İstanbul’da hava 5 derece bu beklenen bir şey miydi acaba? Çatalca’da ise 0 dereceye inmiş yağış da var. 2014’e girerken bir gol haberi gelir mi dersiniz ? 😀
Yeni yılın ilk gününden itibaren, model haritalara bakmamayı ve haberdar olmamak uğruna siteye de girmemeyi (sadece yarın sabah eksilere bakmak için gireceğim 🙂 ) düşünüyorum. Bunu bir haftalığına düşündüm. Bu sefer kararım kesin, sadece uydu ve radarı takip edeceğim. Kısacası totem yapacağım. 🙂 Belki alışırsam havayı artık bulutlardan takip ederim. 🙂 Herkese iyi yıllar.
Sağlıklı, mutlu, bol kazançlı, her hafta kar fırtınalı, hem Azor hem Sibiryalı bir 2014 diliyorum dostlar.
Giderayak 2013 bilsin ki Sucumahir’i ona yadirmeyiz. #DirenSchumacher
Tuzla’da sabahtan beri spray yağışı ve aralıklı olarak yağan hafif yağmur hiç durmadı. Halen devam ediyor. Yerler öğleden beri ıslak ve inanır mısınız su birikintisi bile oluştu 😀 Yağışsızlıktan bunlara sevinecek duruma geldik. Sıcaklık 6 derece, rüzgar kuzeyden ara ara kuvvetli esiyor.
Adamı niye sıkıştırıyorsun Santiago, şimdi beni bıraktın da Semih’e mi sardın? 🙂 🙂 🙂
Semih, yağışı deniz etkisi bileşenleri de olan bir stratus yağışıydı.
“Kışın hava arada bir güneşli olabiliyor ama yazın arada bir kar yağmıyor neden acaba, Kafamda deli sorular gece gece” Yazmış bir twittter kullanıcısı 😀 Güldürdü gece gece 🙂
Dediğin adam benim bildiğim adam mı adını bilmiyorum ama bir kişi vardı . Bulut hareketlerine bakıp sık sık tahminler yayınlıyordu ve yine sık sık tutturmayı başarıyordu (küçük depremler için de tahmin yapıyordu)..Ne olduysa son 1-2 yıldır internet ortamında rastlayamıyorum kendisine
İyi de o adam bütün yağışları depremin oluşturduğunu savunuyor 😀
Ayrıca Akdeniz’de hareketlilik var 13 Aralık’ta söylemiş deprem olabilir diye 28 Aralık’ta olmuş karıncalar 15 gün önceden haber veremez.
Acaba Kastamonu’daki karıncalar mı haber vermiş neye dayanarak bu tahmini yapmış
Arkadaşlar, sözünü ettiğiniz kişinin yöntemlerinin bilimle ya da bilimsel yöntemle en ufak ilişkisi yok. Tesadüfen ve nadiren doğru sonuca ulaştıran yöntemler elimizde bilimsel bir bulgu olduğu sonucunu vermez. Lütfen kendisinin söylediklerini buraya taşımayalım, teşekkür ederim.
İstanbul/Ümraniye’ de hava gri, spray yağışı var. Sıcaklık 8°C. Rüzgar kuzeyli ve zaman zaman sert. Karadeniz’in temiz havası, serinlik ve yağış birleşince hava ‘kalite’ kokuyor.
Zor dostum zor Erdemli 1 aydır yağış almıyordu şükür iki gecedir yağmur yağıyor halen aralıklarla usul usul yağıyor inşallah diğer kurak yerlere de yağar
Son 10 gündür Çekmeköy’de gece iner inmez inanılmaz bir nem çöküyor, tüm araçların üzeri sırılsıklam oluyor. Asfaltın üzerinde de çok ciddi bir balçık tabakası oluşuyor, o kadar kaygan ki ben bile üzerinde zor tutunuyorum.Sabahları işe giderken 1 km kadar yürüyorum, o esnada her sabah istisnasız en az bir tane sağa sola çarpmış araçların far, sinyal gibi parçalarını görüyorum. Daha az önce bir kamyon kırmızı ışıkta duramadı, römorku kaydığı için ışığı pas geçmek zorunda kaldı. Bu konu hakkında hiçbir yerde ne uyarı okudum, ne de bir önlem gördüm. Geceleyin ve sabah erken saatlerde bizim oralardan geçenlerin aklında bulunsun.
Bize gelseydi son 50 yılın efsanesi olurdu herhalde. 87’de bile 1500 m’de -20 derece zor yanaşmış bize, şimdi -40 derece Amerika’ya inmiş neredeyse, devamı da gelecek gibi, Kutup’ta ise yeller esiyor ya da Kutuplar yer değiştiriyor. 🙂 Amerika’dan dehşet görüntüler alırız yakında. Bize de buranın kırıntılarından bir şey düşerse ne ala. Benim tahminim Şubat ortasını bekleyeceğiz gibi.
Soguk muazzam ama yagis pek oyle ahim sahim degil. NAO eksiye dusmedigi icin kuzey Atlantik’te blok olusamiyor ve gelen siklonlar hizli bir sekilde gecip Atlantik’e aciliyor. Ilk dalga bu Persembe-Cuma gibi gelecek, bize bir sey yok ama Boston’un bi 20-30 cm’si cepte gibi, orasi icin cerez sayilir. New York’un isi sinirda.
Bundan sonraki dalgaya bakicaz artik. ECMWF’nin bu geceki calistirmasina gore haftaya Sali kutup Kanada’ya falan degil resmen tepemize iniyor.
Biz de gelecek haberleri izleriz artık. 🙂 Yağış az olabilir ama, ömrümde bir kez de olsa bu şekilde bir soğukta havaya sıcak su dökmeyi çok isterdim. 🙂 New York hafta sonu -20 dereceyi görecek gibi.
Rüzgarlı günlerde Pendik, Maltepe ve özellikle Kartal’da rüzgar hızının etrafına göre az olduğunu hep farkederdim. Her geçtiğimde gözlemlerim. Bugün artık Aydos’un rüzgara etkisine kesin olarak eminim. E5 üzerinde Tuzla’dan Kadıköy’e kadar gözlemledim bugün. Aşağıda haritada taradığım yerler rüzgarın belirgin olarak az estiği yerler. Bu sınırdan çıkınca rüzgar hızının arttığını rahatça görebiliyorsunuz. Ayrıca o alanda sıcaklıkta artış gösteriyor. Bence İstanbul’un en sıcak yeri Kartal değil, kesinlikle İdealtepe/Maltepe/Dragos arası.
Maksimum sıcaklıklar açısından katılıyorum sana , fakat minimum sıcaklıklar Kadıköy sahilinde bence kesinlikle daha yüksek. Aydos rüzgarı kesiyor fakat aynı zamanda karasallığı artırıyor, bu nedenle Maltepe, Kartal sahil kesiminde Kadıköy sahilinden sıcaklıklar daha düşük. Eminönü- Bakırköy arası sahil kesimi de çok belirgin şekilde Yeşilköy- Büyükçekmece sahil hattından daha ılıman.
Evet, Kadıköy’de minimum sıcaklık hep daha yüksek. Zaten enverziyon gibi olaylardan hiç etkilenmiyor, kapalı havalarda da sıcak oluyor. Yazın bu daha belirgin. Keşke Kadıköy Moda civarlarının MGM verisi olsaydı. Yazın minimum sıcaklığın çoğunlukla orada en yüksek olduğunu rahatça görürdük.
Ancak genel itibariyle sıcak derken, yaz-kış genel ortalamayı hesaba katarak Maltepe dedim.
Ozan abi ve Santiago çok merak ediyorum, İzlanda’da sürekli fırtına ve kar yağışı mı yaşanıyor ? Modellerde hep mor ve alçak basınçlar gördüğüm için böyle bir soru soruyorum, eğer sürekli kar varsa kış ayında kaç metre taze kar yağıyordur tahminen söylermisiniz, çok merak ediyorum.
Sinan (Çin, Guangzhou)
Küçüklüğümde telefonda bir program sayesinde Akureyri’yi bulmuştum sonra da başka şehirler her yeri farklı 1 gün kar 1 gün yağmur gibi bazen de 12 derecelere çıkan sıcaklık.
Nickim Akureyri oldugu icin cevap verme ihtiyacı duydum 🙂 İzlanda’nın iklimine bayılıyorum, çünkü sürekli bir aksiyon var. Eylül’de kar yağabilirken, Ocak’data 10 C olabiliyor, ertesi gün -10 C de kar fırtınası olabiliyor. Yazları çok serin, gündüz sıcaklıkları 10-15 C arası ve çoğunlukla bulutlu.
İzlanda’ya Gulf Stream sıcak su akıntısı hayat veriyor, her zaman kar yağmıyor ve siklonlar nedeniyle hava her zaman değişebiliyor. Ama yakalarsa da çok sağlam kar fırtınaları alıyorlar..
Doğu Akdeniz beklediği yağışa kavuşacak gibi görünüyor :). Bu arada MGM ana sayfasında 25 Kasım’dan bu yana yayınlanmayan Hatay radarı MAKS görüntüsü WMS.DMİ sayfasında yayınlanıyormuş. Darısı MGM ana sayfasına ne diyelim.
İstanbul’da bulut seviyesi iyice alçaldı, Çamlıca Tepesi ve Levent’in gökdelenleri gözükmüyor. Kadıköy’de vapurdan indiğimde yerler nemliydi ve iskelenin çatısından sular damlıyordu az içeride ise hiçbir şey yoktu…Az önce Tuzla’ya geldim burada da yerler nemli ve bulutlar hızlıca alçaktan geçiyor
NAE’nin de özel Türkiye çıktısı geliyor. (Türkiye’nin %40’ını göstermesine rağmen)
Bu konuda da az evvel başarılı sonuç aldım. En azından Sinop’a kadar görebileceğiz.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25459417.asp
Uludağ’da toprak görünmeye başlamış, rezervasyonlar da iptal ediliyormuş. Önümüzdeki günlerde de kar beklenmediği için daha da kötüye gidicekmiş.
Gerçekten üzüldüm, bizde az kala Uludağ’a rezervasyon yapıcaktık, benim ısrarcılığım sayesinde Sarıkamış’a rezervasyon yaptırdık, orada pek iç açıcı değil ama 1 aydır aynı kar örtüsü duruyor erime yok hava soğuk diye.
Hayatımda gördüğüm en kararlı diyagram. Şu görünüşe göre 15 gün içinde bir sistem gelmesi mucize olur. Yok eğer gelirse de bundan sonra diyagrama bakmak anlamsız bir iş olur çıkar.
Yahu birakin artik millet iradesiyle kavga etmeyi. Bu millet soguk kar falan istemedigini, havada da istikrari ozledigini belli etti kac kere. O kadar kar heveslisiyseniz kurarsiniz bir kar partisi, millet size cevabi sandikta verir. Yoksa millet cogunluguna karsi kar istemek darbeciliktir, suctur.
Bunu biliyor muydunuz? Hazar Deniz’inin rakımı -29 m ve hemen bitiminde Bakü’de -23 m’lik tarım arazileri ile -25 m’lik Khilli, Tatarmahla gibi yerleşim yerleri var. Viki’ye göre de deniz seviyesi 1930-1957 yılları arası 26 m alçalmış. Ne cesaret yahu? Yatırımlık arazi alacaklara duyurulur. 🙂 Ayrıca kar yağması için 850 hpa’da -10 yetmeyebilir diyerek konuyu buraya da bağlayalım. 🙂
Ankara’da dün ve bugün toprak – yüzey sıcaklığı o kadar düşüktü ki, hava sıcaklığının 3-5 derece arasında değiştiği saatlerde yere dükülen su hemen donuyordu. İlginç. Bu da öyle bir anımdı..
30-31 Aralık günleri Güneydoğu’da iyi yağışlar olacak 850 hpa sıcaklıkları 0 dereceye yakın belki sürpriz olur da 1050 metre rakımlı Mardin’de yılın son günü havada yerde ya da uçuşup kaçışan kar taneleri görebiliriz.
Sinan (Çin, Guangzhou)
Herkese Guangzhou’dan sevgiler saygilar;
Öncelikle bir kiyaslama yapmak istiyorum, burada yollar dayollarda on binlerce agaç yani sehir merkezlerinden geçerken üstünüz agaçlarla kaplidir bizim bura daburada olsa o agaçlari 2 gün degünde yakarlardi mesela ve her yer deyerde gökdelen gibi binalar, siteler ve plazalar var. Türkiye daha çok gelisecek insallah odao da bagimsizligimizi tam olarak kazaninca mümkün olucak…
Adamlar düzenliler, Türkiye’de millet parayı düşünüyor, kimse nasıl görünür yakışır mı buraya kaygısı yok, bunu denetleyecek devlet lazım belediye lazım.
Eylül ayında Şangay’a giden Alman bir arkadaşım havanın aynen bu fotoğraflardaki gibi sürekli gri ve puslu olduğunu, orayı hiç beğenmediğini, İstanbul’daki gibi masmavi bir gökyüzü bulamadığını söylemişti.
Bence bu görüntü kirlilikten ziyade nemden kaynaklanıyor.
Sinan (Çin, Guangzhou)
İlk kez gördüğüm için sordum o kadar ağaç olmasına rağmen bu kadar kirli olur mu be :@
İstanbul’u bilmem ama biz Ankara’da kardan adam yapıp kışın keyfini sürüyoruz.
Commandouz (Bayrampaşa-148 m)
3-10 Aralık tarihleri arasında Alaska’da bir çok istasyonda rekor sıcaklıklar kaydedilmiş. 7 Aralık’ta sıcaklık Alaska’da 4 dereceye kadar çıkıp 1968 yılından beri kaydedilen en yüksek sıcaklık olmuş.
Aşağıdaki harita bir haftalık sıcaklık ortalamasını gösteriyor.
Bizde yakın vadede bir cacık olmayacak gibi. Amerika’da ise ciddi bir hareketlilik var. Accuweather’de özellikle göller bölgesinde sıkı bir kar fırtınası bekleniyor. İlk kez ‘Nuisance Snow’ (Baş belası kar) gibi bir terim kullanmışlar. Michigan’daki Onur arkadaşımız ya kar yağışına daldı, ya da bize ayıp olmasın diye yazı yazmıyor 🙂
Santiago kızma ama sen modeller çok kötü hareket yok dedikten sonraki 2-3 güncellemede özellikle ECMWF’de rüzgar bizden yana esmeye başladı. Allah rızası için ılıkçı ol hep sıcaklar gelecek de 🙂
5 Ocak sonrası 8-10 Ocak arası bekliyorum. Bizim finaller var bu şanssızlıkla finaller ertelenir.. En azından 200 küsür saatlerde hareketlenme var. Olumlu da olabilir olumsuz da.
Benim başörtülü hava delisi bacımı kandırdınız. Yok faz 7, yok endeksler harika, diyagramlar müthiş diyerek mağdur ettiniz. Bildiğin dolu yağdı siz “12 Aralık sistemi” dediniz. Biz 3 cm karı bir arada zor görürken siz Kartepe’de ayakkabı kutularınıza kar zulaladınız. Bizim gücümüzü hafife aldınız. İşte Kartepe fotoğrafları servis edilince skandal patlak verdi. Şimdi sizi moderatör, admin rotasyonları kurtaracak mı sanıyorsunuz? 🙂
Bundan daha önemlisi, eksi lobisi mensubu ılıkçıların operasyon esnasında bacak bacak üstüne atıp salep ve boza içmesi. Bakın biz buna müsaade etmeyiz.
Zamanında Joe Bastardi’ye de benzer bir komplo kurulmuştu. Kusura bakmayın ama size yedirecek editörümüz yok, sistemde hesaplaşırız.
Yazdıklarımın mürekkebi kurumadan bildiğin darbe yaptınız. Şu saat itibariyle hiç bir meşruiyetiniz kalmadı. Artık meşruiyeti kalmayan, yargıya.. Pardon. Modellere doğrudan müdahele eden, yönetiminize karşı sivil itaatsizlik eylemine başlıyoruz. 18.00 de Güvenpark’ta, 20.00 de Tunalı’da Havadelisi diktasına başkaldırıyoruz. 🙂
Mutlu, umutlu ve bol yağışlı bir yıl olması dileği ile, herkesin yeni yılı kutlu olsun.
İstanbul’da hava 5 derece bu beklenen bir şey miydi acaba? Çatalca’da ise 0 dereceye inmiş yağış da var. 2014’e girerken bir gol haberi gelir mi dersiniz ? 😀
Yeni yılın ilk gününden itibaren, model haritalara bakmamayı ve haberdar olmamak uğruna siteye de girmemeyi (sadece yarın sabah eksilere bakmak için gireceğim 🙂 ) düşünüyorum. Bunu bir haftalığına düşündüm. Bu sefer kararım kesin, sadece uydu ve radarı takip edeceğim. Kısacası totem yapacağım. 🙂 Belki alışırsam havayı artık bulutlardan takip ederim. 🙂 Herkese iyi yıllar.
Umarım 2014 dilediğiniz gibi geçer…Herkese mutlu yıllar
Bayrampaşa ‘da birkaç saattir asfalt değiştiren var. Sıcaklık 5.1 derece. Bulut tepe yüksekliği 1500 km. civarlarında.
Şanlıurfa son iki günde 56 mm yağış almış baya bereketli bir yıl Güneydoğu için..
Bu kadar eksi niye vicdansızlar 🙂 🙂 🙂
Belli ki bir tane eksi sapığı dadanmış. Onun işi. Size özel değil yani.
Sağlıklı, mutlu, bol kazançlı, her hafta kar fırtınalı, hem Azor hem Sibiryalı bir 2014 diliyorum dostlar.
Giderayak 2013 bilsin ki Sucumahir’i ona yadirmeyiz. #DirenSchumacher
Hoş…
Tuzla’da sabahtan beri spray yağışı ve aralıklı olarak yağan hafif yağmur hiç durmadı. Halen devam ediyor. Yerler öğleden beri ıslak ve inanır mısınız su birikintisi bile oluştu 😀 Yağışsızlıktan bunlara sevinecek duruma geldik. Sıcaklık 6 derece, rüzgar kuzeyden ara ara kuvvetli esiyor.
Ve bu yağışı Tuzla ve Pendik’in doğusu dışında bir yerde göremiyorum. Bunun nedeni nedir? Deniz etkisi mi?
Nereden biliyorsun başka yere yağmadığını? 🙂
Yağıp yağmadığını demiyorum, kameralardan baktım her yere yerleri ıslatıp su birikintisi oluşturacak bir yağış yoktu.
Adamı niye sıkıştırıyorsun Santiago, şimdi beni bıraktın da Semih’e mi sardın? 🙂 🙂 🙂
Semih, yağışı deniz etkisi bileşenleri de olan bir stratus yağışıydı.
“Kışın hava arada bir güneşli olabiliyor ama yazın arada bir kar yağmıyor neden acaba, Kafamda deli sorular gece gece” Yazmış bir twittter kullanıcısı 😀 Güldürdü gece gece 🙂
Kanıtlayacak radar görüntüm yok ama burada 15 – 20 dakikadır hafif bir yağmur var. Hakkari ve Yüksekova’da 0.2mm demiş MGM istasyonları.
Yok artık 🙂 “Deprem Uzmanı Kadir Sütçü’nün, Antalya’da meydana gelen depremi Antalya Valiliği ile Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne iki hafta önce mail atarak uyardığı ortaya çıktı.”
http://www.haberler.com/antalya-depremini-mail-atarak-yetkililere-bildirdi-5487817-haberi/
Dediğin adam benim bildiğim adam mı adını bilmiyorum ama bir kişi vardı . Bulut hareketlerine bakıp sık sık tahminler yayınlıyordu ve yine sık sık tutturmayı başarıyordu (küçük depremler için de tahmin yapıyordu)..Ne olduysa son 1-2 yıldır internet ortamında rastlayamıyorum kendisine
Her gün onlarca deprem oluyor. Söylediğin kişi o kişi. Ancak kusura bakmasın ama bilimsellikle alakası yok.
İyi de o adam bütün yağışları depremin oluşturduğunu savunuyor 😀
Ayrıca Akdeniz’de hareketlilik var 13 Aralık’ta söylemiş deprem olabilir diye 28 Aralık’ta olmuş karıncalar 15 gün önceden haber veremez.
Acaba Kastamonu’daki karıncalar mı haber vermiş neye dayanarak bu tahmini yapmış
Arkadaşlar, sözünü ettiğiniz kişinin yöntemlerinin bilimle ya da bilimsel yöntemle en ufak ilişkisi yok. Tesadüfen ve nadiren doğru sonuca ulaştıran yöntemler elimizde bilimsel bir bulgu olduğu sonucunu vermez. Lütfen kendisinin söylediklerini buraya taşımayalım, teşekkür ederim.
Yeme bizi Hans!
Yedi bile 🙂

Gfs, öğle çıktısında efsane var -15/-20’ler Türkiye’ye giriyor. Telefondan girdiğim için görsel koyamadım, değişeceğini bilsem de görmek güzeldi 🙂
Akşam Hans’ın yerine atama yapılır merak etme. Bu dalga da başlamadan sona erer 🙂
Nazara geldik… 🙂 Fosforlu kedi gözü……
Yalnız tutana aşkolsun!
İstanbul/Ümraniye’ de hava gri, spray yağışı var. Sıcaklık 8°C. Rüzgar kuzeyli ve zaman zaman sert. Karadeniz’in temiz havası, serinlik ve yağış birleşince hava ‘kalite’ kokuyor.
Kar yağalı haftalar oldu ama etraf hala böyle:
Bunlar da karlı vakitlerden:
Bu yağmursuzluk deli edecek yakında beni,en az 10 gün daha yağmur gözükmüyor.Bu kadar da olmaz diyeceğim ama oluyor işte,kuraklık kapıda resmen. 😦
Zor dostum zor Erdemli 1 aydır yağış almıyordu şükür iki gecedir yağmur yağıyor halen aralıklarla usul usul yağıyor inşallah diğer kurak yerlere de yağar
Kapalı bir havaya uyanmak bile mutluluk sebebi artık… Fenalık geldi yemin ediyorum.
Son 10 gündür Çekmeköy’de gece iner inmez inanılmaz bir nem çöküyor, tüm araçların üzeri sırılsıklam oluyor. Asfaltın üzerinde de çok ciddi bir balçık tabakası oluşuyor, o kadar kaygan ki ben bile üzerinde zor tutunuyorum.Sabahları işe giderken 1 km kadar yürüyorum, o esnada her sabah istisnasız en az bir tane sağa sola çarpmış araçların far, sinyal gibi parçalarını görüyorum. Daha az önce bir kamyon kırmızı ışıkta duramadı, römorku kaydığı için ışığı pas geçmek zorunda kaldı. Bu konu hakkında hiçbir yerde ne uyarı okudum, ne de bir önlem gördüm. Geceleyin ve sabah erken saatlerde bizim oralardan geçenlerin aklında bulunsun.
Abi bu şaka mı, neden insanlar olumsuz oy kullanırlar ki böyle bir tespit için? Ben nerde yanlış yaptım? 🙂
OFS’nin önümüzdeki 3 günlük tahmini. En azından güneşi daha az göreceğiz 🙂
Bize gelseydi son 50 yılın efsanesi olurdu herhalde. 87’de bile 1500 m’de -20 derece zor yanaşmış bize, şimdi -40 derece Amerika’ya inmiş neredeyse, devamı da gelecek gibi, Kutup’ta ise yeller esiyor ya da Kutuplar yer değiştiriyor. 🙂 Amerika’dan dehşet görüntüler alırız yakında. Bize de buranın kırıntılarından bir şey düşerse ne ala. Benim tahminim Şubat ortasını bekleyeceğiz gibi.
Şimdi daha iyi anlıyorum Sibirya’nın önemini. Kutupla karasal bağlantı şart, soğuk hava denizle tanışmamalı.
Soguk muazzam ama yagis pek oyle ahim sahim degil. NAO eksiye dusmedigi icin kuzey Atlantik’te blok olusamiyor ve gelen siklonlar hizli bir sekilde gecip Atlantik’e aciliyor. Ilk dalga bu Persembe-Cuma gibi gelecek, bize bir sey yok ama Boston’un bi 20-30 cm’si cepte gibi, orasi icin cerez sayilir. New York’un isi sinirda.
Bundan sonraki dalgaya bakicaz artik. ECMWF’nin bu geceki calistirmasina gore haftaya Sali kutup Kanada’ya falan degil resmen tepemize iniyor.
Biz de gelecek haberleri izleriz artık. 🙂 Yağış az olabilir ama, ömrümde bir kez de olsa bu şekilde bir soğukta havaya sıcak su dökmeyi çok isterdim. 🙂 New York hafta sonu -20 dereceyi görecek gibi.
Kocaeli ile aynı paralelde olduğunu unutmayalım bu güne kadar ölçülmüş en soğuk gün 9 şubat 1929 (-18,6 C) yani -20 C görmek hayal bile edilemez..
Rüzgarlı günlerde Pendik, Maltepe ve özellikle Kartal’da rüzgar hızının etrafına göre az olduğunu hep farkederdim. Her geçtiğimde gözlemlerim. Bugün artık Aydos’un rüzgara etkisine kesin olarak eminim. E5 üzerinde Tuzla’dan Kadıköy’e kadar gözlemledim bugün. Aşağıda haritada taradığım yerler rüzgarın belirgin olarak az estiği yerler. Bu sınırdan çıkınca rüzgar hızının arttığını rahatça görebiliyorsunuz. Ayrıca o alanda sıcaklıkta artış gösteriyor. Bence İstanbul’un en sıcak yeri Kartal değil, kesinlikle İdealtepe/Maltepe/Dragos arası.

Maksimum sıcaklıklar açısından katılıyorum sana , fakat minimum sıcaklıklar Kadıköy sahilinde bence kesinlikle daha yüksek. Aydos rüzgarı kesiyor fakat aynı zamanda karasallığı artırıyor, bu nedenle Maltepe, Kartal sahil kesiminde Kadıköy sahilinden sıcaklıklar daha düşük. Eminönü- Bakırköy arası sahil kesimi de çok belirgin şekilde Yeşilköy- Büyükçekmece sahil hattından daha ılıman.
Evet, Kadıköy’de minimum sıcaklık hep daha yüksek. Zaten enverziyon gibi olaylardan hiç etkilenmiyor, kapalı havalarda da sıcak oluyor. Yazın bu daha belirgin. Keşke Kadıköy Moda civarlarının MGM verisi olsaydı. Yazın minimum sıcaklığın çoğunlukla orada en yüksek olduğunu rahatça görürdük.
Ancak genel itibariyle sıcak derken, yaz-kış genel ortalamayı hesaba katarak Maltepe dedim.
Maltepe tayfası mı bastı burayı yav, affola 😀
Yarın Gaziantep’ten gol haberi gelebilir. Gol olursa, dakika-skor yazarım. 🙂
Golll sıcaklık 4 derece 🙂
İşte bu
Sibirya’nın bize doğru kollarını uzatıp uzatmayacağı pek belli değil henüz. Atlantik siklonları feci ittiriyor. Bakalım…
En azından bir 10 gün kadar uzatmayacak gibi görünüyor, Atlantik inanılmaz aktif..
Soğuk ve kurak dönem gidiyor, ılık ve kurak bir dönem geliyor 😦
Kutup civarından da güzel haberler var, geriye Atlantik’in doğurganlığını biraz kaybetmesini beklemek kalıyor…
Bu mevsimde ılık olmaz 😉
1045 yetmez!!
Ozan abi ve Santiago çok merak ediyorum, İzlanda’da sürekli fırtına ve kar yağışı mı yaşanıyor ? Modellerde hep mor ve alçak basınçlar gördüğüm için böyle bir soru soruyorum, eğer sürekli kar varsa kış ayında kaç metre taze kar yağıyordur tahminen söylermisiniz, çok merak ediyorum.
Küçüklüğümde telefonda bir program sayesinde Akureyri’yi bulmuştum sonra da başka şehirler her yeri farklı 1 gün kar 1 gün yağmur gibi bazen de 12 derecelere çıkan sıcaklık.
Nickim Akureyri oldugu icin cevap verme ihtiyacı duydum 🙂 İzlanda’nın iklimine bayılıyorum, çünkü sürekli bir aksiyon var. Eylül’de kar yağabilirken, Ocak’
data 10 C olabiliyor, ertesi gün -10 C de kar fırtınası olabiliyor. Yazları çok serin, gündüz sıcaklıkları 10-15 C arası ve çoğunlukla bulutlu.İzlanda’ya Gulf Stream sıcak su akıntısı hayat veriyor, her zaman kar yağmıyor ve siklonlar nedeniyle hava her zaman değişebiliyor. Ama yakalarsa da çok sağlam kar fırtınaları alıyorlar..
http://www.youtube.com/results?search_query=iceland+blizzard&sm=3
Erdemli sonunda beklediği yağışı aldı şükür inşallah devamı gelir. Kar yağınca karın altına çıkanlar gibi biz de kendimizi yağmurun altına attık.
Ha..ha.. asfalt ıslanmış. 🙂
Doğu Akdeniz beklediği yağışa kavuşacak gibi görünüyor :). Bu arada MGM ana sayfasında 25 Kasım’dan bu yana yayınlanmayan Hatay radarı MAKS görüntüsü WMS.DMİ sayfasında yayınlanıyormuş. Darısı MGM ana sayfasına ne diyelim.

Sarılı kütleler geçmesine rağmen topu topu 2 kg yağış düşmüş Adana’ya. Hayret bir şey ya. 😦
İstanbul’da bulut seviyesi iyice alçaldı, Çamlıca Tepesi ve Levent’in gökdelenleri gözükmüyor. Kadıköy’de vapurdan indiğimde yerler nemliydi ve iskelenin çatısından sular damlıyordu az içeride ise hiçbir şey yoktu…Az önce Tuzla’ya geldim burada da yerler nemli ve bulutlar hızlıca alçaktan geçiyor
Yerler nemli gibi değil, yağmur yağmış gibi şimdi. Rüzgar da var ara ara kuvvetli olmak üzere.
Sabırsızlanıyoruz,Heyecanlıyız,Uzun zaman oldu Özledik yahu ):

Weatheronline CEO’suna, 4 km çözünürlüklü EURO4 modelinin Türkiye haritasının da ayrı olarak sunulması konusunda ufaktan baskı yaptım. Taleplerim sonuç verdi.
EURO4 ancak Samsun-Hatay’dan sonra Türkiye’nin doğusu için veri üretmiyor ama en azından böylelikle Ankara’yı, Kayseri’yi, Adana’yı, Samsun’u vs görebileceğiz.
Bu geceden sonra Türkiye için de ayrı çıktılar üretilmeye başlayacak.
http://www.havaturkiye.com/cgi-bin/expertcharts?LANG=tr&MENU=0000000000&CONT=trtr&MODELL=euro4&MODELLTYP=1&BASE=201210161200&VAR=pslv&HH=15&ARCHIV=0&PANEL=0&ZOOM=0&PERIOD=
NAE’nin de özel Türkiye çıktısı geliyor. (Türkiye’nin %40’ını göstermesine rağmen)
Bu konuda da az evvel başarılı sonuç aldım. En azından Sinop’a kadar görebileceğiz.
Ellerinize sağlık…
East Lansing’deki arkadaşım Eyüp Civelek’in objektifinden geçtiğimiz günlerde yaşanan “Freezing Rain”:
Vakum gibi çekiyorsunuz bütün soğuğu, ayıp yahu. 🙂 Amerika dünyayı nasıl sömürüyorsa soğuğu da sömürüyor. 🙂 Fotoğraflar da güzelmiş bu arada.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25459417.asp
Uludağ’da toprak görünmeye başlamış, rezervasyonlar da iptal ediliyormuş. Önümüzdeki günlerde de kar beklenmediği için daha da kötüye gidicekmiş.
Gerçekten üzüldüm, bizde az kala Uludağ’a rezervasyon yapıcaktık, benim ısrarcılığım sayesinde Sarıkamış’a rezervasyon yaptırdık, orada pek iç açıcı değil ama 1 aydır aynı kar örtüsü duruyor erime yok hava soğuk diye.
Üniversite’de düzenlenen Uludağ turu yetersiz kar nedeniyle iptal edilmiş…Durumumuz çok kötü çookk 😦
GFS’ye bakmayan bakmasın, bakan birşey söylemesin
ECMWF GFS 240 birbirine çok yakın 240+ GFS yorumsuz bırakıyorum 🙂
Hayatımda gördüğüm en kararlı diyagram. Şu görünüşe göre 15 gün içinde bir sistem gelmesi mucize olur. Yok eğer gelirse de bundan sonra diyagrama bakmak anlamsız bir iş olur çıkar.
Bunlar hep IHAPE (Ilıkçı Halkın Partisi) zihniyeti… Dümdüz giden diyagramların 5 günde tepetaklak olduğunu da biz iyi biliriz…
Onlar 3 tane farklı senaryoyu güdemezler. Ama biz gördüğünüz gibi diyagramlardan dümdüz duble yol yaptık.
ECMWF 240 saatteki basınç yerleşimi iyi değil mi
Değil.
Yahu birakin artik millet iradesiyle kavga etmeyi. Bu millet soguk kar falan istemedigini, havada da istikrari ozledigini belli etti kac kere. O kadar kar heveslisiyseniz kurarsiniz bir kar partisi, millet size cevabi sandikta verir. Yoksa millet cogunluguna karsi kar istemek darbeciliktir, suctur.
Bu gece yağış bekleniyor ama Ankara radarı yine çalışmıyor. Radar ihalelerinde kimbilir kaç tane ayakkabı kutusu dolmuştur.
Bunu biliyor muydunuz? Hazar Deniz’inin rakımı -29 m ve hemen bitiminde Bakü’de -23 m’lik tarım arazileri ile -25 m’lik Khilli, Tatarmahla gibi yerleşim yerleri var. Viki’ye göre de deniz seviyesi 1930-1957 yılları arası 26 m alçalmış. Ne cesaret yahu? Yatırımlık arazi alacaklara duyurulur. 🙂 Ayrıca kar yağması için 850 hpa’da -10 yetmeyebilir diyerek konuyu buraya da bağlayalım. 🙂
Ankara’da dün ve bugün toprak – yüzey sıcaklığı o kadar düşüktü ki, hava sıcaklığının 3-5 derece arasında değiştiği saatlerde yere dükülen su hemen donuyordu. İlginç. Bu da öyle bir anımdı..
30-31 Aralık günleri Güneydoğu’da iyi yağışlar olacak 850 hpa sıcaklıkları 0 dereceye yakın belki sürpriz olur da 1050 metre rakımlı Mardin’de yılın son günü havada yerde ya da uçuşup kaçışan kar taneleri görebiliriz.
Herkese Guangzhou’dan sevgiler saygilar;
Öncelikle bir kiyaslama yapmak istiyorum, burada
yollar dayollarda on binlerce agaç yani sehir merkezlerinden geçerken üstünüz agaçlarla kaplidir bizimbura daburada olsa o agaçlari 2gün degünde yakarlardi mesela ve heryer deyerde gökdelen gibi binalar, siteler ve plazalar var. Türkiye daha çok gelisecek insallahodao da bagimsizligimizi tam olarak kazaninca mümkün olucak…Bunlar da fotoğraflar:
Bu da ilginçtir acaba hava kirliliğinden midir ?
Fotoğrafları atmak yarım saatimi aldı 😀
Sağ ol.
Ben de gündeme uygun bir şey paylaşayım.
Adamlar düzenliler, Türkiye’de millet parayı düşünüyor, kimse nasıl görünür yakışır mı buraya kaygısı yok, bunu denetleyecek devlet lazım belediye lazım.
Eylül ayında Şangay’a giden Alman bir arkadaşım havanın aynen bu fotoğraflardaki gibi sürekli gri ve puslu olduğunu, orayı hiç beğenmediğini, İstanbul’daki gibi masmavi bir gökyüzü bulamadığını söylemişti.
Bence bu görüntü kirlilikten ziyade nemden kaynaklanıyor.
İlk kez gördüğüm için sordum o kadar ağaç olmasına rağmen bu kadar kirli olur mu be :@
Bence kirlilik değil, sis pus gibi birşeye benziyor, bir arkadaş da nem demiş. Havayı kirletecek bir şey yok resimde.
Aynı bizim TOKİ gibi copy/paste yapmışlar
Sim City, LinCity gibi şehir inşa etme oyunlarından görüntülere benzemiş adeta. Koskoca alan tek tip yapı ile dolu. 🙂
Düzen, intizam ve nizam komunüst bir ülke olduğu için kimse kıkını çıkaramıyor en iyisi!
İstanbul’u bilmem ama biz Ankara’da kardan adam yapıp kışın keyfini sürüyoruz.

3-10 Aralık tarihleri arasında Alaska’da bir çok istasyonda rekor sıcaklıklar kaydedilmiş. 7 Aralık’ta sıcaklık Alaska’da 4 dereceye kadar çıkıp 1968 yılından beri kaydedilen en yüksek sıcaklık olmuş.

Aşağıdaki harita bir haftalık sıcaklık ortalamasını gösteriyor.
Haydi be Azor, bastır be oğlum.


GFS +384
ECMWF +240
Burası da bir acayip.

Buffalo’daki bir arkadaşım sıkı bir kar yağışı olduğunu söyledi ve bu linki gönderdi.
http://buffalowebcam.com/live-webcams/elmwood-avenue-panos-restaurant
Şimdi gördüm, El Nino zaten bu webcam’i paylaşmış 🙂
http://www.trafficland.com/city/buf/index.html
Bu da benden bir link olsun. Toronto, Buffalo, Rochester, Detroit gibi şehirlerde bulunan çok sık kameralar var.
Bizde yakın vadede bir cacık olmayacak gibi. Amerika’da ise ciddi bir hareketlilik var. Accuweather’de özellikle göller bölgesinde sıkı bir kar fırtınası bekleniyor. İlk kez ‘Nuisance Snow’ (Baş belası kar) gibi bir terim kullanmışlar. Michigan’daki Onur arkadaşımız ya kar yağışına daldı, ya da bize ayıp olmasın diye yazı yazmıyor 🙂
Onur Türkiye’de şu anda 🙂
Şimdi anlaşıldı.
Santiago kızma ama sen modeller çok kötü hareket yok dedikten sonraki 2-3 güncellemede özellikle ECMWF’de rüzgar bizden yana esmeye başladı. Allah rızası için ılıkçı ol hep sıcaklar gelecek de 🙂
Al sana cevap.. 🙂
Not: Bu arada rüzgar bizden yana esmeye başladı demişsin de, ECMWF 5 Ocak’a kadar 850’de 0 derece bile sokmamış, ne iş?
5 Ocak sonrası 8-10 Ocak arası bekliyorum. Bizim finaller var bu şanssızlıkla finaller ertelenir.. En azından 200 küsür saatlerde hareketlenme var. Olumlu da olabilir olumsuz da.
Buradaki “nuisance”, ‘ufak dert’ manasında kullanılıyor sanırım. Yani çok da etkili olmayan, “heavy” olmayan kar olunca böyle diyorlar diye biliyorum.
Bence de, çünkü soğuk çok olsa da, başa bela olacak bir yağış görünmüyor.
Al sana cevap 🙂
http://firstwebcam.com/live-webcams/buffalo-elmwood-avenue-panos-restaurant
Buffalo kar rekortmeni bir şehir, bununla gargara yapar orası ancak 🙂
Olabilir. Ama şu anda bile hatırı sayılır bir kar var. Ben de ilk kez bu terimi kullandıklarını gördüm.
Bu aslen Fransızca bir kelime; rahatsızlık verici anlamına gelir.
Buradaki terminolojide nuisance aynen Ozan hocamin dedigi gibi fazla soruna yol acmayacak kar anlaminda kullanilir.
Bu öngörünün gerçekleşme olasılığı nedir acaba?
En üstteki üç harita yüksek ihtimal, aşağı doğru indikçe değişim ihtimali de artıyor.
Bu da aynı modelin (GFS) başka bir site üzerindeki haritası..

En azından umutlarımızı artıracak yönde eğilimler var. Ayakkabımı kutumu çıkardım bekliyorum 🙂
Site içindeki paralel yapılanma ve eksi lobisi düğmeye bastı.
İşte şimdi hapı yuttuk 🙂
Ankara lobisi bu sitede istediği gibi at koşturabileceğini sanıyorsa yanılıyor. Ankara’dan büyük İstanbul var…
Benim başörtülü hava delisi bacımı kandırdınız. Yok faz 7, yok endeksler harika, diyagramlar müthiş diyerek mağdur ettiniz. Bildiğin dolu yağdı siz “12 Aralık sistemi” dediniz. Biz 3 cm karı bir arada zor görürken siz Kartepe’de ayakkabı kutularınıza kar zulaladınız. Bizim gücümüzü hafife aldınız. İşte Kartepe fotoğrafları servis edilince skandal patlak verdi. Şimdi sizi moderatör, admin rotasyonları kurtaracak mı sanıyorsunuz? 🙂
Bundan daha önemlisi, eksi lobisi mensubu ılıkçıların operasyon esnasında bacak bacak üstüne atıp salep ve boza içmesi. Bakın biz buna müsaade etmeyiz.
Zamanında Joe Bastardi’ye de benzer bir komplo kurulmuştu. Kusura bakmayın ama size yedirecek editörümüz yok, sistemde hesaplaşırız.
🙂
Yazdıklarımın mürekkebi kurumadan bildiğin darbe yaptınız. Şu saat itibariyle hiç bir meşruiyetiniz kalmadı. Artık meşruiyeti kalmayan, yargıya.. Pardon. Modellere doğrudan müdahele eden, yönetiminize karşı sivil itaatsizlik eylemine başlıyoruz. 18.00 de Güvenpark’ta, 20.00 de Tunalı’da Havadelisi diktasına başkaldırıyoruz. 🙂