Atış Serbest


DİKKAT! Atış Serbest sayfamızın adresi değişmiştir, artık sayfamız şuradadır.


 

Atış Serbest” üzerine 28.845 düşünce

    1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

      Bana kalırsa kaynak israfı. “Paramız var alalım” zihniyetinin başka bir yansıması olarak görüyorum. Bursa, Kocaeli, Sakarya filan İstanbul Radarı’nın menzili içindeydi zaten. Bunun yerine ellerindeki radarları ve otomatik istasyonları “sürekli” çalışır hale getirseler keşke. Radar meteorolojisinden anlayan, iyi eğitimli personel istihdam etseler, var olan personeli çok daha iyi eğitseler…

      Ha tabii, bizim gibilerin “zevki” için iyi olur. Orası ayrı.

      1. sis651(Kapaklı/Tekirdağ, 198m) adlı kullanıcının avatarısis651(Derecik/Şemdinli/Hakkari, 830m)

        Bu radar olmasa da o para bir şekilde bir yerde israf edilirdi yine. En azından elimizin altında bir kaynak daha oldu, acımıyorum. 🙂
        Bizim diyanetin bir yıllık masrafı ile millet uzayda ilkler yapıyor, biz sadece o parayı yok ediyoruz…

        1. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

          “Bir ülkede;
          100 bin tane cami 80 bin küsür camilerde namaz kıldıran görevli insan ve devlet bütçesinden 2 katrilyondan fazla parayla bu işleri kotaran bir teşkilat ve bu ülke, dünyada;
          ahlaksızlık, yolsuzluk, yalancılık, dolandırıcılıkta listenin ilk 10’u içerisinde.”

          *Yaşar Nuri Öztürk*

    2. Burak - Tuzla 14m adlı kullanıcının avatarıBurak - 19m Tuzla/İST

      Acaba yeri tam olarak nerede? Uludağ’da ise dağlar yüzünden radar menzili dışında kalan İç Ege ve Bilecik civarları için kurulmuş olabilir. Ayrıca kayakçılar ve kampçılar için daha kaliteli veriler sunulması için de yapılmış olabilir. Ama çok önemli bir durum değilse ben de kaynak israfı olduğu konusuna katılıyorum, daha bu ülkede hiçbir radarın kapsama alanında olmayan onlarca şehir var

    3. vostok(Květnov/Cekya, 550 m, B.Çekmece/IST - 57 m adlı kullanıcının avatarıvostok(Döşemealtı/ANT, 300 m)

      Ben de katılıyorum Ozan hocanın ve Burak’ın dediklerine. Bursa’ya açılacak radarı, Doğu Anadolu’nun en büyük kenti olan Erzurum’a yapsalar çok iyi olurdu bence. Erzurum ve çevresi özellikle kışın bayağı hareketli bizler için de iyi olurdu, orada yaşayan halk kadar.

      1. Orajhastası (Mezitli/Mersin-5m) adlı kullanıcının avatarıOrajhastası (Çukurova / Adana - 82m)

        Erzurum Palandöken zirvesine (3125 mt.) radar kurulacak zaten 2016 yılında. Ayrıca benim radar açısından şahsen eksik gördüğüm yer Akdeniz kıyıları. Hatay ve Antalya radarları arasında mesafe çok fazla. MGM radarları 120 kilometre kapsama alanında ve Mersin ile KKTC bu kapsamın dışında kalıyor ve bu bölge sonbahar ve kış aylarında oldukça hareketli biliyorsunuz. Hatta Adana’nın Karaisalı, Pozantı ve Kozan gibi ilçeleri bile radar kapsamına girmiyor. Hatay radarının yeri kötü bence. Bu radar Adana il sınırları içinde bir yere kurulsa daha iyi olurmuş. 😦 Tabi bir de Bitlis’e radar kurulmaması çok ciddi bir eksiklik ve maalesef bu bölgeye radar kurulacağına dair bir plan dahi yok.

  1. El NiNo (Çayeli/RİZE, 400m) adlı kullanıcının avatarıEl NiNo (Sarıyer/İST, 130m)

    Alçak basınç alanlarında mı daha fazla buharlaşma olur yüksek basınç alanlarında mı ?
    Dinamik termik olması bir şeyi değiştirir mi ?

    Bir yerde tartışması oldu da emin olamadım.
    Benim cevabım alçak basınç alanları.

  2. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)

    çihiro>Commandouz: Sana bir soru. İklimsel açıdan düşün. Ya Konya ya İstanbul deseler hangisini tercih edersin? Konya’nın yıllık yağışı 321 mm, orajlı gün sayısı 18, karlı gün sayısı 24. Ciddi bir cevap ver ama 🙂
    Commandouz>çihiro: 321 mm’den sonrasını okumadım 😀

    Rezilliğimizi de belgeledik 😀

  3. Burak - Tuzla 14m adlı kullanıcının avatarıBurak - 19m Tuzla/İST

    Açık ve rüzgarsız gecelerde ısı adasının etkisini daha rahat gözlemleyebiliyoruz, rüzgarın sabah 6 civarında güneye döndüğü de düşünüldüğünde en yüksek sıcaklıkların kaydedildiği Marmara kıyısındaki kentleşmiş yerler deniz etkisine kapalı bir gece geçirmiş

  4. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

    İstanbul un Karadeniz sahili hariç hemen hemen tüm güney ve iç kesimlerinde uzun süredir ilk kez gökyüzünde yıldızlar parlıyor. Bu gece Ömerli, Samandıra, Eyüp gibi denize kapalı çevresine göre de nispeten alçak istasyonlarda sıcaklıklar 0 derecenin altını görecek.

  5. nehrk (Göktürk/İstanbul 80m) adlı kullanıcının avatarınehrk (Buyukcekmece/IST.-25m|Zürih/Isvicre-471m)

    Blog’da 4-5 derece sicaklikta kar bildiren ilk Istanbullu olma yukunden kurtulduguma gore, ben de artik itiraf edebilirim. Evden aldigim raporlara gore bizim orada da (Buyukcekmece) dun sabah kisa sureli bir sulu kar gecisi olmus.
    Daha da ileri gidip, 23 Ekim aksami Zurih’te yine 4 derecede lapa lapa kar gordugumu soyluyorum. Rahatladim. Daha fazla gizleyemeyecektim.
    Amator bi yorum getirecek olursam da; sahsi fikrim, ust seviye sicakliklarinin yeteri kadar dusuk oldugu durumlarda yukarida kar olarak olusan taneciklerin gorece ilik olan yer seviyesine inene kadar tam olarak sivi hale gecemedikleri yonunde. Yolun buyuk bir kisminda sicakligin 0’in altinda seyretmesinden kaynaklaniyor olmali. Bilen arkadaslar veya ustadlar daha dayanakli ve bilimsel bir analiz yapabilir.
    850 hPa harita arsivlerinde yakin tarihe ait haritalari bulamadigim icin, Zurih’teki olayi ve tezimi dogrulayacak bir resim paylasamiyorum, kusura bakmayin.

    1. Antibiyotik - Ankara / Oran 1.198 mt adlı kullanıcının avatarıAntibiyotik - Bodrum 2 mt

      Dün Ankara’da da 4-5 civarı sıcaklıkta kar geçişleri oldu.. Gayet doğal.. İşba (Dew Point) 0 derece ve altındaysa genel olarak kar yağar.. Sıcaklık sıfır derece altına düşmez ancak nem artarsa, bu sefer 0-2 derece arasında bile yağış yağmur olarak düşebilir. Böyle havalarda işba sıcaklığını takip etmekte yarar var. Özel istasyonların çoğu bu değeri gösteriyor.

    2. Burak - Tuzla 14m adlı kullanıcının avatarıBurak - 19m Tuzla/İST

      5-6 sene önce evimin bulunduğu 19 rakımlı yerde şakır şakır yağmur yağarken, trafik kameralarından yine Tuzla içinde kalan 60 m rakımlı Havalimanı Kavşağı’nda ve 130 m rakımlı Orhanlı’da örtü oluşturacak kadar kar yağışı olduğunu görmüşlüğüm var.

      Bu konu o gün burada da tartışılmıştı, Sakarya-Pendik arasında sıcaklıklar aniden kar değerlerine düşmüş örtü yapmıştı, gece saatlerinde sıcaklıklar tekrar 5-6 derecelere yükselmişti, hatta karne günüydü.

    3. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

      Daha ayrıntılı olarak… Havada nem oranı (dolayısıyla işba/çiğlenme sıcaklığı) azaldıkça kar taneleri buharlaşma eğilimine giriyor (çok nemden az nemli ortama geçiş isteği), buharlaşırken de ortamdan ısı alıyorlar. Böylece etrafları soğuyor, buharlaşmayanlar erimeden yere düşüyorlar.

  6. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)

    1 Aralık’a kadar bu tabloyu değiştirecek bir yağış gözükmediği için; bu sabah itibariyle içinde bulunduğumuz sonbahar mevsimi Konya’nın gelmiş geçmiş en yağışlı 3. sonbahar mevsimi oldu.

  7. Çerkez ( Çanakkale Merkez 2 m ) adlı kullanıcının avatarıÇerkez ( Çanakkale Merkez 2m)

    Sevgili deli kardeşlerim 😄 aralık ayın 17 sinde vatani görevimin acemilik kısmını Kastamonu’da yapacağım. Hep Bitlis çıkmasını istemişimdir ama Kastamonu da fena değil bir Bitlis olmasa da. 40 günlük acemiliğim boyunca Çanakkale raporlarında aksama yaşanabilir ama usta birliğim yine Çanakkale raporlara kaldığımız yerden devam 😉 Askerde hasret kaldığım kar yağışlarına bol eksili haneleri görmeyi ummuştum ama şansımızda memlekette askerlik yapmak varmış.

      1. Batuhan Kartopu ( Moda/Kadıköy/36 m//// Münih/Almanya/520 m) adlı kullanıcının avatarıBatuhan Kartopu ( Moda/Kadıköy/36 m)

        Ozan Hocam bu Moda yağmurlu sistemlerde bile beni kanser etti nasıl dayanacağız bilmiyorum siz alışıksınız herhalde kütleler güneye inmiyor bir türlü yahu. Kar yağdığında ben basar giderim Ömerli’ye dayanamam. Yağmazsa da 2 seneye Almanya’ya okumaya gidiyorum artık orada gidereceğiz hasreti.

        1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

          Valla Batuhan ben 4 sene İsviçre’deydim kara epey doymuştum, döndüm bir de üstüne 2012 kışı oldu, 2013’te de 8 Ocak sistemi oldu filan idare ettim… Yalnız, geçen seneden sonra bir de bu sene kestaneye dayanamam… Allah’tan iş yerim Maslak’ta…

    1. vostok(Květnov/Cekya, 550 m, B.Çekmece/IST - 57 m adlı kullanıcının avatarıvostok(Döşemealtı/ANT, 300 m)

      Dün sabah saat 08.00 dolaylarında önce Beylikdüzü-Beykent Bölgesi ve sonra Haramidere-Migros AVM civarlarında yolda seyir halindeyken kısa süreli olarak “Sulu kar” yağışına tanıklık ettim. Haramidere’deki bayağı bir etkiliydi ve kar taneleri çok net olarak belli oldu. İlk kar yağışını da görmüş olduk bu vesiyleyle 😀

  8. Batuhan Kartopu ( Moda/Kadıköy/36 m//// Münih/Almanya/520 m) adlı kullanıcının avatarıBatuhan Kartopu ( Moda/Kadıköy/26 m)

    2010 yılında Santiago hocam bir yazı yazmış sıcak geçen kasımın ardından soğuk ocak ve şubatın takip etme olasılığı hakkında ve bu olasılığı yüksek görmüş. Bu sene Kasım ayının özellikle son günlerinde donduğumuzu varsayar isek tam tersi bir durum ile karşılaşmamız yani soğuk geçen Kasım’ın sonucu olarak daha sıcak Ocak Şubat ayları gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Bu konuda bilgisi araştırması olan var mıdır ? Buyurun yazının linki : https://havadelisi.com/2010/11/12/sicakkasimsogukkis/

      1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

        Sıcak geçen kasımlardan sonra gelen kışların %65’i sıcak geçiyormuş, WorldClimateService analizine göre… O baktığın haritalar bunu söylüyor. Pek bir sonuca ulaştırmaz aslında. %35’i ne yapacağız? Ayrıca “sıcak Kasım” ne kadar sıcak?

  9. Akureyri (Fenerbahçe/İST, 17m) adlı kullanıcının avatarıAkureyri (Acıbadem/İST, 45m)

    Karaman’da kar kalınlığı rekoru kırılınca MGM verilerine bakmak istedim. Karaman’ın aralık ayı ortalama sıcaklığı 2.5, ocak ayı ortalama sıcaklığı ise 0.4 derece. Konya için ise bu değerler 1.7 ve -0.2 derece. Konya’nın sıcaklık ortalaması Karaman’dan yaklaşık 0.7 derece daha düşük olmasına rağmen, Konya’nın rakımı 1026 metre, Karaman’ın ise 1250 metre. Bu kadar rakım farkına rağmen, ortalama sıcaklıkların Karaman’da daha yüksek olması çok mantıklı gelmedi. Karaman 1989 yılında il olmuş, belki o yıldan önceki veriler sağlıklı tutulmamış olabilir diye düşündüm.

  10. sehirmerkezi (Çengelköy mah.- üsküdar/İst,105m) adlı kullanıcının avatarısehirmerkezi (ferah mah.- üsküdar/İst,190m)

    Merhabalar,bu siteyi uzun süredir okuyucu olarak takip ediyordum. Bugün kayıt olup yazmak istedim. Üsküdar’da 190 metre rakımda oturuyorum. Gündüzleri ise çalıştığım için çoğunlukla Mecidiyeköy’deyim. Bugün Mecidiyeköy’de işyerinde olduğum sırada, saat tam 10:30’da, yaklaşık 2 dakika süren lapa lapa diye tabir edebileceğimiz çok hafif bir kar yağışı oldu. Sıcaklığın yer seviyesinde çok da düşük olduğunu sanmıyorum. 5-6 derece civarı bir sıcaklıkta bu gerçekleşti. Yılın ilk kar tanelerini bu şekilde görmüş oldum. Abartılı ve yalan hava tahmin haberleriyle nam salan malum haber sitelerini okuyan ve İstanbul’un bu hafta kara gömüleceğini sanan birkaç arkadaş, kar yağmayacak o sitelere inanmayın dediğim için şimdi ofiste benimle dalga geçiyorlar ve bir şey bilmediğimi iddia ediyorlar. Bundan dolayı, o 2 dakikalık kar yağışına doğru dürüst sevinemedim.

    1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

      Hoş geldiniz. Ben Maslak’tayım ve kar görmedim. Yerel bir hadise olmuş olabilir (düşük olasılık da olsa). Eğer arkadaşlarınız 2 dakikalık yerel yağışın “İstanbul’a kar geliyor” haberlerini haklı çıkarttığını düşünüyorlarsa bence ilişkinizi gözden geçirin 🙂

  11. nehrk (Göktürk/İstanbul 80m) adlı kullanıcının avatarınehrk (Buyukcekmece/IST.-25m|Zürih/Isvicre-471m)

    Ic Anadolu’nun guneyi icin kusursuz bir sistem olmus. Siklonik kar yagisinin karsevere verdigi kesintisiz hazzin tadini cikarmalilar. Biz Istanbullular yilda (sansliysak) 1 veya 2 kere meydana gelen imkansiz olaylar zincirini Ekim ayindan itibaren bilgisayar basinda bekleyip, o mucizeler silsilesinin gerceklestigi gunu de yine bilgisayar basinda radarlar ve trafik kameralari arasinda tiklayip sol isaret parmagimizi uyusturarak geciriyoruz. Bandi yakaladik, ha geldi ha gelecek, ay ruzgar karayele dondu, yok kutleler guneye inmedi falan fismekan. Vallahi billahi Istanbul’a gelen her sistem omrumden biraz daha kemiriyor. Kar dedigin yagdi mi durmayacak ki, radara bakmak yerine camdan disari bakarak keyfi surulebilsin. 😀
    Son 3-4 aydir da Zurih’teyim. Soguktur, adam akilli kar goruruz umuduyla geldik, Ekim ortasi gibi havada da olsa birkac kar tanesi gorunce pacalari sivadik. Sonra bir de Kasim basi gibi bir-iki saatlik guzel bir gorsel sov gorduk, gorus o gorus… O gunden beri sicaklik kar seviyelerine yaklasmadi bile. Dun sabah gazetede okudugum habere gore bulundugumuz Kasim ayi 1800 bilmem kactan beri Zurih’te kaydedilen en sicak kasim ayiymis. Bizim “Sibirya buzul cagi “,”Afrika Atesi” tadinda buram buram reyting kaygisi kokan asparagaslara ve benzerlerine yer veren bir habercilik anlayisi da yok burada gozlemledigim kadariyla. Kar var dediler geldik, geldigimiz yeri de kuruttuk…

    1. kiamme (Suadiye/İST, 8m) adlı kullanıcının avatarıkiamme (Suadiye/İST, 8m)

      İstanbul’la ilgili yorumlarınıza harfiyen katılıyorum. Her sene “Başakşehir’de göz gözü görmüyormuş, Maslak’ta feci kar başlamış” tarzı haberleri duymaktan, buralardaki trafik kameralarına bakmaktan ve o sırada bulunduğum noktada (Kadıköy veya Dragos) güneş olduğu için kafayı yemekten en az 5 sene ömrüm gitmiştir. Kar başladığında ne zaman durup güneş çıkacak ve olan karları da eritecek diye düşünmekten nefret ediyorum (haklısınız çok anı yaşayabilen bir insan değilim maalesef). Fakat kar yağdı mı bir başlayıp en az 4-5 saat boyunca aralıksız yağmalı. Aynı 2004 kışında olduğu gibi. İstanbul’daki kar yağışlarının %80’i DEK olduğu için mecbur onu da öpüp başımıza koymak gerekiyor fakat sağlam bir cephe yağışıyla kıyaslanmıyor bile DEK’ten aldığım keyif.

        1. El NiNo (Çayeli/RİZE, 400m) adlı kullanıcının avatarıEl NiNo (Sarıyer/İST, 130m)

          Çayeli 9 ay kar altında değil. Bilerek böyle bir şey yazdınız sanırım. Karlı gün sayısı belki de çoğu kışta İstanbul’dan azdır. Ancak her yıl tatmin edici bir kar yağışı olur. Hadi merkezde olmadı diyelim 30 dakika mesafede köye çıkarsın.

      1. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

        Benim bildiğim (5 yıldır değil kendimi bildim bileli İstanbul’un kışlarını takip ediyorum) İstanbul’a her yıl en az 2 defa (gün değil) en fazla 5-6 defa kar yağışlı sistem geliyor, yani kar yağıyor. Şimdi bu nasıl mucize oluyor biri bana anlatsın lütfen. Bir yıl kar yağmadı diye yermeyelim. Tamam bu şehir bol kar alan bir yer değil ama daha Karaman’in 47 cm.lik rekoru daha dün kırıldı. Ben abartısız her 4 yılda bir 47 cm. kar görüyorum.

        1. nehrk (Göktürk/İstanbul 80m) adlı kullanıcının avatarınehrk (Buyukcekmece/IST.-25m|Zürih/Isvicre-471m)

          Yazimin az da olsa edebi nitelik tasimasi icin biraz dramatize ettim Istanbul’un durumunu. Celallenmeye luzum yok :D.
          El Nino da durur mu? Yapistirmis cevabi. Istanbul down, Rize forever 😀
          Kestane sezonlarda hakiki kestane de olsa, Istanbul’un kislari bazi yillarda Ic Anadolu’da yasayan kar delilerini bile kiskandirir. Ancak bu tarz ozel kislarin yasanmasi da, inkar edemeyecegimiz uzere, birtakim dusuk olasilikli parametrelerin bir araya gelmesine baglidir. Acitasyona yer vermeden aciklayacak olursak isin asli budur. 🙂

    2. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

      Mucize dersek abartılı olur, mucize değil, ama evet: İstanbul’un güney ve alçaktaki semtlerine örtü yapan bir karın yağması aslında epey bir zor. İstanbul’un kuzey/yüksek ve güney/alçak semtlerinin kış iklimleri arasında büyük farklar var, özellikle mevzu kar olunca…

      1. El NiNo (Çayeli/RİZE, 400m) adlı kullanıcının avatarıEl NiNo (Sarıyer/İST, 130m)

        Geçen yılların birinde hatırlıyorum. Bu sitede kayıtları var. Bütün koşullar uygundu. O akşam DEK olarak kar yağışı bekliyorduk. Sadece ama sadece nem oranının düşük kalması yüzünden kar yağışı alamamıştık. Gerisini siz hesap edin.

        Bu sene İstanbul’daki 5. kış mevsimim olacak.
        İlk 3 olarak en zevkli sistemler şunlardır.

        20 Aralık 2012 Sarıyerdeydim 30+ cm kar yağdı. Sarıyer merkezdeki sular caddesi 2 saat trafiğe kapandı. Daha kuzeyde Zekeriyaköy’de filan 50 cm’ye yakın kar vardı.

        8 Ocak 2013 Fatih ve Üsküdar’daydım. Beyazıt çevresinde gördüğüm en yüksek kar miktarını Sultanahmette 15+ cm ölçtüm.

        30 Ocak 2012 Sabah okula gitmiştim. Öğle saatlerine doğru Fatih’ten Sarıyer’e gittim. Büyükdere caddesi tek şerit trafik sağlanıyordu. Hacıosman’da 10-15 cm kar vardı.

        Bu sistemlerde kar yağışı 08.00 – 22.00 arasında olduğu için diğerlerininden bir adım öndedirler.

        2011 kışı doğru dürüst kar yağmadı.
        2012 süperdi
        2013 iki sistem aldık yoksa berbattı
        2014 Aralık ayında aldığımız sağlam sistem olmasaydı yaşadığım en kestane kışı olurdu 🙂

    3. batu71 (Zekeriyaköy/İST, 170m - Esentepe/İST, 110m) adlı kullanıcının avatarıbatu71 (Zekeriyaköy/İST, 170m)

      Doğaya saygılı, betonlaşmamış, yasaları tıkır tıkır işleyen ve trafik stresinden uzak bir ülkedesin. Varsın kar yağmasın (bir kar delisi için ne kadar zor olsa da, eninde sonunda yağacaktır). Tadını çıkar 🙂

  12. ALKIM (Kadıköy/İST, 25m) adlı kullanıcının avatarıALKIM (Kadıköy/İST, 25m)

    7 Aralık 2014 akşamı İstanbul’da(AHL) hava nasıl olacak?
    a) 7-8 derece civarı yağmurlu
    b) 3-4 derece civarı karla karışık yağmurlu
    c) 10-11 derece kayda değer hava olayı yok
    d) 0-1 derece kar yağışlı
    e) -5 derece yoğun kar yağışlı
    Ilıkçıreyiz ve Gfs’ nin ısrarlarina kayıtsız kalamayarak e seçeneğini eklemek istiyorum izninizle.

    1. bleher(izmit/0m) adlı kullanıcının avatarıbleher(izmit/0m)

      Geçen yılın tekrarı yaşanıyor gibi Aralık’ın ilk haftalarında iç bölgeleri etkileyecek kuvvetli bir sistem ve Ocak ortalarına kadar ılık ve yağışsız günler sonra modellerde birkaç run ısrar edip kaybolan kuvvetli sistemler ve hoş geldin bahar ve de bir sonraki yıla kalan ümitler..

    1. Can Harsh adlı kullanıcının avatarıCan Harsh

      Arkadaşlar, havaların iyice hareketlendiği bu günlerde, tahmin liginin zamanı gelmedi mi sizce? Yoksa yüksek basınç altında bol güneşli ve hava kirliliği yoğun günleri mi bekleyelim ? 🙂

  13. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

    İstanbul’da son günlerde güneşi unuttuk, adeta Norveçlilere döndük 🙂

    Güneyde yer alan AHL istasyonunda son 12 günde sadece 13.5 saat güneşlenme süresi kaydedildi. Kuzeyde ise durum daha da ilginç, Kilyos’ta son 14 günde kaydedilen güneşlenme süresi 6 saat bile değil (354 dakika)

  14. enattendantlaneige/(Ankara/Çankaya-857m.) adlı kullanıcının avatarıenattendantlaneige

    İKLİM SAVAŞLARI

    -2007 Nobel Barış Ödülünü bir kişi ve bir kurum beraber aldı.Al Gore ve IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change).Al Gore bu ödülle beraber 1.5 milyon dolarda aldı.The telegraph daha sonra Al Gore için ‘Dünya’nın ilk karbon milyarderi diyecekti.(IPCC tamamen bilimsel bir örgütlenme değildir)

    Al Gore bu ödülü küresel ısınmaya karşı verdiği mücadeleyle aldı.Al Gore insan faaliyetleri ve küresel ısınma arasında bir bağlantı olduğunu,bundan dolayı Dünya’da CO2 düzeyinin yükseldiğini söylüyordu.ABD’ de ki gaz yakan arabaları,standart 4 yatak odalı Amerikan evlerini ve yerel fabrikaları iklimi değiştirdikleri için suçluyordu.Al Gore’a göre kuzey kutbundaki Arktik buzlar 7 yıl sonra tamamen eriyecekti (2014).Oysa Arktik buzlar 2013’de %43 iken 2014’te %63 e çıktı.

    http://thelastgreatstand.com/lgs/wp-content/uploads/2014/10/icecap-2013.jpg.

    -2007 Nisanında John L.Casey, (eski Beyaz Saray uzay programı danışmanı,NASA Karargahı danışmanı ve uzay mekiği mühendisi) Güneş ve bazı çevresel fizik araştırmalarını inceledi.Tehlikeli bir soğuk iklim dönemine girileceğini,bununda Güneş döngülerinden kaynaklandığını içeren 164 sayfalık bir belgeyi Beyaz Saray’a gönderdi.Sonuç,sessizlikti.Yalnız bırakıldı.(Araştırması şimdilerde 17 bağımsız bilimsel kuruluş ve kişilerce desteklenmektedir.)Güneş döngülerinin iklim değişikliğine etkileri,insan yapımı küresel ısınmaya karşı en yıkıcı kanıt olarak kabul ediliyor.

    -Obama 16 Mayıs 2014’te attığı bir tweet’de ölçülü bir dille küresel ısınmayı kabul ettiğini göstermiştir.’Bilimadamlarının %97 sine katılıyorum.İklim değişikliği gerçektir,insan kaynaklıdır ve tehlikelidir’ (Wall Street Journal bunun bir kurgu olduğunu ve hiçbir temelinin olmadığını yazmıştır.)

    http://online.wsj.com/articles/SB10001424052702303480304579578462813553136

    ABD küresel ısınma için yılda 22 milyon dolar harcanıyor.Amerikalılar bu paranın nereye gittiğini çok merak ediyorlar.

    -NASA’nın kendi verilerine göre,Dünya son 35 yılda 0.36 derece(F) ısındı.Bu veri endişe etmek için yeterli değildir.Birleşmiş Milletlerin IPCC modellemeleri 1979-1998 arasındaki minik bir ısınmayı veri olarak ele alır.1998’den itibaren ise NASA ve diğer bilimsel kuruluşların hazırladığı grafik Dünya’nın 1.08 derece daha soğuk olduğunu gösterir.

    -Met Office (United Kingdom’s National Weather Service) 1997-2012 arasında küresel ısınmada bir duraklama yaşandığını grafiklerinde belirtmesine rağmen açıklamalarında. 2012’de anlamlı bir ısı artışı olduğunu belirtti ve bu açığa çıktı.Oldukça büyük tartışmalara sebep oldu.

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2217286/Global-warming-stopped-16-years-ago-reveals-Met-Office-report-quietly-released–chart-prove-it.html

    -Climate Research Unit ‘in(CRU) şefi Phil Jones (küresel ısınma savunucusu)1999’da sıcaklık düşüşünü gizlemek için hile yaptığını kabul etti.(Mike’s Nature trick)

    http://www.americanthinker.com/articles/2009/12/understanding_climategates_hid.html

    -Al Gore ve IPCC’nin bilgisayar modelleri 10 yılda bir,bir derecelik büyük bir artış öngörüyordu.IPCC’nin iklim modellemelerinin yanlışlığı kanıtlandı.ABD ve Avrupa’da rekor soğuklar yaşandı. Dr. Don Easterbrook ve IPCC karşılaştırması;

    http://www.cnsnews.com/news/article/barbara-hollingsworth/climate-scientist-who-got-it-right-predicts-20-more-years-global

    -Bir başka yazıya göre küresel ısınma bitti.Atmosferdeki dakikalık %008 lik insan yapımı (antropojenik) CO2 artışı ısınmanın sebebi değildir.Son 500 yılda meydana gelen doğal döngülerin bir devamıdır.

    http://www.globalresearch.ca/global-cooling-is-here/10783

    -NASA 2005-2013 arasında uydudan gelen datalar ve direkt okyanus ısı ölçümlerinde; 1.995 m.nin altındaki okyanus uçurumlarında ölçülebilir bir ısınma olmadığını açıkladı.

    http://www.newsmax.com/Newsfront/Science-US-climate-oceans/2014/10/06/id/598864/

    -Rusya Pulkovo Gözlemevi 200-250 yıl sürecek olan bir soğuma periyodunda olabiliriz diyor.Önümüzdeki 30 yıl içinde başka küçük bir buzul çağı tahmin ediliyor.

    http://sppiblog.org/news/scientists-and-studies-predict-imminent-global-cooling-ahead-drop-in-global-temps-almost-a-slam-dunk

    -Yeni bir Güneş teorisi,yakında küresel bir soğumayı öngörüyor.Güneş ışınımı 2003’ten itibaren aniden düştü.Son 400 yıl içinde Güneş radyasyonunda 3 büyük sert düşüş yaşandı.Yeni soğuma 2014-2024 arası yaşanacak.

    http://joannenova.com.au/2014/06/big-news-viii-new-solar-model-predicts-imminent-global-cooling/ Bu konuda başka bir öngörü daha;

    http://www.theminorityreportblog.com/2014/11/21/historic-global-temperature-drop-predicted/

    -Weather Channel eski CEO’su John Coleman UCLA’ya (University of California, Los Angeles) bir mektup yazdı.Mektubunda okyanusun önemli ölçüde yükselmediği,kutup buzlarının arttığı,ısı dalgalarının azaldığı,fırtına sayısı ve gücünde azalma olduğu,kutup ayıları sayısının arttığından bahsetti.Küresel ısınma yok dedi.

    http://www.mediaite.com/tv/former-weather-channel-ceo-goes-off-on-cnn-hello-everybody-theres-no-global-warming/

    https://stevengoddard.wordpress.com/2014/10/19/john-coleman-letter-to-ucla/

    Halbuki 2013’te deniz suyu seviyesinin 1992’den beri yılda 3.2 mm. arttığı yazılmıştı.

    http://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2013/aug/28/global-warming-oceans-known-unknowns

    2014’te yapılan bir çalışmada ise deniz suyu seviyesinin yılda 1.5-1.8 mm. arasında yükseldiği saptandı.

    http://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2014/oct/30/new-research-quantifies-sea-level-rise

    -Stephen Goddard’ın yaptığı başka bir çalışma, NOAA’nın bilgisayar modellerinin uydurulmuş datalarla, gerçek sıcaklıkları değiştirerek kayıtların ayarlandığını gösterir.

    http://www.thenewamerican.com/tech/environment/item/17500-u-s-agencies-accused-of-fudging-data-to-show-global-warming

    -Atmosferik bilimci Dr John Christy 2013’te yaptığı açıklamada Birleşmiş Milletlerin 73 iklim modeli yanlıştır.17 yıldır küresel ısınma yok demiştir.

    http://www.cnsnews.com/news/article/barbara-hollingsworth/climate-scientist-73-un-climate-models-wrong-no-global-warming-17

    Himalaya’larda kutup buzullarının dışında gezegenin en büyük buz kütlesi bulunuyor.Tahmini 12.000 km3 su kütlesi.( 12,000 cubic kilometres of water.).IPCC 2007 raporunda Himalaya buzullarının 2035’te tamamen eriyeceği yazdı.Sonradan bu rakamın aslında 2350 olduğu, hata yapıldığını, raporda bir karışıklık olduğunu belirttiler.

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/8387737.stm

    Harvard’da profesör Robert Stavins son iklim raporu yazılırken (2014 IPCC raporu) politikacıların iklim verilerini kendi ihtiyaçlarına uygun olarak değiştirilmesini talep ettiklerini bir açık mektupla açıkladı.Politikacıların amacı sera gazı azaltımı anlaşması üzerinde müzakere tutumlarını korumak.Raporun siyasi nedenlerle yeniden yazıldığını iddia etti.

    http://www.breitbart.com/InstaBlog/2014/04/27/Lead-author-claims-U-N-climate-change-report-was-rewritten-for-political-reasons

    Bu konulardaki savaşlar için Climategate’i kısaca okumamak olmaz.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Climatic_Research_Unit_email_controversy

    Herkesin koalalarla fotoğraf çektirdiği Avustralya’daki G20 Queensland zirvesinden sızan bir bilgiye göre Avustralya Başbakanı Tony Abbot sanki dünyanın en büyük kömür endüstrisinin halkla ilişkiler kampanyasındaymış gibi ‘Dünya’nın beşte birinin elektriğe erişimi yok.Elektriğe kavuşmak için kömür gelecek on yıllarda kullanılmalı .’demiş.Bunun anlamı, 2030 yılında Çin’in enerji ihtiyacının yüzde 80’i ABD tarafından satılan kömürle sağlanacaktır.

    http://www.skepticalscience.com/turbulent-week-for-global-climate-policy-leaves-questions.html

    Oysa kömür, fosil ya da yenilenemez enerji kaynakları içinde en fazla karbon salımına neden olan bir enerji türüdür.ABD karbon salınımı engellemeye çalışmıyor muydu?

    http://enerjienstitusu.com/2013/11/22/dunyadaki-sera-gazi-saliniminin-ucte-ikisinden-90-sirket-sorumlu/

    ABD bütün Dünya ülkelerinde karbon vergisi alınmasını istemektedir.Küresel ısınma ABD’nin neredeyse resmi tezidir.Küresel ısınma modelinin kimlere yarayacağı açıktır.Ancak karşıt görüşler gittikçe artmaktadır.Yorum sizlere aittir.

  15. ALKIM (Kadıköy/İST, 25m) adlı kullanıcının avatarıALKIM (Kadıköy/İST, 25m)

    7 Aralık 2014 akşamı İstanbul’da(AHL) hava nasıl olacak?
    a) 7-8 derece civarı yağmurlu
    b) 3-4 derece civarı karla karışık yağmurlu
    c) 10-11 derece kayda değer hava olayı yok
    d) 0-1 derece kar yağışlı

    1. Şefik (Güzelçamlı/Kuşadası 20m) adlı kullanıcının avatarıŞefik (Güzelçamlı/Kuşadası 20m)

      Cevap: 0-1 derece kar yağışlı 🙂 Olmaz demeyin. 😀

      1. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

        Gerçekçi olalım diyorsun ya İlikcireyiz. Hiç tahmin falan yapmayalım o zaman. İstanbul’da aralık ayı sıcaklık ortalaması 8 derece, % 85 ihtimalle de yağışlı olur deyip çıkalım. Olur mu? Olmaz değil mi? Zira, İstanbul bu 8 derece ortalamayı en yüksek 25.8 derece, en düşük de -7 derece görerek tutturmuş. En azından MGM’de Sarıyer istasyonu 30 yıllık verileri için bunlar yazıyor.Bunun yüksek olanı neredeyse temmuz ayı İzmir ortalaması, en düşüğü de ocak ayı Erzurum ortalaması. Gerçek bunun neresinde?

        1. ilikcireyiz (Ann Arbor, MI/265 m) adlı kullanıcının avatarıilikcireyiz (Ortaköy/İST, 17m)

          Sorun şu, 3-4 gün sonrasından değil, 2 hafta sonradan bahsediyoruz. Ben 2 hafta sonrası için -5 derece olacak desem de pek bir mantığı yok, 25 derece olacak desem de pek bir mantığı yok. İkisi de ortalamadan uzak, gerçekleşme ihtimali düşük senaryolar. Aralık’ta herhangi bir gün için önceden 0-1 derecede kar yağacak derseniz tahmininizin yanlış çıkma olasılığı doğru çıkma olasılığından çok daha fazla. Yani evet, düşünürseniz şu halde 2 hafta sonrası için tahmin yapamazsınız, illa yapacaksanız 7-8 derece civarı, büyük ihtimalle yağışlı derseniz tutturma olasılığınız en yüksek olur. Zaten bu mesaj altında 2 hafta sonrası konuşuluyor, kimse ciddi ciddi tahmin yapmıyor (yapamaz da), insanlar gönüllerinden geçeni söylüyorlar, ben de Ilıkçıreyiz olarak bir “reality check” yapayım dedim sadece. Saygılar.

          1. ihsan (Safranbolu 685mt) adlı kullanıcının avatarıihsan (Bostancı,İST. 15m.)

            Tamam esprili adamsın, akıllı adamsın. Karseverliğini de İlikcireyiz adının arkasında saklıyorsun anlıyorum anlamasına da, yaptığın o istatikî geçmişe dayalı tahminlerinin bozuk saat misali günde nasıl olsa iki kere doğruyu gösteriyor olmasından farkı yok bana sorarsan. Ayrıca, saygılar benden.

    2. Santiago (Florya - IST / 47m) adlı kullanıcının avatarıSantiago (Florya - IST / 47m)

      Sibiryacık YB’sinin altına İzlanda AB’si girer, Atlantik’le Doğu Akdeniz yağış koridoru açılır.

      Siklon karayele meylederse İstanbul’da kar yağar, ama şu anki görünüm poyrazlı geleceği yönünde. Bu yüzden ben “b” civarı bir şeyler olur diyorum 🙂

      1. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)

        Dili tutulmak ne kelime ya şu an heyecandan ölebilirim 😀

          1. cihiro adlı kullanıcının avatarıçihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)

            Estağfirullah ne üstadı. Yarın Aksaray’ın ciddi bir sıcaklık sorunu var. Gündüz hava oldukça ılık. En fazla sulu kar olur. Ancak yarın akşamdan itibaren sıcaklık kar değerlerine iner ve örtü yapacak bir kar yağışı olur inşallah.

            1. eternalsoil(Aksaray ,978 m) adlı kullanıcının avatarıanatolianblizzard(Aksaray ,978 m)

              Anlaşıldı bize yine Güzelyurt yolları gözüktü. Güzelyurt Aksaray’a 30 km 1500 metre rakımlı bir ilçe. Cumartesi Aksaray’a yağmur yağarken basıp gittim. 10 santimetreye yakın bol sulu ağır kar vardı.

    1. Waluigi(Aydınlıkevler 884m, Beytepe 1050m/Ankara) adlı kullanıcının avatarıWaluigi(Aydınlıkevler 884m, Beytepe 1050m/Ankara)

      Bu dünyada adalet, sadece bir kadın ismidir. Şaka bir yana son diyagram çıktısı bence güzel. Çıktılarda bir değişiklik olmaz ise bence, güzel ve hareketli bir aralık ayı geçiririz. Doğu Amerika ise sıcak tarafta kalacak gibi duruyor. Çıktının sonunda Ankara ve İstanbul’da ana senaryo -10’a kadar düşmüş.

  16. SpanK (Raleigh/North Carolina) - (Fındıkzade/İST, 21m) adlı kullanıcının avatarıSpanK ( Fındıkzade/İST, 21m )

    Acaba, dünyada böyle saçmalayan başka medya var mı ? Habere bakın, arabanın plakası 34 (istanbul plakası) öyle yapmışlarki haberi sanki İstanbul’a kar yağmış. Ne amaçlıyorlar anlamıyorum ki ? Bu haberleri gören türistler İstanbul’da kar var sanıyorlar gelmeye korkuyorlar, bizi arıyorlar kar mı var diyorlar, biz Afrikalılarla çalışıyoruz tekstil üzerine. Gören de Türkiye ekvatorda ilkez ilk kez kar yağmış sanacak, ben bu haberleri görünce çok sinirleniyorum.



  17. extemporaneous139 (Kadıköy/İST, 28m) adlı kullanıcının avatarıextemporaneous139 (Kadıköy/İST, 28m)

    Lütfen rica ediyorum artık burada İstanbul’da kar konusunu konuşmayalım. Komik duruma düşüyoruz :(((((((

        1. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

          Spank sen zaten yukarıdaki gibi yağsa bile yine bir kulp bulursun kusura bakma 🙂

    1. commandouzz adlı kullanıcının avatarıCommandouz (Bayrampaşa-148 m)

      Kime komik duruma düşüyoruz? Çok dar bir alana yağan bir kar için yaşadığım yerdeki kar konusunu konuşmak komiklik değildir.

  18. Antibiyotik - Ankara / Oran 1.198 mt adlı kullanıcının avatarıAntibiyotik - Bodrum 2 mt

    Ankara’nın yüksek semtleri dün gece ve bu sabah ilk kar yağışını aldı. 850’de sıfır girmese de genel olarak 1.100 mt ve üstü kar gördü. Oran, Bilkent gibi semtlerde araba üstlerinde ve toprak – çim üzerinde kısa süreli son derece ince bir örtü oluştu.
    Önümüzdeki birkaç gün için sonunda eski GFS de yeni GFS ve ECMWF’nin ısrarına uyarak soğuma verdi. Ankara 24 – 25 Kasım için diyagram ortalamasında tam mutabakat ile 850 hPa’da -4 dereceyi yakalasa da, en ufak yağış görünmüyor.

  19. Çerkez ( Çanakkale Merkez 2 m ) adlı kullanıcının avatarıÇerkez ( Çanakkale Merkez 2m)

    ISI ADALARI VE ŞEHİRLEŞME
    Şehirler kırsal alanlara nazaran her zaman daha sıcak olurlar ama küresel ısınma sonucunda şehir ısı adaları daha yüksek boyutlara ulaşmaktadır. Gelecekte ,kentleşme ve iklim değişikliğinin sonuçları insan sağlığını tehdit seviyesine ulaşması ve enerji kaynaklarına daha fazla ihtiyaç duyulması ve bunun sonucunda ekonomik verimliliği tehlikeye atması beklenmekte.
    Isı özellik 33 derece ve üzeri olması durumunda tehlikeli astım atakları, kalp krizleri ve buna bağlı ciddi sağlık sorunlarına neden olmaktadır.
    Araştırmalar kentlerde daha fazla ağaçlar ve parklar, beyaz çatılar, kentsel planlamaların ancak ısı adalarının etkisini azaltmaya yarayabileceğini göstermekte.

    Ancak artan sera gazı emisyonları ve kentsel ısı adaları ve bunlara bağlı olarak önümüzdeki yıllarda daha da yüksek sıcaklık ortalamaları tahmin edilmekte.

    Elimden geldiğince kısa özetini geçtim daha fazla bilgi için ; http://www.climatecentral.org/news/urban-heat-islands-threaten-u.s.-health-17919

      1. faseay(Çayırova/Kocaeli/50Mt) adlı kullanıcının avatarıfaseay(Çayırova/Kocaeli/50Mt)

        Adamlar için sorun yok. Kutup onlara çalışıyor. Başka bölüm için sahne temizlenecek. 😀 Ah şu İzlanda alçakları, gerçi onun da arkasında Amerika var. Biri Atlantik, diğeri Kuzey Pasifik’den arka arkaya geliyor, Pensilvanya’da olgunlaşıp yola çıkıyorlar. 😀 Peş peşe geliyor nefes aldırmıyorlar.

    1. Waluigi(Aydınlıkevler 884m, Beytepe 1050m/Ankara) adlı kullanıcının avatarıWaluigi(Aydınlıkevler 884m, Beytepe 1050m/Ankara)


      Görünüşe göre Pazartesi günü yağmur da olacak. Sel kaçınılmaz gibi duruyor. Ayrıca diyagramı görünce ümitlendim. Aralık ayında sıcak tarafta olacaklar gibi görünüyorlar. Amerika’nın doğu tarafı sıcak olunca genelde biz soğuk oluyoruz. Artık sazı elimize almamız lazım.

    1. Havadelisi (Sandsli / Norveç, 50m) adlı kullanıcının avatarıHavadelisi (Moda/İST, 28m) Yazıyı Yazan

      Kendim de ne zamandır bakmadığım için çalışmadığını görmemişim kusura bakmayın. Teknik bir değişiklikten ötürü model duruyormuş. Gerekli müdahaleyi yaptım. Çıktılar 1-2 saate güncellenir.

      1. kiamme (Suadiye/İST, 8m) adlı kullanıcının avatarıkiamme (Suadiye/İST, 8m)

        Hocam siz neden bakmıyorsunuz? Yoksa modele güveninizi falan mı kaybettiniz? Öyle bir şey varsa söyleyin de bilelim 🙂
        Şaka bir yana, benim de meteorolojiye günde ayırdığım ortalama 1 saat içinde kesinlikle başvurduğum modellerden biri.

    1. Burak - Tuzla 14m adlı kullanıcının avatarıBurak - 127m Görükle/BURSA

      CFS yer seviyesi sıcaklıklarında 20 Aralık’a kadar Moskova civarlarına kadar genelde 0 derece üzeri göstermiş. 20 Aralık civarı soğuk dalgası için Orta Avrupa’yı, Yılbaşı’ndaki çok daha kuvvetli soğuk için Balkanlar, Anadolu ve Kafkaslar’ı işaret ediyor… Daha 30 gün var modeller çok takla atar ama böyle gelirse hayatımda ilk defa yılbaşını karlı geçirmiş olacağım 😀

      1. Waluigi(Aydınlıkevler 884m, Beytepe 1050m/Ankara) adlı kullanıcının avatarıWaluigi(Aydınlıkevler 884m, Beytepe 1050m/Ankara)

        Bahsettiğin yılbaşı sistemi bu.

        Benim de karlı geçirdiğim tek yılbaşı 2008-2009 kışında olmuştu. O sene de kötü bir kış geçirmiştik. Sadece 24 Aralık-4 Ocak periyodu kışa yakışır bir şekilde geçmişti. Onun dışında hayatım boyunca gördüğüm en sert kışlarda dahi yılbaşlarının karlı geçtiğini hatırlamam.

        1. Antibiyotik - Ankara / Oran 1.198 mt adlı kullanıcının avatarıAntibiyotik - Bodrum 2 mt

          Ben de hayatımda en fazla 2 – 3 kez yılbaşında kar yağdığını hatırlıyorum. Yılbaşı gecesi kar yağan kışlar sönük geçse de, ilginçtir, 1 ocak günü kar yağan kışlar tarihe geçmiştir. 2000, 2002 gibi.. Bir günün bu kadar fark yaratması çok ilginç..

  20. Tsunamic (Çekmeköy/178 mt.|Bostancı Sanayi/120 mt.) adlı kullanıcının avatarıTsunamic (Çekmeköy/178 mt.|Levent/266 mt.)

    Günün Haberi:
    30 yıl sürecek karakış kapıda
    Küresel ısınma senaryolarına karşı çözüm arayışı sürerken eski NASA çalışanı John L. Casey’nin kitabı kafaları karıştırdı. Casey’nin tezlerine göre önümüzdeki 30 yıl küresel soğuma yaşanacak Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nde (NASA) bir dönem danışmanlık yapan iklim bilimi uzmanı John L. Casey, yeni kitabında dünyanın bir radikal iklim değişikliğinin eşiğinde olduğunu yazdı.”

    John L. Casey’i biraz araştırdım. Casey, 2007 yılından beri bu görüşünü hararetle savunuyor. Hatta “Uzay ve Bilim Araştırma Kuruluşu”nu kurup, bu savını kurumsal bir yapıya dönüştürmüş. Kurum, soğukçuların mabedi olacak kadar, önümüzdeki dönemde bir küresel soğumanın gerçekleşeceğini savunuyor. Bu tezini de önümüzdeki 30 yıllık periyotta solar aktivitenin azalacak olmasına bağlıyor. Buna karşın bilim çevreleri okuyabildiğim kadarıyla adamı pek dikkate almıyorlar, hatta cebini doldurmaya çalışan bir sahtekar olarak niteleyenler bile var. Henüz kitabını okumadım ama duygusal açıdan teorisi bile kulağa hoş geliyor.

    İlgilenenler için haber kaynağı: (http://www.milliyet.com.tr/30-yil-surecek-karakis-kapida/dunya/detay/1972828/default.htm)
    Uzay ve Bilim Araştırma Kuruluşu Sitesi: (http://www.spaceandscience.net/)
    Casey hakkında pek iyi şeyler söylemeyen bir makale: (http://mediamatters.org/blog/2010/05/15/hoft-runs-with-global-cooling-warning-from-scam/164798)

Yorumlar kapalı.