Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.
(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).


Heyecan yaptırmaya başladı yeni gelecek -gelmesini umduğumuz- sistem. Bir haftaya kadar yzama ihtimali, işin içinde siklon olması falan bunlar hep güzel şeyler. Soğuma da biraz daha artarsa DEK bantlarının da çılgın atacağı birleyler olacak.
Efsane için ölebilirim.
Öncelikle tüm hava delilerine ve site yöneticisi arkadaşlara merhaba. Uzun süredir ama elbette bir çoğunuzdan çok daha kısa bir süredir bu blogu takip ediyorum (yaklaşık 3 yıldır, sadece kış mevsimlerinde). Artık üye olmak gerekiyordu; sadece oku ve videoları izle nereye kadar.
Şimdi üstadlara sorumu sorabilirim sanırım. Sakarya’da yerel bir gazetenin ve haber sitesinin editörlüğünü yapıyorum (asıl işim bu değil). Bu takip ettiğimiz soğuk ve kar ihtimalinin haberini MGM’den bağımsız yapabilmek için hangi günün verilerini beklemeliyiz? “Yoğun Kar Geliyor” manşetini ne zaman atabiliriz mesela? Çarşamba günü modeller bizden yana çıksa ve biz de kar haberi yapsak yanlış haber yapmış olur muyuz? Dikkat eserseniz yağmuru aklıma bile getirmiyorum bu arada.
Lokasyon ve rakım bilgisi giremedim, özür dilerim. Bilen birileri tarif ederse çok sevinirim.
Perşembeyi bekleyin. Menüden Kullanıcılar -> Profilim -> burada, rumuzunuzun nasıl gözüktüğü ile ilgili bölüm var.
Çoğu meslekdaşınız “yoğun kar geliyor” manşetini 1 hafta önce attı bile 🙂 Hatta bırakın gazetecileri, kendilerini meteoroloji uzmanı olarak gören bazı kişiler de, hansın grafiğinde 15 gün sonra eksi bir değer gördülermi, “ilk söyleyen ben olayım” telaşıyla atıyorlar manşetlerini Facebook’ta, Twitter’da. Bu bakımdan, sorumlu ve bilimsel davranışınız için sizi kutlarım. Bu sayfadaki sözüne değer verdiğimiz üstatlardan böyle palavra haberler duymuyoruz. Bu da, hep takipte olmamızı sağlıyor. Hoşgeldiniz.
Herkese merhaba, biraz meşguldüm, dönem sonu sınavlar vesaire var, ayrıca İstanbul-Samsun git gel yaparken yollarda fazla vakit geçiriyorum.
Hafta sonundan itibaren gelecek bol yağışlı havalara nerelerde soğuğun da eşlik edeceği halen netlik kazanmış değil.
Yılbaşı sisteminde deniz etkisiyle kardan (DEK) başka bir şeyin olmayacağı epey zaman önceden bile büyük ölçüde belliydi (ara sıra GFS siklon peydahlıyordu ama bu olasılık düşüktü ve birkaç çalıştırma ile sınırlı kaldı). Dolayısıyla soğuğun biraz doğuya veya batıya kayması ancak DEK’ten etkilenecek yerlerin etkilenme derecesini değiştiriyordu.
Bu yaklaşan sistem veya sistemler ise bol siklonlu olacağı için feci karışık. Mesela son ECMWF ana çıktısına göre ilk siklon kuzeye tırmanışını epey batıdan yapıyor, dolayısıyla bu siklonun yağışını Türkiye’nin büyük bölümü (hafta sonu ve hatta pazartesi) yağmur olarak alıyor. UKMO’da ise siklon daha doğudan çıkıyor ve Marmara’nın tamamı yoğun kar alıyor. GFS’de ikisinin arası bir senaryo var, Trakya kar açısından şanslı. Bir de bu bahsetttiğimiz senaryolara daha 6-7 gün var, piyuvvv, ölme eşeğim ölme…
Sonrası için durum daha da karışık, GFS inen soğuğu boğup büyük ölçüde öldürürken ECMWF Balkanlar’da bir havuz halinde bırakıyor ve oluşacak diğer siklonlara kar fırtınası yaratmaları için ikinci bir şans daha veriyor (rüzgar yönüne göre Marmara’da DEK oluşumu da elbette söz konusu). 7 günün de ötesinde olan bu tahminler için modeller arasında herhangi bir mutabakat olmadığını söylememe gerek yok sanırım.
İlla ki bir tahmin yapmak gerekirse, bu tip durumlarda modeller ortalamasının yolundan gitmenin her zaman en akla yakın seçim olduğunu söylemem gerekir. Trakya’nın hafta sonundan itibaren yoğun kar alma olasılığının %70, ülkenin batı yarısının iç kesimleri için ise bu olasılığın %50 olduğunu söyleyebiliriz, İstanbul için ise -kar değil ama yoğun kar şansı- şu an için %30-40 diyelim (ihtimal pekala artabilir)
Tropikal siklonların nereden karaya çıkacağı günümüzde ABD’de bile, bırakın 6-8 günü, 3-4 gün önceden bile tam olarak tahmin edilememektedir. Bizi hafta sonunda ve gelecek hafta etkileyecek siklonlar da aynı şekilde değerlendirilebilir. Kuzey yarımküreyi, özellikle de Doğu Avrupa’yla Balkanlar’ı kışın etkileyen tropik-dışı (extratropical) siklonların doğu ve batı taraflarında sıcaklık bakımından birbirine taban tabana zıt (ılık-soğuk) hava kütleleri bulunduğundan, bu siklonların rotalarındaki küçük sapmalar yağış alacak yerleri ve yağış tipini dramatik biçimde değiştirmektedir. Dolayısıyla, şimdiden “yoğun kar kesinleşti, şöyle kara gömüleceğiz, böyle mahvolacağız” veya “en fazla sulu kar olur, abartmayın” diyen acemi ve heyecanlı arkadaşlara asla kulak asmayınız.
Bilim ve sağduyu, hayranlık duydum.
Ozan abi bu facebook,twitter gibi sosyal medya yerlerine bu kadar fazla agirlik verip bize haksizlik ettigini dusunuyorum.Biliyorum orda bir suru kisiye hitap ederek insanlari bilinçlendiriyosun ama senide en mutlu eden keyif aldigin yerin bu blog oldugunu dusunuyorum eskiden burda seninde cok daha fazla aktif olmanla cok guzel bir butunluk vardi herkes sistem geldigi zaman heyecanini daha fazla hissediyordu ve sende muthis bilgini kullanarak ayni zamanda bize durmadan bilgi katiyodun.Acikcasi ben o eski gunleri cok ozluyorum.Haddim olmasada bir hava delisi olarak senin buraya daha fazla agirlik verdigin gunleri yeniden gormeyi iple cekiyorum
Yazdım 🙂
Belki de İzmir’in yıllardır beklediği sistem bu olacak. 2004’deki oluşuma benzer senaryolar artmaya başladı… Akdeniz’de türeyen alçak basınçlar soğuğu bizim üzerimizde uzun süre tutabilir. Kaldı ki İstanbul’un diyagram ortalamaları uzun süre -5 bandında seyrediyor. Hadi hayırlısı…
Herkese merhabalar,
Telefondan kendi çapımda çıktıları takip ediyorum. Pek bir şey anladığım da söylenemez ama merak ettiğim bir şey var. Şimdi bu paylaştığım çıktıda kuzeyimizdeki siklonlar( mavi görünce siklon diyorum yani bildiğimden değil) mı bize gelecek yoksa onun batısındaki mi yada ikisi birden mi?
Daha belli değil dediğinizi biliyorum ama bu resme bakınca ne anlamam gerektiğini merak ediyorum. İlaveten -15 dereceler gözüküyor sanki daha önceden baktıklarım bu kadar soğuk olmuyordu. Herkesin bu konuda konuşmasının nedeni o siklonun soğuk olması mıdır acaba?
Bilgisizliğimi mazur görün.
Selamlar.
Bu gördüğünüz çıktıda yaklaşık 1500 metre yüksekliğin (850 hPa) sıcaklıkları var. Dolayısıyla -15 derece, evet çok soğuk, ama çok da anormal değil, kuvvetli sistemlerde Türkiye’ye kadar iner.
Siklonları ve antisiklonları 500 hPa / yer basıncı haritalarından takip edin. Buradan çok fazla anlaşılmaz.
Yorumları takip ederek bilginizi arttırmaya çalışın.
Modellerde fena oluşumlar var. bir yerlere efsane yapacak ama nereye…?
Size yapmayacağı kesin. 😀
Kartlar yeniden dağıtıldığında kimin eli daha güçlü olacak Allah bilir 😉
Besiktastaki evimin onu. Sistemin ikinci gunu.

Tam 7 gün boyunca Ensemble ortalaması – 5 altında . İlginç şeyler olabilir.
Bir süredir sitenize evden bağlanmakta sorun yaşıyorum. Aynı bilgisayarla işten veya cepten sorun olmuyor. Bildiğiniz bir durum var mı?
Operatör kaynaklı sınırlama söz konusu olabilir. Bildiğimiz bir sebep yok.
İçinde kaldı sormak istiyorum. Yılbaşı sisteminde İstanbul da ne kadar kar oldu ? Mesala boğaz hattında, güney semtlerde vs. Gibi kar kalınlığından bahsedebilirmisiniz ? Özellikle Fatih çevresini merak ediyorum.
Anlayacağın Boğaz Hattı dışında her yer doydu. Gitmekle iyi yaptın burada sinir krizi geçirmekten iyidir 😀

Kadıköy’deki 7-12 cm kesinlikle yanlış. 1 Ocak Cuma akşamı 20 cm’lik cetvelli ölçümüm var. Acıbadem başta olmak üzere bir çok semtten gelen fotoğraflar bunu destekliyor. Boğaz hattı da gayet güzel yağış aldı.
Hiç pişmanlığım yok, tüm yol boyunca kar vardı. Hele derbent de hava -10 dereceydi dize kadar kar vardı. 1 hafta kaldım. Erime çok azdı. Hele orada 700metrelik tepe var oraya zar zor günler sonra çıkabileik süper manzara ve kar vardı yine.
Benim şansıma gitmeden 1 gün önce kar yağmış. Uzun zamandır öyle kar soğuk görmedik diyordu orada yaşayanlar. 2-3 gün sular akmadı don yüzünden. Evlerde su tankları vardı onlarda doğal olarak donmuştu.
Dışarıdaki musluğu 24 saat açık bırakıyorlardı ki , borular donmasın su aksın diye ama hepsinde o imkan yoktu çoğu evde su 2-3 gün akmadı çok soğuktu dışarıda 5 dakika duramıyordum soğuktan titriyordum. 😀
Bu arada, birisi buraya yazmıştı, kimsede zincir yok diye. Gerçektende öyle. 1 tane arabada bile zincir görmedim herkeste kış lastiği var. Yollar kar ve buz temizlenmemişti arabalar o buza rağmen 120-130 ile gidiyordu ben korkuyordum ama sonra alıştım çok rahat kullanıyorlardı.
Yo, Boğaz Hattı da çok iyiydi. O, 7-12 cm uydurma.
Belediye kaynaklarının tuzağına düşürüldüm 😠
Senin çalıştığın Osmanbey-Şişli bölgesinde baya iyi kar yağdı. Bana göre geçen Şubat sisteminden iyiydi.
Teşekkür ederim, bende akrabaları ardım hepsi ayrı semtlerde oturuyorlar. Ne kadar yağdı nerenize geldi kar örtüsü diye sordum. 😀
Pazar gecesi İstanbul Sabiha Gökçen’e inecek uçaklarla ilgili iptal veya başka havaalanına yönlendirme derecesinde sıkıntı oluşma ihtimali var mıdır? (Yılbaşında ağzım yandıktan sonra artık yoğurdu dondurarak yiyiyorum:))
Gökçen Atatürk’e göre biraz daha şanslı iptal yaşanmaması açısından ama yine de mümkün. Hem yağış hem de rüzgar kuvvetli olabilir. Takip edelim.
Son bir soru daha… Bilet alıp almama kararı almam gerekiyor. Çarşamba günü tablo az çok netleşir mi?
Evet.
Dün demiştim. Bugün kar ikonu koyar, yarın yağmur diye. Ecmwf’in o sabahki tahmini neyse ona göre hareket ediyorlar. Şimdi pazar yağmura, pazartesi karla karışık yağmura döndü mesela. Ortalık çok karışık. Çarşamba demiştim ama çarşamba bile detaylara girmek için erken olabilir. Çok derin bir siklon var. Bir veya bir çok yere müthiş kar yağacak. Balkanlar garanti gibi ama kalanın nereler olduğu belli değil.
Alkım hocam, ola ki müthiş kar İstanbul’u da kapsadı… Müthişten kastınızı biraz daha açar mısınız, 87 gibi mi, ondan daha da ötesi gibi mi?
87 süresi itibariyle ekstrem. 2004 ise 2 ayrı benzer sistemin aynı yıla sıkışmış olması ve muhteşem kar fırtınasıyla özel. 87 gibi olması için 2 hafta boyunca aralıklarla yoğun kar yağışlarının görülmesi gerekir. Beklentiyi yükseltmeyin derim. 2004’le kıyaslanacak bir sistem alsak herkes mutlu olur.
Sizce 2004 tarzı bir efsanevi bir sistemin hortlaması mümkün mü?
Neden olmasın. 12 yıl geçmiş üstünden.
Ve temkinli MGM’nin sitesinde de 2 yıldızlı semboller belirir… 🙂
/
😀
Mobilde gif gözüküyor ama bilgisayarda hata veriyor. Blogdan özür dilerim. İphone da gif oynatma özellliği olmadığı için direk linki koydum o da çıkmamış.
Üstadlar size bir sorum var. Uzun süredir kafama takılan bir soru. Hani Kuzey Akdeniz’e soğuk kütle indiği zaman siklon oluşur ya. Sonra Türkiye’de karaya çıkıp yağış ve rüzgar getirir. Bu siklon sizce en fazla ne kadar derin olabilir ? Bildiğim kadarı ile efsanevi 2004 sisteminde bu siklon 975-980 hPa derinliğindeydi. Kuzey Akdeniz’e 850 hPa’da -20 inerse daha derin örneğin 960 hPa birşey oluşabilir mi?Şimdiden teşekkürler.
Sadece gelen polar kütlenin soğukluğu ile alakalı değil o. Soğuğu yüksek basınç indiriyorsa fazla derinleşmez, ancak Akdeniz’e İzlanda’dan bir alçak basınç merkezi inerse 980 mb falan olur. 960 mb gibi bir siklon ise bir milyonda bir falan.
O zaman 2004 yılındaki siklon nasıl açıklanabilir?Gördüğüm kadarıyla YB ile indirilmiş bir soğuk sonucunda oluştu.
1000 milibarlık İzlanda siklonu Akdeniz’e dalıyor, peşine de soğuk takınca iyice derinleşiyor.
Cevabınız için teşekkür ederim. 980 hPA’lık bir İzlanda’nın arkasına -20’lik soğuğu takarak Akdeniz’e girmesini hayatımda bir kere olsa görmek isterdim. Ama ne yazık ki son 100 yıl böyle bir şey olmamış.
Bu modellere yürek dayanmaz 🙂
Doğu Karadenizliler 🙂
ECMWF sabah çıktısından bahsediyorsunuz herhalde çünkü GFS sabah çıktısı çok kıytırık bi sistem öngörmüş. ECM son 3 ya da 4 çıktıdır istikrarlı bir şekilde gösteriyor sistemi ve baya güçlü bir sistem öngörüyor.GFS bir öyle bir böyle dengesiz çıktı iyice.
Uzun vadede ECM genelde daha iyidir gibi bir kanı vardı, o da sistemde ısrarcı olunca heyecan yaptim. Umarım inadına devam eder. GFS ye gelince sabah modelini görmezden geldim 🙂
Merhaba, size genel bir sorum var;
Ben makine mühendisliği okuyorum, meteorolojiyi buradan gördüğüm kadarıyla biliyorum, aslında pek de bir şey bilmiyorum. Adana-Osmaniye civarına kar yağmaz diyemeyiz, birçok kez yağdı da, tuttuğu zamanlar da olmuş.
Bu bölgeye kar yağabilmesi için öncesi ve o an için, nasıl bir ortam oluşması gerekir? Nasıl bir sistem gelmesi gerekir?
Ben bu siteyi geçen kıştan itibaren takip etmeye çalıştım, genellikle soğuklar ya direkt kuzeyden iniş yapıyor, ya da balkanlardan geliyor. Sanırım Akdeniz’de oluşan siklon da yağış yapıyor. Benim anladığım kadarıyla, buraya yağış hep deniz üzerinden geldiği için soğuyamadan yağmur olarak düşüyor herhalde.
Bir de şöyle birşey var, buraya soğuk dalgadan sonra yağış gelse hemen ısınıyor ya da yağışlar bitince hava hemen soğumaya başlıyor. Hem soğuk hem yağış nasıl gerçekleşir?
Mesela 1972’de nasıl bir sistem vardı da, Adana’da kar cm. olacak kadar tutmuş, Hatay’a rekor kırdırmış?
Siz İstanbul için konuşurken sevinip üzülüyorsunuz ama ben hangi tip sisteme sevinip üzüleceğimi anlamıyorum. Sadece ne kadar soğuk gelebileceğini görebiliyorum.
Cevaplarınızı bekliyorum… 🙂
Bir gece yatakta uyumaya çalışırken düşündüm, eğer bu Akdeniz siklonu Adana’nın biraz batısına ve biraz kuzeyine gelirse, iç bölgelerden soğuğu alıp, denizden de kısacık bir yol alarak ısınmadan yağışı alıp hemen bizim buralara karı yağdırır herhalde diye hayal ettim.
Böyle birşey olur mu?
Kısa da olsa bana bilgi verecek ya da yol gösterecek birisi yok mu?
En azından buralara karın yağıp az da olsa tuttuğu zamanlarda nasıl bir sistem geldi, onu söyleseniz?
ECMWF 00z’den sonra 12z de Kuzey Ege, Çanakkale, kısmen Trakya’ya 2004-2006 benzeri mükemmel bir kar fırtınası öngörmüş. Elbette işin içine Marmara’nın tamamı, Batı Karadeniz ve iç kesimler de dahil oluyor kısa sürede. Yer soğuğunun ilerleyişi inanılmaz. Ege adalarına dahi kar yağdıracak bir sistem. Heyecanlandırıcı.
Umarız hocam heyecanlanmamak elde değil hansta yola gelse…
Ama bu sefer Ege adalarına İzmir karşıdan bakmayacak gibi. 🙂
Sistemin geldiğini kabul edip, hemen arkasından bir sistem daha alırsak ki endeksler boş değil,
Bu durumda ocak sonunda kış tahminlerini toplayıp çöpe atabilir miyiz?
Benim bildiğim ayakta duran sağlam kalmıyor. 😀
Kocaeli için efsane diyor muyuz şimdi hocam?
Hiçbir yer için demiyoruz şimdilik.
2004 sistemlerini neden sevmiyorum 🙂
Aman Hocam , sen sevme zati…Bi zahmet şu potansiyel sistemler de kendi kendimize kalalım Marmaralılar olarak.
Senin yerinde olsam hiçbir sistemi sevmezdim ben. Kar görmek için dağa çıkmak zorunda kalıyorsun Nasuh Mahruki gibi. Bari Everest’ e tırmanda gururlanalım 🙂
Geçen sefer çok istedik ve başardık. Evrene mesaj göndermeye devam 🙂
Paralel GFS önümüzdeki Pazartesi akşamı rüzgar Marmara’da 90, Kuzey Ege’de 100km/s’e yaklaşacak demiş.




Aynı saatlerde Batı Marmara’da sıcaklık ve yağış bakımından da sıkıntı yok.
Gerçekleşirse muazzam bir kar fırtınasıyla Yılbaşı Sistemi’ni kuru soğukla geçirmenin intikamını fazlasıyla alacaklar 😀
Sistem sonu için de Çanakkale’nin kıyılarına 40, dağlarına 150 cm’den fazla örtü vermiş (1 inch=2,54 cm)
Bu çıktıya göre
İzmir’deİzmir de iyi kar alacaktır o zaman (inşallah 2 cm ye razıyız ) 🙂Arkadaşlar çizdirmeyin kendinizi. 🙂 Çizenin de eline sağlık.
2 gün kala fos çıkmaz inş.
Dün, ayder’de güzel bir kar yağışı vardı 🙂
Önümüzdeki sistemde Erciyes’ e çıkman gerekebilir 🙂
Kaçkar dağları Ocak ayında her sistemde kar görür. Arka bahçesi Kaçkarlara bakmayanlar düşünsün :))
Allah Istanbullulari kar gormek icin Aydos’a cikmak zorunda birakmasin.
Cennette yaşıyorsunuz 🙂
Türkiyeye döndüm, Dağıstanda ve Azerbaycanda çok güzel kar ve soğuk gördüm, ilkez kara ve soğuka doydum. Otobüsle geldim dün GÜrcistanda da bazı kısınlarında kar yağıyordu gece yoldayken.
Modellere 1 haftadır bakmıyordum, modeller çok güzel inş. Yeniden kar geliyor. 🙂
“Ankara şu ana kadar beklentiyi karşılamadı. İnşallah gelecek sistemde de hevesimiz kursağımızda kalmaz ancak modeller halen 15 Ocak sonrası için karışık. Fazla beklentiye girmeden beklemek lazım.



Ama şunu demeden de geçemeyeceğim, GFS’in son güncellemeleri sürekli kontra atağa kalkan takımı andırıyor. Azor yerini sağlama almış sürekli paslarla takım arkadaşlarını besliyor, İzlanda gerilerden gelerek siklonu Doğu Karadeniz’e kadar indiriyor ve Akdeniz’de oluşan siklonla beraber golü atıyorlar. GFS’in son güncellemelerini animasyon halinde tekrar tekrar izliyorum, gol pozisyonlarını tekrar tekrar izler gibi. Gördüğüm şey Azor’un, İzlanda’nın ve Akdeniz siklonunun mükemmel uyum içinde çalıştıkları.
Güncellemeleri büyük bir heyecanla beklemeye devam edeceğim.”
12Z çıktılarına göre yazmıştım yukarıdaki ifadeleri. Hatadan dolayı gönderilememişti. 18Z ise yukarıdaki heyecanımı aldı götürdü. Çünkü en çok korktuğum şey İtalya üzerinde oluşabilecek bir siklondu. Geçmiş yıllarda korkulu rüyamız olan çizme siklonu 18Z’de hortladı. Esasında 144. saatte neredeyse yokken,
150. saatte Fransa’nın en kuzeyinde Polonya merkezli siklonun kardeşi olarak doğuyor
ve güçlenerek, aynı zamanda soğuğu da Almanya-Fransa üzerine çekerek sıcak denizlere doğru iniyor.
Sistemin bize doğru inmesini ise neredeyse 240. saate uzatıyor. İnşallah uç çıktılardan biridir ve 00Z’de kaybolur. Çünkü geçmiş tecrübelerimiz gösteriyor ki, Sicilya siklonlarından hele de daha da derinleşmesinden korkmak gerekir. Ne kadar soğuk bir kütle gelirse gelsin alıp hepsini İngiltere ve Güneybatı Avrupa’ya gönderebilir.
00Z’de daha iç açıcı bir çıktı ile karşılaşmak dileğiyle iyi geceler.
Gayet güzel bir yorum. İşin içinde siklon oluşumları varsa ihtiyatlı olmak lazım. Akdeniz üzerindeki nemle beslenen sistemler her türlü sürprize açık. ECMWF senaryolarını beğendim ancak bu kez GFS bozulmuş. GFS’nin baştan beri ısrarı söz konusuydu. Pazartesi diye düşünmüştüm ancak çarşambadan önce bu sistemin ana hatları belli olmayacak gibi duruyor.
Ama mgm bile haftasonunu full karli vermiş. Artık mgm’dende garantici olduk galiba 🙂
Konunun garanticilikle ilgisi yok. MGM bugün kar verir, 2 gün sonra yağmur gösterir. Garanti olmayan şu anki verilerin değişmeyeceğidir. Hadi facebook’taki kullanıcıları geçtik burada da aynı yorumlar yapılacaksa kapatalım dükkanı işimize bakalım.
GFS 18z de hayal gücünün sınırlarını zorladığını 00z de bir nebzede olsa fark etmiş. ECM her zaman ki gibi yine kararlı.
Öğrenciler ile birlikte 17’sinde Belçika’ya uçmamız gerekiyor. Ancak tam da o gün İstanbul’da muhtemel gecikme ve iptaller olacak gibi okuyorum göstergeleri, doğru mudur?
Hayır. O tarihte olumsuz hava koşulları olma ihtimali düşük. Sistemin girişi sarkacak gibi duruyor. En iyi ihtimalle pazartesi akşamı, büyük ihtimalle çarşamba günü belli olur.
Teşekkür ederim cevabınız için.
Gece modeli bizle bir güzel dalga geçti 🙂 192 ye girmeden temkinli olmak lazım her zaman. Bu sistem İstanbul için 31 Aralık sisteminden sonra tatmin edici olur mu emin değilim …
ayın 14’ü gibi başlayıp 25’i ve daha sonrasına bile sarkabilecek gerçek kış geliyor sanki 🙂 Şimdi işin yoksa heyecanla bekle model takip et , geceleri uykuyu bile pasgeç güncellemeleri ve diğer havadelileri’nin yorumlarını yazacaklarını merakla ve heyecanla izle , ben gerçekten kar-kış delisiyim galiba , bozmasın şu modeller yahu…
Öğle modeli gerçek olamayacak kadar güzel çıkmış 🙂
Aksam modelide ulkeyi kara gomerim diyor
GFS 06Z olağanüstü.. Ben 8-10 Mart 2011 öncesinde bile böyle bir öngörü ile karşılaşmadım.
Ben şunu ortaya atayım, gerisini artık siz düşünün.

Hocam 20 inch vermiş, model rekorudur herhalde Ankara için. 5 incı.fz8aah kadarı karışık ama gerisi saf kar, 15 inch de Ankara rekoru demek. Neyse 12z geri alır şimdi 🙂 16 Ocak sonrası çok şeylere gebe.
Bana aşkı anlat deseler tarifi GFS 06Z olurdu 😀
Ege ve göller yöresi için efsanenin ayak sesleri olabilir.
Denizli için de 72 saatte 120mm yağış 50mm’si kar olağanüstü, dudak uçuklatıcı bir durum, modellerde daha önce böylesini hiç görmedim hiç değişmeden gelse keşke.
Weatherbell aboneliği olan bi Euro kar haritası paylaşsın da gözümüz şenlensin.
ECM sabah çalıştırması eps ye ve bu sabah GFS, ECM ao, nao tahminine uygun sistemi biraz daha geç sokuyor. 16 Ocak gibi yağışın kar olarak başlaması muallakta. Ancak eps devamında 19 Ocak ve sonrasında üzerimizde soğuk varken, devamlı Girit üzerinden siklon sokma gayretinde. Bir de not ekleyeyim, GFS kar derinlik haritası çok daha güzel. İç Ege, Göller Yöresi, Konya tarafları ise anlatılmaz yaşanır. Birazdan paylaşırım.
Katılıyorum, sistem iki aşamalı olacak gibi, birincisinde siklon kuzeyden kaçıyor ve yağışı Batı Karadeniz civarlarına sıkıştırıyor. Sonra tekrar dönüp ikinciyi indirecek gibi görüntüler de var, bakalım.
Bu sistem bana biraz 6-8 ocak 2015 sistemini hatırlattı. Çoğunlukla istanbulun doğusuna ve batı karedenize yağmıştı.
Eyvallah hocam, potansiyel güzel.
Ballı kaymak ilk etap da gene Karadeniz ‘ in gibi…Doyamıyacaklar gibi bu sene , sonrasın da ( eğer ki olursa ) 2 ‘ inci dalga iç kesimleri gömer. Ahhh , ah , şu açık pembeler bir kere de buralar da çadır kursa fenamı olur be ya ?
Evet sonun da rakım bilgilerimi , künyelerimi girebildim…Site yönetimine şimdiye kadar ki olan süreçte ki ( rakım yer bilgileriyle ilgili ) hoş görüsü için teşekkür ederim .
Ben kaymak filan göremedim
Eyyy Erdem hoca nerdesin, bu güncellemeye yorumun nedir, neden susarsın? 😀
Senin Avrupa modelin de sinyali çaktı hadi ver coşkuyu…
Yılbaşını sistemini getireceğiz diye hastalandım, arka planda sinsice takip ediyorum 🙂 Ocak ortası sistemi içinse; evet görüntüler çok güzel ve umut vaat ediyor ancak detaylara girmek için erken.
İşin içinde negatif AO NAO ve Avrupa kıtasında cirit atan bol miktarda alçak basınç merkezi varsa sistemin en kötü ihtimalle 144-168. Saatlere gelmesini beklemek lazım.
ECMWF GFS yi desteklemiş. Hava delisine 50 lira versem bu sistemin kesinliğini onaylar mı? 😀
Hayır. Ensemble hemfikir olmaktan uzak şu an için. En azından pazartesiyi görmeli.
Spank dönüş ne zaman? Sensiz çok sessiz buralar 🙂
İstanbul tayfası, Hans’a parayı bastı.. GFS akşam güncellemesinde 2004 sesleri..
Hans ne güzel şeysin öyle 🙂
Sistemin GFS modelin de 230 saatlere girdiği şu cuma saatin de yetkili üstadlar tarafından önemsenip önemsenmeyeceği hakkında bir açıklama bekliyoruz
GFS’nin ısrarı dikkat çekici ama ECMWF hiç oralı değil gibi.
Model ana çalıştırmaları, kontrol çalıştırmaları hemfikir. Ama henüz ensemble desteklemiyor. Keza ao ve nao endekslerinin nötr – pozitif çıkışı 20 Ocak ve sonrasını bulabilir. O yüzden biraz temkinli olmakta yarar var.
Joe da yakmış meşaleleri Anti…
https://twitter.com/BigJoeBastardi/status/685272870105300992
En azından gelecek haftasonu için karayelli kuru soğukta anlaşmış gibiler 😦
Medyada, “Çok fena kar geliyor” haberleri yakındır 🙂
Ankara lobisi çalışıyor 🙂
Teoride acayip başarılıyız. Ama iş pratiğe dökmeye gelince bizi ara ki bulasın. 🙂
Adana ve Mersin’in dağlık kesimleri iyi yağış aldı bu sistemde. An itibariyle Kızılbağ yaylası 105, Çamlıyayla 96, Aladağ 92 kg yağış aldı. WRF çok iyi tahmin etti bu sistemi.
Eskişehir’de alışılmadık rüzgar var.


Wunderground havaalanı ölçümüne göre anlık rüzgar hızı saatte 61.1 km olarak kaydedilmiş.
Her ne kadar rekor MGM’ye göre 117.7 km/sa olsa da bugünkü rüzgar bile sokakta herşeyin yıkılıp savrulmasına yetti de arttı.
Erdemli uzun zaman aradan sonra ilk ciddi yağmuruna an itibari ile kavuştu.

Uludağ’da lodosla birlikte karlar su olup gidiyor.:(
http://www.tatilsepeti.com/uludag_kamera_beceren_pisti.aspx
Bu görsele göre Kuzey Afrika, İber Yarım Adası ve Orta Doğu dahil en sıcak yer yine Kocaeli çukuru nasıl ama 19-20 derce sıcaklık ölçülmüş hep derim buraya kar yağması zaten başlı başına bir olay ciddi sistem gelmesi ise mucize…Zaten gelenlerin ömrü de kelebek kadar arkası ya lodos ya yağmur..
Hemen yanında ki İstanbul 5 , Edirne 0 derece 🙂
9 Ocak 2013
4 Ocak 2015
5 Ocak 2016
Ay ortası gelmesi beklenen sistem Santiago’nun da bahis ettiği gibi Orta Avrupa ve Balkanlar arasında çok kuvvetli soğuklar ve ciddi yağışlar getirecek bizde bu sefer sıcak tarafta kalacağız yine başarılı bir tahmin oldu tebrikler..Bu işin sırrını bize öğret üstad..!!! 🙂
Yarın sabah saatlerinden itibaren Soğuk cephe geçişiyle birlikte Kıyı Ege’de (özellikle Kuşadası-Fethiye arasında kalan kısımda) şiddetli yağış görülecek. Bende bu yağışı yine Kuşadası-Güzelçamlı’da kişisel Oregon meteoroloji istasyonu ile takip edeceğim. Konumum Dilek Yarımadası Milli Parkı’nda orografiye çok yatkın olduğundan dolayı böyle sistemlerde diğer yerlere nazaran çok yüksek yağış alabiliyor. Burada yaşamak ve yerlisi olmak güzel duygu. 🙂
Tahminim yarın Marmaris-Denizli arasında bir yağış hattının gelişmesi ve özellikle öğleden sonra iyi iş yapması. Yağışın Denizli’ye kadar taşınması üst seviyedeki rüzgarların da çok etkili olması, rüzgarın yönü ve dolayısıyla nem adveksiyonun da o bölgeye doğru gerçekleşebilmesidir. Tüm bu etkenler Güney Ege-Denizli hattının oluşmasına sebep olacak. Uzun süre de kalabilir. Öğleden sonra saat 1-2 gibi kütleler etkisini iyice arttıracaktır…Oraj oluşumları da gözlemlenecek.
Yarını bekleyip göreceğiz artık, bende buradan bildireceğim yağış durumunu. Rüzgar hamleleri şuan oldukça etkili… Poseidon modeli Güney Ege-Denizli hattını da iyi yakalamışa benziyor.
Süper tespit Şefik. Sistemle ve yağışla ilgili gelişmeleri bekliyoruz, bakalım kaç mm yağacak 🙂
Kütleler dolu içeriyor. Kuşadası’nda şimşekler çakıyor, Deniz’deki kütlelerden birini kapsam iyi olacak. İzmir’de dolu yağmış. Zaten koşullar dolu için uygundu…
Kuzey Avrupa’da gün içinde ölçülen en yüksek sıcaklıklar

http://www.sivas.bel.tr/icerik/52/82/medreseler-sehir-kamerasi.aspx
Çoğu model Ocak ortalarındaki hareketliliği görmeye başladı, sinyaller de gitgide güçleniyor. İlk görüntüye göre sistemin merkezi Orta Avrupa’da görünüyor, soğuklar Avusturya Romanya arasına inebilir. Daha sonra kayacak gibi senaryolar da var ama vade çok çok uzun, bekleyip görmek lazım. Bu sistemi ilk bakışta geçen yılki yılbaşı sistemine benzettim, bakalım nasıl şekillenecek.
15 gün sonrası için EPS 500 hPa anomali ortalaması.. Sinyal çok kuvvetli..
ECM İstanbul diyagramı 850 hPa’da -10 yaklaşan birçok senaryo vermiş..
ECM Münih diyagramı soğumayı hem daha erken sokmuş hem de ihtimaller daha kuvvetli..
İnşallah soğuk Marmara, Batı Karadeniz merkezli iner, alçak basınç kıbrısın doğusundan kuzeydoğu yönünde tırmanır 😀
Eyvahlar olsun diyorum. Az önce 20 ocak gidiş 21 ocak dönüş amsterdam uçak bileti aldım. Bakalım başıma neler gelecek 🙂
Prag’da dün sabah başlayan ve gün boyu yağan cılız kar, saat 24.00’e kadar aralıklarla sürdü ve ancak 3-4 cm’llik bir örtüsü oluşturdu.
Dün akşam saat 19’da görüntü böyleydi




Ve bu sabahki görüntü
Yukarıda ki modeller gerçek olamayacak kadar güzel …!!! Bu hali ile gelmeyeceğini bilsem de yaşattığı heyecan kalp atışımda ki hızlanma bile endorfin salgılamama neden oldu..
Uzun vade tahminleri uzmanı Santiago Üstad bu konuda neler söyler ?
Bir ihtimal dahi olsa var mı şansımız ?
YILBAŞI sisteminin 2 yaş büyük abisi işte 😀
Paylaştığınız 3. haritanın (yağış resimli olan) tam linkini yazabilir misiniz ?
http://www1.wetter3.de/fax.html fakat bu adreste yanda ki sütundan
https://blehergenc.files.wordpress.com/2016/01/ekran-alc4b1ntc4b1sc4b1-1.png görüntüdeki modele gelip,
”Panel” yazısının üzerine tıklayın sizi sayfaya yönlendirecek…kolay gelsin…
Sisteme falan daha çok var ama önümüzdeki 3-4 gün hızı 90 km’e vuracak şiddetli Lodos geliyor!

Sığınmacıların takip ettiğini duyduğum sitelere de yazdım…ne yazık ki dün ve bugün Akdeniz ve Ege’de facialar yaşandı…şiddetli olmayan rüzgarlı havada bile botlar tekneler alabora oldu maalesef :((