Atış Serbest


Atış Serbest'i RSS ile de takip edebilirsiniz

Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.

(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).

Atış Serbest” üzerine 20.118 düşünce

    1. Fatih (Beyşehir/KONYA,1196m) adlı kullanıcının avatarıFatih (Beyşehir/KONYA,1196m)

      Selam spank. Dikkatimi çekti yazma gereksinimi duydum. Darısı diğer düz dünyacıların başına demissin, aşağıdaki bir yorumda da babanin corona virüsü muhabbetin de ölenler masum insan demişsin. Şimdi sorum şu, ölsünler dediğin, ‘darısı diğer düz dünyacıların başına’ dedigin o insanlar masum değilmi? İki yorumda çelişkilisin. Birinde duyarlı ve adaletli, diğerinde ise kendi fikrine uymayan inanışa olan tepki. İnsanların inanışına fikrine saygı duyulmalı her zaman. iyi günler.

      Cevapla
      1. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

        A.selam. Benim mesajımla ile bu olayın alakası yok hocam. 2020 de böyle cahillerin yok olması dünya için faydalıdır. Bunun gibiler insanları zehirliyorlar.
        Babam dünya düz diyor. Antarktika diye bir kıta yok diyor. Avusturalya ya gitmek yasak orda gizli bilmem ne var diye saçma şeylerle kafamın etini yiyor. Kulaklık takıp muhattap olmamaya çalışıyorum.

        Cevapla
  1. serkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt adlı kullanıcının avatarıserkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt

    Sağlık sektöründe çalıştığımdan, Coronavirüsü için dipnot; öncelikle bu virüsden korkmamak gerek, öldürme olasılığı %3 ve genelde 60 yaş üzeri, bağışıklık sistemi çökmüş, solunum yetmezliği, pnömoni, zatürre, KOAH gibi hastaları yakalıyor. Bu arada Virüsün ebatı 0,012 micron 24 h havada yaşayabiliyor. HIV yani AIDS virüsü ise 3 dk havada yaşayabiliyor. Temas olmadan geçmiyor, genelde dünya da bu virüsden hemen hemen ortalama zaten 5bin ila 8bin arası ölüm oluyor. Bu oran kanser ve diyabet hastalarından daha az. Bir de şu an gündemde olan maske işi var. Bu sözlere itaat etmeyin. Tamam bir maske ticareti yaşanıyor, ama bizlerin gönderdiği maskeler 0,4 micron ve bırakın bu virüsü, her türlü hastalık mikrobu bu maskelerden geçiyor. Türkiye de sadece 3M markası olan maskelerin koruyucu özelliği mevcut. Diğer maskelerin hiçbir koruyucu özelliği yok. Artı maske maliyeti şu an 50’lik kutular için üretim maliyeti 9 lirayı geçmiyordu, fakat şu an 1 ad. Maske Fiyatı 3 lira. Ülkemizde dolandırıcılar malesef kolgeziyor. İtaat etmeyiniz. Gelelim virüse Öldürme olasılığı yüzde %30 olan SARS virüsünü atlattıysa bu dünya, Corona virüsü devede kulak kalır.

    Cevapla
    1. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

      Faydalı bilgiler için teşekkür ederim hocam. Bence 1 yıl sonra domuz gribi, kuş giribi sıradan bir hastalık olacak. Şimdi yeni diye ve ilacı yok diye panik havası var. Bir de internette bir sürü abartılı yalan dolan videolar var.

      Cevapla
    2. TIYIR ( Zonguldak, 69m.) adlı kullanıcının avatarıTIYIR ( Zonguldak, 69m.)

      Günlük hayatta denk geldiğimiz maskeler ve kullanımı ile ilgili bilgi paylaşmamda fayda var. Bahsi geçen maskeler solunum yoluna girecek tozları engellemek içindir. Virüsler ya da hastalık yapıcı organizmaların girişini engellemek için tasarlanmamıştır. Gözden kaçırdığınız nokta bu hastalık yapıcı etmenlerin havada (normalde) bulunan tozlara yapışması ve havadaki hareketi ile size ulaşmasıdır. Tozlar olmasaydı bu hastalık yapıcı organizmaların size ulaşması sadece hapşırma, tıksırma vb. durumlara çok yakında olmanız -doğrudan temas etmenizle mümkün olacaktı.
      Hastalık yapıcı mikroorganizmalar nefes aldığınızda soluduğunuz tozlarla size taşınabilir. Tabi bu durum hastalık yapıcı organizmaların canlı olmayan bir yapıda (tozda) konaklamasındaki yaşam süresine bağlıdır. Toz maskeleri sizi tozdan ve tozun üzerinde yaşamını sürdüren organizmalardan korur.
      Türkiye’deki önemli bir maske üreticisinin bahsi geçen maskelerin seçimi ile ilgili vermiş olduğu bilgileri de gözden geçirebilirsiniz:
      https://www.mfamask.com/sayfa-detay-onemli-bilgiler-10.aspx
      EK: Hastalık yapıcı organizmaların bulaşmaması için özel tasarlanmış solunum sistemi koruyucuları var mıdır? Evet elbetteki var, mikroorganizmalarla çalışanların kullandığı dışarıdan hava beslemeli sistemleri buna örnektir. Ancak günlük hayatta kullanımı masraflı, ağır ve çok mümkün değildir.
      Benim önerim ellerimizi doğru ve sık yıkayalım, Ellerimizin yiyeceklerle temasını azaltalım, yüzümüz, gözümüz, mukoza ile teması sınırlandıralım,
      Sağlıcakla kalınız.

      Cevapla
    1. Akdeniz fırtınası(Antalya-lara 47m) adlı kullanıcının avatarıKışDeryası(Konya-Taşkent 1620m)

      2020 ne yıl ama. Bu gidişle İyi şeylere hasret kalacağız.
      Türkiyede toplum çok içli dışlı.tokalaşmalar öpüşmeler ziyaretler, evinde oturan insan sayısı az. İnşallah gelmez ve can kaybına yol açmaz. Veba olsun başka diğer ölümcül salgınlar olsun hep çinden çıktı. Adamlar kedi köpek yarasa bütün böcek türleri, hatta düşmüş cenin yiyecek kadar midesizler. Tüm dünyanın Çinle ticareti ve ilişkisi bitmeli bence. Bu yamyamlığı sonlandırana dek.
      Çevre ülkelerde durum https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/screenshot_20200222-090126_chrome.jpg haritada rusyada dahil.

      Cevapla
      1. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

        Hocam tüm toplumu kötülemek haksızlık olur. Bir de çinlilerin hepsi yabani hayvan tüketmiyor, bunlar ilk defa böyle şeyler yemiyorlar hocam. Bizim ülkemizde de deve sidiği içip şifa bekleyen tipler var ama bu demek değil ki türkler deve sidiği içiyor.
        Çin hükümetini sevmem ama halkını ayrı tutmak lazım. Onlarda bizim gibi sıradan insanlar. 🙂 Bu virüs bize gelse gelse irandan gelir. Nevruz bayramı sebebiyle iranlılar tatil için türkiye ye gelecekler.

        Cevapla
        1. Dinçer Gül Aydın adlı kullanıcının avatarıDinçer Gül Aydın

          İnsalığın kadim binlerce yıllık yeme kültürü var spank. Bunlar daha önce acı tecrübelerle salgın virüs envai çeşit o gün için belki ismi konulmamış hastalıklarla oluşturulmuş tecrübeler ve bu tecrübeler neredeyse tüm kadim geleneklerin kutsal kitaplarına bile girmiş. Bu salgınların yeme içme kurallarında çok gevşek yada daha kural tanımaz bölgelerde başlaması tesadüf değil. Elbette çin çok büyük bir ülke ve onladaki halkın hepside buldukları her şeyi yemiyorlar ama uzakdoğu o bölgeler bu hususlarda sorunlu maalesef. Ne diyelim bari aşısını bulsalarda rahatlasa millet.

          Cevapla
  2. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

    Babam dünya düz diyor, böyle insanlarla nasıl başa çıkabilirim ? Lütfenyardım edin. Ulusay uzay istasyonunun canlı yayınını açtım ona bile inanmıyor Hollywood yapıyormuş o efekleri diyor.
    Dünya yuvarlaksa alttakiler neden düşmüyor diyor, dünya dönüyorsa okyanuslar neden uzaya savrulmuyor gibi deli saçması şeyler söylüyor ve bu adam üniversite mezunu, makine mühendisi inanabiliyor musunuz ?
    Geçen sene akıllı telefon aldı her şey ondan sonra başladı. 50 yaşından sonra interneti keşfetmiş bir çomar gibi youtube da hurafe ve komplo teorisi videolarını izleyip ciddi ciddi inanıyor.
    Neyse ki kendisiyle yaşamıyorum ama yılda birkaç sefer o buraya geliyor yada ben yanına gidiyorum ve her seferinde tartışıyorum. Cahil insanlara cidden tahammül edemiyorum.
    Sizi kandırıyorlar dünya düz, rusya ve amerika uzaya çıkmadı diyor. Bir keresinde sinirden boğazına yapışmıştım , o derece sinirleniyorum. Benim tam 180 derece tersim o yüzden her ama her konuda tartışıyoruz hiçbir konuda anlaşamıyorum.
    Konuyu açında susamıyorum direk cevabını vermek zorunda hissediyorum kendimi.
    Tavsiyeniz var mı abilerim kardeşlerim ?
    Bir de Whatsapp profil fotoğrafına düz dünya resmi koymuş, whatsapp’a her girdiğimde görüp deliriyorum.
    https://orhancabarov.files.wordpress.com/2020/02/34d5f9e3fc2874addca98c685931de36.gif

    Cevapla
    1. Akdeniz fırtınası(Antalya-lara 47m) adlı kullanıcının avatarıKarkral

      Spank baban dünya düzdür videolarını 55 60 lı yaşlar değilde 30 larında izleseydi, farklı düşünürdü. Çünkü şuan babanda yaşlılık sendromu baş göstermiş. En önemli belirtilerinden biri de kuru inattır. Yanlışlılık sendromunda olan biri, birşeye inanma isteği ve o şeyi doğru kabul etme yönelimindedir. Babanı uzaya çıkar dünyanın yuvarlak olduğunu göster, yine dediğinden dönmeyecektir. Parada biriktirmeye başlar çünkü bazı dünya gerçeklerini (ölümü) bastırmaya çalismak isyecek ve para biriktirerek rahatlayacaktır. Baban cahilliğinden değil yaşın yansıması olarak senden farklı düşünmekte. Bunlar psikolojik burhanların sonucu, insan zihnide çocuksulaşıyor. Bu yüzden tartismanda he diyip geç,sende inanmış gibi yapmayı dene, içten içe kızıp gülsende🤷🏻‍♂️🙂 kalan bu evreden sonra babanla tartismak yerine kültür sanat üzerine müzik üzerine konuşabilirsiniz yada geçmiş hayatını anlattırmak gibi 🙂 sürekli tartisma birbirinizden soğumanıza neden olur hiçbirşey kazandırmaz.

      Cevapla
      1. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

        Ozan abi ve size değerli tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. İnanın dayanamıyorum, yalandan he deyip içime atamıyorum böyle çok kötü bir huyum var. Gerçeği anlatmadan rahat edemiyorum. Ama çok haklısınız bu tartışmanın bir anlamı yok çünkü karşımdaki insan kendisini kapatmış ne yapsam inanmayacak, o yüzden boşa zaman harcamanın ve sinirlenmenin gereği yok.
        Ben 2 yaşımdan beri babamdan ayrı yaşıyorum, hiç baba oğul ilişkimiz olmadı. Tabii ki burada suç babamın. İlk kez ehliyet aldığımda bir hevesle yanına memlekete gittim arabası vardı sürerim dedim hem de balığa denize giderim dedim ama sürmeye izin vermedi. Hep bağırıp çağırırdı ve aşağılardı başkalarının babalarına bakıp kıskanırdım o zamanlar.
        Malını her zaman ailesinin önünde tutan bir insandı.
        Şimdi yaşlandı ve tek kalmaktan korktuğu için diye sanırım ailesi aklına geldi ama bazı şeyler zamanında olmalıydı. Benim çocukluktan gelen bir kinim olduğu için sevmiyorum yine de annemin hatrı için bazı şeyleri alttan alıyorum.
        Ama gelip internetten duyduğu saçma sapan komplo teorileri ve hurafeleri ciddi ciddi anlatınca çok sinirleniyorum. Cevabını vermeden rahat edemiyorum ama bundan sonra onu da yapmamaya özen göstereceğim.
        Normal insanlar gibi sohbet etmiyor hep laf sokmaya çalışıyor ve giybet yapıyor yada internette okuduğu komplo teorisi saçma sapan konular hakkında konuşuyor. O yüzden konuşamıyorum. Bize gelince bilgisayarda oturup kulaklık takmak zorunda kalıyorum, muhattap olmamak için.
        Bu aralar yeni konusu çindeki korona virüsü.Diyor ki Allah çinlilerin belasını verdi uygur türklerine zulüm yaptıkları için. İyi de ölenler masum sıradan insanlar, buna sevinen insanla nasıl normal konuşabilirim ki ? Hep böyle şeyler hakkında konuşuyor, yok savaş çıkacak yok bilmem ne olacak, felaket tellalı gibi.
        Aranızda Discovery channel daki american chopper programını izleyen varsa oradaki baba paul ile oğlu paul jr. gibi aramız ne zaman bir araya gelsek bir şekilde kavga çıkıyor. Benim tam zıttım her konuda zıt fikirdeyiz.
        https://orhancabarov.files.wordpress.com/2020/02/giphy-2.gif
        Bu konu için blogtan özür dilerim, belki ikna etmenin bir yolu vardır diye yazdım ama anlaşılan yokmuş. Bizimde babamız böyle deyip olayı kabulleneceğim. 1 yıldır düz dünyaya inanıyor, Akıllı telefon alıp interneti keşfettiğinden beri.
        Keşke hurafeler yerine doğru şeyleri araştırıp okusaydı, o zaman konuşur sohbet ederdik.
        😦

        Cevapla
    2. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

      Sayın hocam, öneri sunmak ya da size tavsiye etmek haddim ve hakkım değildir lütfen mazur görünüz. Ancak sevginin ve sağlığın, her şeyin üstünde olduğunu biliniz ve bildiriniz. Bir insan kaybedildikten sonra istenildiği kadar değeri bilinse dahi geri gelmiyor. Değerli hocaların dediği gibi, daha nazik ve narin şekilde ve onun da seveceği konulara girin, kısa ya da uzun fark etmez beraber olduğunuz zamanları da mutlu geçirmeye bakın. Yaşam gerçekten çok kısa, insanlara kırildığınıza ya da onları kırdığınıza değmiyor. Ve, kimseyle küs ayrılmayın.
      Tabi arasıra ben de tuhaf heveslere (kar+Ankara😁) kapılıp burada hezeyanlarımla sizin kafanızı ütülüyorum, özür dilerim. Saygımı sunar, iyi akşamlar dilerim.

      Cevapla
    3. eyukan(kızıltepe mardin, 485 m) adlı kullanıcının avatarıeyukan(kızıltepe mardin, 485 m)

      Çok sevdiğim bir Fen ve Teknoloji öğretmeni arkadaş da aynı şeyleri söyleyip duruyordu yaşlı da değildi gençti.Ona göre aya çıkış yalan atmosfere çıkış bile olmamış gördüğümüz çoğu şey de kandırmaca fil senaryolardan ibaretmiş.Ve son olarak buna inanan insan sayısı tahmin ettigimizden bile fazla.

      Cevapla
      1. Akdeniz fırtınası(Antalya-lara 47m) adlı kullanıcının avatarıKışDeryası(Konya-Taşkent 1620m)

        Dünya düz teorisi genellikle rönesans hareketleri öncesi kilise kökenli skolastik düşünce döneminden kalma fikirlerin doğru olması yönündeki inanış ve çabalar olarak görüyorum. Bilim ise gerçeği gözler önüne sererek açıkladı. Bilim dünyanın yuvarlaklığını bulmadan evvel ise gerçek Kuranda geçiyordu.
        Oysa Türkiye halkının %80 nini müslüman kabul etsek bu bir varsayım, Kuranın dünyanın elips şeklinden bahsettiğini yörüngelerde aktığını sadece ay için eğri hurma salkımı teşbihi yapılarak mükemmel bir yörünge örneği verdiğini baştan bilseler, bilimle beraber insan zihninde daha iyi bir yer edecek ve 21.yüzyıl için dünya düzdür gibi bir saçma düşünce kendine yer bulamayacaktı.
        https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/images-6.jpeg
        Kurandaki ayetlerin tercümesi yapıldığında birebir aynı anlam verilemediği için yorum farklılıkları oluşmuş, ayetleri bu yorum farklılığından dolayı kelimelere yanlış anlam verip dünya düzdür diyenler de olmuş, 1 gram arapça belağat bilmeyen insanlar dünya düzdür yorumunda bulunmuşlardır.

        Cevapla
    4. Cenk (Şişli/İST, 110 m) adlı kullanıcının avatarıCenk (Şişli/İST, 110 m)

      Babana “çomar” gibi demeni çok doğru bulmadım. Ben de babama bilime göre ilk insan diye bir şey yok. Bir canlı türü milyonlarca yıl önce evrim geçirerek yaklaşık 200 bin yıl önce modern insana benzemeye başlamıştır, Evrim zincirinde bugün bize Homo-Sapiens deniyor. insan bir anda ortaya çıkmamıştır dedim. O da bazı bilim insanları hiç ilgisi olmadığı halde kanal İstanbul depremi tetikler gibi saçma açıklamalar yaptı, bilimin her söylediği şey doğru değil dedi. Bir kaç aykırı görüşün tüm dünyada, bilim çevrelerince kabul edilmiş gerçekleri değiştiremeyeceğini söyledim. Benim babam da İnşaat mühendisi. Geleneksel görüşle çatıştığı zaman eski jenerasyon bilimsel bile olsa bazı bilgileri kolay kabul etmiyor. Gerçi çoğu konuda açık fikirli ama bir noktada öteden beri kabul edilmiş gerçekler kolay değişmiyor.

      Cevapla
    5. Fatih (Beyşehir/KONYA,1196m) adlı kullanıcının avatarıFatih (Beyşehir/KONYA,1196m)

      Belkide düzdür 😂. Şaka bir yana şahsen ben düz olduğuna inanmıyorum. Ama nasaya da tamamen inanmıyorum. Çünkü kâleye alıpde detayli bakıldığında bazı görüntüler sutudyo ortamında hazırlanmış fikrine uyuyor. Şimdilik, ne nasanın ‘her dediğine’ ne de düz muhabbetine inanmıyorum.Şu bir gerçek ki Güneş sistemin teorisinin başlangıç noktası olan, evrim teorisine kesinlikle inanmıyorun! Ben ve bütün insanlar asla maymundan gelmedik.

      Cevapla
  3. Akdeniz fırtınası(Antalya-lara 47m) adlı kullanıcının avatarıKarkral

    Hadim dağları yokuştur kafaları tokuştur.😀
    https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/screenshot_20200217-104859_instagram.jpg
    https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/20200217_105515.jpg
    https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/screenshot_20200217-104921_instagram.jpg
    https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/screenshot_20200217-105012_instagram.jpg
    https://isparta2017.files.wordpress.com/2020/02/screenshot_20200217-104954_instagram.jpg

    Cevapla
  4. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

    Amerikan Ulusal Okyanus ve Atmosfer Dairesi’nin (NOAA) paylaştığı bilgilere göre geride bıraktığımız Ocak ayı, iklimle ilgili raporların tutulmaya başladığı 1879 yılından beri kayıtlara geçen en sıcak Ocak olmuş. Kurum tarafından yayınlanan raporda dikkat çeken bir başka husus ise söz konusu 141 yıllık süreç içindeki en sıcak Ocak ayları 2016 ila 2020 yılları arasında yaşanmış.
    https://www.donanimhaber.com/diger-bilim-ve-teknoloji/haberleri/kayitlara-gecen-en-sicak-ocak-ayi-2020-yilina-ait.htm
    3 senedir örtü alamıyoruz, durum kötü. 😦

    Cevapla
  5. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

    Sonunda bahar geldi, 8°C ye varan sıcaklık, içinizi ısıtan güneş ve hafice esip havadaki pus ve pisliği dağıtan ama dağlardaki karı da bir anda eritecek kadar kuvvetlenmeyen lodos. Kuru ayazdan iyi, uygun giyinirseniz mis gibi hava. Tam en yakın dağa çıkıp, mangalda sucuk pişirmelik. Cilt kuruluğu son buldu ama polen alerjisi olanlara da geçmiş olsun. Yakında çocukluğumda bayıldığım karahindibalar tohumlarından çıkıp ak saçlarını uzatmaya başlarlar. Özlenmişsin bahar. Ne mutlu ki zamanı, dostları ve aracı bulunanlara… 😊

    Cevapla
    1. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

      Ertesi gün bile yerde kalmayan, 2-3 cmli azıcık bir kar örtüsü alıp sonra havanın 900 küsür metre yükseklikte ve İç Anadolu’da olduğumuzu hatırlayıp “siz de karasal iklimdesiniz, alın size soğuk” demesiyle buz gibi havaya mahkum bırakılsanız, tonla sistemi bununla kapatıp da üstüne dolu dolu, üç haneli yakıt faturalarını ödeseniz siz de hava mevsim normallerinin biraz üstüne çıkınca mis gibi hava dersiniz güzel insanlar. Kuru soğuğa hayır, kar örtülü soğuğa ya da bahara evet!

      Cevapla
  6. Sprmn1907 (Ataşehir/İST, 130m.) adlı kullanıcının avatarıSprmn1907 (Ataşehir/İST, 120m.)

    Santiago üstat..Bugün twitter da kış tahminini tekrar görünce bununla ilgili zaten yazmayı düşünüyordum, denk geldi bugün. Öncelikle Santiago üstat ve kış tahmininde diğer emeği geçen üstatlarım..An itibariyle yaşadığımız sistemlerde de gördüğümüz üzere, bu sene 12 den vurdunuz tebrik ederim şimdiden. Sezon bitmek üzere ne yazık ki 😦 Ama tahmin tam isabet oldu bence. Özellikle kışın 2.yarısı daha çok D.Karadeniz’e yarayacak olan karadeniz üzerinden ataklar ve DEK ler aynen gerçekleşti. Keza, D.Anadolu normal üstü yağış hatta G.Doğu Anadolu tahmini bile bu 2 gün içinde gerçek oldu birçok merkez kar aldı güneydoğuda. Birçok öngörüyü solda 0 bırakan harika bir tahmin alkışlıyorum tekrardan..
    Kusura bakmayın biraz uzun oldu belki ama, son yağan karı saymayarak tahminin şu kısmının da yaşanması dileğiyle sözlerime son veriyorum. “İstanbul sahil şeridinin bu kış yerde örtü yapabilecek en az bir sistem alma ihtimali de az değil.” 😉 Sevgiler..Saygılar..

    Cevapla
  7. isaaltin (Eyüp, Istanbul, 54m) adlı kullanıcının avatarıisaaltin (Eyüp, Istanbul, 54m)

    Bu seneki kış mevsiminden aldığım ders Spank, GFS’nin uzun vadede tamamen çöp bir modelleme sistemi olduğu…
    Gösterdiği her -10’C/850hpA sisteme 72-96 saat kala -8-7’lere düştü. Son gelen sistemde ilk dalgayı tamamen kaybetti, şehre kar yağışları yaşatan 2. dalgada (bizzat gözlemledim) sisteme 6-8 saat kala ECM’ye uydu. Yani yanlışlarından dönmek için sistem gününe kadar bekledi. Bu ayın 15-16’sı için yine 850hpA’de -5-6’lık bir salınım gösterdi, bugün onu 0’C’ye çekti. Ayın 23’ü gibi gösterdiği sistemi yine yok etti.
    Belki yarın yine verecek ama 72sa kala yine kaybedecek.
    Ve bu sadece bu kış için değil, son kaç yıldır tekrar eden bir durum.
    Bu kadar kötü bir tahmin/öngörü ortalaması olan bir sistem benim için yok hükmündedir, kim ne derse desin. Bir gazete, bir tv kanalı hatta bir internet sitesi bu kadar sık ve bu standartlarda hatalı ve yanıltan bilgiler verdiğinde bile, onu gözden çıkartıyoruz, kaale almıyoruz ve itibar etmiyoruz. Bunların ayrıcalığı ne?
    ECM’nin daha yakın vadeli tahminlerine bakarım, bunların yaşattığı hayalkırıklıklarına düşmem daha iyi. Oh be, içimi döktüm rahatadım! 🙂

    Cevapla
    1. Huseyin Yilmaz adlı kullanıcının avatarıHuseyin Yilmaz

      Meteorolog arkadaşlar daha iyi bilirler ama benim düşüncem, bu tahmin yazılımlarının algoritmaları küresel ısınma öncesi iklim modellerine göre yapılmış, o yüzden uzun vadade sanki eski kışların gidişatı olacakmış gibi ön görüyor, vade kısalınca ön gördüğü ve eskiden olsa olacak olan sistemler olmuyor.

      Bence ya algoritmaları güncellemeleri lazım yada küresel ısınma ve küresel ısınmanın ivmesine göre baştan yeni bir tahmin modeli hazırlamaları lazım.

      Cevapla
    2. Burak Pir (Üsküdar/İST, 48 m) adlı kullanıcının avatarıBurak Pir (Üsküdar/İST, 48 m)

      Hocam bir yandan haklısınız GFS detayı son dakkaya kadar saptayamıyor ama geçtiğimiz 8-9 Şubat’ta ki sistemi 250-280 saatten gördü. En azından bir hareketlilik olduğunu çok önceden öngörüyor. Ama bir sistem 192h de ECM ye de düştüyse GFS yi takip etmeye gerek yok.

      Cevapla
  8. Havaaşkı_Eren (Beypazarı/ANKARA, 682m) adlı kullanıcının avatarıHavaaşkı_Eren (Beypazarı/ANKARA, 682m - Selçuklu/KONYA, 1121m)

    Ankara’nın birçok yerinde şakır şakır yağmur yağarken bugün Beypazarı’nda öğleye kadar iri taneli lapa lapa kar yağdı. Öyleki bazı taneler kaz tüyü gibiydi. Konya’dan sonra burada da hayatımda gördüğüm en iri taneli kar yağışlarından birine şahitlik etmiş oldum.
    https://eren1998blog.files.wordpress.com/2020/02/20200212_115650.jpg
    https://eren1998blog.files.wordpress.com/2020/02/20200212_103624.jpg
    https://eren1998blog.files.wordpress.com/2020/02/20200212_110109.jpg

    Cevapla
  9. King Kong Ahmet (Erdemli-Mersin/7 m) adlı kullanıcının avatarıKing Kong Ahmet (Erdemli-Mersin/7 m)

    Ortalama üç dört yılda bir kar yağışı aldığımız Erdemli sahillerinde, dün 2020 yılının ikinci kar heyecanını yaşadık. Saat 12:00 civarında başlayan kar yağışı saat 17:00’ye kadar orta kuvvette yağarak seyirlik manzaralar oluşturdu.
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/02/img_20200211_184347_284.jpg
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/0/img_20200211_180427_579.jpg
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/02/img_20200209_123517_107.jpg
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/02/img_20200209_110111_272.jpg
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/02/fb_img_1581503610375.jpg
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/02/fb_img_1581503659437.jpg
    https://erdemliahmet.files.wordpress.com/2020/02/fb_img_1581503649065.jpg

    Cevapla
    1. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

      SpanK hocam soğuk istiyorsanız buyrunuz Ankara’ya. Yeriniz hazırdır. Tabi cilt kuruluğundan muzdaripseniz ona benim de çözümüm yok. Sahil kentlerinde en azından deniz ve yağmur, görece daha ılık bir hava var. Zira cildim Ordu’dayken hiç sorun çıkarmamıştı.
      Bu kış sezonunu Ozan Hoca izin verirse Ankaralı’nın Sabrı olarak adlandırmak isterim. An itibarıyla sıcaklık konumumda yaklaşık -3°C ve yerde cm kar yok 😁😁

      Cevapla
    1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Sandsliåsen / Bergen, 50m) Yazıyı Yazan

      Ben de çok arıyorum, ama imkansız artık ne yazık ki. MGM verilerini paylaşmıyor, internetten çekilmesin diye de teknik olarak elinden geleni yapıyor.

      Bu işi kendi imkanlarımla 15 yıla yakın yaptım, tek bir MGM yetkilisi çıkıp “arkadaşım ne güzel bir iş, gel bunu bize yap, verileri istediğin gibi kullan” demedi.

      Cevapla
  10. Oğuz (Eskişehir/890m) adlı kullanıcının avatarıOğuz (Eskişehir/860m)

    Eskişehir’de dün geceki cephe yağışının ardından bugünde DEK yağışları etkili oldu. Karın büyük kısmı – 7 derece civarında sıcaklıkta ve rüzgarla yağdı. Bunlarda gün içinde çektiğim fotoğraflar.





    Cevapla
  11. serkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt adlı kullanıcının avatarıserkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt

    Az da olsa İstanbul da kar görmek mükemmel bir duyguydu.Trafiğin boş olması, çocukların çimenlerin üzerinde biriken kar ile yarı çamurlu kardan adam yapışları, parklarda kuşlara yem atanlar bir kar yağışını geride bırakmış olduk. Pekii bundan sonra ki günler için, bu sistemden daha iyi bir sistemin gelme ihtimali nedir ? Bir tahmin yapılsa, kalan günlerde bizleri neler bekliyor?

    Cevapla
    1. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro - Bedeni(Merkez/KIRIKKALE, 740 m), Ruhu(Merkez/KONYA, 1016 m)

      Buralardayım 🙂 İyiyim teşekkür ederim. Yaşıyorum 🙂 Sen nasılsın? Malum havaların tadı tuzu olmayınca pek aktif değilim. Hiç bir şey yazası, araştırası gelmiyor insanın maalesef…

      Cevapla
  12. Akdeniz fırtınası(Antalya-lara 47m) adlı kullanıcının avatarıKarkral

    2020 gerçekten rezil bir sene yahu. Kar göremiyoruz belki ama karabulutlar tepemizden gitmiyor. Çığ felaketi bir yandan uçak kazası bir yandan, kazaya müdahale için giden ekiplerin kaza yapmaları da acı bir durum. Hiçbirşey yolunda gitmiyor gerçekten. Bukadar problemin ve acının arasında sevdiğim şeylerden bile tat ve zevk alamaz oldum. Busene çivisi çıktı herşeyin.

    Cevapla
  13. BARIS_karmania173metrebursacamlica adlı kullanıcının avatarıBARIS_karmania173metrebursacamlica

    Arkadaş, böyle zamanlarda polemik sevmiyorum ama çığdan anlayan kimse yokmu arkadaş bizim memlekette, kurtarma ekibinde bulunan 26 kişiyi riske atan kim? Nasıl bi basiret bağlanması, Allah sabır versin hepimize, kader demekten başka hiçbir söz yok bu olay için, ama bundan sonra olmaması için gerekli bilgili insanların bu işlerle ilgilenmesini sağlayacak liyakat düzeninin ülkemize gelmesi dileklerimle.

    Cevapla
    1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Sandsliåsen / Bergen, 50m) Yazıyı Yazan

      Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde 4 yıl çalıştım. 2 yıl bölüm başkanlığı yaptım. Kendim gibi özverili, idealist meslektaşlarımla; çok emek vererek, oradaki öğrencilerin seviyesine ve kültürüne uygun bir ders devam / notlama sistemi oluşturmuştuk. Gayet güzel işliyordu. Sonra bizim fakülte birdenbire yeni ve ayrı bir üniversiteye dönüştürüldü, okulun adı Samsun Üniversitesi oldu, başına ilahiyat fakülteli rektör, imam hatip mezunu öğrenci işleri daire başkanı atandı. Bahsettiğim devam ve notlama sistemi bir gecede, bırakın fikrimizi sormayı, haberimiz bile olmadan değiştirildi. Durumu, sayısal notları sisteme girince çıkan harflerden anladık.

      “Bizim memlekette çığdan anlayan biri yok mu?” diye sorulunca bunu anlatayım dedim. Vardır, veya varmıştır; şimdi kim bilir hangi ülkede yaşıyordur, veya layık olduğu iş kendisine verilmediği için başka işler yapıyordur.

      Cevapla
      1. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

        Çok kötü çok, kayıplar daha da artmaz umarım. Mekanları cennet olsun. 😔 Şu 2020’de bir iyi haber alınmaz mı be?

        Cevapla
  14. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

    Şimdi de ECMWF merkezde 1 cm kar bırakmamış, biz seninle “nörecez be Angara”?
    Böyle gelecekse hiç gelmesin, bıktım kuru ayazdan, hastalıktan, kremden, cildimin yarılmasından🤬… Düzeleceğe benzemiyor ya bir umut bakıp duruyorum modellere

    Cevapla
    1. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

      Eksileyen güzel insanlar, gelin Ankara’da yaşayın hak verip vermeyeceğinizi görelim. Sahil kentlerine dahi yağan karın ayazı nedense bizi vuruyor. Kuru ayaz, yerler kupkuru, hava pis mi pis, üstüne sahte bir güneş ışığı… Yıllardır böyle. Keşke şu hava olayları coğrafya kitaplarında yazdığı gibi olabilse; “yazlar sıcak ve kurak, kışlar soğuk ve kar yağışlı”

      Cevapla
      1. isaaltin (Eyüp, Istanbul, 54m) adlı kullanıcının avatarıisaaltin (Eyüp, Istanbul, 54m)

        Ankara’da 2004-2013 arası 9 sene yaşadım.
        Çok da şanslı, güzel sistemler gördüm.
        Üniv. öğrencisiyken -20′ ayazda gece durakta titreyerek otobüs beklerken birbirine vuran dişlerime mani olamadığımı da hatırlarım, evden ekmek almak için sokağın başındaki markete çıkışımı ve yarı yoldan geri dönüşümü de hatırlarım, 2012-13 kışında arka arkaya gelen sistemlerdeki kar yağışlarıyla yarım metre (lokasyon Çankaya Öveçlerdi ) kar yağdığını da hatırlarım.
        Kötü periyodun oraları da etkilemesi üzücü, umarım siz de güzel kar yağışları alırsınız.

        Cevapla
  15. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

    Bu sistem benim için, belki de birçok Ankaralı deli için bir dönüm noktası. Ilıkçı tayfa mı soğukçu tayfa mı? Soğukçu taraftayım şimdilik peki, ya öteki kapı daha yağlıysa? 😁

    Cevapla
    1. Yusufhava Yenimahalle/ANK, 877m/ Pendik/ İST, 8m adlı kullanıcının avatarıYusufhava Yenimahalle/ANK, 877m/ Pendik/ İST, 8m

      Ankara’da Vertical olursa yani dikey soğuma. Özet geçersek: yağış kuvvetli olduğu için beklenen sıcaklıktan daha hızlı düşer. Mesala; sıcaklık 5° derece kuvvetli yağış esnasında bir bakmışsın bir anda kar yağıyor… Halbuki hava 0 a inmiştir. Umarim anlatabilmişimdir… Bu hava olayı çarşamba gecesi ve Perşembe sabahı olabilir..

      Cevapla
      1. batukc149 adlı kullanıcının avatarıdelicetinn (Mamak/Ankara, 900 m - Kırşehir, 915 m)

        İnşallah hocam ağzımın suyu aka aka bekliyorum. 🤤🤤🤤
        Etrafın alıp da bizim alamadığımız o karış karış karların acısını çıkaracak, şöyle merkeze bile 10-15 cm kar yapabilecek bir sistem aslında ama tek sıkıntı soğuğun ne zaman gireceği… 🤔

        Cevapla
    1. Hakan Pizrenli adlı kullanıcının avatarıHakan Pizrenli

      Hazırız 💪🏻 Sistem hakkında iki gün boyunca, günde üç doz, ön veri alıyoruz, mental hazırlık aşaması tamam, şimdi son tutarlı veri ve öngörü dozunu sizin başlık ile almak için sabırsızlanıyoruz 🙂

      Cevapla
  16. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Sandsliåsen / Bergen, 50m) Yazıyı Yazan

    Yeni başlık bu gece, en kötü ihtimalle yarın öğleye kadar açılır.

    Çok güzel sistem(ler) geliyor, kaçırıyorum 😦

    Dün Bergen’de bizim mahallede 2-3 cm ıslak kar yağdı, güzeldi. Merkezde kar ölçümü halen yok.

    Oğlum Bulut’un okulunun oradan görüntü (rakım 60 metre):

    Evden, dün akşam:

    Cevapla
  17. BARIS_karmania173metrebursacamlica adlı kullanıcının avatarıkarmania173metrebursacamlica

    Hadi hocam hadi hocam ,artık başlık açılsın,
    sistemler birleşsin, jet akımları dağları aşsın,
    oluştu artık veriler hadi yorumla hocam,
    GFS ,ECMWF bir yanda ,havadelisi olmak bir yanda,
    bekleriz hocam , yorumla hocam..
    Karmania derki gönlümüz burda,
    yağmur, karışmasın karla,
    iki kar görecez diye çıktık dağlara,
    bekleriz hocam bekleriz hocam.
    Sistemin gelmesini mi bekliyorsunuz?
    Ya da umutsuzluk mu var bilmek istiyoruz,
    Çocuklar kardan adam bekler ,umut ver bize,
    kışı karsız geçirmeyelim , yorumla hocam.

    Cevapla
  18. Sprmn1907 (Ataşehir/İST, 130m.) adlı kullanıcının avatarıSprmn1907 (Ataşehir/İST, 120m.)

    Dün akşam bozan Gfs, dün geceden sonra 1 tık daha batıladı 😉 İşin içinde siklon olduğu için değişebiliyor her güncellemede, takibi de çok heyecanlı oluyor. Aklıma efsane 17 Şubat 2015 sistemi geldi, 36 saat kala bile batılamıştı..Haydi hayırlısı diyorum, bu kadar yaklaşmışken gol olsun inşallah..

    Cevapla
      1. OfluHavaDelisi (Trabzon/Of/Çaltılı, 161m) adlı kullanıcının avatarıOfluHavaDelisi (Trabzon/Of/Çaltılı, 161m)

        Sistemi geçen hafta ilk gören gfs idi, şimdi her model gördü ve güzel çıktılar her güncellemede devam ediyor. Batılaması güzel olur elbet dediğin gibi sistem uzar, sonuç olarak çok güzel soğuklar kırımdan geniş bir biçimde ülkemize geliyor. Yağışların artmasıyla karadenize kıyısı olan yerlerde ciddi kar yağışları olma ihtimali çok yüksek. Şimdi değerli hocalarımızın bu sistem hakkında son noktayı koymasını bekliyorum.

        Cevapla
  19. Burak Pir (Üsküdar/İST, 48 m) adlı kullanıcının avatarıBurak Pir (Üsküdar/İST, 48 m)

    Bu yeni sistemin hareketliliğiyle açılacak başlığı bekliyordum, eski başlıklara bir göz atayım dedim. Bu sezon 2020 kış tahmini ile ilgili başlığı açıp okuduğumda tekrar bir şeyi fark ettim, içinde bulunduğumuz sistemi birebir açıklar nitelikte bir kış tahmini olduğu anladım. Gerçekten nokta atışı bir tahmin ve bilimin her detayıyla açıklanmış. Üstatları tebrik ederim.
    https://burakpir.files.wordpress.com/2020/02/4f52c400-7b4e-419d-be52-b0781af2e952.jpeg

    Cevapla
  20. serkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt adlı kullanıcının avatarıserkansaglam1789/Kağıthane-Ist.40 mt

    AH ULAN RIZA’nın Havadelisi paylaşımı;
    Neden halâ gelmedi, yoksa
    Saati mi şaşırdı Havadelisi editörü?
    Gerçi hiç saati olmadı ama
    En azından birine sorar.
    Haritada bir Sibirya desen yok,
    Madara olduk MGM’ye!
    Ah eşşek kafam benim,
    Nasıl da güvendim bu GFS’ye!
    Gelse, balığa çıkacaktık,
    Ne çekersek kızartıp birayla yutacaktık.
    Kafamız tam olunca, şarkılar döktürüp
    Enteresan hayâllere dalacaktık.
    Bu sandalı geçen hafta denk getirip
    Çalıntıdan düşürdük.
    Arkadaşlar ısrar etti,
    Biz de, iyi olur, bize uyar diye düşündük.
    Saat onbir de gelecekti,
    Bizlere birkaç paylaşım yapacaklardı,
    Yoksa o nemrut sıcak girdi de
    Onun peşinden mi gitti?
    Eğer öyleyse yandık,
    Gudubet gene yaptı yapacağını!
    Geçen sene de merdivenden itip
    Kırmıştı Bizim gururumuzu
    Abi, Ecmwf de -10 kadar;
    Ayazmı ayaz , yağışda var, kar da!

    Cevapla

Dinçer Gül Aydın için bir cevap yazın Cevabı iptal et