Hala modeller efsane göstermeye devam ediyor, ama inanmayın arkadaşlar. OcaktanOcak’tan beri hep 300 saat sonrasında bir efsane çıktısı gösterip duruyorlar. Tüm kış gelmeyen o -15 ler martınMart’ın 2. haftası hiç gelmez.
14 Mart için hala sinyal gelmeye devam ettikçe, insan haliyle “acaba” diyor.. Öte yandan o tarihlerde örtü için – 10, – 12 yeter mi bilemiyorum. Mutemelen en az – 12 altı gerekecektir.
Neyse.. Utanmasak Nisan ayından medet umacak hale geldik.
Kaptanın Seyir Defteri / 28 Şubat 2013, Perşembe
Şubat 2013’ü tamamlamamıza birkaç saat var. An itibariyle İstanbul’da hava 4 derece. Şubat içinde bir kez, ama bir kez bile kar yağmadı, tutmadı, olmadı… Buradaki hava delilerinin (çoğunluğu da kar delilerinin) stresi iyice arttı. 15 gün sonrasının modellerine bakıp hülyalara dalanlar, gereksiz yere kızanlar, alınanlar, açan çiçeklerin örselenmesinden korkanlar ve daha neler neler, tıpkı hayat gibi…
Keşke herkesin gönlünün hoş olacağı güzel bir kar görsek Mart’ta ve hiçbir canlı zarar görmeden etrafta en az bir karış kar olsa. Olmasa da hiç önemli değil; hayatımızda kar yağışını, yağarkenki sessizliği, karda yürümenin tadını bir kez bile olsa gördük ya işte o aşı yeter bize, bir ömür boyu hem de… Buraya yazılarıyla, okumalarıyla, varlıklarıyla emek veren herkesi bir kez daha selamlıyorum, iyi geceler.
🙂
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Karı kışı bırak don bile olmadı. Aşağıdaki tabloyu duvara asmayayımdaasmayayım da ne yapayım? 🙂
Büyükçekmece şu an -1 derece. Her taraf kırağıdan bembeyaz. Sabahın 6 ‘sında kalktıp ilk iş termometrelerle haşır neşir olduğum için DMİ’nin minimum sıcaklık raporlarına da ihtiyacım yok. 😀
Boşuna radyatif nehrk değiliz.
Sabah okula giderken donacağım sandım, titreye titreye gittim 😀 Saat 7.30 civarları MGM’ye baktım Tuzla 1.3 dereceydi. Normalde bu kadar üşümezdim ama nemden mi rüzgardan mı bilmiyorum müthiş soğuk hissediliyordu.
Siteyi sık bir şekilde ziyaret ediyorum ama, şu sıralar içimden bir hafta boyunca, burası da dahil olmak üzere hiçbir model ve hava olayını incelemeden durabilir miyim diye düşünüyorum. Sonunda beni mutlu edecek bir sonuca ulaşabilir miyim? Yoksa hayal kırıklığına mı uğrarım? Kar yağmayınca kendi kendime icatlar çıkarıyorum.:) Yapacağım ama havayı soran arkadaşlara ne cevap vereceğim onu düşünüyorum.:)
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Bugün hiçbir yerden kar haberi gelmemiş, şaşırdım doğrusu. Konya’ya bu kadar yağdıysa etrafa kim bilir nasıl yağmıştır diyordum. Bu sabah yaklaşık 3 saat aralıksız lapa lapa kar yağdı buraya. 20 dakika içinde her yer bembeyaz oldu. Abartmıyorum işaret parmağımdan büyük kar taneleri gördüm. Çok çok güzeldi. Bu kışın görsel açıdan en güzel kar yağışıydı.
Hiç beklemiyordum bu yağışı. Modellere göre bugün kar yağması imkansız. Skew t diyagramına bakın. Bu şartlarda saatlerce kar yağdı. Islak hazne sıcaklığı ile alakalı galiba.
White Fox daha fazla yorum yapar ama kötü bir diyagram değil bu kar için. İşba sıcaklığı (dewpoint) her seviyede sıfırın altında, sıcaklık da sadece yere çok yakın yerlerde sıfırın üzerinde gözüküyor. Ayrıca alt seviyelerde nemlilik süper değil gibi ama yukarıda iyi (yani kırmızı ve mavi üst üste binmiş). Ve yine ayrıca alt seviyelerde nemlilik daha az olduğundan buharlaşma sonucu ısı kaybı ve ekstra soğuma da olacaktır.
Ozan kar değerlerini anlatmış zaten. Ben de başka birşey bir şeysöyleyimsöyleyeyim 🙂
Dikkat et model 1237 metreden parseli yükseltiyor, 1000 metreden (ya da tam Konya’nın rakımından) yükseltmiyor. Gerçekte CAPE değeri diyagramda sunulandan çok daha fazla olacağı için oluşan yağış konvektif bir yağıştır. Konveksiyonla nemin az olduğu alt seviyeler de kümüliform bulutlar dolduğu için, üst seviyede 550 mb’dan itibaren başlayan stratiform bulutlarla organize olarak lapa lapa kar yağışına neden olmuş olmalı. Ama aslında konveksiyon olmasa da hafif kar yağışı olabilirmiş. Çünkü yere yakın ara katmanlarda da her türlü nem %60’ın üstünde yani oralarda hava tamamen bulutsuz değil.
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Yağışın konvektif olduğu zannetmiyorum. Çünkü aynı saatlerde çok geniş bir alanda ve uzun süre etkili oldu yağış. Konvektif olsa yer yer ve aralıklı olurdu. Gözlemlerime göre yorumluyorum.
Bulutların şeklini ise yağışın yoğunluğu nedeniyle gözlemleyemedim.
acabaAcabatrabzonTrabzon kar alacakmıalacak mı gelecek olan sistemden hafif bir yağışmıyağış mı yoksa kuvvetli bir yağışmıyağış mı olacak teşekkürler şimdiden
*Soru eki olan -mi, kendisinden sonra gelen eklerle birlikte her zaman sözcükten ayrı yazılır.
*Yeni bir cümle her zaman büyük harfle başlar.
*Özel isimlerin ilk harfi her zaman büyük yazılır.
Lütfen yazım kurallarına uyalım, teşekkürler. Doğru ve kurallara uygun yazmak dilin güzel ve etkili kullanılmasını sağlar, okuma kalitesini arttırır.
Meyveler kısmına katılmıyorum.Sadece erikler çiçek açtı her sene olduğu gibi..Ama sinir krizi geçirebilirsin… 🙂
Bu fotoğrafın aynısını bir hafta sonra buraya ekleyeceğim taze taze..Sinir krizin hat safhaya çıkacak..
Son dakika değişikliği olmazsa tabii..
Bundan bir hafta önce Bünyamin Sürmeli’nin kar yapacak türden ciddi soğukların ayın 10’undan sonra geleceğine dair bir beyanatı olmamıştı. Adam biliyor işi. Hans da ne çizmiş be! Bu mevsimde ancak bu kadar çizilir.
06Z hayali gerçek olsa direkt efsane sınıfına yazılır.
Zira çalıştırmaya göre 15 Mart’ta İstanbul’da maksimum sıcaklık bile çok rahat 0 derecenin altında kalıyor. Arşivlere ulaşabildiğimiz 1929’dan bu yana ise maksimum sıcaklık 10 Mart’tan sonra sadece iki kez (22.03.1942 “-1,1C” ve 13.03.1987 “-0,3”) sıfırın altında kalmış.
Modeller NAO ve AO endekslerini negatiften nötre çıkmaya çalışıyor. Yukarıdaki yükseğin konumu da iyi olduğundan önümüzdeki bir kaç gün bu tip çalıştırmalar olasıdır.
Arkadaşlar, aşağıdaki tatsız konu hakkında yaptığınız yorumlar için teşekkürler. Evet blogun yöneticisi olarak her zaman nazik olmam gerekir, ama olamadığım da oluyor. Ben biraz fazla doğal birisiyim, içimden geleni yazıveriyorum bazen.
Beni eleştirenlerden ricam, benden sürekli olarak bekledikleri özen ve iyi niyeti blog katılımcılarından da beklemeleridir. “Küstüm gidiyorum”culuk bana iyi niyetli bir tavır gibi gelmiyor mesela. Ben de o zaman kafam atınca “kapatıyorum blogu hadi eyvallah” mı diyeyim? 🙂
Ne zaman Span K ? 🙂 Benim şu modellerden öğreneceğim çok şeyler var hala demek ki….Zaten Z06 güncellemesine bakarsak bütün kış gelmeyen o çok şiddetli sistem geliyor Martın 2. yarısı, şimdi ben buna da inanırım çocuk gibi ne yapalım umut fakirin ekmeğidir.. 😀
İnanmayanlar x saat sonra kar durunca ve/veya sıcaklık değişince bu linke tıkladıklarında inanmamaya devam edecekler. Anlık durumlar için sonradan değişecek linkleri paylaşmanın manasızlığını anlamak neden bu kadar zor acaba…
Ozan hayırdır?Bu tarz,senin tarzın değil.Benim bildiğim Ozan , her zaman yapıcı,sevecen ve naziktir.Konunun tamamen dışındayım ama ben bile alındım yukarıdaki ifade tarzından.Şimdi bana da ‘Sen bilirsin güle güle.’ deme de…
1600 defa rica ettiğim halde aynı şeyler yapılıyor ve sonrasında “kusura bakma haklısın” deneceği yerde “madem öyle ben de yorum yapmam” havalarına giriliyorsa, bence hakkım var. Benim de sabrımın bir limiti, iyi günüm kötü günüm var, her zaman harika bir insan olamıyorum.
Ozan Bey, çok üzüldüm bu cevabınıza. Arkadaş blogunuza girip yorum yapmış. En azından bunun hatırına hoşgörülü olabilirsiniz. Hem, yorumların saatleri yazıyor. Yorumdan 5 saat sonra girip kar göremezse birisi, “durmuş demek ki” diyebilir veya demese de kalp kırmak için çok geçerli bir sebep değil bence.
Kötü gününüzde iseniz diğer arkadaşlardan moderasyon yapmalarını rica edip, insanlarla iletişimden kaçınabilirsiniz. Ve hatta, kötü gününüzdeyseniz dahi, buraya girip iyiye çevirebilirsiniz gününüzü. Burası sizin ortaya çıkardığınız, bir sürü güzel anının olduğu, karın ilk başladığında yaşanılan sevinçlerin paylaşıldığı bir ortam. Ben buraya girdiğimde daha iyi hissediyorum.
hayatbu (Beşiktaş/İST 10 m)
Üzerindeki stresin farkındayız genel olarak, bu kadar sıkıntı yaptığına göre haklı gerekçelerin de vardır. Fakat mulu64’ün de dediği gibi biz senin yapıcı ve sabırlı tarafını seviyoruz. Havadelisi blogundan önce de diğer platformlarda çoğu kar yağınca tatil olur mu gibi bir yaklaşımla olaya bakan bir sürü kişiyle nasıl sabırla uğraştığını da biliyoruz. Blog Türkiye’nin en kaliteli amatör meteoroloji kaynağı olurken verdiğin çabayı da… Ayrıca seni takdir ediyor ve kendimize örnek olarak da alıyoruz. Yaptığın bu çalışmalar da bence boşa gitmeyecek ve Türkiye’nin meteoroloji tarihinde ismin her zaman anılacak. Fakat fevri çıkışların bize getireceği yararlar bir yana kendimize zarar veriyoruz. Havalar da istediğimiz gibi gitmedi zaten. Her ne kadar Yiğit link atarken içeriğin değişeceğini göz önüne almadıysa ve üslubunu tasvip etmiyor olsam da kestirip atmamak daha iyi olur herhalde. Belki de topluluk önünde eleştiriyi sert bir biçimde aldığından alınmıştır (empati yaptığımda alınırdım). Sanırım yorum olaylarında moderatör arkadaşların daha çok ellerini taşın altına koyup seni rahatlatmaları gerekiyor.
Ozan arkadaşımızın işi zor gerçekten kendisi,bizim hobi olarak ilgilendiğimiz bir işte akademisyenlik yapan bunu meslek edinmiş birisi stresli günleri olması doğal.Kusura bakmazsanız ben burada faturayı moderatör arkadaşlara kesmek durumundayım.Her yorumun Ozan arkadaşımıza direk toslamaması lazım en azından bu tür konularda ilk filtre görevini moderatör arkadaşların yapması lazım.Eğer olay onları aşacak vaziyete geldiyse ozan arkadaşın devreye girmesi gerekir.Sitenin bütün yükü Ozan arkadaşımızda o da kendisini bunaltıyor olabilir.Yiğit kardeşime de bir sözüm olacak,yazdığın bir yoruma bu tür bir cevap almak hoş değil sana sonuna kadar hak veriyorum, ancak bu olay bir daha yorum yazmam demek için de geçerli bir sebep değil.Bu sitede her arkadaşımız ,bilgi derecesine bakılmaksızın ayrı bir değerdir kimse kimsenin yerini dolduramaz o yüzden bir daha bu tür cümleler kullanma bizi kendinden mahrum etmeye hakkın yok.Bu konu da böylece tatlıya bağlansın yeter artık kar görmek istiyorum 😀
Biz akademik camiada olan insanlar olarak ciddi sıkıntılar içindeyiz. Bunlar ayrıca tartışılır. Yaklaşık 3 senedir bu site var. Hemen hemen her gün birileri okuyor, yorum yapıyor, eleştiriyor takdir ediyor. Elektronik ortamda insanların ben dahil sıcacık odasından sallaması doğru yanlış yorumlar yapması, aklından geçeni anında yansıtması çok doğal. Samimi olmak gerekirse benim de hatalarım oldu. 100 kez uyarılmama rağmen imla hatalarını yapmaya devam ettim. Ozan gerçekten mail yoluyla olsun ya da direkt burdan çok kez uyardı beni. Kalbimi de kırdı. Bu arkadaşımıza yazdığından daha sert de yazdı. Sonucta bunlar yaşandı. Fakat benim motivasyonumu kaybettiren bu değil. Herkesin kendine özgü ilgi içinde bu meteoroloji dünyasında. Santiago istatistik seviyor, White Fox üst seviye analizlerini ve yakın tahminlerini (modellerden bakarak), Ozan bir yandan siteyi yönetirken bir yandan teknik bilgi vermeye çalıştı. Ben de uzun vadeyi seviyorum. Uzun vade müneccimlik olarak yorumlanınca ben de giderek uzaklaşmaya başladım. Doğru mu yaptım bilemiyorum ama insan yakın gördüğü insanlar tarafından umursanmayınca kırılıyor kendince tripleniyor. Son kez şunu söylemek istiyorum. Burada fikirlerimi günlerce savunurum, ban yerim yine gelir devam ederim Ozan’la Whitefox’la Onur’la tartışırım. Fakat bu tartışma kar konusundaki fikirlerle olur. Ozan gerçek hayatta tanıdığım en düzgün en temiz kalpli en çalışkan ve en duygusal insanlardan biridir. Bu sitenin kurucularıyla en çatışan insan olarak kimsenin bu dediklerim konusunda şüphesi olmasın.
Bazen kendimi de eleştiriyorum.
1. Bu sitenin yapım ve onarım aşamasında hiç emeğim olmadı. Normal şartlarda 2. adam olabilecekken belki tembellikten belki yoğunluktan belki o dönemki kişisel sıkıntılarımdan bu siteye hiçbir katkım olmadı.
2. Duygularımın etkisi tahminlerime yansıdı.
3. Allah’ın belası sıcak süreçten ben de etkilendim 🙂
Ozan’ın tepkisinde hiçbir sakınca görmüyorum.
X kişisi “inanın bakın” diye bir şey yazmak için geliyorsa, en azından ekran görüntüsü alıp sabite belgelemeyi akıl edebilmeli.
Evet neden bunu düşünmek bu kadar zor acaba ? ! Evet bu bir kabahattir bence.
Ama Ozan’ın yerinde ben olsaydım mesajı onaylamadan arka planda bu uyarıyı yapardım böylece üçüncü kişiler önünde X kişisi rencide olduğunu hissetmezdi.
Bakan Eroğlu;
”Fındıklı’ya bir tane otomatik meteoroloji istasyonu, İkizdere’ye 1 tane, Güneysu’ya bir tane, Derepazarı’na bir tane otomatik meteoroloji ölçüm istasyonu kuracaksınız ki dünyanın her tarafından o andaki hava durumunu vatandaşlar internetten rahatlıkla görebilecek.”
Aklıma geldikçe yazayım: MGM ve devlet büyüklerimiz galiba bu otomatik istasyon alma işini halkımıza doğum günü hediyesi almak gibi bir şey sanıyor. “Biz alalım da bakımını muhtar yapar, verileri de sağ salim Ankara’ya gönderir” diyorlar herhalde.
Kaç para bir otomatik istasyon? Makinenin bakımını yapmaz, verilerini adam gibi aktarıp depolamaz isen parayı sokağa attın demektir. Yazık günah. O parayla ben kaç tane yüksek lisans öğrencisine burs verirdim.
Bugün Tekirdağ Meteoroloji İl Müdürü çalıştığım yer olan Marmara Ereğlisi’ne geldi. Burada 80 m rakımda ve 1 km içeride bir nokta belirlediler. Kendisinin söylediğine göre Saray, Muratlı ve bir yer daha (ben Ganoslar’da bir nokta tavsiye ettim ama dinlerler mi bilmem) belirleyecekler ve Mayıs ayında bu istasyonlar çalıştırılacaklar.
Şu anki prosedüre göre bu istasyonlara o ilin ya da ilçenin hiçbir müdahale hakkı yokmuş. Ankara’dan bir ekip Kars’taki istasyona gidiyor daha sonra Demirköy’dekine bakıyormuş. Yakında bu düzelecek ve il müdürlüklerine de bu insiyatif verilecekmiş. Ayrıca yeni istasyonların veri akımında veri aktarım ve dönüşüm programlarında sıkıntı varmış. Yeni oluşturulacak istasyonlarla birlikte bu da çözüm kazanacakmış. Bana söylenen bu:)
Hocam yüzde yüz haklısınız. Otomatik istasyon verileri sürekli kontrol edilmiyorsa, dataların kalitesi düşükse, model girdisi bile olamıyorsa, klimatolojik anlamda kullanılmıyorsa neden alıyoruz hakikaten ?
Sedece MGM de almıyor, Tarım Bakanlığı elindeki mevcutlar dışında 2000 tane daha alım yapacak bildiğim kadarıyla. Şu an iki kurum da elindeki mevcudu hakkıyla işletemezken bu alım hırsı da neyin nesi? Çok mu zenginiz, bedava mı veriyorlar?
Eskişehir`de yılın ilk gök gürültüsünün ardından başlayan yağmur, birkaç dakika sulu kara benzeyen bir yağış şekline döndü, acaba yağan şey sulu kar olabilir mi?
😀 Bünyamin Bey z00 güncellemesinde kaybolup z12 güncellemesinde görülen -10’un nasıl sonuçlanacağına anlam vermeye çalışıyordur.. 🙂 Bu arada en şanslı yerler Orta ve Doğu Karadeniz sanırım DEK bantlarından nasiplenecekler…
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Öyle müthiş bir sistem yok ki ortada, niye bu kadar heyecan yaptın anlamadım. Çok az şehir merkezinde kar yağışı görülecek. Kazma kürek yaktıracak bir sistem göremiyorum ben. “Doğru mu diyorum yanlış mı” 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=wgVkcYT8G8I
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
26 Şubat radar animasyonu:
Şimşek animasyonu:
Uydu animasyonu:
Yağış değerleri:
Ders çalışırken odama aniden bir ışık girdi. Ardından gürültü koptu. Yağış hemen gelmez diyordum, şu an tam anlamıyla harika gök gürültülü sağanak yağış var.
yaYa bu nedir kardeşim. hHaftalardır sıcaktan bıktık burada. Allah’tan ara ara çok kuvvetli yağmur yağıyor da biraz kışı sevmeye başlıyorum ama her gün kısakollu giyerken Temmuz ayındaymış gibi hissediyorum sonra da daha Şubat ayında olduğumuzu hatırlıyorum. Bu durum çok can sıkıcı 😦
Büyükçekmece ve Eyüp dışındaki tüm istasyonların maksimum sıcaklık değerleri haritaya işlenmiş. O istasyonlar otomatik oldukları için veri kayıtları mı gerçekleşmiyor, yoksa sen mi çalışmana dahil etmedin ?
Gerçi Tuzla’daki de otomatik istasyon, ama onun verileri mevcut.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Radyatif Nehrk, bu haritayı ben yapıyorum 🙂 Ah keşke Mgm’de en yüksek ve düşük sıcaklıklar ile toplam yağışları bu şekilde harita üzerinde gösterse. Ayrıca yeni istasyonların verileri daha en yüksek yada düşük sıcaklıklarda gözükmüyor. O yüzden yeni 3 istasyonu ekleyemedim. Tuzla’daki veri ise MGM’nin değil özel bir istasyon: http://88.249.172.128/trends.htm
Aynen öyle. Sabah çıkarken Kadıköy 7-8 derece civarıydı. Sis de yer yer çökmüş. Gelince 850 hPa sıcaklığının 6 derece olduğunu gördüm. Acıbadem şu anda 9.2 derece. Rüzgar biraz sertleşse üst seviyelerle eşitlenecek sıcaklık demek ki. Şöyle -12’llk bir 850 hPa sıcaklığı ile ne güzel bir sea effect olurdu 340 ile 30 derece arası kuvvetli kuzeyli rüzgarla di mi Santi. 🙂
Hocam şu deniz etkisi kar yağacağı zaman neden ters etki yapar? 😉 Havayı yumuşatıp kar yağışına mani oluyor örnek önümüzdeki Mart başı sistemlerinde olduğu gibi…İç kesimler kar alacakken kıyı şeridi (Marmara için) kar göremeyecek Karadeniz kıyılarının şansı var.
Adı üstünde deniz etkisi. Hava denizden soğukken hem nem hem de ısı transferi oluyor atmosfere, yapacak bir şey yok. “Nem transferi olsun, ısı transferi olmasın” gibi bir opsiyonumuz yok 🙂
Bunun soğuk denizle hiçbir ilgisi yok. İddiaya girerim gece balon sonucunda da enverziyon çıkacak ve bu da üst seviyede advekte olan sıcak havanın marifeti. Her zaman olan bir durum değil.Çünkü siz cephe önündesiniz. Yoksa sizin güneşle yer seviyesinin ısınması ile yerden yükselen sıcak hava ile böyle yağışlar almanız zor. Dolayısıyla benim argümanımla çelişen bir durum da yok. 5 gün önceden ben ilan etmiştim Marmara’da gökgürültülü fırtına hatlarının oluşacağını yani benim de beklediğim bir şey.
Selam arkadaşlar akşam yoğun şimşek aktivitesini Güneşli’de işyerinde çalışırken gözlemledim. Güzel oraj oldu. Hemen M.Can’ı arayıp alay etmek aklıma gelmedi değil 🙂
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Son 9 yılın güneşlenme , yağış ve kar ortalaması değerleri tablosu.
Gece geç saatlerden sabaha kadar sisli olan Tuzla’da sıcaklık öğlen pusun iyice dağılmasıyla 18 dereceye çıktı. Ardından kuvvetlenen rüzgarla sıcaklık şu an 9 derece. Rüzgar hamleleri 40 km/h hızı bulmuş.
”Ben, Mart’tan ümitliyim. Avrupa’ya çok sert dalgalar giriyor. Onlardan bir parça kopup bize gelebilir. Çünkü Mart içinde ara ara ortalamanın altında değerler görünüyor. Böyle bir beklentimiz var!” dedi.
Ayrıca, ”4 Mart gibi bir soğuk sistem gelebilir.” dedi.
Bünyamin Bey diyorsa bu iş tamam… Pencereyi açıp karın yağdığını görsem yine de Bünyamin Bey’e bir sorarım “hacı bu kar mıdır” diye. Anadan atadan öyle gördük biz.
Türkiye’nin batısını etkileyen 8-9 Şubat tarihlerindeki sistemin uydu animasyonu. İstanbul’da da bu 2 günde 20 kilogramın üzerinde yağış gerçekleşmişti. (Animasyon 30 mb. civarında!)
Ayrıca bu uydu animasyonun üzerinde cephelerin oluştuğu yerler, kümülonimbus bulutlarının oluştuğu bölgeler gibi bilgiler de yer alıyor. Görüntüler 15 dakikada bir bağlandığı için de oldukça kaliteli.
Boyut olarak biraz fazla olsa da bu animasyonların kayıtlarını ay ay yapmayı düşünüyorum, böylece ay içinde Avrupa üzerindeki cephe sistemlerini uydu animasyonu ile birlikte görebileceğiz.Ayrıca bu tip animasyonları izlemeniz için VirtualDub adlı programı öneririm. Animasyonu bu program ile açarsanız istediğiniz yerden başlatıp istediğiniz hız ayarını verebilirsiniz. Hem de MP4 ya da MPEG videolarına göre Gif resimleri çok daha kaliteli oluyor.
Bu görüntüleri manyak gibi saatlerce izleyebilirim 🙂 Bir bardak içine damlatılan mürekkebin, atmosferin ve hatta galaksilerin hareketlerinin hemen hemen aynı olduğunu, aynı temellere dayandığını görmek hayranlık uyandırıyor.
Gelen sitemin en çok etkileyeceği yer D.Karadeniz gibi yeterince soğuk ve kar olacak D.Karadeniz’de…
Nostaljik (İstanbul-Ataşehir-130M)
SendeSen de sağlam ılıkçısın El Nino çünkü canın istedimiistedi mi çıkıp yukarılara kışa ve kar akara doyup aşağıya iniyorsun ama bunu yapamayan laradayapamayanlara da biraz dua etsen yağmayan yerlerde yağsın diye olmazmıolmaz mı biraz da bizi düşün sayın hemşerim 🙂
Kendi adıma, çok kötü bir kış geçirdim. Yağış olarak iyiydi ama kışın kar olmayan yağış tatmin etmiyor insanı.
Son modellere gelince, ECMWF ve GFS akşam çıktıları da çok güzel. Çıktıların yorumlarına girmeyelim ve bence hepimiz susalım, olacakları bekleyelim. Ne dersiniz?
lalaker1 (Safranbolu/Karabük, 490 m)
Katılıyorum.Bekleyelim ve görelim 😀
Bu arada Eflani/Karabük’e meteoroloji gözlem istasyonu kurulmuş. İyi bir haber oldu benim için 😀
Geçen yıl ki 3 Mart gibi havada sulu kar görme ihtimalimiz var martın ilk on günü…
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
@İhsan Bostancı: Şanslıymışız. Kandilli Rasathanesi’nin değerlerini zamanında kaydetmiştim. Bilgisayarımın derinliklerinde bulduktan sonra resim formatına dönüştürüp burada paylaşacağım.
Bahar tadında bir İstanbul’dan sabahtan bir kare 🙂 Baharı bekleyemeden patladı tomurcuklar.
Bunun dışında az önce Pendik’ten geldim. Tuzla’dan Pendik’e kadar sıcaklık o kadar değişkendi ki. Rüzgar etkisi olsa gerek, harita üzerinde araba termometresinde ölçülen değerleri gösterdim. Sahiller 12-13 civarları. http://semihz.files.wordpress.com/2013/02/adsc4b1z.png
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Şu anda da şehrin kuzey sahilleri sis altında. Sıcaklık 5-6 derecelerde. İç kesimlerde de 15-16’larda. Emirgan Korusu:
Bu kışı da böyle kapattık. (Batı bölgeler için )
Hala modeller efsane göstermeye devam ediyor, ama inanmayın arkadaşlar.
OcaktanOcak’tan beri hep 300 saat sonrasında bir efsane çıktısı gösterip duruyorlar. Tüm kış gelmeyen o -15 lermartınMart’ın 2. haftası hiç gelmez.14 Mart için hala sinyal gelmeye devam ettikçe, insan haliyle “acaba” diyor.. Öte yandan o tarihlerde örtü için – 10, – 12 yeter mi bilemiyorum. Mutemelen en az – 12 altı gerekecektir.
Neyse.. Utanmasak Nisan ayından medet umacak hale geldik.
SpanK üstat merakla beklenen açıklamayı yaptı ve kışa noktayı koydu. Ufak ufak dağılalım biz de.
Ozan bey, imla hatası Bünyamin Bey’in ayıbı. Ne dediyse tırnak içinde değiştirmeden verdim. 🙂
Mart bitmeden GOL! diyecek bir hakim yok mu?
4-5 Mart için Sadri Alışık’a bağlamış durumdayım.
Bünyamin Sürmeli demiş ki, “4-5 Mart’taki sistemden umutluydum ama
marmarayiMarmara’yı pas geçiyor,karadenizdeKaradeniz’de kar yapar…”Giresun’da iki gündür devam eden yağışın ardından, bu sabah 600 mt. rakımlı tepeler beyaz örtüye büründü.Mart ayı, Şubat ayı’na göre iyi başladı.
Siz yine iyisiniz. Burada 700 metrede filandır :))
Her yeri kayalık yaparsanız tabi denize giremeyiz.
Şubat ayının tek fırtınası……
Kaptanın Seyir Defteri / 28 Şubat 2013, Perşembe
Şubat 2013’ü tamamlamamıza birkaç saat var. An itibariyle İstanbul’da hava 4 derece. Şubat içinde bir kez, ama bir kez bile kar yağmadı, tutmadı, olmadı… Buradaki hava delilerinin (çoğunluğu da kar delilerinin) stresi iyice arttı. 15 gün sonrasının modellerine bakıp hülyalara dalanlar, gereksiz yere kızanlar, alınanlar, açan çiçeklerin örselenmesinden korkanlar ve daha neler neler, tıpkı hayat gibi…
Keşke herkesin gönlünün hoş olacağı güzel bir kar görsek Mart’ta ve hiçbir canlı zarar görmeden etrafta en az bir karış kar olsa. Olmasa da hiç önemli değil; hayatımızda kar yağışını, yağarkenki sessizliği, karda yürümenin tadını bir kez bile olsa gördük ya işte o aşı yeter bize, bir ömür boyu hem de… Buraya yazılarıyla, okumalarıyla, varlıklarıyla emek veren herkesi bir kez daha selamlıyorum, iyi geceler.
🙂
Karı kışı bırak don bile olmadı. Aşağıdaki tabloyu duvara

asmayayımdaasmayayım da ne yapayım? 🙂Büyükçekmece şu an -1 derece. Her taraf kırağıdan bembeyaz. Sabahın 6 ‘sında kalktıp ilk iş termometrelerle haşır neşir olduğum için DMİ’nin minimum sıcaklık raporlarına da ihtiyacım yok. 😀
Boşuna radyatif nehrk değiliz.
Asmayalım da besleyelim mi?
Sabah okula giderken donacağım sandım, titreye titreye gittim 😀 Saat 7.30 civarları MGM’ye baktım Tuzla 1.3 dereceydi. Normalde bu kadar üşümezdim ama nemden mi rüzgardan mı bilmiyorum müthiş soğuk hissediliyordu.
Mart 5 sistemi zayıflamış, şu şartlarda pek tatmin edici olmayacak.
Peki ya Mart 12 😀
Öyle bir şey yok ki 😀
Siteyi sık bir şekilde ziyaret ediyorum ama, şu sıralar içimden bir hafta boyunca, burası da dahil olmak üzere hiçbir model ve hava olayını incelemeden durabilir miyim diye düşünüyorum. Sonunda beni mutlu edecek bir sonuca ulaşabilir miyim? Yoksa hayal kırıklığına mı uğrarım? Kar yağmayınca kendi kendime icatlar çıkarıyorum.:) Yapacağım ama havayı soran arkadaşlara ne cevap vereceğim onu düşünüyorum.:)
Bugün hiçbir yerden kar haberi gelmemiş, şaşırdım doğrusu. Konya’ya bu kadar yağdıysa etrafa kim bilir nasıl yağmıştır diyordum. Bu sabah yaklaşık 3 saat aralıksız lapa lapa kar yağdı buraya. 20 dakika içinde her yer bembeyaz oldu. Abartmıyorum işaret parmağımdan büyük kar taneleri gördüm. Çok çok güzeldi. Bu kışın görsel açıdan en güzel kar yağışıydı.
Hiç beklemiyordum bu yağışı. Modellere göre bugün kar yağması imkansız. Skew t diyagramına bakın. Bu şartlarda saatlerce kar yağdı. Islak hazne sıcaklığı ile alakalı galiba.
Piyango sana vurmuş 🙂
White Fox daha fazla yorum yapar ama kötü bir diyagram değil bu kar için. İşba sıcaklığı (dewpoint) her seviyede sıfırın altında, sıcaklık da sadece yere çok yakın yerlerde sıfırın üzerinde gözüküyor. Ayrıca alt seviyelerde nemlilik süper değil gibi ama yukarıda iyi (yani kırmızı ve mavi üst üste binmiş). Ve yine ayrıca alt seviyelerde nemlilik daha az olduğundan buharlaşma sonucu ısı kaybı ve ekstra soğuma da olacaktır.
Ozan kar değerlerini anlatmış zaten. Ben de başka
birşeybir şeysöyleyimsöyleyeyim 🙂Dikkat et model 1237 metreden parseli yükseltiyor, 1000 metreden (ya da tam Konya’nın rakımından) yükseltmiyor. Gerçekte CAPE değeri diyagramda sunulandan çok daha fazla olacağı için oluşan yağış konvektif bir yağıştır. Konveksiyonla nemin az olduğu alt seviyeler de kümüliform bulutlar dolduğu için, üst seviyede 550 mb’dan itibaren başlayan stratiform bulutlarla organize olarak lapa lapa kar yağışına neden olmuş olmalı. Ama aslında konveksiyon olmasa da hafif kar yağışı olabilirmiş. Çünkü yere yakın ara katmanlarda da her türlü nem %60’ın üstünde yani oralarda hava tamamen bulutsuz değil.
Yağışın konvektif olduğu zannetmiyorum. Çünkü aynı saatlerde çok geniş bir alanda ve uzun süre etkili oldu yağış. Konvektif olsa yer yer ve aralıklı olurdu. Gözlemlerime göre yorumluyorum.
Bulutların şeklini ise yağışın yoğunluğu nedeniyle gözlemleyemedim.
Köyüm 🙂

ÇAYELİ/Büyükköy
Arka plana kestaneler gelmiş!!!
Kestane zaten unutulmaz(!) 2013 kışının sembolü.
acabaAcabatrabzonTrabzon karalacakmıalacak mı gelecek olan sistemden hafif biryağışmıyağış mı yoksa kuvvetli biryağışmıyağış mı olacak teşekkürler şimdiden*Soru eki olan -mi, kendisinden sonra gelen eklerle birlikte her zaman sözcükten ayrı yazılır.
*Yeni bir cümle her zaman büyük harfle başlar.
*Özel isimlerin ilk harfi her zaman büyük yazılır.
Lütfen yazım kurallarına uyalım, teşekkürler. Doğru ve kurallara uygun yazmak dilin güzel ve etkili kullanılmasını sağlar, okuma kalitesini arttırır.
Evet Trabzon’a kar yağacak ama miktarı belirsiz. 850 mb sıcaklığındaki oynamalar yağış miktarına doğrudan etki eder, o da henüz çok oynak.
Dünkü cephe analizim. Atlantik’te bulunan siklon Shapiro Keyser siklonu.
Bu da bugünkü cephe analizim. Atlantik’te bulunan Shapiro Keyser siklonu çift çekirdekli bir yapıya bürünmüş.
Santiago kar yağacak dediyse yağmaz 🙂 Adam resmen anti soğuk hava bataryası ya 🙂
Daha çok var ama belki gerçekleşir. Sonuçta “Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır…”
Efsane adım adım Doğu Karadeniz’e geliyor 🙂
Ben Cumartesi İstanbul’a dönüyorum. Kar yağar diye okulu 1 hafta ektim. Koskoca Şubat ayında sadece 1 kere kara bastım. Yapacak bir şey yok.
Bu saatten sonra yağmasını iki nedenle istemem.
1) Ben yokum yağmasın sinir krizi geçiririm 🙂
2) Meyveler tomurcuk verdi ve çiçek açtı, yağmasın, yaza bir şey bulup yiyemeyiz.
Meyveler kısmına katılmıyorum.Sadece erikler çiçek açtı her sene olduğu gibi..Ama sinir krizi geçirebilirsin… 🙂
Bu fotoğrafın aynısını bir hafta sonra buraya ekleyeceğim taze taze..Sinir krizin hat safhaya çıkacak..
Son dakika değişikliği olmazsa tabii..
Fazla yok 🙂
Bunu kıskanmam zaten böyle İstanbul’da iki kere gördüm. 😀
Kaçacak yayla arayacaksın El Nino 😀
Denizden öyle bir buharlaşma olacak ki Kaçkarlar’a bile gök gürültülü hamsi yağacak.
Arkadaşım sanırım daha Çayeli’ndesin İstanbul’a dönüş yapmadın. Müsaitsen bi tanışalım diyorum.. 🙂
Bir aydır Çayeli’ndeyim şimdi mi söylenir. Yaza tanışırız söz 😉
Nisan’a kadar modelciyiz 🙂
İnsan inanmak istiyor 🙂 Şöyle ağız tadıyla bir Mart geçse hakikaten efsane olsa… Mart ayında şöyle 1 haftalık bir sistem gelse senelerce konuşulurdu.
Bundan bir hafta önce deseler ihtimal yüzde birdi. Şimdi yüzde onlarda 🙂
Bundan bir hafta önce Bünyamin Sürmeli’nin kar yapacak türden ciddi soğukların ayın 10’undan sonra geleceğine dair bir beyanatı olmamıştı. Adam biliyor işi. Hans da ne çizmiş be! Bu mevsimde ancak bu kadar çizilir.
06Z hayali gerçek olsa direkt efsane sınıfına yazılır.
Zira çalıştırmaya göre 15 Mart’ta İstanbul’da maksimum sıcaklık bile çok rahat 0 derecenin altında kalıyor. Arşivlere ulaşabildiğimiz 1929’dan bu yana ise maksimum sıcaklık 10 Mart’tan sonra sadece iki kez (22.03.1942 “-1,1C” ve 13.03.1987 “-0,3”) sıfırın altında kalmış.
Hans’ın ciddi ciddi manik depresif olduğunu düşünmeye başladım. Bu kadar değişken ruh halini başka türlü isimlendiremiyorum.
Modeller NAO ve AO endekslerini negatiften nötre çıkmaya çalışıyor. Yukarıdaki yükseğin konumu da iyi olduğundan önümüzdeki bir kaç gün bu tip çalıştırmalar olasıdır.
Ben inanıyorum Santiago. Bu sene bu kadar hüsranla bitmemeli.
Arkadaşlar, aşağıdaki tatsız konu hakkında yaptığınız yorumlar için teşekkürler. Evet blogun yöneticisi olarak her zaman nazik olmam gerekir, ama olamadığım da oluyor. Ben biraz fazla doğal birisiyim, içimden geleni yazıveriyorum bazen.
Beni eleştirenlerden ricam, benden sürekli olarak bekledikleri özen ve iyi niyeti blog katılımcılarından da beklemeleridir. “Küstüm gidiyorum”culuk bana iyi niyetli bir tavır gibi gelmiyor mesela. Ben de o zaman kafam atınca “kapatıyorum blogu hadi eyvallah” mı diyeyim? 🙂
Kar da yağmadı zaten… 🙂
Abartı yorumlardan kaçalım, ürkütmeyelim….
http://serdarg1987.files.wordpress.com/2013/
Link bozuk bunu mu demek istemiştiniz?
http://bburaks.files.wordpress.com/2013/02/rtavn3722.png Bence Hans imkansıza oynuyor
Evet, kusura bakmayın. Linki eksik kopyalamışım.
Gerçekçi ol, imkansızı iste 🙂
İstanbul’da bugün yağan yağış DEK mi?
İki nedenden hayır
DEK – Deniz Etkisi Kar
Yağan yağış kar da değil.
Deniz etkisi oluşturacak şartlar sıcaklık olarak mevcut değil.
DEK yazmışım el alışkanlığı, sea effect mi onu soruyordum. Kar olmadığı açık aşikar zaten 😀
3 gün aradan sonra otomatik istasyonlardaki sorunlar giderilebilmiş. Ellerini ne de çabuk tuttular!
Kış bitmeden tekar havada kar taneleri göreceğime o kadar seviniyorum ki.
Ne zaman Span K ? 🙂 Benim şu modellerden öğreneceğim çok şeyler var hala demek ki….Zaten Z06 güncellemesine bakarsak bütün kış gelmeyen o çok şiddetli sistem geliyor Martın 2. yarısı, şimdi ben buna da inanırım çocuk gibi ne yapalım umut fakirin ekmeğidir.. 😀
Burada
şuandaşu anda 4 derecede kar yağıyor inanmayanlar buradan bakabilir 🙂http://freemeteo.com/default.asp?pid=15&gid=727011&la=17İnanmayanlar x saat sonra kar durunca ve/veya sıcaklık değişince bu linke tıkladıklarında inanmamaya devam edecekler. Anlık durumlar için sonradan değişecek linkleri paylaşmanın manasızlığını anlamak neden bu kadar zor acaba…
tamam o zaman yorum attığımda kabahatli oldum herhalde? birdaha yorum atmam o halde buraya pekii..
Sen bilirsin, güle güle. Akıl-mantık çerçevesinde koyduğumuz blog kurallarına uymayı istemeyenler yorum yazmak zorunda değiller. – Ozan
Ozan hayırdır?Bu tarz,senin tarzın değil.Benim bildiğim Ozan , her zaman yapıcı,sevecen ve naziktir.Konunun tamamen dışındayım ama ben bile alındım yukarıdaki ifade tarzından.Şimdi bana da ‘Sen bilirsin güle güle.’ deme de…
1600 defa rica ettiğim halde aynı şeyler yapılıyor ve sonrasında “kusura bakma haklısın” deneceği yerde “madem öyle ben de yorum yapmam” havalarına giriliyorsa, bence hakkım var. Benim de sabrımın bir limiti, iyi günüm kötü günüm var, her zaman harika bir insan olamıyorum.
Ozan Bey, çok üzüldüm bu cevabınıza. Arkadaş blogunuza girip yorum yapmış. En azından bunun hatırına hoşgörülü olabilirsiniz. Hem, yorumların saatleri yazıyor. Yorumdan 5 saat sonra girip kar göremezse birisi, “durmuş demek ki” diyebilir veya demese de kalp kırmak için çok geçerli bir sebep değil bence.
Kötü gününüzde iseniz diğer arkadaşlardan moderasyon yapmalarını rica edip, insanlarla iletişimden kaçınabilirsiniz. Ve hatta, kötü gününüzdeyseniz dahi, buraya girip iyiye çevirebilirsiniz gününüzü. Burası sizin ortaya çıkardığınız, bir sürü güzel anının olduğu, karın ilk başladığında yaşanılan sevinçlerin paylaşıldığı bir ortam. Ben buraya girdiğimde daha iyi hissediyorum.
Üzerindeki stresin farkındayız genel olarak, bu kadar sıkıntı yaptığına göre haklı gerekçelerin de vardır. Fakat mulu64’ün de dediği gibi biz senin yapıcı ve sabırlı tarafını seviyoruz. Havadelisi blogundan önce de diğer platformlarda çoğu kar yağınca tatil olur mu gibi bir yaklaşımla olaya bakan bir sürü kişiyle nasıl sabırla uğraştığını da biliyoruz. Blog Türkiye’nin en kaliteli amatör meteoroloji kaynağı olurken verdiğin çabayı da… Ayrıca seni takdir ediyor ve kendimize örnek olarak da alıyoruz. Yaptığın bu çalışmalar da bence boşa gitmeyecek ve Türkiye’nin meteoroloji tarihinde ismin her zaman anılacak. Fakat fevri çıkışların bize getireceği yararlar bir yana kendimize zarar veriyoruz. Havalar da istediğimiz gibi gitmedi zaten. Her ne kadar Yiğit link atarken içeriğin değişeceğini göz önüne almadıysa ve üslubunu tasvip etmiyor olsam da kestirip atmamak daha iyi olur herhalde. Belki de topluluk önünde eleştiriyi sert bir biçimde aldığından alınmıştır (empati yaptığımda alınırdım). Sanırım yorum olaylarında moderatör arkadaşların daha çok ellerini taşın altına koyup seni rahatlatmaları gerekiyor.
Ozan arkadaşımızın işi zor gerçekten kendisi,bizim hobi olarak ilgilendiğimiz bir işte akademisyenlik yapan bunu meslek edinmiş birisi stresli günleri olması doğal.Kusura bakmazsanız ben burada faturayı moderatör arkadaşlara kesmek durumundayım.Her yorumun Ozan arkadaşımıza direk toslamaması lazım en azından bu tür konularda ilk filtre görevini moderatör arkadaşların yapması lazım.Eğer olay onları aşacak vaziyete geldiyse ozan arkadaşın devreye girmesi gerekir.Sitenin bütün yükü Ozan arkadaşımızda o da kendisini bunaltıyor olabilir.Yiğit kardeşime de bir sözüm olacak,yazdığın bir yoruma bu tür bir cevap almak hoş değil sana sonuna kadar hak veriyorum, ancak bu olay bir daha yorum yazmam demek için de geçerli bir sebep değil.Bu sitede her arkadaşımız ,bilgi derecesine bakılmaksızın ayrı bir değerdir kimse kimsenin yerini dolduramaz o yüzden bir daha bu tür cümleler kullanma bizi kendinden mahrum etmeye hakkın yok.Bu konu da böylece tatlıya bağlansın yeter artık kar görmek istiyorum 😀
Ozan abi, yakışmadı sana.
Biz akademik camiada olan insanlar olarak ciddi sıkıntılar içindeyiz. Bunlar ayrıca tartışılır. Yaklaşık 3 senedir bu site var. Hemen hemen her gün birileri okuyor, yorum yapıyor, eleştiriyor takdir ediyor. Elektronik ortamda insanların ben dahil sıcacık odasından sallaması doğru yanlış yorumlar yapması, aklından geçeni anında yansıtması çok doğal. Samimi olmak gerekirse benim de hatalarım oldu. 100 kez uyarılmama rağmen imla hatalarını yapmaya devam ettim. Ozan gerçekten mail yoluyla olsun ya da direkt burdan çok kez uyardı beni. Kalbimi de kırdı. Bu arkadaşımıza yazdığından daha sert de yazdı. Sonucta bunlar yaşandı. Fakat benim motivasyonumu kaybettiren bu değil. Herkesin kendine özgü ilgi içinde bu meteoroloji dünyasında. Santiago istatistik seviyor, White Fox üst seviye analizlerini ve yakın tahminlerini (modellerden bakarak), Ozan bir yandan siteyi yönetirken bir yandan teknik bilgi vermeye çalıştı. Ben de uzun vadeyi seviyorum. Uzun vade müneccimlik olarak yorumlanınca ben de giderek uzaklaşmaya başladım. Doğru mu yaptım bilemiyorum ama insan yakın gördüğü insanlar tarafından umursanmayınca kırılıyor kendince tripleniyor. Son kez şunu söylemek istiyorum. Burada fikirlerimi günlerce savunurum, ban yerim yine gelir devam ederim Ozan’la Whitefox’la Onur’la tartışırım. Fakat bu tartışma kar konusundaki fikirlerle olur. Ozan gerçek hayatta tanıdığım en düzgün en temiz kalpli en çalışkan ve en duygusal insanlardan biridir. Bu sitenin kurucularıyla en çatışan insan olarak kimsenin bu dediklerim konusunda şüphesi olmasın.
Bazen kendimi de eleştiriyorum.
1. Bu sitenin yapım ve onarım aşamasında hiç emeğim olmadı. Normal şartlarda 2. adam olabilecekken belki tembellikten belki yoğunluktan belki o dönemki kişisel sıkıntılarımdan bu siteye hiçbir katkım olmadı.
2. Duygularımın etkisi tahminlerime yansıdı.
3. Allah’ın belası sıcak süreçten ben de etkilendim 🙂
Ozan’ın tepkisinde hiçbir sakınca görmüyorum.
X kişisi “inanın bakın” diye bir şey yazmak için geliyorsa, en azından ekran görüntüsü alıp sabite belgelemeyi akıl edebilmeli.
Evet neden bunu düşünmek bu kadar zor acaba ? ! Evet bu bir kabahattir bence.
Ama Ozan’ın yerinde ben olsaydım mesajı onaylamadan arka planda bu uyarıyı yapardım böylece üçüncü kişiler önünde X kişisi rencide olduğunu hissetmezdi.
Hah, ağzına sağlık be.
Bakan Eroğlu;
”Fındıklı’ya bir tane otomatik meteoroloji istasyonu, İkizdere’ye 1 tane, Güneysu’ya bir tane, Derepazarı’na bir tane otomatik meteoroloji ölçüm istasyonu kuracaksınız ki dünyanın her tarafından o andaki hava durumunu vatandaşlar internetten rahatlıkla görebilecek.”
Çok güzel hareketler bunlar 🙂
Bakan’a söyle madem de veriler doğru ve sürekli biçimde internete aktarılsın. Makinayı satın alıp oraya koymak yetmiyor.
Şu rezilliğe bak.
Aklıma geldikçe yazayım: MGM ve devlet büyüklerimiz galiba bu otomatik istasyon alma işini halkımıza doğum günü hediyesi almak gibi bir şey sanıyor. “Biz alalım da bakımını muhtar yapar, verileri de sağ salim Ankara’ya gönderir” diyorlar herhalde.
Kaç para bir otomatik istasyon? Makinenin bakımını yapmaz, verilerini adam gibi aktarıp depolamaz isen parayı sokağa attın demektir. Yazık günah. O parayla ben kaç tane yüksek lisans öğrencisine burs verirdim.
Bugün Tekirdağ Meteoroloji İl Müdürü çalıştığım yer olan Marmara Ereğlisi’ne geldi. Burada 80 m rakımda ve 1 km içeride bir nokta belirlediler. Kendisinin söylediğine göre Saray, Muratlı ve bir yer daha (ben Ganoslar’da bir nokta tavsiye ettim ama dinlerler mi bilmem) belirleyecekler ve Mayıs ayında bu istasyonlar çalıştırılacaklar.
Şu anki prosedüre göre bu istasyonlara o ilin ya da ilçenin hiçbir müdahale hakkı yokmuş. Ankara’dan bir ekip Kars’taki istasyona gidiyor daha sonra Demirköy’dekine bakıyormuş. Yakında bu düzelecek ve il müdürlüklerine de bu insiyatif verilecekmiş. Ayrıca yeni istasyonların veri akımında veri aktarım ve dönüşüm programlarında sıkıntı varmış. Yeni oluşturulacak istasyonlarla birlikte bu da çözüm kazanacakmış. Bana söylenen bu:)
Hocam yüzde yüz haklısınız. Otomatik istasyon verileri sürekli kontrol edilmiyorsa, dataların kalitesi düşükse, model girdisi bile olamıyorsa, klimatolojik anlamda kullanılmıyorsa neden alıyoruz hakikaten ?
Sedece MGM de almıyor, Tarım Bakanlığı elindeki mevcutlar dışında 2000 tane daha alım yapacak bildiğim kadarıyla. Şu an iki kurum da elindeki mevcudu hakkıyla işletemezken bu alım hırsı da neyin nesi? Çok mu zenginiz, bedava mı veriyorlar?
Uludağ daUludağ’daKarkar yağışı başlamış.http://www.tatilsepeti.com/uludag_kamera_beceren_pisti.aspx
Uludağ’da Şubat ayında kar yağdığına seviniyoruz. Ne hallere düştük inanamıyorum. 🙂
Eskişehir`de yılın ilk gök gürültüsünün ardından başlayan yağmur, birkaç dakika sulu kara benzeyen bir yağış şekline döndü, acaba yağan şey sulu kar olabilir mi?
yumuşak dolu 🙂
”Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır.” Atalarımın önünde bir kez daha saygı ile eğiliyorum.
5 Mart bağıra bağıra geliyor. Başta Karadeniz olmak üzere tüm ülkeme hayırlı uğurlu olsun.
Ecmwf, 9 Mart için de yeşil ışık yakmış!
Allah kimseyi bu soğuklarda aç ve açıkta bırakmasın.
Bünyamin Bey ne diyor o önemli…
😀 Bünyamin Bey z00 güncellemesinde kaybolup z12 güncellemesinde görülen -10’un nasıl sonuçlanacağına anlam vermeye çalışıyordur.. 🙂 Bu arada en şanslı yerler Orta ve Doğu Karadeniz sanırım DEK bantlarından nasiplenecekler…
Öyle müthiş bir sistem yok ki ortada, niye bu kadar heyecan yaptın anlamadım. Çok az şehir merkezinde kar yağışı görülecek. Kazma kürek yaktıracak bir sistem göremiyorum ben. “Doğru mu diyorum yanlış mı” 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=wgVkcYT8G8I
26 Şubat radar animasyonu:




Şimşek animasyonu:
Uydu animasyonu:
Yağış değerleri:
Çok az değil mi yağış? Kadıköy’de uzun süre şakır şakır yağdı, 5 mm’yi geçmiştir diye düşünüyordum.
Yağmur 10 dakikadır iyice coştu. Deli gibi yağıyor, yoğunluktan dolayı dışarıda sis var gibi gözüküyor.
Sonunda 0 derecede yağan yağmur kara çevirdi. 15-25 cm arası yağacak.
http://35.8.50.251/view/viewer_index.shtml?id=12824
İyi seyirler.
Hiç öyle 15-25 cm birikecek gibi yağmıyor. Bol şans 🙂
Şu an harika yağıyor 🙂
Ders çalışırken odama aniden bir ışık girdi. Ardından gürültü koptu. Yağış hemen gelmez diyordum, şu an tam anlamıyla harika gök gürültülü sağanak yağış var.
İlk iki cümleden sonra bir an için ibretlik hikaye okuduğumu sandım. 😀
Ahahah 😀 Aynen ben de farkettim. 😀
yaYa bu nedir kardeşim.hHaftalardır sıcaktan bıktık burada. Allah’tan ara ara çok kuvvetli yağmur yağıyor da biraz kışı sevmeye başlıyorum ama her gün kısakollu giyerken Temmuz ayındaymış gibi hissediyorum sonra da daha Şubat ayında olduğumuzu hatırlıyorum. Bu durum çok can sıkıcı 😦Dün ölçülen maksimum sıcaklıklar

sıcaklık farkı sisten olsa gerek , normalde birkaç derecelik farklar oluyor.
Büyükçekmece ve Eyüp dışındaki tüm istasyonların maksimum sıcaklık değerleri haritaya işlenmiş. O istasyonlar otomatik oldukları için veri kayıtları mı gerçekleşmiyor, yoksa sen mi çalışmana dahil etmedin ?
Gerçi Tuzla’daki de otomatik istasyon, ama onun verileri mevcut.
Radyatif Nehrk, bu haritayı ben yapıyorum 🙂 Ah keşke Mgm’de en yüksek ve düşük sıcaklıklar ile toplam yağışları bu şekilde harita üzerinde gösterse. Ayrıca yeni istasyonların verileri daha en yüksek yada düşük sıcaklıklarda gözükmüyor. O yüzden yeni 3 istasyonu ekleyemedim. Tuzla’daki veri ise MGM’nin değil özel bir istasyon: http://88.249.172.128/trends.htm
Oysa 21.0 yine yanlış 😀 18 dereceyi zar zor gördü o gün.
Oraj Tekirdağ’a doğru yaklaşmaya başladı

Yağışın son bilançosu: Tekirdağ 10,4 mm, Muratlı 7,1 mm
Karadeniz’in düne ait uydu görüntüsü.Neredeyse tamamı sisle kaplanmış
Bu da biraz daha büyük boyutlusu:

Bugün deniz havası daha geniş bir alana hükmediyor. Yer seviyesi sıcaklık dağılımının üst seviyeyle alakası yok…
Aynen öyle. Sabah çıkarken Kadıköy 7-8 derece civarıydı. Sis de yer yer çökmüş. Gelince 850 hPa sıcaklığının 6 derece olduğunu gördüm. Acıbadem şu anda 9.2 derece. Rüzgar biraz sertleşse üst seviyelerle eşitlenecek sıcaklık demek ki. Şöyle -12’llk bir 850 hPa sıcaklığı ile ne güzel bir sea effect olurdu 340 ile 30 derece arası kuvvetli kuzeyli rüzgarla di mi Santi. 🙂
Hocam şu deniz etkisi kar yağacağı zaman neden ters etki yapar? 😉 Havayı yumuşatıp kar yağışına mani oluyor örnek önümüzdeki Mart başı sistemlerinde olduğu gibi…İç kesimler kar alacakken kıyı şeridi (Marmara için) kar göremeyecek Karadeniz kıyılarının şansı var.
Adı üstünde deniz etkisi. Hava denizden soğukken hem nem hem de ısı transferi oluyor atmosfere, yapacak bir şey yok. “Nem transferi olsun, ısı transferi olmasın” gibi bir opsiyonumuz yok 🙂
Daha önce paylaşıldı mı? bilmiyorum ama işimize yarayabilir.GFS ve ECMWF modelleri 🙂
http://www.mgm.gov.tr/kurumici/wrf.aspx?s=2&t=00&m=1&u=rain_s&p=p24&h=72#sfB
GFS 5 Mart yer sıcaklıkları tahmini http://bburaks.files.wordpress.com/2013/02/13030512_2512.gif
Eğer bir değişiklik olmazsa kış sonu piyangosu Anadolu ve Kafkasları vuracak gibi.
Marmara Denizi üzerindeki şimşek aktivitesi Florya’dan görülüyor.. Oraj olmaz diyenlere inat, yürü be soğuk Marmara 🙂
Daha Şubat ayında başladı orajlar 🙂 Kulağı çınlasın 🙂
Ayrıca geçen sene Mart ayında 1 ((30)), Nisan ayında 5 ((1-8-15-18-21)), Mayıs ayında da 7 ((5-15-18-22-25-28-31)) kez oraj görülmüş.
Bunun soğuk denizle hiçbir ilgisi yok. İddiaya girerim gece balon sonucunda da enverziyon çıkacak ve bu da üst seviyede advekte olan sıcak havanın marifeti. Her zaman olan bir durum değil.Çünkü siz cephe önündesiniz. Yoksa sizin güneşle yer seviyesinin ısınması ile yerden yükselen sıcak hava ile böyle yağışlar almanız zor. Dolayısıyla benim argümanımla çelişen bir durum da yok. 5 gün önceden ben ilan etmiştim Marmara’da gökgürültülü fırtına hatlarının oluşacağını yani benim de beklediğim bir şey.
Denizle ilgisi var diyen yok zaten. Soğuk denize rağmen oraj var diyorlar.
Yani demek ki denizler soğuk olsa da İstanbul’da oraj olabiliyormuş 🙂
Selam arkadaşlar akşam yoğun şimşek aktivitesini Güneşli’de işyerinde çalışırken gözlemledim. Güzel oraj oldu. Hemen M.Can’ı arayıp alay etmek aklıma gelmedi değil 🙂
Son 9 yılın güneşlenme , yağış ve kar ortalaması değerleri tablosu.

Biraz eksik bir tablo. Değerlerin birimleri nedir, bu değerler günlük değerler midir? Keşke onları da yazsaydınız.
Biraz eksik olabilir doğru. Bir sonraki sefer daha detaylısını yaparım.
Burada da öğleden beri duman oturmuş durumda. Sokağın başı görülmüyor.
Maslak-İTÜ’de şu an rüzgarın taşıdığı bir sis ve 6 derecelik sıcaklık var. Gün içinde İzmit 22, AHL 19 dereceye çıkmıştı. Şu an AHL de 11’e gerilemiş.
En son baktığımda Kartal’da 18.4 dereceydi. Şu sis ve terselme çok ilginç olaylar hakikaten.
Büyük Çamlıca’dan gün batımı ve sis.
Gece geç saatlerden sabaha kadar sisli olan Tuzla’da sıcaklık öğlen pusun iyice dağılmasıyla 18 dereceye çıktı. Ardından kuvvetlenen rüzgarla sıcaklık şu an 9 derece. Rüzgar hamleleri 40 km/h hızı bulmuş.
Bünyamin Sürmeli bey CNNTürk’te,
”Ben, Mart’tan ümitliyim. Avrupa’ya çok sert dalgalar giriyor. Onlardan bir parça kopup bize gelebilir. Çünkü Mart içinde ara ara ortalamanın altında değerler görünüyor. Böyle bir beklentimiz var!” dedi.
Ayrıca, ”4 Mart gibi bir soğuk sistem gelebilir.” dedi.
Bünyamin Bey diyorsa bu iş tamam… Pencereyi açıp karın yağdığını görsem yine de Bünyamin Bey’e bir sorarım “hacı bu kar mıdır” diye. Anadan atadan öyle gördük biz.
Bugün de “Kar yapacak türde soğukları ayın 10’undan sonra bekliyoruz” dedi. Ne kullanıyor bilmiyorum ama halüsinasyona vardırdı işi.
Biz de kendisine DAIKIN diyoruz.
Türkiye’nin batısını etkileyen 8-9 Şubat tarihlerindeki sistemin uydu animasyonu. İstanbul’da da bu 2 günde 20 kilogramın üzerinde yağış gerçekleşmişti. (Animasyon 30 mb. civarında!)
Ayrıca bu uydu animasyonun üzerinde cephelerin oluştuğu yerler, kümülonimbus bulutlarının oluştuğu bölgeler gibi bilgiler de yer alıyor. Görüntüler 15 dakikada bir bağlandığı için de oldukça kaliteli.
Boyut olarak biraz fazla olsa da bu animasyonların kayıtlarını ay ay yapmayı düşünüyorum, böylece ay içinde Avrupa üzerindeki cephe sistemlerini uydu animasyonu ile birlikte görebileceğiz.Ayrıca bu tip animasyonları izlemeniz için VirtualDub adlı programı öneririm. Animasyonu bu program ile açarsanız istediğiniz yerden başlatıp istediğiniz hız ayarını verebilirsiniz. Hem de MP4 ya da MPEG videolarına göre Gif resimleri çok daha kaliteli oluyor.
Bu görüntüleri manyak gibi saatlerce izleyebilirim 🙂 Bir bardak içine damlatılan mürekkebin, atmosferin ve hatta galaksilerin hareketlerinin hemen hemen aynı olduğunu, aynı temellere dayandığını görmek hayranlık uyandırıyor.
Geçen hafta da paylaşmıştım. Herşey çiçek açmaya başladı. İnşallah bu saatten sonra Doğu Karadeniz’e sistem gelmez
24.02.2013 Büyükköy/ÇAYELİ Rakım:400
Gelen sitemin en çok etkileyeceği yer D.Karadeniz gibi yeterince soğuk ve kar olacak D.Karadeniz’de…
SendeSen de sağlam ılıkçısın El Nino çünkü canınistedimiistedi mi çıkıp yukarılara kışa vekar akara doyup aşağıya iniyorsun ama bunuyapamayan laradayapamayanlara da biraz dua etsen yağmayan yerlerde yağsın diyeolmazmıolmaz mı biraz da bizi düşün sayın hemşerim 🙂Ve tekrardan “Mart kapıdan baktırır , kazma kürek yaktırır.” atasözüne aşina oldum…
24 Şubat Pazar saat:15:00 sularında, sis kütlesi Boğaz’a girerken görülüyor. (Yer: Rumeli Kavağı sırtları). Saat:17:00 gibi MGM ios uygulamasından baktığımda, Sarıyer:6.3 C, Atatürk hava limanı: 14 C’ydi.
Enka kamerasından da sis açıkça belli oluyor.
[video src="http://www.wunderground.com/webcams/zafer/1/video.html?month=02&year=2013&filename=current.mp4" /]
Ben şahsen şu saatten sonra bir sistemin gelmesi taraftarı değilim. Bu resmi daha bugün çektim. Bir don vursa şu güzelim ağaçları yazık olur vallahi.
Aynen katılıyorum fındıklar, erikler, kayısı ağaçlarımız
fultamamen çiçek açtı şu anda, inşallah gelmez sistem.-2 dereceye kadar dayanır bu çiçekler.
Ankara’da açmadı bu erken açan ağaçlar daha sadece yamaçlarda çiğdem çicekleri çıktı.
Tarih: 1 Subat 2012
Yer: Buyukcekmece, 95m
Hey gidi gunler hey.. 😦
Bunları kendi blogunuza yükleseniz? Teşekkürler! – Ozan
Çıkmadık candan umut kesilmez 😀
On gün var aslında pek de uzak tarih sayılmaz.
Kendi adıma, çok kötü bir kış geçirdim. Yağış olarak iyiydi ama kışın kar olmayan yağış tatmin etmiyor insanı.
Son modellere gelince, ECMWF ve GFS akşam çıktıları da çok güzel. Çıktıların yorumlarına girmeyelim ve bence hepimiz susalım, olacakları bekleyelim. Ne dersiniz?
Katılıyorum.Bekleyelim ve görelim 😀
Bu arada Eflani/Karabük’e meteoroloji gözlem istasyonu kurulmuş. İyi bir haber oldu benim için 😀
Sanırım bu kez olacak. 😀 Ecmwf de bunu destekliyor
Geçen yıl ki 3 Mart gibi havada sulu kar görme ihtimalimiz var martın ilk on günü…
@İhsan Bostancı: Şanslıymışız. Kandilli Rasathanesi’nin değerlerini zamanında kaydetmiştim. Bilgisayarımın derinliklerinde bulduktan sonra resim formatına dönüştürüp burada paylaşacağım.
Bahar tadında bir İstanbul’dan sabahtan bir kare 🙂 Baharı bekleyemeden patladı tomurcuklar.

Bunun dışında az önce Pendik’ten geldim. Tuzla’dan Pendik’e kadar sıcaklık o kadar değişkendi ki. Rüzgar etkisi olsa gerek, harita üzerinde araba termometresinde ölçülen değerleri gösterdim. Sahiller 12-13 civarları. http://semihz.files.wordpress.com/2013/02/adsc4b1z.png
Şu anda da şehrin kuzey sahilleri sis altında. Sıcaklık 5-6 derecelerde. İç kesimlerde de 15-16’larda. Emirgan Korusu:
