Panoramik çekim gözün gördüğü alanı kapsadığı için bence mükemmel. Fakat daha gelişmesi lazım çünkü halihazırda sağdan sola 180 dereceyi çekiyor ama yukarıdan aşağı da 180 derece çekmesi lazım. Bunun için mercek tipini insan gözüne benzetirlerse olur herhalde. Tek defada panoramik çekim yapılabilir diye düşünüyorum. Belki de vardır ben bilmiyorum. Bu da Uludağ’ın Pazar günü çektiğim panoramik görüntüsü. Blogda nasıl çıkacak bilmiyorum. Genelde küçük çıkıyor.
Ankara uzun yıllar mart ayı yağış ortalaması 38.7 iken hacettepe istasyonuna göre geçtiğimiz ay 74,9 mm yağış aldık.
İlk 3 aya göz atarsak ortalama yağışın 117,4 olduğunu, Hacettepe istasyonuna göre bu yılın ilk üç ayında 204,7 mm yağış aldığımızı görüyoruz. Yani %74’lük bir artış var uzun yıllara göre. Kar açısından kötü, çok kötü bir kış geçirsek de yağış açısından oldukça verimli bir kış oldu.
Sevgili Santiago’nun başlattığı “Tromso Aşkı” bende bağımlılık yarattı. Neredeyse her gün bakıyorum ve mutlaka 1-2 saat de olsa kar yağıyor.
Ben de, Baltık ülkeleri ile bir şeyler karıştırırken Finlandiya Meteoroloji Servisinin aşağıdaki linkteki istatistiklerini buldum. Yılın 200 günü, kar altında olmak nasıl birşeydir? http://en.ilmatieteenlaitos.fi/snow-statistics
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Bloğa girdiği zaman ne hissetti çok merak ediyorum 🙂
Adana’dan bildiriyorum. Beklediğim orajın “o”su bile görülmedi 😦 Öğle saatlerinde bir çisenti oldu, o kadar. Düşen yağmur araba üstlerinde çamura dönmüş. Sıcaklık dünkü 30 derecelik maksimumdan sonra 22-23 dereceye düştü bugün. Hava serin ve rüzgarlı. Atmosfer ise tozla yüklü. Öğle saatlerinden itibaren yüzünü gösteren güneş parlamıyordu, bir tül perde ardından vuruyor gibiydi. Umudum perşembe günü güzel bir yağış görmek.
Havadelisi.com farkı ile 2003-2004 ve 1962-1963 efsane kışlarında (1 Aralık-28 Şubat arasında) kaydedilen AO-NAO değerleri ile İstanbul’da kaydedilen günlük ortalama sıcaklıkların grafik üzerinde gösterimi.
Son bir iki gündür -1 dolaylarına kadar tırmanan AO endeksi bu hafta tekrar kuvvetli negatif değerlere iniyor, fakat orta vadede tekrar nötre doğru bir tırmanış göze çarpıyor.
Aynı şekilde NAO endeksi de orta ve uzun vadede nötre tırmanacak gibi.
Şu da var, bu endeksler de modellerden hesaplandığından özellikle uzun vadede, aynen modeller gibi çok da tutarlı olmayabilir, fakat bu verileri kullanarak nokta atışı bir tahmin yapmaktansa genel gidişatın nasıl olacağını söylemek daha isabetli olur.
İllaki istisnalar mevcuttur, fakat AO endeksinin negatiften nötre doğru ani sıçramaları ile NAO endeksinin nötr – hafif pozitif civarında çakışması “genellikle” bizim buralara en az orta kuvvette bir sistem inmesi anlamına geliyor.
Havaankara’nın geçen gün bahsettiği, 9 Nisan civarında gelmesi muhtemel olan bir sistem zaten diyagramlara ve modellere kabataslak da olsa yansımış. ECMWF son güncellemesi bu sistemi doğmadan öldürdüyse de, bana göre o tarihlerde üşüme ihtimalimiz hayli yüksek, fakat net konuşmak için de erken.
Diğer modellere göre hesaplanan AO ve NAO endeks değerleri de GFS’e göre hesaplanan değerler ile benzerlik gösteriyor.
GFS 06Z çalıştırması kışı geri getirmiş fakat çok abartılı görünüyor. İspanya – Fransa taraflarını diğer modellerin görmediği bir yüksek basınç alanı ile kaplamış. %80 değişir.
Birkaç gündür ayın 9’u gibi gerçekleşme ihtimali olan oluşumu tüm modellerden takip ediyorum. Bütün modellerin her çıktısını inceliyorum. Benim için ilginç olan GFS ve ECMWF dışındaki modeller bazen oluşumu destekliyor, bazen desteklemiyor. (UKMO-NAVGEM’in 144. saatlerinin GFS ve ECMWF’e benzerliklerini inceliyorum.). ECMWF soğuma öngörmesine rağmen kararlı şekilde soğumanın sınırlı olacağını öngörüyor. GFS ana çıktısı ise kararlı bir şekilde nisan ayı ortalamalarına göre ciddi bir soğuma öngörüyor. GFS’in ana çıktısı hemen hemen her güncellemede en soğuk çıktılardan biri. Buna rağmen ne bütün çıktıların ortalaması daha aşağı iniyor, ne de ana çıktı yukarı çıkıyor. 2 gündür GFS ve ECM orta bir yerlerde buluşur diye bekliyorum. Ama 120’de bile buluşamadılar.
Aslında GFS’in halen öngörmeye devam ettiği (06Z çıktısında da aynı kararlılığa devam ettiği) oluşum çok güzel. Kutupların soğuk havası Avrupa’ya pompalanıyor. Ancak ECM bu yıl kış boyunca yaşadığımız diğer örneklerde olduğu gibi, Atlantik’te bir siklon doğuruyor ve İngiltere üzerine oturtuyor. Kutuplardan Avrupa’ya uzanan yolun önüne taş koyuyor. Türkiye ve Balkanlar’daki soğuma sınırlı kalıyor.
ECM ve GFS’in 12Z çıktıları önemli. Bu akşam artık birbirlerine benzemeye başlarlar. Bu sene genel olarak orta ve uzun vadede GFS, ECM’e benzedi. Ama bu akşam ECMWF’in GFS’e benzeme ihtimalini daha yüksek görüyorum. Sebebi ise, daha önce de değindim diye hatırlıyorum, ECMWF’in ortalamalarını da takip etmek lazım. Bugünkü 00Z çıktısında ortalamalar düştü. Son çıktılarda genel olarak ortalamalar ECM ana çıktısından yüksekti. Sabah çıktılarında ortalamalar ECM ana çıktısından daha düşük. Bu da ECM GFS’e benzeyecek ihtimalini arttırıyor.
Diğer taraftan, önümüzde hala hava tahmini açısından uzun bir süre var. Takip etmeye devam…
ECMWF’nin bu sabahki çalıştırması çok tuhaf. 10 Nisan’da İrlanda’ya 973 hPa’lık bir alçak basınç oturtmuş, fakat en uçtaki ensemble bile en fazla 983 hPa’ya kadar inebilmiş, ensemble ortalaması ise 994 hPa.
Öte yandan GFS ve GEM ise ortalama olarak 1015 hPa civarı demiş.
Hatta 10 Nisan için GFS 06Z diyagramında 1000 hPa’nın altına inen senaryo yok. Gel de çık işin içinden 🙂
Şunu gördüm şimdi, 06Z Dublin diyagramında iki tane sarı çalıştırma var, 1000 hPa civarına inen. Aynı çalıştırmalar İstanbul diyagramında da en ılık senaryoları oluşturuyor. Onlar gelirse de ECMWF ve GFS ortalaması bir şey olur muhtemelen.
Hocam kış boyunca kaç defa test ettik malesef. Kaç defa efsane dedik, ama Atlantik hiç yokken doğurdukça doğurdu siklonları. ECMWF yine öyle bir öngörüde bulunmuş. İlginç olan 06Z diyagramında GFS ortalamaları da epey düşmüş. Artık 12Z çıktılarında birşeyler görürüz diye düşünüyorum.
Tuzla’da arada bir çakan şimşekler eşliğinde, orta kuvvette oldukça iri taneli bir yağış var. Gün içinde 1 dakika bile sürmeyen kuvvetli sağanak geçişleri oldu. Sıcaklık şu an 15-16 derece dolaylarında dolanıyor. Rüzgar sert.
Dün saat 1’den beri Adana’dayım. İstanbul’da sabah 8 buçukta evden çıkarken suratıma çarpan ılık hava burda dozunu iyice artırmıştı öğle saatlerinde. Hava adeta haziran ayının ilk günlerindeki gibiydi. Dün 30 dereceyi görmüşüzdür diye tahmin ediyordum ama görmemişiz. Sıcak mı sıcak, ılık mı ılık ve bir yandan da bulutlu koşullar şu an hâlâ etkisini sürdürüyor. Hava çok durgun. Neyse ki nem yok. Yarın şöyle güzel bir nisan orajı göreceğiz sanırım. Bu arada portakal ağaçları çiçek açmış. Hatta 3 gün önceki şiddetli yağışta çiçeklerin büyük kısmı dökülmüş bile 😦 Ama muhteşem kokuları şehrin her tarafını sarmış hâlde. Bu harika kokuyu içime çeke çeke yürüyorum sokaklarda. Nisan Adana’nın en güzel zamanıdır zaten. Her taraf yemyeşildir, hava ne çok sıcak ne de soğuk olur, tam ayarındadır. Tabii bu son 2 günkü hava ekstrem bir durum , o yüzden dikkate almayınız 🙂 Normal bir nisan ayında sıcaklık gündüzleri 18-25 derece arasında dalgalanır. 2-3 günde bir, bazı seneler ise art arda günler boyunca öğledensonraları bazısı zayıf bazısı çok kuvvetli orajlar olur, şimşekler-gökgürültüleri-dolu ve şiddetli yağmura doyar havadelileri 🙂 O yüzden Adana’ya gelecekseniz bir gün, nisanda gelin derim.
Şimdilik raporum bu kadar. Yarın akşam yine rapor vereceğim. Bakalım, belki doyurucu bir fırtına olur yarın öğledensonra.
Dün Viyana’da yaşayan bir arkadaşıma, günlük güneşlik bir havada kısa kollu ve şortla mangal yaparken fotoğrafımı gönderdim, o da bana bu fotoğrafı gönderdi.
Mühim olan delilik seviyesidir, hepimiz aynı seviyedeyiz.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Balmumcu ve İstinye istasyonlarının veri geçmişi belki çok fazla değil ancak bu istasyonlarda şu ana kadarki en yüksek Mart ayı maksimum sıcaklık verileri bugün ölçüldü. Kartal’da da rekor kırıldı. MGM her zamanki gibi sınıfta kaldı. Bayrampaşa için dünkü tahmini 21 dereceydi. Ancak bugün 27.9 derece ölçüldü.
Tuzla MGM istasyonuna göre bulunduğu yer 22.2 derece fakat benim termometrem 24.5 derece!! Arada sadece 1.5 km mesafe var. Rüzgarın neler yapabildiğinin bir örneği olarak yazdım.
Saat 10 ve 11′ de İstanbul MGM istasyonları. Sarıyer’e dikkat saat 10 da 29,7 dereceye çıkmış! 11 itibariyle de 23,7 dereceye düşmüş.Aynı şekilde saat 10 da 23,3 derece olan Tuzla (orada gözüken saatte değil) 11 itibariyle 19,2 derece. Gün içinde böyle dalgalanmalar çok olur gibi.
Saat 10.00 : http://semihz.files.wordpress.com/2013/03/10-00.png
Saat 11.00 : http://semihz.files.wordpress.com/2013/03/11-00.png
Tuzla’da bugün fazla yükselemedi sıcaklık. 20,3 dereceye çıktı bir anda ve çoğunlukla 18 derecenin altında seyretti. Şu an rüzgar güneydoğu yönüne döndü ve sıcaklık 19 dereceye tavan yaptı 😀 Maksimum sıcaklık bile ölçülebilir akşam vakti.
Tekirdağ’ın 14 derece olduğuna inanamıyorum bugünkü sıcağı gördükten sonra, denize açılıp sandalda ölçtüler heralde 🙂 Ben 20 derece ölçtüm araç termometresi saat 5’te bile 18 dereceyi gösteriyordu sahilde.
Kelt kültürüne hayran bir insan olarak özellikle müziklerini çok severim. İber Yarımadası’ndaki Galiçya’dan (iki tane Galiçya var çünkü, birisi Polonya civarlarında) uzanan bu 7 dakikalık parçayı tüm havadelilerine armağan ederim 🙂 Bende daha çok sonbaharın bitişi, kışın başlangıcında, uzun süren sessizliğin ardından kopan bir fırtına hissi yarattığı için çok severim bu parçayı. 5. dakikaya kadar dingin seyreden parça 5. dakikadan itibaren birden hızlanıyor ve hızının doruğundayken 7. dakikada bitiyor .
29 Mayıs tarihinde yedi adet C-Band Doppler Meteoroloji Radar ihalesi yapılacakmış. Acaba hangi bölgelere kurulacak? Bilgisi olan var mı? http://www.mgm.gov.tr/kurumsal/ilanlar.aspx
Şimdi ki radar ağı haritadaki gibi. Görüldüğü üzere Güneydoğu ve Doğu bölgelerimizde radar yok oraya kurmaları yüksek ihtimal.Fakat nereye kuracaklari hakkında benimde kesin bilgim yok sadece kışın gazetede Kartepe’ye radar kurulması için çalışmalara başlandığını okumuştum tek bilgim bu.
GFS Doğu Avrupa’da önümüzdeki hafta için ısrarla soğuma öngörüyor. 30 yıllık ortalamalara bakıldığında da bu soğumayı destekleyici, bahara geçiş dönemi için ilginç sayılabilecek bir görüntü ortaya çıkıyor. Aşağıdaki Romanya ve Macaristan’ın GFS grafiklerine göre 7 Nisan’a kadar 3 / 4 derece yükselen kırmızı uzun yıllar ortalama çizgisinde, 7 Nisan’dan sonra 3 / 4 derecelik bir düşüş ve ay başındaki ortalamalara geri dönüş görünüyor.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
İstanbul öğle 12 itibari ile 20 dereceleri aştı. Bu arada İkitelli üzerindeki istasyon Makedonya’daki bir havaalanına ait, dikkate almayınız.
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
Enka istasyonlarında Mart ayında ölçülen en yüksek sıcaklıklar
(1993-2013) Enka Balmumcu: 30 Mart 2000—25.2
(2003-2013) Enka İstinye: 21 Mart 2007— 25.7
Commandouz (Bayrampaşa/İST, 153m)
(1970-2011) Kartal: 26 Mart 2001—26.8
(1911-1996) Kandilli—27.6
Yarına hazırlık amacıyla yazdım. Benim bildiklerim şu an bunlar.
FOTOĞRAF ÇEKİYORLAR SANMIŞ
Savcı morgdaki üç cesedi incelemek üzere gelmişti.
Birinci ceset sırıtıyordu. Savcı nedenini sordu.
“Milli piyangoda büyük ikramiyeyi kazandı,
sevincine dayanamadı kalp krizi geçirdi ve öldü” dediler.
İkinci ceset de sırıtıyordu. Savcı sordu;
-Bu neden sırıtıyor?
“Bunun da oğlu doğmuştu. Sevinçten kalbine yenik düştü” diye açıkladılar.
Üçüncü ceset Temel’in kömür halindeki cesediydi. O da sırıtıyordu.
“Bu neden oldu?” diye sordu savcı.
“Efendim buna yıldırım çarptı” dediler.
-Peki neden sırıtıyordu?
-Fotoğrafını çekiyorlar sanmış.
🙂
Bu sene hep Santiago hocam kaçırdı bir de ben kaçırayım 🙂
Çok güzel bir oluşum, BeijingBering Boğazı’ndan, Rusya’nın en doğusundan başlayan, bu taraflarda da Cebelitarık Boğazı’ndan daha güneye inen bir yüksek. Sıradağlar gibi… Bakalım gerçekleşecek mi? Gerçekleşirse neler olacak? Tam olarak gerçekleşmese bile modellerden genel olarak görülen Avrupa’nın bir kısmı kışı yaşamaya bir süre daha devam edecek.
Keşke bundan 2 ay önce böyle bir oluşumu görseydik.
Disarida muthis bir hava var, ben dahil herkes kabanlari cikardi. Ceket giydim bugun mesela. Dun dondurma yemeye falan gittim hatta. Kuslar otmeye basladi. Bana sorsan 15 derece falan rahat var…
Az once kac derece diye baktim 4 diyor 🙂 😀
Adana/Hatay radarının skalasında problem olduğu birkaç defa dile getirildi bu platformda. Ama maalesef duyan yok. Aslında problem derken hata demek istemiyorum. Diğer radarlardan skalası farklı. Doğal olarak renklendirilmesi de farklı oluyor. Bu da yağışın şiddetinin farklı değerlendirilmesine yol açıyor.
Duyan yok derken yanlış anlaşılmak istemem 🙂 “MGM’den kimse duymuyor” demek istedim.
Polonezköy güzel de her tarafı ücretli yapmışlar. Neden ücretli yaptıklarını anlıyorum sanırım ama yine de ormana ücretle girmek, parayla piknik yapmak biraz koyuyor. 🙂
Radar animasyonunu iki ileri bir geri oynatan sayın MGM yetkilileri. Allah rızası için şunu bir düzeltin artık. Midem bulanmaya başladı. Bu kadar mı acizsiniz?
Yukarıdaki aşırı soğuğa rağmen genellikle orta kuvvette bir DEK yağışı olmuş Norveç kıyıları boyunca… Tromso’de son 12 saate 8 kg yağış düşmüş metrekareye yani soğuğun fazlası da işe yaramıyor. Tıpkı ekonomideki marjinal fayda prensibi gibi http://en.wikipedia.org/wiki/Marginal_utility bir durum var, DEK’in gücü de fazla düşük sıcaklıkla zamanla azalıyor. Şimşek haritasında tek bir şimşek bile yok demek ki kümülonimbus bile üretmemiş.
Deniz etkisi ve sistem yağışlarının beraber görüldüğü nefis bir paylaşım olmuş. Tromso tarafındakiler bence sistem yağışı çünkü alçak basınç etkin, daha güneydekiler saf deniz etkisi gibi duruyor. Radara göre Trondheim tarafları en iyi yağışı almış.
Bayılıyorum bu kapalı ve kasvetli havalara. Bir de çisenti oldu mu değmeyin keyfime. Bu özelliğimi diğer insanlara söylediğimde beklenmeyen tepkiler alıyorum 🙂
Bahsettiğin ilk dalgayı atlattık derken 21:20 gibi bir ikinci dalga daha vurdu halı sahanın ortasında. Yarım saat şiddetli yağdı ve donumuza kadar ıslandık. Hafif yağmur eyvallah da şiddetli yağmur altında top oynamak eziyet.
850 hPa sıcaklığının 4-5 derecelerde olduğu şu saatlerde dikkat çekici bir durum. Modellerde 10 gün önce görünen soğuğun en geberik hali soğuk kuzeyli rüzgarlar eşliğinde 6-8 derecelere düşürdü sıcaklığı. Geçen haftaki sistemin soğuttuğu Kuzey Karadeniz kıyıları dahil yer seviyesinde halen soğuk hava mevcut ve bize kadar taşınıyor. Modellerde ilk göründüğü haliyle bizi vursaydı -5, -7 arası 850 hPa sıcaklığıyla yer seviyesinde sıfırın altında güzel kar alacaktık muhtemelen. Ona da yazık oldu.
İyi ki olmadı, asıl o zaman yazık olurdu. Zamanı değil artık bu kar deliliğinin gelsin bahar gelsin 25-30 dereceler! Az da tşörtle gezelim, bıktık soğuktan, dumandan
Valla hayır demem. Yine de güzel bi final iyi olurdu. Zaten ne idüğü belirsiz en sıcak yaz senaryoları çıktı piyasaya. Bu haftasonu açılışı yapıyoruz. Cumartesi-pazar Sapanca’dayım. 25 üstü garanti gibi.
Dünden bu yana sıcaklığın maksimum ve minimum değerler arasındaki farkı sadece 1C !!
6.2 en düşük, 7.2 en yüksek … Ciddi bir rüzgar faktörü de yokken sıcaklığın gece gündüz farkının bu kadar dar olmasını nasıl açıklıyorsunuz ?
Bugün sabah arabaya binerken fark ettim, tüm arabaların üzeri sapsarı tozdu, öğlene doğru hafif yağış çiseledi her taraf çamur oldu. Havada bayağı toz varmış, açıkcası bu kadarını gözümle görmemiştim.
Hatta biri talaşmı atmış arabanın üzerine diye düşündüm, daha sonra tüm arabaları böyle görünce anladım toz olduğunu.
Panoramik çekim gözün gördüğü alanı kapsadığı için bence mükemmel. Fakat daha gelişmesi lazım çünkü halihazırda sağdan sola 180 dereceyi çekiyor ama yukarıdan aşağı da 180 derece çekmesi lazım. Bunun için mercek tipini insan gözüne benzetirlerse olur herhalde. Tek defada panoramik çekim yapılabilir diye düşünüyorum. Belki de vardır ben bilmiyorum. Bu da Uludağ’ın Pazar günü çektiğim panoramik görüntüsü. Blogda nasıl çıkacak bilmiyorum. Genelde küçük çıkıyor.
Bugün havada çok fazla toz var, MGM de uyarı vermiş.
http://www.mgm.gov.tr/tahmin/uyari-goster.aspx?sN=13010118y
Sabah dışarı çıktığımda fark ettim tüm arabaların üzerinde 1 cm’e yakın çamur vardı.
Cetvel? 🙂
Bu sabah bizim kapının önü:
Bizim buralarda öyle ama biraz daha fazla, öyleki bazı siyah araçların boyası bile zor seçiliyor.
Cetvel espirisi güzeldi :D:D
not: Yağmur başladı.
Eğer bu döngü yüzyıllardır böyle ise, belli bir süre sonunda Sahra Çölü’nde bir şey kalmayacak 🙂
Sabah 5:50 gibi evden çıktım, otomobille hareket halindeyken cama düşen tanelerde eser miktarda su vardı, “çıtır çıtır” kum çarpıyordu ön cama.
Bu kum yağışı ne kadar devam eder ? kumdan adam yapacak kadar birikir mi yükseklerde ?
Radarı takip edin.
Toz radarı.
http://forecast.uoa.gr/LINKS/DUST/dload/anim.html
3 gündür toz yüzünden güneşi göremiyoruz. İnsanın içini daraltan bir hava var. Çok yoğun toz.
Ankara uzun yıllar mart ayı yağış ortalaması 38.7 iken hacettepe istasyonuna göre geçtiğimiz ay 74,9 mm yağış aldık.
İlk 3 aya göz atarsak ortalama yağışın 117,4 olduğunu, Hacettepe istasyonuna göre bu yılın ilk üç ayında 204,7 mm yağış aldığımızı görüyoruz. Yani %74’lük bir artış var uzun yıllara göre. Kar açısından kötü, çok kötü bir kış geçirsek de yağış açısından oldukça verimli bir kış oldu.
Sevgili Santiago’nun başlattığı “Tromso Aşkı” bende bağımlılık yarattı. Neredeyse her gün bakıyorum ve mutlaka 1-2 saat de olsa kar yağıyor.
Ben de, Baltık ülkeleri ile bir şeyler karıştırırken Finlandiya Meteoroloji Servisinin aşağıdaki linkteki istatistiklerini buldum. Yılın 200 günü, kar altında olmak nasıl birşeydir?
http://en.ilmatieteenlaitos.fi/snow-statistics
Bloğa girdiği zaman ne hissetti çok merak ediyorum 🙂

Adana’dan bildiriyorum. Beklediğim orajın “o”su bile görülmedi 😦 Öğle saatlerinde bir çisenti oldu, o kadar. Düşen yağmur araba üstlerinde çamura dönmüş. Sıcaklık dünkü 30 derecelik maksimumdan sonra 22-23 dereceye düştü bugün. Hava serin ve rüzgarlı. Atmosfer ise tozla yüklü. Öğle saatlerinden itibaren yüzünü gösteren güneş parlamıyordu, bir tül perde ardından vuruyor gibiydi. Umudum perşembe günü güzel bir yağış görmek.
Denize kıyısı olan çöl, olacak o kadar. 😛
Havadelisi.com farkı ile 2003-2004 ve 1962-1963 efsane kışlarında (1 Aralık-28 Şubat arasında) kaydedilen AO-NAO değerleri ile İstanbul’da kaydedilen günlük ortalama sıcaklıkların grafik üzerinde gösterimi.
Son bir iki gündür -1 dolaylarına kadar tırmanan AO endeksi bu hafta tekrar kuvvetli negatif değerlere iniyor, fakat orta vadede tekrar nötre doğru bir tırmanış göze çarpıyor.
Aynı şekilde NAO endeksi de orta ve uzun vadede nötre tırmanacak gibi.
Şu da var, bu endeksler de modellerden hesaplandığından özellikle uzun vadede, aynen modeller gibi çok da tutarlı olmayabilir, fakat bu verileri kullanarak nokta atışı bir tahmin yapmaktansa genel gidişatın nasıl olacağını söylemek daha isabetli olur.
İllaki istisnalar mevcuttur, fakat AO endeksinin negatiften nötre doğru ani sıçramaları ile NAO endeksinin nötr – hafif pozitif civarında çakışması “genellikle” bizim buralara en az orta kuvvette bir sistem inmesi anlamına geliyor.
Havaankara’nın geçen gün bahsettiği, 9 Nisan civarında gelmesi muhtemel olan bir sistem zaten diyagramlara ve modellere kabataslak da olsa yansımış. ECMWF son güncellemesi bu sistemi doğmadan öldürdüyse de, bana göre o tarihlerde üşüme ihtimalimiz hayli yüksek, fakat net konuşmak için de erken.
Diğer modellere göre hesaplanan AO ve NAO endeks değerleri de GFS’e göre hesaplanan değerler ile benzerlik gösteriyor.
Sonunda ben de blog açtım. Santiago sen bu sistem için ne düşünüyorsun? Son model soğumayı erken sokmuş ve rüzgar sanki karayel gibi.
Hoş geldin.
GFS 06Z çalıştırması kışı geri getirmiş fakat çok abartılı görünüyor. İspanya – Fransa taraflarını diğer modellerin görmediği bir yüksek basınç alanı ile kaplamış. %80 değişir.
Birkaç gündür ayın 9’u gibi gerçekleşme ihtimali olan oluşumu tüm modellerden takip ediyorum. Bütün modellerin her çıktısını inceliyorum. Benim için ilginç olan GFS ve ECMWF dışındaki modeller bazen oluşumu destekliyor, bazen desteklemiyor. (UKMO-NAVGEM’in 144. saatlerinin GFS ve ECMWF’e benzerliklerini inceliyorum.). ECMWF soğuma öngörmesine rağmen kararlı şekilde soğumanın sınırlı olacağını öngörüyor. GFS ana çıktısı ise kararlı bir şekilde nisan ayı ortalamalarına göre ciddi bir soğuma öngörüyor. GFS’in ana çıktısı hemen hemen her güncellemede en soğuk çıktılardan biri. Buna rağmen ne bütün çıktıların ortalaması daha aşağı iniyor, ne de ana çıktı yukarı çıkıyor. 2 gündür GFS ve ECM orta bir yerlerde buluşur diye bekliyorum. Ama 120’de bile buluşamadılar.
Aslında GFS’in halen öngörmeye devam ettiği (06Z çıktısında da aynı kararlılığa devam ettiği) oluşum çok güzel. Kutupların soğuk havası Avrupa’ya pompalanıyor. Ancak ECM bu yıl kış boyunca yaşadığımız diğer örneklerde olduğu gibi, Atlantik’te bir siklon doğuruyor ve İngiltere üzerine oturtuyor. Kutuplardan Avrupa’ya uzanan yolun önüne taş koyuyor. Türkiye ve Balkanlar’daki soğuma sınırlı kalıyor.
ECM ve GFS’in 12Z çıktıları önemli. Bu akşam artık birbirlerine benzemeye başlarlar. Bu sene genel olarak orta ve uzun vadede GFS, ECM’e benzedi. Ama bu akşam ECMWF’in GFS’e benzeme ihtimalini daha yüksek görüyorum. Sebebi ise, daha önce de değindim diye hatırlıyorum, ECMWF’in ortalamalarını da takip etmek lazım. Bugünkü 00Z çıktısında ortalamalar düştü. Son çıktılarda genel olarak ortalamalar ECM ana çıktısından yüksekti. Sabah çıktılarında ortalamalar ECM ana çıktısından daha düşük. Bu da ECM GFS’e benzeyecek ihtimalini arttırıyor.
Diğer taraftan, önümüzde hala hava tahmini açısından uzun bir süre var. Takip etmeye devam…
ECMWF’nin bu sabahki çalıştırması çok tuhaf. 10 Nisan’da İrlanda’ya 973 hPa’lık bir alçak basınç oturtmuş, fakat en uçtaki ensemble bile en fazla 983 hPa’ya kadar inebilmiş, ensemble ortalaması ise 994 hPa.
Öte yandan GFS ve GEM ise ortalama olarak 1015 hPa civarı demiş.
Hatta 10 Nisan için GFS 06Z diyagramında 1000 hPa’nın altına inen senaryo yok. Gel de çık işin içinden 🙂
Şunu gördüm şimdi, 06Z Dublin diyagramında iki tane sarı çalıştırma var, 1000 hPa civarına inen. Aynı çalıştırmalar İstanbul diyagramında da en ılık senaryoları oluşturuyor. Onlar gelirse de ECMWF ve GFS ortalaması bir şey olur muhtemelen.
Hocam kış boyunca kaç defa test ettik malesef. Kaç defa efsane dedik, ama Atlantik hiç yokken doğurdukça doğurdu siklonları. ECMWF yine öyle bir öngörüde bulunmuş. İlginç olan 06Z diyagramında GFS ortalamaları da epey düşmüş. Artık 12Z çıktılarında birşeyler görürüz diye düşünüyorum.
Evet yine öyle oldu, GFS ECMWF’in dediğine geldi. Bundan sonra da çok değişmez. Orta yolu buldular bir kere.
Ben artık efsane duymak istemiyorum 😀
Buyur gülüm..
http://goo.gl/mTwdQ
😀 modeller bozuldu.
İstanbul’un Mart ayı meteorolojik değerlendirmesini blogumdan okuyabilirsiniz.
İstanbul yağışı kıl payı kaçırdı.
Mart ayı Tuzla sıcaklık grafiği. Dün sıcaklık 27 dereceye kadar çıktı.
Tuzla’da arada bir çakan şimşekler eşliğinde, orta kuvvette oldukça iri taneli bir yağış var. Gün içinde 1 dakika bile sürmeyen kuvvetli sağanak geçişleri oldu. Sıcaklık şu an 15-16 derece dolaylarında dolanıyor. Rüzgar sert.
Dün saat 1’den beri Adana’dayım. İstanbul’da sabah 8 buçukta evden çıkarken suratıma çarpan ılık hava burda dozunu iyice artırmıştı öğle saatlerinde. Hava adeta haziran ayının ilk günlerindeki gibiydi. Dün 30 dereceyi görmüşüzdür diye tahmin ediyordum ama görmemişiz. Sıcak mı sıcak, ılık mı ılık ve bir yandan da bulutlu koşullar şu an hâlâ etkisini sürdürüyor. Hava çok durgun. Neyse ki nem yok. Yarın şöyle güzel bir nisan orajı göreceğiz sanırım. Bu arada portakal ağaçları çiçek açmış. Hatta 3 gün önceki şiddetli yağışta çiçeklerin büyük kısmı dökülmüş bile 😦 Ama muhteşem kokuları şehrin her tarafını sarmış hâlde. Bu harika kokuyu içime çeke çeke yürüyorum sokaklarda. Nisan Adana’nın en güzel zamanıdır zaten. Her taraf yemyeşildir, hava ne çok sıcak ne de soğuk olur, tam ayarındadır. Tabii bu son 2 günkü hava ekstrem bir durum , o yüzden dikkate almayınız 🙂 Normal bir nisan ayında sıcaklık gündüzleri 18-25 derece arasında dalgalanır. 2-3 günde bir, bazı seneler ise art arda günler boyunca öğledensonraları bazısı zayıf bazısı çok kuvvetli orajlar olur, şimşekler-gökgürültüleri-dolu ve şiddetli yağmura doyar havadelileri 🙂 O yüzden Adana’ya gelecekseniz bir gün, nisanda gelin derim.
Şimdilik raporum bu kadar. Yarın akşam yine rapor vereceğim. Bakalım, belki doyurucu bir fırtına olur yarın öğledensonra.
İstanbul’un da en güzel zamanları Nisan ve Mayıs ayları. Hem yağış fazla değil, hem de hava ideal sıcaklıkta.
Dün Viyana’da yaşayan bir arkadaşıma, günlük güneşlik bir havada kısa kollu ve şortla mangal yaparken fotoğrafımı gönderdim, o da bana bu fotoğrafı gönderdi.
Bir yandan da şu çok enteresan ki herkes kendinde olmayana özeniyor, adamlar martta şort giyebilmek için yüzyıllarca haçlı seferi yaptılar mesela 🙂
Bari Nisan’da şort giyebilsek 🙂
Gündüzler nispeten toparlamış ama geceler hala felaket senin orada.
Dün siz kavrulurken ben üşüyordum. Uludağ rakım 2000 metre.
Ozan abi, Mart ayına girmeden önce, Mart ayında yağışlar ülke genelinde normallerin altında olacak diye yazı yazmıştım.
Acaba öyle mi oldu? Elinde veri olan var mı?
MGM’nin aylık değerlendirmesinden bakarız.
Konya normallerin altında kaldı. Normali 27,1 kg, gerçekleşen 10-15 kg civarı. Çöl çöl!
İstanbul’da Mart ayında gerçekleşen bazı meteorolojik veriler.
Hafta sonunu Sapanca’da geçirdik. Dün 27 derecelere şaşırırken bugün 31 derecenin de üstünü gördük. Bildiğiniz yaz havasıydı.
Oranın fönü de feci olur.
Bugün bazı istasyonlarda rekorların kırılmasına yol açan sıcaklıkların harita üzerinde gösterimi

Mart ayı puan durumu

Kemerburgaz ve Şile tahminlerinle sınıfta bırakıyorum seni Oğuz 😀 1-2 derecelik hata payı düşünürsek fena değil aslında ama 😛
Şile’de gün içinde son durumlara baktığımda rüzgar hep kuzeyden Karadeniz üzerinden esiyordu. Sanırım o yüzden tahminlere göre düşük kaldı.
Neden 🙂 Ömerli 29.2 Şile’de 29.1 oldu. Kartal, İstinye ve Balmumcu’da rekor kırıldı. Bayrampaşa 25’i geçti. Ben böyle düşünmüyorum Semih 🙂
Şaka yapıyorum ya 😛 Bir Ozan hoca, bir White Fox ve seni bilirim ben bu işte 🙂
Santiago’yu da unutma 🙂 Ben kendimi onlar seviyesinde görmüyorum şu an Semih. Onların seviyesine ulaşırsam ne mutlu bana
Santiago’yu nasıl unuttum ya özür dilerim 😀
Keser döner sap döner gün gelir hesap döner Semih efendi, Tuzla’ya kaç santim yağacak diye sorarsın elbet 🙂
Mühim olan delilik seviyesidir, hepimiz aynı seviyedeyiz.
Balmumcu ve İstinye istasyonlarının veri geçmişi belki çok fazla değil ancak bu istasyonlarda şu ana kadarki en yüksek Mart ayı maksimum sıcaklık verileri bugün ölçüldü. Kartal’da da rekor kırıldı. MGM her zamanki gibi sınıfta kaldı. Bayrampaşa için dünkü tahmini 21 dereceydi. Ancak bugün 27.9 derece ölçüldü.
Uludağ’dayım sıcaklık 15 derece rakım 2000 yerde 2 metreye yakın kar var …
Halkalı’da termometrem 28 dereceyi gösteriyor.
Tuzla MGM istasyonuna göre bulunduğu yer 22.2 derece fakat benim termometrem 24.5 derece!! Arada sadece 1.5 km mesafe var. Rüzgarın neler yapabildiğinin bir örneği olarak yazdım.
Ben 25.8 oldum nabeerr 😀
27.0 derece ölçtüm en yüksek. Seninki kaça çıktı? Rüzgardan kaynaklı çok farklılıklar var.
Ben de en fazla 27 gördüm bugün ama nemden midir yoksa daha sıcağa alışık olmadığımızdan mıdır, çok bunaltıcı hava.
Saat 10 ve 11′ de İstanbul MGM istasyonları. Sarıyer’e dikkat saat 10 da 29,7 dereceye çıkmış! 11 itibariyle de 23,7 dereceye düşmüş.Aynı şekilde saat 10 da 23,3 derece olan Tuzla (orada gözüken saatte değil) 11 itibariyle 19,2 derece. Gün içinde böyle dalgalanmalar çok olur gibi.
Saat 10.00 : http://semihz.files.wordpress.com/2013/03/10-00.png
Saat 11.00 : http://semihz.files.wordpress.com/2013/03/11-00.png
Rekor gelecek gibi, İstanbul’da saat 9 itibariyle 22 dereceye yaklaşan sıcaklıklar var bazı semtlerde. 30 gelecek mi, beklemedeyiz 🙂
Bir Davis daha yakaladım 😀 Ataköy Kültür Üniversitesi istasyonumuz hayırlı olsun. Takibe devam 🙂
http://www.iku.edu.tr/meteo/
Çok güzel benim bölgelerde oralar, eline sağlık
Oğuz’un e-mail konuşmamızda yaptığı tahmin 😀 Oraya da yazmış, olacakmış 😀

Rekor var mı rekor? 🙂
Asıl rekor denemeleri yarın olacaktır. Hocam sen de İstanbul için Mart rekorları var mı? 🙂
Tuzla’da bugün fazla yükselemedi sıcaklık. 20,3 dereceye çıktı bir anda ve çoğunlukla 18 derecenin altında seyretti. Şu an rüzgar güneydoğu yönüne döndü ve sıcaklık 19 dereceye tavan yaptı 😀 Maksimum sıcaklık bile ölçülebilir akşam vakti.
Bazı istasyonların var, paylaşacağım.
Tekirdağ’ın 14 derece olduğuna inanamıyorum bugünkü sıcağı gördükten sonra, denize açılıp sandalda ölçtüler heralde 🙂 Ben 20 derece ölçtüm araç termometresi saat 5’te bile 18 dereceyi gösteriyordu sahilde.
Bende Tekirdağ Şarköy’de arazideydim. Yüzüm yandı 🙂
İç Anadolu`da orajlar başladı, önümüzdeki günlerde de devam edecek. http://poyraz26.files.wordpress.com/2013/03/lm03k.png
Kelt kültürüne hayran bir insan olarak özellikle müziklerini çok severim. İber Yarımadası’ndaki Galiçya’dan (iki tane Galiçya var çünkü, birisi Polonya civarlarında) uzanan bu 7 dakikalık parçayı tüm havadelilerine armağan ederim 🙂 Bende daha çok sonbaharın bitişi, kışın başlangıcında, uzun süren sessizliğin ardından kopan bir fırtına hissi yarattığı için çok severim bu parçayı. 5. dakikaya kadar dingin seyreden parça 5. dakikadan itibaren birden hızlanıyor ve hızının doruğundayken 7. dakikada bitiyor .
29 Mayıs tarihinde yedi adet C-Band Doppler Meteoroloji Radar ihalesi yapılacakmış. Acaba hangi bölgelere kurulacak? Bilgisi olan var mı?
http://www.mgm.gov.tr/kurumsal/ilanlar.aspx
Şimdi ki radar ağı haritadaki gibi. Görüldüğü üzere Güneydoğu ve Doğu bölgelerimizde radar yok oraya kurmaları yüksek ihtimal.Fakat nereye kuracaklari hakkında benimde kesin bilgim yok sadece kışın gazetede Kartepe’ye radar kurulması için çalışmalara başlandığını okumuştum tek bilgim bu.
Mgm’den öğrendiğime göre; Diyarbakır (Karacadağ), Gaziantep, Erzurum, Kayseri, Karaman, Afyon, Bursa (Dedetepe) radar kurulması düşünülen yerlermiş.
İç Anadolu’nun kuzeybatısı ve Batı Karadeniz’in iç kesimlerinde kırkikindi sezonu başladı.


GFS Doğu Avrupa’da önümüzdeki hafta için ısrarla soğuma öngörüyor. 30 yıllık ortalamalara bakıldığında da bu soğumayı destekleyici, bahara geçiş dönemi için ilginç sayılabilecek bir görüntü ortaya çıkıyor. Aşağıdaki Romanya ve Macaristan’ın GFS grafiklerine göre 7 Nisan’a kadar 3 / 4 derece yükselen kırmızı uzun yıllar ortalama çizgisinde, 7 Nisan’dan sonra 3 / 4 derecelik bir düşüş ve ay başındaki ortalamalara geri dönüş görünüyor.


İstanbul öğle 12 itibari ile 20 dereceleri aştı. Bu arada İkitelli üzerindeki istasyon Makedonya’daki bir havaalanına ait, dikkate almayınız.


Enka istasyonlarında Mart ayında ölçülen en yüksek sıcaklıklar
(1993-2013) Enka Balmumcu: 30 Mart 2000—25.2
(2003-2013) Enka İstinye: 21 Mart 2007— 25.7
(1970-2011) Kartal: 26 Mart 2001—26.8
(1911-1996) Kandilli—27.6
Yarına hazırlık amacıyla yazdım. Benim bildiklerim şu an bunlar.
FOTOĞRAF ÇEKİYORLAR SANMIŞ
Savcı morgdaki üç cesedi incelemek üzere gelmişti.
Birinci ceset sırıtıyordu. Savcı nedenini sordu.
“Milli piyangoda büyük ikramiyeyi kazandı,
sevincine dayanamadı kalp krizi geçirdi ve öldü” dediler.
İkinci ceset de sırıtıyordu. Savcı sordu;
-Bu neden sırıtıyor?
“Bunun da oğlu doğmuştu. Sevinçten kalbine yenik düştü” diye açıkladılar.
Üçüncü ceset Temel’in kömür halindeki cesediydi. O da sırıtıyordu.
“Bu neden oldu?” diye sordu savcı.
“Efendim buna yıldırım çarptı” dediler.
-Peki neden sırıtıyordu?
-Fotoğrafını çekiyorlar sanmış.
🙂
Beğenmeyenlerin sayısını görünce aklıma bu video geldi 🙂
Nisan ayı ortası, yok daha neler?
Ne içirdiler bu Hans’a? 🙂
Bu sene hep Santiago hocam kaçırdı bir de ben kaçırayım 🙂

Çok güzel bir oluşum,
BeijingBering Boğazı’ndan, Rusya’nın en doğusundan başlayan, bu taraflarda da Cebelitarık Boğazı’ndan daha güneye inen bir yüksek. Sıradağlar gibi… Bakalım gerçekleşecek mi? Gerçekleşirse neler olacak? Tam olarak gerçekleşmese bile modellerden genel olarak görülen Avrupa’nın bir kısmı kışı yaşamaya bir süre daha devam edecek.Keşke bundan 2 ay önce böyle bir oluşumu görseydik.
Disarida muthis bir hava var, ben dahil herkes kabanlari cikardi. Ceket giydim bugun mesela. Dun dondurma yemeye falan gittim hatta. Kuslar otmeye basladi. Bana sorsan 15 derece falan rahat var…
Az once kac derece diye baktim 4 diyor 🙂 😀
Buraya da bahar geldi.
Dün radarı takip ediyordum ama hiç de bu kadar yağış düşürecek bir kütle görmedim Adana’ya. Sanırım radarların renklendirmesinde bir sorun var.

Adana/Hatay radarının skalasında problem olduğu birkaç defa dile getirildi bu platformda. Ama maalesef duyan yok. Aslında problem derken hata demek istemiyorum. Diğer radarlardan skalası farklı. Doğal olarak renklendirilmesi de farklı oluyor. Bu da yağışın şiddetinin farklı değerlendirilmesine yol açıyor.
Duyan yok derken yanlış anlaşılmak istemem 🙂 “MGM’den kimse duymuyor” demek istedim.
Sonunda pikniğe gidebileceğiz, Bu hafta sonu Polonezköy’e gideceğiz ailecek. 😀
Ben de Cumartesi İznik Gölü, Pazar günü Uludağ’a çıkmayı düşünüyorum. İnşallah yağış olmaz.
Polonezköy güzel de her tarafı ücretli yapmışlar. Neden ücretli yaptıklarını anlıyorum sanırım ama yine de ormana ücretle girmek, parayla piknik yapmak biraz koyuyor. 🙂
Aynen
herşeyher şey ücretli, ama hem yakınhemdehem de güzel 😀Ne çok eksi veren varmış, Yakıştırmadım 🙂
Tuzla’da son 10 dakikadır çok kuvvetli bir yağış var. Sıcaklık 8 derece.
Radar animasyonunu iki ileri bir geri oynatan sayın MGM yetkilileri. Allah rızası için şunu bir düzeltin artık. Midem bulanmaya başladı. Bu kadar mı acizsiniz?
Takvimler neredeyse Mart sonunu gösteriyor ama Avrupa’nın birçok bölgesi, kışın tam ortasında.
http://www.bbc.co.uk/turkce/multimedya/2013/03/130327_dg_kar.shtml
Bu soğuk sabaha doğru herhalde kara çevirecek 🙂
Kırklareli-Demirköy`de sıcaklık 1 dereceye düşmüş, radar da dolu gözüküyor, belki kara çevirir.
Norveç’te Tromso şehrinin hemen kuzeybatısında göz oluşmuş şehri kar bombardımanına tutuyor..
Sebebi de Norveç’in kuzeyine yerleşen alçak basınç ve Grönland üzerinden gelen -47 derecelik soğuk hava dalgası..
Yağdır mevlam kar 🙂
Tromso, son 24 saate ait sürekli güncellenen time lapse video.. Deniz etkisi kar yağışlarına aşık olanların kaçırmaması gereken görüntüler mevcut..
Not: Videonun tamamen yüklenmesi biraz zaman alabilir, bekleyiniz 🙂
http://www.amihotel.no/ami/english/timelapse_ami_hotel_tromso.html
Yılın videosu olmaya aday.
Göz göz olmuş Tromso’ya yağıyor.
Yukarıdaki aşırı soğuğa rağmen genellikle orta kuvvette bir DEK yağışı olmuş Norveç kıyıları boyunca… Tromso’de son 12 saate 8 kg yağış düşmüş metrekareye yani soğuğun fazlası da işe yaramıyor. Tıpkı ekonomideki marjinal fayda prensibi gibi http://en.wikipedia.org/wiki/Marginal_utility bir durum var, DEK’in gücü de fazla düşük sıcaklıkla zamanla azalıyor. Şimşek haritasında tek bir şimşek bile yok demek ki kümülonimbus bile üretmemiş.
850 hPa seviyesi çok soğuk değil, ondan herhalde.. Yine de 20 cm yağmış, hala da yağıyor..
Deniz etkisi ve sistem yağışlarının beraber görüldüğü nefis bir paylaşım olmuş. Tromso tarafındakiler bence sistem yağışı çünkü alçak basınç etkin, daha güneydekiler saf deniz etkisi gibi duruyor. Radara göre Trondheim tarafları en iyi yağışı almış.
Sea enhanced demek en doğrusu galiba.
İstanbul Levent, Saat 13:30 sıcaklık 6.5C. Modellerde 20 gün önce gözüküp kaybolan soğukların en azından ruhu burada.
Harika bir hava var. İnsanı kendine getirici.
Bayılıyorum bu kapalı ve kasvetli havalara. Bir de çisenti oldu mu değmeyin keyfime. Bu özelliğimi diğer insanlara söylediğimde beklenmeyen tepkiler alıyorum 🙂
Yağmur arttı, tadı kaçtı, fazla ıslatıyor 🙂
Bahsettiğin ilk dalgayı atlattık derken 21:20 gibi bir ikinci dalga daha vurdu halı sahanın ortasında. Yarım saat şiddetli yağdı ve donumuza kadar ıslandık. Hafif yağmur eyvallah da şiddetli yağmur altında top oynamak eziyet.
850 hPa sıcaklığının 4-5 derecelerde olduğu şu saatlerde dikkat çekici bir durum. Modellerde 10 gün önce görünen soğuğun en geberik hali soğuk kuzeyli rüzgarlar eşliğinde 6-8 derecelere düşürdü sıcaklığı. Geçen haftaki sistemin soğuttuğu Kuzey Karadeniz kıyıları dahil yer seviyesinde halen soğuk hava mevcut ve bize kadar taşınıyor. Modellerde ilk göründüğü haliyle bizi vursaydı -5, -7 arası 850 hPa sıcaklığıyla yer seviyesinde sıfırın altında güzel kar alacaktık muhtemelen. Ona da yazık oldu.
İyi ki olmadı, asıl o zaman yazık olurdu. Zamanı değil artık bu kar deliliğinin gelsin bahar gelsin 25-30 dereceler! Az da tşörtle gezelim, bıktık soğuktan, dumandan
Valla hayır demem. Yine de güzel bi final iyi olurdu. Zaten ne idüğü belirsiz en sıcak yaz senaryoları çıktı piyasaya. Bu haftasonu açılışı yapıyoruz. Cumartesi-pazar Sapanca’dayım. 25 üstü garanti gibi.
Dünden bu yana sıcaklığın maksimum ve minimum değerler arasındaki farkı sadece 1C !!
6.2 en düşük, 7.2 en yüksek … Ciddi bir rüzgar faktörü de yokken sıcaklığın gece gündüz farkının bu kadar dar olmasını nasıl açıklıyorsunuz ?
İstanbul için nadir bir olay değil bu. Kapalı-yağışlı havalarda normaldir.
http://www.youtube.com/watch?v=3PEjZWR8aSw
Youtube’a kar videosu koymak yerine, aradığımız bir yıl. Adamlar bıktı artık.
Bugün sabah arabaya binerken fark ettim, tüm arabaların üzeri sapsarı tozdu, öğlene doğru hafif yağış çiseledi her taraf çamur oldu. Havada bayağı toz varmış, açıkcası bu kadarını gözümle görmemiştim.
Hatta biri talaşmı atmış arabanın üzerine diye düşündüm, daha sonra tüm arabaları böyle görünce anladım toz olduğunu.
Sizler de fark ettiniz mi?
Hatırlarsanız Amerikalı meteorologlar geçtiğimiz haftalardaki sistemde Washington D.C.’ye 12-25 cm arası kar yağacağını tahmin edip sadece 0,5 cm yağınca yoğun eleştiri oklarına hedef olmuşlardı. Bu olayla ilgili çok güzel bir öz eleştiri ve neden olasılıksal tahminlerin daha çok gündemde olması gerektiğini anlatan bir yazı. İngilizcesi yetenler için:
http://herald-review.com/news/science/d-c-snow-no-show-a-lesson-in-forecasting-uncertainty/article_10d99eae-92fc-11e2-a718-001a4bcf887a.html
Süper yazı, teşekkürler.