Atış Serbest

Atış Serbest'i RSS ile de takip edebilirsiniz

Blogda yazılan yazılarla doğrudan ilgisi bulunmayan her türlü görüş, açıklama, tahmin, öneri, soru ve eleştirinizi; benle ve diğer okurlarla tartışmak istediğiniz hava/iklim olaylarını bu sayfaya yorum olarak ekleyebilirsiniz. Buraya tıklayarak yorum yazma kutusuna ulaşabilirsiniz. Birisine cevap yazmak istiyorsanız, lütfen cevabı vermek istediğiniz kişinin yorumunun altındaki “Cevapla” düğmesine tıklayın. Cevabın cevabına tıklayarak devam ederseniz yorumlar sağ tarafa doğru yığılma yapıyor ve okunmaları güç hale geliyor. Eski sayfalara yukarıdaki ana menüde Atış Serbest’in altında beliren Arşiv‘den ulaşabileceğiniz gibi, bu sayfada en altta bulunan yorumun sol altındaki Older Comments (eski yorumlar) düğmesini de kullanabilirsiniz. Geçerli ve sık kontrol ettiğiniz bir e-posta adresi vermeniz, şayet daha sonra iletişim kurmamız gerekirse işimizi kolaylaştıracaktır. Teşekkürler.

(Meşhur İngiliz ‘weatherman’ Michael Fish, kariyerinin doruğundayken).

9.886 Responses to Atış Serbest

  1. Santiago says:

    Aşağıda bir kaç modelin bugünkü 00Z çıktılarının 120 saat sonrası için basınç yerleşim haritaları var.

    GFS sadece bugün değil, bir kaç gündür İskandinavya’da derin alçak basınçlar tespit ediyor. Ancak diğer modellere baktığımızda hiç birisi buna benzer bir oluşum öngörmüyor. Hele dün durum daha vahimdi, önündeki sistemi bile yakalayamıyordu GFS.

    Hal böyle olunca bu modelin ne AO-NAO‘su, ne diyagramları, ne de 3-4 günden sonrası için verdiği basınç yerleşimleri sağlıklı olmaz.

    GFS bu sene tam anlamıyla madara oldu. Zaten benim için birinci sırada değildi, ama artık küme düşmek üzere. NOGAPS ve JMA ile çekişiyor.

  2. Santiago says:

    Pekin İklim Merkezi Mart kapıdan baktıracak kazma kürek yaktıracak diyor.

    2-11 Mart arası küresel sıcaklık anomalisi tahmini:

  3. Berat says:

    Bir soğuğa bakın bir de yağışa… GFS soğuğu da arttırmış yağışı da…

    1

    2

  4. Havadelisi says:

    Arkadaşlar resim yüklemede omploader ile devam etmek durumundayız, sonradan yapılacak yedekleme işlemleri için böyle olması gerekiyor.

    http://havadelisi.com/serbest-kursu/yoruma-resim-nasil-eklenir/

  5. Havadelisi says:

    Arkadaşlar,

    Dağdelisi Ali Değer Özbakır’ın yazdığı ufacık ve harika Linux skripti ve wget isimli programcık ile şu anda blog sayfalarındaki resim linklerini istediğim dosya isimleri ile rahatlıkla indirebiliyorum. Bir şey yapmanıza gerek kalmadı. Şimdiye kadarki yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Yardım edenlerin yardımları boşa gitmedi kesinlikle.

    Cumulonimbus’un dediği gibi eşleme ve güncelleme yapmak yine epey zaman alacak. Neyse artık zaman içinde yapacağız.

  6. Mamii says:

    Tunceli-Ovacık http://www.haber7.com/video-galeri.php?cID=17753 Birisi Bitlis mi dedi?

  7. hasso says:

    ukmo, ecmwf, gem, nogaps 28′i gibi bir sistem geleceğinde hemfikir, gfs ise tamamen ayrışmış durumda ilk defa bu kadar kısa zaman için bu kadar zıt fikirde olduğunu görüyorum gfs’nin bakalım kim kazanacak..

    • ALKIM says:

      GFS muhtemelen bu yılın en ağır mağlubiyetini alarak sezonu kapatacak. Görünen sistem de geçen sistemin benzeri. Barı Karadeniz ve iç kesimler yine ağır kar alacak.

  8. Mayhart says:

    Geçmiş olsun. :(
    Hoşgeldin bahar :)
    1

  9. Havadelisi says:

    Arkadaşlar resimleri toptan yedeklemenin bir yolunu arıyorum, 1-2 gün içinde bulabilirim, şu an resim yedekleme işi yapan arkadaşlar dursunlar (ama iptal etmesinler)… Haber vereceğim.

    • Cumulonimbus says:

      Çeşitli programlarla havadelisi.com’un tamamını indirebiliyoruz ama linkli görüntülerin doğal olarak sadece linkleri geliyor html dosyaları içinde. İki gün denedim, pes ettim, umarım bir yol vardır :) Linkleri de Firefox eklentileriyle tek seferde indirmek tabiki mümkün ama indirilen görselleri buraya yüklerken yorumlarla eşleştirme yapmak gerekeceği için zaman ve emek açısında bir şey değişmeyecek.

  10. Mamii says:

    Kozmik fırtınanın rüzgarları saatte 32 milyon kilometreye ulaşıyormuş.

    http://www.ntvmsnbc.com/id/25324390

  11. Havadelisi says:

    http://havadelisi.com/2011/12/04/karakis-firtinasi-ve-digerleri

    Yazının içindeki ana grafikte, özellikle kuzey kıyılarımızdaki istasyonlarda tarihsel olarak 29 Şubat’ta ciddi bir soğumanın gerçekleştiğini görüyoruz. 29 Şubat da bildiğiniz gibi sadece artık yıllarda olur, artık yıllar 4 yılda birdir, 2012 de bir artık yıldır. Bu istastistiki gözlem bu sene Şubat sonu Mart başının illa ki soğuk geçeceği anlamına gelmez – ki mesela yazıdaki analize dahil olmayan 2008′e baktım, soğuk dalgası yok Şubat sonunda.

    Ama yine de ilginç.

  12. Paradigm Shift says:

    13 Ocak 2002 İstanbul’da kar yağışı uydu görüntüsü.
    http://eoimages.gsfc.nasa.gov/images/imagerecords/57000/57552/Turkey.A2002013.0905.250m.jpg

    • Havadelisi says:

      12-13-14 Ocak 2002 tarihlerinde İstanbul’da kar yağışı gözükmüyor, ama görüntü güzel :)

      • Paradigm Shift says:

        Doğru söylüyorsunuz. Şöyle diyor: Moderate-resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) true-color image, produced from data collected on January 13, 2002. (Bir hafta öncesindeki yağışların etkisinde kalıp nasıl uydurmuşsam artık!) :)

  13. Avni KÜÇÜKAY says:

    Tuna Nehrinde, yaklaşık bir metreyi bulan dev buz parçaları sıcaklıkların geçmiş günlere göre biraz yükselmesinden dolayı çözülmeye başladığı artık görsel medyada sık sık yer almaya başladı.Acaba 1954 kışındaki deniz akıntısı ile günümüzdeki deniz akıntısı aynı mı? Ayrıca buzların bir şekilde boğazlara dayandığını düşünelim.sonuçları ne olur? Ne dersiniz? Teşke aramızda bir de deniz delisi bir arkadaşımız olsa…..

    • Ankaragücü says:

      Ana akıntılar kolayca değişmez. Mevsimsel olarak farklılık gösterse de, Karadeniz, Akdeniz ve Ege’den yaklaşık 5 cm daha yüksektir. Bu nedenle yüzey akıntısı Tuna üzerinden Boğazlara gelecektir. Ancak şu anda sıcaklık değerleri yüksek olduğundan erimeden bize ulaşması mümkün değildir.

      5 cm fark için bir referansa link verir misiniz, bulamadım. Teşekkürler. – Ozan

      • Ankaragücü says:

        “Seviye farkı akıntı” olarak google da hemen bulabilirsiniz. Debisi çok yüksek büyük nehirler ile beslenen Karadeniz üstelik buharlaşma da çok az olduğundan hemen her mevsimde seviye olarak boğazlarla bağlandığı Marmara, Ege ve Akdeniz’den yüksektir. Bu nedenle “üst akıntı” sürekli boğazlardan aşağı (güneye doğru) akar. Kimi kaynaklar seviye farkının 20 cm üzerinde olduğunu söylemektedir. Gel – git ve benzeri etkiler dışında yalnızca nehir debileri sayesinde oluşan farktan bahsediyorum.;
        http://yildiz.academia.edu/BernaAyat/Papers/753858/ISTANBUL_BOGAZI_SU_SEVIYESI_DEGISIMLERININ_MODELLENMESI

  14. carcass says:

    Bayburt Bayburt olalı böyle reklam görmemiştir :D
    http://imgur.com/ogMoW
    Tahminim, diğer şehirlerin de bazılarının uydurulmuş olduğudur. (Örneğin, La Paz Bolivya’nın bir kenti, ama orada da gözüküyor. Ayrıca aynı şehrin adı farklı 2 noktada kullanılmış olanlar da mevcut.)

    • anemodulion says:

      :D Çok iyi ya.
      Ben hiç şaşırmıyorum…
      Bunları hazırlayan adamlara La Paz nerde desen haritada yerini gösteremez, adım kadar eminim, ama bu Meksika’da da bir La Paz olduğu gerçeğini değiştirmiyor :D

      • Avni KÜÇÜKAY says:

        En büyük fark Bolivya’nın başkenti La Paz’ın rakımının 3600m, oluşu. Nerdeyse Erciyes Dağı kadar.Aklıma bir kaç sene evvel Arjantin milli takımının rakım yüksekliği nedeniyle Bolivya’ya La Paz kentinde yenilmesi geldi.İş doğa olayına gelince Messi falan dinlemiyor.Bu da benim ufak bir tespitim.

      • carcass says:

        Meksika’daki La Paz’ı da öğrenmiş olduk böylece :) Gerçekten de bilmiyordum…
        O şehirler arasında doğru illa ki vardır, öyle de olmalıdır zaten. Ama genel olarak çok özensiz buldum haritayı. Dikkatimi çekti.

        • anemodulion says:

          Neyi özenle yapmışlar ki allasen…Orda çalışanların çoğunun hasbelkader o pozisyonlara gelmiş insanlar olduğunu düşünüyorum, orda çalışmakta olup da bu işe gönül verenler müstesna. Benim ilkokuldayken çizdiğim haritalar daha güzel MGM’nin haritalarından.
          İspanyolların zamanında sömürdüğü coğrafyalarda aynı isme sahip onlarca yerleşim var. Gerçi sadece oralarda değil, Dünya’nın her yerinde mümkün aynı isme sahip yerleşim yerlerinin olması ama İspanyollar yer adı türetmede diğer halklardan daha tembel sanırım :) Mesela “Santiago” adında da o kadar çok yerleşim yeri var ki;
          sant

          • gvm says:

            Wikipedia’ya göre Syowa, Haikou, Vlore, Sorkjosen, Passo, Biskra gibi yerleşim yerleri ya yok ya da haritada gösterilenden alakasız bir yerde. Örneğin Haikou haritada 3 yerin birden adı bu arada) Çin’de bir şehir, Biskra Cezayir’de, Sorkjosen ise Norveç’te. Meksika’nın en büyük yerleşim yerleri Mexico City, Guadalajara, Monterrey falan ise haritada yok.

            Anemodulion hocam, Santa Cruz’a bakın bir de: http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_cruz :D

        • akureyri says:

          La Paz /Meksika hava durumunu sürekli takip ettiğim şehirler arasında yer alır. La Paz’in ilgimi çeken yönü, Baja yarımadasının güneyindeki en büyük şehir ve ABD ve Meksika’nın batı kıyılarındaki yazların pasifikteki soğuk su akıntısı nedeniyle oldukça serin geçtiği diğer şehirlerin aksine bu şehirde yazlar da gayet sıcak geçiyor ( Temmuz ayı max. sıcaklık ortalaması 36.5 C ) Bir de çok az yağış alıyor ( Yılda 182 mm). Meksikanın Pasifik kıyısında, titremeden denize girebileceğiniz yegane şehir.

    • gvm says:

      Harita güncellenmiş: http://imgur.com/HK6hE

      DMİ bu sefer Merzifon’un reklamını yapıyor :D Bu arada üşenmedim hepsine baktım, kırmızıyla işaretlenmiş yerler uydurma. Gökhan Abur’a Kırklareli’yle Kırşehir’i karıştırdı diye coğrafyadan kalır diyorduk, bu haritayı tasarlayanlara ne diyeceğiz?

      • Havadelisi says:

        Yer isimlerinin yerleri karıştıysa buna belki “uydurma” denmez, ama büyük bir özensizliğin olduğu açık. Ben e-posta attıktan sonra yanlış olan klimatolojik analizi değiştirmişlerdi. E-posta atmalıyız.

      • welbane says:

        Bana kalırsa bu harita bir istihbarat kuruluşunun gizli haberleşme için kullandığı bir platform. Daha mantıklı bir açıklama bulamadım…

      • Blance says:

        Duayen Gökhan Hoca’nın 70 yaşında Kırıkkale ile Kırklareli’nin isimlerini karıştırması yine anlaşılabilir de, senin Kırıkkale yerine Kırşehir demen pek daha bir ilginç bence…

        • Havadelisi says:

          Kırklareli’yi pekala Kırşehir yerine de söylemiş olabilir, nereyi kastettiğini bilemeyeceğimiz için gvm’ye “sen karıştırdın” demek bilmiyorum ne kadar doğru…

          Bir de şu Gökhan Abur’un “duayen”liği nereden geliyor, ben onu hiç anlayamadım. Adam yıllarca meteoroloji ile ilişkisini kesip şarkıcılık yapmış. Şimdi TV’de hava durumu sunduğu için “duayen” deniliyor. Garip.

          • Blance says:

            Ozan Bey, yaş itibariyle geliyor.. Siz de o yaşlara gelip, meteorolojiyle aktif olarak ilgilenmeye devam ederseniz, o tabiri daha bir hakedersiniz mutlaka.. 1950′lerin, 60′ların toplumsal, ekonomik ve bilimsel ortam ve şartları ; imkanları ve teknolojik durumu ile şimdileri karşılaştırırken objektif de olmak gerekli tabii. Bu arada Kırklareli ile Kırıkkale’nin karıştırılması yeni bir şey değildir; harflere bakıp anlayabilirsiniz.. Sevgiler..

            Yaşlılığında TV’ye çıkabilen tüm meteorologlara duayen denir. Anladım :) İçi dolu bir şey söyleseniz “haa evet” diyeceğim de… Bir şey söylemiyorsunuz. Nedir bu Gökhan Abur’u duayen yapan? Müthiş tahminleri mi? Halka meteoroloji öğretmesi mi? Keşifleri mi? Nedir? Yoksa sadece TV’de gözükmesi mi? TV’de gözükmeyi değerli sayıyorsak, bunun kriteri acaba meteorolojiyi çok iyi bilmek midir?

            Bu arada, bana gün gelir de “duayen” filan denirse (geniş halk kitleleri tarafından), bir şeyleri yanlış yaptığımı anlarım. Kimlere “üstat” dendiğini görüyoruz. Aslında tam da bu sebeple “neden duayen diyorsunuz?” diye sormam anlamsızlaşıyor. – Ozan

            • Blance says:

              Ozan Bey ben içi dolu birşey söylüyorum da, siz önyargıdan dolayı kendinizi şartlandırdığınız için göremiyorsunuz.. Gökhan Hoca’nın bana göre takdire değer oluşu, sizin 2000′li yılların imkanları ve teknlojisi bağlamında gönül verdiğiniz Meteoroloji bilimine 2.Dünya Savaşı sonrası ve İhtilaller öncesi Türkiye’sinde gönül vermesidir.. Olayları ve olguları dönemsel şartlarında değerlendirmek objektiflik olacaktır. Bunun aksi, bu tartışmayı sabaha kadar uzatmanın dışında bir amaca hizmet etmez. Gökhan Hoca’nın takdire şayan ikinci niteliğiyse bu yaşta hala aktif olarak bu bilimle uğraşmasıdır. Bu mesleğe sizin bahsinizde geçtiği gibi neden bazı dönemlerde yoğunlaşamadığı doğrultusunda, kendisini bizzat tanıma ve şartlarını bilme imkanımız olmadığı için ne sizin eleştiriniz; ne benim desteğim havada kalacaktır. Ancak bu yaşta birşeylerle uğraşmasının takdire değerliğini ortadan kaldırmayacaktır. Sizin eleştirilerinize layık olan onca kişi varken, Gökhan Hoca’ya yöneltilen bana göre de haksızlık olacaktır.
              TV’de program yapmak hata olmamalıdır, programları dolduramamak hata olmalıdır. Gün gelir de, size verilen duayen sıfatını kabul etmemeniz de bu ülkenin bireylerinin bilimsel açıdan yetersizliği ve bilgisizliğiyle alakalı birşeydir. Sözlerim bunlardan ibarettir.
              Önünüzdeki uzun akademik hayatınızda bahsini ettiğiniz keşifler ve halkı verilmesi gereken doğru brief’leri gerçekleştirmeniz dileğiyle, sevgiyle kalın.

              Ayrıca kimlere üstat denildiği konusundaki sözlerinize katılmakla beraber; benim kimlere üstat dediğimi bilmediğinizi de hatırlatmak isterim.:)

              Söylediğim şeyleri anlayamamış olmanız çok üzücü. Bir de ben önyargılı oldum. Hala daha Gökhan Abur’un neden duayen sayılması gerektiği ile ilgili dişe dokunur bir şey söyleyebilmiş değilsiniz beyefendi. Bakın “duayen” diyorsunuz, “iyi meteorolog, iyi sunucu” demiyorsunuz. Kendiniz itiraf etmişsiniz, “desteğiniz havada kalıyor.” “Duayen” lafı filan ne ucuz yahu. – Ozan

              • Blance says:

                Dilerseniz mesajımı yayınlayabilme özgüvenini gösterin de, konuyu herkesin takdirine bırakalım.. Söylediklerimde ya da sizin söyleyemediklerinizde dişe dokunur bir şeyler var mı, diğerleri kara versin.. Ya da blog benim, deyip, oyuncaklarınızı toplayıp, Türkiye’deki mevcut demokrasi anlayışına yaraşır bir demokrasi anlayışıyla yayınlamayın, siz bilirsiniz… Ama benim gözümde bu zamana kadar bu blogdaki bilimselllik ve nesnellik bağlamındaki puanınızı, seviyeli bir tartışmayı bile sansürleyerek kaybetmiş olacaksınız…Ayrıca bakın, o itirafımın yanında sizin de üstünüze alınmanız gereken bir cümle vardı… Hoşçakalın.

                Yahu neyin özgüvenini gösteremeyecekmişim? Onayla’ya basmayı unuttum be! Ne meraklısınız bir neden diye bile sormadan sansürcü ilan etmeye! Siz kafanıza göre herkese “duayen” deyin, belki bu şekilde demokrasi anlayışını değiştirirsiniz. “DEK”i açıklamanın bile benim gibi tıfıl bir akademisyene kaldığı, hatta ayrıntılarını ortaya dökmenin Bilkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisi tarafından yapıldığı ülkede meteoroloji konusunda hiçkimse “duayen” değildir. “Duayen” kimseler gerçekten bulunsaydı hepimiz onlardan feyz alıyor olurduk, ama öyle olmuyor. Bir kimseye ya da şeye değerinin çok üzerinde sıfatlar yakıştırmak geriliği derinleştirmekten başka hiçbir işe yaramaz. – Ozan

                • Blance says:

                  Görüşlerimiz bu konuda farklı olsa da, medeniliğiniz takdire ve saygıya değer. Üslubunuzu bozmamanız ve kibarlığınız için de ayrıca teşekkür ederim. Varsın, tabirler karşılığını bulmasın…Hoşçakalın..

          • Murat Duman says:

            Benim için kar yağması için dua eden her meteorolog “duayen”dir :)

          • Santiago says:

            Ben cevaplayayım, Gökhan Abur’un duayenliği mevsimlik tahminlerde şu ana kadar hiçbir başarısı olmayan IRI’yi baş tacı yapan zihniyetin eseridir.

  15. Berat says:

    Ankara’da ”Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır” sözü gerçek olacak gibi :)

    GFS nin geçen günlerdeki güncellemelerine göre bu sabahki 06z güncellemesi her şeyi yerli yerine sokacak gibi

    1

  16. Berat says:

    Batılı rüzgarlar ve Kuzey Atlantik Salınımı’na bağlı olarak Doğu Anadolu’daki karlı gün sayısındaki değişimler… Eski ama güzel bir çalışma olmuş…

    http://www.belgeler.com/blg/t4r/kuzey-atlantik-salinimi-na-bagli-olarak-dogu-anadolu-daki-karli-gun-sayisindaki-degisimler-the-changes-in-the-number-of-snowy-days-in-eastern-anatolia-according-to-north-atlantic-oscillation

    Bravo çok iyi bulmuşsun. Gayet güzel bir çalışmaya benziyor. – Ozan

  17. anemodulion says:

    Üniversiteye gelene kadar Tatvan’da yaşamış bir arkadaşım var sınıfta. Geçen haftalarda Tatvan’a gitmiş ailesini görmeye. Adam boyu kar varmış. Söylediğine göre uzun yıllar sonra (5-6 yıl) ilk kez eskiden olduğu gibi, normalde olduğu gibi çok kar varmış Tatvan’da.

  18. kar aşığı orçun says:

    Dün Kartepe’deydim. Zirvenin iki üç km aşağısında Kuzuyaylası taraflarında düzeltilmemiş bölgelerde hiç zorlamadan karnıma kadar kara girdim. 295 cm’i bilmem ama benim dolaştığım ve insanların piknik yaptığı alanlarda rahat 2-2.50 metre kar vardı. Güneşli bir hava eksi 7 dereceydi garip ama sanki az önce dolaştığım Erenköy sahilinden daha az üşüdüm…

  19. Mehmet Yayvan’ın kitaplarına nereden ulaşabilirim?

    Kendisine sorabilirsiniz, web sitesi var. http://www.mehmetyayvan.com/ – Ozan

  20. El NiNo says:

    yr

    Ya ne olcak acaba biraz yorumlar mısınız?

    Aşağıda bazı kişiler güneşin artık daha dik vurduğunu söylüyor ancak bence bu tarihler soğuk için en elverişli tarihlerdir. Çünkü denizler soğumuş ve bu bizi çok ilgilendiriyor.

    • Paradigm Shift says:

      Sadece AO ve NAO’ya bakarak gelecek günler ile ilgili hava tahmini yapan bir sürü insan var. Bu kadar sığ ve basit olmamalı bence bu iş.

    • Spencer says:

      Hocam ben totem yapıyorum, güneş dik vuracak, cemre düştü, ısı adası etkisi, küresel ısınma vs. aklımda ne kadar kötü senaryo varsa yazdım, totem niyetine. :)
      Bu arada GFS gittikçe coşuyor:

      GFS 00Z İstanbul:
      http://s7.directupload.net/images/120221/xgd3vhve.jpg

      GFS 00Z Ankara:
      http://s14.directupload.net/images/120221/3ci8pjyp.jpg

      • Paradigm Shift says:

        Havanın yeteri kadar ısınması için önce karaların ısınması gerekmiyor mu? Gerçi bir sürü etken var ama kabaca atmosfer zaten yerden yansıyan güneş ışınları ile ısınmıyor mu? Bu duruma göre “cemre düştü havalar ısındı” diyebilmemiz için (aslında olmayan) “cemre”nin ilk önce karaya düşmesi daha mantıklı olmaz mı? Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin. Sadece fikir yürüttüm.

        Katılıyorum – Ozan

    • gvm says:

      Yanlışım varsa düzeltin, ama ben ne görüyorsam herkes aynı şeyi görüyor. Pek yorumlanacak bir tarafı yok bunun. O diyagrama göre 25′inde ve 27′sinde iki zayıf dalga var, ondan sonra ise ne olacağı meçhul. Bu kadar uzun bir süre varken Mart başına tahmin yapılamaz zaten. ECMWF ve GFS güncellemelerini takip edeceğiz.

      Bu meselelerde en çok anlaştığım gvm sanırım. – Ozan

  21. Batu71 says:

    GFS, 3 Mart’dan itibaren bir güzellik yapmış. Ama uzun vadeli bir tahmin. Yine de son umut.
    Bu arada imgur’a bugün resim yüklenemiyor. (Eğer sistem gelirse, benim de naçizane bir isim önerim olacak: ‘SON TANGO’)

  22. Trakyalı says:

    Güneş fırtınalarıyla ilgili son haber:
    http://www.ntvmsnbc.com/id/25323743

  23. Spencer says:

    GFS 06Z ipini koparmış yine. :)

  24. Tayfun says:

    Arkadaşlar ben de bir kar delisi olarak bırakalım artık bahar gelsin diyorum.. (Toteme falan gerek yok :) )
    Bu kışın faturası hem kişisel olarak bana hem de tüm ülkeye çok ağır oldu. En basitinden her ay 250 TL civarı doğal gaz faturası ödedik :) Bu sene kar anlamında çok güzel bir kış yaşadık ama abartmasını da istemiyorum açıkçası.

    • anemodulion says:

      Gözümüz doydu ama cebimiz boşaldı :) Haklısınız. Ben de muzdaripim bu şişkin doğalgaz faturalarından.

    • hergünkaryagsın says:

      Doğru söylüyorsunuz da en azından sizler verdiğiniz paranın karşılığını görsel olarak almışsınız. Biz Samsun’da hep cepten yedik. Görünen o ki uzun bir süre daha doğalgaz şirktelerine çalışacağız burada.

    • Ankaragücü says:

      Kardeşim aradaki farkı ben kendim ödeyeyim ama yeter ki şikayet etmeyin. :-) Bırakın yağsın kar yağabildiği kadar.. Yapsın soğuk, soğukluğunu yapabildiği kadar. :-)

  25. El NiNo says:

    Biraz uğraştım ve İllerin Mart ayı düşük sıcaklık rekorunun tarihlerini dilsiz haritaya işledim. Bunu yaparken Mart başında düşük sıcaklık görme umudum arttı. 2 yıl arayla iki farklı efsane sistem gelmesi bu yılda olabilir demektir.

    dilsiz

    Büyük görmek isteyenler buraya tıklasın.

  26. Paradigm Shift says:

    Ne sıkıcı bir pazartesi sabahı böyle güneş falan. Bu cemrelerin geldiği yeri bulursak problemi çözeriz gibi geliyor. :)

  27. El NiNo says:

    Bu kadar sistem geldi geçti bu Palandökenin karkalınlığı neredeyse hiç artmıyor. Nedeni nedir sizce?
    pal

    • Batu71 says:

      Palandöken’e sık giderim. Bölge çok soğuk, rüzgarlı ve ağaçsız olduğundan olabilir. Ne zaman gitsem, Ejder pistinin zirvesinde toprak açığa çıkmıştır.

      • Burak S(Tuzla) says:

        Bir yakınım aynı durumun Samsun-Ladik’ te de olduğunu söyledi rüzgar yüzünden kayak tesisinin bulunduğun dağın tepesi bazen karsız kalıyormuş.

    • Cumulonimbus says:

      Bu arada Erciyes’teki kar kalınlığı biraz fazla gibi geldi bana. Keşke objektif olunduğundan emin olabilsek.

  28. Mehmet Torun says:

    Giresun’un Espiye ilçesi 4 nisan 2004 Bir daha olmaması dileğiyle…
    http://imgur.com/AZOm9

    • El NiNo says:

      Doğu Karadeniz sahil illerinin neredeyse tamamında nisan düşük sıcaklık rekoru 04-05 nisana ait :)

      • M.A.T(Liman) says:

        4 Nisan 2004′te 10 cm kar yağdı Trabzon/Akçaabat’a.

      • genc akın says:

        O sabah açık öğretim sınavım vardı. Malum tarih 4 Nisan bahar geldi edasıyla hava durumunu fazla takip etmiyorum. Sabah uyanıp dışarı baktığımda adeta şok oldum. En az 15 cm kar vardı ve bora şeklinde yağmaya devam ediyordu. Kar cıvık bile değildi. Sınavda kar yağışını izlemekten soru bile çözememiştim. Gece ayaz oldu ve sahil illerinin neredeyse tamamında Nisan düşük sıcaklık rekorları gerçekleşti.

  29. El NiNo says:

    totem yapmaya başlayalım bence :)

    • Spencer says:

      O yeşil 850 hPa sıcaklık çıktısı -20′ye de inse, yağış 50 mm’ye de çıksa bu sistemden iş çıkmaz. Güneş artık daha dik açı yapıyor, böyle soğukların gelmesine imkan yok. Hem zaten ilk cemre de yarın düşecek, kar yağsa da tutmaz.

      Söylediklerinizden ötürü kar ve soğuk ihtimali azalıyor olsa da, Mart 1987′yi unutmamak lazım. Gerçi GFS diyagramlarında doğru dürüst bir sinyal yok. – Ozan

      • faseay says:

        Ozan bey sizin yorumu okumadan önce aynı cevabı ben yazacaktım.Yine burada 10 gün önce 1987 kışının model çıktılarını yayınlamıştım.Mart 4-19 arası 15 gün soluksuz kış,neden olmasın? Ama hazır şu bir haftalık arayı da yakalamışken evimin dışını mantolama yaptırıyordum iyi geldi ustalara da elinizi çabuk tutun hafta sonu bu işi bitirin dedim :)

      • Spencer says:

        25 sene önce Türkiye’de ne bu kadar sanayi, ne de bu kadar araba vardı. Özellikle İstanbul gibi büyükşehirlerde ısı adası etkisi minimumdu. Hele hele sera gazları etkisiyle oluşan küresel ısınmayı da hesaba katarsak, Mart ayında 30-40 cm kar görme olasılığımız kaça iner hesaplayın.
        Forever totem…

        Ben Mart 1987 gibi ekstrem durumlarda ısı adasının etkisinin fazla olacağını düşünmüyorum. Tabii bunu test etmemiz zor, aynı şekilde bir sistemin gelmesi lazım. – Ozan

        • El NiNo says:

          05.04.2004 :) o kadar geriye gitmeyin.

        • Spencer says:

          Bu arada Ozan bey, fikrim ve isteğim Mart 1987′lerin tekrar olabileceği yönünde, tamamen totem maksatlı kötümser konuşuyorum, haberiniz olsun. :)

        • Paradigm Shift says:

          1987′de ortaokula gidiyordum. Dün gibi hatırlıyorum. Kar yağarken zaman zaman gök gürlüyordu ve etraftaki insanlar muhtemelen o güne kadar o kadar yoğun ve gök gürültülü kar yağışı görmediğinden, şimşek çaktığında korku dolu gözlerle bismillah, bismillah deyip duruyorlardı :) şimşek çaktıktan biraz sonra kar yağışı daha da artıyordu. Yaklaşık 4 metre yüksekliğinde kardan adam yapmıştık. Yanına da kardan ev. O kadar çok kar vardı ki etrafta, bir kaç kişi el arabasıyla sürekli kar taşıyordu. :) Ama ekmek falan bulmak zor oluyordu. O günleri yaşadığım için şanslıyım.

      • gvm says:

        cemre diye bir şey yok.

  30. Mayhart says:

    Ozan hocam, Temmuz-Aralık 2010 arası tüm linkler;
    https://rapidshare.com/files/3945861746/Tem-Ara2010.havadelisi.com_resim_linkleri.txt
    Linklerdeki tüm resim dosyaları paket halinde;
    https://rapidshare.com/files/2620837223/Havadelisi_Tem-Ara2010_tum_resimler.rar
    adreslerinden indirebilirsiniz.
    Txt dosyasının başında açıklamaları bulunmaktadır.
    Sevgilerimle…

    Çok teşekkürler, Salı’dan itibaren işe girişeceğim – Ozan

  31. welbane says:

    Havadelileri için model detoksu vakti…

    • Spencer says:

      Hem de ne detoks, Mart kapıdan baktıracak inşallah. GFS 00Z ve 06Z çıktıları arasında dağlar kadar fark var.

  32. Havadelisi says:

    Resimler konusunda, Cumulonimbus ve Onur’a çok teşekkürler!

    Artık omploader’e filan güvenemeyeceğimize göre öncelikle eski belgeleri sonsuza dek kurtarmak için şöyle yapacağız: Tüm eski belgeleri blogun kendi veritabanına yani wordpress.com’a yükleyeceğiz. Oradan asla silinmez.

    Bunun için ilk etapta sizden ricam (tabii gönüllü bazda), kendi seçeceğiniz başlıktaki tüm resimlerin LİNKLERİNİ ve resimlerin içinde bulunduğu yorumların linklerini, her satırda bir yorum ya da resim adresi olmak üzere bir text dosyasına kopyalamanız. ŞU ANDA SORUNSUZ BİÇİMDE GÖRÜNTÜLENEBİLEN resimleri de dahil edin (ama benim yüklediğim ve zaten files.wordpress.com’da bulunanlara gerek yok!) Örnek (linklere tıklayınca ne demek istediğimi anlayacaksınız):

    BAŞLIK: Üç Dört Gün Kar Ve Soğuk

    http://havadelisi.com/2012/01/29/uc-dort-gun-kar-ve-soguk/comment-page-9/#comment-23566
    http://ompldr.org/vY2x1YQ
    http://ompldr.org/vY2x1ZA
    http://havadelisi.com/2012/01/29/uc-dort-gun-kar-ve-soguk/comment-page-9/#comment-23576
    http://ompldr.org/vY2x3dA
    http://havadelisi.com/2012/01/29/uc-dort-gun-kar-ve-soguk/comment-page-9/#comment-25659
    http://c1202.hizliresim.com/u/l/2tqwg.jpg
    http://a1202.hizliresim.com/u/l/2tqxf.jpg
    http://b1202.hizliresim.com/u/l/2tqyl.jpg
    http://havadelisi.com/2012/01/29/uc-dort-gun-kar-ve-soguk/comment-page-8/#comment-23530
    http://ompldr.org/vY2xnaw

    …..

    Bunun gibi. Eğer “ompldr”ı “omploader” ile değiştirebilirseniz çok daha makbule geçer tabii, işimiz kolaylaşır. Resim linkleri firefox’ta resmin (ya da resim gözükmüyorsa resmin yerine gözüken harf ya da rakamların) üzerine gelinip sağ tıklayınca beliren “copy link location”a basınca kopyalanıyor, kopyaladığınız linki text dosyasına yapıştırıyorsunuz. Yorum linklerini de yorumun altındaki tarihe sağ tıklayarak kopyalayabilirsiniz. Bu text dosyasını bana gönderin, ben ve öteki editörler (ihtiyaca göre editör sayısını arttırabilirim) resimleri download edip wordpress.com’a yükleyeceğiz. Eğer resimleri kendi bilgisayarınıza da yüklerseniz ekstra bir yedekleme olur ki bu harika olur.

    Bu yorumun altına yorum yazıp “şu başlığı aldım, tamam” diyerek işe hemen başlayabilirsiniz. “Şu başlığı aldım” yorumunuz onaylanmadan işe başlamayın ki başkasıyla çakışma olmasın!
    Gönüllülere şimdiden çok çok teşekkür ediyorum. Burayı seviyorsanız lütfen gönüllü olun, herkes birbirine bırakmasın. Ompldr devrinden önceki eski başlıklara da bakın lütfen, halen ölmemiş bir sürü link olabilir (umarım).

    Şu anda wordpress.com üzerinde 2 GB kadar bir yerimiz bulunuyor, eğer bu yetmezse bir çare düşünelim. WordPress 10 GB ek yer için 99 dolar istiyor. Gerçi 50 kişi olsak adam başı 2 dolar veririz herhalde.

    Şimdiden çok teşekkür ederim herkese.

  33. murat says:

    trabzon un şansı yok ya komşu illeri kar sınırlarında ama trazbon da bahar havası var 8 derece

  34. Havadelisi says:

    Sevgili hava delileri, hep eleştirdiğim ve pençesine düşmemeye çalıştığım, milli özelliklerimizden biri olan ihmalkarlığın en güzide örneklerinden birini kendim sergileyerek ompldr.org adlı resim yükleme sitesine çok fazla güvendim(k). Site buhar oldu ve bir sürü hatırayı / belgeyi yitirdik. Çok yazık oldu. White Fox’un blogu için de aynı şey geçerli. Durum ümitsiz görünüyor. Bundan sonrası için işi sıkı tutacağız, ayrı dava. Ama eğer kaybedilenleri geri getirmenin herhangi bir yolunu biliyor ya da düşünebiliyorsanız lütfen haberim olsun. Teşekkürler şimdiden.

  35. Rahmetli Başkan Kennedy says:

    Ah Ozan Hoca ah… Yanarımda şu Tv lerde seni göremediğimize yanarım… Ankara radarında CA(nkırı)’ ya Çanakkale, KI(rsehir)’ e Kırklareli diyenler hava durumu sunuyor!

Yorum yapın

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s