Ne zamandır var bilmiyorum, Küre’ye istasyon kurulmuş. Burası Türkiye’nin en çok kar yağışı alan yerlerinden biri. Yağış ölçülmüyor gibi gözüküyor gerçi ama bakalım…
Ben Kavacık civarında arabada feci bir sağanakla karşılaştım, silecek yetişmedi, sıcaklık 20 dereceye düştü ! 🙂 Kısa günün karı. Sonra Kadıköy’e geldik, sıcaklık 28 oldu.
5 dakikalık şiddetli sağanak burda da görüldü ama yani beklentilerimiz dağlar kadardı. Kâr olarak göremiyorum bunu. Dünkü DEY mi değil mi diye tartıştığımız sınırlı alan yağışı çok daha etkiliydi burda.
Ankara’nın güneyinde oluşan süper hücrelerin ardından gelişen fırtına hattı tüm şehri etkilemeye başladı. Bugün buradaki abidik gubidik yağan yağmurdan sonra geldiğim toprakları hayranlıkla izliyorum.
Dün, bugün için konuştuk. Süper hücre oluşma ihtimali ile alakalı … Ben oluşacağı hakkında teoriler verirken o oluşmaz diye kestirip attı 🙂 Bugünkü değerlendirmelere göre süper hücre oluşmamış sonucuna vardı, M.Göktuğ 🙂
Son birkaç gündür sabah öğle arası felaket boğucu bir hava var maalesef. Bir de benim gibi alın ve ellerinde su havzası bulunanlar için tam bir işkence oluyor.
Benim de ellerim inanılmaz terliyor. Yok mudur bunun bir çözümü dokunmatik telefon kullanmıyorum vallahi 😀
Commandouz (Bayrampaşa-148 m)
Chrome’a gelen yeni güncelleme ile birlikte artık istasyon haritası sorunsuz bir şekilde çalışmaya başladı. Daha evvel zoom in yapmak zorunda kalıyordum.
Meteogreen sayfasının akıbeti hakkında bilgi var mıdır? erişemiyorum. Meteogreen olmadan bir şey eksik sanki… Bu arada GFS Pazar’dan itibaren Kastamonu-Tosya civarı için afet öngörüyor.
Canınız sıkılır da incelemek isterseniz, haritada yanlış yerde olduğunu düşündüğünüz istasyonları bana bildirebilir misiniz? Eğer eminseniz, ufak hataları bile bildirin lütfen.
Tekirdağ’ın Marmaraereğlisi ilçesindeyim şu an ve etkili kütlenin fotoğraflarını çektim sizlerle paylaşmak için. Yıldırımlar ve gök gürültüleri had safhada, beklemedeyiz 🙂
Bu da radar görüntüsü. Etkili olan kısmı deniz üzerinde. Denize de bakıyorum malzeme çıkar mı bize diye 😀
Tekirdağ – Malkara arası yolda çok iyi yağmıştı 15.30 civarları…
mtngrnlr(Halkalı/İST,63m)
Evet sayin seyirciler,Istanbul Gokyuzu Arena’da sizlerle birlikteyiz.Aman Allah’im o da ne cumulus cogestus topu aldi rakip yari alanda pas isteyen cumulonimbusu goruyor.Cumulonimbus topu aldi,rakip kaleye dogru ilerliyor,stratuslarin arasindan siyrildi ve goooool ,pardon yagmuuuur. 🙂
Bugun Istanbul’da stratuslar hakim olmasina ragmen cumulonimbusler,stratuslarin arasindan saganak yagis birakmaya devam ediyor.Her zaman gorulmeyen esine nadir rastlanan bir durum..
Bana da DEY değil gibi gelmişti ama 500 rüzgarı güneybatıdan 700 rüzgarı güneydoğudan esiyor, kütleler 850-yer seviyesi rüzgarlarına uygun olarak kuzeydoğudan geldi… İlginç. Konvektif karakterli olduğu aşikar ama deniz mi etkili yoksa kara mı anlayamadım.
Kütleler karada pörtledi, deniz suyu ve 850 sıcaklık farkı da ancak 10 derece, bence DEY değil. Batıdan yaklaşan yeni trofun sayesinde oluştuğunu düşünüyorum.
Daha evvel Melik Ahmet Taştan ile İskenderun ve Samsun çevresinde sel yapan yağışları ve son 2 yaz görülen İstanbul yağışlarını çok tartıştık. Örnek incelemeleriyle varılan sonuç yaz DEY’leri kışın görülenlere göre daha farklı, kendine has oluşum şartları var.
– Birincisi 13 derecelik fark şartının yaz DEY’lerinde görülmemesi, yaz DEY’lerinin çoğu 11-12 derece de oluşuyor, kışın oluşanlar 13 ve üstü farka daha yatkınlar (Yaz DEY’lerinin 10 farklık örnekleri de var. İsteyene tarihli örnek çıkartırım. 🙂 )
– ikincisi yaz deyleri daima CAPE’lidir (CAPE olmayan görmedim) bu yüzen çok basit rüzgar konverjansı ile pörtleyebiliyor yağışlar (yeter ki LFC alçak olsun)
– Üçüncüsü, yaz DEY’leri daha büyük yoğunlaşma depresyonunda (mesela 4.5 derecede ) oluşabiliyor.
– 950 ve 700 mb dikey hızına aşırı duyarlılar ( halbuki dikey hıza ihtiyaç duymadan DEK’lerin oluşumu için bazen sadece çok yoğun nem tek başına yeterli olabiliyor, tabii DEK’ler için de dikey hız önemli bir hormon etkisi yapıyor bunu da hatırlatalım ama yaz DEY’leri için olmazsa olmaz)
– aşırı rüzgarda ve hamleli rüzgarlarda sağlam ve yüzlerce bant oluşturabilme (DEK bantları hamleli rüzgarlarda yırtılıyor, kopuyor, parçalanıyor)
– Yaz DEY’lerini tahmin etmek kış DEK’lerini tahmin etmekten daha zor. Bunların hortum oluşturma sıklıkları DEK’lere göre de çok çok fazla
ve sorulması gereken soru:
Deniz olmasaydı bu (sığ) yağışlar oluşur muydu? Bu özellikle yoğunlaşma depresyonu açısından düşünülmeli…
Bugünkü yağışlar (Trakya değil) DEY olabilir. Şartlar uyuyordu.
Ben de bu kış 22 yaşıma gireceğim. 1 yaşımdan beri aynı mahallede oturuyoruz, ben de hiç böyle yaz mevsimi yaşamadım daha önce, buna benzer birkaç tane anım var ama tüm yaz boyunca böyle olanı hatırlamıyorum 🙂
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Dün gece 4’te uyandım, bir bardak su içtim, kafamı tekrar yastığa koydum, senin şu gifli yorumun aklıma geldi, kendimi gülmekten alıkoyamadım o saatte 😀 😀 Allah da seni güldürsün 🙂
Herkese merhaba, uzun zamandir sizleri ve sitenizi takip ediyorum. Sizlere sormak istedigim bir konu var, 7 eylul pazar gunu firmamizin bir piknik organizasyonu olacak. Birkac yerden cok amatorce hava durumu arastirmasi yaptim ancak siz degerli ustadlarin gorusune ihtiyacim var ve gercekten yorumlariniza gore gidisata karar verecegim:)piknik lokasyonu Bursa ovaakca tarafi olacak. Simdiden degerli gorusleriniz icin cok tesekkur ederim.
Biz değerli üstatların en önemli çalışma konularından biri de hiç şüphe yok ki sizin piknikler… Pazar’a daha epey var, yağış riski var, Perşembe-Cuma kendini daha bir belli eder.
Türkiye’de 22 Ağustos’ta vizyona giren Into the Storm (Fırtınanın İçinde) filmini izleyen var mı? Ben izledim. Her ne kadar senaryo olarak çok tatmin edici olmasa da görsel açıdan biz hava delileri için gayet doyurucu. Bu aralar sinemaya gideceklere tavsiye ederim. 🙂
Dün gece Erikli’ye gittik, 1 gece kaldık, bugün hava kapalı ve rüzgarlıydı, deniz sakin temizdi baya ama çok soğuktu ayağımızı bile sokmakta zorlandık, hissedemiyorduk bedenimizi o kadar soğuktu ama baya güzel denizi vardı.
Lütfen söyler misiniz, bugün Erikli’ye gideceğiz, ilk kez gideceğim oraya. Deniz nasıl olur rüzgar poyraz yönlü, orada dalga olmaz doğru mu ? Cevaplarsanız sevinirim onca yolu boşuna gitmek istemiyorum.
Biz dalga olmaz desek, sen de gitsen dalga olsa ne olacak? Senelerdir buradasın, bu tip sorulara kendin cevap verebilmen lazım artık..
Yine de ben fikrimi söyleyeyim, o bölgeleri çok gezdim.. Serin olur, rüzgar sert eser, karadan eseceği için de dalga pek olmaz.. Denizden çıkar çıkmaz kurulan ve ıslak mayo ile durma, iyi tatiller 🙂
Aynen dediğin olayı, her yaz Bakü’ye gidince yaşıyorum, rüzgar karadan esince deniz o kadar soğuk oluyor ki giremiyorduk sıcak havada bile. Kuzeyden esince de dalga oluyordu ama deniz ılık hatta sıcak oluyordu, terliyorduk. 😀
Ankara bu yazı tartışmasız olarak efsane olarak geçirdi.
Üstelik tam da Santiago Ankara kuruyor derken Ağustos 2014 yağışı dün gece 7.1 mm yağış ile birlikte Bilkent’te 61 mm’ye ulaştı. Ağustos ortalaması 10.5 olan Keçiören’e dün gece bundan fazlasını da (10.7 mm yağış) alarak 42.8 mm’ye ulaştı. Hiçbirşey gerçekten göründüğü gibi değil.
Ankara’nın barajlarının haftalardır doluluk oranları sabit gidiyor, hep %32 civarlarında yani yaz boyu boyu 509 milyon metre küpün altını görmedi.
Şimdi ise esas can alıcı bilgiye geliyorum:
Ankara’nın barajlarına Haziran 2014’te gelen su miktarı 52.650.688 metreküp ile son 22 yılın en yüksek seviyesine ulaştı hatta 1992’den önceki kayıtlar ASKİ’nin sayfasında yer almadığı için bu çok daha büyük bir rekor olabilir.
Temmuz 2014’te gelen su miktarı ise 11.856.056 ile son 19 yılın rekoru olurken, Ağustos 2014 de daha bitmeden son 22 yılın rekoru olmuş durumda…
Keşke bu rekorlardan biri İstanbul’da olsaydı, ilaç gibi gelirdi. 😦
2001 ne öyle?! Onun kadar olmasa da 2005-2008 kış dönemi de berbat. Bu arada dikkatimi çekti, yağışlarda mart-nisan aylarına doğru belirgin bir kayma olmuş son 13 senede.
Sanırım körfezin topoğrafyasıyla alakalı. İki tarafı yüksek dağlar, ortası deniz olduğu için bir girdap oluşuyor olabilir.
mtngrnlr(Halkalı/İST,63m)
Amerika Birlesik Devletleri’nin dogu aciklarinda Atlas Okyanusu’nda kuzeydogu yonunde ilerleyen ve saatteki hizi 135 km olan Cristobal Kasirgasi, Pazar gunu Izlanda’ya ulasmis olacak.Izlanda’ya ulastigi saatlerde ortalama hizinin 90 km/s-110 km/s civarinda olmasi bekleniyor.Uzun zaman aradan sonra ilk kez bir kasirga uzantisi bir Avrupa ulkesini etkileyecek.
mtngrnlr(Halkalı/İST,63m)
Bardarbunga Yanardagi’nin da faaliyete gectigi bu gunlerde,Cristobal Kasirgasi ile birlikte Izlanda’da tam bir ACTION yasaniyor.Hep bir okyanus ulkesinde yasamak istemisimdir. 🙂
Kıyı kesimler neme boğuldu, %100’e ulaşan yerler var. Acaba %100’den yukarı olan nem de ölçülebiliyor mu? Yazın en sıcak gecesini geçirdik hissedilen sıcaklık 03:00’da Mersin merkez 40 derece, Erdemli 38 derece idi.
Üniversitede iken kendi ihtiyacım için Java uygulamaları yazıyordum telefona, iyi iş görüyorlardı. (Bkz. http://www.f-blog.info/projeler/) Ancak birkaç yıldır birkaç satır kod hariç bir şey yazmadım.
Bana şu yukarıdaki yeni hava takip sayfası olsa yeter. Sayfayla ilgili aslında yapılacak çok fazla iş yok, sayfa zaten JavaScript kodları ile çalışıyor; bunları mobil platformlara göre uyarlayıp çalışır hale getirmeli. Ya da eski sayfa tekrar devreye sokulmalı ve sadece mobil kullanım için veri üretmeli. Hani eski sayfada bir resim üzerinde idi harita ve sıcaklık ibareleri, bu sayfalardan Opera Mini ile bile yararlanıyordum. Bunlar çalışsa yeter. Uygulama haline getirilmek istenirse de belli HTML dosyalarını yükleyip göstertecek basit uygulama biçimleri var, uygulama sunucudan çektiği sayfaları kullanıyor arayüz olarak; böyle bir şey yapılabilir.
Sis651, ben bu işlerde yeniyim, ama çok da seviyorum. Yardımcı olursanız hava takip portalının mobil versiyonunu da yapalım. Fakat şu var, aslına bakarsanız site mobille uyumsuz değil, ama çizilecek çok fazla veri olduğu için mobil cihazların belleği kaldıramıyor diye yorumluyorum ben, bilmem yanılıyor muyum?
Şimdi baktım da sayfa açılıyor ama mobil platform olmasından biraz sıkıntı oluyor. Harita gösterimi yavaş oluyor. Hem işlemci gücü hem de bellek miktarı önemli. Şu yapılabilir, mobil platformlarda görünen alanın çözünürlüğüne göre, sadece o kapsadığı alandaki istasyonların ölçümleri gönderilebilir. Ama yine sıkıntı olur, sonuçta 512MB’tan az RAM’i olan Android cihazlar var. En iyisi bence, eski hava takip sayfası gibi bir sayfa hazırlayıp orada haritaları tam görünüm ve bölge olarak görünecek şekilde JPG görüntüleri üretip onları göstermek. Sonuçta veriler çok sık güncellenmiyor, 10 dakikada bir görüntü üretip bunları kullanmak yeterli ve basit olabilir. Hani MGM’nin şu anki mobil sayfası gibi.
Ben de çok basit şeylerle uğraşmıştım hep, bedava gelen bir NetBeans diski ile başlamıştım ama okuduğum bölüm vs. çok alakasız olduğu için çok fazla ilerletemedim. Sözlüğüme bir arayüz hazırlayayım dedim; yurtdışındaki kullanıcılar telefonlarında olmayan Türkçe karakterlerden sıkıntı yaşıyordu. Arayüzle bayağı uğraştım, dokunmatik klavye kodu falan yazdım kullanılır hale getirdim ama yapacak daha çok şeyi vardı ve öylece kaldı. İşe başlayınca ayırdığım vakit tamamen gitti, işsiz olmam gerekiyor bu işler için. 😀
Tabii Android ve IOS programlamaları artık böyle basit şeyler için daha kolay haldedir sanırım. Eski hava takip sayfasından istasyon ölçümlerini resim dosyaları üzerine işleyebiliyordunuz. Sunucu da bu şekilde resim dosyaları üretip mobil uygulama ile bunları çekecek bir şey olabilir en basitinden. Zamanla geliştirilir, model görüntüleri eklenir vs.
Androidler için google play’de italyanların hazırladığı bir program var. Modeller sınırlı olsa da kullanışlı. Yarın bilgisayar başına geçince linkini atayım.
Bu yine nemli hali, ben önceki yazlarda %4-7 olan çok sayıda ve arda arda gelen günler hatırlıyorum. Çamaşır makinasından kıyafetleri çıkarttıp astığımda, doğrudan rüzgara bile maruz kalmadan yarım saatte kururlardı. Dewpoint -2…-4’te gezerdi. Şimdilerde 3’ten aşağı pek inmiyor.
Chrome’dan kaynaklanıyor Santi. Çok araştırdım ama çözümü yok gibi. Önceden bir kademe zoom yaparsan ve/veya haritayı kaydırırsan düzelebiliyor ama saçma bir çözüm bu tabii. Firefox’ta çalışıyor.
Yarın Güneydoğu Anadolu Bölgesinde 40 derece ve üzerindeki sıcaklıklar görülecektir. Sıcaklıklar Gaziantep, Diyarbakır ve Kilis’te 42, Adıyaman, Şanlıurfa, Batman’da 43-44, Mardin’de 41 derecelere yükselebilecektir. Perşembe gününden itibaren sıcaklıklar azalmaya başlayacaktır. Gelecek Salı’ya kadar sıcaklıklar şu anki verilerle Gaziantep’te 34 dereceye kadar düşmüş olacaktır.
mtngrnlr(Halkalı/İST,63m)
Fenerbahce- Galatsaray super kupa finalinde,maci anlatan spiker ve yorumcu Erman Toroglu surekli sicak hava ile birlikte yuksek nemin oldugundan dem vurdular.Sicak havayi anladim da yuksek nemi anlayamadim.Bir bakayim dedim Manisa’daki nem oranina.Ibre %45’i gosteriyordu.Ya ben nem oraninin yuksek veya dusuk olmasini yanlis algiliyordum ya da diger secenek. 🙂
Anadolu Yarımadası yüksek dağlar yerine rakımı düşük düzlükten oluşsaydı, bu 850 hpa sıcaklıklarına göre kesin çöl olurdu. Bitmek bilmeyen Basra alçağı. Ateşini İskandinav yükseği bile söndüremiyor.
Son 24 saatteki yağış miktarları.

Ve Ankara’dan sel haberi geldi. Çok sayıda kişinin sele kapıldığı yönünde haberler geliyor.
http://www.cnnturk.com/haber/turkiye/ankara-sincanda-sel-faciasi-cok-sayida-yarali-var
http://sozcu.com.tr/2014/gunun-icinden/ankarada-sel-felaketi-595421/
Mgm uyarı yapmamıştı bildiğim kadarıyla ? Eğer öyleyse yine fiyasko.
Ne zamandır var bilmiyorum, Küre’ye istasyon kurulmuş. Burası Türkiye’nin en çok kar yağışı alan yerlerinden biri. Yağış ölçülmüyor gibi gözüküyor gerçi ama bakalım…
Hayırlı olsun, orta okulda kitaplarda ismini çok duymuştum. 🙂
Patlamanın ilk anında ani oluşan bulutlar ilginç.
http://www.internethaber.com/volkan-boyle-patladi-video-galerisi-86509.htm
Şok dalgası değil mi o ?
Sesten hızlı patlamış en az 1300 km/saat benim tahminim. Yanılmış da olabilirim,incelemek lazım
Eveeet, bugün de koskoca bir hiçten ibaretti! 😦 Fos çıkan sistemler halkasına bir yenisini daha ekledik!
Çok garip ve sinir bozucu 😦 Trakya’dan Ankara’ya kadar yağış gidiyor, ortasında olan İstanbul’da hiçbir şey olmuyor bu çok moral bozucu bir şey.
Yaz boyu İstanbul, sistemlerin kaymağını yedi. Bırakın da bir sistem teğet geçsin. Bu kadar isyana anlam vermek zor.
İstanbul’da hiçbir şey olmuyor mu Spank? Bazı şeyleri gerçekten hak etmedigimizi düşünüyorum.
Ben Kavacık civarında arabada feci bir sağanakla karşılaştım, silecek yetişmedi, sıcaklık 20 dereceye düştü ! 🙂 Kısa günün karı. Sonra Kadıköy’e geldik, sıcaklık 28 oldu.
5 dakikalık şiddetli sağanak burda da görüldü ama yani beklentilerimiz dağlar kadardı. Kâr olarak göremiyorum bunu. Dünkü DEY mi değil mi diye tartıştığımız sınırlı alan yağışı çok daha etkiliydi burda.
Saat 11:30’da ben de oradan geçiyordum. İyi ki geçmişim yoksa sistemden yağış görmeden, kahrımdan yanacaktım. 🙂
Şehre yağmasını geçtim, hiç olmazsa barajları az doldursaydı.
Etrafımda dönen kütleleri hayretle izliyorum. Hepsi kaçıyor gelen yok, yine yok.
Ben de senin gibi, İstanbul dışında her yerde kütleler oluştu yağmurlar yağdı, Bir tek İstanbul’da kütle oluşmuyor, çok üzüldüm. 😦
Sanırım sabahki radar görüntüsünü görmedin 🙂 İstanbul yerine Aksaray desen daha iyi anlaşılır.
Ben şuna inanırım. Herkesin istihkakı var ama zamanı farklı, ama bizde o da yok. 🙂
Ankara’nın güneyinde oluşan süper hücrelerin ardından gelişen fırtına hattı tüm şehri etkilemeye başladı. Bugün buradaki abidik gubidik yağan yağmurdan sonra geldiğim toprakları hayranlıkla izliyorum.

Oluşması ihtimal süper hücre ile alakalı M.Göktuğ’la dün konuşmuştuk… Oluşmadı diyor. 🙂
Hiçbir şey anlamadım 🙂 Dün dündür, bugün bugündür.
Dün, bugün için konuştuk. Süper hücre oluşma ihtimali ile alakalı … Ben oluşacağı hakkında teoriler verirken o oluşmaz diye kestirip attı 🙂 Bugünkü değerlendirmelere göre süper hücre oluşmamış sonucuna vardı, M.Göktuğ 🙂
Anladıysan kaldırabilirsin yorumu olay budur 🙂
O kırmızı kütleye halı saha maçındayken yakalandım. Üstüm sırılsıklam oldu. Böylesine bir yağışa canlı bir şekilde tanık olmak güzeldi. 🙂
Yazıklar olsun Fındıkzade’ye, güneş var burada ne lanet bir yersin sen öyle.

Şu anda Gaziosmanpaşa’da inanılmaz bir yağmur var.
Beşiktaş’ta 1 saattir kuru gökgürültüsünden başka hiçbir şey yok. 😦 Yazıklar olsun.
Yazık günah, koskocaman kütle Karadeniz’e yağdırıyor.

Benim burada da sadece 3 dakika iri iri yağdı sonra durdu, tık yok. Gökgürültüsü de yok.
Şu an, Şişli’deyim %92 nem var, iki adım attım her tarafım ter oldu, işten sordular yağmur mu yağıyor diye, dedim yok terledim 😦
Kaynak: http://web.itu.edu.tr/~climate/hava_en_yeni/
Son birkaç gündür sabah öğle arası felaket boğucu bir hava var maalesef. Bir de benim gibi alın ve ellerinde su havzası bulunanlar için tam bir işkence oluyor.
Benim de ellerim inanılmaz terliyor. Yok mudur bunun bir çözümü dokunmatik telefon kullanmıyorum vallahi 😀
Chrome’a gelen yeni güncelleme ile birlikte artık istasyon haritası sorunsuz bir şekilde çalışmaya başladı. Daha evvel zoom in yapmak zorunda kalıyordum.
Üzerime SI-FIR tişörtü alıp gezeceğim artık. Koca sistem koca SI-FIR. Vay be…
Meteogreen sayfasının akıbeti hakkında bilgi var mıdır? erişemiyorum. Meteogreen olmadan bir şey eksik sanki… Bu arada GFS Pazar’dan itibaren Kastamonu-Tosya civarı için afet öngörüyor.
Buradan ben erişebiliyorum.
http://www.meteogreen.com/
Konyalı sorunlarıyla barışık yaşıyor 😀 “Küresel ısınmayı seviyorum” 😀

Evlat olsa sevilmez 🙂
http://web.itu.edu.tr/climate/hava_en_yeni/
Canınız sıkılır da incelemek isterseniz, haritada yanlış yerde olduğunu düşündüğünüz istasyonları bana bildirebilir misiniz? Eğer eminseniz, ufak hataları bile bildirin lütfen.
Şimdiden teşekkür ederim.
Tekirdağ’ın Marmaraereğlisi ilçesindeyim şu an ve etkili kütlenin fotoğraflarını çektim sizlerle paylaşmak için. Yıldırımlar ve gök gürültüleri had safhada, beklemedeyiz 🙂
Bu da radar görüntüsü. Etkili olan kısmı deniz üzerinde. Denize de bakıyorum malzeme çıkar mı bize diye 😀
Marmaraereğlisi konvektif yağışları genelde almaz. Belediyeye gelirsen ben buradayım 🙂
Tekirdağ – Malkara arası yolda çok iyi yağmıştı 15.30 civarları…
Evet sayin seyirciler,Istanbul Gokyuzu Arena’da sizlerle birlikteyiz.Aman Allah’im o da ne cumulus cogestus topu aldi rakip yari alanda pas isteyen cumulonimbusu goruyor.Cumulonimbus topu aldi,rakip kaleye dogru ilerliyor,stratuslarin arasindan siyrildi ve goooool ,pardon yagmuuuur. 🙂
Bugun Istanbul’da stratuslar hakim olmasina ragmen cumulonimbusler,stratuslarin arasindan saganak yagis birakmaya devam ediyor.Her zaman gorulmeyen esine nadir rastlanan bir durum..
Güneş varken yağmur yağdı. İlk başta inanmadım havalandırmadan geliyor ses sandım. Yer Çapa.
Yarını bekliyoruz.. Kararsızlık ve yukarı seviyede nem artıyor, aksiyon var yine..
Ben WRF’nin aksine İstanbul’da güney kıyılar daha şanslı diye düşünüyorum..
Beşiktaş’ta kuvvetli DEY geçişi oldu. Hava mis gibi 😀 Eğer yarın da DEY devam edecekse, bence kuzey kıyılar şanslı derim.
DEY değil bence bu yağışlar..
Ama aynı DEY karakterinde hareket ediyor.
Ben de Taksim’den Çağlayan’a arabayla gidiyordum, yolda fena yağmur bastırdı iri taneli. Yine şanslıyım. 😀
Bana da DEY değil gibi gelmişti ama 500 rüzgarı güneybatıdan 700 rüzgarı güneydoğudan esiyor, kütleler 850-yer seviyesi rüzgarlarına uygun olarak kuzeydoğudan geldi… İlginç. Konvektif karakterli olduğu aşikar ama deniz mi etkili yoksa kara mı anlayamadım.
Kütleler karada pörtledi, deniz suyu ve 850 sıcaklık farkı da ancak 10 derece, bence DEY değil. Batıdan yaklaşan yeni trofun sayesinde oluştuğunu düşünüyorum.
850 hPa sıcaklığı
Daha evvel Melik Ahmet Taştan ile İskenderun ve Samsun çevresinde sel yapan yağışları ve son 2 yaz görülen İstanbul yağışlarını çok tartıştık. Örnek incelemeleriyle varılan sonuç yaz DEY’leri kışın görülenlere göre daha farklı, kendine has oluşum şartları var.
– Birincisi 13 derecelik fark şartının yaz DEY’lerinde görülmemesi, yaz DEY’lerinin çoğu 11-12 derece de oluşuyor, kışın oluşanlar 13 ve üstü farka daha yatkınlar (Yaz DEY’lerinin 10 farklık örnekleri de var. İsteyene tarihli örnek çıkartırım. 🙂 )
– ikincisi yaz deyleri daima CAPE’lidir (CAPE olmayan görmedim) bu yüzen çok basit rüzgar konverjansı ile pörtleyebiliyor yağışlar (yeter ki LFC alçak olsun)
– Üçüncüsü, yaz DEY’leri daha büyük yoğunlaşma depresyonunda (mesela 4.5 derecede ) oluşabiliyor.
– 950 ve 700 mb dikey hızına aşırı duyarlılar ( halbuki dikey hıza ihtiyaç duymadan DEK’lerin oluşumu için bazen sadece çok yoğun nem tek başına yeterli olabiliyor, tabii DEK’ler için de dikey hız önemli bir hormon etkisi yapıyor bunu da hatırlatalım ama yaz DEY’leri için olmazsa olmaz)
– aşırı rüzgarda ve hamleli rüzgarlarda sağlam ve yüzlerce bant oluşturabilme (DEK bantları hamleli rüzgarlarda yırtılıyor, kopuyor, parçalanıyor)
– Yaz DEY’lerini tahmin etmek kış DEK’lerini tahmin etmekten daha zor. Bunların hortum oluşturma sıklıkları DEK’lere göre de çok çok fazla
ve sorulması gereken soru:
Deniz olmasaydı bu (sığ) yağışlar oluşur muydu? Bu özellikle yoğunlaşma depresyonu açısından düşünülmeli…
Bugünkü yağışlar (Trakya değil) DEY olabilir. Şartlar uyuyordu.
Ben ikna oldum ama üstatlar ne der bilmem 😀
Santiago Hocam, ECMWF’nin yağış tahminlerine nasıl ulaşıyorsunuz? Üyelik mi gerekiyor?
Buradan kaydolup giriş yapıyoruz.
http://www.weathercast.co.uk/myweather.html
Burada da ürünler mevcut.
http://www.weathercast.co.uk/latest-model-forecasts/ecmwf.html
Yeri gelmişken ben de sorayım, anlık 850 hPa ve 500 hPa sıcaklıklarını görebileceğimiz bir veri kaynağı biliyor musunuz?
Bu kaynak GFS’in verilerini kullanıp anlık değerler veriyor. Başka da bilmiyorum 🙂
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/850hPa/overlay=temp/orthographic=-327.22,40.13,3000
Büyüleyici bir site, çok teşekkürler….
Adres satırındaki 850 hpa yazan 850 yi 500 olarak yazarsanız 500 hpa’ daki akışı görebilirsiniz.
Sol attaki earth kısmına tıkladığınızda karşınıza bir çok opsiyon çıkacaktır.
Cok tesekkurler
ODTÜ-WRF modelinde bir sorun mu var? 3 günlük toplam yağışta inanılmaz değerler gösteriyor.

Ben de bakıyordum şimdi, açıkçası anlayamadım… WRF abartılı yağış değerleri gösterir böyle ama bunlar da fazla biraz…
Umarım gerçekleşir.
Fal bakmak isteyen?
Eylül-Ekim-Kasım T2m



Eylül-Ekim-Kasım Yağış



Tuzlalı Semih’in oralar kurak gösteriyor, ehehe 😀
2014 Yazı Avrupa Sıcaklık Anomali Haritası..
Türkiye 1992’den bu yana, üst üste 22. kez, yine yeniden normallerin üzerinde..
SpanK kulakların çınlasın; 33 yaşındayım, hayatımda bu yaz gibi aksiyonlu bir yaz daha önce yaşamadım cidden 😀
Hatta; bu yaz gördüğüm şimşek, yıldırım, dolu ve gök gürültüsü sayısı son 4-5 senenin toplamına eşittir belki de..
Ben de bu kış 22 yaşıma gireceğim. 1 yaşımdan beri aynı mahallede oturuyoruz, ben de hiç böyle yaz mevsimi yaşamadım daha önce, buna benzer birkaç tane anım var ama tüm yaz boyunca böyle olanı hatırlamıyorum 🙂
Dün gece 4’te uyandım, bir bardak su içtim, kafamı tekrar yastığa koydum, senin şu gifli yorumun aklıma geldi, kendimi gülmekten alıkoyamadım o saatte 😀 😀 Allah da seni güldürsün 🙂
4-5 senenin toplamı mı? Deme yahu, o derece mi kıt oluyor burada yıldırım, şimşek 😦 Umarım abartıyorsundur. 😦
Yaşa ve gör 😀
Kanada’nın Alberta eyaletinde sezonun ilk karı düşmüş 😀
http://www.accuweather.com/en/weather-blogs/anderson/snow-into-the-foothills-of-southwestern-alberta-1/33405744
Istanbul semalarinda yaklasan AB oncesinde bulut zenginligi yasaniyor.
Cumulonimbus,cumulus congestus,cumulus,strato cumulus,sirrocumulus,altocumulus,sirrus bulutlarini bugun gorebilmek mumkun.
İstanbul Kartal’dan bu yazın özeti ;
Herkese merhaba, uzun zamandir sizleri ve sitenizi takip ediyorum. Sizlere sormak istedigim bir konu var, 7 eylul pazar gunu firmamizin bir piknik organizasyonu olacak. Birkac yerden cok amatorce hava durumu arastirmasi yaptim ancak siz degerli ustadlarin gorusune ihtiyacim var ve gercekten yorumlariniza gore gidisata karar verecegim:)piknik lokasyonu Bursa ovaakca tarafi olacak. Simdiden degerli gorusleriniz icin cok tesekkur ederim.
Biz değerli üstatların en önemli çalışma konularından biri de hiç şüphe yok ki sizin piknikler… Pazar’a daha epey var, yağış riski var, Perşembe-Cuma kendini daha bir belli eder.
Ağustos ayı sıcaklık anomalisi..
Hep sıcaktayız hep sıcaktayız. Yetti gayri.
Son 17 yılda olduğu gibi bu yıl da yaz mevsimi sıcaklık ortalaması, mevsim normallerinin üzerinde kaldı. 😦

Ozan Hocam çalıştır şu WRF’yi de ortalık şenlensin 🙂
http://linux-server.ims.metu.edu.tr/metuwrf/index.php?sayfa=mar°isken=temp2m&saat=24
Türkiye’de 22 Ağustos’ta vizyona giren Into the Storm (Fırtınanın İçinde) filmini izleyen var mı? Ben izledim. Her ne kadar senaryo olarak çok tatmin edici olmasa da görsel açıdan biz hava delileri için gayet doyurucu. Bu aralar sinemaya gideceklere tavsiye ederim. 🙂
İnternete düşmesini beklediğim filmler arasında . 😀
Çarşamba günü kararsızlık had safhada.. Hortum çıkabülü, yıldırım düşebülü 🙂
Çarşamba günü İstanbul’da hortumluk şartlar bence yok, rüzgar çok bozuk görünüyor.
Dün gece Erikli’ye gittik, 1 gece kaldık, bugün hava kapalı ve rüzgarlıydı, deniz sakin temizdi baya ama çok soğuktu ayağımızı bile sokmakta zorlandık, hissedemiyorduk bedenimizi o kadar soğuktu ama baya güzel denizi vardı.
2014-2015 tahmin yarışması ne zaman başlayacak? Kuralları nasıl belirleyeceğiz? Şimdiden tartışmaya başlayalım mı, ne dersiniz?
Bence biraz daha vakti var, yazın aksiyonlu geçmesi açlığımızı bastırdı 🙂
Lütfen söyler misiniz, bugün Erikli’ye gideceğiz, ilk kez gideceğim oraya. Deniz nasıl olur rüzgar poyraz yönlü, orada dalga olmaz doğru mu ? Cevaplarsanız sevinirim onca yolu boşuna gitmek istemiyorum.
Biz dalga olmaz desek, sen de gitsen dalga olsa ne olacak? Senelerdir buradasın, bu tip sorulara kendin cevap verebilmen lazım artık..
Yine de ben fikrimi söyleyeyim, o bölgeleri çok gezdim.. Serin olur, rüzgar sert eser, karadan eseceği için de dalga pek olmaz.. Denizden çıkar çıkmaz kurulan ve ıslak mayo ile durma, iyi tatiller 🙂
Rüzgar kuzeyden eserse deniz yüzeyindeki sıcak suyu güneye süpürür. O giden suyun yerine de dipten soğuk su gelir.
Aynen dediğin olayı, her yaz Bakü’ye gidince yaşıyorum, rüzgar karadan esince deniz o kadar soğuk oluyor ki giremiyorduk sıcak havada bile. Kuzeyden esince de dalga oluyordu ama deniz ılık hatta sıcak oluyordu, terliyorduk. 😀
Havalar çok rüzgarlı sıcak olsa da serinletiyor.
Ankara bu yazı tartışmasız olarak efsane olarak geçirdi.
Üstelik tam da Santiago Ankara kuruyor derken Ağustos 2014 yağışı dün gece 7.1 mm yağış ile birlikte Bilkent’te 61 mm’ye ulaştı. Ağustos ortalaması 10.5 olan Keçiören’e dün gece bundan fazlasını da (10.7 mm yağış) alarak 42.8 mm’ye ulaştı. Hiçbirşey gerçekten göründüğü gibi değil.
Ankara’nın barajlarının haftalardır doluluk oranları sabit gidiyor, hep %32 civarlarında yani yaz boyu boyu 509 milyon metre küpün altını görmedi.
Şimdi ise esas can alıcı bilgiye geliyorum:
Ankara’nın barajlarına Haziran 2014’te gelen su miktarı 52.650.688 metreküp ile son 22 yılın en yüksek seviyesine ulaştı hatta 1992’den önceki kayıtlar ASKİ’nin sayfasında yer almadığı için bu çok daha büyük bir rekor olabilir.


Temmuz 2014’te gelen su miktarı ise 11.856.056 ile son 19 yılın rekoru olurken, Ağustos 2014 de daha bitmeden son 22 yılın rekoru olmuş durumda…
Keşke bu rekorlardan biri İstanbul’da olsaydı, ilaç gibi gelirdi. 😦
İstanbul’da baraj su seviyesi rekorları kırıyor ama tersi yönde, ilginç bir yıl oldu!
Ocak, Şubat, Mart ve Nisan’ın ise Ankara’da tersten rekor olduğunu da vurgulayalım..
Bu yağmurların daha faydalı olması için kışın yağması gerekiyor..
2001 ne öyle?! Onun kadar olmasa da 2005-2008 kış dönemi de berbat. Bu arada dikkatimi çekti, yağışlarda mart-nisan aylarına doğru belirgin bir kayma olmuş son 13 senede.
2014 ve 2007’nin bir önceki versiyonu..
Anadolu günler süren sessizliğini bozdu. Sanırım Basra’yı uğurlama vakti geldi. Bundan sonra pide şeklinde yayılan Azor olacak tek endişemiz.
Şuna bakın ip gibi.
Bulutlar bile paralel olmuş ülkede,, 🙂
Şu banttaki, zarafete, inceliğe bakın hele :

Antalya körfezinde bu günlerde böyle görüntüler oluşuyor. Geçen yıl da olmuştu hatırlıyorum.
Sanırım körfezin topoğrafyasıyla alakalı. İki tarafı yüksek dağlar, ortası deniz olduğu için bir girdap oluşuyor olabilir.
Amerika Birlesik Devletleri’nin dogu aciklarinda Atlas Okyanusu’nda kuzeydogu yonunde ilerleyen ve saatteki hizi 135 km olan Cristobal Kasirgasi, Pazar gunu Izlanda’ya ulasmis olacak.Izlanda’ya ulastigi saatlerde ortalama hizinin 90 km/s-110 km/s civarinda olmasi bekleniyor.Uzun zaman aradan sonra ilk kez bir kasirga uzantisi bir Avrupa ulkesini etkileyecek.
Bardarbunga Yanardagi’nin da faaliyete gectigi bu gunlerde,Cristobal Kasirgasi ile birlikte Izlanda’da tam bir ACTION yasaniyor.Hep bir okyanus ulkesinde yasamak istemisimdir. 🙂
Bundan önceki kasırga olan Bertha 10 Ağustos’ta bayağı bir mesai harcadı diye hatırlıyorum oralarda
Kıyı kesimler neme boğuldu, %100’e ulaşan yerler var. Acaba %100’den yukarı olan nem de ölçülebiliyor mu? Yazın en sıcak gecesini geçirdik hissedilen sıcaklık 03:00’da Mersin merkez 40 derece, Erdemli 38 derece idi.
Akıllı telefonlar için program yapılabilir mi ? Bütün model ve haritalara ulaşabileceğimiz bir uygulama süper olurdu.
Aslında güzel olur ama galiba biraz uğraş ve masraf isteyen bir iş. İnşallah o günleri de görürüz
Biraz araştırdım ücretsiz ve çok zaman harcamadan yapılabilir. İngilizce bilen yardımcı olabilir.http://www.melihguney.com/mobil-uygulama-yapmak-artik-cok-kolay.html
Üniversitede iken kendi ihtiyacım için Java uygulamaları yazıyordum telefona, iyi iş görüyorlardı. (Bkz. http://www.f-blog.info/projeler/) Ancak birkaç yıldır birkaç satır kod hariç bir şey yazmadım.
Bana şu yukarıdaki yeni hava takip sayfası olsa yeter. Sayfayla ilgili aslında yapılacak çok fazla iş yok, sayfa zaten JavaScript kodları ile çalışıyor; bunları mobil platformlara göre uyarlayıp çalışır hale getirmeli. Ya da eski sayfa tekrar devreye sokulmalı ve sadece mobil kullanım için veri üretmeli. Hani eski sayfada bir resim üzerinde idi harita ve sıcaklık ibareleri, bu sayfalardan Opera Mini ile bile yararlanıyordum. Bunlar çalışsa yeter. Uygulama haline getirilmek istenirse de belli HTML dosyalarını yükleyip göstertecek basit uygulama biçimleri var, uygulama sunucudan çektiği sayfaları kullanıyor arayüz olarak; böyle bir şey yapılabilir.
Sis651, ben bu işlerde yeniyim, ama çok da seviyorum. Yardımcı olursanız hava takip portalının mobil versiyonunu da yapalım. Fakat şu var, aslına bakarsanız site mobille uyumsuz değil, ama çizilecek çok fazla veri olduğu için mobil cihazların belleği kaldıramıyor diye yorumluyorum ben, bilmem yanılıyor muyum?
Şimdi baktım da sayfa açılıyor ama mobil platform olmasından biraz sıkıntı oluyor. Harita gösterimi yavaş oluyor. Hem işlemci gücü hem de bellek miktarı önemli. Şu yapılabilir, mobil platformlarda görünen alanın çözünürlüğüne göre, sadece o kapsadığı alandaki istasyonların ölçümleri gönderilebilir. Ama yine sıkıntı olur, sonuçta 512MB’tan az RAM’i olan Android cihazlar var. En iyisi bence, eski hava takip sayfası gibi bir sayfa hazırlayıp orada haritaları tam görünüm ve bölge olarak görünecek şekilde JPG görüntüleri üretip onları göstermek. Sonuçta veriler çok sık güncellenmiyor, 10 dakikada bir görüntü üretip bunları kullanmak yeterli ve basit olabilir. Hani MGM’nin şu anki mobil sayfası gibi.
Ben de çok basit şeylerle uğraşmıştım hep, bedava gelen bir NetBeans diski ile başlamıştım ama okuduğum bölüm vs. çok alakasız olduğu için çok fazla ilerletemedim. Sözlüğüme bir arayüz hazırlayayım dedim; yurtdışındaki kullanıcılar telefonlarında olmayan Türkçe karakterlerden sıkıntı yaşıyordu. Arayüzle bayağı uğraştım, dokunmatik klavye kodu falan yazdım kullanılır hale getirdim ama yapacak daha çok şeyi vardı ve öylece kaldı. İşe başlayınca ayırdığım vakit tamamen gitti, işsiz olmam gerekiyor bu işler için. 😀
Tabii Android ve IOS programlamaları artık böyle basit şeyler için daha kolay haldedir sanırım. Eski hava takip sayfasından istasyon ölçümlerini resim dosyaları üzerine işleyebiliyordunuz. Sunucu da bu şekilde resim dosyaları üretip mobil uygulama ile bunları çekecek bir şey olabilir en basitinden. Zamanla geliştirilir, model görüntüleri eklenir vs.
Androidler için google play’de italyanların hazırladığı bir program var. Modeller sınırlı olsa da kullanışlı. Yarın bilgisayar başına geçince linkini atayım.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maimeteo.mainmeteo&hl=tr
İç Anadolu buharlaşıyor..
Hava durumu da kırmızı termometre yağışlı, Allah beterinden saklasın…
ahahaha 😀 😀
Bu yine nemli hali, ben önceki yazlarda %4-7 olan çok sayıda ve arda arda gelen günler hatırlıyorum. Çamaşır makinasından kıyafetleri çıkarttıp astığımda, doğrudan rüzgara bile maruz kalmadan yarım saatte kururlardı. Dewpoint -2…-4’te gezerdi. Şimdilerde 3’ten aşağı pek inmiyor.
Geçen yıl Haziran sonu Ankara’da olduğum zaman yine bu şekilde sıcaklar vardı ama nem %4’e kadar düşüyordu 36 derece sıcaklıkta.
İstanbul’da geçmişte ölçülmüş en düşük nem oranı nedir , bilen var mı? %10 un altı hiç ölçüldü mü acaba ?
Sanmam.
Hava takip sayfası bende sorunlu, arka planda Türkiye haritası görünmüyor.
Chrome kullanıyorum, aynı sorunu yaşayan başka biri var mı? Çözüm ne?
Chrome’dan kaynaklanıyor Santi. Çok araştırdım ama çözümü yok gibi. Önceden bir kademe zoom yaparsan ve/veya haritayı kaydırırsan düzelebiliyor ama saçma bir çözüm bu tabii. Firefox’ta çalışıyor.
Internet Explorer’da da hata veriyor işin garibi Ozan üstat..
Yapma ya… Kötü bu.
Chrome kullanıyorum hiçbir problem yok. Sorunsuz çalışıyor.
Chrome kullanıyorum Santi’nin dediği gibi sorun yaşıyorum. Ozan hocanın dediği gibi de çözümlemiştim.
Her Hava Delisinin bir meteoroloji istasyonu olmalı mı? Evetse hangisi tercih edilmeli?
Yer tasarrufu açısından bir kerede yazayım dedim. :D.
Yıllardır Davis Vantage Pro kullanıyorum. 3 farklı yere kurdum. 1 tanesi 10 yıldır, diğer ikisi 3 yıldır sorunsuz çalışıyor. Sanırım en yaygını da bu marka zaten.
Eskiden Türkiye distribütörü yoktu, çok zorlanarak getirmiştim Türkiye’ye. Artık Teknik Grup Türkiye’de dağıtıyor,
http://www.davis-tr.com/Hakkimizda.html
http://www.davisnet.com/weather/products/vantage-pro-professional-weather-stations.asp
Çok teşekkür ederim. İnşallah fiyatı uygundur.
Linux altında Chrome, Chrome tabanlı Opera ve eski Presto tabanlı Opera’da da sorunsuz.
Yüksek Sıcaklık Uyarısı….
Yarın Güneydoğu Anadolu Bölgesinde 40 derece ve üzerindeki sıcaklıklar görülecektir. Sıcaklıklar Gaziantep, Diyarbakır ve Kilis’te 42, Adıyaman, Şanlıurfa, Batman’da 43-44, Mardin’de 41 derecelere yükselebilecektir. Perşembe gününden itibaren sıcaklıklar azalmaya başlayacaktır. Gelecek Salı’ya kadar sıcaklıklar şu anki verilerle Gaziantep’te 34 dereceye kadar düşmüş olacaktır.
Fenerbahce- Galatsaray super kupa finalinde,maci anlatan spiker ve yorumcu Erman Toroglu surekli sicak hava ile birlikte yuksek nemin oldugundan dem vurdular.Sicak havayi anladim da yuksek nemi anlayamadim.Bir bakayim dedim Manisa’daki nem oranina.Ibre %45’i gosteriyordu.Ya ben nem oraninin yuksek veya dusuk olmasini yanlis algiliyordum ya da diger secenek. 🙂
Anadolu Yarımadası yüksek dağlar yerine rakımı düşük düzlükten oluşsaydı, bu 850 hpa sıcaklıklarına göre kesin çöl olurdu. Bitmek bilmeyen Basra alçağı. Ateşini İskandinav yükseği bile söndüremiyor.
İstanbul’un tamamı yüksek bir dağ sırası olsaydı, Dünyanın en güzel kayak merkezi olurdu sanırım, Hem metrelerce kar hem de deniz manzarası 😀
Bugun Istanbul’da 12:00-13:00 saatleri arasinda max.ruzgar hizi 59 km/s olarak olculdu..
Gökyüzünde sessiz sakin çakan şimşekler var. Uzakta ve üzerimdeki bulutun yanlarından ışıkları saçılıyor, ama ses yok…
Istanbul’da ters giden bir seyler var;
Saat ilerledikce sicaklik azalmasi gerekirken;
saat: 19:00 sicaklik 27 derece
saat: 21:00 sicaklik 30 derece
Saat ilerledikce gunesin etkisinin azalmasiyla nem orani artmasi gerekirken;
saat : 19:00 nem orani %74
saat : 21:00 nem orani %51
Rüzgar yönüyle alakalıdır.
İstanbul’da rüzgar gün boyu denizden esti. Akşam rüzgar kuzeye dönünce iç taraftaki sıcak ve kuru hava kıyıya geldi 🙂