Kuluncak -8.8, Karlıova -6.5, Armutlu 5 derece hep.
Bir uyarı ve rica e-postası yolladım, bilmiyorum onun etkisi oldu mu ama aynı durumda olan Mersin-Uzuncaburç, Trabzon-Düzköy gibi yerleri düzelttiler.
Belki MGM’ye siz de bir e-posta atıp rica ederseniz bu istasyonlarla da ilgilenebilirler. Teşekkürler.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Mgm’den bizleri şaşırtmayan bir davranış daha. Yeni kurulan istasyonlarda çok sık veri donması oluyor. Birilerinin uyarması lazım ki düzeltsinler. Uyarmadan düzeltemiyorlar kendileri.
Geçenlerde de yine ilginç bir olayla karşılaştım. Bilgi edinme bölümüne e-posta yollayıp İstanbul’a yeni kurulan 3 adet istasyonun adreslerini talep etmiştim. Eyüp’te ki istasyonun o bölgedeki değişik topografya yüzünden adresini öğrenmem lazımdı enverziyon ya da çeşitli sebeplerde sıcaklık durumu için. Daha sonra yanıt olarak İstanbul Meteoroloji Bölge Müdürlüğü’nün telefonunu göndermişler. Aradım, bir bayan çıktı. yeni kurulan istasyonların adreslerini istedim, bilmiyordu(gerçekten). Sonra ben saydım hepsini tek tek. Eyüp istasyonunun adresini talep ediyorum dedim. Daha sonra biraz araştırıp Eyüp istasyonun otomatik bir istasyon olduğunu o yüzden de adresini bilmediğini söyledi. Kapattım.
Hocam sanırsam ”dün bu saatten fark” haritaları için sisteminiz her saat başı sıcaklık kaydediyor. Bunun dışında yeni açılan istasyonlarda saat başı sıcaklığı kaydedip max/min haritasına aktarsa çok güzel olur. Malum MGM bunları yayınlamıyor.
Artık bundan sonraki dönemde İstanbul için sıkça karşılacağımız bir son durum tablosu.
Şehrin Karadeniz’e yakın semtlerinde soğuk denizden dolayı sıcaklık 7 derecelerde iken güneyinde deniz etkisinin ulaşamadığı yerlerde 14-15 derecelerde. İç kesimlerde daha da sıcak. İkitelli-Bayrampaşa civarlarında sıcaklık 18 dereceye kadar çıktı. Mart ayında bu makas daha da açılacak.
Göztepe daha ılık bir yer, haydi onunki 8.5 derece olsun. ‘Normal’in (yani uzun yıllar ortalamasının) 3 ila 3.5 derece üzerinde değerler bunlar.
Ama tarihte ÇOK daha ılık şubatlar var. En ılığı da 1955 Şubat’ı: 10.5 derece! (Göztepe verileri). 1955 Şubat’ı, İstanbul’un tarihi kışlarından olan, Boğaz’ı buzların istila ettiği 1954 kışından hemen sonraki kış… İlginç değil mi?
1955 Şubat’ı 1949-2012 yılları arasındaki en sıcak şubat ayı olmuş Konya’da. Şubat ayı uzun yıllar ortalama sıcaklığı 1,3 derece iken o ay 7,2 derece ölçülmüş.
Herhangi bir ayın ortalama sıcaklığı nasıl hesaplanıyor? Mesela bu senenin Ocak ayının günlük en yüksek ve en düşük sıcaklık verilerine sahibim. Aylık ortalama sıcaklığı nasıl bulabilirim?
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Ben kendi istasyonumun ortalama sıcaklıkları hesaplama gibi bir özelliği olmamasından dolayı maksimum ve minimum sıcaklıkları toplayıp 2’ye bölüyorum ve bu şekilde buluyorum. Çok az bir farkla yüksek ortalama verdiğini düşünüyorum. Ancak internette verileri yayınlanan istasyonlar bu şekilde yapmıyorlar. O istasyonlar anlık kayıt yapabildikleri için gün içinde yapılan tüm kayıtlardan yola çıkarak bir ortalama yaptıklarını sanıyorum. Bu şekilde daha gerçekçi oluyor.
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Ben de MGM verilerini kullanarak maksimum ve minimum sıcaklıkları toplayıp 2′ye böldüm. MGM’nin ortalamasından daha yüksek bir ortalama çıkıyor. Söylediğin gibi farklı bir yöntem kullanılıyor.
Değerleri sadece ekranından okuyabiliyorum. Yağmur, sıcaklık ve rüzgar sensöründen gelen veriler wireless ile ekrana geliyor. Kablosuzdan maksat bu sanırım. Benim aldığım fiyata bilgisayara kayıt yapan istasyonlarda istasyonlar da varmış ancak sonradan haberim oldu.
Eğer çok erken veya geç saatlerde cephe girişi yoksa, (en yüksek sıcaklık + en düşük sıcaklık) / 2 = günlük ortalama sıcaklık denklemi bizi günlük ortalama sıcaklık için fikir sahibi yapabiliyor. Ancak gece gündüz süreleri arasındaki makasın arttığı aralık-ocak aylarında bu denklemden biraz düşük ve haziran-temmuz aylarında biraz yüksek ortalama sıcaklıklar gerçekleşiyor, bunu da hesaba katmak gerek lazım bence.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Şubat’ın ilk 2 haftası daha fenaydı. Balmumcu 9.5, İstinye 9.7, Bayrampaşa 10.5 derecelik ortalama sıcaklıklara sahipti ve normallerin 4.5-5 derece üzerine kadar çıkmıştı. Son haftadaki serinleme sayesinde bu değerlere düştü.
Şu anki ortalama sıcaklıklar ise şu şekilde: (Maviler Şubat uzun yıllar ortalama sıcaklığı-Turuncular 1-22 arası Şubat ortalama sıcaklıkları)
Bunu biliyorsunuz zaten. 11 adet istasyonun aylara göre bazı meteorolojik değerleri yer alıyor. Bu gibi hesaplamalarda artık bu tablodan yararlanıyorum.
Ozan hocam, Kandilli Rasathanesi’nin eski internet sayfasının meteoroloji bölümünde özellikle İstanbul ile ilgili çok değerli bilgiler vardı. Daha sonra, sayfa yapısını değiştirdiler ve bu tür bilgileri de, “ne yazık ki” kaldırdılar. İstanbul’da örneğin, yılda kaç kez ortalama sıcaklık 24 saat boyunca 0C’nin altında kalır. Yılın hangi aylarında, % bilmem kaç kar yağma olasılığı vardır, vs. gibi o kadar güzel ve değişik istatistiki veriler vardı ki, belki biraz uğraşılırsa bu verilere tekrar ulaşılabilir diye düşünüyorum.
Kar yağışından falan pek umudum kalmadı artık. Hiç olmazsa baharda şöyle sağlam, iz bırakacak türden birkaç oraj görsek bari. En azından gözümüz şenlenir.
Ben de demek istedim ki yaz sonundan bahar başına kadar mevcut deniz torpiliniz artık elinizde yok, oluşum koşulları daha sınırlı demek istiyorum. Ya Batı Anadolu’nun iç kesimlerinden ya da Trakya üzerinden gelişen konvektif fırtınalar uygun yukarı seviye (KUVVETLİ) rüzgarlarıyla oraya sürüklenmediği sürece şansınız yok diyorum. Balıkesir’de ya da Bursa’da gelişip Marmara’dan geçti diye bu, fırtınayı Marmara üstünde gelişti yapmaz zaten.
Bu yüzden Santiago’nun verdiği örnekler istisnai hallerdir.Onların hepsinde ya Trakya’da ya da İç Batı Anadolu’da fırtınalar çok daha etkili kopmuştur.
Zaten nisan sonundan itibaren siklonların cephe sistemleri büyük oranda Akdeniz çanağında köreliyor. Gelen soğuk cepheler artık bir sonbahar günündeki gibi ya da bir kış günündeki gibi havayı öyle yükseltmeye zorlayamıyor ki etkili, akıllarda kalabilecek bir fırtına hattı oluşabilsin. Oluşanlar da istisna zaten.
TabiTabii ki sınırlayacamsınırlayacağım, çünkü sınırlı hallerde oluşabiliyor.
Baharda İstanbul gibi soğuk deniz kıyısında olan bir yerde çok şiddetli oraj beklemek hususunda fazla iyimser olmak aynen Havaturka’daki ya da Havaforum’da bazı soğukçu hayalperestlerin ortalıkta efsane efsane diye dolaşmaları ile tamamen aynı yaklaşımın evcilleştirilmiş başka boyutudur. Olmaz demiyorum ama çok çok çok sınırlı haller bunlar.
Merhaba “7-8 Ocak 2013 İstanbul’da Kar” isimli çalışmanızı (Armin van Buuren’s On the Beach Intro Mix Edit) adlı parçaya uyarladım biraz yavaşlatarak bu tür videoları çok aradım istanbul’da çekilen 🙂 biraz aceleye geldi umarım beğenirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=YuwmVgvA8-Q
İstanbul’da (Göztepe) günün maksimum sıcaklığı -1,1C, minimum sıcaklığı ise -4,1C.. Kaydedilen yağış ise 4 kilogram..
O tarihlerde günün maksimum sıcaklığının bu kadar düşük kalması, özellikle gündüz saatlerinde ve poyraz ile, ancak kesintisiz kar yağışı ile olabilir.. Geldiği zaman göz önüne alındığında türünün tek örneği olan bir sistem..
Bunun dışında Mart ayı ikinci yarısında gelen en etkili sistem ise 22 Mart 2003 sistemi..
1942 kışı Almanların ünlü Barbarossa Harekatının çetin kış şartları sebebi ile Rusya steplerinde takıldıkları ve üstünlüğü kaybetmelerine neden olan olağanüstü bir doğa olayıdır. Bize de ucu böyle gelmiş demek ki.
Sabah kiSabahki modelleri gördün hemen coştun demideğil mi ama sana şu parçayı armağan ediyorum ”Resimler & Hayaller” 😀 Santi şaka bir tarafa 2011 Mart’ının bir tekrarı yaşanabilir. İç bölgelerin ama özellikle Bolu, Düzce gibi Karadeniz’e yakın yerlerin daha çok etkilenme olasılığı var bizler ise havada kar görebiliriz…
GFS’i en cok son dakikada yagisi arttirdigi ve sicagi azalttigi zamanlarda seviyorum. Yarin 9 mm civari yagis alacagiz. Yogunlugumun arasinda biraz moral oldu.
Bu arada koca kitanin radar goruntusunu izlemek cok garip geliyor. O koca kutlenin kitayi 3-4 gunde nasil taradigini izleyebilirsiniz.
Evet bu oluşum yıllardır dikkatimi çeken bir olay. Bulut tepe sıcaklığı çok düşük oluyor ve çok sığ bir oluşum,ayrıca bol oranda toz taşıyor. Fakat görünüşüne göre pek yağış bırakmıyor. Yılda en az 2 veya 3 defa oluyor bu olay. White Fox’un konuyu incelediğini görmemiştim. Biraz daha bilgilendirirse seviniriz.
Toz akışı bir hayli yüksek ve bu oluşumun yoğunluğunun İç Anadolu’da olması dikkat çekiyor… Yarın yağışla birleştiğinde ani-anormal hava koşulları ortaya çıkacaktır iç bölgelerde (beklenenden fazla yağış-görüş mesafesinde azalma vb.).
Simdi tabi bu videoya bakinca Amerika cok sert siradisi bir kis yasiyor gibi geliyor size ama gecen haftalardaki kuzeydogu sistemi disinda burasi da kan agliyor.
Oldukca soguk bir yerde yasadigim icin ciliz da olsa kar goruyorum fakat diger yerlerde aynisi soz konusu degil.
Sonuc: Garip bir kis yasadik bence. Aralik en kuzey enlemlerde cok soguk gecti. Alaska dondu, Isvec’te saglam kar firtinalari oldu. Sonrasindan ben bir sey anlamadim dogrusu.
Öncelikle Sayın Havadelisi, “Bir ülkedeki haklılar, en az haksızlar kadar cesur, gözü kara ve atılgan olmazlarsa orada hürriyet ve haysiyet güneşi doğmaz” diye özlü bir söz vardır. Siz bu çeşit ayak oyunları ile cesaret kaybetmeyin. Şu blogu takip eden 1 kişi bile bu tip safsatalara inanmadığına göre derdiniz olmasın.
Hava durumu ile ilgili bir not: Herkesin gözünden kaçmış herhalde, dün akşam 20:30 sıralarında Boğaziçi köprüsü ve Çamlıca’dan geçerken otomobilin termometresi 4,5C gösteriyordu ve sulu kar yağıyordu. 2C daha soğuk bir havada lapa lapa tipi olması işten değildi. Aynı soğuk sabah da devam ediyor.
Kar mı? Ankara’da mı? Dostum siz MGM’nin uyarısını görmediniz mi? Onlar kar uyarısı verdikten sonra kar yağdığını ne zaman gördünüz? Uyarı vermeseler güzel yağış olabilirdi.
Son umudumuz Mart ayı. Çıkmayan candan ümit kesilmez. Bana göre Mart ekstrem bir ay olacak gibi. Modellerde de geçtiğimiz yıllara göre bir istikrar var. Fazla oynamıyor gibi geldi bana. Tabii ben sadece GFS’yi takip ediyorum,diğerlerini bilmiyorum.
Kutsal üç ayları da (aralık, ocak, şubat) umduğumuz kadar kar bırakmadığı için soğukçular cephesi olarak hüzünle geride bırakıyoruz. İlk cemre 20 Şubat’ta havaya, 2. cemre 27 Şubat’ta suya ve sonuncusu da 6 Mart’ta toprağa düşecekmiş. Yani bahar geliyor. Her mevsim iyidir, ancak ismine uygun, kendisini ifade ettiğini de düşünüyorum. Bu arada mart sonuna kadar da ümitliyim.
Cemrelerin hiçbir şey ama hiçbir şey ifade etmediğini, bahsettiğiniz tarihlerin hiçbir anlamları olmadığını belirteyim. Kafası karışanlar ve bunun geçerli bir bilgi olduğunu düşünenler de silsin atsın.
Daha gerçekçi bir yaklaşımla, 21 Aralık’tan beri Güneş ışınları her gün biraz daha dik düşüyor ve bu 21 Haziran’a kadar devam edecek.
Cemreyle ilgili çok benzer bir yorumu her yıl bir sürü insana yapmak durumunda kalıyorum. Doktora yapmış bilim insanlarının bile cemre saçmalığına körü körüne inanıyor olmasını anlayamıyorum. Aynen senin de söylediğin gibi şubat ortasından itibaren güneşin açısıyla beraber bu açının artış hızı da yükseliyor. Bu da havaların yumuşamasına, yere düşen karın daha kolay erimesine yol açıyor. Bilimsel yaklaşımın cemre diye bir şeyi kabul etmesi imkansız.
Bu kış burda da pek iyi geçmedi neyse bu kış için nasip olan buymuş deyip geçmek lazım 🙂
Önümüzde bahar ve yaz sezonu var ve benim yer ve oraj açısından bayabayağı keyifli geçicekgeçecek gibi.. 🙂
Çünkü benim kaldığım yurt 16 katlık bir yurt ben de 13’üncü katta oturuyorum 😀
Ankara’lılarAnkaralılar ! Bu sene kar yağmadı diye üzülmeyin. Karsız geçen günlerin acısını bu akşam çıkartabilirsiniz. Yeni uygulamayla, ‘hadisenin şiddetini seçerek’ ne kadar kar istiyorsanız o kadar yağadırabilirsiniz…
Dünkü paylaşımlardan sonra bugünkü havayı merakla bekliyordum. Beklediğime değdi. Şu saat itibariyle yağış Muratlı’da net bir şekilde karla karışık yağmura döndü. Sıcaklık 3.3 C, nem yüzde 67.
Sokak lambasına şaşı olurcasına büyük bir hevesle baktığımızda karla karışık yağmur gibi görünen yağmur damlalarından değildi yani, hakiki karla karışık yağmur. Oturduğum kanepeden kalktım, dışarı çıktım, araba camında test ettim “net” kelimesini söyleyebilmek için. O üç harfli kelimenin arkasında emek var yani 😀
Neyse ki sonradan tamamen iri taneli kara çevirdi de gözlerim sağlam kaldı 🙂
Sulu sepkenden başka bir şey olmadı, işin ilginç tarafı ECMWF, GFS hepsi kar değerleri sundu. Ama sıcaklık model senaryolarının hepsinden de yüksek çıktı. Acaba dünkü veri akışındaki sorun yüzünden mi böyle oldu?
Bunun en önemli sebebi karın yağmaması değil, onu söyleyeyim. Çeşitli başka sebeplerden, yazmak için motivasyon bulamıyorum bir süredir. Önümüzdeki hafta bir yazı yazıp blogun gidişatıyla ilgili düşüncelerimi bildireceğim. Siz de fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.
Benim eleştirim size değildi, kar kısırı Şubat 2013’e sitem ettim sadece 🙂
Tabii benim naçizane görüşüm, ana sayfaya başlık açmak için illa kar getirecek sistemler beklenmemeli. Yağmura ya da başka tip hava olaylarına sebep olacak oluşumlar da (mesela İstanbul’da 2-3 saat içinde başlayacak yağmura neden olan alçak basınç, bu yağmuru sıcak cephenin kuzeyinde kalarak overrunning mekanizmasıyla alacak olmamız, vb.) incelemeye alınarak tekniğimsi yazılar hazırlanabilir.
Motivasyonu bulamama sebebiniz kişisel değilse, burada birlikte fikir üreterek daha aktif bir sayfa olmasına çalışabiliriz. Şarlatanlığın kol kezdiği bir ortamda böyle değerli bir sayfanın varlığı ve hava delilerinin son derece seviyeli bir şekilde tartışabilmesi bana tarifsiz bir mutluluk katıyor.
Güzel sözleriniz için teşekkürler. Eleştiri olarak almamıştım zaten, sadece ana sayfa sessizliğinin uzun sürdüğünün farkında olduğumu bilmenizi istedim ve kısa bir açıklama yapma gereği duydum.
Ve koca kurumda bunun farkına varıp ağın o kısmından gelen verilerin doğru aktarılmasını sağlayacak ya da veri aktarımı durmuşsa ağın o kısmının verilerinin internet sitesinde gösterilmesini geçici bir süre için iptal edecek bir (sayıyla 1) kişi dahi yok galiba. Bu sabahtan beri (belki de daha önceden beri) durum resimdeki gibi (ve bu ilk kez olmuyor, sık sık tekrar eden bir durum).
Ülkenin meteoroloji alanındaki tek profesyonel kurumunun bu kadar ciddiyetsiz oluşu, “ilgililer bu kadar umursamazken her şeyin düzgün işlemesini ve güzel olmasını sağlamaya çalışmanın anlamı nedir?” sorusunu sormama yol açıyor. Ayrıca, ben ve buraya katkı veren herkes herhangi bir maddi karşılık beklemeden bir şeylerin düzgün işlemesini sağlamaya çalışırken, ana akım medyada yer bulabilme şeklimiz “bahisçiler havadelisi.com’dan tüyo alıyor”un ötesine geçemiyor.
Ben şahsen çok değişken, inişli çıkışlı ruh haline sahip birisiyim ve birkaç gün ya da hafta sonra bütün bunlara boş vererek şevkle yazı yazmayı sürdürebilirim de, ama etrafıma ve ülkeme katkıda bulunma şevkimin uzun süreli eğiliminin belirgin biçimde aşağıya doğru meylettiğini söylemeliyim.
OnlardaOnlar da zaten bunu istiyor ki… Bir şeyler paylaşmadanpaylaşarak, tartışmadantartışarak aydınlanmayı önlemek. Bunlara izin vermemelisin blogda moraller zaten bozuk sen de böyle düşününce daha da kötü oldum(şahsen). Fazla düşünmeden toparlansan iyi olur aslında… 🙂 MGM’dekilere gelince. Onlar yatıyorlar ancak… Onlar yatar eleştirilmez. Biz paylaşırız bahis derler… 😦
Ozan Bey sanırım 30’lu yaşlardasınız… Kötümser olmak için erken bir yaş. Ya benim gibiler ne yapsın ? Benim yaşım 54. Bu ülkede yukarıda şikayet ettiğiniz ciddiyetsizliklerin çok daha ağırlarını yaşadım. Bardağın dolu tarafından bakmanızı öneririm. Her şeye rağmen son yıllarda bu ülkede “ciddiyet” babında kayda değer gelişmeler yaşanıyor… Şu bile önemli bence: Bütün “ciddiyetsizliği” içinde, MGM’den uzman kişiler burayı ciddiye almak zorunda kalıyorlar! Bu öncelikle siz ve arkadaşlarınızın başarısı ve bu yolda sebat etmelisiniz. Ayrıca, şüphesiz sizler de kişisel tecrübelerinizden gayet iyi biliyorsunuzdur ki, ciddiyetsizlik diye tarif ettiğiniz hal, sadece MGM ile sınırlı değil, onun çok daha ötesinde bir olgu. Basın da bu ciddiyetsizlik halinin hem önemli bir parçası hem de etkeni maalesef. İletişim işi ilgilenen biri olarak, size tavsiyem, onlardan uzak durmak veya reaktif olmak yönünde bir tavır geliştirmemenizdir. Bu bağlamda sitenin başına koyduğunuz açıklamayı da yanlış buluyorum. Yanlış bir “mağduriyet” stratejisi. Şöyle düşünün pislik adamın biri bir kadına “fahişedir o” diyor; kadın da gittiği her yerde “ben fahişe değilim” diye bir pankart taşıyor… Bilmeyenler bile, ateş olmayan yerden duman çıkmaz düsturu gereği, onun fahişe olabileceği bilgisine sahip oluyor. Sizin “Burası Bir Bahis Sitesi DEĞİLDİR” başlığının işlevi de ne yazık ki bu… Bunun yerine ben size, bütün ciddiyetsizlikleri veri olarak alarak, gazetecilerle daha proaktif bir ilişki kurmanızı öneririm. Siz ve arkadaşlarınızın burada bir başarı öyküsü var; gidin ve anlatın onlara bunu. İlgi göstereceklerdir. Sevgi ve saygılarımla.
Yorumunuz için teşekkürler. Birçok konuda haklısınız ama insan her zaman aynı sabrı gösteremiyor. Bahsettiğim ciddiyetsizliklerin, pratikte işimizi yapmamızı engellediğini de söylemeliyim. Ben idealist birisiyim, ama bazen gerçekten beziyorum.
Lütfen, ama lütfen moralinizi bozmayın, bu siteyi o kadar çok seviyorum ki anlatamam. Ama siz fikirlerinizi, görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı keserseniz, bütün büyü bozulacak. Affedersiniz 3-5 tane ….’ne kızıp, sakın ha yılmayın. Sizin gibi, bilgili genç dimağların, küstürülmesi, sadece karanlığa hizmet etmiş olacak….
Sevgiler
O zaman AO ve NAO’nun İstanbul ve Ankara’nın aylık sıcaklık ve yağış ilişkisiyle ilgili çalışmayı Şubat bitmeden yolluyorum 🙂 Şaka bir yana Aralık ayı başından beri grafikler duruyor, ilginç de sonuçlar var ama ben de bir türlü yazılarını yazamadım.
İlk adımda şaşırıyor saftirik 😀 Ama sonra çok hoşuna gidiyor ve oynamaya başlıyor. Geçen kış bir parkta karla oynayan kedi görmüştüm. Bankın üstüne atlayıp orda biriken karın içinde kayıyordu. Bunu defalarca yaptı.
Şimdi herkes heyecanla ECMWF ‘in güncellemelerinin devamını bekliyor değil mi? Ben size devamını söyleyeyim mi ? GFS’in aynısı 240. saatten sonra Atlantik’te oluşacak devasa İzlanda AB ile coğrafyamıza doğru yönelmiş aşırı soğuklar yukarı doğru püskürtülecek ve bir de bakmışsınız bahar gelivermiş…Haydi herkese iyi geceler rüyanızda belki o soğuklar aşağı iner ve Mart’ın 15’ine kadar devem eder 😀 Ben İzlanda’nın bu hareketine yüksek basınç taklidi yapan Yalancı İzlanda Yükseği adını veriyorum yerleştiği yerden çok zor hareket etmesi ve uzun süre sabit kalması sebebiyle bu adı verdim..
Yahu şu eksiyi basan arkadaşlar niye eksiyi bastınız anlamadım doğruları söylediğim için mi yoksa hiçtehiç de bilimsel olmayan İzlanda Alçağı için yaptığım tanımlamayı mı? 😀 bende Ben de eksiyi basıyorum kendime bu ülkede böyle çoğunluk her zaman haklıdır 🙂 Bu arada memnun olmasam da kışın bitişi konusunda haklı olmanın gururunu yaşıyorum. Ben tahmin ettim ben tahmin ettim….!!!! 🙂 ilk eksiyi ben bastım hayırlı uğurlu olsun.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
İstanbul’da Şubat 18 itibari ile sıcaklıklar mevsim normalleri olan 5.5-6 derecelerin yaklaşık 3 derece üzerinde gidiyor. 3 gün önce bu rakam daha fazlaydı.
İstanbul’da en eski veri kaynağına sahip istasyon olan Göztepe’de şu ana kadar Şubat ayı ortalama sıcaklığı 1879 ve 1955 yıllarında 10.5 olmak üzere sadece 2 kere 10 derecenin üzerinde gerçekleşmiş.
Önümüzdeki günlerde artacak olan sıcaklıklarla rekor kıramasak bile Şubat ayı ortalama sıcaklığını 10 derece ya da üzerinde kapatarak ilk 3’e girebiliriz.
Bu kış teselli bulduğumuz tek şey olan yağışlar ise şu ana kadar ortalamaların altında gidiyor. 65-70 kg. olan Şubat ortalama yağışları şu ana kadar 25-30 kg. olarak gerçekleşmiş.
Sevgili hava delileri bu sorum tüm bilenlere:Önümüzdeki yazdan itibaren yurtdışına gideceğim.Hangi ülkeye gitsem İngilizcemi geliştirmek açısından bana daha faydalı olur? Hepinizin İngiltere diyeceğini biliyorum yalnız İngiltere pahalı bir ülke ve bir sene boyunca yurtdışında kalma planım var. Tercihim ucuz,İngilizce konuşma oranının yüksek olduğu senede en az bir kez karın yağdığı bir ükenin olması yönündedir 😀 Norveç nasıl bir ülkedir bilen edeniniz varsa yardımcı olun:) (not:karın yağıp yağmaması önemli değil bu seneden antrenmanlıyız karsızlığa :D)
Malta diyeceğim. Malta’ da karın k’ sini göremezsin, ama doluyla arada sırada karşılaşacağını düşünüyorum. Malta’ da İngilizce dil okullarının olduğunu biliyorum. Ya da İtalya’ nın Sicilya bölgesindeki Catania şehrinde kalabilirsin. Şehir merkezine kar yağma olasılığı yüz yılda bir kaç kez, ama şehrin 30 kilometre ötesindeki Etna volkanındaki zirve bölgesinde çok fazla kar yağıyor. 1950 küsür rakımlı güney kayak merkezi Rifugio Sapienza’ da geç başlayan 2011 kışında bile 1-1.5 metre kar vardı. Şansın varsa kar yerine kül yağışına da tanık olabilirsin. Sicilya, Avrupa standartlarında çok ucuz bir bölge. Aylık geçim masrafları oda kirası dahil 600 Avro civarı tutuyor. İngilizce konuşanlar çok az değil. Hemen herkes az da olsa İngilizce biliyor. Halkı Türklere inanılmaz derecede benziyor.
En son gideceğin yer İtalya olsun. İtalyanlar Türkler gibi pek İngilizce bilmezler tarzanca konuşursun çünkü büyük kısmıyla bunu bilir bunu söylerim. 😀
Kuzenim 6 ay Avustralya’ya gitmişti. Çok memnun kalmıştı. Ayrıca devlet part time iş bile sağlıyor istenildiği takdirde, serbestsiniz. Bunun dışında Malta iyidir, Norveç ve Kanada da iyi bir seçim olur.
İngilizceni geliştirmek acısından pek yararlı olurmu bilmem ama Norveç’in doğası ve havası bir harika avrupadaAvrupa’da görmek istediğim ilk ülke benim kesinlikle Norveç. http://www.youtube.com/watch?v=n4Lxa4_YTr8
@White fox meslektaşım merak etme İtalya her zaman en son tercih 😀 İtalyanları pek sevmem zaten.Sanırım ilk tercih Norveç ikincisi de İngiltere olacak hem Norveç’e gidersem bol bol rapor nowcasting yollarım anavatana 😀 Bol kar kış, at avrat silah İngilizce 😀
Açıkçası bu kıştan bir şey anlamadım.Zaten sonbaharı yaşamadık desem yerindedir.Aralık ayının ilk haftasıyla bahar sıcaklıklarından aniden kışa geçtik. 15 Ocak civarına kadar herşey güzel gitti bu tarihten sonrası ise yeniden bahar. Bardağa birazdabiraz da dolu tarafından bakmak gerekirse 20 Aralık sabahı benim gibi milyonlarca kişi yağmur veya kky beklerken perdelerini açtıklarında beyaz bir örtüyle karşılaştılar. 8 Ocak sisteminde ise DEK bantları bu sefer tüm kenti vurdu herkesi tatmin edecek kadar kar bıraktı… Bence bundan sonra etkili bir sistem zor. Bundan sonra cıvık örtü veya havada görürüz ancak. Şimdilik tek dileğim oraj dolu bir bahar ve serin bir yaz.
TabiTabii belliydi , lüfer,çinekop bol olunca kış ılık geçer. ( Artık bidaha ki bir dahaki sonbaharda lüfer bol olunca kıştan umudu keseriz 😀 Hatta palamut ve lüfer bol olunca karı ancak havada görürüz 😀 )
Baştan sona sıcak geçen sonbahar ve hatta yaz, kışın ılık geçeceğiyle ilgili fikir vermez. Hatta erken soğuma olabileceğine dair bir çok veri paylaştık kış başında. Bu kış için ilk açılan başlığı da hatırlayalım lütfen:” Bir 2012 değil ama yine de kar var.” Sonuç da böyle oldu sanırım. Sıkıntı yok. İşimize gelmediğinde duygusal açıklamalarda bulunmayalım lütfen. 🙂
BendeBen de tam onu diyecektim ALKIM.Sezon başında “Bir 2012 değil ama yine de kar var” adlı başlıktaki gibi bir kış geçirdik, tahminde emeği geçenlerin gerçekten ellerine sağlık.Uzun vadede bu kadar tutarlı tahmin zor iş.Ünlü kuruluşların süper bilgisayarları bile bu kadar tutarlı tahmin yapamıyor 😀
Uzun zamandır sadece takip ediyorum siteyi, yazmak bile istemez oldum. Modellere göre konuşursak Mart başı gibi hala yeri tam kesinleşmeyen bir sistem var. Bize doğru gelişmesini bekleyeceğiz O da olmazsa bu kış bitti gibi. Bu arada dışarıda yağmur yağmış ilginç.
Kuzey İtalya’ ya kar geri geliyor. Milano bölgesinde 40-50 mm. yağış bekleniyor. Sıcaklık sıfırın altına pek inmeyeceği için kar tutma sorunu yaşanabilir. Havada kar görmeyi bile özledim.
SKIRON ve Bolam gibi sınırlı alan modelleri yarın akşam için Trakya’da 0 / 2 derece arası yer sıcaklıklarıyla birlikte hatırı sayılır bir yağış vermiş:
Hatta Bolam işi bir adım öteye taşıyarak kar örtüsünü İstanbul sınırlarına kadar taşımış:
NAE de 00Z güncellemesinde yağış vermemiş ancak 850-1000 hPa kalınlık değerleri bakımından sınırda göstermiş Trakyayı.
Bakalım yarın akşama güzel bir sürpriz yaratabilecek mi bu kısa süreli yağış. Beklemedeyiz…
Paslanmayla ne alakası var arkadaşım. Bünyamin Sürmeli ne yapsın.? Aşağı tükürse sakal yukarı tükürse bıyık. Herkes ağzından laf almak için birşey soruyor. Cevap vermese olmuyor. Cevap verse yine olmuyor. Onun işi de zor. Kesinleşmeden ne desin.? Mart sonu kar geliyor mu desin? Ayrıca o kadarını hepimizin bildiği konusunda şüphelerim var. Malum soğuklar bitti. Bahar geldi diyendede var. Demek ki bazılarımız ihtimali kafasından silmiş. Herkes adına konuşmamak lazım. Bu arada sayın Sürmeli’nin avukatı değilim. Bolca imla hataları için derin üzüntülerimi iletiyorum. Benim adım Hıdır. Elimden gelen budur.
(Tıklayınca büyür)
Yukarıda gösterdiğim istasyonların meteorolojik değerleri sabitlenmiş durumda, değişmiyor. Ham veriler şurada biliyorsunuz.
Kuluncak -8.8, Karlıova -6.5, Armutlu 5 derece hep.
Bir uyarı ve rica e-postası yolladım, bilmiyorum onun etkisi oldu mu ama aynı durumda olan Mersin-Uzuncaburç, Trabzon-Düzköy gibi yerleri düzelttiler.
Belki MGM’ye siz de bir e-posta atıp rica ederseniz bu istasyonlarla da ilgilenebilirler. Teşekkürler.
Mgm’den bizleri şaşırtmayan bir davranış daha. Yeni kurulan istasyonlarda çok sık veri donması oluyor. Birilerinin uyarması lazım ki düzeltsinler. Uyarmadan düzeltemiyorlar kendileri.
Geçenlerde de yine ilginç bir olayla karşılaştım. Bilgi edinme bölümüne e-posta yollayıp İstanbul’a yeni kurulan 3 adet istasyonun adreslerini talep etmiştim. Eyüp’te ki istasyonun o bölgedeki değişik topografya yüzünden adresini öğrenmem lazımdı enverziyon ya da çeşitli sebeplerde sıcaklık durumu için. Daha sonra yanıt olarak İstanbul Meteoroloji Bölge Müdürlüğü’nün telefonunu göndermişler. Aradım, bir bayan çıktı. yeni kurulan istasyonların adreslerini istedim, bilmiyordu(gerçekten). Sonra ben saydım hepsini tek tek. Eyüp istasyonunun adresini talep ediyorum dedim. Daha sonra biraz araştırıp Eyüp istasyonun otomatik bir istasyon olduğunu o yüzden de adresini bilmediğini söyledi. Kapattım.
“Ben bilmem, ilgilenmem, sadece memurum ben.”
Hocam haritadaki değerlerin ondalık yapılması mümkün müdür acaba?
Mümkün ama çok karışık gözüküyor o zaman, beğenmezsin.
Bölgesel haritalar olunca onlarda ondalık gösterim yaparız, böylece daha az karışıklık olur.
Hocam sanırsam ”dün bu saatten fark” haritaları için sisteminiz her saat başı sıcaklık kaydediyor. Bunun dışında yeni açılan istasyonlarda saat başı sıcaklığı kaydedip max/min haritasına aktarsa çok güzel olur. Malum MGM bunları yayınlamıyor.
Yapacağım.
Artık bundan sonraki dönemde İstanbul için sıkça karşılacağımız bir son durum tablosu.
Şehrin Karadeniz’e yakın semtlerinde soğuk denizden dolayı sıcaklık 7 derecelerde iken güneyinde deniz etkisinin ulaşamadığı yerlerde 14-15 derecelerde. İç kesimlerde daha da sıcak. İkitelli-Bayrampaşa civarlarında sıcaklık 18 dereceye kadar çıktı. Mart ayında bu makas daha da açılacak.
9-10 Mart Tarihlerinde İstanbul’da Fırtına Var! 😀
Müthiş bir paylaşım, emeğine sağlık kardeş.
Son şansımız.

300 Saat sonrası BERMUDA ÜÇGENİ gibi…
Geometride üçgenleri severdim ama bu üçgeni sevmedim 😀
Gün itibariyle İstanbul Balmumcu’da 2013 yılı Şubat ayı ortalama sıcaklığı 7.9 derece: http://www.enka.com/weather/NOAAMO.TXT
Göztepe daha ılık bir yer, haydi onunki 8.5 derece olsun. ‘Normal’in (yani uzun yıllar ortalamasının) 3 ila 3.5 derece üzerinde değerler bunlar.
Ama tarihte ÇOK daha ılık şubatlar var. En ılığı da 1955 Şubat’ı: 10.5 derece! (Göztepe verileri). 1955 Şubat’ı, İstanbul’un tarihi kışlarından olan, Boğaz’ı buzların istila ettiği 1954 kışından hemen sonraki kış… İlginç değil mi?
Buradan inceleyebilirsiniz: http://climexp.knmi.nl/data/ta17062.dat Benzer sayfalara nasıl ulaşacağınızı şuradan okuyabilirsiniz: https://havadelisi.com/derslik/baglantilar/veri-iklim-arsivleri/#KNMI
1955 Şubat’ı 1949-2012 yılları arasındaki en sıcak şubat ayı olmuş Konya’da. Şubat ayı uzun yıllar ortalama sıcaklığı 1,3 derece iken o ay 7,2 derece ölçülmüş.
Herhangi bir ayın ortalama sıcaklığı nasıl hesaplanıyor? Mesela bu senenin Ocak ayının günlük en yüksek ve en düşük sıcaklık verilerine sahibim. Aylık ortalama sıcaklığı nasıl bulabilirim?
Ben kendi istasyonumun ortalama sıcaklıkları hesaplama gibi bir özelliği olmamasından dolayı maksimum ve minimum sıcaklıkları toplayıp 2’ye bölüyorum ve bu şekilde buluyorum. Çok az bir farkla yüksek ortalama verdiğini düşünüyorum. Ancak internette verileri yayınlanan istasyonlar bu şekilde yapmıyorlar. O istasyonlar anlık kayıt yapabildikleri için gün içinde yapılan tüm kayıtlardan yola çıkarak bir ortalama yaptıklarını sanıyorum. Bu şekilde daha gerçekçi oluyor.
Ben de MGM verilerini kullanarak maksimum ve minimum sıcaklıkları toplayıp 2′ye böldüm. MGM’nin ortalamasından daha yüksek bir ortalama çıkıyor. Söylediğin gibi farklı bir yöntem kullanılıyor.
Oguz senin istasyonun sicaklik verilerini bilgisayara alabiliyor musun?
http://tr.wikipedia.org/wiki/Ortalama_değer_teoremi
Değerleri sadece ekranından okuyabiliyorum. Yağmur, sıcaklık ve rüzgar sensöründen gelen veriler wireless ile ekrana geliyor. Kablosuzdan maksat bu sanırım. Benim aldığım fiyata bilgisayara kayıt yapan
istasyonlardaistasyonlar da varmış ancak sonradan haberim oldu.En sağlıklısı her sıcaklık ölçümünün toplanıp bölünmesi ancak saat başı sıcaklıklar toplanıp 24’e bölünebilir.
Eğer çok erken veya geç saatlerde cephe girişi yoksa, (en yüksek sıcaklık + en düşük sıcaklık) / 2 = günlük ortalama sıcaklık denklemi bizi günlük ortalama sıcaklık için fikir sahibi yapabiliyor. Ancak gece gündüz süreleri arasındaki makasın arttığı aralık-ocak aylarında bu denklemden biraz düşük ve haziran-temmuz aylarında biraz yüksek ortalama sıcaklıklar gerçekleşiyor, bunu da hesaba katmak gerek lazım bence.
Şubat’ın ilk 2 haftası daha fenaydı. Balmumcu 9.5, İstinye 9.7, Bayrampaşa 10.5 derecelik ortalama sıcaklıklara sahipti ve normallerin 4.5-5 derece üzerine kadar çıkmıştı. Son haftadaki serinleme sayesinde bu değerlere düştü.

Şu anki ortalama sıcaklıklar ise şu şekilde: (Maviler Şubat uzun yıllar ortalama sıcaklığı-Turuncular 1-22 arası Şubat ortalama sıcaklıkları)

Bunu biliyorsunuz zaten. 11 adet istasyonun aylara göre bazı meteorolojik değerleri yer alıyor. Bu gibi hesaplamalarda artık bu tablodan yararlanıyorum.

Ozan hocam, Kandilli Rasathanesi’nin eski internet sayfasının meteoroloji bölümünde özellikle İstanbul ile ilgili çok değerli bilgiler vardı. Daha sonra, sayfa yapısını değiştirdiler ve bu tür bilgileri de, “ne yazık ki” kaldırdılar. İstanbul’da örneğin, yılda kaç kez ortalama sıcaklık 24 saat boyunca 0C’nin altında kalır. Yılın hangi aylarında, % bilmem kaç kar yağma olasılığı vardır, vs. gibi o kadar güzel ve değişik istatistiki veriler vardı ki, belki biraz uğraşılırsa bu verilere tekrar ulaşılabilir diye düşünüyorum.
Kar yağışından falan pek umudum kalmadı artık. Hiç olmazsa baharda şöyle sağlam, iz bırakacak türden birkaç oraj görsek bari. En azından gözümüz şenlenir.
Kıştan kalan soğuk denizi ile akıllarda iz bırakacak oraj İstanbul’da mı ? ! Hahahaha
http://goo.gl/qHkfa
Bu başka, nerden aldınız o yağışları güneyden aldınız, Marmara’dan almanız, Karadeniz’den almadınız.
Marmara’dan almadiniz mi demek istedin? -Onur
Nereden geldiği ne fark eder. Adam soğuk deniz bize işlemez, gayet sağlam orajlar alabiliriz demek istiyor 🙂
Ben de demek istedim ki yaz sonundan bahar başına kadar mevcut deniz torpiliniz artık elinizde yok, oluşum koşulları daha sınırlı demek istiyorum. Ya Batı Anadolu’nun iç kesimlerinden ya da Trakya üzerinden gelişen konvektif fırtınalar uygun yukarı seviye (KUVVETLİ) rüzgarlarıyla oraya sürüklenmediği sürece şansınız yok diyorum. Balıkesir’de ya da Bursa’da gelişip Marmara’dan geçti diye bu, fırtınayı Marmara üstünde gelişti yapmaz zaten.
Bu yüzden Santiago’nun verdiği örnekler istisnai hallerdir.Onların hepsinde ya Trakya’da ya da İç Batı Anadolu’da fırtınalar çok daha etkili kopmuştur.
Zaten nisan sonundan itibaren siklonların cephe sistemleri büyük oranda Akdeniz çanağında köreliyor. Gelen soğuk cepheler artık bir sonbahar günündeki gibi ya da bir kış günündeki gibi havayı öyle yükseltmeye zorlayamıyor ki etkili, akıllarda kalabilecek bir fırtına hattı oluşabilsin. Oluşanlar da istisna zaten.
Tamam vurma adam öldü 🙂
Kaşınmış yine, açmış böğrünü. Santiago da gereğini yerine getirmiş. Bi 2 hafta idare eder White Fox’u.
Hayallerimizi sınırlama bari Mehmet Can. Bak Santiago ne kadar iyimser 🙂
TabiTabii kisınırlayacamsınırlayacağım, çünkü sınırlı hallerde oluşabiliyor.Baharda İstanbul gibi soğuk deniz kıyısında olan bir yerde çok şiddetli oraj beklemek hususunda fazla iyimser olmak aynen Havaturka’daki ya da Havaforum’da bazı soğukçu hayalperestlerin ortalıkta efsane efsane diye dolaşmaları ile tamamen aynı yaklaşımın evcilleştirilmiş başka boyutudur. Olmaz demiyorum ama çok çok çok sınırlı haller bunlar.
http://35.8.50.251/view/viewer_index.shtml?id=10678
Zevkten 4 koseyim 🙂
Valla ben sabahtan beri izliyorum 🙂 Kısayollarıma ekli bağlantı 🙂
Bu linki hiç kapatmadım. Sanki oradaymış gibi mutluyum. 🙂
Galiba linki çökerttik.
GFS beni sasirtmaya devam ediyor. Hafaya Sali-Cuma arasi yerdeki karin ustune 30 cm kar veriyor. Nazar degmesin 🙂
“Sevindik, tebrik ederiz, mutluyuz”… Da… Bir yere kadar.. İnsan psikolojisinin sınırları var. Sanırım basılan eksiler anlatmıştır ruh halimizi.. 🙂
Sanirim benim olayim yeni basliyor ya. Sabah run’i 5 gun kar diyor 🙂
http://35.8.50.251/view/viewer_index.shtml?id=12088
Kizmakta haklisiniz ama tum kis bunu bekledim yahu.
Merhaba “7-8 Ocak 2013 İstanbul’da Kar” isimli çalışmanızı (Armin van Buuren’s On the Beach Intro Mix Edit) adlı parçaya uyarladım biraz yavaşlatarak bu tür videoları çok aradım istanbul’da çekilen 🙂 biraz aceleye geldi umarım beğenirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=YuwmVgvA8-Q
Arizona’da düzenlenecek golf turnuvası kar nedeniyle iptal edilmiş. 🙂
http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/coldeki-kaktusler-bile-kar-altinda.html?position=3
Yok artık hörgüçlü canlının kulak, göz ve burnunun bulunduğu uzvu.. 🙂
22 Mart 1942
İstanbul’da (Göztepe) günün maksimum sıcaklığı -1,1C, minimum sıcaklığı ise -4,1C.. Kaydedilen yağış ise 4 kilogram..
O tarihlerde günün maksimum sıcaklığının bu kadar düşük kalması, özellikle gündüz saatlerinde ve poyraz ile, ancak kesintisiz kar yağışı ile olabilir.. Geldiği zaman göz önüne alındığında türünün tek örneği olan bir sistem..
Bunun dışında Mart ayı ikinci yarısında gelen en etkili sistem ise 22 Mart 2003 sistemi..
1942 kışı Almanların ünlü Barbarossa Harekatının çetin kış şartları sebebi ile Rusya steplerinde takıldıkları ve üstünlüğü kaybetmelerine neden olan olağanüstü bir doğa olayıdır. Bize de ucu böyle gelmiş demek ki.
Yaşlılar ha bire o kışı anlatır durular. Hatta babam da anlata anlata bitiremez. Gerçi o sene doğmuş. 🙂 Nesini hatırlıyor anlamadım o ayrı. 🙂
Sabah kiSabahki modelleri gördün hemen coştundemideğil mi ama sana şu parçayı armağan ediyorum ”Resimler & Hayaller” 😀 Santi şaka bir tarafa 2011 Mart’ının bir tekrarı yaşanabilir. İç bölgelerin ama özellikle Bolu, Düzce gibi Karadeniz’e yakın yerlerin daha çok etkilenme olasılığı var bizler ise havada kar görebiliriz…Yok, sabah modellerinde bir sistem göremedim ben? (300’lü saatleri saymıyorum tabi)
Bak bir de şöyle bir şey var;

28 Şubat,”İstanbul’a Şubat’ta kar yağmadı” cümlesini bize söylettirmemek için çabalıyor sanki. Havada da olsa son bir umut.
GFS’i en cok son dakikada yagisi arttirdigi ve sicagi azalttigi zamanlarda seviyorum. Yarin 9 mm civari yagis alacagiz. Yogunlugumun arasinda biraz moral oldu.
Bu arada koca kitanin radar goruntusunu izlemek cok garip geliyor. O koca kutlenin kitayi 3-4 gunde nasil taradigini izleyebilirsiniz.
Şu an kameradan izliyorum. Biraz önce başladı. Tadını çıkartın. Sizin adınıza sevindim.
Kuzey Afrika üzerinden gelen bulutlar,Türkiye’nin neredeyse tamamını kaplamış.Sadece G.Antep ve Kilis çevresinde bulut yok.

Eskişehir`de sıcaklık 2 derece. Belki gece kar görebilirim.
Uydu görüntüsü çok güzel. http://www.sat24.com/tr/tu?ir=true White Fox`un kendi blogunda incelediği Shapiro-Keyser Siklonuna benziyor. http://skewtmaster.com/2012/03/10/orta-akdenizdeki-buyuk-deniz-anasi-shapiro-keyser-shpk-siklonu/
Evet bu oluşum yıllardır dikkatimi çeken bir olay. Bulut tepe sıcaklığı çok düşük oluyor ve çok sığ bir oluşum,ayrıca bol oranda toz taşıyor. Fakat görünüşüne göre pek yağış bırakmıyor. Yılda en az 2 veya 3 defa oluyor bu olay. White Fox’un konuyu incelediğini görmemiştim. Biraz daha bilgilendirirse seviniriz.
Çok güzel gözüküyor ama içi boş gibi, radar tatmin edici durmuyor.
Toz akışı bir hayli yüksek ve bu oluşumun yoğunluğunun İç Anadolu’da olması dikkat çekiyor… Yarın yağışla birleştiğinde ani-anormal hava koşulları ortaya çıkacaktır iç bölgelerde (beklenenden fazla yağış-görüş mesafesinde azalma vb.).
Dün Mikdat Kadıoğlu
dedikidedi ki toz ne kadar çoksa yağış azalırmış…Hava istasyonu termometrelerinin kalibrasyonu için ne tavsiye edebilirsiniz arkadaşlar? Mekanik termometre daha güvenilir sonuç verir mi?
İşte Mart ayından istediğim bu. Bugün yazı yaşarken yarın kışı yaşamak. İnşallah olur.
Resimler & Hayaller 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=o1EradAFyKE
Hans’a adıyorum..
Resimler hayaller paramparça,
senin de gözlerin uzaklara öylece
dalmıyor mu hiç söyle…
Kim haklı kim suçlu
bir sistem ararken yitirdik, hikayemiz böyle
ne biliyorsun kim güler sonunda
bir ömür boyu İzlanda galip belki de…
Sana kalmaz, kime kalmış ki
bu efsanelerle kandıran modeller, oynak böyle
değişiyorsun, yitiriyorsun
sen bizi günden güne…
Herkesi kandıramıyor :))
20 Şubat 2013’te Ankara’ya bir türlü yağamayan kar, Arizona çöllerine yağmış:(
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bl3j0w7vbh0
Simdi tabi bu videoya bakinca Amerika cok sert siradisi bir kis yasiyor gibi geliyor size ama gecen haftalardaki kuzeydogu sistemi disinda burasi da kan agliyor.
Oldukca soguk bir yerde yasadigim icin ciliz da olsa kar goruyorum fakat diger yerlerde aynisi soz konusu degil.
Sonuc: Garip bir kis yasadik bence. Aralik en kuzey enlemlerde cok soguk gecti. Alaska dondu, Isvec’te saglam kar firtinalari oldu. Sonrasindan ben bir sey anlamadim dogrusu.
Kıl payı farkla efsaneyi kaçırdık. 🙂 Azor bir parça daha doğuda olsa soğuk ve kar Arizona yerine tepemize inecekti. 🙂
Hep haritaların suçu:) Valla bu gidişle,Türkiye’de yağmayan her kar için,Dünya’nın bütün bölgelerini kıskanabilirim:)
İzmir Bozdağ’ın yükseklik olarak yarı belinde sayılabilecek bir istasyon ama hiç yoktan iyi. http://www.weatherlink.com/user/sezmur/
Öncelikle Sayın Havadelisi, “Bir ülkedeki haklılar, en az haksızlar kadar cesur, gözü kara ve atılgan olmazlarsa orada hürriyet ve haysiyet güneşi doğmaz” diye özlü bir söz vardır. Siz bu çeşit ayak oyunları ile cesaret kaybetmeyin. Şu blogu takip eden 1 kişi bile bu tip safsatalara inanmadığına göre derdiniz olmasın.
Hava durumu ile ilgili bir not: Herkesin gözünden kaçmış herhalde, dün akşam 20:30 sıralarında Boğaziçi köprüsü ve Çamlıca’dan geçerken otomobilin termometresi 4,5C gösteriyordu ve sulu kar yağıyordu. 2C daha soğuk bir havada lapa lapa tipi olması işten değildi. Aynı soğuk sabah da devam ediyor.
Gece boyu Ankara’dan kar video’su fotoğrafı gelir diye bekledim, pes ediyor yayını sevgili dostum Santiago’ya bırakıyorum.
Kar mı? Ankara’da mı? Dostum siz MGM’nin uyarısını görmediniz mi? Onlar kar uyarısı verdikten sonra kar yağdığını ne zaman gördünüz? Uyarı vermeseler güzel yağış olabilirdi.
Dün (yanlış olan) yer verileri kadar modeller de soğuk gösterdi. Dolayısıyla kar tahminleri de buuum
Bir güvendiğimiz senin nowcasting vardı….. Artık güvendiğimiz tüm dağlara kar yağdı. Bir tek bizim bulunduğumuz yere yağmıyor körolasıca kar…
Siteyi feysbuk sayfasına çevirmeden son bir paylaşım daha yapayım. Büyük bir ihtimal sıcak su kaynağı izlemeye değer.
“Siteyi feysbuk sayfasına çevirmeden” derken ne demek istediniz?
Alt alta fazla video paylaşımı olduğu için demiştim.
Haaa 😀 Dedim ne oluyor site yayından kalkıyor da haberim mi yok.
Bir video da benden. Bu nasıl bir soğuk yahu? Yer Oymyakon Sibirya. Benim anlamadığım bu insanların ne zoru var da burada yaşıyor?
Kar tanelerinin oluşum evresi.
VidiyonunVideonun sonundaki söze bayıldım 😀Son umudumuz Mart ayı. Çıkmayan candan ümit kesilmez. Bana göre Mart ekstrem bir ay olacak gibi. Modellerde de geçtiğimiz yıllara göre bir istikrar var. Fazla oynamıyor gibi geldi bana. Tabii ben sadece GFS’yi takip ediyorum,diğerlerini bilmiyorum.
http://galeri.haberturk.com/yasam/galeri/424456-antalyada-hortum-panigi
Alanya’da hortum çıkmış
Kutsal üç ayları da (aralık, ocak, şubat) umduğumuz kadar kar bırakmadığı için soğukçular cephesi olarak hüzünle geride bırakıyoruz. İlk cemre 20 Şubat’ta havaya, 2. cemre 27 Şubat’ta suya ve sonuncusu da 6 Mart’ta toprağa düşecekmiş. Yani bahar geliyor. Her mevsim iyidir, ancak ismine uygun, kendisini ifade ettiğini de düşünüyorum. Bu arada mart sonuna kadar da ümitliyim.
Cemrelerin hiçbir şey ama hiçbir şey ifade etmediğini, bahsettiğiniz tarihlerin hiçbir anlamları olmadığını belirteyim. Kafası karışanlar ve bunun geçerli bir bilgi olduğunu düşünenler de silsin atsın.
Daha gerçekçi bir yaklaşımla, 21 Aralık’tan beri Güneş ışınları her gün biraz daha dik düşüyor ve bu 21 Haziran’a kadar devam edecek.
Cemreyle ilgili çok benzer bir yorumu her yıl bir sürü insana yapmak durumunda kalıyorum. Doktora yapmış bilim insanlarının bile cemre saçmalığına körü körüne inanıyor olmasını anlayamıyorum. Aynen senin de söylediğin gibi şubat ortasından itibaren güneşin açısıyla beraber bu açının artış hızı da yükseliyor. Bu da havaların yumuşamasına, yere düşen karın daha kolay erimesine yol açıyor. Bilimsel yaklaşımın cemre diye bir şeyi kabul etmesi imkansız.
Bu kış burda da pek iyi geçmedi neyse bu kış için nasip olan buymuş deyip geçmek lazım 🙂
Önümüzde bahar ve yaz sezonu var ve benim yer ve oraj açısından
bayabayağı keyifligeçicekgeçecek gibi.. 🙂Çünkü benim kaldığım yurt 16 katlık bir yurt ben de 13’üncü katta oturuyorum 😀
Ankara’lılarAnkaralılar ! Bu sene kar yağmadı diye üzülmeyin. Karsız geçen günlerin acısını bu akşam çıkartabilirsiniz. Yeni uygulamayla, ‘hadisenin şiddetini seçerek’ ne kadar kar istiyorsanız o kadar yağadırabilirsiniz…Hayaldi gerçek oldu.. Yetmez ama evet. 🙂
Dünkü paylaşımlardan sonra bugünkü havayı merakla bekliyordum. Beklediğime değdi. Şu saat itibariyle yağış Muratlı’da net bir şekilde karla karışık yağmura döndü. Sıcaklık 3.3 C, nem yüzde 67.
Net bir şekilde karla karışık yağmur ha! Etkilendim.
Sokak lambasına şaşı olurcasına büyük bir hevesle baktığımızda karla karışık yağmur gibi görünen yağmur damlalarından değildi yani, hakiki karla karışık yağmur. Oturduğum kanepeden kalktım, dışarı çıktım, araba camında test ettim “net” kelimesini söyleyebilmek için. O üç harfli kelimenin arkasında emek var yani 😀
Neyse ki sonradan tamamen iri taneli kara çevirdi de gözlerim sağlam kaldı 🙂
Ankara bu geceden itibaren yarın sabahın ilerleyen saatlerine kadar orta kuvvette kar yağışlı 🙂
Ne hayır varsa yine sıcak cepheden var.
Sulu sepkenden başka bir şey olmadı, işin ilginç tarafı ECMWF, GFS hepsi kar değerleri sundu. Ama sıcaklık model senaryolarının hepsinden de yüksek çıktı. Acaba dünkü veri akışındaki sorun yüzünden mi böyle oldu?
Hava bahisi başlığına yazmadım.
Şuan Kemal Sunal’ın üç Kağıtçı filminde yağmur üzerine bahisi izledim
Fena para yatırdılar 30 dakika içinde yağar mı yağmaz mı diye 😀
Geçen sene bugünler… http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/2012/avn/Rtavn00220120219.png
Geçen sene bugünler 🙂
Sanırım Şubat 2013 ana sayfada hiç başlık açılmadan kapanacak. Bu da bir rekor olarak kayıtlara geçmeli.
Bunun en önemli sebebi karın yağmaması değil, onu söyleyeyim. Çeşitli başka sebeplerden, yazmak için motivasyon bulamıyorum bir süredir. Önümüzdeki hafta bir yazı yazıp blogun gidişatıyla ilgili düşüncelerimi bildireceğim. Siz de fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.
Benim eleştirim size değildi, kar kısırı Şubat 2013’e sitem ettim sadece 🙂
Tabii benim naçizane görüşüm, ana sayfaya başlık açmak için illa kar getirecek sistemler beklenmemeli. Yağmura ya da başka tip hava olaylarına sebep olacak oluşumlar da (mesela İstanbul’da 2-3 saat içinde başlayacak yağmura neden olan alçak basınç, bu yağmuru sıcak cephenin kuzeyinde kalarak overrunning mekanizmasıyla alacak olmamız, vb.) incelemeye alınarak tekniğimsi yazılar hazırlanabilir.
Motivasyonu bulamama sebebiniz kişisel değilse, burada birlikte fikir üreterek daha aktif bir sayfa olmasına çalışabiliriz. Şarlatanlığın kol kezdiği bir ortamda böyle değerli bir sayfanın varlığı ve hava delilerinin son derece seviyeli bir şekilde tartışabilmesi bana tarifsiz bir mutluluk katıyor.
Güzel sözleriniz için teşekkürler. Eleştiri olarak almamıştım zaten, sadece ana sayfa sessizliğinin uzun sürdüğünün farkında olduğumu bilmenizi istedim ve kısa bir açıklama yapma gereği duydum.
Sebeplerim bir bakıma kişisel, bir bakıma da değil.
Bir örnek vermek gerekirse… MGM’nin istasyon ağının bir kısmının verileri güncellenmiyor, durum şu: https://havadelisi.files.wordpress.com/2013/02/temps3.png
Ve koca kurumda bunun farkına varıp ağın o kısmından gelen verilerin doğru aktarılmasını sağlayacak ya da veri aktarımı durmuşsa ağın o kısmının verilerinin internet sitesinde gösterilmesini geçici bir süre için iptal edecek bir (sayıyla 1) kişi dahi yok galiba. Bu sabahtan beri (belki de daha önceden beri) durum resimdeki gibi (ve bu ilk kez olmuyor, sık sık tekrar eden bir durum).
Ülkenin meteoroloji alanındaki tek profesyonel kurumunun bu kadar ciddiyetsiz oluşu, “ilgililer bu kadar umursamazken her şeyin düzgün işlemesini ve güzel olmasını sağlamaya çalışmanın anlamı nedir?” sorusunu sormama yol açıyor. Ayrıca, ben ve buraya katkı veren herkes herhangi bir maddi karşılık beklemeden bir şeylerin düzgün işlemesini sağlamaya çalışırken, ana akım medyada yer bulabilme şeklimiz “bahisçiler havadelisi.com’dan tüyo alıyor”un ötesine geçemiyor.
Ben şahsen çok değişken, inişli çıkışlı ruh haline sahip birisiyim ve birkaç gün ya da hafta sonra bütün bunlara boş vererek şevkle yazı yazmayı sürdürebilirim de, ama etrafıma ve ülkeme katkıda bulunma şevkimin uzun süreli eğiliminin belirgin biçimde aşağıya doğru meylettiğini söylemeliyim.
OnlardaOnlar da zaten bunu istiyor ki… Bir şeylerpaylaşmadanpaylaşarak,tartışmadantartışarak aydınlanmayı önlemek. Bunlara izin vermemelisin blogda moraller zaten bozuk sen de böyle düşününce daha da kötü oldum(şahsen). Fazla düşünmeden toparlansan iyi olur aslında… 🙂 MGM’dekilere gelince. Onlar yatıyorlar ancak… Onlar yatar eleştirilmez. Biz paylaşırız bahis derler… 😦Ozan Bey sanırım 30’lu yaşlardasınız… Kötümser olmak için erken bir yaş. Ya benim gibiler ne yapsın ? Benim yaşım 54. Bu ülkede yukarıda şikayet ettiğiniz ciddiyetsizliklerin çok daha ağırlarını yaşadım. Bardağın dolu tarafından bakmanızı öneririm. Her şeye rağmen son yıllarda bu ülkede “ciddiyet” babında kayda değer gelişmeler yaşanıyor… Şu bile önemli bence: Bütün “ciddiyetsizliği” içinde, MGM’den uzman kişiler burayı ciddiye almak zorunda kalıyorlar! Bu öncelikle siz ve arkadaşlarınızın başarısı ve bu yolda sebat etmelisiniz. Ayrıca, şüphesiz sizler de kişisel tecrübelerinizden gayet iyi biliyorsunuzdur ki, ciddiyetsizlik diye tarif ettiğiniz hal, sadece MGM ile sınırlı değil, onun çok daha ötesinde bir olgu. Basın da bu ciddiyetsizlik halinin hem önemli bir parçası hem de etkeni maalesef. İletişim işi ilgilenen biri olarak, size tavsiyem, onlardan uzak durmak veya reaktif olmak yönünde bir tavır geliştirmemenizdir. Bu bağlamda sitenin başına koyduğunuz açıklamayı da yanlış buluyorum. Yanlış bir “mağduriyet” stratejisi. Şöyle düşünün pislik adamın biri bir kadına “fahişedir o” diyor; kadın da gittiği her yerde “ben fahişe değilim” diye bir pankart taşıyor… Bilmeyenler bile, ateş olmayan yerden duman çıkmaz düsturu gereği, onun fahişe olabileceği bilgisine sahip oluyor. Sizin “Burası Bir Bahis Sitesi DEĞİLDİR” başlığının işlevi de ne yazık ki bu… Bunun yerine ben size, bütün ciddiyetsizlikleri veri olarak alarak, gazetecilerle daha proaktif bir ilişki kurmanızı öneririm. Siz ve arkadaşlarınızın burada bir başarı öyküsü var; gidin ve anlatın onlara bunu. İlgi göstereceklerdir. Sevgi ve saygılarımla.
Yorumunuz için teşekkürler. Birçok konuda haklısınız ama insan her zaman aynı sabrı gösteremiyor. Bahsettiğim ciddiyetsizliklerin, pratikte işimizi yapmamızı engellediğini de söylemeliyim. Ben idealist birisiyim, ama bazen gerçekten beziyorum.
Lütfen, ama lütfen moralinizi bozmayın, bu siteyi o kadar çok seviyorum ki anlatamam. Ama siz fikirlerinizi, görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı keserseniz, bütün büyü bozulacak. Affedersiniz 3-5 tane ….’ne kızıp, sakın ha yılmayın. Sizin gibi, bilgili genç dimağların, küstürülmesi, sadece karanlığa hizmet etmiş olacak….
Sevgiler
O zaman AO ve NAO’nun İstanbul ve Ankara’nın aylık sıcaklık ve yağış ilişkisiyle ilgili çalışmayı Şubat bitmeden yolluyorum 🙂 Şaka bir yana Aralık ayı başından beri grafikler duruyor, ilginç de sonuçlar var ama ben de bir türlü yazılarını yazamadım.
Geçen sene 18 Nisan’da ülkenin batı yarısında kum fırtınasına neden olan siklonun uydu görüntüsü.Görüntü süper kasırgayı andırıyor.
Bundan sonra eğer kar yağarsa,videodaki kedicik gibi ilk defa görmüşcesine şaşıracağımızı düşünüyorum.
İlk adımda şaşırıyor saftirik 😀 Ama sonra çok hoşuna gidiyor ve oynamaya başlıyor. Geçen kış bir parkta karla oynayan kedi görmüştüm. Bankın üstüne atlayıp orda biriken karın içinde kayıyordu. Bunu defalarca yaptı.
Ben zaten hep böyle oluyorum 🙂
Şimdi herkes heyecanla ECMWF ‘in güncellemelerinin devamını bekliyor değil mi? Ben size devamını söyleyeyim mi ? GFS’in aynısı 240. saatten sonra Atlantik’te oluşacak devasa İzlanda AB ile coğrafyamıza doğru yönelmiş aşırı soğuklar yukarı doğru püskürtülecek ve bir de bakmışsınız bahar gelivermiş…Haydi herkese iyi geceler rüyanızda belki o soğuklar aşağı iner ve Mart’ın 15’ine kadar devem eder 😀 Ben İzlanda’nın bu hareketine yüksek basınç taklidi yapan Yalancı İzlanda Yükseği adını veriyorum yerleştiği yerden çok zor hareket etmesi ve uzun süre sabit kalması sebebiyle bu adı verdim..
Yahu şu eksiyi basan arkadaşlar niye eksiyi bastınız anlamadım doğruları söylediğim için mi yoksa
hiçtehiç de bilimsel olmayan İzlanda Alçağı için yaptığım tanımlamayı mı? 😀bendeBen de eksiyi basıyorum kendime bu ülkede böyle çoğunluk her zaman haklıdır 🙂 Bu arada memnun olmasam da kışın bitişi konusunda haklı olmanın gururunu yaşıyorum. Ben tahmin ettim ben tahmin ettim….!!!! 🙂 ilk eksiyi ben bastım hayırlı uğurlu olsun.İstanbul’da Şubat 18 itibari ile sıcaklıklar mevsim normalleri olan 5.5-6 derecelerin yaklaşık 3 derece üzerinde gidiyor. 3 gün önce bu rakam daha fazlaydı.
İstanbul’da en eski veri kaynağına sahip istasyon olan Göztepe’de şu ana kadar Şubat ayı ortalama sıcaklığı 1879 ve 1955 yıllarında 10.5 olmak üzere sadece 2 kere 10 derecenin üzerinde gerçekleşmiş.
Önümüzdeki günlerde artacak olan sıcaklıklarla rekor kıramasak bile Şubat ayı ortalama sıcaklığını 10 derece ya da üzerinde kapatarak ilk 3’e girebiliriz.
Bu kış teselli bulduğumuz tek şey olan yağışlar ise şu ana kadar ortalamaların altında gidiyor. 65-70 kg. olan Şubat ortalama yağışları şu ana kadar 25-30 kg. olarak gerçekleşmiş.
Sevgili hava delileri bu sorum tüm bilenlere:Önümüzdeki yazdan itibaren yurtdışına gideceğim.Hangi ülkeye gitsem İngilizcemi geliştirmek açısından bana daha faydalı olur? Hepinizin İngiltere diyeceğini biliyorum yalnız İngiltere pahalı bir ülke ve bir sene boyunca yurtdışında kalma planım var. Tercihim ucuz,İngilizce konuşma oranının yüksek olduğu senede en az bir kez karın yağdığı bir ükenin olması yönündedir 😀 Norveç nasıl bir ülkedir bilen edeniniz varsa yardımcı olun:) (not:karın yağıp yağmaması önemli değil bu seneden antrenmanlıyız karsızlığa :D)
Erasmus mu Polonya, Avusturya 🙂
Malta diyeceğim. Malta’ da karın k’ sini göremezsin, ama doluyla arada sırada karşılaşacağını düşünüyorum. Malta’ da İngilizce dil okullarının olduğunu biliyorum. Ya da İtalya’ nın Sicilya bölgesindeki Catania şehrinde kalabilirsin. Şehir merkezine kar yağma olasılığı yüz yılda bir kaç kez, ama şehrin 30 kilometre ötesindeki Etna volkanındaki zirve bölgesinde çok fazla kar yağıyor. 1950 küsür rakımlı güney kayak merkezi Rifugio Sapienza’ da geç başlayan 2011 kışında bile 1-1.5 metre kar vardı. Şansın varsa kar yerine kül yağışına da tanık olabilirsin. Sicilya, Avrupa standartlarında çok ucuz bir bölge. Aylık geçim masrafları oda kirası dahil 600 Avro civarı tutuyor. İngilizce konuşanlar çok az değil. Hemen herkes az da olsa İngilizce biliyor. Halkı Türklere inanılmaz derecede benziyor.
En son gideceğin yer İtalya olsun. İtalyanlar Türkler gibi pek İngilizce bilmezler tarzanca konuşursun çünkü büyük kısmıyla bunu bilir bunu söylerim. 😀
Kuzenim 6 ay Avustralya’ya gitmişti. Çok memnun kalmıştı. Ayrıca devlet part time iş bile sağlıyor istenildiği takdirde, serbestsiniz. Bunun dışında Malta iyidir, Norveç ve Kanada da iyi bir seçim olur.
Norveç dünyanın en pahalı ülkesi, gerçi
maaşlardamaaşlar da ona göre amapahalıdır.yüksektir/fazladır.-Maaş pahalı olmaz. -Onur
İngilizceni geliştirmek acısından pek yararlı olurmu bilmem ama Norveç’in doğası ve havası bir harika
avrupadaAvrupa’da görmek istediğim ilk ülke benim kesinlikle Norveç.http://www.youtube.com/watch?v=n4Lxa4_YTr8
@White fox meslektaşım merak etme İtalya her zaman en son tercih 😀 İtalyanları pek sevmem zaten.Sanırım ilk tercih Norveç ikincisi de İngiltere olacak hem Norveç’e gidersem bol bol rapor nowcasting yollarım anavatana 😀 Bol kar kış, at avrat silah İngilizce 😀
Havaturka’dan alıntıdır 🙂
Santiago reyiz Mart ayını bana bırak 2 sistem getireceğim Türkiye’ye 🙂
Yanlışlıkla Jan Mayen’e nasıl bakmış 😀 Jan Mayen Norveç’te , Norveç’le İstanbul karıştırılır mı 😀
Çok basit, wetterzentrale sitesinde diyagramlar sayfasındaki listede alt alta duruyorlar.

Aynısı benim de başıma geldi ordan biliyorum 🙂
Ben diyagramlara şuradan bakıyorum,
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsnewenszr.htm
Sizin baktığınız yerin linkini koyar mısınız?
Yalnız o nasıl bir diyagramdır öyle. Kalpten gidilecek kadar varmış 🙂
Aşağıdaki tespite katılıyor musunuz?
http://www.haberler.com/siddetli-yagislarin-nedeni-yonu-degisen-jet-4340906-haberi/
Gelecek sene şiddetli kış yaşanınca yine jet akımları yön değiştirdi derler 🙂
Zaten bildiğim kadarıyla İTCZ sınırı mevsime göre güney kuzey yönünde hareket ediyor.
Açıkçası bu kıştan bir şey anlamadım.Zaten sonbaharı yaşamadık desem yerindedir.Aralık ayının ilk haftasıyla bahar sıcaklıklarından aniden kışa geçtik. 15 Ocak civarına kadar herşey güzel gitti bu tarihten sonrası ise yeniden bahar. Bardağa
birazdabiraz da dolu tarafından bakmak gerekirse 20 Aralık sabahı benim gibi milyonlarca kişi yağmur veya kky beklerken perdelerini açtıklarında beyaz bir örtüyle karşılaştılar. 8 Ocak sisteminde ise DEK bantları bu sefer tüm kenti vurdu herkesi tatmin edecek kadar kar bıraktı… Bence bundan sonra etkili bir sistem zor. Bundan sonra cıvık örtü veya havada görürüz ancak. Şimdilik tek dileğim oraj dolu bir bahar ve serin bir yaz.Sonbahardan belliydi nasıl kış geçireceğimiz 😦
TabiTabii belliydi , lüfer,çinekop bol olunca kış ılık geçer. ( Artıkbidaha kibir dahaki sonbaharda lüfer bol olunca kıştan umudu keseriz 😀 Hatta palamut ve lüfer bol olunca karı ancak havada görürüz 😀 )Ben o anlamda söylemedim, Sonbahar baştan sona sıcak geçti. O açıdan söyledim.
Baştan sona sıcak geçen sonbahar ve hatta yaz, kışın ılık geçeceğiyle ilgili fikir vermez. Hatta erken soğuma olabileceğine dair bir çok veri paylaştık kış başında. Bu kış için ilk açılan başlığı da hatırlayalım lütfen:” Bir 2012 değil ama yine de kar var.” Sonuç da böyle oldu sanırım. Sıkıntı yok. İşimize gelmediğinde duygusal açıklamalarda bulunmayalım lütfen. 🙂
BendeBen de tam onu diyecektim ALKIM.Sezon başında “Bir 2012 değil ama yine de kar var” adlı başlıktaki gibi bir kış geçirdik, tahminde emeği geçenlerin gerçekten ellerine sağlık.Uzun vadede bu kadar tutarlı tahmin zor iş.Ünlü kuruluşların süper bilgisayarları bile bu kadar tutarlı tahmin yapamıyor 😀BendeBen deespiriespri olsun diye yazdım 😀 .Seneye lüfer bol olursa kışı başlamadan bitirmeye çalışan arkadaşlarımızın eline koz veriyorum aslında 😀Uzun zamandır sadece takip ediyorum siteyi, yazmak bile istemez oldum. Modellere göre konuşursak Mart başı gibi hala yeri tam kesinleşmeyen bir sistem var. Bize doğru gelişmesini bekleyeceğiz O da olmazsa bu kış bitti gibi. Bu arada dışarıda yağmur yağmış ilginç.
GFS the end…
http://www.weather.com/news/american-weather-forecasting-modeling-20130214
http://cliffmass.blogspot.com/2013/02/the-us-weather-prediction-computer-gap.html
Santiago, linktekiler neyi anlatıyor baktım ama anlayamadım, maalesef 😦
ECMWF modelinin üstünlüğünden bahsediyor.
Kuzey İtalya’ ya kar geri geliyor. Milano bölgesinde 40-50 mm. yağış bekleniyor. Sıcaklık sıfırın altına pek inmeyeceği için kar tutma sorunu yaşanabilir. Havada kar görmeyi bile özledim.
SKIRON ve Bolam gibi sınırlı alan modelleri yarın akşam için Trakya’da 0 / 2 derece arası yer sıcaklıklarıyla birlikte hatırı sayılır bir yağış vermiş:
Hatta Bolam işi bir adım öteye taşıyarak kar örtüsünü İstanbul sınırlarına kadar taşımış:

NAE de 00Z güncellemesinde yağış vermemiş ancak 850-1000 hPa kalınlık değerleri bakımından sınırda göstermiş Trakyayı.

Bakalım yarın akşama güzel bir sürpriz yaratabilecek mi bu kısa süreli yağış. Beklemedeyiz…
Memo ismi uğursuz geldi be Ozan Abi.
Bu uğur ve totem işlerini bırakalım arkadaşlar. Hele İstanbul’da yerde iki kere kar görmüş olan sen hepten bırak SpanK. Sibirya’da değiliz sonuçta 🙂
Ayrıca en azından 2011, 2009 ve 2007 gibi sıfırla bitmeyecek bu kış 🙂
Paslanmayla ne alakası var arkadaşım. Bünyamin Sürmeli ne yapsın
.? Aşağı tükürse sakal yukarı tükürse bıyık. Herkes ağzından laf almak için birşey soruyor. Cevap vermese olmuyor. Cevap verse yine olmuyor. Onun işi de zor. Kesinleşmeden ne desin.? Mart sonu kar geliyor mu desin? Ayrıca o kadarını hepimizin bildiği konusunda şüphelerim var. Malum soğuklar bitti. Bahar geldi diyendede var. Demek ki bazılarımız ihtimali kafasından silmiş. Herkes adına konuşmamak lazım. Bu arada sayın Sürmeli’nin avukatı değilim. Bolca imla hataları için derin üzüntülerimi iletiyorum. Benim adım Hıdır. Elimden gelen budur.Bünyamin Sürmeli, Twitter’dan ”Şubat’ın sonlarına doğru ihtimal var.Arada karla karışık yağmurlar da olur…” demiş. Haydi hayırlısı diyorum.
O kadarını hepimiz biliyoruz. Bence Bünyamin Abi biraz paslanmış.