Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.
(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).


İlk 10 saniyeye bakılırsa Haydarpaşa’yı zayıf bir hortum da vurmuş olabilir. https://www.youtube.com/watch?v=ejQitoFA-sc
Toplam yağış miktarı, yağışın süresi ve gök gürültüsü aktivitesi bakımından bugünkü sistemden üstün olsa da on gün önceki sisteme 10 üzerinden 9 vermiştim. Çünkü yeterince dehşete düşürmemişti beni. Fakat bugünkü neydi öyle?!!! Buraya yazan çoğu kişi gibi ben de hayatımda böyle bir şey görmedim. Bir hava olayı beni ilk kez korkuttu. Resmen Amerika’dakiler gibi bir kusursuz fırtınayı deneyimledik bugün. Akşam üstü saat 6’da gece karanlığını yaşadık, rüzgar hamleleri yer yer 100 km’ye ulaştı, düşen dolu tanelerinin büyüklüğü ve yoğunluğu yüzünden pencereden kafamı bile uzatamadım. Şiddetli dolu yüzünden cam çerçeve inecek diye ödüm koptu ama, neyse ki balkondaki ufak çaplı hasar ve balkonda biriken suyun kapı altından odaya sızması dışında bir şey olmadı. Yağışın en yoğun anlarında göz gözü görmüyordu, sokaklar sel olup önüne ne varsa katarak aldı götürdü. Bu sırada maalesef ağaçlar çok büyük zarar gördü ve her şey sadece yarım saat içerisinde olup bitti. Günün sonunda tek kârlı çıkan kesim ise sanırım camcılar oldu.
Puanım 10 üzerinden 10 !
YİNE GEEEEL!
hava deliliği işe bütün risk ve kayıplara rağmen yine gel diyebiliyoruz 🙂
17,27 hedef 07
Hayatımda canlı olarak tanık olduğum en şiddetli orajdı.Özellikle boğaz hattında ciddi şekilde araç ve ev camlarında hasarlar var.Yer yer binaların ve araçların dış cepheleri delik deşik ya da içe göçmüş durumda.Mecidiyeköy’de iş yerimin açık otaparkında bulunan 10 kadar araçtan camı kırılmamış,çatlamamış olan sadece benim aracımdı.Eve geldim burada da araçların çoğunun camları çatlak,ağaçlar zarar görmüş.Bunu da arkadaş gönderdi fırtına sonrası boğazın görüntüsü.

Oraj olarak bende en şiddetlisi değildi hocam. Yılını hatırlamıyorum ama mayıs ayında orajlı bir sistem gelmişdi, yağmurundan çok oraj etkili olmuştu. Saniye başı şimşek çakıyordu ama yağış bakımından bende böylesini ilk kez görüyorum.
7 mayıs 2015 akşamını diyorsun sanırım.O gece de ayrı güzeldi.
Sanırım evet.
https://www.youtube.com/watch?v=9aTy6kYBfYc
Seçtiğim birkaç video.
Rüzgar hamleleri 101km/sa. ölçüldü. Total yağış 29.2 şu ana kadar. Videoda heyecandan bağırmış olabilirim kusura bakmayın 🙂
http://www.hurriyet.com.tr/son-dakika-istanbulda-trafik-durdu-40532996
Avrasya tüneli yine kapandı. Haberler’de bizim burayı gösteriyorlar, aksaray kavşağı alt geçidi filan yine kapanmış.
Metro,tramvay ve otobüslerde çalışmıyormuş.
Ailem yolda kalmış gelemiyorlar. 😦
İlk defa yürürken boğulacağımı sandım. Nefes alırken bile içime su yutuyordum.
Kırmızı hatta vıl görüntüsünde morluk var. Tam üstümden geçti hayatım boyunca bunu unutamam. Sonunda dualarım kabul oldu, kırmızı beni vursun diye dua ediyordum. 😀
Şuan güneşle beraber yağmaya devam ediyor, gökkuşağı çıktı. 😀
10-15 dakika da Beyazıt’a 21.6 kg, Enka’ya 23.2 kg yağış düştü.
Hayatımda böyle bir şey görmedim.
Tepebaşı’nda batıya doğru bakan 19.yy binalarından birinde, üçüncü katta çalışıyorum. Havanın zifiri karanlık olmasını geçtim bulutun yaklaşması, onunla birlikte bir anda uzaktan geçen dallar, cama vuran dolu taneleri dışında hiç bir şey göremedik, camlardan uzaklaşmak zorunda kaldık, ki beşinci kat camları patlamış tüm bina duvarlarından ve tavanlardan su sızdı!
Velhasılıkelam unutamayacağım bir deneyim oldu.
Eksi verenler kırmızı kütlenin dışında kalanlar. 😀
Heyecandan elim ayağım titriyor, 25 yaşındayım yemin ederim hayatımda böyle yağmur ve dolu görmedim. Hava öyle bir karardı ki, aynı gece gibi oldu, bulutlar dönüyordu havada. Yenikapı meydanında büyük bayrak vardı, rüzgarın şiddetinden bayrak koptu. Geçen ki sistemden 2 kat yoğun yağmur yağıyor. Hemen önümdeki bina gözükmüyor yağmurdan ve fırtınadan. Ayrıca yer yer ceviz ve fındık büyüklüğünde dolu da yağdı yağmurla beraber.
Yabancı ülkelerdeki videolardaki gibi fırtınayla yağmur yağıyordu, muhtemelen birazdan haber sitelerine düşer. Mükemmel bir şey. 😀
Enkaya bakın az çok anlarsınız.
Kütleler çok sağlam, umarım banada kırmızı gelir. 🙂
Dışarıda fırtına var, camı açık evlerin perdeleri hepsi dışarıya çıkmış. 😀 Batı tarafına bakınca simsiyah hızla hareket eden bulutlar var.
Saray Safaalan’da 15:35’te Karayel eşliğinde dolu olarak başlayan yağış, tağmura dönerek 16:02’ye kadar 16 mm bıraktı. Sırada bir sağlam geçiş daha var gibi…
İstanbul’da bugün nemden dolayı nefes almak bile güç.Dün ise düşük nem oranı ile hava nispeten daha rahattı.Kendi amatör ölçümüme göre anlık olarak 31,9 derece %62 nem var.Dün aynı sıcaklıkta nem oranı %30’lardaydı.
Aynen 10 dk. yol yürüdüm her yerim ter oldu. Neyse ki, bugünden itibaren 1-2 günlük hava serinleyecek ve yerel yağışlar olacak.
Bu video’yu izleyin, bence bazılarız şaşıracaksınız. Mesala ben şaşırdım, hiç böyle düşünmemiştim.
Yanlış bilgiler içeriyor. 3 boyutlu projeksiyonun 2 boyutlu basımında tüm haritaların deforme olduğu doğru olsa da, güney yarı kürede haritaların ters – baş aşağı kullanıldığı doğru değil.
Hiç bilgi sahibi değilken aklıma gelmişti bu ters harita. Goguldan aratmıştım videodaki resmi görmüştüm. 😀
Teşekkür ederim söylediğin için. Peki ülkelerin büyüklüğü doğru mu ?
Doğru diyebiliriz. Klasik haritalarda Rusya Afrika’nın iki katı görünse de, aslında Afrika Rusya’nın iki katı yüz ölçümüne sahip. Rusya 17 milyon küsur, Afrika 30 milyon küsur km2 yüz ölçümüne sahip.
Teşekkürler. 🙂
😀
Ortasından Ren nehri geçen Köln.
http://m.ensonhaber.com/koln-yagmur-sularina-teslim-oldu.html
Bu, İstanbul’un berbat bir altyapısı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Nehrin debisi değişkenlik gösterir, yağmur esnasında yükselir hatta taşar. Denizin yüksekliği değişmez, hep sabittir. Denize sıfır İstanbulun durumu ortada.
Böyle haberlerle alt yapı eksikliğinin üstünü örtmenizdeki amaç nedir ? Almanya ile kendimizi kıyaslıyorsak hayat standartlarını ve şehir planını da kıyaslayalım mı ?
Bu durumum neyini savunuyorsunuz anlamıyorum. Bu adamları biz seçiyoruz, bunlar işçiler eğer bu işi beceremiyorlarsa istifa etmeleri gerekiyor. Alt yapıyı düzelteceklerine her yıl daha da kötüye gidiyor farkında değil misiniz ? Buldukları her boş alanı betonla dolduruyorlar, bir şehir planı yok mantar gibi her yere gecekondu tipli iğrenç binalar dikiyorlar.
Kentsel dönüşüm filanda hikaye, yolları genişleteceklerine park yeşillik yapacaklarına, daha yüksek binalar ve siteler yapıyorlar. Bir şey değişmiyor aynı evlerin yerini daha yüksek evlet ve siteler alıyor.
Bir tane boş yer yok, her boşluğa gelişi güzel bina dikmişler. Sonra yağmur yağınca sokaklardan sel akıyor. Seli bırak evler yüzünden nefes alamıyoruz ne park var ne bisiklet yolu.
Eksileri tek kişi veriyor, tek kişi serii eksiliyor işine gelmeyen yorumları. O kişi kendini böyle tatmin ediyor demek ki 😉
Nehir taşmamış. İstanbul’un altyapı gerçeğini tabiki değiştirmez. Ayrıca İstanbul düz değil su dere yatağından tek bir noktadan gitmek zorunda kalıyor. Dere yataklarımızda malum ev dolu. Alt yapıyı ne kadar iyi yaparsanız yapın sel yine basar. Ayrıca İstanbul trafik açısından bence berbat bir yer. Çalıştığım Dilovası’na Kadıköy’den gelen var gerçekten şaşırıyorum.
Faseay bende bunu anlatmaya çalışıyorum, her yere ev dikiyorlar. Dere yataklarını ağaçlandırsalar sel olmayacak, her yere ev yaparlarsa böyle olur. Kentsel dönüşümde rantsal dönüşüm olmuş.
Ağaçlandırma seli önler diyorsun yani?
Evet selin hızını keser, toprak alanda suyun emilmesini sağlar.
bunu gerçekten sormuş olman beni şaşırttı.
Sence gerçekten sordum mu?
Spank tam bilgi sahibi olmadığı konularda çok derin yorumlar yapıyor.
Ağaçlandırma seli önler mi sorusu basit birşey değil klişe cevapla geçiştirilemez.
Ormanlar aşırı yağışlar olduğun önleme etkisi çok aza iniyor.
Sel-su taşkını-şehir seli
heyelan-toprak kayması-
erezyonerozyon ayrımını iyi yapmak lazımEl nino ben dere yataklarına ağaç diksinler demedim ki, Dere yatakları boş bırakılsın bina dikmesinler demek istedim. Birde İstanbul da hiç park yok her taraf bina olduğu için sitem ettim. Sen beni yanlış anladın sanırım. Toprak zemin seli bir nebze önler, ağaçlarda toprağın
erezyonaerozyona uğramasını engeller bunu biliyorum orta okulda coğrafya dersinde görmüştüm. 🙂Neyse benim sitemim bu çarpık kentleşmeye, her taraf abuk sabuk tipsiz binalarla dolu hiç şehir planlaması yok. Başka ülkelerin şehirlerine bakıp imreniyorum, dünyaya bir kere geliyoruz iyi yaşamak istiyoruz.
İdrisusta usa diye youtube da bir kanal var, adam türk amerikada amelelilk yapıyor, ne iş olsa yapıyor. Boya badana, hayvan dışkısı toplama, bahçe işleri vs. havuzlu villa aldı, villası ormanda bahçesinde geyikler filan var. Mahalleleri gösteriyor her taraf ağaç ve villa tipi evler. Diyor ki, türkiyenin her yeri beton, ev dikince yanına ağaçta dikin, bak buralar ne kadar ağaçlı filan diyor. Keşke buradalarda öyle olsa, çok kıskanıyorum. 😦
Herkesi yada İstanbul gibi bir yeri tek katlı yaydığını düşünsene. Daha çok alan gider bence. Komple Trakya biter. 😀 Ama şu bir gerçek ki Boşa yapılan bina çok. Bir evi olanın İstanbul’da bir başka yerde bir evi olmaması lazım.
İstanbul’un nüfusu ile Berlin’in nüfusu bir tabi.
O nehir çok yaşlı ve 500 km boyunca besleniyor nehir yatağının debisi yüksek olmadığı için vakum etkisi göstermiyor.100 km çevresinin rakım ortalamasıda 150 metre falan.Nehir Alplerdeki kar suyu ile bile destekleniyor yahu 😀 EL İNSAF…
Bu iki kent bir mİ yani yahu yapma 😀 Bak o nehir bizde olsa adı CANALAN nehri olurdu bana güven 😀
Şehrin en alçak yeri nehir değil mi? Neyi tartışıyoruz. Vakum etkisini de yeni duydum bu arada. Açık alanda vakum etkisi olmaz.
Tamam eyvvallah en alçak yeride yoğun yağış anında yaşlı bir nehir çok çok çabuk taşar yani örnek trakya…
Türkiye Hava Takip Portalı’nda kç aydır MGM istasyonlarının verileri yok. MGM istasyonları Ağustos’da mı eklenecek.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Sistem şu anda devre dışı. Ağustos ayı içerisinde geri gelmiş olacak.
Haziran ayı uydu görüntüleri:
Bizim gibi insanların terapi videosu resmen eline, emeğine sağlık çihiro.👍👍👍Ve tabi gözlem yeteneğimizde, bilinç altında gelişiyordur.(Tabi az çok o tarihin değerlerini, basınç merkezlerini falan hatırlıyorsak.)
Yeni başlık açıldı: https://havadelisi.com/2017/07/17/biraz-aksiyon-ve-siddet/
Tahmin ve yorumlarınızla şenlendirmenizi bekleriz 🙂
Konu değişsin diye mi yapıldı ne?Çünkü ben facebook da olan tahminin aynısını burda olmasına çok üzülüyorum yani😢😢😢 Bu blogdaki insanları keser mi bu ne cape değereri var ne basınç merkezi var yanii.Sadece üzüldüm biraz, ondan yazmak istedim.
Onları da sen yaz yahu! Her şeyi blogdan beklemeyin.
Ben yaparsam tansiyonunuz fırlar hocam, ben üstadı değilim.😂😂😂Öğrencisiyim bu işin.
Arkadaşlar birbirinizi kırmayın, değmez. Zaten TV’de, sosyal medyada, iş yerinde ve sokaklarda gereğinden fazla siyaset var. Bıktık artık…Bu kuru gürültülerden kaçıp sığındığımız, kafa dağıttığımız bir tek hobimiz var o da meteoroloji. Ondan da mahrum olmayalım lütfen. İklim ve devlet işlerini birbirinden ayrı tutalım. Çihiro kardeş çok da siyasi bir yorum yazmamış ama anemodulion hocam haklı. Siyasi tartışmaya zemin hazırlayabilecek tarzda şeyler söylemiş. Malum, ülkede yaşanan olaylar herkes tarafından aynı şekilde yorumlanmıyor. SpanK’ın neden sonuç ilişkisi kurmasına da o yüzden yanlış diyemeyiz.
Arkadaşlar siyaset vb için birbirimizi kırmaya değmez. Zaman zaman burada siyasi yorumlar da oluyor, laf ister istemez o tarafa yöneliyor. Ben de yapıyorum. Ama çok da uzamadan kesiyoruz genelde.
Çihiro’nun ilk yorumu ülkemizin şu anki durumunda siyasi bulunabilecek veya bulunmayabilecek bir yorumdu, ama ben hakaret vb hiçbir şey olmadığı için genel olarak bir yanlış görmedim o yorumda…
SpanK, her şeye cevap verme hakkın var ama genellemeler yaparak belli bir görüşe veya tavra sahip insanları aşağılaman doğru değil. Bu tip yorumlardan kaçınmanı rica ederim.
O gece olanlara kurmaca, tiyatro vs. diyebilirsiniz. Herkesin kendi görüşüdür. Ancak o ölen insanlar masumdular. Onlara şehit demeyebilirsiniz. Ona da eyvallah. Ancak şunu unutmayın; onlar salt milli duyguları ile hareket edip tankların altına yattılar. Geride öksüz-yetim çocuklar bıraktılar. Kimisi gencecik çocuğunu toprağa verdi. Siyasi görüşümüz ne olursa olsun, en azından bu insanlara saygı duyalım. Ki ben bu niyetle o yorumu yaptım. Böyle bir tepkiyle karşılaşacağım aklımın ucundan bile geçmedi. “Bu olay destan mı? Kurtuluş savaşı ile karşılaştırılabilir mi? Bu işi bu noktaya kimler getirdi? vs.” Bu gibi şeyler ayrı bir tartışma konusudur ve burası onun yeri değildir. Daha fazla bir şey söyleyip de uzatmayacağım. Bu yorumu yayınlamanızı rica ediyorum.
Çihiro seni severim uzun zamandır tanıdığım birisin blogdan. Bu olay yüzünden tartışmaya gerek yok, benim sitemim sana değildi. Bu olayın bu noktaya geleceğini yıllar önde söylemişlerdi uyarmışlardı ama malum kesim tepki göstermişti bunu dile getirenlere.
Zamanında her istediklerini vermeselerdi, devletin her yerine yerleştirmeselerdi bugün bu olaylar olmayacaktı, boş yere insanlar ölmeyecekti. Bu olayın suçluları cezalandırılmadı , hala çoğu görev başında ve şehit ayrımcılığı yapılıyor ben buna sitem ediyorum.
Neyse ben konuyu kapatıyorum, bundan sonra hava hakkında yorum yapıcam.
İşte “onun yeri burası değil, bunun yeri şurası” gibi bir yaklaşımı ben kabul edilebilir bulmuyorum. Madem ki konuyu açıyorsun, o zaman insanların haklı isyanlarına da hazırlıklı olman gerekirdi. Neyse. Evet uzatmayalım. Bizlerin burada tartışarak birbirini yıpratması hiçbir işe yaramayacak. Atı alan Üsküdar’ı geçti zaten.
Sevgili blokdaşlarım, bütün bu tartışmalarda ana amaç birbirimizden bir şey öğrenmek(en azından birbirimizi dinlemeyi) ve karşı düşüncelerle kendimizinkini kıyaslarak ve bunun üstünde bir daha düşünerek bir adım ileri gitmektir.(cedelleşme biz cebelleşme diye de biliiriz)Bunun iki temel şart vardır,akıl ve bilgi fakat günümüzde olduğu gibi daha Aaa diyemeden büyük gerilimle zemberekten boşalmışçasına birbirine binbir küfür ve şiddet içeriğiyle zehrini boşaltan polarize olmuş toplumlarda bence iki kural daha eklenmeli ki bunlar iyiniyet ve üslup olmalıdır.Sizin burada yaptığınız tartışma çok önemli çünkü ortak bir kara sevdaya bağlı insanlarsınız, ve bu ortak paydaya sahip iken mevcut fikir ayrılıklarını EDEPLİCE tartışıp makul bir biçimde sonlandırabilmelisiniz ki şu tozun dumana karıştığı şu günlerde hiç değilse bu ortamda evet ya bu işte oluyormuş deyip gelecekten biraz umutlanalım.Biz olgun gençlere!!! bunu çok görmeyin.Ayrıca hocamız bu platformda bu tartışmalar bence de sınırlı bir hacmi kapsamalı
Hepinize Sevgiler
Kaç yıldır takip ediyorum, ilk kez bu kadar güzel yağış diyagramları görüyorum. Umarım son gün hayal kırıklığına uğramayız.
https://orhancabarov.files.wordpress.com/2017/07/img_8199.jpg
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Güzel kardeşim siyaset yapacaksan git Feysbuk’ta yap. Şu güzel ortam bırak da böyle kalsın.
Senin yaptığın da siyaset değil mi Çİhiro? Sen yapıyorsun, o da yapıyor. Sorun ne? Mevzuyu buraya taşıyan ilk mesaj senden gelmiş. Onun ardından Spank yazmış.Hem siyasetin yolunu açıp sonra da “siyaset yapma” demen çelişkili oluyor.
“Şehitlerimizin mekanı cennet olsun” demek ne zamandan beri siyaset oldu? Ben siyasi bir yorum yapmadım.
‘HAİN’ darbe teşebbüsü yazmışsın ona ithafen cvb hakkı doğmuş bence.Yani girmek istemiyorum konuya zaten de (yorum yayınlansın lütfen) siyasi ayağı daha hiiiç kurcalanmamış olduğu için SpanK ın serzenişi konuyu şehitlere çekmek NEDEN.çihiro severek yaplaşımlarını takip ediyorum edicem inşallah…
Çihiro’cuğum, biz insanların kullandığı sözcüklerden, giydiği kıyafete, verdiği selamdan, okuduğu kitaba, oturuşuna kalkışına kadar her eylemi siyaset barındırır. Fakat insanların belki %90’ı bunun farkında olmaz. Dolayısıyla senin seçtiğin sözcükler ve olaya yaklaşımın da sen aksini iddia etsen de çok bariz biçimde siyaset barındırıyor. Bu böyle biline. Sen öyle bir şey yazdığın zaman diğer insanların da kendi fikirlerini dile getirmesinin önünü açmış oldun. Aslında bizde hata. Senin yorumunu da yayınlamamamız gerekirdi ki olay buraya varmasın.
Öncelikle siyaset yapan sensin, senin mesajın üzerine bende cevap yazdım. Gerçekler ağır gelmiş anlaşılan, verdiğin tepkiye bakılırsa. Ayrıca ben facebook kullanmıyorum.
15 Temmuz 2017, hain darbe teşebbüsünün başladığı saatlerin yıl dönümünde Kırıkkale’de çok güzel yağmur yağdı, şimşekler çaktı. Şehitlerimizin mekanı cennet olsun… Orajdan yakaladığım bir kaç kare:




Yağmuru fındıkzade’ye davet ediyorum, bu hasret artık bitsin. Radar başında nöbet tutuyorum gel artık.
Artı-Eksi olayını çok fazla kafaya takmıyorum ama bu yorumun bu kadar eksi alması garibime gitti. Fotoğraflardan çok yorumun eksi aldığını düşünüyorum çünkü blogda genel olarak en kötü fotoğraflar bile çok eksilenmez. İnşallah eksi vermeyi seven eksici arkadaştır. Yoksa yorumumun yanlış anlaşıldığını düşüneceğim. Oysa ki yanlış anlaşılmaya kapalı, saf, ima ya da ironi içermeyen bir yorum. Anlamadım.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
2009 da istanbul’da sel olmuştu. Onun radar görüntüsü varsa paylaşabilir misiniz ? O zaman ben baküdeydim.
Bu makalede Yer kartları ,Radar görüntüleri Bütün analizler Görebilirsin.
istanbulsel.pdf erişimi için tıklayın
Teşekkur ederım kurcalıyım orayı. 🙂
Sistem ölüm vadisini teğet geçecek mi bakalım. 😀 Yaz yağmurları yönünden bahtsız bedevi konumundayım. 😀
Yeni mi kullanıma çıkardın bunu hocam.Yok, çünkü ölüm vadisi amerikada olan yani 😂 Ani selleriyle ünlüdür.Merak ettim hangisi?🤔
Evet abd de. Çayırova da öyle. Orada Büyük okyanustan gelen yağışlar 3 dağ silsilesini geçemiyor. Burada da Karadeniz üzerinden gelen sistemler Çayırova ya ulaşamıyor.
Üfff şu diyagrama bakın, ben ilk kez istanbul için böyle diyagram göruyorum. Hep yabancı ülkelerde görürdüm böyle yağış diyagramlarını. 😀
Her güncellemede daha iyi oluyor. Umarım son gün kazık yemeyiz, beklentim çok yükseldi. 🙂
Bu kez harbiden yağış diyagrama sığmamış. 😀 Ben radar nöbeti tutacağım. 😉
Sistem yaklaşırken hatırlatmakta fayda var. Kocaeli, Bursa ve Düzce illerinin 24 saatlik yağış rekorları daha önce temmuz ayında kırılmış. Bölge sabıkalı 🙂
https://www.mgm.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx#sfU
Biraz geriden geliyorum ama… Mayıs ayı uydu görüntüleri:
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Hocam bu sistem için başlık açacak mısınız?Bence açmaya değer. 😀
Bu arada Arnavutköy 41.2 mm. yağış almış bile. 🙂
Bize 1 mm bile yağmadı.
Eksi verenler, mesleksizler. 😀
Onları bulmak lazım 😀
Bu arada mesajı geri alsam mı bilemedim sistem yamuk çizecekmiş gibi duruyor ama en kötü aksiyon yaşatacak gene de. 🙂
Ver gazı ECMWF-GFS ver 😀
https://i0.wp.com/bahriyelihavadelisi.files.wordpress.com/2017/07/ver-gazi.jpg?ssl=1&w=450
https://i2.wp.com/bahriyelihavadelisi.files.wordpress.com/2017/07/ver-gazc4b1c4b1.png?ssl=1&w=450
https://i0.wp.com/bahriyelihavadelisi.files.wordpress.com/2017/07/ver-gazc4b1-2.png?ssl=1&w=450
Yağışlar diyagrama sığmamış. 😀
ULL olduğu için son güne kadar nereyi vuracağı belli olmaz. Ama böyle görüntüler görmek beni çok heyecanlandırdı, zaman bir an önce geçse de sistemi yaşasak. 😀
İstanbul diyagramını ( GFS 18z ) ilk defa bu kadar çılgın gördüm. Bu şekilde olursa ciddi sel riski var.Önlem alınmalı.
Yerli godzillaya ait 6-7 Ocak tarihleri arasında radar görüntüleri

Bu sistemin ENKA videosu yok mu?
17-18 Temmuz 2017 tarihlerinde Marmara’nın doğusu ve Batı Karadeniz’de 850 mb sıcaklıkları +8,+10 derecelere kadar düşüyor! Bölgede aynı tarihlerde yer ve deniz suyu sıcaklıklarının 22-25 derece aralığında seyredecek olması ciddi kararsızlık yağışlarını tetikleyecek gibi duruyor:

ECMWF 00z – sabah çalıştırmasına göre 17 – 18 Temmuz günlerinde Marmara’nın doğusu ve Batı Karadeniz büyük risk altında. Meteogram Kocaeli / Cengiztopel için 220mm yağış verdi. Dikkat lütfen.
2-3 güne sonra netleşir dicem, diyemiyorum.Geçen sefer yaşadığımızı yaşamayalımda ama bu kez merkez baya güneyde konumlanıyor gibi hocam İstanbul Kocaeli arası bir yerlerde patlayacak gibi.Ben sahşen bu tarz yağışların Sakarya-Düzce sınırlarına kadar (kuvvetle) girebileceğine çok çok ihtimal vermiyorum Cengiz Topelde bile 220 çok zor yani hakeza İzmit merkezide…
Geçen sefer beklentim yüksekti ama hiç yağmur yağmadı, Bu kez daha iyi diyagramlar bakalım ne olacak. 🙂 O kadar bakıyorum ki, rüyamda radarda kırmızı kütleler gördüm. Bilinç altıma işlemiş.
Rize’yi özledim kaç haftadır yağmur göremedim.
Sıcak daha sıcak oluyor.
Tek teselli rüzgar 😀
Ozan hocam asagidaki yazilanlar cok ilginc geldi. Cok zayif ingilizcemle, karbondioksitin aslinda atmosferi soguttugunu tercume ettim. Karbondioksit ile nitrikoksit gunes isinlarini uzaya geri yansitiyor olarak tercume ettim. Nitrik oksit ile ilgili hicbir bilgim veya fikrim yok fakat karbondioksit’in boyle bir fonksiyonu olabilir mi. Yazilanlar sence ne kadar mantikli. Senin gorusunu merak ettim. Olabilir mi boyle birsey.
http://www.naturalnews.com/040448_solar_radiation_global_warming_debunked.html
Bana hiç güvenilir bir site gibi gelmedi. Verdikleri link de ölmüş. HAARP tadı var biraz 🙂
Hep karıştırıyordum, az önce ölümcül avı izlerken gemi kaptanı söyledi. Sabah gökyüzü kırmızı olduğunda fırtınanın yaklaştığının habercisi oluyor. Akşam kırmızı olunca, fırtınanın geçtiğinin havaların düzeleceğinin habercisi oluyor. Bilmeyenler ve karıştıranlar için yazmak istedim. 🙂
Northwestern kaptanı Sig Hansen a selam olsun 🙂
Birde
cornelia marie kaptanı Phil Harris ölmüştü yanlış hatırlamıyorsam.
Neredeyse bütün sezonlarını izlemiştim.
opilyo sezonundaki buz fırtınaları fena oluyordu.
R.İ.P. 😦
Bende denk geldikçe izliyorum hiç kaçırmamaya çalışıyorum.
Zaman çok hızlı geçiyor, yazın ortasına geldik bile. 😦 Ama ben hiçbir yere gidemedim, ev ve iş hep aynı sokaklar aynı yüzler her günüm aynı geçiyor. Canım çok sıkılıyor, Temmuzun son haftası tatile gideceğiz 1 haftalık sonra yine tüm senem aynı geçecek bu nasıl yaşamak ya çok mutsuzum ben.:(
Youtube dan yabancı ülkelerde yaşayan kişilerin vloglarını izliyorum. İnsanlar ne rahat güzel yaşıyorlar. Almanya gibi sanayi ülkesinde şehrin ortasında nehir geçiyor ve insanlar orada yüzüyor. Bizde olsa kanalizasyon akar içinde kurbağa bile yüzmez.
Kendimi geliştirip taşınmak istiyorum yoksa modern köle olarak yaşayıp öleceğim. 😦
https://www.youtube.com/watch?v=BZCnyFnfA20&t=2s
İşte bakın ne haldeyiz, burası yabancılarda olsa 1 tane çöp bile olmazdı. Dediğim gibi adamlar şehrin ortasından akan nehirde yüzüp güneşleniyor, bizde ise plajın durumu böyle.
Bu sene yaşadığım uç değerler… Arada 62 derece fark var.


MGM’nin eski uygulamasını nerede bulabilirim?
Playstore’da yok mu hocam? Ben zamanında ordan indirmiştim, güncellemeler gelmesine rağmen herhangi bir değişiklik olmadı. Şu an yeni bir uygulamaya geçildiği konusunda bilgim yok…
Ne yazık ki kaldırılmış 😦
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Bu sayfada günlük tüketim miktarları var. Kilowat değil, megawat da değil, onunbir üst birimi olan Gigawat
http://www.enerjiatlasi.com/elektrik-tuketimi/
Geceleyin bastardi vermis coskuyu 🙂
Pazartesi günü türkiye tüm zamanların elektrik tüketimi rekoru kırmış 46.400 kw diye yazıyordu haberlerde. Kaynak cnn türk.
Normaldir yani nereden soluyacağımızı şaştık ogün
İçim sıkıldı.bir sonraki aksiyon nezaman acaba ?
Diyagramlara bakılırsa ay ortası yine benzer bir sıcak hava dalgası gelebilir.
Çalıştığım İşletmenin sadece iki günlük sarfiyatı bu. Yanlışlık olmasın?
Faresay ben pek bilgili değilim ama kw ile kwh farklı şeyler. Faturadaki kwh dir.
Kw toplam harcanan, kwh saatlik harcanan.
kw (kilowat), birim zamanda harcanan enerjiyi ifade eder. Güç birimidir.
kwh (kilowat saat), harcanan toplam enerjidir. Enerji birimidir. 3600000 Joule’a karşılık gelir. – Ozan
Evet haklısınız ama ben mantık yürüterek cevapladım. kw’nın cihazlarda yazan etiketlerde saatlik tüketim olduğunu biliyorum. Fakat kwh yazmak da bence aldatıcı ve yanlış bir tabir. Saatte ki tüketim gibi bir anlam çıkıyor ortaya. Bunun yerine kwt olsa daha iyi olurdu. Hem total hem toplam anlamına gelirdi. Bu niye böyle ifade edilmiş gerçekten ilginç. Şimdiye kadar benim de dikkatimi çekmemiş bu.
Pazartesi 928.008.920 kWh
Salı 915.000.000 kWh
Mehmet beyin bahsettigi kozmik isinlarin dunyanin farkli noktalarindan alinan oranlari.

Sagolun Mehmet bey. Asagidaki link de ayni konuyla alakali.
https://science.nasa.gov/science-news/news-articles/solar-minimum-is-coming
Türkçesi bulunabilir mi?
Yeni yayınlanan bir çalışma.Önümüzde yillarda
Kozmik ışınlar artıyor.
Güneş aktiviteleri , patlamaları azalıyor.
https://nsababa.files.wordpress.com/2017/07/screenshot_2017-07-04-15-39-07.png
https://nsababa.files.wordpress.com/2017/07/screenshot_2017-07-04-15-39-44.png
https://nsababa.files.wordpress.com/2017/07/screenshot_2017-07-04-15-40-31.png
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Teşekkürler. Iklimbilimin en ilginç konularından biri bence. Güneşin nasıl davranacağı ve bu davranışın etkileri bilinmeyenin çok olduğu bir konu…