dün ısparta senirkent manisa köprübaşı ilçesinden daha az yağış almasına rağmen 1 günlük haritada gösterilmiş ama köprübaşı gösterilmemiş . gösterilmemesi bir şey değil de ben köprübaşında yağış olduğundan bile kuşkuluyum.
tolgamemet
Ankara gündüz rekorunu kıramamıstı ama en düsük rekoru gelmis insallah kısın soguk rekoru kırarız
Grönland’ın buz tabakası 8 Temmuz’da %40 oranında erimiş haldeyken, 12 Temmuz’da %97’ye ulaşmış bu oran. 4 gün içinde inanılmaz bir hızla erimiş Grönland! Bu büyük çaplı erimenin mayıs sonundan beri Grönland üzerine yönelmiş sıradışı bir sıcak hava kütlesi ile çakıştığı yazıyor. Her 150 yılda bir böylesine büyük çaplı bir erimenin gerçekleştiği de belirtilmiş. http://www.nasa.gov/topics/earth/features/greenland-melt.html
bugün ankaradaki iki istasyon türkiye max sıcaklık listesinde 3 ve 4.sıradan giriş yaptı.merkez kılpayı ile rekoru kaçırdı 40,3 derece sizce ankaranın,özellikle beypazarı ve nallıhanın bu derece fazla ısınmasının nedeni nedir güneydoğuyu bile geçmişler
snowmoon
birde bu sıcaklık listesi saat başlarına göre mi mesele saat 16:00 civarı 40 dereceydi ama ölçümlere ara saat dilimleri de dahil mi 16:30 16:40 gibi
Semih
Her dakikası dahil.
Istanbul sous la neige
Merkeze göre daha çukurda kalmalarından olabilir. Karasal bölgelerdeki çukur kesimler çok fazla ısınırlar nem olmadığı için
devrim
ilginç bir gfs diyagramı. beklentiler tabloya sığmamış. bunun tam tersi kışın gösterilmişti sanırım. bu da 2012 arşivlerinde yerini bulsun.
Bursa’da günlerdir nem uyutmuyor. Saat sabah 7 hava 24 derece nem %92 hissedilen 36 derece.
Her gece böyle bunaltıyor. Gündüzleri ise 35 derecelerde %60 civarı nemde seyrediyoruz.
KRAL
26 Temmuz 2012 En Yüksek ve En Düşük Sıcaklıklar:Gaziantep 38/24-İstanbul 33/25- Ankara 39/25-İzmir 34/25-Diyarbakır 42/25 Bursa 36/25-Erzurum 32/15-Kayseri 39/18-Trabzon 30/25 derece
Erzurum bile çok sıcak. Antalya’da 5 yıl yaşamış bir Erzurumlu olarak bir bilgi vermek istiyorum.(Yani hissedilen sıcaklığı zamanında bol bol hissettim).
Erzurum’da nem oranı düşük olduğu için hissedilen sıcaklıkta çok yüksek olmuyor. 30 derecede gölgede kısa kollu oturun rüzgar esince üşüdüğünüzü bile hissedersiniz. Ama 1900 metre rakımda oksijen az olduğu için güneş altında yarım saat yürüdüğünüz zaman 2 saat çift kale maç yapmış kadar bitkin düşüyorsunuz. Ayrıca kuru havada yapış yapış olmuyorsunuz ama akciğerlerinize giren sanki daha çok kurutuyor insanı, cildiniz ise suyu kurumuş göller gibi.
Dadash
“…akciğerlerinize giren hava sanki daha çok kurutuyor insanı…” olmalıydı. Eksik yazmışım. Bu eksikliği varsa dert edinen ondan özür dilerim:)
Ahaha neden olmasın 🙂 Dünyanın öbür ucundaki DEK’i bile buldun be 😀
ALKIM
DEK bizim işimiz. 🙂
faseay
Bu paylaşımdan sonra Güney yarım küre 850 hpa haritasını inceledim ve -10 dediğimiz limit değeri kara yüzeylerinde pek göremedim.Güney Afrika,Avustralya,Arjantin hiçbirinde yok.Üstelik yanılmıyorsam oraların buraya göre Ocak ayının 26 sı gibi yani en etkin dönem.Acaba deniz alanının Güney’de daha etkin olmasındanmı -10 lar aşağıya inemiyor? Bu konuda bizi biraz aydınlatırmısınız? Benim mi bir yanlışım var?
çihiro
Evet, güney yarım kürede denizler çok daha geniş alanları kapladığı için kışlar ılıman yazlar serin olur.
devrim
gif yapabilsem daha hoş olacaktı ama çok ilginç geldi bana.
Sis degil bulut. Butun gun olusmaya da devam ettiler. Sahile yakin oluşup iceriye gidiyorlardi. Tam da gündüz içimden gif olsa da su olayi uzaydan izlesek demistim, birinin fotosunu koymasi cok iyi olmus
Bugün İstanbul.Bulutların rüzgardan dolayı sahilden biraz daha iç kesimlere taşınması olayına müthiş bi örnek.
ALKIM
Süper yakalamışsın. Teşekkürler.
KRAL
24 Temmuz 2012 Salı:Gaziantep 36/23-İstanbul 32/24- Ankara 36/21-İzmir 35/25-Diyarbakır 41/25- Bursa 33/21-Erzurum 32/13-Kayseri 35/20-Trabzon 29/24 derece
El NiNo
Akşama doğru Karadeniz kıyıları hissedilen sıcaklıkta öne geçiyor.
Sanırım yanlışlık var nem ölçümünde. Eğer yoksa durum fena.
BlackSea_28
Ozan hocam saat 15.00 itibariyle Giresun’da hava sıcaklığı 24.7derece ve hava kapalı. Komşu illerde ise durum tam tersi. Hava sıcaklıkları arasındaki bu kadar farkın sebebi ne olabilir? Sabah saatlerine göre hava daha serin. Öyle etkili bir rüzgar da yok yani.
Hava kapalı, güneş ısıtmıyor, rüzgarı da denizden alınca serin oluyor. – Ozan
1Our
Basra ateşini yollamaya hazır. Sıcaklık bir yana, çiğ noktasına dikkat.
Gfs Skew’ine göre bu akşam Antalya’da yağış ihtimali var.
bugün italya’yı coşturan sistemden bize arta kalanlar olmalı.
KRAL
Yeni haftayla birlikte yurt genelinde sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerinde olmaya devam edecek.Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu’nun Güneyi , İç Anadolu, Akdeniz ve Güney Ege en sıcak bölgeler olacak.Bu bölgelerde sıcaklık 35 ile 42 derece arasında olacak. (Güneydoğu, Doğu Anadolu’nun Güneyi, Akdeniz, Güney Ege ve İç Anadolu). Hafta genelinde yurtta önemli bir yağış beklenmiyor.Ayın 26-27’sinden itibaren sıcaklıklarda 4-5 dereceye varan düşüşler olması bekleniyor.
Erdal UYSAL
Selam arkadaşlar.
Nem seviyesini anlık nereden takip edebilirim. ? ( haritalı )
Geçenlerde havadelisi kullanmıştı yorumlarında ama bulamadım. Şimdiden teşekkürler.
Gaziantep Pazartesi 39/24, Salı 36/23, Çarşamba 38/24 Üç gün boyunca açık ve güneşli olacak…
anemodulion
Bu da Doğu Akdeniz Musonu 🙂
Sıcaklık değerlerinin Hindistan alt kıtasındaki değerlerden farkı yok. Hâkim rüzgâr yönü desen; batı-güneybatı.
Arkada dağ sırası yoksa akıp giden nem yüklü bulutlar dağları görünce nemlerini boşaltıyorlar. O yüzden Adana’da hava yalnızca kapalı olurken, arkasında/civarında dağların, yüksek tepelerin olduğu yerlerde yağış oluşuyor.
Uygun şartlar oluştuğunda hemen hemen her yaz olan bir şey bu. Açıklaması başka bir şeydir muhtemelen. O yüzden bu yazılanları çok ciddiye almayınız 😀 Benim işim yalnızca gözlem.
devrim
haritada gördüğünüz kırmızı noktalı yerde doğdum büyüdüm. yazları tarlada çalışırken demirci- simav yönünde oluşan bulutları izleri gökgürültüsünü dinler büyüyünce tam oluşumun altında olsam derdim. üniversite de denizlide iken bunu yeterince tattım ardından 5 yıl kayseri hayatımda şükür temmuz da ıslanmak güzelmiş dedim. ama insan hep istiyor istiyor. şimdi çocukluğumda pamuksu kabarıklarını hayranlıkla izlediğim bulutlar çok uzakta. yazları artık onları hiç göremiyorum. izmirin yanından semtinden geçmiyorlar.
Devrim
Hocam kış aylarında soba egsoz bilumum ısı çıkaran etkenlerden şehirlerin üzerinde ısı adacıkları oluştuğunu bu nedenle şehir merkezlerine eskisi gibi kar yagmadığına değinmiştik. Yaz aylarında bir şehir merkezinde gür gür çalışan klimaların soğuk havasının bir etkisi neden olmuyor? Oluyorda biz mi fark etmiyoruz? Saçma bir soru değildir inşallah
Istanboul sous la neige
Her bir klima bir iç ünite bir de dış ünite olmak üzere iki parçadan oluşur. İç ünite iç mekânı soğutur ki klima açıldığı zaman genelde camlar kapatıldığı için dışarıya herhangi bir tesiri olmaz. Dış ünite iç ünitenin aktardığı sıcak havayı dışarı üfler ve gerçekten sıcak bir havadır bu. Bu sıcak hava hiç bir engel olmadan direkt olarak dışarıya verilir. Sonuç olarak; özellikle büyük şehirlerde kışın sobaların, kaloriferlerin yazın da klimaların havanın ısınmasında bir nebze etkisi vardır.
Bu soruya ben cevap vereyim.Kışın sizin yaptığınız bunları çalıştırarak ortama extra ısı vermek.Yazın ise yaptığınız iklimlendirme oluyor.Yani şehrin üzerindeki toplam sıcaklık değeri değişmiyor hatta bu aletler elektrik harcadığı için ortam bir miktarda ısınıyor .Soğuyan sizin odanız ve odanızdan çıkan ısı dışarı atılıyor.Dışarısı ısınıyor ama toplam sıcaklık değişmiyor Klimalar kışında ısıtmak için ters mantıkla çalışır yani rezistans kullanmazlar.Dış ortamdaki ısıyı alır içeri atarlar.
Ama klimalar soğuğu içeri verip içerdeki sıcağı dışarı basıyor 🙂 Bu da ısı adasını arttırır herhalde. Tabii etkisi ne kadardır bilemiyorum.
devrim
teşekkür ederim cevaplar için. Klima sandığımın aksine soğumaya değil ısınmaya etkisi varmış işte ben bunu bugün öğrendim. 😀
faseay
Bunu şöyle düşünebiliriz.Attığınız ısı sürekli içeri girmek isteyecektir ve siz sürekli dışarı atacaksınız.Dediğim gibi toplamda değişen bir şey yok.Ama bu çevre sıcaklığının artması rüzgarı ve havanın yükselmesini ne şekilde etkiler tartışılır.Çünkü bir kısmı içeri girmeye çalışırken bir kısmı bekleyemeyecek ve daha hızlı yükselecek.Sıcak havanın atmosferdeki alanını daraltmış ve daha sıcak bir hava oluşturacaksınız.Soğumuş olan yapıların hacmi ile istediğimiz atmosfer alanının hacminin oranını bulursak % kaça denk geldiğini hesaplar ve merakımızı gidermiş oluruz.Mühendis arkadaşlar için araştırma ve tez konusu.
Bursalı Deli
Herkes cevap yazmış ben eksik kalmayayım da yazın da takip ettiğim anlaşılsın. 🙂
Ortada tüketilen bir elektrik var, yani enerji sarfediliyor. Elektrik enerjisini motor kullanıyor, verimden dolayı mutlaka bir kayıp oluşacaktır, yani elektrik enerjisinin tamamı harekete dönüşemeyecek bir kısmı ısıya dönüşecektir.
Bir de do-it-yourself bir örnek vereyim. Mutfağın kapısını, camını kapatın. Buzdolabının kapağını açın, mutfaktaki sıcaklık değişimini izleyin. 🙂
St. Petersburg’da oluyor bu babam anlatmıştı bana. Yazın oluyormuş. Güneş 2 dakikalığına batıyormuş sonra tekrardan doğuyormuş. Çok ilginç bir şey.
KRAL
Gaziantep yarın 3-4 derece serinleyecektir. En yüksek sıcaklığın yarın şehirde 36-37 derecelerde olmasını bekliyorum.Daha sonra hava sıcaklığı Pazartesi’den itibaren tekrar artacak ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi genelinde 38-42 derece arasında seyredecek.Ayın 25-26’sı gibi bölgede sıcaklıklar tekrar azalmaya başlayacak ve mevsim normallerine inecek.Bu serinleme döneminde sıcaklıklar Gaziantep’te 35 derecenin, Şanlıurfa ve Diyarbakır’da 40 derecenin altına inebilecek. Bu hafta bölgede en serin şehirler Mardin ve Gaziantep olacak.
devrim
iç ege ve göller yöresi coşacak sanırım. bulutların yönü güneydoğu kuzeybatı güzergahı. haydi izmir haydi izmir haydi tam zamanı tam zamanı şimdi! gol olur
Bu sefer gol olur mu derken, şehrin kuzeybatısından girip şehri ortadan homurdanarak yaran ve güneydoğusundan çıkan sağlam bir kütle geçti gitti üstümüzden. Şanslı olanlar fırtına eşliğinde yaşadılar bu güzelliği.
Sağanak yaklaşırken:
Başlarken ve şiddetlenirken (sonrasında sualtı fotoğraf makinası olmadığı için görüntü alamadım:), cidden yatay yağıyordu 🙂 ):
Bu arada bugün asıl şenlik Kütahya ve Eskişehir genelinde oldu:
Geçtiğimiz kış Antakya’ya yağan karın birkaç fotoğrafını buldum internette;
Yağışın kronolojisi gibi bir şey;
fordes
hocam merhaba, uzun zamandır hergün bir kaç defa tartışmaları sadece izliyorum. Ancak merakımı bağışlayın. Grönland civarında kopan 120 km2 lik buzdağının atlantik’teki gulf stream’e dolayısıyla iklime ve bize küçükte olsa bir etkisi olabilir mi?
Teorik olarak, çok az da olsa olabilir etkisi, ama insanoğlu henüz böyle bir olayın sonucunu gözleyebilmiş değil. Yani bir şeyler olmadan olup olmayacağını bilemeyiz. – Ozan
MGM’nin gündüz tablolarında gösterdiği pek çok yerleşim yerlerini akşam yayınlanan günlük verilerde kullanmamasına ifrit oluyorum. Gündüz yayınlanan son durum tablolarında olan yerler, akşam olunca buhar olup uçuyor! Dolayısıyla istasyon olan yerleşim yerleri arasında esasen neresi en soğuktu, neresi en sıcaktı, neresi en çok yağışı aldı asla bilmiyoruz.
faseay
Ayın 21’indeki modelde (tabii bunu örnek veriyorum diğer günler içinde hemen hemen aynı) 12 UTC de Kutup bölgesine bu kadar yakın bir yerin 2 mt sıcaklığının 30 derece olması hayli ilgimi çekti ve paylaşmak istedim. Belli olması için Türkiye’yi x ve Kutup dairesinin son kesik çizgisini de siyah renkle gösterdim.Böyle bir şeyden haberim yoktu hep o bölgeleri soğuk zannederdim.
Orası Sibirya, karasal bir bölge (yanlış görmüyorsam). Basınç yerleşimleri müsait olduğunda yer seviyesinde 30 derece olabilir, kara yüzeyleri yaz güneşi altında çok ısınıyor.
El NiNo
Hocam orası dairenin içinde. 21 Haziran’dan beri güneş hiç batmadı orada ve 23 eylüle kadarda batmayacak. Yani karasal bölge için normal.
faseay
Bu sıcaklığa göre denize de girebilseler keyiflerine diyecek yok. Güneş de batmıyor nasıl olsa. Rus’lara sıcak soğuk fark etmiyor gerçi, içince votkayı buzun içine de dalabiliyorlar
Dünya’nın her yerindeki hava durumunun takipçisi bir insan olarak diyebilirim ki gayet normal bir hadise 🙂
Sıcaklık birkaç gün 25 derecenin üstünü görse bile, hava birden soğuyabilir maksimum olarak sadece 8-9 derece ölçülebilir.
Alaska’nın iç kesimleri ve Kanada’da da oluyor benzer hadiseler. Gündüz süresi çok uzun olduğu için güneşin ısıtıcı etkisi çok uzun süre devam ediyor.
Santiago
26 Ocak 2012 Perşembe – ECMWF 12Z yürütmesi..
Bir hava delisinin hayal edebileceğinden de ötesi vardı.. Günlerce sürecek inanılmaz soğuk ve aralıksız kar yağışlarını müjdeliyordu..
Ta ki ertesi sabah İtalya civarında bir alçak basınç ortaya çıkıp; ECMWF’sinden GFS’ine, GEM’ine kadar bütün modelleri tepetaklak edip, tüm soğuk havayı Orta Avrupa’ya gönderene kadar..
1 Şubatta gelen -15C’ler ve müthiş kar yağışı bile içimdeki burukluğu ortadan kaldıramadı.. Bu modeli ömrüm boyunca unutamam herhalde..
akureyri
Modellerdeki ekstrem senaryolar gerçekleşmiyor. İstanbul Kadikoy’de sıcaklık -5 C nin altına düşmüyor. Gerçek budur.
El NiNo
Hocam bu gelseydi gerçekten sorun olurdu. İyi ki gelmemiş o soğuklarda Doğu Avrupa’da yüzlerce kişi öldü. Hava delileri hep daha fazlasını ister biliyorum ama bizim için hayırlı olan olmuş.
El NiNo
Aslında doğruyu söylemek istiyorum. O günlerde gelmesini istemeyişim ile şimdi iyi ki gelmedi deyişimin nedeni insanları düşünmek değildi. O sistemde ya İstanbul’da olacaktım ya da Rize’de. Yani İstanbul’da hiç sağlam kar yağışı görmedim o yüzden o sistemi istanbul’da karşılamak isterdim ama Rize’de de böyle sistemlerde feci kar yağar. Sistem 1 haftaya yakın süre çakılı kalır ve bu süre zarfında yağış aralıklarla sürer. Ayrıca köye çıkacağım için bir günde 1.5 metre kar yağdığını görebilirdim. Sonuç olarak bir yerde olacağım için diğer hava delilerini kıskandım. O yüzden gelmesini istemedim. Benim bu yazdığım hava deliliğinde son nokta olsa gerek 🙂
Ahahaha 😀 Bu son dürüstlüğüne hayran oldum.
Ben de itiraf edeyim bu gelmedi diye birkaç gün moralim çok bozuktu, hatta DEK’lerden tam randımanla zevk alamadım. Delilik parayla pulla değil 🙂 – Ozan
Eren
Bu çalıştırmayı unutmam mümkün mü? O akşam 9 sularında (ECMWF 12Z çalıştırması o saatlerde bittiğinden net hatırlıyorum) kız arkadaşımla Boyner’deydik. Ben normalde alışverişten nefret eden bir insan olarak her zamanki gibi surat asıyorum. Kendisi birşeyler denerken ben telefondan 12Z çalıştırmasına bakayım dedim, 24-48-72…168. saatler derken zevkten dört köşe oldum; modellere bakmayı öğrendiğimden beri böyle bir manzarayla karşılaşmamıştım. Arşivlerin de bir çoğunu incelemiş olduğumdan belki de 25-30 yılda bir gelecek bir soğuk hava dalgasıyla karşı karşıya kaldığımız için heyecandan yerimde duramamaya başladım. Normalde sıkıntılı bir halde olmam gerektiğini bilen kız arkadaşım bu heyecanımın sebebini sorduğunda önce açıklamakta tereddüt ettim; çünkü genelde bu tip soğuk ve karlı sistemler öncesinde, hele ki tam olarak netleşmemişse, uğuru kaçacak endişesiyle heyecanımı ve tahminimi insanlarla paylaşmaktan çekinirim (evet ben de deliyim). Fakat dayanamadım söyledim, önümüzdeki 1 hafta tarihe geçebilir dedim, hatta anlatabildiğim kadarıyla modeli de telefondan göstermeye çalıştım. Yapmaz olaydım; korktuğum başıma geldi ve GFS’nin bir sonraki 18Z güncellemesinde Orta Akdeniz’deki o lanet alçak basınç pörtledi, bir daha da hiç yok olmadı. Aynen Ozan Hocam’ın söylediği gibi sonrasında gelen 3-4 günlük DEK yağışlarının keyfine hiç tam olarak varamadım, 2 Şubat’tan itibaren o efsane soğukların İtalya taraflarına doğru kaçacağını bildiğim için…
welbane
Bu çalıştırmayı kim unutabilir ki, yıllar yılı içimize dert olacak. Yalnız hocam sen neden heyecanlandığını açıkladığında kız arkadaşının tepkisi ne oldu onu merak ettim. Çünkü ben hanıma önümüzdeki hafta manyak bi soğuk/kar gelebilir diye heyecanlı heyecanlı anlattığımda genelde önce bi south park sessizliği sonra da bırakın deliyi kendi haline takılsın tavrı görüyorum da 🙂
Eren Kismet
hahaha 🙂 Benimki alıştı artık benim bu tarz hallerime, hatta ayıp olmasın diye ilgilenirmiş gibi bile yapıyor 🙂
Commandouz
Konuyla pek alakası yok ama bende birde termometreyi doğru yere koyma manyaklığı var.:)Arkadaş, cihazı alalı 3 ay oldu.termometreyi koyacak yeri hala bulamadım. :)Çatıya çık-in çık-in en sonunda yengemin ve amcamın bana salak edasıyla bakması bardağı taşıran son damla oldu.Oysaki çok yaklaşmıştım.Annemden habersiz kestiğim ve gölgelik olarak ayarladığım saklama kutusu belki de 3 aylık ızdırabı sonlandıracaktı.”(:-:)” İşte bu bakış yüzünden olmadı:) Oysa ne kartonlar feda etmiştim onun uğruna.Şimdi nerde mi? Şuan balkonda ama yine içime sinmedi.Birazdan yine cam kenarına alıcam.
KRAL
Şu yaz günleri gelse ne güzel giderdi. 🙂 Havadeliliğinde son nokta 🙂
Dün gece saat 22.00 – 23.00 arası Giresun’un merkez mahallerinde şiddetli sağanak yağmur vardı.Bu akşamda yine aynı saatlerde sağanak yağmur vardı.Ne ilginçtir ki merkez mahalleleri dışında tüm Giresun genelinde yani tüm ilçelerinde yağış görülmedi 🙂
mehmet göktuğ
Perşembe günü, tarihinin en kurak haziran aylarından birini yaşamış olan Ankara’da oraj ihtimali var. http://i.imgur.com/RW1Jg.gif
Yukarıdaki diyagramda Lifted İndeks değeri yaklaşık -4, SW 209, K İndeks 38.1, Total Totals 51, S indeks 46.6 ve Thompson İndeks 42.1… Bu değerler oraj oluşumu için müsait değerler hatta Thompson İndeks başını alıp çok uzaklara gitmiş. Fakat 500 hpa seviyesinde yoğunlaşma depresyonunun çok büyük olması sebebi ile White Fox’un formüle ettiği MCT İndeks 17,1 gibi çok küçük bir değerde kalıyor. Bu sebepten dolayı White Fox’a güveniyorum ve Ankara için oraj ihtimalini %50 olarak veriyorum.
serinleme bizi etkilemedi 😦 poyraz alev gibi eser mi?
Ankaragücü
Marmaris bugün 42 derece oldu. Üstelik öğleden sonra nemin artması ile hissedilen değerler tavan yaptı. Şu an klima ile bile son derece rahatsız edici bir ortam var.
kış aylarında hissedilen sıcaklığı olumsuz etkileyen öğenin nemin aksine rüzgar olduğunu sanıyordum. rüzgar, şiddetine göre maddelerin üzerinden ısıyı da o ölçüde alır bu yüzden termometre sıcaklığının altında bir sıcaklık hissedilir. doğru mudur hocam?
Çok doğrudur, ama nemin de üşümede etkisi var, çünkü nemli havayı içimize çektiğimizde ısıtmak daha güç oluyor. Buraya bakın. – Ozan
Şimdiden takip etmeye değer… çok erken gelmeye başladı bu parçacıklar…
samet1634
Ozan hocam merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum: Zonguldak ve çevresindeki kıyı ilçelerinin Türkiye’nin zirve nem oranını yakalamasının sebeplerinden kısaca bahsedebilir misiniz? Zira yaz boyunca termometre 30C’yi nadiren görmesine rağmen nem oranının %75-80 in altına düştüğü pek nadirdir. Cevap için şimdiden teşekkürler.
“…yaz boyunca termometre 30C’yi nadiren görmesine rağmen” değil, “…nadiren gördüğü için…” demeliyiz. Zaten sıcaklık düşük olduğu için nem oranı da fazla, ya da nem oranı fazla olduğu için sıcaklık düşük (aynı şey). Zonguldak ve çevresine has bir durum da değil bu, Karadeniz kıyısındaki yerleşimlerde rüzgar kuzeyli olduğu müddetçe yazın yüksek nem oranı görülür. – Ozan
devrim
iran’ın yaz aylarında en çok yağış alan yeri hazar kıyılarına bakan yükseltiler olmalı diye düşünüyorum. GEY yağışları yanılıyor muyum?
dün ısparta senirkent manisa köprübaşı ilçesinden daha az yağış almasına rağmen 1 günlük haritada gösterilmiş ama köprübaşı gösterilmemiş . gösterilmemesi bir şey değil de ben köprübaşında yağış olduğundan bile kuşkuluyum.
Ankara gündüz rekorunu kıramamıstı ama en düsük rekoru gelmis insallah kısın soguk rekoru kırarız
Bu yaz için paint terk tasarladığım anofişıl t-shirt:
Çok güzel 😀
Harika olmuş. Yazı karakterinide cancanlı yapıp tekstil firmalarına yolla derim…
Ahaha süper 🙂 Türkçe’sini de yap ama, laf olmasın.
“2012 yazında hayatta kaldım!” ya da
“2012 yazı bitti… Hala hayattayım!” nasıl?
2. öneriniz daha güzel 🙂
Süper olmuş 😀
NASA’nın hazırladığı 26 saniyede 131 yıllık küresel ısınma videosu;
Grönland’ın buz tabakası 8 Temmuz’da %40 oranında erimiş haldeyken, 12 Temmuz’da %97’ye ulaşmış bu oran. 4 gün içinde inanılmaz bir hızla erimiş Grönland! Bu büyük çaplı erimenin mayıs sonundan beri Grönland üzerine yönelmiş sıradışı bir sıcak hava kütlesi ile çakıştığı yazıyor. Her 150 yılda bir böylesine büyük çaplı bir erimenin gerçekleştiği de belirtilmiş.
http://www.nasa.gov/topics/earth/features/greenland-melt.html
http://www.dmi.gov.tr/sondurum/en-yuksek-sicakliklar.aspx?t=t&gun=&ind=&s=ZA&f=#sfB
bugün ankaradaki iki istasyon türkiye max sıcaklık listesinde 3 ve 4.sıradan giriş yaptı.merkez kılpayı ile rekoru kaçırdı 40,3 derece sizce ankaranın,özellikle beypazarı ve nallıhanın bu derece fazla ısınmasının nedeni nedir güneydoğuyu bile geçmişler
birde bu sıcaklık listesi saat başlarına göre mi mesele saat 16:00 civarı 40 dereceydi ama ölçümlere ara saat dilimleri de dahil mi 16:30 16:40 gibi
Her dakikası dahil.
Merkeze göre daha çukurda kalmalarından olabilir. Karasal bölgelerdeki çukur kesimler çok fazla ısınırlar nem olmadığı için
ilginç bir gfs diyagramı. beklentiler tabloya sığmamış. bunun tam tersi kışın gösterilmişti sanırım. bu da 2012 arşivlerinde yerini bulsun.
Ne meraklı milletiz. Benim de aklıma gelmedi değil ama denemedim.Ben de Giresun’a gittiğimde rakım 3100 de suyun kaç derecede kaynadığına bakacam. Tabi yanıma gönüllü birini bulursam http://www.haber7.com/guncel/haber/907136-kayseride-45-derecede-sucuklu-yumurta
Bursa’da günlerdir nem uyutmuyor. Saat sabah 7 hava 24 derece nem %92 hissedilen 36 derece.
Her gece böyle bunaltıyor. Gündüzleri ise 35 derecelerde %60 civarı nemde seyrediyoruz.
26 Temmuz 2012 En Yüksek ve En Düşük Sıcaklıklar:Gaziantep 38/24-İstanbul 33/25- Ankara 39/25-İzmir 34/25-Diyarbakır 42/25 Bursa 36/25-Erzurum 32/15-Kayseri 39/18-Trabzon 30/25 derece
40 olur yarın Ankara 🙂
40 olsun o zaman sizi mi kıracağım 🙂
41 oldu 🙂
Antalya yok, Adana yok, Samsun yok, Konya yok 🙂
Antalya 35/27, Adana 37/26, Samsun 32/24, Konya 40/25 🙂
Tezgâh altında hazırmış meğerse 🙂 Teşekkürler.
Erzurum bile çok sıcak. Antalya’da 5 yıl yaşamış bir Erzurumlu olarak bir bilgi vermek istiyorum.(Yani hissedilen sıcaklığı zamanında bol bol hissettim).
Erzurum’da nem oranı düşük olduğu için hissedilen sıcaklıkta çok yüksek olmuyor. 30 derecede gölgede kısa kollu oturun rüzgar esince üşüdüğünüzü bile hissedersiniz. Ama 1900 metre rakımda oksijen az olduğu için güneş altında yarım saat yürüdüğünüz zaman 2 saat çift kale maç yapmış kadar bitkin düşüyorsunuz. Ayrıca kuru havada yapış yapış olmuyorsunuz ama akciğerlerinize giren sanki daha çok kurutuyor insanı, cildiniz ise suyu kurumuş göller gibi.
“…akciğerlerinize giren hava sanki daha çok kurutuyor insanı…” olmalıydı. Eksik yazmışım. Bu eksikliği varsa dert edinen ondan özür dilerim:)
Ankara çok bunaltıyor bu yaz… Özellikle akşamları. Saat 20.50 olmasına rağmen sıcaklık 35 derece.
Urfa gibi oldunuz – Ozan
Biz kavrulurken Güney Amerika’da Falkland Adalarına kar yağıyor 🙂 Hava deliliğimiz sınır tanımıyor. Mis gibi soğuk soğuk 🙂
Kaynak: http://www.webcams.horizon.co.fk/index.html
Hocam sea effect galiba? 😀
Ahaha neden olmasın 🙂 Dünyanın öbür ucundaki DEK’i bile buldun be 😀
DEK bizim işimiz. 🙂
Bu paylaşımdan sonra Güney yarım küre 850 hpa haritasını inceledim ve -10 dediğimiz limit değeri kara yüzeylerinde pek göremedim.Güney Afrika,Avustralya,Arjantin hiçbirinde yok.Üstelik yanılmıyorsam oraların buraya göre Ocak ayının 26 sı gibi yani en etkin dönem.Acaba deniz alanının Güney’de daha etkin olmasındanmı -10 lar aşağıya inemiyor? Bu konuda bizi biraz aydınlatırmısınız? Benim mi bir yanlışım var?
Evet, güney yarım kürede denizler çok daha geniş alanları kapladığı için kışlar ılıman yazlar serin olur.
gif yapabilsem daha hoş olacaktı ama çok ilginç geldi bana.
Yüksek nem oranı nedeniyle sis oluşmuş olabilir.
Sis degil bulut. Butun gun olusmaya da devam ettiler. Sahile yakin oluşup iceriye gidiyorlardi. Tam da gündüz içimden gif olsa da su olayi uzaydan izlesek demistim, birinin fotosunu koymasi cok iyi olmus
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/21074423.asp
Mükemmel bir gözlem, teşekkürler.
Bugün İstanbul.Bulutların rüzgardan dolayı sahilden biraz daha iç kesimlere taşınması olayına müthiş bi örnek.
Süper yakalamışsın. Teşekkürler.
24 Temmuz 2012 Salı:Gaziantep 36/23-İstanbul 32/24- Ankara 36/21-İzmir 35/25-Diyarbakır 41/25- Bursa 33/21-Erzurum 32/13-Kayseri 35/20-Trabzon 29/24 derece
Akşama doğru Karadeniz kıyıları hissedilen sıcaklıkta öne geçiyor.

italya coşuyor
Vay be. Bu mevsimde! Özellikle Sicilya’daki hava delileri iyice fıttırmış olmalı. Forza Azzurri 🙂
Açıkçası can kayıpları ve maddi hasar haberleri gelebilir diye bekliyorum ben..Ama henüz bir haber düşmedi.
İyi yağış almışlar ama aşırı bir durum yok gibi.

Kâhta’daki ilginç durum:

Sanırım yanlışlık var nem ölçümünde. Eğer yoksa durum fena.
Ozan hocam saat 15.00 itibariyle Giresun’da hava sıcaklığı 24.7derece ve hava kapalı. Komşu illerde ise durum tam tersi. Hava sıcaklıkları arasındaki bu kadar farkın sebebi ne olabilir? Sabah saatlerine göre hava daha serin. Öyle etkili bir rüzgar da yok yani.
Hava kapalı, güneş ısıtmıyor, rüzgarı da denizden alınca serin oluyor. – Ozan
Basra ateşini yollamaya hazır. Sıcaklık bir yana, çiğ noktasına dikkat.
Gfs Skew’ine göre bu akşam Antalya’da yağış ihtimali var.
http://www.haberler.com/yaz-yagmurunda-deniz-keyfi-3806939-haberi/
bunlar da
bugün italya’yı coşturan sistemden bize arta kalanlar olmalı.
Yeni haftayla birlikte yurt genelinde sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerinde olmaya devam edecek.Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu’nun Güneyi , İç Anadolu, Akdeniz ve Güney Ege en sıcak bölgeler olacak.Bu bölgelerde sıcaklık 35 ile 42 derece arasında olacak. (Güneydoğu, Doğu Anadolu’nun Güneyi, Akdeniz, Güney Ege ve İç Anadolu). Hafta genelinde yurtta önemli bir yağış beklenmiyor.Ayın 26-27’sinden itibaren sıcaklıklarda 4-5 dereceye varan düşüşler olması bekleniyor.
Selam arkadaşlar.
Nem seviyesini anlık nereden takip edebilirim. ? ( haritalı )
Geçenlerde havadelisi kullanmıştı yorumlarında ama bulamadım. Şimdiden teşekkürler.
http://linux-server.ims.metu.edu.tr/metuwrf/index.php?sayfa=mar°isken=rh2m_wind10m&saat=15
Gaziantep Pazartesi 39/24, Salı 36/23, Çarşamba 38/24 Üç gün boyunca açık ve güneşli olacak…
Bu da Doğu Akdeniz Musonu 🙂

Sıcaklık değerlerinin Hindistan alt kıtasındaki değerlerden farkı yok. Hâkim rüzgâr yönü desen; batı-güneybatı.
Arkada dağ sırası yoksa akıp giden nem yüklü bulutlar dağları görünce nemlerini boşaltıyorlar. O yüzden Adana’da hava yalnızca kapalı olurken, arkasında/civarında dağların, yüksek tepelerin olduğu yerlerde yağış oluşuyor.
Uygun şartlar oluştuğunda hemen hemen her yaz olan bir şey bu. Açıklaması başka bir şeydir muhtemelen. O yüzden bu yazılanları çok ciddiye almayınız 😀 Benim işim yalnızca gözlem.
haritada gördüğünüz kırmızı noktalı yerde doğdum büyüdüm. yazları tarlada çalışırken demirci- simav yönünde oluşan bulutları izleri gökgürültüsünü dinler büyüyünce tam oluşumun altında olsam derdim. üniversite de denizlide iken bunu yeterince tattım ardından 5 yıl kayseri hayatımda şükür temmuz da ıslanmak güzelmiş dedim. ama insan hep istiyor istiyor. şimdi çocukluğumda pamuksu kabarıklarını hayranlıkla izlediğim bulutlar çok uzakta. yazları artık onları hiç göremiyorum. izmirin yanından semtinden geçmiyorlar.
Hocam kış aylarında soba egsoz bilumum ısı çıkaran etkenlerden şehirlerin üzerinde ısı adacıkları oluştuğunu bu nedenle şehir merkezlerine eskisi gibi kar yagmadığına değinmiştik. Yaz aylarında bir şehir merkezinde gür gür çalışan klimaların soğuk havasının bir etkisi neden olmuyor? Oluyorda biz mi fark etmiyoruz? Saçma bir soru değildir inşallah
Her bir klima bir iç ünite bir de dış ünite olmak üzere iki parçadan oluşur. İç ünite iç mekânı soğutur ki klima açıldığı zaman genelde camlar kapatıldığı için dışarıya herhangi bir tesiri olmaz. Dış ünite iç ünitenin aktardığı sıcak havayı dışarı üfler ve gerçekten sıcak bir havadır bu. Bu sıcak hava hiç bir engel olmadan direkt olarak dışarıya verilir. Sonuç olarak; özellikle büyük şehirlerde kışın sobaların, kaloriferlerin yazın da klimaların havanın ısınmasında bir nebze etkisi vardır.
Teşekkürler benden önce cevap vermişsiniz.
Bu soruya ben cevap vereyim.Kışın sizin yaptığınız bunları çalıştırarak ortama extra ısı vermek.Yazın ise yaptığınız iklimlendirme oluyor.Yani şehrin üzerindeki toplam sıcaklık değeri değişmiyor hatta bu aletler elektrik harcadığı için ortam bir miktarda ısınıyor .Soğuyan sizin odanız ve odanızdan çıkan ısı dışarı atılıyor.Dışarısı ısınıyor ama toplam sıcaklık değişmiyor Klimalar kışında ısıtmak için ters mantıkla çalışır yani rezistans kullanmazlar.Dış ortamdaki ısıyı alır içeri atarlar.
Ama klimalar soğuğu içeri verip içerdeki sıcağı dışarı basıyor 🙂 Bu da ısı adasını arttırır herhalde. Tabii etkisi ne kadardır bilemiyorum.
teşekkür ederim cevaplar için. Klima sandığımın aksine soğumaya değil ısınmaya etkisi varmış işte ben bunu bugün öğrendim. 😀
Bunu şöyle düşünebiliriz.Attığınız ısı sürekli içeri girmek isteyecektir ve siz sürekli dışarı atacaksınız.Dediğim gibi toplamda değişen bir şey yok.Ama bu çevre sıcaklığının artması rüzgarı ve havanın yükselmesini ne şekilde etkiler tartışılır.Çünkü bir kısmı içeri girmeye çalışırken bir kısmı bekleyemeyecek ve daha hızlı yükselecek.Sıcak havanın atmosferdeki alanını daraltmış ve daha sıcak bir hava oluşturacaksınız.Soğumuş olan yapıların hacmi ile istediğimiz atmosfer alanının hacminin oranını bulursak % kaça denk geldiğini hesaplar ve merakımızı gidermiş oluruz.Mühendis arkadaşlar için araştırma ve tez konusu.
Herkes cevap yazmış ben eksik kalmayayım da yazın da takip ettiğim anlaşılsın. 🙂
Ortada tüketilen bir elektrik var, yani enerji sarfediliyor. Elektrik enerjisini motor kullanıyor, verimden dolayı mutlaka bir kayıp oluşacaktır, yani elektrik enerjisinin tamamı harekete dönüşemeyecek bir kısmı ısıya dönüşecektir.
Bir de do-it-yourself bir örnek vereyim. Mutfağın kapısını, camını kapatın. Buzdolabının kapağını açın, mutfaktaki sıcaklık değişimini izleyin. 🙂
Batmayan Güneş.Toplam 5 günlük bir çekim. http://sayborg.com/archives/1530
St. Petersburg’da oluyor bu babam anlatmıştı bana. Yazın oluyormuş. Güneş 2 dakikalığına batıyormuş sonra tekrardan doğuyormuş. Çok ilginç bir şey.
Gaziantep yarın 3-4 derece serinleyecektir. En yüksek sıcaklığın yarın şehirde 36-37 derecelerde olmasını bekliyorum.Daha sonra hava sıcaklığı Pazartesi’den itibaren tekrar artacak ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi genelinde 38-42 derece arasında seyredecek.Ayın 25-26’sı gibi bölgede sıcaklıklar tekrar azalmaya başlayacak ve mevsim normallerine inecek.Bu serinleme döneminde sıcaklıklar Gaziantep’te 35 derecenin, Şanlıurfa ve Diyarbakır’da 40 derecenin altına inebilecek. Bu hafta bölgede en serin şehirler Mardin ve Gaziantep olacak.
iç ege ve göller yöresi coşacak sanırım. bulutların yönü güneydoğu kuzeybatı güzergahı. haydi izmir haydi izmir haydi tam zamanı tam zamanı şimdi! gol olur
Bulut bile gözlemlenmedi:( ofsayt
http://skewtmaster.com/2012/07/21/20-21-temmuz-2012/
Kavrulmaya bir yağmur molası:

Bu sefer gol olur mu derken, şehrin kuzeybatısından girip şehri ortadan homurdanarak yaran ve güneydoğusundan çıkan sağlam bir kütle geçti gitti üstümüzden. Şanslı olanlar fırtına eşliğinde yaşadılar bu güzelliği.
Sağanak yaklaşırken:

Başlarken ve şiddetlenirken (sonrasında sualtı fotoğraf makinası olmadığı için görüntü alamadım:), cidden yatay yağıyordu 🙂 ):

Bu arada bugün asıl şenlik Kütahya ve Eskişehir genelinde oldu:

Akdeniz Havzası’nda 27 Temmuz’a kadar beklenen toplam yağış miktarı haritası;


İtalya çok ballı bir yer!
Ağustos’ta değişmesi dileğiyle. Orada oluyorsa bizde de olabilir.
Geçtiğimiz kış Antakya’ya yağan karın birkaç fotoğrafını buldum internette;







Yağışın kronolojisi gibi bir şey;
hocam merhaba, uzun zamandır hergün bir kaç defa tartışmaları sadece izliyorum. Ancak merakımı bağışlayın. Grönland civarında kopan 120 km2 lik buzdağının atlantik’teki gulf stream’e dolayısıyla iklime ve bize küçükte olsa bir etkisi olabilir mi?
Teorik olarak, çok az da olsa olabilir etkisi, ama insanoğlu henüz böyle bir olayın sonucunu gözleyebilmiş değil. Yani bir şeyler olmadan olup olmayacağını bilemeyiz. – Ozan
ic bölgeler fena bir yaz gecirecek gibi hayırlisi
Dün Bartın’da neler oldu?
Yanlışlık olmuş sanırım.
MGM’nin gündüz tablolarında gösterdiği pek çok yerleşim yerlerini akşam yayınlanan günlük verilerde kullanmamasına ifrit oluyorum. Gündüz yayınlanan son durum tablolarında olan yerler, akşam olunca buhar olup uçuyor! Dolayısıyla istasyon olan yerleşim yerleri arasında esasen neresi en soğuktu, neresi en sıcaktı, neresi en çok yağışı aldı asla bilmiyoruz.
Ayın 21’indeki modelde (tabii bunu örnek veriyorum diğer günler içinde hemen hemen aynı) 12 UTC de Kutup bölgesine bu kadar yakın bir yerin 2 mt sıcaklığının 30 derece olması hayli ilgimi çekti ve paylaşmak istedim. Belli olması için Türkiye’yi x ve Kutup dairesinin son kesik çizgisini de siyah renkle gösterdim.Böyle bir şeyden haberim yoktu hep o bölgeleri soğuk zannederdim.
Orası Sibirya, karasal bir bölge (yanlış görmüyorsam). Basınç yerleşimleri müsait olduğunda yer seviyesinde 30 derece olabilir, kara yüzeyleri yaz güneşi altında çok ısınıyor.
Hocam orası dairenin içinde. 21 Haziran’dan beri güneş hiç batmadı orada ve 23 eylüle kadarda batmayacak. Yani karasal bölge için normal.
Bu sıcaklığa göre denize de girebilseler keyiflerine diyecek yok. Güneş de batmıyor nasıl olsa. Rus’lara sıcak soğuk fark etmiyor gerçi, içince votkayı buzun içine de dalabiliyorlar
Dünya’nın her yerindeki hava durumunun takipçisi bir insan olarak diyebilirim ki gayet normal bir hadise 🙂
Sıcaklık birkaç gün 25 derecenin üstünü görse bile, hava birden soğuyabilir maksimum olarak sadece 8-9 derece ölçülebilir.
Alaska’nın iç kesimleri ve Kanada’da da oluyor benzer hadiseler. Gündüz süresi çok uzun olduğu için güneşin ısıtıcı etkisi çok uzun süre devam ediyor.
26 Ocak 2012 Perşembe – ECMWF 12Z yürütmesi..
Bir hava delisinin hayal edebileceğinden de ötesi vardı.. Günlerce sürecek inanılmaz soğuk ve aralıksız kar yağışlarını müjdeliyordu..
Ta ki ertesi sabah İtalya civarında bir alçak basınç ortaya çıkıp; ECMWF’sinden GFS’ine, GEM’ine kadar bütün modelleri tepetaklak edip, tüm soğuk havayı Orta Avrupa’ya gönderene kadar..
1 Şubatta gelen -15C’ler ve müthiş kar yağışı bile içimdeki burukluğu ortadan kaldıramadı.. Bu modeli ömrüm boyunca unutamam herhalde..
Modellerdeki ekstrem senaryolar gerçekleşmiyor. İstanbul Kadikoy’de sıcaklık -5 C nin altına düşmüyor. Gerçek budur.
Hocam bu gelseydi gerçekten sorun olurdu. İyi ki gelmemiş o soğuklarda Doğu Avrupa’da yüzlerce kişi öldü. Hava delileri hep daha fazlasını ister biliyorum ama bizim için hayırlı olan olmuş.
Aslında doğruyu söylemek istiyorum. O günlerde gelmesini istemeyişim ile şimdi iyi ki gelmedi deyişimin nedeni insanları düşünmek değildi. O sistemde ya İstanbul’da olacaktım ya da Rize’de. Yani İstanbul’da hiç sağlam kar yağışı görmedim o yüzden o sistemi istanbul’da karşılamak isterdim ama Rize’de de böyle sistemlerde feci kar yağar. Sistem 1 haftaya yakın süre çakılı kalır ve bu süre zarfında yağış aralıklarla sürer. Ayrıca köye çıkacağım için bir günde 1.5 metre kar yağdığını görebilirdim. Sonuç olarak bir yerde olacağım için diğer hava delilerini kıskandım. O yüzden gelmesini istemedim. Benim bu yazdığım hava deliliğinde son nokta olsa gerek 🙂
Ahahaha 😀 Bu son dürüstlüğüne hayran oldum.
Ben de itiraf edeyim bu gelmedi diye birkaç gün moralim çok bozuktu, hatta DEK’lerden tam randımanla zevk alamadım. Delilik parayla pulla değil 🙂 – Ozan
Bu çalıştırmayı unutmam mümkün mü? O akşam 9 sularında (ECMWF 12Z çalıştırması o saatlerde bittiğinden net hatırlıyorum) kız arkadaşımla Boyner’deydik. Ben normalde alışverişten nefret eden bir insan olarak her zamanki gibi surat asıyorum. Kendisi birşeyler denerken ben telefondan 12Z çalıştırmasına bakayım dedim, 24-48-72…168. saatler derken zevkten dört köşe oldum; modellere bakmayı öğrendiğimden beri böyle bir manzarayla karşılaşmamıştım. Arşivlerin de bir çoğunu incelemiş olduğumdan belki de 25-30 yılda bir gelecek bir soğuk hava dalgasıyla karşı karşıya kaldığımız için heyecandan yerimde duramamaya başladım. Normalde sıkıntılı bir halde olmam gerektiğini bilen kız arkadaşım bu heyecanımın sebebini sorduğunda önce açıklamakta tereddüt ettim; çünkü genelde bu tip soğuk ve karlı sistemler öncesinde, hele ki tam olarak netleşmemişse, uğuru kaçacak endişesiyle heyecanımı ve tahminimi insanlarla paylaşmaktan çekinirim (evet ben de deliyim). Fakat dayanamadım söyledim, önümüzdeki 1 hafta tarihe geçebilir dedim, hatta anlatabildiğim kadarıyla modeli de telefondan göstermeye çalıştım. Yapmaz olaydım; korktuğum başıma geldi ve GFS’nin bir sonraki 18Z güncellemesinde Orta Akdeniz’deki o lanet alçak basınç pörtledi, bir daha da hiç yok olmadı. Aynen Ozan Hocam’ın söylediği gibi sonrasında gelen 3-4 günlük DEK yağışlarının keyfine hiç tam olarak varamadım, 2 Şubat’tan itibaren o efsane soğukların İtalya taraflarına doğru kaçacağını bildiğim için…
Bu çalıştırmayı kim unutabilir ki, yıllar yılı içimize dert olacak. Yalnız hocam sen neden heyecanlandığını açıkladığında kız arkadaşının tepkisi ne oldu onu merak ettim. Çünkü ben hanıma önümüzdeki hafta manyak bi soğuk/kar gelebilir diye heyecanlı heyecanlı anlattığımda genelde önce bi south park sessizliği sonra da bırakın deliyi kendi haline takılsın tavrı görüyorum da 🙂
hahaha 🙂 Benimki alıştı artık benim bu tarz hallerime, hatta ayıp olmasın diye ilgilenirmiş gibi bile yapıyor 🙂
Konuyla pek alakası yok ama bende birde termometreyi doğru yere koyma manyaklığı var.:)Arkadaş, cihazı alalı 3 ay oldu.termometreyi koyacak yeri hala bulamadım. :)Çatıya çık-in çık-in en sonunda yengemin ve amcamın bana salak edasıyla bakması bardağı taşıran son damla oldu.Oysaki çok yaklaşmıştım.Annemden habersiz kestiğim ve gölgelik olarak ayarladığım saklama kutusu belki de 3 aylık ızdırabı sonlandıracaktı.”(:-:)” İşte bu bakış yüzünden olmadı:) Oysa ne kartonlar feda etmiştim onun uğruna.Şimdi nerde mi? Şuan balkonda ama yine içime sinmedi.Birazdan yine cam kenarına alıcam.
Şu yaz günleri gelse ne güzel giderdi. 🙂 Havadeliliğinde son nokta 🙂
44’ler;

Giresun’a 55 kg yağış düşmüş!

Dün gece saat 22.00 – 23.00 arası Giresun’un merkez mahallerinde şiddetli sağanak yağmur vardı.Bu akşamda yine aynı saatlerde sağanak yağmur vardı.Ne ilginçtir ki merkez mahalleleri dışında tüm Giresun genelinde yani tüm ilçelerinde yağış görülmedi 🙂

Perşembe günü, tarihinin en kurak haziran aylarından birini yaşamış olan Ankara’da oraj ihtimali var. http://i.imgur.com/RW1Jg.gif
Yukarıdaki diyagramda Lifted İndeks değeri yaklaşık -4, SW 209, K İndeks 38.1, Total Totals 51, S indeks 46.6 ve Thompson İndeks 42.1… Bu değerler oraj oluşumu için müsait değerler hatta Thompson İndeks başını alıp çok uzaklara gitmiş. Fakat 500 hpa seviyesinde yoğunlaşma depresyonunun çok büyük olması sebebi ile White Fox’un formüle ettiği MCT İndeks 17,1 gibi çok küçük bir değerde kalıyor. Bu sebepten dolayı White Fox’a güveniyorum ve Ankara için oraj ihtimalini %50 olarak veriyorum.
serinleme bizi etkilemedi 😦 poyraz alev gibi eser mi?
Marmaris bugün 42 derece oldu. Üstelik öğleden sonra nemin artması ile hissedilen değerler tavan yaptı. Şu an klima ile bile son derece rahatsız edici bir ortam var.
http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=29403289
kış aylarında hissedilen sıcaklığı olumsuz etkileyen öğenin nemin aksine rüzgar olduğunu sanıyordum. rüzgar, şiddetine göre maddelerin üzerinden ısıyı da o ölçüde alır bu yüzden termometre sıcaklığının altında bir sıcaklık hissedilir. doğru mudur hocam?
Çok doğrudur, ama nemin de üşümede etkisi var, çünkü nemli havayı içimize çektiğimizde ısıtmak daha güç oluyor. Buraya bakın. – Ozan
Şimdiden takip etmeye değer… çok erken gelmeye başladı bu parçacıklar…
Ozan hocam merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum: Zonguldak ve çevresindeki kıyı ilçelerinin Türkiye’nin zirve nem oranını yakalamasının sebeplerinden kısaca bahsedebilir misiniz? Zira yaz boyunca termometre 30C’yi nadiren görmesine rağmen nem oranının %75-80 in altına düştüğü pek nadirdir. Cevap için şimdiden teşekkürler.
“…yaz boyunca termometre 30C’yi nadiren görmesine rağmen” değil, “…nadiren gördüğü için…” demeliyiz. Zaten sıcaklık düşük olduğu için nem oranı da fazla, ya da nem oranı fazla olduğu için sıcaklık düşük (aynı şey). Zonguldak ve çevresine has bir durum da değil bu, Karadeniz kıyısındaki yerleşimlerde rüzgar kuzeyli olduğu müddetçe yazın yüksek nem oranı görülür. – Ozan
iran’ın yaz aylarında en çok yağış alan yeri hazar kıyılarına bakan yükseltiler olmalı diye düşünüyorum. GEY yağışları yanılıyor muyum?
Evet GEY ve orografik. Bizdeki Karadeniz yağışlarının aynısı.
Çanakkale Biga yakınlarındaki otomatik meteoroliji istasyonu sağdaki ilklere eklersiniz diye düşündüm. http://www.icdas.com.tr/icdas/bekirlimeteor.htm
Bu da Çanakkale’den 400 rakımlı bi tepenin üzerindeki istasyon.
http://astronomi.istanbul.edu.tr/meteoist60/
gözle rasat yapılabilen Ay’ın döngüsünü bile doğru vermemişler. son dördün demişler halbuki ay neredeyse görünmeyecek derecede hilal şeklinde.
Sanırım sende benim gibi tarihe bakmamışsın.tam 1 senedir güncellenmiyormuş 🙂