18Z run’u iç kesimler için efsane vaadeder şekilde çalıştı. Değişeceğini biliyorum ama bu haliyle gelirse ki temennim bu 🙂 iç anadolu ve özellikle Ankara, Ocak 2002’de aldığı karı tekrar görebilir. Hayırlı geceler herkese..
7 martta efsane geleceği kesinleşmiştir çünkü kredim yatıyor ilaç gibi gelecek 😀 şaka bir yana kış bitmeden son şakasını yapmasa bari.
faseay
En sevmediğim hava tipi şu an üzerimizdeki yağışsız sea effect bulutları ve bunun oluşturduğu sistem. Genelde yağış bırakmadıkları zaman inatçı ve soğuk oluyorlar
Santiago
Bugünkü AO ve NAO endeksleri.. AO’nun nötr civarına salınması üç aşağı beş yukarı garanti gibi, yani Arktik salınım cepte. NAO’ya bakarsak 6-7 mart tarihleri için -1 +1 aralığında kararsız kalmış. Ülkemizi etkileyen ciddi sistemleri incelediğimizde NAO endeksi genel olarak 0 +1 aralığında görülüyor. Sonuç olarak şahsi fikrim Arktik salınımın nereyi etkileyeceği NAO endeksine bağlı. Ozan hocam doğru bir yorum mu sence?
Tam değil, ikisinin de rolü var diyelim ama ikisinin de rolünün olmadığı olaylar da var. Onun için şu indeksleri oldum olası sevemedim. Çok fazla şey anlatmıyorlar, genel bilgi veriyorlar sadece.
Klasik Milliyet haberi olduğu gibi klasik de bir DMİ aymazlığı. Sen günde bir kez güncelleme yaparsan tembel kamuoyu da sayende yanlış bilgilenir işte. Ben bile dün 2 kere güncelledim kendimi. İşin ilginç tarafı dünden kalma bu eskimiş ve muhtemelen yanlış tahminin işten dönerken dinlediğim radyodaki haberlere dahi taşınmış olmasaydı. Şu anda milyonlarca insanın perşembe günü kar beklentisi var İstanbul’da. Kaynağı da DMİ. Onlara da fazla kızamıyorum ki kardeşim dün sabahki görüntü öyleydi ama akşam kendini belli eden değişikliği ertesi gün saat 13’den önce taşıyamazsan web sitene böyle yalancı çıkartırlar seni işte.
okito
Bir görünüp bir kaybolan 7 Mart sonrası sıkı soğuk sarkması yine baş gösterdi.
Dikkatimi çeken ise bu sefer modellerde kaybolduktan sonra kuvvetlenerek geri gelmiş olması. Bakalım yine eriyerek gidecek mi; yoksa aynen gözüktüğü şiddette sarkacak mı?
Benim şahsi kanaatim 2 kez kaybolup tekrar kendini gösterdiği her seferinde biraz daha güneye iniyor. Daha önce bütün ıskalayan sistemler gün be gün eriyerek hiç kaybolmadan kendini gösterdi modellerde. Sanırım bu kez basınç yerleşimleri daha uygun ve değişkenler önceki sistemlere göre daha az… Bakalım ne olacak bekleyip görmemiz lazım.
nehrk
Gumbur gumbur 87 geliyor 😀 Gunler bile ayni, bu sefer yardira yardira geliyor.
Ozan Deniz
87 ile alakası yok:) 2 günde gelip geçecek bir sistem
Başladın gene Ozan 🙂 Neyse alıştık artık, modeller gece iyi çıkar soğuğun süresini uzatırsa 2×87 dersin 🙂
Ozan Deniz
Oluşum mekanızması bambaşka ozan.. 15 Gün önce Sibiryadaki soğuğun bize direk inmiş şekliydi 87.
grhc
1 saat önce Twitter’da yapılmış Sn. Bünyamin Sürmeli Yorumu:
”Mart’in 5-10 arasi bu kisa damgasini vuracak, hatirda kalacak bir soguk olabilir”
ALKIM
06Z modellerini görünce tweetini değiştirebilir. Bence bu kışa damgasını vurmak üzere olan durum modellerin sistemleri önce uzakta gösterme sonra öteleme sonra da iptal etme sorunsalıdır. 7 Mart’ı merkez olarak gören sistem için de bu sorunsalın kurbanı olma yolunda ilk adım atılmış görünüyor. Hayret etmekten bıktım artık.
havaankara
Sonuç anlaşıldı. Bu sistem de Twitter Kuşu’na döner artık 🙂
Kimse konuşmasa ne sistemler görürdük ama hep bu çok konuşanlar yüzünden ya kuş ya kestane…
(Tamamen bilimsel bir yaklaşım, isterseniz test edelim) 🙂 🙂
Anneannem Çorumludur, ve bolca Çorumca kelimelerle konuşur.
Onun deyiş versiyonuyla “Oncılayın sistemler araya giddi” !
(Bu “oncılayın” kelimesini küçükken yaramazlık yapıp, bardak çanak kırınca annem de söylerdi oncılayın tabağı kırdın, hay oğlum!)
Oncılayın = Canım, güzelim gibi anlamları var.
Bu gece Bern’de 2 derecede çok yoğun sulu kar yağdı. Hemen 300 metre yukarısında 5 cm tutmuş kar. O esnada İstanbul’u kontrol ettim sıcaklık 3 dereceydi ve bir sulu kar kütlesi radarda belirmişti. Yani bu kadarı da tesadüf olamaz. 2-3 derece daha düşse sıcaklık efsane olacak ama olmuyor. Ve bu Türkiye’de de İsviçre’de aynı. Şimdi üstatlara sormak istiyorum, bunun küresel ısınmayla ilgisi var mıdır? Yoksa bile bir şeyle ilgisi olmalıdır. Bence iklim değişiyor ve Atlantik’ten Akdeniz’e giren gulf stream kütleleri anamızı belliyor. İnkar eden dinden çıkar ve ılıkçı olur. Demedi demeyin.
Santiago
Ha haaaaa, biz 15 gün kafamızı kaldıramayacağız kardan efsaneden, tutuştun değil mi hocam, kaçacak delik arıyorsun 🙂
carcass
Ozan hocam pek bir agresif gördüm sizi 🙂
Bu arada hocam, okulda takip ettiğimiz, bizim akademik kadro ile birebir ilgilendiğimiz karla kaplı alanlar ile alakalı, sürekli güncellenen bir siteyi paylaşmak istiyorum. İlginizi çeker diye düşündüm. http://espcgis2.nesdis.noaa.gov/website/SSDSnow_100/viewer.htm
Beylikdüzünde hala 0 ile -1 derece arası, bir ihtimal yokolmadan buraya kadar gelirse, yağış görürüz diye düşünüyorum.Ama ciddi anlamda yokoluyor.
Hemen bir ekleme yapayım dışarıya baktım, sis var ve tek tük kar taneleri düşüyor.
Santiago
Model sola mı çekiyor ne? 🙂
ALKIM
İstanbul da nasiplenecek kar yağışı anlamında bu soğuklardan. Belli etti kendini artık. Ana GFS soğuk senaryoyla devam etmek konusunda kararlı görünüyor bu kez. Son run’daki görüntüye(27 Şubat Pazar 06Z) göre 2-4 Mart arası oluşacak sea efffect’in gücü konusunda yorumda bulunmak isteyen var mı? Ben yer yer etkili olabileceğini düşünüyorum. Yüksek ve kuzeye yakın kesimlerde ciddi örtü oluşumu söz konusu olabilir. Tahminimce soğuma biraz daha artacak, gidişat o yönde. Hans duydu yakarışlarımızı. 🙂
Aslında Çinliler gene haklı çıkar sistemler kuşa dönerse, çünkü gösterdikleri normalden sapmalar öyle büyük soğuklara işaret etmiyor…
Santiago
Tahmin süresi 10 günlük olduğu için bence fena sayılmaz. Yani adamlar mevsim normalinden 4C düşük öngörüyor diyelim, bunun 3-4 günü 6C-8C düşük olur, diğer günler mevsim normali olur falan filan. Ama total olarak baktımızda dediğin gibi çok müthiş bir tablo değil aslında.
Öğle diyagramlarına baktığımızda modelin saçma olduğu aşikarmış, yeni farkettim. Budapeşte, Münih ve Paris’li havadelileri Hans’a bayağı küfür etmişlerdir, mübarek adam cetvelle çizmiş ana modeli sanki 🙂
yine, yeniden bütün hava delilerinden hans’a gelsin:
havadansudan
vazgeçmek yok ! 🙂 bu kar ya yağacak ya yağacak! moraller bozulmasın hemen. ama bizim ılıkçı dmi önümüzdeki günler için sıcaklığı istanbul’da +4 verirken, uluslararası siteler +7 civarında veriyor. ilginç.
Santiago
Weatheronline’ı kesinlikle baz alma derim. Mehmet Can üstüne alınmasın ama tahminleri çok tutarsız.
Doğru söylüyorsun, ayrıca benim de şahsen favorim değildir, hiç çekinme ! 🙂 Sadece Uzman Haritalara ve uydu görüntüsüne bakarım arada, tahminlere pek bakmam.
ALKIM
Soğuk yönünden olumlu sapmalar yaşanması ihtimalini yüksek görüyorum. 12Z modelindeki 150+ son 5-6 güncellemeye göre zıt bir eğilime yönelmiş. 06Z’yi saçma buluyorsak 12Z’yi de saçma bulabiliriz diyagramlara baktığımızda. Daha doğrusu 06Z belli bir istikrarın devamıydı. 12Z yeni bir eğilimin başlangıcı olabilir. Önümüzdeki haftaiçi adım adım göreceğiz. Son olarak modeller dediğime gelecek lafını etmemek için önce şu Çinlileri takdir edeyim. 🙂
Avrupa’da oluşacak olan yüksek belirleyecek olacakları. (Yanlış mı düşünüyorum?) Onun için de birşey demek daha erken. Öğle modelinde o yükseği Türkiye’nin kuzeyine kadar sokmuştu GFS, şimdi ise Avrupa’nın nerdeyse içine bile sokmamış. İngiltere üzerinde bırakmış. Onun için sistem bitti veya tam üstümüze geliyor dememek lazım diye düşünüyorum. Bakalım 18Z çıktısı nasıl olacak.
Diğer modellerle kıyaslamalar: ECMWF168 ECMWF192 JMA168 JMA192 GFS168 GFS192
ECMWF ve JMA ise yükseği Avrupa içine kadar sokmuş ve o yüksek de soğuğu bizim üstümüze göndermiş. ECMWF de o kadar ki, 240 dan sonra İngiltere’ye kış tekrar gelecekmiş gibi, yüksek tamamen kuzeyimize gelmiş. GFS’te ise yüksek yerini korumuş ve bize Mart 10’dan sonra kış getirmiş.
Şu an yaptığım tahmin değil. Sadece şunu demek istiyorum. Oluşacak olan yükseğin yeri ve gücü bizim Mart başlangıcımızı şekillendirecek. Yükseğin nasıl hareket edeceği ve gücünün ne olacağı konusunda da şu anda çok şey demek doğru olmaz diye düşünüyorum.
Güzel olsun da, nasıl olursa olsun.
gvm
hans sıcaklığı daha da aşağı çekmiş…
berlin’den gol haberi mi var? 😀
gvm
yine hevesim kursağımda kaldı. çok da şaşırmadım.
Santiago
Pekin İklim Merkezi’nin en güncel tahmini.. Önümüzdeki 10 gün için Ukrayna, Balkanlar ve Trakya mevsim normallerinin 4C altında görünüyor. Halihazırda soğuk olan Balkanlar daha da soğuyacak. Atmosfer bir kez daha kelek yapmadığı taktirde Marmara Bölgesi bu kışın en soğuk günlerini mart ayında yaşayacak gibi görünüyor.
26 Şubat – 7 Mart arası sıcaklık anomalisi
Küresel:
Asya:
Ayrıca 13 şubat’ta yaptığım şu paylaşımda Çinlilerin 2 haftalık tahminde tutarlı olduklarını belirtmiştim ve şubat sonu mart başı için tahminlerini paylaşmıştım, beni yanıltmadılar.
Alper Soylu
Cemre nedir, hangi tarihlerde düşer, nasıl hesaplanır gibi merakları olan arkadaşlar için, bugün Güngor Uras yazmış. İlgili makaleyi şu adresten okuyabilirsiniz.
bilimsel olarak ele aldığımızda ilk önce hava ısınıyor, sonra kara, sonra deniz. öyle değil mi? bunu rusya üzerinde 850 hPa’da 0 derecenin artık görünebilmesiyle açıkladım ben kendi kendime 🙂 denizlerin en geç ısındığını ve en geç soğuduğunu ölçümlere dayanarak biliyoruz zaten.
oysa geleneksel öğretiye göre önce hava, sonra deniz, en son karalar ısınıyor. insanlar da buna gerçekten inanıyormuş. demek ki eskiden denize giren yokmuş haziran’da ya da ekim’de 😛
Aslında bilimsel olarak ısınma sırası, toprak-hava-deniz şeklinde olmalı. Çünkü güneşten gelen ışınlar yer tarafından emiliyor ilk önce, yerin ısınıp yükselim yağışlarının başlaması da bundan. Evet toprak sonra tepki veriyor (yeşerme bakımından) ama ben sıralamayı böyle verirdim yine de 🙂 Mart’ta gelecek (eğer gelirse) kar yağışlı sisteme de bu itibarla “Cemile” ismini uygun gördüm 🙂
Gfs 7-8 Mart gibi Turkiye’ye efsane indiriyor. Son sansimiz bu artik, ama bilemiyorum. Hans Mart geldi de reytingler dusmesin diye tribunlere de oynuyor olabilir.
havadansudan
weatheronline.co.uk kendini yenilediğinden beri 2011’in aylık sıcaklık ortalamaları, toplam yağışlarına bakamıyorum iklim robotundan 😦 “veri yok” diyor ama yalan söylüyor, veri var 🙂 daha 2-3 hafta öncesine kadar takip ediyordum şubat ayı ortalama sıcaklıklarını . şimdi ise mümkün değil.
başka nerden takip edebilirim güncel ortalamaları?
Çalışmayan yer neresidir tam olarak anlayamadım ?
Link verirseniz, doğrudan düzeltireceğim 🙂
(Türkiye sayfasının teknik sorunları ile ben ilgileniyorum)
Tuzla’da saat 22.50 itibariyle hafif şekilde devam eden yağmur, yerini sulu kara bıraktı. Bu seferki yağış şu 2 gündür yağan çisenti şeklindeki yağıştan değil ama 🙂
farkil
ümraniye’de bir ara bayağı umutlandım arabaların üstü inceden örtüldü. fakat beykoza yolum düştü kartopu oynadım 🙂 beykoz korusundan yukarı en tepe noktada beyaz örtü yaptı. saat 3 civarı geçtim. arabanın derecesi sıfırı gösteriyordu.
ALKIM
Başta Ozan Deniz olmak üzere tüm Trakyalılara gözünüz aydın der önümüzdeki 10 günün tadını çıkarmalarını dilerim. Umarım biz İstanbullulara da bir şeyler düşer.
havadansudan
bize de bir şeyler düşecek alkım! umudunu yitirme. mesela bugün en yüksek +7 derece sıcaklık ve yağmur bekleniyordu istanbul’da ama sen sonuca bak 😉 sürprizlere gebe önümüzdeki günler.
gvm
gfs bize attığı onca kazıktan sonra bir kıyak geçecek gibi. ana run önümüzdeki 1 hafta için en soğuk run.
Cemal
Şu saat itibariyle İstanbul’da rüzgar yönü semtine göre değişik yönlerden esiyor. Karayel ile poyraz arasında gidip geliyor. Şu an Beylikdüzü’nde çok hafif bir kar yağışı var. Araba üzerleri ve çatılarda hafif bir beyazlık söz konusu. Sıcaklık -1 derece civarında. Kar yağışı için bir çok parametre tamam, noksan olan yağış. Radara baktığımızda Karadeniz üzerinde çok küçük bölgesel yağışlar gözüküyor. Bu deniz üzerindeki yağış öbeklerinin ilerleyen saatlerde şehir üzerinde çok kısa süreli ince taneli kar kar yağışlarına yol açabileceğini tahmin ediyorum.
Kar mı yağıyor Beylikdüzü’nde gerçekten? Donan yağmur bildirilmişti.
Cemal
Gündüz saatlerinde Başakşehir kadar olmasa da burda da çisenti halinde donan yağmur vardı. Akşam saatlerine doğru bu çisentili yağış çatılarda, araba üzerlerinde ve çimenlerde çok hafif bir beyazlık yaptı. Yalnız bu yağış radar görüntülerinde bile seçilemeyecek kadar ince taneli ve tamamiyle rüzgarın Karadeniz üzerinden sürüklediği yüksek nem ile yer seviyesindeki soğuk havanın oluşturduğu bir yağış türü bence.
sirocco
Şu an dediği gibi hafif kar yağışı var, saat 5 gibi söylendiği gibi hafif kar başladı, arabaların ve çimlerin üstünde beyazlıklar var.Ama öyle cm ile ölçülecek cinsten değil.
Santiago
Ben Başakşehir’den (şirketten) ayrılırken hava sıfır dereceydi ve yağış kara çevirmişti. Aynı durum orada da gerçekleşiyor olabilir.
Santiago
Tarih: 26.02.2011
Yer: İstanbul – Başakşehir
Hadise: Donan yağmur
Rekorlarla dolu bir yıldan sonra, İstanbul’da tarihe geçecek bir olay daha. Ben hayatımda ilk defa şahit oluyorum donan yağmura.
müthiş gözlem. teşekkür ederiz santiago! önümüzdeki günlerde daha şaşırtıcı hava olaylarını belgelediğini (inşallah!!) görmek dileğiyle 🙂 anladın sen onu 😉
Santiago
Bundan daha şaşırtıcı olsa olsa hortum olur 🙂
Kuzeytac
Ah ah, Başakşehire yakınım ama biz şahit olamadık. Kıskandım doğrusu…
Süper. Olayı takip edemedim ama sanırım İstanbul’un kıyılarında yok, hafif iç kesimlerinde var, bu da deniz havasının direnişini gösteriyor sanırım. D.M.İ ise Allahlık… Kaportacıdan tahmin dinliyor gibiyiz, bırak tahmini olan bitenden dahi haberdar değiller.
Trakya’ya zeminden ilerleyen Sibirya soğuğunun marifeti.
Santiago
Kuvvetli rüzgarın da etkisinin olduğunu düşünüyorum, rüzgar almayan yerlerde pek bir şey görünmüyor.
Bu arada mesajları yine onaylayıver ne zaman içinden gelirse editörüm, benim zamanım dar… Sağolasın.
Santiago
Anlaşıldı tamam 🙂
sirocco
Beylikdüzünde de aynı şekilde, farketmemiştim ilk başta, yürürken kafama bir şey düştü, yere baktım buz parçasıydı, meğerse ağacın dalları buzmuş, ayrıca trafik tabelalarının üzerinde de yarım cm kadar bir buz var.
gvm
levent 0.3 derece ve kar atıştırıyor.
Behlül
Hocam İstanbul Anadolu yakasınada D.E.K yağışları gözlemlenmekte şimdi tamda bu sırada D.M.İ litaratüründe olmayan bu yağış türünün bence bu kuruma ciddi anlamda hatırlatılması lazım böyle saçmalık olur mu acaba d.m.i bu yağışlar etkisiz, yerel ve kısa süreli olduğu için dikkate almıyor mu?
Arkadaşlar İstanbul / Esentepe’de oturuyorum (Mecidiye Köy – Zincirli Kuyu arasında)
burada kar yağışı başladı, İstanbul’da başka yerde kar yağışı varsa buradan paylaşmak isterim 🙂
Semih
Saat 11.20 itibariyle TKM Çamlıca kamerasından tipi şeklinde kar yağışının başladığını görüyoruz.
Arkadaşlar dikkat ederseniz bu sıra pek yorum yapmıyorum, sorularınıza kısa cevaplar verebiliyorum ya da bazen hiç vermiyorum. Bunların sebebi doktora tezinde artık son 1 aya giriyor olmamdır. Başka şeylere konsantre olamıyorum, olmamam da gerekiyor. Anlayışınız için teşekkür ederim.
Anıl
Ufak bir durum değerlendirmesine ihtiyacımız var. Zaman bulabilirsen memnun oluruz. Havada gördüğümüz kar yağışını istanbul genelinde yerde görebilir miyiz? Ne dersin.
Yerde zor kıyılar için, ancak yüksek yerlerde… Ha bir sağanak gelir beyazlatır gider onu bilemem, ama sıcaklık 1-2 derece civarında takılacağı için kıyılarda ömrü kısa olur örtünün. Tahminim budur Pazartesi sabahına kadar olan süre için.
çihiroYazıyı Yazan
Bu son günlerde iç kesimlerde görülen yağışlara eşlik eden az sayıda şimşek, yerin artık yavaş yavaş ısındığının, bunun sonucunda kararsızlığın arttığının işareti bence. Soğuk geçmeyen 09-10 kışında da şubat sonu şimşekler ve kümülonimbusvari bulutlar görülmeye başlanmıştı Konya’da.
Semih
Her sene oluyor. Ya Şubat sonu ya da Mart ortaları mutlaka çok kuvvetli yağmurla birlikte şimşekler dans eder İstanbul’da. Bunu her sene oluyor ve İlkbahara girdiğimizin haberini veriyor. Hatırlıyorum, yanılmıyorsam 2009 Mart ayında yerle gök birleşmişti Tuzla’da.
Semih
Bu sıralar İstanbul’da kar görebilme olasılığımız nedir?
Ben de çok büyük merak içinde bekliyorum. Ama çok büyük ihtimalle 6 Mart’ta Yurtdışı’na çıkmış olacağım. İnşallah gelir, hatta inşallah 1-2 gün erken gelir veya daha uzun süreli kalır da kıyısından köşesinden görebilirim.
yigit
inanılır gibi değil çorlu 0 derece hafif yağmur bu nasıl olur
şimdi itibariyle çorlu’da kar yağışı başlamıştır darısı istanbul’un başına 🙂
okito
Rüzgar şehir içinde 43 km/s, açık alanlarda ise 60 km/s’a ulaştı. Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde şiddetli rüzgardan dolayı Çorlu Belediye Konutları bölgesinde bulunan Mekke Camii’nin göndere çekili bayrağı, donarak göndere yapıştı. Bayrağın üzerini 1 santimetre kalınlığında buz kapladı.
Tam da bu donan yağmur mudur diye sormaya gelmiştim. Altta Ozan Hocam açıklamış zaten:)
Santiago
Radar tamtakır ama sabahtan beri İstanbul’da dehşet bir “çisilizzard” var 🙂
-2C’de çok güzel şeyler olurdu, ama nerde o şans..
Mehmet hocam heriflerin kafa olmuş bi milyon, artık ne içip bakıyorlarsa modele birbirlerini gaza getirip duruyorlar sen de denklemle matematikle bunları ikna etmeye çalışıyosun. Koyver gitsin…
havaankara
Son birkaç güncellemede görünen Mart başı sistemi gelir mi bilmem. Ama gelirse olacağını tahmin ettiğim birşey var. Birilerinin efsane dediği sistem ötelenmiş olacak. 25-26 Şubat’ta gelecek dedikleri sistem 5-6 Mart, belki daha ileri bir tarihe ötelenmiş olacak. Ve birileri tebrik edilecek, ötelenmiş olsa da “Efsane sistemi” bildiği için.
Psikolojik ortam öyle bir hale gelmiş ki, karın miktarı ve zamanı ne olursa olsun, atıştırması ya da yoğun yağması, 10 Şubat, 20 Şubat, 5 Mart’ta gelmesi hiç fark etmez, “biz haklı çıktık” deyip bundan tatmin sağlayacak insanlar var. “Rakiplerinin” mahvolmasını hayal ediyorlar sanırım. Nasıl bir hırstır, neyin mücadelesidir anlamak mümkün değil. Memleketteki bir çok şeyi anlamanın mümkün olmadığı gibi. Tamam gülelim dalga geçelim de, insanın içi daralıyor, sayıca az değiller çünkü.
Gerçekten merak ediyorum, eğer akşama doğru hafif de olsa kar yağarsa ”Efsane(!) geldi” diyecekler mi acaba 🙂 Ya da bu sene çok olumsuz şartlar mevcut, küçük ama karlı bir sistem bile Efsane olur mu demek? Kestane desek, mevsimi de geçti 🙂
Hatta lafı bile var koyunun olmadığı yerde keçiye, efsane derlermiş… Neyse :))
LOSTSNOW
bu ıslak termometre tam olarak ne oluyor? özelliği nedir? niçin kullanılır? biraz daha aydınlatırsan seviniriz
Aslında bildiğin termometrenin, ıslakken üzerindeki su sabit bir basınç altında tamamen buharlaştığında gösterebileceği en düşük sıcaklıktır. Bu don tahmininde, kar tahmininde ve dolu tahmininde önemlidir. Örneğin; sulu kar mı yoksa, kuru kar mı yağacağına sadece ıslak termometreye bakarak karar verebilirsin.
-6.6’dan düşükse kuru yağar, 0’in üstündeyse marjinal durumlar dışında kar yağması zordur.
Santiago
Eline sağlık.
850hPa sıcaklığını yazarlar yine de bulurlar efsaneyi onlar 🙂
“Çin’de kanat çırpan bir kelebek ABD’de bir fırtınaya neden olabilir” kelebek etkisini (kaos teorisi) çok iyi anlatan bu örneği hayal kırıklığı yaratan son iki kış mevsimi için uyarlarsak, acaba silsileyi başlatan ilk problem nerede doğmuştur? İlk cevabı da ben vereyim. Bence bu konuda sorumlu İngilizlerdir, çünkü sanayi devrimini yapmasalardı küresel bazda sıcaklık artmayacaktı, böylece daha soğuk kışlar geçirebilecektik.
Bilkent Ankara’nın sabah verilerine göre yaptığım noktasal kararsızlık değerleri
Total Totals 55.2
K index 28.2
Vertical Totals 30.3
S Index 52
Cross Totals 24.9
Bu yukarıdaki değerleri yalnızca bu tabloya göre kendim manuel olarak hesapladım.
Lifted Index -2.1
CAPE 558
CIN 0
Bu 3 değer ise hazır veriler…
Artık güncellemesinde değişim olmazsa Ankara ve civarında şimşek görülme ihtimali dünden daha yüksek.
ALKIM
Modeller bu yılki gösterip de vermeme huyundan bir türlü vazgeçemedi. Son birkaç güncellemedir bu kez de 7-11 Mart arası ciddi sayılabilecek soğuklar işaret edilmeye başlandı ancak makus talihimize öyle alıştım ki en ufak bir umudum yok desem yeridir.
havadansudan
ben yine de umudumuzu yitirmemekten yanayım. gerçekleşmezse şaşırmam ama ya gerçekleşirse? 😉
yigit
selam ben bu siteye yeni geliyorum 🙂 çorlu için tahminleriniz nelerdir ?
Ozan Deniz cevap versin isterse. Çorlu sorumlumuz o.
excratarius
Bugün akşam üzerinden beri ufacık ufacık yağan ama insanı bayağı ıslatan bir yağmur var İstanbul’da, radara bakıyorum bulutlar çok seyrek görünüyor, bu yağışın sebebi nedir?
ya tamam hemen kızma, yüzümüze vurma 🙂 ben onu gördüm de rüzgarlı falan karışık bir şey diye bakmadan geçtim anlamıyorum diye, ama üzerini okusaydım anlarmışım
Kızmadım yahu neden kızayım, bu aralar çok meşgulum arkadaşlar cevaplar kısa oluyor.
O harita 500 mb’daki, yani epey üst seviyedeki (5000-6000 metre) rüzgarları gösteriyor.
havadansudan
evet, pis bir yağmur vardı akşam. sanki birisi tükürüyor gibi 🙂 şemsiye de kâr etmedi , çünkü dikey değil yatay düşüyordu damlalar, rüzgâr yüzünden muhtemelen. istanbul’da bu çeşit yağmurlara sıkça rastlanıyor ama ben adana’da böyle bir yağmuru hayatım boyunca görmedim. kar tanesi gibi düşen küçücük yağmur taneleri.
havadansudan
skiron’a göre 26-27 şubat’ta kar istanbul’a epey yaklaşıyor. belki 15 dakikalık bir kar sağanağı filan görürüz 🙂
aslında basınç merkezlerinin yerleşimleri gayet hoştu ama yine ıskaladık. peki bu sefer ıskalamamamız için ne gibi bir değişiklik olmalıydı mevcut tabloda? orta akdeniz’deki alçak basınç daha kuvvetli olsaydı rusya üzerindeki yüksek basıncın soğuğunu aşağıya çekebilir miydi?
Yağış yapan nemi üst seviye rüzgarları taşıdığı için (bence)
mehmet
havadelisi merhaba. gündüz hava giresun-bulancak’ta çok güzeldi,sıcacıktı. şimdi dışarda çok yoğun sis var. burda, mart-nisan ve mayıs genelde sisli geçer, özellikle de sahil kesimi (sahilden birkaç kilometre içerisi günlük güneşlik olur) bunun sebebi denizin karaya göre geç ısınması mı. ve baharda bu sisten nefret ederim,havayı çok soğutur. teşekkürler…
Ozan Hoca, Ankara’nın az güneyinde flaşlar patlıyor! Bir kaç gün önce kararsızlık var diye konuşuyordum ya, tuttu nihayet… şimşek haritasına da yansımış.
Eskişehir’de de bugün özellikle akşam saatlerinde 4-5 şimşek görüldü, dolu bile yağdı yani sanki nisan-mayıs ayındayız!
Ahmet Durak
1,5 saat sonra Muratlı tarafından Tekirdağ’a gidicem. Yolda inşallah şimşeklerle karşılaşırız. Babaannem kışın gökgürlediği zaman kar parçalanıyor derdi. Çocukken çok etkisinde kalmıştım. Hayalgücümü kullanarak Allah’ın meleklerine kar parçalattığını düşünürdüm. 🙂 Bir de o ses derinden derinden gelir bir başkadır.
Evet derinden gelir, çünkü kar yağışı sesi bastırır, iletmez, kar yağarken gökgürültüsü derinden ve sadece yakın yerlerden duyulur.
Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Thundersnow
Belki “kar sessizliği” denen şey de bundandır. Benim annemin kulakları çok hassastır, bana derdi ki “sen yat, ben kar başlayınca hisseder kalkarım, seni de uyandırırım”. Gerçekten de her seferinde haklı çıkardı, belki karın uzaktan gelen sesleri bastırmasından anlıyordu…
İlk iki harita zaten blogda sağ sütunda var. Hemen sağ taraftaki sütuna bakıver. Islak termometre sıfır seviyesi haritasına da buradan ulaşabilirsin.
sogukar
Ozan bey, asiri yuksek AO’nun bize bir yarari var midir? Cunku asiri negatif ao’nun sogumayi bize getirecegini ortami da kurutmdan tepkisel a.b.lerin olusabileceginden bahsediyorlar (yakin vadede gerceklesecegini soyluyorlar). Siz ne dusunuyorsunuz cunku bugunku ao yu goremedim ama dunku ao +5lere isaret ediyordu (bu arada bu yorum turkce bazi harfler bulunmayan bir klavyeden yazidi, cunku biliyorum Turkceye cok ozen gosteriyorsunuz, belirteyim dedim)
GFS’yi inceleyin, AO indeksi oradan hesaplanıyor, eğer GFS bize kara yetecek kadar soğuma ve yağış veriyorsa ona eşlik eden AO değerlerinin de bize yaradığı oluyor demektir, indekslerle ilgili söylenenler geneldir ve her duruma uymaz. Yüksek AO zaten genel olarak normalden düşük sıcaklıklara yol açar Türkiye’de, yağış da az olur, ama dediğim gibi mükemmelen böyle olacak diye bir kural yoktur. İndeksler haritalarda gördüğünüz büyük ölçekli basınç yerleşimleri hakkında bir ölçüde basitleştirilmiş bir fikir vermek için var sadece.
Ayberk456
Ne oldu yahu şu DMI’ye? Ne kadar zamandır internet sitesine girilmiyor. Bu arada ne şans dün gece uyuyakalmışım şimşekleri izleyemedim 😦
Behlül
Bugün İzmit için tarihi bir gün bundan tam 28 yıl önce bu tarihte İzmit için yakın tarihin en yüksek kar ölçümü yapılmıştı 23.02.1983 kar miktarı: 74cm yazarken bile içim coştu gözlerim doldu bu kadar mı güzel bir rakam olur ya rabbim hayal gibi… izmit’in kar bayramını kutlar tüm izmitlilere bundan sonra en az bu kadar bir kar görebilmesini dilerim…
🙂 Senin de bayramın kutlu olsun Behlül nice 74’lere diyelim…
# Ayrıntı
DMİ’nin de üyesi bulunduğu(nota bakın) hidroloji SAF grubuna ait animasyonda 23 Şubat 10:57 – 11:27 ve 12:12 UTC saatlerine ait (lokal saat için +2 ilave edin), anlayabildiğim kadarıyla sanırım değişik uydu verilerinden yararlanılarak elde edilmiş, anlık yağış tahmin haritası.
NOT: Hidroloji SAF nedir? Hidroloji Uydu Verileri Uygulama Merkezi ya da diğer adı ile Hidroloji-SAF, meteorolojik uydulardan alınan verileri kullanarak, araştırmacılara bilim adamlarına ve tahmincilere taşkın, kuraklık ve kar örtüsünü ve yer-atmosfer su değişimini izleme amacıyla yazılım ve ürün üretip geliştiren bir konsorsiyumdur. (Burada ve burada)
Doğu Karadeniz civarında kırmızı (skaladaki en yüksek derece yağış) var ama sanırım öyle bir yağış olmadı. Uydu verilerinden yağışın durumunu tahmin etmek çok sağlıklı değil diye biliyorum.
mehmet
damla düşmedi 🙂
# Ayrıntı
İzmir’e şimşekler eşliğinde kuvvetli bir gökgürültülü yağış geliyor, umarım su baskını olmaz.
Showalter index: -1.89
Lifted index: -2
SWEAT index: 377
K index: 29.08
Cross totals index: 26.5
Vertical totals index: 27
Totals totals index: 56.5
S Index 26.5
CAPE: 607
Bu süper koşullar varken kaçılnılmaz zaten…
sirocco
Belki mesajların onayda beklemesinden hakkında yorum yapılmıyor bilemeyeceğim ama son birkaç saattir izmir ve çevresi ciddi anlamda yağış alıyor.
Sıkıntılara yok açabilir, belki de açmıştır da.
hava35
izmir bu gece aydınlık gibi görünüyor… zira 2 saattir oyle deniz üzerinden gelen kütle daha da aydınlatacağa benziyor.. radardan takip etmek… eğlenceli olmaya başlıyor.. turuncu olan butun kütleler yoğun dolu yağısına ve gökgürültüsüyle beraber geliyor…
şerefsiz imageshack kayıtlı olmayan üyelerin resimlerini silmiş. ya imageshack’a üye olmak ya da tinypic/photobucket gibi başka hostlara resim yüklemek lazım.
18Z run’u iç kesimler için efsane vaadeder şekilde çalıştı. Değişeceğini biliyorum ama bu haliyle gelirse ki temennim bu 🙂 iç anadolu ve özellikle Ankara, Ocak 2002’de aldığı karı tekrar görebilir. Hayırlı geceler herkese..
Kısmet
7 martta efsane geleceği kesinleşmiştir çünkü kredim yatıyor ilaç gibi gelecek 😀 şaka bir yana kış bitmeden son şakasını yapmasa bari.
En sevmediğim hava tipi şu an üzerimizdeki yağışsız sea effect bulutları ve bunun oluşturduğu sistem. Genelde yağış bırakmadıkları zaman inatçı ve soğuk oluyorlar
Bugünkü AO ve NAO endeksleri.. AO’nun nötr civarına salınması üç aşağı beş yukarı garanti gibi, yani Arktik salınım cepte. NAO’ya bakarsak 6-7 mart tarihleri için -1 +1 aralığında kararsız kalmış. Ülkemizi etkileyen ciddi sistemleri incelediğimizde NAO endeksi genel olarak 0 +1 aralığında görülüyor. Sonuç olarak şahsi fikrim Arktik salınımın nereyi etkileyeceği NAO endeksine bağlı. Ozan hocam doğru bir yorum mu sence?
Tam değil, ikisinin de rolü var diyelim ama ikisinin de rolünün olmadığı olaylar da var. Onun için şu indeksleri oldum olası sevemedim. Çok fazla şey anlatmıyorlar, genel bilgi veriyorlar sadece.
Ben bu indeksleri hiç kaale almıyorum, modellerdeki basınç diziliminden herşey ortada zaten :p
Klasik Milliyet Haberi
Klasik Milliyet haberi olduğu gibi klasik de bir DMİ aymazlığı. Sen günde bir kez güncelleme yaparsan tembel kamuoyu da sayende yanlış bilgilenir işte. Ben bile dün 2 kere güncelledim kendimi. İşin ilginç tarafı dünden kalma bu eskimiş ve muhtemelen yanlış tahminin işten dönerken dinlediğim radyodaki haberlere dahi taşınmış olmasaydı. Şu anda milyonlarca insanın perşembe günü kar beklentisi var İstanbul’da. Kaynağı da DMİ. Onlara da fazla kızamıyorum ki kardeşim dün sabahki görüntü öyleydi ama akşam kendini belli eden değişikliği ertesi gün saat 13’den önce taşıyamazsan web sitene böyle yalancı çıkartırlar seni işte.
Bir görünüp bir kaybolan 7 Mart sonrası sıkı soğuk sarkması yine baş gösterdi.

Dikkatimi çeken ise bu sefer modellerde kaybolduktan sonra kuvvetlenerek geri gelmiş olması. Bakalım yine eriyerek gidecek mi; yoksa aynen gözüktüğü şiddette sarkacak mı?
Benim şahsi kanaatim 2 kez kaybolup tekrar kendini gösterdiği her seferinde biraz daha güneye iniyor. Daha önce bütün ıskalayan sistemler gün be gün eriyerek hiç kaybolmadan kendini gösterdi modellerde. Sanırım bu kez basınç yerleşimleri daha uygun ve değişkenler önceki sistemlere göre daha az… Bakalım ne olacak bekleyip görmemiz lazım.
Gumbur gumbur 87 geliyor 😀 Gunler bile ayni, bu sefer yardira yardira geliyor.
87 ile alakası yok:) 2 günde gelip geçecek bir sistem
Başladın gene Ozan 🙂 Neyse alıştık artık, modeller gece iyi çıkar soğuğun süresini uzatırsa 2×87 dersin 🙂
Oluşum mekanızması bambaşka ozan.. 15 Gün önce Sibiryadaki soğuğun bize direk inmiş şekliydi 87.
1 saat önce Twitter’da yapılmış Sn. Bünyamin Sürmeli Yorumu:
”Mart’in 5-10 arasi bu kisa damgasini vuracak, hatirda kalacak bir soguk olabilir”
06Z modellerini görünce tweetini değiştirebilir. Bence bu kışa damgasını vurmak üzere olan durum modellerin sistemleri önce uzakta gösterme sonra öteleme sonra da iptal etme sorunsalıdır. 7 Mart’ı merkez olarak gören sistem için de bu sorunsalın kurbanı olma yolunda ilk adım atılmış görünüyor. Hayret etmekten bıktım artık.
Sonuç anlaşıldı. Bu sistem de Twitter Kuşu’na döner artık 🙂
Kimse konuşmasa ne sistemler görürdük ama hep bu çok konuşanlar yüzünden ya kuş ya kestane…
(Tamamen bilimsel bir yaklaşım, isterseniz test edelim) 🙂 🙂
Anneannem Çorumludur, ve bolca Çorumca kelimelerle konuşur.
Onun deyiş versiyonuyla “Oncılayın sistemler araya giddi” !
(Bu “oncılayın” kelimesini küçükken yaramazlık yapıp, bardak çanak kırınca annem de söylerdi oncılayın tabağı kırdın, hay oğlum!)
Oncılayın = Canım, güzelim gibi anlamları var.
Ahahaha harika, “araya giddi!” kısmına bittim özellikle.
Hakkaten de araya gidiyorlar yani….
Efsane-Bünyamin!
Bu gece Bern’de 2 derecede çok yoğun sulu kar yağdı. Hemen 300 metre yukarısında 5 cm tutmuş kar. O esnada İstanbul’u kontrol ettim sıcaklık 3 dereceydi ve bir sulu kar kütlesi radarda belirmişti. Yani bu kadarı da tesadüf olamaz. 2-3 derece daha düşse sıcaklık efsane olacak ama olmuyor. Ve bu Türkiye’de de İsviçre’de aynı. Şimdi üstatlara sormak istiyorum, bunun küresel ısınmayla ilgisi var mıdır? Yoksa bile bir şeyle ilgisi olmalıdır. Bence iklim değişiyor ve Atlantik’ten Akdeniz’e giren gulf stream kütleleri anamızı belliyor. İnkar eden dinden çıkar ve ılıkçı olur. Demedi demeyin.
Ha haaaaa, biz 15 gün kafamızı kaldıramayacağız kardan efsaneden, tutuştun değil mi hocam, kaçacak delik arıyorsun 🙂
Ozan hocam pek bir agresif gördüm sizi 🙂
Bu arada hocam, okulda takip ettiğimiz, bizim akademik kadro ile birebir ilgilendiğimiz karla kaplı alanlar ile alakalı, sürekli güncellenen bir siteyi paylaşmak istiyorum. İlginizi çeker diye düşündüm.
http://espcgis2.nesdis.noaa.gov/website/SSDSnow_100/viewer.htm
Komutan Logar, bir cisim yaklaşıyor.
Açalım lazer kalkanlarını ama hava 3-4 derece 🙂
Beylikdüzünde hala 0 ile -1 derece arası, bir ihtimal yokolmadan buraya kadar gelirse, yağış görürüz diye düşünüyorum.Ama ciddi anlamda yokoluyor.
Hemen bir ekleme yapayım dışarıya baktım, sis var ve tek tük kar taneleri düşüyor.
Model sola mı çekiyor ne? 🙂
İstanbul da nasiplenecek kar yağışı anlamında bu soğuklardan. Belli etti kendini artık. Ana GFS soğuk senaryoyla devam etmek konusunda kararlı görünüyor bu kez. Son run’daki görüntüye(27 Şubat Pazar 06Z) göre 2-4 Mart arası oluşacak sea efffect’in gücü konusunda yorumda bulunmak isteyen var mı? Ben yer yer etkili olabileceğini düşünüyorum. Yüksek ve kuzeye yakın kesimlerde ciddi örtü oluşumu söz konusu olabilir. Tahminimce soğuma biraz daha artacak, gidişat o yönde. Hans duydu yakarışlarımızı. 🙂
Akşam modeli kuşa çevirmiş bizim sistemleri 🙂
Aslında Çinliler gene haklı çıkar sistemler kuşa dönerse, çünkü gösterdikleri normalden sapmalar öyle büyük soğuklara işaret etmiyor…
Tahmin süresi 10 günlük olduğu için bence fena sayılmaz. Yani adamlar mevsim normalinden 4C düşük öngörüyor diyelim, bunun 3-4 günü 6C-8C düşük olur, diğer günler mevsim normali olur falan filan. Ama total olarak baktımızda dediğin gibi çok müthiş bir tablo değil aslında.
Öğle diyagramlarına baktığımızda modelin saçma olduğu aşikarmış, yeni farkettim. Budapeşte, Münih ve Paris’li havadelileri Hans’a bayağı küfür etmişlerdir, mübarek adam cetvelle çizmiş ana modeli sanki 🙂
Birkaç Avrupa şehrinin öğle ve akşam diyagramları karşılaştırması…
yine, yeniden bütün hava delilerinden hans’a gelsin:
vazgeçmek yok ! 🙂 bu kar ya yağacak ya yağacak! moraller bozulmasın hemen. ama bizim ılıkçı dmi önümüzdeki günler için sıcaklığı istanbul’da +4 verirken, uluslararası siteler +7 civarında veriyor. ilginç.
Weatheronline’ı kesinlikle baz alma derim. Mehmet Can üstüne alınmasın ama tahminleri çok tutarsız.
Met Office bence gayet başarılı.
Doğru söylüyorsun, ayrıca benim de şahsen favorim değildir, hiç çekinme ! 🙂 Sadece Uzman Haritalara ve uydu görüntüsüne bakarım arada, tahminlere pek bakmam.
Soğuk yönünden olumlu sapmalar yaşanması ihtimalini yüksek görüyorum. 12Z modelindeki 150+ son 5-6 güncellemeye göre zıt bir eğilime yönelmiş. 06Z’yi saçma buluyorsak 12Z’yi de saçma bulabiliriz diyagramlara baktığımızda. Daha doğrusu 06Z belli bir istikrarın devamıydı. 12Z yeni bir eğilimin başlangıcı olabilir. Önümüzdeki haftaiçi adım adım göreceğiz. Son olarak modeller dediğime gelecek lafını etmemek için önce şu Çinlileri takdir edeyim. 🙂
Avrupa’da oluşacak olan yüksek belirleyecek olacakları. (Yanlış mı düşünüyorum?) Onun için de birşey demek daha erken. Öğle modelinde o yükseği Türkiye’nin kuzeyine kadar sokmuştu GFS, şimdi ise Avrupa’nın nerdeyse içine bile sokmamış. İngiltere üzerinde bırakmış. Onun için sistem bitti veya tam üstümüze geliyor dememek lazım diye düşünüyorum. Bakalım 18Z çıktısı nasıl olacak.
Diğer modellerle kıyaslamalar:
ECMWF168
ECMWF192
JMA168
JMA192
GFS168
GFS192
ECMWF ve JMA ise yükseği Avrupa içine kadar sokmuş ve o yüksek de soğuğu bizim üstümüze göndermiş. ECMWF de o kadar ki, 240 dan sonra İngiltere’ye kış tekrar gelecekmiş gibi, yüksek tamamen kuzeyimize gelmiş. GFS’te ise yüksek yerini korumuş ve bize Mart 10’dan sonra kış getirmiş.
Şu an yaptığım tahmin değil. Sadece şunu demek istiyorum. Oluşacak olan yükseğin yeri ve gücü bizim Mart başlangıcımızı şekillendirecek. Yükseğin nasıl hareket edeceği ve gücünün ne olacağı konusunda da şu anda çok şey demek doğru olmaz diye düşünüyorum.
Güzel olsun da, nasıl olursa olsun.
hans sıcaklığı daha da aşağı çekmiş…
berlin’den gol haberi mi var? 😀
yine hevesim kursağımda kaldı. çok da şaşırmadım.
Pekin İklim Merkezi’nin en güncel tahmini.. Önümüzdeki 10 gün için Ukrayna, Balkanlar ve Trakya mevsim normallerinin 4C altında görünüyor. Halihazırda soğuk olan Balkanlar daha da soğuyacak. Atmosfer bir kez daha kelek yapmadığı taktirde Marmara Bölgesi bu kışın en soğuk günlerini mart ayında yaşayacak gibi görünüyor.
26 Şubat – 7 Mart arası sıcaklık anomalisi
Küresel:

Asya:

Ayrıca 13 şubat’ta yaptığım şu paylaşımda Çinlilerin 2 haftalık tahminde tutarlı olduklarını belirtmiştim ve şubat sonu mart başı için tahminlerini paylaşmıştım, beni yanıltmadılar.
Cemre nedir, hangi tarihlerde düşer, nasıl hesaplanır gibi merakları olan arkadaşlar için, bugün Güngor Uras yazmış. İlgili makaleyi şu adresten okuyabilirsiniz.
8 dakika 13 saniyeden itibaren izleyin 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=dIcbSlF4BmE#t=493
bilimsel olarak ele aldığımızda ilk önce hava ısınıyor, sonra kara, sonra deniz. öyle değil mi? bunu rusya üzerinde 850 hPa’da 0 derecenin artık görünebilmesiyle açıkladım ben kendi kendime 🙂 denizlerin en geç ısındığını ve en geç soğuduğunu ölçümlere dayanarak biliyoruz zaten.
oysa geleneksel öğretiye göre önce hava, sonra deniz, en son karalar ısınıyor. insanlar da buna gerçekten inanıyormuş. demek ki eskiden denize giren yokmuş haziran’da ya da ekim’de 😛
Aslında bilimsel olarak ısınma sırası, toprak-hava-deniz şeklinde olmalı. Çünkü güneşten gelen ışınlar yer tarafından emiliyor ilk önce, yerin ısınıp yükselim yağışlarının başlaması da bundan. Evet toprak sonra tepki veriyor (yeşerme bakımından) ama ben sıralamayı böyle verirdim yine de 🙂 Mart’ta gelecek (eğer gelirse) kar yağışlı sisteme de bu itibarla “Cemile” ismini uygun gördüm 🙂
cemile güzel isimmiş 😀
Santiago’nun 13 -15 Şubat Doğu Karadeniz’de Yağmur ve Kar başlıklı yazısının görsel sonuçları.
Gfs 7-8 Mart gibi Turkiye’ye efsane indiriyor. Son sansimiz bu artik, ama bilemiyorum. Hans Mart geldi de reytingler dusmesin diye tribunlere de oynuyor olabilir.
weatheronline.co.uk kendini yenilediğinden beri 2011’in aylık sıcaklık ortalamaları, toplam yağışlarına bakamıyorum iklim robotundan 😦 “veri yok” diyor ama yalan söylüyor, veri var 🙂 daha 2-3 hafta öncesine kadar takip ediyordum şubat ayı ortalama sıcaklıklarını . şimdi ise mümkün değil.
başka nerden takip edebilirim güncel ortalamaları?
http://www.enka.com/weather/NOAAMO.TXT
Çalışmayan yer neresidir tam olarak anlayamadım ?
Link verirseniz, doğrudan düzeltireceğim 🙂
(Türkiye sayfasının teknik sorunları ile ben ilgileniyorum)
2011 verilerine bakmak mümkün değil 😦
http://www.havaturkiye.com/weather/maps/city?FMM=1&FYY=2011&LMM=12&LYY=2011&WMO=17060&CONT=trtr®ION=0005&LAND=TU&ART=TMX&R=0&NOREGION=1&LEVEL=162&LANG=tr&MOD=tab
Halledilmiştir.
harikasınız! 🙂 teşekkürler.
Tuzla’da saat 22.50 itibariyle hafif şekilde devam eden yağmur, yerini sulu kara bıraktı. Bu seferki yağış şu 2 gündür yağan çisenti şeklindeki yağıştan değil ama 🙂
ümraniye’de bir ara bayağı umutlandım arabaların üstü inceden örtüldü. fakat beykoza yolum düştü kartopu oynadım 🙂 beykoz korusundan yukarı en tepe noktada beyaz örtü yaptı. saat 3 civarı geçtim. arabanın derecesi sıfırı gösteriyordu.
Başta Ozan Deniz olmak üzere tüm Trakyalılara gözünüz aydın der önümüzdeki 10 günün tadını çıkarmalarını dilerim. Umarım biz İstanbullulara da bir şeyler düşer.
bize de bir şeyler düşecek alkım! umudunu yitirme. mesela bugün en yüksek +7 derece sıcaklık ve yağmur bekleniyordu istanbul’da ama sen sonuca bak 😉 sürprizlere gebe önümüzdeki günler.
gfs bize attığı onca kazıktan sonra bir kıyak geçecek gibi. ana run önümüzdeki 1 hafta için en soğuk run.
Şu saat itibariyle İstanbul’da rüzgar yönü semtine göre değişik yönlerden esiyor. Karayel ile poyraz arasında gidip geliyor. Şu an Beylikdüzü’nde çok hafif bir kar yağışı var. Araba üzerleri ve çatılarda hafif bir beyazlık söz konusu. Sıcaklık -1 derece civarında. Kar yağışı için bir çok parametre tamam, noksan olan yağış. Radara baktığımızda Karadeniz üzerinde çok küçük bölgesel yağışlar gözüküyor. Bu deniz üzerindeki yağış öbeklerinin ilerleyen saatlerde şehir üzerinde çok kısa süreli ince taneli kar kar yağışlarına yol açabileceğini tahmin ediyorum.
Kar mı yağıyor Beylikdüzü’nde gerçekten? Donan yağmur bildirilmişti.
Gündüz saatlerinde Başakşehir kadar olmasa da burda da çisenti halinde donan yağmur vardı. Akşam saatlerine doğru bu çisentili yağış çatılarda, araba üzerlerinde ve çimenlerde çok hafif bir beyazlık yaptı. Yalnız bu yağış radar görüntülerinde bile seçilemeyecek kadar ince taneli ve tamamiyle rüzgarın Karadeniz üzerinden sürüklediği yüksek nem ile yer seviyesindeki soğuk havanın oluşturduğu bir yağış türü bence.
Şu an dediği gibi hafif kar yağışı var, saat 5 gibi söylendiği gibi hafif kar başladı, arabaların ve çimlerin üstünde beyazlıklar var.Ama öyle cm ile ölçülecek cinsten değil.
Ben Başakşehir’den (şirketten) ayrılırken hava sıfır dereceydi ve yağış kara çevirmişti. Aynı durum orada da gerçekleşiyor olabilir.
Tarih: 26.02.2011
Yer: İstanbul – Başakşehir
Hadise: Donan yağmur
Rekorlarla dolu bir yıldan sonra, İstanbul’da tarihe geçecek bir olay daha. Ben hayatımda ilk defa şahit oluyorum donan yağmura.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
müthiş gözlem. teşekkür ederiz santiago! önümüzdeki günlerde daha şaşırtıcı hava olaylarını belgelediğini (inşallah!!) görmek dileğiyle 🙂 anladın sen onu 😉
Bundan daha şaşırtıcı olsa olsa hortum olur 🙂
Ah ah, Başakşehire yakınım ama biz şahit olamadık. Kıskandım doğrusu…
Mükemmel bir gözlem 🙂 eline sağlık ben de bir kaç sefer gördüm.
Süper. Olayı takip edemedim ama sanırım İstanbul’un kıyılarında yok, hafif iç kesimlerinde var, bu da deniz havasının direnişini gösteriyor sanırım. D.M.İ ise Allahlık… Kaportacıdan tahmin dinliyor gibiyiz, bırak tahmini olan bitenden dahi haberdar değiller.
Trakya’ya zeminden ilerleyen Sibirya soğuğunun marifeti.
Kuvvetli rüzgarın da etkisinin olduğunu düşünüyorum, rüzgar almayan yerlerde pek bir şey görünmüyor.
Evet, belki yerel olarak ortamdaki deniz havasının süpürülmesine de yardımcı oluyor olabilir rüzgar.
Bu arada mesajları yine onaylayıver ne zaman içinden gelirse editörüm, benim zamanım dar… Sağolasın.
Anlaşıldı tamam 🙂
Beylikdüzünde de aynı şekilde, farketmemiştim ilk başta, yürürken kafama bir şey düştü, yere baktım buz parçasıydı, meğerse ağacın dalları buzmuş, ayrıca trafik tabelalarının üzerinde de yarım cm kadar bir buz var.
levent 0.3 derece ve kar atıştırıyor.
Hocam İstanbul Anadolu yakasınada D.E.K yağışları gözlemlenmekte şimdi tamda bu sırada D.M.İ litaratüründe olmayan bu yağış türünün bence bu kuruma ciddi anlamda hatırlatılması lazım böyle saçmalık olur mu acaba d.m.i bu yağışlar etkisiz, yerel ve kısa süreli olduğu için dikkate almıyor mu?
D.E.K ne demek? Donan yağmur mu demek istedin?
herhalde sea effect demek istemiş.. -deniz etkili kar-
İSTANBULDA KAR
Arkadaşlar İstanbul / Esentepe’de oturuyorum (Mecidiye Köy – Zincirli Kuyu arasında)
burada kar yağışı başladı, İstanbul’da başka yerde kar yağışı varsa buradan paylaşmak isterim 🙂
Saat 11.20 itibariyle TKM Çamlıca kamerasından tipi şeklinde kar yağışının başladığını görüyoruz.
Arkadaşlar dikkat ederseniz bu sıra pek yorum yapmıyorum, sorularınıza kısa cevaplar verebiliyorum ya da bazen hiç vermiyorum. Bunların sebebi doktora tezinde artık son 1 aya giriyor olmamdır. Başka şeylere konsantre olamıyorum, olmamam da gerekiyor. Anlayışınız için teşekkür ederim.
Ufak bir durum değerlendirmesine ihtiyacımız var. Zaman bulabilirsen memnun oluruz. Havada gördüğümüz kar yağışını istanbul genelinde yerde görebilir miyiz? Ne dersin.
Yerde zor kıyılar için, ancak yüksek yerlerde… Ha bir sağanak gelir beyazlatır gider onu bilemem, ama sıcaklık 1-2 derece civarında takılacağı için kıyılarda ömrü kısa olur örtünün. Tahminim budur Pazartesi sabahına kadar olan süre için.
Bu son günlerde iç kesimlerde görülen yağışlara eşlik eden az sayıda şimşek, yerin artık yavaş yavaş ısındığının, bunun sonucunda kararsızlığın arttığının işareti bence. Soğuk geçmeyen 09-10 kışında da şubat sonu şimşekler ve kümülonimbusvari bulutlar görülmeye başlanmıştı Konya’da.
Her sene oluyor. Ya Şubat sonu ya da Mart ortaları mutlaka çok kuvvetli yağmurla birlikte şimşekler dans eder İstanbul’da. Bunu her sene oluyor ve İlkbahara girdiğimizin haberini veriyor. Hatırlıyorum, yanılmıyorsam 2009 Mart ayında yerle gök birleşmişti Tuzla’da.
Bu sıralar İstanbul’da kar görebilme olasılığımız nedir?
Mart başı ile ilgili olarak:
Daha çok var modellerde görünen tarihe. Hele bu sene şu ana kadar görünüp sonra kuş olan sistemleri düşününce, hele bir de Mart ayında, böyle bir sistemin geleceğine kuşku ile bakmak kadar olağan bir şey olamaz. Ancak son birkaç modelden arşiv için tuttuğum çıktı resimlerini eklemek istiyorum. Bunlar sadece GFS çıktısı değil.
24.12.2011.12Z/JMA 4 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5571.gif
24.12.2011.12Z ECMWF 4 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5607.gif
24.12.2011.12Z GFS 4 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5618.png
24.12.2011.12Z ECMWF 5 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5626.gif
24.12.2011.12Z GFS 5 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5630.png
24.12.2011.12Z ECMWF 6 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5676.gif
24.12.2011.12Z GFS 6 Mart 12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5680.png
25.12.2011.00Z ECMWF 5 Mart00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5730.gif
25.12.2011.00Z GEM 5 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5745.gif
25.12.2011.00Z GFS 5 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5760.png
25.12.2011.00Z ECMWF 6 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5769.gif
25.12.2011.00Z GEM 6 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5778.gif
25.12.2011.00Z GFS 6Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5789.png
25.12.2011.00Z ECMWF 7 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5806.gif
25.12.2011.00Z GEM 7 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5820.gif
25.12.2011.00Z GFS 7 Mart 00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5855.png
25.12.2011.06Z GFS 5 Mart 06Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5863.png
25.12.2011.06Z GFS 6 Mart 06Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5879.png
25.12.2011.06Z GFS 7 Mart 06Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/5926.png
Dün 12 Z çıktılarından JMA, ECMWF ve GFS’i kullandım. JMA’yı sadece 4 Mart için kullandım, çünkü maksimum 192 saat veriyor. Bugün 00Z çıktısını ise kullanamadım çünkü W.Zentrale nedense JMA nın 00Z çıktılarını 72’den sonra vermiyor. Her zaman durum böyle. (Galiba problem JMA’dan kaynaklanıyor.). Bugün 00Z çıktısı için GFS, ECMWF ve GEM’i kullandım. 06Z çıktısı zaten sadece GFS’te var.
Linkleri çıktı tarihlerine göre verdim. Model çıktıları arasındaki karşılaştırmaları kendiniz yapabilirsiniz.
Kısaca yorumlayacak olursak, 24.12.2011Z çıktılarına göre JMA, ECMW ve GFS 4 Mart için salınım öngörmüş ama bu salınım GFS ve JMA’da daha çok güneybatı yönlü. ECMWF’de ise Azor’un bizim için daha uygun yerleşiminden dolayı salınım bize doğru daha çok gelmiş. 5,6 Mart da benzer şekilde devam etmiş. ECMWF bizi etkileyecek bir sistem öngörürken, GFS Kuzeybatı Avrupa’yı soğutmuş.
25.12.2011.00Z çıktılarına gelince, GFS ve GEM salınımı direk bizim üstümüze göndermiş. Sadece ECMWF biraz Güneybatı Avrupa yönlü bir salınım yaptırmış.
06Z çıktısı ise sadece GFS’te var ve GFS muhteşem diyebileceğimiz bir salınım göstermiş bizim için o tarihlerde.
Gel gelelim, daha o tarihlere çook var. Birkaç modelin benzer çıktılar vermesi ümidimizi arttırsa da bu uzun zaman her şeyi tersine çevirebilir. Bundan dolayı farklı modellerde olsa 24 saat içindeki modellere bakıp efsane beklememek lazım.
24.02.2011.06Z diyagramından bugün 00Z diyagramına kadar her güncelleme 5-6-7 Mart için ümidi arttırıyor. Bugün 06Z ana çıktısı muhteşem olsa da bizim için, diyagram 00Z’ye göre daha iyi değil. (Ankara Diyagramları) 24.02.2011.06Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/6616.png
24.02.2011.12Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/6641.png
24.02.2011.18Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/6650.png
25.02.2011.00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/6656.png
25.02.2011.00Z: http://i1102.hizliresim.com/2011/2/25/6667.png
Uzun süre olsa da bence modellerin dediği bir şey var, Batı Avrupa’da bir yüksek meydana gelecek ve bunun gücü ve konumu 5-6 Mart ve sonrasındaki salınımın yönünü belirleyecek. Ya bir de hiçbiri olmazsa?
Tekrar ediyorum, farklı modeller benzer oluşumları gösteriyor diye bu kadar süre varken fazla ümitlenmemek lazım. 12Z çıktılarını merakla bekliyorum. Dikkatle izlemeye devam ediyorum. Bakalım nasıl bir Mart başı göreceğiz. Kar görürsek ne ala. Ilık geçerse de… Zaten biz ılıkçıydık değil mi 🙂
(Yorum iletildi mi emin olamadım. Linklerin fazlalığı için kusura bakma.)
Bu sefer olacak gibi, kışa güzel bir veda yapabileceğiz herhalde. Ama 1 hafta var, daha çoook sular akar.
Ben de çok büyük merak içinde bekliyorum. Ama çok büyük ihtimalle 6 Mart’ta Yurtdışı’na çıkmış olacağım. İnşallah gelir, hatta inşallah 1-2 gün erken gelir veya daha uzun süreli kalır da kıyısından köşesinden görebilirim.
inanılır gibi değil çorlu 0 derece hafif yağmur bu nasıl olur
Burayı oku.
şimdi itibariyle çorlu’da kar yağışı başlamıştır darısı istanbul’un başına 🙂
Rüzgar şehir içinde 43 km/s, açık alanlarda ise 60 km/s’a ulaştı. Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde şiddetli rüzgardan dolayı Çorlu Belediye Konutları bölgesinde bulunan Mekke Camii’nin göndere çekili bayrağı, donarak göndere yapıştı. Bayrağın üzerini 1 santimetre kalınlığında buz kapladı.
Tam da bu donan yağmur mudur diye sormaya gelmiştim. Altta Ozan Hocam açıklamış zaten:)
Radar tamtakır ama sabahtan beri İstanbul’da dehşet bir “çisilizzard” var 🙂
-2C’de çok güzel şeyler olurdu, ama nerde o şans..
Hala efsane bekleyenlere benim hazırladığım bir belge, lütfen indirilsin
Mehmet hocam heriflerin kafa olmuş bi milyon, artık ne içip bakıyorlarsa modele birbirlerini gaza getirip duruyorlar sen de denklemle matematikle bunları ikna etmeye çalışıyosun. Koyver gitsin…
Son birkaç güncellemede görünen Mart başı sistemi gelir mi bilmem. Ama gelirse olacağını tahmin ettiğim birşey var. Birilerinin efsane dediği sistem ötelenmiş olacak. 25-26 Şubat’ta gelecek dedikleri sistem 5-6 Mart, belki daha ileri bir tarihe ötelenmiş olacak. Ve birileri tebrik edilecek, ötelenmiş olsa da “Efsane sistemi” bildiği için.
Psikolojik ortam öyle bir hale gelmiş ki, karın miktarı ve zamanı ne olursa olsun, atıştırması ya da yoğun yağması, 10 Şubat, 20 Şubat, 5 Mart’ta gelmesi hiç fark etmez, “biz haklı çıktık” deyip bundan tatmin sağlayacak insanlar var. “Rakiplerinin” mahvolmasını hayal ediyorlar sanırım. Nasıl bir hırstır, neyin mücadelesidir anlamak mümkün değil. Memleketteki bir çok şeyi anlamanın mümkün olmadığı gibi. Tamam gülelim dalga geçelim de, insanın içi daralıyor, sayıca az değiller çünkü.
Gerçekten merak ediyorum, eğer akşama doğru hafif de olsa kar yağarsa ”Efsane(!) geldi” diyecekler mi acaba 🙂 Ya da bu sene çok olumsuz şartlar mevcut, küçük ama karlı bir sistem bile Efsane olur mu demek? Kestane desek, mevsimi de geçti 🙂
Hatta lafı bile var koyunun olmadığı yerde keçiye, efsane derlermiş… Neyse :))
bu ıslak termometre tam olarak ne oluyor? özelliği nedir? niçin kullanılır? biraz daha aydınlatırsan seviniriz
Aslında bildiğin termometrenin, ıslakken üzerindeki su sabit bir basınç altında tamamen buharlaştığında gösterebileceği en düşük sıcaklıktır. Bu don tahmininde, kar tahmininde ve dolu tahmininde önemlidir. Örneğin; sulu kar mı yoksa, kuru kar mı yağacağına sadece ıslak termometreye bakarak karar verebilirsin.
-6.6’dan düşükse kuru yağar, 0’in üstündeyse marjinal durumlar dışında kar yağması zordur.
Eline sağlık.
850hPa sıcaklığını yazarlar yine de bulurlar efsaneyi onlar 🙂
Güzel bir görüntü Mart için ama daha çok var ..
“Çin’de kanat çırpan bir kelebek ABD’de bir fırtınaya neden olabilir” kelebek etkisini (kaos teorisi) çok iyi anlatan bu örneği hayal kırıklığı yaratan son iki kış mevsimi için uyarlarsak, acaba silsileyi başlatan ilk problem nerede doğmuştur? İlk cevabı da ben vereyim. Bence bu konuda sorumlu İngilizlerdir, çünkü sanayi devrimini yapmasalardı küresel bazda sıcaklık artmayacaktı, böylece daha soğuk kışlar geçirebilecektik.
Bilkent Ankara’nın sabah verilerine göre yaptığım noktasal kararsızlık değerleri

Total Totals 55.2
K index 28.2
Vertical Totals 30.3
S Index 52
Cross Totals 24.9
Bu yukarıdaki değerleri yalnızca bu tabloya göre kendim manuel olarak hesapladım.
Lifted Index -2.1
CAPE 558
CIN 0
Bu 3 değer ise hazır veriler…
Artık güncellemesinde değişim olmazsa Ankara ve civarında şimşek görülme ihtimali dünden daha yüksek.
Modeller bu yılki gösterip de vermeme huyundan bir türlü vazgeçemedi. Son birkaç güncellemedir bu kez de 7-11 Mart arası ciddi sayılabilecek soğuklar işaret edilmeye başlandı ancak makus talihimize öyle alıştım ki en ufak bir umudum yok desem yeridir.
ben yine de umudumuzu yitirmemekten yanayım. gerçekleşmezse şaşırmam ama ya gerçekleşirse? 😉
selam ben bu siteye yeni geliyorum 🙂 çorlu için tahminleriniz nelerdir ?
Ozan Deniz cevap versin isterse. Çorlu sorumlumuz o.
Bugün akşam üzerinden beri ufacık ufacık yağan ama insanı bayağı ıslatan bir yağmur var İstanbul’da, radara bakıyorum bulutlar çok seyrek görünüyor, bu yağışın sebebi nedir?
Bakınız: https://havadelisi.wordpress.com/serbest-kursu/comment-page-25/#comment-8795
ya tamam hemen kızma, yüzümüze vurma 🙂 ben onu gördüm de rüzgarlı falan karışık bir şey diye bakmadan geçtim anlamıyorum diye, ama üzerini okusaydım anlarmışım
Kızmadım yahu neden kızayım, bu aralar çok meşgulum arkadaşlar cevaplar kısa oluyor.
O harita 500 mb’daki, yani epey üst seviyedeki (5000-6000 metre) rüzgarları gösteriyor.
evet, pis bir yağmur vardı akşam. sanki birisi tükürüyor gibi 🙂 şemsiye de kâr etmedi , çünkü dikey değil yatay düşüyordu damlalar, rüzgâr yüzünden muhtemelen. istanbul’da bu çeşit yağmurlara sıkça rastlanıyor ama ben adana’da böyle bir yağmuru hayatım boyunca görmedim. kar tanesi gibi düşen küçücük yağmur taneleri.
skiron’a göre 26-27 şubat’ta kar istanbul’a epey yaklaşıyor. belki 15 dakikalık bir kar sağanağı filan görürüz 🙂
aslında basınç merkezlerinin yerleşimleri gayet hoştu ama yine ıskaladık. peki bu sefer ıskalamamamız için ne gibi bir değişiklik olmalıydı mevcut tabloda? orta akdeniz’deki alçak basınç daha kuvvetli olsaydı rusya üzerindeki yüksek basıncın soğuğunu aşağıya çekebilir miydi?
Hayır, Batı-Orta Avrupa’da adam gibi bir yükseğin oluşmaması soğuğun bize doğru dürüst inememesine yol açıyor. Oralardaki alçak basınçlara dikkat.
Bu akşam, yağış Marmara’ya Güneydoğu yönünden geliyor, pek sık karşılaşmadığımız bir durum.
Yağış yapan nemi üst seviye rüzgarları taşıdığı için (bence)
havadelisi merhaba. gündüz hava giresun-bulancak’ta çok güzeldi,sıcacıktı. şimdi dışarda çok yoğun sis var. burda, mart-nisan ve mayıs genelde sisli geçer, özellikle de sahil kesimi (sahilden birkaç kilometre içerisi günlük güneşlik olur) bunun sebebi denizin karaya göre geç ısınması mı. ve baharda bu sisten nefret ederim,havayı çok soğutur. teşekkürler…
Aynen öyle. İç bölgeler baharda çabuk ısınıyor tutabildiği nem miktarı de artıyor, bu hava soğuk deniz havasıyla karşılaşınca sis yapıyor.
aynı şey abd’nin batı kıyısında da aşağı yukarı aynı dönemlerde oluyor. 16 haziran 2004’e ait uydu fotoğrafı;
fotoğrafta görünen yerler güney kaliforniya kıyısı ve amerika-meksika sınır bölgesi.
teşekkürler
Ozan Hoca, Ankara’nın az güneyinde flaşlar patlıyor! Bir kaç gün önce kararsızlık var diye konuşuyordum ya, tuttu nihayet… şimşek haritasına da yansımış.
Tebrik ederim 🙂
Eskişehir’de de bugün özellikle akşam saatlerinde 4-5 şimşek görüldü, dolu bile yağdı yani sanki nisan-mayıs ayındayız!
1,5 saat sonra Muratlı tarafından Tekirdağ’a gidicem. Yolda inşallah şimşeklerle karşılaşırız. Babaannem kışın gökgürlediği zaman kar parçalanıyor derdi. Çocukken çok etkisinde kalmıştım. Hayalgücümü kullanarak Allah’ın meleklerine kar parçalattığını düşünürdüm. 🙂 Bir de o ses derinden derinden gelir bir başkadır.
Evet derinden gelir, çünkü kar yağışı sesi bastırır, iletmez, kar yağarken gökgürültüsü derinden ve sadece yakın yerlerden duyulur.
Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Thundersnow
Belki “kar sessizliği” denen şey de bundandır. Benim annemin kulakları çok hassastır, bana derdi ki “sen yat, ben kar başlayınca hisseder kalkarım, seni de uyandırırım”. Gerçekten de her seferinde haklı çıkardı, belki karın uzaktan gelen sesleri bastırmasından anlıyordu…
Şu sıralar şimşekler o bölgeden kaybolmuş. Ama eğer görürsen, beyaz değil mavi renkte çakıyor.
Tekirdağ-Edirne şimşek haritasında bir şeyler oluşmuş !
Islak Termometre Sıfır Seviyesi 400 metre civarında öngörülmüş…
Tekirdağ/Hayranbolu 58 metre, kıl payı kaçıyor sanki gökgürültülü kar 😦
Tekirdağ’da havadelisi varsa gidip bir bakması lazım 🙂
bu haritalar ne haritası oluyor, nasıl yorumlanıyor ve de nereden bakılıyor acaba. bilgi verirseniz sevinirim
İlk iki harita zaten blogda sağ sütunda var. Hemen sağ taraftaki sütuna bakıver. Islak termometre sıfır seviyesi haritasına da buradan ulaşabilirsin.
Ozan bey, asiri yuksek AO’nun bize bir yarari var midir? Cunku asiri negatif ao’nun sogumayi bize getirecegini ortami da kurutmdan tepkisel a.b.lerin olusabileceginden bahsediyorlar (yakin vadede gerceklesecegini soyluyorlar). Siz ne dusunuyorsunuz cunku bugunku ao yu goremedim ama dunku ao +5lere isaret ediyordu (bu arada bu yorum turkce bazi harfler bulunmayan bir klavyeden yazidi, cunku biliyorum Turkceye cok ozen gosteriyorsunuz, belirteyim dedim)
GFS’yi inceleyin, AO indeksi oradan hesaplanıyor, eğer GFS bize kara yetecek kadar soğuma ve yağış veriyorsa ona eşlik eden AO değerlerinin de bize yaradığı oluyor demektir, indekslerle ilgili söylenenler geneldir ve her duruma uymaz. Yüksek AO zaten genel olarak normalden düşük sıcaklıklara yol açar Türkiye’de, yağış da az olur, ama dediğim gibi mükemmelen böyle olacak diye bir kural yoktur. İndeksler haritalarda gördüğünüz büyük ölçekli basınç yerleşimleri hakkında bir ölçüde basitleştirilmiş bir fikir vermek için var sadece.
Ne oldu yahu şu DMI’ye? Ne kadar zamandır internet sitesine girilmiyor. Bu arada ne şans dün gece uyuyakalmışım şimşekleri izleyemedim 😦
Bugün İzmit için tarihi bir gün bundan tam 28 yıl önce bu tarihte İzmit için yakın tarihin en yüksek kar ölçümü yapılmıştı 23.02.1983 kar miktarı: 74cm yazarken bile içim coştu gözlerim doldu bu kadar mı güzel bir rakam olur ya rabbim hayal gibi… izmit’in kar bayramını kutlar tüm izmitlilere bundan sonra en az bu kadar bir kar görebilmesini dilerim…
🙂 Senin de bayramın kutlu olsun Behlül nice 74’lere diyelim…
DMİ’nin de üyesi bulunduğu(nota bakın) hidroloji SAF grubuna ait animasyonda 23 Şubat 10:57 – 11:27 ve 12:12 UTC saatlerine ait (lokal saat için +2 ilave edin), anlayabildiğim kadarıyla sanırım değişik uydu verilerinden yararlanılarak elde edilmiş, anlık yağış tahmin haritası.
NOT: Hidroloji SAF nedir? Hidroloji Uydu Verileri Uygulama Merkezi ya da diğer adı ile Hidroloji-SAF, meteorolojik uydulardan alınan verileri kullanarak, araştırmacılara bilim adamlarına ve tahmincilere taşkın, kuraklık ve kar örtüsünü ve yer-atmosfer su değişimini izleme amacıyla yazılım ve ürün üretip geliştiren bir konsorsiyumdur. (Burada ve burada)
Doğu Karadeniz civarında kırmızı (skaladaki en yüksek derece yağış) var ama sanırım öyle bir yağış olmadı. Uydu verilerinden yağışın durumunu tahmin etmek çok sağlıklı değil diye biliyorum.
damla düşmedi 🙂
İzmir’e şimşekler eşliğinde kuvvetli bir gökgürültülü yağış geliyor, umarım su baskını olmaz.
Showalter index: -1.89
Lifted index: -2
SWEAT index: 377
K index: 29.08
Cross totals index: 26.5
Vertical totals index: 27
Totals totals index: 56.5
S Index 26.5
CAPE: 607
Bu süper koşullar varken kaçılnılmaz zaten…
Belki mesajların onayda beklemesinden hakkında yorum yapılmıyor bilemeyeceğim ama son birkaç saattir izmir ve çevresi ciddi anlamda yağış alıyor.
Sıkıntılara yok açabilir, belki de açmıştır da.
izmir bu gece aydınlık gibi görünüyor… zira 2 saattir oyle deniz üzerinden gelen kütle daha da aydınlatacağa benziyor.. radardan takip etmek… eğlenceli olmaya başlıyor.. turuncu olan butun kütleler yoğun dolu yağısına ve gökgürültüsüyle beraber geliyor…
resimler gümlemiş galiba
(bende gözüküyor? – Havadelisi)
şerefsiz imageshack kayıtlı olmayan üyelerin resimlerini silmiş. ya imageshack’a üye olmak ya da tinypic/photobucket gibi başka hostlara resim yüklemek lazım.