Aman allahımmmm, heyecandan titriyorum, yerimde duramıyorum, evde misafir var ağzım kulağımda açtım camları dışarıda şov var, kırmızı kütle üzerimizde, saniye başı şimşek çakıyor.
Dışarısı bembeyaz oldu, sanki kar yapmış gibi, bazı yerlerde 3 cm buz birikmiş resimlerden belli olur belki
Mobildeyim diye, böyle yüklüyorum. Ozan abiler eüzenlerse çok sevinirim.
Fırtınanın en şiddetli olduğu anda kısa bir video çekmeye çalıştım, biraz korktuğum doğrudur zaten videodaki hareketliliğimden anlaşılabilir:) En güzeli 6. saniyede yediğim şiddetli rüzgar tokadı. Yaklaşık 20 saat elektriklerin kesin olmasında dolayı rüzgar hızına bakamadım. Bu fırtınada zarar görmeyen ev yok gibi. Bir çok kişiyle konuştum bu kadar şiddetlisini hatırlamadıklarını söylediler.
MGM, mm cinsinden yağış tahmini yapıyor da benim mi haberim yok? 🙂
Sadece sıcaklık tahminlerini mi dahil edeceksiniz?
Gerçi sadece 2 haftalık tahmin periyodu kaldı, bu süreçte en azından denenebilir. Bu arada gerçekten çok çok zevkli geçiyor lig. Hedef ilk 10 🙂
Kayak merkezlerinde inanılmaz bir kar erimesi var.
Kartepe’de önceki ölçülen kar seviyesi : 177CM
Son ölçüm seviyesi 107CM
Kartalkaya önceki: 195cm
Son ölçüm158 CM
Uludağ önceki ölçüm 185CM
Son ölçüm: 165CM
Bu ölçüm saat 13:00’da gerçekleşti (DMİ) önceki ölçüm saat 10:00’da gerçekleşmiş, yani yaklaşık 3 saat içerisinde kartepe’de 70 CM erime yaşanmış. Önümüzdeki günler ve hafta için, kayak merkezleri için, pazartesi hariç pek bir yağış gözükmüyor.
Lodos bu şekilde devam ederse, kayak merkezleri 10-15 şubat arası gelecek yağışlara kadar ciddi sorun yaşayacağa benziyor.
Evet sanırım durum böyle, lakin dün en son saat 13:00 güncellemesi 107 cm demişken, bu sabah güncellemesi 110 cm demiş.
Kartepe’de kar yağışı öğleden sonra bekleniyor, sabah hafif bir yağış vardı. 3 cm yapacak kadar ne ara yağmış, dünkü erime 107 santimde durmuş mu? Bu sorular otelin kar kalınlığı konusunda manipülasyon yaptığının göstergesi.
Erime daha önce olmuştur giriş yeni yapılmıştır. Özellikle Uludağ ve Kartepe lodostan daha fazla etkileniyor,Kartalkaya biraz daha şanslı. Kartepe 30-40 cm’e kadar iner ama şubatın ikinci yarısı tekrar toparlayacaktır.
Bu arada Dmi^ye göre mesela yarın Ankara için 16 derece tahmini yapılmış, hemen yan tarafında geçmişte gerçekleşen uç sıcaklık için 11,8 derece yazılmış. Resmi verilere göre bu bir rekor mu yani anlamadım o kısmı?
Günlük istanbul tahmininde “toz” hadisesine de vurgu yapılsa yerinde olur sanırım. Şu günlerde Sahra tozu, hem hava kalitesi üzerinde etkili hem de kişisel sağlıkta.
Bence bu küresel ısınma hadisenin dünyaya global yansımalarından biri. Mesela son 1,5 haftadır almanyada hava soğuk,ya karla karışık yada kar yağışları var değişik bölgelerde… ama onlar da Ocak ayının ilk yarısı normallerin epey üzerindeydi hatta bazı şehirler 15 dereceyi görmüştü….Ocak ayını da ortalamanın üstünde kapadılar…
Evet soğuk,polar ataklar alıyoruz fakat sonrasında ciddi sıcaklık artışları ile bu karlar yerde kalmıyor sonra gene kar yağıyor,soğuk dalgası geliyor. Özellikle kış ayları içinde bir dengesizlik var.
Haberler kısmen, nispeten iyi gibi geliyor, en azından Şubat ilk hafta sonrasında. Londra ve Paris’teki basınç değerlerini gösteren diyagramlara göre, basınç değerleri yükselişe geçiyor günden güne. Bu da Azor Yükseğinin, 4-5 Şubat itibariyle kuzeye, Büyük Britanya’ya doğru tırmanıyor olması demek oluyor. Bize soğuğun inebilmesi için gerekli olan şartlar yavaş yavaş oluşmaya başlıyor gibi. Umarım, yakında daha fazla olumlu sinyaller alabiliriz, çünkü bu bekleyiş gerçekten çok sıktı. Şubat ikinci haftası itibariyle birşeyler olabilir bakalım, hayırlısı, takipte kalmakta fayda var..
GFS ve ECMWF gidişatın değişeceği konusunda hemfikir. Diagramlar da desteklemeye başladı. Önümüzdeki haftaiçinde her çıktı yeni bir heyecan olacak. GFS 12z bana 2003 şubatını anımsattı.
Evet Alkım hocam, 12Z diyagramı da çok güzel çıktı. Neredeyse 9-15 Şubat arası tüm senaryolar 850 hPa sıcaklık ortalamaları “-5” derece. Fakat dediğimiz gibi daha önceden, biz medyum değiliz, oluşan şartlara göre sadece yorum yapıyoruz. Nitekim 9-15 Şubat arasında -15 dereceye ulaşan senaryo da var, +5 dereceye ulaşan senaryo da. Belli ve net olan tek şey, Şubat ayının ikinci haftasından itibaren şuan da ve önümüzdeki yakın gelecekte de etkili olmasını beklediğimiz karamsar havaların istikrarının biraz da olsa kırılacağı. Umarım herşey dilediğimizce olur önümüzdeki günler için 🙂
29.01.2015 tarihinde İzmit’ te görüntülediğim atmosferik optik hadise olayının kesin tanımlamasını yapmış bulunmaktayım. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan Abdullah Kahraman dışında kimseyi tanımadığım ve kendisinin de tam anlamıyla uzmanlık alanı olmadığı için aşağıdaki linklerden tanımlama yaptım.
Ben ilk başta sadece “upper tangent arc” sandım. İçindeki hale de ilk başta bana tam çember şekilli göründü. Bu sabah fotoğrafa tekrar bakınca içindeki halenin tam çember şekilli olmadığını fark edince hale türlerini duygularımı katmadan, tarafsızca tekrar araştırdım. Önce photoshopta içindeki halenin tam daire olup olmadığını ölçtüm. Tam daire olmadığına emin oldum. Aşağıdaki linkler üzerinden ulaştığım diğer hale türlerinin “Lowitz arc” dışındaki hiç biri ovallik göstermediğini fark ettim. Fotoğrafımda üstteki kısım önceden tanımladığım gibi “upper tangent arc” olduğuna emin oldum. Üst yan kısımları ise “upper Lowitz arc” olarak tanımladım. Alt yan kısımlar ise fotoğrafta belli olmadığı için “lower Lowitz arc” oluşmamış. Eğer atmosferin yüzeye yakın kısımları daha soğuk olsaydı veya bulut yapısı izin verseydi “lower Lowitz arc” fenomeni de gerçekleşebilirdi.
“Upper tangent arc” olayı çok yaygın bir hale olayı değil. “Lowitz arc” ise gerçekten nadir bir olay olarak gösteriliyor. İzmit’ te, kendi şehrimde böyle bir olayı gözlemleyip kayıt altına almak beni çok mutlu etti. Bunların soğuk yörelerde daha yaygın gözlendiğini hesaba katarsak İzmit için sıradışı bir olay olarak nitelendirmek mümkün.
Bu gözlemimin ulusal gazetelere bile çıkması gerekir aslında. Ama bu doğa olayının değerini bileceklerini sanmıyorum.
Dün öğleden sonra ara veren sağanak yağmur sabah hafiften başladı,şuan ise etkisini arttırmış durumda. Şu ayrıntılı radarın kalibrasyonuna da bir ayar verseler iyi olacak normalden en az 2 km güneyde gösteriyor kütleleri.
Telefon ile İDO Çağrı Merkezi’nden bilgi almak istediğinizde iptal olma ihtimalleri ile bilgi veremeyeceklerini söylüyorlar. Ancak şu ana kadar olan iptalleri ve rüzgarın daha yeni yeni kuvvetlenmesini göz önüne alırsak, muhtemelen pazartesi gününe kadar hiçbir deniz otobüsü ve hızlı feribot seferi yapılamayacak gibi duruyor. Mecburen karayolunu tercih edeceğim yarın için.
Atıyor muyum, ama destekli sanırım, bilgili, yetkili kişiler yorum yaparsa sevinirim. Çok derin bir AB geçiyor, AB’ler YB’lere göre çok hızlı hareket eder. Derinliğine bağlı olarak muazzam bir fırtınaya giriş yaptık. AMA, bu AB’nin etkisi geçtikten sonra basınç düzeni yeniden oluşacak, o muazzam derinlik kapanacak, coğrafyamızda pek sık rastlanmayacak bir AB olduğu için, model çıktılarında trajik değişimler olma ihtimali sözkonusu mudur? Olumlu veya olumsuz yönde?
Merhaba arkadaşlar, Manisa’da bir kaç günü saymazsak neredeyse yağmur yağmayan gün yok,özellikle dün aralıksız oniki saat süren bir yağış mevcuttu. Bugün ise sert lodos ve kuvvetli sağnak geçişleri var . Ne diyeyim Allah olmayana versin. Bu sene hem Balıkesir’de hem de Manisa’da bulundum. İki il de bu sezon kar ve soğuk konusunda tatmin ediciydi doğrusu 2014/15 kışı benim açımdan mükemmel geçmeye devam ediyor. Tek üzüldüğüm nokta ise İzmir’e ve Balıkesir’e giderken gördüğüm kızılçam ormanların Ocak başı sisteminin ıslak karından çok büyük zarar görmesi umarım doğa kendini çabuk toparlar. Kalın sağlıcakla,hepinize iyi haftasonları diliyorum.
enattendantlaneige
ABD’deki Juno kar fırtınasında,nadir gözlenen yıldız kar taneciklerinin fotoğrafları
Sevgili morali bozuk arkadaşlar, dışarıda tişörtle dolaşabilecek bir hava var. Eee barajlarımız da doldu sayılır, yağmur sıkıntısı da pek yok. Kar yapmayacak 6-7 derecelik gereksiz soğuk havada üşüyeceğimize, ılık ılık lodosumuzun tadını çıkaralım. Yazan: Mrs. Polly ANNA
Ne günlerdi o eskiler ..!!Şimdi eski günlerde olsak şöyle diyecektik ”Bu lodosa ve sıcağa aldanmayın hemen arkasından sıcaklıklar 10-15 C düşecek ve ciddi kış koşulları ve kar yağışları yaşanacak” şimdi ise lodos arkası lodos hatta daha arkası bile lodos..Ben yakın geçmişte şöyle cuma günü başlayıp pazartesi akşamına kadar süren kar yağışı hatırlamıyorum ama lodosumuz oldu şükür 😦
Lodoslu havayı oldum olası sevmem ama çekilirse de bu havalar ekim-kasım’da çekilir. Sonuçta aksiyon tamam ama ocak-şubatta 18 derece sert lodoslu hava de neyin nesi demesi geliyor insanın.Daha önce de yazmıştım kuru soğugu bile tercih ederim bu havaya.
Ama doga yapacak birsey yok hoşlanmasam da lodoslu hava için ayrı bir başlık açılmalı bence..
Şefik (Güzelçamlı/Kuşadası 20m)
Dün gece 3 civarı başlayıp, yine dün öğleden sonra 3 gibi son bulan bir yağış gerçekleşmişti. Bu yağış sırasında Kuşadası-Güzelçamlı’daydım. Güzelçamlı, böyle sistemlerde Dilek Yarımadası Milli Parkı’ndaki dağların yüksekliği sebebiyle orografi etkenine bağlı olarak daha fazla yağış alabilen bir yerdir.Öncelerde Milli Parktaki bir MGM istasyonu sayesinde resmi ölçüm yapılan bu yerde 2-3 senedir istasyonun taşınmasından dolayı resmi ölçüm yapılmamaktadır. Ben ise bunu önemli bir sorun olarak gördüm ve 1 ay önce bir Oregon Hava Tahmin İstasyonu aldım. Bu sayede artık Güzelçamlı’da Rüzgar-Nem-Basınç-Yağış-Sıcaklık gibi hava olaylarını incelemekteyim…
Dün 12 saat süren yağış sonucunda Kuşadası Merkez 22 kg, Söke 15 kg ve Aydın Merkez 9,8 kg yağış aldı. Güzelçamlı ise Kuşadası’na bağlı bir beldeyken artık bir mahallesi… Kuşadası’na uzaklığı sadece 25 km ve Söke’ye de yaklaşık olarak aynı uzaklıkta… Kuşadası-Söke-Aydın Merkez gibi yerler bu şekilde yağış alırken, Güzelçamlı son 12 saatte 46.4 kg yağış aldı.
Dilek Yarımadası Milli Parkı’ndaki tepelerin yüksekliği 1230’a kadar çıkıyor. Güzelçamlı’da Milli Park ile iç içe bir yer (dolayısıyla oksijeni bol, cennetten bir köşe gibi…). Orografi den etkileniyor. MGM’nin burada kesinlikle resmi ölçümlerde bulunması lazım…
Olabilir fakat her zaman bu kadar rüzgarlı göstermiyor. Ayrıca 1000 metredeki yaylamıza ne zaman gitsem kuvvetli rüzgarla karşılaşıyorum, verilerin gerçek olabileceğini düşünüyorum.
Santiago, son günlerde İzmit’ te hava gayet durgun olmasına rağmen bulutlarda yukarı seviyelerde güçlü rüzgarlar olduğunu işaret eden şekiller var. Bence o veriler doğru olabilir.
Gece başlayıp aralıklar ile devam eden sağanak yağmur sabah etkisini arttırmış durumda Akdeniz üzerinde oluşan kütleler epey etkili oluyor hava sıcaklığı dün 17 derece olarak ölçülmüştü bugünse yağışın etkisiyle 9 dereceye kadar düştü.1000 metre üstünde ise kar yağışı etkili olmakta kar yağan yerler Erdemliden gözükmekte uzaktan görmek bile insana huzur veriyor.15 kg yağış düştü dün akşamdan buyana.
İzmir’de yaklaşık bir haftadır aralıklarla sağanak yağış var. Birbiri ardına gelen turuncu kütleler merkezde 100, Urla’da 140, Seferihisar ‘da 160 kg yağış bıraktı. Spil Dağı’da bol kar aldı. Lodos fırtınası öncesi muhteşem yağış aldık, daha da fazlası geliyor. İzmir için oldukça tatmin edici bir kış. Çoğu bölgeye yetecek yağışı yine tek başımıza aldık galiba 🙂
Bu arada deniz suyu sıcaklıklarının kaydedildiği bir yer var mı bilmiyorum ama, İzmir de 10 dereceye düştüğünü hatırlamıyorum. Bu sene aldığımız bol yağış dağlara çok kar bıraktı, yağmurlarla dereler gürül gürül akıyor. Kış sonuna kadar biraz daha düşmesi muhtemel.
Narlıdere’deki yağış geçişi
Benim için bu kış iyi geçti. İstediğimiz yağışları aldık. Kar yönünden de geçen seneye göre daha iyiydik. Kısacası bu kış beni tatmin etti, bundan sonra kar yağışı olursa da artık yemeğin sosu olur. Bu coğrafyaya göre bu kadarı bile normal artık. Boşuna debelenip durmanın, kendimizi yormamızın bir anlamı yok. Üzmeyin canınızı, bugünkü güneşin tadını çıkarın 🙂
Kapımın önündeki kar kalınlığı maksimum 0.5 cm oldu, hem de -15’lerin kol gezdiği bir zamanda, durum böyle gitmeye devam ederse, ki yakın vadede umut yok, bu kışı kestane defterine kaydederim kimse kusura bakmasın. Kimse 850’de -15 girmiş daha ne istiyorsun demesin, süs havuzlarını dondurmaktan başka bir işe yaramadı. Eskişehir’i Kütahya’sı İzmit’in yüksekleri de gidip kumda oynasın 🙂
Havadelisi kış tahmininin çok az şans verdiği Doğu Karadeniz için tek sistem bazında bu kış efsane olmuştur. Çayeli merkez için 24 saat içinde 70-80 cm’lik kar ben hatırlamıyorum büyüklerimiz de bu şekilde bir kar yağışının en son 1997’de yağdığını söylüyorlar.
Şu an Erdemli de gök gürültülü sağınak yağmur var,üstümüzde turuncu bir kütle bulunmakta güzel yağıyor kar,soğuk neyse vaz geçtik artık yağmurda yağmadımı dahada kötü oluyor.
Çalıştığım firmadan 4 yıl önce Kanada’ya giden beyaz yakalı arkadaş, tatil için kışın ortasında buraya gelmiş. Kendisini görmedim ama bizim şef görmüş. Şefe geyikli hikayeden bahsettim ve bu yüzden gelmiştir dedim. 😀 😀 😀
Al benden de o kadar harbi bir ara kış olduğunu unuttum sanki kasım, mart havası var.Lodos, güneş, 20 C varan sıcaklıklar sonra kışta olduğuna inan üstüne üstlük modellerde de bir şey yoksa depresyona giriyorum direk…
New york’un 16 günlük model görüntüsünde, 850 hPa’da -10 ve altının girdiği tam 13 gün var. Başka söze gerek yok. Yağmura devam. 😀
enattendantlaneige
Benzeri görülmemiş bir kar fırtınası beklerken,bunun olmaması üzerine,bu öngörüde bulunan Amerikalı meteorologlar eleştiriliyorlar.Meteorolojinin tahminlerinin bu kadar hatalı çıkmasının sebebi ise kullanılan modeller.2 Model kullanılıyor.1.si kar ağırlıklı Avrupa modeli,2.si fırtına ağırlıklı Amerikan modeli.Tahminler Avrupa modeli üzerinden yapılınca bu sonuç ortaya çıkmış.Meteorologlardan bir tanesi de özür dilemiş.
12z GFS’de yanlış saymadıysam ABD’nin kuzeydoğusu için 16 günde 6 kar olasılığı var. Patern coşmuş durumda. Orada kar yapan her siklon bize lodoslu Akdeniz siklonu olarak geri dönüyor.
”22 kişinin kişinin 90 dakika boyunca mücadele ettiği topun bir o kalede bir bu kalede ama sonunda Almanların kazandığı bir oyundur” Gary Linker.
Lineker’in bu sözüne benzer GFS çalıştırmaları için de soğukların bir Batı ve Orta Avrupa’da bir Anadolu’da gözüktüğü ama sonunda Avrupa’nın kazandığı model çıktıları dır.Benim gibi gerçekçi birinin bile Şubatın 2. yarısı için umudunu yok etti modeller..Modeller bu kadar mı boş anlamsız olur?
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, NTV’de doğalgaz kullanımı hakkında soruları yanıtlamış.
”Kış bitmedi ve kışın bir ay daha kaydığı tespit edildi. Bir ay daha kaydığını düşünürsek hem Şubat hem Mart ayında daha dikkatli olmamız gerektiğini söylemem lazım. Ukrayna hattında ciddi bir problem yaşamadık umarım bundan sonra da yaşamamamız lazım.”
Ruslara göre küresel ısınma değil küresel soğuma dönemine girmiştik 3 sene önce . Son 3 senenin NASA sıcaklık ölçümleri verilerine bakarlarsa nereye gittiğimizi daha net görürler dünya olarak. Amerikanın doğusu hariç her yer kırmızı-turuncu renkte denizler dahil.
Demek ki Mart ayında sweat-shirtler ile gezeceğiz dışarıda 🙂
Mr. Santiago umut verici birşeyler rica etsek ucundan kenarından? AO düşüyor de,NAO çıkıyor de, karıştırıp birşeyler üfürüver, çok görme biz garibanlara.
ECMWF ve NAM baştan ciddi kar vermiş, sonra yağışı normale döndürseler de meteorologlar tahminlerini revize etmemişler.
Bence bunda son zamanlarda sayıları artan sınırlı alan modellerinin ve meteoroloji ile amatör olarak ilgilenenlerin payı da var.
Bildiğiniz gibi, sınırlı alan modellerinden illa ki bazıları normalin çok üzerinde yağış veriyor, ister istemez insanların kafası karışıyor. Hele ki amatörler de gazı verince tamam 🙂
Aman allahımmmm, heyecandan titriyorum, yerimde duramıyorum, evde misafir var ağzım kulağımda açtım camları dışarıda şov var, kırmızı kütle üzerimizde, saniye başı şimşek çakıyor.
Dışarısı bembeyaz oldu, sanki kar yapmış gibi, bazı yerlerde 3 cm buz birikmiş resimlerden belli olur belki
Mobildeyim diye, böyle yüklüyorum. Ozan abiler eüzenlerse çok sevinirim.
Buda radar, daha kırmızıydı, ben kaydedene kadar turuncu oldu.
Spank inanır mısın bende tam radar görüntüsünü paylaşıp senden bahsedecektim, neler oluyor orada, şimşek şov buradan gözüküyor diyecektim 🙂 Harika yağmış, tadını çıkart 🙂
Çok teşekkür ederim:D
Bizim sahilde de yağmış az önce. Kütle geçmiş, bana kuvvetli yağışı geldi sadece 600 metre farkla. Kısmet 🙂
Buffalo, Kasım 2014
https://www.youtube.com/watch?v=xgKTDc6EZKU
Fırtınanın en şiddetli olduğu anda kısa bir video çekmeye çalıştım, biraz korktuğum doğrudur zaten videodaki hareketliliğimden anlaşılabilir:) En güzeli 6. saniyede yediğim şiddetli rüzgar tokadı. Yaklaşık 20 saat elektriklerin kesin olmasında dolayı rüzgar hızına bakamadım. Bu fırtınada zarar görmeyen ev yok gibi. Bir çok kişiyle konuştum bu kadar şiddetlisini hatırlamadıklarını söylediler.
https://www.facebook.com/MeteoEU/photos/a.1398821487048050.1073741828.1398804930383039/1539056483024549/?type=1&theater bağlantıda omega bloktan bahis ettiği için linki verdim.
Son modeller ❤
Değişir ama uzun zaman sonra -10’ları görmek güzel 🙂
Ağlatırım.
Aaaa!.. Tabii ya mevsim kıştı. Kusura bakma kardeş biz unuttuk bunları. 😀 Bugün kombinin sigortasını bile indirdim.
Süper Lig’de, sevgili Mgm’nin sadece kısa vade tahminlerinide tabloya dahil etsek güzel olmazmıydı?
İyi fikir, edelim bundan sonra 🙂
MGM, mm cinsinden yağış tahmini yapıyor da benim mi haberim yok? 🙂
Sadece sıcaklık tahminlerini mi dahil edeceksiniz?
Gerçi sadece 2 haftalık tahmin periyodu kaldı, bu süreçte en azından denenebilir. Bu arada gerçekten çok çok zevkli geçiyor lig. Hedef ilk 10 🙂
Yağışı katmayız, ya da Meteogramından faydalanırız 🙂
Kayak merkezlerinde inanılmaz bir kar erimesi var.
Kartepe’de önceki ölçülen kar seviyesi : 177CM
Son ölçüm seviyesi 107CM
Kartalkaya önceki: 195cm
Son ölçüm158 CM
Uludağ önceki ölçüm 185CM
Son ölçüm: 165CM
Bu ölçüm saat 13:00’da gerçekleşti (DMİ) önceki ölçüm saat 10:00’da gerçekleşmiş, yani yaklaşık 3 saat içerisinde kartepe’de 70 CM erime yaşanmış. Önümüzdeki günler ve hafta için, kayak merkezleri için, pazartesi hariç pek bir yağış gözükmüyor.
Lodos bu şekilde devam ederse, kayak merkezleri 10-15 şubat arası gelecek yağışlara kadar ciddi sorun yaşayacağa benziyor.
3 saatte 70 cm imkansız.
mgm kartepe’de olcum yapmiyor otelin verdigi degerleri kullaniyor diye biliyorum otelin verdigi olcumler cok yaniltici olabiliyor cogu zaman kar olcumlerini yuksek gosteriyorlar
Evet sanırım durum böyle, lakin dün en son saat 13:00 güncellemesi 107 cm demişken, bu sabah güncellemesi 110 cm demiş.
Kartepe’de kar yağışı öğleden sonra bekleniyor, sabah hafif bir yağış vardı. 3 cm yapacak kadar ne ara yağmış, dünkü erime 107 santimde durmuş mu? Bu sorular otelin kar kalınlığı konusunda manipülasyon yaptığının göstergesi.
Erime daha önce olmuştur giriş yeni yapılmıştır. Özellikle Uludağ ve Kartepe lodostan daha fazla etkileniyor,Kartalkaya biraz daha şanslı. Kartepe 30-40 cm’e kadar iner ama şubatın ikinci yarısı tekrar toparlayacaktır.
Bu arada Dmi^ye göre mesela yarın Ankara için 16 derece tahmini yapılmış, hemen yan tarafında geçmişte gerçekleşen uç sıcaklık için 11,8 derece yazılmış. Resmi verilere göre bu bir rekor mu yani anlamadım o kısmı?
2 Şubat Pazartesi 8 16 RÜZGARLI 30 49 Güneyden 28 -16.3 11.8 -3.8 4.4
Konya, Ocak ayı en yüksek sıcaklık ortalamasını normallerin 0,4 derece altında kapattı:

Günlük istanbul tahmininde “toz” hadisesine de vurgu yapılsa yerinde olur sanırım. Şu günlerde Sahra tozu, hem hava kalitesi üzerinde etkili hem de kişisel sağlıkta.
Toz iyidir.
Toprak için bir nevi tabi gübre vazifesi görmekte elbette. Ancak astım, sinüzit gibi solunum yolu rahatsızlıklarının da baş düşmanı…
Enka Balmumcu istasyonu Ocak ayı verileri.

Atatürk Havalimanı istasyonu Ocak ayı verileri.

Avrupa Ocak ayı şimşek haritası.

Avrupa Ocak ayı sıcaklık anomalisi. Hey gidi İstanbul, kim bilirdi ki o -16’lardan sonra bu ayı ortalama üzeri kapatacağını senin…

Bence bu küresel ısınma hadisenin dünyaya global yansımalarından biri. Mesela son 1,5 haftadır almanyada hava soğuk,ya karla karışık yada kar yağışları var değişik bölgelerde… ama onlar da Ocak ayının ilk yarısı normallerin epey üzerindeydi hatta bazı şehirler 15 dereceyi görmüştü….Ocak ayını da ortalamanın üstünde kapadılar…
Evet soğuk,polar ataklar alıyoruz fakat sonrasında ciddi sıcaklık artışları ile bu karlar yerde kalmıyor sonra gene kar yağıyor,soğuk dalgası geliyor. Özellikle kış ayları içinde bir dengesizlik var.
İstanbul için Ocak ayı sıcaklık ve yağış grafiği.
Haberler kısmen, nispeten iyi gibi geliyor, en azından Şubat ilk hafta sonrasında. Londra ve Paris’teki basınç değerlerini gösteren diyagramlara göre, basınç değerleri yükselişe geçiyor günden güne. Bu da Azor Yükseğinin, 4-5 Şubat itibariyle kuzeye, Büyük Britanya’ya doğru tırmanıyor olması demek oluyor. Bize soğuğun inebilmesi için gerekli olan şartlar yavaş yavaş oluşmaya başlıyor gibi. Umarım, yakında daha fazla olumlu sinyaller alabiliriz, çünkü bu bekleyiş gerçekten çok sıktı. Şubat ikinci haftası itibariyle birşeyler olabilir bakalım, hayırlısı, takipte kalmakta fayda var..
GFS ve ECMWF gidişatın değişeceği konusunda hemfikir. Diagramlar da desteklemeye başladı. Önümüzdeki haftaiçinde her çıktı yeni bir heyecan olacak. GFS 12z bana 2003 şubatını anımsattı.
Ne güzel anımsattınız be hocam! Arşivlere bakınca daha çok üşüdüm. Bu durumun bir de aması var işte… Asıl şimdi vaziyet almamız gerek 🙂
Evet Alkım hocam, 12Z diyagramı da çok güzel çıktı. Neredeyse 9-15 Şubat arası tüm senaryolar 850 hPa sıcaklık ortalamaları “-5” derece. Fakat dediğimiz gibi daha önceden, biz medyum değiliz, oluşan şartlara göre sadece yorum yapıyoruz. Nitekim 9-15 Şubat arasında -15 dereceye ulaşan senaryo da var, +5 dereceye ulaşan senaryo da. Belli ve net olan tek şey, Şubat ayının ikinci haftasından itibaren şuan da ve önümüzdeki yakın gelecekte de etkili olmasını beklediğimiz karamsar havaların istikrarının biraz da olsa kırılacağı. Umarım herşey dilediğimizce olur önümüzdeki günler için 🙂
29.01.2015 tarihinde İzmit’ te görüntülediğim atmosferik optik hadise olayının kesin tanımlamasını yapmış bulunmaktayım. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan Abdullah Kahraman dışında kimseyi tanımadığım ve kendisinin de tam anlamıyla uzmanlık alanı olmadığı için aşağıdaki linklerden tanımlama yaptım.
Ben ilk başta sadece “upper tangent arc” sandım. İçindeki hale de ilk başta bana tam çember şekilli göründü. Bu sabah fotoğrafa tekrar bakınca içindeki halenin tam çember şekilli olmadığını fark edince hale türlerini duygularımı katmadan, tarafsızca tekrar araştırdım. Önce photoshopta içindeki halenin tam daire olup olmadığını ölçtüm. Tam daire olmadığına emin oldum. Aşağıdaki linkler üzerinden ulaştığım diğer hale türlerinin “Lowitz arc” dışındaki hiç biri ovallik göstermediğini fark ettim. Fotoğrafımda üstteki kısım önceden tanımladığım gibi “upper tangent arc” olduğuna emin oldum. Üst yan kısımları ise “upper Lowitz arc” olarak tanımladım. Alt yan kısımlar ise fotoğrafta belli olmadığı için “lower Lowitz arc” oluşmamış. Eğer atmosferin yüzeye yakın kısımları daha soğuk olsaydı veya bulut yapısı izin verseydi “lower Lowitz arc” fenomeni de gerçekleşebilirdi.
“Upper tangent arc” olayı çok yaygın bir hale olayı değil. “Lowitz arc” ise gerçekten nadir bir olay olarak gösteriliyor. İzmit’ te, kendi şehrimde böyle bir olayı gözlemleyip kayıt altına almak beni çok mutlu etti. Bunların soğuk yörelerde daha yaygın gözlendiğini hesaba katarsak İzmit için sıradışı bir olay olarak nitelendirmek mümkün.
Bu gözlemimin ulusal gazetelere bile çıkması gerekir aslında. Ama bu doğa olayının değerini bileceklerini sanmıyorum.
Sevgi ve selamlarımla.
http://old.meteoros.de/arten/ee05e.htm
http://www.atoptics.co.uk/halo/column.htm
http://www.atoptics.co.uk/halo/low1988.htm
http://old.meteoros.de/arten/ee14e.htm
İkinci görsel alıntıdır.
Haftalar sonra böyle bir çıktı görünce biz:
https://www.youtube.com/watch?v=hzuClG8z-5c
Fotoğrafı bugün Eskişehir merkezin 8-10 km dışında çektim, rakım 950-1000 metre arası. Kırsal yerlerde kar örtüsü tamamen kalkmış değil hala.
Türkiye’yi de etkisine alan dev alçak basınç sistemi
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1000hPa/overlay=mean_sea_level_pressure/orthographic=1.72837,52.56952,512
Dün öğleden sonra ara veren sağanak yağmur sabah hafiften başladı,şuan ise etkisini arttırmış durumda. Şu ayrıntılı radarın kalibrasyonuna da bir ayar verseler iyi olacak normalden en az 2 km güneyde gösteriyor kütleleri.

Sistemle ilgili yorumları ana sayfadaki başlığa yapıyoruz.
https://havadelisi.com/2015/01/25/bu-hafta-yagmurlu-ve-firtinali-bir-sonbahar-kis-sadece-doguda/
Telefon ile İDO Çağrı Merkezi’nden bilgi almak istediğinizde iptal olma ihtimalleri ile bilgi veremeyeceklerini söylüyorlar. Ancak şu ana kadar olan iptalleri ve rüzgarın daha yeni yeni kuvvetlenmesini göz önüne alırsak, muhtemelen pazartesi gününe kadar hiçbir deniz otobüsü ve hızlı feribot seferi yapılamayacak gibi duruyor. Mecburen karayolunu tercih edeceğim yarın için.
Çok üsteledim telefondaki kızcağızı, siz olsanız bilet alıp bekler miydiniz acil işiniz olsa dedim, konu ben değilim sizsiniz dedi. 🙂
Atıyor muyum, ama destekli sanırım, bilgili, yetkili kişiler yorum yaparsa sevinirim. Çok derin bir AB geçiyor, AB’ler YB’lere göre çok hızlı hareket eder. Derinliğine bağlı olarak muazzam bir fırtınaya giriş yaptık. AMA, bu AB’nin etkisi geçtikten sonra basınç düzeni yeniden oluşacak, o muazzam derinlik kapanacak, coğrafyamızda pek sık rastlanmayacak bir AB olduğu için, model çıktılarında trajik değişimler olma ihtimali sözkonusu mudur? Olumlu veya olumsuz yönde?
Ocak ilk yarısındaki basınç dizilimi yeniden gelecek. Yani Şubat ikinci haftadan sonra soğuk atak alma şansımız daha yüksek.
Trajik değişim olacağını ise sanmıyorum, modeller çok istikrarlı.
Merhaba arkadaşlar, Manisa’da bir kaç günü saymazsak neredeyse yağmur yağmayan gün yok,özellikle dün aralıksız oniki saat süren bir yağış mevcuttu. Bugün ise sert lodos ve kuvvetli sağnak geçişleri var . Ne diyeyim Allah olmayana versin. Bu sene hem Balıkesir’de hem de Manisa’da bulundum. İki il de bu sezon kar ve soğuk konusunda tatmin ediciydi doğrusu 2014/15 kışı benim açımdan mükemmel geçmeye devam ediyor. Tek üzüldüğüm nokta ise İzmir’e ve Balıkesir’e giderken gördüğüm kızılçam ormanların Ocak başı sisteminin ıslak karından çok büyük zarar görmesi umarım doğa kendini çabuk toparlar. Kalın sağlıcakla,hepinize iyi haftasonları diliyorum.
ABD’deki Juno kar fırtınasında,nadir gözlenen yıldız kar taneciklerinin fotoğrafları
Yıldız kar taneciklerinin İngilizcesi nedir? Bulamadım da.
Star-shaped snowflake 🙂
En çok görüldüğü söylenen 35 çeşit kar tanesi de burada.

Stellar Dendrites ve 12- branched stars alayım Şubat ayı içinde gönderirseniz sevinirim. En az 15 cm olsun lütfen saygılar.
Sevgili morali bozuk arkadaşlar, dışarıda tişörtle dolaşabilecek bir hava var. Eee barajlarımız da doldu sayılır, yağmur sıkıntısı da pek yok. Kar yapmayacak 6-7 derecelik gereksiz soğuk havada üşüyeceğimize, ılık ılık lodosumuzun tadını çıkaralım. Yazan: Mrs. Polly ANNA
Trakya’daki iller rüzgar rekorlarını yenileyecek. son güncellemede GFS rüzgar hamle hızını 130’a çıkarttı.
Ne günlerdi o eskiler ..!!Şimdi eski günlerde olsak şöyle diyecektik ”Bu lodosa ve sıcağa aldanmayın hemen arkasından sıcaklıklar 10-15 C düşecek ve ciddi kış koşulları ve kar yağışları yaşanacak” şimdi ise lodos arkası lodos hatta daha arkası bile lodos..Ben yakın geçmişte şöyle cuma günü başlayıp pazartesi akşamına kadar süren kar yağışı hatırlamıyorum ama lodosumuz oldu şükür 😦
Lodoslu havayı oldum olası sevmem ama çekilirse de bu havalar ekim-kasım’da çekilir. Sonuçta aksiyon tamam ama ocak-şubatta 18 derece sert lodoslu hava de neyin nesi demesi geliyor insanın.Daha önce de yazmıştım kuru soğugu bile tercih ederim bu havaya.
Ama doga yapacak birsey yok hoşlanmasam da lodoslu hava için ayrı bir başlık açılmalı bence..
Dün gece 3 civarı başlayıp, yine dün öğleden sonra 3 gibi son bulan bir yağış gerçekleşmişti. Bu yağış sırasında Kuşadası-Güzelçamlı’daydım. Güzelçamlı, böyle sistemlerde Dilek Yarımadası Milli Parkı’ndaki dağların yüksekliği sebebiyle orografi etkenine bağlı olarak daha fazla yağış alabilen bir yerdir.Öncelerde Milli Parktaki bir MGM istasyonu sayesinde resmi ölçüm yapılan bu yerde 2-3 senedir istasyonun taşınmasından dolayı resmi ölçüm yapılmamaktadır. Ben ise bunu önemli bir sorun olarak gördüm ve 1 ay önce bir Oregon Hava Tahmin İstasyonu aldım. Bu sayede artık Güzelçamlı’da Rüzgar-Nem-Basınç-Yağış-Sıcaklık gibi hava olaylarını incelemekteyim…
Dün 12 saat süren yağış sonucunda Kuşadası Merkez 22 kg, Söke 15 kg ve Aydın Merkez 9,8 kg yağış aldı. Güzelçamlı ise Kuşadası’na bağlı bir beldeyken artık bir mahallesi… Kuşadası’na uzaklığı sadece 25 km ve Söke’ye de yaklaşık olarak aynı uzaklıkta… Kuşadası-Söke-Aydın Merkez gibi yerler bu şekilde yağış alırken, Güzelçamlı son 12 saatte 46.4 kg yağış aldı.
Dilek Yarımadası Milli Parkı’ndaki tepelerin yüksekliği 1230’a kadar çıkıyor. Güzelçamlı’da Milli Park ile iç içe bir yer (dolayısıyla oksijeni bol, cennetten bir köşe gibi…). Orografi den etkileniyor. MGM’nin burada kesinlikle resmi ölçümlerde bulunması lazım…
Rüzgar şimdiden 146 km/saat
Kartepe istasyonu rüzgar verileri hatalı bence. O kadar olmasına imkan yok.
Olabilir fakat her zaman bu kadar rüzgarlı göstermiyor. Ayrıca 1000 metredeki yaylamıza ne zaman gitsem kuvvetli rüzgarla karşılaşıyorum, verilerin gerçek olabileceğini düşünüyorum.
850 hPa seviyesi şu an 1350 metreye tekabül ediyor. GFS 850 hPa rüzgarına göre şu an Trakya üzerinde bile 100 kilometreye ulaşamamış gibi duruyor.
Santiago, son günlerde İzmit’ te hava gayet durgun olmasına rağmen bulutlarda yukarı seviyelerde güçlü rüzgarlar olduğunu işaret eden şekiller var. Bence o veriler doğru olabilir.
Gece başlayıp aralıklar ile devam eden sağanak yağmur sabah etkisini arttırmış durumda Akdeniz üzerinde oluşan kütleler epey etkili oluyor hava sıcaklığı dün 17 derece olarak ölçülmüştü bugünse yağışın etkisiyle 9 dereceye kadar düştü.1000 metre üstünde ise kar yağışı etkili olmakta kar yağan yerler Erdemliden gözükmekte uzaktan görmek bile insana huzur veriyor.15 kg yağış düştü dün akşamdan buyana.

Bu lodos başlığı hakeder.
Başlık var. Aktif durumda. https://havadelisi.com/2015/01/25/bu-hafta-yagmurlu-ve-firtinali-bir-sonbahar-kis-sadece-doguda/
İzmir’de yaklaşık bir haftadır aralıklarla sağanak yağış var. Birbiri ardına gelen turuncu kütleler merkezde 100, Urla’da 140, Seferihisar ‘da 160 kg yağış bıraktı. Spil Dağı’da bol kar aldı. Lodos fırtınası öncesi muhteşem yağış aldık, daha da fazlası geliyor. İzmir için oldukça tatmin edici bir kış. Çoğu bölgeye yetecek yağışı yine tek başımıza aldık galiba 🙂


Bu arada deniz suyu sıcaklıklarının kaydedildiği bir yer var mı bilmiyorum ama, İzmir de 10 dereceye düştüğünü hatırlamıyorum. Bu sene aldığımız bol yağış dağlara çok kar bıraktı, yağmurlarla dereler gürül gürül akıyor. Kış sonuna kadar biraz daha düşmesi muhtemel.
Narlıdere’deki yağış geçişi
Bu da huzurun adresi Urla’dan 🙂
Benim için bu kış iyi geçti. İstediğimiz yağışları aldık. Kar yönünden de geçen seneye göre daha iyiydik. Kısacası bu kış beni tatmin etti, bundan sonra kar yağışı olursa da artık yemeğin sosu olur. Bu coğrafyaya göre bu kadarı bile normal artık. Boşuna debelenip durmanın, kendimizi yormamızın bir anlamı yok. Üzmeyin canınızı, bugünkü güneşin tadını çıkarın 🙂
İlk eksini ben verdim, hayırlı olsun 🙂
Ben de eksileri merak etmiştim. 🙂
Kapımın önündeki kar kalınlığı maksimum 0.5 cm oldu, hem de -15’lerin kol gezdiği bir zamanda, durum böyle gitmeye devam ederse, ki yakın vadede umut yok, bu kışı kestane defterine kaydederim kimse kusura bakmasın. Kimse 850’de -15 girmiş daha ne istiyorsun demesin, süs havuzlarını dondurmaktan başka bir işe yaramadı. Eskişehir’i Kütahya’sı İzmit’in yüksekleri de gidip kumda oynasın 🙂
Havadelisi kış tahmininin çok az şans verdiği Doğu Karadeniz için tek sistem bazında bu kış efsane olmuştur. Çayeli merkez için 24 saat içinde 70-80 cm’lik kar ben hatırlamıyorum büyüklerimiz de bu şekilde bir kar yağışının en son 1997’de yağdığını söylüyorlar.
Faseay’a katılıyorum 😀
Bana katılmışsın eksiyi yemişsin. Tek artını da ben vereyim. 😀
Şu an Erdemli de gök gürültülü sağınak yağmur var,üstümüzde turuncu bir kütle bulunmakta güzel yağıyor kar,soğuk neyse vaz geçtik artık yağmurda yağmadımı dahada kötü oluyor.
Çalıştığım firmadan 4 yıl önce Kanada’ya giden beyaz yakalı arkadaş, tatil için kışın ortasında buraya gelmiş. Kendisini görmedim ama bizim şef görmüş. Şefe geyikli hikayeden bahsettim ve bu yüzden gelmiştir dedim. 😀 😀 😀
Bu ay buraya kar yağmazsa Rize’de üstüste kar yağışı görmediğim 3. Şubat ayı olacak…
Geçen sene Mart 30’u çok kötü vurdu bizim fındıkları. İnşallah bu sene hayırlısı olur.
Bizim köye 30 cm yağdı. meyve yiyemedik doğru dürüst. Çayeli merkeze de kar yağmıştı.
Defalarca okudum ama espiriyi anlamadım, anlamayan tek ben miyim ? 😀
http://blog.milliyet.com.tr/kanada-ya-tasinan-bir-izmirli-nin-gunlugu/Blog/?BlogNo=235967
Bu İzmirli zatı muhteremi her okuduğumda yaptığım gibi elem ve esefle kınadığımı belirtmek isterim…!!!
Kış ortasında resmen baharı yaşıyoruz.
Mart ayında yeşermesi gereken ağaç ocakta meyve vermeye başladı. Hiç iyi bir durum değil. Zirai olarak ürün kayıplarına yol açabilecek bir kış.
Kış olmadığı zaman meyve de az olur.
İstanbul’da bile çiçek açmış ağaç gördüm dün.
Çok iyi dut aşısı yaparım, daha doğrusu yaprak aşısı. 😀
Bu haftadan sonra tam sapıtırlar herhalde.
Evet ağaçlar uyumadan uyandılar yakında badem çağlası ve Silifke ergi çıkar.kışı yaşayamamak çok kötü Allah yardımcımız olsun.
Çankırı Çerkeş, Işık Dağı Yolu..
Yok Artık…!!!!!!!!!!
http://pic.twitter.com/rwW9ir7dr3
”Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu…”
İmza: New York, Connecticut, Massachusetts, New Hampshire, Maine, Vermont eyaletleri Konfederasyonu
O değil de harbiden yaşama sevincimi alıyor bu havalar, içimi dökecek insan arıyorum 😦
Al benden de o kadar harbi bir ara kış olduğunu unuttum sanki kasım, mart havası var.Lodos, güneş, 20 C varan sıcaklıklar sonra kışta olduğuna inan üstüne üstlük modellerde de bir şey yoksa depresyona giriyorum direk…
ECMWF, yaşıyor olursak ve ipek ipliğini bağlı siklon yerleşimi aynen devam ederse Şubat’ın ilk yarısı bitmeden birşeyler olabilir dedi.
Ve maalesef ki siklon yok olur , bize de tımarhane yolları gözükür…
Muazzam bir olay ender rastlanan yalancı güneş.
http://www.cihan.com.tr/news/Nadir-rastlanan-yalanci-gunes-boyle-goruntulendi_3539-CHMTY2MzUzOS80
Ha sana ha bana, ne kaldı ki Kel Hasan’a mevzusu 😀
New york’un 16 günlük model görüntüsünde, 850 hPa’da -10 ve altının girdiği tam 13 gün var. Başka söze gerek yok. Yağmura devam. 😀
Benzeri görülmemiş bir kar fırtınası beklerken,bunun olmaması üzerine,bu öngörüde bulunan Amerikalı meteorologlar eleştiriliyorlar.Meteorolojinin tahminlerinin bu kadar hatalı çıkmasının sebebi ise kullanılan modeller.2 Model kullanılıyor.1.si kar ağırlıklı Avrupa modeli,2.si fırtına ağırlıklı Amerikan modeli.Tahminler Avrupa modeli üzerinden yapılınca bu sonuç ortaya çıkmış.Meteorologlardan bir tanesi de özür dilemiş.
http://www.cbsnews.com/news/blizzard-2015-how-did-the-forecasts-get-it-so-wrong/
http://www.cbsnews.com/news/blizzard-2015-meteorologist-apologizes-for-big-forecast-miss/
12z GFS’de yanlış saymadıysam ABD’nin kuzeydoğusu için 16 günde 6 kar olasılığı var. Patern coşmuş durumda. Orada kar yapan her siklon bize lodoslu Akdeniz siklonu olarak geri dönüyor.
Tür Dram – korku
İDMB puanı 8.5
Konu hava durumu
Yer Türkiye
Kediler şimdiden bahar moduna girdi
”22 kişinin kişinin 90 dakika boyunca mücadele ettiği topun bir o kalede bir bu kalede ama sonunda Almanların kazandığı bir oyundur” Gary Linker.
Lineker’in bu sözüne benzer GFS çalıştırmaları için de soğukların bir Batı ve Orta Avrupa’da bir Anadolu’da gözüktüğü ama sonunda Avrupa’nın kazandığı model çıktıları dır.Benim gibi gerçekçi birinin bile Şubatın 2. yarısı için umudunu yok etti modeller..Modeller bu kadar mı boş anlamsız olur?
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, NTV’de doğalgaz kullanımı hakkında soruları yanıtlamış.
”Kış bitmedi ve kışın bir ay daha kaydığı tespit edildi. Bir ay daha kaydığını düşünürsek hem Şubat hem Mart ayında daha dikkatli olmamız gerektiğini söylemem lazım. Ukrayna hattında ciddi bir problem yaşamadık umarım bundan sonra da yaşamamamız lazım.”
http://www.ntv.com.tr/ekonomi/bakan-yildiz-elektrik-ve-dogalgaza-zam-yok,FWTdgUxvAU-HoyyqkZ_BJQ
Habere dün akşam tv’de denk geldim. Diyor ki, ”Rusya’dan yetkililerle konuştum. Bize kışın bir ay daha kaydığı bilgisini verdiler.”
Ruslara göre küresel ısınma değil küresel soğuma dönemine girmiştik 3 sene önce . Son 3 senenin NASA sıcaklık ölçümleri verilerine bakarlarsa nereye gittiğimizi daha net görürler dünya olarak. Amerikanın doğusu hariç her yer kırmızı-turuncu renkte denizler dahil.
Demek ki Mart ayında sweat-shirtler ile gezeceğiz dışarıda 🙂
Beyler diyagramlardaki değişim muazzam bu kez gol geldi sanırım. 6z diyagramı aşağıda.

Arkana yaslandın bizim gibi modelcilere gülüyorsun artık 🙂
Mr. Santiago umut verici birşeyler rica etsek ucundan kenarından? AO düşüyor de,NAO çıkıyor de, karıştırıp birşeyler üfürüver, çok görme biz garibanlara.
Yeni yazı hazır, son kontrollerden sonra yayımlanacak 🙂
Öncü balon sonuçlarına bile razıyız.
New York için beklenen tarihi kar fırtınasının foslama hikayesi:
http://fivethirtyeight.com/datalab/how-meteorologists-botched-the-blizzard-of-2015/
ECMWF ve NAM baştan ciddi kar vermiş, sonra yağışı normale döndürseler de meteorologlar tahminlerini revize etmemişler.
Bence bunda son zamanlarda sayıları artan sınırlı alan modellerinin ve meteoroloji ile amatör olarak ilgilenenlerin payı da var.
Bildiğiniz gibi, sınırlı alan modellerinden illa ki bazıları normalin çok üzerinde yağış veriyor, ister istemez insanların kafası karışıyor. Hele ki amatörler de gazı verince tamam 🙂
Sistemin galibi UKMO oldu diyorlar bu arada..
KOCA KOCA Adamlar hemde makam mevki sahibi 😀
Aynen öyle koca koca adamlar kendilerini rezil ediyor, hangimiz böyle birşeyi yapar sanki?
:):):):D