Anemodelion, –İsmimi doğru yazmayı bir öğrenemedin–Anemodulion
Senin için güzel haberler var bugün; nur toplu gibi bir GenoaCenova alçağımız oldu. Son 3 gündür izliyorum bunu, giderek daha güçleniyor. Girit-Kıbrıs hattında bir rota çizecek gibi ama bir portakal sistemi olduğu için Çukurova bölgesinde tatmin edici yağışlar yapabilecektir, hatta Ankara, Konya da sistem bir portakal olduğu için etkilenebilir yağışlardan.
Hayırlı sabahlar erdemlide kiErdemli’deki istasyon bir aydır otomatik olarak çalışmıyor MGM sitesinde baktığımızda ise 1 aydır 16 derece Türkiye geneli otomatik istasyonlarda dün 14.40’dan beri güncellenmiyor istifa mı ettiler acaba.
Denizler bayağı soğumuş, Kumköyde Kumköy’de yakında 9 derecedereyece düşer, sanırım YB nedeniyle bu oluyor? Geçen de paylaşıldı, son 11 senenin en soğuk aralık ayı yaşanıyor ülke genelinde.
Biz soğuk beklerken, havalar dahada ısınıyor. Yağışlarda her güncellemede değişiyor, gittikçe azalıyorlar. Sonbahardan bu yana doğru dürüst yağış almıyor ülke.
Havanın bu kadar sıkıcı ve durağan olmasını telafi eden tek şey siyasetteki fırtına adamlar güllük gülistanlık havadan fırtınalı ekşınlı havaya geldiler. Ver Allah’ım ver😊
An itibarıyla İngiltere’nin kuzeyi. Yeni keşfettiğimiz rüzgar haritasında şu an 70 km görünüyor. Hey maşallah pervaneler kırılacak, dalgalar da güzel. 🙂
Tamamen gidişata göre konuşuyorum, varsayım olarak, o da şu; Ekim başında gelen mevsime göre oldukça soğuk 1 hafta kadar hareketli günler yaşadık ve arkası durağan geçti.. Kasım ayında yaşadığımız uzun süren durağan günlerden sonra Aralık ayı ilk haftasından sonra yine çok alışkın olmadığımız mevsimine göre soğuk olan yaklaşık 1 hafta – 10 gün arası bir hareketli dönem yaşadık. Sonrasında malumunuz içinde bulunduğumuz 10 gündür tekrar durağan günler yaşıyoruz ve yaklaşık 10 gün kadar daha böyle gidecek. Bu durumda bu döngü böyle devam eder ise Ocak 10’u gibi tekrar mevsimine göre oldukça soğuk bir hafta – 10 gün sürebilecek dönem yaşayabiliriz.. Eğer arkasından tekrar durağan bir dönem yaşayacak olursak Şubat ortaları gibi tekrar bir hareketli dönem yaşayabiliriz. Sonrasında da kışı yavaş yavaş kapatmaya başlıyoruz. Tabii bu bir varsayım, böyle olacak diye bir durum yok. Ama sonucuna bakarsak böyle devam etse bile, kuraklık bitmese bile sistem olarak tatmin edebilecek 2 sistemimiz olabilir, kış aylarını da normallerde veya altında, yağışları da yine normaller civarı veya altında kapatmış olabiliriz. Böylece aylık tahmin yapan bir çok kuruluşun da başarı sağlamış olduğunu görürüz.
Şimdi bu durumda çözemediğim bir şey var. Doğruluğu şüpheli bu ve bunun gibi veriler sanıyorum uluslararası veri bankası gibi bir yerlere de gönderiliyor ve mesela “Hans” bu bilgileri kullanarak GFS çalıştırması yapıyor. Teorik olarak, çalıştırma sonuçları da hatalı çıkacaktır. Pratikte bir önemi var mı bunun sayın hocalarım?
Anlık rapor olacağını sanmam. Modellerden üretiliyordur büyük bir ihtimalle.
Commandouz (Bayrampaşa-148 m)
Ülkemizin bu güne ait uydu görüntüsü, iç bölgelerdeki krem rengi sis, iç ve doğu bölgelerdeki turkuaz renk kar örtüsünü gösteriyor. Ege’deki turkuaz renk ise kar değil, yüksek bulutların varlığını gösteriyor.
Daha kapsamlı harita için;
Commandouz (Bayrampaşa-148 m)
Biliyorum, okumaktan bıktınız bu Aralık ayının sıkıcılığını, ancak insan geçen yıllarla bu kadar kurak geçen bir Aralık ayını karşılaştırmadan edemiyor. Hele ki geçen yıl kiyılki Aralık ile bir kıyaslama yaptığımızda ortaya dramatik farklar çıkıyor.
Haritada görüldüğü gibi geçen yıl yağış miktarları mükemmel ve ortalamaların oldukça üzerinde gerçekleşmiş. Bu yıl ise yaklaşık 40 mm civarında yağış gerçekleşti istasyonların çoğunda, bu ortalamaların yaklaşık 70 mm altı demek ve işin kötü yanı artık ayın geri kalanında yağış ihtimali yok denecek kadar az. Geçen yılın sıcaklık ve diyagramı da aşağıda yer alıyor. Yağışlı günlere dikkat.
Yağışlı günler demişken geçen sene Aralık ayında tam 17 gün yağış gerçekleşmişken bu sene bu rakam 7’de kaldı. Ayrıca rüzgar yönünden de geçen sene oldukça iyi görünüyor, aşağıdaki grafikte görebilirsiniz.
Sevgili hava delileri, sizlere güzel haberler vermek isterdim fakat faydalandığımız uzun vadeli veriler ziyadesiyle rezalet, öyle ki, paylaşıp vakit harcamaya bile değmez. En az 10-15 gün daha tık yok.
Yağmuru bile özleyeceğiz bu gidişle, hepimize geçmiş olsun.. Cibili cibili şak şak şak şak…
Haritaların bu şekilde çıktığı dönemlerde çok hızlı güçlenen sürpriz yüksekler olmuş. Genelde Hollanda, İsveç civarında kanser hücresi gibi oluşan bu yüksekler bütün seyri değiştirebiliyor. Batıdan gelecek Azor’u yada doğudan genişleyecek Sibirya’yı beklemek yerine her güncellemede bu sürpriz yükseği arıyorum. Bana da bu durum çok olası geliyor.
İlginçtir, ben de her güncellemede aynı yükseğin pörtlemesini bekliyorum. Sanki modeller bazı güncellemelerde Ocak’ın 2. haftasına göz kırpıyor. Ama tam göz kırpıyor, İzlanda yutuyor onu 😦 Zaten bu kadar zaman varken beklentiye hiç girmemek lazım. Yüksek çöktü bir kere üstümüze. Anadolu, özellikle Doğu Anadolu, geçici bir Y.B. alanı oldu…
Ankara’da bu Aralık ortalaması -2 derece civarında çıkarsa, şu kaynağa ( http://climexp.knmi.nl/data/ta17130.dat ) göre ortalamanın -2.8 derece olduğu 1979 sonrasında yaşanan en soğuk aralık ayı olacak. 1979 Aralık ayında 29.2 mm yağış düşmüş. 1984 Aralık ayında ortalama sıcaklık -1.1, yağış ise 4.2 mm olmuş. Bu yıl da yağış açısından 1984’e benzer bir tablo var.
Kırmızı bölgede olup bol bol yağış almayı tercih ederdim. Trakya’da İstanbul haricinde 10 mm’yi aşabilen istasyon yok en yağışlı olması gereken aralık ayında 😦
Bir İstanbullu olarak şunu söyleyeyim, ülkemizin bu şehrinde sıkıntı yoksa başka şehirler kime ne, kimin umurunda, yazık. İstanbul’un Melen’i var, Ankara’nın neyi var?
En büyük korkum buydu. Yüksek basınç hakimiyeti altındayken ortalamaların düşük gelmesi yadaya da tahmin edilmesi ne kadar da yanıltıcı oluyor. Halbuki büyük sistem öncesi yaşanan lodoslu günler sebebiyle ortalamanın yüksek kalmasını şu an kianki duruma tercih ederim.
Katılıyorum, işte bu yüzden negatif AO ve negatif NAO hayranıyım. Hem yağış bol, hem sağlam sistem alma olasılığımız yüksek, hem de hava ılık boş yere enerji sarfiyatı yok.
Donuyoruz ya hem de öyle böyle değil! Uzun zaman oldu pozitif sıcaklık değerlerini görmeyeli. Dışarıda 5 dk. bile yürüyemez hale geldik. Sıcaklık gece -7 ise gündüz de -5, -6, -7 derece. Ne artıyor ne azalıyor arkadaş nasıl sismiş bu böyle!!!
Etrafı alçak, 1500 metrenin üzerinde bir yerlerde oturmak lazım. Kar desen oraya yağıyor, kimseyi mutlu etmeyecek soğuk oldu mu daha sıcak oluyor, sisin pisin içinden sıyrılıyor, yazın aşırı sıcak olmuyor.
Hocam ben de aynı konuyu yazacaktım, fırsat bulamamıştım. Müthiş bir enverziyon var. Gece en düşük sıcaklıklar:
Saat 14.10 itibariyle sıcaklıklar:
Resmen enverziyonun kralı…
Bu haliyle çevresine göre yüksek alanların ikliminin yeniden tanımlanmaya ihtiyacı var. Hayır, karasal desen karasal değil, denizsel desen deniz nerede onlar nerede. Napcem Allam yareppim ya.
Guangzhou çok sıcak ya dün sıcaklık 22 dereceye çıktı akşam ise 8-9 derecelere düşüyor nerede siklonlar fırtınalar 😦 Bu arada Çin’e gelecekseniz her türlü pisliğe hazırlıklı olun derim, mesela bir adetleri var yere tükürüyorlar ona basmak yok basarsan günah oluyormuş 😀
Ozan Bey, bir şey sormak istiyorum. Anadolu’da dondurucu soğuklar var. Diyarbakır’da dün gece sıcaklık -14 derece olmuş. Minimum sıcaklıklar kıyılar hariç hemen her yerde sıfırın bir hayli altına indi. Peki modellerde, 850 hPa’da neden tüm Türkiye sıfırın üstü sıcaklıkları gösteren sarı tonlarda? Kuzeyden gelen soğuk sistemlerde ülkenin kuzeybatısından başlayarak yeşil-mavi tonlar yerleşiyor. Anadolu’da kuvvetli YB altında gerçekleşen dondurucu soğuklar 850 hPa modellerinde neden gözükmüyor? Yer seviyesi daha mı soğuk?
Yüksek basınç etkisine girdiğimizden beri takip ettiğim kadarıyla Eyüp her zaman diğer ilçelerden çok daha hızlı soğuyor. Bunun sebebi ne olabilir ? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. http://mertbstrk.files.wordpress.com/2013/12/untitled3.png
Commandouz (Bayrampaşa-148 m)
Öncelikle istasyon Eyüp’ten çok Sultangazi’ye yakın. Ancak Mgm’de, Alibeyköy Barajı’nın Eyüp tarafına bağlı olan kısmında kaldığı için istasyonun ismi Eyüp olarak geçiyor. Aşağıda yer alan resimde görüldüğü gibi istasyon Alibeyköy Barajı’nın bitimine yakın bir noktada yaklaşık 54 metre rakımda yer alıyor.
Sorunun cevabına gelirsek eğer benim düşünceme göre bu bölgede radyatif soğumadan daha fazla karasal soğuma oluyor ve yüksek basınçlı rüzgarsız günlerde az miktardaki radyatif soğumanın da etkisi ile İstanbul’daki genelde sahillerde yer alan istasyonlara göre oldukça düşük değerler gösteriyor. Aynı şekilde Kemerburgaz istasyonununda bir vadide yer almamasına rağmen tıpkı Eyüp istasyonu gibi karasallıktan dolayı oldukça düşük değerler verdiğini biliyoruz.
Paylaşmayı düşündüğüm bir çokbirçok resim var. Birçoğu da belge niteliğinde. Ancak, nasıl paylaşabileceğimi bilemiyorum. Yardım etmek isteyen olursa çok sevinirim.
Bir sistem göründüğünde bu arkadaş malum soruyu ilk soran kişi olacaktır muhtemelen; “Ne olur cevap verin üstadlar, bizim burası ne olur sistemde? KKY olur mu? Kıyılarda kar görür müyüz?”
çihiro (Karatay/KONYA, 1016 m)
Konya’da son 7 günde sadece 5 saat kadar güneş görüldü! Yanlış duymadınız. 7 günde sadece 5 saat! Ve şu saatlerde son günlerin en yoğun sisi çökmüş durumda. Göz gözü görmüyor.
Kar bekleyen arkadaşlar daha çok bekleyecek gibi. 31 Aralık modeline baksanıza. Arkadaş çekirdeği ile birlikte, neredeyse Suriye’nin Şam’ıyla aynı Paralelde aşağıya inmeyi düşünüyor. 🙂 Yok böyle bir çekirdek -35 derece. Soğuklar Amerika’nın kutusundan çıkıyor. 🙂 Donacaksın Amerika o soğuklar Pensilvanya’yı da vuracak. 🙂
AO negatife dustukce butun karlar bize gelecek, siz de hasedinizden catlayin, kar hevesiniz icinizde kalsin, yagmurun icinde bile kar tanesi goremeyin :))
http://willitsnow.com Adamlar hava durumu olayını gerçekten ciddiye alıyor. Sen kalk Juve maçı için bile tahminleri dikkate alma… Tarih 2 şubat, harika biz bu bilince hava tahminin ne kadar önemli olduğu gerçeğine ne zaman ulaşabileceğiz?
Bence birileri ticari de olsa ciddiye alıyor hava tahmininin büyük bir organizasyonda önemli yeri olduğunun kanıtı. Hava tahminlerinin ülkemizde ticari de olsa dikkate alınmaması her işin olduğu gibi bunun da bir yerlere havale edilmesi…
İyi akşamlar arkadaşlar Mgm’de yer alan kar kalınlıkları nasıl ölçülüyor, gölgede mi yoksa güneşte mi ölçülüyor, bakı-dulda etkisi gibi unsurlar dikkate alınıyor mu? Yoksa istasyonun bahçesinde rastgele cetvelle mi ölçüyorlar?
Çok üzülüyorum hiç yağmur yağmıyor, ülke genelinde bir şey yok nasıl bir talihsizliktir. Tekrar etmiş olacağım ama tam da sonbaharda yaşadığımız havaların aynısını yaşıyoruz.
Hatırlarsanız sonbaharın başlarında güçlü sistem aldık ve hepimiz bu kış için umutlandık, fakat o sistemden sonra hiçbir şey olmadı, şimdi yine kışın başında güçlü sistem aldık, ve neredeyse 1 ay yüksek basınç etkisinde kaldık.
Ozan Bey Merhaba
Aşağıda resmi bulunan Oregon Scientific marka LW301 – iPhone’a Bağlanabilen Hava İstasyonundan almak istiyorum ama sizin ve blogu kullanan arkadaşların bir fikrini alayım dedim.
Cihazın İnternet bağlantı aparatları sayesinde uzaktan izleyebiliyoruz (ios/android/pc) ve en güzel özelliği bence Türkiye’de bu istasyondan kimlerde varsa yazılım sayesinde herkes birbirinin istasyonlarının o anki verisini görebiliyor. Ben akşam baktım Türkiye’de istasyonu kullanan 4 kişi var 3 kişi İstanbul’da 1 kişi Ankara’da, fiyatı da 755 TL (Kdv Dahil).
Ben küçük bir araştırma yaptım. Kullanıcı yorumları kurulumun zorlu olduğundan ve daha sonrasında da bolca hatalar çıkardığından bahsetmiş.
Konu hakkında çok bir fikrim yok ama 755 liraya daha iyi cihazlar bulunabilir gibi geldi. Araştırmaya devam edin.
Evet, elbiselerin/vücudun ıslanacağı için ve o ıslaklık buharlaşmaya çalışırken senden daha fazla ısı koparacağı için aynı sıcaklıktaki daha nemli hava daha soğuk hissedilir.
Suyun buharlaşması için ısı lazımdır ve o ısı yakın çevreden elde edilir (mesela sen).
Çok garip geldi bana Ozan abi, nem yazın sıcak kışın da soğuk yapıyor anlaşılan. Bu arada cevap verdiğin için teşekkür ederim, vermeyeceksiniz sanmıştım.
GFS Ankara meteogramı.. Tam anlamı ile sıkıntıdan kendini salmış görünüyor. T2 sıcaklıklarına dikkat… 🙂 Christmas tatilinde bilgisayarlara stajyerlerin baktığı meğer doğruymuş. Kesin bilgi, net! 🙂
Toprak buz, kar, kırağı içinde, ağaçlar kırçla kaplı olduğu sürece kuraklıklığın olumsuz etkilerini pek yaşamıyoruz en azından daha Kasım sonu yağan 20 mm yağmurun yaşı kurumadan dondu kaldı öyle, 9-11 derece olsaydık şimdi çatır çatır kurumuştuk. Bilkent’te sisin getirdiği günlük buharlaşmadan daha fazla 😉
Tek sorun vatandaşın ısınma masrafları, kedi ve kuşların zor günler geçirmesi…
Katılmıyorum. Ankara’nın en yağışlı üçüncü ayıdır Aralık (47 mm) ve maalesef toplamda bir kaç mm dışında bir yağış alamadı şehir.
Toprak üstünün yaş ya da kuru olması önemli değil, önemli olan su havzalarının iyi beslenmesi. Son derece kurak bir sonbahardan sonra bu iki üç ayı da boş geçerse durum vahim. Umarım bu pattern en kısa sürede değişir.
Saat 07:30 Cengiz Topel -10 derece. Bu değer bırakın Kartepe’yi, 3000-4000 mt arasının sıcaklık değerleri. Bu olay nasıl izah edilir anlaşılır gibi değil. Üstelik basınç düne göre daha düşük.
Trabzon’dan uçak ile dün akşam gelen arkadaş, yüksekliğin 13000 metre sıcaklığın ise -83 derece olduğunu söyledi. Ama çok şaşırmıştı 🙂 Ben ise az önce işe geldim. Aynı rakımdaki (50 mt) Çayırova 2 derece Dilovası 0’ın altındaydı ve çoktan her yer donmuştu.
Marmara’dan Anadolu yakasındaki hava kirliliğine bakış, normalde görüntülerde Göz Dağı, Aydos, Kayış Dağı gibi tepeler ve Kartal’daki gökdelenlerin de olması gerekiyor
Bilkent iyi yağış aldı bu aralar 🙂 Aralık’ta düşen yağışın yarısı kırçtan gelecek sanırım ama buralarda o da yok. Var olan kar örtüsünün yarısını da süblimleşmeyle kaybettik zaten. 🙂
Rüzgar hafif de olsa kuzeyden esiyor, bu durumda hemen kuzeyindeki 200-500m’lik dağların sayesinde deniz etkisinden korunan Armutlu’da sıcaklık 1 derece iken Yalova’nın kuzeye bakan yerlerinde sıcaklık 5 derecelerde http://bburaks.files.wordpress.com/2013/12/ekran-alc4b1ntc4b1sc4b17.png
2. Kayseri gezimiz… Hüsranla bitti maalesef… Üniversitenin her gün onlarca çalışan servis araçları dururken ne gerek var 1990’ların minibüsüne o kadar da uyardım !!! 😦
Komutan Logar bir cisim yaklaşıyor efendim… 🙂 Ama nereye yaklaşıyor şimdilik muamma. Beklemedeyiz.
Anemodelion, –İsmimi doğru yazmayı bir öğrenemedin–AnemodulionSenin için güzel haberler var bugün; nur toplu gibi bir
GenoaCenova alçağımız oldu. Son 3 gündür izliyorum bunu, giderek daha güçleniyor. Girit-Kıbrıs hattında bir rota çizecek gibi ama bir portakal sistemi olduğu için Çukurova bölgesinde tatmin edici yağışlar yapabilecektir, hatta Ankara, Konya da sistem bir portakal olduğu için etkilenebilir yağışlardan.Evet takipteyim. Adana’ya 3 mm yağış veriyordu hafta başında, şu an 20 mm’ye çıktı! İlaç gibi gelecek çiftçilere.
Hayırlı sabahlar
erdemlide kiErdemli’deki istasyon bir aydır otomatik olarak çalışmıyor MGM sitesinde baktığımızda ise 1 aydır 16 derece Türkiye geneli otomatik istasyonlarda dün 14.40’dan beri güncellenmiyor istifa mı ettiler acaba.Denizler bayağı soğumuş,
KumköydeKumköy’de yakında 9derecedereyece düşer, sanırım YB nedeniyle bu oluyor? Geçen de paylaşıldı, son 11 senenin en soğuk aralık ayı yaşanıyor ülke genelinde.Vaay, ilk defa böyle bilgilendirici bir yazı görüyorum.
http://www.dmi.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=13020422e
Bu şekilde takip edilmek, ayık olunmasını sağlamak güzel. Daha önce de örnekleri görüldü. Kalitenin yükselmesine vesile oluyoruz bence.
https://www.facebook.com/DrHavadelisi
MGM’de bu açıklamayı görür görmez aynı şeyler geldi aklıma. O kadar bariz ki..
Sayıyı değiştirmişler iyi ki, hiç anlamadık nerden aparttıklarını. 😀
Biz soğuk beklerken, havalar dahada ısınıyor. Yağışlarda her güncellemede değişiyor, gittikçe azalıyorlar. Sonbahardan bu yana doğru dürüst yağış almıyor ülke.
Havanın bu kadar sıkıcı ve durağan olmasını telafi eden tek şey siyasetteki fırtına adamlar güllük gülistanlık havadan fırtınalı ekşınlı havaya geldiler. Ver Allah’ım ver😊
Siklon üstüne siklon geliyor, daha bunun deniz etkisi var, buzlanması var…
30 Mart yükseği bu siklonlara haddini bildirir :))
Uzun vadeli tahmin 🙂 tutmaz
30 Mart’ta İstanbul’da sarı güller açacak, Ankara’da yavaş bir siklon bol yağış getirecekmiş de diyollaa 🙂
Ana sayfada başlık açılmıştır, sistemle ilgili yorumlarınızı oraya yazınız… 🙂
😀
An itibarıyla İngiltere’nin kuzeyi. Yeni keşfettiğimiz rüzgar haritasında şu an 70 km görünüyor. Hey maşallah pervaneler kırılacak, dalgalar da güzel. 🙂
http://www.aberdeenshire.gov.uk/webcams/banff.asp
Şu uydu görüntüsüne bakan çatır çatır kar alıyoruz zanneder.
Kar yağıyormuş gibi paylaş pampa! 😀
Eskişehir, Afyon taraflarında modellerin göremediği bir yağış var galiba. Hava da soğuk ne yağıyor acaba?
Valla yağış mağış yok. Radara bakan yanılıyor maalesef 😀 Yağışın aksine günler sonra güneşi gördük. Sağolsun lodos dağıttı sisi pusu.
Tamamen gidişata göre konuşuyorum, varsayım olarak, o da şu; Ekim başında gelen mevsime göre oldukça soğuk 1 hafta kadar hareketli günler yaşadık ve arkası durağan geçti.. Kasım ayında yaşadığımız uzun süren durağan günlerden sonra Aralık ayı ilk haftasından sonra yine çok alışkın olmadığımız mevsimine göre soğuk olan yaklaşık 1 hafta – 10 gün arası bir hareketli dönem yaşadık. Sonrasında malumunuz içinde bulunduğumuz 10 gündür tekrar durağan günler yaşıyoruz ve yaklaşık 10 gün kadar daha böyle gidecek. Bu durumda bu döngü böyle devam eder ise Ocak 10’u gibi tekrar mevsimine göre oldukça soğuk bir hafta – 10 gün sürebilecek dönem yaşayabiliriz.. Eğer arkasından tekrar durağan bir dönem yaşayacak olursak Şubat ortaları gibi tekrar bir hareketli dönem yaşayabiliriz. Sonrasında da kışı yavaş yavaş kapatmaya başlıyoruz. Tabii bu bir varsayım, böyle olacak diye bir durum yok. Ama sonucuna bakarsak böyle devam etse bile, kuraklık bitmese bile sistem olarak tatmin edebilecek 2 sistemimiz olabilir, kış aylarını da normallerde veya altında, yağışları da yine normaller civarı veya altında kapatmış olabiliriz. Böylece aylık tahmin yapan bir çok kuruluşun da başarı sağlamış olduğunu görürüz.
Ekşi’de Ozan Hoca’yı daha yeni fark ettim. Farklı nick mi vardı eskiden?
Çok yeni bir hesap değil. Arada kullanıyoruz, sosyal medya sorumlumuz editör Onur da yardımcı oluyor.
Siyasi yorumlar da yapıyorum arada dayanamayıp…
Sizi “Ankara soğuğu” başlığında yazarken görmek ayrı güzel. 🙂
😀
2002 Aralık’ında Ankara’daydım, şimdiki gibi berbattı. Allah kolaylık versin.
Florya 17.6 , Göztepe 19.4 ! Belli ki birileri termometre başında mangal keyfi yapmış…
Aynı iki istasyon, İstanbul’da son 24 saatte yağış kaydedilen tek istasyonlar. Zamanlaması çok manidar…

Yağışın düştüğü bakır çanak üzerinde kirli oyunlar oynanıyor… Teşkilat içinde paralel rasatçı ‘abiler’ var…
Şimdi bu durumda çözemediğim bir şey var. Doğruluğu şüpheli bu ve bunun gibi veriler sanıyorum uluslararası veri bankası gibi bir yerlere de gönderiliyor ve mesela “Hans” bu bilgileri kullanarak GFS çalıştırması yapıyor. Teorik olarak, çalıştırma sonuçları da hatalı çıkacaktır. Pratikte bir önemi var mı bunun sayın hocalarım?
“Dünya genelinde yer seviyesine yakın güncel rüzgar akışları.” Süper bir sayfa:
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1000hPa/orthographic=24.16,35.15,1106
Feysbuk’ta KARAYEL sayfasında gördüm.
Atlantik’in batısındaki soğuk cephe harika görünüyor:
Bu bir anlık rapor mu yoksa tahmin mi?
Tıklayınca açılıyor bilmiyorum.
Bunu ben de merak ediyorum. Nasıl öğrenebiliriz acaba?
Anlık rapor olacağını sanmam. Modellerden üretiliyordur büyük bir ihtimalle.
Ülkemizin bu güne ait uydu görüntüsü, iç bölgelerdeki krem rengi sis, iç ve doğu bölgelerdeki turkuaz renk kar örtüsünü gösteriyor. Ege’deki turkuaz renk ise kar değil, yüksek bulutların varlığını gösteriyor.
Daha kapsamlı harita için;

Biliyorum, okumaktan bıktınız bu Aralık ayının sıkıcılığını, ancak insan geçen yıllarla bu kadar kurak geçen bir Aralık ayını karşılaştırmadan edemiyor. Hele ki geçen

yıl kiyılki Aralık ile bir kıyaslama yaptığımızda ortaya dramatik farklar çıkıyor.Haritada görüldüğü gibi geçen yıl yağış miktarları mükemmel ve ortalamaların oldukça üzerinde gerçekleşmiş. Bu yıl ise yaklaşık 40 mm civarında yağış gerçekleşti istasyonların çoğunda, bu ortalamaların yaklaşık 70 mm altı demek ve işin kötü yanı artık ayın geri kalanında yağış ihtimali yok denecek kadar az. Geçen yılın sıcaklık ve diyagramı da aşağıda yer alıyor. Yağışlı günlere dikkat.
Yağışlı günler demişken geçen sene Aralık ayında tam 17 gün yağış gerçekleşmişken bu sene bu rakam 7’de kaldı. Ayrıca rüzgar yönünden de geçen sene oldukça iyi görünüyor, aşağıdaki grafikte görebilirsiniz.
Merak edenler geçen yıl Aralık ayında ortalamaların nasıl gerçekleştiğini aşağıdaki yazıdan bulabilirler.
http://commandouzz.wordpress.com/2013/01/06/mukemmel-bir-aralik-ayi/
Sevgili hava delileri, sizlere güzel haberler vermek isterdim fakat faydalandığımız uzun vadeli veriler ziyadesiyle rezalet, öyle ki, paylaşıp vakit harcamaya bile değmez. En az 10-15 gün daha tık yok.
Yağmuru bile özleyeceğiz bu gidişle, hepimize geçmiş olsun.. Cibili cibili şak şak şak şak…
Haritaların bu şekilde çıktığı dönemlerde çok hızlı güçlenen sürpriz yüksekler olmuş. Genelde Hollanda, İsveç civarında kanser hücresi gibi oluşan bu yüksekler bütün seyri değiştirebiliyor. Batıdan gelecek Azor’u yada doğudan genişleyecek Sibirya’yı beklemek yerine her güncellemede bu sürpriz yükseği arıyorum. Bana da bu durum çok olası geliyor.
İlginçtir, ben de her güncellemede aynı yükseğin pörtlemesini bekliyorum. Sanki modeller bazı güncellemelerde Ocak’ın 2. haftasına göz kırpıyor. Ama tam göz kırpıyor, İzlanda yutuyor onu 😦 Zaten bu kadar zaman varken beklentiye hiç girmemek lazım. Yüksek çöktü bir kere üstümüze. Anadolu, özellikle Doğu Anadolu, geçici bir Y.B. alanı oldu…
Yoksa o
süprızmisürpriz mi gerçekleşiyor?Bir totem seziyorum.. (yani inşallah)
Ankara’da bu Aralık ortalaması -2 derece civarında çıkarsa, şu kaynağa ( http://climexp.knmi.nl/data/ta17130.dat ) göre ortalamanın -2.8 derece olduğu 1979 sonrasında yaşanan en soğuk aralık ayı olacak. 1979 Aralık ayında 29.2 mm yağış düşmüş. 1984 Aralık ayında ortalama sıcaklık -1.1, yağış ise 4.2 mm olmuş. Bu yıl da yağış açısından 1984’e benzer bir tablo var.
Ve 1985 kışı (sanırım Şubat) :
Doğru, ben çok eskiye gitmedim. Ay sonunda netleşir..
Abi ne yağmış öyle ya, vay vay vay. Videonun en can alıcı kısmı sanırım 9:23’teki araba görüntüsü.
Soğuklar Amerika ve Kanada’ya akacak gibi görünüyor.
Bugün bir öğrenci diyor ki: Akçağlayan’da (Bursa) iki gecedir kar yağıyor. Sabah kalkınca her yeri bembeyaz görüyor ya, kar yağdı zannetmiş 🙂
Aralık ayının dörtte üçü bitti.. 2002’den sonraki en soğuk Aralık ayını yaşıyoruz, başka bir deyişle 11 yıldır Aralık ayı bu kadar soğuk geçmemişti..
Kırmızı bölgede olup bol bol yağış almayı tercih ederdim. Trakya’da İstanbul haricinde 10 mm’yi aşabilen istasyon yok en yağışlı olması gereken aralık ayında 😦
Durum vahim, yetkililerden bir Allah’ın kulu da çıkıp su israfı yapılmasın demiyor.
Sıkıntı var…
Bir İstanbullu olarak şunu söyleyeyim, ülkemizin bu şehrinde sıkıntı yoksa başka şehirler kime ne, kimin umurunda, yazık. İstanbul’un Melen’i var, Ankara’nın neyi var?
Melih’i var 🙂 Gerekirse fışkiyeleri kapatır, Kızılırmak’ı arıtır yine bulur suyu 🙂
En büyük korkum buydu. Yüksek basınç hakimiyeti altındayken ortalamaların düşük gelmesi
yadaya da tahmin edilmesi ne kadar da yanıltıcı oluyor. Halbuki büyük sistem öncesi yaşanan lodoslu günler sebebiyle ortalamanın yüksek kalmasını şuan kianki duruma tercih ederim.Katılıyorum, işte bu yüzden negatif AO ve negatif NAO hayranıyım. Hem yağış bol, hem sağlam sistem alma olasılığımız yüksek, hem de hava ılık boş yere enerji sarfiyatı yok.
Donuyoruz ya hem de öyle böyle değil! Uzun zaman oldu pozitif sıcaklık değerlerini görmeyeli. Dışarıda 5 dk. bile yürüyemez hale geldik. Sıcaklık gece -7 ise gündüz de -5, -6, -7 derece. Ne artıyor ne azalıyor arkadaş nasıl sismiş bu böyle!!!
Kuru soğuk olduktan sonra, isterse gelmiş geçmiş en soğuk yıl olsun. 😦
Etrafı alçak, 1500 metrenin üzerinde bir yerlerde oturmak lazım. Kar desen oraya yağıyor, kimseyi mutlu etmeyecek soğuk oldu mu daha sıcak oluyor, sisin pisin içinden sıyrılıyor, yazın aşırı sıcak olmuyor.
Hocam ben de aynı konuyu yazacaktım, fırsat bulamamıştım. Müthiş bir enverziyon var. Gece en düşük sıcaklıklar:


Saat 14.10 itibariyle sıcaklıklar:
Resmen enverziyonun kralı…
Bu haliyle çevresine göre yüksek alanların ikliminin yeniden tanımlanmaya ihtiyacı var. Hayır, karasal desen karasal değil, denizsel desen deniz nerede onlar nerede. Napcem Allam yareppim ya.
08:59 itibariyle Ankara…
Bu sabah Ankara’ya geldim. Bir İstanbullu için tam bir görsel şölen vardı.
Bağırmak istiyorum, neden her güncellemede daha da kötüye gidiyor. 😦
Şuraya bak yaaa, yağıştan eser yok 10 gün 😦 Bu kadar da olmaz ama, kuruduk yahu
Bugünlerde bizden modellere gelsin madem:
Bu arada Ankara Keçiören istasyonunda sessiz sedasız bir şekilde 24 Aralık tarihinde ölçülen en düşük sıcaklık rekoru egale edildi.
Güncelleme:
-11,3 derece ile rekor kırıldı.
Dün sabah kırağılı Boğaz manzarası

Guangzhou çok sıcak ya dün sıcaklık 22 dereceye çıktı akşam ise 8-9 derecelere düşüyor nerede siklonlar fırtınalar 😦 Bu arada Çin’e gelecekseniz her türlü pisliğe hazırlıklı olun derim, mesela bir adetleri var yere tükürüyorlar ona basmak yok basarsan günah oluyormuş 😀
Valla bizde de yere tüküren (dal)lama çok maalesef. Yabancı değil yani bize de.
Prag’da da çok görmüştüm, hatta soğuktan donuyordu orada, midem bulandı 🙂
Çekler de Türk’müş aslında zaten. 😀 Oğuzların Çakı boyu. Sonradan bozulmuşlar 😀
Kışı geçirmek için en kötü yerlerden biri Çin’dir maalesef. Çünkü kış, Sibirya’nın etkisi altında yağışsız ve soğuk bir mevsimdir orda.
Doğu bölgeler adeta donuyor. 23:40 itibari ile 14 istasyon -20 derecenin altında. Van, Çaldıran -28 derece, dün de bu saatlerde -27 dereceydi.
Ozan Bey, bir şey sormak istiyorum. Anadolu’da dondurucu soğuklar var. Diyarbakır’da dün gece sıcaklık -14 derece olmuş. Minimum sıcaklıklar kıyılar hariç hemen her yerde sıfırın bir hayli altına indi. Peki modellerde, 850 hPa’da neden tüm Türkiye sıfırın üstü sıcaklıkları gösteren sarı tonlarda? Kuzeyden gelen soğuk sistemlerde ülkenin kuzeybatısından başlayarak yeşil-mavi tonlar yerleşiyor. Anadolu’da kuvvetli YB altında gerçekleşen dondurucu soğuklar 850 hPa modellerinde neden gözükmüyor? Yer seviyesi daha mı soğuk?
Aynen öyle, yer seviyesi daha soğuk. Bu mevsimde bu tip yüksek basınçlı havalarda yer seviyesi iç bölgelerde hemen her zaman daha soğuk olur.
Resimleri Hacettepe Üniversitesi’nde çektim. Kar greni güzel bir manzara oluşturmuş okulumda.
Bizim burda, bu kadar kar olunca seviniyoruz, sizde her gün sıradan. 😀
Aslında daha çok örtü vardı da aradaki kurak dönemde süblimleşme ile kaybettik birazını. 😀
Arsenal-Chelsea maçı yağışın şiddeti.
Yüksek basınç etkisine girdiğimizden beri takip ettiğim kadarıyla Eyüp her zaman diğer ilçelerden çok daha hızlı soğuyor. Bunun sebebi ne olabilir ? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. http://mertbstrk.files.wordpress.com/2013/12/untitled3.png
Öncelikle istasyon Eyüp’ten çok Sultangazi’ye yakın. Ancak Mgm’de, Alibeyköy Barajı’nın Eyüp tarafına bağlı olan kısmında kaldığı için istasyonun ismi Eyüp olarak geçiyor. Aşağıda yer alan resimde görüldüğü gibi istasyon Alibeyköy Barajı’nın bitimine yakın bir noktada yaklaşık 54 metre rakımda yer alıyor.

Sorunun cevabına gelirsek eğer benim düşünceme göre bu bölgede radyatif soğumadan daha fazla karasal soğuma oluyor ve yüksek basınçlı rüzgarsız günlerde az miktardaki radyatif soğumanın da etkisi ile İstanbul’daki genelde sahillerde yer alan istasyonlara göre oldukça düşük değerler gösteriyor. Aynı şekilde Kemerburgaz istasyonununda bir vadide yer almamasına rağmen tıpkı Eyüp istasyonu gibi karasallıktan dolayı oldukça düşük değerler verdiğini biliyoruz.
http://www.weatherlink.com/user/baser/index.php?view=summary&headers=1
Çok kafamı kurcalayan bir durumdu. Eğer böyleyse hocam bu durumu anladım. Diğer hocaların da farklı bir görüşü varsa fikirlerini alalım.
Paylaşmayı düşündüğüm
bir çokbirçok resim var. Birçoğu da belge niteliğinde. Ancak, nasıl paylaşabileceğimi bilemiyorum. Yardım etmek isteyen olursa çok sevinirim.Santi bu işi bırak.
Bunlar bir süredir yetişmiyordu, kuru toprak seviyorlar herhalde… Müthiş ya. Uluslararası bağlantılar filan, gündemin çocukları…
Dış mihraklardan yardım almış. Ama zamanlaması manidar. 🙂
Bu arkadaş ne içiyorsa ben ondan almayayım bayağı kafa yapıyor bu kadarı da fazla gelir bana 😀
Eski dogu bloku ulkeleri bu evrensel meteorolojide epey ilerlemisti, sonra bir kriz donemi oldu ama anlasilan yeniden toparlaniyorlar.
Bir sistem göründüğünde bu arkadaş malum soruyu ilk soran kişi olacaktır muhtemelen; “Ne olur cevap verin üstadlar, bizim burası ne olur sistemde? KKY olur mu? Kıyılarda kar görür müyüz?”
Konya’da son 7 günde sadece 5 saat kadar güneş görüldü! Yanlış duymadınız. 7 günde sadece 5 saat! Ve şu saatlerde son günlerin en yoğun sisi çökmüş durumda. Göz gözü görmüyor.
Kuru soğuk geçsin yağış gelsin artık. Ayın 7’sinden beri 0 derecenin üstünü göremedik. Şu an bile hava -7.5 derece.
Kar bekleyen arkadaşlar daha çok bekleyecek gibi. 31 Aralık modeline baksanıza. Arkadaş çekirdeği ile birlikte, neredeyse Suriye’nin Şam’ıyla aynı Paralelde aşağıya inmeyi düşünüyor. 🙂 Yok böyle bir çekirdek -35 derece. Soğuklar Amerika’nın kutusundan çıkıyor. 🙂 Donacaksın Amerika o soğuklar Pensilvanya’yı da vuracak. 🙂

Bazılarının evlerine ateşler, bazılarınınkine buzlar…
Bize kar lüks oldu. Yağışlar başlasın yeter. 🙂
Off of of.
AO negatife dustukce butun karlar bize gelecek, siz de hasedinizden catlayin, kar hevesiniz icinizde kalsin, yagmurun icinde bile kar tanesi goremeyin :))
http://willitsnow.com Adamlar hava durumu olayını gerçekten ciddiye alıyor. Sen kalk Juve maçı için bile tahminleri dikkate alma… Tarih 2 şubat, harika biz bu bilince hava tahminin ne kadar önemli olduğu gerçeğine ne zaman ulaşabileceğiz?
Bu ticari bir girişim Behlül, bilinçle ilgisi yok, kimse o tarihte kar yağıp yağmayacağını bilemez.
Tabii tarih yaklaşınca daha ciddiye alınabilir söylenenler.
Bence birileri ticari de olsa ciddiye alıyor hava tahmininin büyük bir organizasyonda önemli yeri olduğunun kanıtı. Hava tahminlerinin ülkemizde ticari de olsa dikkate alınmaması her işin olduğu gibi bunun da bir yerlere havale edilmesi…
İyi akşamlar arkadaşlar Mgm’de yer alan kar kalınlıkları nasıl ölçülüyor, gölgede mi yoksa güneşte mi ölçülüyor, bakı-dulda etkisi gibi unsurlar dikkate alınıyor mu? Yoksa istasyonun bahçesinde rastgele cetvelle mi ölçüyorlar?
İyi akşamlar, bunu biz bilemeyiz, ancak MGM bilir.
Yoksa “biz kar ölçümünü de iyi biliriz” mi demeliydim? 😛
Allah’tan “kar ölçmesini sizden öğrenecek değiliz” demedin 🙂 🙂
Çok üzülüyorum hiç yağmur yağmıyor, ülke genelinde bir şey yok nasıl bir talihsizliktir. Tekrar etmiş olacağım ama tam da sonbaharda yaşadığımız havaların aynısını yaşıyoruz.
Hatırlarsanız sonbaharın başlarında güçlü sistem aldık ve hepimiz bu kış için umutlandık, fakat o sistemden sonra hiçbir şey olmadı, şimdi yine kışın başında güçlü sistem aldık, ve neredeyse 1 ay yüksek basınç etkisinde kaldık.
😦
Ağla Çiko bize ağla.. Kaderimize ağla..
Dua edelim yağışlar tez zamanda gelsin inşallah kuruduk yahu.
Ozan Bey Merhaba
Aşağıda resmi bulunan Oregon Scientific marka LW301 – iPhone’a Bağlanabilen Hava İstasyonundan almak istiyorum ama sizin ve blogu kullanan arkadaşların bir fikrini alayım dedim.
Cihazın İnternet bağlantı aparatları sayesinde uzaktan izleyebiliyoruz (ios/android/pc) ve en güzel özelliği bence Türkiye’de bu istasyondan kimlerde varsa yazılım sayesinde herkes birbirinin istasyonlarının o anki verisini görebiliyor. Ben akşam baktım Türkiye’de istasyonu kullanan 4 kişi var 3 kişi İstanbul’da 1 kişi Ankara’da, fiyatı da 755 TL (Kdv Dahil).
Alınırmı Hocam Bu cihaz :)))
Youtube demo videosu
http://www.youtube.com/watch?v=NRYdNDOB81s
Valla benim bu konuda pek bilgim yok öteki arkadaşlar yardımcı olurlar.
Ben küçük bir araştırma yaptım. Kullanıcı yorumları kurulumun zorlu olduğundan ve daha sonrasında da bolca hatalar çıkardığından bahsetmiş.
Konu hakkında çok bir fikrim yok ama 755 liraya daha iyi cihazlar bulunabilir gibi geldi. Araştırmaya devam edin.
Yağmursuzluk, yine ve yeniden yağmursuzluk 🙂
Ozan abi, Santiago yazın yüksek nem olunca hava daha sıcak hissediliyor, kışın da yüksek nem ve soğuk olunca daha mı soğuk hissedilir ?
Evet, elbiselerin/vücudun ıslanacağı için ve o ıslaklık buharlaşmaya çalışırken senden daha fazla ısı koparacağı için aynı sıcaklıktaki daha nemli hava daha soğuk hissedilir.
Suyun buharlaşması için ısı lazımdır ve o ısı yakın çevreden elde edilir (mesela sen).
Çok garip geldi bana Ozan abi, nem yazın sıcak kışın da soğuk yapıyor anlaşılan. Bu arada cevap verdiğin için teşekkür ederim, vermeyeceksiniz sanmıştım.
Kırç diye birşey var mı ?
Varsa ingilizce karşılığı var mı ?
Var.
İngilizce’de “Hoarfrost” diye geçiyor.
http://www.weatheronline.co.uk/reports/wxfacts/Hoar-Frost.htm
http://goo.gl/lrBduq
Miktad Kadıoğlu’na göre İngilizcesi riming ve İstanbul’da kırağı gerçekleşiyormuş…
4 km çözünürlüklü METOFFICE’in EURO4 modeli, NAE 12 km idi, bir bakıma NAE’nin ileri generasyonu
http://www.havaturkiye.com/cgi-bin/expertcharts?LANG=tr&MENU=0000000000&CONT=medi&MODELL=euro4&MODELLTYP=1&VAR=prec&HH=3&BASE=-&WMO=&ZOOM=0
Güzel. DEY ve DEK’leri mükemmel yakalayacak bu model.
Aynen, ama tabii bu kış bir daha görebilirsek…
GFS Ankara meteogramı.. Tam anlamı ile sıkıntıdan kendini salmış görünüyor. T2 sıcaklıklarına dikkat… 🙂 Christmas tatilinde bilgisayarlara stajyerlerin baktığı meğer doğruymuş. Kesin bilgi, net! 🙂
Toprak buz, kar, kırağı içinde, ağaçlar kırçla kaplı olduğu sürece kuraklıklığın olumsuz etkilerini pek yaşamıyoruz en azından daha Kasım sonu yağan 20 mm yağmurun yaşı kurumadan dondu kaldı öyle, 9-11 derece olsaydık şimdi çatır çatır kurumuştuk. Bilkent’te sisin getirdiği günlük buharlaşmadan daha fazla 😉
Tek sorun vatandaşın ısınma masrafları, kedi ve kuşların zor günler geçirmesi…
Katılmıyorum. Ankara’nın en yağışlı üçüncü ayıdır Aralık (47 mm) ve maalesef toplamda bir kaç mm dışında bir yağış alamadı şehir.
Toprak üstünün yaş ya da kuru olması önemli değil, önemli olan su havzalarının iyi beslenmesi. Son derece kurak bir sonbahardan sonra bu iki üç ayı da boş geçerse durum vahim. Umarım bu pattern en kısa sürede değişir.
Saat 07:30 Cengiz Topel -10 derece. Bu değer bırakın Kartepe’yi, 3000-4000 mt arasının sıcaklık değerleri. Bu olay nasıl izah edilir anlaşılır gibi değil. Üstelik basınç düne göre daha düşük.
Bir poyraz esse de şu mel’un ağır havayı silip süpürse.
Trabzon’dan uçak ile dün akşam gelen arkadaş, yüksekliğin 13000 metre sıcaklığın ise -83 derece olduğunu söyledi. Ama çok şaşırmıştı 🙂 Ben ise az önce işe geldim. Aynı rakımdaki (50 mt) Çayırova 2 derece Dilovası 0’ın altındaydı ve çoktan her yer donmuştu.
Bir yanlışlık olmasın? Bırakın iç hatları, okyanus aşırı uçuşlar bile 12.000 m üzerine pek çıkmıyor diye biliyorum.
Vallahi ben hiç binmedim. Ona keşke resmini çekseydin dedim. Yanlış görmüş müdür bilemiyorum.
Marmara’dan Anadolu yakasındaki hava kirliliğine bakış, normalde görüntülerde Göz Dağı, Aydos, Kayış Dağı gibi tepeler ve Kartal’daki gökdelenlerin de olması gerekiyor


İstanbul’un havası tıkanmış inşallah bir an önce kurtulursunuz.
Sormayın, annem dışarı elbise asıyor kuruması için, kuruduktan sonra kömür kokuyorlar.
Heyecan başlasın 🙂
Neyin heyecanı ? 🙂
Bilkent’ten kar greni – bildiğin yağış bu 😀 :






Arabalar;
Banklar;
Yollar;
Kırçın tel örgüye yaptıkları:
Doğanın son halleri:
Bugün sabah burada da sis ve donma düne göre yoğundu ama Güneş dağıtmaya başladı şu anda sisi, kırç hızla eriyor.
Bilkent iyi yağış aldı bu aralar 🙂 Aralık’ta düşen yağışın yarısı kırçtan gelecek sanırım ama buralarda o da yok. Var olan kar örtüsünün yarısını da süblimleşmeyle kaybettik zaten. 🙂
Ankara Aralık ayında aldığı yağışın yarısından fazlasını donan sis şeklinde aldı. komedi ya 😀
Rüzgar hafif de olsa kuzeyden esiyor, bu durumda hemen kuzeyindeki 200-500m’lik dağların sayesinde deniz etkisinden korunan Armutlu’da sıcaklık 1 derece iken Yalova’nın kuzeye bakan yerlerinde sıcaklık 5 derecelerde http://bburaks.files.wordpress.com/2013/12/ekran-alc4b1ntc4b1sc4b17.png
İstanbul’daysa çukurluk alanlarda sıcaklık -1’e kadar düşmüşken kıyılarda 3-5 derecelerde, ayrıca yapılaşmanın yoğun olduğu yerlerde sıcaklık 7 dereceye kadar çıkmış http://bburaks.files.wordpress.com/2013/12/ekran-alc4b1ntc4b1sc4b18.png
2. Kayseri gezimiz… Hüsranla bitti maalesef… Üniversitenin her gün onlarca çalışan servis araçları dururken ne gerek var 1990’ların minibüsüne o kadar da uyardım !!! 😦
http://www.borhaber.net/asayis/nigde-universitesi-ogrencileri-kayseri-de-kaza-yapti-9-ogrenci-oldu-h12014.html#.UrYJ0pXhypo
Çok üzüldüm… Trafik cinayeti. “Takip mesafesi !” diye haykırmak istiyorum