Yeni çıkmış…dumanı tüterken kitapçılarda ve kitap sitelerinde yerini aldı!Miktad Hoca ile yurdumuzun “bağzı genj havadelilerinin” katkısı olmuş yanlış anlamadıysam…Karmaşık meteorolojik olayları “Bilal’e anlatır gibi” verdiğini iddia ettiğinden ben de hemen sipariş vereceğim!Yalnız hafif tuzlu tabii ama emeğe ve bilime saygının önünde eğiliyor,tavsiye ediyorum!
@Miktadca şöyle yazmış bizlere:Hava delisi, kar sevdalısı, meteoroloji manyağı okumalı: https://www.nobelkitap.com/kitap_130698_meteoroloji-atmosferimizi-anlamak.html …
Adana Büyükşehir Belediyesi 137 mm. yağış düştüğünü söylemiş. MGM’ye göre ise 102 mm. yağış düştü şehir merkezine. Biz Adanalılar olarak istediğimi aldık. Şimdi Egeli ve Antalyalı arkadaşlar istediklerini alırlar umarım. 🙂 http://www.radikal.com.tr/adana_haber/adanadaki_siddetli_yagis-1438281
İskenderun Arsuz tarafı da yaklaşık 3 saate yakın güzel yağmur almış…limon,portakal vs narenciye ağaçlarında biriken (nimet) çöl tozları yıkanmış..hem de toprak güzel doymuş!
BAŞLIK: Çukurova ve Akdeniz’li Havadelilerinin durumu!
Emre Hocam,birşey dikkatimi çekti..Biz Akdeniz bölgesi orjinliler son günlerde sitede bir hayli nüfuza sahipmişiz gibi…(Çukurovalısı,Mersinlisi,İskenderun Arzsuzlusu,Adana ve Ceyhanlısı,Silifkelisi..Erdemli,Kıbrıslısı..hatta iddia ediyorum “toprağım” ız Ermenek,Konya (Çihiro) ve Karamanlı aziz hemşehrilerimiz de..–hüsnü kuruntu da olabilir)..Ne diyorsunuz,iktidarı ele geçirebilir miyiz hocam :)) ? Şöyle Havadelisi Anayasasını tamamen veya bir kısmını tağyir..tebdil veya ilgaya başvurmadan demokratik yollardan barajları aşarak diyorum! Hazır Ozan Hocamız da başkent Moda’da değilken hani :))
Hatay Samandağ’da denizde hortum olmuş orada olan akrabalarım söyledi,fotoğraf atmalarını istedim onlar fotoğraf atınca fotoğrafları buraya atacağım.Aslında bayram tatilinde oraya akrabalarımın yanına gidecektim ama bilet bulamadım,şanssızlık işte..
Adana Bölge 93 mm oldu. Türkiye’nin en büyük şehirlerinden birinde bu şiddette bir yağış etkili oluyor. Ama MGM bunu tahmin edemiyor. Bugün güya orta kuvvette yani 20 milimetreden daha az miktarda bir yağış vardı Adana’da. Hadi ani gelişen bir sistem oldu ve önceden tahmin edilemedi diyelim. MGM radarı ve anlık uyarı sistemi ne için var? Radarda görünmüyor muydu bu yağış? Buna rağmen uyarı niçin zamanında verilmedi?
Vay be, daha dün boşuna heyecan demekteydin. Bugün supriz yağışla senlendiniz. Dunde ben kibrisi özledim durdum. bizede gelir diye ama yok, çarşamba antalyayi vuracak kütleler yoldan cikarda bizi gorurmu bilmem. adana gibi supriz yapsa fena olmaz.
Daha yeni verdiler uyarıyı. 😀 Ama uyarı saatine 14:00 yazmışlar! Üçkağıtçılar. Yağışın kuvvetli kısmı bitmek üzere fakat o kadar cahiller ki saat 16:00’ya kadar sürecek demişler.
Dualarım kabul oldu :). Çok etkili bir sağanak alıyoruz.
Umarım artık serinleme de olur. Bilhassa bu Eylül geceler çok sıcak geçti. En büyük sıkıntı o oldu. Yoksa Adana’da gündüz sıcaklıkları bakımından Ağustos ile Eylül arasında bir fark yoktur. Gündüz ortalaması Ağustos için 34, Eylül için 33 derecedir ama geceleri Eylül ayı Ağustos ayına göre 3-4 derece daha serin olması gerekirken, bu Eylül gece sıcaklıkları Adana’da 24-25 derece seviyesinde gitti hep :(.
2015 yılı Eylül ayını bir yaz ayı gibi yaşıyoruz. Umarım sezonluk pastırma yazlarını şimdiden toptan yaşıyoruzdur. Belkide bu sonbahar-kış sezonunda pastırma yazı yaşamayacağız. Kim bilir. 🙂
Bugün sonbahara resmen girdik. Hepimize hayırlısı olsun. Bol karlı, soğuklu ve optik hadiseli bir sezon geçirelim.
Bu konuyla ilgili pek bilgim yok adı yanlış olabilir ama çıplak gözle bayağı netti.Cumartesi ve pazar günleri Sakarya merkezde olduğum için fotoğraf makinem yanımda değildi ama bu iki günde de akşam saatleri sirüs doluydu.Bu optik hadiseler ile ilgili ayrıntılı bilgi veren bir site var mı,varsa linkini atabilir misiniz? Bu arada çarşının ortasında fotoğrafı çekerken bana doğru bakan gözleri asla unutamam 😀
Güneş’ in etrafında çember parçası olarak değil de yukarıdan kavis yapar gibi göründüğünden circumzenithal arc olduğunu düşündüm. Konu hakkında en iyi sitelerden birisi bu: http://www.atoptics.co.uk/
Fark ettiğim üzere atmosferik optik hadiseler ülkemizde pek bilnmediğinden farkındalık yaratmaya çalışıyorum. Fırtınalar ve kar yağışları kadar ilgi çekici bence. Çoğu terimin Türkçesi bile yok. Onları ben de yeni yeni öğrenmeye başladım. Ülkemizdeki hava delilerinin dört mevsim gökyüzüne bakmaları için, kışın kar yağışı olmayan günlerde de heyecanlanmaları için optik hadise gözlemlerinin yaygınlaşmasını hayal ediyorum. Kışın bu tür hadiselerin oluşma olasılığı daha fazla gibi geliyor. Soğuk yörelerde yalancı güneş gibi olayların yaşanması için sirüslere ihtiyaç yok. Kışın sıfırın altındaki sıcaklıkların yaşandığı soğuk sabah ve akşamlarında görülebilir.
Ben sırf soğuk hava yalancı güneşi görürüm diye soğuk ve nemli dağlara (Ilgaz, Kartalkaya v.s.) gitmeyi düşünüyorum.
Haklısınız,pek bilinmeyen bir konu,bu konu ile ilgili hiçbir yerde bilgi bulamamıştım ama bu linkte var şimdi biraz inceleyeceğim.Link için teşekkürler 😀
Korkunç bir Eylül geçiriyoruz iç ve Doğu bölgeler olarak malesef. 6-10 derece ortalama üstü giden sıcaklıklar Eylül sonuna kadar düşemeyecek gibi duruyor. Modellerde bir iki çalıştırma üst üste serinleme görünse bir sonraki çalıştırmada cehennemi sıcaklıklar daha ısrarlı bir şekilde geri dönüyor. Yağışın y’si yok ortalıkta. Bu şekilde Eylül rekorlarının tuz buz olması kaçınılmaz.Yaz geç geldi diye sevinmek de beyhude vaktini doldurmadan gitmiyor lanet olasıca.
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Bu ay Konya’nın gelmiş geçmiş en sıcak Eylül ayı olacak gibi. Birinci olamasa bile ikincilik garanti.
Ege ve Antalya’dan başka yere yağmaz zaten. Boşuna heyecan yapmışım. Bizim Adana’da gene bir numara yok :(. Mahvolduk haftalardır şu pis sıcaklardan. Şu bayram bitse de Ankara’ya dönsem artık.
Sistem hem gücünü hem de yönünü biraz değiştirmiş gibi. Bu sistem Muğla-Antalya sistemi, deniz suyu sıcaklıkların 30 dereceye varması düşen yağışın miktarını ve şiddetini artıracaktır özellikle Teke Yarımadası bu sistemden en fazla yağış alacak yer gibi duruyor.
Mersin-Hatay arası ise daha çok Orta Akdeniz değil de kuzeyden gelen polar baskınların Doğu Akdeniz’de oluşturduğu tepki siklonları ile yağış alan yerler. Dediğiniz gibi Antalya’dan öteye pek çalışmıyor bu hava kütleleri.
Sivas’ın Altınyayla, Kangal ve İmranlı ilçeleri bugünlerde ülkemizde karasal iklim koşullarının en sert şekilde etkili olduğu yerler olmuş. 18 Eylül 2015 tarihinde Altınyayla’da en düşük sıcaklık 0.5 dereceyken aynı gün en yüksek sıcaklık 29.9 derece ölçülmüş. Aynı tarihte Kangal’da en düşük sıcaklık 1.6 dereceyken en yüksek sıcaklık 30.6 derece olmuş. Yine aynı tarihte İmranlı’da gecenin en düşük sıcaklığı 0.2 dereceyken günün en yüksek sıcaklığı 29.0 derece ölçülmüş. Gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkı otuz dereceye dayanmış. Muazzam bir fark. 😮
Türkiye’mizin gerçekten de çok renkli iklimi var. Her karış toprağında farklı farklı iklim tipleri görülüyor.Ilıman iklim,karasal iklim,yarı kurak iklim, dağ ikilimi ne ararsanız var. Bunun değerini bilmeliyiz.
Atlantropa isimli gerçekten çılgın bir proje varmış. Yeni öğrendim. Cebelitarık Boğazı, Sicilya Kanalı ve Çanakkale Boğazı’ na barajlar yapılarak Akdeniz’ in deniz seviyesi düşürülüp büyük kara parçaları ortaya çıkartılacakmış. Bu proje velev ki gerçek oldu, ekosisteme olan etkileri dışında iklime olan etkilerini hayal etmeye çalışıyorum. Adriyatik Denizi büyük oranda yok olacağından oradaki deniz etkili yağışlar doğal olarak güney kesimi haricinde sona erecektir. Ege Denizi ise bayağı küçüleceğinden Ege kıyılarında ciddi iklim değişimleri görülebilir. Muhtemelen Süveyş Kanalı üzerinden büyük bir tahliye kanalı açılmazsa Akdeniz’ in tuzluluk oranı çok fazla yükselebilir. Bu da deniz ekosistemine ciddi etkilerde bulunurdu. http://www.iflscience.com/environment/atlantropa-colossal-1920s-plan-dam-mediterranean-and-create-supercontinent
Karadeniz’ e bir şey olmuyor. Karadeniz de, Çanakkale Boğazı Barajı sebebiyle yüksekte (normal seviyesinde) kalıyor. Bu durumda Karadeniz’ den gelecek olan fazla suyun tahliyesi sorunu var.
İnsanlığın bu tarz projelerden uzak durması gerek.Tüm geleceğimiz harap olabilir bu çalışmalar yüzünden. Amaç sanırım Avrupa ülkelerin ekstra toprak elde etmesi. Sırf bunu yapmak için tüm ekosistemi değiştirmek istiyorlar.
Velev ki yaptılar, Akdeniz’ e gelen fazla suyu nasıl gönderecekler? Süveyş Kanalı vasıtasıyla Kızıldeniz’ e doğru su akışı olması lazım, ama teknik açıdan mümkün olabileceğini sanmıyorum. Süveyş Kanalı’ nın kuzey girişiyle güney girişi arasında yaklaşık 200 metre kot farklı olacak. Sirkülasyon için o kadar suyu nasıl pompalarlar bilemem. İstanbul Boğazı dolusu suyu sürekli olarak Kızıldeniz’ e pompalamaları gerek. Teknik olarak baraj yapmak mümkün olsa da Akdeniz havzasına bir şekilde gelecek olan fazla suyu okyanuslara gönderme sorunu sebebiyle gerçekleşmesi imkansıza yakın bir proje. Kafalarını daha faydalı şeylere yoracaklarına neler düşünmüşler. Neyse ki vazgeçmişler.
Bence asıl olarak Kanal İstanbul projeden endişelenmemiz gerek. Güzelim İstanbul’un mahvolmasına sebep olabilecek bir proje. İnşallah Kanal İstanbul’dan da vazgeçerler.
Evet…Çok haklısın Timur!Durmak yok endişelenmeye devam!Bugün de Yenikapı dolgu alanındaki “Teröre Lanet” (?) adlı “parti” mitinginden alınan mesajdan anlaşıldı ki : Korkun ve endişeyi elden bırakmayın..denizler,dağlar,dereler,ormanlar ve iklim..biz bir avuç endişeli için önemli..gerisi tam palavra!
havadan.org üzerinde bir parça değindim. Kuzey kutup dairesi içinde buz örtüsü bildiğiniz gibi son yılların en düşük seviyesinde. Ama, ilginç bir detay göze çarpıyor, buz miktarı bu yıl daha erken artışa geçti. Uzun yıllar ortalamasına baktığımızda bu günlerde erime süreci devam edip, 1-2 hafta sonra tekrar buz örtüsü artışa geçiyordu. Bu takip etmeye değer bir detay. Geçen kış hatırlarsınız, Sibirya kar örtüsü güçlü Sibirya yb’si yanılgısı pek çok kişiyi esir almış, bizler de ters korelasyonu sıkça açıklamak durumunda kalmıştık. Kar örtüsünün tam tersi, buz örtüsü Sibirya yükseği için daha doğru bir gösterge.
Deniz suyu normalden 2-6 derece daha sıcak. Bu durum İstanbul gibi Karadeniz’e kıyı olan şehirlerde aşırı yağış bırakan sistemlerin doğmasına sebep olabilir..
Hemen bastınız eksiyi 🙂 Sanırım kendimi biraz yanlış ifade ettim. Demek istediğim şey, deniz suyu sıcaklığı sistemlerin kendisini değil, yağıştaki o aşırılığın doğuruyor. Tabi ki de deniz sıcaklığı tek başına etkili olamaz.
Azıcık konu dışı olacak ama sabaha karşı doğu tarafında daha önceden görmediğim büyüklükte bir yıldız vardı. Yıldız değil de gezegenlerimizden biri olabilir. Hangisi olduğuna dair bir bilginiz var mı?
Sabaha karşı Doğu’da gördüğünüz bu parlak gezegen Venüs’dü.Ayrıca Venüs’ün altında Mars ve Jüpiter’i de görebilirsiniz onlar da parlaklar. Venüs en parlak dönemlerinde gökyüzünde Güneş ve Ay’dan sonra üçüncü en parlak objedir.
Haziran, Temmuz ayları boyunca Venüs ve Jüpiter batı ufkunda çok güzel bir görüntü sundular bize. Temmuz sonlarında Ay’da onlara eşlik etti.
Yıldız ve gezegen ayrımını yapamayan arkadaşlara ufak bir tüyo vereyim. Obje titreşiyorsa yıldız, sabit yani titreşmeyen ışık veriyorsa gezegendir.
Dün akşam saatlerinde Ovit Dağı.
Araba termometresi 6°C’yi gösteriyordu.
30-40 km/s rüzgar vardı. Uzun süe dışarıda kalındığında hipotermi geçirmek kaçınılmaz.
Gördüğünüz üzere Karadeniz tarafında duman var. Sivrikaya köyünden biraz aşağıya kadar duman çok etkiliydi.
The Telegraph … Britain braced for long, snowy winter as strongest El Nino since 1950 expected http://t.co/r5F0u1farW
Bu haber ile ilgili yorumlarınız ne olur Ozan Hoca ve Behlül Hoca?
Muhabirler ne kadarını kattı bilmiyoruz… Açıklamayı yapan bilim insanlarına doğrudan sormak lazım. El Nino ile AO/NAO’nu negatif fazı arasındaki ilişki fazla belirgin değil diye biliyorum.
Bence de biraz fazla abartilmis bir TheTelegraph haberi..zaten haberin altindaki bazi “Inciluz Havadelileri” de pek hos mesajlar birakmamis anlasilan!Yalniz gecmis yillarda ElNino donemleri ertesinde tesaduf mu desek ne desek ada iyi kar almis o kis! 2007 – 2009 – 2011 ve 2013 kislari mesela!
Hocam Ada’da piser bize de duser diyelim…ama pinti Ingilizler’den bize bir hayir yok bu kis gibi geliyor bana da!Biz yine en iyisi kendi Ada ve Moda sahillerinde bekliyelim..her zaman yollarini gozleyelim..baki selam!
Ehliyetimi de aldım, artık İzmit merkezine sağlam kar yapmayacak sınırda sistemlerde karın en iyi yağacağı ama uzun süre mahsur kalmayacağım yerlere önceden gidip sistemi arabalı kış kampı modunda izleyeceğim. Bir tane sistemi arabada yaşasam da o bana yetecektir. Birden fazlasına hayır demem tabi.
İzmit yakınlarında tipi en iyi Umuttepe ve Akmeşe civarında yaşanıyor.
Genel olarak tahminlerden çıkardığım üzere ılık bir kış beklentisi var. Gelecek olan sağlam sistemlerin ise Marmara’ nın doğusu ve daha doğusunu etkileme potansiyeli var sanırım. Kışın sadece Şubat 1997 sistemi gibi bir sistem yaşansa beni doyurur.
Aklıma gelmişken Havadelisi’ ne bir soru: Şubat 1997 sisteminde siklonik karla beraber DEK karışığıydı galiba. İlk iki günden sonra aralıklı kar geçişleri hatırlıyorum sanki.
Orta ve liseyi okuduğum okul, Kartepe’ yi rahatça görüyor. Kışın kuzeyden bulutların Kartepe’ ye takıldığını sıklıkla görmüştüm. Kartepe adeta bir bulut barajı gibi. Yıllık yağış miktarı İzmit merkezin rahatlıkla iki katı olabilir. Rakımı daha az olmasına rağmen Uludağ’ dan daha fazla kar alan bir yer. Kartepe eğer Uludağ kadar yüksek olsaydı sıradışı kar kalınlıkları ölçülen Dünya’ nın nadide yerlerinden birisi olurdu.
Bursa/Kocaeli radarı açıldığı zaman yağışlı zamanlarda Kartepe’ ye takılan bulut yığınlarını takip edebiliriz diye umuyorum.
Bir deney izledim şimdi, Yağmur oluşumunda olmazsa olmazımız toz zerreciğidir diyor ve bunu kanitliyor deneyde.
1. Toz parçasının olmadığı bir bölgede yağmur yada kar yağar mı? Neme doygun ve soğuk havaya temas etmişse bir kütle yağmur yağmayabilir mi?
2. Bu mantıkla okyanusun ortasında da, haftalar süren muson yağmurlarında da devamlı bir toz taşınımımı söz konusu?
3. 1995’li yıllarda açık havada bir mahalle büyüklüğünde parça parça tam üstümüzden 15 dakikada bir 3-4 saat süren şimşekli ama yağışsız kütleler geçmişti. Toz parçası olmadığı içinmi yağış bırakmamıştı merak ettim.
4. Birde ağzımızda biraz havayı sıkıştırıp dışarı bırakınca buharın rengini yani bulutun oluşumunu görebiliyoruz, hava yükselip genlestiği için ısı kaybedip buhar rengini alırmış. O zaman basınç altında kalan hava neden buhar rengini alıyor?
Teşekkürler
illa toz olacak diye birşey yok. tuz iyonları filan.
hatta hava çok soğuduğunda havada toz zerreciği olmasa da buharın bir kısmı donabiliyor. o donma gerçekleştiğinde donan parçaçıklar geriye kalan buhar için donma parçacağı oluyor.
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Konya’da 11-12 eylül günlerine ait en yüksek maksimum sıcaklık rekorları kırıldı:
Yağışa hala doyamasam da gök gürültüsü öğleden itibaren hep vardı bulut seviyesi de çok aşağıdaydı bir ara hortum çıkacak sandım .Şu an 9 mm yağış almış ama gece boyu daha çok artar büyük ihtimal 🙂
Bugün İstanbul’ dan gelen annemi Kandıra’ da karşılamak için biraz erken çıkıp serin cephe girişiyle aksiyonlu bir buluşma yaşamak amacıyla arabayla Bağırganlı tarafına gittim. Tam da hayalini kurduğum türde bir buluşma yaşadım ve downburst tadında fırtınalı bir sağanağın içinden geçtim. Yaklaşık 10 dakika boyunca tufanı yaşadım. Silecekleri son hızda çalıştırmama rağmen görüş mesafesi zaman zaman çok düştü. Kerpe’ ye döndüğümde serin cephe girişinin orada o kadar aksiyon yaratmadığını öğrendim. Yani iyi ki de Bağırganlı yapmışım. Yaklaşan bulutlar yemyeşildi. Dolu bekliyordum, fakat yağış sırasında çok az ve ufak taneli dolu yağışı görüldü. Yaşadıklarımın videosu var. Talep olursa yükleyebilirim.
dogukocatepe (Kayışdağı / İstanbul 130m)
Son MGM verilerine göre Eyüp 29.8, Beykoz 26, Terkos 14.2, Şile İsaköy 27.6, Şile 10.8, Sariyer 23.9, Göztepe 22.8, Güngören 19.4, Kartal 13.5 mm, Büyükçekmece 50 mm yağış aldı.
Yağış kesilecek gibi görünmüyor. Kayışdağı’da 2 saattir ara ara zayıflasa da kuvvetli bir şekilde yağan yağmur var. Arada gök de gürlüyor. 🙂
dogukocatepe (Kayışdağı / İstanbul 130m)
Eyüp 48.2 mm, Büyükçekmece 52 mm, Samandıra 48.3 mm, Sancaktepe 88.7 mm, Ümraniye 56 mm, Beykoz 31.5 mm, Çekmeköy 39.4 mm, Ömerli 92.6 mm, Şile İsaköy 42 mm yağış almış.
Burada ise yağmur hala yağıyor, Ataşehir diye bir istasyon yok, kaç mm yağdı bilmiyorum. 😦 Bol yağdı diyebileceğim sadece.
Doğu marmara’ya çoğu yer uyarı verdi ama Sapanca’da 15 dakika süren hafif bir yağıştan sonra hiç birşey olmadı,ve şu anda sadece batı ufkunda hafif kara bulutlar var,bugün beklenen yağış gelecek mi?
Kırmızı kütle Bostancı’ya fena patladı. E-5’te rögarlardan su fışkırıyor.
Evden çıkacak varsa uyarıyorum evde dursun. Maltepe -Bostancı 10 km 45 dakika
Tatava yapma aslanım
Samsun’da daha kötü durum
Kırmızı kütleleri yerim
Olumsuz konuşanlar banlanacaktır
Şefik (Güzelçamlı/Kuşadası 20m)
Kimse bahsetmiyor fakat Marmara (özellikle doğusu) ve Batı Karadeniz’i aksiyon dolu bir haftasonu bekliyor. Bazı yerlerden süper hücre veya su hortumu (belki tornado) gibi haberler gelebilir ama bu yeri kestirmek zor. Herhangi bir yeri vurabilir. Kararsızlık buna uygun. Bunun yanı sıra şiddetli hava koşullarının oluşturabileceği kötü şartlara karşı (sel-su baskını) dikkatli ve tedbirli olunmasında fayda var.
Katılıyorum….sonbaharın ilk ciddi sistemine sanki site ahalisi biraz kayıtsız kaldı gibi . Facebook üzerinden her ne kadar uyarı verilse de , en azından burada da benzer uyarıları , bilgileri görmek isterdim doğrusu ….yazdan çıkmanın rehaveti diyelim 🙂
Son bir kaç haftadır optik hadise yapan türde bulutlara denk gelmediğimden son bir kaç haftadır bu konuda bayağı hareketsizlik vardı. Bu sabah hayatımda ilk kez gün doğumunda yalancı güneşe denk geldim. Gün içinde parçalı haleler arada sırada görüldü. Sirüs ve benzeri bulutlar akşamüstü de cirit atınca sahilde bekledim. Yanardöner bulutlar da gördüm, gün batımı yalancı güneşi de. Gün içinde dörtlü bir kombinasyona denk gelmeme rağmen bu olayların hiç biri kuvvetli olmadığından fotoğrafları paylaşılabilir ölçüde olmadı. Bu tür hadiseler önceden dediğim gibi arada sırada görülmesine rağmen sirüs ve benzeri bulutlar genelde doğru zamanda doğru noktada olmadıklarından, olduklarında da başka bulutlar uyuzluk edip önlerini kapattığından (bugünkü gibi) nadiren muhteşem güzellikte olanlar oluyor. Bulutlar arasında benim belli belirsiz olan zayıf yalancı güneş yansımalarını, haleleri görmem, yağmur yağarken düşen bir kaç kar tanesini deneyimli gözlerinizle fark etmenize benziyor. 🙂 Bugün yağış olmamasına rağmen optik hadiseler ve kuvvetli poyraz aktivitesi sayesinde aksiyonlu bir gün yaşandı.
dogukocatepe (Kayışdağı / İstanbul 130m)
Yine gözü çıkmış dersiniz, hiç yorum yapmıyorum bu sefer. 😀
Cumartesi’yi Pazar’a bağlayan gece hızı 65 km/s’e ulaşan fırtına İstanbul’u Karadeniz kıyısından yalayıp Batı Karadeniz’e doğru hareket edecek gibi görünüyor
MGM’ ye dün gece Bursa Radarı’ nı sordum. Az önce yanıt verdiler. Şimdiden hayırlı ve uğurlu olsun. Umarım kışa kadar halka açılır.
Bursa Radarı, Bursa-Kocaeli il sınırında yer alıyor. Yuvacık-Aytepe’ nin hemen güneyinde. İstanbul radarının “maks” alanının doğusunda kalan Doğu Marmara illeri için çok iyi olacak.
“Sayın KAYALAR,
4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında istemiş olduğunuz bilgi veya belgeler ekte/aşağıda yer almaktadır.
Bursa Radarı 19 Nisan 2015 tarihinde açılmış olup, test ve muayene sürecinin ardından radar ürünlerinin paylaşımına başlanacaktır.
Bizim o çok sevdiğimiz, görmek için can attığımız yağmurlu havada şehit düşen kardeşlerimize Allah’tan rahmet; tüm Türkiye’ye sabır diliyorum. Yüreğimiz yanıyor, başımız sağ olsun.
Bugün hayatımın en sıcak Eylül gününü yaşıyorum büyük ihtimalle. Bir ara MGM istasyonu 37.6 dereceyi gördü, evimin bulunduğu yer ise en yüksek 36.8 dereceyi gördü az önce.
Kartal ve Göztepe Marmara istasyonları da 38 dereceyi geçti. Sabrın sonu selamet, cephe yolda geloo 😀
Yağış değerleri düşük değil mi? Özellikle selin meydana geldi 24 Ağustos gecesi için değerler düşük geldi bana. Rica etsem 22- 23-24 ve 25 Ağustos’da düşen toplam yağışı bana yollayabilecek var mı?
Sezonun en güçlü Akdeniz siklonu seçer, onun yer kartı görünümünü kaydederim. Geçen sezon ki bu siklon çok güzeldi şimdi baktım da çok özlemişim bu görüntüyü.
Böyle sistemler İç Ege’ye muazzam kar yağışları bırakıyor ama Kıyı ve Kuzey Ege pek nasiplenemiyor o yüzden bu siklonlar çok güzel de olsa ben sevemiyorum 😀
Toros dağları yine yaptı yapacağını pazar günü beklediğim yağış cuma gününden başladı.
Şefik (Güzelçamlı/Kuşadası 20m)
Efendim artık sıkıldım Yaz’dan. Her gün deniz nereye kadar… Plajlarda da doluluk oranı iyice azaldı artık zaten. Eylül 2. haftasından itibaren serinletecek olan havalara oldukça ihtiyacım var… Sonbahar’ın ilerleyen dönemlerinden ise oldukça umut doluyum. Artık özlemle beklenen havaların gelmesi lazım!
Sanırım tersten 85 efsanesi yaşıyoruz. Kuzey-batıda belki biraz daha erken, ama Ankara’da insan onuruna yaraşır gündüz sıcaklıklarını Eylül’ün ikinci yarısından önce göremeyecek gibiyiz.
Yeni çıkmış…dumanı tüterken kitapçılarda ve kitap sitelerinde yerini aldı!Miktad Hoca ile yurdumuzun “bağzı genj havadelilerinin” katkısı olmuş yanlış anlamadıysam…Karmaşık meteorolojik olayları “Bilal’e anlatır gibi” verdiğini iddia ettiğinden ben de hemen sipariş vereceğim!Yalnız hafif tuzlu tabii ama emeğe ve bilime saygının önünde eğiliyor,tavsiye ediyorum!
@Miktadca şöyle yazmış bizlere:Hava delisi, kar sevdalısı, meteoroloji manyağı okumalı: https://www.nobelkitap.com/kitap_130698_meteoroloji-atmosferimizi-anlamak.html …
Adana Büyükşehir Belediyesi 137 mm. yağış düştüğünü söylemiş. MGM’ye göre ise 102 mm. yağış düştü şehir merkezine. Biz Adanalılar olarak istediğimi aldık. Şimdi Egeli ve Antalyalı arkadaşlar istediklerini alırlar umarım. 🙂
http://www.radikal.com.tr/adana_haber/adanadaki_siddetli_yagis-1438281
İskenderun Arsuz tarafı da yaklaşık 3 saate yakın güzel yağmur almış…limon,portakal vs narenciye ağaçlarında biriken (nimet) çöl tozları yıkanmış..hem de toprak güzel doymuş!
Bu da bugünkü yağışla bir uydu görüntüsü.
https://twitter.com/yturker/status/646027753658183681
Mükemmel! Şaşırdım ama ya Şakirpaşa’ya bile 50 kg’dan az düşmüş. İncirlik desen 30’un altında. Aşırı yerel bir hadise olmuş dünkü 113 kg.
BAŞLIK: Çukurova ve Akdeniz’li Havadelilerinin durumu!
Emre Hocam,birşey dikkatimi çekti..Biz Akdeniz bölgesi orjinliler son günlerde sitede bir hayli nüfuza sahipmişiz gibi…(Çukurovalısı,Mersinlisi,İskenderun Arzsuzlusu,Adana ve Ceyhanlısı,Silifkelisi..Erdemli,Kıbrıslısı..hatta iddia ediyorum “toprağım” ız Ermenek,Konya (Çihiro) ve Karamanlı aziz hemşehrilerimiz de..–hüsnü kuruntu da olabilir)..Ne diyorsunuz,iktidarı ele geçirebilir miyiz hocam :)) ? Şöyle Havadelisi Anayasasını tamamen veya bir kısmını tağyir..tebdil veya ilgaya başvurmadan demokratik yollardan barajları aşarak diyorum! Hazır Ozan Hocamız da başkent Moda’da değilken hani :))
Biz İstanbul olarak sanırım bu yağışlardan çok yararlanamayacağız 😦 Bizi teğet geçecekmiş gibi duruyor yağışlar.
Hatay Samandağ’da denizde hortum olmuş orada olan akrabalarım söyledi,fotoğraf atmalarını istedim onlar fotoğraf atınca fotoğrafları buraya atacağım.Aslında bayram tatilinde oraya akrabalarımın yanına gidecektim ama bilet bulamadım,şanssızlık işte..
Ve fotoğraflar geldi ama görüntü kaliteleri biraz kötü. https://emre29.files.wordpress.com/2015/09/20150921_172059.jpg https://emre29.files.wordpress.com/2015/09/20150921_171939.jpg https://emre29.files.wordpress.com/2015/09/20150921_172002.jpg
Adana Bölge 93 mm oldu. Türkiye’nin en büyük şehirlerinden birinde bu şiddette bir yağış etkili oluyor. Ama MGM bunu tahmin edemiyor. Bugün güya orta kuvvette yani 20 milimetreden daha az miktarda bir yağış vardı Adana’da. Hadi ani gelişen bir sistem oldu ve önceden tahmin edilemedi diyelim. MGM radarı ve anlık uyarı sistemi ne için var? Radarda görünmüyor muydu bu yağış? Buna rağmen uyarı niçin zamanında verilmedi?
Adana Bölge 101.6 mm. Vay be. Galiba Eylül ayı yağış rekorunu kırdık. 🙂
Vay be, daha dün boşuna heyecan demekteydin. Bugün supriz yağışla senlendiniz. Dunde ben kibrisi özledim durdum. bizede gelir diye ama yok, çarşamba antalyayi vuracak kütleler yoldan cikarda bizi gorurmu bilmem. adana gibi supriz yapsa fena olmaz.
Nihayet uyarı gelmiş. Nihayet.
Adana bölge son 1 saat: 56.8 mm yağış. 🙂

Ve MGM’de en ufak bir uyarı yok bir saattir. Pes!
Düzeltiyorum. Adana Bölge 78 mm oldu. 🙂

O nasıl yağmaktır öyle!
MGM bayram tatiline çıktı sanırım. Uyarıyı afet yaşandıktan sonra verebilirler.
Daha yeni verdiler uyarıyı. 😀 Ama uyarı saatine 14:00 yazmışlar! Üçkağıtçılar. Yağışın kuvvetli kısmı bitmek üzere fakat o kadar cahiller ki saat 16:00’ya kadar sürecek demişler.
Dualarım kabul oldu :). Çok etkili bir sağanak alıyoruz.

Umarım artık serinleme de olur. Bilhassa bu Eylül geceler çok sıcak geçti. En büyük sıkıntı o oldu. Yoksa Adana’da gündüz sıcaklıkları bakımından Ağustos ile Eylül arasında bir fark yoktur. Gündüz ortalaması Ağustos için 34, Eylül için 33 derecedir ama geceleri Eylül ayı Ağustos ayına göre 3-4 derece daha serin olması gerekirken, bu Eylül gece sıcaklıkları Adana’da 24-25 derece seviyesinde gitti hep :(.
21 Eylül’ün yağış rekortmenleri top 10 listesi.
Ulubey’e bak, ben kanyon içindeyken sıcaktan kavuruyordu, döndüm sel alacakmış az daha. 😀
Adana’da güçlü orajlar oluşuyor.
Şakirpaşa Havaalanı’nda durum sakin ama 10 km uzaktaki İncirlik’te fırtına kopmuş.

2015 yılı Eylül ayını bir yaz ayı gibi yaşıyoruz. Umarım sezonluk pastırma yazlarını şimdiden toptan yaşıyoruzdur. Belkide bu sonbahar-kış sezonunda pastırma yazı yaşamayacağız. Kim bilir. 🙂
Bugün sonbahara resmen girdik. Hepimize hayırlısı olsun. Bol karlı, soğuklu ve optik hadiseli bir sezon geçirelim.
Değerli hocam affınıza sığınarak düzelteyim; sonbahar başlangıç tarihi 23 Eylül
Sorun yok. Ben teşekkür ederim. 🙂
Dün Sakarya merkeze gittiğimde gökyüzü sirüs bulutlarıyla doluydu ve ateş gökkuşağı oluştu,fotoğrafladım ama yanımda telefonum vardı( yani görüntü kalitesi düşük) ama yinede paylaşayım dedim. https://emre29.files.wordpress.com/2015/09/dsc_03141.jpg https://emre29.files.wordpress.com/2015/09/dsc_03131.jpg
Pek belli olmuyor ama bana “circumzenithal arc” gibi geldi. Önceki gün Kerpe’ de de sirüsler oynaşıyordu, fakat optik hadise fark edemedim.
Paylaştığınız için çok teşekkürler.
Bu konuyla ilgili pek bilgim yok adı yanlış olabilir ama çıplak gözle bayağı netti.Cumartesi ve pazar günleri Sakarya merkezde olduğum için fotoğraf makinem yanımda değildi ama bu iki günde de akşam saatleri sirüs doluydu.Bu optik hadiseler ile ilgili ayrıntılı bilgi veren bir site var mı,varsa linkini atabilir misiniz? Bu arada çarşının ortasında fotoğrafı çekerken bana doğru bakan gözleri asla unutamam 😀
Güneş’ in etrafında çember parçası olarak değil de yukarıdan kavis yapar gibi göründüğünden circumzenithal arc olduğunu düşündüm. Konu hakkında en iyi sitelerden birisi bu: http://www.atoptics.co.uk/
Fark ettiğim üzere atmosferik optik hadiseler ülkemizde pek bilnmediğinden farkındalık yaratmaya çalışıyorum. Fırtınalar ve kar yağışları kadar ilgi çekici bence. Çoğu terimin Türkçesi bile yok. Onları ben de yeni yeni öğrenmeye başladım. Ülkemizdeki hava delilerinin dört mevsim gökyüzüne bakmaları için, kışın kar yağışı olmayan günlerde de heyecanlanmaları için optik hadise gözlemlerinin yaygınlaşmasını hayal ediyorum. Kışın bu tür hadiselerin oluşma olasılığı daha fazla gibi geliyor. Soğuk yörelerde yalancı güneş gibi olayların yaşanması için sirüslere ihtiyaç yok. Kışın sıfırın altındaki sıcaklıkların yaşandığı soğuk sabah ve akşamlarında görülebilir.
Ben sırf soğuk hava yalancı güneşi görürüm diye soğuk ve nemli dağlara (Ilgaz, Kartalkaya v.s.) gitmeyi düşünüyorum.
Konu hakkında Türkiye dışında da pek merak yok. Bulabildiğim en kalabalık optik hadise grubu bu: https://www.facebook.com/groups/32601277584/?fref=ts
Optik hadiselerle ilgili bir blog kurdum. Atmosferolaylari.blogspot şeklinde. Facebook grubunu da kurayım mı bilmiyorum.
Arada sırada sizlerden konu hakkında fotoğrafların geliyor olması beni çok mutlu ediyor.
Haklısınız,pek bilinmeyen bir konu,bu konu ile ilgili hiçbir yerde bilgi bulamamıştım ama bu linkte var şimdi biraz inceleyeceğim.Link için teşekkürler 😀
Korkunç bir Eylül geçiriyoruz iç ve Doğu bölgeler olarak malesef. 6-10 derece ortalama üstü giden sıcaklıklar Eylül sonuna kadar düşemeyecek gibi duruyor. Modellerde bir iki çalıştırma üst üste serinleme görünse bir sonraki çalıştırmada cehennemi sıcaklıklar daha ısrarlı bir şekilde geri dönüyor. Yağışın y’si yok ortalıkta. Bu şekilde Eylül rekorlarının tuz buz olması kaçınılmaz.Yaz geç geldi diye sevinmek de beyhude vaktini doldurmadan gitmiyor lanet olasıca.
Bu ay Konya’nın gelmiş geçmiş en sıcak Eylül ayı olacak gibi. Birinci olamasa bile ikincilik garanti.
Adana da öyle. Şu ana kadar maks. sıc. ortalaması Temmuz ve Ağustos 2015’ten daha yüksek seyretti!
Bir de üstüne şöyle bir durum var..!
http://ejatlas.org/country/turkey
Check out ‘Turkey‘ on #EJAtlas: http://ejatlas.org/country/turkey
Gülme sırası şimdi bizde Egeli kardeşim!

Ege ve Antalya’dan başka yere yağmaz zaten. Boşuna heyecan yapmışım. Bizim Adana’da gene bir numara yok :(. Mahvolduk haftalardır şu pis sıcaklardan. Şu bayram bitse de Ankara’ya dönsem artık.
Sistem hem gücünü hem de yönünü biraz değiştirmiş gibi. Bu sistem Muğla-Antalya sistemi, deniz suyu sıcaklıkların 30 dereceye varması düşen yağışın miktarını ve şiddetini artıracaktır özellikle Teke Yarımadası bu sistemden en fazla yağış alacak yer gibi duruyor.
Mersin-Hatay arası ise daha çok Orta Akdeniz değil de kuzeyden gelen polar baskınların Doğu Akdeniz’de oluşturduğu tepki siklonları ile yağış alan yerler. Dediğiniz gibi Antalya’dan öteye pek çalışmıyor bu hava kütleleri.
Sivas’ın Altınyayla, Kangal ve İmranlı ilçeleri bugünlerde ülkemizde karasal iklim koşullarının en sert şekilde etkili olduğu yerler olmuş. 18 Eylül 2015 tarihinde Altınyayla’da en düşük sıcaklık 0.5 dereceyken aynı gün en yüksek sıcaklık 29.9 derece ölçülmüş. Aynı tarihte Kangal’da en düşük sıcaklık 1.6 dereceyken en yüksek sıcaklık 30.6 derece olmuş. Yine aynı tarihte İmranlı’da gecenin en düşük sıcaklığı 0.2 dereceyken günün en yüksek sıcaklığı 29.0 derece ölçülmüş. Gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkı otuz dereceye dayanmış. Muazzam bir fark. 😮
Türkiye’mizin gerçekten de çok renkli iklimi var. Her karış toprağında farklı farklı iklim tipleri görülüyor.Ilıman iklim,karasal iklim,yarı kurak iklim, dağ ikilimi ne ararsanız var. Bunun değerini bilmeliyiz.
Atlantropa isimli gerçekten çılgın bir proje varmış. Yeni öğrendim. Cebelitarık Boğazı, Sicilya Kanalı ve Çanakkale Boğazı’ na barajlar yapılarak Akdeniz’ in deniz seviyesi düşürülüp büyük kara parçaları ortaya çıkartılacakmış. Bu proje velev ki gerçek oldu, ekosisteme olan etkileri dışında iklime olan etkilerini hayal etmeye çalışıyorum. Adriyatik Denizi büyük oranda yok olacağından oradaki deniz etkili yağışlar doğal olarak güney kesimi haricinde sona erecektir. Ege Denizi ise bayağı küçüleceğinden Ege kıyılarında ciddi iklim değişimleri görülebilir. Muhtemelen Süveyş Kanalı üzerinden büyük bir tahliye kanalı açılmazsa Akdeniz’ in tuzluluk oranı çok fazla yükselebilir. Bu da deniz ekosistemine ciddi etkilerde bulunurdu. http://www.iflscience.com/environment/atlantropa-colossal-1920s-plan-dam-mediterranean-and-create-supercontinent
Sorması ayıp Karadeniz havzasına gelecek olan fazla suyu ne yapacaklar ?
Karadeniz’ e bir şey olmuyor. Karadeniz de, Çanakkale Boğazı Barajı sebebiyle yüksekte (normal seviyesinde) kalıyor. Bu durumda Karadeniz’ den gelecek olan fazla suyun tahliyesi sorunu var.
Onu Hazar’a, ordan da yanlış çevre politikaları yüzünden günümüzde gerçek boyutunun 4’te 1’ine inmiş hâldeki Aral’a akıtabiliriz bence. 🙂
İnsanlığın bu tarz projelerden uzak durması gerek.Tüm geleceğimiz harap olabilir bu çalışmalar yüzünden. Amaç sanırım Avrupa ülkelerin ekstra toprak elde etmesi. Sırf bunu yapmak için tüm ekosistemi değiştirmek istiyorlar.
Geçmiş bir proje bu zaten. Düşünülmüş ve sonra vazgeçilmiş.
Velev ki yaptılar, Akdeniz’ e gelen fazla suyu nasıl gönderecekler? Süveyş Kanalı vasıtasıyla Kızıldeniz’ e doğru su akışı olması lazım, ama teknik açıdan mümkün olabileceğini sanmıyorum. Süveyş Kanalı’ nın kuzey girişiyle güney girişi arasında yaklaşık 200 metre kot farklı olacak. Sirkülasyon için o kadar suyu nasıl pompalarlar bilemem. İstanbul Boğazı dolusu suyu sürekli olarak Kızıldeniz’ e pompalamaları gerek. Teknik olarak baraj yapmak mümkün olsa da Akdeniz havzasına bir şekilde gelecek olan fazla suyu okyanuslara gönderme sorunu sebebiyle gerçekleşmesi imkansıza yakın bir proje. Kafalarını daha faydalı şeylere yoracaklarına neler düşünmüşler. Neyse ki vazgeçmişler.
Bence asıl olarak Kanal İstanbul projeden endişelenmemiz gerek. Güzelim İstanbul’un mahvolmasına sebep olabilecek bir proje. İnşallah Kanal İstanbul’dan da vazgeçerler.
Evet. Delilik.
Evet…Çok haklısın Timur!Durmak yok endişelenmeye devam!Bugün de Yenikapı dolgu alanındaki “Teröre Lanet” (?) adlı “parti” mitinginden alınan mesajdan anlaşıldı ki : Korkun ve endişeyi elden bırakmayın..denizler,dağlar,dereler,ormanlar ve iklim..biz bir avuç endişeli için önemli..gerisi tam palavra!
Buharlaşma çok fazla Akdeniz’de. Herhalde ona güvenerek böyle bir şey tasarladılar.
Buharlaşma koca denizin seviyesini indirecek düzeyde mi ki?
Neyse. Konu dışı sebebiyle uyarı yememek için susuyorum. 🙂
havadan.org üzerinde bir parça değindim. Kuzey kutup dairesi içinde buz örtüsü bildiğiniz gibi son yılların en düşük seviyesinde. Ama, ilginç bir detay göze çarpıyor, buz miktarı bu yıl daha erken artışa geçti. Uzun yıllar ortalamasına baktığımızda bu günlerde erime süreci devam edip, 1-2 hafta sonra tekrar buz örtüsü artışa geçiyordu. Bu takip etmeye değer bir detay. Geçen kış hatırlarsınız, Sibirya kar örtüsü güçlü Sibirya yb’si yanılgısı pek çok kişiyi esir almış, bizler de ters korelasyonu sıkça açıklamak durumunda kalmıştık. Kar örtüsünün tam tersi, buz örtüsü Sibirya yükseği için daha doğru bir gösterge.
Deniz suyu normalden 2-6 derece daha sıcak. Bu durum İstanbul gibi Karadeniz’e kıyı olan şehirlerde aşırı yağış bırakan sistemlerin doğmasına sebep olabilir..
Hayır doğmasına sebep olmaz. Eğer yağışlı sistem GELİRSE yağışları şiddetlendirir.
Hocam bu haritayı aldığınız yerin linkini atabilir misiniz?
Hemen bastınız eksiyi 🙂 Sanırım kendimi biraz yanlış ifade ettim. Demek istediğim şey, deniz suyu sıcaklığı sistemlerin kendisini değil, yağıştaki o aşırılığın doğuruyor. Tabi ki de deniz sıcaklığı tek başına etkili olamaz.
Bu arada bu haritanın linki:

Azıcık konu dışı olacak ama sabaha karşı doğu tarafında daha önceden görmediğim büyüklükte bir yıldız vardı. Yıldız değil de gezegenlerimizden biri olabilir. Hangisi olduğuna dair bir bilginiz var mı?
Sabaha karşı Doğu’da gördüğünüz bu parlak gezegen Venüs’dü.Ayrıca Venüs’ün altında Mars ve Jüpiter’i de görebilirsiniz onlar da parlaklar. Venüs en parlak dönemlerinde gökyüzünde Güneş ve Ay’dan sonra üçüncü en parlak objedir.
Haziran, Temmuz ayları boyunca Venüs ve Jüpiter batı ufkunda çok güzel bir görüntü sundular bize. Temmuz sonlarında Ay’da onlara eşlik etti.
Yıldız ve gezegen ayrımını yapamayan arkadaşlara ufak bir tüyo vereyim. Obje titreşiyorsa yıldız, sabit yani titreşmeyen ışık veriyorsa gezegendir.
Teşekkür ettim. 🙂
Bu arada başka astronomik objelerin yerlerini bulmak isterseniz Stellarium adlı programı şiddetler tavsiye ederim.
Dün akşam saatlerinde Ovit Dağı.
Araba termometresi 6°C’yi gösteriyordu.
30-40 km/s rüzgar vardı. Uzun süe dışarıda kalındığında hipotermi geçirmek kaçınılmaz.
Gördüğünüz üzere Karadeniz tarafında duman var. Sivrikaya köyünden biraz aşağıya kadar duman çok etkiliydi.
Bu sene İzlanda Alçağı’nın etkisinde ızdırap dolu bir yıl olabilir….!!!
😀
Çeken bilir Behlül…
Çekeni görür Allah 😀
The Telegraph … Britain braced for long, snowy winter as strongest El Nino since 1950 expected http://t.co/r5F0u1farW
Bu haber ile ilgili yorumlarınız ne olur Ozan Hoca ve Behlül Hoca?
1950 Rize kar rekoru
Bu da mı gol değil?
1997’ye razıyım 1950 olursa da hayır demem 😀
Muhabirler ne kadarını kattı bilmiyoruz… Açıklamayı yapan bilim insanlarına doğrudan sormak lazım. El Nino ile AO/NAO’nu negatif fazı arasındaki ilişki fazla belirgin değil diye biliyorum.
Bence de biraz fazla abartilmis bir TheTelegraph haberi..zaten haberin altindaki bazi “Inciluz Havadelileri” de pek hos mesajlar birakmamis anlasilan!Yalniz gecmis yillarda ElNino donemleri ertesinde tesaduf mu desek ne desek ada iyi kar almis o kis! 2007 – 2009 – 2011 ve 2013 kislari mesela!
2007-2009-2011 ve 2013 kışlarında genelde karsızlıktan şekilden şekle girdiğimizi de unutmayalım. 🙂
Eğer İngiltere için soğuk ve kar deniyorsa bulunduğumuz coğrafya için ılık ve yağmur demektir tipik İzlanda yılı işte…!!!
Hocam Ada’da piser bize de duser diyelim…ama pinti Ingilizler’den bize bir hayir yok bu kis gibi geliyor bana da!Biz yine en iyisi kendi Ada ve Moda sahillerinde bekliyelim..her zaman yollarini gozleyelim..baki selam!
“İzmit 0m” ve İzlanda. İşkence gibi.
Bu sene Allah cc’nün izniyle Karadeniz kışı olacak. Durmadan fotoğraf atacağım 18 Şubat sisteminin intikamı acı olacak. 😉
5 yılın acısını çıkartırsın artık 🙂
Eskişehir kışa hazır bekliyoruz. Favorim yine Bilecik-Kütahya-Afyonkarahisar-Eskişehir-Bolu arasında kalan coğrafya.
Bir Afrika atasözü der ki, aynı yere iki kere yıldırım düşmez 🙂
Ehliyetimi de aldım, artık İzmit merkezine sağlam kar yapmayacak sınırda sistemlerde karın en iyi yağacağı ama uzun süre mahsur kalmayacağım yerlere önceden gidip sistemi arabalı kış kampı modunda izleyeceğim. Bir tane sistemi arabada yaşasam da o bana yetecektir. Birden fazlasına hayır demem tabi.
İzmit yakınlarında tipi en iyi Umuttepe ve Akmeşe civarında yaşanıyor.
Genel olarak tahminlerden çıkardığım üzere ılık bir kış beklentisi var. Gelecek olan sağlam sistemlerin ise Marmara’ nın doğusu ve daha doğusunu etkileme potansiyeli var sanırım. Kışın sadece Şubat 1997 sistemi gibi bir sistem yaşansa beni doyurur.
Aklıma gelmişken Havadelisi’ ne bir soru: Şubat 1997 sisteminde siklonik karla beraber DEK karışığıydı galiba. İlk iki günden sonra aralıklı kar geçişleri hatırlıyorum sanki.
Bu arada halk sana koalisyon mesajı verdi, tek başına İzlanda mümkün değil zorlama artık…
Görünen tekrar erken İzlanda 😀
Hocam hemen yanı başındaki Sapanca’ya bakın ya,delirmemek elde değil.
🙂 30 mm az mı yahu? Her yerden gelen yağışı alabilen 1320 metre rakımlı yerle Sapanca’yı karşılaştırırsanız delirirsiniz tabii.
Var mı Kartepe’nin uzun yıllar yağış verisi?
Yok. İstasyon yeni kondu daha.
Orta ve liseyi okuduğum okul, Kartepe’ yi rahatça görüyor. Kışın kuzeyden bulutların Kartepe’ ye takıldığını sıklıkla görmüştüm. Kartepe adeta bir bulut barajı gibi. Yıllık yağış miktarı İzmit merkezin rahatlıkla iki katı olabilir. Rakımı daha az olmasına rağmen Uludağ’ dan daha fazla kar alan bir yer. Kartepe eğer Uludağ kadar yüksek olsaydı sıradışı kar kalınlıkları ölçülen Dünya’ nın nadide yerlerinden birisi olurdu.
Bursa/Kocaeli radarı açıldığı zaman yağışlı zamanlarda Kartepe’ ye takılan bulut yığınlarını takip edebiliriz diye umuyorum.
Açmadılar gitti şu radarı …
Umarım 2023 kışına yetişir!!!! Duy sesimizi MGM.
Bir deney izledim şimdi, Yağmur oluşumunda olmazsa olmazımız toz zerreciğidir diyor ve bunu kanitliyor deneyde.
1. Toz parçasının olmadığı bir bölgede yağmur yada kar yağar mı? Neme doygun ve soğuk havaya temas etmişse bir kütle yağmur yağmayabilir mi?
2. Bu mantıkla okyanusun ortasında da, haftalar süren muson yağmurlarında da devamlı bir toz taşınımımı söz konusu?
3. 1995’li yıllarda açık havada bir mahalle büyüklüğünde parça parça tam üstümüzden 15 dakikada bir 3-4 saat süren şimşekli ama yağışsız kütleler geçmişti. Toz parçası olmadığı içinmi yağış bırakmamıştı merak ettim.
4. Birde ağzımızda biraz havayı sıkıştırıp dışarı bırakınca buharın rengini yani bulutun oluşumunu görebiliyoruz, hava yükselip genlestiği için ısı kaybedip buhar rengini alırmış. O zaman basınç altında kalan hava neden buhar rengini alıyor?
Teşekkürler
illa toz olacak diye birşey yok. tuz iyonları filan.
hatta hava çok soğuduğunda havada toz zerreciği olmasa da buharın bir kısmı donabiliyor. o donma gerçekleştiğinde donan parçaçıklar geriye kalan buhar için donma parçacağı oluyor.
Konya’da 11-12 eylül günlerine ait en yüksek maksimum sıcaklık rekorları kırıldı:

😀
20150908_elninohaber.pdf erişimi için tıklayın
Yaz Bayrampaşa 3.1 kg.
http://www.gusulabdesti.gen.tr/
Hani merak eden olur diye yazıyorum. İzmir’de hiç bir şey olmadı.
Niye hocam serinledik işte 😀
O da olmasa çıldırmamak elde değil hocam. Gördesten sonra bu kadar sıcak bünyeyi zorluyordu. 😀
Bakın hocam bize yarayan orijinal bir Ege sistemi modellerde görülür oldu. Biz de güleceğiz elbet hep kuzeyliler sevinmeyecek ya 😀
Aha bu da bizim sistemimiz ümit edelim de daha da güçlensin:)

Yağışa hala doyamasam da gök gürültüsü öğleden itibaren hep vardı bulut seviyesi de çok aşağıdaydı bir ara hortum çıkacak sandım .Şu an 9 mm yağış almış ama gece boyu daha çok artar büyük ihtimal 🙂
Bugün İstanbul’ dan gelen annemi Kandıra’ da karşılamak için biraz erken çıkıp serin cephe girişiyle aksiyonlu bir buluşma yaşamak amacıyla arabayla Bağırganlı tarafına gittim. Tam da hayalini kurduğum türde bir buluşma yaşadım ve downburst tadında fırtınalı bir sağanağın içinden geçtim. Yaklaşık 10 dakika boyunca tufanı yaşadım. Silecekleri son hızda çalıştırmama rağmen görüş mesafesi zaman zaman çok düştü. Kerpe’ ye döndüğümde serin cephe girişinin orada o kadar aksiyon yaratmadığını öğrendim. Yani iyi ki de Bağırganlı yapmışım. Yaklaşan bulutlar yemyeşildi. Dolu bekliyordum, fakat yağış sırasında çok az ve ufak taneli dolu yağışı görüldü. Yaşadıklarımın videosu var. Talep olursa yükleyebilirim.
Son MGM verilerine göre Eyüp 29.8, Beykoz 26, Terkos 14.2, Şile İsaköy 27.6, Şile 10.8, Sariyer 23.9, Göztepe 22.8, Güngören 19.4, Kartal 13.5 mm, Büyükçekmece 50 mm yağış aldı.
Yağış kesilecek gibi görünmüyor. Kayışdağı’da 2 saattir ara ara zayıflasa da kuvvetli bir şekilde yağan yağmur var. Arada gök de gürlüyor. 🙂
Eyüp 48.2 mm, Büyükçekmece 52 mm, Samandıra 48.3 mm, Sancaktepe 88.7 mm, Ümraniye 56 mm, Beykoz 31.5 mm, Çekmeköy 39.4 mm, Ömerli 92.6 mm, Şile İsaköy 42 mm yağış almış.
Burada ise yağmur hala yağıyor, Ataşehir diye bir istasyon yok, kaç mm yağdı bilmiyorum. 😦 Bol yağdı diyebileceğim sadece.
Oh oh gelsin sular (Ömerli).
Spank Azerbaycan’da herhalde. Yoksa şimdiye çoktan ağlardı onların oraya az yağdı diye. 🙂
Doğu marmara’ya çoğu yer uyarı verdi ama Sapanca’da 15 dakika süren hafif bir yağıştan sonra hiç birşey olmadı,ve şu anda sadece batı ufkunda hafif kara bulutlar var,bugün beklenen yağış gelecek mi?
Kırmızı kütle Bostancı’ya fena patladı. E-5’te rögarlardan su fışkırıyor.
Evden çıkacak varsa uyarıyorum evde dursun. Maltepe -Bostancı 10 km 45 dakika
Euro4 2 gün önceki çalıştırmasında kuvvetli bir hücrenin bu civara denk geleceğini öngörmüştü.
Bayrampaşa’nin civarı koparken onca hengameye rağmen burada daha damla düşmemesine ne demeli. Umutlar azalıyor..
Oy delisi delisi
Yerim skewtinizi
Bu kümülonumbuslarin
Söyle nerde dolisi
Tatava yapma aslanım
Samsun’da daha kötü durum
Kırmızı kütleleri yerim
Olumsuz konuşanlar banlanacaktır
Kimse bahsetmiyor fakat Marmara (özellikle doğusu) ve Batı Karadeniz’i aksiyon dolu bir haftasonu bekliyor. Bazı yerlerden süper hücre veya su hortumu (belki tornado) gibi haberler gelebilir ama bu yeri kestirmek zor. Herhangi bir yeri vurabilir. Kararsızlık buna uygun. Bunun yanı sıra şiddetli hava koşullarının oluşturabileceği kötü şartlara karşı (sel-su baskını) dikkatli ve tedbirli olunmasında fayda var.
Katılıyorum….sonbaharın ilk ciddi sistemine sanki site ahalisi biraz kayıtsız kaldı gibi . Facebook üzerinden her ne kadar uyarı verilse de , en azından burada da benzer uyarıları , bilgileri görmek isterdim doğrusu ….yazdan çıkmanın rehaveti diyelim 🙂
Burda yarim saat saglam vurdu.
Bugün optik hadise günüydü.
Son bir kaç haftadır optik hadise yapan türde bulutlara denk gelmediğimden son bir kaç haftadır bu konuda bayağı hareketsizlik vardı. Bu sabah hayatımda ilk kez gün doğumunda yalancı güneşe denk geldim. Gün içinde parçalı haleler arada sırada görüldü. Sirüs ve benzeri bulutlar akşamüstü de cirit atınca sahilde bekledim. Yanardöner bulutlar da gördüm, gün batımı yalancı güneşi de. Gün içinde dörtlü bir kombinasyona denk gelmeme rağmen bu olayların hiç biri kuvvetli olmadığından fotoğrafları paylaşılabilir ölçüde olmadı. Bu tür hadiseler önceden dediğim gibi arada sırada görülmesine rağmen sirüs ve benzeri bulutlar genelde doğru zamanda doğru noktada olmadıklarından, olduklarında da başka bulutlar uyuzluk edip önlerini kapattığından (bugünkü gibi) nadiren muhteşem güzellikte olanlar oluyor. Bulutlar arasında benim belli belirsiz olan zayıf yalancı güneş yansımalarını, haleleri görmem, yağmur yağarken düşen bir kaç kar tanesini deneyimli gözlerinizle fark etmenize benziyor. 🙂 Bugün yağış olmamasına rağmen optik hadiseler ve kuvvetli poyraz aktivitesi sayesinde aksiyonlu bir gün yaşandı.
Yine gözü çıkmış dersiniz, hiç yorum yapmıyorum bu sefer. 😀
Çok ilginç şeyler olabilir o gün. Heyecanlanmaya başladım 🙂
Cumartesi’yi Pazar’a bağlayan gece hızı 65 km/s’e ulaşan fırtına İstanbul’u Karadeniz kıyısından yalayıp Batı Karadeniz’e doğru hareket edecek gibi görünüyor

MGM’ ye dün gece Bursa Radarı’ nı sordum. Az önce yanıt verdiler. Şimdiden hayırlı ve uğurlu olsun. Umarım kışa kadar halka açılır.
Bursa Radarı, Bursa-Kocaeli il sınırında yer alıyor. Yuvacık-Aytepe’ nin hemen güneyinde. İstanbul radarının “maks” alanının doğusunda kalan Doğu Marmara illeri için çok iyi olacak.
“Sayın KAYALAR,
4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında istemiş olduğunuz bilgi veya belgeler ekte/aşağıda yer almaktadır.
Bursa Radarı 19 Nisan 2015 tarihinde açılmış olup, test ve muayene sürecinin ardından radar ürünlerinin paylaşımına başlanacaktır.
Bilgilerinize.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgi Edinme Birimi”
Bizim o çok sevdiğimiz, görmek için can attığımız yağmurlu havada şehit düşen kardeşlerimize Allah’tan rahmet; tüm Türkiye’ye sabır diliyorum. Yüreğimiz yanıyor, başımız sağ olsun.
Erdemli’de hava kasavetli beş gün daha devam edeceğe benziyor.Irak üzerindeki toz siklonu toz bulutlarını bize doğru püskürtmeye devam ediyor.

Adana’nın havasına bakabilir misiniz acaba?
Beni bilgilendirebilir misiniz?
Resmen filmlerdeki kum fırtınası görüntüsü var burada. Fakat rüzgar yok.
Cumartesi günü Kocaeli de bir pazarın önünde bu kamyonu gördüm. https://emre29.files.wordpress.com/2015/09/el-nino1.png
el nino yazmak nereden aklına geldiyse..
El Nino kasırga değil ki 😀
😀
Tekirdağ’da sıcaklık bugün 40 dereceye çıktı. Yaz ortasında bile zor görülecek bir durum Eylül ayında gerçekleşti.
Bugün hayatımın en sıcak Eylül gününü yaşıyorum büyük ihtimalle. Bir ara MGM istasyonu 37.6 dereceyi gördü, evimin bulunduğu yer ise en yüksek 36.8 dereceyi gördü az önce.
Kartal ve Göztepe Marmara istasyonları da 38 dereceyi geçti. Sabrın sonu selamet, cephe yolda geloo 😀
Rekor hepsi. Ana sayfaya yazacağım.
Şimdi çoktan arşiv deşilip eylül ayında rekor sıcaklıklar görülen yılları takip eden kış analizleri yapılmaya başlamıştır. 🙂
😀
İçinde hocalarımın da bulunduğu Jeomorfoloji Derneği Hopa seliyle ilgili ön rapor hazırlamış, raporda şu ifade dikkatimi çekti:
”Hopa Meteoroloji İstasyonu verilerine göre, Hopa’da 22 Ağustos’ta 58,4mm, 24 Ağustos’ta 64,0mm, 25 Ağustos’ta ise 135,6mm yağış meydana gelmiştir. Bunlar şiddetli sağanak karakterdeki sıra dışı yağışlar olup, Hopa ve yakın çevresinde sel, taşkın ve heyelanların meydana gelmesinde tetikleyici rol oynamıştır. – See more at: http://www.jd.org.tr/icerik/jeomorfoloji-derne%C4%9Fi%E2%80%99nin-24-a%C4%9Fustos-2015-hopa-seli-ta%C5%9Fk%C4%B1n%C4%B1-ve-heyelanlar%C4%B1-hakk%C4%B1ndaki-%C3%B6n#sthash.2cmeg9Qa.AnfI5ptk.dpuf
Yağış değerleri düşük değil mi? Özellikle selin meydana geldi 24 Ağustos gecesi için değerler düşük geldi bana. Rica etsem 22- 23-24 ve 25 Ağustos’da düşen toplam yağışı bana yollayabilecek var mı?
Sezonun en güçlü Akdeniz siklonu seçer, onun yer kartı görünümünü kaydederim. Geçen sezon ki bu siklon çok güzeldi şimdi baktım da çok özlemişim bu görüntüyü.

MGM şu haritaları çok karışık yapıyor. Sinoptik gözlemleri okumak gerçekten çok zor.

Benim favorim ise aşağıdakiydi.
Böyle sistemler İç Ege’ye muazzam kar yağışları bırakıyor ama Kıyı ve Kuzey Ege pek nasiplenemiyor o yüzden bu siklonlar çok güzel de olsa ben sevemiyorum 😀
Toros dağları yine yaptı yapacağını pazar günü beklediğim yağış cuma gününden başladı.

Efendim artık sıkıldım Yaz’dan. Her gün deniz nereye kadar… Plajlarda da doluluk oranı iyice azaldı artık zaten. Eylül 2. haftasından itibaren serinletecek olan havalara oldukça ihtiyacım var… Sonbahar’ın ilerleyen dönemlerinden ise oldukça umut doluyum. Artık özlemle beklenen havaların gelmesi lazım!
Sanırım tersten 85 efsanesi yaşıyoruz. Kuzey-batıda belki biraz daha erken, ama Ankara’da insan onuruna yaraşır gündüz sıcaklıklarını Eylül’ün ikinci yarısından önce göremeyecek gibiyiz.