Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.
(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).


Kıyı Ege ve Marmara’nın batısında toprak doyuran, son derece verimli yağışlar var. Öyle karalar bağlamaya gerek yok, önce yağmurları alalım. Geçen sene bol kar aldı Marmara, Karadeniz, Toroslar… Ama Kıyı Ege Ocak ayına kadar düzgün yağış alamamıştı. Bu sene önce batı kıyıları istediğini alsın.


https://orhancabarov.files.wordpress.com/2017/12/istmax153.jpg
İstanbul da baya iyi yağıyor.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Kar bize gelmezse biz kara gideriz.Kayseri’ye geldim.Birazdan Erciyes’e çıkacağım.Akşama inşallah fotoğraf atacağım.Sağlıcakla kalın.
https://orhancabarov.files.wordpress.com/2017/12/5a46348f0f25442f78aa2c4e.png
Çekmeköy deki kışla’nin arazisinini imara açıp rezidans yapacaklarmış.
Kaynak: http://m.hurriyet.com.tr/cekmekoy-kislasi-rezidans-oluyor-40694232
Ya ben bu kadar yeşile düşman, bu kadar zevksiz bir zihniyet görmedim. Her yeri beton ceviriyorlar, ne olurdu o araziyi park yapsalar?
Ilk fırsatta kaçacip gidicem buralardan.😟
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
O bişey değil. Daha sırada Atatürk havalimanının arazisi var. Asıl rant orada.
Deprem toplanma alanlarının hepsini satıp avm gibi şeyler yaptılar.
Tam diyagramlar da bir şeyler var derken kış başından beri ilk kez kar sınırına bu kadar yaklaşmışken model senaryoların bir ya da iki günlük sınırda gezinmeler den sonra tekrar sert bir yukarı çıkış gözüküyor 😦
Umudum geçen yıllarda Aralıkları soğuk geçirip Ocak ortasından sonra paternin değişip kış sonuna kadar ılık günlerin gözlenmesinin tam tersi olmasıydı ama maalesef gerçekten bu yıl o yıl değil..
Ocak ayının 10 undan sonrasına odaklan.
İhsan abi, aynısı Aralık ayında da söylendi. Ocak 10 gelince, Ocağın sonu diyecekler, Sonra şubatın 10’u. Sonra bir bakmışsın kış bitmiş. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Kış illa bitecek. Ama belki de hiç beklediğiniz gibi değil.
Beklediğimizden daha kötü bir şekilde bitebilir. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Geçen sene tam da bu zamanlardan Bitlis ve Mutki civarından birkaç fotoğraf:






Görüntüler Bitlis Mutki arasından, buranın yükseltisi 1400 m civarında hatırlatmakta fayda var; Bitlis merkezin büyük kısmı buradan daha yüksekte yer alıyor.
Bu bölgeye Akdeniz kuş uçumu neredeyse 600 km, Karadeniz ise yine kuş uçumu 400 km uzaklıkta bulunuyor bu bölge ile alakalı kar yağışlarıyla ilgili bilimsel bir çalışmaya ya da şöyle söyleyeyim tam olarak bölgeyi kapsayan net bir çalışmaya rastlamadım. Sadece Bitlis değil, Tunceli’den Yüksekova’ya kadar olan bölge; Orta Akdeniz ve Doğu Akdeniz siklonlu bir kış sezonunda müthiş kar alıyor. Karadeniz sistemleri Doğu Anadolu’nun kuzeyinde bilhassa da Kars Ardahan’da yağışlara sebep oluyor. Oraları Karadeniz Dağları’nın ardında(dulda) kaldığı için Karadeniz yaylaları ile kıyaslanmayacak ölçüde düşük miktarlarda kar yağışı alıyor.
Peki Akdeniz’e bu kadar uzak bir bölge nasıl oluyor da böyle yüksek miktarlarda kar yağışı alabiliyor? Şöyle anlatalım; Doğu Akdeniz siklonlarının rotası genelde saat 2 veya 3 yönünde doğuya doğrudur. Yani Doğu Akdeniz siklonları karaya çıktığında genelde doğu-kuzeydoğu yönünde ilerliyor. Siklon yoluna devam ederken Ortadoğu’nun, yağış çekirdeği görevi gören ve yağışın artmasında önemli bir faktör olan çöl tozlarını da bünyesine almaya başlıyor. Siklon ilerledikçe çok ciddi bir yükseltiyle ancak son düzlük olan Diyarbakır’ı geçtikten sonra rastlıyorç Burada, GD Toroslar’ın yay çizerek güneydoğu ilerlemesi karşında bir duvara toslamış gibi yükselmeye zorlanıyor ve olduğu gibi tüm nemini Kulp, Mutki, Hizan, Bahçesaray, Pervari, Yüksekova boyunca kar olarak bırakıyor.
”Basit bir paint çizimiyle olayı anlatalım”
Yani düşünün ki Akdeniz Bölgesi’nin o meşhur güçlü sağanak yağmurunu bu bölge kar olarak alıyor. Mesela bu yağışa bir örnek:
” Geçen kış Bitlis Mutki’den bir kar sağanağı, yükselti 1390 m”
Akdeniz siklonu yaklaşırken önce malumunuz sıcak cephe geliyor bölgeye. Cephe burada yükselmeye başladığı için yağış da bırakmaya başlıyor, cephe yükselmeye ve dağları aşmaya çalışırken çok vakit kaybediyor ve onu hemen arkasından gelen soğuk cephe bahsettiğim bölgede yakalıyor. Sonuç olarak soğuk cephe sıcak cephenin altına dalıyor ve nur topu gibi bir oklüzyon cephesi ortaya çıkıyor. Bu olaylar en az iki günlük bir süreç içerdiği için bölgede çokça rastlanılan iki veya üç günlük aralıksız tipiler meydana geliyor.
Tüm bu dağlık alanlar cephesel kaos yaşanırken hemen 50 km kuzeydeki Muş’un orta ve kuzey kesimleri, Van Gölü çevresi, Ağrı civarında yağış değerleri önemli ölçülerde azalıyor. İşte yukarıdaki fotoğraflarla aynı gün çekilmiş bir Van Gölü kıyısı fotoğrafı:
” Fotoğraf Ahlat’tan. Yerdeki kar seviyesi oldukça düşük. Bu arada Karşıdaki dağlar çığlarıyla ünlü Bahçesaray-Tatvan- Gevaş üçgenindeki arasındaki Reşadiye bölgesi”
”Yine bir başka fotoğraf: Muş Ovası. Türkiye genelinde ortalama bir kış yaşandığı yıllarda, buradan Ağrı’ya kadar tüm Doğu Anadolu stepleri kışı Güneş’i engelleyen sisle geçirir. Nadiren gündüzleri sıcaklık 0 üzerine çıkar.”
Görev yaptığım süre içerisinde imkanlarım dahilinde Hakkari’den Erzurum’a Ardahan’dan Şanlıurfa’ya birçok doğu güneydoğu il ve ilçelerini görme imkanı buldum. Özellikle kış döneminde Van güneyi(Bahçesaray, Çatak) ve Bitlis ilçelerinin Güneydoğu Toroslar yayı içerisinde bulunan diğer alanlara göre daha fazla yağış aldığını rahatlıkla söyleyebilirim. Ne yazık ki bölgede bir meteoroloji radarı bulunmadığından çok daha net verileri ulaşamıyoruz.
Böyle durumlarda belki de bir coğrafyacı olduğum için bitki örtüsüne bakmak yeterli olabiliyor. Tunceli’den Hakkari’ye kadar olan bölge yüzyıllardır inanılmaz bir tahribat yaşamış, buralarda yapılan yoğun ve bilinçsiz yapılan küçükbaş hayvancılık nedeniyle orman namına hiçbir şey bırakılmamış. Ayrıca 30 yıldır süren terör ve onunla ilişkili faaliyetler buna tuz biber olmuş. Ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen Tunceli’den Hakkari’ye kadar olan bölgede meşe ormanları varlığını şaşırtıcı derecede sürdürüyor.
Dağlık arazilerde hava şartları çok kısa sürede değişebiliyor örneğin geçen yıl 23. Nisan’da güneş bir günde sabaha başlarken öğlenden itibaren yolları kapatacak düzeyde kar yağışları meydana gelebiliyor. Mesela:


” Bitlis Tatvan nisan sonu”
Son olarak Spank böyle küçük evleri sevdiğini söylemiştin bu da sana gelsin.
Paragraf girintilerini yapmama rağmen çıkmamış kusura bakmayınız.
Müthiş tespitler… Fotoğraflarla da örneklendirmişsiniz. Bir solukta okudum, emeğinize sağlık gerçekten.
Tesekkurler hocam.
Çok beğendim emeğinize sağlık. Ayrıca, çok da aydınlatıcı buldum. Sağ olun var olun.
Tesekkurler İhsan Bey.
Harika tespitler hocam ellerinize sağlık. Siz orada görevdeyken çok güzel fotoğraflar gönderiyordunuz. Bu sene Doğu Anadolu’nun bağrından bizlere anlık bilgi verebilecek kaynak sıkıntısı yaşıyoruz.
Bu arada hocam, geçen sene 23 Nisan’da Eskişehir’de bile 4-5 cm birikim yapacak kadar kar yağdı. Tatvan’da yolların kapanmasına pek şaşırmamak gerek 🙂
Bu sene kış daha yeni başlıyor benim gözümde. Fotoğraflarınızı bekliyoruz Bursa’dan da…
Carcass hocam gecen yıl Bitlis’te ortalama bir kiş hatta onceki yıla gore de daha az yağıslı bir kis gecti. Nisan ayındaki kar yagısinda Tatvan yolu degil ama Mutki Bitlis ve Mus Erzurum yolu kapanmışti.
Bu arada Bursa’ya ısınmaya calisiyorum bana Manisa’yı hatırlatıyor burası. Vakit buldukca Bursa ile ilgili meteorolojik gozlemleri de yazmaya calısacağım.
Çok teşekkür ederiz. Bu yazıyı ana sayfaya alıyorum. Eğer isterseniz hocam, gerçek isminizle yayınlayalım. Türkiye’de böyle coğrafya öğretmenleri de olduğunu bilsin herkes.
Emeğinize sağlık üstad. Buna bile eksi veren 2 ruh hastası var. Dertleri ne ben anlamıyorum, nasıl bir psikoloji iyi kötü herşeyi eksilemek. Ya da sadece eksilemek için mi siteye giriyorlar? Sanırım en sonuncusu
Değerli Ozan hocam ismim ve soyismim Doğan Acar. Yazıyı paylasabilirsiniz bundan gurur duyarım. Dusunceleriniz icin de cok tesekkur ederim.
Fakat yazıyı yazarken gözden gecirmemistim simdi tekrar okuyunca imlada ciddi hatalar yaptiğimi gordum, duzeltibilirsek cok daha mutlu oldurdum.
Ben düzeltebildiklerimi hızlıca düzelttim, sizin de gözünüze çarpan bir şeyler olursa yazın, düzeltiriz. Yazı yayımlandı ana sayfada. – Ozan
Abi elinize sağlık, çok güzel.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Gece sadece orta karadenizin iç kesimlerinde bizim çevrede sıcaklık terselmesi vardı galiba, 1000mt rakımda 11 C iken Amasya 0 C idi.Amasya yı çevreleyen tepelerin soğuk havayı hapsetmesinden olsa gerek 70km yakınımızdaki Tokat şuan 26C iken Amasya 6C.. Tokat ta rüzgar yönü kuzey iken bu sıcaklık garip geldi bana 🙂
26 derecede hata var. Adana-Mersin’den sıcak olacak hali yok ya 🙂
http://zakopane.webcamera.pl/
Cok guzel bir kar yagisi var suan. Ayrica daha da siddetlenerek devam edecek gibi diyagramlara gore. Takip etmenizi oneririm.
Iyi gunler.
En azından yağışlar mevcut.
Sene 92 ya da 93, 31 Aralik yilbasi gecesi İzmit’deydim ne guzel kar vardı ne hikmetse 00:00 a dogru baslamisti. 5 dk da her yer bembeyaz oldu , Herkes disarilara akin etmisti! O an bambaskaydi simdi yaş 39 hâlâ kar yağsın diye sistemleri takip ederim. Birde önceden sistem falan takip etmezken ya da hava durumunu takip etmezken hava da ki kar kokusunu alirdik, ozellikle Sibirya YB etkisi altina girdigimiz kislarda gece sabaha kadar ayaza cekerdi sonra sokak lambalarina bakar hava da ucusan karlara merakli gozlerle bakardik. Sabah 04:00 ya da 05:00 tam saati kestiremedim simdi. Yatar bir umutla sabah tekrar kalkar nasil tutumusmu diye bakardik. O nasil bir mutluluktu anlatamam. Heryer bembeyaz ve durdurak bilmeden araliksiz yagan kar! Oglene dogru gunes acar sonra bir kar bastirir bir hava acardi. Aksama dogru hava tekrar kapatir enfes kar yagisini izlerdik. O heyecan bambaşka anlatiĺmaz yaşanır 😔
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
İlaç gibi geldi yemin ederim…
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Ama öyleydi gercekten
Çok güzel dile getirmişsin be kardeşim, kayıtsız kalamadım. Ben de 42 yaşındayım, çok iyi bilirim o zamanları, hala hafızamda 😉 Modele bakmak yok, pattern yok ama heyecanı bambaşkaydı be anlatılmaz yaşanır 🙂 Güzel günlerdi…
Küresel ısınmaya bağlı yosun oluşumu buzulların erimesini hızlandırıyor.
( Dakika 27:07 )
Ayrıca bu programı takip etmenizi öneririm.
Allah’tan Meksika körfeziyle Karayip denizi var. Yoksa soğuk Ekvator’a inecek. 😀 😀
İç kesimlere, güzel kar yağışları gelebilir… ( 4-5 ocak sistemi ) Tam da, 5 ocak doğum günüm bir gelse of of ! 🙂

Ardı arkası kesilmiyor soğukların 😦
Asya’nın doğusu da farklı değil..
Hangi sene bulamadım ama 2015 veya 2016 olabilir.Bu filmi daha önce seyretmiştik.
Amerika ya soğuklar akarken biz seyretmiştik.
2013 ve 2014.
Yalnız GEK alan yerler hariç yağış açısından pek şanslı değiller. Bu da bizim avuntumuz olsun 🙂
Allah Amerikalı ılıkçılara sabır versin 😦 Düşünsene yıllarca Midwest’in dondurucu soğuğunda, New England’ın korkunç kışlarında gece gündüz demeden çalışmışsın, emekli olup Florida’da şirin bir yazlık veyahut Texas’ta bir çiftlik hayali kurmuşsun, iliğim kemiğim ısınsın demişsin. Ne lanetli bir coğrafyaysa yine kurtuluş yok ama kara kıştan 😦
Erdem abi merhaba, Kasım ayında ilk kez green karta başvurdum, olur da çıkarsa Amerika’nın büyük göller yöresi denen bölgeyesine gidicem. 🙂
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Bence Boston’ı düşün 🙂
Erdem abi çıkarsa, Teksas’a bile razıyım. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Wyoming eyaletine de gidebilirsin. Bayburt-Gümüşhane-Yozgat-Sivas-Kastamonu benzeri coğrafyaya ve nüfus yoğunluğuna sahip, doğal güzellikleri harika olan bir eyalet bildiğim kadarıyla. Gidenlerden olumlu görüşler almıştım üniversite zamanlarımda (2006-2010 arası). Şimdi nasıldır bilemem ama 🙂
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Sayfamız 2 nolu KHK sonucu, totem için 15 gün süreyle kapatılmıştır. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Sibirya sistemleri hangi uygun şartlarda ülkemize ulaşabilir.Örnek tarih verebilecek olan var mı?(İlave radar görüntüsü olursa baklava olur.)Koriyolis etkisinin kuzeyden güneye inen sistem için etkisi sistemin güneybatı asyadan, güneybatı istikametine inmesine katkı sağlar mı?Yoksa bu saat yönünde dönen YB’ın bir karakteristiği mi?(Mesela(hayal ediyorum…) batı avrupaya yerleşen bir AB’ın sayesinde italya ve balkanlara doğru lodos, ülkeminde ise sibirya YB’ı mı?
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
bu tamamen yuksek basınçın sekli ve Akdeniz’de oluşması muhtemel ab’nin konumu ile ilgili.
Hepsi ile ilgilidir. Atmosferin küresel dolaşımında her şey birbirine bağlıdır. Sibirya Yüksek Basıncı termik sebeplerle ortaya çıkar ama bu termik şartların oluşumunu da dinamik şartlar belirler (batılı akışın şiddeti, güneyden gelen yağışlı sistemler vb vb).
Zaten bu yüzden tahmini çok zor (orta enlemlerdeki diğer her şeyin tahmininin zor oluşu gibi)
Biraz daha sabredebilirsek belki yetişebiliriz.
Dünyanın mini bir buz çağına gireceği öngörülmüş. İlginizi çekebilir.
https://www.ntv.com.tr/galeri/teknoloji/bilim-insanlari-uyardi-2030-yilinda-dunyada-buz-devri-baslayacak,JWhBrQ_S00uGlE–e4aTcQ/ztvxYFBOpUGVg30QNVapbA
https://phys.org/news/2015-07-mini-ice-age-hoopla-giant.html
İlgili bilimsel makale sadece güneş aktivitesi ile ilgili bir tahmini içeriyor ve iklimle ilgili herhangi bir yorum dahi yapmıyormuş. Medya üst tarafını uydurmuş. Buz çağı filan hiçbir yerde söylenmiyormuş.
Ha, güneş aktivitesi düşerse tabii iyi olabilir iklim bakımından 🙂
Buzul çağının gelmesi büyük ihtimal ile kaçınılmaz bunu yakın gelecekete herkes anlayacak, Küresel ısınmanın kaçınılmaz sonu böyle olmalı, buzul erimesi ve aşırı ısınmadan dolayı okayanusların daha fazla buhar üretmesine bağlı olarak daha çok bulutlanma ve güneş etkisinde azalma ile beraber daha az ısınma ve sonuç daha soğuk bir dünya bu kaçınılmaz ve büyük bir olasılıktır.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Böyle bir şey yok, bu hipotez spekülatif ve bilim camiasında kabul görmüyor.
Ayrıca makale ta iki buçuk yıl önceden…
Başkent’te son zamanlarda, zehir zemberek soğuk var.

Modellerde gelişme var sanki. Benim dikkatimi çekti Ozan abi her iyi yorum attığında modellerde düzelme oluyor. Bu gün soğuklar inerse (gerçi bu kış için konuşmadı ama) dedi. ECM soğukları doğuya kaydırdı. Gfs’de de soğuklar Abd’yi terkediyor ama uzun süreli olduğu için hiç güvenmiyorum.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Katılıyorum, bence tüm üstatlar iyi yorum yaparsa pozitif enerji oluşturabiliriz. Ayrıca ECM’nin doğuya kaydırdığı soğuklara bakın, 850 hPa haritasına gözlerini kısarak bakınca 216. saatte 0 girmiş neredeyse :))
https://ilikcireyiz.files.wordpress.com/2017/12/ecmopeu12_216_2.png
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Bu kış bizim demiştik…
Şaşı bakınca da -10 hatta -15 bile görülebilir 🙂
Bence boşuna umutlanıyorsunuz. Şu an için hiçbir iyi işaret yok.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Bu kışın ılık bir kış olduğunu kabul edersen rahat edersin. Vaziyet değişirse hem çok da sevinirsin. Öbür türlü için sıkılır. Abilerini dinle, yapma. SpanK’ı örnek alma 🙂
https://orhancabarov.files.wordpress.com/2017/07/ad307054-9bb8-42c9-9ca8-0f22d52d9e15-249-0000000c9fa7fdc9.jpeg
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
10 Ocak tan sonra konuşmak en güzeli şu an çok belirsiz.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
1942 yılından beri yayınlanan Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Dergisi Arşivinde, dergide yayımlanan makalelere bakarken aralarından birisi ilgim çekti. 1935 yılında Almanya’dan gelen Prof. Dr. Herbert Louis başkanlığında kurulan Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Coğrafya Enstitüsü’nün ilk iki mezunu ve asistanından birisi olan Doç. Dr. Ferruh Ali Sanır tarafından yazılan bu makalede yazar, 1948 Nisanı’nın son haftasında yağan kar yağışını incelemiş. Aşağıdaki linkten makaleye ulaşabilirsiniz. İlginiz oldukça fazla çekeceğine inanıyorum. 🙂 Ayrıca verdiğim kaynaklar aracılığıyla Cumhuriyet sonrası devrimlerinin belki de en değerlisi olan bilimsel devrimin en önemli meyvelerinden DTCF Coğrafya Enstitüsü, enstitü kurucusu Prof. Dr. Herbert Louis ve ilk iki mezunu ve asistanından birisi olan Doç. Dr. Ferruh Ali Sanır ile ilgili daha ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.
http://dtcfdergisi.ankara.edu.tr/index.php/dtcf/article/view/2293/2020
Kaynaklar ve İleri Okuma
1) http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt7/sayi29pdf/ceylan_mehmetakifx.pdf
2) http://tucaum.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/280/2015/08/tucaum7_4.pdf
3) http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/19/2139/22148.pdf
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Çok teşekkür ederiz.
Kaynaklar harika. Teşekkürler Mehmet.
Asya kıtasının doğusunun soğuk olmasında Oyaşiyo soğuk su akıntısı, Kuzey Amerika’nın doğusunun soğuk olmasında Labrador ve Grönland soğuk su akıntısının bir etkisi olabilir mi?
Ortalama sıcaklıkları düşürmede soğuk okyanus akıntılarının rolü tabii ki var, ama kışın şiddetli soğukların kıtaların doğu tarafını etkilemesinin batı rüzgarları ile ilgisi var daha çok. Soğuklar aşağıya salınınca doğuya sürükleniyor.
Teşekkürler
Adı üstünde, O Yaşıyo (o taraftakiler kar’ı kışı yaşıyor) bize de karbonmonoksit geceler 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
ABD’nin Göller Bölgesi’ndeki Erie kentinde günlük kar rekoru kırılmış…
http://6abc.com/weather/more-than-5-feet-of-snow-falls-in-erie-pa/2826956/
Küresel ısınmadan dolayı deniz-göl sıcaklıkları ve atmosferdeki nem miktarı artıyor. Dolayısıyla soğukların GEK-DEK yapma potansiyeli de arttı. Yeter ki soğuk insin. İstanbul’a ve Karadeniz Kıyıları’na da son yıllarda feci DEK’ler geliyor. Yine gelecek. Hele şu kışı bi atlatalım 😀
Bu çok iyi bir haber hocam, şu sıkıcı günlerde soğukçular için büyük bir umut olacak 🙂
Allah daha çok versin. Kimsenin malında gözümüz yok. 😀 😀
Ya hocam, yaş olmuş 55 daha kaç kış göreceğiz ki, olmayan ümidimizi de kırıyorsunuz? Yapmayın, bizi sukut-u hayale uğratmayın. Bu kış henüz bitmedi biliyorum. Size Orhan Veli’nin mısralarıyla sesleniyor ve azıcık da sitem ediyorum.
Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim kışların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Bir kış var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.
Orhan Veli’nin hava delisi olduğu doğrudur İhsan abi. Senin paylaştığın şiiri de şunu da berbat geçen bir kışta yazmış. Tütüne başlamasak bari…
GÜZEL HAVALAR
Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
Orhan VELİ
Son cümle totem gibi bir şey. Bir hava delisi bir kışı kafasından tamamen atamaz atsa gönlünden atamaz 😉
Bu sene modeller hiç sistem indirmiyor. Arada böyle şeyler gösterseler bile yeter yani o kadar kötü bir sezon geçiriyoruz.
2017 Ocak,Ocak 2018

07.01.2017

İstanbul’un en şiddetli kış dönemi 15 Ocak-15 Şubat arasında yaşanıyor genelde. Tamam şimdilik tatsız gidiyor kış ama bu sistem görmeyeceğiz anlamına gelmiyor. Geçen birkaç seneye göre Türkiye’nin hiçbir yerinde kışın soğuğu ciddi manada hissedilmedi henüz. Sabretmek lazım…
İstanbul’u boşver, Anadolu da kar yok, dağlarda kar yok.
Ocak ayının ilk haftasından sonra sizce Sibirya kökenli bir sistem alma ihtimali var mı? Yoktur sanıyorum ama…
Bu ihtimaller model çıktılarıyla ve model demetleri (diyagramlar) ile belirleniyor. “Bizce” ne olacağının hiçbir bilimsel değeri yok, tüm “bizce”ler temennidir.
Ozan hocam, Aralık ayında iyice belirginleşen ve bizi canımızdan bezdiren küresel ölçekteki şu basınç yerleşimlerinin, “özellikle de Kuzey Atlantik ve Akdeniz havzasındakilerin” kısa vadede değişme ihtimali hiç mi yok? Nasıl sordum ama? Gerçek bir meteoroloji mühendisliği öğrencisi gibi değil mi? İşi en ince detayına kadar öğreniyorum. Tüm süper lig rakiplerim korkun benden. 🙂
Gece güncellemesiyle de Ocak ayının ilk yarısını çizmek lazım. Amerika’ya o kadar soğuk akmış ki güncelleme bile kurtarmaz. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
SpanK, gel hayalimizdeki kışı (genel kış mevsimi veya sadece bir sistem) anlatalım, gözümüz gönlümüz açılsın. Çok uçuk olabilir, gerçekçi de olabilir, fark etmez.
Gel bir rahatlayalım biraz. 😀
Mesela ben Adana’da bir gün bembeyaz bir kar örtüsüyle uyanmayı çok isterim. Hoş, öyle birşey olacak olsa gece uyumayacağım için uyanmamış olacağım. 🙂
Kış lastiği kullanan çok olmayacağı için yollardan da az araç geçse, yollar bile karla kaplı kalsa. 😀
Abartı bir hayal kuracak olursam; Karadeniz’in tamamen donmasını ve tüm soğukların ülkemize kolayca akmasını hayal ediyorum.
Bu şartlarda anca böyle şeyler konuşursak rahatlarız.
Sizler daha teknik detaylarla hayalinizi anlatın, ben çocuksu ve basitçe yazdım.
İstanbul’suz bir kış hayal ediyorum. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Edit: Hayalimdeki kıştnn ziyade, hayalimdeki hayat şöyle. Kanada veya İskandinavya ülkerinin birinde yaşamak ve iş olarakta, karda mahsur kalanları çekiciyle kurtarmak veya Denizde avlanmak. 🙂
Otoyol cehennemi ve Ölümcül av belgesellerindeki, o insanların hayatlar benim hayalim işte.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
İstediğim an gidip, istediğim miktarda kar görebilirim. İstediğim bu değil. Ben her zaman, yaşadığım yerde yoğun kar görmek istemişimdir.
Önceden İzmir’de ve Kırşehir’de yaşadım. Aslen Nevşehir ve Niğdeliyim. Kırşehir’de yaşarken veya Nevşehir’de vs. güzel kışlar geçirdim.
Şimdi Adana’da yaşıyorum ve Osmaniye’de okuyorum. Kışları memlekete veya Toros Dağları’na gidebilirim. Fakat bu beni, Adana’da – Osmaniye’de kar görmek kadar heyecanlandırmaz.
—
Senin gibi düşünecek olursam; henüz nasıl bir hayat istediğimi tam kestiremiyorum.
Fakat yaşadığım yerde kışların sağlam geçmesini kesinlikle isterim. Kanada olmasa da, İskandinav ülkeleri veya Alp Dağları civarı olabilir.
Aslında son zamanlarda Doğu Karadeniz yaylarında yaşamayı hayal ediyorum.
Yazacak çok şey var. Zamanla konuşuruz umarım… 🙂
İstanbul’suz kış olur mu yahu 🙂 Doğu’da 1 metre kara gömüleceğime İstanbul’da 5 cm kar’ı tercih ederim 🙂
Oncelikle gida stogu yapilicak ve ardindan yollar kapanip Halic donucak 🙂 Bir hafta sut, su bulunamiyacak.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Her konuda olduğu gibi meteorolojik arşiv konusunda da çok eksiğiz Türkiyeden bir istasyonun günlük sıcaklık verilerine niye yabancı sitelerden freemeteodan ulaşıyoruz.Niye MGM kendisi herkese açık bir şekilde sunmuyor? Niye kachelwetter gibi bir site yok adamlar 1981 yılından bugüne her günün uydu görüntüsünü herkese açık sunuyor.Çok şey istemiyoruz sanırım
Bu sabah Ortadoğu ve Avrupa’da görülen ışık Rus füzesiymiş.
Ayrı veya bitişik yazılan ‘de’leri, ‘da’ları, ‘ki’leri doğru yazmak bu kadar mı zor arkadaşlar? Ne olur Türkçemizi doğru kullanalım.
Oylamaya bakılırsa yanlış yazan biziz Batu kardeşim. 😀
Yanlış olan,

Doğru olan,
Açılama: Basıncın genişlediğini görüyoruz
Şöyle anladım Üstad ben, Batı Avrupa’daki ve kuzey Avrupa’daki basınç yüzünden soğukları alamıyoruz ve lodos etkili ya da yanlış mı anlattım ) ? Çok fırın ekmek yemem gerektiğini biliyorum 🙂
Telefonun azizliğine uğradım… Oldu mu hocam ?
Ben genel söylemiştim, ama eline sağlık.
Yaz gelse de konvektif yağış kovalasak, bu kış çok sıkıcı geçiyor.
basınç, rüzgar, yağış vs vs…

MeteoEarth. ( 26 -27 Aralık )
Ee?
Bu bir program ÜSTAD, öyle sizlere paylaştim 🙂
Açılama: Basıncin genişledigini görüyoruz
Şöyle anladim ÜSTAD ben, Batı avrupada ki ve kuzey avrupada ki, basinc yuzunden soğuklar’ı alamıyoruz ve lodos etkili yada yanlış mı anlattım ) ? Çok firin ekmek yemem gerektiğini biliyorum 🙂
Florida ya -20 girecek neredeyse.Biz ise lodosa mahkum.
https://grhc.files.wordpress.com/2017/12/gfsna-1-180_rpo4.png
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Üzülüyorsunuz ama bunda sevindirici olan bir şey var: Orta enlemde bir yerlere -20 indirecek potansiyel atmosferde hâlâ mevcut. Yani basınç paterninin farklı olduğu bir kışta bize doğru da inebilir. Ki zaten iniyor. Küresel ısınmanın devam etmesiyle bu soğukların orta enlemlere inme olasılığın giderek azalacağı tahmin ediliyor. Umalım ki bu tahminleri yanlış çıkartacak, bu trendi durduracak, hesaplarda dikkate alınmayan doğal sebepler ortaya çıksın.
Amin
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Ozan hocam, izninizle bu konuyla ilgili bir kaç şey sormak istiyorum. Birincisi Kuzey Amerikanın kışın henüz başlarında bu kadar hızlı soğumasının asıl nedeninin Kutuplardan neredeyse Meksika körfezine kadar olan, aşağı yukarı 5000 km. lik kesintisiz anakaranın etkisi çok büyük diye düşünüyorum. (Karaların, sulara göre çabuk ısınıp, çabuk soğuması esasını göze alarak) Birincisi bu doğrumudur? İkincisi ise, Kuzey Amerikadan farklı olarak Avrupa kıtasının hem Batısının, hem de Kuzeyinin Denizlerle çevrili olmasının, (suların, karalara göre daha geç soğuyup, daha geç ısındığı prensibine dayanarak) göreceli olarak daha geç ısınıp, daha geç soğuduğu anlamına gelir mi? Bu iki önerme de doğruysa, “kabaca” Avrupa da kış mevsimi Kuzey Amerikaya göre daha geç başlar ve daha geç biter diyebilirmiyiz? Pekii, eğer böyleyse, o zaman 2018 kışını kafamızda bitirmemiz için hiç bir geçerli nedenimiz yok desek yeri mi? Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Kıtanın doğu tarafında olmak avantajtır. Amerika’nın doğusu gibi Asya’nın doğusunda da çok sert soğuklar var.
Biz de Avrupa’nın doğusundayız 😛 😀 😀 Şaka şaka… Kastettiğiniz büyük kara parçasının doğusunda olmak (Avrupa ve Asya’yı bütün olarak düşünelim), kıta derseniz belki yanlış anlaşılabilir diye takıldım sadece 😀
İhsan Abi şu andaki vaziyet daha çok basınç örüntüsü (paterni) ile ilgili. Uzun vadeli tahmin yaparken kıtaların dağılımının vb sınırlı rolü oluyor. Avrupa’nın daha geç ısınacak olması bizim için bir şey garanti etmez.
Bu kışı kafanızda bitirin, rahatlayın 😀 Piyango bir iki sistem vurursa çok sevinirsiniz.
Gulf Stream ile kutup sularının kapışması.Ben bu kış için 1’den 2 veriyorum.😀
Türkiye sınırları içerisinde -20 -24 en son ne zaman girdi hatırlayan var mı?
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Ayrıntılara takılmayın. Coğrafi şartlardan dolayı bizde -20 olmaz diyelim ki, -10 veya -15 olsun. Kastettiğim, bize de halen, yoğun kar yağışına yol açacak sert soğukların inme olasılığının mevcut olması.
Ozan abi merhaba, bize gelen en düşük 850 hpa değeri kaçtır ?
-20 taaa floridaya girerse biz de burada sinek avlarız tabi. Sinek avladığım da doğrudur geçen akşam evde sivrisinek öldürdüm. 😀
En fazla yağış 2009’da ( Efsane yıllar: 1987, 1988 ) vay be…
Şu sıralar Amerika’daki soğukları görünce, aklıma trump’ın küresel ısınma hakkında söyledikleri geliyor. 😀 Adam haklı, Amerika da dondurucu soğuklar var.
Ayın 3 ünden sonra o soğuklar doğulayacak. Sen içini ferah tut Trump. 🙂
Şimdiye kadar gördüğüm en çarpıcı enverziyon hadiselerinden birini paylaşmak istedim. Isparta sınırları içerisinde bulunan 1890 rakımlı Dedegöl Tepesi saat 20.30 itibariyle 7 C iken hemen karşısında Beyşehir Gölü çanağında bulunan 1158 metre rakımlı Şarkikaraağaç ilçesi -14 C. Aradaki fark 21 C. İnanılmaz…
Harita: trhava.omu.edu.tr
Böyle durgun hava zamanlarında Japonya’nın Murodo bölgesinin hava durumuna bakmanızı tavsiye ederim. Hemen hemen haftanın her günü sabah akşam oldukça yoğun kar yağıyor, üstelik bunu da -15/20 derecelerde yapıyor.
Filipinler’de en az 230 kişinin ölümüne ve ağır maddi hasara neden olan Tropikal Tembin tayfunu, batıya yönelerek Vietnam’a doğru ilerlemeye başladı. Güney Vietnam’da yaklaşık 1 milyon kişi tayfun nedeniyle güvenli bölgelere tahliye ediliyor.

Tembin Tayfunu, bu akşam saatlerinde Vietnam kıyılarına ulaşacak ve bu yıl Vietnam’ı vuran 16’ncı büyük fırtına olacak.
Kaynak: Haber sitesi.
Eskiden uzun vadeye bakınca, yalandan da olsa sistem gösterirdi. Şimdi Afrika sıcaklıkları gösteriyor bu nedir ya. 😦
Hayaller Kutup soğukları, hayatlar Afrika sıcakları.
Sen her dakika o modellere baktıkça Ocakta denize de gireceğiz inşallah Spank!
Devam…
Kış başladığından beri gece modellerini bile kaçırmıyorum. 😀
Yılbaşında neler olacak bakalim:) biraz daha beklemek en mantiklisi… ( İç kesimler için diyorum )
Bir an önce 2018 gelse iyi olur…
Türbülans tahmini konusunda şu siteyi buldum:
https://www.jetplan.com/jeppesen/weatherServlet?&action=show&graphicType=wxMapPrevG&img=eutball12.gif:14:eutb:.gif:400,350,300,250,200,upr,low,all:400-450,350-400,300-350,250-300,200-250,350-450,200-350,200-450:200:12,18,24:12,18,24
Geçen Cuma akşamı, Adana-İstanbul uçuşu için tahmini oldukça iyiydi.
Bu konuda, daha iyi tahmin yaptığınızı düşündüğünüz site varmı?
Elimizdeki imkanlarla 10 günlük zaman dilimi bulanık da olsa belli oluyor. Bunun için eminim bilim insanları modeller için harıl harıl program geliştiriyorlar. Bu programlar aynı zamanda yapay zeka için de kullanılabilir belki.
Herkes kötü konuşuyor ama ayın 2 sinden sonra soğuklar yavaştan doğuya kaymaya başlıyor. Doğuya kaymaya devam ederse sibirya yb devreye girebilir. Şubatı bilmem ama bence ocağın son 3 haftası müthiş şeyler olacak. Tabi yine Italya sistemleri mahvetmezse.
Çevirisi: “…. doğuya kaymaya devam etmesini ve aynı zamanda Sibirya YB’nin devreye girmesini istiyorum. Şubat’ı bilmem ama Ocak’ın son üç haftasında müthiş şeyler olsun istiyorum…”
Müthiş bir çeviri olmuş ozan abi. 😀
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
Ozan abi bunu sana 1 hafta sonra hatırlatacağım 🙂
Böyle diye diye günler geçiyor, geriye kaldı 2 ayımız. 😦
İstanbul da, bir kar delisinin bile “Bu sene kış çok iyi geçti ya” diyebilmesi için, hepi topu 30-40 cm kar, gündüzü dahi 0C nin altında geçirilmiş 3-4 gün ve toplam 10-15 günlük karlı gün sayısı yeterliyken ve bunun olabilmesi için önümüzde koskocaman 80-90 günlük bir süre varken bunalıma girmek ancak ve sadece halis muhlis bir kar delisine özgüdür. Bana sorarsan kar delisi rüştünü bu cümlenle ispat ettin SpanK. Benim için ayın “En hakiki, öz Kar delisi” ödülü senin yeminle. Yağacak, yağacak merak etme. 🙂
Sende haklısın spanK.Artık 2 ayda ne gelirse onunla yetineceğiz 😦
Şubatı bilmemden, ocak ayı tahmini ile kelebek etkisi terimini litaratürden kaldırdın flamingo72 😀 Tşk…
Bir ara boş zamanınız olduğunda ve kara hasretseniz Godzilla başlığını yorumlarıyla beraber en baştan sona kadar okumanızı tavsiye ederim güzel oluyor 🙂
UKMO ay sonu için gene siklon vermiş. Bu da İç bölgelere yarar kesin 😀
https://havaninotlari.files.wordpress.com/2017/12/ukmopeu00_144_1.png
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
O senin dediğin gibi değil kardeş. Sistemin girişi görünüyor ama ne soğuğu göstermiş ne de sistemin ülke geneline yayılıp yayılmayacağını. Yani bu sistemin nasıl geleceğini yada gelip gelmeyeceğini anlamak için en az 2-3 gün daha lazım. Biraz sabredelim. Belkide güzel sistem olacak. Gerçi bu sene hep belkilerle geçti ama yinede umudumuzu yitirmeyelim.
Siklonu söyledim ben sadece. Sistem var demedim zaten.
https://polldaddy.com/js/rating/rating.js
TRT kaydının senkron sorunu çözülmüş hali: https://www.youtube.com/watch?v=DQwBPqoa_eg&feature=youtu.be
Kar tanelerini gören hava delileriyiz 🙂
İki diyalog mükemmeldi:
-Özellikle soğuk havayı seviyoruz dediniz, kışı, karı seviyoruz dediniz… Neden?
-Bilmiyoruz 😀
Ozan Mert Göktürk : ”Sizin gibilerine kendi aramızda ılıkçı diyoruz” 😀
Sunucu ılıkçıreyiz mi?
Muğla radar görüntülerine bakacak olursak bir siklon tarafından kuşatılmış olduğunu göreceksiniz. Dün 20 li dereceleri gördüm. Ancak gece boyu esen kuzeyli rüzgarlar şuan hava sıcaklığını 6 derece civarına indirdi.
Sabah işe giderken araç camları donmuştu. Servis termometresi -2 yi gösteriyordu.
Basaksehir’de araba ustlerinde kar tuttu iki saat once ve daha sonra eridi.