Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.
(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).


Benzetmek gibi olmasın ama bu yazıyı hatırlatmakta fayda var: https://www.climatecentral.org/news/what-can-we-learn-from-nyc-forecast-bust-18602
Özet geç diyenler için: 2015 Ocak sonu ABD’nin doğu kıyılarını vuran bir siklon öncesinde ECMWF New York için çok sağlam kar tahminlerken GFS pek bir şey vermiyordu. ABD’li meteorologlar ECMWF’ye güvenip kar fırtınası uyarısı verdi ve New York dahil birçok kentte her şey kapatıldı, hatta araba kullanma yasağı getirildi. Fakat sonuçta GFS’nin dediği oldu, siklon biraz doğulu bir rota izledi ve New York gayet sıradan bir kar aldı.
Bu sistemde de son ana kadar yağış zamanlaması ve miktarı açısından her iki model farklı telden çalabilir gibime geliyor. Artık anı yaşayacağız. Umarım ECMWF galip gelir.
Vallahi bugün aklıma gelmişti, o hangi sistemdi diye düşünüyordum. Çok teşekkürler.
ECMWF’nin böyle fiyaskoları da var işte.
Kesinlikle! Özellikle şehir kameralarına bakmıştım çok sıradan bir örtü almıştı. Akşam akşam soru işaretleri belirdi şimdi 😅
Vermesinler de ne yapsınlar, Sandy Kasırgası’nda GFS öngörüleri yalan olup da ECMWF’nin çıktıları acı gerçek halini alınca bayağı sıkıntı yaşanmıştı.
Aşağıda “biz ne yapıyoruz” anafikrine sahip iki farklı Amerika kaynaklı makale var. Godzilla fantezileri yerine bu tip yazıları barındıran bir basına sahip olmayı umut etsek daha mı iyi ederiz acaba?
Bugün Beylikdüzü’de yeşillikler üzerinde kar görünce küçük çaplı bir şaşkınlık yaşadım. Babamın “ne var bunda, burası yüksek bir yer, kar yağmış, erimemiş” demesiyle hava delisi olmakla olmamak arasındaki büyük farkı algıladım.
Bu arada çoğu insan “Beylikdüzünde” diyor ama doğrusu “Beylikdüzü’de”. “Beylikdüzünde” demenin “kadıköyünde” demekten farkı yok. İşin kötüsü “Nişantaşında” yerine “Nişantaşı’da” demek gerekiyor. Doğrusunu söylediğinizde nüansı duyan biri bu taşralı herhalde ne biçim konuşuyor, diyebilir:) Yanlışlar doğru hale geliyor bazen.
Neyse, herkese bol karlı bir hafta sonu dilerim. Umarım önümüzdeki haftaya da sarkar.
Cenk Bey, Türkçe’ye uygun ve mantıklı (ayrıca, eski) kullanımı “Kadıköyü’nde”dir diye biliyorum. Yahya Kemal’in “Erenköyü’nde Bahar” şiirini bilir misiniz? Neyse şimdi Godzilla gelirken lüzum yok uzatmayayım 😀
Sevgili Dilovalı’lar mı? Dilovasılı’lar mı? Biz de bunu tartışıyoruz. 😀 Buyur buradan yak. 😀
Eskiden isim tamlamasıymış bu tip yer isimleri (“Kadı Köyü”), sonradan iyelik eki düşmüş, tek bir isim olmuş (“Kadıköy”). TDK ne diyor bilmiyorum ama resmi yazı, tez vesaire yazmıyorsanız dile hangi şekilde yerleşmişse onu kullanmanızda sorun yok bence.
Ilıkçı kardeşim sen ne yapıyorsun buralarda? Erzak aldın mı? Winter is coming.
Cuma sabahına helikopter kiraladım, istikamet Girit kısmetse hocam.
Sesli güldüm 🙂 🙂
Bunu bilmiyordum Ozan bey. O zaman sadece Beylikdüzü konusunda ısrarcı olayım 🙂
Bir de “Uludağına gittik”diyenler var. Umarım o da doğru değildir:))
Ben, Ozan Hoca’dan gece gol haberi bekliyorum. Gece çıktılarından sonra başlığı açar gibi geldi bana.
Çıktılar kaçta yayınlanıyor hocam.
Bende isterdim bugün açsınlar ama yarın açacaklarmış. Ecmwf güncellemesinden sonra açarlar bence. Geçen sistemde son dakika gölü yemiştim. 😀
Halen devam eden ECMWF 12Z çalııştırması diyor ki: “Beyler bu akşamki güncellemeden sonra top benden çıkıp sınırlı alan modellerine geçerken son kez söylüyorum; ŞAMPİYONLUK YAKIN, MEŞALELERİ YAKIN…”
🙂
Evet öyle diyor. ECM’ciyiz anadın mı…
NASA GEOS5, soğuğu öğleden önce daldırıvermiş. 1500 sıcaklığı da bir harika.
Resim paylaşsanız keşke biz de coşsak.
Ozan abi sizce ecmwf ve gfs nasıl çıktılar ? Ecmwf kar haritası yine çok iyi.
Bursayı kara gömmüş bu sistemi kaçıramam yarın Bursaya dönüyorum Umarım Ankara coşmaz
Hahahaha 😀 😀 Umarım Ankara coşmaz 😀
Ankaralılar vurun ilker hocaya.. 🙂 Şaka bir yana ben de cuma günü işimi bırakıp döneceğim kısmetse Orhangazi’ye, memleketime temizinden bir 60 cm veriyor modeller bunu kaçıramam 2004 rekorumuza çok yakın. Cuma fırtınadan feribotlar iptal olur diye düşünüyorum o yüzden otobüs kullanacağım ama o da yolda kalmaz inşallah.
Sağ salim dönersin inşallah bu arada aile büyüklerim Narlıcalı uzak değiliz 🙂
Ankaralı kardeşlerim eksiye gömüyorlar beni olsun Bursam kara gömülecekya
spank kardeşimin dediği gibi şu anda evde durup durup sırıtıyorum 🙂
Yolda yürürken aklıma blogda yazılanlar geliyor, bir de sistemin gelecek olmasının sevinciyle yolda yürürken sırıtıyorum sizde de oluyor mu ? 😀
İstanbul veya çevre illerde yaşıyor olsaydım ben de sırıtırdım, hem de kafamı kaldırıp sağa sola bakarak.
Ben utanıyorum gören yanlış anlar diye. 🙂
Bugün Konya’da günler sonra güneş bu kadar güzel gösterdi yüzünü. Gök mavi yer beyaz olunca karın güzelliği bi ayrı çıkıyor ortaya ancak berbat bir ayaz var her yer donmuş durumda. Bu süreç içinde defalarca kaydım ama şanslıyım bir hasar yok 😀

Ayaz güzeldir, hem de her yer kar kaplı iken. 🙂
Hasar olmasın, olmaz inşallah. 🙂
Euro4 ve NEMS soğuğu yarın akşamdan Trakya’ya sokmuş.


Yine NEMS’e göre Marmara’nın büyük bölümünde öğleden önce sıcaklık kar değerlerine inecek. Euro4’ün o saat için çıktısı yok, ICON ve Arpege ise soğuğu öğle-öğleden sonra sokmada ısrarlı.
Cuma öğleden önce NEMS

Soğuk nefis, siklonlu miklonlu, yağış miktarı Bursa için 2004’ü geçebilir. Bir hafta kar yağma potansiyeli var.
Üstadlarım bir sorum olacak. Madem ki bu sistem/cephe, İstanbul’da soğuk giriş yaptıktan/sıcaklık kar değerlerine düştükten sonra yağışını boşaltacak, o halde cephe doğuda ulaşacağı en son noktaya kadar geçtiği her yerde hemen hemen aynı tepkiyi mi gösterecek? Sonuçta cephe aynı cephe.
İzin verirseniz “Fotofinish”i belirleyecek olan yarış hakkında olumlu bir detay sunayım. Böyle derin siklonlu bir sistemi çözme konusunda çözünürlüğü daha yüksek bir modelin verilerine bakmak daha yararlı olacaktır. ECMWF modelinin soğuğu İstanbul’a öğle saatlerinde sokup, yağışın çoğunu kar olarak düşürdüğü bir senaryo var. Birde soğuğun Cuma akşam saatlerine sarkıtan ve bu durumda efsaneyi tadamayacağımız bir GFS senaryosu var (Kendi bölgem adına da geçerli-Güzelçamlı). Sistem için 48. saatlere gelinen bu noktada Euro4 modeline başvurabiliriz. 48 saatlik yayımlanan modelde son saat 0 çizgisi çoktan girmiş oluyor Edirne’den. GFS’de ise durum hiç de öyle değil. Bu durumda ECMWF hanesine Euro4 tarafından güçlü bir artı (+) puan yazıyoruz…
EURO4:

GFS:

Bu da aynı saatte ECMWF modeli. Euro4 ile kıyasla 0 çizgisi paralel konumda…
Güzel analiz, katılıyorum bu yoruma. Artık bekleyip göreceğiz olacakları.
Ayrıca İzmir ve çevresi için “Neden olmasın?” dedirten sinyaller var hocam. Cuma gecesi ve Cumartesi sabah 2004 vari senaryolar burası için de geçerli olabilecek muhtemelen. Dilek Yarımadası Milli Parkı’ndaki tepelerde hali hazırda ince bir kar örtüsü var yılbaşından beri. Fotoğraf paylaşımında bulunurum. 🙂
Yalnız şunu unutmayalım sınırlı alan modelleri global modellerin verilerini baz alarak çalışır, EURO4’ün hangi verilerle çalıştığını bilmiyorum ama ECMWF ile çalışıyorsa bu sonucu vermesi normal. GFS ile çalışıyor da ayrıntıları bu şekilde veriyorsa o zaman haklısın Şefik.
UKMO’nun modeli hocam EURO4 , yani onun verilerini kullanıyor olması lazım. Tabi içlerinde nasıl bir süreçleri vardır bilmiyorum.
bu şekilde paylaşımlar uygun mu bilmiyorum. Ama olay hoş…
Çocuklar mutlu olduysa gerisi teferruattır. Halinize şükredin beyler, her sene kar yağıp da bir sistemi ıskalayınca isyan eden arkadaşlar 🙂
Atış Serbestteyiz, rahat olun😉
İstanbul için son 12 yılın en önemli sistemi olabilir. Siklonlu sistemler modellerde son ana kadar çok yalpalayabilir, o yüzden bu tarihi model güncellemeleri için herkesi sinerjiye davet ediyorum. Bu anı çok bekledik, umarım istediğimiz gibi gelir, Allah yardımcımız olsun.
Erdem Üstat (T)

Canımı yoluna koyduğum
Efsane sistemimsin
Kanatlanıp kuşa dönme
Dönme sistemciğim
Avcın değilim ki senin
Kaçma sistemciğim…
ECMWF senaryosu:
Feysbuk’ta altına yazdıklarım:
ECMWF modeli, İstanbul’da Cuma günü öğleden sonradan itibaren kar ve fırtına bakımından AŞIRI bir senaryo öngörmüş… fakat bu kadar sert bir soğuk hava dalgasının (ve eşlik eden fırtına sisteminin) batıya-doğuya yalpalama, etki alanını biraz da olsa değiştirme ihtimali olduğundan nihai uyarıyı vermek için perşembe gününü bekliyoruz… Şunu söyleyelim ki, bu kar fırtınasının meşhur 2004 kar fırtınaları kadar olma, en azından onlara yaklaşma potansiyeli vardır…
Cuma günü için, içinde seyahat olan, özellikle de akşama sarkacak bir plan yapmamanızı öneriyoruz. YAPMAMALISINIZ. Cuma sabah saatlerinde hava muhtemelen ılık olacağından gideceğiniz yere özel araçla gitmeyi ve akşam özel araçla dönmeyi düşünebilirsiniz, DÜŞÜNMEMELİSİNİZ, çünkü öğleden sonra ve akşam arasında herhangi bir saatte sıcaklık aniden düşecek ve KAR FIRTINASI başlayacak…
Kar yağışı cumartesiye ve muhtemelen pazara da sarkacak, sıcaklıklar sürekli sıfır derecenin altında seyredecek, sahil semtleri dahil… Hepimize kolay gelsin.
Şöyle yağacak 40 cm, çıkacaksın üsküdar sahilden ordan kadıköy rıhtıma sonra ordan moda sahile, fotoğrafla fotoğrafla 😃
Üniversitede öğrenciyken yapmıştım. Zeynep Kamil’den Doğancılar’a, oradan Haydarpaşa, Kadıköy, sonra Mercan’da kokoreç bira yapıp taksiyle dönmüştüm. 🙂
Güzel fotoğraflar bekliyoruz o zaman hava.
Ecmwf ne yapmis oyle Ozan hoca. Ama dedigim gibi yarin aksam 6 guncellemesinde zaten fena olmayan gfsden de bir bomba bekliyorum. Su an ecm gfs ortalama yagis olarak cuma cumartesi pazar 50-60 mm veriyor. Yagisin artmasi icin hangi parametrelerin degismesini beklemeliyiz?
Ozan hocam, şu grafiklere bizim de ulaşma şansımız var mı?
Bana da Santiago yolladı, o bilir belki.
Akşam canlı yayın bekliyoruz finaller de bitmiştir 😂. O değil de geçen sene sistem gelmeden 1 hafta önce alt yapısını hazırlar 5 gün kala video paylaşılırdı, bu sene son güne kadar beklemenizdeki sebebi öğrenebilir miyiz?
Siklonlu sistemlerin tahmini çok daha zor olduğu için. DEKli sistemlerde inen soğuğun derecesinden ve rüzgar yönlerinden nereye ne olacağı iyi kötü belli oluyor birkaç gün önce.
Tamam o konuda sizlere katılıyorum , paylaşım ne zaman peki ( konu başlığı,video v.s.)
Perşembe başlık, saat 23’te video bir aksilik olmazsa.
Bugün 23 temi yoksa yarın 23 temi?
Yarın.
Ozan, bu sefer mahalle baskısı olmasın lütfen 🙂 Bizi meydanlara dökmeyin.
Keşke okula giderek değil de sizinle birlikte meteorolog olabilseydim. Bence çok daha eğlenceli olurdu.Zaten bazı dersler geçmek bilmiyor bi de bu sistemlerin verdiği heyecanla 1 ders bana 1 gün gibi geliyor. Bugün dersler bittikten sonra hemen eve yetişebilmek için merdivenlerden koşarak indim. Tam son merdivene geldim ki arkadan biri itekledi ve yere düştüm. Yere düşerken ayağım burkuldu ve hastaneye gittim .O an öyle bir acı hissettim ki anlatamam. Sonra doktor ayağımı alçıya aldı. Eve geldim ve içimden bu dersler olmasa da her zaman burada bulunabileyim dedim. Ama ne yapalım hayat bu mecburen okumaliyim. Acaba işe giden abilerin de öyle oldu mu çok merak ediyorum.
Sevdiğin mesleği seçersen okumak ve çalışmak zor gelmez. İTÜ’de ve Samsun OMÜ’de meteoroloji okuyabilirsin.
Abi ben zaten üniversite için değil lise için konuştum. Lisede bir sürü ders ve konu var. Bunlarin havayla ilişkisi olmadığı için çok sıkıcı geliyor. Yoksa ben üniversitede meteoroloji bölümü okusam hiç sıkıntı cekmem.
Matematik ve fizik (hatta kimya) derslerinin meteoroloji ile DOĞRUDAN ilişkisi var. Ne kadar iyi öğrenirsen o kadar iyi olur senin için. Bunu unutma, bu motivasyonla çalış. Bilgisayar programlamayı da şimdiden öğrenmeye çalış, en azından mantığını.
Tamam abi matematik ve kimya çok iyi fizik de iyi sayılır.
Türkçe’yi de unutmayalim hocam, halen veriliyorsa tabii…
Hocam ben dgs çalışıyorum kendimi İTÜ puanına göre ayarladım ama yüksek bir puan, OMÜ’de dgs den alım yapmayacak mı seneye?İnternette araştırdım bulamadım…Yani listenin başında İTÜ var 2.sırada ise alım varsa OMÜ inşallah
Kaçıncı sınıftasın bilemiyorum ama iyi bir meteorolog olabilmen için gördüğün bütün o dersleri iyi bilmen gerekiyor. O dersleri iyice öğrenmezsen meteorologdan çok falcı bacı olursun.
İstanbul’da uzun bir aradan sonra 11 dereceyi gördüm şimdi arabanın termometresinde..
Sistemler gelmeden önce yaşanan kısa süreli ısınmaları sağlam soğuklar geleceği için seviyorum.
Yaklaşan sistemin Catzilla değil heybetli bir Godzilla olması umuduyla..
Ozan Hocam 17-18 Şubat 2015 sisteminde dışarıda 35 cm kar varken burada size “Hocam sistem ne olacak” diyen arkadaşlar da vardı. Adamlar model takip etmekten dışarıda yağan karı kaçırdı. Bu temkinli nesil birazda sizin eseriniz 🙂
Bu kadarının temkinle ilgisi yok bence, modeller ve model çıktılarında gözükenler gerçeklerden daha fazla zevk veriyorsa sorun vardır. Ben sistem başladıktan sonra son durumlara, radara bakarım sadece. Modellere de güncellenince şöyle bi bakarım değişim var mı diye… Siz de öyle yapın.
Yarın Ankara sanırım yağmur alıcak gibi güzelim yerdeki kar eriyecek.. Sizce perşembe günü ankada yağışın cinsi nedir?
Alçaklar yağmur-kky, yüksekler sulu kar ve kar muhtemelen.
Ozan abi moralimi bozdu resmen☺. Her yerde efsane nidalari atılırken özellikle Ozan abi’nin güncel yorumunu cok merak ediyordum.Çünkü gerçekten kıyılar dahil santim açısından godzilla durumu vardı.Merak ettiğim bundan sonra olumlu anlamda degisme ihtimalinin olup olmadığı(kıyılar 20 santim mesela).Süre kısalıyo çünkü
Efsane ihtimali var olmasa bile kıyılar 10-20 cm yazıyorum, adam diyor ki moralim bozuldu kıyılar 20 olmaz mı? Otur, sıfır, hatta -10.
Minimum 20 santim anlamında yazdım. O kadar akılsız değilim😀 Ayrıca hemen 0’ı basmışın ama öğrencin olsam sınıf birincisi olurdum😀
Gel ol o zaman da görelim 🙂
Sistem, bence, bugün itibarıyla Godzilla / Efsane potansiyeli olan (kıyılar 40+ cm) fakat pekala biraz zayıflayarak (yağışı azalarak) yine İstanbul için sağlam (özellikle soğuğu açısından) ama kar bakımından ekstrem olmayabilecek (kıyılar 10-20 cm) bir görüntü veriyor. Heyecan hakikaten dorukta. Sistemi iyi inceleyip arşivleyelim arkadaşlar. Esas olan gözlemdir unutmayın. Başlığı muhtemelen yarın açarız.
Hocam, ben atmosferler pazarlık yapalım derim, 10-20 kurtarmaz 😀 (bir bakıyoruz 5 cm Allah korusun)
DEK ihtimali nasıl gözüküyor ?
Onu konuşmak için erken, siklonun nereye çıkacağı rüzgarları ne tarafa çevireceği filan belli değil. Ama benim tecrübeme göre, böyle büyük sistemlerden sonra rüzgar yönünün yakalandığı her saat DEK olabilir. 850 ve 500 sıcaklıkları çok iyi.
Yeni başlık açılınca (herşey biraz daha netleşince), Doğu Akdeniz için rakım olarak kar tahmini yapmanızı rica edeceğim. 🙂
Hocam , bu yorumunuzdan site tahmincileri ve yöneticileri olarak , GFS ve ECM ‘ nin ikisinin ortası bir beklenti içerisin de olduğunuz yorumunu çıkartıyorum. Yani özellikle ECM kar haritaları ve yağış çıktılarına GFS’ ye nazaran ( daha olumsuz değerlendirme adına ) daha kuşkucu bir gözlem içerisindesiniz gibi algılıyorum. Ben de özellikle bu geceki ECM ‘ yi önemsiyorum… Bakalım ‘ekstrem’ sayılabilecek bir kar yağışı öngörüsüne devam edecek mi, ederse de kuşkular bir miktar daha törpülenir mi, o da ayrı soru.
Kıyı Ege önceki aydan bakiye alacağını tahsil etmeye hazırlanıyor. Üstüne cumartesi sabah kar da gelirse ekstra güzellik olacak. Heyecanla bekliyoruz.
Mgm an itibariyle İstanbul için 3 kar ikonunu Cuma ve Cumartesiye yerleştirdi. Hayırlara vesile olsun.
Ben evdekilere gazı verdim, Cumartesi günü yollar kapalı olacak işe gidemeyeceksiniz dedim. inş çok kar yağar tüm yollar kapanır, kaç yıldır hasretim böyle kara.
Sen ne zaman gazı erken versen fosluyoruz, hayırlısı olsun.
Erdem abi size katılıyorum, ben de hep içimden diyorum ne zaman önceden kar geliyor desem sistem gelmiyor ya da zayıflıyor tesadüftür belki ama hep ben de bunu düşünüyorum. 🙂
Dostum , mevcut olumlu gözüken verilere rağmen gene de biraz erken konuşmuyor musunuz?. Bare yarın ki verileri de bekleseydiniz.
Versin ya bence, bende girdim haberi büyük puntolarla “DONACAĞIZ” arkada istiklal caddesi görseliyle.
Sizde 40 cm ve üzeri kar varken bizde 5 cm olur mu belli değil.Bircok yere baktım hepsi de 10 saatlik kar vermiş. Bi MGM iyi görünüyor. Keşke buraya da 40 cm kar yağsa. 2013’te direkt kar olarak başladığı için 3 günde 45 cm kar yagmisti. Ama artık 4 gün yağmur 1 gün kar yağıyor. Bunun sebebi soğuğun yağıştan sonra girmesi. Ben gormesem de inşallah siz İstanbullular istediğiniz karı görebilirsiniz.
Şu ‘inşallah’ı “inş” diye yazmayın lütfen ya, çok çirkin gözüküyor.
1987 mart sinoptiğini andırıyormu sizlerce?
Bugün rüyamda blogda yeni başlığın açıldığını gördüm. Aklımda hep bu sistem olduğu için rüyalarıma giriyor.
Daha hala 72 saat var, temkinli olalım yine de. Daha da batılayabilir, doğulayabilir, yağış güneyde kalır vs.
İstanbul için daha da olumlu da olabilir mi, neden olmasın? 🙂 Bekleyeceğiz artık..
Santiago hocam eksi yiyeceğini anlamışcasına hemen pozitif bir yorumda bulunmuşsun 🙂 Artılar şelale olsun 😀
Bence bu saatten sonra çabuk çabuk değişmez. Ama belli de olmuyor mesela 2012 o da aynen böyle sert bir sistem gösteriyordu. Son 72 saat hiçbir şey kalmadı. İnşallah herkes istediği karı alır.
Sistemi basınç yerleşimi itibariyle 17-18 Ocak 2016 sistemine benzettim. Orada da ilk siklon geçtikten sonra güneyden yağış gelmişti aşağıdaki görüntülerde olduğu gibi.. Soğuma olarak çok çok daha kalitelisi tabi. Adrenalin artıyor, bakalım yarınki çıktılar ne verecek..
Bir ucunun İzmir’de olması güzel 🙂
Gfs öğlen güncellemesi yağışı artırdı erdem abi. İnş her güncelleme daha iyi olur.
Şşşşşşşş😎
Merak ettiğim yağış sıkıntı olur mu?Bu tarz sikonik sistemler kendi içinde yağışı getiriyor mu?
Bu sistem için çok kar yağışı çok istiyoruz evet, 2004 gibi olsun istiyoruz. Ama bence en önemlisi artık Türkiye’nin gündemi bu olsun, kar olsun, soğuk olsun, şehitler olmasın, İnsanlar artık şehitleri konuşmasın, terörü konuşmasın. 1 hafta da olsa insanlar iklimi, havayı, doğayı konuşsun. Haber kanalların da artık buzdan ayağı kayıp düşün insanların gülünç durumu konuşulsun. Şu hastalıklar da kırılsın.
Şehitleri, terörü kimse konuşturmuyor zaten, sıkıntı yok.
Santiago üstad, twitterda #godzilla vurgusunu yapmışsın, bunu senden duymak çok güzel 🙂 Şaka biyana sistem inşallah beklendiği gibi gelir, bu sefer sabırla tutuyorum kendimi aman bişey olmasın diye..Zor tutuyorum çünkü öyle görüntüler var ki heyecanlanmamak elde değil, rast gele diyelim. Bu arada Santiago Üstad senden de bir değerlendirme bekliyoruz, yarınki son verileri de bekliyosundur diye tahmin ediyorum..Son olarak tüm hocalara duyurulur, “canlı yayın” isteriz 😉
ECM gibi gelirse Godzilla demek az kalır.
İki model arasında hala bu kadar fark olması çok ilginç, ECMWF DEK etkisini daha iyi mi görüyor acaba?
DEK yok bu sistemde. Güneyden beliren bir yağış var, GFS vermiyor onu.
Sistemin 36 saat önceki verilere göre batı Trakyan’da ciddi bir birikim yapması beklenirken, sanırım siklonun daha doğulu bir rota izlemesini bekliyorsunuz. Yanlış mi anladım acaba? Yada siklonun rotası konusunda değişiklik yok. Edirne için soğuk girişi mi geç kalıcak ?
Twitter’da ne yazdınız Erdem Abi ? Buraya da yazarsanız sevinirim.
Teşekkür ederim.
Rica ederim.
114 saat içinde yağacak kar miktar ( Harita alıntıdır )
1 inch, 2.54 cm. 😀
ECM’ye göre öyle tabi. GFS çok farklı.
Sınırlı alanların bölgesine giriyor adım adım. İkisi de şu anda emeklilik arifesinde. 24 saate danışman olacaklar.
http://www.nj.com/weather/index.ssf/2015/01/why_forecasters_got_the_monster_blizzard_of_2015_so_very_wrong.html İnşallah GFS NY 2015 sisteminde olduğu gibi yanılır ve ECMWF kazanır.
Ekstrem senaryo
Geliyo mu ne?

Sistemin gelişini en iyi hisseden sevimli kedi galiba 😀
ECMWF Bursa meteogramı


GFS Bursa meteogramı
Her iki model de karayele dayanarak 850’de sıcaklık -7 civarlarındayken, yağışın zirve noktasında soğuğu sokmuş. Modellerin karayelli geç soktuğu göz önünde bulundurulsa soğuk daha da erken girebilir. Bu güzel olan haber. Bir de Pazar gününe kadar şu modeller değişir de işe DEK de katılırsa tamamdır bu sistem.
Merhaba ben de Bursa’dan bir havadelisi. Tanışalım isterim. Delilik başa bela 🙂
Merhaba. Tabii memnun olurum eğer sana ulaşabileceğim bir yol varsa 🙂
Özür dilerim buradan yazıyorum çünkü siteye yeni üye oldum. Tanışırsak en azından buraya yazmaktan kurtulurum ve ben de bulunduğum rakımı yazabilirim nikimin yanına:) beceremedim çünkü. Buraya kayıtlı olduğum mail adresim aynı. firsfirsfirs@hotmail.com buradan iletişimi sağlayalım.Herkese verdiğim rahatsızlıktan ötürü özür dilerim 🙂
Bulunduğumuz pattern,Ocak ayının geri kalan günleri ve Şubat ayı hakkında naçizane birşeyler karaladım. Keyifli okumalar.
Şu anda Bursa’da hafif de olsa bir yağış var.
Radarda da zayıf da olsa eko var.

Eskişehir’de ortalık çatır çatır dondu, bugün maksimum sıcaklık -8 dereceyi görebildi. Stratusların neden olduğu kar greni birikim yapacak yoğunluğa ulaştı.
Son 3 gündür soğuklarla mücadele ettik. Dün öğlen doktorlar caddesine yürüdüm 30 dakika civarı, gözlerim dondu resmen. Allah dışarda yaşamak zorunda kalan insanlara, sokaktaki tüm hayvanlara yardım etsin. Biz elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz, umarım hem belediyeler hem de vatandaşlar sokaktaki insanlara-hayvan dostlarımıza yardımda bulunuyorlardır.
Paylaşıldı mı bilmiyorum ama bazı hava delileri bu mantıkta. Kar yaklaşıyor daha sık görmeye başlarız

Kar 3 metre 🙂
Evdekilere 10 yılda bir gelecek bir sistem geliyor dedim, ama henüz tam net değil belki 2004 benzeri kar yağabilir dedim. Hatta anneme dedim ki cuma yolda kalabiliriz eğer kar öğlen başlarsa. 🙂
Bu arada ben mum depolayacağım ne olur ne olmaz elektrikler yine gidebilir. Geçen haftaki kıytırık sistemde bile İstanbul’un bir çok ilçesinde 2-3 gün elektrik verilmedi.
Beklentiyi cok yukseltmissin. Umarim yalanci cikmazsin kardesim 🙂
SpanK coşkuyu vermiş, yalnız IlıkçıReyiz’in Godzilla senaryosu gerçek olmasın da…
Özellikle Kdz.Ereğli – Zonguldak arasında olmak üzere son sistemde iç kısımlarda kar yağışının etkili olduğu söyleniyor. Yaz için güzel bir birikinti oldu. Ancak Zonguldak sahilinde sadece havada kar görebildik. Yaklaşan sistemi sizlerin katkıları ile değerlendirmeye çalışsam da nafile. Bekleyip göreceğiz.
İlk defa bir “gif” hazırladım. Bir kenarda dursun. Bakalım önümüzdeki sekiz gün bunların hangisine yakın çıkacak.
Kazasız, belasız, yolda kalmadan geçireceğimiz; çocuklar için şen, havadelileri için muhteşem bir sistem olması dileğimle.
Cumartesi iyi de Pazar gününü çok merak ediyorum. Hareketsiz bulutlar, yağışsız ya da az yağışlı olur diye düşünüyorum. Belki Marmara DEK’leri olur. Kısaca tatsız bir gün.
Yagisin en yogun olacagi (ulkenin ic bati anadolu bolumu, bati ve kuzeybatisi) 6 ocak gecesi ve 7 ocak sabah saatlerinde yagis tasiyan orta-üst seviye nimbostratüs bulutlarinin gfsye göre konumlanmasi. Su anki senaryoya göre 6 ocak gecesinden 7 ocak ogleden sonraya kadar ic ege, ic anadolu, trakya, bati karadeniz, marmaranin tamami ayni anda saglam bir siklon kaynakli kar yagisi alacak. Siklonun kuvvetlenmesi dilegiyle bekliyoruz. Benim gorusum bu sistemin istanbul icin bu kisin en saglam sistemi olacagi yonunde.
Ayrica dr. Ozan bey bu ciktida kuzeybatidan guneybatiya net basinc azalmasi o seviyede de net karayel ruzgari anlamina gelir mi? Cevaplarsaniz sevinirim.
72 saat sonrası için bile (Cuma öğlen) GFS ve ECMWF dramatik sonuçlara yol açacak biçimde farklı İstanbul için (ve siklonun merkezine yakın konumdaki her yer için). GFS ana çıktısı kendi ensemble (diyagram) ortalaması ile paralel hale geldiği için artık GFS de kendi içinde tutarlı hale geldi.
Yarışı foto finiş belirler. Heyecan dorukta.
Hocam sistem boyunca rüzgarın durumu ne olur? Bir kar fırtınasına şahit olabilirmiyiz yoksa aksiyonsuz yağışlar mı alırız bunu saptayabiliyor muyuz şu an?
Kar karayel fırtınası ile birlikte, tipi şeklinde yağacak başlangıcından muhtemelen zayıflayana kadar. Ama bu ne kadar sürer onu şu an bilemiyoruz işte.
ben gfs son 24 saatte ecmwf’den daha godzilla çıktı verecek diyorum haydi bakalım.
Öyle demiyorsunuz, öyle istiyorsunuz 🙂
Icgudulerim kuvvetlidir. Sogukcu tayfa mesaiyi devralir diyorum ayin 5 ocak 06zde 🙂
Aşağılarda Bursalı arkadaşlar kendi aralarında sistemin Bursa analizini yaparken @Grhc, ‘ters köşe oluyoruz, söylediğimiz kişilere de madara olmak cabası’ demiş. Sağolsunlar ben MGM sayesinde madara olmaktan hep yırtıyorum, geçen sistem yoğun kar yağışlı demişledi Sakarya’ya 2 gün, yağmaz dedim (aslında Erdem Hoca demişti) yağmadı. Vali okulları tatil etti Cuma günü, kararın alındığı perşembe akşamı, gerek yoktu kar tutmaz bana sorsaydı söylerdim dedim gülerek (bunu da Erdem Hoca demişti) tutmadı. Aslan MGM karizmama karizma katıyor. Ayrıca Havadelisi.com sayesinde, Sapanca’da hatırı sayılır bir hava tahmin duayeni olurum yakında.
Maalesef birebir aynısını kadıköy için yaptım ve tuttu. Herkes bir gaz kar yağacak diye bağırırken istediği kadar karayeden essin her yer kardan yıkılsa bile kadıköy’e yine şakır şakır yağmur yağacak dedim tutmaz olaydı ama tuttu 🙂
Bilim dışı bi durum elbette ama 5 yaşından beri bu olaylara karşı aşırı gözlemcilik yapmış olmanın verdiği tecrübe heralde 🙂
Hahaha,bizde mgm den değil buradan yorumları okuyarak bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz.Yılbaşı herkesi ters köşe yaptı.Açılan başlıktaki yorumlarda tahmin edilmesi çok zor bir sistem olduğu,son anda bile değişim olabileceğini aklımızdan çıkarmamamız gerektiğini öğrenmiş oluyoruz.
Başlık ne zaman ozan hocam?
Cuma günü için Çanakkale’den Marmaris’e kadar sel tehlikesi var.
Sinoptik olarak 2004’ün aynısı. Sadece 2004’de siklon daha derinmiş.


2004:
2017:
Bu saatten sonra derinleşebilir mi ?
Zor.
Bu sistem için çok atıp tutuluyor ancak detaylı bir ön görü halen denk gelmedi.
Gelmez olur mu ya, kaç gündür Godzilla aşağı Godzilla yukarı.
Dakika itibariyle son model güncellemelerine göre;
Bursa kara gömülecek.Cuma gece yarısı başladı, Salı gününe kadar durmadı kar GFS’e göre. Model güncellenmeye hala devam ediyor, ne zaman kesiliyor yazıcam buraya.
Salı’yı Çarşamba’ya bağlayan gece yarısı kar bitiyor. Ayaz başlıyor.
Yağış miktarı mutlaka değişecektir ama bu çıktıya göre yarım metre kar diyor Bursa için. Fazlası olur eksiği olmaz. çihironun dediği gibi 2004 benzeri. 2004’te Bursa’da neler olmuştu, üç aşağı beş yukarı aynısını verdi model.
Umarım değişmez.
Toplamda yine çok kar olabilir ama bu sistemin girişi 2004’tekilere benzemiyor son çıktılarda.
Komşu geçtiğimiz sistemden ders almış olmalıyız BURSA kara gömülecekti , 3-5 saat yerde kalan 5 cm kardan fazlasını göremedik. Havada da olsa göreceğiz diyelim de gerisi sürpriz olsun 🙂 Bu kez sıcaklık yeteri kadar aşağıda gerçi bakalım..
Bence de,ters köşe olmuştuk.Temkinli olalım.Sonra büyük hayal kırıklığı oluyor.Söylediğimiz kişilere de madara olmak cabası😜
Sen yenisin galiba. 😀
3 ,5 yıl oldu takibe alalı pek yenide sayilmam hocam, atıp tutanlar derken farklı platformlarda yazanları kasıt etmiştim.
Yanlış anlamışım, kusura bakmayın. 😦