Canina yandigim GFS’i 0.1 mm gosteriyordu bu yagisi:
Malum, ulkemizde yakiti ates pahasi yaptilar. Durumu olmayanlari dusundukce icim ciz ediyor. O sebeple Turkiye’de havalar biraz daha ilik olsun, soguyacak olursa da hemen kar yagsin. Boylece kar sevenlerin de gonlu olsun. 🙂
İsmail abimin meşhur sözünü söylemek istiyorum: Olaylar Olaylar!
Command-ouz (Bayrampaşa/İST, 152m)
İstanbul’a 4 gündür tabir-i caizse Karadeniz yağıyor…
Kapımın önüne bu 4 günde 16.8 mm. yağış düşmüş.Bu günde sıcaklık 8.7, windchill ise 2.7 dereceye kadar indi.
Deniz etkisi ile oluşan yağışların şampiyonu ise 29.4 mm. ile Şile oldu.Ömerli’de 27 mm. civarında yağış almış.İstinye ise 24.4 mm.
Çanta-Silivri arasına ise tabii ki yağış düşmedi.
Linklere bakar mısınız. Ne yorum yaparsınız bu anomalilere bakınca.
NOT: İlk link 20100 metre
İkinci link 23700 metre
Üçüncü link 31000 metre.
Ne diyorsun Ozan hocam yaklaşıyor muyuz yoksa malum zamana 🙂
Sen ne diyorsun Santiago 😉
accuweather tahminleri bizim için çok olumlu yönde değişmeye başladı.gerçi 10 gün öncede aynı şeyleri yazmıştım artık bu değişmese diyorum.yeni başlık inşallah açtıracak sistemler kapıda gibi.
Şu an o kadar çok istanbulda olmak istedimki.. Bogaz çevresinde yağan yağmur cumartesinin yoğunluyla insanların kimine sıkıntı kimine hüzün kimine romantizm kimine biran önce evine gidip sıcacık odasında tv izleme hayalleri yaşatıyordur. Şu an eminimki sevgilisinden ayrılan bir kızın gozyaşlarıyla karışıyordur yağan yağmur. İstiklal caddesinin curcunasına engel bile olmamıştır. Eğlenme planı yapan ve sadece güzelliğiyle ilgilenen bu yağmurun neden yağdığını bile bilmeyen ve yağmuru sadece dışarı çıktığında farkedecek , makyajı bozulduğu için üzülecek bir jon jon kız grubuda yok değildir değilmi? Bu yağmur sadece istanbu’la yağıyor o yüzden İstanbulda olasım var . Bu anlatıklarımı sımsıkı giyinmiş halde şapkamın hemen altından izlemek ve üşümek ıslanmak için İstanbulda olasım var.
Bu haberin kaynağı gerçekten kim merak ettim.MGM’de böyle bir uyarı yok.Herhalde AA. muhabirinin MGM’de kankasi var istihbarat aktarıyor.Yada bizim gibi dışarıdan amatör bir kanka ile bu işi yapıp suçu MGM’ye atıyorlar.Tabi rapora gelirsek tutarlı görünüyor. http://www.haber7.com/guncel/haber/955716-hafta-basindan-itibaren-havalar-isiniyor
Bu Ağaoğlu’nun reklamı nasıl oluyorda Sat24.com un sayfasında çıkıyor.Bu tür reklamlar hakkında bilgisi olan var mı? Bırak adamı, şirketinde çalışanların bile haberi yoktur burada çıktığından.
@havaankara_Ankara_1020 – İlk etapta ılık tarafta kalacağımız garanti, ama benim vurgulamak istediğim şuydu, işaretlediğim bölgede toplanan soğuklar ilerideki günlerde işimize yarayabilir. Yani oralarda 850 hPa’da -5C varken sistem almak var, bir de -15C/-20C varken sistem almak var..
Çok heyacanlı bir döneme giriyoruz .GFS ve ECMWF farklı çıktılar sunsada ortak bir nokta var kuzeyde güçlü bir soğuğun kendine yer bulacağı ve bize inmek için fırsat arayacağı. Şimdiye kadar ki hangi büyük sistem kendini 7 8 gün önceden belli ettiki. Önümüzdeki model güncellemerin birinde bir anda müthiş bir sistem meydana çıkarsa şaşırmamak gerekir.
Açıkçası ben bir anda bir sistem beklemiyorum. En azından kendini belli etmese de 7-8 gün öncesinden modellerde “büyük sistem”e yönelik bazı ışıkların olacağını düşünüyorum. Şimdilik ilk sarkmadan bize pay olarak sıcaklığın düşeceği ihtimali çok yüksek. Sonrası ise karışık. İnşallah bir sonraki sarkmada ilk karı görebiliriz. Böyle bir durum da bence bir anda modellerde görünmez. Demek istediğim, GFS’in 12Z çıktısına bakarsak 5-6 Aralık gibi bir sistem görünüyor. Eğer o veya benzer bir sistem gerçekten gelecekse, o tarihlere kadar bunu modellerde her çıktıda olmasa da ara ara görebiliriz. Son günlerde de oldukça netleşir. Diğer taraftan ay sonu gibi Avrupa’yı etkilemesi beklenen sistemin direk Türkiye’yi etkileme ihtimali çok düşük. Çünkü şu ana kadarki modellerde böyle bir ihtimal çok görülmedi. Hemen hemen her çıktıda üç aşağı beş yukarı etkileme alanı olarak benzer yerler görüldü.
Asıl konuya gelirsek, kuzeyimizde -15, -20’lerin olması kadar beni heyecanlandıran birşey yok. Geçen yıllarda yaşadığımız tecrübeler kuzeyimizdeki soğuk hava deposu ihtiyacını bize öğretti. Doğrudan bizim üzerimize gelen sarkmalardaki soğuk eksikliğini çok hissettik. Bu sene şu ana kadar çok kötü havalar yaşamış olsak da yukarımızda -10, -20’ler görmek beni daha sonraları için çok ümitlendiriyor. Müthiş sistemler görebiliriz gibi hissediyorum. (Tahmin değil tamamen histir)
O sarkma gittikçe belirginleşiyor. 180 içine girdi ki; bir şekilde Avrupa kar altında kalabilir gibi görünüyor. Darısı başımıza. Ama bence ilk etapta Türkiye için olmasa da Avrupa için takip edilebilecek bir sistem. O yüzden belki başlık açılsa iyi olabilir? Bakarsınız sonra bize doğru sarkar soğuk… Bir bakmışsınız Aralık 1994’ü geçmiş bir 850mb-deniz yüzeyi sıcaklığı oluvermiş 🙂
Bu gerçek mi ? Yağış oldu mu ? Gerçekse bu mevsimde çevre istasyonlara yağış düşmemesi ilginç, gerçi diğer istasyonların en yüksek sıcaklık verisi de yok (— olarak verilmiş) belki oralarda da yağış olmuştur.
Tuzla’da yaklaşık 1 saattir oldukça kuvvetli bir yağış var. Yağmur olduğunu bilmesem kar yağıyor sanarım. 10-15 dakikadır çok ince taneli ve çok yoğun yağıyor. Yağmur tipi yaptı 😀
Birkac yildir Ekim ayindaki Sibirya kar ortusunun kis mevsimine etkisi teorisi gundeme geliyor, bu sene de Santi bahsetmisti galiba. Burada teorinin sahibi biraz daha bilgi veriyor. Bu abimize gore bu seneki normalin ustu Ekim kari negatif NAO, bu da ABD’nin dogu kiyilari icin normalin alti sicaklik ve normalin ustu kar demek. Ancak baska tahminler notr ENSO’dan dolayi normallerde bir kis ya da normal ustu-alti-normal ihtimallerini esit bekliyor. Bakalim nasil gelisecek. Bu arada kuzeyimiz hareketleniyor, yavas yavas sarkmalar baslayacak gibi.
Evet. Ama benim gözlemlerime göre NAO’dan ziyade AO endeksi ile daha çok bağlantılı.
hayatbu (Beşiktaş/İST 10 m)
İç Anadolu’daki sisli havayla ilgili bir not düşeyim:
İstanbul Kasım ortalaması / Gerçekleşen : 12/16
Ankara KO/G : 7/8
Konya KO/G: 6/7
Kırşehir KO/G: 6/7
Aksaray KO/G: 7/9
Erzurum KO/G: 0/5 (Veriler Wunderground’dan)
Sonbahar sıcak geçiyor, doğru fakat her yerde aynı sıcaklıkta değil. Özellikle Ankara ve çevresi bu son zamanlardaki sisli ve soğuk havalarda ortalamaları iyice düşürdü. Yani arşivdeki veri değerlendirmelerinde sadece sıcaklıklara bakmak kışın nasıl geçtiği ile ilgili çok yanıltıcı olabilir. Ama şuan için Erzurum’da 5C fark oluşmuş Kasım ortalamalarıyla ki bayağı sıcak geçiyor Kasım. İstanbul da 4C sıcak ama hiç değilse güneş var. Santiago’nun gösterdiği YB’nin Sibirya’da yer alması izobarların şekli itibariyle bizim için daha sıkıntılı görünüyor bence. Uzun zaman bir hareket görünmüyor. Çok kararlı bir şekilde sıcak ve kurak tarafta kaldık. Hakikaten merak ediyorum bu kışı…
Başka ilginç nokta da deniz suyu sıcaklığı şuan 16C. Şuradan baktığım kadarıyla Aralık için İstanbul deniz suyu sıcaklık ortalaması 8C. Aralık’a 8-9 gün kala yaklaşık 8Clik bir fark var deniz suyunda. Muhtemel sistemlerin çok kuvvetli gelebileceğini düşünüyorum. Tabii bu sıcaklıklar İstanbul’da kar görme olasılıklarını çok düşürüyor ama özellikle Bolu gibi yükseklerde ilk gelecek sağlam sistemlerde muazzam karlar görülebilir diye düşünüyorum.
Bu arada bilen varsa; sea-effect’te bilinen en büyük 850mb ve deniz suyu sıcaklık farkı nedir? Sonuç ne olmuş?
10 Aralık 2002’de deniz suyu sıcaklığı(12.1) ile 850 mb (-8.7) arasındaki sıcaklık farkı 20.8’di. 2002’den öncekileri incelemedim ama bunun son 10 yılın en büyük fark olduğunu söyleyebilirim. O gün için aşırı bir durum olduğuna ilişkin arşivlerden kanıtlar bulamadım.
06.12.1994 gününü Doğu karadeniz için incelerseniz bece birşey çıkar 🙂
Çünkü aralık ayında normalde doğu karadeniz kıyılarında kar yağışı pek görülmez ancak o gün rekor kırılmış tam 88 cm yağmış rize şehir merkezine. belkide gökgürültüleri eşliğinde yağmıştır 🙂
Aslında kutup dairesine bu kadar yakın bir noktada uzun yıllar ortalamalarının çok üzerinde sıcaklıklar tahmin ediliyor olması çok üzücü ve küresel ısınmanın geldiği boyutları göstermesi açısından önemli. Kutupta soğuk oluşamazsa bize de soğuk hava inemez. Ben çok üzüldüm diyagramlara bakarken
Bu ne sistir böyle ya daha da gitmeye niyeti yok gibi. Kasımın 7`sinde gelen sistemle güneş bir kapandı bir daha göremez olduk. Ben güneşi özledim, böyle sis mi olurmuş.
Bugün stratüslerin arasında bir ara aydınlık gördüm, güneşi doğrudan göremesem de. İşlerden fırsat bulup bir ara Elmadağ’a çıksam diye düşünmedim değil bugün 😉
ECMWF Sibirya’nın kuzeyine Kasım sonu – Aralık başı için son bir kaç güncellemede ısrarla devasa bir yüksek basınç yerleştiriyor. GFS ise henüz böyle bir oluşumu desteklemiyor. ECMWF’nin dediği gerçek olursa Kuzey Avrupa ilk ciddi soğumasını Aralık ayı başında alır. Bize de bir şeyler düşer elbet.
“ECMWF’nin dediği gerçek olursa Kuzey Avrupa ilk ciddi soğumasını Aralık ayı başında alır. Bize de bir şeyler düşer elbet.” Hocam galiba bize düşecek olan:
Aslında ben de ümitliydim ama ümidimi biraz erteledim.
ECMWF 10 gün sonra ortalaması:
GFS 10 gün sonra ortalaması:
Müneccimlik yapmak istemiyorum. Ümitlendirmek de istemiyorum. Sadece hem GFS, hem de ECMWF 10 gün sonrası ortalamaları birbirine çok benziyor. Basınç yerleşimleri de bizim için şimdiye göre oldukça iyi gözüküyor. Bu da beni Aralık başı için ümitlendiriyor. Ama tabiki daha çok var.
10 Gün önceki modellere bakarsanız yine bugünler için benzer sinoptik görünümler karşınıza çıkacaktır. Ayrıca. Moral bozmak gibi olmasın ama, vermiş olduğunuz linkte ben yalnızca Atlantik ortasından daha daha doğuya gidemeyen topu, topu 1020 hpa lık bir yüksek, ülkemizin doğusunda da bir çöreklendi mi içeriye hiç bir ab yi almadan üzerimizden top gibi sektiren bir Hazar yükseği görüyorum.
Hocam çok haklısınız. Ama yüklenen resimler ortalamayı gösteren resimler. Tek bir çıktı değil yani, çıktıların ortalaması. Beni ümitlendiren 10 gün sonrasına her iki modelin ortalaması da o atlantik ortasından doğuya gidemeyen yükseği biraz doğuya göndermişler. Bizim için şu andaki görünümden çok daha iyi bir görünüm. Şu anda görünen ilk soğumanın bizim üzerimize gelmeyeceği olsa da, en azından şu andaki berbat havadan kurtulacağız ve yağmur da olsa yağış göreceğiz. Ve daha sonraki sistemlerde inşallah kar göreceğiz.
Dediğim gibi, en azından şu anki havalardan kurtulacağız. Hazar’ın 1020’lik kuyruğundan da kurtulacağız.
Gerçi siz pek farkında değilsiniz Didim’de ama biz Ankara’da gerçekten çok kötü günler yaşıyoruz!
Özellikle son 4 güne lütfen dikkat!
İç Anadolu’da soğuk ve sis bugün de devam ediyor. Aradan sıyrılan 1800 metreyi geçen Elmadağ zirve 10 derecenin üstünü zorluyor, 800′ lük merkez üç-beş dereceyi zor görüyor. Elmadağ ve İdrisdağ’ın Haymana platosuyla birlikte, sis içinden sıyrıldığı uydu görüntüsünde net bir şekilde belli oluyor (sag altta).
Teşekkürler. Aslında 1 – 1,5 saat kadar yağış aldık. Toplasanız 2-3 kg yağış ancak gerçekleşmiştir. Şu an hava kapalı, son damlalar tek tek atıştıryor. Batıdan başlayarak hava açacak gibi görünüyor. Kısacası MGM’nin uyardığı kuvvetli yağış burada yaşanmadı.
Öyle valla,artık hiç bir modele bakasım kalmadı bu havalardan,,yağışlar ise ötelendikçe öteleniyor,Nasıl bir Kasım ayı bu böyle anlamış değilim bu kadar yağmursuzluk artık fazla oldu.
soğok ve yağışlı hava güzel bir kavram ama iç anadoluda şu anki durum hiç hoş değil.soğuk var ama yağış olmayınca bir anlamı yok.gerede bile ankaradan baya ılık bugünlerde.
Bu ayın 23’ü gibi gelicek sistem geçen hafta çarşamba günki sistem gibi olucak diye tahmin ediyorum gerçi ne günlere kaldık bunlara sistem diye seviniyoruz 😦
Harika, konveksiyon bulutlarının her gün senkronize bir şekilde doğudan batıya “meksika dalgası” yaratır gibi oluşması çok güzel görünüyor 🙂 Bu durum tropikal Orta Afrika’da çok bariz. Mayıs ayına dikkat, biz de bu dalganın içindeyiz 😉 Atmosferin kalbi atıyor resmen.
Geçenlerde National Geographic’te bir belgesel vardı, Uzaydan Dünya diye, ayıptır söylemesi çevirisini de ben yaptım 🙂 Hep sözünü ettiğimiz uyduların son 15-20 yılda ne kadar çok şey keşfettiğinden söz ediyordu, Cemal hocanın meşhur Sahra tozlarının Amazon ormanlarını beslemesinden yıldırımların toprağı zenginleştirmesine, soğuk su akıntılarına kadar. Ayrıca, ” Atmosfer hiçbir zaman ulaşamayacağı bir denge arar” diye bizlerin neden bu hava olaylarını sevdiğimizi açıklayabilecek bir de cümle vardı çok hoşuma gitmişti.
Bu ne soğuk böyle, birazda rüzgar var inanın insanın elini yüzünü yakıyor. Hissedilen sıcaklık 2-3 derece, 10 gündür güneşin yüzünü görmüyoruz. Millet dışarıda eldiven bere dolaşıyor.
O bölgede en dikkaç çekici sıcaklık 11 derece ile elmadağ radar istasyonu.Rakım olarak oldukça yüksek ancak terselmeden dolayı açık farkla sıcak.O sis tabakasının içinden çıkmış görünüyor.
Son derece güzel bir model çıktısı, soğuk mevsimin (kuzey yarımküre için) yavaş yavaş oturduğunu gösteriyor. Böyle çıktıların olduğu kışlar genelde hareketli olur.
Belki de geçmiş yılların basınç yerleşimlerine çok hakim olmamamdan kaynaklanıyor olabilir. Ama bu yıl çok ilginç geliyor bana.
ECMWF Londra basınç diyagramı. Tam olarak doğrusal bir orantı olmasa da bizim için güzel şeyler ifade edebilir uzun vadede.
Arkadaşlar bir bölgede havanın sisli olacağını veya olmayacağını tahmin ederken model çıktılarında hangi unsurlara bakabiliriz?
http://skewtmaster.com/2011/10/02/radyasyon-sisinin-tahmini/
Çok teşekkürler.
Canina yandigim GFS’i 0.1 mm gosteriyordu bu yagisi:
Malum, ulkemizde yakiti ates pahasi yaptilar. Durumu olmayanlari dusundukce icim ciz ediyor. O sebeple Turkiye’de havalar biraz daha ilik olsun, soguyacak olursa da hemen kar yagsin. Boylece kar sevenlerin de gonlu olsun. 🙂
Hopa 148 kg yağış almış.
Şu modeller’e gözüken aralığın ilk haftasından sonraki soğuk hava beklentisi herkesi heycanlandırmış umarım gelmeden 1 hafta önce eriyip kaybolmaz.
İsmail abimin meşhur sözünü söylemek istiyorum: Olaylar Olaylar!
İstanbul’a 4 gündür tabir-i caizse Karadeniz yağıyor…
Kapımın önüne bu 4 günde 16.8 mm. yağış düşmüş.Bu günde sıcaklık 8.7, windchill ise 2.7 dereceye kadar indi.
Deniz etkisi ile oluşan yağışların şampiyonu ise 29.4 mm. ile Şile oldu.Ömerli’de 27 mm. civarında yağış almış.İstinye ise 24.4 mm.
Çanta-Silivri arasına ise tabii ki yağış düşmedi.
500 hpa anomalilerinde de soğuma yönünde değişimler başlamış.
http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/intraseasonal/z500_nh_anim.shtml
Linklere bakar mısınız. Ne yorum yaparsınız bu anomalilere bakınca.
NOT: İlk link 20100 metre
İkinci link 23700 metre
Üçüncü link 31000 metre.
Ne diyorsun Ozan hocam yaklaşıyor muyuz yoksa malum zamana 🙂
Sen ne diyorsun Santiago 😉
Malum zaman yakındır. Deccal ilk önce 850 mb haritasında belirecek 🙂
Tuzla gün içindeki en güzel yağışı alıyor şu an. Sıcaklık 9 derece, klasik bir kış havası gibi.
Ozan abi beklediğiniz yağmur başlamış.

Beklediğimden de daha etkili.İnşallah bize de uğrar.
accuweather tahminleri bizim için çok olumlu yönde değişmeye başladı.gerçi 10 gün öncede aynı şeyleri yazmıştım artık bu değişmese diyorum.yeni başlık inşallah açtıracak sistemler kapıda gibi.
karsever, Accuweather’ın GFS çıktılarını otomatik olarak tahmine çeviriyor. GFS’ye ve öteki modellere bakmanız yeterli.
Bence akşam güzel yağmur olur İstanbul’da… Sizce?
Bant gayet organize görünüyor ve WRF’ye göre doğuya doğru süpürülecek, ama yavaş yavaş.
Evet katılıyorum bulutlar çok yoğun görünüyor.
Harika! Bu kameranın linki nedir? Çok teşekkürler.
Hocam siz de biliyorsunuzdur.İBB’nin Büyük Çamlıca kamerası sadece tam ekran yapıp print screen yaptım.
http://tks.ibb.gov.tr/noc-player.php?id=11&w=600&h=338
yanlız süper gözüküyor keşke orda evim olsa 😀
Şu an o kadar çok istanbulda olmak istedimki.. Bogaz çevresinde yağan yağmur cumartesinin yoğunluyla insanların kimine sıkıntı kimine hüzün kimine romantizm kimine biran önce evine gidip sıcacık odasında tv izleme hayalleri yaşatıyordur. Şu an eminimki sevgilisinden ayrılan bir kızın gozyaşlarıyla karışıyordur yağan yağmur. İstiklal caddesinin curcunasına engel bile olmamıştır. Eğlenme planı yapan ve sadece güzelliğiyle ilgilenen bu yağmurun neden yağdığını bile bilmeyen ve yağmuru sadece dışarı çıktığında farkedecek , makyajı bozulduğu için üzülecek bir jon jon kız grubuda yok değildir değilmi? Bu yağmur sadece istanbu’la yağıyor o yüzden İstanbulda olasım var . Bu anlatıklarımı sımsıkı giyinmiş halde şapkamın hemen altından izlemek ve üşümek ıslanmak için İstanbulda olasım var.
Beşiktaş’ta caddeleri göllendirecek kadar iyi yağdı. Ama şu an çiseliyor sadece.
Sis gitti bu seferde ayaz başladı. Eskişehir merkez -4 dereceyi gördü.
Kasım ayının ilk 20 gününü baz alırsak İstanbul mevsim normallerinin 4°C üzerinde gidiyor. Geçtiğimiz Ekim ayı da normalin 4°C üzerinde bitmişti.
4 X 4 eziyet, sonbahar demeye bin şahit.
Bloğumda Nasa’nın uydu görüntüleri ile ilgili bazı dosyalar paylaştım.İyi seyirler.
Bu haberin kaynağı gerçekten kim merak ettim.MGM’de böyle bir uyarı yok.Herhalde AA. muhabirinin MGM’de kankasi var istihbarat aktarıyor.Yada bizim gibi dışarıdan amatör bir kanka ile bu işi yapıp suçu MGM’ye atıyorlar.Tabi rapora gelirsek tutarlı görünüyor.
http://www.haber7.com/guncel/haber/955716-hafta-basindan-itibaren-havalar-isiniyor
Bu Ağaoğlu’nun reklamı nasıl oluyorda Sat24.com un sayfasında çıkıyor.Bu tür reklamlar hakkında bilgisi olan var mı? Bırak adamı, şirketinde çalışanların bile haberi yoktur burada çıktığından.
Bu sabah metrobüsün en kıyak koltuğunu kaptım ve bu fotoğrafı siz sayın hava delileri için çektim. Fotoşop yok, neyse o.
Hava çok karanlık. Yağış bekleyelim mi ?
Geliyor zaten, radara bak.
öğlen osmanbey taraftaydım çok fena yağmur vardı.Güney ilçelerde ise güneş vardı gök kuşağı gördüm 😀
@havaankara_Ankara_1020 – İlk etapta ılık tarafta kalacağımız garanti, ama benim vurgulamak istediğim şuydu, işaretlediğim bölgede toplanan soğuklar ilerideki günlerde işimize yarayabilir. Yani oralarda 850 hPa’da -5C varken sistem almak var, bir de -15C/-20C varken sistem almak var..
Çok heyacanlı bir döneme giriyoruz .GFS ve ECMWF farklı çıktılar sunsada ortak bir nokta var kuzeyde güçlü bir soğuğun kendine yer bulacağı ve bize inmek için fırsat arayacağı. Şimdiye kadar ki hangi büyük sistem kendini 7 8 gün önceden belli ettiki. Önümüzdeki model güncellemerin birinde bir anda müthiş bir sistem meydana çıkarsa şaşırmamak gerekir.
Açıkçası ben bir anda bir sistem beklemiyorum. En azından kendini belli etmese de 7-8 gün öncesinden modellerde “büyük sistem”e yönelik bazı ışıkların olacağını düşünüyorum. Şimdilik ilk sarkmadan bize pay olarak sıcaklığın düşeceği ihtimali çok yüksek. Sonrası ise karışık. İnşallah bir sonraki sarkmada ilk karı görebiliriz. Böyle bir durum da bence bir anda modellerde görünmez. Demek istediğim, GFS’in 12Z çıktısına bakarsak 5-6 Aralık gibi bir sistem görünüyor. Eğer o veya benzer bir sistem gerçekten gelecekse, o tarihlere kadar bunu modellerde her çıktıda olmasa da ara ara görebiliriz. Son günlerde de oldukça netleşir. Diğer taraftan ay sonu gibi Avrupa’yı etkilemesi beklenen sistemin direk Türkiye’yi etkileme ihtimali çok düşük. Çünkü şu ana kadarki modellerde böyle bir ihtimal çok görülmedi. Hemen hemen her çıktıda üç aşağı beş yukarı etkileme alanı olarak benzer yerler görüldü.
Asıl konuya gelirsek, kuzeyimizde -15, -20’lerin olması kadar beni heyecanlandıran birşey yok. Geçen yıllarda yaşadığımız tecrübeler kuzeyimizdeki soğuk hava deposu ihtiyacını bize öğretti. Doğrudan bizim üzerimize gelen sarkmalardaki soğuk eksikliğini çok hissettik. Bu sene şu ana kadar çok kötü havalar yaşamış olsak da yukarımızda -10, -20’ler görmek beni daha sonraları için çok ümitlendiriyor. Müthiş sistemler görebiliriz gibi hissediyorum. (Tahmin değil tamamen histir)
Aynen öyle. Tecrübe konuşmuş.
Hocam o konuda çok haklısın. Ben de o soğukların üzerimize ineceği zamanı heyecan, merak ve ümitle bekliyorum.
Hayırdır hangi rüzgar attı seni buraya?
O sarkma gittikçe belirginleşiyor. 180 içine girdi ki; bir şekilde Avrupa kar altında kalabilir gibi görünüyor. Darısı başımıza. Ama bence ilk etapta Türkiye için olmasa da Avrupa için takip edilebilecek bir sistem. O yüzden belki başlık açılsa iyi olabilir? Bakarsınız sonra bize doğru sarkar soğuk… Bir bakmışsınız Aralık 1994’ü geçmiş bir 850mb-deniz yüzeyi sıcaklığı oluvermiş 🙂
Çoktan kaybolmuş bile ama akşam çalıştırmasında tekrar çıkarsa umudum olur.
Bu gerçek mi ? Yağış oldu mu ? Gerçekse bu mevsimde çevre istasyonlara yağış düşmemesi ilginç, gerçi diğer istasyonların en yüksek sıcaklık verisi de yok (— olarak verilmiş) belki oralarda da yağış olmuştur.
Tuzla’da yaklaşık 1 saattir oldukça kuvvetli bir yağış var. Yağmur olduğunu bilmesem kar yağıyor sanarım. 10-15 dakikadır çok ince taneli ve çok yoğun yağıyor. Yağmur tipi yaptı 😀
Sabahtan beri aralıklarla sağanaklar etkili oluyor. Sıcaklık 12 derece civarında. Aradan sonra iyi bir hava.
Mutsuzum 😦 Modeller moral bozmaya devam ediyor acı çekiyorum ozan abi.
İstanbul Anadolu Yakası olarak epeydir iyi yağış alamadık bu yağışlar gerçekten çok iyi oldu.
Hafta tatilimde dışarıda güzel bir yağmur iyi denk geldi.Sistemin biraz kenarında kalıyoruz ama ilerleyen saatlerde yağış artacak gibi.
Birkac yildir Ekim ayindaki Sibirya kar ortusunun kis mevsimine etkisi teorisi gundeme geliyor, bu sene de Santi bahsetmisti galiba. Burada teorinin sahibi biraz daha bilgi veriyor. Bu abimize gore bu seneki normalin ustu Ekim kari negatif NAO, bu da ABD’nin dogu kiyilari icin normalin alti sicaklik ve normalin ustu kar demek. Ancak baska tahminler notr ENSO’dan dolayi normallerde bir kis ya da normal ustu-alti-normal ihtimallerini esit bekliyor. Bakalim nasil gelisecek. Bu arada kuzeyimiz hareketleniyor, yavas yavas sarkmalar baslayacak gibi.
Evet. Ama benim gözlemlerime göre NAO’dan ziyade AO endeksi ile daha çok bağlantılı.
İç Anadolu’daki sisli havayla ilgili bir not düşeyim:
İstanbul Kasım ortalaması / Gerçekleşen : 12/16
Ankara KO/G : 7/8
Konya KO/G: 6/7
Kırşehir KO/G: 6/7
Aksaray KO/G: 7/9
Erzurum KO/G: 0/5 (Veriler Wunderground’dan)
Sonbahar sıcak geçiyor, doğru fakat her yerde aynı sıcaklıkta değil. Özellikle Ankara ve çevresi bu son zamanlardaki sisli ve soğuk havalarda ortalamaları iyice düşürdü. Yani arşivdeki veri değerlendirmelerinde sadece sıcaklıklara bakmak kışın nasıl geçtiği ile ilgili çok yanıltıcı olabilir. Ama şuan için Erzurum’da 5C fark oluşmuş Kasım ortalamalarıyla ki bayağı sıcak geçiyor Kasım. İstanbul da 4C sıcak ama hiç değilse güneş var. Santiago’nun gösterdiği YB’nin Sibirya’da yer alması izobarların şekli itibariyle bizim için daha sıkıntılı görünüyor bence. Uzun zaman bir hareket görünmüyor. Çok kararlı bir şekilde sıcak ve kurak tarafta kaldık. Hakikaten merak ediyorum bu kışı…
Başka ilginç nokta da deniz suyu sıcaklığı şuan 16C. Şuradan baktığım kadarıyla Aralık için İstanbul deniz suyu sıcaklık ortalaması 8C. Aralık’a 8-9 gün kala yaklaşık 8Clik bir fark var deniz suyunda. Muhtemel sistemlerin çok kuvvetli gelebileceğini düşünüyorum. Tabii bu sıcaklıklar İstanbul’da kar görme olasılıklarını çok düşürüyor ama özellikle Bolu gibi yükseklerde ilk gelecek sağlam sistemlerde muazzam karlar görülebilir diye düşünüyorum.
Bu arada bilen varsa; sea-effect’te bilinen en büyük 850mb ve deniz suyu sıcaklık farkı nedir? Sonuç ne olmuş?
10 Aralık 2002’de deniz suyu sıcaklığı(12.1) ile 850 mb (-8.7) arasındaki sıcaklık farkı 20.8’di. 2002’den öncekileri incelemedim ama bunun son 10 yılın en büyük fark olduğunu söyleyebilirim. O gün için aşırı bir durum olduğuna ilişkin arşivlerden kanıtlar bulamadım.
Teşekkür ederiz White Fox 🙂 – Ozan
06.12.1994 gününü Doğu karadeniz için incelerseniz bece birşey çıkar 🙂
Çünkü aralık ayında normalde doğu karadeniz kıyılarında kar yağışı pek görülmez ancak o gün rekor kırılmış tam 88 cm yağmış rize şehir merkezine. belkide gökgürültüleri eşliğinde yağmıştır 🙂
O günü biliyorum. 850’de -15 derece dalmış. Kesinlikle gökgürültülü yağmıştır. Mevsimin başında o kadar soğuk acayip şeyler yapar.
Vay canına. Deniz suyu olsa olsa 8-9 derecedir. Amma yağmıştır ha!
Doğu Karadeniz o kadar hızlı soğuyamıyor. Bence yağıştan önce 10 üzeriydi.
Böyle bir oluşum rossby dalgalarıyla ilgili olabilir mi
Aralık bası avrupada kar var gibi.Bize pek ciddi bişey gözükmesede bir umut olabilir mi ?yoksa bu kabus devammı edecek.temmuz bile daha hareketliydi
Modellere göre aralık başı lodosla birlik’te havalar ısınıcak 😀
“Nasılsa oralarda kimsecikler yaşamıyor, Hans’cım salla gitsin” modeli 🙂
Aslında kutup dairesine bu kadar yakın bir noktada uzun yıllar ortalamalarının çok üzerinde sıcaklıklar tahmin ediliyor olması çok üzücü ve küresel ısınmanın geldiği boyutları göstermesi açısından önemli. Kutupta soğuk oluşamazsa bize de soğuk hava inemez. Ben çok üzüldüm diyagramlara bakarken
Haftaya pastırma yazı.Soğuklardan yine ses seda yok.Artık işyerinde “kar ne zaman yağacak Fatih” sorusuna bir an evvel cevap vermek istiyorum.
Bu ne sistir böyle ya daha da gitmeye niyeti yok gibi. Kasımın 7`sinde gelen sistemle güneş bir kapandı bir daha göremez olduk. Ben güneşi özledim, böyle sis mi olurmuş.
Kaç gündür sınırlar pek değişmiyor, özellikle kırmızıyla belirttiğim bölgede İç Anadolu çanağı ve dışı arasında büyük farklar var.
Allah sabır versin İç Anadolu insanına valla. Ben olsam delirmiştim günlerdir güneş yüzü görememekten herhalde. Ne berbat bir şey…Çöktü kaldı.
Bugün stratüslerin arasında bir ara aydınlık gördüm, güneşi doğrudan göremesem de. İşlerden fırsat bulup bir ara Elmadağ’a çıksam diye düşünmedim değil bugün 😉
ECMWF Sibirya’nın kuzeyine Kasım sonu – Aralık başı için son bir kaç güncellemede ısrarla devasa bir yüksek basınç yerleştiriyor. GFS ise henüz böyle bir oluşumu desteklemiyor. ECMWF’nin dediği gerçek olursa Kuzey Avrupa ilk ciddi soğumasını Aralık ayı başında alır. Bize de bir şeyler düşer elbet.
“ECMWF’nin dediği gerçek olursa Kuzey Avrupa ilk ciddi soğumasını Aralık ayı başında alır. Bize de bir şeyler düşer elbet.” Hocam galiba bize düşecek olan:

Aslında ben de ümitliydim ama ümidimi biraz erteledim.
İstanbul son 10 yılın en kötü sonbaharını yaşıyor olmalı ama bu son 10 yılın en iyi kışını yaşamayacak olacağımız anlamına gelmiyor.
ECMWF 10 gün sonra ortalaması:


GFS 10 gün sonra ortalaması:
Müneccimlik yapmak istemiyorum. Ümitlendirmek de istemiyorum. Sadece hem GFS, hem de ECMWF 10 gün sonrası ortalamaları birbirine çok benziyor. Basınç yerleşimleri de bizim için şimdiye göre oldukça iyi gözüküyor. Bu da beni Aralık başı için ümitlendiriyor. Ama tabiki daha çok var.
10 Gün önceki modellere bakarsanız yine bugünler için benzer sinoptik görünümler karşınıza çıkacaktır. Ayrıca. Moral bozmak gibi olmasın ama, vermiş olduğunuz linkte ben yalnızca Atlantik ortasından daha daha doğuya gidemeyen topu, topu 1020 hpa lık bir yüksek, ülkemizin doğusunda da bir çöreklendi mi içeriye hiç bir ab yi almadan üzerimizden top gibi sektiren bir Hazar yükseği görüyorum.
Hocam çok haklısınız. Ama yüklenen resimler ortalamayı gösteren resimler. Tek bir çıktı değil yani, çıktıların ortalaması. Beni ümitlendiren 10 gün sonrasına her iki modelin ortalaması da o atlantik ortasından doğuya gidemeyen yükseği biraz doğuya göndermişler. Bizim için şu andaki görünümden çok daha iyi bir görünüm. Şu anda görünen ilk soğumanın bizim üzerimize gelmeyeceği olsa da, en azından şu andaki berbat havadan kurtulacağız ve yağmur da olsa yağış göreceğiz. Ve daha sonraki sistemlerde inşallah kar göreceğiz.

Dediğim gibi, en azından şu anki havalardan kurtulacağız. Hazar’ın 1020’lik kuyruğundan da kurtulacağız.
Gerçi siz pek farkında değilsiniz Didim’de ama biz Ankara’da gerçekten çok kötü günler yaşıyoruz!
Özellikle son 4 güne lütfen dikkat!
Gök gürültülü kar süper bir an olmalı.Hiç böyle bir anım olmadı inşallah olur.
http://www.youtube.com/watch?v=POsOJTfBIs4&feature=related
aaa görmedin mi yazık 🙂 Şanslıyım ki memleketimde hertürlü hava aksiyonu var 🙂
İç Anadolu’da soğuk ve sis bugün de devam ediyor. Aradan sıyrılan 1800 metreyi geçen Elmadağ zirve 10 derecenin üstünü zorluyor, 800′ lük merkez üç-beş dereceyi zor görüyor. Elmadağ ve İdrisdağ’ın Haymana platosuyla birlikte, sis içinden sıyrıldığı uydu görüntüsünde net bir şekilde belli oluyor (sag altta).
Geçen aynı konu benimde dikkatimi çekmişti
Bodrum-İzmir hattı olması gereken tabloya nihayet kavuştu.
Antibiyotik hocam, sesin soluğun çıkmıyo valla Didim olarak güzel yağış aldınız tahminimce. Gözünüz aydın. Tadını çıkarın.
Teşekkürler. Aslında 1 – 1,5 saat kadar yağış aldık. Toplasanız 2-3 kg yağış ancak gerçekleşmiştir. Şu an hava kapalı, son damlalar tek tek atıştıryor. Batıdan başlayarak hava açacak gibi görünüyor. Kısacası MGM’nin uyardığı kuvvetli yağış burada yaşanmadı.
Sanki İzmir’in üzerinde dönüşe başladı o yağış
Sabah 10 gibi başlaya yağmur hala dewam ediyor.genelde orta kuvvette ama ara ara kuvvetleniyor.
Hayalet bloga döndük iyice, sanki yaza giriyoruz 🙂 Bütün enerjimiz sinerjimiz kayboldu bu havalar sayesinde..
Öyle valla,artık hiç bir modele bakasım kalmadı bu havalardan,,yağışlar ise ötelendikçe öteleniyor,Nasıl bir Kasım ayı bu böyle anlamış değilim bu kadar yağmursuzluk artık fazla oldu.
Bir zamanlar ECMWF vardı bizleri ayakta tutan, şimdi o da pes etti 😦
Bu sene GFS’in eline düştük. +300 saatlerde ümit verip 192’ye sokmaz soğukları 🙂
Artık ümit veren de yok ki 🙂
Yapar.
Bu sene kadar sıkıcı bir kış görmedim 2007 kabusu olacak diye korkuyorum. 😦
soğok ve yağışlı hava güzel bir kavram ama iç anadoluda şu anki durum hiç hoş değil.soğuk var ama yağış olmayınca bir anlamı yok.gerede bile ankaradan baya ılık bugünlerde.
Heryerde aynı durum var can sıkıcı
Beni bu havalar mahvetti.
Çok sıkıcı bir hava. Ilık olsun, yağmur yağsın ama böyle olmasın.
Bu ayın 23’ü gibi gelicek sistem geçen hafta çarşamba günki sistem gibi olucak diye tahmin ediyorum gerçi ne günlere kaldık bunlara sistem diye seviniyoruz 😦
http://workshop.chromeexperiments.com/cloudglobe/
Güzel bir uygulama olmuş, 1 Temmuz 2010’dan 12 Eylül 2012’ye kadar elde edilen bulut datasının görselleştirilmiş hali.
Harika, konveksiyon bulutlarının her gün senkronize bir şekilde doğudan batıya “meksika dalgası” yaratır gibi oluşması çok güzel görünüyor 🙂 Bu durum tropikal Orta Afrika’da çok bariz. Mayıs ayına dikkat, biz de bu dalganın içindeyiz 😉 Atmosferin kalbi atıyor resmen.
Geçenlerde National Geographic’te bir belgesel vardı, Uzaydan Dünya diye, ayıptır söylemesi çevirisini de ben yaptım 🙂 Hep sözünü ettiğimiz uyduların son 15-20 yılda ne kadar çok şey keşfettiğinden söz ediyordu, Cemal hocanın meşhur Sahra tozlarının Amazon ormanlarını beslemesinden yıldırımların toprağı zenginleştirmesine, soğuk su akıntılarına kadar. Ayrıca, ” Atmosfer hiçbir zaman ulaşamayacağı bir denge arar” diye bizlerin neden bu hava olaylarını sevdiğimizi açıklayabilecek bir de cümle vardı çok hoşuma gitmişti.
İTÜ haritalarının arşivi var mı ?
Yok, sadece verilerin arşivi var. Hangi gün lazım?
mesela bugün 19.11.2012
Ben geçen sene aralık ayında bu sitede yazmaya başladığım için aralık ayına kadar herhangi bir ss kaydı yok elimde yoksa meşgul etmezdim.
Bu ne soğuk böyle, birazda rüzgar var inanın insanın elini yüzünü yakıyor. Hissedilen sıcaklık 2-3 derece, 10 gündür güneşin yüzünü görmüyoruz. Millet dışarıda eldiven bere dolaşıyor.
Sis yine iş başında, terslenme de olmuş. (Terslenme mi terselme mi?)
Kayseri nasıl oluyorsa sıyrılıyor bu sisin içinden. Dün de daha ılıktı bölge geneline göre.
O bölgede en dikkaç çekici sıcaklık 11 derece ile elmadağ radar istasyonu.Rakım olarak oldukça yüksek ancak terselmeden dolayı açık farkla sıcak.O sis tabakasının içinden çıkmış görünüyor.
Ankara’da bugün donduk resmen. Kış gelmeden kış yaşıyoruz.
Eskiden modellerin sonuna bakınca ümitlenirdik soğuk havaları Türkiye üzerinde gösteriyordu ama son zamanlarda onu bile görmek hayal oldu.
Artık soğukların yerine dahada sıcakların geliceğini göstererek iyice sinirlerimizi bozuyor modeller.
Son derece güzel bir model çıktısı, soğuk mevsimin (kuzey yarımküre için) yavaş yavaş oturduğunu gösteriyor. Böyle çıktıların olduğu kışlar genelde hareketli olur.
Ozan abi tabi sizler çok iyi biliyorsunuz umarım dediğiniz gibi olur.
Belki de geçmiş yılların basınç yerleşimlerine çok hakim olmamamdan kaynaklanıyor olabilir. Ama bu yıl çok ilginç geliyor bana.

ECMWF Londra basınç diyagramı. Tam olarak doğrusal bir orantı olmasa da bizim için güzel şeyler ifade edebilir uzun vadede.
Orta Avrupa’daki o alçak bize de yarayacak sonuçta. Keşke olsa da gerçek kış yağışları başlasa artık.
Pazar sabahı bundan daha iyisi olamazdı:) .2 saattir masum bir şekilde yağıyor.Daha da devam edecek gibi.

