Dün akşam 21:30’dan beri yağmur orta şiddette zaman zaman da rüzgar eşliğinde şiddetli olarak devam ediyor. MGM’ye göre Arhavi ve daha batıda Fındıklı bizim iki katımızdan fazla yağış almış.Kısa mesafelerde büyük farklar var. İlerleyen saatlerde ne olacak bakalım..
Radarı takip ettiğimden beri, yağış taşıyan bulutların hareket yönü kuzey olup bu kadar uzun ve etkili yağış hiç görmemiştim. Ha bitti ha bitecek derken devam ediyor. Kış olsaydı çıldırmıştık 🙂
Onlar rezilliği bir yaşam biçimi ve para kazanma yöntemi olarak benimsemiş zaten. Senin bir şey yapmana gerek mi var?
Commandouz (Bayrampaşa-148 m)
Az önce gördüm feysbukta, bizim gibi havaya meraklı genç çocuklar bu haberi paylaşıp sevinçten havalara uçuyorlar, yarın sabah kar yağacağını zannediyorlar. Uyarmaya çalıştım biraz ama pek oralı olmadılar, mesajlarımı sildiler falan.
İnsanların duygularıyla oynuyorlar resmen, Allah belalarını versin ne diyeyim.
Moda’da yağmur orta kuvvette devam ediyor. Bazen uzun aralarla da olsa 48 saate doğru gidiyoruz, havanın hep kapalı olması da müthiş. Yağmur da olsa çok özlemişim şöyle bir sistemi. Üstüne tatlı niyetine DEY çok iyi gider doğrusu.
Saat 21.30 radar görüntüsü:
Havaaşkı(EREN) (Beypazarı/ANK,682 m)
Beypazarı’nda 1 haftadır aralıklarla yağmur etkili oluyor. Sistem buralar için çok bereketli oldu , 1 haftanın toplam yağış miktarı 57.2 mm şu anda da orta kuvvette yağış var. Sistem sonuna kadar 60-65 mm civarı olur gibiyiz bu da Ankara’nın ekim ayı ortalamasının 2 katı demek 🙂
Resmen yağmura doydum, hep böyle sistem bekliyordum, günlerce orta şiddette yer yer kuvvetli yağmur, hala devam ediyor yeşil kütle var üzerimizde, radar 15 dk geç gösterdiği için, Şişli’deyim.
Hep İstanbul olmaz tabii. Saat 4’ten beri hız kesmeden yağıyor. Bu senenin gizli yağış şampiyonu biziz. Beytepe istasyonunun yıllık yağışı 659.1 mm olmuş. Bereketli gidiyoruz çok şükür bu sene. Bir de kış yağışları düzgün olsaydı…
Sarıyer bu sefer az yağış aldı, Fındıkzade Sarıyer’i geçti. Şaka bir yana, gayet güzel bir sistem. Anadolu yakası ve barajlar için çok faydalı oldu. Sel yok, hasar yok, orta kuvvette sürekli yağış, bin şükürler olsun çok mutlu oldum.
Bunun sebebi ABD’nin Kyoto’yu imzalamamasına kamuoyu oluşturmak da olabilir, gerçekten doğru söylüyor da olabilir. Ya da haber kökten zaytungvari olabilir.
Benim görüşüm özetle: İnsan kaynaklı küresel ısınma vardır ve gerçektir, fakat hem bunun derecesi hem de doğal süreçlerin bunu geriye çevirme potansiyeli büyük belirsizlikler içermektedir. Dolayısıyla iklim sistemi şimdi anlaşıldığından çok daha iyi anlaşılmadan “bilimsel” olarak kesine yakın bir şey söylenemez. Bekleyip göreceğiz.
Adana’da yaklaşık yirmi dakikadır kıyamet kopuyor ama radar görüntülerine baksanız çisenti olduğu düşünürsünüz. Radarın olduğu noktada etkili olan yoğun yağış sebebiyle radar ekolarında azalma var galiba. Daha önce de örnekleri olmuştu. Ama hakkını verelim bu sefer MGM nokta atışı yaptı. Gece kuvvetli yağış var dedi ve tam de gece 12’den sonra hava bozdu. Mükemmel bir oraj hadisesi… 🙂
MGM’de radarlar yine nanay! Şinanay yavrum şinanay 🙂
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
An itibariyle yıkılıyoruz 🙂 Saatlerdir gökgürültülü kuvvetli yağmur yağıyor. Şimşekler tüm şehri aydınlatıyor! 15 kg’a yakın yağış düştü ve hala yağıyor. Hayatım boyunca gördüğüm en orajlı ekim ayı bu 🙂 Mayısta bu kadar şimşek çakmadı 😀
İTÜ’nün sayfasında Adana’daki Çukurova ve Sarıçam istasyonlarının yerleri değişmiş. Bunlar istasyonların kesin yerleri galiba. MGM sayfasındaki rakım bilgileri farklı çünkü. MGM sayfasındakilerin de hatalı olduğunu biliyoruz.
Aynı zamanlı olmak üzere
Beşiktaş – Balmumcu’ dan Büyük Çamlıca yönüne bakış;
Büyük Çamlıca Tepesi’ nden Balmumcu yönüne bakış;
:)… Her zaman derim sistemi yaşayan yer var YAŞAYAN yer var. Çamlıca ruhu rehabilite etmenin ve sistemden tatmin olmanın en yakın ve kolay yerlerinden biri. Belki Kartepe zahmetli bir organizasyon ancak hiç değilse sistem aktifken Çamlıca gezisi yapabiliriz ne dersiniz üstatlar? 🙂
2 Kasım itibariyle mevsimin ilk soğuk hava dalgasının kapımızı çalacağına dair geniş bir model konsensüsü var, GFS ana model hariç tabii ki. Bakalım günler neler gösterecek.
Soğuk cephe yeni gelmis ve kuvvetli kuzeyli rüzgar eşliğinde yağmur yakın zamanda kar yağışına dönmüş gibi. Şu duruma bak,resimlerdeki yağışı analiz eder olduk yokluk çok kötü 🙂
Nostaljik (İstanbul-Ataşehir-180M)
Keşke o yıllarda yaşasaydım çok güzel çok nostaljik bir fotoğraf. Eline,emeğine sağlık.
GFS’nin veya herhangi bir tahmin modelinin belli bir zaman aralığından sonra olacak olaylar ile ilgili kabaca bir fikir bile verememesinin sebebini merak ediyorum.Bilgi eksikliğinden mı kaynaklanıyor bu durum?Acaba yeni araştırmalar yapıp,yeni keşiferde bulunarak çok daha kesin tahmin yapan bir model geliştirilebilir mi?Ne de olsa model çıktıları üreten süperbilgisayarlar milyonlarca değişkeni aynı anda hesaba katıp işlem yapabiliyorlar.Buna rağmen tahminler neden bu kadar tutarsız?
Timur bunun birden çok sebebi var. Daha önce daha ayrıntılı cevap vermiştim, hatırlayan arkadaşlar o yorumları bulup link verirler belki. Kabaca, 1) Atmosfer-okyanus sistemindeki her prosesi (süreci) tam bilmiyoruz, bilmediğimiz için de modellerde temsil edilemiyor bunlar. 2) Özellikle mikroölçekteki, modelde tek tek temsil edilmesi imkansız, “parametrize” edilebilen süreçlerin (yani modelde aşağı yukarı doğru biçimde yansıtıldığı düşünülen süreçlerin) yarattığı toplam (kümülatif) sapma tahmin süresi uzadıkça aşırı artıyor, böylece tahmin bir süre sonra gerçekten tamamen uzaklaşıyor. Eğer sistem alçak basınçlarla dolu yani bol enerjili ise (bu sistemde olduğu gibi) gerçekten uzaklaşma için 2-3 gün dahi yetiyor… 3) Modellerde kullanılan başlangıç verileri hiçbir zaman yeter seviyede olamaz. Adım başı ölçüm yapman gerekir mükemmeliyet için. 4) Kullanılan topoğrafya verileri de mükemmel değil, her tepeyi veya binayı dahil edemezsin, bunun da kümülatif etkisi zamanla aşırılaşıyor. 5) Başlangıç koşullarındaki ufacık değişimler bile, T zaman sonra kocaman sapmalara yol açıyor, başlangıç verilerin de mükemmel olmadığı için bu kaçınılmaz… vb vb.
Cevap için teşekkür ederim iyi bir bilgilendirme oldu.Sanırım burada kastedilen şey ‘Kelebek Etkisi’ denen süreç.Modellerin hesaba katmadığı milyonlarca ilk başta önemsiz görünen değişken vardır.Ama önemsiz olan her değişken bir süre sonra sonucu bariz olacak bir değişiklik yaratacaktır.Zaten bu etki olmasa hiçbir hava koşulu oluşamaz ,tüm Dünya durgun olurdu.
Kafkaslar üzerinden gelen sıcak hava dalgası etkisini Artvin’de göstermeye başladı. Sıcaklık rekor seviyeye tırmandı!?! (ekran görüntüsü 24 Ekim Cuma saat 13:10′ da alınmıştır)
Son 355 ayın sıcaklığı 20. yy ortalamasının üzerinde.
ABD Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi (NOAA) tarafından sunulan veriler, küresel ısınmanın giderek arttığını ortaya koydu. Bilim insanları, geride kalan 355 ayın sıcaklığının, 20’nci yüzyıl ortalamasının üzerinde olduğunu belirtti.
Paylaşımın için teşekkür ederim fakat bence Amerikalılar çok konuşacaklarına önce Kyoto anlaşmasını imzalasınlar çünkü küresel çaptaki en büyük sera gazı salınımını kendileri yapıyorlar.
Bodrum’da fırtına devam ediyor. Sabaha karşı gerçekleşen sağanak geçişinden sonra, şu an yağış tekrar başladı. Öğleden sonra etkili bir yağış, cuma gecesi ise kuvvetli – aşırı yağış bekleniyor.
Dün akşam 21:30’dan beri yağmur orta şiddette zaman zaman da rüzgar eşliğinde şiddetli olarak devam ediyor. MGM’ye göre Arhavi ve daha batıda Fındıklı bizim iki katımızdan fazla yağış almış.Kısa mesafelerde büyük farklar var. İlerleyen saatlerde ne olacak bakalım..
Radarı takip ettiğimden beri, yağış taşıyan bulutların hareket yönü kuzey olup bu kadar uzun ve etkili yağış hiç görmemiştim. Ha bitti ha bitecek derken devam ediyor. Kış olsaydı çıldırmıştık 🙂

Yok mu bunları rezil etmenin bir yöntemi?
http://www.milliyet.com.tr/istanbul-a-ve-10-ile-kar-yagisi-gundem-1963091/
Onlar rezilliği bir yaşam biçimi ve para kazanma yöntemi olarak benimsemiş zaten. Senin bir şey yapmana gerek mi var?
Az önce gördüm feysbukta, bizim gibi havaya meraklı genç çocuklar bu haberi paylaşıp sevinçten havalara uçuyorlar, yarın sabah kar yağacağını zannediyorlar. Uyarmaya çalıştım biraz ama pek oralı olmadılar, mesajlarımı sildiler falan.
İnsanların duygularıyla oynuyorlar resmen, Allah belalarını versin ne diyeyim.
Moda’da yağmur orta kuvvette devam ediyor. Bazen uzun aralarla da olsa 48 saate doğru gidiyoruz, havanın hep kapalı olması da müthiş. Yağmur da olsa çok özlemişim şöyle bir sistemi. Üstüne tatlı niyetine DEY çok iyi gider doğrusu.
Saat 21.30 radar görüntüsü:
Beypazarı’nda 1 haftadır aralıklarla yağmur etkili oluyor. Sistem buralar için çok bereketli oldu , 1 haftanın toplam yağış miktarı 57.2 mm şu anda da orta kuvvette yağış var. Sistem sonuna kadar 60-65 mm civarı olur gibiyiz bu da Ankara’nın ekim ayı ortalamasının 2 katı demek 🙂
Tüm seviyelerin rüzgar ve sıcaklık seçenekleri de var. Sürekli takip ediyorum ama yeni mi eklendi yoksa ben mi henüz gördüm acaba?

Daha önce de vardı.
Bu sitenin URL’sini verebilir misiniz?Araştırmama rağmen bulamadım da.
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/850hPa/orthographic=26.36,31.11,588
Resmen yağmura doydum, hep böyle sistem bekliyordum, günlerce orta şiddette yer yer kuvvetli yağmur, hala devam ediyor yeşil kütle var üzerimizde, radar 15 dk geç gösterdiği için, Şişli’deyim.
Valla hiç görmedim kuvvetlendiğini. Nerde kuvvetlendi bu?
Batı Avrupa yazdan kalma günler yaşıyor

Şu sistem kışın gelseydi, yağıyor duruyor dönüyor tekrar yağıyor.
Hep İstanbul olmaz tabii. Saat 4’ten beri hız kesmeden yağıyor. Bu senenin gizli yağış şampiyonu biziz. Beytepe istasyonunun yıllık yağışı 659.1 mm olmuş. Bereketli gidiyoruz çok şükür bu sene. Bir de kış yağışları düzgün olsaydı…
Bu senenin yağış şampiyonu bence Trakya’dır.
Edirne merkez şu ana kadar aldığı 810 mm yağış ile 580 mm olan yıllık ortalamasını şimdiden %40 artırmış.
Nihayet yükselmeye başladı.

Bu sistem kışın olsa, herhalde İstanbul kara gömülürdü.
Yağışın süresi 36 saati geçti. Kışın sıcaklık sorunu olmadan bu şekilde olsaydı 30 cm’yi geçerdi.
Hah işte. Özlenen yorum yapılmış sonunda.
Selin olduğu yere indi yine turuncu kütle.
Saatlerdir orta kuvvette yağmur ve rüzgar var. Serin hava da cabası. Özlemişim…
24 saattir aralıksız yağmur yağıyor.
Yağıyor da n’oluyor? 24 saatte sadece 10 mm etti Beşiktaş’ta. 😦
5-15 kg orta kuvvette işte..
Sarıyer bu sefer az yağış aldı, Fındıkzade Sarıyer’i geçti. Şaka bir yana, gayet güzel bir sistem. Anadolu yakası ve barajlar için çok faydalı oldu. Sel yok, hasar yok, orta kuvvette sürekli yağış, bin şükürler olsun çok mutlu oldum.
Bu sabah, Fındıkzade tarafları ve güney sahillerinde sarı- turuncu kütleler vardı. 😀 Bugün benim günümdü.
Mordur onlar mor, yanlış gördün bence. 😀
Yağışın miktarından ziyade tarzı ve verdiği haz çok güzel. Özellikle akşam saatleri sessiz bir yerlerde bu yağış altında yürümek harika hissettiriyor.
İlahi adalet, geçen sistemde beklenen yağışı alamadık, bugün sırf bize yağıyor, çok mutluyum arkadaşlar kelimeler anlatamaz. 😀
Döne döne geliyor mübarek:

Mükemmel bir kütle Erdemli topraklarına ayak basmış durumda.Gece gelen kütle gümbürtü ve ancak 1 kg yağış bırakmıştı.
Sayın Editörler, Ozan Hocam;
Araştırma şansım olmadı ama haber ilgimi çekti. Şahsi görüşlerinizi istatistiksel verilerle belirtebilir misiniz?
http://www.ensonhaber.com/dunyaca-unlu-meteorolog-iklim-degisikligi-yalan-2014-10-24.html
Bunun sebebi ABD’nin Kyoto’yu imzalamamasına kamuoyu oluşturmak da olabilir, gerçekten doğru söylüyor da olabilir. Ya da haber kökten zaytungvari olabilir.
Ersin hocam herkesin bir fikri var tabii.
Benim görüşüm özetle: İnsan kaynaklı küresel ısınma vardır ve gerçektir, fakat hem bunun derecesi hem de doğal süreçlerin bunu geriye çevirme potansiyeli büyük belirsizlikler içermektedir. Dolayısıyla iklim sistemi şimdi anlaşıldığından çok daha iyi anlaşılmadan “bilimsel” olarak kesine yakın bir şey söylenemez. Bekleyip göreceğiz.
Adana’da yaklaşık yirmi dakikadır kıyamet kopuyor ama radar görüntülerine baksanız çisenti olduğu düşünürsünüz. Radarın olduğu noktada etkili olan yoğun yağış sebebiyle radar ekolarında azalma var galiba. Daha önce de örnekleri olmuştu. Ama hakkını verelim bu sefer MGM nokta atışı yaptı. Gece kuvvetli yağış var dedi ve tam de gece 12’den sonra hava bozdu. Mükemmel bir oraj hadisesi… 🙂
Radar bize bozuk ama onlara çalışıyor.O radar, o bilgisayarlar benim evde olsa ben de nokta atışı yaparım.Teh 😀
Konya’nın şimşeği buraya kadar geldi ve dışarıda flaşlar patlamaya başladı. 😀 Yağış da ufaktan başlamış durumda.
Wrf yine gününde, bakalım bu sefer neler olacak 🙂

Onda biri yağsa şükür. Bence WRF’nin sorunu bu. Gösterdiği rakamın onda biri düşüyor ancak. 🙂
Bakalım ben de yakalayabilecek miyim? Çihiro 🙂

Çok geniş alanda hiç bozulmadan etkili olan bir orajdı. Yakalamışsındır bir şeyler 🙂
MGM’de radarlar yine nanay! Şinanay yavrum şinanay 🙂
An itibariyle yıkılıyoruz 🙂 Saatlerdir gökgürültülü kuvvetli yağmur yağıyor. Şimşekler tüm şehri aydınlatıyor! 15 kg’a yakın yağış düştü ve hala yağıyor. Hayatım boyunca gördüğüm en orajlı ekim ayı bu 🙂 Mayısta bu kadar şimşek çakmadı 😀

Allah’ıma çok şükür yakaladım sonunda 😀

Muson başkenti Konya. 😀
An itibariyle Erdemli’ye de büyük bir kütle geldi, gök art arda gürlüyor ayrıntıları sabah paylaşırım mobilden resim yükleyemiyorum.
Şehir merkezindeki Bölge istasyonu 25 kg oldu!
1 saattir çok fena yağış aldık.Ah köyümde istasyon olsaydı da ne kadar yağdına baksaydım. Fotoğraflar var ama telefondan yazabildiğim için atamıyorum.
Ve yağmur tekrar başladı. Ekim ayı bol yağışlı geçiyor.
İTÜ’nün sayfasında Adana’daki Çukurova ve Sarıçam istasyonlarının yerleri değişmiş. Bunlar istasyonların kesin yerleri galiba. MGM sayfasındaki rakım bilgileri farklı çünkü. MGM sayfasındakilerin de hatalı olduğunu biliyoruz.
Evet değiştirdim. Bana şüphelendiğiniz istasyon lokasyonlarını söylerseniz elimdeki (doğru olduğunu düşündüğüm) enlem-boylam listesini kullanarak lokasyonları değiştiririm.
İstanbul’da Üsküdar, Ümraniye, Sancaktepe ve Şişli, Kocaeli’de bütün yeni eklenen istasyonların yeri yanlış gördüğüm kadarıyla.
6 Haziran 2010’da Ankara’da gerçekleşen dolu yağışından bir görüntü.
Dolu Dolu Ankara from Atilla Köklü on Vimeo.
Sis, pus sezonu hafiften başladı buralarda. 2 yaşındaki komşumuzun çocuğunun ‘bulut yere düşmüş’ diye tabir ettiği hava olayı.:D
Harika bir fotoğraf! Konumunuza bayıldım.
Mükemmel bir fotoğraf. Sabah kalktığınızda dışarıda böyle bir manzaranın olması mutluluk verir insana.
Doğu Akdeniz’de umarım bu sefer etkili bir yağış olur. Bu arada klasik Mersin boşluğu oluşmuş yine.
Mersin’in tek dermanı keşişlemeli sistemler.
Keşişleme olmasa halimiz harap zaten tek tesellimiz o.
Yağış burnumuzun dibinden gidiyor seyrediyoruz 😦 Çılgın bir proje yapıp Toros Dağları’nı Tarsus’tan denize indiresim geliyor 🙂
MGM’nin sitesindeki 23 Ekim toplam yağış tablosundan…
Bence referandum yapılsın.
http://www.dmi.gov.tr/sondurum/toplam-yagis.aspx?t=t&gun=141024&ind=4&s=NM&f=#sfB
İşte bu! Tam bir Havadelisi dikkati.
Çok teşekkürler Berat. Eğer iki istasyon varsa ikisine de aynı adı vermek neyin kafası anlamak mümkün değil.
Biliyorsun verdikleri isimler gerçek konumları yansıtmıyor. Örnek: Üsküdar istasyonu, Silivri istasyonu, vs.
Aynı zamanlı olmak üzere


Beşiktaş – Balmumcu’ dan Büyük Çamlıca yönüne bakış;
Büyük Çamlıca Tepesi’ nden Balmumcu yönüne bakış;
:)… Her zaman derim sistemi yaşayan yer var YAŞAYAN yer var. Çamlıca ruhu rehabilite etmenin ve sistemden tatmin olmanın en yakın ve kolay yerlerinden biri. Belki Kartepe zahmetli bir organizasyon ancak hiç değilse sistem aktifken Çamlıca gezisi yapabiliriz ne dersiniz üstatlar? 🙂
15 değil de 28 sene dese idi daha mutlu edici bir haber olurdu.
http://www.haberler.com/kis-mevsimi-bu-yil-cok-sert-gececek-6633977-haberi/
Radarda bir şey gözükmemesine rağmen dünden beri yağış hiç durmadı burada bunun sebebi ne olabilir sizce..
Dun ben de farkettim bu yagisi radarda yok ama yagdi
2 Kasım itibariyle mevsimin ilk soğuk hava dalgasının kapımızı çalacağına dair geniş bir model konsensüsü var, GFS ana model hariç tabii ki. Bakalım günler neler gösterecek.
İzmit Adapazarı yolu resmen nehir olmuş.
Çanakkale’den 1955 kışında çekildiği rivayet edilen bir fotoğraf. Saat Kulesi meydanı.

54’tür üstat. 55’te kış olmamış. Fotoğraf bomba.
Olabilir. 55 Aralık’tır belki de. 2 kişi 55 yılından söz etmiş. Çerçeveleten var odasına koyup.
Ha olabilir tabii. O gelmedi aklıma 🙂
Kar her yere yapışmış, ıslak kar.. Belli ki çok soğukta yağmıyor, çok beğendim.
Soğuk cephe yeni gelmis ve kuvvetli kuzeyli rüzgar eşliğinde yağmur yakın zamanda kar yağışına dönmüş gibi. Şu duruma bak,resimlerdeki yağışı analiz eder olduk yokluk çok kötü 🙂
Keşke o yıllarda yaşasaydım çok güzel çok nostaljik bir fotoğraf. Eline,emeğine sağlık.
Bu sistemden sonra ufukta hiçbir şey gözükmüyor. Böyle sert sistemlerden sonra pastırma yazı gelir zaten, adettendir
http://www.9news.com/story/news/local/2014/03/21/massive-dust-devil-forms-during-controlled-burn/6714071/ yangin aninda oluşan hortum
GFS’nin veya herhangi bir tahmin modelinin belli bir zaman aralığından sonra olacak olaylar ile ilgili kabaca bir fikir bile verememesinin sebebini merak ediyorum.Bilgi eksikliğinden mı kaynaklanıyor bu durum?Acaba yeni araştırmalar yapıp,yeni keşiferde bulunarak çok daha kesin tahmin yapan bir model geliştirilebilir mi?Ne de olsa model çıktıları üreten süperbilgisayarlar milyonlarca değişkeni aynı anda hesaba katıp işlem yapabiliyorlar.Buna rağmen tahminler neden bu kadar tutarsız?
Timur bunun birden çok sebebi var. Daha önce daha ayrıntılı cevap vermiştim, hatırlayan arkadaşlar o yorumları bulup link verirler belki. Kabaca, 1) Atmosfer-okyanus sistemindeki her prosesi (süreci) tam bilmiyoruz, bilmediğimiz için de modellerde temsil edilemiyor bunlar. 2) Özellikle mikroölçekteki, modelde tek tek temsil edilmesi imkansız, “parametrize” edilebilen süreçlerin (yani modelde aşağı yukarı doğru biçimde yansıtıldığı düşünülen süreçlerin) yarattığı toplam (kümülatif) sapma tahmin süresi uzadıkça aşırı artıyor, böylece tahmin bir süre sonra gerçekten tamamen uzaklaşıyor. Eğer sistem alçak basınçlarla dolu yani bol enerjili ise (bu sistemde olduğu gibi) gerçekten uzaklaşma için 2-3 gün dahi yetiyor… 3) Modellerde kullanılan başlangıç verileri hiçbir zaman yeter seviyede olamaz. Adım başı ölçüm yapman gerekir mükemmeliyet için. 4) Kullanılan topoğrafya verileri de mükemmel değil, her tepeyi veya binayı dahil edemezsin, bunun da kümülatif etkisi zamanla aşırılaşıyor. 5) Başlangıç koşullarındaki ufacık değişimler bile, T zaman sonra kocaman sapmalara yol açıyor, başlangıç verilerin de mükemmel olmadığı için bu kaçınılmaz… vb vb.
Cevap için teşekkür ederim iyi bir bilgilendirme oldu.Sanırım burada kastedilen şey ‘Kelebek Etkisi’ denen süreç.Modellerin hesaba katmadığı milyonlarca ilk başta önemsiz görünen değişken vardır.Ama önemsiz olan her değişken bir süre sonra sonucu bariz olacak bir değişiklik yaratacaktır.Zaten bu etki olmasa hiçbir hava koşulu oluşamaz ,tüm Dünya durgun olurdu.
Görüntü bu sabah Bulgaristan’ın Silistre şehrine yakın bir yerde bulunan Dulova’da çekilmiştir 🙂
Ben dün teyzemlerle görüştüm Zavet’te kar yağıyormuş fotoğrafları Facebook’ta gördüm, şimdi orada olmak vardı dedim..
Haritanın daha 100 kere baştan sona değişeceğini bilmeme rağmen içimde heyecan uyandırdı 🙂 Umut vaat ediyor.
Kafkaslar üzerinden gelen sıcak hava dalgası etkisini Artvin’de göstermeye başladı. Sıcaklık rekor seviyeye tırmandı!?! (ekran görüntüsü 24 Ekim Cuma saat 13:10′ da alınmıştır)

Föhn.
Evet, birisi fön makinesi tutmuş olabilir cihazın üstüne. 😀 Yoksa Föhn filan yok.
O nasıl bir Föhn öyle 🙂

Son 355 ayın sıcaklığı 20. yy ortalamasının üzerinde.
ABD Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi (NOAA) tarafından sunulan veriler, küresel ısınmanın giderek arttığını ortaya koydu. Bilim insanları, geride kalan 355 ayın sıcaklığının, 20’nci yüzyıl ortalamasının üzerinde olduğunu belirtti.
Makalenin tamamı için: http://www.fizikist.com/haber-son-355-ayin-sicakligi-20-yy-ortalamasinin-uzerinde-2083.html
Paylaşımın için teşekkür ederim fakat bence Amerikalılar çok konuşacaklarına önce Kyoto anlaşmasını imzalasınlar çünkü küresel çaptaki en büyük sera gazı salınımını kendileri yapıyorlar.
Haklısın.
Bulgaristan’da bizimkilerle konuştum. Romanya – Bulgaristan civarında sürekli yağıyormuş ve araçla gitmekte zorlanmışlar yolda. Tır kayıyormuş. 🙂
Bursa’da sabah
Hızlı Gonzales 😀
http://www.accuweather.com/en/features/trend/waterfall_reverse_video_hurric/36146218
Sistemle ilgili başlık açılmıştır, yorumlarınızı oraya bekleriz 🙂
https://havadelisi.com/2014/10/23/havalar-bozuyor-cok-bozuyor/
Yağışlı hava istemi Erdemli’ye ayak basmış durumda,güzel yağıyor.

Cuma akşamı uçakla Bodrum’a gidiyorum, tam isabet, umarım uçak çok sallamaz.
Bodrum’da fırtına devam ediyor. Sabaha karşı gerçekleşen sağanak geçişinden sonra, şu an yağış tekrar başladı. Öğleden sonra etkili bir yağış, cuma gecesi ise kuvvetli – aşırı yağış bekleniyor.
Geliyor..


Malkara’nın kuzeyinde bir yer..
Yıllık yağışı 580 mm olan Edirne daha şimdiden 688 mm yağış aldı, sene sonuna kadar bu miktar daha da artacak.. Trakya bu sene bayağı iyi yağış aldı..
WRF hem gerçek hem mecazi anlamda döktürmüş:

Son çıktı tüm yağışı kuzeye kaydırmış. 😦