Batı Avrupa’da bu sabah çoğu merkezde don oldu. İngiltere’de dahil buna.
carcass
Ülkemizin de içinde bulunduğu Doğu Avrupa, bana kalırsa bu sene Eylül-Ekim ayları itibariyle oldukça şanslı bir dönem geçirdi yağışlar açısından. Düşünün ki Ekim ayında Trakya’da rahatlıkla kar görüldü, ona keza çok şiddetli yağışlar da yaşadık ülke olarak. Bir de İber Yarımadası’na (İspanya-Portekiz) bakıyorum da. Eylül başından bu yana doğru düzgün yağış görmedi adamlar, hem kurak hem sıcak geçmekte. Bakalım gidişat nasıl olacak önümüzdeki periyotta. Şahsen, mevsimlik tahminlere güven duyulmaz, zira geçmiş yıllarda çok hüsran yaşadık…
Evet, ben de takip ediyorum. Batı Avrupa uzun zamandır bu kadar ılık ve güneşli bir sonbahar geçirmemiştir herhalde. İngiltere bile sık aralıklarla 20 derecelerdeydi geçen haftaya dek.
faseay
Bundan bir sene önceydi bir yorumumda,16 Nisan’da (98 yılı olabilir) Gebze’ye kar yağmıştı.
ve demiştim ki 16 Nisan’ın 21 Aralık en kısa günden uzaklığının tersi 26 Ağustos’a denk geliyor peki neden 26 Ağustos’ta kar yağmıyor?.Ve şimdi Ekim’deki bu karı gördükten sonra artık 26 Ağustos’ta da kar yağabileceğine inanıyorum.)) Ayrıca tabi hayretler içindeyim bu sistemden bu kar Trakya’dan 30 cm haberi gibi.
gvm
mart-nisan aylarında atmosfer zaten soğumuş olduğundan soğuk daha kolay bir şekilde güneye sarkabiliyor. örneğin bu basınç dizilimi ekimde değil de martta olmuş olsaydı trakya’ya sarkan soğuk çok daha kuvvetli olurdu. ekim-kasım ortalamalarının mart-nisan ortalamalarından daha yüksek olmasının da sebebi bu. doğru mudur ozan hocam?
bu arada gebze’ye kar yağmıştı dediğiniz tarih 10 nisan 1997 olabilir mi?
Evet haklısın, atmosfer ve denizler Mart’ta çok soğuk.
10 Nisan 1997 sabahı İzmit merkez de bembeyazdı. Süper kar vardı.
faseay
Zaten olabilir demiştim doğrudur 97 olabilir. Bulunduğum yerdeki kendi yaşantım boyuncaki hatırladığım en ileri tarih bu. Dediğiniz gibi atmosferdeki yer değiştirme olayı demek ki bayağı uzun sürüyor.
trakya(korhan)
Bahsettiğiniz sistemde Ankara’da okuyordum. 8 Nisan sabahına Ankara kent merkezi yer yer 25 cmlik karla uyanmıştı. Hatırlayın: Alparslan Türkeş’in cenaze törenine denk gelmişti. Trafik felç olmuştu!!
Ankaragücü
İlk veya orta okulda okuduğum yıllarda tam 23 Nisan’a denk gelen bir günde kar yağışı ve gündüz dona çekme olduğunu iyi hatırlıyorum. Okula yürürken Kumrular caddesinde üzeri kar ve buz olan araçlar vardı, düşünebiliyor musunuz.. 🙂 Yine 80’lerde Nisan ayı ilk yarısı içinde 10 cm kar örtüsü halen aklımda. Ankaragücü’nün bir maçı vardı o gün ve 19 Mayıs stadı zemini maç öncesi temizlenmek zorunda kalmıştı. Ama hatırladığım en geç kar yağışı Ankara için yine 80’lerde 1 Mayısa denk gelir. Antalyaspor-Ankaragücü deplasman maçı için gece yarısı, 1 mayısın ilk saatlerine Hamamönü taraflarında deplasman otobüslerine binerken lapa lapa kar yağıyordu. Ertesi sabah Antalya’ya vardığımızda bizden önce ulaşan taraftarlarımız ise denize giriyordu. 🙂 🙂
ozan DENİZ ETKİSİ
15 Nisan 97 olsa gerek..
devrim
Bu soruya benzer bir soru daha önce gelmişti, hocam da şuna benzer bir şey demişti: Evet güneşin açısı aynı olabilir ama çok ısınan bir yüzeyi soğutmak yerküre için kolay bir şey değildir. Yani yazdan çıkış olduğu için. Doğru dedim mi hocam?
Murat Duman
Pek tabii ki daha vakit erken ama GFS’in ekim sonu / kasım başı tahminlerinde mevsim normallerinden +- 10C’lik büyük iniş çıkışlar var. Neredeyse 20C oynayacak 1 hafta içinde, bu sene sonbahar pek bir hareketli …
Semih
Arkadaşlar uygun ortamı olan ve meteoroloji istasyonu kurmak isteyenlere ekonomik bir istasyon buldum. Link burada.
Üstelik fiyat da sordurdum, 295 TL istiyorlar. Markası da TFA yani oldukça iyi bir marka ve Alman.
Santiago
Sağol Semih, ama kafama takılan bir şey var, sıcaklık hassasiyetine artı eksi 1C demiş.. Eğer Almanlar böyle bir cihaz yapıyorsa bıraksınlar bu işleri araba yapmaya devam etsinler..
Benim dijital göstergeli aygıtlar konusunda fazla tecrübem yok. Fiyatını uygun bulduysanız alıp test etmek lazım. İlk önce bir adet alırdım ben olsam.
Santiago
Anlık veriler için uygun bir ürün. Fiyatı da fena değil. Ancak PC ile bağlantı kuramıyor ve sadece 24 saatlik verileri kaydediyor. Yani 2 gün evde olmasınız kaç derece olmuş, ne kadar yağış düşmüş bilemezsiniz.
Ben zamanında otomatik istasyonları çok araştırdım, PC ile bağlantısı olmayan bir şey almayı düşünmem. PC bağlantısı olduğunda sınırsız veri kaydediyor ve internetten edinebileceğiniz ücretsiz yazılımlar sayesinde istasyon verilerinizi online olarak yayınlayabiliyorsunuz. Haliyle fiyat da biraz şişiyor.
Semih
Zaten neredeyse tüm istasyonların hassasiyeti o civarda.
Ozan Hocam, aşağıdaki videoda, İtalyan bir hava sitesinin bu kışa dair tahminleri bulunuyor. Umarım daha önce izlememişsinizdir. Bir göz atabilirsiniz.
Çok teşekkürler. Öncelikle, hangi modelleri baz aldıklarını ya da kalitatif olarak bu tahmini neye dayandırdıklarını bilmek isterdim, belki söylüyordur ama İtalyanca olduğu için yakalayamadım 🙂 Ocak’tan itibaren soğuk bir kış öngörülüyor tüm Doğu Akdeniz ve Kuzey Afrika’da, klasik bir AO/NAO(+) ve EA-WR/NCP (+) durumu (bilgi için buraya, buraya ve buraya bakın). Şuna da dikkat etmek lazım ki öngörülen kış “efsane” değil, zira normalden sapmalar en fazla 1 derece. Ama tabii buna da takılmamak lazım çünkü mevsimlik tahminlerde sıcaklık sapma değerlerinin de pek önemi yoktur. Kar delileri için güzel bir tahmin. Hayırlısı bakalım.
ozan DENİZ ETKİSİYazıyı Yazan
Bu kış soğuk çok erken geldi ama gitmeyecek. Size 1942 Sonbaharını incelemenizi öneriyorum. Bu sene 1942 den daha sert geçebilir.Çorlu’nun mesela tüm Ekim, Kasım ve Aralık minimumları 1942 yılına ait. 1942 tüm sonbahar müthiş soğuk geçmiş. Wetterzentrale’den geçmiş yıl haritalarından 1942 yılına bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.. Bu sene Ozan Mert’in bahsettiği 2006-2007 kışına banzemeyecek. 3 Kasım 2006’da gelen sistemin mekanziması çok farklıydı. Hatta o sistem 2007 yılını mahvedecek olan Atlantik siklonlarının bir sonucuydu. Çünkü Atlantik’ten gelen bir siklon Rusya’ya kadar ilerlemiş ve batısından indirdiği soğuk 4 Kasım’da Çorlu’da da 5 cm lik bir kar kalınlığı yaratmış ve İstanbul’da da yılın ilk kar yağışına sebep olmuştu. Daha sonra Sibirya yükseği biraz güçlenince Atlantik siklonları Rusya’ya ilerleyememiş ve biz sürekli ılık havaları yaşamıştık. Oysa şimdi çok farklı çünkü Orta ve Kuzey Avrupa’da oluşan yükseklerin yarattığı sistemler ve Orta Akdeniz’de yüksek basınç olmayışı sayesinde seneye çok iyi başladık. Zaten böyle olacağı 2011 ilkbahar aylarından belliydi. Neredeyse hiç esmeyen lodos sayesinde ve sürekli kuzeyli rüzgarlar ilkbaharı da kış gibi yapmıştı. Haziran da böyle geçerken yazın ortalarına gelmemizle subtropikal mekanizmalar geçici olarak ağırlığını koydu. Fakat yine lodos ve güneyli akımlar hiç gerçekleşmedi. Bu geçici bir durumdu ve eylülden itibaren yeniden 2011 yılının ilkbaharındaki durumun sanki yaz araya girmemişçesine devam edeceğini tahmin ediyordum ve aynen de düşündüğüm gibi oldu. Modellere baktığımızda da Orta Avrupa’da ve Rusya’da sürekli bir yüksek oluşmaya meyil gözlemliyoruz. Yani kışın ilk yarısı tahminen yılbaşına kadar çok sert geçeceğini düşüyorum ve bunu da 1942 yılına bakarak öngörüyorum.
Çok güzel olur gerçekten 🙂 Fakat ben geçen sene uğradığımız hezimetten sonra mesafeliyim geçmişi baz alarak yapılan öngörülere. Sıcak kasımlardan sonra gelen normalden soğuk ocak-şubat ayları bizi beklentiye sokmuştu ama beklediğimiz olmadı. Hevesimiz kursağımızda kaldı maalesef. Bir de mesela Trakya için sizin öngörünüzün tutma olasılığı İstanbul için tutma olasılığından daha yüksek gibi geliyor bana. Çünkü kış Trakya’ya diğer her yerden önce geliyor. Edirne en güzel karı aralık ayında alıyor.
devrim
bu sene odun ve kömürü sağlam yığmak gerekiyor anladığım:D
Arkadaşlar böyle bir şey buldum nette, bu sayfadaki bilgilere göre Türkiye ve İstanbul bu sene kışın sert geçeceği bölgenin tam ortasında duruyor yalnış anlamadıysam,
benim meteorolojik bilgim sınırlı, bilgili olan arkadaşlar ne düşünüyor bu konuda?
Evet doğru yorumlamışsınız, ama bu da bir tahmin, illa gerçekleşecek diye bir şey yok.
devrim
sanırım bir kaç hafta öncesinde de bir arkadaş linkte yer alan haritada işaretli kısmın ılık ve yağışlı geçeceğine dair tahmin içeren abd kaynaklı bir haber paylaşmıştı. zıt bir görüntü olmadı mı şimdi?
Bazı mevsimlik tahminler haftada bir bile değişebiliyor, onun için bazılarının zıt olmaları da sürpriz değil.
Trakyalı
O tahminin üzerinden üç ay geçmiş. Ama resmin hemen sağ tarafında 2011-2012 kışı için son tahminin yayınlanmasına 18 gün kaldığı yazıyor, geri sayım bile yapmışlar 🙂
Commandouz
Sayın Commandouz lütfen ana sayfadaki başlıkların altına yazabileceğiniz şeyleri Atış Serbest’e yazmayın. Yorumunuzu “Ekim’de Kış” başlığının altına aldım. – Havadelisi
Biraz eski. 2008 temmuz ayında olması lazım. 5 dk. hafif sağanak atıştırdıktan sonra bulutlar dağılmıştı ve benim için (deli) hayat tekrar normale dönmüştü.
Burak S
Bu da birkaç yıl öncesinden. Tuzla’ da öğle vakti aniden hava karardı , inanılmaz kuvvetli bir yağmur başlamıştı ve rüzgar çıkmıştı .15 dakikanın sonunda cadde yanlarındaki ağaçların dalları kopmuş ve yol kapanmıştı. Gazetede çıkan haberlerde de Tuzla sahilde yüzen bir kişi aniden 5 metreyi bulan dalgalar yüzünden boğulmuş, balıkçı teknelerinin büyük kısmı parçalanmıştı.
Sayın Mehmet Eren, yorumunuzu ana sayfadaki “Ekim’de Kış” başlığının altına aldım. Yorumlarınızı doğru yerlere yapmazsanız yorumlamanızı doğrudan silmek zorunda kalacağız. Teşekkürler. – Havadelisi
genc akın
Eğer çarşamba günü rüzgarlar bu şekilde olursa Karadeniz Sahil Yolu için hiç de iç açıcı seyler söyleyemeyeceğim.. Bazı yerlerde ulaşım aksayacaktır..Asıl tehlike rüzgar biraz daha kuzeye dönerse yaşanacak zira 20 şubat 1999 da olduğu gibi…Sizce değişme ihtimali var mı..
Hmmm. Ama hakim yön batı kuzeybatı gibi. Yine kuzey kuzeydoğu (yıldız-poyraz) olmasından daha iyidir .Sinop Ordu Giresun tarafları kuzeydoğu yönünde olduğundan sıkıntı daha çok açıklarda olur. En büyük sıkıntı Sinop’un batı sahili olur.
Yurtta ölçülen en yüksek sıcaklıklara bakarsak, bugün herhalde yıl boyunca bir gün içinde en çok sıcaklık farkının görüldüğü günlerden biri oldu. Ceylanpınar, Şanlıurfa : 29.8 , Gerede, Bolu: 2.7 derece olmuş.
Semih
Bu kış çok güzel kar yağışları alacağız gibime geliyor İstanbul’da 😀 Hatta sıcaklıklar eksili derecelerin üstüne çıkmayacak gelen sistemlerde 😀 İçime öyle doğuyor umarım gerçek olur 😀
şefik
nasıl sistem gelirse gelsin 9 yıldır aydın’a da kuşadası’na da kar yağmıyor 😀
faseay
Ozan Hocam merak ettim havayı ben sürekli buradan takip ediyorum.Diğer siteleri takip eden arkadaşlar da vardır tabii ama; sitenin istatistiksel bilgilerini merak ettim. Mesela sürekli takip eden kaç kişi var? Ara sıra giren kaç kişi, eskiden ne kadardı şimdi ne kadar kişi takip ediyor gibi.
Takip eden kişi sayısını öğrenmek için bir araç yok WordPress’te, ama blogun günlük görüntülenme sayısı bin – on bin arasında değişiyor. Geçen seneye nazaran iki katına çıktı görüntülenme. Hiç abartıya kaçmayan epey bilimsel bir mekan için iyi bence. Bakalım daha iyi yapmaya çalışacağız…
Siteyi açılışından beri takip eden; fakat, sadece yapılan yorumları okumakla meşgul olan birisiyim. Daha önce de WordPress’ten Blogger’a taşıma konusu ile alakalı, e-posta adreslerimiz üzerinden fikir alışverişinde bulunmuştuk, sana yardımcı olmaya çalışmıştım, belki hatırlarsın.
Site ile alakalı, teknik bir konudan bahsettiğiniz için, değinmek istedim: Sitenin ayrıntılı istatistiklerini tutabileceğin Google’ın Analytics servisi bulunuyor. Tamamen ücretsiz olan bu servis ile; günlük tekil ziyaretçi sayından, söz konusu ziyaretçilerin işletim sistemlerine; hangi ülkelerden sitenin ziyaret edildiğinden, ziyaretçilerin ekran boyutlarına kadar, onlarca kategoride istatistik elde edebilirsin; hem siteni de bu istatistikler yardımı ile geliştirebilirsin.
Google Analytics servisine kayıt olman ve siteyi sisteme eklemen oldukça basit. Çok kolay bir arayüzü var; diğer tüm Google servislerinde olduğu gibi.
Konu ile alakalı ya da diğer tüm WordPress ayarların ve sorunlarınla ilgili, e-posta adresime geri dönüşte bulunabilirsin. Hem yaptığın bu eşsiz hizmete, minik bir katkıda bulunmuş oluruz.
Selam ve sevgilerimi iletiyor, iyi çalışmalar diliyorum.
Efsanelerden biri zaten bu… Çok iyi yahu hakkaten. Nasip olsa da görsek yine…
cemal
Abartmıyorum o birkaç günden biriydi. Ataköy’de oturuyorduk o zaman. Yürüyerek 15 dk mesafedeki Bakırköy’e gitmiştim. Dönüşte donma tehlikesi atlatmıştım .O zaman çocuktuk, bilinçsizdik eldivensiz, beresiz çıkmışım. -5, -6’nın ne demek olduğunu anlamıştım. O günleri yaşayan biri olarak yukarıdaki harita o bir kaç saatlik yürüyüşü hatırlatır bana.
şefik
antalya bile 850 hPa’da -10’larda. ağlamak istiyorum 😀
çihiro
Wetter3 arşivi o tarihe kadar gitmiyordu. Yeni eklemişler.
faseay
Evet gitmiyordu şaşırdım.
şefik
efsane yıllara nasıl gidilmez 😀 ben de gitmek istiyorum 😀
trakya(korhan)
Bu sistemde Karadeniz Ereğli’deydim 8 yaşımdaydım. Ömrüm boyunca bu sistemdeki gibi bir kar yağışı görmedim. Lapa desem, en iri tipi desem, en aşırısından. Aralıksız 2.5 gün kar yağışı. Sistem bittiğinde 100cm kar bırakmıştı deniz kenarına. Zaten rekorudur Ereğli’nin.
Trakyalı
Hava istasyonunda “Density Altitude ve Cloud Base” ibareleri var. Bunlar mevcut hava koşullarındaki tahminlerde veya kısa vadeli öngörülerde nasıl katkı sağlayabilir? Ne şekilde değerlendirmek gerekir? Örneğin şu an bulunduğum yerde hava yağmurlu, Density Altitude -169, Cloud Base 238 görünüyor.
Havacılıkla ilgili terimler… Öngörülerde kullanıldığını sanmıyorum, daha çok pilotlar kullanıyor olmalı.
“Density Altitude” (D.A.), havanın yoğunluğu cinsinden bulunulan noktanın yüksekliği. Yani, mesela sıcak günlerde havanın yoğunluğu düşüktür (ısınan hava genleşir), bu da D.A’yı arttırır, çünkü havanın yoğunluğu azalır ve normalde daha üst seviyelerde bulunması gereken yoğunluk alt seviyelerde gözlenir. Mesela şu an D.A. -169 metreymiş, çünkü hava soğuk ve yoğun, standart atmosferde bu yoğunluk daha alt seviyelere ait. Havanın yoğunluğu ve dolayısıyla D.A. uçakları kaldıran “lift” kuvvetinin belirlenmesinde çok önemli imiş, çünkü hava ne kadar yoğunsa uçaklar da o kadar kolay havalanıyor (kışın havalanmak daha kolay yani). http://en.wikipedia.org/wiki/Density_altitude
Cloud Base ise görünen bulutların taban yüksekliği. Bu çok alçaksa ya da alçalıyorsa hava genelde kötüdür, tersinde ise iyileşiyordur. Hatırlayın, eskiler “hava yükseldi, kar azalacak” derlerdi. http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_base
Trakyalı
Ne varsa yine “eskilerde” var yani 🙂 Çok teşekkürler.
Fortesla
Arkadaşlar Melik Ahmet Taştan bey radarla ilgili çalışmalar ve eğitim amacıyla 20 gün kadar Finlandiya’da olacağını ve blogla pek ilgilenemeyeceğini bana iletti. Kendisi merak edildiği için açıklayayım dedim. Düşündüğün gibi değil yani Fortesla, her şey yolunda 🙂 – Ozan
mehmet torun
Giresun Espiye’de çok kuvvetli sağanak yağış var, yaklaşık 40 dakikadır devam ediyor. DMİ uyarmadı!
Bence de düşmez. Demek ki “kar” sıcaklığını biraz yüksek belirlemiş model.
Trakyalı
0’ın üzerinde bir yer sıcaklığında rüzgarın çok kuvvetli oluşu üst seviyedeki karın yere düşerken erimesini engelleyip yere yağışın kar şeklinde düşmesini sağlayabilir mi? O günkü ve aynı saatlerdeki tahminlerde kuvvetli karayel görünüyor.
Ve radarda iki farklı yönden gelen yağış kütleleri görünüyor.. Karadeniz faaliyete başlamış durumda..
Semih
Gece 00.00’dan sonra kaydedilen yağış 16.4 kg Tuzla’da. Sabaha karşı başlayan güzel sağanak oldu. Şu anda sürekli hal almış orta kuvvette yağış var.
ozan DENİZ ETKİSİ
Hani başlığımız :)) Başlık “ekim’de kış” olsun mu?
Trakyalı
DMİ dışında karla karışık yağmur işaretini ilk gördüğüm yer, Free Meteo oldu. Pazartesi günü için Edirne’ye “Yoğun Karla Karışık Yağmur” göstermiş.
Trakyalı
Dün gecenin skoru: Tekirdağ Muratlı için 18 kg yağış. İyi bir başlangıç sayılır.
hava ankara
Evet, geçen seneki gibi… Soğuk kırpılmaya başladı… Dün, “bugünkü GFS 06 çıktısına göre yaptığım tahmine göre” deyip yapmış olduğum tahminin geçerliliği azalmış oldu. Ben hala Ankara’nın yüksek kesimlerinde gece saatlerinde havada kar görülebilir diyorum. Ama beklenen soğuğun azalması devam ederse tabi ki zor.
Hocam, yoksa modeller benim dediğime gelecek mi desem, ne dersiniz? 🙂
Onur
Kar yagacak diye abartmanin alemi yok bence de o gelen nasil bir soguktur yahu. Ekim ayi icin unutulmayacak bir soguk bence
Erdem
“Marmara’da Kar Yağışı” şeklinde haberler çıkıyor, bu mevsimde ne kadar gerçekçi ve mantıklı???
Uludağ’ın eteklerine iner işte… Sansasyonu severiz.
ALKIM
http://dmi.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=11020334e
17.10.2011 Pazartesi :Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale ile gece saatlerinde Balıkesir, Bursa, Bilecik, Bolu ve Kütahya’nın yüksek kesimlerinde karla karışık yağmur ve kar şeklinde olacağı bekleniyor. 4 gün sonrası için kky ve kar tahmini yapmış DMİ. Özgüvenine hayran kaldım açıkçası.
Murat Duman
Pazar günü için GFS’e inanırsak İstanbul’da sıcaklık 8C olmalı, Meteoroloji 10 – 15 vermiş, aynı gün Edremit (Balıkesir) – Ege denizi kıyısı gece 3 gündüz 11 C. Ben bu işi anlayamadım ..
Semih
İlk sağanaklar akşamüstü 5-6 sularında Anadolu Yakası’nda görüldü bile(Kartal Sahil, Pendik Sahil ve Tuzla İstasyon civarı). Şu anda Büyükçekmece Gölü’nün kuzeyinde bir sağanak var. Çatalca’ya 9 kg. düşmüş bile.
ersin
Daha önce gözümden kaçtı mı bilmiyorum ama DMİ’nin ilk defa ”Kar Geliyor” şeklinde bir başlıkla uyarı verdiğini görüyorum.
DMİ de delilerle dolsun, her şey daha güzel olsun 🙂
sirocco
😀 Sempatik olmuş ama
Erdem
Haklısın ben de hiç hatırlamıyorum, bir de ünlem koymuşlar sonuna, Kar geliyor!. Herşey bir yana umarım bu sene geçen senenin acısını çıkartırız
ozan DENİZ ETKİSİ
DMİ İHBAR: 17.10.2011 Pazartesi :Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Batı ve Orta Karadeniz, Doğu veGüneydoğu Anadolu’nun batısı ile Girusun, Muş ve Diyarbakır çevrelerinin yağışlı geçeceği bekleniyor. Yağışların Marmara’nın batısı ile Ankara, Çankırı, Kırıkkale, Afyonkarahisar, Antalya, Adana, Osmaniye ve Hatay çevrelerinde kuvvetli olmak üzere yağmur ve sağanak, yer yer gökgürültülü sağanak, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale ile gece saatlerinde Balıkesir, Bursa, Bilecik, Bolu ve Kütahya’nın yüksek kesimlerinde karla karışık yağmur ve kar şeklinde olacağı bekleniyor.
DMİ erken heyecan yaptı ama bence çok ama çok zor:)
hava ankara
Başka hiçbir şeye göre değil de bugünkü GFS 06Z tahminlerine göre Ankara’da Pazar ve Pazartesi gece yükseklerde, tutmasa da, kar görebileceğimizi düşünüyorum. Sıcaklık 0 dereceye düşmeyecek. Ama sistem kuzeyden geliyor ve muhtemelen yağış Kuzeybatı’dan gelecek. Onun için özellikle yükseklerde 3-4 derecelerde havada kar görülebilir diyorum bugünün çıktısına göre. Birkaç gün kaldı ama bugünkü görünüm daha çok değişebilir Ankara için. Sizler ne düşünüyorsunuz?
Bir de 06Z çıktısı İstanbul ve çevresi için çok güzel şeyler göstermiş. Atatürk Havalimanı çevresi için 120mm yağış. Ama yağış tahmini sıcaklık tahminine göre çok değişeceği için şimdiden çok güvenmemek lazım. Ama bu daha fazlası olmaz demek de değil tabi ki 🙂
Bursalı Deli
Merhaba deliler 🙂
Haftasonu Uludağ’da güzel kar yağacağını söylüyor snow forecast. Pazar günü bi mangal organize edelim mi dağda?
mehmet ulu
ben pazartesi soğukpınar’da olacağım, bizim oraya yağmaz muhtemelen ama dağa yağanı görürüm herhalde
havadansudan
hava bugün epey karanlık. kara kara bulutlar dolaşıyor üzerimizde ama çisenti bile yok. şu karadeniz’de sakarya kıyısı açıklarından zonguldak’a doğru uzanan bulut bize doğru yola çıkar mı acaba bu gece? 🙂
hava ankara
Arkadaşlar bugün hep dışarda olduğum için yorumları onaylayamadım, DMİ’nin yoğun kar ikonuyla ilgili birbirinden habersiz çok yorum gelmiş, en kapsamlısı bu olduğu için bunu yayımlıyorum, yanlış anlaşılma olmasın – Ozan
“Fatal Error…
DMİ’nin yaptığına bakın… Gelen sistem kafaları karıştırdı. En düşük sıcaklığın 10 derece tahmin edildiği bir güne yoğun kar yağışı 🙂 Keşke gerçek olabilseydi, suyun donma sıcaklığı 10 olsaydı da yoğun kar yağışı olsaydı 🙂 Salı gününe standart olarak bir çok yere YKY koymuşlar.
Ayrıca çevresinde hiçbir yerde salı günü sıcaklık yükselmesi yokken Eskişehir’de sıcaklık 10 derece yükseliyor.
DMİ’den bir an önce tahminlerini güncellemesini bekliyoruz. ”
Diyecektim ki düzeltilmiş 🙂 Gerçi Eskişehir 19 derece hala duruyor.
Bu resimler de DMİ tarihine düşülmüş bir not olarak kalsın mı hocam?
Çatalca’da hortum çıkmış bu gece saat 03:00’da bu ne iş ya hem de gece hem de bu soğuk havada acaba başka bir şey mi oldu ama doğru gibi şaşılacak iş
Santiago
Su sıcaklıkları 19C-20C civarında.. Pazar günü Karadeniz kuduracak.. Bunlar da sistemin ayak sesleri..
ersin
Hafta sonu İstanbul için modellerde garip şeyler görünmeye başladı, çok sevdiğimiz birbirine yakın çizgiler, mavi-lacivert tonlar… Başlık gelir mi acaba :)?
pazartesi günü dmi bursa’yı 9 derece vermiş. ben de pazartesi günü okulda pansiyon nöbetçisiyim (soğukpınar aöl), gece okuldayım, bakarsınız salı günü karlı fotoğraflar paylaşırım sizlerle. okulun oraya belki yağmaz ama uludağ herhalde nasibini alır, dağın başı sisli olmazsa zirvenin karlı görüntüsünü çekebilirim diye düşünüyorum.
bakalım bu sene ilk kim karlı bir fotoğraf paylaşacak?
ozan DENİZ ETKİSİ
Bu sene çok emin olduğum ve herkesle iddiaya girebileceğim bir şey var. Bu seneki Kasım oratalaması geçen seneden daha soğuk olacak :))))
Neyin peşindesin? 🙂 Çekirdeğin uzaklığını pas geçersek önümüzdeki pazar-pazartesi de 850 hpA’de benzer sıcaklıklar görülecek. Kıyaslanmaz bununla tabii ama yine de kayda değer bir durum.
havaankarah
Hocam, GFS 12Z’ye kalırsa Pazartesi kar bile gelebilir iç kesimlerin yükseklerine. Diyagramı bekliyorum, muhtemelen en soğuk çıktıdır Ankara, İstanbul için. Bir de sağlaması için diğer modellerin 12Z çıktısını bekliyorum.
gvm
pek aynısı değil sanki 😀
KRAL
Bir şey sorucam ? Kutuptan soğuk gelirken neden Karadeniz üzerine doğru gelince yön değiştirip Balkanlara doğru yöneliyor da Karadeniz üstünden düz güneye doğru yönelmiyor ? Genelde gelen sistemlerde böyle oluyor ? Dünyanın dönüş hareketi ile mi alakalı acaba ?
Yöneliyor ama Karadeniz’in kendi sıcak olduğu için soğuk törpüleniyor, ve size Balkanlar’a yönelmiş gibi görünüyor.
excratarius
Arkadaşlar bana 3 yağmursuz gün lazım Pazar hariç, evin çatısını yaptıracağım, bu yüzden izolasyon bitene kadar 3 güne ihtiyacım var, sizce planları hangi hafta aralığına yapayım (Biliyorum biraz geç kaldım ama anca toparladık parayı 🙂 )
Dilediğiniz gibi alabilirsiniz. Garip kinayelere hiç gerek yok.
havadansudan
ben de koşayım diyordum ama vazgeçtim 🙂 bu havada koşulur mu yahu…evde oturup sıcak sıcak takılmak varken 🙂
çihiro
Sizce hangisi daha güzel? İnternetten öncesi mi sonrası mı? (Hava deliliği için konuşuyorum) İkisinin de iyi ve kötü yanları var.
İnternetten önce yağmur, kar beklerken çok daha heyecanlıydım. Sürpriz yumurta gibiydi hava. Sadece televizyondaki hava durumu bültenlerinde duyduğum cümlelere göre bir beklentiye giriyordum. Mesela “orta Akdeniz’den” deniyorsa yağış boldur. “Balkanlardan” deniyorsa soğuk ve yağışlıdır. “Sibirya’dan” deniyorsa kuru ayazdır. Ayrıntıları bilmemekti beni heyecanlandıran.
Yine aynı ayrıntıları bilmemek bazen kahrederdi beni. “Yağmur geliyor!” diye bas bas yayınlar yaparlardı ama bir türlü gelmezdi o yağmur. Ayrıntıları bilmiyordum.
“İnternetten önce” yalnızdım. Siz yoktunuz. İyi ki varsınız 😉
Yine de ben “internetten önce” diyorum.
havaankara
Hocam, kesinlikle internetten sonra diyorum ben. Bunu tahminler için demiyorum, Ozan Hocam gibi, sizler gibi ortak duyguları paylaşan insanlarla birlikte olduğum için diyorum ben bunu.
devrim
internetten önce (en azından ben keşfettikten önce) kayseri’de deli deli esen lodos sırasında damla yağmur düşmemesi, ege’de büyüyen biri olarak “nasıl yağmaz ama yaa!”şeklindeki can sıkıntı mı, kayserili arkadaşların “adana’yı sel alır kayseri’yi yel” özdeyişini anlamlandırmaya, güneybatıda heybetiyle dikili erciyes mi göndermiyor yağışı sorumun cevabını bu okula girdikten sonra daha iyi kavradım. ama ben kayseri’den çoktan ayrılmıştım 😀
Trakyalı
Eskiden TRT 1’in teletekst’i vardı, geçen kontrol ettim hala var. Gün içinde defalarca 181’i tıklayarak üç kez güncellenen genel hava durumunu, 182 ile de Marmara Bölgesi’ni görürdüm. Ordan sonra hemen 190 veya 191’i tıklardım, o da “bazı dış merkezlerde beklenen sıcaklıklar” bölümüydü. Bakardım, Viyana, Belgrad, Sofya, Kiev gibi yerlerde sıcaklık çok düşükse sevinirdim, demek buralara soğuk hava yaklaşıyor diye. O zamanın tadı ayrıydı, ama o zamanlarda kendimi yalnız hissediyordum. Şimdi internet sayesinde yalnız olmadığımı anladım 🙂
Teletekst bambaşkaydı. Her hava delisinin anısı vardır eminim. Orada çalan müziklerin hepsini mırıldanabilirim 🙂
havadansudan
Bir Adanalı olarak böyle bir deyimden haberim yoktu benim. Meteorolojik kayıtların olmadığı günlere dair bilgilerimizi bu deyimleri türeten atalarımıza borçluyuz. Keşke Türkiye’de hava olayları ile ilgili bir deyim ve terimler sözlüğü olsa. Biz mi yapsak yoksa? 😉 Her bölgenin kendine has deyimleri, terimleri vardır. Çok güzel olurdu!
Santiago
Radar ve iki üç günlük tahminler iyi, bu site sayesinde bilgimi de artırdım.. Ama işi bozan modeller oluyor, insanın psikolojisini bozuyor, yok sağa çekti yok yüksek basınç geldi 🙂
İnterneti nasıl kullandığımıza bağlı bence. Adam açıyor interneti, iki tane kar ikonu görünce coşuyor, “bilenlere” soruyor, onlar da veriyor gazı… Ondan sonra sulu kar yağınca, ya da 1 saat yağıp durunca kar, çöküyor, mahvoluyor. Tam tersine, bilgi odaklı yaklaşılıp gerçekçi olunursa internet duygusal bakımdan yararlı bile, çünkü kesinlikle yağmayacağı ya da az yağacağı bilindiği için aşırı beklentiye girilmiyor. İnternet öncesi çağda, DMİ derdi ki “karla karışık yağmur ve kar yağışlı”… Ucu açık bi tabir bu, insanı beklentiye sokarlardı.
Öte yandan ölçümleri kendim yapardım, saat başı sıcaklıkları internetten değil termometremden, basıncı barometremden, gelen giden bulutları radardan değil gökyüzünden takip ederdim eskiden… Bunlar bambaşkaydı, ve evet özlüyorum. Kırıkkale’de otururken, karın duracağını geceleyin bulutların arkasından seçilmeye başlayan aydan anlardım.
Ama paylaşmanın tadı da bambaşka, interneti seviyorum. Karmaşık duygular içerisindeyim gördüğünüz gibi.
çihiro
Hiç beklenmedik bir anda sabah gözlerini diz boyu kara açmanın verdiği zevk hiçbir şeyde yok. Bununla birlikte diz boyu kar beklerken sabah gözlerini kuru bir havaya açmanın verdiği ızdırap da hiçbir şeyde yok. Özetle internetten önce uç duygular yaşıyorduk, internetten sonra daha sakin bir hal aldık. 🙂
cemal
İnternetle ilk yıllar önce işyerimde tanışmıştım. İlk aradığım sayfa ise tahmin edebileceğiniz gibi DMİ’nin sayfasıydı. Bilmem hatırlar mısınız, çocukluğumda en detaylı hava durumunun verildiği yer radyoda 13 haber bülteninin ardından verilen hava durumuydu. Burada bültenin sonunda yurtta gerçekleşen yağış miktarlarını,k ar kalınlıklarını verirlerdi. Hatta bazen bu bültenleri kasede kaydeder canım sıkıldıkça dinlerdim. Gerçekten bir delilik var bizde normal değiliz biz.
bozlakgençlik40
Ozan üstadım, bir türlü anlayamadığım ama benim için gayet önemli olan bir soru: DMİ’nin internet sitesindeki son durumlardan toplam yağışı görüyoruz ya, o yağışların günü doğru mu yoksa bir önceki günün yağışı mı? Mesela şu an daha salı günü bitmemesine rağmen orada salı günü aldığımız toplam yağış da 19 kg olarak yazılmış (sarıyer). (Bu arada bugün neredeyse hiç yağış almadık) bu miktar dünkü yağışın miktarı olabilir mi?
Bu saatten sonra herhangi bir yağış durumunda yağışı salı gününe ekleyecekler mi, yoksa çarşambaya mı yazarlar?
Bu arada bizim METARın yarışması hakkında bilginiz var mı? Sonuçları neye göre belirliyorlar? Kendi istasyonlarımız var mı? (Özellikle ayazağa kampüsümüzde olabileceğini düşünüyorum)
Aşağıda da gördüğün gibi, her gün sabah yayımlanan miktarlar önceki 24 saatin toplam yağışı. Mesela salı sabahı yayımlanan miktar pazartesi sabahından salı sabahına kadar olan yağış. Salı günü öğlen düşen yağış Çarşamba yayınlanacak. METAR yarışmasından haberim yok.
Batı Avrupa’da bu sabah çoğu merkezde don oldu. İngiltere’de dahil buna.
Ülkemizin de içinde bulunduğu Doğu Avrupa, bana kalırsa bu sene Eylül-Ekim ayları itibariyle oldukça şanslı bir dönem geçirdi yağışlar açısından. Düşünün ki Ekim ayında Trakya’da rahatlıkla kar görüldü, ona keza çok şiddetli yağışlar da yaşadık ülke olarak. Bir de İber Yarımadası’na (İspanya-Portekiz) bakıyorum da. Eylül başından bu yana doğru düzgün yağış görmedi adamlar, hem kurak hem sıcak geçmekte. Bakalım gidişat nasıl olacak önümüzdeki periyotta. Şahsen, mevsimlik tahminlere güven duyulmaz, zira geçmiş yıllarda çok hüsran yaşadık…
Evet, ben de takip ediyorum. Batı Avrupa uzun zamandır bu kadar ılık ve güneşli bir sonbahar geçirmemiştir herhalde. İngiltere bile sık aralıklarla 20 derecelerdeydi geçen haftaya dek.
Bundan bir sene önceydi bir yorumumda,16 Nisan’da (98 yılı olabilir) Gebze’ye kar yağmıştı.
ve demiştim ki 16 Nisan’ın 21 Aralık en kısa günden uzaklığının tersi 26 Ağustos’a denk geliyor peki neden 26 Ağustos’ta kar yağmıyor?.Ve şimdi Ekim’deki bu karı gördükten sonra artık 26 Ağustos’ta da kar yağabileceğine inanıyorum.)) Ayrıca tabi hayretler içindeyim bu sistemden bu kar Trakya’dan 30 cm haberi gibi.
mart-nisan aylarında atmosfer zaten soğumuş olduğundan soğuk daha kolay bir şekilde güneye sarkabiliyor. örneğin bu basınç dizilimi ekimde değil de martta olmuş olsaydı trakya’ya sarkan soğuk çok daha kuvvetli olurdu. ekim-kasım ortalamalarının mart-nisan ortalamalarından daha yüksek olmasının da sebebi bu. doğru mudur ozan hocam?
bu arada gebze’ye kar yağmıştı dediğiniz tarih 10 nisan 1997 olabilir mi?
Evet haklısın, atmosfer ve denizler Mart’ta çok soğuk.
10 Nisan 1997 sabahı İzmit merkez de bembeyazdı. Süper kar vardı.
Zaten olabilir demiştim doğrudur 97 olabilir. Bulunduğum yerdeki kendi yaşantım boyuncaki hatırladığım en ileri tarih bu. Dediğiniz gibi atmosferdeki yer değiştirme olayı demek ki bayağı uzun sürüyor.
Bahsettiğiniz sistemde Ankara’da okuyordum. 8 Nisan sabahına Ankara kent merkezi yer yer 25 cmlik karla uyanmıştı. Hatırlayın: Alparslan Türkeş’in cenaze törenine denk gelmişti. Trafik felç olmuştu!!
İlk veya orta okulda okuduğum yıllarda tam 23 Nisan’a denk gelen bir günde kar yağışı ve gündüz dona çekme olduğunu iyi hatırlıyorum. Okula yürürken Kumrular caddesinde üzeri kar ve buz olan araçlar vardı, düşünebiliyor musunuz.. 🙂 Yine 80’lerde Nisan ayı ilk yarısı içinde 10 cm kar örtüsü halen aklımda. Ankaragücü’nün bir maçı vardı o gün ve 19 Mayıs stadı zemini maç öncesi temizlenmek zorunda kalmıştı. Ama hatırladığım en geç kar yağışı Ankara için yine 80’lerde 1 Mayısa denk gelir. Antalyaspor-Ankaragücü deplasman maçı için gece yarısı, 1 mayısın ilk saatlerine Hamamönü taraflarında deplasman otobüslerine binerken lapa lapa kar yağıyordu. Ertesi sabah Antalya’ya vardığımızda bizden önce ulaşan taraftarlarımız ise denize giriyordu. 🙂 🙂
15 Nisan 97 olsa gerek..
Bu soruya benzer bir soru daha önce gelmişti, hocam da şuna benzer bir şey demişti: Evet güneşin açısı aynı olabilir ama çok ısınan bir yüzeyi soğutmak yerküre için kolay bir şey değildir. Yani yazdan çıkış olduğu için. Doğru dedim mi hocam?
Pek tabii ki daha vakit erken ama GFS’in ekim sonu / kasım başı tahminlerinde mevsim normallerinden +- 10C’lik büyük iniş çıkışlar var. Neredeyse 20C oynayacak 1 hafta içinde, bu sene sonbahar pek bir hareketli …
Arkadaşlar uygun ortamı olan ve meteoroloji istasyonu kurmak isteyenlere ekonomik bir istasyon buldum. Link burada.
Üstelik fiyat da sordurdum, 295 TL istiyorlar. Markası da TFA yani oldukça iyi bir marka ve Alman.
Sağol Semih, ama kafama takılan bir şey var, sıcaklık hassasiyetine artı eksi 1C demiş.. Eğer Almanlar böyle bir cihaz yapıyorsa bıraksınlar bu işleri araba yapmaya devam etsinler..

Yazım hatası olduğunu umuyorum..
http://www.meteo.no/ViewFile.aspx?ItemID=738
kullanma kılavuzunda da o şekilde yazıyor.
Bizim gibileri delirtebilir bu alet o zaman 🙂
Hocam tavsiye eder misin? 2-3 adet almayı düşünüyorum.
Benim dijital göstergeli aygıtlar konusunda fazla tecrübem yok. Fiyatını uygun bulduysanız alıp test etmek lazım. İlk önce bir adet alırdım ben olsam.
Anlık veriler için uygun bir ürün. Fiyatı da fena değil. Ancak PC ile bağlantı kuramıyor ve sadece 24 saatlik verileri kaydediyor. Yani 2 gün evde olmasınız kaç derece olmuş, ne kadar yağış düşmüş bilemezsiniz.
Ben zamanında otomatik istasyonları çok araştırdım, PC ile bağlantısı olmayan bir şey almayı düşünmem. PC bağlantısı olduğunda sınırsız veri kaydediyor ve internetten edinebileceğiniz ücretsiz yazılımlar sayesinde istasyon verilerinizi online olarak yayınlayabiliyorsunuz. Haliyle fiyat da biraz şişiyor.
Zaten neredeyse tüm istasyonların hassasiyeti o civarda.
🙂 Katılıyorum. +/- 0.1’dir herhalde o. Yani öyle olmalı, ne bileyim.
Teşekkürler. Alacam, uygun bir eve çıkınca da kuracam 🙂
Oregon scientific markası da oldukça iyidir.
Radyasyon siperi kullanmamaları çok sinir bozuvu.
Ozan Hocam, aşağıdaki videoda, İtalyan bir hava sitesinin bu kışa dair tahminleri bulunuyor. Umarım daha önce izlememişsinizdir. Bir göz atabilirsiniz.
http://www.ilmeteo.it/meteo-video/stagionale
Çok teşekkürler. Öncelikle, hangi modelleri baz aldıklarını ya da kalitatif olarak bu tahmini neye dayandırdıklarını bilmek isterdim, belki söylüyordur ama İtalyanca olduğu için yakalayamadım 🙂 Ocak’tan itibaren soğuk bir kış öngörülüyor tüm Doğu Akdeniz ve Kuzey Afrika’da, klasik bir AO/NAO(+) ve EA-WR/NCP (+) durumu (bilgi için buraya, buraya ve buraya bakın). Şuna da dikkat etmek lazım ki öngörülen kış “efsane” değil, zira normalden sapmalar en fazla 1 derece. Ama tabii buna da takılmamak lazım çünkü mevsimlik tahminlerde sıcaklık sapma değerlerinin de pek önemi yoktur. Kar delileri için güzel bir tahmin. Hayırlısı bakalım.
Bu kış soğuk çok erken geldi ama gitmeyecek. Size 1942 Sonbaharını incelemenizi öneriyorum. Bu sene 1942 den daha sert geçebilir.Çorlu’nun mesela tüm Ekim, Kasım ve Aralık minimumları 1942 yılına ait. 1942 tüm sonbahar müthiş soğuk geçmiş. Wetterzentrale’den geçmiş yıl haritalarından 1942 yılına bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.. Bu sene Ozan Mert’in bahsettiği 2006-2007 kışına banzemeyecek. 3 Kasım 2006’da gelen sistemin mekanziması çok farklıydı. Hatta o sistem 2007 yılını mahvedecek olan Atlantik siklonlarının bir sonucuydu. Çünkü Atlantik’ten gelen bir siklon Rusya’ya kadar ilerlemiş ve batısından indirdiği soğuk 4 Kasım’da Çorlu’da da 5 cm lik bir kar kalınlığı yaratmış ve İstanbul’da da yılın ilk kar yağışına sebep olmuştu. Daha sonra Sibirya yükseği biraz güçlenince Atlantik siklonları Rusya’ya ilerleyememiş ve biz sürekli ılık havaları yaşamıştık. Oysa şimdi çok farklı çünkü Orta ve Kuzey Avrupa’da oluşan yükseklerin yarattığı sistemler ve Orta Akdeniz’de yüksek basınç olmayışı sayesinde seneye çok iyi başladık. Zaten böyle olacağı 2011 ilkbahar aylarından belliydi. Neredeyse hiç esmeyen lodos sayesinde ve sürekli kuzeyli rüzgarlar ilkbaharı da kış gibi yapmıştı. Haziran da böyle geçerken yazın ortalarına gelmemizle subtropikal mekanizmalar geçici olarak ağırlığını koydu. Fakat yine lodos ve güneyli akımlar hiç gerçekleşmedi. Bu geçici bir durumdu ve eylülden itibaren yeniden 2011 yılının ilkbaharındaki durumun sanki yaz araya girmemişçesine devam edeceğini tahmin ediyordum ve aynen de düşündüğüm gibi oldu. Modellere baktığımızda da Orta Avrupa’da ve Rusya’da sürekli bir yüksek oluşmaya meyil gözlemliyoruz. Yani kışın ilk yarısı tahminen yılbaşına kadar çok sert geçeceğini düşüyorum ve bunu da 1942 yılına bakarak öngörüyorum.
Çok güzel olur gerçekten 🙂 Fakat ben geçen sene uğradığımız hezimetten sonra mesafeliyim geçmişi baz alarak yapılan öngörülere. Sıcak kasımlardan sonra gelen normalden soğuk ocak-şubat ayları bizi beklentiye sokmuştu ama beklediğimiz olmadı. Hevesimiz kursağımızda kaldı maalesef. Bir de mesela Trakya için sizin öngörünüzün tutma olasılığı İstanbul için tutma olasılığından daha yüksek gibi geliyor bana. Çünkü kış Trakya’ya diğer her yerden önce geliyor. Edirne en güzel karı aralık ayında alıyor.
bu sene odun ve kömürü sağlam yığmak gerekiyor anladığım:D
http://theweathercentre.blogspot.com/2011/07/2011-2012-europe-winter-forecast.html
Arkadaşlar böyle bir şey buldum nette, bu sayfadaki bilgilere göre Türkiye ve İstanbul bu sene kışın sert geçeceği bölgenin tam ortasında duruyor yalnış anlamadıysam,
benim meteorolojik bilgim sınırlı, bilgili olan arkadaşlar ne düşünüyor bu konuda?
Evet doğru yorumlamışsınız, ama bu da bir tahmin, illa gerçekleşecek diye bir şey yok.
sanırım bir kaç hafta öncesinde de bir arkadaş linkte yer alan haritada işaretli kısmın ılık ve yağışlı geçeceğine dair tahmin içeren abd kaynaklı bir haber paylaşmıştı. zıt bir görüntü olmadı mı şimdi?
Bazı mevsimlik tahminler haftada bir bile değişebiliyor, onun için bazılarının zıt olmaları da sürpriz değil.
O tahminin üzerinden üç ay geçmiş. Ama resmin hemen sağ tarafında 2011-2012 kışı için son tahminin yayınlanmasına 18 gün kaldığı yazıyor, geri sayım bile yapmışlar 🙂
Sayın Commandouz lütfen ana sayfadaki başlıkların altına yazabileceğiniz şeyleri Atış Serbest’e yazmayın. Yorumunuzu “Ekim’de Kış” başlığının altına aldım. – Havadelisi
Hocam bunun adını sen koy. Bakırköy-zuhuratbaba
Ne zaman bu?
Biraz eski. 2008 temmuz ayında olması lazım. 5 dk. hafif sağanak atıştırdıktan sonra bulutlar dağılmıştı ve benim için (deli) hayat tekrar normale dönmüştü.
Bu da birkaç yıl öncesinden. Tuzla’ da öğle vakti aniden hava karardı , inanılmaz kuvvetli bir yağmur başlamıştı ve rüzgar çıkmıştı .15 dakikanın sonunda cadde yanlarındaki ağaçların dalları kopmuş ve yol kapanmıştı. Gazetede çıkan haberlerde de Tuzla sahilde yüzen bir kişi aniden 5 metreyi bulan dalgalar yüzünden boğulmuş, balıkçı teknelerinin büyük kısmı parçalanmıştı.

Sayın Mehmet Eren, yorumunuzu ana sayfadaki “Ekim’de Kış” başlığının altına aldım. Yorumlarınızı doğru yerlere yapmazsanız yorumlamanızı doğrudan silmek zorunda kalacağız. Teşekkürler. – Havadelisi
Eğer çarşamba günü rüzgarlar bu şekilde olursa Karadeniz Sahil Yolu için hiç de iç açıcı seyler söyleyemeyeceğim.. Bazı yerlerde ulaşım aksayacaktır..Asıl tehlike rüzgar biraz daha kuzeye dönerse yaşanacak zira 20 şubat 1999 da olduğu gibi…Sizce değişme ihtimali var mı..
Hmmm. Ama hakim yön batı kuzeybatı gibi. Yine kuzey kuzeydoğu (yıldız-poyraz) olmasından daha iyidir .Sinop Ordu Giresun tarafları kuzeydoğu yönünde olduğundan sıkıntı daha çok açıklarda olur. En büyük sıkıntı Sinop’un batı sahili olur.
Lütfen okuyun: https://havadelisi.com/serbest-kursu/yoruma-resim-nasil-eklenir/
hizliresim’i kullanmıyoruz, resimler siliniyor oradan.
Yurtta ölçülen en yüksek sıcaklıklara bakarsak, bugün herhalde yıl boyunca bir gün içinde en çok sıcaklık farkının görüldüğü günlerden biri oldu. Ceylanpınar, Şanlıurfa : 29.8 , Gerede, Bolu: 2.7 derece olmuş.
Bu kış çok güzel kar yağışları alacağız gibime geliyor İstanbul’da 😀 Hatta sıcaklıklar eksili derecelerin üstüne çıkmayacak gelen sistemlerde 😀 İçime öyle doğuyor umarım gerçek olur 😀
nasıl sistem gelirse gelsin 9 yıldır aydın’a da kuşadası’na da kar yağmıyor 😀
Ozan Hocam merak ettim havayı ben sürekli buradan takip ediyorum.Diğer siteleri takip eden arkadaşlar da vardır tabii ama; sitenin istatistiksel bilgilerini merak ettim. Mesela sürekli takip eden kaç kişi var? Ara sıra giren kaç kişi, eskiden ne kadardı şimdi ne kadar kişi takip ediyor gibi.
Takip eden kişi sayısını öğrenmek için bir araç yok WordPress’te, ama blogun günlük görüntülenme sayısı bin – on bin arasında değişiyor. Geçen seneye nazaran iki katına çıktı görüntülenme. Hiç abartıya kaçmayan epey bilimsel bir mekan için iyi bence. Bakalım daha iyi yapmaya çalışacağız…
Sevgili Ozan Merhaba,
Siteyi açılışından beri takip eden; fakat, sadece yapılan yorumları okumakla meşgul olan birisiyim. Daha önce de WordPress’ten Blogger’a taşıma konusu ile alakalı, e-posta adreslerimiz üzerinden fikir alışverişinde bulunmuştuk, sana yardımcı olmaya çalışmıştım, belki hatırlarsın.
Site ile alakalı, teknik bir konudan bahsettiğiniz için, değinmek istedim: Sitenin ayrıntılı istatistiklerini tutabileceğin Google’ın Analytics servisi bulunuyor. Tamamen ücretsiz olan bu servis ile; günlük tekil ziyaretçi sayından, söz konusu ziyaretçilerin işletim sistemlerine; hangi ülkelerden sitenin ziyaret edildiğinden, ziyaretçilerin ekran boyutlarına kadar, onlarca kategoride istatistik elde edebilirsin; hem siteni de bu istatistikler yardımı ile geliştirebilirsin.
Google Analytics servisine kayıt olman ve siteyi sisteme eklemen oldukça basit. Çok kolay bir arayüzü var; diğer tüm Google servislerinde olduğu gibi.
Konu ile alakalı ya da diğer tüm WordPress ayarların ve sorunlarınla ilgili, e-posta adresime geri dönüşte bulunabilirsin. Hem yaptığın bu eşsiz hizmete, minik bir katkıda bulunmuş oluruz.
Selam ve sevgilerimi iletiyor, iyi çalışmalar diliyorum.
Günay çok teşekkür ederim, Analytics WordPress’te kullanılamıyordu diye hatırlıyorum ama bakacağım. Selamlar.
Vay be..! Böyle bir sistem daha görebilir miyiz acaba? sistem dönmüş de dönmüş iki hafta boyunca. Kardeşimin doğduğu aydı merak ettim işte 21 şubat
Efsanelerden biri zaten bu… Çok iyi yahu hakkaten. Nasip olsa da görsek yine…
Abartmıyorum o birkaç günden biriydi. Ataköy’de oturuyorduk o zaman. Yürüyerek 15 dk mesafedeki Bakırköy’e gitmiştim. Dönüşte donma tehlikesi atlatmıştım .O zaman çocuktuk, bilinçsizdik eldivensiz, beresiz çıkmışım. -5, -6’nın ne demek olduğunu anlamıştım. O günleri yaşayan biri olarak yukarıdaki harita o bir kaç saatlik yürüyüşü hatırlatır bana.
antalya bile 850 hPa’da -10’larda. ağlamak istiyorum 😀
Wetter3 arşivi o tarihe kadar gitmiyordu. Yeni eklemişler.
Evet gitmiyordu şaşırdım.
efsane yıllara nasıl gidilmez 😀 ben de gitmek istiyorum 😀
Bu sistemde Karadeniz Ereğli’deydim 8 yaşımdaydım. Ömrüm boyunca bu sistemdeki gibi bir kar yağışı görmedim. Lapa desem, en iri tipi desem, en aşırısından. Aralıksız 2.5 gün kar yağışı. Sistem bittiğinde 100cm kar bırakmıştı deniz kenarına. Zaten rekorudur Ereğli’nin.
Hava istasyonunda “Density Altitude ve Cloud Base” ibareleri var. Bunlar mevcut hava koşullarındaki tahminlerde veya kısa vadeli öngörülerde nasıl katkı sağlayabilir? Ne şekilde değerlendirmek gerekir? Örneğin şu an bulunduğum yerde hava yağmurlu, Density Altitude -169, Cloud Base 238 görünüyor.
Havacılıkla ilgili terimler… Öngörülerde kullanıldığını sanmıyorum, daha çok pilotlar kullanıyor olmalı.
“Density Altitude” (D.A.), havanın yoğunluğu cinsinden bulunulan noktanın yüksekliği. Yani, mesela sıcak günlerde havanın yoğunluğu düşüktür (ısınan hava genleşir), bu da D.A’yı arttırır, çünkü havanın yoğunluğu azalır ve normalde daha üst seviyelerde bulunması gereken yoğunluk alt seviyelerde gözlenir. Mesela şu an D.A. -169 metreymiş, çünkü hava soğuk ve yoğun, standart atmosferde bu yoğunluk daha alt seviyelere ait. Havanın yoğunluğu ve dolayısıyla D.A. uçakları kaldıran “lift” kuvvetinin belirlenmesinde çok önemli imiş, çünkü hava ne kadar yoğunsa uçaklar da o kadar kolay havalanıyor (kışın havalanmak daha kolay yani). http://en.wikipedia.org/wiki/Density_altitude
Cloud Base ise görünen bulutların taban yüksekliği. Bu çok alçaksa ya da alçalıyorsa hava genelde kötüdür, tersinde ise iyileşiyordur. Hatırlayın, eskiler “hava yükseldi, kar azalacak” derlerdi. http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_base
Ne varsa yine “eskilerde” var yani 🙂 Çok teşekkürler.
Arkadaşlar Melik Ahmet Taştan bey radarla ilgili çalışmalar ve eğitim amacıyla 20 gün kadar Finlandiya’da olacağını ve blogla pek ilgilenemeyeceğini bana iletti. Kendisi merak edildiği için açıklayayım dedim. Düşündüğün gibi değil yani Fortesla, her şey yolunda 🙂 – Ozan
Giresun Espiye’de çok kuvvetli sağanak yağış var, yaklaşık 40 dakikadır devam ediyor. DMİ uyarmadı!
Ekim ayında bu kadar heyacan yaşayacağım aklıma gelmezdi. Bu heyecanı bu yıl Ocak ve Şubat ayında yaşamadım.
Bir kar tahmini de BOLAM’dan…
Bak bu ilginç
Bu haritaya pek inanasım gelmedi açıkçası. Ekim ayında ovalara kar düşer mi ?
Bence de düşmez. Demek ki “kar” sıcaklığını biraz yüksek belirlemiş model.
0’ın üzerinde bir yer sıcaklığında rüzgarın çok kuvvetli oluşu üst seviyedeki karın yere düşerken erimesini engelleyip yere yağışın kar şeklinde düşmesini sağlayabilir mi? O günkü ve aynı saatlerdeki tahminlerde kuvvetli karayel görünüyor.
Sağlayabilir ama BOLAM tahmini değiştirmiş, şu an daha mantıklı olarak sadece rakımı yüksek yerlerde hafif bir örtü görünüyor.
Biraz daha kuzeyde -yıldız dağlarının üzerinde, demirköy tepelerinde- olsa inanılır olabilirdi.
En güncel çıktı söylediğinize benzer bir görüntü sunmuş.
850 hPa sıcaklığı 2C-3C civarında.. Basınç ise 1022 hPa..

700 hPa rüzgar yönü Batı-Güney Batı.. 925 hPa rüzgar yönü Kuzey-Kuzey Doğu..

Ve radarda iki farklı yönden gelen yağış kütleleri görünüyor.. Karadeniz faaliyete başlamış durumda..

Gece 00.00’dan sonra kaydedilen yağış 16.4 kg Tuzla’da. Sabaha karşı başlayan güzel sağanak oldu. Şu anda sürekli hal almış orta kuvvette yağış var.
Hani başlığımız :)) Başlık “ekim’de kış” olsun mu?
DMİ dışında karla karışık yağmur işaretini ilk gördüğüm yer, Free Meteo oldu. Pazartesi günü için Edirne’ye “Yoğun Karla Karışık Yağmur” göstermiş.
Dün gecenin skoru: Tekirdağ Muratlı için 18 kg yağış. İyi bir başlangıç sayılır.
Evet, geçen seneki gibi… Soğuk kırpılmaya başladı… Dün, “bugünkü GFS 06 çıktısına göre yaptığım tahmine göre” deyip yapmış olduğum tahminin geçerliliği azalmış oldu. Ben hala Ankara’nın yüksek kesimlerinde gece saatlerinde havada kar görülebilir diyorum. Ama beklenen soğuğun azalması devam ederse tabi ki zor.
Hocam, yoksa modeller benim dediğime gelecek mi desem, ne dersiniz? 🙂
Kar yagacak diye abartmanin alemi yok bence de o gelen nasil bir soguktur yahu. Ekim ayi icin unutulmayacak bir soguk bence
“Marmara’da Kar Yağışı” şeklinde haberler çıkıyor, bu mevsimde ne kadar gerçekçi ve mantıklı???
Uludağ’ın eteklerine iner işte… Sansasyonu severiz.
http://dmi.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=11020334e
17.10.2011 Pazartesi :Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale ile gece saatlerinde Balıkesir, Bursa, Bilecik, Bolu ve Kütahya’nın yüksek kesimlerinde karla karışık yağmur ve kar şeklinde olacağı bekleniyor. 4 gün sonrası için kky ve kar tahmini yapmış DMİ. Özgüvenine hayran kaldım açıkçası.
Pazar günü için GFS’e inanırsak İstanbul’da sıcaklık 8C olmalı, Meteoroloji 10 – 15 vermiş, aynı gün Edremit (Balıkesir) – Ege denizi kıyısı gece 3 gündüz 11 C. Ben bu işi anlayamadım ..
İlk sağanaklar akşamüstü 5-6 sularında Anadolu Yakası’nda görüldü bile(Kartal Sahil, Pendik Sahil ve Tuzla İstasyon civarı). Şu anda Büyükçekmece Gölü’nün kuzeyinde bir sağanak var. Çatalca’ya 9 kg. düşmüş bile.
Daha önce gözümden kaçtı mı bilmiyorum ama DMİ’nin ilk defa ”Kar Geliyor” şeklinde bir başlıkla uyarı verdiğini görüyorum.
http://www.dmi.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=11020334e
Kar delisi DMİ 🙂
DMİ de delilerle dolsun, her şey daha güzel olsun 🙂
😀 Sempatik olmuş ama
Haklısın ben de hiç hatırlamıyorum, bir de ünlem koymuşlar sonuna, Kar geliyor!. Herşey bir yana umarım bu sene geçen senenin acısını çıkartırız
DMİ İHBAR: 17.10.2011 Pazartesi :Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Batı ve Orta Karadeniz, Doğu veGüneydoğu Anadolu’nun batısı ile Girusun, Muş ve Diyarbakır çevrelerinin yağışlı geçeceği bekleniyor. Yağışların Marmara’nın batısı ile Ankara, Çankırı, Kırıkkale, Afyonkarahisar, Antalya, Adana, Osmaniye ve Hatay çevrelerinde kuvvetli olmak üzere yağmur ve sağanak, yer yer gökgürültülü sağanak, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale ile gece saatlerinde Balıkesir, Bursa, Bilecik, Bolu ve Kütahya’nın yüksek kesimlerinde karla karışık yağmur ve kar şeklinde olacağı bekleniyor.
DMİ erken heyecan yaptı ama bence çok ama çok zor:)
Başka hiçbir şeye göre değil de bugünkü GFS 06Z tahminlerine göre Ankara’da Pazar ve Pazartesi gece yükseklerde, tutmasa da, kar görebileceğimizi düşünüyorum. Sıcaklık 0 dereceye düşmeyecek. Ama sistem kuzeyden geliyor ve muhtemelen yağış Kuzeybatı’dan gelecek. Onun için özellikle yükseklerde 3-4 derecelerde havada kar görülebilir diyorum bugünün çıktısına göre. Birkaç gün kaldı ama bugünkü görünüm daha çok değişebilir Ankara için. Sizler ne düşünüyorsunuz?
Bir de 06Z çıktısı İstanbul ve çevresi için çok güzel şeyler göstermiş. Atatürk Havalimanı çevresi için 120mm yağış. Ama yağış tahmini sıcaklık tahminine göre çok değişeceği için şimdiden çok güvenmemek lazım. Ama bu daha fazlası olmaz demek de değil tabi ki 🙂
Merhaba deliler 🙂
Haftasonu Uludağ’da güzel kar yağacağını söylüyor snow forecast. Pazar günü bi mangal organize edelim mi dağda?
ben pazartesi soğukpınar’da olacağım, bizim oraya yağmaz muhtemelen ama dağa yağanı görürüm herhalde
hava bugün epey karanlık. kara kara bulutlar dolaşıyor üzerimizde ama çisenti bile yok. şu karadeniz’de sakarya kıyısı açıklarından zonguldak’a doğru uzanan bulut bize doğru yola çıkar mı acaba bu gece? 🙂
Arkadaşlar bugün hep dışarda olduğum için yorumları onaylayamadım, DMİ’nin yoğun kar ikonuyla ilgili birbirinden habersiz çok yorum gelmiş, en kapsamlısı bu olduğu için bunu yayımlıyorum, yanlış anlaşılma olmasın – Ozan
“Fatal Error…


DMİ’nin yaptığına bakın… Gelen sistem kafaları karıştırdı. En düşük sıcaklığın 10 derece tahmin edildiği bir güne yoğun kar yağışı 🙂 Keşke gerçek olabilseydi, suyun donma sıcaklığı 10 olsaydı da yoğun kar yağışı olsaydı 🙂 Salı gününe standart olarak bir çok yere YKY koymuşlar.
Ayrıca çevresinde hiçbir yerde salı günü sıcaklık yükselmesi yokken Eskişehir’de sıcaklık 10 derece yükseliyor.

DMİ’den bir an önce tahminlerini güncellemesini bekliyoruz. ”
Diyecektim ki düzeltilmiş 🙂 Gerçi Eskişehir 19 derece hala duruyor.
Bu resimler de DMİ tarihine düşülmüş bir not olarak kalsın mı hocam?
Kalsın. Olur öyle hatalar 🙂
Çatalca’da hortum çıkmış bu gece saat 03:00’da bu ne iş ya hem de gece hem de bu soğuk havada acaba başka bir şey mi oldu ama doğru gibi şaşılacak iş
Su sıcaklıkları 19C-20C civarında.. Pazar günü Karadeniz kuduracak.. Bunlar da sistemin ayak sesleri..
Hafta sonu İstanbul için modellerde garip şeyler görünmeye başladı, çok sevdiğimiz birbirine yakın çizgiler, mavi-lacivert tonlar… Başlık gelir mi acaba :)?
Gelecek…
pazartesi günü dmi bursa’yı 9 derece vermiş. ben de pazartesi günü okulda pansiyon nöbetçisiyim (soğukpınar aöl), gece okuldayım, bakarsınız salı günü karlı fotoğraflar paylaşırım sizlerle. okulun oraya belki yağmaz ama uludağ herhalde nasibini alır, dağın başı sisli olmazsa zirvenin karlı görüntüsünü çekebilirim diye düşünüyorum.
bakalım bu sene ilk kim karlı bir fotoğraf paylaşacak?
Bu sene çok emin olduğum ve herkesle iddiaya girebileceğim bir şey var. Bu seneki Kasım oratalaması geçen seneden daha soğuk olacak :))))
😀 Daha makul bir iddiaya giriyor olmanı olumlu bir gelişme addediyoruz …
Bu gece saatlerinde Trabzon-Hopa hattında yağmur iyice şiddetlenecek.Özellikle Rize’ye dikkat!
DMİ çok mu kararsız kaldı acaba bu yeni gelecek sistemle ilgili? Saat 5 oluyor hala yayınlamadılar 5 günlük tahminlerini.
Balıkesirdeki hortumun videosu
30 Ekim 1920.. Bu ne yahu? 🙂
Neyin peşindesin? 🙂 Çekirdeğin uzaklığını pas geçersek önümüzdeki pazar-pazartesi de 850 hpA’de benzer sıcaklıklar görülecek. Kıyaslanmaz bununla tabii ama yine de kayda değer bir durum.
Hocam, GFS 12Z’ye kalırsa Pazartesi kar bile gelebilir iç kesimlerin yükseklerine. Diyagramı bekliyorum, muhtemelen en soğuk çıktıdır Ankara, İstanbul için. Bir de sağlaması için diğer modellerin 12Z çıktısını bekliyorum.
pek aynısı değil sanki 😀
Bir şey sorucam ? Kutuptan soğuk gelirken neden Karadeniz üzerine doğru gelince yön değiştirip Balkanlara doğru yöneliyor da Karadeniz üstünden düz güneye doğru yönelmiyor ? Genelde gelen sistemlerde böyle oluyor ? Dünyanın dönüş hareketi ile mi alakalı acaba ?
Yöneliyor ama Karadeniz’in kendi sıcak olduğu için soğuk törpüleniyor, ve size Balkanlar’a yönelmiş gibi görünüyor.
Arkadaşlar bana 3 yağmursuz gün lazım Pazar hariç, evin çatısını yaptıracağım, bu yüzden izolasyon bitene kadar 3 güne ihtiyacım var, sizce planları hangi hafta aralığına yapayım (Biliyorum biraz geç kaldım ama anca toparladık parayı 🙂 )
Önümüzdeki hafta Pazartesi’den itibaren olabilir, ama kesin değil tabii ki. O güne kadar üç ardışık kuru gün yok gibi…
Önümüzdeki sistem beklendiği gibi olursa, Aydos Dağı’nda (537 m) yılın ilk kar yağışı görülebilir diye düşünüyorum.
Bence çok zor.
Ben yine de ihtimal veriyorum.
Freezing level pazar günü en fazla 1000 m. dolaylarına iniyor.. Bir Aydos daha koyarsak üstüne belki kar görülür..
İzmitliler ise sis kalkarsa pazartesi sabahı Kartepe’yi beyazlar içinde görebilirler..
Ben 850 seviyesi kalınlığına bakarak buna ihtimal vermiyorum.
En az 1,300 gpm olması gerekli… 😦
istanbul’da pazar sabahı hava ne derece soğuk ve kapalı olur tahminleriniz nedir. maratonda 15 km koşacağım…
10 derece civarında aralıklı yağmurlu… Üşütmeyin ha.
Ozan hocam bu yorum olmamış ama sanki, temenni olarak alıyorum bunu.
Dilediğiniz gibi alabilirsiniz. Garip kinayelere hiç gerek yok.
ben de koşayım diyordum ama vazgeçtim 🙂 bu havada koşulur mu yahu…evde oturup sıcak sıcak takılmak varken 🙂
Sizce hangisi daha güzel? İnternetten öncesi mi sonrası mı? (Hava deliliği için konuşuyorum) İkisinin de iyi ve kötü yanları var.
İnternetten önce yağmur, kar beklerken çok daha heyecanlıydım. Sürpriz yumurta gibiydi hava. Sadece televizyondaki hava durumu bültenlerinde duyduğum cümlelere göre bir beklentiye giriyordum. Mesela “orta Akdeniz’den” deniyorsa yağış boldur. “Balkanlardan” deniyorsa soğuk ve yağışlıdır. “Sibirya’dan” deniyorsa kuru ayazdır. Ayrıntıları bilmemekti beni heyecanlandıran.
Yine aynı ayrıntıları bilmemek bazen kahrederdi beni. “Yağmur geliyor!” diye bas bas yayınlar yaparlardı ama bir türlü gelmezdi o yağmur. Ayrıntıları bilmiyordum.
“İnternetten önce” yalnızdım. Siz yoktunuz. İyi ki varsınız 😉
Yine de ben “internetten önce” diyorum.
Hocam, kesinlikle internetten sonra diyorum ben. Bunu tahminler için demiyorum, Ozan Hocam gibi, sizler gibi ortak duyguları paylaşan insanlarla birlikte olduğum için diyorum ben bunu.
internetten önce (en azından ben keşfettikten önce) kayseri’de deli deli esen lodos sırasında damla yağmur düşmemesi, ege’de büyüyen biri olarak “nasıl yağmaz ama yaa!”şeklindeki can sıkıntı mı, kayserili arkadaşların “adana’yı sel alır kayseri’yi yel” özdeyişini anlamlandırmaya, güneybatıda heybetiyle dikili erciyes mi göndermiyor yağışı sorumun cevabını bu okula girdikten sonra daha iyi kavradım. ama ben kayseri’den çoktan ayrılmıştım 😀
Eskiden TRT 1’in teletekst’i vardı, geçen kontrol ettim hala var. Gün içinde defalarca 181’i tıklayarak üç kez güncellenen genel hava durumunu, 182 ile de Marmara Bölgesi’ni görürdüm. Ordan sonra hemen 190 veya 191’i tıklardım, o da “bazı dış merkezlerde beklenen sıcaklıklar” bölümüydü. Bakardım, Viyana, Belgrad, Sofya, Kiev gibi yerlerde sıcaklık çok düşükse sevinirdim, demek buralara soğuk hava yaklaşıyor diye. O zamanın tadı ayrıydı, ama o zamanlarda kendimi yalnız hissediyordum. Şimdi internet sayesinde yalnız olmadığımı anladım 🙂
Teletekst bambaşkaydı. Her hava delisinin anısı vardır eminim. Orada çalan müziklerin hepsini mırıldanabilirim 🙂
Bir Adanalı olarak böyle bir deyimden haberim yoktu benim. Meteorolojik kayıtların olmadığı günlere dair bilgilerimizi bu deyimleri türeten atalarımıza borçluyuz. Keşke Türkiye’de hava olayları ile ilgili bir deyim ve terimler sözlüğü olsa. Biz mi yapsak yoksa? 😉 Her bölgenin kendine has deyimleri, terimleri vardır. Çok güzel olurdu!
Radar ve iki üç günlük tahminler iyi, bu site sayesinde bilgimi de artırdım.. Ama işi bozan modeller oluyor, insanın psikolojisini bozuyor, yok sağa çekti yok yüksek basınç geldi 🙂
İnterneti nasıl kullandığımıza bağlı bence. Adam açıyor interneti, iki tane kar ikonu görünce coşuyor, “bilenlere” soruyor, onlar da veriyor gazı… Ondan sonra sulu kar yağınca, ya da 1 saat yağıp durunca kar, çöküyor, mahvoluyor. Tam tersine, bilgi odaklı yaklaşılıp gerçekçi olunursa internet duygusal bakımdan yararlı bile, çünkü kesinlikle yağmayacağı ya da az yağacağı bilindiği için aşırı beklentiye girilmiyor. İnternet öncesi çağda, DMİ derdi ki “karla karışık yağmur ve kar yağışlı”… Ucu açık bi tabir bu, insanı beklentiye sokarlardı.
Öte yandan ölçümleri kendim yapardım, saat başı sıcaklıkları internetten değil termometremden, basıncı barometremden, gelen giden bulutları radardan değil gökyüzünden takip ederdim eskiden… Bunlar bambaşkaydı, ve evet özlüyorum. Kırıkkale’de otururken, karın duracağını geceleyin bulutların arkasından seçilmeye başlayan aydan anlardım.
Ama paylaşmanın tadı da bambaşka, interneti seviyorum. Karmaşık duygular içerisindeyim gördüğünüz gibi.
Hiç beklenmedik bir anda sabah gözlerini diz boyu kara açmanın verdiği zevk hiçbir şeyde yok. Bununla birlikte diz boyu kar beklerken sabah gözlerini kuru bir havaya açmanın verdiği ızdırap da hiçbir şeyde yok. Özetle internetten önce uç duygular yaşıyorduk, internetten sonra daha sakin bir hal aldık. 🙂
İnternetle ilk yıllar önce işyerimde tanışmıştım. İlk aradığım sayfa ise tahmin edebileceğiniz gibi DMİ’nin sayfasıydı. Bilmem hatırlar mısınız, çocukluğumda en detaylı hava durumunun verildiği yer radyoda 13 haber bülteninin ardından verilen hava durumuydu. Burada bültenin sonunda yurtta gerçekleşen yağış miktarlarını,k ar kalınlıklarını verirlerdi. Hatta bazen bu bültenleri kasede kaydeder canım sıkıldıkça dinlerdim. Gerçekten bir delilik var bizde normal değiliz biz.
Ozan üstadım, bir türlü anlayamadığım ama benim için gayet önemli olan bir soru: DMİ’nin internet sitesindeki son durumlardan toplam yağışı görüyoruz ya, o yağışların günü doğru mu yoksa bir önceki günün yağışı mı? Mesela şu an daha salı günü bitmemesine rağmen orada salı günü aldığımız toplam yağış da 19 kg olarak yazılmış (sarıyer). (Bu arada bugün neredeyse hiç yağış almadık) bu miktar dünkü yağışın miktarı olabilir mi?
Bu saatten sonra herhangi bir yağış durumunda yağışı salı gününe ekleyecekler mi, yoksa çarşambaya mı yazarlar?
Bu arada bizim METARın yarışması hakkında bilginiz var mı? Sonuçları neye göre belirliyorlar? Kendi istasyonlarımız var mı? (Özellikle ayazağa kampüsümüzde olabileceğini düşünüyorum)
Aşağıda da gördüğün gibi, her gün sabah yayımlanan miktarlar önceki 24 saatin toplam yağışı. Mesela salı sabahı yayımlanan miktar pazartesi sabahından salı sabahına kadar olan yağış. Salı günü öğlen düşen yağış Çarşamba yayınlanacak. METAR yarışmasından haberim yok.