Bugün İstanbul üzerinde 850 hPa sıcaklığı 6c-7c derece civarındaydı. ancak yer sıcaklıkları, 21 ila 24 derece arasında değişti. Hala arada 16-17 derece fark var.
MGM’nin sayfasındaki sorunlar bitmiyor. Bugüne ait hiçbir veri yayınlanmamış. Ne yağış miktarı, ne maksimum sıcaklık, ne minimum sıcaklık, hiçbirisi yok! Son durumlar tablosunda pek çok yerleşim yeri dünde takılı kalmış, güncellenmemiş. Ve bunlar hiç fark edilmiyor. İnanılır gibi değil.
Bugün yağış arşivlerine taktım kafayı. Antakya’da 9 Mayıs tarihine metrekareye 432.1 mm. yağış düşmüş. Ama 8-9 Mayıs 2001 toplam yağış miktarı tam 569 mm. olmuş. İnanılmaz bir rakam. Bu sistemle ilgili elimizde pek veri olmaması çok kötü. http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2001/05/11/297905.asp
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
8 Mayıs 2001 uydu görüntüsü. Hatay üzerindeki bulutlar olağanüstü.
İyiden iyiye üşümeye başladık. Muratlı istasyonunda bu sabaha karşı 9.2 derecelik sıcaklıkla, 4 Mayıs’tan bu yana ilk kez tek haneli değerlere ulaşırken, 24 Nisan’dan bu yana da en soğuk geceyi yaşamış olduk.
Akdeniz Bölgesi’ne yağışlı sistemler genel olarak batı ve güneybatı yönlerden gelir. Bu yüzden deniz kıyısında olmasına ve denizin hemen gerisinde yüksek Toros Dağları olmasına rağmen Mersin merkez ve merkezden Silifke’ye kadar olan kıyı kesiminde yağış miktarı azalır çünkü bu kıyılar güneydoğuya dönük oluyor ve sistemler o bölgeyi sıyırıp geçiyor. Ama benzeri bir durum Antalya il merkezi ile Antalya’dan Kumluca’ya kadar olan sahil şeridinde de var. Alanya, Manavgat sahil şeridinin aksine o sahil şeridi doğuya dönük kalıyor. Fakat o bölgede de yağışlar yüksek. Bu nasıl oluyor? Antalya merkezde güneydoğulu yağış sistemleri daha mı fazla etkili oluyor acaba özel olarak?
Son sorunuzun cevabı evet, güney-güneydoğulu akışlar Antalya-Kemer arasını daha fazla etkiliyor. Antalya Körfezi’ni çevreleyen dağlar bu yönlerden gelen nemi hapsedip yükseltiyor:
Ozan Hocam valla öyle bir arşiv oluştu ki burada, kim ne sorarsa geçmişte konuşulanlardan-paylaşılanlardan cevabı bulunuyor. Sanırım tek eksiğimiz kaldı, o da yaşayacağımız efsane bir kış mevsimi 🙂
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Ayrıca Kemer’in sırtındaki dağların yamaçları çok dik. Deniz kıyısından 5 km içeride 1500 metreye ulaşan yükseltiler var. Mersin’in sırtındaki dağlar daha içeride ve yamaçları o kadar dik değil.
O bilgiler eski olabilir. Rekor bildiğim kadarıyla 2000 li yılların başında Kemer’e geçti. 71 i bilmiyorum ama Marmaris 1992 felaketini Marmaris’te, Kemer 2000 li yılların başı felaketini de Antalya’da yaşadım. Şans mı yoksa şanssızlık mı bilemiyorum. 🙂 Marmaris’te ki yağış çok kısa sürede yaşandı. Bir kaç saat içinde. Bu nedenle eşsiz ve korkunçtu. Marmaris’i gerçek anlamda dümdüz etti. Yağış miktarını 485 kg olarak hatırlıyorum. Kemer’de ise bir kaç gün devam eden yağışlar felakete neden oldu. Ben Belek’teydim ama aynı otel zincirinin daha öncede çalıştığım Kemer – Kiriş’te ki oteli çok ağır hasar görmüştü. Sanırım tam bir 24 saati içine alan dilimde 490 kg civarında yağış oldu. Neyse. Uzun sözün kısası Marmaris 92 muson bölgesinde yaşamayan birisinin pek göremeyeceği bir doğa olayıydı. Yağış yüzünden deprem gibi sallandığımızı hissettim. Gün ağarınca ise tüm coğrafyanın değiştiğine şahit olduk.
Üç gündür, öğlen saatlerinden itibaren, aralıklarla etkili olan, Proto-Portakal sistemi, an itibariyle yerini,DEK yağışlarına bırakmıştır. Hoşgeldin sonbahar! 🙂
elifsimge
Tamamiyle farklı meslekten olsam da son derece faydalandığım, öğrendiğim, bilgilendiğim (ve son kertede bu bilgileri etrafa caka satmak için kullandığım) harika bir blog olarak havadelisi.com’un bir noktada kendine ‘amatör meteoroloji eğitimi’ gibi mecralar bulacağını umuyorum. http://www.bilgi-egitim.com/'da yer alanlar gibi örneğin.
Ha ‘ben denizci torunuyum, havayı koklarım’, ‘lodos’un arkası kesin yağmurdur’, ‘tüy bulutlarını görende hava bozar’ ile başlayan diyaloglarımın şimdi ‘GFS modellerinde onbeş güne baktığımızda…’, ‘ Sibirya yükseğinin bulduğu koridor’, ‘deniz etkili yağışlar, Karadeniz’in normalden ılık olmasından ötürü’ gibilerine dönmüşken, temel kavramlar eğitimi içeren ‘Meteoroloji Okur Yazarlığı’ kursunu dört gözle beklemekteyim.
Geçen gün Erdem dostumun paylaştığı güneşten gelen enerji-güneş aktivitesi arasındaki korelasyonu gösteren bir veri vardı. Erdem’in paylaştığı bu veri, bahse konu korelasyonun ne kadar güçlü olduğunu gösterdi. Şimdiki paylaşacağım veri ise güneş ışınımı-güneş aktivitesi arasındaki kuvvetli korelasyonu açıklıyor. Şemanın daha iyi yorumlanması için hatırlatmakta fayda görüyorum 1645-1715 yılları arasında güneş aktivitesindeki düşüşe bağlı bir soğuma dönemi gerçekleşmişti.
Svensmark; çalışmasında, güneşten gelen kozmik ışındaki artışın, yerkürenin soğumasını sağladığı sonucunu çıkarmıştı. Doğal olarak buna karşı çıkanlar da olmuştu. Fakat aşağıda paylaştığım veri Svensmar’ı haklı çıkarıyor gibi.
Bu grafik güneş lekeleri ile kozmik ışın miktarını karşılaştırıyor. Mesele şu: Kozmik ışınlar, Svensmark’ın iddia ettiği gibi alçak seviye bulutlarını, dolayısıyla da soğumayı tetikliyor mu? Keşke tetiklese tabii 🙂
Haklısın. Dediğin gibi kozmik ışınlardaki artış alçak seviye bulutlarını, dolayısıyla da soğumayı tetikliyor mu? Fakat şemaya bakılırsa aktivitenin düştüğü zamanlarda kozmik ışınlar artmış. Bulutlanma konusu biraz belirsiz olabilir fakat bu veriye göre aktivitenin azaldığı zamanlarda kozmik ışınların arttığı bir gerçek.
Tepki çekmeye çeker de, sen bu haberi Romen sitesinden nasıl buldun benim dikkatimi o çekti 🙂
Translate yardımıyla çıkardığım sonuç, soğukların Rusya’yı değil geçen seneki gibi Avrupa’yı etkileyeceğini düşünüyorlar, NAO’dan filan da bahsetmiş, muhtemel bir negatif NAO senaryosu..
Allah’ım ağlamak istiyorum. Haykırmak istiyorum. Yoldan dere geçiyor ve sezon açılmış. Herkese selam arkadaşlar. Blogu takip ediyordum ama yazmak için böyle bir yağmur gerekiyordu. Az daha yağmurun ne olduğunu unutuyorduk. Devamı gelir inşallah.
GFS 1 Kasım’a kadar pastırma yazı göstermiş 15-20 derece arasında…Daha çoook var diyeceksiniz ama ateş olmayan yerden de duman çıkmazmış 😛 Bu da yer seviyesinde 1 Kasım’ın görüntüsü, pastırma yerini kışa bırakırken http://bburaks.files.wordpress.com/2013/09/13110112_1700.gif
Hoşbulduk Santiago.. Bu yaz bitmez, bu ekim gelmez derken yine buradayız. Çorlunun en erken kar tarihinin 17 Ekim 2011 olduğunu hatırlatarak bu sezona girelim 🙂
Sıcaklığı falan sallayın ECMWF esas bunu görmüş, esas sinerji burada!
O bir QUASI-TROPICAL CYCLONE - Santiago’ya gelsin! http://link.springer.com/article/10.3103%2FS1068373908040067#page-1
Baksanıza çekirdeği çevresine göre daha sıcak:
Görsel olarak da ne olduğunu hatırlatayım – geçmişte 27 Eylül 2005’te olmuştu bundan…
Karadeniz düşündüğümden erken soğuma trendine girmiş. Kıyılar 21’e kadar gerilemiş. Açıklar 20’nin altına inmiştir muhtemelen. Buna rağmen ECMWF’in bugünkü 12z senaryosu gerçek olursa deniz etkisi çok sağlam çalışır.168’den itibaren biraz uçuk bir senaryo gibi duruyor. Yine de bir süredir beliren sinyalleri güçlendiren bir tahmin. ECMWF senaryo ortalamaları ve GFS’in ana çıktısı desteklemese de GFS diagram ortalamaları olmaz demiyor.
Orta vadede GFS de görmüş sistemi.. Önümüzdeki salı civarı Balkanlara inen ve yukarı seviyede müthiş soğuğu olan bir sistem var.. Değişim ihtimali de atmosferde saklı tabi 🙂
Dün akşam radara bakınca Bursa’ya yağacak dedim, bekledim damla düşmedi. Son GFS 06Z’de 24 Eylül gibi gözüken yağış da yalan olmuş, bu gidişle Bursa yağmur için Ekim ayını bekleyecek sanırım 😦
Çarşamba sabah saatlerinden öğle civarına kadar Çanakkale – Çatalca arasında dar bir koridorda iyi bir yağmur yağacak gibi duruyor, bakalım yarın sabah ne diyecek modeller..
Bu sabah soguk cepheyle birlikte bu bulutla karsilastik, biraz urperticiydi. Ingilizce roll cloud deniyor ama Turk meteoroloji dunyasindaki karsiligini ancak White Fox bilir. (Fotograf NWS bolge mudurlugunden) http://welbane.wordpress.com/2013/09/16/nws-sterling-jpg/
AO ve NAO endeksi negatife iniyor, yüksek basınçlar daha kuzey enlemlerde alçak basınçlar ise daha güneyde konumlanıyor, atmosfer karışıyor, Akdeniz Çanağında aksiyon çok yakında başlıyor..
Nazar dedin de aklıma geldi, birisi geçen kış sıcaklığın kar sınırında kaldığı bir zamanda fena atar yapmıştı “sistemleri gelmeden konuşuyorsunuz bu yüzden sistemler eriyip gidiyor” diye..Kimdi o hatırlayan var mı?
MGM’nin GFS hava tahmin modeli Salı günü için Hatay civarına 130 mm yağış göstermiş. Adana, Hatay ve Osmaniye için kuvvetli yağış ikonu koyulmuş. Bakalım Ankara’ya dönmeden önce Adana’da güzel bir yağış görebilecek miyim? 24 Ağustos’ta etkili olan yağış esnasında Mersin’de bulunuyordum ve çok üzülmüştüm gerçekten yağışı kaçırdığım için.
Modeller arasında tutarsızlık hat safhada. SKIRON ısrarla Kıyı Ege’ye yağışı vermiyor, dediğiniz gibi ECMWF Kıyı Ege’yi komple yağışa boğuyor, GFS de istikrarlı bir şekilde Muğla kıyılarına gayet güzel bir yağış veriyor ama İzmir tarafı nasibini alamıyor. Merakla bekliyoruz, Kıyı Ege ilk düzgün yağışı alıp sezonu açabilir.
Şefik (Güzelçamlı/Kuşadası 30m)
Ben de merakla bekliyorum sistemi.İnşallah düzgün bir yağışla sezonu açarız.
Yarın geceyi ben de heyecanla bekliyorum artık bu saatten sonra modellere falan bakilmaz iyice kafa karıştırır. Kıyı Ege dört mevsim kaotik ve tutarsizdir ama açılış partileri her zaman şenlikli olmuştur bekleyip göreceğiz.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Atatürk Havalimanı verilerine göre Eylül’ün ilk 2 haftası ortalama sıcaklık, uzun yıllar ortalamasının yaklaşık +2.2 derece üzerinde, 22.9 derece olarak kaydedildi.
Ortalama sıcaklıklar güneydeki istasyonlarda 23 derece civarında seyrediyor. Şu ana kadar en yüksek sıcaklık +33.6 derece ile Şile’de, en düşük sıcaklık ise 11.8 derece ile yine Şile’de kaydedildi. En yüksek yağışta da 26.8 mm. ile lider Şile istasyonu.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
İstanbul Bayrampaşa’da son 100 günde gerçekleşen yağışlı gün sayısı 7. Gerçekleşen yağış miktarı ise 27.9 mm.
2013 kışında ise 89 günlük periyodun 52’si yağışlı geçmiş ve yağış miktarı 299.4 mm. olarak gerçekleşmiş. Artık sabırsızlanıyorum 🙂
MGM’de dün geceden beri bir sorun var. İstanbul tahminine bir bakar mısınız Allah aşkına?! Ağustos tarihli! Radar görüntüsü de öyle! Öf yani öf! Ööööfff!
Bende de aynı sorun var. Ayrıca bunun dışında 1 aydır yeni kurulan istasyonların maksimum sıcaklık verileri yanlış veriliyor (Tuzla, Büyükçekmece, Eyüp). Verilerin güncellendiği saat sabah 10’da sıcaklık neyse maksimum sıcaklık o olarak gözüküyor. Defalarca şikayet mesajı yolladım ama ne ilgilenen ne de geri dönen var! İstasyonlar sadece kurulmakla kalıyor, hiçbir işe yaradığı yok!
Son 12 saatteki yağış 21 mm ise (ki doğru), saat 00.00’dan şu ana kadarki yağış sıfır olamaz.
MGM’den birileri okuyorsa lütfen gerekli düzeltmenin yapılması için girişimlerde bulunsunlar. Öteki istasyonlar için de durum aynı, bir uyuşmazlık var, belli ki “00.00 – Şu an” olarak belirtilen yağış değeri gerçekte o değil.
Ya da şöyle mi acaba… “00.00 – Şu an” olarak belirtilen yağış aslında Greenwich saatiyle 00.00’dan başlıyor, yani bizde şu an 03.00’dan başlıyor. O zaman aşağıdaki mantıklı oluyor:
Büyükçekmece’de son 12 saatte 2.8 mm yağmur yağmış, ama saat 03’ten beri 1.1 mm yağmış. Mantıklı. Böylece Kırklareli’nde de 21 mm’lik yağışın tamamı saat 00.40 ve 03.00 arasında düşmüş oluyor.
Dün gece fırtınanın sesiyle uyandım, sokaklar sanki savaş alanı gibiydi her şey havada uçuşuyordu, yurdun önündeki sandalye vs. gibi eşyaları duvarın üzerinden uçurup, sürükleyecek kadar şiddetliydi rüzgar, buna rağmen sadece bu sabah yerleri ıslatacak kadar yağış oldu
Az önce şimşek ve yıldırımlar eşliğinde güzel bir yağış geçişi oldu. Havanın durgun halinden epey sıkılmıştık. Umarım bu sistem önümüzdeki sistemlerin habercisi olur. Benim güzel İstanbul’uma nazlı nazlı uğrayan her yağış şekli ayrı yakışıyor. Yağıştan önce sıcaktan Walter White donu ! 🙂 ile evde dolaşırken yağıştan sonra aniden serinleyen havayla birlikte dolaptan kalın birşeyler bulma telaşı içindeyim. İşte mutluluk bu! Bu heyecanı ve mutluluğu paylaştığım havadelileriyle aynı çatı altında olmak ise benim için ayrı bir keyif 🙂 Bu arada tam yağış üzerimizden geçerken radar görüntüsünü ekledim. Umarım becerebilmişimdir
Paylaştığınız şu linkteki resmin üzerine sağ tıklayıp “Copy Image Location” (resmin linkini kopyala) yapıp onu yapıştırırsanız benim için daha kolay olur. (Tahminmaltepe siz de öyle)
Saat 02:45 ama ben uyumadıııım:
Olimpiyat Stadyumu tarafına ve Marmara tarafına bakıyorum düşük yoğunluklu şimşek var ama tüm ufuğu aydınlatıyor, derinden gökgürültüsü geliyor. Sanki 1923 yazında Ankara merkezde olup da Polatlı’da işgalci Yunan ordusuna karşı atılan topların sesini duyuyormuşsun gibi…
#korkuyorum
Bugün İstanbul üzerinde 850 hPa sıcaklığı 6c-7c derece civarındaydı. ancak yer sıcaklıkları, 21 ila 24 derece arasında değişti. Hala arada 16-17 derece fark var.
MGM’nin sayfasındaki sorunlar bitmiyor. Bugüne ait hiçbir veri yayınlanmamış. Ne yağış miktarı, ne maksimum sıcaklık, ne minimum sıcaklık, hiçbirisi yok! Son durumlar tablosunda pek çok yerleşim yeri dünde takılı kalmış, güncellenmemiş. Ve bunlar hiç fark edilmiyor. İnanılır gibi değil.
İstanbul radarı bozuk galiba baksanıza yağış göstermiyor. Halbuki Trabzon radarının maşallahı var 😛
Bugün yağış arşivlerine taktım kafayı. Antakya’da 9 Mayıs tarihine metrekareye 432.1 mm. yağış düşmüş. Ama 8-9 Mayıs 2001 toplam yağış miktarı tam 569 mm. olmuş. İnanılmaz bir rakam. Bu sistemle ilgili elimizde pek veri olmaması çok kötü.
http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2001/05/11/297905.asp
8 Mayıs 2001 uydu görüntüsü. Hatay üzerindeki bulutlar olağanüstü.

İyiden iyiye üşümeye başladık. Muratlı istasyonunda bu sabaha karşı 9.2 derecelik sıcaklıkla, 4 Mayıs’tan bu yana ilk kez tek haneli değerlere ulaşırken, 24 Nisan’dan bu yana da en soğuk geceyi yaşamış olduk.
Akdeniz Bölgesi’ne yağışlı sistemler genel olarak batı ve güneybatı yönlerden gelir. Bu yüzden deniz kıyısında olmasına ve denizin hemen gerisinde yüksek Toros Dağları olmasına rağmen Mersin merkez ve merkezden Silifke’ye kadar olan kıyı kesiminde yağış miktarı azalır çünkü bu kıyılar güneydoğuya dönük oluyor ve sistemler o bölgeyi sıyırıp geçiyor. Ama benzeri bir durum Antalya il merkezi ile Antalya’dan Kumluca’ya kadar olan sahil şeridinde de var. Alanya, Manavgat sahil şeridinin aksine o sahil şeridi doğuya dönük kalıyor. Fakat o bölgede de yağışlar yüksek. Bu nasıl oluyor? Antalya merkezde güneydoğulu yağış sistemleri daha mı fazla etkili oluyor acaba özel olarak?
Son sorunuzun cevabı evet, güney-güneydoğulu akışlar Antalya-Kemer arasını daha fazla etkiliyor. Antalya Körfezi’ni çevreleyen dağlar bu yönlerden gelen nemi hapsedip yükseltiyor:
antalya_rapor_son.pdf erişimi için tıklayın
Ozan Hocam valla öyle bir arşiv oluştu ki burada, kim ne sorarsa geçmişte konuşulanlardan-paylaşılanlardan cevabı bulunuyor. Sanırım tek eksiğimiz kaldı, o da yaşayacağımız efsane bir kış mevsimi 🙂
Ayrıca Kemer’in sırtındaki dağların yamaçları çok dik. Deniz kıyısından 5 km içeride 1500 metreye ulaşan yükseltiler var. Mersin’in sırtındaki dağlar daha içeride ve yamaçları o kadar dik değil.
Ayrıca Meteorolojinin soru cevap sayfasında verilen bir bilgiye göre ülkemizde günlük en yüksek yağış 11 Aralık 1971 tarihinde 469.9 mm. Antalya Kemer’de ölçülmüş olarak. En yüksek yağış 1992’de Marmaris’te ölçülmemiş miydi? Bir yanlışlık mı var acaba?
http://www.mgm.gov.tr/veridegerlendirme/maksimum-yagisalar.aspx#sfU
http://www.meteor.gov.tr/genel/sss.aspx?s=sicaklikenleri2
İki bilgi de meteorolojinin sitesinde paylaşılmış.
O bilgiler eski olabilir. Rekor bildiğim kadarıyla 2000 li yılların başında Kemer’e geçti. 71 i bilmiyorum ama Marmaris 1992 felaketini Marmaris’te, Kemer 2000 li yılların başı felaketini de Antalya’da yaşadım. Şans mı yoksa şanssızlık mı bilemiyorum. 🙂 Marmaris’te ki yağış çok kısa sürede yaşandı. Bir kaç saat içinde. Bu nedenle eşsiz ve korkunçtu. Marmaris’i gerçek anlamda dümdüz etti. Yağış miktarını 485 kg olarak hatırlıyorum. Kemer’de ise bir kaç gün devam eden yağışlar felakete neden oldu. Ben Belek’teydim ama aynı otel zincirinin daha öncede çalıştığım Kemer – Kiriş’te ki oteli çok ağır hasar görmüştü. Sanırım tam bir 24 saati içine alan dilimde 490 kg civarında yağış oldu. Neyse. Uzun sözün kısası Marmaris 92 muson bölgesinde yaşamayan birisinin pek göremeyeceği bir doğa olayıydı. Yağış yüzünden deprem gibi sallandığımızı hissettim. Gün ağarınca ise tüm coğrafyanın değiştiğine şahit olduk.
Üç gündür, öğlen saatlerinden itibaren, aralıklarla etkili olan, Proto-Portakal sistemi, an itibariyle yerini,DEK yağışlarına bırakmıştır. Hoşgeldin sonbahar! 🙂

Tamamiyle farklı meslekten olsam da son derece faydalandığım, öğrendiğim, bilgilendiğim (ve son kertede bu bilgileri etrafa caka satmak için kullandığım) harika bir blog olarak havadelisi.com’un bir noktada kendine ‘amatör meteoroloji eğitimi’ gibi mecralar bulacağını umuyorum. http://www.bilgi-egitim.com/'da yer alanlar gibi örneğin.
Ha ‘ben denizci torunuyum, havayı koklarım’, ‘lodos’un arkası kesin yağmurdur’, ‘tüy bulutlarını görende hava bozar’ ile başlayan diyaloglarımın şimdi ‘GFS modellerinde onbeş güne baktığımızda…’, ‘ Sibirya yükseğinin bulduğu koridor’, ‘deniz etkili yağışlar, Karadeniz’in normalden ılık olmasından ötürü’ gibilerine dönmüşken, temel kavramlar eğitimi içeren ‘Meteoroloji Okur Yazarlığı’ kursunu dört gözle beklemekteyim.
Blogun doğru yolda olduğundan emin miyiz? 🙂
Ahahahahaha. Bakın ben çok açık söyleyeyim, bugün Ozan Mert Göktürk için ölmek gerekirse ben ölürüm.
Bir avuç deli var telekinezi ile kar yağdırmaya çalışıyorlar, işte bunlar hep Sibirya lobisi
Geçen gün Erdem dostumun paylaştığı güneşten gelen enerji-güneş aktivitesi arasındaki korelasyonu gösteren bir veri vardı. Erdem’in paylaştığı bu veri, bahse konu korelasyonun ne kadar güçlü olduğunu gösterdi. Şimdiki paylaşacağım veri ise güneş ışınımı-güneş aktivitesi arasındaki kuvvetli korelasyonu açıklıyor. Şemanın daha iyi yorumlanması için hatırlatmakta fayda görüyorum 1645-1715 yılları arasında güneş aktivitesindeki düşüşe bağlı bir soğuma dönemi gerçekleşmişti.
Svensmark; çalışmasında, güneşten gelen kozmik ışındaki artışın, yerkürenin soğumasını sağladığı sonucunu çıkarmıştı. Doğal olarak buna karşı çıkanlar da olmuştu. Fakat aşağıda paylaştığım veri Svensmar’ı haklı çıkarıyor gibi.
Bu grafik güneş lekeleri ile kozmik ışın miktarını karşılaştırıyor. Mesele şu: Kozmik ışınlar, Svensmark’ın iddia ettiği gibi alçak seviye bulutlarını, dolayısıyla da soğumayı tetikliyor mu? Keşke tetiklese tabii 🙂
Haklısın. Dediğin gibi kozmik ışınlardaki artış alçak seviye bulutlarını, dolayısıyla da soğumayı tetikliyor mu? Fakat şemaya bakılırsa aktivitenin düştüğü zamanlarda kozmik ışınlar artmış. Bulutlanma konusu biraz belirsiz olabilir fakat bu veriye göre aktivitenin azaldığı zamanlarda kozmik ışınların arttığı bir gerçek.
Ana sayfada yeni bir başlık var, önümüzdeki serin ve yağışlı günlerin havalarını orada paylaşalım, teşekkürler.
Dün yayınlanan bu haber, “her yıl aynı hikaye” serzenişleri eşliğinde biraz tepki çekebilir 😀
http://jurnalul.ro/stiri/observator/iarna-care-vine-va-fi-cea-mai-rece-din-ultimii-100-de-ani-experti-rusi-651891.html
Tepki çekmeye çeker de, sen bu haberi Romen sitesinden nasıl buldun benim dikkatimi o çekti 🙂
Translate yardımıyla çıkardığım sonuç, soğukların Rusya’yı değil geçen seneki gibi Avrupa’yı etkileyeceğini düşünüyorlar, NAO’dan filan da bahsetmiş, muhtemel bir negatif NAO senaryosu..
72 saat içerisinde Karadeniz’de beklenen toplam yağış
Eyvah eyvah..
Sibirya’ya dikkat..
Sabah 8’de sol cenahım:
Allah’ım ağlamak istiyorum. Haykırmak istiyorum. Yoldan dere geçiyor ve sezon açılmış. Herkese selam arkadaşlar. Blogu takip ediyordum ama yazmak için böyle bir yağmur gerekiyordu. Az daha yağmurun ne olduğunu unutuyorduk. Devamı gelir inşallah.
Tuzla’da 20 dakikadır şiddetli yağış var. Beklemiyordum, bir ara fırtınayla cama vuran dolu tanelerinin sesiyle uyandım.
GFS 1 Kasım’a kadar pastırma yazı göstermiş 15-20 derece arasında…Daha çoook var diyeceksiniz ama ateş olmayan yerden de duman çıkmazmış 😛 Bu da yer seviyesinde 1 Kasım’ın görüntüsü, pastırma yerini kışa bırakırken http://bburaks.files.wordpress.com/2013/09/13110112_1700.gif
Pastırma yazı; Kasım başından, Aralık 12 sine kadar olan evre.
Gündüz uykusundan yeni uyanmış halimle yarattığım bilgi kirliliğinden dolayı hepinizden özür diliyorum 🙂
Flaş.. Ozan Deniz’in herkesten sır gibi sakladığı 2013-2014 kış tahminini ele geçirdik..
Bu gerçek mi ? 😀
Ben geldiiiiiiiiiiim 🙂
Soğukçular yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor sanırım 🙂
Efsane mi demiştik en son 🙂 Evren ve Dünya için 7 8 aylık sapmalar çok doğal..
Konsey tekrar toplanıyor 😀 Bu sene Çorlu’da kara doymanız dileği ile… Eskişehir’den selamlar saygılar 🙂
Hoş geldin, bundan sonrasını ılıkçılar düşünsün 🙂
Hoşbulduk Santiago.. Bu yaz bitmez, bu ekim gelmez derken yine buradayız. Çorlunun en erken kar tarihinin 17 Ekim 2011 olduğunu hatırlatarak bu sezona girelim 🙂
DMİ’nin yalancısıyım… Kırklareli’de de en yüksek kar kalınlığı 30 cm ile 8 Kasım 1995 tarihinde kaydedilmiş…
Ilıkçıların korkulu rüyası Efsanelerin mimarı OZANNN DENİZ…..!!! 😉
Hoş geldin Ozan 🙂
İnşallah bol karlı hatta efsaneli bir kış olur… Olmasa da canımız sağ olsun.
Yalnız şunu hatırlatayım kurallarda herhangi bir esneme olmayacak, dayanaksız atışlar her zaman olduğu gibi yine yasak olacak 😀
Bence Ozan’ın o konuda bir istisnası olmalı. Önümüzdeki 30-35 yıl içinde bir yıl kesin tutturacak, kaçırmak istemem.
3-5 yıl diyelim şuna. Çünkü 35 yıl içinde senin yaşadığın yere bile efsane gelebilir.
Yıl olmuş 2013, yenilen pehlivan hala güreşe doymuyor…
Sabahki sisten
Sıcaklığı falan sallayın ECMWF esas bunu görmüş, esas sinerji burada!


O bir QUASI-TROPICAL CYCLONE - Santiago’ya gelsin!
http://link.springer.com/article/10.3103%2FS1068373908040067#page-1
Baksanıza çekirdeği çevresine göre daha sıcak:
Görsel olarak da ne olduğunu hatırlatayım – geçmişte 27 Eylül 2005’te olmuştu bundan…
Evet, tarih olarak da tam zamanı.
2008’deki de aynısı:
istanbul_sel_2009.pdf erişimi için tıklayın
Analizlerin güzelliğine hele.
Saygılar
Nefis görünüyor ama… Gelecek mi bakalım..
Biz o siklonun gelme ihtimalini sevdik 😀 ama Fena…
GFS 00Z Bursa için 24-25 Eylül yağmurları geri gelmiş. 🙂
Karadeniz düşündüğümden erken soğuma trendine girmiş. Kıyılar 21’e kadar gerilemiş. Açıklar 20’nin altına inmiştir muhtemelen. Buna rağmen ECMWF’in bugünkü 12z senaryosu gerçek olursa deniz etkisi çok sağlam çalışır.168’den itibaren biraz uçuk bir senaryo gibi duruyor. Yine de bir süredir beliren sinyalleri güçlendiren bir tahmin. ECMWF senaryo ortalamaları ve GFS’in ana çıktısı desteklemese de GFS diagram ortalamaları olmaz demiyor.


Orta vadede GFS de görmüş sistemi.. Önümüzdeki salı civarı Balkanlara inen ve yukarı seviyede müthiş soğuğu olan bir sistem var.. Değişim ihtimali de atmosferde saklı tabi 🙂
GFS
ECMWF
Öte yandan uzun vadede GFS kışı getirmiş..
Selamun aleyküm, ne zamandır yazmıyordum, yeni sezon hayırlı olsun 😀
Aleyküm selam hafız, nerelerdesin ya, sensiz buralar viran oldu 🙂
Ben hep sizi takip ediyordum, fakat yazmıyordum.
Malum havalar durgun diye. 😀
62 tam da Florya’nın üzerinde olduğu için mi paylaştın? 🙂
Direkt Url paylaşmışım. 00Z çalıştırması sıfır yağış veriyordu Boğaz hattına 🙂
Yağış uçmuş son çıktıda 😦
Ozan Hocam, bizim Metu WRF son günlerde hiç güncellenmiyor. Yeniden ne zaman faaliyete geçer?
Bilgisayar arızası vardı, şimdi baktım düzelmiş. Çalıştırdım, 1-2 saate sonuçlar çıkar.
Dün akşam radara bakınca Bursa’ya yağacak dedim, bekledim damla düşmedi. Son GFS 06Z’de 24 Eylül gibi gözüken yağış da yalan olmuş, bu gidişle Bursa yağmur için Ekim ayını bekleyecek sanırım 😦
Yarın büyük ihtimal yağış alacaktır Bursa.
Bu yaz kuruduk resmen, toprağın iyi bir yağmura ihtiyacı var, Doğancı barajı %29 doluluk oranına düşmüş.
Ben de gecenin körüne kadar bekledim ama ne hikmetse Bursa-Balıkesir sınırını geçemedi yağış 😦 Geçen yağışta da böyle olmuştu.
Modeller Konya’ya ihtimal dahi vermezken bu sabah güzel bir sağanak aldık. Sizin hakkınız bize düşmüş 🙂
Bizim mahallede yerler ıslaktı sabah ama ne kadar yağdı bilmiyorum
Güneş leke sayısı dün itibariyle 12 olarak kaydedildi, bu da bu yılın en düşük leke sayısı anlamına geliyor.
Şu anda güneş maksimumundayız ve güneşte çok fazla leke ve patlama olması gerekiyor, ancak güneş, beklentilerin aksine minimumda gibi davranıyor.
Güneş aktivitesi ile dünyaya güneşten gelen enerji miktarının doğru orantılı olduğunu kanıtlayan bazı çalışmalar da mevcut.
Earth8.pdf erişimi için tıklayın
Minimumda olması gerekirken maksimum da yaşayabiliriz o zaman.
Hayır. Burada kastedilen geçmiş güneş maksimumlarına oranla ciddi miktardaki düşüklük. Tüm güneş minimumlarında aktivite zaten sıfıra yaklaşıyor.
Çarşamba sabah saatlerinden öğle civarına kadar Çanakkale – Çatalca arasında dar bir koridorda iyi bir yağmur yağacak gibi duruyor, bakalım yarın sabah ne diyecek modeller..
ECMWF
NAE
GFS
COAMPS
Florya’ya kadar gelir belki sağlam bir kütle. En ballı sensin gibi görünüyor şu an.
Bakalım, ağırlıklı olarak Silivri – Çatalca tarafında da kalabilir kütleler.
Bu sabah soguk cepheyle birlikte bu bulutla karsilastik, biraz urperticiydi. Ingilizce roll cloud deniyor ama Turk meteoroloji dunyasindaki karsiligini ancak White Fox bilir. (Fotograf NWS bolge mudurlugunden) http://welbane.wordpress.com/2013/09/16/nws-sterling-jpg/
Bunu canlı görmeyi çok ama çok istiyorum. Enfes ve ürkütücü olsa gerek.
Bugun Istanbul semalarinda “balik sirti”altokumulusler vardi..
Yeniden İstanbul’dayım 😦 Gerçi iklim olarak daha kötü yerlerde yaşayanlar var..
Bakınız: Ankara Çölü
30 Ağustos 2013 de yaptığım bir çalışma. Gördes diyarlarından bir görüntü;
Dosyalar çok büyük boyutlu olduğundan görünür hale getirmedim. – Santiago
canın sağolsun hocam 😀
https://eksisozluk.com/16-eylul-2013-istanbulda-gorulen-haarp-bulutlari–4030189
İstanbul’da bugün böyle bir şey varmış.
İçimizdeki Amerikalılar da bizi portakal diye kekliyor 🙂
Onlar turunçgiller lobisi.
😀 😀 – Santiago
I’m offended =)
Değiştirdik portakal lobisine çevirdik 🙂
Kedilerin gözleri bize doğru yolu gösterecektir 😀
AO ve NAO endeksi negatife iniyor, yüksek basınçlar daha kuzey enlemlerde alçak basınçlar ise daha güneyde konumlanıyor, atmosfer karışıyor, Akdeniz Çanağında aksiyon çok yakında başlıyor..
Portakallar geliyor desene vitamin alabiliriz bol bol, Ankara olarak 🙂
Bakacağız artık portakal mı gelir mandalina mı gelir, ne çıkarsa bahtımıza 🙂 At kestanesi gelmesin de 🙂
Fosforlu kedi gözlerin neler görüyor maşallah 😀
Nazara gelmeyelim. Bildiğiniz gibi atmosfer olayları tamamen nazara endekslidir. Kısmet, nasip yani. Bilim, v.s. diyen çapulculara pirim vermeyin.
Nazar dedin de aklıma geldi, birisi geçen kış sıcaklığın kar sınırında kaldığı bir zamanda fena atar yapmıştı “sistemleri gelmeden konuşuyorsunuz bu yüzden sistemler eriyip gidiyor” diye..Kimdi o hatırlayan var mı?
Kayak keyfi bir başka..
Pazartesi ve salı günleri ülkemizi etkileyecek olan sistemle ilgili ana sayfada yeni bir başlık açıldı arkadaşlar.
MGM’nin GFS hava tahmin modeli Salı günü için Hatay civarına 130 mm yağış göstermiş. Adana, Hatay ve Osmaniye için kuvvetli yağış ikonu koyulmuş. Bakalım Ankara’ya dönmeden önce Adana’da güzel bir yağış görebilecek miyim? 24 Ağustos’ta etkili olan yağış esnasında Mersin’de bulunuyordum ve çok üzülmüştüm gerçekten yağışı kaçırdığım için.
Nerde o harita? Bulamadım.
http://www.mgm.gov.tr/kurumici/wrf.aspx?s=1&t=00&m=1&u=rain_s&p=p03&h=72#sfB
Teşekkürler.
son 48 kala gelecek sistem İzmir’e uğrayacak mı yoksa teğet mi geçecek?
Gfs’de durum tam can sıkıcı;
Ecmwf’ye göre ise Muğla sahilleri kadar olmasa da şenlik var;
#direnECMWF
Modeller arasında tutarsızlık hat safhada. SKIRON ısrarla Kıyı Ege’ye yağışı vermiyor, dediğiniz gibi ECMWF Kıyı Ege’yi komple yağışa boğuyor, GFS de istikrarlı bir şekilde Muğla kıyılarına gayet güzel bir yağış veriyor ama İzmir tarafı nasibini alamıyor. Merakla bekliyoruz, Kıyı Ege ilk düzgün yağışı alıp sezonu açabilir.
Ben de merakla bekliyorum sistemi.İnşallah düzgün bir yağışla sezonu açarız.
Yarın geceyi ben de heyecanla bekliyorum artık bu saatten sonra modellere falan bakilmaz iyice kafa karıştırır. Kıyı Ege dört mevsim kaotik ve tutarsizdir ama açılış partileri her zaman şenlikli olmuştur bekleyip göreceğiz.
Atatürk Havalimanı verilerine göre Eylül’ün ilk 2 haftası ortalama sıcaklık, uzun yıllar ortalamasının yaklaşık +2.2 derece üzerinde, 22.9 derece olarak kaydedildi.
Ortalama sıcaklıklar güneydeki istasyonlarda 23 derece civarında seyrediyor. Şu ana kadar en yüksek sıcaklık +33.6 derece ile Şile’de, en düşük sıcaklık ise 11.8 derece ile yine Şile’de kaydedildi. En yüksek yağışta da 26.8 mm. ile lider Şile istasyonu.
İstanbul Bayrampaşa’da son 100 günde gerçekleşen yağışlı gün sayısı 7. Gerçekleşen yağış miktarı ise 27.9 mm.
2013 kışında ise 89 günlük periyodun 52’si yağışlı geçmiş ve yağış miktarı 299.4 mm. olarak gerçekleşmiş. Artık sabırsızlanıyorum 🙂
MGM’de dün geceden beri bir sorun var. İstanbul tahminine bir bakar mısınız Allah aşkına?! Ağustos tarihli! Radar görüntüsü de öyle! Öf yani öf! Ööööfff!
Bende normal. Her şeyi yenile.
Hadi ya?
Yeniliyorum ama olmuyor. Neden kaynaklanıyor böyle hatalar peki?
Ben de düzgün görüntüleyemiyorum, sıkıntı var galiba..
Bende de aynı sorun var. Ayrıca bunun dışında 1 aydır yeni kurulan istasyonların maksimum sıcaklık verileri yanlış veriliyor (Tuzla, Büyükçekmece, Eyüp). Verilerin güncellendiği saat sabah 10’da sıcaklık neyse maksimum sıcaklık o olarak gözüküyor. Defalarca şikayet mesajı yolladım ama ne ilgilenen ne de geri dönen var! İstasyonlar sadece kurulmakla kalıyor, hiçbir işe yaradığı yok!
MGM’ye tahminlerin eğri demişler, nerem doğru ki demiş. 🙂
Bende de MGM’nin sitesindeki radar görüntüleri düzgünken, uzal.mgm adresindeki radar görüntüleri farklı tarihi gösteriyordu daha yeni düzeldi
Son 12 saatteki yağış 21 mm ise (ki doğru), saat 00.00’dan şu ana kadarki yağış sıfır olamaz.
MGM’den birileri okuyorsa lütfen gerekli düzeltmenin yapılması için girişimlerde bulunsunlar. Öteki istasyonlar için de durum aynı, bir uyuşmazlık var, belli ki “00.00 – Şu an” olarak belirtilen yağış değeri gerçekte o değil.
Ya da şöyle mi acaba… “00.00 – Şu an” olarak belirtilen yağış aslında Greenwich saatiyle 00.00’dan başlıyor, yani bizde şu an 03.00’dan başlıyor. O zaman aşağıdaki mantıklı oluyor:
Büyükçekmece’de son 12 saatte 2.8 mm yağmur yağmış, ama saat 03’ten beri 1.1 mm yağmış. Mantıklı. Böylece Kırklareli’nde de 21 mm’lik yağışın tamamı saat 00.40 ve 03.00 arasında düşmüş oluyor.
Gene de düzeltilmesi lazım.
Dün gece fırtınanın sesiyle uyandım, sokaklar sanki savaş alanı gibiydi her şey havada uçuşuyordu, yurdun önündeki sandalye vs. gibi eşyaları duvarın üzerinden uçurup, sürükleyecek kadar şiddetliydi rüzgar, buna rağmen sadece bu sabah yerleri ıslatacak kadar yağış oldu
Yerini Bursa-Görükle olarak değiştirir misin? Teşekkürler.
Bir de Görükle’nin merkezi 140 metre civarında görünüyor Google Earth’ten?
Az önce şimşek ve yıldırımlar eşliğinde güzel bir yağış geçişi oldu. Havanın durgun halinden epey sıkılmıştık. Umarım bu sistem önümüzdeki sistemlerin habercisi olur. Benim güzel İstanbul’uma nazlı nazlı uğrayan her yağış şekli ayrı yakışıyor. Yağıştan önce sıcaktan Walter White donu ! 🙂 ile evde dolaşırken yağıştan sonra aniden serinleyen havayla birlikte dolaptan kalın birşeyler bulma telaşı içindeyim. İşte mutluluk bu! Bu heyecanı ve mutluluğu paylaştığım havadelileriyle aynı çatı altında olmak ise benim için ayrı bir keyif 🙂 Bu arada tam yağış üzerimizden geçerken radar görüntüsünü ekledim. Umarım becerebilmişimdir
Paylaştığınız şu linkteki resmin üzerine sağ tıklayıp “Copy Image Location” (resmin linkini kopyala) yapıp onu yapıştırırsanız benim için daha kolay olur. (Tahminmaltepe siz de öyle)
Anadolu yakasını saat 3:30-3:50 arası fena vurdu.
Saat 02:45 ama ben uyumadıııım:
Olimpiyat Stadyumu tarafına ve Marmara tarafına bakıyorum düşük yoğunluklu şimşek var ama tüm ufuğu aydınlatıyor, derinden gökgürültüsü geliyor. Sanki 1923 yazında Ankara merkezde olup da Polatlı’da işgalci Yunan ordusuna karşı atılan topların sesini duyuyormuşsun gibi…
#korkuyorum
Çok sıcak 😦 Uyuyamadım. Yağmur gelsin diye bekliyorum.
Dolu yağıyor ! 😀
İkitellli’de hoplatan gökgürültüsü eşliğinde sağanak başladı.
Saat 2:59 ben de uyumadım. Dışarısı 5 derece.
Bizi alttan üstten sıyırdı ,Tekirdağ size gönderiyoruz bize yar olmadı size olsun bari 😄