için henüz erken ancak rüzgar karayele meylederse hafif bir örtü bile neden olmasın? Geçen yılki 20 Aralık ve 7 Ocak sistemleri 850 hPa sıcaklıklarının 2m sıcaklıklarıyla ve kar örtüsüyle direkt olarak ilişkili olmadığı konusunda ciddi dersler almama neden oldu. Yeri geldiğinde -3 bile lapa lapa kar yapmaya yetiyor. Haftasonuna kadar tablo netleşir. Artık her yeni çıktı yeni bir heyecan. Benim aradığım da bu. 🙂
ECMWF ortalamaları gayet iyi 🙂
216 saat sonrası: http://havaankara.files.wordpress.com/2013/11/reem2162.gif
Hobi olarak yine bakın 🙂
Bahis sezonu açıldı. 😀
Yeni bir 20 Aralık olabilir mi acaba? 😀 Kar yağmasına dahi ihtimal vermediğim o günün sabahına beyaz örtüyle uyanmıştım.
Önümüzdeki sistem için çeşitli modeller değişik senaryolar sunuyor. İyi kötü bir sistem gelecek ama bana kalırsa kar yağmayacak 🙂
“Kar ve tipi esnasında suratına rüzgar yerken, zorla konuşmaya çalışan muhabir ve kameramanlar” otobüslerle Tekirdağ ve Silivri civarlarına sevk edilmeye başlanmış. 🙂
Aynen bir de Edirne’nin Hamzabeyli sınır kapısına doğru sevk edilmeye başlanmıştır malum genelde kar oradan giriş yapar Trakya’ya 🙂 Haberlerde çok göreceğiz kar kapıdan girdi başlıklarını bence 😀
Bana göre bu sistem İstanbul şehir merkezine yılın ilk karını bırakır.Tabi sistemde değişme ya da gücünde azalma olmazsa.
Bizi vuracak Hürrem kasırgasından bahsetmemişsiniz. 🙂
Aynı başlığa koyarsam getireceği reyting düşer. Bende ticaret kafası var Serdar Bey 😀
“Kar yağacak yerler için tıklayın” ibaresi koyup bir slayt gösterisi de yap Ozan Hocam, tıkladıkça Uludağ, Kartalkaya, Gerede…. diye devam ederiz, millet İstanbul gelecek diye 70. slayta kadar tıklar vallahi 🙂
Arada birkaç tane de reklam koyarız kimse anlamadan ona tıklar, oh, gelsin paralar 🙂
İşte CEO’luk diye buna denir, süper bir öneri… Hatta aralara Varşova’yı, Berlin’i filan da koyarız, slayt sayısı artar… Oldu bu iş. Maaşını 50 bin dolar yaptım.
Hocam reklam para filan demişken, bahisler ne zaman açılıyor 🙂
Aynı galeriyi 3 ayda bir tekrar yayınlayabiliriz, mesela Bitlis’te telefon direğinde ayakkabı bağlayan amcamın galerisini sürekli döndürebiliriz.Yeni habere de gerek yok hani…