Hava Delilerinin Kocadağ Maceraları

Hava delisi Sinan Şahinoğlu meteoroloji okumak için Samsun’a taşındı, gezilerine orada devam ediyor. Yazı ve görseller Sinan’a ait, çok teşekkür ederiz kendisine 🙂
———–

Birkaç gündür ülkemizi etkisi altına alan soğuk hava dalgasının Samsun üzerindeki etkilerini gözlemlerken baktık böyle sınırda gelen sistemlerle olacak değil, meteoroloji mühendisliği öğrencileri olarak kendimiz karı beklemedik biz kara gittik. Şimdi size bugün(3 Ocak 2020) yaşadıklarımızı fotoğraflarla beraber anlatacağım 🙂

Bu dağlarda birkaç gündür kar vardı fakat soğuma yeterli olmadığı için kar yağışını sahillerde gözlemleyemedik, fakültedeki kısa süreli graupel yağışı dışında… Bunun üzerine Kocadağ’a gitmeye karar verdik ve Erdem Ağa’mızın aracıyla Kocadağ yoluna koyulduk.
Time lapse konusunda yeni olduğum için video kötü olmuş, idare ediniz. 🙂

Kar örtüsü 600 metreden itibaren vardı, buzlanmaysa 800 metreden itibaren mevcuttu.

Soldan sağa Erdem, İsmet, Muhammet, Sinan, Ilıkçı Yunus Emre ve öndeki Ilıkçı Musa

Rakım 950 metre

Ufak fotoğraf çekimleri ve tetkikler sonrasında Kabadüz yoluna saparak zirveye olan yolculuğumuza devam ediyoruz.

Kabadüz mahallesine vardıktan sonra yola devam edip etmeme konusunda kararsızlık oldu fakat -ılıkçıların itirazlarına rağmen- zirveye olan yolculuğumuza devam etmeye karar verdik.

Kabadüz mahallesindeyiz

Diğer arkadaşlarımız Cuma namazı için camiye gittikleri için zirveye olan yolculuğumuza arabasız devam ediyoruz.

Rakım 1030 metre

Yaklaşık 1 kilometre kadar yürüdükten sonra posta arabasına parmak kaldırıyoruz ve sağ olsun bizi alıyor fakat istediğimiz yere bırakamadan yolda kaldığı için biz iniyor, postacıysa geldiği yoldan geri dönüyor.

Zirve yolculuğumuzun kalan 1.5 kilometresini yürüyerek devam ediyoruz. İki arkadaşımızsa arabayla çıkamamışlar ve yürüyerek 4.5 kilometre yolu gelecekler.

Zirveye çok az kaldı

Zirveye doğru yürüyen hava delileri

Son sprintte Muhammet önde gidiyor

100 metre kala son sprintte Muhammet önden gidiyor 🙂

Zevkli bir tırmanış sonucu zirveye çıkıyoruz ve bir işletmede çayımızı içerken diğer iki hava delisi arkadaşlarımızı bekliyoruz ama onlar bizi arayıp etraflarını köpeklerin sardığını söylüyorlar ve onların yanına doğru yola çıkıyoruz.

Arkadaşlarımızı da aldıktan sonra yorucu bir tırmanış sonucu kestaneleri afiyetle mideye indiriyoruz 🙂

Zirvede kar yağışının başlamasıyla beraber ufak bir gezi yapıp ardından hatıra fotoğrafları çekinip inişe geçiyoruz.

Yol buzlu olduğu için kayarak iniyoruz

4 kilometrelik yolu 30-35 dakika gibi bir sürede alıp arabaya binip iniş yoluna geçiyoruz.

Bu da inerken çektiğimiz time-lapse videosu

Sistemi Samsun için kısaca özetleyecek olursak… Yükseklerde 10-20cm arası kar kalınlığı yaparken kıyılardaysa gün boyu aralıklarla yağmura sebep oldu. Biz keyifle kar yağışının tadını çıkardık, umarım siz de okurken ve fotoğraflara bakarak keyfini çıkarırsınız. Okuduğunuz için teşekkür ederim 🙂

Hava Delilerinin Kocadağ Maceraları” üzerine 3 düşünce

1. niasunset

Ben de çok beğendim. İnanılmaz güzel… Karı özlemişiz… Ama İstanbul’da kar yok hala… Hatta Yalova dağlarında bile yok henüz. Teşekkürler, nia

Cevapla

Yorum yazın...

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )