Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.
(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).


Başımız sağolsun arkadaşlar, bir süredir yoğun bakımda olan 22 ocak sistemi öldü.
Bu saatten sonra gfs ağzıyla godzilla tutsa bile artık güvenim kalmadı.
GFS 06Z de 25JAN2018 00Z
GFS gerçekten bu sene çuvalladı. 18 Ocak sisteminde 36 saat kala Doğu Karadeniz’e verdiği -7 leri -3 e indirmişti.
ECMWF

GFS

UKMO

96 saat kala modeller arasında bu denli fikir ayrılığı olması bu sezonun özelliği sanırım çünkü geride kalan sistemlerde de yakın vadeye kadar fikir ayrılığı yaşandı.
Bence bunların hepsinin ortasında bir sistem yaşasak, sakarya-kocaeli hatı ne yaşayacak bu gece çıktılarında belli olur.DEK’ler inşallah yine İstanbula akmaz(hepsi) birazda biz gülelim yeter da geçen kış derbeder olduk gerçekten.Bu kış siz biraz vakur olun, vakur vakur.👎🏻Çöksün…😁
Gfs’de fosladi
Bizim için iyi oldu 🙂
Siz 23ü 25i bırakınca şu anda dışarıda kıyamet kopuyor bu arada Çatalca ne zaman 2°C ye düştü 😮
Çok şükür gfs gece güncellemesi de iyi çıktı. Bozup ecmwf ye benzeyecek diye çok korkuyordum. Artık her güncellemeye baktığımda heyecandan kalbim atıyor. Neyse bu gece rahat uyuyacağım, bakalım sabah ne olacak.😕
Evet çok iyi çıkmış, yüzyılın en kıytırık -10’lu sistemlerinden birini gösteriyor 😀
Hep söylediğim gibi arkadaşlar; siz 2012, 2015, Godzilla görmüş nesilsiniz. Biraz vakur olun.
Bu yoklukta gideri var hocam öyle deme 🙂
Ozan abi her kışın ayrı bir hikayesi olduğundan ve bu kış İstanbul için kar açısından yüzümüz gülmemiş olmasından mütevillit bu heyecanları mazur görün. Sonucta adamakıllı bir aksiyon olacak gibi gözüküyor İstanbul’da. Hem belki Tamzilla için de önayak olur 😀
Kar fırtınası cidden 😀
Anaam bomboş. 😀
Daha ne taklalar atar hocam 120. saat sonuçta. 18’inden 1-2 gün önce de fena değildi sonuç elde var sıfır. Hem neredeyse kış bitecek havada bile göremedik. Sevincimizi çok görme 😁
Ozan Hocam üst katmanlardaki rüzgar yönlerine bakınca DEK için uygun görünüyor. Ben olsam bu yağış verisine bakmazdım. Benim endişem bu şekilde gelmeyecek olması. ECMWF başka telden çalmaya devam ediyor.
Hem İstanbul üzerinde ULL gösteriyor GFS. Ummadık taş baş yararmış.
Hayatbu üstat, ben DEK için uygun değil demiyorum zaten. Ama son 5 yılın aksiyonundan sonra şu haritalar beni hiç heyecanlandırmıyor.
Haklısın Hocam. Ne yapalım biz de bu sene hiç olmazsa kırıntı görür müyüz peşindeyiz 🙂 SpanK kadar belli etmesek de aynı yolun yolcusuyuz 🙂
Sırf sinirden güldüm.
Geçen seneden sonra bu kadar kötü bir kış olması gerçekten beni derinden yaraladı. 😦
Aşağıda geçen sene yorum bile yapmaya gerek duymayacağımız tipte dandirik sistemlere sevinen yokluktan kaybolmuş havadelilerinin mesajlarını gördükçe daha çok üzülüyorum. Yaz bile açık ara daha heyecanlıydı bu kıştan… 😦
Gfs nin yanında ıcon diye bir modelde var güvenilirliğini çok da bilmiyorum.
Ecmwf çok kötü çıktı. 😦 Bu sene ağız tadıyla sevinmek nasip olmadı, diken üstündeyim. Her an son dakika golü yiyebiliriz, gfs tek kaldı. 😦
Spank dikkatimi çeken şey gfs nin diagram ortalamasının -10 civarında olması umarım hem sen hem de ben özlediğimiz kar yağışını bu sistemde yakalarız. Ecmwf ile ukmo beni sevindiriken (bir kar delisi için super bir kar yağışı değil) gfs seni sevindirecek gibi duruyor.
moral bozmaya gerek yok kısa vadenin şampiyonu GFS dir yani kısa vade GFS uzun vade ECMWF yarın yada sonraki gün ECMWF modelinin GFS ye dönme ihtimali yüksek bu arada İzlanda basıncının gözü bu sistemden sonra kapanıyor ve yerini Azor Yüksek basıncına bırakıyor bunun sonucunda ay sonundan itibaren gelmesi mutemel sistem sert olma ihtimali yüksek
ECMWF, Rizeliymis beyler kesin bilgi yayin 🙂
ANKARA/ELMADAĞ

Uzaktan çektim.
Bizim derdimiz bu !

Gelo. 😀
850 hpa 0 çizgisi Suudi Arabistana iniyor Güneydoğuya girmiyor.Sevmedim bunu eksiyi de bastım 🙂
Ürdün-Arabistan arasındaki 1500-2000 metrelik dağlara kar yağıp, bizim medyanın “çöle kar yağdı”manşetleri bir an gözümün önüne geldi.
Tek merak ettiğim husus ecmwf -8 -10 850 hpa sıcaklıklarını hem marmara hem de karadenizin genelinde gosterirken gfs sadece marmara ve batı karadenizde -8 -10 u gösteriyor bu saatten sonra hangisi daha istikrarlıdır kısa vadede bir fikri olan var mi
Bu tür durumlarda Ukmo’ya bakın. Galibi genellikle o belirliyor.
Gfs dik dur eğilme tüm istanbul seninle.
İstikrar akşam güncellemesinde de devam etti. 😀
Ecmwf Ukmo’ya uydu, sistemi eritti. Gfs yalnız kaldı. Geçmiş olsun.
Soğuğun arabistana kadar gidipte güneydoğu bölgemize girmemesinin nedeni oradaki savaştan dolayı amerikanın yaptığı bir olay olabilir mi?
Bunu eğer ciddi soruyorsan, bu tür bilim ve akıl dışı fikirleri üniversiteyi kazanana kadar çöp tenekesine yollamış ol lütfen. Komplo teorileri ile düşünmeye çalışmak bilimsel düşüncenin ve dolayısıyla bir milletin ilerlemesinin önündeki neredeyse en büyük engeldir. Neyi kast ettiğini bilmiyorum ama bahsettiğin meteorolojik süreci, haritaları inceleyerek anlamaya çalış. – Ozan
Eyy Amerika Eyy NASA ne kadar kar yağacağını sizlerden öğrenecek değiliz …!!!
http://www.hurriyet.com.tr/nasanin-kar-uzmanindan-turkiyeye-kotu-haber-40714806?utm_source=Facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=nasanin-kar-uzmanindan-turkiyeye-kotu-haber-40714806&utm_term=post
Salı günü kar bekleyenlere Miktad Kadıoğlundan mesaj var 😉 🙂 😀

Geçmiş yıllarda Adana’ya yağan karlar ile ilgili elinde fotoğrafı olan yok mu acaba?
İnternet üzerinde birşey bulamadım. Şehir merkezi, Balcalı, rüzgarlı tepe vb. yerleri merak ediyorum. 🙂
Türkiye’nin en sıcak bölgesi olan ve kar yağışı türkülere konu olan Adana’ya son olarak 31 Ocak 1992’de kar yağmıştı. Dün saat 09.00’da kentin yüksek kesimleri olan 100’üncü Yıl, Kurttepe, Mahfesığmaz ve Çukurova Üniversitesi Balcalı Kampusu’nda kar yağmaya başladı. Tarih 19.01.2000 fotoğraf bulamadım
ECMWF
ICON
Oynak siklon.
Modellere bakmaktan gözlerim kanayacak. Yoruldum…
İstanbul için bu yılın örtü ihtimali olan ilk ciddi sistemi efso değil belki ama tatmin edici olabilir.
Gfs akşam güncellemesi, 22 ocak sistemi için biraz daha iyi çıktı.
Model bitti soğuklar bitmedi. 😀 Sonunda lodoslu ılık havalardan kurtulduk.
Bu kez de ecmwf biraz bozdu şaka gibi🤔 Anlaşıldı kök söktürecekler bize, ne çilemiz varmış arkadaş 😥
Aynen şimdi de ecmwf bozdu, kafayı yiyeceğim. 😦
GFS yi çok yabana atıp ECMWF den kazık yemek oluyor bu resmen 😀
Ecm 240 ta olan sinoptik Gfs 240 sinoptiğine çok yakın çıktı.
Ama ECMWF, GEM ve UMKO oralı olmamış GFS yine kendi başına takılıyor..Daha öncede yazdığım gibi modeller ortak bir sistem göstermediği sürece ciddi bir beklenti içinde olunmamalı..Ama yine de biraz kar görebiliriz…Ozan Hoca ve Erdem Üstad daha iyisini bilir ama bence etkili DEK içinde ortam müsait olmayacak gibi yeterli sıcaklık farkı gözükmüyor..İnşallah yanılırım…
GFS ısrarla üzerimize sarkan Sibirya gösteriyor. Hatta sonrasında da blokaj! GFS’teki gibi gelse İstanbul’da 10 gün aralıksız kar görür Şubat 2003 tadını yakalarız. 850 mb sıcaklığı her ne kadar tatmin edici olmasa da ve hatta Ege-Akdeniz kaynaklı siklon görünmese bile Sibirya geldiğinde bunların hiçbirine ihtiyacımız olmadığını tecrübeli olanlarımız bilir. Yüzey soğuğu ve kafi derecede deniz yüzey sıcaklığı ile uygun rüzgar yönlü Sibirya’nın çözemeyeceği sıkıntı yok arkadaşlar. Çare Sibirya!
Öte yandan ECMWF ve GEM bu senaryoyu desteklemiyor. Her ne kadar arada görünüp kaybolduysa da bu modellerin çıktıları sadece kısa ve sınırda bir kar gösterip ardından yine sıcakları üstümüze çekiyor. O yüzden henüz ümitlenmek için erken.
Bu arada söylemeden edemeyeceğim. İstanbul’da her ne kadar çok farklı ve birbirinden güzel sistemler yaşadıysak da bir Şubat 2003 uzun zamandır yaşanmadı. Şubat 2003’ü farklı yapan oldukça uzun süreli bir şekilde (yükseklerde 1 aydan fazla) karın zeminden kalkmamasıdır. Çoğu da DEK şeklinde oldukça güzel kar yağışları vardı. Sıcaklık sorunu yoktu. Kar yağar güzel birikim yapar aradan birkaç gün geçer tekrar yeni güzel bir sistem gelirdi. Önceki karın üzerine yağan taze kar İstanbul’da pek görülmez. O yüzden Şubat 2003 özel bir yere sahip olmalı.
Mümkünse Hava Tarihi başlığında Türkiye’nin Eskileri kısmında Şubat 2003’ü tartışmak, onu şanına yakışır bir biçimde anmanın gerekli olduğuna inanıyorum.
2003 Mart ayı da soğuk geçmişti hatırladığım kadarıyla.
Bu da 8 Nisan 2003 🙂
Ben de o yıldan 23 Ocak 2013’ü hiç unutmam. Şubat’taki silsileden önce o gün öğlen 2 suları sağlam bir kar başlamış, o zamanki işyerim havaya bakıp servisleri erken çıkarmaya karar vermişti ve 3’te çıkıp Bağcılar’dan Kuruçeşme’ye tam 7 saate varabilmiştim. Üstelik E-5’te Halıcıoğlu’ndan Okmeydanı’na doğru rampada araba çıkamamış ve o tipide bir de minibüs itelemiştik. Metro vs. herşey kaput olduğundan Mecidiyekoy’den Ulus’a kadar da yürümüş ve ordan zar zor bir belediye otobüsüyle gidebilmiştim.
Hey gidi günler hey… Başkası böyle bir günü kabus gibi anlatabilir ama benim için macera dolu bir rüyaydı 🙂
23 Ocak 2003 tabii 🙂
90’ların sonunda henüz ortasondayken İstanbul’da Nisan’ın 10’u gibi Pertevniyal Lisesi’nin arkasındaki halı sahada maç yaparken, durup durup; başlayan lapa lapa kar’ı hatırlattınız şimdi.
2 Günlük bir sistemdi sanki. Acaba hangi tarihti??
Hafızam beni yanıltmıyorsa 4-5 nisan 1997 tarihi olabilir bahsettiğiniz kar yağan nisan ayı.o dönem manisa’da spil dağı’nın eteğindeki bir mahallede yaşıyordum.yerlerde tutmasa da havada kar görmüştük.örtü sınırı mahallenin bitiminin 80-100 mt kadar üstündeydi.
Hayat bu tam anlamı ile içimizi yazıya dökmüş tebrik ediyorum:)
Kısa vadede Pazartesi – Salı günkü sistemi bekliyoruz. ECM ve UKMO bu sabah itibariyle güzel bir görüntü vermişler, GFS ise kafasına göre takılmaya devam ediyor.
ECM’nin dediği gibi gelse bile İstanbul’da çok fazla birşey beklememek lazım, ancak “hızlı ve öfkeli” sistemine göre daha etkili olacağı görünüyor. Bu yüzden yeni sisteme “daha hızlı daha öfkeli” diyebiliriz mesela 🙂 Sistem fazla değişmeden gelirse Pazartesi akşamı İstanbul’da kar olur ancak modellerin bu seneki performansıyla böyle sınırdaki sistemler için son 24 saat kalaya kadar kesin konuşmamak en mantıklısı.
Daha sonrasına bakacak olursak Kuzey Kutbundaki 10 hPa sıcaklıkları halen çok düşük, o bölgede ısınma olmazsa Sibirya Yüksek basıncının güney enlemlere inmesi çok düşük ihtimaldir. 10 hPa seviyelerinde önümüzdeki günlerde bir ısınma görünüyor, bakalım nereye kadar yükselebilecek.
Yalnız kışın başından beri yerinde yeller esen Azor Yükseği Ocak ayı sonuna doğru çok büyük ihtimalle kıtaya sokulacak gibi görünüyor, bunu farklı modellerin ensemble ortalamaları da destekliyor. Bu da Aralık ve Ocak aylarında ülkemizde hakim olan lodosun artık daha nadir eseceğini, yerini kuzeyli rüzgarların alacağını işaret ediyor.
Etkili bir sistem için kuzeyde soğuk birikimi de gerekiyor tabi ki, ancak şu ana kadar öyle bir soğuk depolanması da görünmedi. Azor’un Orta ve Batı Avrupa’ya yerleşmesi sonucu İzlanda alçak basıncına ait derin siklonların zamanla Kuzey Avrupa’ya toplanabileceğini de düşünebiliriz.
Tüm bunları harmanladığımda Şubat ayının genellikle mevsim normallerinin altında sıcaklıklarla geçeceğini düşünüyorum. Böyle kötü bir kışta çok güzel sistemlerin gelmesi maalesef zor oluyor ve ben Şubat’ın 20’sinden sonrasını İstanbul için pek kıştan saymıyorum 🙂 Dolayısıyla geriye fazla bir süremiz kalmıyor. Ancak yine de 2005 Şubat veya 2008 Şubat tarzı bir sistem beklentim var. Sibirya’yı da yandan yandan kesicez artık, hayırlısı 🙂
‘Tüm bunları harmanladığımda Şubat ayının genellikle mevsim normallerinin altında sıcaklıklarla geçeceğini düşünüyorum’ hocam bu cümleden sonra 2005 ve 2008 değilde 2003 Şubat diyebilirsiniz diye içimden geçirmiştim ama gel gör demediniz 😀
Onu da sen demiş oldun işte 😀
Fakat bahsettiğimiz Şubatlardan herhangi biri gerçekleşirse, Havadelisi ekibi kış tahmininde şov yapmış sayılır. The final points goes to havadelisi. 😂
Hepsine razıyız..Ocak sonu da birşeyler koparamazsak eğer, son yıllarda fos geçen ama genelde etkili olmuş olan (İstanbul özelinde konuşuyorum) “Şubat” a kaldı umutlarımız..Bir de 2003 Şubat gibi gelir ise 😉
Çok güzel olmuş ellerine sağlık gerçekten. Ancak, 20 şubattan sonrasını kıştan saymıyorum kısmı bana 1987 şubat 20 deki beni hatırlattı nedense. Tabi, o zaman çok gençtim ve İstanbul kışlarının böyle sürprizler yapabileceğini aklımın ucuna bile getiremezdim. Ama artık biliyor ve mart 20 diyerek restine rest diyorum Santiago.
Aynen katılıyorum. 10 yaşındaydım ve arşiv modellere bakılırsa 12 günlük Mart boyunca 1500 mt sıcaklığı -10’un altına inmemiş. Son efsane bu olsa gerek.
belki 100 belki 200 yılda bir gelebilecek bir sistemler silsilesini her şeyde dayanak olarak kullanmak hayalcilikten başka birşey değil
Birincisi henüz 200 yaşına girmedim. Buna rağmen hayatımın en güzel ikinci kışını Mart ayında yaşadım. Dahası, istatistikler hiç de öyle sizin söylediğiniz gibi söylemiyor. Kandillinin 85 yıllık gözlemlerinde bile İstanbulda Mart ayında kar yağışı görülme olasılığı %76. Üstelik, O mevsimde buz gibi olmuş Karadeniz ve Marmara İstanbul gibi kıyı kentlerinde havaların iç kesimlere nazaran daha geç ısınmasının zaten en önemli nedeni. Bu nedenlerle Özellikle Kuzeyin kıyı şehirlerinde Mart ayı her zaman sürprizlere açıktır.
Ben kar yağmaz demedim ama ocak ayındaki tadı vermez veya cok nadir gelir 2m yi 1-2 gün boyunca sıfırın altında tutabilecek sistemler.
Hocam bilmediğimden soruyorum 10hPa sıcaklığını artıran veya azaltan faktörler nedir?
Soğukları kuzey kutbuna hapseden batılı polar jetlerin akışının yavaşlaması ya da tamamen durmasıyla gerçekleşiyor. Bu jetlerin yavaşlamasına sebep olan etkenlerin başında da kuzey kutup çemberine bir yüksek basınç merkezinin yerleşmesi geliyor. Kabaca böyle anlatabiliriz.
2016 ve 2017’ye ait 10 hPa sıcaklıklarını aşağıda görebilirsin.
Tesekkürler hocam aradığımız şey pozitif AO sanırım ☺
Yok, negatif 🙂 Ama bize en iyi yarayan hareket pozitiften nötre ya da hafif negatife iniş şeklindeki dalgalanmalar. Tabi bu esnada Azor’un Batı ve Orta Avrupa’da konumlanması ve kuzeyimizde soğuk birikimi olması lazım, yoksa bi anlam ifade etmiyor.
Karıştırdım 🙂 Halbuki üç yıl önce bu salınımlardan bir sınava girmişliğim bile var. Kutupta YB olunca negatif AO oluyordu. Haklısınız hocam bizim kuzeyli enlemlerimiz de pek iyi bir kış geçirmedi umarım basınç örüntüsü istediğimiz gibi olur.
Bana göre ise Mart sürprizlere açık bir aydır kutbi girdap zayıfladığından soğuklar daha Güney enlemlere rahatça inebiliyor, bize göre piyango olarak sayabileceğimiz sistemler Avrupa,Amerika,Asya yada ender olarak biz(1987Mart) bir tarafı etkiliyor muhakkak, belki gene şanslı tarafta kalabiliriz.
Soğukların kutupta kalması kutup ayıları için iyi haber.
👍
Ankara için guzel bir sistem olabilir.
Modellere bakılırsa ayın 22 sindeki sistem güzel görünüyor. Tabi bu geçen sene olsaydı fos derdik ama bu kışın ilk yarısını düşününce şükrediyorum buda mahvolmasın diye. Ayın 27 si gibi sistem çıkıyor ama ondan 3-4 gün sonra ondan daha kuvvetli bi sistemin gelmesi muhtemel. Eğer basınçlar elverişli olursa kışın en güzel günleri geliyor demektir. Zaten soğuklar toparlanmaya başladı. Şubatın güzel olacağını düşünüyorum. (Aklıma bu kışın ilk günleri geldi. Ozan abi yazıyı paylaştığında şubattan ümitlenmiştik. Dediğimiz doğru çıktı 🙂 )
https://berkaymet.files.wordpress.com/2018/01/img_20180119_083814.jpg -5 derecelik bir sabah soğuğuyla güne başlangıç , bugün Ankara Yenimahaleye gidiyorum orada yaşayan Yusufhava senin oraya geliyorum
Gel tabi ki. Kaç gün buradasın ?
Botunu giy, atkın tak öyle gel. MaazAllah pazartesi gecesi kar filan gelir .p 😀
15 gün kalacağım botu atkıyı bereyi eldiveni getirdim İnşaAllah güzel kar yağışları göeürüz
Ufuk açar,Beyinler düşünür,sorgular..
Durumum vardı sonuna kadar izledim. Şizofreninin tarifiyle başlayıp, ortalama zekaya sahip herkesin bilebileceği davranış şekillerini bozuk bir Türkçe ile allayıp pullayıp anlatan bir videodan başka bir şey yok burada. Tam ufkum açılacak, bir gülme geliyor.
Sen yılmışsın, aslında çok güzel veriler verior.Sdece yılma,yeter..
Video’nun başından sonuna hava, iklim, jeoloji, jeofizik, jeodezi, coğrafya ve doğa ile alakalı bir şey yok iken bu video neden burada öğrenebilir miyim ?
Sen ölmüşsün bahattin abi 😀
Ne izledim lan ben 😀
😀
Videoya örnek videonun yorumları. 😀
Günü bitirmeden saat 20-21 civarı gelen yoğun kar yağışıyla karlı bitiriyoruz çok güzel bir şölen var adeta şu an dışarıda. Birde buraya yorum atarken o fotoğrafları nasıl yüklediğinizi birisi açıklayabilir mi?
Pc den giriyorsan, sağ üstte ”benim sitem” diye bir yer var ona tıklıyorsun. Daha sonra ”ortam ekle” kısmına tıklıyorsun.
Yeni ekle diye bir bölüm geliyor, oradan yüklemek istediğin fotoğrafı seçip yüklüyorsun. Sonra yine aynı bölümde yüklediğin fotoğrafı düzenle diyorsun ve linki kopyalayıp buraya yağıştırıyorsun.
Bu arada şimdi fark ettim, sağ değil sol üstte olacaktı. 😀 Neyse umarım faydası olmuştur.
Ecmwf akşam güncellemesi 22 ocak sistemi için iyi çıktı, Ama Gfs hala kötü bakalım kim kazanacak.
Sen değil miydin 850’de -10 kırmızı çizgimizdir diyen. Nerede hani -10?
Küçük alanda da olsa -10 var. 😀
22 Ocak demek DEK yağışı demek. (Marmara, batı Karadeniz)
Modelleri hiç beğenmedim…
1- En azından 3 model ortak yada bir birine çok yakın çıktılar sunmadığı durumlarda genelde o sistemden hiç bir şey olmuyor. Genelde sistemler kötü olan model tarafına değişiyor.
2- Şu an sıcaklıklar sınırda ve en az -10 olmadan kıyılarda gerçek anlamada tatminkar kar birikimi olmaz olsa bile cıvık keyif vermeyen sulu bir şey olur.. 😦
3- Sıcaklığın uygun seviyelere geldiği gün ve saatlerde cephe olmadığından yağışta olmuyor deniz suyu ve gelen soğuk hava arasında da DEK için uygun sıcaklık farkı oluşmayabilir.
4-Sürekli bir ötelenme durumu söz konusu ise genelde çok kuvvetli gözüken sistemler bile aslında model çıktılarının çalıştırmalarından öyle gözüküyordur yoksa gerçekten çok kuvvetli sistemleri model gördü mü geliyor.
Ezcümle; Şu an kıyı kentlerimizde oturanları mutlu edecek hatta heyecanlandıracak sistemler yok sadece emareleri var ama yukarıda saydığım sebeplerden çokta anlamlı değil.Fakat karasal iklimin hakim olduğu iç ve yüksek bölgelerimizde bu sistemlerin ciddi soğuk, yağış ve birikime sebep olacağı aşikar..En azından benim bu güne kadar öğrendiklerimle yazacaklarım bunlar..
Karayelli veriyorlar 🙂
Bence rüzgar şu an en son etkin araç konumunda önce kuvvetli soğuk hava ile bir cephe yakalayabilirsek rüzgara sonra bakarız..
Soğuk güzel ama siklon yok, yağış yok. Pazartesi yurda giriş yapacak soğuk hava kütlesi uzun bir süre misafirimiz olacak. Bu netleşti diyebiliriz. ECMWF +240’da İskandinavya’ya doğru uzanan 1040 mb’lık yüksek basınçtan ekmek çıkar mı? Bilemiyorum Altan…

Sürekli bir öteleme hali… Can sıkıcı.
Bu arada ECMWF son bir kaç çıktıda daha hızlı güncellenmeye başladı. Normalde 9’da başlayıp 10’da biterdi güncelleme. Artık 9:40 gibi bitiyor.
Tam geldi diyoruz bir alçak basınç batı Avrupaya yerleşiyor
bize bi siklon bombası lazım oldu. Attığın yerde siklon olacak eyimi😀😂
Bu sayede gelen soğukta heder olmayacak😁
İzmir’de tüm zamanların en yüksek rüzgar hızı olan 127.1 km/s ‘e çok yakın bir değer 103.3 kilometre ölçüldü. (Kaynak: MGM istatistikleri) Körfezde dalgaların boyu 4 metreye ulaştı. Yükselen deniz suyu doldurma alan olan Kordon boyunu tahrip etti. Sahil şeridinde su basmayan apartman ve işletme kalmadı. Şuan suyu boşaltma çalışmaları hala devam ediyor, bazı yerlerde elektrikler kesik. Video, Alsancak, Cumhuriyet meydanından…
https://twitter.com/izmirdecevirme/status/953913633834242048
Deniz suyu o arabaları çürütür. 😦
Dünya nüfusunun rakımlara göre dağılımını gösteren bir çalışma varmı acaba. Ne kadar yerleşim alanı bu tehdit altında. Dere kenarlarının yanında, insanların deniz kenarına sıfır yerleşim kurmalarıda bir o kadar anlamsız.
Beğenmeyenler yalısı olanlar. 😂
Sahildeki prekast beton bloklar bile sökülmüştü yerinden. Hakikaten “Hızlı ve Öfkeli” geçti.
Dilovası rakım 40 % 20 kar. 😀 Gebze ne alemde bakacağız.
😲😲
Rüzgar hızı aksaray hasan dağı(140km) ve konya halkapınarda(124km) çok şiddetli
Adana/Hatay Radarı bozuk.
Bu goruntuyu Twitterde paylasmis bi arkadasimiz mgm den melik hoca cevaplamis hatay radari arizasi gderilmis ama eko ayarlari yapilmamis
Bursa’dan bildiriyorum: Lapa lapa kar yağıyor.
Organik Adam, sistemin İç Anadolu’ya girişini canlı yazıyor:
Önceden radyodan maclari dinlerdik. Mikrofonlarimiz adana kamil stadina baglaniyoruz simdi de istanbullular olarak yok bursa yok kutahya kar haberleri aliyoruz hayat işte Ocak bitmeden gol haberlerini istanbul’dan vermek dileklerimizle 😉
Kamil Ocak stadı oradaki Ocak ayı espirisiydi bu arada 😂
Ecmwf’yi şimdi gördüm, çok iyi çıkmış be. Moralim düzeldi, çok mutluyum.😄
En soğuk senaryoyu verdiğini de biliyorsunuzdur sanırım 🙂
Ecmwf iyi de Gfs mi bozdu bu kez önceki çalıştırmalarına göre…
Gfs dir ne yapsa yeridir. 😀
Bizim burayı mı tutturamıyolar genel olarak mı bilmiyorum ama 14 ocak pazara ecmwf 2 cm gfs 10 cm diyordu sonuç kar yok ve yağmuru bile o dedikleri cmye yetmeyecek bir mm, sonra bugün 00dan bu saate (12) kadar ecmwf 6 mm, gfs 5 mm, gem 10 mm, euro4 5 mm vermiş ama sonuç 0 mm ve güneşli. Yorumlarınızı bekliyorum.
http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/expertcharts?LANG=en&MENU=0000000000&CONT=euro&MODELL=ecmwfts&MODELLTYP=2&BASE=-&VAR=t850&HH=3&ARCHIV=0&ZOOM=0&PERIOD=&WMO=17060
Benim gibi bekleyip bekleyip “bisey ” olmadigina daralanlar , birlesip kazma kurekle dalalim 3 guruba ayrilip.
Guney dogu gurubu mezepotamya’ ya ,
Dogu gurubu avrasya sinirina
Trakya gurubu da avrupa sinirina kanal kazsin.
Kanal istanbul a karsiyim aga. Cok daha buyugunu hak ediyor bu millet.
Memleketi, sigiyorsa sayet ege denizinden okyanusa tasiyip yilda hic olmassa 2/3 ay kuzeye dogru gezdirip hava aldiralim yeter valla.
Yagis olmaz hava 0 derece olur , yagmur baslar isi 6 dereceye firlar.
Isı değil, sıcaklık.
Ispartada yağmur durduk yere tipiye döndü biranda heryer bembeyaz oldu😲😲
ECMWF diyagramında ay sonu -20 dereceye inen bir senaryo var onun peşindeyim ! 😀
Ecmwf 00z güzel çıktı bu durum devam ederse kış ikinci yarısı gerçekten güzel geçecek gibi.
Hızlı ve Öfkeli sisteminde ECMWF güven sarsmıştır.3 gün tahmininde bile…
Şurada dursun. 🙂
Meteocial sitesi Ecm güncellemesi için açıklama yazmış:Data problem because of a server update at ECMWF. 12Z data files will not be available. We contacted them and the problem will be handled tomorrow morning. Sorry for the inconveniance.
Kıskançlıktan yapıyorlar, baktılar sistemler hep bize geliyor. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Ben niye göremedim. Yoksa trolleniyor muyum ?
ECM 12Z daha Wetter’e falan gelmedi ama SpanK’a arabayla İstanbul turu attıracak cinsten 😀
Bu sefer medyaya kar haberleri düşmedi bu da birşeydir.
ECM hala 12z güncellemesini atmadı. Acaba daha ne olacağını tam kestiremedilermi. Içimden bir ses bu güncellemede -15 ler girecek diyor. Bakalım ne olacak. Ocağın son haftasından ümitliyim. Hı bide bir sorum olacak.Batman da yağış cuma gecesine kadar sürüyor ama soğuk biraz zayıf. Erdem abi Güneydoğu’nun kuzeyi demiş ama Batman’ı kapsıyormu tam kestiremedim. Bilgisi olan varsa Lütfen söylesin .
Batman’da yağış iyi fakat soğuma geç olacağı kesin. Şunu da söyleyeyim, merkeze değil çevresinde kar olur.
Çok üzülüyorum 😦 22 Ocak sistemi 2 gündür bariz şekilde zayıfladı. Bu sistem bir ara tamamen kaybolmuştu, belki tekrar güçlenir. Tek tesellim bu.
Not: İstanbul için konuşuyorum.
Sistem neredeyse bir haftalık ve sıcaklık sınırda. Bir tarafından tutar elbet.
Akdeniz ve ege haricinde sahillerde kar görmeme olasılığımız çok düşük bence.Her sene bir iki defa yağıyor mutlaka.
A.B.D’de Texas’tan Florida’dan tutun ulkenin kuzeydogu ucundaki Maine’e kadar oldukca genis bir alani etkileyen Inga sistemi Atlanta’da da ince bir kar ortusu olusturdu. Cetvellik bir durum yok, kuvvetli ruzgar kuytularda birikime sebep olmus.


Buyuk cogunlugu -5C’nin altinda dusen kar tam toz kivaminda, zemin jilet gibi. Fotograflari cektigim sabah 10 dolaylarinda sicaklik -10C civarindaydi. Atlanta’nin Köppen siniflandirmasinda “nemli subtropikal iklim” olarak nitelendirildigini belirtelim. Oglen 11:45 itibariyle de hava acik ve sicaklik -8C. Subtropikal iklim oldu Yozgat iklimi.
Bu kisa kadar bircok merkezinde onyillardir havada dahi kar rapor edilmemis olan Meksika Korfezi kiyilarinda ise bu sistemin mevsimin kacinci karli sistemi oldugunu sayamadim. Mesela Florida eyaleti sinirlari icerisinde mevsimin 3. kar yagisi gerceklesmis. Bu kis ardarda yasandigindan saskinlik yaratmiyor olsa da 30. kuzey enlemi civarinda bulundan bu bolge icin kar ortusu cok olagandisi bir durum. Kuresel isinma var diyenler bunu da aciklayabilir mi lutfen?
Bu sabaha ait kar kalinligi haritasi:

Sistemle ilgili detaylari merak edenler icin:
https://weather.com/storms/winter/news/2018-01-14-winter-storm-inga-midwest-northeast-south-snow-forecast-mid-january
Hakikaten ben de sayamadım Florida’dan kaçıncı kez kar yağışı rapor edildiğini? Ocak 17 oldu, Eskişehir’de de 3 kez kar yağdı. Aynıyız yani pek bir farkımız yok sizlerle 😀
Çok farklı birşey değilmi?Ne kadar engel çekilsede uyanmışsınız..Çok değişik dönemlerden geçiyoruz..
Her yazdığında bir hikmet olsun diye uğraşıyorsun ama bu, sağlıklı iletişim kuramamandan başka sonuç doğurmuyor. Bence bu tarzını değiştir arkadaşım.
Weather is not climate.
Güzel sistemler aldınız karıştırma şimdi ısınmayı filan 🙂
Prag’da bu sabah, tekrardan kisa sureli bir kar gecisi oldu. Yaklasik 30-40 dk felan surdu ama gercekten baya yogundu. Merkez kayda deger bir ortu olmamasina ragmen, calistigim yerin rakimi sayesinde, yaklasik yarim santimlik bir ortu olustu.
Bu hafta boyunca boyle kisa kar yagisi gecisleri bekleniyor. Umarim bir 5 cm gorurum kis bitmeden 😀
Ben Prag’ı soğuk ve karlı bir yer olarak biliyordum. Neden böyle az kar yağıyor ? 😦
Prag’in kar kalinligi rekoru, Kasim 1969’da 40 cm olarak gerceklesmis. Buradaki Cek arkadaslarin dedigi uzerine, oyle cok fazla kar yagan bir sehir degilmis eskiden de. Eskisine gore tabii az kar goruluyormus ama oyle ahim sahim bir fark yokmus.
Gectigimiz son 2 kisi burada gecirdim ve 10 cm den fazla kar belki 1 kere felan yagmistir. 2016 kisi, en karli ve en sert kis oldu buradaki 2 senem boyunca, 2016 Ocak ayinda -17 dereceyi gorduk. Ay basindan, ay sonuna kadar cok sert soguklar yasandi, Vltava nehrinin yer yer dondugu gozlendi. Bu kis gercekten cok yumusak geciyor burada. 5-6 kere kar yagmasina ragmen, -5 den daha dusuk sicaklik gerceklesmedi.
Hadi ya bunları bilmiyordum. Bunun üzerine merak edip az önce Prag’ın iklim grafiğine baktım. Yıllık yağış miktarı 486mm ve en kurak ayı Şubat en yağışlı ayı Temmuz ayıymış.
Yağış bakımından fakir bir ülkeymiş, hemde yağışların çoğu yaz mevsiminde yağıyor.
Ama olsun en azından yağan kar kış mevsimi boyunca erimiyor yerde kalıyor.
Prag da Eskişehir’e benziyormuş. Buraya da yağmadı mı yağmaz. Kütahya, Bilecik-Bozüyük kara gömülürken 3-4 cm ile avunduğumuz örnekler yakın geçmiş tarihimizde bolca mevcuttur.
Vostok hocamıza ilaveten; Doğu Avrupa gibi büyük su kütlelerinden uzak yerlerde yağışlar, bizim gibi denize yakın alanlara göre oldukça düşük seyreder. Hava kütleleri kara parçaları üzerinde hareket ederken nem miktarı da git gide azalır. Aynı durumdan bizim iç bölgelerde muzdariptir.
Kanal İstanbul’u destekleyenler bunu destekliyor işte; Marmara Denizi’nin ölü bir denize dönüşmesini. Ama umurlarında mı doğa katledilmiş, çoluk çocukları temiz denizlerde yüzemeyecek, mis gibi balıkları yiyemeyecekmiş filan…Kafa çalışsa zaten…
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/cevre/906436/Uzmanlardan_korkutan_uyari__Kanal_acilirsa_Marmara_olu_denize_donusecek.html
Projeyi incelemek lazım. Kimin veya kimlerin, ne ve nasıl şekilde düşünerek yazdığı haberlere itibar etmeyiniz. DoğaANA ve akıllıca planlanmış projeler birleşirse herşey güzel olur. Bu haberdeki düşünceyi etkileyecek o kadar çok faktör var ki … Bu blog hava olayları üzerine yoğunlaşmış; denizler,göller, akarsular gibi etkilerin hava ile ilişkili olarak birçoğunuzun belirli düzeyde bu konular da bilgiye sahip olduğu muhakkak. Çok basit ve düz mantıkla madem ki karadenizin girişi marmara denizinin girişinden 30 cm yüksek, kanal girişleri tam tersi şekilde dizayn edilse ne olurdu? Acaba bir döngü oluşurmuydu? Misal bu sadece.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Teksas bu kış ikinci kez beyaza büründü.
Tamam ama bundan ılıkçılara ne?
Soğukçu o yaa. Kendini kandırıyor 😀 Örtü olsa ilk kardan adamı dikecek kişi Anemodulion’dur 😀
Şİmdi itiraf edeyim, ilk iki gün ben de destekliyorum karlı sistemleri, ama o karlı sistemler 4-5 güne, 1 haftaya uzadı mı işin tadı kaçıyor. Ben Teksas’taki gibi kar istiyorum. Yağsın 1 ya da 2 gün, sonra güneş açsın ve hava 15 derece olsun, o karlar hemen erisin. Ilıkçıyım, Çukurova güneşinde yetiştim, ne yapayım. Benden ancak bu kadar.
Acıları acımızdır çünkü. Teksaslı, Louisianalı, Floridalı bir ılıkçı -5 dereceye, -10 dereceye nasıl tahammül edebilir??? Çok yazık onlara… Neyse ki bizde Karadeniz ve İzlandalı alçaklar (ama onlar asla alçak değiller!) gibi engeller var da soğuklar böyle zalimce dalamıyor.
Texas’ta kar yagsa Michigan’da usuyeruk
Kanal İstanbul tartışmalarına katkıda bulunabilmek adına, Prof. Dr. Cemal Saydam hocanın görüşlerinin yer aldığı 2013 tarihli bir yayının linkini paylaşmak istedim. Konu, biz hava delileri için de aslında oldukça ilginç. Bir kenarda durmasında yarar var sanıyorum.
http://www.arkitera.com/gorus/408/bakin-rafa-kaldirin-demedim-unutun-dedim
Beğenmeyen 4 arkadaş neyi beğenmediğini beyan ederse bilmeden yaptığımız bir hatayı düzeltme imkanımız da olabilir belki. Rica etsem neyi beğenmediklerini yazabilirler mi?
Bu beğenme beğenmeme meselesi bence fazla büyütülüyor. Eğlence için konmuş butonlar.
İhsan hocam takılma onlara, muhalefet yaptığınız için beğenmiyorlar bir açıklama beklemeyin bence. 😀
Ozan hocam affınıza sığınarak yazıyorum. Bu konudaki son kelamlarım da bunlar olsun izninizle…”Belki haklısın SpanK ama, konusunda uzman bir profesörün söylediklerini beğenmeyecek kadar aklı olan adamın, iki kelam edecek kadar da fikri olmalı değil mi? Bu çok değerli fikirlerini bizden esirgemezlerse belki bizi de haklı olduklarına ikna edebilirler. Neticede, önyargısız, sadece ve sadece doğrudan yana olan insanlarız. Ne ülkemizin, ne de insanımızın zarar görmesini de elbette istemeyiz.” Sence de öyle değil mi?